Acties:
  • 0 Henk 'm!
flopdoc schreef op maandag 20 januari 2020 @ 09:40:
Ik heb eens gekeken op het forum bij de missions. Het barst ervan! Nog niet voor de supercarrier gezien, maar die komen ook vast wel. Ik houd het eerst maar bij de tutorials, de standaard missions en wat er voor de Persian Gulf is.
Missies met de supercarrier kunnen pas gemaakt worden als de module released is.

Waarschijnlijk gaan 9 van de 10 bestaande missies (vooral alle DCE missies) dan aangepast worden voor de supercarrier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Bloedvat schreef op maandag 20 januari 2020 @ 13:15:
[...]

Missies met de supercarrier kunnen pas gemaakt worden als de module released is.

Waarschijnlijk gaan 9 van de 10 bestaande missies (vooral alle DCE missies) dan aangepast worden voor de supercarrier.
Oh ok, ik moet even wennen aan gebruik van pre-release games. Maakt ook niet uit, ik heb met de Hornet, A10 en Spitfire meer dan genoeg om te leren. Taxien met de Spitfire is een uitdaging, ik moet nog kijken hoe ik de wheelbrake het best op de HOTAS kan instellen (axis of toets?), etc.

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik vond dit wel een interessant bericht over Pointctrl:
https://forums.eagle.ru/showpost.php?p=4182442&postcount=2117

Erg gaaf om te zien hoe een simpel idee van een DCS liefhebber, uitgroeid tot een product waar de USAF interesse in heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bloedvat schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 19:13:
Ik vond dit wel een interessant bericht over Pointctrl:
https://forums.eagle.ru/showpost.php?p=4182442&postcount=2117

Erg gaaf om te zien hoe een simpel idee van een DCS liefhebber, uitgroeid tot een product waar de USAF interesse in heeft
dat is mooi inderdaad. usaf die the battle sim met pointctrl gebruikt. zo voel ik me net wat meer een fighterpilot. :+

ik hoop overigens dat er wat templates bij de supercarrier geleverd worden. zou sowieso graag wat meer templates zien om een ao goed te simuleren. die mission creator is net wat te simplistisch en chaotisch om snel veel units te plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonux1987
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 04-09 10:50
dawg schreef op dinsdag 21 januari 2020 @ 19:33:
[...]

dat is mooi inderdaad. usaf die the battle sim met pointctrl gebruikt. zo voel ik me net wat meer een fighterpilot. :+

ik hoop overigens dat er wat templates bij de supercarrier geleverd worden. zou sowieso graag wat meer templates zien om een ao goed te simuleren. die mission creator is net wat te simplistisch en chaotisch om snel veel units te plaatsen.
Nagel op de kop dit ... ik irriteer me hier enorm aan. Zou graag voor mezelf basic missies maken dat ik verschillende zaken kan oefenen... maar zo een kale carrier is het toch ook niet..
Of moederziel alleen op een luchthaven staan ook niet...

Lets hope... ik kijk er wel enorm naar uit naar die carrier... zeker nu dat ik het onder de knie heb om te landen op zoiets.... zo leuk en blijft spannend !

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bonux1987 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 08:02:
[...]

Nagel op de kop dit ... ik irriteer me hier enorm aan. Zou graag voor mezelf basic missies maken dat ik verschillende zaken kan oefenen... maar zo een kale carrier is het toch ook niet..
Of moederziel alleen op een luchthaven staan ook niet...

Lets hope... ik kijk er wel enorm naar uit naar die carrier... zeker nu dat ik het onder de knie heb om te landen op zoiets.... zo leuk en blijft spannend !
er zijn wel templates voor diverse sam sites, dus wellicht.
er komen wel wat missies mee met de supercarrier, dus dan kopieer ik die wel en modificeer ze, hoef ik niet telkens die carrier opnieuw in te richten. workaround maar toch.

als iemand hier templates heeft, voel je vrij deze te delen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bloedvat schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 21:16:
[...]

Steam users moeten nog even geduld hebben (had Nineline van ED laten weten)

(Ik heb vrijwel al mijn modules via Steam gekocht en daarna ge-transferred naar standalone)
Lijkt er sterk op dat Steam user niet dezelfde hoge korting krijgen op de supercarrier als stand alone gebruikers

https://steamcommunity.com/app/223750/discussions/0/3311769175687804683/

Misschien is het nu dan toch maar tijd om volledig over te gaan naar stand alone

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bloedvat schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 20:34:
[...]

Lijkt er sterk op dat Steam user niet dezelfde hoge korting krijgen op de supercarrier als stand alone gebruikers

https://steamcommunity.com/app/223750/discussions/0/3311769175687804683/

Misschien is het nu dan toch maar tijd om volledig over te gaan naar stand alone
Mijn reactie is de tegenovergestelde: Boycot tot het wel zo is.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ocf81 schreef op woensdag 22 januari 2020 @ 22:45:
[...]

Mijn reactie is de tegenovergestelde: Boycot tot het wel zo is.
Ik heb over veel onderwerpen een uitgesproken mening, maar dit soort dingen laat me vrij koud. Daarnaast vrees ik dat je met boycotten vooral je eigen portemonnee zal treffen (als je later toch besluit de SC te kopen).

Ik snap je hoor, maar ik ga zelf toch voor de korting :P

Als ze nou eens iets konden bedenken waarmee stand alone modules ook transferred konden worden naar Steam, dan zou dat voor alle partijen beter zijn. Zal helaas wel nooit gaan gebeuren.

Het module (DLC) systeem van ED is op veel vlakken wel echt heel ingewikkeld aan het worden. Vooral i.v.m. multiplayer.

Nu laait de discussie op over dat niet SC bezitters, straks de SC niet in de mission editor kunnen plaatsen. Echter, als je een MP server joined met daarin een SC, is dat geen probleem en kun je er gewoon op landen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
oki, ik zeg niet dat ik het beter kan, maar ik moest wel lachen. :D :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nieuws! meer dan hier staat achter de link.
dit ziet er wel mooi uit, vooral het licht/de illuminatie
Afbeeldingslocatie: https://forums.eagle.ru/attachment.php?attachmentid=226266&stc=1&d=1580486072

Hornet
  • The radar directed gun sight has been updated to make it much more stable and accurate. It feels like a new weapon! We plan to create a video on this soon.
  • AIM-9X and JHMCS tones have been corrected.
  • A lot of work is being put on the targeting pod pointing modes. This includes slave to CCIP and AUTO points and the slave to the velocity vector. This should greatly improve targeting with the pod.
  • We are adding the ability to mount the targeting pod on the station 4 cheek station. In order to do this correctly, we must first recreate the 3D model of the pod because the current model does not support this (cooling intake is on the wrong side of the pod).
  • Corrected the B-sweep line.
  • Added fly-out symbols for TWS mode.
  • There will be more items and they will all be included in the changelog.
Viper
  • The radar directed gun sight is working great internally based on EEGS Level 5 sighting. It is very stable and practically a sniper weapon. We are also working on updating the Dogfight HUD.
  • The afterburner effect has been greatly improved. Quite a blow torch now!
  • Fuel flows have been tuned to be more accurate based on the available data.
  • Turn performance further adjusted regarding over Mach 1 below 8,000 ft MSL.
  • Wind is better accounted for in the flight model and displayed airspeeds.
  • Several updates to the INS and alignment system.
  • Corrected PPLI display in network play.
  • Updates to the AIM-120 that include launch delay and HUD cue centering in the TD box.
  • Added ILS declutter function.
  • Adjusted the command steering cue localizer to be less sensitive.
  • Corrected AA TCN error.
  • Added further functions to the Link 16 system.
  • Added cursor switch depress to switch between AIM-9 BORE and SLAVE modes.
2.5.6 Progress - There has been a lot of buzz about the move to DCS World version 2.5.6, and while many new features and fixes are in the pipeline, not everything will be available when the update first launches. We will give you more of an idea of what to expect as we draw closer. Our goal is still to have the first Open Beta version of 2.5.6 available in early February.

DCS: Bo-105 by RAZBAM & Miltech-5
Afbeeldingslocatie: https://forums.eagle.ru/attachment.php?attachmentid=226267&stc=1&d=1580486177
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Wat is de relatie tussen Razbam en Miltech 5 nu eigenlijk? Wat doet Razbam voor het product wat Miltech op eigen houtje niet kon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik dit bericht zo lees is het zo dat de knurften van Miltech 5 gewoon alleen maar 3d modelletjes kunnen maken. De daadwerkelijke ontwikkeling van de simulatie wordt door Razbam gedaan.

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23:52
ocf81 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 19:44:
Als ik dit bericht zo lees is het zo dat de knurften van Miltech 5 gewoon alleen maar 3d modelletjes kunnen maken. De daadwerkelijke ontwikkeling van de simulatie wordt door Razbam gedaan.
Dat ligt iets genuanceerder. Tijd geleden is de enige coder van Miltech5 weggegaan, bleef over de oprichter tevens de 3D artist.

Hij heeft het project weer opgepakt en intussen al die tijd gezocht naar mensen, toen dat niet lukte is hij gaan proberen bij andere 3rd party devs om de module toch af te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Vreemd om dan bij Razbam terecht te komen. Die hebben helemaal geen ervaring met heli-sims. Heatblur trouwens ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MBgek schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 20:52:
[...]

Dat ligt iets genuanceerder. Tijd geleden is de enige coder van Miltech5 weggegaan, bleef over de oprichter tevens de 3D artist.

Hij heeft het project weer opgepakt en intussen al die tijd gezocht naar mensen, toen dat niet lukte is hij gaan proberen bij andere 3rd party devs om de module toch af te krijgen.
Dank je voor de info, goed om te weten. Het geeft me wel te denken dat er maar één coder bij betrokken was. Dat is gewoon een enorm risico en tevens ruikt dat naar amateurisme.

* ocf81 baseerde zijn reactie op slecht één bron :F
downtime schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 21:26:
Vreemd om dan bij Razbam terecht te komen. Die hebben helemaal geen ervaring met heli-sims. Heatblur trouwens ook niet.
Tja, ze weten wel hoe de DCS API in elkaar zit, dus dan sta je al wel een paar stappen voor t.o.v. een nieuwe partij zonder ervaring. Natuurlijk heb je wel een punt als het gaat om het FM gedeelte, maar dat gedeelte van het programmeerwerk is waarschijnlijk nog wel interessant voor Razbam om eigen te maken omdat het ook mogelijkheden ontsluit voor de toekomst.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ocf81 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 21:45:
[...]

Dank je voor de info, goed om te weten. Het geeft me wel te denken dat er maar één coder bij betrokken was. Dat is gewoon een enorm risico en tevens ruikt dat naar amateurisme.
Het blijft natuurlijk wel een startup zonder inkomen uit een product. Het is niet zo makkelijk om een capabele coder erbij te halen als je hem niet een salaris kunt betalen. Niet elk softwarebedrijf is een Silicon Valley startup met miljoenen van een grote investeerder achter zich.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
downtime schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 23:12:
[...]

Het blijft natuurlijk wel een startup zonder inkomen uit een product. Het is niet zo makkelijk om een capabele coder erbij te halen als je hem niet een salaris kunt betalen. Niet elk softwarebedrijf is een Silicon Valley startup met miljoenen van een grote investeerder achter zich.
Geen enkel bedrijf dat in de DCS sfeer zit is zo'n bedrijf, maar zelfs dan zou het toch geen slecht idee zijn om je bedrijfsvoering te overzien. Continuation risk is enorm bij een kleine groep die geen overlap in skills heeft.
Van wat ik er nu van weet lijkt het er erg op dat de kwaliteit van het model het project heeft gered.

Dit project was (was, omdat met de overname van het model effectief er geen eigen ontwikkeling meer plaats gaat vinden) mijns inziens niks meer dan een (sympathiek!) doorgeschoten hobbyproject. Een beetje zoals de F-18C die een paar jaar geleden in ontwikkeling was door een jongen op een zolderkamer. (waar ED vervolgens niet zo netjes mee is omgesprongen)

Even ter vergelijking: ik heb in 2014/2015 een paar maanden de binnenkant van het Team Fusion modding team voor Il-2 CloD als lid meegemaakt en gezien wat het betekent als er een kritieke resource wegvalt en welke redenen daartoe aanleiding voor kunnen zijn.

In het geval van TF was de zwakke schakel de enige overgebleven coder die de encryptie en obfuscation van de code begreep. (er waren er al 2 vertrokken omdat ze mot hadden gekregen met het 'management') Helaas wilde deze meneer niet aan de rest uitleggen hoe dat in zijn werk ging omdat meneer nogal last van een ego ter grootte van de zon en anderen 'nooit' zijn niveau zouden kunnen benaderen en het dus nooit zouden kunnen leren.

Mijn vragen of we die weeffout in de organisatie niet beter konden verhelpen met wat training van andere overigens capabele programeurs werd met dovenmansoren aangehoord.
Toen ik dit in het interne forum aankaartte ging het vervolgens heel rap. De meneer voelde zich aangevallen en trok zich tijdelijk terug. Ik werd weggestuurd vanwege mijn opmerkingen. Naderhand volgde een waterscheiding en is een grote schare mij richting de deur naar buiten gevolgd omdat mijn vragen wat wakker hadden gemaakt. Ik heb nog steeds contact met enkelen van hen, dus ik heb de nasleep via-via kunnen volgen.
In het geval van TF lag dit zeker niet alleen aan die ene meneer, maar ook zeker aan de heren (ex-)inlichtingendienstenmedewerkers die geheimedienstje wilden naspelen in hun eigen speelkasteel. De cultuur die daaruit voortkwam was er gewoon een die falen een zekerheid maakte.
5 jaar later is er nog steeds geen TF5 hoewel de programmeur allang weer terug is. Dit heeft alles te maken met de manier waarop het gemanaged wordt.

Het is vaak geen zaak van niet kunnen vinden van talent maar van organisatie. (in het geval van TF de onbereidheid om mensen toe te laten tot de groep van kernontwikkelaars.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
I.v.m. aanschaf van een HP Reverb ( *O* ) (zal hier binnenkort nog wel effe een korte review schrijven), mag mijn Oculus Rift cv1 naar een nieuwe eigenaar.

Linkje naar Marktplaats

Mocht hier iemand geïnteresseerd zijn, stuur dan maar even een PB. Voor een mede DCS'er kan er nog wel iets van de prijs af ;)

[ Voor 70% gewijzigd door Bloedvat op 02-02-2020 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Bloedvat gefeliciteerd met je reverb! laat eens weten hoe deze bevalt (installeren, gebruik, performance), zoals je weet was/ben ik vrij kritisch op het ding. :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Afgelopen week heb ik mijn geliefde Rift cv1 ingeruild voor een HP Reverb. Voor wie het interesseert, zal ik mijn bevindingen, na ±6uur gebruik, even delen.
Kleine disclaimer: Ook al doe ik hard mijn best, ik durf mijzelf geen volwaardig nerd te noemen, want daarvoor heb ik te weinig "écht" verstand van sommige zaken. Mijn review blijft dus enigszins oppervlakkig en subjectief

tldr;
  • VR resolutie en daarmee beeldscherpte in games, is ongeevenaard (ja door de $ XTAL $ misschien). Ik heb veel YT vergelijkingsvideo's bekeken met "through the lens" beelden, maar die doen absoluut geen recht aan de werkelijke ervaring.
  • Performance is verrassend goed!
  • FOV is matig
Algemene eerste indrukken:
  • Holy shit wat gaaf!
  • Jeetje, wat nu weer? (geen muis cursor in DCS)
  • Nondeju! Ik kan werkelijk álles scherp zien!
  • Verdorie DCS, get your shit straight! (crossed eye gedoe in DCS)
  • Wow! dit had ik 30 jaar geleden niet durven dromen! (100% "kind in snoepwinkel"-effect)
Aansluiten en setup/installatie (t.o.v. cv1):
tldr; Setup stelt echt niks voor en kost (excl. downloads) ±1 uur. Setup voor DCS duurt aanzienlijk langer.

Als je zoals ik, niet 100% op de hoogte bent van WMR en SteamVR settings, dan zul je je even moeten verdiepen, om de boel aan de praat te krijgen. Ondanks dat, was ik mede dankzij vr4dcs.com binnen een uur (excl. download tijden) op weg en had ik al in VR kunnen gamen. Games zoals Assetto Corsa en Il-2 (de enige games die ik naast DCS geïnstalleerd heb), werkte direct vlekkeloos. DCS had, uiteraard, wat extra aandacht nodig. Niet alleen omdat DCS grafisch nogal zwaar is, maar ook omdat het blijkbaar software-matig niet 100% aansluit op WMR. In eerste instantie had ik last van het zgn. "crossed eye" effect in DCS. Om dit te verhelpen heeft ED een WMR debug tooltje vrijgegeven en daarmee kun je dit effect opheffen (is wel effe pielen om echt goed te krijgen). Daarnaast liep ik nog tegen diverse kleine zaken op, maar dat lag voornamelijk aan gebrek aan kennis bij mij:
  • DCS bleef op 60Hz draaien, ondanks dat ik in WMR 90 Hz had ingesteld. Duurde even voor ik erachter was, maar het was opgelost toen ik de kabel in een andere display port stak. (90Hz is echt een must, anders ervaar je een vage flikkering als je naar lichte kleuren kijkt)
  • Ik kon mijn muis niet bewegen in DCS in VR (bleek een instelling in WMR te zijn)
  • Ik had een beetje moeite met het vinden van de juiste SteamVR settings, omdat de menu's grafisch afweken van de voorbeelden op vr4dcs.com
VR ervaring:
  • + Scherpte/resolutie is echt kaakverzakkend goed! Om een idee te geven, ik kon zelfs zonder inzoomen de text lezen op de moving map in de F/A-18C.
  • + SDE is helemaal weg
  • + Bril zelf is super licht gewicht
  • + Bril sluit volledig af. Waar ik bij de cv1 nog effe tussen m'n neus en de headset kon spieken hoe laat het was, lukt dat echt niet met de Reverb.
  • + Inside out tracking is super handig en werkt geweldig. Geen geklooi meer met sensors (@dawg ; of lighttowers :P ). Licht aan boeit echter niet, omdat de headset 100% afsluit.
  • - Inside out tracking werkt alleen goed als je in een verlichte ruimte zit. ±60gr vooruit kijken richting scherm en het werk prima, 90gr of verder achter je kijken (in een donkere ruimte) en er gebeuren rare dingen.
  • - FOV (zowel horizontaal als verticaal) lijkt op een of andere manier kleiner dan bij m'n Rift cv1. (Mogelijk doordat je ogen iets verder van de lenzen af zitten?)
  • - Tamelijk kleine sweet spot, maar kan ik misschien nog verbeteren door wat meer tweaken (echter ook niet helemaal eerlijk om te zeggen, want in dat opzicht had de cv1 gewoon geen sweet spot door de lage resolutie)
  • - Buiten de sweet spot ervaar ik wat regenboog effect, maar ook dat valt mogelijk met tweaken nog te verhelpen
  • - Kabel is echt veel te zwaar (daar moet ik echt nog iets op gaan verzinnen)
Performance (zie mijn systeem specs):
Jullie zullen het niet geloven, maar ik haal met de HP Reverb betere framerates dan met mijn Rift cv1! Met, afgezien van PD, dezelfde instellingen (zie onder).
Getest in:
  • DCE Operation Snowfox - op drukke momenten bleef ik heel netjes op of boven de 45fps.
  • MP server met 26 players - eveneens tussen 45 en 90 fps.
Uiteindelijk houd het een keertje op natuurlijk als je het echt heel gek maakt, maar het is me, op een hele enkele frame drop na, nog niet gebeurd dat mijn fps onder de 45 kwam. En ik heb diverse zwaardere missies uitgeprobeerd.

Deze goede prestaties komen waarschijnlijk hoofdzakelijk doordat ik PD van 1.4 naar 1.0 heb kunnen zetten. (bovenstaande tests gedaan met in SteamVR SS op 150%)
Ook nog even getest met Asetto Corsa en Il-2 en ook daar volledig vloeiend beeld met nagenoeg alle settings op high.

Mijn DCS settings:
DVS Reverb instellingen
(sorry voor matige screenshot kwaliteit, maar de resolutie van m'n Reverb is hoger dan die van m'n ouwe gare monitor :P )

Mijn systeem specs. Niet om te "posen" (daarvoor is e.e.a. toch al te gedateerd ;) ), maar puur voor vergelijk:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i7-8700K Boxed€ 399,91€ 399,91
1MoederbordenASRock Z370 Extreme4€ 0,-€ 0,-
1VideokaartenGigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11G€ 0,-€ 0,-
1BehuizingenNZXT S340 Elite Wit€ 0,-€ 0,-
1Processorkoelingbe quiet! Pure Rock€ 31,47€ 31,47
1GamecontrollersLogitech G27 Racing Wheel Aluminium, Grijs, Rood, Zilver, Zwart€ 0,-€ 0,-
1GamecontrollersThrustmaster Hotas Cougar Zwart€ 0,-€ 0,-
1GamecontrollersThrustmaster Hotas Warthog Zilver, Zwart€ 378,82€ 378,82
1Geheugen internG.Skill Aegis F4-3000C16D-16GISB€ 71,39€ 71,39
1VoedingenCorsair RM650x (2018) Zwart€ 102,90€ 102,90
1Solid state drivesCrucial MX500 m.2 500GB€ 71,39€ 71,39
1VR-brillenHP Reverb - Professional Edition€ 584,90€ 584,90
1VR-brillenOculus Rift Bundle (Rift + Touch)€ 0,-€ 0,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.640,78

[ Voor 0% gewijzigd door Bloedvat op 03-02-2020 11:03 . Reden: paar typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
@Bloedvat Hm, Nu heb ik een Rift S sinds ruim een maand, de Reverb klinkt wel beter (qua scherpte)...
De controllers zouden slechter dan van de Rift S zijn?
Hoe gaat het eigenlijk met Oculus games spelen op de Reverb, is dat gewoon compatibel?

[ Voor 41% gewijzigd door flopdoc op 03-02-2020 11:04 ]

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!
flopdoc schreef op maandag 3 februari 2020 @ 11:02:
@Bloedvat Hm, Nu heb ik een Rift S sinds ruim een maand, de Reverb klinkt wel beter (qua scherpte)...
De controllers zouden slechter dan van de Rift S zijn?
Hoe gaat het eigenlijk met Oculus games spelen op de Reverb, is dat gewoon compatibel?
Ach ja, helemaal vergeten om iets over de controllers te vertellen.

Erg veel kan ik er echter niet over zeggen, want ik gebruik ze niet (heb die van de cv1 eigenlijk ook nooit gebruikt. In DCS gebruik ik Pointctrl, dus geen muis of controllers nodig. Ik speel ik alleen DCS World, met zo heel af en toe een uitstapje naar Il-2 of AC en voor die laatste twee heb je ook geen controllers nodig. Ik kan dus ook helaas niks zinnigs zeggen over compatibiliteit met Oculus, of andere, games.

Gedurende de 10 minuten dat ik de Reverb controllers gebruikt heb, tijdens en direct na initiële setup, voelde dat heel natuurlijk. Vind ze niet heel erg verschillen t.o.v. de cv1 controllers. Mja, ze zijn iets groter, maar daar had ik geen last van ofzo. Maar ik heb dus geen duurtest gedaan. Ik heb de boel ook ingesteld als "seated only", dus niet uitgeprobeerd met een "speelveld" ofzo.

Wellicht dat ik ooit nog eens FalloutVR zal uitproberen voor de fun, zodra die voor een paar Euro op Steam te krijgen is. Maar ik zie zelf vooral VR toekomst in "zittende" sims (race- en flightsims)

[ Voor 7% gewijzigd door Bloedvat op 03-02-2020 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kleine heads-up voor de VR piloten hier

Voor wie er nog geen heeft, een buitenkansje:

Pointctrl voor €100,-!

Edit:
Aaand it's gone

[ Voor 7% gewijzigd door Bloedvat op 11-02-2020 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schurem
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 08:34

Schurem

Anytime, Anywhere

Gasten, check dit:

V&A aangeboden: Virpil Warbrd base+Warbrd grip+Delta constellation grip

Ik wilde m eigenlijk zelf scoren, maar voor mijn pit is een T-50CM2 de betere base, dus ik spaar nog even door...

Oh! I have slipped the surly bonds of earth, And danced the skies on laughter-silvered wings; Sunward I've climbed, and joined the tumbling mirth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik kan beamen dat de virpil warbrd een erg fijne base is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Ik heb een Saitek X52 Pro setup. De joystick loopt erg stroef, sticky vanuit de centre positie. Heeft iemand een idee hoe ik dat kan verhelpen? Ik kan niet iets specifiek voor de X52 Pro vinden op internet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
flopdoc schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 21:11:
Ik heb een Saitek X52 Pro setup. De joystick loopt erg stroef, sticky vanuit de centre positie. Heeft iemand een idee hoe ik dat kan verhelpen? Ik kan niet iets specifiek voor de X52 Pro vinden op internet.
Misschien moet je je vraag effe op het ED Saitek sub-forum gooien. Zitten aardig wat goeroe's daar (ook veel wannabe's trouwens :P )

• flopdoc
Dank voor de tip, ik kende dat subforum niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nieuwe open beta update is uit.
https://www.digitalcombat...log/openbeta/2.5.6.43453/
--
Today we introduce the initial release of 2.5.6 to Open Beta. This update will be quite large as it updates most of the terrains, this is also why it has taking some extra time to get it out to everyone. As always, we appreciate your patience and understanding. The release will include, but is not limited to;

Improved Water
The transparency of the water has been improved; the depth of the water now feels more accurate and water becomes more blurred the deeper you go. The upcoming torpedos for WWII Asset Pack will be easier to track underwater. The shorelines also benefit greatly from this improvement, in particular the cliffs of Dover in the new theatre DCS: The Channel.

Improved Environment Lighting
We have worked hard to increase the range and visibility of lights to enhance the night flying experience. We know that it is far from perfect and will continue to improve the look and feel at night.

DCS World open beta 2.5.6.43453
China Asset Pack: added the 09III SSN AI submarine
ME: Focused and unfocused checkboxes will no longer look so similar
ME: TAB switch order on the weather panel has been corrected
ME. Text in the condition field on the group panel will not be memorized for the next mission
Static ships will now spawn at sea level
ME. Eliminated the same static names of units in the template
User with AI wingman on runway start Aborts take off - AI takes off and keeps going - fixed
Maps surface optimizations
Maps traffic optimizations
Increased night visibility distance of urban area lights
MP: Client and dedicated server instances now use common nicknames.lua file
Input. Joystick adjustment panel. Added possibility to type necessary digital values into user curve fields
MP: Static objects no longer spawn differently for server and clients
Input panel: Added new foldable view of the input list. This can be turned on and off via a special checkbox
Input panel. Help window added, new feature added (right mouse click to open pop-up menu), Categories menu added to device column header
AGM-154A-B: Corrected Radar Cross Section (RCS) value
A-10C, FC3 and BS2 modules migrated to ED DRM protection
Caucasus. Hovering cranes fixed
Missile exhaust fluctuations eliminated
MP. Speedboats spawned via scripting are invisible to clients - fixed

en nog veel meer. :)

[ Voor 23% gewijzigd door dawg op 14-02-2020 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
iemand al met open mond gevlogen 's nachts? :+

ik moet zeggen dat ik de lighting een hele verbetering vind t.o.v. 2.5.5. tuurlijk, er moet nog meer getweaked worden zodat m.n. de verlichting buiten de cockpit, voornamelijk in stedelijk gebied, zich nog wat meer gaat gedragen als licht, en minder als texture, maar dit is een goede eerste stap wel.

eindelijk eens relax 's nachts onder een sterrenhemel vliegen terwijl je de bewoonde wereld daadwerkelijk ziet. op de koop toe haal ik nog betere fps ook (al weet ik niet hoeveel beter, daar kijk ik niet echt naar, het loopt alleen veel soepeler bij mij), en werkende brightness rockers op de mfcd's in de f-16c. :Y)

ik ben wel blij. de lighting afwerken en het nieuwe weersysteem implementeren en wie heeft nog msfs 2020 nodig? 8-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SparC-EHV
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-05 13:35
Toevallig gisteravond een groepsmissie in PG. Nachtelijke take-off, de ochtend in... Werkelijk schitterend en adembenemend mooi (vind ik). Voor het eerst ook gewoon de floodlights e.d. in de Viper niet vol open moeten draaien. En eindelijk heldere MFD`s. Vooralsnog ben ik content!

Afbeeldingslocatie: https://scontent-amt2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/86776625_131846161668342_8544485832189280256_o.jpg?_nc_cat=110&_nc_ohc=sk6fodULjt8AX8qzTpW&_nc_ht=scontent-amt2-1.xx&oh=c3943fd717b18c096c8c912d4bda9786&oe=5EBE9448

Given a task to do one that seems impossible, given the desire to do it...humans can accomplish almost anything. - Capt. Jim Lovell

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Allemaal heel erg mooi inderdaad, maar mijn framerates zijn gigantisch gekelderd :/ (en ik ben daar niet de enige in)

Sommige missies waar ik bij OB 2.5.5 op 45+ fps zat, zijn nu met 2.5.6 een matig speelbare dia-show geworden

Acties:
  • 0 Henk 'm!
als het goed is komt er deze week nog een hotfix.

wel vervelend dat je fps zo te lijden heeft. geen rollback gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dawg schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 18:13:
als het goed is komt er deze week nog een hotfix.

wel vervelend dat je fps zo te lijden heeft. geen rollback gedaan?
Neu
Heb toch verder nog geen tijd gehad voor dcs deze week. Dus ik wacht wel effe op die hotfix

Die is trouwens ook hard nodig voor diverse andere ontstane bugs, zoals bijvoorbeeld wegvallende objecten in VR, een onzichtbare KC-130 en natuurlijk deze hele mooie:
https://forums.eagle.ru/showpost.php?p=4213460&postcount=1

[ Voor 15% gewijzigd door Bloedvat op 18-02-2020 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bloedvat schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 18:32:
[...]

Neu
Heb toch verder nog geen tijd gehad voor dcs deze week. Dus ik wacht wel effe op die hotfix

Die is trouwens ook hard nodig voor diverse andere ontstane bugs, zoals bijvoorbeeld wegvallende objecten in VR en een onzichtbare KC-130
jup. wellicht vrijdag een update. ik heb begrepen dat men bij ed vrijdag meteen al aan de slag is gegaan nadat er bugreports binnenkwamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zojuist onverwacht toch nog wat DCS tijd gehad

Sodeju, ED heeft wel echt behoorlijk wat te doen voordat ze 2.5.6 naar stable gaan uitrollen! :o

Ik weet niet hoe het in 2D is, maar in VR is het een groot drama _O- (nog afgezien van de performance drop, die kennelijk niet door iedereen ervaren wordt). Het is werkelijk een feest van knipperende en wegvallende objecten.

Zojuist met de Hornet AAR aan een KC-135MPRS

Zag 'm al van ruim 18nm afstand (Reverb :9~ )
En toen, op 3nm afstand, floep! weg! _O-
Via TCN en HSI toch verder gevolgd en op 0,7nm afstand, floep! daar issie weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparC-EHV
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-05 13:35
Het is en blijft Open Beta he ;-)

Heb al wel een paar keer INS fout gehad in de viper, ik weet niet of meer mensen daar last van hebben dat allignen niet goed gaat. Daarnaast irriteer ik me nog steeds dat de alt-rdr - standby knop rechts gewoon nog steeds verkeerd om is gemoddeld met klikken, als je dan even door klikt, power op de stations, en dan moet die weer andersom ;-(

Given a task to do one that seems impossible, given the desire to do it...humans can accomplish almost anything. - Capt. Jim Lovell

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bloedvat schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 22:30:
Zojuist onverwacht toch nog wat DCS tijd gehad

Sodeju, ED heeft wel echt behoorlijk wat te doen voordat ze 2.5.6 naar stable gaan uitrollen! :o

Ik weet niet hoe het in 2D is, maar in VR is het een groot drama _O- (nog afgezien van de performance drop, die kennelijk niet door iedereen ervaren wordt). Het is werkelijk een feest van knipperende en wegvallende objecten.

Zojuist met de Hornet AAR aan een KC-135MPRS

Zag 'm al van ruim 18nm afstand (Reverb :9~ )
En toen, op 3nm afstand, floep! weg! _O-
Via TCN en HSI toch verder gevolgd en op 0,7nm afstand, floep! daar issie weer!
ik denk dat er sowieso geen stable komt voordat de supercarrier gereleased is. we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Inderdaad

Je hoort me ook niet klagen hoor :)

Althans, dat was in ieder geval niet mijn bedoeling ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dear Community,

We read you, we hear you, we listen to you and we are working for you! Thank you for being with us and for your help to improve DCS World.

You feel that modules get more attention because there is something new with every update for the modules. DCS World is a different beast. It takes time, a lot of time to research and develop. Sometimes we have no idea if we can do it but we try. Sometimes we want to deliver and fail. That’s life. Sometimes core team needs more love from you to be encouraged in their long-term projects.

I read that ED promise and doesn’t deliver. You wait for some core features for ages… so do we! It’s already a third time we want to deliver clouds and the first two attempts were not successful for us. But we keep trying. It’s easy to say that you can do it because others can… Well, it works in a different way because we have a lot of legacy code, a lot of spaghetti code and want to improve it with a new generation of DCS World. How ambitious you are when you start doing some new task? Well, we love new tasks but if the code has thousands of related pieces it becomes a nightmare. Sometimes it’s better to leave it as is. We had many talented developers in the past who wrote the code and left the project and now we see that we need to refactor it or rewrite completely. It’s the challenge that all long-term projects faced. Do you know how many our former developers are working in other well-known by community projects? Well, we still have their code and treat it with respect even think it could be better.

Today I would like to publish the information to stop all speculations about ED working on modules instead of core features and all the comments on how many of us are working on what.

The lists below show the current situation. Each point (project) has its own team and ALL of them go in parallel.
post gaat nog verder, met een ruwe planning erbij.

en nieuwe update voor de open beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En niet te vergeten:

Sale heli-bundels (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schurem
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 08:34

Schurem

Anytime, Anywhere

Oh man, ik was vergeten wat een dikke fun de Ka-50 is. (Trim click) Als je die nog niet had, halen. Hoe de machine eruit ziet, hoe die klinkt, de weirde maar effectieve avionics en de powerrrrr. Yumm! (Trim click)

Afbeeldingslocatie: https://forum.quartertothree.com/uploads/default/optimized/3X/6/0/605ca8112f0e5ef9d46ee38c609d75b88fa53d73_2_628x750.jpeg

[ Voor 25% gewijzigd door Schurem op 23-02-2020 17:19 ]

Oh! I have slipped the surly bonds of earth, And danced the skies on laughter-silvered wings; Sunward I've climbed, and joined the tumbling mirth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Schurem schreef op zondag 23 februari 2020 @ 16:04:
Oh man, ik was vergeten wat een dikke fun de Ka-50 is. (Trim click) Als je die nog niet had, halen. Hoe de machine eruit ziet, hoe die klinkt, de weirde maar effectieve avionics en de powerrrrr. Yumm! (Trim click)
Hmm verleidelijk, maar ik wacht toch op BS3
Heb wel BS1 (op disk :P), maar ja.. die werkt niet binnen de huidige DCS World.

Heb bovendien net il-2 Bodenplatte binnengehaald (ook 25% korting nu) d:)b

• Walhallo
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 05-06-2024
Bloedvat schreef op zondag 23 februari 2020 @ 17:10:
[...]

Hmm verleidelijk, maar ik wacht toch op BS3
Heb wel BS1 (op disk :P), maar ja.. die werkt niet binnen de huidige DCS World.

Heb bovendien net il-2 Bodenplatte binnengehaald (ook 25% korting nu) d:)b
Ik moet bekennen dat ik IL2 flying circus heb binnengehaald voor 50% korting (was ook belachelijk duur), toch een andere dynamiek en een lekker vrij gevoel in VR. KA-50 had ik vroeger wel in DCS maar op een of andere manier staat hij niet meer bij mijn licenties. Is het een aanrader om deze aan te schaffen? Ik heb al een helicopter en heb niet genoeg budget om alle modules aan te schaffen. (ben aan het sparen voor een echte multirole jager (F16/18)) heb nu vooral groundattack vliegtuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Today we're very excited to announce that the papers have been signed & the ink is now dry: we are ready to unveil our latest project.

It brings us great excitement to say that FlyingIron Simulations is coming to DCS World by Eagle Dynamics!

We will be developing the LTV A-7E Corsair II, aka the 'SLUF'. Here are some very early WiP images for you to enjoy!
niet mijn vliegtuig, iets te oud, maar wellicht zijn er hier wel geïnteresseerden? :+

[ Voor 50% gewijzigd door dawg op 28-02-2020 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

dawg schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 16:38:
[...]

niet mijn vliegtuig, iets te oud, maar wellicht zijn er hier wel geïnteresseerden? :+
Het meest interessante aan dit nieuws is IMHO niet het vliegtuig zelf maar dat er weer een nieuwe 3rd party developer bijkomt. En zo te zien een bedrijf wat al voor andere sims heeft ontwikkeld en weet waar ze aan beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
downtime schreef op vrijdag 28 februari 2020 @ 17:00:
[...]

Het meest interessante aan dit nieuws is IMHO niet het vliegtuig zelf maar dat er weer een nieuwe 3rd party developer bijkomt. En zo te zien een bedrijf wat al voor andere sims heeft ontwikkeld en weet waar ze aan beginnen.
ik geloof dat deze developer voor x-plane ontwikkelt. echter kan ik me wel voorstellen dat veel kleinere dev’s verwachten dat zodra msfs2020 gereleased wordt, x-plane veel minder populair zal worden, dus wellicht dat er op termijn nog meer dev’s richting dcs zullen gaan.

hoe dan ook alleen maar goed voor dcs. :)

Quality Assurance Update
Development Report

Dear Community,

We read you, we hear you, we listen to you and we are working for you! Thank you for being with us and for your help to improve DCS World.

We delivered DCS World 2.5.6 Open Beta on February, 14.
Every version increase of 2.5.X is a cumulative update of the core environment. The feedback that we received from our community, especially with regards to multiplayer, is helping us to improve the delivery process.

The release of an unstable Open Beta to our clients has taught us an important lesson, and we are committed to improving the QA before an Open Beta delivery.

Our updated process includes:
  • Longer internal QA testing and debugging.
  • Earlier external Beta Tester access to Release Candidates. How to become a Beta Tester. English & Russian links.
  • A new closed Eagle Dynamics dedicated multiplayer testing server. The invitations will be announced soon.
  • DCS Open Beta delivery.
  • Hotfix process (if required).
  • DCS Stable delivery.
We will try to keep a schedule of 2-week iterations once the DCS World 2.5.6 Stable is released.

I have started posting development milestones on Reddit in the Hoggit community which you can read here. These will also be posted to our official forums.

I will continue to inform you about the progress of each project on our official ED forum.

Kate Perederko
Chief Operating Officer Eagle Dynamics

[ Voor 54% gewijzigd door dawg op 28-02-2020 18:50 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
tussen alle coronaperikelen door, even een nieuwe pic van de supercarrier.
Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/1zY1V1hB/nrxxpurnzbm41.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dawg schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 16:31:
tussen alle coronaperikelen door, even een nieuwe pic van de supercarrier.
[Afbeelding]
Nice :9~
Weet niet waar die screenshot vandaan komt, maar... zijn daar meer nieuwe screenshots?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Bloedvat schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 20:17:
[...]

Nice :9~
Weet niet waar die screenshot vandaan komt, maar... zijn daar meer nieuwe screenshots?
https://nl-nl.facebook.com/eagle.dynamics/

[ Voor 12% gewijzigd door downtime op 13-03-2020 20:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Kleine heads up / dikke tip:

Volgens mij heeft ED een foutje gemaakt met hun nieuwe sale actie...

De "Helicopters Bundle" is 50% afgeprijsd!

Die heli bundle op zich was al een sale actie (4 choppers voor €70), maar nu is daar dus nog eens 50% sale bovenop gekomen. Dus nu kun je voor €35 in een klap alle heli's kopen!

Ik heb er gretig gebruik van gemaakt. Had de Huey al, maar €35 voor de Mi-8, Ka-50 en Gazelle... dat kon ik toch niet laten liggen :+

Ik zou snel zijn, voordat ze het corrigeren :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bloedvat schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 15:58:
Kleine heads up / dikke tip:

Volgens mij heeft ED een foutje gemaakt met hun nieuwe sale actie...

De "Helicopters Bundle" is 50% afgeprijsd!

Die heli bundle op zich was al een sale actie (4 choppers voor €70), maar nu is daar dus nog eens 50% sale bovenop gekomen. Dus nu kun je voor €35 in een klap alle heli's kopen!

Ik heb er gretig gebruik van gemaakt. Had de Huey al, maar €35 voor de Mi-8, Ka-50 en Gazelle... dat kon ik toch niet laten liggen :+

Ik zou snel zijn, voordat ze het corrigeren :P
Ik heb even snel de Russische helo bundle en de F-5 aangeschaft. $57 in totaal, geen geld. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook even de laatste trailer van deze coronasale, erg mooie trailer, mét de stem van Nick Grey, en nieuwe animaties van de deck crew voor de Supercarrier. En meer natuurlijk. Enjoy! :Y)

[YouTube: DCS: Stay At Home Sale | 50% Off & Free Trial Event!]

En ook nieuws omtrent de release van de Supercarrier:
Dear valued clients,

We earlier stated that DCS: Supercarrier would be available to play in early access by Q1 2020. However, we will need to postpone the early access release to 15 April 2020 in order to complete the “Stay at Home” Sale. We do not launch large products during an ongoing sale event.

This also gives us more time to complete some needed tasks before the early access release. To be as transparent as possible, we are sharing the DCS: Supercarrier task list to complete before its release:

Issue Type
Summary
Priority
Status
Due Date (if applicable)
End date (if applicable)

Task
Implement network deck crew behavior between players
Stopper
In Progress

Bug
Optimize performance
Stopper
Backlog
13/Mar/20

Bug
Correct aircraft and deck static object collision behavior
Stopper
To Do
09/Apr/20
13/Mar/20

Bug
Correct track replays when aircraft taxi on the deck
Stopper
In Progress
09/Apr/20

Improvement
Non-Carrier Aircraft or non-owner Interaction
Stopper
In Progress

Bug
Long Range Line Up Light tuning
Stopper
In Progress
20/Mar/20
13/Mar/20

Task
Tune PLAT camera video
Stopper
In Review
29/Mar/19

Bug
Synchronize deck crew in MP
Stopper
In Progress
20/Mar/20
13/Mar/20

Task
Synchronization deck crew at player connect
Stopper
In Progress
20/Mar/20

Bug
Tune carrier and aircraft interaction physics Stopper
In Review
09/Apr/20

Task
Correct hold back bar installation on E-2C Hawkeye
High priority
Backlog

Task
Tune the high-detail LSO Station High priority
To Do

Improvement
Improve the LSO human model quality
High priority
In Review

Bug
Reset human player to catapult if player fails alignment to catapult shuttle
High priority
To Do
27/Mar/20
13/Mar/20

Bug
Hold back bar position adjustment after aircraft launch
High priority
To Do
20/Mar/20

Task
Animation and connectors for CVN-72/73/74/75
High priority
In Progress
24/Mar/20

Bug
Correct hangar door texture of the Kuznetsov
High priority
In Progress
20/Mar/20 16/Mar/20

Bug
Static objects placed near the island can snap to highest point on mesh if mistakenly placed on part of the island structure.
Medium priority
Backlog

Bug
Fix ejected pilot falling through deck
Medium priority
To Do
20/Mar/20

Bug
Synchronize server and client jet blast deflector animation
Medium priority
Backlog
13/Mar/20

Bug
Correct Supercarrier unknown indication on RWR
Medium priority
In Review
13/Mar/20

Bug
Add carrier pained deck lines in ME
Medium priority
To Do
20/Mar/20
25/Mar/20

Bug
Correct damaged PAI on catapult Medium priority
In Review

Task
Smoother deck crew transition between sitting and standing poses Medium priority
In Review

Bug
Tune visible carrier damaged model
Medium priority
Backlog
09/Apr/20

Bug
Remove possible desync on first load of multiplayer
Medium priority
Backlog
13/Mar/20

Task
Include Supercarrier in the encyclopedia
Low priority
Backlog

Integration of DCS: F-14 Tom is planned to be delivered with Release State version. However, we will try our best to add some Supercarrier functionality to Early Access version too.

Many thanks for your support and patience,
The Eagle Dynamics Team

[ Voor 84% gewijzigd door dawg op 19-03-2020 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:19
Gezien er nu grote kortingen gegeven worden op DCS add-ons net even behoorlijk aan het shoppen geweest :)
(F14, F/A-18C, heli pack en Persian Gulf gekocht)

Normaal ben ik een X-Plane simmer, en geen DCSer.
Ik heb er een paar keer na gekeken, jaren geleden, maar kon mijn weg er niet erg in vinden.

Ik zit alleen even met een paar vragen :
- Hoe kan je opstijgen/landen van een carrier (instellen via mission editor ? )

- De DCS: Supercarrier add-on : is deze als te gebruiken in in early access of is het echt alleen nu kopen en later als het klaar is gebruiken :?

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dierkx36 schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 20:43:
Gezien er nu grote kortingen gegeven worden op DCS add-ons net even behoorlijk aan het shoppen geweest :)
(F14, F/A-18C, heli pack en Persian Gulf gekocht)

Normaal ben ik een X-Plane simmer, en geen DCSer.
Ik heb er een paar keer na gekeken, jaren geleden, maar kon mijn weg er niet erg in vinden.

Ik zit alleen even met een paar vragen :
- Hoe kan je opstijgen/landen van een carrier (instellen via mission editor ? )

- De DCS: Supercarrier add-on : is deze als te gebruiken in in early access of is het echt alleen nu kopen en later als het klaar is gebruiken :?
In de mission editor een carrier plaatsen, en dan daarop de F/A-18C, met ingesteld in de rechterkolom; Take Off from runway (o.i.d.). Of, wat ik zelf gedaan heb, is de carrier cold start mission die er standaard bij zit (in Persian Gulf map) kopiëren naar een alternatieve plek (niet knippen), en dan de gekopieerde aanpassen naar behoeven.
Zie bijvoorbeeld de volgende video:

De Supercarrier komt 15 april in Early Access uit, dus dan moet je DCS Open Beta 2.5.6 draaien, de Stable is altijd later. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dierkx36
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:19
dawg schreef op vrijdag 20 maart 2020 @ 21:47:
[...]

In de mission editor een carrier plaatsen, en dan daarop de F/A-18C, met ingesteld in de rechterkolom; Take Off from runway (o.i.d.). Of, wat ik zelf gedaan heb, is de carrier cold start mission die er standaard bij zit (in Persian Gulf map) kopiëren naar een alternatieve plek (niet knippen), en dan de gekopieerde aanpassen naar behoeven.
Zie bijvoorbeeld de volgende video:
[YouTube: DCS Mission Editor | How to set up Carriers with TACANS and ICLS]

De Supercarrier komt 15 april in Early Access uit, dus dan moet je DCS Open Beta 2.5.6 draaien, de Stable is altijd later. :)

Inhoud : 40% cynisme, 50% sarcasme en 10% caffeine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wow! Wat heb ik hier zin in zeg!

Ziet er echt heel goed uit :9~

(Hopelijk een niet al te hoge hit op de framerates)

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Nog wat extra details die bevestigd zijn door Wags in de commentaarsectie bij de video:
  • De static crew kun je middels een trigger laten verdwijnen voor Case I/II/III Recoveries. Of je plaatst ze buiten het landingsgedeelte. De catapult crew gaat automatisch opzij.
  • Glowsticks voor mashalling at night (later in EA).
  • Yellow shirts die assisteren bij het taxiën (later in EA).
  • Als je overshoot bij de catapult is er een cheatkey.
  • Salute commando is ook een keybind voor.
:)

en voor de geïnteresseerden; Helisimmer heeft een aantal screenshots mogen publiceren van ED, van de Mi-24 Hind.
Afbeeldingslocatie: https://www.helisimmer.com/media/17989/mi-24p-dcs-cockpit-04.jpg

[ Voor 26% gewijzigd door dawg op 26-03-2020 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 12:02
Er gebeuren mooie dingen bij DCS!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Ircghost schreef op donderdag 26 maart 2020 @ 17:30:
Er gebeuren mooie dingen bij DCS!
Zeker!

Eurofighter on the horizon
We are thrilled to announce that the Eurofighter Typhoon is on its way to DCS World!

To bring this advanced fighter to DCS, a brand new company, TrueGrit Virtual Technologies has been founded specifically for the challenge.
Nooit gedacht dat de Eurofighter eerder naar DCS zou komen dan de Tornado.

[ Voor 7% gewijzigd door downtime op 27-03-2020 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
downtime schreef op vrijdag 27 maart 2020 @ 16:36:
[...]

Zeker!

Eurofighter on the horizon

[...]

Nooit gedacht dat de Eurofighter eerder naar DCS zou komen dan de Tornado.
Gelukkig wel want ik heb niks met de Tornado en des te meer met de Eurofighter (EF2000 8-) ).

Topic met FAQ voor de developer: https://forums.eagle.ru/s...php?p=4260824&postcount=1

[ Voor 24% gewijzigd door dawg op 27-03-2020 16:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Goeie "april fools" dit jaar _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Via Steam:
Afbeeldingslocatie: https://steamcdn-a.akamaihd.net/steamcommunity/public/images/clans/4471395/c304d461952de82c8469050e7c6724108c2c0fb9.jpg

Afbeeldingslocatie: https://steamcdn-a.akamaihd.net/steamcommunity/public/images/clans/4471395/734ff36535768eacf9f46aa8371d1c89ecfe6b9f.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Er is nog niet veel op te zien, maar Razbam heeft wat nieuwe screenshots van de Falklands map gedeeld

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Nieuwe roadmap update van Kate Perederko, ED COO.

Supercarrier helaas nog even uitgesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dawg schreef op woensdag 15 april 2020 @ 17:51:
Nieuwe roadmap update van Kate Perederko, ED COO.

Supercarrier helaas nog even uitgesteld.
Er is, sinds de eerste aankondigingen van een "nieuws bericht" gisteren, (weer) een aardige shit-storm ontstaan of het ED forum :F

Tamelijk bijzonder, hoe ontzettend druk mensen zich hierover kunnen maken (en ook wel leuk om te zien oOo )

Zo, ik kruip weer effe een uurtje in m'n Ka-50 :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ED ook doet, er is altijd wel gezeur zo lijkt.

Anyway, interview met Matt Wagner.

Na de roadmap update van Kate Perederko kun je wel merken dat ze inderdaad nu actief communiceren met de community. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandpatt
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 19:55
Na jaren P3d gespeeld te hebben kijk ik de laatste tijd uit om mij ook eens in DCS te verdiepen. Ik zou wss meteen de Hornet aanschaffen, ondanks de steile leercurve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@sandpatt De Hornet is nu nog met 50% korting. Duurt volgens mij nog t/m de 18e, zaterdag, dus ik zou dan opschieten. Kun je voor wellicht ook nog (de nog te releasen) Supercarrier meepikken, dan zit je vrijwel op hetzelfde bedrag als de Hornet zonder korting. :P

Steile leercurve, valt op zich wel mee. De Hornet heeft wel heel veel verschillende wapens en sensors, maar het is een erg logische cockpit en bediening. Overigens geldt dit nog wat meer voor de F-16C, maar die heeft nog bijna geen wapens, en in totaal ook minder diversiteit van de wapens die het ding kan meenemen en gebruiken.

En er gaat sowieso eigenlijk niets boven carrier recoveries. 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandpatt
Dank voor de info! Ik moet dan wel de standalone versie installeren natuurlijk, terwijl mijn voorkeur naar Steam ging.
Mss toch maar eens kijken voor de standalone dan... Wat zijn voor jullie de voor/nadelen met deze versie ten opzichte van Steam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geen idee, kun je beter aan @Bloedvat vragen, ik weet dat hij Steam (ook) gebruikt. Ik gebruik alleen standalone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb het ook bij steam proberen te houden, omdat ik daar het meeste had aangeschaft.
Maar tegenwoordig kun je steam aankopen ook in de standalone versie gebruiken, andersom niet.
Dus buiten de steam integratie is er geen reden meer het bij steam te houden.

Als steam aanbiedingen heeft, daar kopen, als dcs zelf aanbiedingen heeft daar kopen. Sowieso nooit full price kopen, tenzij je echt niet kunt wachten. Elke paar maanden is er wel weer een aanbieding...

En gezien de hoeveelheid tijd die je kwijt bent met één enkele module kun je echt wel even vooruit voordat de volgende sale is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sandpatt
Dan ga ik toch voor de standalone versie kiezen. De hornet, PG map en supercarrier staan alvast klaar in mijn winkelmandje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sandpatt schreef op donderdag 16 april 2020 @ 19:07:
Dan ga ik toch voor de standalone versie kiezen. De hornet, PG map en supercarrier staan alvast klaar in mijn winkelmandje.
Goede keus! :+

Om je alvast wat te helpen:Het kan zijn dat er wat kleine zaken iets anders zijn, omdat de meeste video's van m.n. Matt Wagner nog in de beginfase zijn gemaakt, waarna er her en der wat aanpassingen gemaakt zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door dawg op 16-04-2020 19:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sandpatt
Dank voor de info! Ik kijk er naar uit om heel wat nieuws bij te leren. Langs de ene kant is het allemaal wat overweldigend, maar hopelijk haal ik voordeel uit mijn ervaring met p3d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Denk het wel. Navigeren en de basis van vliegen weet je dan al, dus dat scheelt. :)

Vlieg je toevallig in VR? In een F/A-18C (en andere jets/heli's) is dat echt een belevenis, je hebt geweldig zicht in zo'n jet, door de canopy. En van en naar de boot is ook heel leuk om te doen. Heli's is echt iets uitzonderlijks in VR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sandpatt
Ik denk het ook wel. Al is het hele weapon systeem nog een mysterie voor mij, maar dat komt later wel, eerst leren vliegen.

Nee geen VR, maar het is zeker iets waar ik naartoe wil in de toekomst (zeker ook met de nieuwe flight simulator op komst).

Ik heb voorlopig wel een ultrawide monitor, dit zorgt in p3d voor wat meer immersie, hopelijk in DCS ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sj0nsj44k
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 23:42
Ik heb de laatste tijd ook weer zin gekregen om DCS op te starten. Toen ik dit laatst deed kwam ik er echter achter dat ik opnieuw al mijn controls moet mappen op mijn HOTAS. Het extra nare hiervan is dat dit per vliegtuig moet gebeuren (voorzover ik weet).

Ik heb alleen Flaming Cliffs 3 op het moment en heb daarbij vooral ervaring met de SU-25, SU-27 en de MIG-29, welke ik allemaal fijn vind vliegen. Ik zou ook graag willen beginnen aan de A-10, maar daarvoor is het waarschijnlijk aantrekkelijker om die aparte module te kopen, niet?

Welke vliegtuigen zouden jullie mij nog meer aanraden? Ik vond het zelf vaak erg lekker om lekker simpel door canyons heen te vliegen met de straaljagers als ik geen zin had in missies in de standaard map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:23

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Als je écht iets wilt dan ja, de A-10C.
Mappen van alle hotas commands moet per toestel, maar je kunt in de setup settings van een andere toestel kopiëren.
Verder is vooral de UH en de Ka50 een dikke aanrader, en als jet de F18 wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De F/A-18 is wat meer all-round denk ik.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

sj0nsj44k schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 10:58:

Welke vliegtuigen zouden jullie mij nog meer aanraden? Ik vond het zelf vaak erg lekker om lekker simpel door canyons heen te vliegen met de straaljagers als ik geen zin had in missies in de standaard map.
Door canyons vliegen? Laag en heel snel? De Viggen dunkt me. Laagvlieger bij uitstek en sowieso een module waar je weinig slechts over hoort.

Maar elke module in DCS heeft wel zijn voors en tegens. Iedereen heeft een andere smaak, elk toestel heeft andere kwaliteiten, en ook in de implementatie in DCS is er kwalitatief wel verschil.
De F/A-18C is een advies wat je veel hoort. Om allerlei redenen is dat ook logisch en terecht. De F/A-18C is het Zwitserse zakmes van DCS, all singing, all dancing, everything including the kitchen sink. Maar niet iedereen houdt van die complexiteit, niet iedereen waardeert fly-by-wire, niet iedereen houdt van multirole, etc. En lekker simpel door canyons vliegen zegt nog weinig over jouw smaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sj0nsj44k
Bedankt, ik zal dan waarschijnlijk voor de Viggen, F18 en A-10C gaan en daar nog 1 of 2 nieuwe maps bij kopen.

Tot nu toe heb ik mij bezig gehouden met de aa campaigns maar mij lijkt het ook wel leuk om een CAS campaign te beginnen.

Ik heb ook een behoorlijk goedkoop HOTAS setje (deze:https://tweakers.net/pricewatch/271368/thrustmaster-t-flight-hotas-x-zwart.html)
Is het nog aan te raden om een betere te nemen voor onder de 200 euro of is het kwaliteitsverschil dermate klein dat ik beter kan wachten en investeren in een echt goeie HOTAS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sandpatt schreef op donderdag 16 april 2020 @ 19:07:
Zoals @dawg al aan gaf heb ik heel lang Steam én standalone gebruikt. Grote voordeel is dat je Steam aankopen ook op standalone kan gebruiken, andersom gaat dat niet.

Maar ik ben een tijdje geleden overgestapt op standalone, omdat ze daar een heel mooie aanbieding hadden die niet op Steam stond. (achteraf bleek die aanbieding een foutje te zijn geweest, maar toen had ik m'n slag al geslagen >:) ).
Nooit spijt gehad van de overstap. ED geeft bonuspunten bij aankoop van modules, daarmee wordt een volgende aankoop goedkoper.

Er zijn trouwens heel erg vaak sales, dus als ik jou was zou ik nooit de volle mep betalen (Heb ik zelf iig nog nooit gedaan)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sandpatt
Voila, de hornet, supercarrier en PG map aangekocht voor 82 euro samen. Geen slechte deal lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sj0nsj44k schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 13:30:
Bedankt, ik zal dan waarschijnlijk voor de Viggen, F18 en A-10C gaan en daar nog 1 of 2 nieuwe maps bij kopen.

Tot nu toe heb ik mij bezig gehouden met de aa campaigns maar mij lijkt het ook wel leuk om een CAS campaign te beginnen.

Ik heb ook een behoorlijk goedkoop HOTAS setje (deze:https://tweakers.net/pricewatch/271368/thrustmaster-t-flight-hotas-x-zwart.html)
Is het nog aan te raden om een betere te nemen voor onder de 200 euro of is het kwaliteitsverschil dermate klein dat ik beter kan wachten en investeren in een echt goeie HOTAS?
Let wel, hoewel de Viggen kwalitatief erg goed is, is het ook een erg apart vliegtuig. Ik heb hem zelf niet maar heb wel wat tutorials bekeken, en die Zweden doen echt alles anders dan de rest. :P

Zowel de Viggen als de Warthog zijn beiden bedoeld voor ground attack, zij het middels een wat ander mission profile; de Viggen werd vooral gebruikt als strike aircraft, laag over de grond in één run de bommen afwerpen en maken dat je wegkomt. De Warthog is wat meer ter ondersteuning van grondtroepen, kan heel lang in de lucht blijven, heel veel én veel verschillende soorten wapens meenemen, en is echt verschrikkelijk traag.

Wat betreft je HOTAS; ik zou dan toch investeren in een wat betere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sj0nsj44k schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 13:30:

En misschien even besparen op de NTTR map. Die vind ik zelf iig niet echt bijzonder. Met Vegas, slechts één grote stad en weinig opties voor "realistische" scenarios.
Leuk voor a/g training, maar zodra je in a/a combat raketten gaat vuren is het virtuele "realisme" wel ver te zoeken..

Persian Gulf daarentegen, is wat mij betreft wel een absolute aanrader.

(en vergeet niet dat er dit jaar nog een gratis map beschikbaar komt!)

Oh Ja, en vanaf 19 april tot einde van de maand kun je all modules gratis uitproberen d:)b

[ Voor 4% gewijzigd door Bloedvat op 17-04-2020 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sj0nsj44k
Bloedvat schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 19:42:
[...]

En misschien even besparen op de NTTR map. Die vind ik zelf iig niet echt bijzonder. Met Vegas, slechts één grote stad en weinig opties voor "realistische" scenarios.
Leuk voor a/g training, maar zodra je in a/a combat raketten gaat vuren is het virtuele "realisme" wel ver te zoeken..

Persian Gulfdaarentegen, is wat mij betreft wel een absolute aanrader.

(en vergeet niet dat er dit jaar nog een gratis map beschikbaar komt!)

Oh Ja, en vanaf 19 april tot einde van de maand kun je all modules gratis uitproberen d:)b
Dan wordt het voor mij dus de Persian Gulf, leuk! en al helemaal als ik vanaf 19 april gratis modules kan proberen! allemaal via de dcs world website? of is dit een Steam actie. Dit komt wel goed samen, ik kan dan mooi zelf oordelen welke modules ik leuk vind en welke wat minder.

Qua Hotas ga ik dan nog even verder sparen, ik heb veel goed gehoord over de Warthog maar voor dat geld koop ik zowat een auto (of een videokaart 8))

Als ik @Bloedvat goed begrijp kan ik de modules beter ook in delen kopen zodat ik kan profiteren van de bonuspunten die ze mij geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
sj0nsj44k schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 21:19:
[...]

Dan wordt het voor mij dus de Persian Gulf, leuk! en al helemaal als ik vanaf 19 april gratis modules kan proberen! allemaal via de dcs world website? of is dit een Steam actie. Dit komt wel goed samen, ik kan dan mooi zelf oordelen welke modules ik leuk vind en welke wat minder.

Qua Hotas ga ik dan nog even verder sparen, ik heb veel goed gehoord over de Warthog maar voor dat geld koop ik zowat een auto (of een videokaart 8))

Als ik @Bloedvat goed begrijp kan ik de modules beter ook in delen kopen zodat ik kan profiteren van de bonuspunten die ze mij geven.
Deze wordt binnen de DCS-community ook veel gebruikt. En niet te duur, in tegenstelling tot de TM Warthog.
pricewatch: Thrustmaster T.16000M FCS Hotas Oranje, Zwart

Ik heb begrepen dat het binnenwerk van die stick hetzelfde is als bij de Warthog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sj0nsj44k
dawg schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 21:39:
[...]

Deze wordt binnen de DCS-community ook veel gebruikt. En niet te duur, in tegenstelling tot de TM Warthog.
pricewatch: Thrustmaster T.16000M FCS Hotas Oranje, Zwart

Ik heb begrepen dat het binnenwerk van die stick hetzelfde is als bij de Warthog.
Die had ik ook al bekeken maar het vele plastic dat het een beetje een goedkope look and feel geeft. Ook heb ik nogal grote handen en denk ik dat deze niet veel toevoegd boven het goedkope setje die ik nu al heb (ooit een keer gekocht voor rond de 40 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb ooit eens een 2e hands Warthog setje op de kop getikt. Werkt nog steeds perfect. De DCS hobby is al duur genoeg ;)

Je zou hooguit kunnen controleren of alle potmetertjes van de assen nog goed zijn (dat ze niet "spiken"), maar verder moet je je best doen om 't ding stuk te krijgen.

Effe terugkomend op mijn eerder bericht over die free trial. Dat is zelfs vanaf 18 april tot 19 mei!

YouTube: DCS WORLD - FREE FOR ALL MONTH!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sandpatt
Zo, de eerste oefenvluchtjes zitten erop. Meteen eens door de Dubai Frame kunnen vliegen.
Na 3 pogingen kunnen landen op de carrier. De eerste poging was eigenlijk al raak, maar ik was de hook vergeten.

Allemaal nog niet volgens de juiste procedures natuurlijk, maar wou het vliegen al eens aanvoelen.
Het wordt eerst al een hele opgave om de buttons te mappen op mijn Hotas X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Veel met de muis doen kan ook. ;)

Ik had straks mijn allereerste crash. Ik denk door de update gister. Een lege missie gaat goed, zodra er wat complexer in de missie zit, crasht DCS.

En sinds ik de KA-50, Mi-8 en F-5E heb aangeschaft een paar weken terug, heb ik alleen nog maar Russische comms, ongeacht coalition, NATO toestellen, blauwe AFB’s, etc.

En dat versta ik niet. ;( :+
Suggesties?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dawg schreef op vrijdag 17 april 2020 @ 22:37:
En dat versta ik niet. ;( :+
Suggesties?
:P
Cleanup en repair al geprobeerd?

Bij mij crashte dcs laatst iedere keer als ik een tweede missie startte of "fly again" koos. Zonder dat ik iets veranderd of ge-update had..

Met name de OB versie is een tamelijk grote teringzooi momenteel. Performance (in ieder gebal in VR) lijkt slechter dan ooit.

Best is om nu stable te draaien. Al heeft de kleine hotfix van gisteren heeft kennelijk ook negatieve invloed op de stable versie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Bloedvat geprobeerd, morgen testen.
In view of last months response, we are pleased to announce our upcoming Free For All event, starting April 19th, where you are welcome to try any and all our products (except campaigns) for free and without limitation for one month. This unlimited access to all our suite of products, including our top fighter jets, such as the F-16C, F/A-18C and A-10C Warthog will help take your mind off things for a while, giving you the opportunity to try something new, and to own it for 50% or less than the normal price.*

*Exclusions and comments:

All campaigns, F-14B and AJS-37 Viggen will not take part. JF-17 Thunder will have a 15.00 USD discount.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 01:02
Wat is een betere monitor setup. Ik speelde nu op 3440 ultrawide, allles high/ultra bijna 2080ti, maar ik merkte dat de hoogte van het scherm te kort schiet. (Bij bv omhoog kijken met eyetracking). Scherm is 34 inch.

Ik heb een ander scherm, 4k 32 inch die wellicht toch beter is voor dcs.

Voor ik alles ga omzetten jullie advies? (Aangezien dcs monitor settings ook nog wat werk is en eyetracking opnieuw instellen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@TweakerVincent wij begrijpen elkaar :)

Afbeeldingslocatie: http://rotjes.bangblog.eu/Cockpit.jpg

En het topic dat tot die keuze geleid heeft.

Één scherm is beter dan 3 omdat je dan geen schermranden hebt. VR begint in de buurt te komen van wat het moet doen om het scherm te vervangen, maar is denk ik nog één of twee generaties van het niveau waar ik wil overstappen.

Mijns inziens is groter beter. Bij mijn opstelling zou ik tot 55 inch prima kunnen hebben. Daarboven wordt het te breed om op de afstand van mijn opstelling het overzicht te behouden.

Er zijn nu wel betere schermen van dit formaat beschikbaar dan deze Iiyama, maar wel tegen een flinke prijs.

[ Voor 8% gewijzigd door ocf81 op 24-04-2020 17:08 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In tegenstelling tot ofc81, ben ik (zoals sommige hier wellicht weten) wel heel groot voorstander van VR en beleef ik geen plezier meer met 2D (en het scheelt een hoop ruimte).

Mijn advies zou dus ook zijn, verkoop die twee schermen en haal voor dat geld een HP Reverb :9 (of wacht even op diens opvolger)

Kleine kanttekening bij mijn advies:
  • Ik speel uitsluitend DCS (en heel af en toe AC en il-2)
  • Je hebt nog steeds wel een monitor nodig voor instellingen etc. (Ik gebruik een heel oude lcd tv)
Pagina: 1 ... 38 ... 64 Laatste

Let op:
Discord waar spelers elkaar kunnen vinden voor samenvliegen:
- CombatFlight https://discord.gg/sQcJps7Cqx