Acties:
  • +1 Henk 'm!
ocf81 schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 12:31:
Ach ja, SC. Deck crew is inderdaad wel een verrijking van de ervaring, maar tegelijkertijd had USNF '97 ook al deck crew. Ik had eigenlijk onderhand wel verwacht dat ook op vliegvelden het equivalent ervan aanwezig zou zijn. De stand van de techniek is wat dat betreft teleurstellend weinig vooruit gegaan in de afgelopen 25 jaar. MSFS2020 en X-Plane doen het op dit gebied ook beter.
Voor mij is SC een overduidelijk voorbeeld dat ED qua investeringen de verkeerde mindset heeft. ED blijft steken in de bekrompen gedachte van het terugverdienen op het product waar het geld ook in is gestopt, in plaats van DCS als platform te promoten. Als je deze investering als voor DCS als platform zou doen en zou delen met anderen zou dit DCS als platform zo veel aantrekkelijker maken.
Ground crew op vliegvelden is idd loooooong overdue :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bloedvat schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 13:32:
[...]

Ground crew op vliegvelden is idd loooooong overdue :?
ATC & comms ook. Dat zijn toch wel essentiële zaken in luchtvaart, militair als ook civiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:19
Paulus07 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:12:
[...]

Laat maar weten zodra je de nieuwe binnen hebt. Heb wel interesse eventueel :)
Maar is dat altijd zo lang wachten dan bij virpil trouwens?
Anderhalf tot 2 weken wachten voordat het verstuurt word en dan nog een week tot ander halve week tot ontvangst is redelijk normaal.

[ Voor 5% gewijzigd door dierkx36 op 29-06-2022 00:05 ]

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:25
Dat is ook ongeveer mijn ervaring..

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
:o 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schurem
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 08:34

Schurem

Anytime, Anywhere

Ik heb een warthog stick over. Is wel een ouwetje. Ik heb hem een keer opengemaakt om de gimbal ronder en gladder te schuren en hem gesmeerd met siliconenvet. Niet lang daarna vervangen door een virpil stick want de verbetering smaakte naar meer ;)

Oh! I have slipped the surly bonds of earth, And danced the skies on laughter-silvered wings; Sunward I've climbed, and joined the tumbling mirth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Bestaat er voor flight sims eigenlijk ook iets als een "simhub" wat voor racing is?
Dat je bijvoorbeeld bass shakers kan aansturen etc (mss dat ik ze weer op de rig schroef :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paulus07 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 19:29:
Bestaat er voor flight sims eigenlijk ook iets als een "simhub" wat voor racing is?
Dat je bijvoorbeeld bass shakers kan aansturen etc (mss dat ik ze weer op de rig schroef :P )
Ik gebruik (de gratis versie van) Simshaker For Aviators
https://simshaker.com/software/general/

Werkt voor mijn Jetpad in ieder geval prima!

Ontwikkeld door f4I0 en helemaal gratis. Support thread: https://forum.dcs.world/topic/147495-official-simshaker-for-aviators/#comments

(ik kan niet meer zonder ;) )

Damn...
Net een Apache missie gevlogen waarbij ik eerst ±100km moest vliegen naar een refuel zone, daarna nog eens ±60km naar de target area. Helemaal klaar voor de aanval, zie ik in mijn rechter ooghoek inkomende tracers.. Evasive break left, om vervolgens nog net te zien hoe mijn AI wingman vol tegen me aanvliegt.... Hardstikke dood! :F
(moet wel eerlijk bekennen dat ik in de CP/G seat ben gaan zitten en de tijd versneld heb, maar toch :P )

[ Voor 23% gewijzigd door Bloedvat op 02-07-2022 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Flink wat schermpjes en knopjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:23

GurbY{nl}

GurbY{nl}

..... En ik krijg het al niet voor elkaar om de mfcds via spacedesk op mijn tablet te krijgen... Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik neem aan dat dit niet je eigen setup/rig is? ;)

Mooi spul allemaal hoor
Maar zelf sluit ik me liever volledig af van de buitenwereld d.m.v. VR in combinatie met een fijne HOT(C)AS set en Pointctrl (een behoorlijke klap goedkoper :P )

Maar ieder zijn ding natuurlijk d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Is niet mijn set inderdaad.
Zit hier ook met een VR bril op, dus zelfs mijn streamdeck zie ik niet eens meer voor knopjes :P

+ ik zou een scherm ook niet zo aan mijn wheel base monteren denk. Is te gevoelig mbt draaien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad wat @Bloedvat zegt, liever mijn eigen cleane rig en dan VR. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Enkel nog keer kijken voor wat slimme opties om de throttle en stick beter te plaatsen.
Zit nu dus nog met de TM airbus stick die wat lomp is voor in het midden te plaatsen ipv rechts van me.
Heb toch het gevoel dat in het midden fijner/leuker is mbt sims als DCS en IL-2 (en de spitfire en F-16 in MSFS) :P

Dus ooit keer iets verzinnen zoals dit denk: https://www.racedepartmen...file.171216/#post-3016986

Dat het makkelijk te plaatsen of opzij te schuiven is etc.

Throttle heb ik hier nu nog op een simpel plankje staan welke geklemd is tussen een hoeksteun en de SC2 noodstop :+

Het werkt. Maar kan wel wat beter. Voor nu vooral makkelijk om in en uit de rig te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paulus07 schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 12:41:
Enkel nog keer kijken voor wat slimme opties om de throttle en stick beter te plaatsen.
Zit nu dus nog met de TM airbus stick die wat lomp is voor in het midden te plaatsen ipv rechts van me.
Heb toch het gevoel dat in het midden fijner/leuker is mbt sims als DCS en IL-2 (en de spitfire en F-16 in MSFS) :P

Dus ooit keer iets verzinnen zoals dit denk: https://www.racedepartmen...file.171216/#post-3016986

Dat het makkelijk te plaatsen of opzij te schuiven is etc.

Throttle heb ik hier nu nog op een simpel plankje staan welke geklemd is tussen een hoeksteun en de SC2 noodstop :+

Het werkt. Maar kan wel wat beter. Voor nu vooral makkelijk om in en uit de rig te komen.
Heb het hier al een paar keer gepost, maar fwiw:
Ik ben voor een steigerbuis frame gegaan (stuk goedkoper dan T-slot profielen en minstens, of zelfs makkelijker in hoeken verstelbaar)

Heb hier wat foto's gepost:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/68404466#68404466

inmiddels nog iets verder ge-tweaked, zodat ik tijdens het heli vliegen de knoppies en axis van mijn throttles ook kan gebruiken
(the tweaking never stops ;) )
Afbeeldingslocatie: https://forum.dcs.world/uploads/monthly_2022_07/20220704_220020.thumb.jpg.bb0818daa063792deae3146d8569685b.jpg

Ohja, mooiigheid heeft lage prio bij mij, want: VR O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Bloedvat is dat de collective van Virpil? Moet je nog steeds vaak de weerstand aanpassen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dawg schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 14:23:
@Bloedvat is dat de collective van Virpil? Moet je nog steeds vaak de weerstand aanpassen?
Yep, de VPC rotor TCS plus base + Alpha-L grip

Laatste keer heb ik bij het aandraaien een inbussleutel met een iets langere arm gebruikt. Sindsdien niet meer hoeven bijstellen. Maar de eerst volgende keer als m'n collective weer uit zichzelf naar beneden zakt, ga ik 'm modificeren met een contragewichtje (gelukkig is dat erg eenvoudig)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft hier iemand ervaring met OpenXR voor WMR headsets?

Ik heb altijd zoiets van "if it works, don't change it", maar als ik de OP van de hieronder gelinkte thread lees, zie ik dat het performance verbetering kan opleveren t.o.v. SteamVR gebruik.
https://forum.dcs.world/topic/295123-openxr-guide-for-wmr-headsets/#comments

Ik heb er geen bal verstand van en geen zin/tijd om de 94 pagina's van bovengenoemde thread door te spitten :P . Iemand ervaring hiermee? Is dit vooral interessant bij high end pc's, of zou het ook wat noemenswaardig kunnen opleveren op mijn oude (1080ti) bakkie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bloedvat schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 15:46:
Heeft hier iemand ervaring met OpenXR voor WMR headsets?

Ik heb altijd zoiets van "if it works, don't change it", maar als ik de OP van de hieronder gelinkte thread lees, zie ik dat het performance verbetering kan opleveren t.o.v. SteamVR gebruik.
https://forum.dcs.world/topic/295123-openxr-guide-for-wmr-headsets/#comments

Ik heb er geen bal verstand van en geen zin/tijd om de 94 pagina's van bovengenoemde thread door te spitten :P . Iemand ervaring hiermee? Is dit vooral interessant bij high end pc's, of zou het ook wat noemenswaardig kunnen opleveren op mijn oude (1080ti) bakkie?
OpenXR is native WMR ondersteuning. Ik persoonlijk ben absoluut géén fan van die extra software die je ernaast moet installeren, maakt je ook afhankelijk van een anonieme ontwikkelaar waarbij je maar moet hopen dat het werkt, je gaat native Windows-bestanden vervangen, en er is geen officiële ondersteuning.

Maar dat ben ik. Ik zou wachten tot ED zelf native WMR ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dawg schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 15:57:
[...]

OpenXR is native WMR ondersteuning. Ik persoonlijk ben absoluut géén fan van die extra software die je ernaast moet installeren, maakt je ook afhankelijk van een anonieme ontwikkelaar waarbij je maar moet hopen dat het werkt, je gaat native Windows-bestanden vervangen, en er is geen officiële ondersteuning.

Maar dat ben ik. Ik zou wachten tot ED zelf native WMR ondersteunt.
Maar OpenXR is toch van Microsoft en niet anoniem? ( https://apps.microsoft.com/store/detail/openxr-tools-for-windows-mixed-reality/9N5CVVL23QBT?hl=en-us&gl=US )
Of doelde je op iets anders?

(ik ben ook geen fan van additioneel benodigde programmatjes, maar ik zou het ook wel fijn vinden als ik niet meer afhankelijk was van Steam en SteamVR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
DCS werkt hier prima met openXR en de reverb G2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paulus07 schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 16:11:
DCS werkt hier prima met openXR en de reverb G2.
(Merkbaar) beter dan met SteamVR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bloedvat schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 16:10:
[...]

Maar OpenXR is toch van Microsoft en niet anoniem? ( https://apps.microsoft.com/store/detail/openxr-tools-for-windows-mixed-reality/9N5CVVL23QBT?hl=en-us&gl=US )
Of doelde je op iets anders?

(ik ben ook geen fan van additioneel benodigde programmatjes, maar ik zou het ook wel fijn vinden als ik niet meer afhankelijk was van Steam en SteamVR)
Jawel maar ED ondersteunt het zelf niet dus heb je extra third party software nodig. Van één enkel anonieme ontwikkelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Bloedvat schreef op donderdag 14 juli 2022 @ 16:12:
[...]

Had er wel iets meer FPS door. Verder minimaal met mijn systeem, maar het voelde wel soepeler.
+ wat extra opties met de openXR toolkit om mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkdejong
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:59
[...]

Voor mij wel, je kunt eenvoudig switchen dus gewoon proberen. Let wel op dat wanneer je de tool gebruikt dat je steam op altijd steamvr gebruik instelt anders krijg je crashes bij het starten van steam. Soms lopen daardoor downloads binnen steam de mist in... enige oplossing daarvoor lijkt een repair vanuit steam en dat is niet leuk als het FS 2020 is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
[...]

Gezien DCS (en MSFS) hier weer eens op hun reet liggen dit ook maar aan het proberen :
Tot nu toe alleen vlug getest maar via OpenXR lijk je iets meer FPS te halen dan via SteamVR.
Ga vanavond wat langer proberen om er zeker van te zijn.

Kwam er toevallig op door dit filmpje van VR Flight Sim Guy over DCS en OpenXR.
Hij zegt op een gegevens moment iets over Nvidia control panel wat in je taskbar staat en dit nog wat FPS vreet : dat je deze beter uit taskbar kan verwijderen.

Ben toen wat verder hierin gegaan :
Normaal liep hier Samsung Magician, Steam en Nvidia control panel in taskbar mee en deze heb ik nu uit gezet :
DCS LIJKT nou wat soepeler te lopen, met een paar FPS winst.

Dan nog een vraag van mijn kant :
Kent iemand dit bedrijf of de controllers die zij maken :?
BlackHog

Hun model B lijkt me wel wat :Y
(Ondanks de Virpil panels zou ik er erg graag nog wat extra draaiknoppen bij willen hebben, kwam na veel zoek werk deze dus gisteravond tegen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 16:29:
[...]

Gezien DCS (en MSFS) hier weer eens op hun reet liggen dit ook maar aan het proberen :
Tot nu toe alleen vlug getest maar via OpenXR lijk je iets meer FPS te halen dan via SteamVR.
Ga vanavond wat langer proberen om er zeker van te zijn.

Kwam er toevallig op door dit filmpje van VR Flight Sim Guy over DCS en OpenXR.
Hij zegt op een gegevens moment iets over Nvidia control panel wat in je taskbar staat en dit nog wat FPS vreet : dat je deze beter uit taskbar kan verwijderen.
Even hierop inhakend:
- Alles wat je niet nodig hebt zou je uit je taakbalk moeten verwijderen. Het draait dan immers op de achtergrond, neemt resources in beslag en dat wil je niet.
- Overbodige services kun je ook uitschakelen (wel opletten dat je geen cruciale services en afhankelijke services uitschakelt), scheelt ook resources.
- Zo min mogelijk apps runnen.
- Updates e.d. niet laten downloaden/installeren op de achtergrond.
Ik heb met deze "methode" (gewoon even logisch nadenken) nog nooit FPS problemen gehad.
BlackHog

(Ondanks de Virpil panels zou ik er erg graag nog wat extra draaiknoppen bij willen hebben, kwam na veel zoek werk deze dus gisteravond tegen)
Ik kon ze nog niet maar erg interessant voor die prijs! Dank voor het delen. :)
Heb net nieuwe Virpil spullen besteld (woensdag komen ze eindelijk binnen) dus even wachten nog, maar wel interessant voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 16:29:
[...]
BlackHog

Wel eens voorbij zien komen op het Input Devices subforum van ED, maar zelf geen ervaring mee.

Maare, heb je Pointctrl al eens overwogen? (Jij vliegt ook in VR, toch)

Is één keer ~€200,- (en even wachten tot je aan de beurt bent) maar je hebt al die button boxes niet meer nodig.

Sinds ik Pointctrl heb, gebruik ik de knoppen/switches op mijn Warthog throttle base niet eens meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@dawg dat verhaal van alles uitzetten wat niet nodig is qua services en achtergrondprogramma's lijkt me toch wel achterhaald, tenzij je cores of geheugen tekort hebt. Dat advies was relevant in de tijd dat we nog met 1 of 2 kernen werkten. DCS gebruikt nog lang niet alle draadjes op een processor met 6 of 8 kernen. De scheduler is echt wel slim genoeg om de draadjes van de game (nagenoeg) exclusief toe te kennen aan de kernen die spel gebruikt. Tenzij je nog op een CPU met 4 kernen zit zal je dus nagenoeg geen voordelen ondervinden van het slopen van je systeem voor die laatste procent snelheidswinst.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
[...]

Net even een uurtje bezig geweest met de Apache in de Helicopter training mission II , Caucasus map.

Voorheen met SteamVR schommelde het tussen de 37 en 47 FPS,
Nu met OpenXR een constante FPS van 45 tot 47 FPS.

Dus echt FPS winst, zo op het oog niet.
FPS is daarin tegen wel constanter wat in VR (Reverb G2) uitermate prettig is :)
Bloedvat schreef op vrijdag 15 juli 2022 @ 16:49:
[...]

Wel eens voorbij zien komen op het Input Devices subforum van ED, maar zelf geen ervaring mee.

Maare, heb je Pointctrl al eens overwogen? (Jij vliegt ook in VR, toch)

Is één keer ~€200,- (en even wachten tot je aan de beurt bent) maar je hebt al die button boxes niet meer nodig.

Sinds ik Pointctrl heb, gebruik ik de knoppen/switches op mijn Warthog throttle base niet eens meer :)
Klopt, en ik heb al meerder malen aan PointCTRL zitten denken :Y

Alleen nu de hele setup met panels is vind ik het jammer om daar naar over te stappen waardoor de panels geen meerwaarde meer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En...
Wie gaat 'm morgen aanschaffen?

Afbeeldingslocatie: https://forum.dcs.world/uploads/monthly_2022_07/292284665_562630988858205_4229369115875192688_n.thumb.jpg.e163c7a71cb80c949db395e0a613e2c5.jpg

Alhoewel ik het een gave kist vind om te zien, denk ik zelf dat ik deze (voorlopig) laat schieten.
Redenen: Te weinig tijd en ik denk dat ik qua capabilities misschien al iets te veel verwend ben door alle modernere modules (ja, de F-14 en straks de F4 zijn natuurlijk ook gedateerd, maar die vind ik weer te iconisch om niet aan te schaffen :P)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
Bloedvat schreef op woensdag 20 juli 2022 @ 11:30:
En...
Wie gaat 'm morgen aanschaffen?

[Afbeelding]
[YouTube: Sneak Peek Mirage F-1 by Aerges | DCS World]

Alhoewel ik het een gave kist vind om te zien, denk ik zelf dat ik deze (voorlopig) laat schieten.
Redenen: Te weinig tijd en ik denk dat ik qua capabilities misschien al iets te veel verwend ben door alle modernere modules (ja, de F-14 en straks de F4 zijn natuurlijk ook gedateerd, maar die vind ik weer te iconisch om niet aan te schaffen :P)
Ben nog aan het twijfelen...
Een keer wat anders als een Amerikaan is ook wel eens leuk.
Morgen eerst maar eens kijken welk prijskaartje er aan hangt.

Voor degene die ook aan het kijken zijn naar een Blackhog control panel :
Vorige week heb ik Blackhog een mail gestuurd met wat vragen over hun panelen (waaronder de beschikbaarheid) maar tot op heden nog geen reactie op gehad.

Inmiddels maar het besluit genomen om een 2de Control Panel #1 erbij te kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik niet. Heb niks met dat toestel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwe map teaser?

Afbeeldingslocatie: https://forum.dcs.world/uploads/monthly_2022_07/Screenshot_20220721-180740_YouTube.jpg.371415b8408070dee54dc3c5ff9a418e.jpg

https://forum.dcs.world/topic/291882-patch-notes-discussion-thread-2022/?do=findComment&comment=5011306

Ik herken dit niet in ieder geval
(Of toch gewoon PG of Syria?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb tijdens de lunch even een korte kennismakingsvlucht gemaakt met de Mirage F1
Het is een aardige jet, echt een Franse kist. Als je de M2000 leuk vindt zal deze jet je waarschijnlijk ook wel liggen, hoewel het prestatieniveau van de M2000 een stuk hoger ligt.
Helemaal analoog, dat wel. Veel knopjes en sommige knopjes zijn lastig te vinden. Een beetje halverwege de F-5 en de MiG-21 qua complexiteit.
Als je de oude oorlog leuk vindt is dit wel een aanrader voor het westerse kamp denk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door ocf81 op 22-07-2022 13:48 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online

Ziet er ook wel nice uit elke keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Gezien X-Plane 11 naar een externe harddisk is verhuist om plaats te maken voor X-Plane 12 (en je natuurlijk nu zin heb om met heli's aan de gang te gaan) me eigen een keer echt met de heli's in DCS aan het bezig houden :

De Huey en de KA-50 : sorry niet mijn ding.
Gazelle nog niet geprobeerd.
De Apache, Hind en Hip : heerlijk.
Lukt inmiddels al met de Apache op te stijgen en te landen zonder trim te gebruiken.
George heeft inmiddels ook zijn kater uit geronkt, en heeft EINDELIJK een keer uit gedokterd hoe een vuurknop werkt.

Nu alleen er achter komen waarom de Syrie map hier zo bagger slecht draait.
Ben wat in Mission Editor bezig geweest met de Levant SAM template :
RAM en VRAM lopen vol en de CPU trekt het niet meer.

Begreep al van het fora daar er nog steeds redelijke performance problemen met de Syrie map zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zonde @dierkx36 dat je de Huey niet je ding vindt. Ik vind het de leukste heli in DCS, qua hoe hij vliegt. Heerlijk om in VR ‘s nachts (in DCS) wat rond te vliegen. :9

[ Voor 6% gewijzigd door dawg op 22-07-2022 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Vraagje :

Ben nou met de Apache trainingsmissie aan het doen, met pop-up targets.
Nou krijg je dus via JTAC netjes coordinaten op van de doelen, alleen mijn korte termijn geheugen is dusdanig kort dat ik die dus maar tot 6 cijfers onthou.

Is er een manier om de coordinaten van het doel "automatisch" op je F10 map te kunnen laten zien ?

Een ander optie die ik tegen kwam is scratchpad, deze gaan we ook proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 21:49:
Vraagje :

Ben nou met de Apache trainingsmissie aan het doen, met pop-up targets.
Nou krijg je dus via JTAC netjes coordinaten op van de doelen, alleen mijn korte termijn geheugen is dusdanig kort dat ik die dus maar tot 6 cijfers onthou.

Is er een manier om de coordinaten van het doel "automatisch" op je F10 map te kunnen laten zien ?

Een ander optie die ik tegen kwam is scratchpad, deze gaan we ook proberen
Enige DCS core functionaliteit om jtac coördinaten terug te lezen is via:
Escape -> Message history

Alles behalve handig als je in VR vliegt, maar het is iig íets..

Beter alternatief is de Voice Attack Vaicom kneeboard extension, maar dat is wel payware.
Ik gebruik zelf ook Vaicom. Werkt goed voor de meeste modules, maar developer support is sde laatste tijd zeer matig (zo werkt Vaicom nog steeds niet voor de Apache). Vaicom begint op abandonware te lijken helaas...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Bloedvat schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 22:28:
[...]

Enige DCS core functionaliteit om jtac coördinaten terug te lezen is via:
Escape -> Message history

Alles behalve handig als je in VR vliegt, maar het is iig íets..

Beter alternatief is de Voice Attack Vaicom kneeboard extension, maar dat is wel payware.
Ik gebruik zelf ook Vaicom. Werkt goed voor de meeste modules, maar developer support is sde laatste tijd zeer matig (zo werkt Vaicom nog steeds niet voor de Apache). Vaicom begint op abandonware te lijken helaas...
Okay... die heb ik dus echt nog nooit gezien :X |:( :$

En het is niet alleen Vaicom die er "de brei aan geeft"
Het begint flightsim breed erg op te vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 22:38:
[...]
Okay... die heb ik dus echt nog nooit gezien :X |:( :$
Hehe
Is er ook niet altijd geweest hoor ;)
Een paar updates geleden hebben ze dat toegevoegd
dierkx36 schreef op zaterdag 23 juli 2022 @ 22:38:
[...]
En het is niet alleen Vaicom die er "de brei aan geeft"
Het begint flightsim breed erg op te vallen.
Hoe bedoel je dit? (Ik ben alleen bezig met DCS, dus niet echt op de hoogte van ontwikkelingen binnen andere sims)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Bloedvat schreef op zondag 24 juli 2022 @ 12:56:
[...]

Hoe bedoel je dit? (Ik ben alleen bezig met DCS, dus niet echt op de hoogte van ontwikkelingen binnen andere sims)
Zowel bij MSFS als bij X-Plane zie je developers wat uitbrengen (vliegveld, vliegtuig/heli, plugin etc) en naderhand totaal geen ondersteuning meer leveren :
Geen updates, geen hulp.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
woeps... :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZAkPb1jXUCrPag7cKIVKZQKMD9M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/TQ3cYQCz77LJuRdRPjbFQ132.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laat ik voorop stellen dat VKB echt mooi spul maakt. Het is kwalitatief zeker een mooi setje, maar het is niks voor mij.
Helaas heeft VKB geen setje waar de voetsteunen een remfunctie hebben, en dat is voor mij toch wel een echte show stopper. De mogelijkheid om dan in de software een knop op te offeren voor een virtueel rempedaal trekt mij totaal niet. Ik zie dat bij het taxiën en opstijgen in WWII kisten gewoon niet goed gaan.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gaaf Paulus07 d:)b
Nu nog een foto van je hele setup? :)
ocf81 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 12:09:
Laat ik voorop stellen dat VKB echt mooi spul maakt. Het is kwalitatief zeker een mooi setje, maar het is niks voor mij.
Helaas heeft VKB geen setje waar de voetsteunen een remfunctie hebben, en dat is voor mij toch wel een echte show stopper. De mogelijkheid om dan in de software een knop op te offeren voor een virtueel rempedaal trekt mij totaal niet. Ik zie dat bij het taxiën en opstijgen in WWII kisten gewoon niet goed gaan.
Er zijn natuurlijk een heleboel (met name oudere en Russische) kisten, die geen toe brakes hebben he ;) , maar ik snap wat je bedoeld. Ik zou zelf ook niet meer zonder toe brakes kunnen/willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Voor nu was het puur deze rudders ivm de leuke prijs en het hele compacte design ervan.
1e rudders die ik ook ooit heb gekocht dus geen ervaringen met andere setups/gebruik etc.

Het compacte design is voor mij nu de 1e voorkeur mbt positie op/in/onder de huidige simracing rig.
Dus voorheen ook altijd al met knoppen gewerkt mbt de brakes voor nu. Dus zolang ik nog niks anders heb kunnen testen/ervaren zal ik daar voor nu wel mee overweg kunnen en wil ik meer tijd in de lucht zitten dan op de grond. Dus dan zijn rudders in deze compacte vorm voor mijn gebruik perfect.

Denk ik, gisteren nog geen tijd gehad om ze te testen dus waarschijnlijk vanavond aansluiten en mee spelen :) f wat vliegen in DCS en IL-2.

Gisteren deze uit de 3D printer gehaald zodat ik de base voor de stick later ook kan monteren (was nog backorder dus wachten daarop :-( )

https://www.thingiverse.com/thing:4863358

Volgende print gaat dan denk deze worden:

https://www.thingiverse.com/thing:4837066

En dan ff alles ook weer fatsoeneren mbt kabels, usb hubs etc 8)7

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dierkx36
Het moment dat je zelf moet beginnen toegeven dat je hobby...misschien een beetje uit de hand begint te lopen :

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S1gpGg3LlURK_y7hHQUmrGHPvWY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8obOm8FWIv8ZdYVzo1wBkmsp.jpg?f=fotoalbum_large

In ieder geval nou voldoende knoppen en dials voor de Hornet en Hind (hoop ik)

Voor de Virpil eigenaren die hun bases willen regreasen (T-50CM2 base zat wat op de veren en de pennen zag ik, TCS base en T-50CM3 throttle nog neit gekeken) :
Via de fora word siliconen gebaseerd vet geadviseerd om te re-greasen.

Als je liever hetzelfde vet gebruikt als wat Virpil bij productie erin stop :
SW92SA
Is via Amazon te krijgen, kost tussen de 5 en 10 euro voor een potje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Ja als je nu nog kan zeggen dat je knoppen mist dan klopt er iets niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 14:12:
Het moment dat je zelf moet beginnen toegeven dat je hobby...misschien een beetje uit de hand begint te lopen :

[Afbeelding]
Het loopt pas uit de hand als je directe (sociale) omgeving, of jij zelf er hinder van ondervinden ;)

Mooie setup man (y)

(mss beetje overkill mooi groot scherm voor een VR gebruiker? :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:25
Mooie setup :Y *O*

Maar het kan echt nog véééél erger :+ :Y
Wacht maar totdat je over gaat op het stadium van gehele cockpit bouwen ipv aan een bureau met bureaustoel :+

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!
MTFDarkEagle schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 14:48:
Mooie setup :Y *O*

Maar het kan echt nog véééél erger :+ :Y
Wacht maar totdat je over gaat op het stadium van gehele cockpit bouwen ipv aan een bureau met bureaustoel :+
Precies!

Al vaker gedeeld hier, maar omdat het zo rete vet is :9~ :

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
Bloedvat schreef op woensdag 27 juli 2022 @ 14:48:
[...]

Het loopt pas uit de hand als je directe (sociale) omgeving, of jij zelf er hinder van ondervinden ;)

Mooie setup man (y)

(mss beetje overkill mooi groot scherm voor een VR gebruiker? :P )
Desktop word voor meer gebruikt dan alleen flightsims ;)

Afentoe een keer Cyberpunk, tv-series, films etc kijken, download pak ,aansturing NASsen etc.

Alleen nu het ergste... alle controles weer invoeren in DCS :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooie setups idd.

Die MiG-21 in die garage is wel serieus indrukwekkend. Heeft ie nu serieus een R-3 aan de vleugel hangen?

Persoonlijk heb ik na een tijdje VR te hebben gebruikt mijn touch screen nog niet opnieuw ingeregeld. Ik ben nog steeds in dubio of ik nu meer tijd in VR moet steken (het gaat toch wel gepaard met een aanzienlijk aantal problemen en ik ben dus niet echt verkocht/om) of dat ik nu weer alles op een plat scherm wil. Ik houdt mijn setup het liefst generiek zodat het wisselen van kist niet gepaard gaat met een ombouwsessie van de cockpit. Dat spreekt wel in het voordeel van VR. Aan de andere kant loop ik al een tijdje met het idee rond om de een hot swappable controller te maken waar je dan modules met de stick. gashendel en eventueel een aantal knoppen modelleert die meer overeen komt met de kisten die ik wil vliegen. Dat plan moet echter nog eens van idee naar werkelijkheid worden omgezet.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nieuwe map in de maak. In samenwerking met OrbX!
The Kola map will cover more than 550,000 square kilometers of land across northern Scandinavia and northwestern Russia, plus large sections of the Norwegian Sea and Barents Sea for naval operations.

Detailed airbases, included with the initial release of the Kola Map, will be Bodø, Bardufoss, Evenes, Rovaniemi, Luleå, Vidsel, Monchegorsk, Olenya, Severomorsk-1 and -3, and others. They will be modeled in their contemporary configuration. Beyond airfields, many of the important army and naval bases, test ranges, radar and storage sites will be added, as well as the entire road and railroad network.
The Orbx team is collaborating with experienced DCS campaign creators Baltic Dragon and Reflected Simulations to create engaging F/A-18C and F-16C campaigns at launch.
Afbeeldingslocatie: https://forum.dcs.world/uploads/monthly_2022_07/Hero1.png.48ecac2d1430fa225a0d5ee0d095e811.png

Afbeeldingslocatie: https://forum.dcs.world/uploads/monthly_2022_07/Hero2.png.d054ebb893ad6abd3f1a87db5ef06f42.png

[ Voor 98% gewijzigd door dawg op 29-07-2022 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Ziet er ook nice uit (maar voor nu ff te prijzig als bundel etc)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Paulus07 Je krijgt nu bij The Channel het WWII Assets Pack gratis.
From the 29th of July to the 5th of August, you can grab the DCS: WWII Assets Pack for free with the purchase of DCS: The Channel map from our Eshop. Take advantage of this fabulous opportunity to improve Second World War immersion levels with an ever growing list of air, land and sea assets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
dawg schreef op vrijdag 29 juli 2022 @ 18:18:
@Paulus07 Je krijgt nu bij The Channel het WWII Assets Pack gratis.

[...]
Yup maar dan is het alsnog een pittig prijsje voor nu om ff tussendoor te kopen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schurem

Schurem

Anytime, Anywhere

De Mirage F1 is geweldig, een kist met karakter. Ook moeilijk om het goed mee te doen, ingewikkelde wapensystemen vergeleken met de modernere machines en net niet wendbaar genoeg. Wel zo snel als een roddel. Brave sir robin is altijd een optie met deze machine, en je ziet er verrekte goed uit terwijl je m peert.

Glorieuze "crap plane" dus, een blauwe MiG-21.

[ Voor 7% gewijzigd door Schurem op 06-08-2022 09:44 ]

Oh! I have slipped the surly bonds of earth, And danced the skies on laughter-silvered wings; Sunward I've climbed, and joined the tumbling mirth.

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Schurem schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 09:43:
De Mirage F1 is geweldig, een kist met karakter. Ook moeilijk om het goed mee te doen, ingewikkelde wapensystemen vergeleken met de modernere machines en net niet wendbaar genoeg. Wel zo snel als een roddel. Brave sir robin is altijd een optie met deze machine, en je ziet er verrekte goed uit terwijl je m peert.

Glorieuze "crap plane" dus, een blauwe MiG-21.
Volgens mij is (wordt) de F1 een heel mooi en volledige module, met alle varianten die ze willen gaan uitwerken. De beelden die ik gezien heb op YT zijn ook erg gaaf!
Er zijn echter toch een paar rdenen dat ik deze laat schieten:
  1. De prijs (met discount nog steeds $64,- vind ik wel tamelijk exorbitant)
  2. Franse makelij (ik heb een hekel aan dat ge-"Fromage baguette et aussi. Suite et paf le chien. Boulangerie fais chier comprendre meilleur")
  3. Gebrek aan tijd

[ Voor 19% gewijzigd door Bloedvat op 06-08-2022 12:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Je krijgt er wel 4 varianten voor terug, waaronder een met totaal andere systemen (F1-M) Ik kan de prijsstelling nog wel begrijpen. Ik moet nog iemand met een geleide raket weten neer te schieten (al wel eens met guns iemand uit de lucht geknald), maar ik heb er wel veel lol mee.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vind het raar van mezelf ( :+ ) dat ik niet zo van cold war en/of WO2 toestellen houd, maar heli’s juist weer wel. De Mirage gaat dan ook aan me voorbij, maar een nieuwe Huey bijvoorbeeld zou ik best wel wat voor over hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schurem

Schurem

Anytime, Anywhere

Altijd maar weer die amerikaanse eenheidsworst, ik ben wel blij met een beetje rafinement Francaise. Het is een prachtige machine om te zien, en inderdaad, er gaan nog drie varianten bij komen. Ik denk dat als ze de radar gunsight op orde hebben, het een best dodelijk beestje kan zijn, een beetje als een starfighter maar dan zonder dodelijke tailspins. Het flight model is exquisiet. Geen FBW hier! C'est tu, l'air et un grand reacteur,

Maar goed, ieder zijn meug. Ik hoop dat Chuck er niet al te lang over doet een guide a la mirage te produceren, want van een paar van de systemen snap ik echt geen snars.

Jij gaat de gister aangekondigde Kfir al helemaal mooi vinden dan ;-) Amerikaanse motor in een Israelische airframe naar Frans ontwerp met een cockpit die gelabeld is in het Hebreeuws! Oy Vey!

[ Voor 20% gewijzigd door Schurem op 06-08-2022 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nope, die Kfir is ook niet aan mij besteed. De Eurofighter daarentegen… :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dawg schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 17:02:
Nope, die Kfir is ook niet aan mij besteed. De Eurofighter daarentegen… :9
Ha, dat is wel een interessante tegenstelling. Qua helikopters heb je sterk de voorkeur voor een zo handmatig mogelijk kist, en qua gevechtsvliegtuig juist het tegenovergestelde. Natuurlijk is het qua overleven wel makkelijker in de modernste kist in het spel, maar buiten dat is het zo ongeveer de omgekeerde wereld.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ocf81 schreef op zaterdag 6 augustus 2022 @ 18:34:
[...]

Ha, dat is wel een interessante tegenstelling. Qua helikopters heb je sterk de voorkeur voor een zo handmatig mogelijk kist, en qua gevechtsvliegtuig juist het tegenovergestelde. Natuurlijk is het qua overleven wel makkelijker in de modernste kist in het spel, maar buiten dat is het zo ongeveer de omgekeerde wereld.
Ik weet het. Misschien komt het omdat mijn eerste twee modules de F/A-18C en de Huey waren.

Al moet ik zeggen dat wanneer ik de P-47D vlieg ik deze hetzelfde vlieg als de Huey; zonder trim te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weer een nieuwe (3rd party) map aangekondigd. Sinaï. Pyramides!
Afbeeldingslocatie: https://www.digitalcombatsimulator.com/upload/iblock/4d6/lxk3sdzmodp0jfs2ce364pp8oxowt4zb/In_Dev_12.08.2022.6.jpg
Major cities include Cairo (including Cairo International Airport), Ismailia, Alexandria, Suez, Port Said, and others. About 100 unique objects and architectural monuments will be included. All objects and assets are divided into territories to present greater unique, regional characteristics. The coastline of the Suez Canal, the Gulf of Suez, and the Gulf of Aqaba will be created in detail.

[ Voor 72% gewijzigd door dawg op 12-08-2022 19:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dawg schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 19:06:
Weer een nieuwe (3rd party) map aangekondigd. Sinaï. Pyramides!
[Afbeelding]

[...]
DCS fanboy modus aan:
Ja man ik zag het, heel gaaf! Biedt wellicht ook interessante mogelijkheden voor missies/campaigns i.c.m. de Syria map. Ben erg blij om te zien dat er de laatste tijd zoveel aandacht is voor nieuwe maps.

Zure oude man modus aan:
Leuk al die nieuwe maps en heli/fixed wing modules, maar waar blijft die langverwachte DC en Vulkan/multithreading....

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Bloedvat Helemaal mee eens. Ook mogen ze van mij wel eens ervoor zorgen dat ze eerst de EA modules die nog niet af zijn gaan voltooien voordat ze met een nieuwe EA module op de proppen komen.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Bloedvat schreef op vrijdag 12 augustus 2022 @ 19:53:
[...]

DCS fanboy modus aan:
Ja man ik zag het, heel gaaf! Biedt wellicht ook interessante mogelijkheden voor missies/campaigns i.c.m. de Syria map. Ben erg blij om te zien dat er de laatste tijd zoveel aandacht is voor nieuwe maps.

Zure oude man modus aan:
Leuk al die nieuwe maps en heli/fixed wing modules, maar waar blijft die langverwachte DC en Vulkan/multithreading....
Dit is weer zo'n dubbel gevoel geval :

Extra mappen = +100

Alleen DCS EINDELIJK een keer updaten naar vulkan/multithread zou idd ook uitermate prettig zijn.
DCS een keer kunnen gebruiken zonder dat je PC in huilen uitbarst is tot nu toe nog steeds een droom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orky Rulez
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 14:44
Blijkbaar werken ze nog altijd aan multicoresupport, tjah

Ik zou minder moeite hebben te betalen voor nieuwe maps & campaigns mochten de wingmen iets minder extreem hard sucken

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
woohoo Virpil base is vandaag eindelijk verzonden. Nu maar wachten op DHL..... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Orky Rulez schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 11:12:
Blijkbaar werken ze nog altijd aan multicoresupport, tjah

Ik zou minder moeite hebben te betalen voor nieuwe maps & campaigns mochten de wingmen iets minder extreem hard sucken
Tja, dat is onderhand wel het eeuwige verhaal bij ED. Alles wat geen module is komt steevast te laat. Ze zijn laatst bij FJP in een interview alvast begonnen met het temperen van de verwachtingen:

[Video: https://yewtu.be/watch?v=9JJ4h1BQhfg]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nu al een paar weken met de nieuwe Virpil spullen aan het vliegen, en naast dat ik lang niet heb kunnen vliegen moet ik alles opnieuw leren, dubbel ook nog (spiergeheugen met nieuwe spullen).

Dus ik dacht afgelopen weekend: "hoe sneller leren dan een campaign te vliegen, right?"
Omdat ik alweer begonnen was met de F/A-18C, dus maar gekozen voor Eastern Friendship. Man man hoeveel kun je verleren zeg? Na 3x proberen wist ik pas weer hoe je de AGM-65F gebruikt i.c.m. TPOD. Je kent het wel: hoe lock je ook alweer? Master ARM vergeten. Verkeerde triggerbutton. Etc etc.

En oh ja. SAMs ontwijken, hoe ging dat ook alweer? Inmiddels in totaal zo'n 6x de eerste missie gevlogen, die BTRs krijg ik wel kaduuk, maar die SAM ontwijken wil nog niet echt. Zelfs niet op easy. :')
Dus vooralsnog zit ik nog steeds te klooien met de eerste missie.

Nu begrijp ik waarom vliegers zo ongelofelijk veel moeten trainen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dawg schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 16:20:
Nu begrijp ik waarom vliegers zo ongelofelijk veel moeten trainen. :+
Om je "pijn" iets te verzachten; vliegers hoeven doorgaans ook maar slechts één kist leren ;)
(Afgezien van de basistraining dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tjonge, het regent modules tegenwoordig..

Afbeeldingslocatie: https://forum.dcs.world/uploads/monthly_2022_08/Hero1.png.8bade85546f3b43fd17dd3b739fa0c31.png
https://forum.dcs.world/topic/304804-official-news-2022/?do=findComment&comment=5031677

Ik weet nog niet goed wat ik ervan moet denken.. Al die uitbreidingen zijn hartstikke leuk, maar het wordt op mijn (inmiddels alweer 4 jaar oude) pc echter steeds lastiger om er echt van te genieten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Is dcs moeilijker te leren in VR? Ik vind lastig om het spel/simulatie te leren, ook omdat ik weinig tijd heb. Kan mij voorstellen dat zonder vr je makkelijk guides ernaast kan hebben oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruben279
  • Registratie: Augustus 2018
  • Laatst online: 23:08
Nieuwe foto's op development pagina, nu nog hopen dat flyable wordt!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sHe4iecxu_5FTaDSUtrcvQ4Ykiw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MsE5hjeajRq7pnb43g9fGGEN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/38ronCYpx326DxOl46Qcgpm9-YI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oPR8A8UsXPyG808EiuZPq2SN.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WCLeTAdFgj3Nx4w5qNiGYQnahEc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vStI3etSLrYIF6lis7qppyc8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Van mij hoeven al die modules niet door ED zelf gemaakt te worden. Laat ze eerst maar eens de nog openstaande catalogus van EA modules afmaken.

@Ruben279 Dat is niet heel waarschijnlijk. Dit is gewoon een AI model dat wordt bijgewerkt om met de tijd mee te gaan.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TweakerVincent schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 11:39:
Is dcs moeilijker te leren in VR? Ik vind lastig om het spel/simulatie te leren, ook omdat ik weinig tijd heb. Kan mij voorstellen dat zonder vr je makkelijk guides ernaast kan hebben oid?
Als het puur om de "studie" gaat, ja, dan zal pancake makkelijker zijn dan VR.
Even snel alt-TAB naar een guide of YT video is zeker makkelijker op een monitor, dan met een HMD op je kop.

De interactive training missions zijn ideaal voor VR, maar helaas zijn die in veel gevallen door het eeuwige Early Access beleid nooit echt helemaal kloppend. (AV8B tutorials zijn hier een goed voorbeeld van)

Echter, ondanks dat het iets lastiger leren is, zal ik zelf echt niet meer op een schermpje gaan turen. VR is veel te geweldig! :9~

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wat @Bloedvat zegt, al wil ik daar wel aan toevoegen dat het vliegen an sich in VR, evenals bombarderen, en afbuigend schieten in dogfights, landen, etc, veel en veel makkelijker is dan pancake, vanwege het kunnen inschatten van afstand en snelheid, en het kunnen rondkijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dawg schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 12:33:
[...]

Wat @Bloedvat zegt, al wil ik daar wel aan toevoegen dat het vliegen an sich in VR, evenals bombarderen, en afbuigend schieten in dogfights, landen, etc, veel en veel makkelijker is dan pancake, vanwege het kunnen inschatten van afstand en snelheid, en het kunnen rondkijken.
Inderdaad en niet te vergeten AAR en helicopter vliegen. Dat is echt veeel makkelijker in VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
Thanks all! Als het wat kouder wordt poging 4 om F18 te leren. Ervoor nooit ervaring met enige flightsims.

Ik liep idd al tegen niet 100% kloppende tutorials.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Het is in het begin wennen :Y
Even buiten het feit om dat je de eerste week waarschijnlijk behoorlijk misselijk word van VR, als je er eenmaal aan gewent bent is VR "makkelijker" dan flat screen.

Omdat je niet kan zien wat je indrukt word je "gedwongen" om stappen echt uit je hoofd te leren.
Bloedvat schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 12:28:
[...]

Als het puur om de "studie" gaat, ja, dan zal pancake makkelijker zijn dan VR.
Even snel alt-TAB naar een guide of YT video is zeker makkelijker op een monitor, dan met een HMD op je kop.

De interactive training missions zijn ideaal voor VR, maar helaas zijn die in veel gevallen door het eeuwige Early Access beleid nooit echt helemaal kloppend. (AV8B tutorials zijn hier een goed voorbeeld van)

Echter, ondanks dat het iets lastiger leren is, zal ik zelf echt niet meer op een schermpje gaan turen. VR is veel te geweldig! :9~
I'm with :'^

Geen VR is geen flightsim :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
dierkx36 schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 20:25:
[...]

Het is in het begin wennen :Y
Even buiten het feit om dat je de eerste week waarschijnlijk behoorlijk misselijk word van VR, als je er eenmaal aan gewent bent is VR "makkelijker" dan flat screen.

Omdat je niet kan zien wat je indrukt word je "gedwongen" om stappen echt uit je hoofd te leren.

[...]

I'm with :'^

Geen VR is geen flightsim :P
ik vind het ook super tof en al geprobeerd en setup is goud (3090, 5950x etc allemaal premium stuff). Maar ik moet zoveel leren, alles is nieuw, wat geweldig is natuurlijk maar is een enorme studie en naast werk enzo (ben dan redelijk gaar en wil dan liever wat simpels).

Wat voor de meeste van jullie basic stuff is, moest ik youtuben, (angle of attack enz).

Bv dat landen, zou super simpel zijn maar elke sessie duurt dan 10 min ofzo en gaat er weer iets mis op het eind en ik weet dan niet precies wat.

Wel heerlijk om een plane uit de lucht te schieten met lock enz.

Tijd terug keek een pilot mee want ik dacht dat ik moest trimmen, bleek de f18 auto trim te hebben enz.

Maar blijf het proberen :D. Plan is wel te starten als het minder warm is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
TweakerVincent schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 20:37:
[...]

ik vind het ook super tof en al geprobeerd en setup is goud (3090, 5950x etc allemaal premium stuff). Maar ik moet zoveel leren, alles is nieuw, wat geweldig is natuurlijk maar is een enorme studie en naast werk enzo (ben dan redelijk gaar en wil dan liever wat simpels).

Wat voor de meeste van jullie basic stuff is, moest ik youtuben, (angle of attack enz).

Bv dat landen, zou super simpel zijn maar elke sessie duurt dan 10 min ofzo en gaat er weer iets mis op het eind en ik weet dan niet precies wat.

Tijd terug keek een pilot mee want ik dacht dat ik moest trimmen, bleek de f18 auto trim te hebben enz.

Mwaaa, basic stuff....maak er maar eerder trail-and-error van :X :+

Maar ehh, een F/A-18C autotrim net als een F-16C ...okay dat wist ik dus echt niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet echt autotrim. Eigenlijk FCS/FLCS. Het flight control system van beiden zorgen dat het toestel 1G vliegt, tenzij er handmatig trim wordt toegevoegd. En dat werkt bij beiden anders. De F/A-18C manual trim stelt het toestel in op AOA bij 1G. De F-16C manual trim stelt het toestel in op G.

[ Voor 5% gewijzigd door dawg op 20-08-2022 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TweakerVincent schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 20:37:
[...]

Ik kan me voorstellen dat er als beginner heel veel op je af komt als je meteen met de F/A-18C begint (mss wel té veel). Die module is qua avionica/wapensystemen en natuurlijk carrier ops, ook best complex/uitgebreid. Echter de vliegeigenschappen zijn dan weer heel vergeefelijk. Bedenk ook dat je in andere US toestellen veel zal gaan herkennen vanuit de Hornet. De volgende kist die je gaat "leren" zal dus veel makkelijker gaan.

Ik ben zo'n nerd die bij release van een nieuwe module meteen wil leren wat de startprocedure is, maar als A/A combat vooral je ding is, gewoon lekker doen dan d:)b. De rest komt later wel (of niet ;) ).

Wel grappig, zelf vind ik air to air (BVR) mss nog wel het minst interessant van DCS :P

Ben wel benieuwd hoe het er in VR uitziet met zo'n 3090 :9~ (jaloers). Oh en dat tijdprobleem? Dat heb ik ook :'(

[ Voor 3% gewijzigd door Bloedvat op 20-08-2022 23:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Nu online
Bloedvat schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 22:48:
[...]

Ik kan me voorstellen dat er als beginner heel veel op je af komt als je meteen met de F/A-18C begint (mss wel té veel). Die module is qua avionica/wapensystemen en natuurlijk carrier ops, ook best complex/uitgebreid. Echter de vliegeigenschappen zijn dan weer heel vergeefelijk. Bedenk ook dat je in andere US toestellen veel zal gaan herkennen vanuit de Hornet. De volgende kist die je gaat "leren" zal dus veel makkelijker gaan.

Ik ben zo'n nerd die bij release van een nieuwe module meteen wil leren wat de startprocedure is, maar als A/A combat vooral je ding is, gewoon lekker doen dan d:)b. De rest komt later wel (of niet ;) ).

Wel grappig, zelf vind ik air to air (BVR) mss nog wel het minst interessant van DCS :P

Ben wel benieuwd hoe het er in VR uitziet met zo'n 3090 :9~ (jaloers). Oh en dat tijdprobleem? Dat heb ik ook :'(
Hij leek mij erg mooi en ik zet zeker door :) Aleen tijd is echt een probleem...

3090 en VR draait super goed, heb aardig wat getweakt tijd terug, lees guides gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Lijkt me inderdaad een heerlijk systeem om te hebben voor VR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoewel VR in de basis geweldig kan zijn ben ik niet te spreken over de staat van VR vandaag de dag. Ik heb een HP Reverb G2 en deze is mij tegengevallen. Er zijn gewoon fundamentele tekortkomingen in die headset waardoor VR in DCS voor mij een optie is. Misschien met de Pimax 12K en een GPU die zo'n headset goed kan aansturen. Maar dat is nog toekomstmuziek.
Als het gaat om het leren vliegen denk ik dat VR op zich wel een goed idee geeft van de werking van een vliegtuig. Maar tegelijkertijd is het inderdaad ook waar dat je niet zo makkelijk even iets opzoekt.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Heeft iemand hier toevallid de Mirage F1 :?
Wat is het oordeel ?

Nederlands grootste lijder is middels de belasting zo vriendelijk geweest om een voorschot op zijn beloofde 1000 euro te geven, gaarne wil ik deze gebruiken voor iets nuttigs voor hij het weer af pakt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@dierkx36 heb hem niet maar is volgens mij wel hoge kwaliteit.

Top End Australia. Oki. Dat ontbrak nog. Oh wacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
dawg schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 19:06:
@dierkx36 heb hem niet maar is volgens mij wel hoge kwaliteit.

Top End Australia. Oki. Dat ontbrak nog. Oh wacht.
Zag het net voorbij komen :Y
Extra mappen, altijd goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schurem

Schurem

Anytime, Anywhere

dierkx36 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 18:30:
Heeft iemand hier toevallid de Mirage F1 :?
Wat is het oordeel ?

Nederlands grootste lijder is middels de belasting zo vriendelijk geweest om een voorschot op zijn beloofde 1000 euro te geven, gaarne wil ik deze gebruiken voor iets nuttigs voor hij het weer af pakt :+
Haha goeie reden. Mirage F1 is fucking awesome. Een frans antwoord op de MiG-21. Retesnel, iets betere radar. Je krijgt nu de oudste versie, de CE. Later ga je er de EE en de M versies bij krijgen. Die hebben iets betere electronica.

De mirage is vet als je van oudere machines met persoonlijkheid houdt. Ze zal gruwelijk het onderspit delven in PvP tegen modernere machines, maar tegen de F-5, MiG-21, Viggen en dergelijke is ie dikke fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19:51

Bever!

3

ocf81 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 12:03:
Hoewel VR in de basis geweldig kan zijn ben ik niet te spreken over de staat van VR vandaag de dag. Ik heb een HP Reverb G2 en deze is mij tegengevallen. Er zijn gewoon fundamentele tekortkomingen in die headset waardoor VR in DCS voor mij een optie is. Misschien met de Pimax 12K en een GPU die zo'n headset goed kan aansturen. Maar dat is nog toekomstmuziek.
Als het gaat om het leren vliegen denk ik dat VR op zich wel een goed idee geeft van de werking van een vliegtuig. Maar tegelijkertijd is het inderdaad ook waar dat je niet zo makkelijk even iets opzoekt.
Watvoor beperkingen bedoel je dan? Ik heb in het verleden (lees toen ik nog een gpu had) veel met de oculus 1 gevlogen en ondanks dat de resolutie ruk was toch veel lol mee gehad.
Pagina: 1 ... 50 ... 64 Laatste

Let op:
Discord waar spelers elkaar kunnen vinden voor samenvliegen:
- CombatFlight https://discord.gg/sQcJps7Cqx