© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
ocf81 schreef op vrijdag 24 april 2020 @ 20:34:
[...]
Hey, ik ben geen tegenstander van VR! In tegendeel. Ik zie echter nog te veel dingen in reviews waardoor ik de stap nog niet waag. FoV en schermtechniek zijn de voornaamste daarvan. een FoV van 150° en geen screen door effect i.c.m. vloeiende tracking en draadloos is wanneer ik de stap waag. Draadloos is daarvan de minst strikte eis.
- SDE is met de Reverb al weg (Tenzij je er echt voor gaat zitten en je uiterste best doet om iets te zien)
- Vloeiende tracking (mits goed belichte kamer) is er ook al
- FOV, ja, heb je helemaal gelijk in. Kan en moet beter
- Draadloos zou idd ook heel fijn zijn
Nog maar effe wachten ofc
Tot die tijd nog 50% korting, daarna (vreemd genoeg) 20% korting
Bron
Heb je voor die Super Carrier ook de Persian Gulf nodig?Bloedvat schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 19:40:
Voor wie nog twijfelt, nog een klein weekje en dan wordt de Super Carrier (als het goed is) released.
Tot die tijd nog 50% korting, daarna (vreemd genoeg) 20% korting
Bron
Nee, zolang er zee is kun je hem gebruiken. Nevada zal dus niet werken.Leader98 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 20:21:
[...]
Heb je voor die Super Carrier ook de Persian Gulf nodig?
Nee hoorLeader98 schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 20:21:
[...]
Heb je voor die Super Carrier ook de Persian Gulf nodig?
Je kunt 'm ook in de gratis Caucasus map gebruiken.
Bovendien komt er (ik meen dit jaar nog) een gratis map bij: "The Marianas". En die zal zich heel erg goed lenen voor carrier ops
Hier vindt je er wat meer info over
Oh, Dawg was me voor
[ Voor 20% gewijzigd door Bloedvat op 14-05-2020 20:47 ]
Beetje creatief zijn. Lake Mead is groot zat voor een carrierdawg schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 20:42:
[...]
Nee, zolang er zee is kun je hem gebruiken. Nevada zal dus niet werken.
Klopt maar daar kun je geen carrier plaatsen in de Mission Editor, moet een zee zijn.downtime schreef op donderdag 14 mei 2020 @ 21:26:
[...]
Beetje creatief zijn. Lake Mead is groot zat voor een carrier
Klopt het dat ik die additioneel aangeboden software (SimShaker Wings en Wheels) niet nodig heb voor DCS en Assetto Corsa en dat daar ook freeware voor beschikbaar is?
Edit:
Nevermind. Antwoord al gevonden
Heb er via het ED forum eentje op de kop getikt voor €170,-. Dat is €45,- onder de nieuwprijs (is toch weer een full fidelity module
Ben heel benieuwd. Van wat ik er zo over lees, is het een fantastische ervaring en kun je als je het eenmaal gebruikt hebt, niet meer zonder
[ Voor 32% gewijzigd door Bloedvat op 19-05-2020 09:58 ]
Ik heb de Rift gehad (tot 2x toe) de Odyssey+ en de Reverb gevlogen. De beide Rifts en de Odyssey+ verkocht.
De plussen van VR (imo)
* "The sense of being there"
De minnen van VR (dit tov een headtracker) Mijn minpunten zijn voor mij belangrijk, dat hoeven ze niet voor jou te zijn. Sommige punten hebben een overlap
* SDE, (Ja ook bij de Reverb) Het beeld is niet clean en crisp)
* Beperkt FOV.
* Door de beperkte FOV zijn acties in de cockpit, vooral bij de sidepanels zeer onnatuurlijk. Je moet sideways gaan zitten en overdreven met je hoofd naar beneden kijken om bij de switches te kunnen komen. Zaken die irl natuurlijk en snel gaan kosten hierdoor erg veel moeite. Als ik in mijn werk iets op de sidepanel of center console moet doen gaat dat heel snel en natuurlijk met behulp van je perifere zicht.
* Lang niet alle displays zijn goed af te lezen.
* FPS oftewel performance zorgt bij mij na enige tijd toch voor een licht misselijk gevoel.
* Het snel even zaken kunnen opzoeken/doen op 2e monitor gaat moeilijker (Discord, manuals, etc.)
Ik wil niet zeggen dat VR geen toekomst heeft, integendeel, wat er nodig om het voor mij acceptabel te maken is een echt behoorlijke verbetering in beeldkwaliteit, performance, FOV en indien mogelijk ook het kunnen aanpassen van de 6dof assen zoals dat bij trackir kan. Geen idee of dat voor extra evenwichtsproblemen zou kunnen gaan zorgen, het zou het bedienen van de systemen op de sidepanels wle veel makkelijker maken, en de noodzaak voor een veel grotere FOV een beetje wegnemen.
En voor de sims zelf zou ik het een groot goed vinden dat de editor en alle zaken op een monitor kunnen plaatsvinden, en dat je pas op het moment dat je op "Fly" drukt je de headset kunt opzetten en in VR verder kunt gaan.
@Admin de Discordlink onderaan dit draadje mag aangepast worden, het liefst naar combatflight.nl
[ Voor 6% gewijzigd door Koriel op 20-05-2020 11:46 ]
Ik ben eg benieuwd naar je ervaringen. Of je echt het verschil voelt tussen de airframes, installatie gemak e.d.Bloedvat schreef op dinsdag 19 mei 2020 @ 08:37:
Iemand hier ervaring met SimShaker JetPad?
Klopt het dat ik die additioneel aangeboden software (SimShaker Wings en Wheels) niet nodig heb voor DCS en Assetto Corsa en dat daar ook freeware voor beschikbaar is?
Edit:
Nevermind. Antwoord al gevonden![]()
Heb er via het ED forum eentje op de kop getikt voor €170,-. Dat is €45,- onder de nieuwprijs (is toch weer een full fidelity module)
Ben heel benieuwd. Van wat ik er zo over lees, is het een fantastische ervaring en kun je als je het eenmaal gebruikt hebt, niet meer zonder
Al mis ik nu wel VAICOM des te meer. Ben steeds bezig met de comms omdat ik niet kan praten tegen de ATC.
Dit moet ED uitbreiden naar vliegvelden!
Oh echt? Wat grappig.dawg schreef op donderdag 21 mei 2020 @ 21:43:
Nu de LSO en de FLOLS correct geïmplementeerd zijn, merk ik pas hoe slecht ik ben in CASE I recoveries.
Al mis ik nu wel VAICOM des te meer. Ben steeds bezig met de comms omdat ik niet kan praten tegen de ATC.
Dit moet ED uitbreiden naar vliegvelden!
Mijn landingen zijn juist verbeterd met de SC, mede dankzij de FLOLS overlay (is natuurlijk wel onrealistisch en op een gegeven moment ga ik die overlay wel weer uitzetten als dat kan).
Ook vind ik het fijn dat de BRC call nu al op 20nm out wordt gegeven. Bij de Stennis kreeg je de brc pas tijdens approach (en dan nog snel instellen op de HSI was een beetje gestress)
Hebben jullie ook al eens een wet deck gesimuleerd? Ik heb de standaard meegeleverde missies eens gewijzigd naar zwaar bewolkt met regen. Wat ziet dat er gaaf uit man. Deck spiegelt zelfs een beetje. Vind dat in VR echt gaaf! Ook lekker in de regen staan als LSO en die kisten zien binnenkomen
(Mag alleen wel nog wat "splash" effect worden toegevoegd)
[ Voor 19% gewijzigd door Bloedvat op 22-05-2020 08:56 ]
Nou moet ik wel bekennen dat ik de laatste paar maanden bijna niet heb kunnen vliegen, dat scheelt, moet weer even e.e.a. bijschaven.Bloedvat schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 08:50:
[...]
Oh echt? Wat grappig.
Mijn landingen zijn juist verbeterd met de SC, mede dankzij de FLOLS overlay (is natuurlijk wel onrealistisch en op een gegeven moment ga ik die overlay wel weer uitzetten als dat kan).
Ook vind ik het fijn dat de BRC call nu al op 20nm out wordt gegeven. Bij de Stennis kreeg je de brc pas tijdens approach (en dan nog snel instellen op de HSI was een beetje gestress)
Hebben jullie ook al eens een wet deck gesimuleerd? Ik heb de standaard meegeleverde missies eens gewijzigd naar zwaar bewolkt met regen. Wat ziet dat er gaaf uit man. Deck spiegelt zelfs een beetje. Vind dat in VR echt gaaf! Ook lekker in de regen staan als LSO en die kisten zien binnenkomen![]()
En de Rift begin ik ook steeds een groter probleem te vinden met die resolutie. Echter wacht ik de nieuwe generatie GPU's en de nieuwe HP/Valve VR uitgebracht zijn.
Wet deck nog niet geprobeerd, ik heb gister ook maar heel kort kunnen vliegen, vanavond hopelijk weer langer.
[ Voor 5% gewijzigd door dawg op 22-05-2020 15:35 ]
Bedrijven die TOR blokkeren krijgen mijn geld niet.
© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!
Airboss geeft je de mogelijkheid om a sectie aan te maken, veel meer natuurlijke ATC interactie, en veel meer LSO commentaar.
Soms heb ik het idee dat ED een goede mod/3rd party oplossing uit koppigheid niet wil overnemen. Denk hierbij aan de Multi-crew van de Tomcat, het Airboss script, de ingame voice, terwijl we een perfecte oplossing hebben in SRS.
[ Voor 3% gewijzigd door Koriel op 22-05-2020 16:16 ]
Blijkbaar is het nu nog niet mogelijk om dezelfde grafische reflecties te kunnen krijgen als in de video. Staat een draadje op Hoggit over.Bloedvat schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 08:50:
[...]Hebben jullie ook al eens een wet deck gesimuleerd? Ik heb de standaard meegeleverde missies eens gewijzigd naar zwaar bewolkt met regen. Wat ziet dat er gaaf uit man. Deck spiegelt zelfs een beetje. Vind dat in VR echt gaaf! Ook lekker in de regen staan als LSO en die kisten zien binnenkomen![]()
Nee, zo mooi is het effect inderdaad nog niet, maar lichten en afterburners zie je wel enigszins reflecteren.Koriel schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 16:07:
[...]
Blijkbaar is het nu nog niet mogelijk om dezelfde grafische reflecties te kunnen krijgen als in de video. Staat een draadje op Hoggit over.
Misschien ben ik ook wel erg snel tevreden. Ik heb namelijk (afgezien van de Reverb) geen fatsoenlijke monitor, dus ik heb DCS nog nooit in 4k ofzo gezien.
Maar goed, ik denk nog regelmatig terug aan de tijd dat ik Hornet 2.0 speelde op de Macintosh van m'n vader destijds. Man wat vond ik dat fantastisch en heb ik daar ongezond veel "vlieguren" in gemaakt. En daar zijn we nu, in VR, in diezelfde F/A-18C op het deck van de Supercarrier

Hoe is jullie performance? Op mijn aftandse bakkie loopt 'ie nu een stuk lekkerder. En er schijnt nog meer prestatiewinst te komen...
Hebben jullie veel aangeschaft in de free-for-all? Ik had bijna alles al, maar omdat ik het zo'n coole actie vond heb ik een i-16 aangeschaft. Bijna even nutting noch passend binnen de rest van DCS als een Christen Eagle
Heh, ja man. Lijkt het soms op. Maar ik denk dat het vooral met de poen en/of de kleine lettertjes van contracten (en dus poen) te maken heeft, en niet met onwil of koppigheid.Koriel schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 16:04:
Soms heb ik het idee dat ED een goede mod/3rd party oplossing uit koppigheid niet wil overnemen. Denk hierbij aan de Multi-crew van de Tomcat, het Airboss script, de ingame voice, terwijl we een perfecte oplossing hebben in SRS.
[ Voor 34% gewijzigd door Schurem op 23-05-2020 00:19 ]
Oh! I have slipped the surly bonds of earth, And danced the skies on laughter-silvered wings; Sunward I've climbed, and joined the tumbling mirth.
Ik heb wel iets (~5fps) van verbetering gemerkt, maar zit nog niet op 2.5.5 niveau. Wel krijg ik de indruk dat de impact van shadows veel heftiger is. Waar ik voorheen niet veel verschil merkte tussen low en off, krijg ik er in off nu ongeveer 10fps winst mee!Schurem schreef op zaterdag 23 mei 2020 @ 00:16:
Hoe is jullie performance? Op mijn aftandse bakkie loopt 'ie nu een stuk lekkerder. En er schijnt nog meer prestatiewinst te komen...
Ben benieuw hoe lang we nog op release zullen moeten wachten en wat de EA status zal zijn. E.e.a lijkt al best ver compleet te zijn als je de reeds verschenen YT filmpjes bekijkt.
Op dit YT-kanaal staan trouwens een aantal filmpjes met zeer gedetailleerde uitleg.
Ik ben wel toe aan een iets geavanceerdere heli met US avionica i.p.v. Russisch. (of Frans

Ik denk dat de advocaten van Heatblur het niet zullen waarderen als ED een copy-paste gaat doen. Andere third parties zouden daar ook niet blij van worden als ED hun ideeën steelt.Koriel schreef op vrijdag 22 mei 2020 @ 16:04:
Andere redenen om zaken niet te kopieren kan juridische onduidelijkheid zijn over de rechten of zelfs de wens om de community niet het gras voor de voeten weg te maaien.
Ik ben het met je eens ware het niet dat de enige module waar ik spijt van heb, de Gazelle is. Ik heb momenteel niet eens controls ingesteld voor die heli. Ik moet dus nog zien of de Kiowa een beter flightmodel heeft, mijn vertrouwen in Polychop is niet erg hoog, vooral om hoe ze met de Gazelle zijn omgegaan en nog steeds.Bloedvat schreef op zondag 24 mei 2020 @ 10:18:
De Kiowa module lijkt ook al flink ver gevorderd te zijn
Ben benieuw hoe lang we nog op release zullen moeten wachten en wat de EA status zal zijn. E.e.a lijkt al best ver compleet te zijn als je de reeds verschenen YT filmpjes bekijkt.
Op dit YT-kanaal staan trouwens een aantal filmpjes met zeer gedetailleerde uitleg.
Ik ben wel toe aan een iets geavanceerdere heli met US avionica i.p.v. Russisch. (of Frans)
Ik zou willen dat ED of HeatBlur eens een keer een UH-60/SH-60 full fidelity zou maken, maar dat is wensdenken helaas.
Het lijkt mij dat opnieuw het wiel uitvinden niet de meest efficiente manier is om je geld/tijd aan te besteden. Ik heb het ook niet over stelen of kopieren, maar waarom zou HB eigen code niet in licentie kunnen geven aan ED? HB is een van de betere zo niet beste 3rd party van ED, daar zal vast wel over te onderhandelen zijn. Idem met SRS.downtime schreef op zondag 24 mei 2020 @ 14:38:
[...]
Ik denk dat de advocaten van Heatblur het niet zullen waarderen als ED een copy-paste gaat doen. Andere third parties zouden daar ook niet blij van worden als ED hun ideeën steelt.
Andere redenen om zaken niet te kopieren kan juridische onduidelijkheid zijn over de rechten of zelfs de wens om de community niet het gras voor de voeten weg te maaien.
Ik denk dat het in het belang van iedereen is, ED, HB en wij als gebruikers als het eindproduct beter wordt.
Of liever nog, een AH-64 of AH-1 (maakt me niet uit welke variant.. zo veeleisend ben ik nietdawg schreef op zondag 24 mei 2020 @ 17:23:
[...]
Ik zou willen dat ED of HeatBlur eens een keer een UH-60/SH-60 full fidelity zou maken, maar dat is wensdenken helaas.![]()
Ik moet zeggen dat ik een van die twee heli's voorheen ook wel zag zitten, maar sinds ik heb gemerkt dat ik de F-14 bijna nooit vlieg vanwege Jester/multicrew, moet ik eerst zien hoe ED zoiets op gaat lossen. Ik ben liever zelf in controle, zal ik maar zeggen.Bloedvat schreef op maandag 25 mei 2020 @ 11:34:
[...]
Of liever nog, een AH-64 of AH-1 (maakt me niet uit welke variant.. zo veeleisend ben ik niet)
Daarom een SH-60, kunnen we ook SAR doen met de Supercarrier. Andere skin erop, bewapening, en je hebt een Black Hawk.
haha even van een SH een UH makendawg schreef op maandag 25 mei 2020 @ 16:59:
[...]
Daarom een SH-60, kunnen we ook SAR doen met de Supercarrier. Andere skin erop, bewapening, en je hebt een Black Hawk.
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
Van de F-5E kun je ook een MiG-28 maken, toch.ravw schreef op maandag 25 mei 2020 @ 17:11:
[...]
haha even van een SH een UH maken![]()
of een MH kan ook nog maar dan krijg je weer een MH-60S"Knighthawk"
met een hamer past en gaat alles wordt er toch gezegt
Systeem:AMD Ryzen 7 9800X3D ,RTX 5080 OC,FURY 64 GB DDR5-6000,ASUS TUF Gaming B850M-PLUS WIFI, SAMSUNG 990 EVO Plus 4 TB
[ Voor 37% gewijzigd door SparC-EHV op 27-05-2020 09:08 ]
Given a task to do one that seems impossible, given the desire to do it...humans can accomplish almost anything. - Capt. Jim Lovell
ja!dawg schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 22:02:
@TweakerVincent stable? Dat is wel wat, vooral de overgang naar 2.5.6 met nieuwe verlichting en water.
Ik zit nog wat te kloten met de settings. Draai nu alles hight op 4k en geen MSAA, zit dan rond de 60 fps maar irritante is dat je dan tearing krijgt. Met Vsync merk ik inputlag.
Is er iets wat ik kan loweren wat vrijwel geen grafische inpact heeft?
6800k, 32 gb ram 2080ti
En mijn opentrack doet vreemd. Ik krijg een soort schokjes in het spel. Als ik opentrack uitschakel is dat weg dus het ligt echt daaraan. Weet niet goed wat ik moet fixen..
Ben weer aan het starten
Visibility Range heeft veel impact op fps, net als Shadows en Terrain Shadows.TweakerVincent schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 22:26:
[...]
ja!
Ik zit nog wat te kloten met de settings. Draai nu alles hight op 4k en geen MSAA, zit dan rond de 60 fps maar irritante is dat je dan tearing krijgt. Met Vsync merk ik inputlag.
Is er iets wat ik kan loweren wat vrijwel geen grafische inpact heeft?
6800k, 32 gb ram 2080ti
En mijn opentrack doet vreemd. Ik krijg een soort schokjes in het spel. Als ik opentrack uitschakel is dat weg dus het ligt echt daaraan. Weet niet goed wat ik moet fixen..
Ben weer aan het starten
Opentrack ken ik niet, dus daar kan ik helaas niets zinnigs over zeggen.
Maar visibily wil je denk wel extreme hebben lijkt me? Of maakt dat in praktijk niet zoveel uit?dawg schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 23:18:
[...]
Visibility Range heeft veel impact op fps, net als Shadows en Terrain Shadows.
Opentrack ken ik niet, dus daar kan ik helaas niets zinnigs over zeggen.
Ik denk dat dat niet uitmaakt eigenlijk, je hebt altijd nog de zoomfunctie. Daarnaast vreet dat echt teveel performance als je in VR vliegt, dus ik heb Visibility Range op High staan. Je kunt altijd proberen op Ultra en High en kijken hoe dat uitpakt natuurlijk.TweakerVincent schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 23:31:
[...]
Maar visibily wil je denk wel extreme hebben lijkt me? Of maakt dat in praktijk niet zoveel uit?
Het blijft een kwestie van proberen tot je voor jou optimale en acceptabele instellingen hebt.
Ik vlieg nu continu met spiegels. Dat hakt erin. Gebruiken jullie die ook altijd?dawg schreef op vrijdag 29 mei 2020 @ 23:43:
[...]
Ik denk dat dat niet uitmaakt eigenlijk, je hebt altijd nog de zoomfunctie. Daarnaast vreet dat echt teveel performance als je in VR vliegt, dus ik heb Visibility Range op High staan. Je kunt altijd proberen op Ultra en High en kijken hoe dat uitpakt natuurlijk.
Het blijft een kwestie van proberen tot je voor jou optimale en acceptabele instellingen hebt.
Zoiets vermoedde ik al. Scheelt echt een hoop en volgens mij zie je amper iets daarmee?
En ik vlieg nu su27, zonder helm sound maar radio is dan extreem hard. Kan nergens een switch vinden om die lager te krijgen...
[ Voor 24% gewijzigd door TweakerVincent op 30-05-2020 01:50 ]
Ik vond dit echt absoluut dé tip van het jaar (tot nu toe dan..)
Komt erop neer dat je shadows zodanig kan instellen, dat je in cockpit shadow op "high" kan, terwijl de rest op "low/off" kan zetten
Zoals de meeste hier weten geeft shadows "off" echt een dikke performance boost. Maar het ziet er ruk uit... Nu kun je genieten van haarscherpe in cockpit shadows en tegelijk goeie performance hebben. Als je, net zoals ik, niet zo veel waarde hecht aan alle andere shadows (wat zie je daar van als je op >3000ft zit), dan is dit echt een uitkomst!
Een (groot) nadeel, het komt niet door de MP integrety check.
Ik speel zelf alleen offline
En met de cannon heb ik ook wat raars. Ik lock netjes en schiet hem neer maar nu al 3 keer krijg ik een frontale crash met de enemy... wat doe ik fout?
[ Voor 19% gewijzigd door TweakerVincent op 30-05-2020 23:09 ]
Onderaan dit draadje staat een link naar onze Discord. Jammer gnoeg werkt die link niet meer. Mocht je bij ons in de Discord komen, dan krijg je iets te zien zoals dit:TweakerVincent schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 22:02:
Als ik ctrl ~ gebruik voor de volgende waypoint dan heb ik het idee dat ik iets mis. Als ik bijvoorbeeld een airfield opzoek moet ik soms 20 keer op ctrl ~ klikken. Dat kan toch niet de bedoeling zijn? Of kan ik op de kaart een airport selecteren en die als waypoint zetten? Ik vlieg de SU-27 ben beginner.
En met de cannon heb ik ook wat raars. Ik lock netjes en schiet hem neer maar nu al 3 keer krijg ik een frontale crash met de enemy... wat doe ik fout?
We hebben alle niveau's en helpen graag.BOT
combatflight: Welkom @TweakerVincent op de discord server van combatflight.nl.
Serverinfo vind je in de gepinde berichten en door !status te typen in de chat.
We helpen nieuwe piloten graag! Vraag maar raak. Als je op de server vliegt graag wel in discord voice joinen!
Top! zal binnenkort kijken! TnxKoriel schreef op zondag 31 mei 2020 @ 10:20:
[...]
Onderaan dit draadje staat een link naar onze Discord. Jammer gnoeg werkt die link niet meer. Mocht je bij ons in de Discord komen, dan krijg je iets te zien zoals dit:
[...]
We hebben alle niveau's en helpen graag.
[ Voor 21% gewijzigd door TweakerVincent op 31-05-2020 11:08 ]
Moet zeggen dat The Channel er érg goed uitziet. Zo goed, dat ik misschien wel gedwongen ben een uitstapje te maken in de P-47D naar WWII.
P-47D Thunderbolt released.
The Channel released.

Ik heb ze beiden aangeschaft. Eerste stap in WWII vliegtuigen. De map had ik hoe dan ook wel aangeschaft. Supercarrier erin en gaan.
[ Voor 9% gewijzigd door dawg op 03-06-2020 21:49 ]
Ik moest even aan The Final Countdown denken. Dat gaat toevallig over een Nimitz supercarrier die in december 1941 verzeild raaktdawg schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 21:46:
Ik heb ze beiden aangeschaft. Eerste stap in WWII vliegtuigen. De map had ik hoe dan ook wel aangeschaft. Supercarrier erin en gaan.
Ik heb alleen de soort-van opvolger gezien, The Philadelphia Experiment II. Zeelui uit WWII komen in de toekomst terecht alwaar de nazi's de dienst uitmaken en zelfs een F-117 Nighthawk hebben weten te jatten.downtime schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 22:06:
[...]
Ik moest even aan The Final Countdown denken. Dat gaat toevallig over een Nimitz supercarrier die in december 1941 verzeild raakt
en ook weet niet of het de zelfde film is maar dat een vliegtuig geprogrammeerd is om zelf de vijand te vernietigen .. door middel van AI maar dat vliegtuig gaat zijn eigen beslssingen nemen en ziet iederen die hem naderd als tegenstander
de boven genoemde films zijn echt gaaf als je er van houd
trouwens als je van waargebeurde verhalen houd kan ik je de miniserie The Arrow aanbevelen
IMDB: The Arrow (TV Mini-Series 1997)
gaat over de opkomst en ondergang van de Avro Canada CF-105 Arrow
in mijn ogen nog een van de mooste interceptor aircraft die er bestaan heeft misschien ook wel de beste
[ Voor 20% gewijzigd door ravw op 03-06-2020 22:59 ]
Op zich wel benieuwd naar de P-47. Het lijkt me een goede tegenstander voor de FW 190 A-8.
© ocf81 1981-infinity
De Normandy map is een UGRA product. Daar konden ze niets aan veranderen.ocf81 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 01:22:
Ben ik de enige die nu denkt dat ED beter de Normandië kaart had kunnen uitbreiden?
Bij ED zijn ze sowieso een beetje in de war. De Channel map bevat Engelse vliegvelden die voorjaar 1944 pas aangelegd zijn, samen met vliegvelden in Frankrijk die na de Battle of Britain verlaten zijn, de blurp op de website presenteert het als een Battle of Britain map, maar de warbirds in DCS zijn uit 1944 en er zitten (nog) geen oudere types in de pipeline.
Vreemde keuzes worden daar gemaakt.
Ik snap wat je bedoelt maar ik twijfel daarover. Ze hebben allebei een stermotor maar daar eindigt het zo'n beetje aangezien de P-47 zoveel groter, zwaarder en krachtiger is. 1000pk extra doet wel wat.Op zich wel benieuwd naar de P-47. Het lijkt me een goede tegenstander voor de FW 190 A-8.
© ocf81 1981-infinity
de oude jane's combat simulations, DID f22 AFD , Falcon 1 ( of ben ik nu weer te oud )ocf81 schreef op donderdag 4 juni 2020 @ 11:33:
Tja, laat ik daar nu anders over denken met ~30 jaar sim ervaring...
de eerste Flighsim op de pc nog gespeeld
[ Voor 7% gewijzigd door ravw op 04-06-2020 13:44 ]
In de jaren 2000 echt veel tijd gezonken in de Il-2 serie en Falcon 4.0. Soms ook wat tijd in Flanker 2.5 en later ook LOMAC. Zo op een blauwe maandag heb ik ook nog wel eens een vluchtje gemaakt in Strike Fighters: Vietnam. In het tijdvak 2005 en 2010 wat meer met andere dingen bezig geweest.
Het vorige decennium begonnen met CloD (even lid geweest van Team Fusion mod team in 2013-2014 vertrokken met ruzie
[ Voor 4% gewijzigd door ocf81 op 04-06-2020 15:00 ]
© ocf81 1981-infinity
even een leuke herinnering
Mischien een van mijn eerste combat flightsim
YouTube: C64 Longplay - Blue Max (HQ)
of deze
YouTube: The Dam Busters (C64) 1984, Accolade, Sydney, U.S. Gold
hier nog wat andere odue herinneringen
YouTube: YouTube
iets later
YouTube: Microsoft Combat Flight Simulator Official Trailer (1998, Microsoft)
en om heel even terug een beetje naar deze game te gaan de A10 tankkiller
uit 1988
YouTube: A-10 Tank Killer (PC/DOS) 1989-91, Dynamix, Inc
YouTube: 1. Let's Play Apache Longbow Assault mission 1
YouTube: Nerd³ Old School - Apache vs Havoc
en als laatste waar ik ooit nog op en remake wacht
YouTube: Team Apache: Latvian Campaign (Mission 1)
helemaal dood gespeeld deze game
dit zijn toch een beetje het begin van mijn sims tijd
[ Voor 11% gewijzigd door ravw op 05-06-2020 00:50 ]
;-)
(Zelf in die tijd nog in Assembly ook een flight sim arcade achtig ding geprogrammeerd....)
[ Voor 21% gewijzigd door GurbY{nl} op 05-06-2020 08:57 ]
Bedoel je de film Stealth? https://en.wikipedia.org/wiki/Stealth_(film)ravw schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 22:37:
nu jullie het toch over vliegtuigen hebben en over film kan ik hier ook wel even vragen , zo staat mij nog een film voor de geest van een piloot die een vliegtuig steelt met een belangrijk wapen ( het is een jachtvliegtuig ) hij gaat zich ergens verstoppen en verder staat me niet meer veel bij weet dat hij ergens in een grot of bos zit
en ook weet niet of het de zelfde film is maar dat een vliegtuig geprogrammeerd is om zelf de vijand te vernietigen .. door middel van AI maar dat vliegtuig gaat zijn eigen beslssingen nemen en ziet iederen die hem naderd als tegenstander
de boven genoemde films zijn echt gaaf als je er van houd
trouwens als je van waargebeurde verhalen houd kan ik je de miniserie The Arrow aanbevelen
IMDB: The Arrow (TV Mini-Series 1997)
gaat over de opkomst en ondergang van de Avro Canada CF-105 Arrow
in mijn ogen nog een van de mooste interceptor aircraft die er bestaan heeft misschien ook wel de beste
Wat DCS betreft, ik hoop elke vrijdag weer vurig dat er een release date voor de MI-24P aangekondigd wordt. Speel nu voornamelijk met de F/A-18C, F-14B en F-16C maar zodra de Hind er is wordt dat sowieso mijn nieuwe liefde. Al sinds jongs af aan een passie voor dat ding gehad, prachtig apparaat IMO.
Dan was je er ook vroeg bij. Ik ben begonnen op een ZX-81 / Spektrum 48 met een zwart witte F-15 sim.GurbY{nl} schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 08:55:
..... En ik dacht altijd dat ik een ouwe l*l was met Bruce Artwick's Flight Simulator op de TRS80 in 1980 OF '81... Maar blijkbaar zijn ze er nog veeel ouder dus..
;-)
(Zelf in die tijd nog in Assembly ook een flight sim arcade achtig ding geprogrammeerd....)
En over de jaren heen veel gedaan met vooral sinds '95 Eagle Dynamics. Heb nog voor ze op de ECTS in Londen gestaan in '98 of '99. Daar waren we toen bezig met Flanker 2.0
Een paar jaar geleden had ik het gevoel dat de hele flightsimulator scene aan het doodbloeden was, maar als ik nu alles inventariseer, dan zitten we nu heel erg goed met DCS, IL2, FS2020 (voorlopig nog bagger
toch mis ik een beetje de semi combat sims ala de oude janes maar dan in een nieuw jasjeKoriel schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 14:52:
[...]
Een paar jaar geleden had ik het gevoel dat de hele flightsimulator scene aan het doodbloeden was, maar als ik nu alles inventariseer, dan zitten we nu heel erg goed met DCS, IL2, FS2020 (voorlopig nog bagger) CAP2 en Deadstick die er ook wel leuk uitziet.
dus meerde kant uit van de sim dan de arcade kant
arcade combat zijn er genoeg zo als HAWK en soorten
een remake van Mig Aley is ook wel van harte welkom
soms heb je geen zin om alles op te starten en dan na een 10 a 20 min in de lucht te hangen
om vervolgens binnen 4 min weer in een boom te hangen of wormen voer te wezen
maar gewoon weg wezen en knallen
DCS is toch een simulator net als Janes? Sterker nog, Matt Wagner, senior producer ED, heeft zelfs nog aan Janes F/A-18 Super Hornet meegewerkt als ik me niet vergis.ravw schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 16:36:
[...]
toch mis ik een beetje de semi combat sims ala de oude janes maar dan in een nieuw jasje
dus meerde kant uit van de sim dan de arcade kant
arcade combat zijn er genoeg zo als HAWK en soorten
een remake van Mig Aley is ook wel van harte welkom![]()
soms heb je geen zin om alles op te starten en dan na een 10 a 20 min in de lucht te hangen
om vervolgens binnen 4 min weer in een boom te hangen of wormen voer te wezen
maar gewoon weg wezen en knallen
dat is wel grappig , ik vroeg me ook wel af wat doen die gasten nou .. zulke mooie serie neergezet en weg waren zedawg schreef op vrijdag 5 juni 2020 @ 16:58:
[...]
DCS is toch een simulator net als Janes? Sterker nog, Matt Wagner, senior producer ED, heeft zelfs nog aan Janes F/A-18 Super Hornet meegewerkt als ik me niet vergis.
ik heb deze game nog niet echt goed bekeken maar kan je hier ook gelijk instappen en weg als ik zo de verhalen leest en de de filmpjes bekijkt is dit meer zo als Falcon 1,2,3,4
of heb je hier mee ook een versimple modes zodat je niet eerst de heel maand in een handbook moetgaan door spitten eer je in de lucht bent .. heb nu wel wat meer ervaring maar goed ... lijkt me niet lekker als je gelocked word dat je dan niet weet waar je jammer zit of je flares
of E E E en er gebeurd niets
wacht op belasting geld voor enn dan kan mijn nieuwe pc besteld worden en dan komt deze sim er ook op te staan (binnen een week moet het er zijn nu )
[ Voor 9% gewijzigd door ravw op 05-06-2020 17:19 ]
Ik heb vorige week mijn SimShaker Jetpad ontvangen
Aansluiten was heel eenvoudig (USB en power) plug and play. Als software gebruik ik "SimShaker for Aviators". Een gratis programma waarmee je voor een aantal games alles kan instellen. Voor DCS kun je zelfs per vliegtuig e.e.a. instellen. Zo kun je voor vrijwel alle situaties/handelingen de intensiteit van het trillen instellen (zoals trillen bij gear up/down, weapon release, gun, g-forces, turbulentie/stalls, etc.)
Ik vind het een heel leuke toevoeging aan mijn DCS VR setup. Heel vet als je met de A-10C een gun run doet en niet alleen brrrrrrt ziet, maar ook heel heftig voelt! Ook gear up, en touch down voelt heel realistisch. Bij het vliegen van heli's voegt het misschien nog wel het meeste toe aan immersie. Zo voel je aan trilling dat bijvoorbeeld je sink rate te hoog is en sowieso is de constante trilling die veroorzaakt wordt door de rotor heel gaaf.
Daarover gesproken.. een klein (persoonlijk) minpuntje. De minimum stand van de trilmotertjes is, naar mijn mening, al iets te intensief. Trillen door de motor, in de F-18, is zelfs in idle best wel heftig aanwezig. Ik heb 'm met de software al op minimaal gezet, maar zit nu op de grens aan/uit.
Om dit op te lossen heb ik de Jetpad ín mijn playseat verwerkt. D.w.z. ik heb 'm tussen de dunne laagjes kussens gelegd die ik in mijn playseat heb.
Bijkomend voordeel hiervan, is dat je de motortjes niet zo heftig in je been en rug voelt "prikken"
Hier een foto van work in progress:
:strip_exif()/f/image/okPQmWbFR1rqjHiKjJoqx5fC.jpg?f=fotoalbum_large)
En het eindresultaat:
:strip_exif()/f/image/Rau8gyqK5VwoaC8HOWNEnfV6.jpg?f=fotoalbum_large)
1). is er ook een fatsoenlijk SP campaign mode in DCS, dus eentje met een logging & history functie, dus geen samengestelde losse missiepack.
2). Hoe zit het met de AI vliegtuigen, moet ik deze als opponent ook los bij kopen, of zitten deze al in de game net als bij il2-BoX, dus als niet bestuurbare AI vliegtuigen.
3). is er een voordeel om DCS dit op Steam te kopen, ik weet bv voor il2-BoX kun je beter direct in de officiële store kopen, omdat daar eenmaal meer aanbiedingen zijn en nieuw content als eerste daar wordt uitgebracht.
4). Natuurlijk ga ik als eerste de gratis download proberen, is dit een beetje vergelijkbaar voor de uiteindelijke game?
Wat je gratis kan downloaden is bijna gelijk aan de betaalde content, je krijgt als je betaald alleen extra vliegtuigen (die in een aantal gevallen extra zoals een geavanceerde flightmodel en clickable cockpits hebben, dank aan Dawg voor de betere info hieronder) en campaigns.
Ik vlieg vaak met de SU-25 en had de clickable cockpit nog niet gemist omdat ik vanuit VR het met de muis aanklikken van knoppen niet zo handig vind en alles dus gemapt heb op mijn HOTAS set).
Uit de diverse reviews (oa op Steam) lees ik dat campaigns en VR niet zo lekker samengaan vanwege performance issues maar ik heb daar zelf geen ervaring mee.
[ Voor 32% gewijzigd door Leader98 op 07-06-2020 15:49 ]
Gave setup!Bloedvat schreef op zaterdag 6 juni 2020 @ 17:15:
Voor wie het interesseerd:
Ik heb vorige week mijn SimShaker Jetpad ontvangen
Aansluiten was heel eenvoudig (USB en power) plug and play. Als software gebruik ik "SimShaker for Aviators". Een gratis programma waarmee je voor een aantal games alles kan instellen. Voor DCS kun je zelfs per vliegtuig e.e.a. instellen. Zo kun je voor vrijwel alle situaties/handelingen de intensiteit van het trillen instellen (zoals trillen bij gear up/down, weapon release, gun, g-forces, turbulentie/stalls, etc.)
Ik vind het een heel leuke toevoeging aan mijn DCS VR setup. Heel vet als je met de A-10C een gun run doet en niet alleen brrrrrrt ziet, maar ook heel heftig voelt! Ook gear up, en touch down voelt heel realistisch. Bij het vliegen van heli's voegt het misschien nog wel het meeste toe aan immersie. Zo voel je aan trilling dat bijvoorbeeld je sink rate te hoog is en sowieso is de constante trilling die veroorzaakt wordt door de rotor heel gaaf.
Daarover gesproken.. een klein (persoonlijk) minpuntje. De minimum stand van de trilmotertjes is, naar mijn mening, al iets te intensief. Trillen door de motor, in de F-18, is zelfs in idle best wel heftig aanwezig. Ik heb 'm met de software al op minimaal gezet, maar zit nu op de grens aan/uit.
Om dit op te lossen heb ik de Jetpad ín mijn playseat verwerkt. D.w.z. ik heb 'm tussen de dunne laagjes kussens gelegd die ik in mijn playseat heb.
Bijkomend voordeel hiervan, is dat je de motortjes niet zo heftig in je been en rug voelt "prikken"
Hier een foto van work in progress:
[Afbeelding]
En het eindresultaat:
[Afbeelding]
Ik zie dat je ongeveer dezelfde pc space hebt als ik en zowel een Oculus Rift CV1 als een HP Reverb bezit.
Hoe is de vergelijking tussen deze VR brillen in DCS?
Ik heb een CV1 en kijk met veel belangstelling naar de komende Reverb.
1. Vooralsnog niet. ED werkt aan een dynamic campaign maar release wordt 2021.Toine1 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 11:56:
Ik heb enkele vragen over WW2 DCS in VR mode. Ik heb al de il2-BoX series maar ik wilde ook eens DCS uitproberen.
1). is er ook een fatsoenlijk SP campaign mode in DCS, dus eentje met een logging & history functie, dus geen samengestelde losse missiepack.
2). Hoe zit het met de AI vliegtuigen, moet ik deze als opponent ook los bij kopen, of zitten deze al in de game net als bij il2-BoX, dus als niet bestuurbare AI vliegtuigen.
3). is er een voordeel om DCS dit op Steam te kopen, ik weet bv voor il2-BoX kun je beter direct in de officiële store kopen, omdat daar eenmaal meer aanbiedingen zijn en nieuw content als eerste daar wordt uitgebracht.
4). Natuurlijk ga ik als eerste de gratis download proberen, is dit een beetje vergelijkbaar voor de uiteindelijke game?
2. Nee, niet nodig. Wel is er een WWII Assets pack met wat extra units uit WWII, welke nog steeds geupdate en uitgebreid worden. Deze pack is een betaalde pack.
3. Idem voor DCS. Ik gebruik ook de standalone.
4. Ja maar zeer beperkt. Caucasus map is wat verouderd al, en m.b.t. de bijgeleverde vliegtuigen is de SU-25 een Flaming Cliffs module, dus geen clickable cockpit en simpeler flightmodel. En de TF-51 is een trainer, onbewapend.
De cv1 heb ik inmiddels doorverkocht (vergeten uit m'n inventaris te verwijderen)Leader98 schreef op zondag 7 juni 2020 @ 12:43:
[...]
Gave setup!
Ik zie dat je ongeveer dezelfde pc space hebt als ik en zowel een Oculus Rift CV1 als een HP Reverb bezit.
Hoe is de vergelijking tussen deze VR brillen in DCS?
Ik heb een CV1 en kijk met veel belangstelling naar de komende Reverb.
In DCS is het verschil tussen de cv1 met de Reverb te ongeveer te vergelijken met het verschil tussen een 800x600 scherm en een HD scherm.
Met de Reverb ben ik makkelijk in staat om in de cockpit alles goed te lezen. Zoals ik in mijn review van 't ding geschreven heb, ik kan zelfs de kleine teksten op de moving map in de F-18 lezen. Maar wel alleen in de (redelijk kleine) sweet spot, daarbuiten wordt alles snel redelijk wazig.
Voor de nieuw aangekondigde Reverb G2 heb ik nog een kleine hoop dat ze de sweet spot iets verbeterd hebben. De lichtere kabel van de nieuwe versie is in ieder geval een grote plus. Ik vind het wel heel teleurstellend dat de G2 geen grotere fov heeft.. Ik denk dat het om die laatste reden, voor mij geen moeite waard is om te upgraden naar de G2.
Voor wie nu overweegt om ook een SimShaker aan te schaffen.. Voor DCS raad ik sterk aan om eerst PointCTRL aan te schaffen.
SimShaker is heel erg gaaf, maar PointCTRL is, naar mijn mening, toch nét meer een game-changer voor VR setups.
Prijzen voor PointCTRL en SimShaker liggen overigens beide rond de €200,-
- Ircghost
- Registratie: Februari 2010
- Laatst online: 16-09 12:02
Honeybadger doesn't care!
Topicstarter:strip_icc():strip_exif()/u/347700/honeybadger.jpg?f=community)
Ik ga zelf eindelijk die bruute Viggen eens uitproberen. Als die net zo goed is uitgewerkt als de Tomcat (heb ik wel al), dan zal het moeilijk zijn om 'm niet te kopen
Vroeger vaak, al kwijlend, gezien die Viggen. Er was in de wijde omgeving geen auto-alarm tegen bestand
© ocf81 1981-infinity
Alles in die cockpit staat me tegen, vind dat zo'n lelijk toestel.Bloedvat schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 11:57:
Voor wie het nog niet had meegekregen:
[YouTube: DCS F-14 and Viggen FREE Trial! June 19th - 25th]
Ik ga zelf eindelijk die bruute Viggen eens uitproberen. Als die net zo goed is uitgewerkt als de Tomcat (heb ik wel al), dan zal het moeilijk zijn om 'm niet te kopen![]()
Vroeger vaak, al kwijlend, gezien die Viggen. Er was in de wijde omgeving geen auto-alarm tegen bestand
Maar veel plezier.
Gisteren wat Viggen vlieguurtjes gemaakt, maar helaas ietwat teleurgestelddawg schreef op vrijdag 19 juni 2020 @ 16:52:
[...]
Alles in die cockpit staat me tegen, vind dat zo'n lelijk toestel.
Maar veel plezier.

Ik vind de cockpit readability nogal erbarmelijk (waar ik met de zelfde settings in andere cockpits geen moeite mee heb). En daarbij heb ik het niet over de taal

Was natuurlijk ook niet realistisch van me, om F-14B kwaliteit te verwachten in deze aanzienlijk oudere module.
Nee... het blijft gewoon bij het genieten van het lompe en aparte, maar daardoor in mijn ogen mooie uiterlijk van deze kist.
Als fervent X-Plane gebruiker heb ik tijdens corona sales toch de gok maar eens gewaagt en wat modules voor DCS gekocht
(F-14, F/A-18C, AV-8B en Persian Gulf, Flaming Cliffs en NTTR had ik nog van vroeger)
Nu heb ik eergisteren Supercarrier er nog bijgekocht (ziet er echt gruwelijk uit, ondanks dat het nog maar een alpha release is.)
Omdat er nu nog weinig missies zijn (lees geen) voor de Supercarrier, ben ik een dappere poging aan het wagen om een paar user missions "om te bouwen" zodat supercarrier gebruikt word.
Het idee is cold & dark starten, taxiën naar catapult en vervolgens launch, voor zowel de F/A-18C als de F-14B.
Tevens probeer ik de carrier group er wat realistischer uit te laten zien (destroyers, cruisers etc op de correcte positie in de formatie en de correcte afstand)
Nu ben ik er dus achter gekomen dat je de user plane eigenlijk maar op 1 punt op de carrier kan zetten.
Is het echt niet mogelijk om hem ergens anders te zetten en vanaf daar te starten
(Bv cold & dark op 1 van de liften en vanaf vandaar taxiën naar de catapult)
[ Voor 3% gewijzigd door dierkx36 op 20-06-2020 20:39 ]
Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.
Op dit moment is dat alleen mogelijk door spawn locaties te blokkeren met static objects.dierkx36 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 20:34:
Mensen, even een vraag :
Als fervent X-Plane gebruiker heb ik tijdens corona sales toch de gok maar eens gewaagt en wat modules voor DCS gekocht
(F-14, F/A-18C, AV-8B en Persian Gulf, Flaming Cliffs en NTTR had ik nog van vroeger)
Nu heb ik eergisteren Supercarrier er nog bijgekocht (ziet er echt gruwelijk uit, ondanks dat het nog maar een alpha release is.)
Omdat er nu nog weinig missies zijn (lees geen) voor de Supercarrier, ben ik een dappere poging aan het wagen om een paar user missions "om te bouwen" zodat supercarrier gebruikt word.
Het idee is cold & dark starten, taxiën naar catapult en vervolgens launch, voor zowel de F/A-18C als de F-14B.
Tevens probeer ik de carrier group er wat realistischer uit te laten zien (destroyers, cruisers etc op de correcte positie in de formatie en de correcte afstand)
(Ben ook bezig de correcte oil en gas rigs posities op de zwarte zee voor mekaar te boksen)
Nu ben ik er dus achter gekomen dat je de user plane eigenlijk maar op 1 punt op de carrier kan zetten.
Is het echt niet mogelijk om hem ergens anders te zetten en vanaf daar te starten
(Bv cold & dark op 1 van de liften en vanaf vandaar taxiën naar de catapult)
Deze vraag/wens is wel al heel vaak op het forum van ED geplaatst, dus ik vermoed (verwacht) dat dit later in EA wordt toegevoegd
Dit kan echter wel weer nadelige gevolgen hebben voor AI (dwars door static objects heen taxiën)
Tja.. het is overduidelijk nog een early access module..
[ Voor 5% gewijzigd door Bloedvat op 20-06-2020 21:15 ]
Was er al bang voorBloedvat schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 20:40:
[...]
Op dit moment is dat alleen mogelijk door spawn locaties te blokkeren met static objects.
Deze vraag/wens is wel al heel vaak op het forum van ED geplaatst, dus ik vermoed (verwacht) dat dit later in EA wordt toegevoegd
Dit kan echter wel weer nadelige gevolgen hebben voor AI (dwars door static objects heen taxiën)
Tja.. het is overduidelijk nog een early access module..
Moet zeggen, voor een alpha release is het echt zo slecht niet.
Cat 3 en 4 werken nog niet helemaal en het is afentoe wat prutsen om iets voor mekaar te krijgen maar ik vind het al erg indrukwekkend

Dat gezegd, ik ben redelijk biased als het op Navy spul aankomt
(Zal mooi zijn als het Flying Irons lukt om dit jaar nog met de A-7 Corsair uit komen, en daarna graag de A-6E Intruder aub
© ocf81 1981-infinity
Beetje OT, maar kijk eens naar deze missies:dierkx36 schreef op zaterdag 20 juni 2020 @ 20:34:
https://forums.eagle.ru/s...php?p=3641751&postcount=1
Ik vind ze super om goede case 1 recoveries te trainen. Wel de hook omhoog laten zodat je altijd kunt bolteren, (en de switch op field zetten)
Een super script, op onze server gebruiken we in de Caucasus ook een recovery script, maar die geeft geen scores op deze manier.
Thanks, die had ik nog niet gezienKoriel schreef op zondag 21 juni 2020 @ 21:37:
[...]
Beetje OT, maar kijk eens naar deze missies:
https://forums.eagle.ru/s...php?p=3641751&postcount=1
Ik vind ze super om goede case 1 recoveries te trainen. Wel de hook omhoog laten zodat je altijd kunt bolteren, (en de switch op field zetten)
Een super script, op onze server gebruiken we in de Caucasus ook een recovery script, maar die geeft geen scores op deze manier.
ik weet waar het spel staat opgeslagen staat alleen kan de exe niet vinden in de mappen die daar staan
Inmiddels gevonden
[ Voor 3% gewijzigd door CatweazleNL op 26-06-2020 15:27 ]
En werkt het ook? Is het een soort trackir?CatweazleNL schreef op vrijdag 26 juni 2020 @ 15:13:
Ik ga weer eens een poging wagen DCS en wil mijn tobii4 eyetracker koppelen aan DCS , tobii game hub kan het spel niet automatisch vinden dus moet ik de game exe koppelen in gamehub ,echter kan ik deze niet vinden. iemand een idee in welke map ik deze kan vinden ?
ik weet waar het spel staat opgeslagen staat alleen kan de exe niet vinden in de mappen die daar staan
Inmiddels gevonden
Even op yt gekeken, ik denk dat ik trackir blijf gebruiken.
[ Voor 5% gewijzigd door Koriel op 27-06-2020 11:13 ]
het werkt, ik had deze liggen dus ga deze voorlopig gebruiken, ben nog een beetje aan het stoeien met de instellingen. mocht ik echt uren gaan maken in dcs ga ik een vr bril overwegenKoriel schreef op zaterdag 27 juni 2020 @ 11:06:
[...]
En werkt het ook? Is het een soort trackir?
Even op yt gekeken, ik denk dat ik trackir blijf gebruiken.
Ik was niet van plan om ooit nog eens een map van Ugra te kopen na Normandy, maar dit is een geweldige map voor zover ik het nu kan zien... dus maar gekocht... met iets bonus eraf en betalen in $ via Revolut heeft het mij €27,12 gekost...Bloedvat schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 09:50:
Zin in!![]()
YouTube: DCS: SYRIA - PRE-ORDER TRAILER
Uitstekende map voor realistische scenario's
Nu maar hopen dat er snel een TTI versie voor Syrie komt.
Heeft iemand al de gehele map gezien?
/f/image/dPfX0cBrcHwXNvSzNyRqY8dC.png?f=fotoalbum_large)
Geen woord over Tel Aviv en Jaruzalem, dus die steden zullen er net buiten vallen denk ik. Ook geen Cyprus trouwensThis 600x500 km map covers much of the eastern Mediterranean, and includes most of Syria, Israel, and Lebanon. Areas of Turkey and Jordan are also included. Major cities like Damascus, Tripoli (Lebanon), Latakia, Tartus, Homs, Aleppo, Hamah, Palmyra, Haifa, Acre, Beirut, and Incirlik/Adana are created in detail with hundreds of unique landmarks. The geography is varied with a temperate western coastline, mountains and an arid desert landscape to the east of the landform.
[ Voor 47% gewijzigd door Bloedvat op 18-07-2020 13:22 ]
MSFS 2020 eat your heart out.Bloedvat schreef op zaterdag 18 juli 2020 @ 09:50:
Zin in!![]()
YouTube: DCS: SYRIA - PRE-ORDER TRAILER
Uitstekende map voor realistische scenario's
Hehe inderdaad
En ook nog eens geen VR support in MSFS

Ik heb een G2 gepreordered bij bestware.com uit .de, dat scheelde nogal in de pegels. Nu nog een 3080ti en ik ben er helemaal klaar voor!
Oh! I have slipped the surly bonds of earth, And danced the skies on laughter-silvered wings; Sunward I've climbed, and joined the tumbling mirth.
Jullie kunnen 'm hier downloaden en feedback is zeer welkom
Er zijn geen mods (of SC) benodigd.
Ben weer wat aan het prutsen met mission editor :
Hoe laat ik een heli een carrier volgen ?
Tis de bedoeling dat de heli op dezelfde snelheid en hoogte (en op de zelfde plek) naast een carrier blijft hangen/vliegen.
Ik geloof dat MOOSE AIRBOSS daar een script voor heeft.dierkx36 schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 21:40:
Vraagje :
Ben weer wat aan het prutsen met mission editor :
Hoe laat ik een heli een carrier volgen ?
Tis de bedoeling dat de heli op dezelfde snelheid en hoogte (en op de zelfde plek) naast een carrier blijft hangen/vliegen.
Als je, net zoals ik, geen zin hebt om tijd te besteden aan het leren werken met scripts, dan is dit een praktische oplossing:
- Plaats je schip en geef 'm een waypoint1 (het liefste lekker ver weg zodat ie gedurende de hele missie aan het varen is)
- Plaats je heli waar je 'm wil hebben naast je schip en stel gewenste vlieghoogte in (bijv. 200ft)
- Vervolgens plaats je voor die heli een waypoint1 naast het waypoint1 van je schip. Dus zorg dat de afstanden nagenoeg gelijk zijn.
- Tot slot stel je voor je heli exact dezelfde aankomst tijd in als de aankomsttijd van je schip op waypoint1
Klinkt mss lastig, maar stelt niet veel voor (en totdat ED met een fatsoenlijke "follow ship" task komt, is dit een oplossing)
Check, duidelijk thanxBloedvat schreef op woensdag 22 juli 2020 @ 22:10:
[...]
Ik geloof dat MOOSE AIRBOSS daar een script voor heeft.
Als je, net zoals ik, geen zin hebt om tijd te besteden aan het leren werken met scripts, dan is dit een praktische oplossing:Test je missie en zet time accelerate flink omhoog. Als je heli toch nog iets te snel vliegt, aankomsttijd waypoint1 van je heli iets later zetten. Te langzaam --> aankomsttijd iets vervroegen
- Plaats je schip en geef 'm een waypoint1 (het liefste lekker ver weg zodat ie gedurende de hele missie aan het varen is)
- Plaats je heli waar je 'm wil hebben naast je schip en stel gewenste vlieghoogte in (bijv. 200ft)
- Vervolgens plaats je voor die heli een waypoint1 naast het waypoint1 van je schip. Dus zorg dat de afstanden nagenoeg gelijk zijn.
- Tot slot stel je voor je heli exact dezelfde aankomst tijd in als de aankomsttijd van je schip op waypoint1
Klinkt mss lastig, maar stelt niet veel voor (en totdat ED met een fatsoenlijke "follow ship" task komt, is dit een oplossing)
Graag maar geen idee hoe.cybermans schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 12:27:
Discord link in de quickreply is kapot, kan iemand die vervangen?
https://discord.gg/nxaHpDx Hier in ieder geval een werkendecybermans schreef op dinsdag 21 juli 2020 @ 12:27:
Discord link in de quickreply is kapot, kan iemand die vervangen?
https://github.com/Khopa/dcs_liberation/wiki/Getting-started
Deze campaign is door iemand anders ooit gemaakt, maar Khopa heeft e.e.a. verder uitgewerkt en het is nu echt een pareltje geworden. Komt wat mij betreft het dichtste bij de Falcon 4.0 DC van vroeger. Geschikt voor vrijwel alle modules en zelfs ook de supercarrier.
[YouTube: DCS Liberation Dynamic Campaign 2.0 Tutorial]
Discord waar spelers elkaar kunnen vinden voor samenvliegen:
- CombatFlight https://discord.gg/sQcJps7Cqx