Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bloedvat schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 20:23:
[...]

Same here
Ondanks de zeer vroege EA status nu al (samen met de Hornet) m'n favo module
Ah, ik neig dan toch maar naar de Viper. De Hornet zou dan vooral vanwege carrier ops zijn maar dan toch de Viper.

Inmiddels heb ik mijn Virpil spullen al sinds ze met de allereerste pre-orders kwamen, ik twijfel om mijn V1 throttle te upgraden naar de CM3, die heeft wel een analoge ministick, fatsoenlijke detents, en neemt wat minder ruimte in beslag.

Echter kan ik nergens vinden wat de afstand tussen de mounting holes onderop de throttle zijn, zowel in de lengte als de breedte. Weet iemand dit toevallig? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dawg schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 20:40:
[...]

Ah, ik neig dan toch maar naar de Viper. De Hornet zou dan vooral vanwege carrier ops zijn maar dan toch de Viper.

Inmiddels heb ik mijn Virpil spullen al sinds ze met de allereerste pre-orders kwamen, ik twijfel om mijn V1 throttle te upgraden naar de CM3, die heeft wel een analoge ministick, fatsoenlijke detents, en neemt wat minder ruimte in beslag.

Echter kan ik nergens vinden wat de afstand tussen de mounting holes onderop de throttle zijn, zowel in de lengte als de breedte. Weet iemand dit toevallig? :)
Totdat de Viper een 1st person pilot model heeft, kan die module me totaal niet bekoren.. Ik kan me totaal niet inleven in die lege cockpit (door de grote verticale fov in VR, ziet ik continu die gapende gaten naar de rudder pedals, waar eigenlijk benen zouden moeten zitten)

V.w.b. die mounting holes:
Volgens mij zijn die voor de CM3 en button boxes allemaal 40x70mm, maar ik heb ze zelf niet dus ik weet het niet zeker.
Ik vond wel dit op het Russische deel van het Virpil forum hier:

Afbeeldingslocatie: https://forum.virpil.com/uploads/monthly_2021_04/1094427657_1.png.cc4d22b6e088edbbd1886a6638f649fb.png

Maar mss voor de zekerheid op het Engelstalige Virpil forum even navragen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 11:10
dawg schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 20:40:
[...]

CM3 :?
Van hart tot hart :
Breedte : 4
Lengte : 7

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
:9~

Ziet er prachtig uit vanaf grote hoogte (iig in deze video), ik ben echter benieuwd of deze map zich ook een beetje gaat lenen voor heli ops.

Hoe dan ook ga ik deze wel binnenhalen zodra het kan :*)
En dan de AV8B weer eens uit het vet halen (daar zullen we het mee moeten doen tot de Harrier FRS1 klaar is ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dank heren. :)

@Bloedvat pilot model is inderdaad wel beter maar qua hoe je het toestel vliegt en alles aanstuurt vind ik de Viper veel logischer. En in VR gaat er niks boven die canopy.

Edit: ik ga die map ook halen. :9

[ Voor 8% gewijzigd door dawg op 25-05-2022 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dawg schreef op woensdag 25 mei 2022 @ 22:33:
Dank heren. :)

@Bloedvat pilot model is inderdaad wel beter maar qua hoe je het toestel vliegt en alles aanstuurt vind ik de Viper veel logischer. En in VR gaat er niks boven die canopy.
Gezien mijn liefde (en achtergrond) voor de F-16, ga ik tzt ook nog wel om naar camp Viper hoor ;)

Maar eerst die "long overdue" pilot body!! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17:36
Wellicht al een paar keer eerder gevraagd, maar als ik een module koop op de site van ED of op Steam, zijn ze dan cross platform te gebruiken? Of werken de modules alleen op het platform waar je het hebt gekocht?

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Soliest schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 10:19:
Wellicht al een paar keer eerder gevraagd, maar als ik een module koop op de site van ED of op Steam, zijn ze dan cross platform te gebruiken? Of werken de modules alleen op het platform waar je het hebt gekocht?
Steam -> ED wel, andersom niet. Ik koop enkel rechtstreeks bij ED.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soliest
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 17:36
dawg schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 11:57:
[...]

Steam -> ED wel, andersom niet. Ik koop enkel rechtstreeks bij ED.
Dank je wel. Normaalgesproken zou ik dat ook doen, maar ik heb van iemand wat Steam tegoed gehad. Vandaar dat ik hem dan (in de sale) op Steam wil gaan kopen en dan via het ED platform wil gaan spelen.

i5 13600KF - MSI Z790 Tomahawk - 64GB DDR5 - MSI RTX 3080Ti Suprim - Samsung 980 Pro - Oculus Quest 2 en 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Soliest schreef op dinsdag 31 mei 2022 @ 12:11:
[...]

Dank je wel. Normaalgesproken zou ik dat ook doen, maar ik heb van iemand wat Steam tegoed gehad. Vandaar dat ik hem dan (in de sale) op Steam wil gaan kopen en dan via het ED platform wil gaan spelen.
Ah zo.

Nog paar handige linkjes:
- https://forum.dcs.world/t...specific-issues/#comments

- https://forum.dcs.world/t...account-profile/#comments

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
edit:

Never mind, found it *O*

[ Voor 95% gewijzigd door dierkx36 op 01-06-2022 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ziet er voor pre-release state toch al behoorlijk gaaf uit dacht ik zo:

(niet de beste DCS "cinematic", maar Growling Sidewinder is hier ook niet de juiste streamer voor imo)

Kennelijk kun je in de F-15E trouwens vanuit zowel de WSO als de pilot seat vrijwel alles bedienen. Je bent dus niet afhankelijk van AI crew of een human crew member (ik weet dat ik hier niet de enige ben die dat wel belangrijk vind ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Bloedvat schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 15:52:

Kennelijk kun je in de F-15E trouwens vanuit zowel de WSO als de pilot seat vrijwel alles bedienen. Je bent dus niet afhankelijk van AI crew of een human crew member (ik weet dat ik hier niet de enige ben die dat wel belangrijk vind ;) )
Klopt. Dat is ook de reden waarom de USAF de F-15EX als vervanger van de F-15C én de F-15E wil gebruiken. Als air superiority fighter is ie volledig inzetbaar zonder WSO. Als strike aircraft ook maar dan nemen ze wel een WSO mee om de pilot workload binnen de perken te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb geen interesse in de F-15E eigenlijk. Heb eigenlijk wel genoeg aan de F-16, F/A-18, AH-64 en UH-1. Ik wacht nog op de Eurofighter maar voor de rest vlieg ik niets anders ondanks dat ik wel meerdere modules heb. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!
dawg schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 16:50:
Ik heb geen interesse in de F-15E eigenlijk. Heb eigenlijk wel genoeg aan de F-16, F/A-18, AH-64 en UH-1. Ik wacht nog op de Eurofighter maar voor de rest vlieg ik niets anders ondanks dat ik wel meerdere modules heb. :)
Ik bezit ook meer modules dan ik meester ben (bij lange na niet voldoende tijd om me overal écht in te verdiepen).

Neem me ook regelmatig voor om effe geen nieuwe modules erbij te kopen, maar ja... als je de filmpjes dan ziet en de goede verhalen leest, dan begint het te kriebelen en voor je het weet is het "dag geld" :w "hallo nieuw vliegtuig" <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bloedvat schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 17:25:
[...]

Ik bezit ook meer modules dan ik meester ben (bij lange na niet voldoende tijd om me overal écht in te verdiepen).

Neem me ook regelmatig voor om effe geen nieuwe modules erbij te kopen, maar ja... als je de filmpjes dan ziet en de goede verhalen leest, dan begint het te kriebelen en voor je het weet is het "dag geld" :w "hallo nieuw vliegtuig" <3
Klopt, had ik (o.a.) bij de Apache. :9

Maar ik heb de F-15E nooit echt interessant gevonden. De F-15C daarentegen… :Y
Maar eerst maar eens de Virpil CM3 aanschaffen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door dawg op 02-06-2022 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dawg schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 17:28:
[...]

Maar ik heb de F-15E nooit echt interessant
Dat heb ik dus met de Eurofighter (en met de Gripen en de JSF) :O

Maar goed, tegen de tijd dat er DCS Eurofighter filmpjes online komen, gaat dat ook nog wel veranderen vrees ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bloedvat schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 17:34:
[...]

Dat heb ik dus met de Eurofighter (en met de Gripen en de JSF) :O

Maar goed, tegen de tijd dat er DCS Eurofighter filmpjes online komen, gaat dat ook nog wel veranderen vrees ik :P
Ongetwijfeld. :P

Ik heb nostalgische gevoelens bij de Eurofighter. DiD en Ocean met EF2000, de opvolger van TFX. 8) Ik deed beiden, en ook alleen dat. Andere games waren niet interessant.

[ Voor 6% gewijzigd door dawg op 02-06-2022 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dawg schreef op donderdag 2 juni 2022 @ 17:38:
[...]

Ongetwijfeld. :P

Ik heb nostalgische gevoelens bij de Eurofighter. DiD en Ocean met EF2000, de opvolger van TFX. 8)
En ik heb nostalgische gevoelens bij de Balkan en Golf oorlog (1) kisten. Toen zat ik als 10-jarig manneke me te vergapen op de beelden op CNN

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De F-15E is voor ook niet een kist waar ik met smart op zit te wachten. Maar het Zuid-Atlantische terrein daarentegen lijkt me een mooie toevoeging. Geen zandbak en een relevant stuk zee om te overbruggen.

Is er eigenlijk nog nieuws over de ontwikkeling van de realistische versie van MiG-29A? Dat is eigenlijk de meest interessante ontwikkeling, maar helaas heb ik daar al enige tijd niks meer van vernomen.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft iemand al eens van TrackWhileScan gehoord? Zelf kan ik de site niet goed bekijken. De ad blocker blokkeert 90% van de site, maar ik ga die niet uitzetten. Op YT en reddit zie ik toch wel veel kritische commentaren. Van wat ik ervan begrijp rekenen ze $90 per module, en zijn de modules waarschijnlijk van het niveau WT of Arma, gezien de claims die TWS maakt en de (on)beschikbaarheid van de informatie die nodig is om deze modules op een niveau van volledig realisme te kunnen ontwikkelen.

Sowieso gebruiken ze discord als primair contactplatform, dus dat is al foute boel.

[ Voor 7% gewijzigd door ocf81 op 07-06-2022 20:47 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ocf81 schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 14:06:
Heeft iemand al eens van TrackWhileScan gehoord? Zelf kan ik de site niet goed bekijken. De ad blocker blokkeert 90% van de site, maar ik dat die niet uitzetten. Op YT en reddit zie ik toch wel veel kritische commentaren. Van wat ik ervan begrijp rekenen ze $90 per module, en zijn de modules waarschijnlijk van het niveau WT of Arma, gezien de claims die TWS maakt en de (on)beschikbaarheid van de informatie die nodig is om deze modules op een niveau van volledig realisme te kunnen ontwikkelen.

Sowieso gebruiken ze discord als primair contactplatform, dus dat is al foute boel.
Ken het niet, maar:
Pre-order the F-35B Lightning II, the USMC 5th generation VTOL fighter.

The F-35B features a high fidelity, fully functional cockpit and flight model leveraging (declassified) data from Lockheed Martin.

(under development)

$79.99
Óf ze bedoelen hier dat alle declassified features opgenomen zijn in hun "so called" high fidelity module (als er uberhaupt al iets declassified is, wat ik absoluut onwaarschijnlijk acht)

Óf ze bedoelen hiermee dat alles declassified is (in welk geval ze gewoon liegen)

Hoe dan ook heb ik hier bijzonder weinig vertrouwen in.. tja, en als het gaat om mooie vliegtuig modelletjes bekijken, kun je net zo goed FS2020, WT of Ace Combat spelen. Is een stuk goedkoper :)

[ Voor 0% gewijzigd door Bloedvat op 07-06-2022 21:42 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bloedvat schreef op dinsdag 7 juni 2022 @ 20:46:
[...]

Ken het niet, maar:

[...]

Óf ze bedoelen hier dat alle declassified features opgenomen zijn in hun "so called" high fidelity module (als er uberhaupt al iets declassified is, wat ik absoluut onwaarschijnlijk acht)

Óf ze bedoelen hiermee dat alles declassified is (in welk geval ze gewoon liegen)

Hoe dan ook heb ik hier bijzonder weinig vertrouwen in.. tja, en als het gaat om mooie vliegtuig modelletjes bekijken, kun je net zo goed FS2020, WT of Ace Combat spelen. Is een stuk goedkopen :)
Ja, mee eens. Het risico dat er iets niet klopt is ook wel overduidelijk aanwezig. Tegelijkertijd ga/wil ik een ontwikkelaar niet op voorhand al afschieten, dus ik wacht nog even met mijn definitieve oordeel tot het zover is.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben sinds de aankondiging niet zo op de hoogte gebleven van de ontwikkeling van deze map, maar na het zien van alle beelden die sinds afgelopen week op YT verschenen zijn, heb ik wel besloten dat ik 'm ga pre-orderen (even aangenomen dat er überhaupt een pre-order periode komt).

Geen idee eigenlijk wat voor soort missies goed gaan passen bij deze map (behalve uiteraard Falkland oorlog scenario's). Ook betwijfel ik of het een leuke map gaat zijn voor heli ops. Maar desondanks ga ik 'm toch wel een keer kopen, dus dan maar net zo goed met pre-order korting ;)

(Hopelijk als volgende DCS map: "1990 era Balkan" :9 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bloedvat schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 13:59:
[...]

Ik ben sinds de aankondiging niet zo op de hoogte gebleven van de ontwikkeling van deze map, maar na het zien van alle beelden die sinds afgelopen week op YT verschenen zijn, heb ik wel besloten dat ik 'm ga pre-orderen (even aangenomen dat er überhaupt een pre-order periode komt).

Geen idee eigenlijk wat voor soort missies goed gaan passen bij deze map (behalve uiteraard Falkland oorlog scenario's). Ook betwijfel ik of het een leuke map gaat zijn voor heli ops. Maar desondanks ga ik 'm toch wel een keer kopen, dus dan maar net zo goed met pre-order korting ;)

(Hopelijk als volgende DCS map: "1990 era Balkan" :9 )
Ik heb mixed feelings bij deze map. Het uitzicht vanaf 25.000ft is fantastisch maar laag bij de grond twijfel ik een beetje. Al denk ik dat ik hem wel ga halen, want early access en de besneeuwde bergtoppen en gletsjers zullen wel een bijzonder gevoel geven in VR denk ik. :)

Ik zou ook wel Balkan willen, of Taiwan. :+
Maar ik las laatst dat ED al een tijd bezig is met een World Map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dawg schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 14:31:
[...]

Ik heb mixed feelings bij deze map. Het uitzicht vanaf 25.000ft is fantastisch maar laag bij de grond twijfel ik een beetje. Al denk ik dat ik hem wel ga halen, want early access en de besneeuwde bergtoppen en gletsjers zullen wel een bijzonder gevoel geven in VR denk ik. :)

Ik zou ook wel Balkan willen, of Taiwan. :+
Maar ik las laatst dat ED al een tijd bezig is met een World Map?
Je bent niet de enige met die twijfel. Voor wat het waard is; in deze video van Casmo zie je de SA map vanaf lage hoogte:

Razbam geeft in deze video ook aan dat ze de textures van het vasteland en (met name) de bergen nog gaan verbeteren. Vergeet niet, het is EA hé ;)

V.w.b. die world map... Normaal gesproken is bij mij het glas halfvol, maar in dit geval.. Ik heb behoorlijk weinig vertrouwen dat we een dergelijke "world map" binnen het komende decennium kunnen verwachten. En áls het ED al lukt, hoe gaan ze dan zorgen voor voldoende detail in de scenery models (denk ook dat i.t.t. FS2020 de scenery bij DCS ook een damage model moet hebben). Om nog maar niet te spreken over dat het boeltje ook fatsoenlijk moet draaien (in VR ;) ), iets dat nu al steeds lastiger wordt zonder een GPU van +€1000,-

Oh, en volgens mij zijn ze er alleen "mee bezig", in de zin dat ze niet uitsluiten dat hier toekomst in zit. Ik las die paar korte berichten van Bignewy en Nineline meer als dat ze onderzoeken of er mogelijkheden zijn.. Maar goed, alleen ED zelf weet echt wat de plannen zijn)

[ Voor 8% gewijzigd door Bloedvat op 08-06-2022 14:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bloedvat schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 14:39:
[...]

Je bent niet de enige met die twijfel. Voor wat het waard is; in deze video van Casmo zie je de SA map vanaf lage hoogte:
[YouTube: DCS Falklands! See the map at Low Level w/ RAZBAM devs | DCS World First Look]
Razbam geeft in deze video ook aan dat ze de textures van het vasteland en (met name) de bergen nog gaan verbeteren. Vergeet niet, het is EA hé ;)

V.w.b. die world map... Normaal gesproken is bij mij het glas halfvol, maar in dit geval.. Ik heb behoorlijk weinig vertrouwen dat we een dergelijke "world map" binnen het komende decennium kunnen verwachten. En áls het ED al lukt, hoe gaan ze dan zorgen voor voldoende detail in de scenery models (denk ook dat i.t.t. FS2020 de scenery bij DCS ook een damage model moet hebben). Om nog maar niet te spreken over dat het boeltje ook fatsoenlijk moet draaien (in VR ;) ), iets dat nu al steeds lastiger wordt zonder een GPU van +€1000,-
Ik had die video inderdaad ook gezien, na de video vanaf grote hoogte van Growling Sidewinder. Vandaar mijn twijfel na die video van Casmo.

Ik had ook een topic gezien van een van de Razbam medewerkers, waarin aan de community gevraagd wordt wat ze willen; HDD size is belangrijk, of maakt dat niet uit als er hogere resolutie textures worden meegeleverd? De uitslag spreekt wel boekdelen. :+

World Map, ik weet het niet. Ik denk dat als ED daar serieus in is, ze hulp nodig hebben van een derde partij, denk bijvoorbeeld aan OrbX. Het punt is dat de maps moeten werken met de rest van DCS, d.w.z. wapeninslagen, routes van ground AI, coördinatenstelsels die overeen moeten komen, etc etc. Zal wel even duren mocht dat serieus zijn van ED.

Ik zou al blij zijn wanneer ze Caucasus, NTTR & Persian Gulf een opfrisbeurt geven eigenlijk. Hele wereld hoeft van mij niet zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zojuist hier gepost door Razbam:
South Atlantic Map early access release note
Hello fellow rotary and fixed wing aircraft enthusiasts. With the imminent early access release of the South Atlantic map, we, the team, wanted to give everyone a heads-up about what you can expect from the initial early access release so you can make an informed purchase.
We believe it’s important to be open and transparent regarding the current state of the project in early access and to share our goals moving towards full release and beyond.
Scope of the map
Since it would be our very first terrain module, the initial scope of the map was to represent the Falklands/Malvinas islands at the time of the Falklands conflict to have an interesting but small scale map for the team to work on. We soon realized it would be very restrictive for current aircraft in DCS to limit the map to what was available in 1982. For example the 80’s era runway at Mount Pleasant is too short to land an F16 on but we do hope to add era-specific options for the map in future for those who wish to create historically accurate scenarios.

After listening to the community, the team decided to also include part of the South American content, to greatly increase the possibilities offered by the map. This scale change increased our workload by a factor of 75, which resulted in the map releasing in 2022 instead of 2020. We hope that you will agree that this decision was for the best.

Including part of the South American continent really pushes the bounds of DCS maps in terms of size as this map will be the biggest yet with 3.1 Million km² total size.
Technology
In order to make this map as realistic as possible we decided at the early stages of the project to use satellite imagery as a base for the ground textures, providing the user with the most realistic depiction of that part of the world that we possibly could. This has provided the unique challenge of having to hand “clean” every part of the landmass to remove clouds, buildings, seasonal stitching and discoloration. This single task has taken thousands of man hours to accomplish and we’re still working on it through early access.

For all Airfields and cities we have used the highest custom texture technology available within DCS currently, which is known as splatmap technology and makes use of high quality custom designed textures.

In order for the map to look good at low altitude, the team needs to work on improving the mesh and textures by hand as well as adding objects like rocks, debris, additional trees and bushes. This work is very time consuming which, combined with the size of the map means we do ask for a little patience while we work on this throughout early access.
Current state of the map
Over the past few months we have concentrated mostly on the Falklands/Malvinas islands by, for example, refining the technology for cliff generation. We still have more work to do on the mainland, while the major cities are pretty much done with regards to placement like Rio Gallegos, Rio Grande, Ushuaia and a few others, there is still more work to be done. As you can imagine the map is absolutely massive.

At this stage of the project the team feel that the map is good enough to be enjoyed by the public under EA. However, due to the fact that the mainland low altitude level of detail is still not up to the high standard we aim, more work will be done to it in a steady and timely manner during EA.

The current size of the map is around 70 GB, if we had taken the decision to render all land masses using the highest quality textures, the map would have been around 250 GB. So there is a happy balance to be had with size compared to texture quality for the areas between the populated airfields, towns and cities.

The team will be moving their focus from the Falkland/Malvinas Islands over to the mainland to address the issues and enhance the areas mentioned above.
Assets pack
Due to circumstances beyond our control we are not able to ship the assets pack with the map at this current time. The full assets pack which includes the ships will be pushed by ED at the next update.

Our original thought was to delay the initial release of the map so that the assets could be included, however we feel that these are not the main focus of the map but are an enhancement. In addition to this we have decided to allow the first wave of the assets to be included into the core game, so this means everyone will get them for free whether they purchase the map or not.
Conclusion
We hope this early access release note has given everyone in the community enough information to make a well informed purchase and has explained the scope of our project.

We are really proud of the work that has been done so far, everyone on the team has worked incredibly hard on this and we are committed to go as far as possible with the current software and hardware limitations to bring you the best depiction we can of this beautiful part of the world to enjoy in DCS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Bloedvat heb jij ook nog andere modules van Razbam? Ik heb begrepen dat er (wellicht in het verleden) veel gedoe was omtrent de kwaliteit en het gebrek aan updates voor de M2000C en de Harrier. Is dat nog steeds zo? Want dan wacht ik denk ik toch even af met de SA map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dawg schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 15:33:
@Bloedvat heb jij ook nog andere modules van Razbam? Ik heb begrepen dat er (wellicht in het verleden) veel gedoe was omtrent de kwaliteit en het gebrek aan updates voor de M2000C en de Harrier. Is dat nog steeds zo? Want dan wacht ik denk ik toch even af met de SA map.
Ik heb alleen de AV8B van hen.
Klopt dat er nu nog steeds af en toe dingen veranderen en dat kan soms wel een beetje frustrerend zijn. Zeker als je, zoals ik, sporadisch die kist weer eens onder handen neemt. Als er dan iets niet meer automatisch lukt, duurt het soms een poos voordat je erachter bent dat er functionaliteit veranderd is en dat het dus niet aan jezelf ligt.. Ook zijn er nog steeds wel enkele bugs, maar goed, die heb je in elke module.. Er komen nog steeds updates uit voor de Harrier uiteraard en ja, voor sommige laten die updates wellicht te lang op zich wachten. Ik heb gelukkig wel redelijk wat geduld (meestal :X )

Ik heb de AV8B wel altijd een fantastisch leuk toestel gevonden om te vliegen. Kwaliteit in VR is ook uitmuntend vind ik. Pilot body model is ongeëvenaard (als je goed kijkt zie je zelfs je anti G pants opblazen als je een hoge G bocht trekt). Je hebt in VR echt het gevoel dat je in de cockpit zit (i.t.t. sommige ander modules... ahum... Viper... ;) )

De M2000 en MiG-19 heb ik alleen tijdens een free trial uitgeprobeerd. Die Mirage is ook echt supergaaf in VR. Die "driehoekige" cockpit is alsof je in een Star Wars fighter zit (eentje van de bad guys). Ik heb alleen zo'n hekel aan Frans, dat ik het niet aan kon om 'm ook daadwerkelijk aan te schaffen :P (daarnaast vind ik 'm iets te veel air to air orientated).

Qua ondersteuning van Razbam: persoonlijk heb ik niet de indruk dat andere 3rd parties veel beter of slechter presteren (Polychop-Simulations even terzijde). Bij Heatblur duurt het bijvoorbeeld een jaar en dan komen ze in een klap met een heleboel kleine aanpassingen. Bij Razbam gaat het met een iets meer "constante" flow aan kleine updates/bug fixes.

[ Voor 4% gewijzigd door Bloedvat op 08-06-2022 16:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tja. Kon me toch niet inhouden. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:48

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ik vrees dat deze map bij mij op dezelfde stapel belandt als de Normandy map en in mindere mate PG en Nevada: geen ruk aan eigenlijk...Ga em dus maar niet halen. Zelfde geldt eigenlijk voor alle toestellen: ik bemoei me eigenlijk alleen met de A-10, F-16, F-18, UH-1 en soms de AV8. Terwijl ik nog een compleet squadron aan andere toestellen heb..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je vliegt alleen in Syrië en Caucasus @GurbY{nl}? Wat vind je saai aan PG? Nevada snap ik, oud, saai, en geel. PG ook wel geel maar is toch heel anders vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Inderdaad, nogal geel en haal, weinig geaccidenteerd terrein, dat werk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat zijn jullie gedachten omtrent PG vs Syrië? Ik heb zelf Syrië niet omdat ik nogal het idee heb dat het gewoon weer een andere zandbak zou zijn.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 13:25
Syrië is mijns inziens net zo goed als Caucasus.
Lees: vind 'm fantastisch.

PG is wel tof, maar bij lange na niet zo goed in mijn ogen.

[ Voor 48% gewijzigd door MTFDarkEagle op 10-06-2022 12:58 ]

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ocf81 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 12:41:
Wat zijn jullie gedachten omtrent PG vs Syrië? Ik heb zelf Syrië niet omdat ik nogal het idee heb dat het gewoon weer een andere zandbak zou zijn.
Syrië zelf is grotendeels "zandbak" ja, maar Israel, Libanon, Turkije en delen van Jordanië zijn prachtig groen, met keurrijke steden.

En sorry dat ik het zeg, maar het begint wel een beetje cliché te worden om de term "zandbak" te gebruiken bij de PG en Syrië map. Het is veel meer dan dat. Tja, zeker bij PG is vrijwel alles woestijn, en ja, daar is zand.. Zelf vind ik die grote lege vlaktes, afgewisseld met hier en daar een kleine oase, een dorpje met van die klei huisjes of juist een miljoenenstad wel gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oké, het dus iets gevarieerder dan PG. Ik vlieg vooral rond in de Caucasus. Dat komt vooral omdat de servers waar ik op speel dat terrein het meest gebruiken. Soms wat PG. Tot nu toe Syrië buiten beschouwing gelaten, maar ik zit er aan te denken om bij de volgende kortingsronde Syrië te kopen. Helaas heb ik maar 32 GiB RAM, dus het zal misschien wat krap worden qua geheugen.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ocf81 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 13:06:
Oké, het dus iets gevarieerder dan PG. Ik vlieg vooral rond in de Caucasus. Dat komt vooral omdat de servers waar ik op speel dat terrein het meest gebruiken. Soms wat PG. Tot nu toe Syrië buiten beschouwing gelaten, maar ik zit er aan te denken om bij de volgende kortingsronde Syrië te kopen. Helaas heb ik maar 32 GiB RAM, dus het zal misschien wat krap worden qua geheugen.
Ik heb ook "maar" 32GB ram en dat is prima te doen hoor met de Syria map
(is bij mij iig niet de bottleneck ;) )

Ik heb naast de gratis maps ook PG, Syrië en sinds deze week SA, maar voorlopig is en blijft Syrië echt wel mijn favo map (de iets mindere performance ligt gewoon aan mijn outdated GTX 1080ti)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn favo map blijft denk ik toch PG, al was het maar wegens nostalgische redenen. Was de eerste map die ik kocht samen met de F/A-18C destijds. Gouden combo vond ik toen. En de PG map vlieg ik nog steeds vaak op.

Syrië ook wel, maar ik moet toegeven dat ik Marianas kwalitatief hoogstaander vind. Jammer dat er maar zo weinig land is, maar wat er is ziet er erg goed uit. Net als Channel map, erg mooie map maar veel te klein voor moderne vliegtuigen.

NTTR is te oud inmiddels, en Caucasus ook. SA moet ik nog bekijken maar ik denk dat zodra SA uit early acces komt, het de meest diverse map zal zijn die er in DCS te bevliegen is.

[ Voor 6% gewijzigd door dawg op 10-06-2022 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
ocf81 schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 13:06:
Als je de causcasus mooi vind, dan zal Syrië je ook bevallen.
Toen we van de 'originele' Caucasus naar de huidige/vernieuwde gingen, viel mijn kaak op de grond. Eenzelfde soort reactie had ik bij Syrië. Het is ook een fantastische kaart met ook genoeg variatie.
Zoals @Bloedvat aangeeft; zal 32GB wel voldoende zijn. Als je Caucasus er goed mee kan spelen, zal dat met Syrië ook wel zo zijn. Voor mij is dat iig wel het geval (hier ook 32gb ram).

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Och och, ik ben het echt verleerd, hoe en wat m.b.t. bediening van wapens en sensors. :')

Net met de F-16C Nightly Silence eens gedaan. Eerste poging miste ik de SA-6 die je moet vernietigen. HARM vuurde wel af, ik dacht even dat RUK-mode met een waypoint in de buurt van de SA-6 wel zou moeten werken maar helaas? Tweede poging eens met EOM geprobeerd en toen was het wel raak.

Vervolgens verschenen er een hoopje MiG-21's, maar ik was vergeten hoe de FCR werkt met Datalink. :+
Ik kreeg dus op geen enkel toestel een lock, waarschijnlijk omdat het enkel datalink tracks waren. Wat toch wel apart is aangezien ik ze recht voor mijn neus had, je zou denken dat je radar ze dan wel ziet, echter no lock.

Nou ja. Ik moet dus weer even alles opnieuw leren blijkt wel. Anderhalf jaar niet gevlogen doet toch meer dan ik verwacht had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dawg schreef op vrijdag 10 juni 2022 @ 16:57:
Och och, ik ben het echt verleerd, hoe en wat m.b.t. bediening van wapens en sensors. :')

Net met de F-16C Nightly Silence eens gedaan. Eerste poging miste ik de SA-6 die je moet vernietigen. HARM vuurde wel af, ik dacht even dat RUK-mode met een waypoint in de buurt van de SA-6 wel zou moeten werken maar helaas? Tweede poging eens met EOM geprobeerd en toen was het wel raak.

Vervolgens verschenen er een hoopje MiG-21's, maar ik was vergeten hoe de FCR werkt met Datalink. :+
Ik kreeg dus op geen enkel toestel een lock, waarschijnlijk omdat het enkel datalink tracks waren. Wat toch wel apart is aangezien ik ze recht voor mijn neus had, je zou denken dat je radar ze dan wel ziet, echter no lock.

Nou ja. Ik moet dus weer even alles opnieuw leren blijkt wel. Anderhalf jaar niet gevlogen doet toch meer dan ik verwacht had.
Jij hebt inmiddels een 3080, toch @dawg?

Ik weet niet wat voor GPU je hiervoor had, maar hoe "shocking" is de grafische verbetering t.o.v. je vorige kaart in DCS in VR?

Is het echt een wereld van verschil in performance/gfx, of is het gewoon iets beter?

Er stroomt inmiddels bloed uit mij gtx1080ti als ik DCS speel. Zit op het randje qua framerate en af en toe al net eronder.. Maar als ik ±1000 euro ga uitgeven aan een nieuwe GPU, wil ik wel weer uit m'n stoel (of VR bril) geblazen worden..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Bloedvat wereld van verschil. Ik geef niks om FPS, ik vind het belangrijkste dat ik geen gestotter ervaar. En met behoorlijk hoge settings geen gestotter. Ik geloof ook niet zo heel erg in de hype van OpenXR zolang al dat soort zaken niet native ondersteund worden vanuit ED, het is veel belangrijker hoe je je OS configureert en optimaliseert. Wel motion reprojection maar dat is alles. :)

[ Voor 9% gewijzigd door dawg op 11-06-2022 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dawg schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 15:03:
@Bloedvat wereld van verschil. Ik geef niks om FPS, ik vind het belangrijkste dat ik geen gestotter ervaar. En met behoorlijk hoge settings geen gestotter. Ik geloof ook niet zo heel erg in de hype van OpenXR zolang al dat soort zaken niet native ondersteund worden vanuit ED, het is veel belangrijker hoe je je OS configureert en optimaliseert. Wel motion reprojection maar dat is alles. :)
Welke GPU had je eerst? En jij gebruikt ook de Reverb, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bloedvat schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 15:24:
[...]

Welke GPU had je eerst? En jij gebruikt ook de Reverb, toch?
Hiervoor een GTX1080, maar wel nog met een Rift. Toen ook geen gestotter maar resolutie was niet zo goed uiteraard. Nu inderdaad een Reverb G2 v1, en Windows 11, wat voor mijn gevoel veel soepeler loopt voor gaming.

Ik vind alleen de sweetspot van de Reverb G2 niet geweldig. Ik wacht op de Index 2.

[ Voor 9% gewijzigd door dawg op 11-06-2022 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eitje84
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12-09 16:16
Heeft iemand SA al gekocht?
Ben benieuwd of er leuke missies bij zitten voor de F16.

Anders wacht ik ff totdat er een paar beschikbaar zijn gemaakt door users.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eitje84 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 16:44:
Heeft iemand SA al gekocht?
Ben benieuwd of er leuke missies bij zitten voor de F16.

Anders wacht ik ff totdat er een paar beschikbaar zijn gemaakt door users.
Ik heb in totaal een uurtje of 5 á 6 boven SA gehangen ja :)

Op dit moment zitten er bij de SA map nog helemaal geen missies. Maar er is wel al een Through The Inferno missie voor SA te downloaden en een leuke dynamische missie voor heli ops (Troops In Contact).

(De missies die meegeleverd worden met de modules vind ik persoonlijk toch nooit echt de moeite waard).

Of SA nu iets voor je is hangt af hoezeer je je ervan bewust bent dat de map in zeer vroeg stadium van early access bevindt.. ik durf wel te zeggen dat SA momenteel dezelfde staat heeft als de Viper toen die EA released werd.. Ja je kan er vliegen en ja op sommige vlakken is het al heel mooi, maar er is nog heel HEEL veel werk voor Razbam.

Ik heb zelf geen spijt van de aankoop, maar ik heb geduld en vertrouwen dat Razbam er hard mee aan de slag gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bloedvat schreef op zondag 12 juni 2022 @ 18:12:
[...]

(De missies die meegeleverd worden met de modules vind ik persoonlijk toch nooit echt de moeite waard).
Die zijn wel goed om de toestellen te leren, zoals ik nu. :P
Zijn relatief simpele missies waarbij telkens één of twee aspecten van het desbetreffende toestel gevraagd worden.

Ik heb overigens SA ook maar nog niet op gevlogen. Even wachten nog tot er wat updates voor uit zijn, wat ik tot nu toe gezien heb is er nog veel werk aan de winkel voor RazBam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eitje84
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12-09 16:16
Bloedvat schreef op zondag 12 juni 2022 @ 18:12:
[...]

Nee dat ben ik met je eens, maar het is wel prima om mee te spelen totdat er wat meer content voor beschikbaar is. En bij Syria zaten toch wel een paar OK missies voor de F16.

We denken er nog even over na :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eitje84 schreef op maandag 13 juni 2022 @ 05:04:
[...]

Nee dat ben ik met je eens, maar het is wel prima om mee te spelen totdat er wat meer content voor beschikbaar is. En bij Syria zaten toch wel een paar OK missies voor de F16.

We denken er nog even over na :)
Zal denk ik niet heel lang duren voordat SA als campaign wordt opgenomen in Liberation Campaign. Daar kun je je goed mee vermaken. Ook online zal 4YA er wel spoedig mee aan de gang gaan, als ze niet al een server gestart zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat is eigenlijk de status van die dynamic campaign waar ED mee bezig is?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
two weeks (C)

:P :+

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +2 Henk 'm!
:Y

@dawg: Geen nieuws. Volledige radiostilte vanuit ED

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ED is geloof ik een beetje aan het imploderen qua communicatie. De afgelopen weken op reddit weer veel missers langs zien komen.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
ocf81 schreef op woensdag 15 juni 2022 @ 13:38:
ED is geloof ik een beetje aan het imploderen qua communicatie. De afgelopen weken op reddit weer veel missers langs zien komen.
Tja...
Communicatie vanuit/met ED is altijd wel een dingetje geweest.

Als ze niks zeggen is het "waarom zeggen ze niks"/"gebeurd er überhaupt wel iets"/"luisteren ze wel naar de community?" en dat soort grappen en als ze wel communiceren worden ze daar dan weer op afgerekend.

Ik ben zeer goed bevriend met een van de ED mods en kan je zeggen dat wat er soms uit de community aan gespuis komt echt heel erg niet tof is (understatement!!), ongeacht de vorm van communicatie vanuit ED.

Zelf ben ik meer fan van open communicatie, met alle mogelijke "teleurstellingen" van dien, maar snap ik ook waarom ED dat niet doet.

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Er worden soms inderdaad vervelende dingen geroepen, maar er is toch ook wel veel kritiek die gewoon helemaal waar is.

Ik ben ondertussen van mening dat het niet alleen ligt aan de communicatie. De ontwikkelorganisatie en de productplanning kloppen gewoon niet. Met heeft de technische schuld (in het Engels: Technical Debt of TD) niet goed in de greep, en dat komt steeds weer terug. Pogingen om hier mee om te gaan worden structureel slecht aangepakt. Dit is een direct gevolg van het niet afronden van het ene EA project voordat het ander EA project wordt gelanceerd. ED zit vast in het stramien dat elke euro en een bepaald product wordt gestopt ook moet worden terugverdiend op dat product, en kijkt te weinig naar het platform als geheel. Te veel kleingeestig denken dat op termijn alleen maar tegen gaat werken. De asset packs en super carrier zijn hier een goed voorbeeld van.

Qua TD is dat goed te zien in de ontwikkeling van de AI assistenten waarbij toch naar voren kwam dat de achterliggende API voor dit soort assistenten een rommeltje was. Maar ook de kern van de engine is nu zo sleets aan het raken dat mensen gewoon afhaken. Het gemor rondom de prestaties als men gebruik wil maken van VR en de veranderingen in de engine die daarvoor nodig zijn, zijn volgens mij een goed voorbeeld daarvan. De UI voor VR is prima, maar mensen lopen gewoon weg omdat je naar een slideshow zit te kijken. ik heb dat zelf ook en een steam buddy van mij had na twee keer zoiets van: "laat maar weten als ze de performance fixen, dit is te erg voor woorden". TD is een bekende oorzaak van het op termijn falen van producten en bedrijven die deze producten maken.

Dat samen resulteert in het steeds weer niet kunnen nakomen van de beloften en een structureel falen als het om de stabiele product branch gaat.

ED is echt niet goed bezig de laatste paar jaar.

Het is overigens niet zo dat ze niet proberen te veranderen. Ze hebben bijvoorbeeld nu een meer agile aanpak en lijken ook meer continuous integration toe te passen. Echter lijken de veranderingen in de manier van werken te halfslachtig aangepakt om succesvol te zijn. Dus dan heb je alsnog niks.

Wat we nu hebben is dat β-branch niet stuk mag gaan, want anders is het hommeles. Terwijl je dus eigenlijk wil dat daar dingen stuk mogen gaan. Stable krijgt te weinig QA aandacht en resources, waardoor niemand het aan wil raken. Je loopt achter, maar je krijgt er bijna niks voor terug. Dit is voor ED ook geen wenselijke situatie, maar zolang de eeuwig durende EA plaag doorgaat, blijft dit probleem denk ik wel spelen. En ED heeft aangegeven dat de opeenstapeling van EA nodig is om draaiende te blijven. Of dat nu echt zo is valt te bezien. DCS is in de afgelopen paar jaar toch aardig gegroeid in speleraantallen. (aanname dat steam en ED versie in gelijke ratio groeien)

Als developer kan je aan de patronen op langere tijdschaal toch wel het een en ander afleiden over hoe het er achter de schermen aan toe moet gaan bij ED. Natuurlijk nooit loepzuiver, maar wel op een graad die mijns inziens de bovenstaande analyse kan rechtvaardigen.

[ Voor 34% gewijzigd door ocf81 op 15-06-2022 15:22 . Reden: Heel veel veranderd, nu wel klaar. ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
Ik kan niet anders dan je gelijk geven :Y

Wat je beschrijft is inderdaad al erg lang aan de orde en ik herken wat je (be)schrijft.

De core van DCS is wonky en instabiel, dat is die (idd) al jaren.
Ik hoop met je mee dat ze dat om weten te draaien naar een stabiele core (met diens functionaliteit) en alle modules daar beter mee/op aansluiten.

Gegroet! Lukas

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb geen verstand van software development en wat de meest ideale vorm van beleid/plan zou zijn.

Maar in geval van ED kan ik me voorstellen dat het zeer ingewikkeld is. Ook al lijkt het er inderdaad op dat het aantal klanten fors gestegen is de afgelopen jaren (ED doet dus kennelijk wel íets goed :P ), het blijft een zeer niche markt en het lijkt er inderdaad aan alles op, dat ze EA modules eruit moeten pompen om een beetje overeind te blijven.

Zoals @ocf81 ook al schreef, de SC module en die asset pack zijn een goed voorbeeld van hoe krap ze zitten in hun development budget. Het is natuurlijk wachten tot de SC gewoon gratis opgenomen wordt in DCS core. Je ziet nu al dat ze daarmee beginnen door de Stennis een upgrade te gaan geven met deck crew. Toen ik de SC kocht, wist ik dat dit t.z.t. ging gebeuren, maar ik kan me voorstellen dat er ook lui zijn die zich een beetje genaaid voelen dat straks de SC features ook beschikbaar komen voor lui die de SC nooit gekocht hebben.

Maar zoals ik al begon, het lijkt me een duivels dilemma waar ED zich in bevind.. en zoals altijd, staan natuurlijk de beste stuurlui, aan wal (en soms is dat ook daadwerkelijk het geval ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

**edit** nevermind; weet het al.

[ Voor 74% gewijzigd door GurbY{nl} op 16-06-2022 10:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Tja. Ik vind het een beetje overtrokken allemaal. Als je ziet hoe vaak ze sales hebben kost het eigenlijk bijna niks voor wat je krijgt. Daarnaast vraag ik me af of de militaire klanten er ook zo over denken, ik vermoed van niet.

Consumenten voelen zich wel vaker ‘entitled’. Niks om je druk over te maken wanneer je oprecht bent, wat wel mijn indruk is van ED, i.t.t. bijvoorbeeld een EA of Ubisoft. Maar dat ben ik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
dawg schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 16:16:
Tja. Ik vind het een beetje overtrokken allemaal. Als je ziet hoe vaak ze sales hebben kost het eigenlijk bijna niks voor wat je krijgt. Daarnaast vraag ik me af of de militaire klanten er ook zo over denken, ik vermoed van niet.

Consumenten voelen zich wel vaker ‘entitled’. Niks om je druk over te maken wanneer je oprecht bent, wat wel mijn indruk is van ED, i.t.t. bijvoorbeeld een EA of Ubisoft. Maar dat ben ik.
V.w.b. het (in mijn ogen) gezeur over het gebrek aan nieuws updates, ben ik helemaal met je eens... Overtrokken reacties van een community die het gevoel lijkt te hebben alsof ze recht hebben op nieuws. Wekelijks een nieuwsbrief, regelmatig tutorials en update informatie op YT, patch notes, zelfs een aparte forum thread die aankondigt wanneer de volgende patch verwacht wordt... en nog wil men meer 8)7

Waarom zou ED gaan vertellen waar ze allemaal precies mee bezig zijn en wanneer ze hopen die taken gereed te hebben. Uit het verleden is wel gebleken dat dat alleen maar leidt tot lui die klaar staan met "torches & pitchforks" als zaken uitlopen of tegenvallen.. Natuurlijk zijn ze terughoudend in het delen van long term projecten.

Ik speel eigenlijk nauwelijks andere games (ik verdiep me er iig niet in zoals ik dat bij DCS doe), maar ik vraag me wel eens af hoe "open" andere software developers zijn in het delen van dit soort info met hun community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bloedvat schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 16:50:
[...]

V.w.b. het (in mijn ogen) gezeur over het gebrek aan nieuws updates, ben ik helemaal met je eens... Overtrokken reacties van een community die het gevoel lijkt te hebben alsof ze recht hebben op nieuws. Wekelijks een nieuwsbrief, regelmatig tutorials en update informatie op YT, patch notes, zelfs een aparte forum thread die aankondigt wanneer de volgende patch verwacht wordt... en nog wil men meer 8)7

Waarom zou ED gaan vertellen waar ze allemaal precies mee bezig zijn en wanneer ze hopen die taken gereed te hebben. Uit het verleden is wel gebleken dat dat alleen maar leidt tot lui die klaar staan met "torches & pitchforks" als zaken uitlopen of tegenvallen.. Natuurlijk zijn ze terughoudend in het delen van long term projecten.

Ik speel eigenlijk nauwelijks andere games (ik verdiep me er iig niet in zoals ik dat bij DCS doe), maar ik vraag me wel eens af hoe "open" andere software developers zijn in het delen van dit soort info met hun community.
Nou ja, ook m.b.t. de stabiliteit van DCS, of het geringe aantal bugs bij updates gezien de complexiteit. Dat laatste was een aantal jaren geleden wel een issue maar nadat een groot deel van de community klaagden (de manier waarop was wel behoorlijk idioot met scheldpartijen e.d.) hebben ze goed weten te keren.

Er is ook geluisterd aangezien men al een aantal jaren werkt aan een nieuwe versie van EDGE, met ondersteuning voor Vulkan en multicore.

Dus tja.
Overigens “game” ik ook enkel DCS & iRacing. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dawg schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 17:33:
[...]

Nou ja, ook m.b.t. de stabiliteit van DCS, of het geringe aantal bugs bij updates gezien de complexiteit. Dat laatste was een aantal jaren geleden wel een issue maar nadat een groot deel van de community klaagden (de manier waarop was wel behoorlijk idioot met scheldpartijen e.d.) hebben ze goed weten te keren.

Er is ook geluisterd aangezien men al een aantal jaren werkt aan een nieuwe versie van EDGE, met ondersteuning voor Vulkan en multicore.

Dus tja.
Overigens “game” ik ook enkel DCS & iRacing. :)
En is de iRacing community ook zo veeleisend? (Al zou ik het daar ivm de maandelijkse abonnementskosten wel begrijpen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bloedvat schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 17:58:
[...]

En is de iRacing community ook zo veeleisend? (Al zou ik het daar ivm de maandelijkse abonnementskosten wel begrijpen)
Nee eigenlijk niet. Tenminste, ik heb er niks van gemerkt. Maar eerlijkheid gebiedt mij te zeggen dat wanneer iemand het met kritiek te bont maakt je natuurlijk gebanned kunt worden (althans, kan ik me zo voorstellen) en dan heb je ook geen toegang meer tot je aangekochte content of überhaupt de service. Denk dat dat wel scheelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Nogal een offtopic vraag maar misschien weet iemand het :
'K heb nou een VPC Warbrd base maar zit er hard over te denken om over te stappen naar een VPC CM2, waarmee je zonder problemen extension kan gebruiken (ik zou graag die 200mm flightstick willen gaan gebruiken)

1) weet iemand wanneer Virpil weer een sale heeft ? (die van pasgeleden heb ik gemist)
2) heeft iemand een idee hoeveel je nog zou kunnen vragen voor zo'n Warbrd hier op tweakers of op marktplaats ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
dierkx36 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 07:59:
'K heb nou een VPC Warbrd base maar zit er hard over te denken om over te stappen naar een VPC CM2, waarmee je zonder problemen extension kan gebruiken (ik zou graag die 200mm flightstick willen gaan gebruiken)

1) weet iemand wanneer Virpil weer een sale heeft ? (die van pasgeleden heb ik gemist)
2) heeft iemand een idee hoeveel je nog zou kunnen vragen voor zo'n Warbrd hier op tweakers of op marktplaats ?
1) Volgens mij heeft Virpil zelden een sale.. Dus ik zou zeggen dat je daarop niet hoeft te wachten. Magoed, heel goed in de gaten gehouden heb ik dat ook weer niet.
2) Als hij nog in goede conditie is, kun je aardig percentage van de nieuwprijs vragen denk ik. Nieuw is die (excl. verzending) iets van 220-230 of zo? Als ik mijn visie daarop zou interpoleren zou ik (denk ik) voor een goede 2e hands tevreden zijn om .. 180, 190 of zo te betalen.

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
MTFDarkEagle schreef op maandag 20 juni 2022 @ 08:50:
[...]

1) Volgens mij heeft Virpil zelden een sale.. Dus ik zou zeggen dat je daarop niet hoeft te wachten. Magoed, heel goed in de gaten gehouden heb ik dat ook weer niet.
2) Als hij nog in goede conditie is, kun je aardig percentage van de nieuwprijs vragen denk ik. Nieuw is die (excl. verzending) iets van 220-230 of zo? Als ik mijn visie daarop zou interpoleren zou ik (denk ik) voor een goede 2e hands tevreden zijn om .. 180, 190 of zo te betalen.
De base is net 6 maanden oud, dit was ook het bedrag wat ik in mijn hoofd had.

Thanx ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommy_the_Gun
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02-03 23:33
dierkx36 schreef op maandag 20 juni 2022 @ 07:59:

Mocht je de Warbrd base gaan verkopen, let me know please!

Black Adder Motorsport

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dawg schreef op donderdag 16 juni 2022 @ 16:16:

Er zijn wel wat dingen die ED heeft gedaan die wat mij betreft toch niet echt oorbaar zijn. Het schrappen van features, het stopzetten van ontwikkeling waardoor modules veel te lang in EA blijven, het niet goed hanteren van ontwikkelpraktijken waardoor het product achter blijft.

De laatste update van EDGE is alweer 5 jaar geleden. Het is sowieso hoog tijd om een nieuwe versie te maken, puur omdat anders de technologische aansluiting zo slecht is dat je de kans loopt dat het niet meer gaat werken. Zelfs kleinere ontwikkelaars zoals Laminar Research zijn beter en sneller in het goed op de markt brengen van nieuwere versies dan ED.

Ik ga ook zeker niet mee in de stelling die sommigen poneren dat wij ED op onze blote knietjes moeten bedanken voor wat zij wel weten af te leveren. Er is denk ik wel ruimte in de markt voor een betere ontwikkelclub die puur op uitvoering ED de loef kan steken, mits ze genoeg geld hebben om het een jaar of 4 uit te houden.

Dat betekent overigens niet dat de community altijd gelijk heeft. Er zijn zeker (grote) groepen die de plank misslaan. Maar er is dus ook gewoon een probleem bij ED. Ik zou zo graag willen dat ED eens beter gaat presteren, daar wordt iedereen beter van.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ocf81 schreef op dinsdag 21 juni 2022 @ 10:56:
[...]

Er zijn wel wat dingen die ED heeft gedaan die wat mij betreft toch niet echt oorbaar zijn. Het schrappen van features, het stopzetten van ontwikkeling waardoor modules veel te lang in EA blijven, het niet goed hanteren van ontwikkelpraktijken waardoor het product achter blijft.
Ik weet niet precies of je op een specifieke module doelt, maar recentelijk is daar uitleg vanuit ED over gekomen omdat meer mensen dat blijkbaar dachten. ED stelt dat uit EA niet betekent dat er geen werk meer aan een module wordt verricht en ook niet dat de beloofde features dan niet meer komen als deze er nog niet inzitten.
De laatste update van EDGE is alweer 5 jaar geleden. Het is sowieso hoog tijd om een nieuwe versie te maken, puur omdat anders de technologische aansluiting zo slecht is dat je de kans loopt dat het niet meer gaat werken. Zelfs kleinere ontwikkelaars zoals Laminar Research zijn beter en sneller in het goed op de markt brengen van nieuwere versies dan ED.
Deels eens. Natuurlijk moet men bij blijven qua technologie, maar ze zijn dan ook al enkele jaren bezig met een nieuwe versie van EDGE waar Vulkan & multicore belangrijke technologieën zijn die geïmplementeerd worden.

Daarnaast werkt ED heel veel met militaire takken, diverse luchtmachtdivisies van diverse landen. Daar is stabiliteit lijkt me belangrijker dan eyecandy e.d. Dus dat ze ruim de tijd nemen e.e.a. goed te implementeren en testen lijkt me niet meer dan logisch.
Ik ga ook zeker niet mee in de stelling die sommigen poneren dat wij ED op onze blote knietjes moeten bedanken voor wat zij wel weten af te leveren. Er is denk ik wel ruimte in de markt voor een betere ontwikkelclub die puur op uitvoering ED de loef kan steken, mits ze genoeg geld hebben om het een jaar of 4 uit te houden.

Dat betekent overigens niet dat de community altijd gelijk heeft. Er zijn zeker (grote) groepen die de plank misslaan. Maar er is dus ook gewoon een probleem bij ED. Ik zou zo graag willen dat ED eens beter gaat presteren, daar wordt iedereen beter van.
Dat beweer ik nergens. Dat was ook helemaal niet mijn punt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dawg schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 15:08:
[...]

Ik weet niet precies of je op een specifieke module doelt, maar recentelijk is daar uitleg vanuit ED over gekomen omdat meer mensen dat blijkbaar dachten. ED stelt dat uit EA niet betekent dat er geen werk meer aan een module wordt verricht en ook niet dat de beloofde features dan niet meer komen als deze er nog niet inzitten.
Ja, dat heb ik voorbij zien komen. Het is een stukje PR. De PR van ED is bijna zonder uitzondering waardeloos gebleken omdat het gedrag van ED deze woorden niet ondersteunt. Er zijn sinds de F/A-18 bij nagenoeg elke module features permanent van de lijst gehaald. Ze maken ook steevast de faux pas om het werk aan een module nagenoeg te bevriezen als het werk aan een andere module begint. Met de Apache was dat weer hetzelfde verhaal. Daar werd de Hind in de koelkast geschoven om de Apache mogelijk te maken. Ook worden bugs van oudere modules niet goed opgelost. Hoe lang is de kunstmatige horizon van de F-5 nu wel niet stuk? Al meer dan anderhalf jaar! De balans tussen onderhoud en nieuwe speeltjes is scheef.
Dat gedrag is systematisch en ik heb nog niks gezien om het tegendeel te kunnen vaststellen, eerder het omgekeerde. En dan heb ik het dus niet over release dates. Die kunnen natuurlijk altijd verschuiven, en dat is begrijpelijk bij het maken van software.

Wat mij betreft zou ED moeten stoppen met het releasen van EA modules als er nog andere modules zijn die eerst af moeten worden gemaakt. Ze hebben laten zien dat ze niet aan meerdere dingen tegelijk kunnen werken. Dat is ook de reden dat ik vooralsnog geen spul van ED zelf meer koop, maar alleen nog uitsluitend 3rd party modules. Initieel totdat de originele feature set van de F/A-18C in zijn volledigheid is geïmplementeerd, maar dat zal naar alle waarschijnlijkheid nooit meer gebeuren. Wellicht als een module zonder fouten is uitontwikkeld dat ik er nog eens naar wil kijken. Met de ontwikkeling van de AH-64 uiteindelijk ook mijn preorder geannuleerd nadat bleek dat ze wederom gestopt waren met het ontwikkelen van een module in EA.
dawg schreef op woensdag 22 juni 2022 @ 15:08:
Daarnaast werkt ED heel veel met militaire takken, diverse luchtmachtdivisies van diverse landen. Daar is stabiliteit lijkt me belangrijker dan eyecandy e.d. Dus dat ze ruim de tijd nemen e.e.a. goed te implementeren en testen lijkt me niet meer dan logisch.

<...>
Die gebruiken gewoon dezelfde basis als de consumenten. Het moet inderdaad stabiel zijn, maar dat is voor mij ook belangrijk. Dat is ook een van de punten die ik steeds aandraag. De business strategie van ED is echt slecht te noemen en de technische strategie is qua uitvoering ook huilen met de pet op. Het technische proces dat ED hanteert is nu meer op agile werken gestoeld en dat zou in principe moeten bijdragen aan de kwaliteit, mits goed uitgevoerd. De methode van branching die ED gebruikt heet feature branching en wordt vaak gebruikt voor een agile methodiek genaamd continuous integration. Ook de regelmatige releases naar test zijn een agile methodiek die voor snelle feedback moet zorgen. Maar ED maakt er een zooitje van door de test branch voor business doeleinden te gebruiken en de standaard die zij voor QA op de release branch hanteren is gewoon niet goed.
Maar goed, er is ook een reden dat 75% van de bedrijven die agile probeert er niet in slaagt zich te verbeteren. Dat zijn namelijk de bedrijven die geen wijzigingen willen maken aan de cultuur en machtsverhoudingen binnen het bedrijf. Het helpt daarbij ook niet dat The Fighter Collection steevast veel dividend wil voor het onderhouden van de speeltjes op Duxford en dat Nick Grey, de zoon van TFC baas Steve Grey de scepter zwaait bij ED.

[ Voor 4% gewijzigd door ocf81 op 22-06-2022 16:29 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Vraagje aan degene die Virpil deskmounts hebben :
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe breed de zijkanten zijn waar die boutgaten voor de inbusbouten voor de adapters inzitten ?

En de hoe groot de gaten voor de inbusbouten voor de adapters zijn ?

De rest van de maten heb ik via internet kunnen vinden, behalve die...

(Ze hebben hier op een oud gas platform stukken aluminium gevonden, ga zelf een poging wagen wat aangepaste bevestigingen voor de control panels te maken aan boord :P )

[ Voor 13% gewijzigd door dierkx36 op 25-06-2022 17:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
oeh een DCS topic :D

Vandaag even kort de game/sim getest in VR (reverb G2).
Wat korte quick action dingen gedaan met de su-25t. Is wel erg nice in VR (geen idee wat de fps is etc en nog niet naar gekeken ook :P) .
Gelukkig werkte de thrustmaster airbus tca er ook redelijk mee om mee te beginnen. Ooit denk keer kijken voor een upgrade naar iets als de warthog set ofzo en wat vastere mounts op de huidige rig :)

Maar voor nu al prima mee vermaakt en al paar kills kunnen maken. Verder vooral nog wennen en de vijanden proberen te ontwijken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paulus07 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 00:09:
oeh een DCS topic :D

Vandaag even kort de game/sim getest in VR (reverb G2).
Wat korte quick action dingen gedaan met de su-25t. Is wel erg nice in VR (geen idee wat de fps is etc en nog niet naar gekeken ook :P) .
Gelukkig werkte de thrustmaster airbus tca er ook redelijk mee om mee te beginnen. Ooit denk keer kijken voor een upgrade naar iets als de warthog set ofzo en wat vastere mounts op de huidige rig :)

Maar voor nu al prima mee vermaakt en al paar kills kunnen maken. Verder vooral nog wennen en de vijanden proberen te ontwijken :P
A-4E full fidelity mod (cold war light attack aircraft)
https://forum.dcs.world/t...y-a-4e-c-v201-march-2022/

T-45 full fidelity mod (modern naval trainer, carrier capable)
https://forum.dcs.world/topic/203816-vnao-t-45-goshawk/

Ik zou die SU-25 die er standaard bij zit laten voor wat het is, dat is geen full fidelity toestel. En oud qua graphics ook. En Russisch. :7

[ Voor 3% gewijzigd door dawg op 26-06-2022 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
dawg schreef op zondag 26 juni 2022 @ 13:03:
[...]

A-4E full fidelity mod (cold war light attack aircraft)
https://forum.dcs.world/t...y-a-4e-c-v201-march-2022/

T-45 full fidelity mod (modern naval trainer, carrier capable)
https://forum.dcs.world/topic/203816-vnao-t-45-goshawk/

Ik zou die SU-25 die er standaard bij zit laten voor wat het is, dat is geen full fidelity toestel. En oud qua graphics ook. En Russisch. :7
Oh zal eens kijken. Wist nog niet dat er ook gratis vliegtuigen zijn voor gebruik :)

Zag wel dat je de betaalde varianten in een trail kan gebruiken en zo 2 weken gratis kan testen etc. Ook wel een nette service :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paulus07 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 16:07:
[...]

Oh zal eens kijken. Wist nog niet dat er ook gratis vliegtuigen zijn voor gebruik :)

Zag wel dat je de betaalde varianten in een trail kan gebruiken en zo 2 weken gratis kan testen etc. Ook wel een nette service :)
Er zijn nog veel meer mods, maar deze 2 zijn verreweg de meest uitgebreide en realistische. Van die laatste wordt zelfs gespeculeerd dat deze opgenomen zou moeten worden in DCS zelf, zodat je ook carrier kunt doen zonder extra content aan te moeten schaffen.

Verder is het aan te raden om de mission editor basis te leren zodat je zelf missies kunt bouwen, zo simpel of ingewikkeld als je zelf wilt. :)

Ja, 2 weken trial is handig als je niet weet wat je leuk vindt. Maar het meest gegeven advies is nog altijd: kies het toestel welke je vroeger als kind al mooi/fascinerend/interessant vindt en waar je goede herinneringen aan hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door dawg op 26-06-2022 16:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
dawg schreef op zondag 26 juni 2022 @ 16:12:
[...]

Er zijn nog veel meer mods, maar deze 2 zijn verreweg de meest uitgebreide en realistische. Van die laatste wordt zelfs gespeculeerd dat deze opgenomen zou moeten worden in DCS zelf, zodat je ook carrier kunt doen zonder extra content aan te moeten schaffen.

Verder is het aan te raden om de mission editor basis te leren zodat je zelf missies kunt bouwen, zo simpel of ingewikkeld als je zelf wilt. :)

Ja, 2 weken trial is handig als je niet weet wat je leuk vindt. Maar het meest gegeven advies is nog altijd: kies het toestel welke je vroeger als kind al mooi/fascinerend/interessant vindt en waar je goede herinneringen aan hebt.
Maar een carrier is ook DLC toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paulus07 schreef op zondag 26 juni 2022 @ 16:19:
[...]

Maar een carrier is ook DLC toch?
Er zitten standaard 2 carriers in DCS: de CVN-70 Carl Vinson wat al echt een oudje is en eigenlijk niet meer voldoet, en de CVN-74 John C. Stennis, deze is enkele weken geleden nog geupdate naar de nieuwste grafische standaarden.
Afbeeldingslocatie: https://www.digitalcombatsimulator.com/upload/iblock/e00/qv37pt1m82929j6zv28tfj071uo43jee/In_Dev_10.06.2022.1.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:17
dawg schreef op zondag 26 juni 2022 @ 16:25:
[...]

Er zitten standaard 2 carriers in DCS: de CVN-70 Carl Vinson wat al echt een oudje is en eigenlijk niet meer voldoet, en de CVN-74 John C. Stennis, deze is enkele weken geleden nog geupdate naar de nieuwste grafische standaarden.
[Afbeelding]
Forrestal? Ook een gratis carrier gemaakt door HeatBlur.

Afbeeldingslocatie: https://stormbirds.files.wordpress.com/2021/10/uss-forrestal-flypast.jpg?w=NaN&h=

[ Voor 8% gewijzigd door SgtPoen op 27-06-2022 08:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@SgtPoen ik was in de veronderstelling dat de Forrestal alleen bij de F-14 Tomcat zat, niet voor iedereen. Maar dan heb ik dat gemist. :)

En ik heb eindelijk een upgrade gedaan van mijn Virpil spul, wat destijds nog tot de eerste lichting behoorde.
Items
VPC MongoosT-50CM2 Grip [Back-Order]
SKU: VPC-007
VPC MongoosT-50CM3 Throttle [Back-Order]
SKU: VPC-201-003

Nu is het lange wachten aangebroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
dawg schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:39:
@SgtPoen ik was in de veronderstelling dat de Forrestal alleen bij de F-14 Tomcat zat, niet voor iedereen. Maar dan heb ik dat gemist. :)

En ik heb eindelijk een upgrade gedaan van mijn Virpil spul, wat destijds nog tot de eerste lichting behoorde.
Items

Wat voor upgrades zijn het dan bv met de throttle? Compleet nieuwe unit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paulus07 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:45:
[...]

Wat voor upgrades zijn het dan bv met de throttle? Compleet nieuwe unit?
Jup. Ik heb nog de CM1, de eerste versie, productienummertje 202. :P

Geen analoge ministick, geen fatsoenlijke detents, te weinig hats, etc. En dat voor een behoorlijk lomp en zwaar ding.
Afbeeldingslocatie: https://uploads.mudspike.com/original/3X/d/2/d279b77dbf7895c1032db52110cdb74b9fea7c56.png

Idem voor mijn stick. Iets te weinig knoppen/hats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
gehehe. niet zeuren over knopjes. ik zit hier met een airbus stick en throttle :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Paulus07 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:54:
gehehe. niet zeuren over knopjes. ik zit hier met een airbus stick en throttle :P
Je mag mijn oude throttle en stick wel overnemen voor een zacht prijsje? ;)
Hoef je alleen nog maar een Virpil WarBRD/MongoosT -50CM2 base erbij aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
dawg schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:57:
[...]

Je mag mijn oude throttle en stick wel overnemen voor een zacht prijsje? ;)
Hoef je alleen nog maar een Virpil WarBRD/MongoosT -50CM2 base erbij aan te schaffen.
Laat maar weten zodra je de nieuwe binnen hebt. Heb wel interesse eventueel :)
Maar is dat altijd zo lang wachten dan bij virpil trouwens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Paulus07 schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:12:
[...]

Laat maar weten zodra je de nieuwe binnen hebt. Heb wel interesse eventueel :)
Maar is dat altijd zo lang wachten dan bij virpil trouwens?
Zal ik doen.

En geen idee. Ik bestel er niet iedere week. :+
Vorige keer moest ik ook lang wachten maar toen waren ze dus pas net begonnen. Ik denk dat het nu niet zo lang zal duren als destijds.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 14:17
dawg schreef op maandag 27 juni 2022 @ 15:39:

Items

''a free carrier for every DCS World pilot! The Forrestal will include only base DCS carrier (Stennis) level features.'' :) . Ja kan ik begrijpen maar hij is gratisss.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

SgtPoen schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:22:
[...]

''a free carrier for every DCS World pilot! The Forrestal will include only base DCS carrier (Stennis) level features.'' :) . Ja kan ik begrijpen maar hij is gratisss.
Heb em nog niet bekeken hoor, maar even voor mijn beeldvorming: wat is er zoveel beter aan de Forrestal tov de Stennis, of een andere default carrier van DCS? De SC snap ik, das heel wat anders..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GurbY{nl} schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:27:
[...]

Heb em nog niet bekeken hoor, maar even voor mijn beeldvorming: wat is er zoveel beter aan de Forrestal tov de Stennis, of een andere default carrier van DCS? De SC snap ik, das heel wat anders..
Past beter in het tijdsgewricht t.a.v. de Tomcat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dawg schreef op maandag 27 juni 2022 @ 16:28:
[...]

Past beter in het tijdsgewricht t.a.v. de Tomcat.
Als je echter eenmaal geproefd hebt aan deck crew, kun je toch niet meer terug naar het levenloze deck van de Forrestal (hoe mooi ze dat ding ook gemodelleerd hebben)

(Is mijn mening althans ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTFDarkEagle
Bloedvat schreef op maandag 27 juni 2022 @ 17:27:
[...]

Als je echter eenmaal geproefd hebt aan deck crew, kun je toch niet meer terug naar het levenloze deck van de Forrestal (hoe mooi ze dat ding ook gemodelleerd hebben)

Mee eens :)

(vind ook dat de supercarrier functionaliteit als zijnde de deck crew gewoon core content zou moeten zijn, magoed, da's weer andere discussie :P )

Gegroet! Lukas

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bloedvat schreef op maandag 27 juni 2022 @ 17:27:
[...]

Absoluut!

Overigens, wat is de Hornet een fijn toestel, waar ik pasgeleden de Viper nog de fijnste vond, twijfel ik nu toch. :P

Krijg je als je lang niet gevlogen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MTFDarkEagle schreef op maandag 27 juni 2022 @ 17:46:
[...]

Mee eens :)

(vind ook dat de supercarrier functionaliteit als zijnde de deck crew gewoon core content zou moeten zijn, magoed, da's weer andere discussie :P )
Ik weet niet of het met de laatste OB update al geïmplementeerd is geworden (heb al een poosje niet kunnen vliegen), maar nu ook de Stennis deck crew krijgt (of dus al gekregen heeft?), is het ook core content geworden :)

Zal binnen een paar jaar ook wel voor de Supercarrier ATC gaan gebeuren voorspel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
Hier heel de avond proberen te tanken in de lucht.
Zelfde als deze YouTube: DCS: A-4E Air to Air Refueling (AAR)

Maar zodra ik dan in de buurt ben en ook die pre-contact doe, komt er geen tank slang. Dus kan ik alsnog niet tanken.....

Enige wat ze dan terug zeggen is elke keer "'return precontact"....
jahaaaaa gooi die slang er nou maar eens uit :P

[ Voor 16% gewijzigd door Paulus07 op 27-06-2022 23:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Paulus07 Return pre-contact wil zeggen dat je niet op de pre-contact positie bent. Dus waarschijnlijk vlieg je te ver van de tanker. Bedoeling is dat je al vrijwel helemaal op contact positie bent, dus op de plek waar de basket contact maakt met je fueling probe. Dichterbij gaan vliegen dus. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus07
  • Niet online
dawg schreef op dinsdag 28 juni 2022 @ 00:10:
@Paulus07 Return pre-contact wil zeggen dat je niet op de pre-contact positie bent. Dus waarschijnlijk vlieg je te ver van de tanker. Bedoeling is dat je al vrijwel helemaal op contact positie bent, dus op de plek waar de basket contact maakt met je fueling probe. Dichterbij gaan vliegen dus. :+
hmm vandaag of morgen nog eens proberen dan. Heb gisteren verschillende posities geprobeerd. Ook die in de video. Maar na een uur proberen was ik er wel ff klaar mee en heb hem daarna maar uit de lucht geschoten >:) :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ach ja, SC. Deck crew is inderdaad wel een verrijking van de ervaring, maar tegelijkertijd had USNF '97 ook al deck crew. Ik had eigenlijk onderhand wel verwacht dat ook op vliegvelden het equivalent ervan aanwezig zou zijn. De stand van de techniek is wat dat betreft teleurstellend weinig vooruit gegaan in de afgelopen 25 jaar. MSFS2020 en X-Plane doen het op dit gebied ook beter.
Voor mij is SC een overduidelijk voorbeeld dat ED qua investeringen de verkeerde mindset heeft. ED blijft steken in de bekrompen gedachte van het terugverdienen op het product waar het geld ook in is gestopt, in plaats van DCS als platform te promoten. Als je deze investering voor DCS als platform zou doen en zou delen met anderen zou dit DCS als platform zo veel aantrekkelijker maken.

© ocf81 1981-infinity

Pagina: 1 ... 49 ... 64 Laatste

Let op:
Discord waar spelers elkaar kunnen vinden voor samenvliegen:
- CombatFlight https://discord.gg/sQcJps7Cqx