Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eitje84
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 12-09 16:16
Hi all,

Ben een paar maandjes aan het vliegen, en wat een vette sim dit!
Al ben ik nu over de eerste leer curve heen en dan realiseer je dat je nog helemaal nergens bent...

Maar goed, we hebben de tijd :)

Vraagje, wellicht voor een andere topic maar kon niks vinden wat er op leek.
Hoe hebben de gene die een HOTAS gebruiken deze gemonteerd? Ik heb een oude monitor steun gepakt voor twee schermen en die monteer in ondersteboven aan mij bureau en daar zitten de gashendel en joystick op. Op zich prima maar niet stabiel genoeg en onhandig om te verplaatsen.

Ben benieuwd naar jullie setup, liefst een beetje DYI.
Ik gebruik een Logitech X56

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@eitje84 Er zijn een aantal kant en klare producten op de markt die in jouw behoefte voorzien. De bekendste zijn denk ik de armen van MonsterTech. Je kan je eigen armen bouwen, zoals deze redditor dat heeft gedaan.
Ik denk dat met een 3D-printer, een decoupeerzaag, een boormachine, een paar plankjes en wat 3060 alu-profiel je ook zeer dicht in de buurt van de monstertech kan komen voor een fractie van de kosten zonder heel veel moeite.
Ultiem is natuurlijk het bouwen van je eigen cockpit. Als ik jouw post lees krijg ik niet het idee dat je daar op dit moment naar op zoek bent.

Succes met klussen! *O* d:)b

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schurem
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 08:34

Schurem

Anytime, Anywhere

Eitje, ik gebruik een soort uitvouwkrukje van de gamma voor throttle. Bierkratje zou ook werken. Mijn stick heeft een zelfgebouwde vloerbevestiging, en de pedalen heb ik op een flinke plank geschroefd die met wat blokjes afvalhout precies onder de goeie hoek gezet is. Ik zit in de bijrijdersstoel van een Mercedes die ik voor vier tientjes van de sloperij gehaald heb, gemonteerd op wat balkjes die ik nog had liggen. Goedkoop maar ook precies afgesteld op mijn maat. En als ik m aan wil passen is dat ook zo gedaan.

Je kan er dus veel geld tegenaan klatsen, maar je kan ook lekker aan het klussen gaan ;)

Oh! I have slipped the surly bonds of earth, And danced the skies on laughter-silvered wings; Sunward I've climbed, and joined the tumbling mirth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eitje84
Thnx voor de reacties!

Het mooiste zou inderdaad een dedicated setup zijn met een autostoel of zo'n PlayStation seat, maar de 'snack' is dat ik overdag werk aan het bureau waar ik 's avonds game. Denk niet dat vanuit een autostoel kantoorwerk doen prettig zal zijn ;) dus heb een setup nodig die ik eenvoudig op en af kan bouwen.

Anyhow, wel weer paar goede ideeën opgedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eitje84 schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 10:55:
Thnx voor de reacties!

Het mooiste zou inderdaad een dedicated setup zijn met een autostoel of zo'n PlayStation seat, maar de 'snack' is dat ik overdag werk aan het bureau waar ik 's avonds game. Denk niet dat vanuit een autostoel kantoorwerk doen prettig zal zijn ;) dus heb een setup nodig die ik eenvoudig op en af kan bouwen.

Anyhow, wel weer paar goede ideeën opgedaan!
Dus dit gaat te ver voor je? :P
DIY playseat
(Fotos zijn overigens wat verouderd. Heb 't ding inmiddels wat verder geoptimaliseerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:03

Deze post mag weg, verkeerde topic )

[ Voor 14% gewijzigd door flugelisoke op 01-08-2020 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flugelisoke
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:03
Bloedvat schreef op zaterdag 1 augustus 2020 @ 11:37:
[...]

Verkeerde forum vriend! :P ;)

Dit sub-forum is een stuk minder pacifistisch })
Stom, ik zie het... :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Geen probleem joh

Als je klaar bent voor een échte sim, ben je hier altijd welkom :(:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wellicht wel interessant, 2u durend interview GR met ED. Komen wel enkele interessante zaken aan bod. ;)
MiG-29A mogelijkheid

En:

[ Voor 30% gewijzigd door dawg op 01-08-2020 18:26 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:19
Whoohooo, eindelijk is air-refueling eens gelukt *O*

Eerst met een S-3B en daarna met een KC-130 *O*
Okay, het verdient nog geen schoonheids prijzen maar er is (eindelijk) een keer vooruit gang :')

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Officieel confirmed nu door Wags:

De Syrië map wordt (op later tijdstip) uitgebreid met Cyprus *O*
(of iig een deel daarvan)
https://forums.eagle.ru/attachment.php?attachmentid=244746&d=1597423931

Op de screenshot zie je al duidelijk de space claim voor Cyprus

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Bloedvat inderdaad erg goed nieuws, gezien de video's van deze map mag deze wel wat groter nog. :P

En goed nieuws:
DCS: Syria Map Coming 19 August 2020

We are excited to announce that the DCS: Syria Map will launch into Early Access on Wednesday, August 19, 2020. Ugra Media has put an extraordinary amount of work into this map, and we believe the Syria map videos have shown this. It’s an incredibly varied map with boundless mission opportunities.

Upon Early Access release on Wednesday, the 30% discount will end and be replaced with a 20% Early Access period discount. If you wish to take advantage of the 30% savings, you will need to act soon and visit the store page at:

https://www.digitalcombat...p/terrains/syria_terrain/
Afbeeldingslocatie: https://forums.eagle.ru/attachment.php?attachmentid=244941&d=1597607933
:9

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Niet alleen een grote patch en de release van DCS Syria vandaag, maar ook de Raven One campaign voor de F/A-18C Hornet, van Baltic Dragon.

Gaat mijn eerste paid campaign worden. :9

[ Voor 22% gewijzigd door dawg op 19-08-2020 16:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schurem

Schurem

Anytime, Anywhere

Als je die gevlogen hebt, en je wil meer kan ik je Museum Relic aanraden, Enemy Within en de campaign die met de Mirage 2000 meegeleverd wordt. Er gaat weinig boven een goed gescripte campaign, alsof je in een semi-interactieve film zit.

Oh! I have slipped the surly bonds of earth, And danced the skies on laughter-silvered wings; Sunward I've climbed, and joined the tumbling mirth.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Happy patch day allemaal! *O*
Schurem schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 18:10:
Als je die gevlogen hebt, en je wil meer...
Nog niemand heeft Raven One gevlogen :P

Vond het boek trouwens mwoa.. beetje te hoog Iron Eagle gehalte naar mijn smaak.. Maar ik ga deze campaign sowieso kopen, want alle missies van Baltic Dragon zijn goud!

Kan ook niet wachten om Syrië onveilig (of moet ik zeggen "nog onveiliger") te maken. Ik zal echter wel moeten vrees ik, want ik zal pas volgende week weer wat DCS time hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!
36GB download, Syria & Raven One. :7

Boek niet gelezen overigens.

[ Voor 30% gewijzigd door dawg op 19-08-2020 19:59 ]

• Schurem

Schurem

Anytime, Anywhere

Syrië is geweldig. Die olijfboomgaarden! Oerend hard baby!

De steden zijn ook geweldig, ik wil een 3090ti! Mijn 1070 krijgt dat er net niet snel genoeg doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Ben even bezig met de nieuwe Syria map (heb DCS open beta er eergisteren op gezet) en ineens zie ik dat DCS net niet m'n hele RAM capaciteit gebruikt (31,5Gb van de 32)

Dit heb ik nog nooit gezien, heeft iemand anders dit als eens mee gemaakt :?

{PS: Krijg geen errors of waarschuwing te weinig RAM, maar sta hier gewoon even redelijk van te kijken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
DCS gebruikt veel RAM en ook CPU, elke unit is meer dan een voer/vaar/vliegtuig wat allemaal berekend en uitgevoerd moet worden. Hoe meer units in een missie, hoe meer er gebruikt wordt.

Daarnaast zijn er meldingen van hoog RAM gebruik in de Syria map, is al gemeld geloof ik. Early Access enzo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
dawg schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 14:21:
DCS gebruikt veel RAM en ook CPU, elke unit is meer dan een voer/vaar/vliegtuig wat allemaal berekend en uitgevoerd moet worden. Hoe meer units in een missie, hoe meer er gebruikt wordt.

Daarnaast zijn er meldingen van hoog RAM gebruik in de Syria map, is al gemeld geloof ik. Early Access enzo. :)
Check duidelijk thanx :)

Dit is de eerste keer dat ik dit ooit gezien vandaar
(Ook de eerste keer dat ik Openbeta gebruik in plaats van de stable release)

Zat al met de pinpas klaar om 64Gb RAM te bestellen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 14:31:
[...]

Check duidelijk thanx :)

Dit is de eerste keer dat ik dit ooit gezien vandaar
(Ook de eerste keer dat ik Openbeta gebruik in plaats van de stable release)

Zat al met de pinpas klaar om 64Gb RAM te bestellen :+
Haha, de eeuwige strijd van de DCS'er; meer performance uit je systeem persen.

Laat ik je uit deze nachtmerrie droom helpen. :)
DCS heeft een eigen engine, die geen multicore ondersteunt waardoor met name de CPU al snel de bottleneck kan worden; er worden (als ik me niet vergis) maximaal 2 cores benut, waarvan 1 voor de soundengine, en 1 voor al het andere. Daarnaast is die engine gebouwd met DX11 support, wat ook niet de meest optimale is voor de meest recente hardware.

Men is bezig aan de implementatie van de Vulkan API, wat dit voor een groot deel naar verwachting zal adresseren, echter duurt dat lang en wordt dat zeker pas ergens 2021.

Meer geheugen kan wel helpen, SSD ook. Maar CPU/GPU heeft niet de performancewinst die menigeen toch verwacht wanneer ze upgraden.

Scheelt natuurlijk ook nog heel erg of je in VR vliegt of niet. VR is nog vele malen zwaarder uiteraard, daar komen ook de meeste klachten vandaan, samen met het multiplayerdeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
dawg schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 14:48:
[...]

Haha, de eeuwige strijd van de DCS'er; meer performance uit je systeem persen.

Laat ik je uit deze nachtmerrie droom helpen. :)
DCS heeft een eigen engine, die geen multicore ondersteunt waardoor met name de CPU al snel de bottleneck kan worden; er worden (als ik me niet vergis) maximaal 2 cores benut, waarvan 1 voor de soundengine, en 1 voor al het andere. Daarnaast is die engine gebouwd met DX11 support, wat ook niet de meest optimale is voor de meest recente hardware.

Men is bezig aan de implementatie van de Vulkan API, wat dit voor een groot deel naar verwachting zal adresseren, echter duurt dat lang en wordt dat zeker pas ergens 2021.

Meer geheugen kan wel helpen, SSD ook. Maar CPU/GPU heeft niet de performancewinst die menigeen toch verwacht wanneer ze upgraden.

Scheelt natuurlijk ook nog heel erg of je in VR vliegt of niet. VR is nog vele malen zwaarder uiteraard, daar komen ook de meeste klachten vandaan, samen met het multiplayerdeel.
Ken het verhaal al van X-Plane (OpenGL -> Vulkan) :P
Ook 1 grote kriem om dat fatsoenlijk te laten draaien, zelfs met Vulkan 8)7

Heb gelukkig alle flight sims op een SSD draaien (DCS, FS2020 en X-Plane 11 op een PCI-E SSD en X-Plane 11 scenery op een SATA SSD)

Ben sinds een maand ook met VR begonnen (had er veel eerder mee moeten beginnen maar ja)
Gelukkig DCS zo kunnen "afstellen" dat het op een gemiddelde van de halve refresh rate van de VR set loopt dus het is gelukkig goed te doen :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dierkx36 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 15:30:
[...]

Ken het verhaal al van X-Plane (OpenGL -> Vulkan) :P
Ook 1 grote kriem om dat fatsoenlijk te laten draaien, zelfs met Vulkan 8)7

Heb gelukkig alle flight sims op een SSD draaien (DCS, FS2020 en X-Plane 11 op een PCI-E SSD en X-Plane 11 scenery op een SATA SSD)

Ben sinds een maand ook met VR begonnen (had er veel eerder mee moeten beginnen maar ja)
Gelukkig DCS zo kunnen "afstellen" dat het op een gemiddelde van de halve refresh rate van de VR set loopt dus het is gelukkig goed te doen :Y
Ik vlieg vooralsnog alleen in DCS, exclusief in VR, ik zou nu niet meer terug kunnen naar pancake style. :P

Ik heb niet zoveel interesse in civil aviation (met name airliners niet), maar zoals vrijwel iedereen ben ik erg onder de indruk van de scenery in MSFS2020, dus zodra daar VR voor beschikbaar is wil ik die ook eens gaan gebruiken voor wat sightseeing. En dan hopen dat er snel heli's voor uitkomen.

Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik ook niet zo erg naar het combat gedeelte in DCS hang, ik vind het gewoon heel erg leuk en interessant om te weten en leren hoe je een militair gevechtstoestel vliegt en wapens en sensors gebruikt, aerial refuel en carrier operations enzo. Al heb ik wel de Raven One campaign aangeschaft, die is gebaseerd op echte missies wat niet een verkapte shoot-em-up stijl is. En dat ligt me dan weer wel wat meer. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
dawg schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 15:40:
[...]

Ik vlieg vooralsnog alleen in DCS, exclusief in VR, ik zou nu niet meer terug kunnen naar pancake style. :P

Ik heb niet zoveel interesse in civil aviation (met name airliners niet), maar zoals vrijwel iedereen ben ik erg onder de indruk van de scenery in MSFS2020, dus zodra daar VR voor beschikbaar is wil ik die ook eens gaan gebruiken voor wat sightseeing. En dan hopen dat er snel heli's voor uitkomen.

Nu moet ik eerlijk bekennen dat ik ook niet zo erg naar het combat gedeelte in DCS hang, ik vind het gewoon heel erg leuk en interessant om te weten en leren hoe je een militair gevechtstoestel vliegt en wapens en sensors gebruikt, aerial refuel en carrier operations enzo. Al heb ik wel de Raven One campaign aangeschaft, die is gebaseerd op echte missies wat niet een verkapte shoot-em-up stijl is. En dat ligt me dan weer wel wat meer. :)
Hier hetzelfde :Y

Ben ook voornamelijk bezig met oefenen/leren.
Carrier launch gaat zonder problemen met de F/A18c en de F-14B.
Aerial refueling met de Hornet gaat redelijk, met de Tomcat... laten we het daar maar niet over hebben :+ , en met de Harrier moet er ook nog het 1 en ander aan gevijld worden :+.
(Dat gezegd, na iedere aerial refueling zit ik eerst een half pakje peuken weg te paffen om uit te trillen en de zenuwen onder controle te krijgen :X )
Carrier landings benodigd ook nog redelijk wat oefening :')

Als ik al missies doe zijn het alleen maar zulk realistich mogelijke missies.

Starten, opstijgen en al vuur afgeven voor je landings gestel is ingetrokken : nee dank je, dan is voor mij de lol er vanaf.

X-Plane en FS zijn voor mij low en slow sight seeing en behendigheid krijgen met verschillende toestellen : heli's en GA (airliners doen mij ook helemaal niks)
Kan me er redelijk goed mee vermaken :Y, zeker met heli's is het in het begin echt moeilijk.

Trouwens wat anders :
Raven One, hoe zitten de missies in elkaar :?
Is dit in de lucht starten en binnen 10 mijl al in gevecht of echt cold starten op een carrier, er naar toe vliegen een X-tijd en dan je missie doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 15:59:
[...]

Hier hetzelfde :Y

Ben ook voornamelijk bezig met oefenen/leren.
Carrier launch gaat zonder problemen met de F/A18c en de F-14B.
Aerial refueling met de Hornet gaat redelijk, met de Tomcat... laten we het daar maar niet over hebben :+ , en met de Harrier moet er ook nog het 1 en ander aan gevijld worden :+.
(Dat gezegd, na iedere aerial refueling zit ik eerst een half pakje peuken weg te paffen om uit te trillen en de zenuwen onder controle te krijgen :X )
Carrier landings benodigd ook nog redelijk wat oefening :')

Als ik al missies doe zijn het alleen maar zulk realistich mogelijke missies.

Starten, opstijgen en al vuur afgeven voor je landings gestel is ingetrokken : nee dank je, dan is voor mij de lol er vanaf.

X-Plane en FS zijn voor mij low en slow sight seeing en behendigheid krijgen met verschillende toestellen : heli's en GA (airliners doen mij ook helemaal niks)
Kan me er redelijk goed mee vermaken :Y, zeker met heli's is het in het begin echt moeilijk.

Trouwens wat anders :
Raven One, hoe zitten de missies in elkaar :?
Is dit in de lucht starten en binnen 10 mijl al in gevecht of echt cold starten op een carrier, er naar toe vliegen een X-tijd en dan je missie doen :?
Idem hier.
Ik ben heel erg picky wat dat betreft. Zo heb ik de Tomcat wel maar door Jester vlieg ik hem nooit. Ik doe liever alles zelf dan dat ik met zo'n AI aan de gang moet. Ik heb wel VoiceAttack i.c.m. VAICOM Pro maar dan nog doe ik liever alle sensors zelf, daar ligt juist mijn interesse. Verder mooi toestel hoor, daar niet van. :+

De Harrier heb ik niet, niet zoveel interesse in en lijkt volgens mij qua cockpit nogal op de F/A-18C. Dus dan vlieg ik die wel. Verder vlieg ik de F-16C weleens, en de Huey veel. In principe had ik ook gewoon moeten stoppen met modules kopen toen ik eenmaal de Hornet en de Huey had, krijg ze toch nooit allemaal geleerd en de meesten trekken me ook niet zo aan. Iets met hyped, daar hou ik het voor mezelf maar op. ;)

Vlieg ook niet zoveel missies, als ik wat wil vernietigen zet ik wel ergens een unit neer. Maar dat is dan meer om het wapen/de sensor te leren dan wat anders.

Ik doe ook simracen, en dat wissel ik af met periodes. Zo heb ik nu alweer een week of 4/5 niet meer gevlogen maar vooral geraced. Dus waarschijnlijk moet ik dan weer half opnieuw beginnen met carrier ops, aerial refuel, etc. :P

Raven One. Volgens mij realisme dus altijd cold start vanaf de carrier. Ik heb 2 missies gezien op YouTube en bij de ene moest je een olietanker beschermen, bij de ander wat verdwaalde Emirates Mirages op weg helpen en verder het luchtruim rond de carrier patrouilleren. No AI were harmed during these missions. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
dawg schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 16:20:
[...]

Idem hier.
Ik ben heel erg picky wat dat betreft. Zo heb ik de Tomcat wel maar door Jester vlieg ik hem nooit. Ik doe liever alles zelf dan dat ik met zo'n AI aan de gang moet. Ik heb wel VoiceAttack i.c.m. VAICOM Pro maar dan nog doe ik liever alle sensors zelf, daar ligt juist mijn interesse. Verder mooi toestel hoor, daar niet van. :+

De Harrier heb ik niet, niet zoveel interesse in en lijkt volgens mij qua cockpit nogal op de F/A-18C. Dus dan vlieg ik die wel. Verder vlieg ik de F-16C weleens, en de Huey veel. In principe had ik ook gewoon moeten stoppen met modules kopen toen ik eenmaal de Hornet en de Huey had, krijg ze toch nooit allemaal geleerd en de meesten trekken me ook niet zo aan. Iets met hyped, daar hou ik het voor mezelf maar op. ;)

Vlieg ook niet zoveel missies, als ik wat wil vernietigen zet ik wel ergens een unit neer. Maar dat is dan meer om het wapen/de sensor te leren dan wat anders.

Ik doe ook simracen, en dat wissel ik af met periodes. Zo heb ik nu alweer een week of 4/5 niet meer gevlogen maar vooral geraced. Dus waarschijnlijk moet ik dan weer half opnieuw beginnen met carrier ops, aerial refuel, etc. :P

Raven One. Volgens mij realisme dus altijd cold start vanaf de carrier. Ik heb 2 missies gezien op YouTube en bij de ene moest je een olietanker beschermen, bij de ander wat verdwaalde Emirates Mirages op weg helpen en verder het luchtruim rond de carrier patrouilleren. No AI were harmed during these missions. :+
Duidelijk, dank je :Y

Was bang dat het in de lucht starten was en binnen 5 tellen je hele payload eruit gooien.
Raven One komt dus ook op het verlang lijstje.

De Harrier is trouwens best aan te bevelen, displays lijken dan op die van de Hornet maar de systemen zijn echt heel anders.
Tis een verschrikkelijk nerveus toestel naar mijn mening.
Ook leren het start/landen met verstelbare nozzles vergt een behoorlijk hoevelheid geduld om daat fatsoenlijk onder de knie te krijgen.

Heb zelf vorige maand de F-16C nog gekocht toen hij in de aanbieding was, maar eerlijk gezged heb ik er spijt van.
De F-16C ziet er nu al best goed uit, alleen trek ik echt naar naval avaition, chair force doet me niet veel.
Gevalte leuk om eens mee te spelen en terug naar de Hornet.

Valt me trouwens ook best op dat de meeste missie, liveries etc voornamelijk voor de Hornet gemaakt worden.
Net alsof er maar weinig mensen zijn die iets met andere toestellen doen.

Je zou toch verwachte dat er meer animo zou zijn vor de Tomcat en Harrier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 16:28:
[...]

Duidelijk, dank je :Y

Was bang dat het in de lucht starten was en binnen 5 tellen je hele payload eruit gooien.
Raven One komt dus ook op het verlang lijstje.

De Harrier is trouwens best aan te bevelen, displays lijken dan op die van de Hornet maar de systemen zijn echt heel anders.
Tis een verschrikkelijk nerveus toestel naar mijn mening.
Ook leren het start/landen met verstelbare nozzles vergt een behoorlijk hoevelheid geduld om daat fatsoenlijk onder de knie te krijgen.

Heb zelf vorige maand de F-16C nog gekocht toen hij in de aanbieding was, maar eerlijk gezged heb ik er spijt van.
De F-16C ziet er nu al best goed uit, alleen trek ik echt naar naval avaition, chair force doet me niet veel.
Gevalte leuk om eens mee te spelen en terug naar de Hornet.

Valt me trouwens ook best op dat de meeste missie, liveries etc voornamelijk voor de Hornet gemaakt worden.
Net alsof er maar weinig mensen zijn die iets met andere toestellen doen.

Je zou toch verwachte dat er meer animo zou zijn vor de Tomcat en Harrier.
:D chair force. Hardop gelachen, die kon ik nog niet. :P

Ja, ergens heb je wel een punt. Toen ik net met DCS begon nog niet zolang geleden (iets na de early access release van de Hornet, door de Hornet ben ik daadwerkelijk ingestapt) heb ik ook naar de Harrier gekeken; Westers, modern, V/STOL en ik ben een sucker voor MFD's. Maar ik las ook nogal wat issues met RAZBAM's manier van werken, daar ben ik wat door afgeschrikt. En nu al helemaal want ik heb bijvoorbeeld spijt dat ik de SA-342 Gazelle heb aangeschaft. Dus op Heatblur na ben ik altijd wat afwachtend als het gaat om 3rd party.

De Hornet is voor ED de officiële "opvolger" van de A-10C Warthog, hun eerste full fidelity Westers toestel. Dus vandaar. Zo moet de Mi-24 Hind de opvolger van de KA-50 Black Shark worden, zo heb ik begrepen. En daar steken ze bij ED dan iets meer werk in dan een andere module. Althans, zo heb ik het begrepen. :)

De Hornet heeft ook gezorgd voor heel veel nieuwe spelers, zoals ik. :P
Dus in die zin logisch dat die erg populair is; hij is ook niet heel erg moeilijk, veel wel, moeilijk niet zo.

Overigens, als je het forum van ED en ook wel Hoggit moet geloven staat bij velen de F-14B Tomcat ver bovenaan. Voor mij verneukt Jester dat ding, al begrijp ik ook dat het lastig is want tweezitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
dawg schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 16:37:
[...]

:D chair force. Hardop gelachen, die kon ik nog niet. :P

Ja, ergens heb je wel een punt. Toen ik net met DCS begon nog niet zolang geleden (iets na de early access release van de Hornet, door de Hornet ben ik daadwerkelijk ingestapt) heb ik ook naar de Harrier gekeken; Westers, modern, V/STOL en ik ben een sucker voor MFD's. Maar ik las ook nogal wat issues met RAZBAM's manier van werken, daar ben ik wat door afgeschrikt. En nu al helemaal want ik heb bijvoorbeeld spijt dat ik de SA-342 Gazelle heb aangeschaft. Dus op Heatblur na ben ik altijd wat afwachtend als het gaat om 3rd party.

De Hornet is voor ED de officiële "opvolger" van de A-10C Warthog, hun eerste full fidelity Westers toestel. Dus vandaar. Zo moet de Mi-24 Hind de opvolger van de KA-50 Black Shark worden, zo heb ik begrepen. En daar steken ze bij ED dan iets meer werk in dan een andere module. Althans, zo heb ik het begrepen. :)

De Hornet heeft ook gezorgd voor heel veel nieuwe spelers, zoals ik. :P
Dus in die zin logisch dat die erg populair is; hij is ook niet heel erg moeilijk, veel wel, moeilijk niet zo.

Overigens, als je het forum van ED en ook wel Hoggit moet geloven staat bij velen de F-14B Tomcat ver bovenaan. Voor mij verneukt Jester dat ding, al begrijp ik ook dat het lastig is want tweezitter.
Hornet is idd "makkelijker" als de Tomcat of Harrier, op die 2 kant je redelijk je tanden kapot bijten :X

Met de Harrier heb ik trouwens nog niet echt iets van bugs gemerkt, moet wel zeggen dat ik daar af en toe mee aan de gang ben.
Zou er eigenlijk echt eens een paar dagen constant voor moet gaan zitten om dat kreng te leren kennen.

Gebruik je trouwens de OpenBeta :?
Ben net met de Hornet bezig, 1 van die standaard missies die bij de Hornet word geleverd (cold-start Supercarrier) en ik kan ineens niet meer refuelen bij een S3B :?
Als je met de probe in de basket zit doe ie niks, je gaat dwars door de basket heen zonder er op gereageerd word :/
Tot 4 keer toe geprobeerd maar no-go ..

[edit]
En met een "gewone" air refueling missie doet hij het wel ...vreemd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 18:43:
[...]

Hornet is idd "makkelijker" als de Tomcat of Harrier, op die 2 kant je redelijk je tanden kapot bijten :X

Met de Harrier heb ik trouwens nog niet echt iets van bugs gemerkt, moet wel zeggen dat ik daar af en toe mee aan de gang ben.
Zou er eigenlijk echt eens een paar dagen constant voor moet gaan zitten om dat kreng te leren kennen.

Gebruik je trouwens de OpenBeta :?
Ben net met de Hornet bezig, 1 van die standaard missies die bij de Hornet word geleverd (cold-start Supercarrier) en ik kan ineens niet meer refuelen bij een S3B :?
Als je met de probe in de basket zit doe ie niks, je gaat dwars door de basket heen zonder er op gereageerd word :/
Tot 4 keer toe geprobeerd maar no-go ..

[edit]
En met een "gewone" air refueling missie doet hij het wel ...vreemd
Ik gebruik Open Beta inderdaad. :)

Tomcat gaat ook nog wel qua complexiteit. Alle principes als radar, defensive, IFF, D/L, etc, blijven hetzelfde, alleen bediening is wat anders. Simplistisch gesteld. :+ De A-10C Warthog vind ik tot nog toe de lastigste, in de zin dat je echt een hele berg moet leren en niet alles gaat even intuïtief.

Desbetreffende missie is niet helemaal goed ontworpen, zo klopt de voorgeprogrammeerde radiofrequentie voor de S-3B ook niet. En aangezien het een standaard missie is heeft aanpassen geen zin want zodra er een update is ben je terug bij af. Derhalve heb ik die missie gekopieerd en aangepast, ook meteen een KC-130 i.p.v. een S-3B voor de tanker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
dawg schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 02:17:
[...]

Ik gebruik Open Beta inderdaad. :)

Tomcat gaat ook nog wel qua complexiteit. Alle principes als radar, defensive, IFF, D/L, etc, blijven hetzelfde, alleen bediening is wat anders. Simplistisch gesteld. :+ De A-10C Warthog vind ik tot nog toe de lastigste, in de zin dat je echt een hele berg moet leren en niet alles gaat even intuïtief.

Desbetreffende missie is niet helemaal goed ontworpen, zo klopt de voorgeprogrammeerde radiofrequentie voor de S-3B ook niet. En aangezien het een standaard missie is heeft aanpassen geen zin want zodra er een update is ben je terug bij af. Derhalve heb ik die missie gekopieerd en aangepast, ook meteen een KC-130 i.p.v. een S-3B voor de tanker.
Duidelijk :Y
De reden waarom de S3B in cold start niet als tanker werkte was omdat hij ook niet stond ingesteld als tanker, maar return to carrier.

Even wat anders :
Is er iemand hier handig met mission editor :?
Ik probeer met de nieuwe Syria map en Supercarrier een soort trainings missie te bouwen :
Bedoeling is cold-start vanaf de carrier , vervolgens via waypoints richting tanker : bijtanken, daarnaar via waypoints naar Aleppo, boven Aleppo recon, terug richting de tanker, weer bijtanken en dan terug naar het de carrier voor een CASE 1

Je begin aan het eind van de middag, eerste refuelen is nog tijdens licht, boven Aleppo zit je in de schemering/duister, 2de keer refuelen in het donker en CASE 1 is in het donker.

Het bovenstaande is me an sich redelijk gelukt, alleen om een 1 of andere reden smeert de S3B hem al terug naar de carrier voordat je de 2de keer kan refuelen.
Heb het vermoeden dat het komt door de RTB bingo fuel order, alleen vind ik het raar dat de S3B na 50 minuten al op bingo fuel zit.
(2 Hornets, jij en een wingman tanken allebei +/- 3000 lbs de eerste keer, de zeg totaal 6000lbs)

Volgende, zoals ik hier boven al heb neergezet, vlieg je met een wingman : jij lead, hij volgen.
Nu wil ik dat omdraaien : de AI als lead en jij wingman. (idee is om close formation te oefenen)
Hoe moet je dit doen :?

Ben al aan het zoeken geweest, maar ik kom er niet uit, dus als iemand het in hapklare brokken op dummy niveau kan uitleggen : dank je :)

PS
Het is de bedoeing, als ik deze missie goed heb voor de Hornet, om hem uit te bouwen/om te bouwen voor de Tomcat en Harrier.
Tomcat wil ik dan toevoegen als client (Hornet ook als client) zodat je aan het begin kan kiezen wel toestel.
(Basis voor allebei is hetzelfde)

Met de Harrier word het veel modificeren, gezien je hier de Tarawa klas voor nodig hebt en een Harrier met een veel lagere brandstof niveau opstijgt, dus eerder moet bijtanken (zorg voor later :P )

[ Voor 9% gewijzigd door dierkx36 op 24-08-2020 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@dierkx36 Ik gebruik die S-3B nooit, ik gebruik altijd een KC-130 of een KC-135MPRS.

In Waypoint Type in de ME kun je kiezen uit:
  • Turning point
  • Fly-over point
  • Takeoff from runway
  • Takeoff from parking hot
  • LandingReFuAr
  • Landing
  • Takeoff from ground
  • Takeoff from ground hot
Dan kies je LandingReFuAr op het laatste waypoint wat dus ook op een AFB ligt.
Ook zou ik kiezen voor een landbased tanker. Meer bereik.

Jij wingman en AI lead, dan draai je de vluchtnummers om. AI is Enfield 1-2 en jij bent Enfield 2-2. Maar oik weet niet zeker of dat werkt. Formation oefen ik altijd met een aparte unit en niet de AI wingman.

[ Voor 8% gewijzigd door dawg op 24-08-2020 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
dawg schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 15:27:
@dierkx36 Ik gebruik die S-3B nooit, ik gebruik altijd een KC-130 of een KC-135MPRS.

In Waypoint Type in de ME kun je kiezen uit:
  • Turning point
  • Fly-over point
  • Takeoff from runway
  • Takeoff from parking hot
  • LandingReFuAr
  • Landing
  • Takeoff from ground
  • Takeoff from ground hot
Dan kies je LandingReFuAr op het laatste waypoint wat dus ook op een AFB ligt.
Ook zou ik kiezen voor een landbased tanker. Meer bereik.

Jij wingman en AI lead, dan draai je de vluchtnummers om. AI is Enfield 1-2 en jij bent Enfield 2-2. Maar oik weet niet zeker of dat werkt. Formation oefen ik altijd met een aparte unit en niet de AI wingman.
Dat had ik al geprobeerd, alleen trapt hij daar niet in :N
Beste oplossing is zoals je zegt een aparte unit gebruiken, alleen om dat te koppelen als flight leader ligt ietsje boven mij huidige kennis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 16:37:
[...]

Dat had ik al geprobeerd, alleen trapt hij daar niet in :N
Beste oplossing is zoals je zegt een aparte unit gebruiken, alleen om dat te koppelen als flight leader ligt ietsje boven mij huidige kennis.
Als het puur om formatie oefenen gaat kun je ook een aparte unit/group aanmaken en daar wat manoeuvres in verwerken, en dan met deze unit/group formatievliegen oefenen door ze gewoon op te zoeken. Of online, maar dan moet je online. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet vrij zeker dat je de flight lead als AI kan instellen en de nummer 2 (3 en 4) als client kan openzetten.

(Vroeger kon je nummer 2, 3 en 4 ook als "player" instellen, maar om een of andere reden hebben ze dat eruit gehaald)

Maar Dawg's idee werkt net zo goed. Gewoon een flight group aanmaken, die kopiëren/plakken en dan de geplakte groep als "player" instellen (dan heb je ook identieke waypoints).

Let wel... AI flight behaviour is op z'n zachtst gezegd, erbarmelijk. Pas maar op als je bij een waypoint komt want ze kunnen vol in de ankers, of ineens stijl omhoog, etc.
(Is bij heli's helemaal verschrikkelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Dat AI gedrag niet de van het is kwam ik gisteren achter met uitproberen :

Kom in de buurt van de S-3B (5 mijl +/-) en geef wingman opdracht te gaan tanken.
Hij bevestigd de opdracht en vervolgens doet ie weinig.

Okay, goed, ga ik eerst.

Hang denk ik een meter of 50 van de basket af toen voorgenoemde wingman hem er onder langs effe voor propt :X

Gierende hartkleppen en redelijk wat vloeken kan ik je mee de delen 8)7

Ik ga het proberen : AI als 1 en 2 als client :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schurem

Schurem

Anytime, Anywhere

Ik snap niet waarom je een problem zou hebben met jester. Zo slecht is ie niet. En multiplayer met een RIO die weet wat ie doet is echt wtfawesome.

Qua cockpit modelling en aerodynamica is de tomcat echt met afstand het beste wat DCS te bieden heeft. Je doet jezelf tekort Dawg.

Hind is best dichtbij release volgens mij. Maandje of twee, drie schat ik. Mooi op tijd voor de reverb G2 ;)

Nu een paar keer de nieuwe Syria map kunnen testen en... <3

Wat een ongelofelijk gave map zeg!! (wat mij betreft de mooiste tot nu toe en met het grootste potentieel voor veelzijdige scenario's). En dan te bedenken dat er nog meer content bij komt (Cyprus) *O*

De een na de andere "star wars" vallei om lekker doorheen te knallen, Raqqa platgooien, rustig met een heli de boel verkennen, maar misschien nog wel het gaafste: samen met 10 andere kisten taxiën naar de active runway over die prachtig gemodelleerde air bases..

Anyways.. hebben jullie de aangepaste Liberation Campaign al geprobeerd? Syria is daar nu aan toegevoegd. Zet wel "culling" even aan, want anders wordt je systeem opgevreten.

(Syrie is sowieso al tamelijk zwaar voor mijn pc.. En hoppa, zo makkelijk is het zaadje geplant om te overwegen om t.z.t. die 1080ti in te ruilen voor een $3080ti$ :F )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:23

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Enige nadeel van de (schitterende) map is de omvang.. het wordt groter en groter zo. Vandaar dat ik er serieus over denk om de Normandy, PG en Nevada maps gewoon maar te deinstalleren. Ik vlieg er toch amper; vind ze weinig uitdaging geven. Tot nu toe Caucasus en Syria map echt de fraaiste.
GurbY{nl} schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 09:31:
Enige nadeel van de (schitterende) map is de omvang.. het wordt groter en groter zo. Vandaar dat ik er serieus over denk om de Normandy, PG en Nevada maps gewoon maar te deinstalleren. Ik vlieg er toch amper; vind ze weinig uitdaging geven. Tot nu toe Caucasus en Syria map echt de fraaiste.
Zeker waar

Vandaag weer een 26GB patch 8)7

Begin nu langzaam ruimteproblemen te krijgen. Gelukkig vind ik NTTR totaal niet interessant voor DCS (leent zicht totaal niet voor A/A combat met dodelijke afloop) en vind WW2 binnen DCS ook nog niet "volwassen" genoeg en zeker niet opwegen tegen de hoge kosten (Als je het vergelijkt met il-2)
Schurem schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 16:33:
Ik snap niet waarom je een problem zou hebben met jester. Zo slecht is ie niet. En multiplayer met een RIO die weet wat ie doet is echt wtfawesome.

Qua cockpit modelling en aerodynamica is de tomcat echt met afstand het beste wat DCS te bieden heeft. Je doet jezelf tekort Dawg.

Hind is best dichtbij release volgens mij. Maandje of twee, drie schat ik. Mooi op tijd voor de reverb G2 ;)
Niet met Jester zelf, maar meer het feit dat ik het zelf niet kan doen. En om eerlijk te zijn heb ik niet echt een klik met de Tomcat, niet zoals ik met de Hornet, Viper en Huey en in mindere mate de P-47D heb. :)

Straks inderdaad ook even die Reverb G2 pre-orderen, zul je zien dat ie anders maanden uitverkocht gaat zijn.
Bloedvat schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 11:34:
[...]

Zeker waar

Vandaag weer een 26GB patch 8)7

Begin nu langzaam ruimteproblemen te krijgen. Gelukkig vind ik NTTR totaal niet interessant voor DCS (leent zicht totaal niet voor A/A combat met dodelijke afloop) en vind WW2 binnen DCS ook nog niet "volwassen" genoeg en zeker niet opwegen tegen de hoge kosten (Als je het vergelijkt met il-2)
Ja, volgens mij vanwege de AG radar en het mappen van de signatures van voertuigen etc in Syria map. :)

Ik heb NTTR enkel nog erop staan omdat ik weleens Vegas rondtour met de Huey. Verder saaie map, het is dat je er veel Red Flag mee kan doen anders was het echt een zinloze maplocatie geweest.

Zo. Reverb G2 pre-ordered. :) Levering eind oktober, dus het loopt storm.

• Schurem

Schurem

Anytime, Anywhere

NTTR is de lichtste map van DCS. Juist omdat ie zo saai is. Voor dingen waar je een boel fps wil hebben, bijvoorbeeld PvP BFM (airquake) is ie erg geschikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Er is nog niet veel over de daadwerkelijke kwaliteit te zeggen, maar het ziet er al veel beter uit:

Afbeeldingslocatie: https://forums.eagle.ru/attachment.php?attachmentid=246061&stc=1&d=1598618875

(Voor zover ik weet, pas de tweede WIP screenshot van het nieuwe weather system)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Bloedvat is ook niet zo moeilijk om wat er nu is te overtreffen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor de chopperheads onder ons, ik heb de locaties van alle heli platformen in de nieuwe Syrië map weergegeven op de mission editor map. Wel zo handig bij het maken van helikopter missies:

https://www.digitalcombatsimulator.com/en/files/3312093/

Afbeeldingslocatie: https://www.digitalcombatsimulator.com/upload/iblock/e7e/2020_09_07_10_43_14_Digital_Combat_Simulator.jpg

Afbeeldingslocatie: https://www.digitalcombatsimulator.com/upload/iblock/20a/2020_09_02_12_40_10_Digital_Combat_Simulator.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

dawg schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 16:18:
[...]

Niet met Jester zelf, maar meer het feit dat ik het zelf niet kan doen. En om eerlijk te zijn heb ik niet echt een klik met de Tomcat, niet zoals ik met de Hornet, Viper en Huey en in mindere mate de P-47D heb. :)

Straks inderdaad ook even die Reverb G2 pre-orderen, zul je zien dat ie anders maanden uitverkocht gaat zijn.

[...]

Ja, volgens mij vanwege de AG radar en het mappen van de signatures van voertuigen etc in Syria map. :)

Ik heb NTTR enkel nog erop staan omdat ik weleens Vegas rondtour met de Huey. Verder saaie map, het is dat je er veel Red Flag mee kan doen anders was het echt een zinloze maplocatie geweest.

Zo. Reverb G2 pre-ordered. :) Levering eind oktober, dus het loopt storm.
Ik heb met installatie van de Syria map gelijk NTTR, PG en Normandy eraf geknikkerd. Vind het geen fijne maps, inderdaad alleen een paar steden die wat de moeite waard zijn en that's it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PG is inderdaad een beetje kaal en Normandië een beetje klein, maar dat zijn toch wel de twee gebieden waar ik het meeste rondfladder.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ik juist totaal niet. Voor de Syria map er was ging ik toch iedere keer terug naar Caucasus. Normandy vind ik een grote aanfluiting, een enkel dorpje wat weinig voorstelt en verder herhaling van textures. Juist het geaccidenteerde, afwisselende terrein vind ik een stuk aardiger dan een zandbak of alleen maar weiland (ok, ik chargeer, ik weet het).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb Caucasus nooit echt wat aan gevonden, ziet er niet zo goed meer uit, maar is natuurlijk ook wel oud al. Idem voor NTTR, die gebruik ik alleen voor Red Flag en af en toe de Huey, maar ziet er ook niet meer up-to-date uit.

Persian Gulf vind ik wel nog steeds een goede map, al vind ik de nachtverlichting wel weinig variatie in kleur en intensiteit bevatten. Normandy heb ik niet, Channel wel en die is echt fenomenaal qua graphics en details, zelfde geldt voor Syria en zal ook wel voor Marianas gaan gelden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik geloof dat ik met mijn eenvoudige "heads-up" post hier, een klein relletje binnen de DCS community heb laten ontploffen :9B

Time to grab the popcorn guys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schurem

Schurem

Anytime, Anywhere

oh shit, kerel. de drama lama is ontsnapt! arme RAZBAM. alsof ze nog niet genoeg PR rampen gehad hebben. Ik begrijp VEAO nu wel. Fok deze schijt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Schurem schreef op woensdag 9 september 2020 @ 19:18:
oh shit, kerel. de drama lama is ontsnapt! arme RAZBAM. alsof ze nog niet genoeg PR rampen gehad hebben. Ik begrijp VEAO nu wel. Fok deze schijt.
Mja er wordt door sommige lui nogal overdreven gereageerd, maar om nou te zeggen "arme RAZBAM"...

Je zegt het zelf al. Ze hebben al meerdere PR rampen gehad en toch hebben ze er nog steeds niet van geleerd. Deze hele shit-storm in a glass of water (aldus RAZBAM_PROWLER) had voorkomen kunnen worden door goede, of beter gezegd, überhaupt community management.

Op een enkele gefrustreerde individu na, zou men er vrede mee hebben dat er nog features ontbreken, zo lang er maar gecommuniceerd wordt dat men er actief mee bezig is, i.p.v. alleen maar leuke plaatjes van nieuwe projecten delen. Dit is allemaal uit de hand gelopen nadat DECOY niet langer CM is op het forum van ED. Sindsdien is er helemaal niet meer gecommuniceerd op het ED forum.

Anyways.. nee, geen reden om zo overdreven te gaan bashen, maar ik krijg ook meer en meer gemengde gevoelens bij de bedrijfsvoering van dit soort software developers. Early Access is een redelijk duidelijke term, maar als iets released is zou ook ik verwachten dat het (op wat nazorg na) helemaal compleet is... Maar goed, dat is in mijn bedrijfstak (industriele projecten) de standaard... In de software development sector heeft dit blijkbaar een andere betekenis...

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Heb de laatste tijd weer wat zitten spelen met de mission editor. Hier het resultaat:

F/A-18C - Attack on insurgents training camp - Syria

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MIPj8dCMw90WsFhTQPUfrKc7naU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/sRh3EyMUqDMQPTQkJKjpZgCf.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JxUK9-ouosSnQaAGNhiFpxqvTI8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xtftVtSOiZj1WLfE7cuTH4dJ.jpg?f=user_large

(geen mods of supercarrier benodigd)

Ik hoor graag wat jullie er van vinden.

Edit:
v1.1 ge-upload: kreeg feedback over matige performance (had ik zelf geen last van in VR), dus heb e.e.a. iets minder "zwaar" proberen te maken.

[ Voor 71% gewijzigd door Bloedvat op 11-09-2020 08:17 ]

• Schurem

Schurem

Anytime, Anywhere

Amateur software development ook nog eens he. Die gasten doen het er allemaal naast afaik. Er zit niet genoeg geld in deze projectjes om een heel team devs van te kunnen laten leven. Als je dan ook klanten hebt die je voor "horrible human beings doing atrocities" uitmaken, nou dan wist ik het wel stond ik in hun schoenen.

Ik run een klein bedrijfje, tuinaanleg. Hele andere tak van sport. Maar als een klant zo bezig gaat, ben ik er gauw klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Even bijgelezen over het RAZBAM verhaal. En tja. Zo ging het destijds met VEAO ook ongeveer. Ergens wel terecht, al kan het natuurlijk wel wat beschaafder hier en daar.

Ik ben in elk geval blij dat ik geen RAZBAM modules heb. Wat dat betreft wel geleerd nadat ik de SA342 Gazelle heb aangeschaft, was ook een miskoop eigenlijk en als je dan ziet hoe Polychop ermee omging in den beginne, ook negeren tot het niet meer te negeren was en vervolgens eerst nog ontkennen en bagatelliseren, om vervolgens toch maar toe te geven, maar wel nadat ze hun nieuwe module voltooid hebben. Les te leren; goed inlezen. :+

[ Voor 25% gewijzigd door dawg op 11-09-2020 17:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Weliswaar in de chaotische Grim Reapers-stijl, maar dan was dit kennelijk in die 24u stream;
YouTube: DCS WORLD | Exclusive interview with ED COO Katia Peredenko

[ Voor 7% gewijzigd door dawg op 15-09-2020 02:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ride of the Valkyrie
Een korte UH-1H single player missie in Syrië, met de focus op sfeer en een knipoog naar die ene film..

Linkje: https://www.digitalcombatsimulator.com/en/files/3312246/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bhCTn8XToizPV5_zgVYvRI_AHyg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/MhppnOAZ2T8kfSGhwNfhHrKc.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8oZsjmlVbt0kI3KjAMtryB2YUao=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/SQAVWEjP3ZQ5jIKESuwnJyrA.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/REJF16JUfF-9jjlg2bHh5ksV9Xg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/IyJjShDvf8VVUlfeOd3kejsC.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZryAhnMkg19PSUoH1WB6n1IlfxI=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/mkGLgqhseR8Do4SiLzLHq4H4.jpg?f=user_large

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Nu online
Hebben jullie Hardware-Accelerated GPU Scheduling aanstaan? Ik las ergens dat DCS problemen kan veroorzaken? of gewoon doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!
TweakerVincent schreef op woensdag 16 september 2020 @ 09:48:
Hebben jullie Hardware-Accelerated GPU Scheduling aanstaan? Ik las ergens dat DCS problemen kan veroorzaken? of gewoon doen?
Ik meen ooit eens gelezen te hebben dat DCS niet heel stabiel loopt met acceleration aan, maar ik weet niet meer waar. Ik zou het gewoon eens proberen (En laat ons het resultaat weten ;))

In other news:
Upgrade van A-10C naar A-10C II, gaat slechts $10 kosten *O*

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Interview met Chizh. En mocht je Russisch kunnen verstaan :P ook de volgende video:
  • MAC (Modern Air Combat) will be a "game" for "casual players". MAC is aimed at those users who already outgrew War Thunder, but not yet ready for DCS. Non-clickable cockpits, simplified systems, and multiple game modes and presets designed for shorter (30 mins or so) sessions. With ranks, achievements and other blings.
  • ED will be running their own multiplayer servers for MAC. They also have plans for their own DCS MP servers.
  • ED's two main criteria for choosing their next module: 1. Profitability (first and foremost) 2. Documentation.
  • F-16 has been a huge commercial success for ED.
  • ED would really like to make a modern clickable Russian module. They are trying to find a way to do it properly, and without breaking any laws. All legit data is classified. And what's available is insufficient for a decent product.
  • The new weather system and clouds are almost done. We should expect them this winter, but no hard promises.
  • The all-new explosions, fire and smoke effects are also nearly finished and now being fine-tuned. Will be released "soon".
  • We should not expect Vulkan in DCS any time soon. They are working on it, but this task is monumental. DCS will stay Windows-only (no Metal).
  • The new payware Ka-50 expansion is temporary on hold, as ED is busy with other projects. Will not be released in 2020.
  • Someday: new pilot models and animations (ED is quite impressed with Heatblur's models).
  • The new ATC for land-based aerodromes is still at a planning stage (ED is busy finishing the SuperCarrier's ATC). Due to many differences between Russian and Western approaches to ATC, ED will have to completely rework the current system, most likely splitting it in two.
  • Animated ground crew for land-based aerodromes is a possibility, but not before the SuperCarrier is fully completed.
  • As for the SuperCarrier, they have plans to add a briefing room to it, complete with its own animated crew.
  • Combined Arms is not dead. They have plans to add player-controlled naval units. And someday, maybe, a fully clickable vehicle/tank.
  • Mi-24: there will be multi-crew support, but later in the Early Access. AI co-pilot for Mi-24 will be more sophisticated than Jester.
  • Dynamic campaign is currently in the active development. The strategic part (logistics, assets & resource management) is progressing nicely. The basic ability to assign combat tasks to AI units has been recently implemented, but there's still lots and lots of work to do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dawg schreef op zondag 20 september 2020 @ 17:23:
  • Someday: new pilot models and animations (ED is quite impressed with Heatblur's models).
Bummer... Dat zegt me voldoende... Voorlopig blijft die Viper cockpit "leeg"... Echt geen gezicht in VR..

(kan me niet voorstellen dat ze ons nu met een tijdelijke pilot body voorzien, als ze nu al weten dat ie een flinke overhaul moet krijgen)

Ook jammer dat we voorlopig geen Vulkan hoeven verwachten, maar goed, dat komt niet echt als een verrassing.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Bloedvat de nieuwe Baltic Dragon? :Y)

Toffe reacties ook van die kerel. :Y

[ Voor 10% gewijzigd door dawg op 24-09-2020 00:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Mensen, vraagje :
Heatblur had toch voor de Syria map al een paar single player missies uitgebracht voor de F-14 ?
Zat net te kijken maar kan onder de missies van de F-14 niks van of voor Syrie vinden :N

Laat maar : 11 quickstart missies voor Syrie.
Staan idd ook op de SSD, kan er alleen niet bij in DCS :?

Morgen effe m'n nek over breken...

[ Voor 27% gewijzigd door dierkx36 op 25-09-2020 21:09 ]

dierkx36 schreef op vrijdag 25 september 2020 @ 20:57:

Laat maar : 11 quickstart missies voor Syrie.
Staan idd ook op de SSD, kan er alleen niet bij in DCS :?

Morgen effe m'n nek over breken...
Kun je er niet gewoon naartoe browsen in het "Missions" menu in DCS?

(Ik weet het niet hoor. Heb de Tomcat al een hele tijd niet meer gevlogen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Quickstart is onder Instant Action volgens mij.

En, goed nieuws van Baltic Dragon. Na Raven One is hij nu bezig met een campaign in Syria voor de F-16C. :9
I am happy to announce a new campaign we have started to work on together with BVR Pro: “The Gamblers” for F-16C, based in Syria.

For this one we are teaming up with John ‘Rain” Waters, former F-16 Demo pilot and author of the “Afterburn” podcast. John flew combat missions in the very region made recently available to DCS players and agreed to help recreate some of the most interesting sorties flown by him and his fellow pilots from the 77th Fighter Squadron. Throughout the 15 missions included in the campaign, you can expect the highest level of fidelity, realism and attention to detail when it comes to briefings, radio comms, procedures and supporting documents.

Stay tuned for more information about the project and make sure to check Rain’s podcast available on most platforms.

[ Voor 67% gewijzigd door dawg op 26-09-2020 16:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dierkx36
Bloedvat schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 09:39:
[...]

Kun je er niet gewoon naartoe browsen in het "Missions" menu in DCS?

(Ik weet het niet hoor. Heb de Tomcat al een hele tijd niet meer gevlogen)
dawg schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 16:38:
Quickstart is onder Instant Action volgens mij.

En, goed nieuws van Baltic Dragon. Na Raven One is hij nu bezig met een campaign in Syria voor de F-16C. :9

[...]
Zit idd onder instant action, had ze gevonden :)

Net mijn eerste nacht landing op een carrier met een F/A18C.
Vind carrier landings zo ie zo al niet bepaald makkelijk, het 's nachts doen geeft nog een extra dimensie om het netjes te zeggen :X

gevalletje van "kan iemand aub effe een lichtje aan doen zodat ik zie waar ik naar toe moet :+ "

Coms van en naar in de supercarrier add-on lopen ook nog niet helemaal zoals het hoort lijkt het.

[ Voor 11% gewijzigd door dierkx36 op 26-09-2020 20:32 ]

dierkx36 schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 20:24:
[...]

[...]

Zit idd onder instant action, had ze gevonden :)

Net mijn eerste nacht landing op een carrier met een F/A18C.
Vind carrier landings zo ie zo al niet bepaald makkelijk, het 's nachts doen geeft nog een extra dimensie om het netjes te zeggen :X

gevalletje van "kan iemand aub effe een lichtje aan doen zodat ik zie waar ik naar toe moet :+ "

Coms van en naar in de supercarrier add-on lopen ook nog niet helemaal zoals het hoort lijkt het.
Ja gaaf he!

Naar mijn mening een van de meest rewarding momenten van DCS.

Het moment waarop je (na zo'n lange tijd voorbereiden, wachten op je push time, de juiste approach/aanvliegroute volgen) eindelijk die goudkleurige landingslichten precies op de verwachte plek voor je ziet verschijnen, is best wel onvergetelijk.

• dierkx36
Bloedvat schreef op zaterdag 26 september 2020 @ 22:23:
[...]

Ja gaaf he!

Naar mijn mening een van de meest rewarding momenten van DCS.

Het moment waarop je (na zo'n lange tijd voorbereiden, wachten op je push time, de juiste approach/aanvliegroute volgen) eindelijk die goudkleurige landingslichten precies op de verwachte plek voor je ziet verschijnen, is best wel onvergetelijk.
:Y

Dit is idd iets wat andere flight sims totaal niet hebben.
Las trouwens van de week dat ze in 1 van de komende updates meer aan de weer invloeden willen doen met de supercarrier add-on :?
Aka pitching deck moet echt pitching deck worden.

Merk wel dat ik 's nachts netter ben opgelijn dan overdag (komt puur omdat je op instrumenten moet vliegen)
Ben alleen nog totaal niet happy met aanvliegen.

Daarnaast moet ik wat X-Plane gewoontes afleren, zoals proberen aan het begion van een start/landings baan te landen.
Werkt niet echt in je voordeel met carrier landings.

[ Voor 11% gewijzigd door dierkx36 op 26-09-2020 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Sorry, ik weer :$ vraagje :

Ben met wat user made missions/campaigns bezig : zodra je geland ben word er door ATC aangegeven "move to parking spot"

Okay, duidelijk maar welke parking spot :?

Is er een manier om achter te komen naar welke parking spot hij/zij je wilt hebben, of een indicator iets ?

(Ik weet ook niet over een specifieke parking een trigger bezit voor het eindigen van een missie ? )

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@dierkx36 maakt niet uit. De trigger bij het einde van een missie is meestal de landing of een shutdown.

Ik heb nog nooit gezien dat er een specifieke parking is toegewezen, ik weet niet eens of je dat überhaupt in een trigger kunt verwerken eigenlijk, volgens mij niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dawg schreef op maandag 28 september 2020 @ 17:31:
Ik heb nog nooit gezien dat er een specifieke parking is toegewezen, ik weet niet eens of je dat überhaupt in een trigger kunt verwerken eigenlijk, volgens mij niet. :)
Ahum... heb je deze missie van mij al gevlogen? :P
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/63718880#63718880

Inclusief een mission complete trigger wanneer je terug bij je shelter arriveert. Sterker nog, je krijgt de mission complete melding pas als je je motoren uitgezet hebt

Kan dus zeker ;)
(Welke shelter van jou is, heb ik met een trigger zone aangegeven die op je F10 map te zien is)

(Ik kreeg vandaag wel van iemand een melding dat sinds de laatste update, de JTAC niet meer goed werkt in mijn missie)

[ Voor 5% gewijzigd door Bloedvat op 28-09-2020 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bloedvat schreef op maandag 28 september 2020 @ 18:29:
[...]

Ahum... heb je deze missie van mij al gevlogen? :P
https://gathering.tweakers.net/forum/list_message/63718880#63718880

Inclusief een mission complete trigger wanneer je terug bij je shelter arriveert. Sterker nog, je krijgt de mission complete melding pas als je je motoren uitgezet hebt

Kan dus zeker ;)
(Welke shelter van jou is, heb ik met een trigger zone aangegeven die op je F10 map te zien is)

(Ik kreeg vandaag wel van iemand een melding dat sinds de laatste update, de JTAC niet meer goed werkt in mijn missie)
:$

Maar oki, een triggerzone in een shelter of op een parkeerplek kan natuurlijk wel. Maar volgens mij is er geen specifieke trigger op parkingspot waarbij je ook het nummer aan moet/kunt geven? Al is dat eigenlijk ook niet nodig aangezien je het met een triggerzone ook oplost. :+

Ik moet bekennen dat, nu de Reverb G2 in bestelling staat, ik even wacht met missies nu. Dus vooral wat doelloos rondvliegen momenteel, ik wil (bijvoorbeeld) Raven One wel op mooie resolutie ervaren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Het was idd wel een trigger, je moest op een specifieke plek parkeren anders mission failure.
(Met mission editor de misse bekeken, toen zag ik het)
dawg schreef op maandag 28 september 2020 @ 20:23:
[...]

:$

Maar oki, een triggerzone in een shelter of op een parkeerplek kan natuurlijk wel. Maar volgens mij is er geen specifieke trigger op parkingspot waarbij je ook het nummer aan moet/kunt geven? Al is dat eigenlijk ook niet nodig aangezien je het met een triggerzone ook oplost. :+

Ik moet bekennen dat, nu de Reverb G2 in bestelling staat, ik even wacht met missies nu. Dus vooral wat doelloos rondvliegen momenteel, ik wil (bijvoorbeeld) Raven One wel op mooie resolutie ervaren. :)
Ik zit eerlijk gezegd in dubio.
Wat er tot nu toe gelekt is over de nieuwe AMD CPU's ziet er veel belovend uit, ben alleen benieuwd naar de single core performance.

Zit zelf ook te azen op de ReverB G2, alleen merk ik wel dat de 2080ti soms echt moeite heeft met 45 fps halen (heb zelf een Reverb G1 en probeer constant +/- 45 fps te halen zodat je geen schokkend beeld hebt)
De ene keer is de CPU de bottleneck, de andere de GPU : niet echt een pijl op te trekken.

Dan kan je zeggen van gooi er een nieuwe GPU tegenaan : dat was idd ook de bedoeling
Alleen de 3080 zoals die nou is krijg ik niet echt warme gevoelens van, en de 3090 :
Ik wil best het geld er aan uitgeven ALS ik zeker weet dat het ook daadwerkelijk wat oplevert.

Met X-Plane is het antwoord nee, met DCS smaybe...

PS :
Voor degene die de F-16C module hebben :
Is dat ding bij jullie ook zo zenuwachtig tijdens taxiën, opstijgen, landen :?

Zonder NWS is het ding lijkt het een blok beton, en met NWS aan lijkt het ballet te willen dansen.

[ Voor 6% gewijzigd door dierkx36 op 29-09-2020 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 14:22:
Ik zit eerlijk gezegd in dubio.
Wat er tot nu toe gelekt is over de nieuwe AMD CPU's ziet er veel belovend uit, ben alleen benieuwd naar de single core performance.

Zit zelf ook te azen op de ReverB G2, alleen merk ik wel dat de 2080ti soms echt moeite heeft met 45 fps halen (heb zelf een Reverb G1 en probeer constant +/- 45 fps te halen zodat je geen schokkend beeld hebt)
De ene keer is de CPU de bottleneck, de andere de GPU : niet echt een pijl op te trekken.

Dan kan je zeggen van gooi er een nieuwe GPU tegenaan : dat was idd ook de bedoeling
Alleen de 3080 zoals die nou is krijg ik niet echt warme gevoelens van, en de 3090 :
Ik wil best het geld er aan uitgeven ALS ik zeker weet dat het ook daadwerkelijk wat oplevert.

Met X-Plane is het antwoord nee, met DCS smaybe...

PS :
Voor degene die de F-16C module hebben :
Is dat ding bij jullie ook zo zenuwachtig tijdens taxiën, opstijgen, landen :?

Zonder NWS is het ding lijkt het een blok beton, en met NWS aan lijkt het ballet te willen dansen.
Mijn mening?

Als je nu al een 2080ti hebt zou ik niet upgraden. Het verschil met een 3080 is te klein, en met de 3090 moet ik het nog zien. Er gaat op het ED forum een "benchmarkgerucht" rond (van iemand die in mijn ogen niet is wie hij zegt dat hij is maar dat terzijde) dat de 3090 40% sneller is dan een 2080ti. Maar, ten eerste is de 3090 dezelfde chip als een 3080, voorheen met de ti's was dat niet zo.

En natuurlijk is er nog DCS zelf. Het is wel bekend dat DCS niet zo goed geoptimaliseerd is, vooral voor VR. En dat is ook logisch als je hoort dat ED het afgelopen jaar in diverse interviews heeft gesteld dat het grootste probleem zogenoemde legacy code betreft; code uit een verleden toen er nog geen VR beschikbaar was. Aangezien er vanuit het verleden verder gebouwd is aan DCS tot wat het nu is het ook erg lastig om dat eruit te halen zonder dat er zaken niet meer werken; dat zien we dan ook regelmatig. Dit gaat ook op voor het aanspreken van alle core's van zowel de CPU als de GPU.

En dan heb je nog andere variabelen zoals hoe de Windows-installatie geoptimaliseerd is, welke versie, welke versie drivers, overige hardware, wat voor type missie met welk toestel, etc etc.

Er is eigenlijk nooit één enkel ding eruit te halen wat je performance kan nekken. :)

En ja, de Viper is niet erg stabiel bij het taxiën, ik ben al enkele keren gekanteld omdat ik te enthousiast een bocht wilde maken. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
dawg schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:42:
[...]

Mijn mening?

Als je nu al een 2080ti hebt zou ik niet upgraden. Het verschil met een 3080 is te klein, en met de 3090 moet ik het nog zien. Er gaat op het ED forum een "benchmarkgerucht" rond (van iemand die in mijn ogen niet is wie hij zegt dat hij is maar dat terzijde) dat de 3090 40% sneller is dan een 2080ti. Maar, ten eerste is de 3090 dezelfde chip als een 3080, voorheen met de ti's was dat niet zo.

En natuurlijk is er nog DCS zelf. Het is wel bekend dat DCS niet zo goed geoptimaliseerd is, vooral voor VR. En dat is ook logisch als je hoort dat ED het afgelopen jaar in diverse interviews heeft gesteld dat het grootste probleem zogenoemde legacy code betreft; code uit een verleden toen er nog geen VR beschikbaar was. Aangezien er vanuit het verleden verder gebouwd is aan DCS tot wat het nu is het ook erg lastig om dat eruit te halen zonder dat er zaken niet meer werken; dat zien we dan ook regelmatig. Dit gaat ook op voor het aanspreken van alle core's van zowel de CPU als de GPU.

En dan heb je nog andere variabelen zoals hoe de Windows-installatie geoptimaliseerd is, welke versie, welke versie drivers, overige hardware, wat voor type missie met welk toestel, etc etc.

Er is eigenlijk nooit één enkel ding eruit te halen wat je performance kan nekken. :)

En ja, de Viper is niet erg stabiel bij het taxiën, ik ben al enkele keren gekanteld omdat ik te enthousiast een bocht wilde maken. :P
DCS is hetzelfde verhaal als met X-Plane.
Goed dat die nou op Vulkan draait, alleen zie je nou echt hoe X-Plane genekt word door de CPU, of beter gezegd : hoe slecht X-Plane omgaat met cores.

Tis wel eens jammer dat je niet de oude trucs van P3D kan gebruiken : de flightsim forceren meer cores te gebruiken (goed werkte ook niet altijd maar ja)

Eerst maar eens de testen afwachten, zag er van de week wel 1 voorbij komen van iemand die DCS in VR testte met een 3080 :
Zelfs met de shadermode nog slechtere fps en frametimes halen als een 2080ti ...auw :X

[edit]
Ik zie net dat hij een nieuwe test gedaan heeft met een DCS in VR op een 3080 :
Ziet er al ietsje beter uit.
YouTube: DCS vr 3080 (retest) [details in description]
[einde edit]

Ben ook al een paar keer op 1 vleugel de bocht door gegaan : ik stuur tegenwoordig maar met NWS en/of differtial braking, gaat het wat beschaafder.

[ Voor 12% gewijzigd door dierkx36 op 29-09-2020 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op dinsdag 29 september 2020 @ 15:56:
[...]

DCS is hetzelfde verhaal als met X-Plane.
Goed dat die nou op Vulkan draait, alleen zie je nou echt hoe X-Plane genekt word door de CPU, of beter gezegd : hoe slecht X-Plane omgaat met cores.

Tis wel eens jammer dat je niet de oude trucs van P3D kan gebruiken : de flightsim forceren meer cores te gebruiken (goed werkte ook niet altijd maar ja)
Volgens mij heeft X-Plane ook pas later in de development VR-implementatie gekregen. Anyhow, flightsims zijn sowieso berucht vanwege de extreem hoge hardware-eisen die ervoor benodigd zijn. VR doet daar dan nog een flinke schep bovenop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Toch mooi die kortingen van ED en het Miles systeem, deze module heeft me €5,50 gekost. :+

[ Voor 8% gewijzigd door dawg op 30-09-2020 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Zeker plezierig. Hier eurootje meer, maar USD6,50 (zal iets minder aan euro's zijn) betaal ik hier graag voor! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Hoe is de nieuwe A-10C module :? aanrader :?

Op de filmpjes van Mark Wagner ziet hij er wel indrukwekkend uit (zeker dat nieuwe HMD systeem) maar first hand experience zegt ook veel :P

Zitten er training/trainings missies bij deze module ?

Never mind, heb em al gekocht :$

[ Voor 8% gewijzigd door dierkx36 op 01-10-2020 15:08 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!
Tja, als ik kijk naar hoe X-plane zijn threads gebruikt, dan kan ik inderdaad niet zeggen dat het onderste uit de kan wordt gehaald. Er lijkt nog steeds één thread te zijn die het meeste werk verricht. (X-Plane 11.50 / vulkan aan / 4K / 4x SSAA / 4x Ansio / max textures/ high visual detail / max world objects / max reflection)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xB6R36xVupb0Rnbv7IDXkMO6V44=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8umjkpImKiPryQawXpIg5gjb.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cpviCHs51kKHTkkUkPJL1GLSUkg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mDAlmTs92mXpsVbKS52udgAo.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/StXhj6C8pKwhBTYNnNYgUsvdI3I=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/78EE46hMvyqy0qR1sh3XcHAo.jpg?f=fotoalbum_tile

Als ik kijk naar de naampjes van de subprocessen en de thread pools, dan zie ik dat de meeste calls inderdaad op één core worden afgehandeld. Wat je ziet is dat 2 andere draadjes verantwoordelijk zijn voor de afhandeling van de FM en dat héél sporadisch een andere draad uit de thread pool wordt aangesproken om wat werk te verrichten voor achtergrondtaken m.b.t. het terrein. Verder draait de het merendeel van de AI kennelijk nog in de main thread, iets waar ik zelf van had verwacht dat dit het makkelijkst over te hevelen zou zijn naar een eigen draad. Het lijkt erop dat men in 11.50 vooral de draw calls heeft willen herschrijven zonder dat dit gekke dingen ging doen, en dat experimenten met het offloaden naar andere cores d.m.v. het parallel uitvoeren van draw calls voor de toekomst zijn bewaard. Het enige wat op grafisch gebied door andere draadjes wordt gedaan is het geheugenbeheerd van de textures.

Het veranderen van de draw calls is kennelijk lastiger dan dat ik zelf had gedacht. Wellicht zijn de gebruikte datastructuren in X-Plane niet geschikt en is de scene graph ook niet thread safe o.i.d. Kennelijk is dit in het ontwerp lastig te ontkoppelen. Het synchroniseren van zaken is soms lastig als er veel actoren zijn en vereist een andere aanpak bij asynschroon werken. Idealiter zorg je ervoor dat de grafische kant grotendeels los staat van de rest van het verhaal, en dat je intereacties tussen de twee domeinen goed regelt. Het uitlezen van de world state en aan de hand daarvan de scene graph updaten is bijv. zo'n proces iets wat een afhankelijkheid heeft. Echter dat kan in theorie wel worden ontkoppeld, mits je een frame achterstand niet zo'n probleem vindt. Dat zou je voor kritieke delen nog gelijk kunnen trekken met een barrier (een soort wachtstand voor meerdere threads) als synchronisatiemechanisme, maar dan ben je zo snel als de langzaamste thread. Dat kan soms naar uitpakken.

Als ik kijk naar DCS zie ik echter wel dat daar véél meer mensen aan werken dan aan de X-Plane engine, dus het valt af te vragen waarom het in vredesnaam zo lang moet duren om dit voor elkaar te krijgen. DCS moet wel een draak van een engine zijn in hoe het is ontworpen om de ontkoppeling zo lastig te maken.
Het zou wel interessant zijn om dezelfde tools die X-Plane voor analyse beschikbaar stelt ook in DCS te hebben. Ik vermoed echter dat ED dat qua PR nooit zou kunnen bolwerken >:)

Nog een mooi (oud) artikel voor de geïnteresseerden. Dit hebben mensen in 2006 al bedacht. Dat FS-makers 14 jaar later de switch van synchroon naar asynchroon nog niet hebben gemaakt is ergens wel een beetje een blamage, als je het mij vraagt. Het lijkt er op dat men is blijven hangen in de synchrone "inpasmethode" die als eerste optie in het artikel word genoemd, en er vervolgens niet meer naar heeft gekeken.

[ Voor 25% gewijzigd door ocf81 op 01-10-2020 13:53 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schurem

Schurem

Anytime, Anywhere

Oeh wat vliegt de A-10 fijn nu, nu dat ie een hele G meer mag trekken voor dat 'ie uit de lucht valt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Schurem schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 17:27:
Oeh wat vliegt de A-10 fijn nu, nu dat ie een hele G meer mag trekken voor dat 'ie uit de lucht valt!
_O-

Ben benieuwd! (vooral naar de HMCS functionaliteit)

Dochtertje slaapt eindelijk, nu nog even rap gezellig doen (lees: romantische comedie op Netflix en wachten tot ze in slaap sukkelt) en dan hup naar boven, nog effe snel wat bommen gooien (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eitje84
dierkx36 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 11:24:
Hoe is de nieuwe A-10C module :? aanrader :?

Op de filmpjes van Mark Wagner ziet hij er wel indrukwekkend uit (zeker dat nieuwe HMD systeem) maar first hand experience zegt ook veel :P

Zitten er training/trainings missies bij deze module ?

Never mind, heb em al gekocht :$
Und?! Is het de moeite? Ik ben nog redelijk aan het begin met het trainen op de A-10C. Als de A-10C II veel vetter is stap ik nu nog snel over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
eitje84 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 21:30:
[...]

Und?! Is het de moeite? Ik ben nog redelijk aan het begin met het trainen op de A-10C. Als de A-10C II veel vetter is stap ik nu nog snel over :)
Daar kan ik jammer genoeg nu nog geen antwoord op geven, sorry.
Er gaat hier iets niet helemaal goed : ik krijg de in de paar missies die ik geprobeerd heb de 10C en niet de 10C II om een 1 of andere reden.
(Terwijl ik wel de 10C II gekocht heb en je volgens mission editor ook met de 10C II bezig bent)

Morgen m'n nek hier maar over breken :/

PS :
Dit is de eerste keer dat ik wat met de A-10 doe, anderen die de module al langer hadden kunnen beter antwoord geven ;)

[ Voor 9% gewijzigd door dierkx36 op 01-10-2020 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATCO
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
dierkx36 schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 22:11:
[...]

Daar kan ik jammer genoeg nu nog geen antwoord op geven, sorry.
Er gaat hier iets niet helemaal goed : ik krijg de in de paar missies die ik geprobeerd heb de 10C en niet de 10C II om een 1 of andere reden.
(Terwijl ik wel de 10C II gekocht heb en je volgens mission editor ook met de 10C II bezig bent)
...
Draai je wel de open bèta van dcs world? Dan zie je in het hoofdmenu onderin de a-10c II als extra module naast de andere a-10c staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
ATCO schreef op donderdag 1 oktober 2020 @ 22:32:
[...]

Draai je wel de open bèta van dcs world? Dan zie je in het hoofdmenu onderin de a-10c II als extra module naast de andere a-10c staan.
Jep, draai open bèta :Y

Acties:
  • +2 Henk 'm!
[...]

Alleen al vanwege de HMCS zou ik zeggen; Ja! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

En tot 30 okt slechts €10 (als je upgrade van A-10C)

Daarna €20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eitje84
Bloedvat schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 08:53:
[...]

En tot 30 okt slechts €10 (als je upgrade van A-10C)

Daarna €20
Geen geld, gaan we maar eens doen dan.
Zitten er trainings missie bij of kan je die van de A-10C gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
eitje84 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 12:44:
[...]

Geen geld, gaan we maar eens doen dan.
Zitten er trainings missie bij of kan je die van de A-10C gebruiken?
Er zit nu nog geen enkele missie bij, maar er zijn wel al user made missies te downloaden (Through the Inferno bijvoorbeeld). Verder kun je zelf eenvoudig in oude missies de A-10C vervangen door de A-10C II. Al denk ik dat dat wel problemen kan geven ivm triggers en scripts (maar is voor simpele missies geen probleem).

Baltic Dragon had al aangegeven, zijn Enemy Within campaign gratis te gaan omzetten naar de A-10C II. Die campaign is echt een aanrader.

Wellicht zullen er t.z.t. nog training missies uitgebracht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Qua training zou ik gewoon de A10 training doorlopen en vervolgens de makkelijke instant action missies pakken en dan veel pauzeren en filmpjes kijken terwijl je jezelf de nieuwe snufjes aanleert.
Point & shoot is wel een enorme toevoeging.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ocf81 schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:22:
Qua training zou ik gewoon de A10 training doorlopen en vervolgens de makkelijke instant action missies pakken en dan veel pauzeren en filmpjes kijken terwijl je jezelf de nieuwe snufjes aanleert.
Point & shoot is wel een enorme toevoeging.
Oh zijn er wel instant action missies voor de II?

Daar had ik idd nog niet gekeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bloedvat schreef op zaterdag 3 oktober 2020 @ 13:25:
[...]

Oh zijn er wel instant action missies voor de II?

Daar had ik idd nog niet gekeken :)
Ja, ik doe het altijd zo. De basis aanleren in de training en dan spelenderwijs de rest leren :)

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik geloof dat ik zojuist een TM F-18 grip gekocht heb.. :F

Totaal overbodig, ik weet het... Maar wel een leuk hebbeding :Y

(2e hands voor €110,- vond ik wel een goeie deal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shrimp Tabasco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 15-11-2024
Bloedvat schreef op zondag 4 oktober 2020 @ 12:39:
Ik geloof dat ik zojuist een TM F-18 grip gekocht heb.. :F
Nice! Ik vlieg met een x52 pro, al jaren. Kom knoppen tekort in de A10C :'(

Xbox live gamertag: Shrimp Tabasco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Zelfs met een Thrustmaster HOTAS kom je knoppen te kort, als je "snel/hands-off" wilt werken.

Ik wil binnenkort deze bestellen :

Afbeeldingslocatie: https://virpil-controls.eu/media/catalog/product/cache/e4d64343b1bc593f1c5348fe05efa4a6/v/p/vpc-401_01.jpg

https://virpil-controls.eu/vpc-control-panel-1.html

Wel een prijzig ding zodra tax erbij komt en de lever tijden zijn lang maar ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dierkx36 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 12:02:
Zelfs met een Thrustmaster HOTAS kom je knoppen te kort, als je "snel/hands-off" wilt werken.

Ik wil binnenkort deze bestellen :

[Afbeelding]

https://virpil-controls.eu/vpc-control-panel-1.html

Wel een prijzig ding zodra tax erbij komt en de lever tijden zijn lang maar ja.
Als je dan toch van HOTAS afstapt (en mits je VR gebruikt), zou je ook voor PointCTRL kunnen kiezen...

Goedkoper alternatief, en je hebt helemaal geen extra knoppen meer nodig.. just saying ;)

(sinds ik PointCTRL heb, gebruik ik al die extra knoppen en switches die op de base van mijn TM Warthog zitten, totaal niet meer. Het is veel te leuk om echt in de cokpit alles aan the wijzen en klikken :9~ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
Bloedvat schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 13:52:
[...]

Als je dan toch van HOTAS afstapt (en mits je VR gebruikt), zou je ook voor PointCTRL kunnen kiezen...

Goedkoper alternatief, en je hebt helemaal geen extra knoppen meer nodig.. just saying ;)

(sinds ik PointCTRL heb, gebruik ik al die extra knoppen en switches die op de base van mijn TM Warthog zitten, totaal niet meer. Het is veel te leuk om echt in de cokpit alles aan the wijzen en klikken :9~ )
Ik gebruik VR (Reverb G1) en het was de bedoeling om de Virpil control panel naast de HOTAS te gebruiken.

Heb idd ook naar de PointCTRL gekeken maar wist niet zeker of hij ze nog daadwerkelijk maakt, leverde in Nederland en wat de wachttijd was.

Maar de PointCTRL is wel aan te bevelen begrijp ik van je :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op maandag 5 oktober 2020 @ 14:20:
[...]

Maar de PointCTRL is wel aan te bevelen begrijp ik van je :?
Oh ja (en dat is een understatement :P )

Ik kan echt niet meer zonder. Als de lithium batterijtjes van de FCU's op zijn (omdat ik weer eens vergeten ben op te laden :F ), dan heb ik geen zin in DCS.

Het is een uniek product (ik geloof dat ie er nog geen 500 wereldwijd heeft verkocht), maar het feit dat Miles' ze verkocht heeft aan de USAF (A-10 vliegeropleiding), wil toch wel wat zeggen.

Ik weet niet hoe het momenteel zit met levertijd, je zal er waarschijnlijk wel een hele poos op moeten wachten (je zal op de wachtlijst komen te staan denk ik) en verzendtijd van de VS naar hier is momenteel dramatisch... Maar naar mijn mening is het het wachten zeker waard.

Service/online hulp van Miles is geweldig (ik heb een paar keer met hem via Discord gechat i.v.m. wat fine tuning), daar kan menig bedrijf een voorbeeld aan nemen. Toen ik 't apparaatje een jaar in gebruik had, had ik een issue met mijn HMS (het sensortje dat je op je HMD plaatst). Ondanks dat we destijds niet zeker wisten of daar het issue lag, had Miles me kostenloos een nieuwe gestuurd.

Ik weet dat Schurem, ook actief hier, ook een setje heeft. Volgens mij is hij er ook wel enthousiast over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb geen VR en ook geen PointCTRL, maar ik vraag me af of ik wel een apparaat op mijn vingers wil of dat ik liever fingertracking heb op basis van camera's. Dat laatste lijkt mij flexibeler.

© ocf81 1981-infinity

Pagina: 1 ... 40 ... 64 Laatste

Let op:
Discord waar spelers elkaar kunnen vinden voor samenvliegen:
- CombatFlight https://discord.gg/sQcJps7Cqx