Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Bloedvat schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 10:35:
[...]

Maar ik maak me wel een beetje zorgen over de performance impact van die DC.

[...]

Maar goed, er zal wel goed over nagedacht worden :)
DCS is een eeuwige work in progress. DC in beta in 2021, en dat zal wel 1-2 jaar uitlopen, en dan heeft het nog wat jaren nodig om volwassen te worden op de hardware die dan mainstream is.
Reken er maar op dat het minstens 2025 kan worden voor het goed werkt. Ongeveer wanneer de F/A-18C en F-16C uit early access komen >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
downtime schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 12:57:
[...]

DCS is een eeuwige work in progress. DC in beta in 2021, en dat zal wel 1-2 jaar uitlopen, en dan heeft het nog wat jaren nodig om volwassen te worden op de hardware die dan mainstream is.
Reken er maar op dat het minstens 2025 kan worden voor het goed werkt. Ongeveer wanneer de F/A-18C en F-16C uit early access komen >:)
Tja, 't is nou eenmaal een relatief klein team, dus dat we met alles geduld moeten hebben, is een ding dat zeker is. Hoe dan ook, ik ben blij dat er in ieder geval 1 partij is die ons een mil flightsim beschikbaar stelt met VR support ;)

Trouwens laatst nog een leuke SP campaign ontdekt: Operation Coherent Force (F-18 Caucasus)

Ben zelf pas bij missie 4 en heb handmatig even cold en dark start aan gezet in de ME, maar tot nu toe best een aanrader. Niet te gecompliceerd, goed ge-script en draait soepel in VR (y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bloedvat schreef op zondag 20 oktober 2019 @ 10:35:
[...]

Tldr versie ;) :

[...]

Dit is waar we al jaren op wachten matuurlijk :9~

Maar ik maak me wel een beetje zorgen over de performance impact van die DC. Je merkt nu al snel dat performance kelderd zodra er het aantal units in je missie stijgt en dat terwijl e.e.a. zich meestal in een beperkt gebiedje afspeeld. Hoe gaat dat straks als de hele map dynamisch wordt? Het zal wel op basis berusten van "spawnen" (sorry weet effe niet het Nederlandse woord ervoor) wanneer je op een bepaalde afstand komt. Maar momenteel zorgt juist dat spawnen van units voor flinke (weliswaar korte) framedrops.

Maar goed, er zal wel goed over nagedacht worden :)
ik niet. aangezien ed's planning 2021 is voor de dynamic campaign, ga ik er vooralsnog van uit dat voor die tijd die nieuwe grafische engine + vulkan api al geïmplementeerd is. dat zal de performance wel ten goede komen denk ik.

dat, de dynamic campaign dus, en de weersimulatie en belichting (m.n. nacht) zijn toch wel de zaken waar ik het meest naar uit kijk. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SparC-EHV
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-05 13:35
Ach, naar wat ik allemaal lees op de fora en FB groepen concludeer ik dat we alleen maar verwend zijn en zaken uit perspectief gaan lopen. Iedereen speelt onderhand de open beta, met early access features en ipv te accepteren dat er bugs zijn, zeiken we dat het allemaal niet goed is. (heb mezelf er ook op betrapt mbt de F-16, maar ben natuurlijk Tomcat fan en vergeleek daarmee). Volgens mij vergeten we ook hoe complex eigenlijk zo`n digitale wereld is met allerlei verschillende toestellen, systemen, wapens en is het wellicht een wonder te noemen dat het toch al zo uitgewerkt is. Vergelijken met BMS is leuk, maar 1. Falcon4.0 werd destijds ook steeds uitgesteld, dacht zelfs al bijna 2 jaar). 2. Hoeveel tijd en energie is er door Microprose en later de community in gestoken om het te verbeteren de afgelopen 20 jaar (en dat met maar 1 toestel). 3. DCS is natuurlijk nog steeds eigendom van ED, dus qua sourcecode e.d. kan de community weinig doen en zijn we afhankelijk van hen.
Persoonlijk vind ik het een logische stap om bij de TWS bij de F-16 te implementeren en backwards naar de Hornet. Ik ben er happy mee, en zie elke stap voorwaarts als een uitbreiding. (Glas half vol) ipv velen die vinden wat er allemaal had moeten zijn. (Glas half leeg). Ja, je tikt wat af voor een toestel, maar nog steeds worden ze onderhouden (update mirage, f14, f18). Ik ken maar weinig games waar het zo`n ongoing proces is.

Given a task to do one that seems impossible, given the desire to do it...humans can accomplish almost anything. - Capt. Jim Lovell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

SparC-EHV schreef op maandag 21 oktober 2019 @ 09:54:

3. DCS is natuurlijk nog steeds eigendom van ED, dus qua sourcecode e.d. kan de community weinig doen en zijn we afhankelijk van hen.
Je kunt eens fantaseren wat er mogelijk zou zijn als ED de core simulatie open source zou maken (dat is niet waar ze hun geld mee verdienen). Sommige issues zouden dan door derden opgepakt kunnen worden en ED zou z’n geld nog steeds met (closed source) modules kunnen verdienen.

Maar dat zal wel nooit gebeuren. Open source maken betekent, naast heel veel andere zaken, dat ze aan hun relatie met de community moeten werken en dat zie ik niet snel gebeuren.

Misschien was het hier al gepost maar op Youtube een interessant filmpje over de historie van DCS met een paar interessante reacties eronder van de eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nieuws! :)

nieuwe a-10c warthog textures:
Afbeeldingslocatie: https://forums.eagle.ru/attachment.php?attachmentid=219882&stc=1&d=1571982669

early access featurelist voor de supercarrier:
plaatje
  • Highly detailed polygon model.
  • High-resolution textures that include realistic weathering and markings
  • Animated arresting wires and blast shields
  • Animated radar antennas
  • Animated aircraft elevators
  • Catapult bubble between catapults 1 and 2
  • Steam from catapults
  • Risers (guard rails) around aircraft elevators when lowered
  • Long-range line-up lights
  • IFLOLS
  • Animated “rabbit lights” along landing area centerline
  • Deck lighting
  • Functional air defence weapon systems:
  • Sea Sparrow - CWIS - Sea RAM
  • Option for Nimitz-class aircraft carriers of the Roosevelt sub-class:
  • CVN-71 Theodore Roosevelt - CVN-72 Abraham Lincoln - CVN-73 George Washington
  • Deck parking allowing up to 14 aircraft to be spawned on deck. We will review the possibility of increasing this number to 18 in the coming months.
  • Carrier radio communications for Case I, Case II, and Case III.
  • Static deck vehicles (AS32A-31A Flight Deck Tractor, AS32A-32A Hangar Deck Tractor, AS32A-36 Aircraft crash and salvage crane, P-25 Fire Fighting Vehicle) that can be placed by mission designers.
  • Static deck crew that can be placed by mission designers.
  • Animated deck crew for bow and waist catapults launches.

[ Voor 3% gewijzigd door dawg op 25-10-2019 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanuit de nieuwsbrief deze week:
Clouds: A very anticipated improvement coming to DCS is already making progress. Just a few of the improvements we are looking to add to this are (the following is subject to change):

Different cloud types, such as:
  • Cumulus
  • Сumulonimbus
  • Сirrus
  • And variations
  • Localized precipitation
  • Multiple cloud layers
  • Multi-player synchronization
  • Lower Performance overhead with minimal to no “pop-in”
Iemand enig idee, of ergens gelezen, of dit ook betekend dat we hiermee eindelijk verlost worden van die afgrijselijk roterende wolken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bloedvat schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 10:27:
Vanuit de nieuwsbrief deze week:

[...]

Iemand enig idee, of ergens gelezen, of dit ook betekend dat we hiermee eindelijk verlost worden van die afgrijselijk roterende wolken?
Dat valt te hopen, maar het is maar zeer de vraag. Het zou namelijk betekenen dat je moet afstappen van de zeer goedkope oplossing die ook wel bekend staat als impostor rendering, waarbij een 2D texture altijd naar de gebruiker gedraaid wordt en vervolgens geschaald wordt. Een wolk bestaat dan uit meerdere van die textures. Het draaien wat jij beschrijft is een neveneffect van die techniek veroorzaakt door dat de orientatie van de view wordt meegenomen in de rotatieberekening.

Het is mij niet duidelijk uit wat er tot nu toe gezegd is of ED nu gaan overstappen op volume gebaseerde wolken, waar dus een aardige hoeveelheid rendering aan te pas komt, of dat ze alleen het aantal typen en de dichtheid van de impostors gaan vergroten.

[ Voor 25% gewijzigd door ocf81 op 09-11-2019 11:00 ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ocf81 schreef op zaterdag 9 november 2019 @ 10:36:
[...]
of dat ze alleen het aantal typen en de dichtheid van de impostors gaan vergroten.
Zou dit dan niet een hoop tijdverspilling zijn? Iets oplappen dat in de basis al belabberd is. Of kunnen ze die impostors ook gebruiken bij volumetrische wolken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
How are the weather improvements coming along? (clouds that don’t ‘spin’ in VR anymore, more cloud types, thermals, turbulence near the ground as seen in Mover’s low level video)

We are in the process of developing a new cloud system that will support several types of clouds including cumulus, cumulonimbus, cirrus and the variations thereof and, of course, we’ll also include multilayered cloud structures.
"new cloud system", lijkt mij dat dat niet oplappen van de huidige wolken inhoudt.

heb ook ergens op het forum van eagle.ru gelezen dat deze nog dit jaar gereleased worden.
Afbeeldingslocatie: https://scontent.fmad3-8.fna.fbcdn.net/v/t1.0-9/74891482_10162605164620341_8671618668037144576_o.png?_nc_cat=101&_nc_oc=AQm-kxcWa3jSvtBBbFyfMa2JyDoT4fohRih24tPIZmnMVMVSoFTaKBoemIOx4XMeysQ&_nc_ht=scontent.fmad3-8.fna&oh=b7bcdb7c1e97b5f2e7ff76224fb5e8e9&oe=5E5F6CB1
Clouds: A very anticipated improvement coming to DCS is already making progress. Just a few of the improvements we are looking to add to this are (the following is subject to change):
Different cloud types, such as:
  • Cumulus
  • Сumulonimbus
  • Сirrus
  • And variations.
  • Localized precipitation
  • Multiple cloud layers
  • Multi-player synchronization
  • Lower Performance overhead with minimal to no “pop-in”

[ Voor 43% gewijzigd door dawg op 09-11-2019 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die screenshot kwam ik net ook tegen. Ik heb de poster ervan een PM gestuurd, met de vraag waar hij dit vandaan heeft (en of het echt is) :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@dawg en @Bloedvat Nieuw kan op vele manieren. Het valt mij op dat het in de bewoordingen van ED vooral gaat over het uitbreiden van de dynamiek van het weersysteem. Dat heeft meer van doen met het maken van beslissingen omtrent de weersomstandigheden dan met de techniek waarmee een wolk wordt afgebeeld.
Impostors kan je het best zien als de schermen op een toneel. Een enkel groot scherm als decor is erg flets en biedt weinig diepte ervaring. Als je het aantal laagjes uitbreidt dan lijkt het opeens een stuk echter vanaf de tribune. Met wolken kan je hetzelfde truckje uithalen. Je kan het aantal vergroten, ze kleiner maken en op meer dieptes plaatsen. Ook de textures zelf kan je meer variëren en selecteren via shaders om zo meer soorten wolken te simuleren. Met meer pufjes wolk gaat het er wel leuker uitzien maar kunnen de kosten toch binnen de perken gehouden worden. Het kan ook mooi schalen met slechts een paar variabelen. Een paar extra textures passen wel in de 8GiB die de GPU van vandaag de dag aan boord heeft. Dichter bij kan je altijd nog kiezen voor andere technieken of gewoon de dichtheid van het aantal laagjes aanpassen om het echter te laten lijken
Een quad met een texture is een tamelijk goedkope handeling die grotendeels met een shader kan worden gedaan. Het afbeelden van een volumetrische wolk kan op een aantal manieren. De 3D texure manier is hiervan de goedkoopste. Maar dat is nog steeds duurder dan een 2D texture. Het valt te bezien wat het zal worden. Ik zeg ook niet dat het niet kan, maar qua rendering kan ik mij voorstellen dat het wellicht nog niet per se gaat gebeuren.

[ Voor 32% gewijzigd door ocf81 op 09-11-2019 19:31 . Reden: Wispelturigheid ]

© ocf81 1981-infinity
Live the dream! | Politiek Incorrecte Klootzak uitgerust met The Drive to Survive
Bestrijd de plaag die woke heet! | Servitisatie plaveit de weg naar slavernij. Kies je eigen weg!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nieuws! :Y)

bron: https://forums.eagle.ru/s...p?p=4108174&postcount=224
Master Server Infrastructure Maintenance
We will have infrastructure maintenance works to be performed on Tuesday, November 19, 2019 from 04:00 to 06:00 UTC. All users will not be able to connect to the DCS Master server and all account sessions will be reset. We appreciate your patience and understanding during this short downtime.

Stable Release updated
After a relatively large number of Open Beta updates, we have released a substantial update to the Stable version of DCS World. Among the many highlights of the new Stable version, users will now be able to enjoy the Early Access version of the DCS: F-16C Viper.
gepland voor de volgende open beta update:
F-16C Viper
  • Track While Scan (TWS) radar mode
  • AUTO steerpoint sequence mode
  • Corrected flight director (sherm) behavior
  • Functional CMDS (countermeasures) DED page
  • New stores drag implementation
  • Initial data link (Link 16 / MIDS)
  • External lights
  • Centerline fuel tank
  • Corrected lock maintenance when switching master mode
  • Corrected radar lock-only RWR indication
  • Corrected INS steerpoint change
  • Corrected HMCS enable/disable HOTAS command
F/A-18C Hornet
  • Aft Pod Antenna Option
Following the 20 November 2019 Open Beta, we will heavily focus on the Hornet to include such items as Track While Scan (TWS) and AACQ radar modes, updates to the targeting pod, and updates to existing weapons systems and countermeasures.
Development Report #5
Supercarrier - "Population" of our new aircraft carrier is not limited to the flight deck but also the sailors and pre-flight crew of the island. Following the early access release, it will later it will be possible to occupy the Air Boss and Landing Signal Officer (LSO) locations in both 2D and VR. All of this will be available in the new DCS: Supercarrier module.
Afbeeldingslocatie: https://forums.eagle.ru/attachment.php?attachmentid=221171&stc=1&d=1573794970
Afbeeldingslocatie: https://forums.eagle.ru/attachment.php?attachmentid=221173&stc=1&d=1573794970

tot zover. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dawg schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 16:35:
nieuws! :Y)

bron: https://forums.eagle.ru/s...p?p=4108174&postcount=224

[...]

gepland voor de volgende open beta update:
F-16C Viper
  • Track While Scan (TWS) radar mode
  • AUTO steerpoint sequence mode
  • Corrected flight director (sherm) behavior
  • Functional CMDS (countermeasures) DED page
  • New stores drag implementation
  • Initial data link (Link 16 / MIDS)
  • External lights
  • Centerline fuel tank
  • Corrected lock maintenance when switching master mode
  • Corrected radar lock-only RWR indication
  • Corrected INS steerpoint change
  • Corrected HMCS enable/disable HOTAS command
F/A-18C Hornet
  • Aft Pod Antenna Option
[...]

Development Report #5
Supercarrier - "Population" of our new aircraft carrier is not limited to the flight deck but also the sailors and pre-flight crew of the island. Following the early access release, it will later it will be possible to occupy the Air Boss and Landing Signal Officer (LSO) locations in both 2D and VR. All of this will be available in the new DCS: Supercarrier module.
[Afbeelding]
[Afbeelding]

tot zover. :)
Jammer om te zien dat de F/A-18 nu het kleine broertje van de F-16 is geworden.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ocf81 schreef op zaterdag 16 november 2019 @ 14:46:
[...]

Jammer om te zien dat de F/A-18 nu het kleine broertje van de F-16 is geworden.
damned if they do, damned if they don't. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Development Report #6
  • Working with our partners at Deka Ironwork, we plan to release the DCS: JF-17 Thunder on December 4th, 2019. It will be available from both the DCS World e-Shop and Steam. Stay tuned for more details!
  • The team has been cranking away on the F-16C Viper, but we needed a few more days to complete the announced features for the next Open Beta. Eagerly awaited features of the next F-16C update will be the Track While Scan (TWS) radar mode, initial data link, external lights, centerline fuel tank, and more. Following this Open Beta, our modern-day fixed-wing jet dev team will focus on the Hornet’s targeting pod, TWS and other radar modes, updates to weapons like the JDAM and JSOW, and more.
  • Supercarrier work continues to revolve around the deck crew animations, improved lighting and visual effects as well as the LSO station. We are on track to release the Early Access of this module in the very near future.
  • Both the A-10C and Ka-50 new cockpits are progressing well with a lot of work invested into realistic textures and effects. We will use these products to take cockpit night lighting to the next level.
  • The Mi-24 cockpits are progressing well and we should be able to show you the first renders in the very near future.
  • The P-47 is looking beautiful inside and out and our flight model engineers have been very busy tuning the flight dynamics to match the real aircraft based on excellent references and first-hand pilot experience.
  • The visual effects of the new WWII damage model are now getting most of the focus because the internal damage effects and the physics are nearly complete. It’s just as important for the damage to look correct as the impact on systems and aircraft performance.
  • The basics of the dynamic campaign simulation engine are working in the map view and we’ve been using this to test the RTS element of the system. To support this, we’ve been adding new icons to the map for items like factories, warehouses, logistic units, and more. Work is also underway on providing visual indications of ground force movements and emplacements in the map view.
meer in de link. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
En niet te vergeten:

SALE!!! *O*

Ik heb deze maar even binnengehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Veel plezier ermee. Jammer dat ze nooit de TOW versie gemodelleerd hebben.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +2 Henk 'm!
ocf81 schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 20:29:
Veel plezier ermee. Jammer dat ze nooit de TOW versie gemodelleerd hebben.
Zeker jammer
Die "domme" raketjes zijn leuk, maar je raakt er geen hol mee...
Helaas hebben ze ook nog eens de miniguns flink mider effectief gemaakt (waren ook wel erg overpowered)

Ik hoop dat we ooit een westerse attack heli kunnen vliegen. De Hind ziet er fantastisch uit en is geweldig veelzijdig, maar ik heb weinig behoefte om Cyrillisch schrift te leren :P

Doe mij maar een AH-1 of AH-64 variant :9~

Edit:
Voor wie het interesseert.. Ik heb een static template gemaakt voor een soort oversized FARP in Musandam Oman (PG map), met alleen gebruik van de standaard static objects (dus geen mods benodigd)

Download hier

Afbeeldingslocatie: https://forums.eagle.ru/attachment.php?attachmentid=221648&d=1574605513
Afbeeldingslocatie: https://forums.eagle.ru/attachment.php?attachmentid=221649&d=1574605513
Afbeeldingslocatie: https://forums.eagle.ru/attachment.php?attachmentid=221629&d=1574585706
Afbeeldingslocatie: https://forums.eagle.ru/attachment.php?attachmentid=221627&d=1574585706

[ Voor 36% gewijzigd door Bloedvat op 24-11-2019 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schurem
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 08:34

Schurem

Anytime, Anywhere

Mooi werk chef!

Ik lees al cyrillisch, dus die gebochelde krokodil kan ik wel hebben. Meer een probleem met helicopters in het algemeen. Ik kan met een tomcat lezen en schrijven, een tango op niveau dansen met een spitfire, maar een helicopter... nachtmerries.

Hebben jullie Wags' youtube kanaal bijgehouden? Veel fijne sinterklaaskadootjes voor de viper :D Hoewel het dingetje wat ik bovenaan mijn verlanglijstje had staan (een EEGS radar-assisted gunsight) er nog niet bij is..

[ Voor 14% gewijzigd door Schurem op 26-11-2019 09:44 ]

Oh! I have slipped the surly bonds of earth, And danced the skies on laughter-silvered wings; Sunward I've climbed, and joined the tumbling mirth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Schurem schreef op dinsdag 26 november 2019 @ 09:36:
Mooi werk chef!

Ik lees al cyrillisch, dus die gebochelde krokodil kan ik wel hebben. Meer een probleem met helicopters in het algemeen. Ik kan met een tomcat lezen en schrijven, een tango op niveau dansen met een spitfire, maar een helicopter... nachtmerries.

Hebben jullie Wags' youtube kanaal bijgehouden? Veel fijne sinterklaaskadootjes voor de viper :D Hoewel het dingetje wat ik bovenaan mijn verlanglijstje had staan (een EEGS radar-assisted gunsight) er nog niet bij is..
en misschien komt er voor het einde van het jaar ook nog (een begin van) geïntegreerde voip, en nieuw cloudsystem. hopen dat ze dat ook nog halen voordat het kerst is, zou mooi zijn i.c.m. de aankomende updates voor de f-16c en daarna f/a-18c. :)

en natuurlijk 4 december de release van de dekawork jf-17.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schurem

Schurem

Anytime, Anywhere

Hmmm die nieuwe wolken, daar zou ik helemaal mee <drumroll> in de wolken zijn! <badabum ching!>

Oh! I have slipped the surly bonds of earth, And danced the skies on laughter-silvered wings; Sunward I've climbed, and joined the tumbling mirth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor diegene die overwegen die nieuwe Hiey campaign te downloaden (UH-1H Huey - WORLDS APART Spring 2025):

Ik heb nu 3 missies gespeeld waarvan er 2 soort van "bugged" waren. Eentje stopte zelfs midden tijdens de missie. Niet zozeer fouten van de makers, maar meer te wijten aan gebreken in DCS. Echter ben ik van mening dat je hier als mission creator rekening mee moet houden (zeker bij paid DLC's)

Wellicht dat de overige 9 missies vlekkeloos zullen verlopen, maar ik dacht het hier toch even te melden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Tja, de missies die ik speel zijn of on-line of zelf gemaakt. Die laatste categorie is meer trainingssituaties, echter soms wel met de complexiteit van een campaign missie. (meerdere grondgroepen die bewegen, CAPs en strike group packages, tankers en AWACS aan beide kanten)

Ik kan mij voorstellen dat deze foutjes er in de loop van de tijd zijn ingeslopen en dat het onderhoud aan de missies om dit te verhelpen achter loopt.

[ Voor 21% gewijzigd door ocf81 op 29-11-2019 21:26 ]

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!
ocf81 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 21:26:
Ik kan mij voorstellen dat deze foutjes er in de loop van de tijd zijn ingeslopen en dat het onderhoud aan de missies om dit te verhelpen achter loopt.
Deze campaign is gloedje nieuw,dus die vlieger gaat niet op..
Als ik die missie-brekende fouten in missie 2 en 3 effe negeer (missie 4 zojuist ging wel helemaal goed), zijn er gewoon nog steeds net iets te veel details waar ik me aan irriteer. Text messages met nieuwe objectives die na 'n paar seconden weer weg zijn (en de bijbehorende audio text is van slechte kwaliteit), afschuwelijk veel Duits->Engels spelfouten, zojuist in een missie "It's getting dark, let's head back" terwijl het ochtend is en lichter wordt.... om maar eens wat te noemen..

Mja, online lijkt me best heel leuk, maar dan moet je wel kunnen praten met elkaar en aangezien ik mijn licht slapende dochtertje niet wil wakker maken is dat geen optie ;)
Daarnaast moet ik 'm op pauze kunnen zetten als dat even nodig is..

Maar goed, er zijn gelukkig best een paar SP mission pareltjes te vinden (voorlopig nog voldoende voor mij)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimskie
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-09 18:41
Het heeft weer een tijdje geduurt maar ik zit eindelijk in de DCS flow :)

Lang geleden het spel eens gedownload omdat ik al een HOTAS had, maar vond het te ingewikkeld met duizend keyboard shortcuts. Pas na maanden later kwam ik er achter dat de betaalde modules clickable cockpits hadden. Dus de F/A 18 maar gekocht _/-\o_

Deels voor DCS een VR bril aangeschaft maar helaas trekt mijn graka (GTX 1080) dat niet lekker.
Dus.... vorige week nog een investering gedaan en voor een mooie prijs een TrackIR op de kop getikt.

Langzaam aan ben ik door de training missies aan het spelen en Chuck's Guide aan het lezen. Heerlijk op m'n gemakkie allemaal!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pimskie schreef op maandag 2 december 2019 @ 10:28:
Het heeft weer een tijdje geduurt maar ik zit eindelijk in de DCS flow :)

Lang geleden het spel eens gedownload omdat ik al een HOTAS had, maar vond het te ingewikkeld met duizend keyboard shortcuts. Pas na maanden later kwam ik er achter dat de betaalde modules clickable cockpits hadden. Dus de F/A 18 maar gekocht _/-\o_

Deels voor DCS een VR bril aangeschaft maar helaas trekt mijn graka (GTX 1080) dat niet lekker.
Dus.... vorige week nog een investering gedaan en voor een mooie prijs een TrackIR op de kop getikt.

Langzaam aan ben ik door de training missies aan het spelen en Chuck's Guide aan het lezen. Heerlijk op m'n gemakkie allemaal!
welkom! :)

welke vr heb je geprobeerd? ik heb zelf ook een gtx1080 i.c.m. een oculus rift en ervaar geen problemen. was wel even verschillende settings proberen maar niks ingewikkeld of veel werk of zo.
de meningen verschillen maar na vr kon ik niet meer terug naar de trackir. :P

de f/a-18c is een fijn toestel inderdaad, en het begint nu enigszins op te schieten met de features van het vliegtuig. als je de f/a-18c waardeert zul je de f-16c en de jf-17 (deze komt 4 december aanstaande) ook wel waarderen! ;)

voor tutorials kan ik je ook ed’s eigen matt wagner zijn youtube aanraden, en die van redkite. en natuurlijk hier vragen.
ocf81 schreef op vrijdag 29 november 2019 @ 21:26:
Tja, de missies die ik speel zijn of on-line of zelf gemaakt. Die laatste categorie is meer trainingssituaties, echter soms wel met de complexiteit van een campaign missie. (meerdere grondgroepen die bewegen, CAPs en strike group packages, tankers en AWACS aan beide kanten)

zin om een van je trainingsmissies te delen, ben nu wel benieuwd. :+

[ Voor 18% gewijzigd door dawg op 02-12-2019 17:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Schurem

Schurem

Anytime, Anywhere

En Crash Laobi. Die zijn ook goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Schurem schreef op maandag 2 december 2019 @ 18:40:
En Crash Laobi. Die zijn ook goed :)
In elk geval erg grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimskie
dawg schreef op maandag 2 december 2019 @ 17:56
[...]

welkom! :)

welke vr heb je geprobeerd? ik heb zelf ook een gtx1080 i.c.m. een oculus rift en ervaar geen problemen.
[...]
Thanks! Geprobeerd met een Rift S. En vlieg nog steeds wel in VR, maar enkel freeflight en een beetje aanklooien. Als ik echt targets moet spotten doe ik dat voor alsnog met trackIR. Inderdaad is de beleving wel een stuk minder, maar ik heb het idee wel meer te zien. En, niet geheel onbelangrijk, is met trackIR mijn FPS 60/70, IPV 30/40 met VR.
dawg schreef op maandag 2 december 2019 @ 17:56
[...]
de f/a-18c is een fijn toestel inderdaad, en het begint nu enigszins op te schieten met de features van het vliegtuig. als je de f/a-18c waardeert zul je de f-16c en de jf-17 (deze komt 4 december aanstaande) ook wel waarderen! ;)
[...]
Oeioeioei, eerst maar de modules voor de F/A 18 onder de knie krijgen 8)7 Ik ben nu bezig met de unguided bomb training wat nog wat tijd nodig heeft :P

Ik ga de andere traningen checken!

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pimskie schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 08:38:
[...]

Thanks! Geprobeerd met een Rift S. En vlieg nog steeds wel in VR, maar enkel freeflight en een beetje aanklooien. Als ik echt targets moet spotten doe ik dat voor alsnog met trackIR. Inderdaad is de beleving wel een stuk minder, maar ik heb het idee wel meer te zien. En, niet geheel onbelangrijk, is met trackIR mijn FPS 60/70, IPV 30/40 met VR.

[...]

Oeioeioei, eerst maar de modules voor de F/A 18 onder de knie krijgen 8)7 Ik ben nu bezig met de unguided bomb training wat nog wat tijd nodig heeft :P

Ik ga de andere traningen checken!
huh, maar 60-70 i.c.m. trackir? komt vrij laag op me over, toen ik nog met trackir vloog haalde ik 144 (max van mijn scherm) zonder problemen, zelfde grafische kaart.

waarschijnlijk weet je dit al, maar voor de zekerheid. :+
settings - controls - ui layer -> hier kun je vr zoom en vr spyglass zoom instellen voor je hotas. erg handig in vr. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
4K of FHD? Op FHD kan zelfs een RX580 nog wel de 70 halen. Op 4K wordt dat een heel ander verhaal.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimskie
dawg schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 16:43:
[...]

huh, maar 60-70 i.c.m. trackir? komt vrij laag op me over, toen ik nog met trackir vloog haalde ik 144 (max van mijn scherm) zonder problemen, zelfde grafische kaart.

waarschijnlijk weet je dit al, maar voor de zekerheid. :+
settings - controls - ui layer -> hier kun je vr zoom en vr spyglass zoom instellen voor je hotas. erg handig in vr. :P
Nee, wist ik nog niet! Thanks voor de tip. En de 60/70 FPS is idd in 4K.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
pimskie schreef op woensdag 4 december 2019 @ 08:52:
[...]

Nee, wist ik nog niet! Thanks voor de tip. En de 60/70 FPS is idd in 4K.
Zoals je al gemerkt hebt is DCS niet bepaald een lichte game (performance wise dan). Zeker niet in VR.

Wat we meestal aanraden bij nieuwkomers (hartelijk welkom trouwens :)) is om te starten met lage graphics settings en dan langzaam een voor een de boel opschroeven tot je een goede balans te pakken hebt tussen graphics en performance.

Ik zou als ik jou was starten met de volgende graphics settings:
Texture en Terrain op "high"
De rest op "low" en dan een voor een opschroeven

Grote FPS vreters zijn: Heat Blur, Shadows (met name terrain en alle units op de grond), MSAA, SSAA
(als je pc het trekt zijn cockpit shadows wel erg gaaf.

VR settings:
PD op 1.0
Van wat ik gelezen heb, zou het niet veel effect hebben om deze hoger te zetten met de Rift S. Ik heb zelf een "gewone" Rift, en daar zorgt een hogere PD setting voor duidelijk scherper beeld (ten koste van fps helaas)

Oh en pak een fatsoenlijk gevulde missie om mee te testen, anders kom je later voor vervelende verrassingen. Deze missie van Surrexen zou je kunnen gebruiken. Is sowieso echt een aanrader!

[ Voor 10% gewijzigd door Bloedvat op 05-12-2019 12:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimskie
Thanks!

Met de graphics heb ik al heel veel zitten vogelen. Ook in het verleden al. Het is te doen in VR met de FPS, maar mijns inziens niet optimaal. Zeker wanneer er andere vliegtuigen bij komen dropt de FPS te ver om comfortabel te spelen. Jammer, maar helaas.

Die missie kende ik nog niet, super tip. Hopelijk later vanavond uitproberen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
pimskie schreef op donderdag 5 december 2019 @ 18:26:
Thanks!

Met de graphics heb ik al heel veel zitten vogelen. Ook in het verleden al. Het is te doen in VR met de FPS, maar mijns inziens niet optimaal. Zeker wanneer er andere vliegtuigen bij komen dropt de FPS te ver om comfortabel te spelen. Jammer, maar helaas.

Die missie kende ik nog niet, super tip. Hopelijk later vanavond uitproberen!
Ik weet niet wat voor CPU je hebt en hoeveel RAM, maar die twee zijn bij DCS net zo belangrijk als je GPU. En mocht je er nog geen hebben, een ssd helpt laadtijden enorm te reduceren.
(He bah, wat een hoop afkortingen... sorry :P )

Is er al iemand hier die de nieuwe Deka module heeft kunnen testen?
Ik heb 'm zelf nog niet gekocht omdat ik er niet echt 'warm' van word. Weet niet echt waarom.. heb er gewoon niks mee.
Ik had begrepen dat deze niet in EA staat is, maar gewoon helemaal af, klopt dat? Zou wel eens verfrissend zijn binnen DCS. Om die reden ben ik wel erg benieuwd naar reviews en meningen.

[ Voor 21% gewijzigd door Bloedvat op 05-12-2019 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pimskie
Bloedvat schreef op donderdag 5 december 2019 @ 18:58:
[...]

Ik weet niet wat voor CPU je hebt en hoeveel RAM, maar die twee zijn bij DCS net zo belangrijk als je GPU. En mocht je er nog geen hebben, een ssd helpt laadtijden enorm te reduceren.
(He bah, wat een hoop afkortingen... sorry :P )
Ja goeie.. helaas een wat verouderde CPU (pricewatch: Intel Core i5-4690 Boxed) en 'slechts' 16GB RAM. Beide zaken die ik graag zou updaten, maar dan moet ik er ook weer een nieuw MOBO onder schroeven :/ Het kan dus goed zijn dat m'n CPU een bottleneck is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schurem

Schurem

Anytime, Anywhere

Ja dat is ie. Mijn DCS liep een stuk beter toen ik er een i7 4970k en nog eens 16gb inprikte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schurem

Schurem

Anytime, Anywhere

Afbeeldingslocatie: https://s3.amazonaws.com/blogs.comedycentral.com-production/wp-content/uploads/sites/58/2014/05/1206-spooky.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Hehe _O-

Is er al iets van een release date (of kwartaal ofzo) bekend gemaakt? Tegenwoordig doet ook ED steeds meer via Facebook en dat heb (wil) ik niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schurem

Schurem

Anytime, Anywhere

Niet dat ik weet, maar het duurt zo te zien niet lang meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Schurem schreef op zondag 8 december 2019 @ 21:16:
Niet dat ik weet, maar het duurt zo te zien niet lang meer.
Potverdikkies... Komen mooie tijden aan! *O*
Iron Mike van Heatblur had ergens (ik kan de link niet meer vinden) aangegeven dat ze trachten om de Forrestal class nog voor het einde van dit jaar uit te brengen. Uiteraard geen beloftes, maar ook dat zal dus niet heel lang meer duren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
kwestie van weken denk ik, aangezien ed nu een subforum voor de supercarrier aangemaakt heeft. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dawg schreef op maandag 9 december 2019 @ 17:18:
kwestie van weken denk ik, aangezien ed nu een subforum voor de supercarrier aangemaakt heeft. :9
Ik vroeg me al af waar die bleef :P

Kleine heads up voor de Hornet vliegers hier;
Ik heb het zelf nog niet kunnen testen, maar het schijnt dat JSOW en JDAMs na het uitlijnen, ook uitgelijnd blijven. Je kunt nu dus eindelijk switchen tussen wapens of zelfs AA en AG mode, zonder opnieuw je GPS bommen uit te moeten uitlijnen.
Scheelt weer een hoop kostbare tijd boven vijandelijk gebied ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
langverwacht, morgen in de open beta update:

Acties:
  • 0 Henk 'm!
update vandaag!

naast onder andere de introductie van tws in de hornet, wing flex op de viper, en nog meer, ook vrij onverwacht nieuwe cockpit textures voor de a-10c, én nieuwe textures voor de normandy map. :)

[ Voor 7% gewijzigd door dawg op 18-12-2019 19:11 ]

dawg schreef op woensdag 18 december 2019 @ 19:10:
update vandaag!

naast onder andere de introductie van tws in de hornet, wing flex op de viper, en nog meer, ook vrij onverwacht nieuwe cockpit textures voor de a-10c, én nieuwe textures voor de normandy map. :)
Gisteren de A-10C effe getest. Ik zou de verschillen niet direct kunnen aanwijzen (te lang geleden dat ik er voor het laatst in zat). Maar de vorige keer toen ik in de cockpit stapte, had ik het gevoel dat ik in een bus-simulator zat uit 2001, dat had ik gisteren beslist niet.

Wel erg jammer dat de VR pilot body ook in deze module nog ontbreekt.. Dat is echt een VR killer imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bloedvat schreef op donderdag 19 december 2019 @ 07:00:
[...]

Gisteren de A-10C effe getest. Ik zou de verschillen niet direct kunnen aanwijzen (te lang geleden dat ik er voor het laatst in zat). Maar de vorige keer toen ik in de cockpit stapte, had ik het gevoel dat ik in een bus-simulator zat uit 2001, dat had ik gisteren beslist niet.

Wel erg jammer dat de VR pilot body ook in deze module nog ontbreekt.. Dat is echt een VR killer imo
ik moet de warthog nog steeds proberen met de nieuwe cockpit textures. overigens is er vandaag een hotfix voor wat kleine zaken uitgekomen. o.a. ook wat bugfixes voor de warthog.

ben de laatste tijd wat meer aan het simracen, ik zal binnenkort weer eens vliegen en tws en andere goodies uitproberen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dawg schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 16:09:
[...]

ik moet de warthog nog steeds proberen met de nieuwe cockpit textures. overigens is er vandaag een hotfix voor wat kleine zaken uitgekomen. o.a. ook wat bugfixes voor de warthog.

ben de laatste tijd wat meer aan het simracen, ik zal binnenkort weer eens vliegen en tws en andere goodies uitproberen. :P
Ik ben ook de laatste tijd "vreemd" gegaan :P
Assetto Corsa en Il-2

Maar het blijft meestal bij one night stands (of misschien a few night stands dan...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walhallo
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 05-06-2024
Ik ben ook weer begonnen met vliegen, tijdens de sale toch maar de Harrier op de kop getikt.

(voorheen vooral met mijn spitfire / F86 / Huey gevlogen).

Zit nu erg te twijfelen tussen de F-14 en de F-18, weet iemand of de super carrier een losse module wordt, of wordt hij bij een bestaande vliegtuig module geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Walhallo schreef op maandag 23 december 2019 @ 15:45:

Zit nu erg te twijfelen tussen de F-14 en de F-18, weet iemand of de super carrier een losse module wordt, of wordt hij bij een bestaande vliegtuig module geleverd?
Het wordt een losse module al zou het me niets verbazen als je korting krijgt als je de F/A-18 en Supercarrier tegelijk koopt. Dus het kan de moeite zijn om even te wachten met aanschaf van de F/A-18.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walhallo
downtime schreef op maandag 23 december 2019 @ 16:47:
[...]

Het wordt een losse module al zou het me niets verbazen als je korting krijgt als je de F/A-18 en Supercarrier tegelijk koopt. Dus het kan de moeite zijn om even te wachten met aanschaf van de F/A-18.
Hmm dan ga ik inderdaad maar maar even wachten, voorlopig toch nog bezig met het verticaal opstijgen. Ondanks ervaring met de huey toch nog lastig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
downtime schreef op maandag 23 december 2019 @ 16:47:
[...]

als je de f/a-18c al hebt krijg je korting op de supercarrier module, dit heeft ed al aangegeven. dus vrijwel zeker zal er ook wel een combipack komen voor mensen die de hornet nog niet hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Walhallo schreef op maandag 23 december 2019 @ 16:56:
[...]

Hmm dan ga ik inderdaad maar maar even wachten, voorlopig toch nog bezig met het verticaal opstijgen. Ondanks ervaring met de huey toch nog lastig ;)
Als je in VR speelt, dan raad ik je sterk de Hornet aan, die heeft i.t.t. de Tomcat wel gewoon een VR pilot body ;)

Om je te helpen bij je keuze:
Persoonlijk is de Hornet by far mijn favoriete module. Mijn favorieten, in volgorde, zijn de:
  1. Hornet (binnenkort dus ook de supercarrier met korting)
  2. Huey
  3. Warthog
  4. Harrier
  5. Viper (nog net té early access om echt van te genieten imo)
  6. Tomcat (geweldig gemaakt door HB, maar ik hou gewoon iets meer van modernere avionics)
  7. Black Shark (ooit supergaaf, nu een tikkie gedateerd, maar krijgt binnenkort een grafische update)
  8. FC3 (leuk voor effe, maar gaat meer richting Ace Combat dan naar realisme)
(Die laatste opmerking over FC3 zal mogelijk wat discussie ontketenen hier _O- )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:48

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ik denk dat je met nr7 de Kamov Ka50 Black Shark bedoeld...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GurbY{nl} schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 10:46:
Ik denk dat je met nr7 de Kamov Ka50 Black Shark bedoeld...
hehe inderdaad, vergissing :P

[ Voor 22% gewijzigd door Bloedvat op 24-12-2019 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walhallo
Bloedvat schreef op dinsdag 24 december 2019 @ 10:36:
[...]

Als je in VR speelt, dan raad ik je sterk de Hornet aan, die heeft i.t.t. de Tomcat wel gewoon een VR pilot body ;)

Om je te helpen bij je keuze:
Persoonlijk is de Hornet by far mijn favoriete module. Mijn favorieten, in volgorde, zijn de:
  1. Hornet (binnenkort dus ook de supercarrier met korting)
  2. Huey
  3. Warthog
  4. Harrier
  5. Viper (nog net té early access om echt van te genieten imo)
  6. Tomcat (geweldig gemaakt door HB, maar ik hou gewoon iets meer van modernere avionics)
  7. Black Shark (ooit supergaaf, nu een tikkie gedateerd, maar krijgt binnenkort een grafische update)
  8. FC3 (leuk voor effe, maar gaat meer richting Ace Combat dan naar realisme)
(Die laatste opmerking over FC3 zal mogelijk wat discussie ontketenen hier _O- )
Mooi, de Hornet gaat op de lijst, moet eerlijk zeggen dat ik me nog niet erg verdiept heb in de moderne avionics, dat is ook de reden dat ik me nog niet zo verdiept heb in de A-10. Moet zeggen dat met VR het wel wat makkelijker maakt omdat ik me nu minder druk hoef te maken om het mappen van de Hotas en toetsen en gewoon de touch controller gebruik om dingen aan te zetten. (en Voice Attack is ook superhandig voor radio menu, nu 25% korting op steam)

mijn lijst:
1 : Huey
2 : Spitfire
3 : F86
4 : Harrier
5 : A-10
6: Mustang
7 : FC3 (idd niet realistisch genoeg voor mijn smaak)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
de f/a-18c is een redelijk makkelijk te leren toestel, ook wel qua hotas. ik vond de a-10c (en ook f-16c die veel weg heeft van de a-10c v.w.b. de hotas) lastiger.

de hornet, de huey en de viper zijn mijn favo's. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schurem

Schurem

Anytime, Anywhere

Vliegt niemand hier glorieuze machines van de volksrevolutie? MiG-15 is echt supergaaf. Cyka Blyat blyat gaan de kanonnen en de kapitalisten liggen in stukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Schurem Ik vind het leuk om voor de rode kant te vliegen in multiplayer. De FC3 vliegtuigen zijn wel het meest aansprekend qua wapentuig dat je er mee kan gebruiken. Ik heb ook alle MiGs gekocht, maar ik heb maar een paar uur in elk van die vliegtuigen en enkel offline.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schurem

Schurem

Anytime, Anywhere

Als je een keer tijd hebt, kan ik je aanraden een weekend of twee te spenderen aan de Museum Relic serie van vluchten. Nu iets van zes piek in de store. Je kan m vliegen met de sabre of met de MiG-15 en hij is erg tof. Je bent er ongeveer een uur of vijftien zoet mee schat ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Walhallo
Voor de liefhebbers, dit weekend (tot en met zondag) kan je gratis de F14 proberen.

Het lukte me om in de eerste vlucht en eerste poging hem op de carrier te zetten 8)7 , ik vermoed beginners geluk..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Walhallo schreef op zaterdag 28 december 2019 @ 09:38:
Voor de liefhebbers, dit weekend (tot en met zondag) kan je gratis de F14 proberen.

Het lukte me om in de eerste vlucht en eerste poging hem op de carrier te zetten 8)7 , ik vermoed beginners geluk..
Ik heb de Tomcat al, maar bovenstaande is zeker een aanrader om van al dat moois te proeven!

Voor diegene die net als ik genieten van de vernieuwde A-10C cockpit; Enemy Within 3.0 Campaign van Baltic Dragon, is echt super goed, via Steam iets van €3,50 ofzo en niet te moeilijk als je, net als ik, alles weer opnieuw moet leren. Ik heb de A-10C module 10 jaar geleden gekocht, maar ik heb er nu weer net zoveel plezier aan als toen.

Ik heb ook Piercieng Fury campaign maar gelijk gekocht, nu deze nog in sale is :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wow! Vet! *O*
Wist niet dat deze module al zover af was (ik dacht dat ze net pas met ontwikkelen begonnen waren).

Dit gaat zeker een day one purchase worden voor mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bloedvat schreef op zondag 29 december 2019 @ 18:38:
[...]

Wow! Vet! *O*
Wist niet dat deze module al zover af was (ik dacht dat ze net pas met ontwikkelen begonnen waren).

Dit gaat zeker een day one purchase worden voor mij
voor dit toestel is een livery van santini air een must. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dawg schreef op zondag 29 december 2019 @ 19:07:
[...]

voor dit toestel is een livery van santini air een must. ;)
Uiteraard

En aansluitend kunnen ze natuurlijk meteen starten aan een gemodificeerde Bell 222 module

(misschien dan ook gelijk wat van die ouwe militaire A-Team Jeep-jes erbij, want die vliegen altijd zo lekker over de kop als je er op schiet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bloedvat schreef op zondag 29 december 2019 @ 20:20:
[...]

Uiteraard

En aansluitend kunnen ze natuurlijk meteen starten aan een gemodificeerde Bell 222 module

(misschien dan ook gelijk wat van die ouwe militaire A-Team Jeep-jes erbij, want die vliegen altijd zo lekker over de kop als je er op schiet)
wel de bewapende versie met afterburners van de bell 222 dan. 8-)

ja, gemodificeerd inderdaad. :P

[ Voor 3% gewijzigd door dawg op 29-12-2019 20:24 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!
ik weet niet of jullie hier al van gehoord hebben, en/of hier interesse in hebben, maar ik post het toch maar even. :)
EO presenteert Hoogvliegers: dramaserie over F16-piloten

Hoogvliegers vertelt het verhaal van Rutger (Josha Stradowski), Guus (Soy Kroon) en Leyla (Sinem Kavus): drie jonge mensen in opleiding tot vlieger bij de Koninklijke Luchtmacht. Tegen de achtergrond van de jarenlange loodzware opleiding, een geopolitiek conflict met Rusland en een gevaarlijke missie in het Midden-Oosten maken we de vrienden mee op hun bewogen reis naar volwassenheid. We zijn deelgenoot van hun kameraadschap, de relatie met hun familie, hun verdriet, vreugde en liefdes, in tijden van oorlog en vrede.

Errol Nayci is bedenker en producent van de serie. Hoogvliegers geeft volgens hem een unieke en realistische inkijk in een wereld die normaal gesloten blijft. "We draaiden de serie op locaties in Jordanië, Marokko, de Verenigde Staten en op verschillende luchtmachtbases in Nederland. Eveneens uniek aan de serie is dat de Koninklijke Luchtmacht haar medewerking heeft verleend aan de serie – niet financieel, maar met materieel en met volledige redactionele vrijheid.”

Luchtopnames
Begin augustus merkten inwoners van Zeeland, West-Brabant en de Zuid-Hollandse eilanden luchtopnames op. Het ging hier om cruciale scenes voor Hoogvliegers waarbij gevlogen werd met twee F-16's, een Pilatus PC-7 en een C-130 Hercules-transporttoestel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Schurem

Schurem

Anytime, Anywhere

Supervet, Hollandse topgun. Kan mij niet bommen dat het de EO is en waarschijnlijk zo braaf en zo knullig als de pest. Kom maar door met die shit! Vet!

Acties:
  • +3 Henk 'm!
dawg schreef op maandag 30 december 2019 @ 18:58:
ik weet niet of jullie hier al van gehoord hebben, en/of hier interesse in hebben, maar ik post het toch maar even. :)

[...]

[YouTube: Hoogvliegers | Official Trailer | vanaf 11 januari 21.35 uur | NPO 1 en NPO Start]
De pessimist (en ex-Luchtmachter) in mij, verwacht vooral veel tenenkrommende tv, maar ik zal zeker proberen het een eerlijke kans te geven :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Schurem de nederlandse top gun is lang geleden al eens gemaakt, in documentairevorm, ook over de opleiding tot gevechtsvlieger. zijn allemaal (10 geloof ik) terug te zien op youtube. erg interessant wel. :)

@Bloedvat ja, misschien. maar toch ben ik wel benieuwd hoor. lekker vliegtuigjes kijken. :+

[ Voor 5% gewijzigd door dawg op 01-01-2020 04:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:48

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Heb de trailer van Hoogvliegers gezien.... Mijn hemel wat een drama... Als oud Klu kvv'er werd ík er in ieder geval niet echt blij van.

Wel blij van de aankondiging van een nieuwe, gratis map: https://www.facebook.com/...rianas/10162995500445341/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vooral gaaf als je van water houdt :O

Ach ja, 't is gratis he :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Bloedvat schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 19:06:
[...]

de screens zijn wel veelbelovend moet ik zeggen. :)
Afbeeldingslocatie: https://forums.eagle.ru/attachment.php?attachmentid=224309&stc=1&d=1578044722
8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walhallo
Bloedvat schreef op vrijdag 3 januari 2020 @ 19:06:
[...]

Een corsair erbij en een zero en ik ben blij 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Walhallo schreef op maandag 6 januari 2020 @ 08:11:
[...]

Een corsair erbij en een zero en ik ben blij 😁
Kweenie. In 1944/45 was een Zero maar net goed genoeg om als kamikaze toestel te dienen. Het was geen partij meer voor een Corsair. Niet voor niets wordt de Battle of the Philippine Sea van 1944, waar ze met Hellcats van de US Navy te maken kregen, ook wel de Great Marianas Turkey Shoot genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparC-EHV
Dat lag niet aan de zero, maar aan de piloten van de Japanners. De goede vliegers waren allemaal al neergehaald, dus in 1944 was het gros van de vliegers recht uit school.

Given a task to do one that seems impossible, given the desire to do it...humans can accomplish almost anything. - Capt. Jim Lovell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen79
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 16-09 14:26
SparC-EHV schreef op maandag 6 januari 2020 @ 10:50:
Dat lag niet aan de zero, maar aan de piloten van de Japanners. De goede vliegers waren allemaal al neergehaald, dus in 1944 was het gros van de vliegers recht uit school.
Was het niet zo dat de Amerikanen juist de veteranen terugstuurden naar school om hun ervaring over te dragen terwijl de Japanners ze lieten doorvliegen tot het einde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Het is allebei waar. In 1941 was de Zero even goed als de beste westerse toestellen maar hadden de Japanners betere piloten. De kwaliteit van de piloten was toen beslissend.
In 1944/45 was de Zero niet veel verbeterd t.o.v. 1941, terwijl de Amerikanen wel veel beter materiaal kregen, en de kwaliteit van Amerikaanse piloten was sterk verbeterd terwijl de kwaliteit van Japanse piloten juist afnam. Een optelsom dus.

De Japanners hadden het probleem dat het vermogen van hun motoren achterbleef bij de Amerikaanse motoren waardoor de Zero niet te zwaar kon zijn. En daardoor bleven ze qua bewapening en bescherming voor de piloot ver achter bij de Amerikaanse toestellen uit 1944/45.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schurem

Schurem

Anytime, Anywhere

Komt nog bij dat de zero erg licht gebouwd was en niet beschikte over de rubberen laag die ervoor zorgde dat de brandstoftank niet leegliep als er een kogel doorheen ging. Hoewel het een snelle, zeer wendbare en voor zijn tijd zwaar bewapende machine was, was de zero tegen de corsair en de hellcat echt niets meer waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 12:02
De screenshots van de nieuwe kaart doet mij een beetje denken aan Arma, en dan voornamelijk de tweede kaart die uitgebracht is. Ziet er leuk(er) uit voor helicopter missies dan op de originele map aangezien hier een stuk meer detail lijkt te bestaan. Ik ben benieuwd! Vooral tof dat ze een nieuwe kaart uitbrengen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aan de screenshots te zien, is de nieuwe map zeer geschikt voor drugs cartel gerelateerde operaties.

Ik bedoel, zo'n dikke witte Mercedes in een krottenwijkje? Dat kan geen zuivere koffie zijn! :N
Afbeeldingslocatie: https://www.digitalcombatsimulator.com/upload/iblock/e6b/Mariana_4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SparC-EHV
Bloedvat schreef op dinsdag 7 januari 2020 @ 09:42:
Aan de screenshots te zien, is de nieuwe map zeer geschikt voor drugs cartel gerelateerde operaties.

Ik bedoel, zo'n dikke witte Mercedes in een krottenwijkje? Dat kan geen zuivere koffie zijn! :N
[Afbeelding]
Dat vraagt om 10 CBU-97 Clusters om dat eiland weg te vagen >:) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
veel nieuws! :9

DCS Supercarrier
We are pleased to announce that the DCS: Supercarrier module will also include a greatly updated Kuznetsov-class aircraft carrier (without deck animation), the Su-33 Flanker D for DCS World (for those of you who don’t already own it), and the Arleigh Burke-class guided-missile destroyer!
  • The Kuznetsov is a Russian-built aircraft carrier that is substantially improved over the existing version in DCS World. It is a completely new model with detailed geometry, textures, lighting, and animations. Players can operate the Su-33 Flanker D from the Kuznetsov, including carrier landings and ski-jump ramp takeoffs. In addition to a formidable suite of surface-to-air defenses, the Kuznetsov is also armed with P-700 Granit anti-ship cruise missiles. The Kuznetsov sister ship, the Varyag, was sold to China and now serves in the Chinese Navy as the Liaoning.
  • A cornerstone of today’s American Carrier Battle Group (CVBG) is an array of Arleigh Burke-class guided-missile destroyers. Built around the SPY-1D radar and AEGIS battle management system, the Arleigh Burke-class provides an effective air defense umbrella around the CVBG and is also armed with Harpoon and Tomahawk cruise missiles, close-in gun systems, torpedoes, and a 5-inch deck gun.
Afbeeldingslocatie: https://forums.eagle.ru/attachment.php?attachmentid=224713&stc=1&d=1578639704
These new naval elements to DCS World will be at home in the recently announced Mariana Islands map. Although the island portion of the map will be approximately 400x400 km, the overall map size will be 1000x1000 km in order to provide realistic ranges for modern-day naval operations, sensors, and weapon systems.

As with the new Nimitz-class aircraft carrier model for Supercarrier, the Kuznetsov and Arleigh Burke will be visible to all in multiplayer, regardless if you own the Supercarrier module.

DCS: Supercarrier will be available for pre-order on January 17th with a 30% discount and will deliver as an Open Beta by the end of Q1 2020. Owners of DCS: F/A-18C will receive a discount when purchasing DCS: Supercarrier.

The Channel Map
In addition to the Mariana Islands map, we are pleased to announce the first dedicated World War II map for DCS World that is created by Eagle Dynamics: The Channel map! This map will represent southeast England, the English Channel, and portions of the low countries and north eastern France. The map is built to support missions and campaigns between the late 1930s and 1945 with a new level of detail and realism not seen before in a DCS World map. Airfields of the map include:
  • Manston
  • Detling
  • Hawkinge
  • Lympne
  • Dunkirk Mardyck
  • Saint-Omer Longuenesse
  • Merville Calonne
  • Abbeville Drucat
Afbeeldingslocatie: https://forums.eagle.ru/attachment.php?attachmentid=224716&stc=1&d=1578639859
DCS: The Channel Map will be available for pre-order with a 30% discount in early February 2020.

Falkland Islands Map3rd party by RazBam aangekondigd.
Syria Map3rd party by Ugra Media aangekondigd.

Vulkan API aangekondigd.
In order to improve game performance, particularly in VR and take advantage of today’s hardware, we have been working on the integration of the Vulkan API into DCS World over the past year. This is an important undertaking, but we believe it will be well worth the end-results.

DCS World 2.5.6 Lighting Improvements
Afbeeldingslocatie: https://forums.eagle.ru/attachment.php?attachmentid=224724&stc=1&d=1578640273
This month we begin the testing of version 2.5.6 of DCS World that will include improvements to the lighting system. This will be most evident at night when viewing the cockpits. In addition to cockpit lighting, overall world lighting will appear more natural and balanced with improved tones.

Following this, our goal will be to further enhance world lighting by allowing multiple world-lighting sources. This will provide a much more natural and realistic appearance to the world.

Clouds and Weather
Another important DCS World enhancement in 2020 will be the delivery of substantially improved weather and clouds. The first step is our new system will render many different types and sizes of clouds in multiple layers. These clouds will impact certain sensors, and be synchronized in network play. We are setting a high bar for ourselves, and it is taking a bit longer than expected. However, we trust that it will be well worth the wait.

In parallel, we are also working on significant improvements to the dynamic weather system of DCS World that will also take advantage of this new cloud system as well as pressure fronts.

Voice Chat (VC)
In late 2019 we released the first test version of our free, integrated voice chat system into DCS World. Since then, we have been analysing your feedback to make further improvements. Thank you for all the great comments! In 2020, we aim to deliver peer-to-peer connectivity and user chat “rooms” generation. The next step thereafter will be to support radio modulation and frequencies as well as varied mic and audio characteristics of helmets and radios from different eras. Our final goal will be to include communications jamming and secure voice capability. This will continue to be a free and fully integrated feature of DCS World.

Aircraft Artificial Intelligence (AI)
In 2019 we made initial improvements to the dogfight AI that delivers more realistic and human behaviour, this also includes implementation of modern control theory Necessary Condition Analysis (NCA) and Incremental Nonlinear Dynamic Inversion (INDI) to all our AI aircraft in DCS in 2020. The new approach will extend flight envelopes and improve AI control quality and control response in mass and moment of inertia changes. In 2020 we will continue this effort, but also devote resources to improve other AI areas to include:
  • Beyond Visual Range (BVR) offensive and defensive behaviour
  • Formation keeping and correct use of external lights
  • Air-to-Ground attack maneuvers
  • Very-low level flight and terrain following
  • Defensive threat responses (SAM and AAA)
Airfield Air Traffic Control (ATC)
Another AI task that we will kick off in 2020 is a new implementation of ATC radio communications for airfields. This will be a more realistic and complete ATC system to account for ground, tower, departure, and approach controllers, as well as account for variables that include VRF/IFR and overhead/straight in.

We will be working with subject matter experts to ensure that this new ATC system is a valuable addition to DCS World immersion and enjoyment.

Air-to-Ground Radar and Forward-Looking Infrared (FLIR)
Critical to complete the F/A-18C and F-16C, will be the inclusion of completed air-to-ground (AG) radar and Forward-Looking Infrared (FLIR) sensor systems. Last year, the JF-17 Thunder used our AG radar application programming interface (API) to great success. We will continue to improve the AG radar API and use it for both the Hornet and Viper. We will continue to enhance this area of expertise and work to improve radar shadowing, synthetic aperture radar (SAR) support, and varied resolution based on the type and era of radar.

The updated FLIR API will be used to improve the targeting pod’s infrared (black hot/white hot) cameras. This is a rather large undertaking because it not only involves programming tasks to account for thermal dynamics of world and unit objects but also creating thermal maps for all objects in DCS World and how they behave under different conditions.

Dynamic Campaign
Work on the dynamic campaign has been underway for over a year, and the progress has been steady on this very complex task. We understand that this is one of the most awaited features in DCS World and we are giving it the attention it deserves.

Much of the work is focused on the dynamic campaign creation tool layers as part of the Mission Editor, developing machine learning mechanics, and creating an AI neural network for the RTS element of the system. The machine learning and neural network tasks are particularly challenging, but we believe they should provide a unique dynamic campaign experience.

We expect to start testing this feature in the latter part of 2020.

meer afbeeldingen en informatie aangaande WW2 en AI units kun je vinden in het weekend news topic op het forum van ed.
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schurem

Schurem

Anytime, Anywhere

Sodeju da's weer een dikke deze week! Ik raak nog uitgedroogd van zoveel lekkers op één hoop! Betere AI, beter weer, betere ATC, betere verlichting 's nachts...

Afbeeldingslocatie: https://tenor.com/FFN0.gif

Grr antiek kloteforum.. nou da's dus die welbekende 'oh my' gif van george takey die er dan heel gay bij knipoogt.

[ Voor 120% gewijzigd door Schurem op 10-01-2020 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ben vooral heel benieuwd naar hoe ver ze zijn met Vulkan API implementatie, maar daar zeggen ze helaas niks over (behalve dan dat ze er afgelopen jaar aan gewerkt hebben)

Verder een heel mooi lijstje plannen!! *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[b]dawg schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 16:48

Clouds and Weather
Another important DCS World enhancement in 2020 will be the delivery of substantially improved weather and clouds. The first step is our new system will render many different types and sizes of clouds in multiple layers. These clouds will impact certain sensors, and be synchronized in network play. We are setting a high bar for ourselves, and it is taking a bit longer than expected. However, we trust that it will be well worth the wait.

In parallel, we are also working on significant improvements to the dynamic weather system of DCS World that will also take advantage of this new cloud system as well as pressure fronts.
Ik lees "multiple layers", kan ik hieruit afleiden dat we geen volumetrische wolken hoeven te verwachten en dat ze dus ook zullen blijven roteren als ik mijn hoofd draai in VR?
Of is dat een onterechte conclusie? (ik heb er geen verstand van)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ik weet het niet, maar ik denk eigenlijk van niet, alleen kan ik het niet meer terugvinden op het forum.

wel dit, in dat interview van mudspike met wags vorig jaar.
We are in the process of developing a new cloud system that will support several types of clouds including cumulus, cumulonimbus, cirrus and the variations thereof and, of course, we’ll also include multilayered cloud structures.
ik mag toch aannemen dat men dan ook rekening houdt met de volumetrie van de wolken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zoals nu ook wel uit de quotes duidelijk wordt gaat het om de creatie van een complexer weermodel met een grotere variatie aan weertypen en bijbehorende wolken waarbij ook meerdere luchtlagen gesimuleerd worden. Dit is in lijn met wat we vorige maand besproken hadden. Visualisatieverbeteringen verwacht ik pas nadat Vulkan is geïmplementeerd.

Ik ben wel verbaasd dat er al over nieuwe lightning gesproken wordt, aangezien dat afhankelijkheden heeft met de renderingmethode. Ik zou het een desinvestering vinden als je eerst in HLSL moet schrijven en vervolgens moet omzetten naar GLSL als je nu al weet dat je ze toch al in GLSL moet gaan schrijven. Op zich zijn er wel tools beschikbaar om HLSL om te zetten naar GLSL, maar ik vraag me af of dat ook efficiënte shaders op zal leveren. Wellicht dat de engine meer op global lighting niveau verbeteringen gaat zien die voor de shaders komen. We gaan het zien...

Voor de AI en ATC, nice! :)

Dat er nu pas een echte DC op poten wordt gezet is gewoon een blamage. Falcon had dit 22 jaar geleden al! Gelukkig kan je daar dan wel een extra core tegenaan gooien, heeft die ook eindelijk eens wat te doen.

© ocf81 1981-infinity

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Voor diegene die de DCS nieuwsbrief niet ontvangen:

:9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!
https://www.digitalcombat...hop/modules/supercarrier/

sinds vandaag in pre-order. $35, als je de f/a-18c hebt $25.

needless to say dat ik dat niet kon laten liggen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
dawg schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 21:01:
[...]

https://www.digitalcombat...hop/modules/supercarrier/

sinds vandaag in pre-order. $35, als je de f/a-18c hebt $25.

needless to say dat ik dat niet kon laten liggen. :P
Steam users moeten nog even geduld hebben (had Nineline van ED laten weten)

(Ik heb vrijwel al mijn modules via Steam gekocht en daarna ge-transferred naar standalone)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bloedvat schreef op vrijdag 17 januari 2020 @ 21:16:
[...]

Steam users moeten nog even geduld hebben (had Nineline van ED laten weten)

(Ik heb vrijwel al mijn modules via Steam gekocht en daarna ge-transferred naar standalone)
vanwaar via steam eigenlijk?

en de supercarrier komt eind q1, volgens de aankooppagina heb je er 2.5.6 voor nodig. dus die versie komt dan neem ik aan tegelijkertijd, wat dus betekent dat de nieuwe nightlighting dan ook beschikbaar zal zijn. :Y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
dawg schreef op zaterdag 18 januari 2020 @ 01:55:
[...]

vanwaar via steam eigenlijk?
Als je via Steam koopt, heb je DCS beschikbaar via twee platformen (Steam en stand alone). Als je via ED koopt, zit je "vast" aan stand alone.
Daarnaast is Steam vrijwel altijd een paar Euro per module goedkoper (maar eerlijkheid gebied te zeggen dat het bonuspuntensysteem van ED dit wellicht weer recht trekt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-06 12:55
Ben vrij nieuw met DCS.Had al eens de Black Shark met update naar 2 gekocht, maar lang laten liggen. Nu vlieg ik soms even met de Huey, heb ik sinds een maand, en gisteren de Hornet gekocht. Overweldigend veel tutorials etc beschikbaar. Ik moet zo langzamerhand ook mijn X52 Pro maar eens goed instellen. Ik heb een aantal weken de Rift S- erg leuk! Triple scherm vliegen (en autoracen) doe ik nu niet meer.

Vraagje: de Supercarrier lijkt me ook een mooie uitbreiding, maar zouden daar nu ook al missions bij zitten, of moet je die zelf maken?

[ Voor 4% gewijzigd door flopdoc op 19-01-2020 10:29 ]

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
dawg schreef op vrijdag 20 december 2019 @ 16:09:
[...]

Ja Iracing..... continue strijd om tijd en aandacht (en ook nog motor, piano, hond, Lone Echo etc en vriendin- in willekeurige volgorde).

RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flopdoc schreef op zondag 19 januari 2020 @ 10:28:
[...]
Vraagje: de Supercarrier lijkt me ook een mooie uitbreiding, maar zouden daar nu ook al missions bij zitten, of moet je die zelf maken?
Ik vermoed dat er wel wat missies bij zullen zitten, maar verwacht er niet te veel van.
Totdat ED hun dynamic campaign uitbrengen (ergens in 2021 waarschijnlijk), zijn we aangewezen op user made missies. Maar er zijn voldoende pareltjes om het een hele tijd uit te houden hoor.
Kijk eens op het ED forum naar de verschillende DCE missies aldaar. Bij veel van deze missies kun je iets instellen waardoor je voortgang bijgehouden wordt (soort van dynamische campaigns dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flopdoc
Ik heb eens gekeken op het forum bij de missions. Het barst ervan! Nog niet voor de supercarrier gezien, maar die komen ook vast wel. Ik houd het eerst maar bij de tutorials, de standaard missions en wat er voor de Persian Gulf is.

Pagina: 1 ... 37 ... 64 Laatste

Let op:
Discord waar spelers elkaar kunnen vinden voor samenvliegen:
- CombatFlight https://discord.gg/sQcJps7Cqx