GefeliciteerdKoriel schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 11:28:
Hoi iedereen,
Heb het midden oosten weer overleefd,
Nog niet iedereen heeft betaald. Graag nog even laten weten of je het nog gaat doen.
jeroen at wedda punt nl
- Ircghost
- Registratie: Februari 2010
- Laatst online: 16-09 12:02
Honeybadger doesn't care!
Topicstarter:strip_icc():strip_exif()/u/347700/honeybadger.jpg?f=community)
Iedereen heeft zijn code gemailed gekregen!
Interessant programma.
Het zal wel aan de settings liggen, maar ik zie alleen mezelf terug.
Niet Rob en ook niet de AWACs waar we beiden in zijn gecrashed..
Morgen weer eens vliegen trouwens? Het is alweer een tijdje geleden.
[ Voor 33% gewijzigd door Compizfox op 14-01-2016 22:58 ]
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Dat ligt aan jouw instellingen. Boven de 3d view heb je 3 drop down menu's. Daar selecteer je bijvoorbeeld jezelf en Rob.
Ik zie ook alleen maar mezelf.
Maar komt dat niet gewoon omdat we zelf niet aan het hosten waren? (waren een pub gejoined)
Maar komt dat niet gewoon omdat we zelf niet aan het hosten waren? (waren een pub gejoined)
Outlaw28 schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 22:45:
Interessant programma.
Ik weet niet precies waar het aan ligt. Ik heb gisteren ook een pub gejoined, maar een paar minuten. In de acmi file zag ik ook alleen mijzelf terug. De track file was wel behoorlijk wat groter. Op het moment dat ik de track een keer had afgespeeld was er een nieuwe acmi file die wel alles in zich had... ??CrashOverDrive schreef op donderdag 14 januari 2016 @ 23:24:
Ik zie ook alleen maar mezelf.
/edit, was wel in de laatste 1.42 beta

In bepaalde servers (bijvoorbeeld de 104th) kun je alleen jezelf zien in de tracks van TacView. Dan moet je inderdaad de track in-game terugkijken om alles te kunnen zien.
- Ircghost
Ik zat nog wel even te kijken, wel balen dat we alleen gratis updates krijgen tot en met 2.9, vooral aangezien 3.0 er ook binnenkort aankomt
Komt allemaal goed! Vandaag zal ik niet vliegen. Werken tot 9 uur. Dan vroeg bed in voor goed weekend 
Morgen avond ga ik zeker even vliegen.
Ik zat nog even te kijken.. want ik zie op Youtube een enkele filmpjes met de Black Sea map in 2.0. Is dit idd mogelijk of is het hoax?
Morgen avond ga ik zeker even vliegen.
Ik zat nog even te kijken.. want ik zie op Youtube een enkele filmpjes met de Black Sea map in 2.0. Is dit idd mogelijk of is het hoax?
- Ircghost
Ik ben er dit weekend ook zeker bij met vliegen
Mijn pedalen zijn afgegeven bij de buren zie ik.
Geen idee of ik er dit weekend aan toe kom, maar het kriebelt wel ontzettend
Geen idee of ik er dit weekend aan toe kom, maar het kriebelt wel ontzettend
Weet je wel zeker dat het 2.0 alpha is en niet gewoon 1.5 beta?NinjaTrek2891 schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 15:20:
Interface is in beide toch hetzelfde.
Vertel?Ircghost schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 14:28:
Ik zat nog wel even te kijken, wel balen dat we alleen gratis updates krijgen tot en met 2.9, vooral aangezien 3.0 er ook binnenkort aankomt
Gaan ze dan eindelijk de twee development branches mergen zodat je Black Sea en NTTR in dezelfde versie kunt spelen?
- Ircghost
Oh wait, we zitten pas op 1.4 ik dacht dat tacview al 2.4 zatCompizfox schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 17:00:
[...]
Vertel?
Gaan ze dan eindelijk de twee development branches mergen zodat je Black Sea en NTTR in dezelfde versie kunt spelen?
Oh, nevermind dan. Ik dacht dat je het over DCS had.Ircghost schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 17:02:
[...]
Oh wait, we zitten pas op 1.4 ik dacht dat tacview al 2.4 zat. Ik heb het over Tacview versienummer hè en niet DCS.
Ik vraag me af of straks Black Sea bij NTTR gevoegd gaat worden of andersom.Compizfox schreef op vrijdag 15 januari 2016 @ 17:00:
[...]
Vertel?
Overigens is vanaf nu de Red Flag campaign te koop voor de F-15C
Gratis dacht ik voor mensen die op tijd NTTR hebben gepreordered.
Probeer na negenen nog even te vliegen..
/edit.. update moest ik wel forceren
/edit.. update moest ik wel forceren
[ Voor 33% gewijzigd door Koriel op 15-01-2016 20:49 ]
1.5 is nog steeds niet gefixed. Gisteren gekeken ff snel. Nog steeds slecht infrarood
Dus ik koop die campaign voor de a-10c ook nog niet.
Dus ik koop die campaign voor de a-10c ook nog niet.
[ Voor 24% gewijzigd door NinjaTrek2891 op 15-01-2016 22:14 . Reden: Omdat ik gewoon eerst alles moet typen en dan verzend moet drukken. ]
Nieuwe headset komt vandaag binnen. Even kieken hoe ik de clip van TIR er op krijg.
Wat superglue.. ;-)
Dat is echt een K*t clip... valt er bij mij continue af, soms zelfs het boompje eraf.. Ik heb al een reserve clip op voorraad liggen.. (Het helpt niet dat mijn zoon hem er standaard afrukt... ;-) )
Dat is echt een K*t clip... valt er bij mij continue af, soms zelfs het boompje eraf.. Ik heb al een reserve clip op voorraad liggen.. (Het helpt niet dat mijn zoon hem er standaard afrukt... ;-) )
Ik zit er aan te denken dat ding op de pet te vervangen voor dat andere. Ik begreep dat die duurdere variant ook beter werkt. Deze "flipt" m regelmatig alle kanten op, wat vrij storend en misselijkmakend is.
ik heb juist de clip omdat de IR dan veel sterker is. (Geen last door zon enzo)
Want dat ding op de pet is enkel reflectoren. Dus als de zon daar in blaast word al het licht van de zon in je IR gekaatst. Dus ook de Infrarood van de zon.
Want dat ding op de pet is enkel reflectoren. Dus als de zon daar in blaast word al het licht van de zon in je IR gekaatst. Dus ook de Infrarood van de zon.
- Ircghost
Bij mij begint na 4 jaar de trackIR base een beetje losjes te raken. Hij tilt dus constant achterover.. misschien maar wat lijm of iets dergelijks tussen plaatsen.
Bij mij is de base er helemaal al af. Heb hem vastgezet op mijn monitor met dat kneedspul waarmee je posters op de muur kunt ophangen. Stond nog nooit zo stevig. De clip is echt veel beter dan dat spul op de pet. Eigenlijk nooit problemen met spikes oid.Ircghost schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 15:55:
Bij mij begint na 4 jaar de trackIR base een beetje losjes te raken. Hij tilt dus constant achterover.. misschien maar wat lijm of iets dergelijks tussen plaatsen.
Mss morgenavond vliegen? Dacht te hebben gelezen dat als de A10 het doel een beetje verlicht, de Mirage er wel wat op kwijt kan... Buddy laser..
/edit, schijnt nog niet te kunnen...
[ Voor 2% gewijzigd door Koriel op 16-01-2016 18:06 . Reden: Extra plus spelling ]
Al eens een laserpoint gemaakt met NVG op?
Mijn TrackIR clip is helemaal gelijmd. en de TrackIR zelf is aan mn monitor geplakt met dubbeltapeIrcghost schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 15:55:
Ik hoor het al; topkwaliteit 
Mijn PS3 Eye Camera zit ook met ducttape aan m'n monitor vast trouwens. Werkt best goed
Mijn PS3 Eye Camera zit ook met ducttape aan m'n monitor vast trouwens. Werkt best goed
Mijn TrackIR is ook alweer een oudjeCompizfox schreef op zaterdag 16 januari 2016 @ 18:26:
Ik hoor het al; topkwaliteit
Bijna een kratje Grolsch geleegd met kameraad van me.. /hangover
Goed. Gisteren pedalen aangesloten en met de Huey gevlogen.Na een paar keer crashen ging het best aardig. Nog wat infanterie neergemaaid met de miniguns.
Vandaag probeerde ik het weer eens. In het begin werkten de pedalen, maar nu werken ze ineens niet meer. In de software worden wel de toe brakes herkend, maar niet de rudder bewegingen.
Nu weet ik dat het waarschijnlijk gewoon de software/driver is (#JustSaitekThings...), maar komt dit jullie bekend voor? Hoe is dit opgelost? Reinstall van de drivers?
Vandaag probeerde ik het weer eens. In het begin werkten de pedalen, maar nu werken ze ineens niet meer. In de software worden wel de toe brakes herkend, maar niet de rudder bewegingen.
Nu weet ik dat het waarschijnlijk gewoon de software/driver is (#JustSaitekThings...), maar komt dit jullie bekend voor? Hoe is dit opgelost? Reinstall van de drivers?
Dit komt mij niet bekend voor, je hebt de drivers van de rudders geinstalleerd? En onder windows control panel? Plug je ze direct in de pc of via een USB hub?Outlaw28 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 15:33:
Goed. Gisteren pedalen aangesloten en met de Huey gevlogen.Na een paar keer crashen ging het best aardig. Nog wat infanterie neergemaaid met de miniguns.
Dat gaat direct in de PC. Het gekke is dat ik dus wel response zie op de beide toebrakes, maar niet de rudder. Drivers zijn goed geïnstalleerd en alles werkte vanmiddag, maar toen ik neer stortte met de Huey en opnieuw wilde beginnen werkte het opeens niet meer. Is een USB hub met externe voeding echt zo beinvloedrijk?
Hm dat klinkt wel gek, heb ik echt nooit last van gehad. Bij de axis commands staat alles wel goed? DCS bind normaal alle axis commands op mijn rudder, throttle en joystick. Dan moet ik alleen de commands verwijderen voor waar ik het niet voor wil gebruiken en dan ben ik good to go..
Dat heb ik dus al gedaan. In de software van Saitek zelf kan je ook controleren of alles werkt. Dan zie je een plaatje van het product en dan licht de knop op die je dan gebruikt. Daar reageert hij dus ook niet op de rudder. Ik zit trouwens in het voetbalstadion, koriel, dus TS lukt nu niet. Straks mogelijk even tot 20.45
En ingame als je Rctrl+enter doet, zie je dan wel je input?
Komt er nog iemand een rondje doen? Zit nu alleen met Koriel
Ok, tacview recording in the server werkt nu ook voor clients,
%USERPROFILE%\Saved Games\DCS\Config\serverSettings.lua for DCS World 1.5+
cfg =
{
["advanced"] =
{
["allow_object_export"] = true,
}, -- end of ["advanced"]
} -- end of cfg
Lees het net pas... jouw horloge loopt ietsje achter... het was na middernacht ipv 20:45.. ;-)Outlaw28 schreef op zondag 17 januari 2016 @ 17:45:
Dat heb ik dus al gedaan. In de software van Saitek zelf kan je ook controleren of alles werkt. Dan zie je een plaatje van het product en dan licht de knop op die je dan gebruikt. Daar reageert hij dus ook niet op de rudder. Ik zit trouwens in het voetbalstadion, koriel, dus TS lukt nu niet. Straks mogelijk even tot 20.45
Ja en nee. Ik was beschikbaar tot 20.45 omdat ik een missie had met een Engelse Arma 3 clan. Die was eerder afgelopen wegens technische problemen. Vandaar dat ik nog even ben gaan vliegen..Koriel schreef op maandag 18 januari 2016 @ 00:37:
[...]
Lees het net pas... jouw horloge loopt ietsje achter... het was na middernacht ipv 20:45.. ;-)
Dus vandaag de rudders terugsturen?Outlaw28 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 07:06:
[...]
Ja en nee. Ik was beschikbaar tot 20.45 omdat ik een missie had met een Engelse Arma 3 clan. Die was eerder afgelopen wegens technische problemen. Vandaar dat ik nog even ben gaan vliegen..
Ik heb zonet Coolblue gebeld. Die sturen vandaag nog een retourbon, welke ik op de doos moet plakken. Zodra deze bij hen ontvangen is, kan ik met bijbetaling van 25 euro een nieuwe krijgen. Maar tegen de tijd dat die bij mij operationeel zijn, zal het wel eind van de week zijn, helaas.
Dat word nog maar even spelen met fixed wing..
Ach, dat ging toch ook goed? Even druk vandaag, maar zal kijken of ik iets leuks en snel in elkaar kan zetten. Afhankelijk van de planning voor vanavond zou ik misschien na 21:00 kunnen hosten.Outlaw28 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 09:29:
[...]
Ik heb zonet Coolblue gebeld. Die sturen vandaag nog een retourbon, welke ik op de doos moet plakken. Zodra deze bij hen ontvangen is, kan ik met bijbetaling van 25 euro een nieuwe krijgen. Maar tegen de tijd dat die bij mij operationeel zijn, zal het wel eind van de week zijn, helaas.
- Ircghost
Opzich heb je nog steeds de Rudder functionaliteit in de x55 toch?Outlaw28 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 09:29:
[...]
Jazeker! De x-55 werkt ook nog steeds erg goed. Maar als het gaat om Hueys vind ik het toch moeilijk te besturen, zonder pedalen.Ircghost schreef op maandag 18 januari 2016 @ 09:40:
[...]
Opzich heb je nog steeds de Rudder functionaliteit in de x55 toch?
Ja dat gaat prima, maar ik gebruik het vrijwel nooit. Gewoon omdat het niet gemakkelijk aan voelt. Mijn gewone vlieg-"skills" zijn allemaal zonder het gebruik van een rudder. Ik heb het niet nodig ook.Koriel schreef op maandag 18 januari 2016 @ 09:36:
[...]
Ach, dat ging toch ook goed? Even druk vandaag, maar zal kijken of ik iets leuks en snel in elkaar kan zetten. Afhankelijk van de planning voor vanavond zou ik misschien na 21:00 kunnen hosten.
- Ircghost
Fair enough, het is ook veel makkelijker. Vooral omdat je niet raar hoeft te twisten om iets uit te voeren op je joystick.Outlaw28 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 09:52:
[...]
Jazeker! De x-55 werkt ook nog steeds erg goed. Maar als het gaat om Hueys vind ik het toch moeilijk te besturen, zonder pedalen.
[...]
Ja dat gaat prima, maar ik gebruik het vrijwel nooit. Gewoon omdat het niet gemakkelijk aan voelt. Mijn gewone vlieg-"skills" zijn allemaal zonder het gebruik van een rudder. Ik heb het niet nodig ook.
Juist en daar heb ik dus moeite mee, omdat het mij belemmert andere bewegingen te maken, omdat mijn pols dan "vast zit" in die rudder beweging.Ircghost schreef op maandag 18 januari 2016 @ 10:02:
[...]
Fair enough, het is ook veel makkelijker. Vooral omdat je niet raar hoeft te twisten om iets uit te voeren op je joystick.
- Ircghost
Was ook voor mij de reden om een rudder te halen, dus inleven is niet moeilijk in dit gevalOutlaw28 schreef op maandag 18 januari 2016 @ 10:43:
[...]
Juist en daar heb ik dus moeite mee, omdat het mij belemmert andere bewegingen te maken, omdat mijn pols dan "vast zit" in die rudder beweging.
Ja die speel ik dus niet echt. Momenteel is het Arma en DCS. Incidenteel een heel ander spel.Ircghost schreef op maandag 18 januari 2016 @ 10:47:
[...]
Was ook voor mij de reden om een rudder te halen, dus inleven is niet moeilijk in dit geval. Voordeel is dat je het ook bij andere games kan gebruiken, zoals Star Citizen!
Zat me af te vragen of de rudder pedalen niet zo geconfigureerd kunnen worden, dat als ze heen en weer gaan, je mannetje in Arma vooruit loopt (alsof je "W" ingedrukt houd), haha. Goed voor de beenspieren
Hallo allemaal ,
Hier een verse DCS rookie/noob
Speel al een jaartje met veel plezier de helipiloot in Arma3 maar vond het wel tijd voor iets serieuzer / meer sim. Dan is FSX / X-plane natuurlijk een optie maar daar valt niks in te knallen dus kom je al snel bij DCS uit.
Pas de A10c en de Blackshark 2 modules aangeschaft , tijdje zitten mutsen om mn X55 werkend te krijgen met gedownload profiel , dat is gelukt dus moet me nu gaan storten op het leren vliegen!
Wil beginnen met de Blackshark , puur omdat ik Heli's vliegen leuker (en moeilijker) vind dan jets
Heb al wat (startup) checklists gedownload dus kan beginnen met oefenen denk ik. Starten , opstijgen , rondje vliegen , landen. Het pew pew gedeelte komt later
Moet alleen nog ergens een TrackIR versieren. Gebruik nu de "poor mans solution" , Android headtracking app icm FacetrackNoir. Het werkt zeker maar niet echt supervloeiend , denk dat de orginele stuk beter werkt.
Zie wel een beetje op tegen de leercurve maar dat is aan de andere kant ook weer de uitdaging. Ben geen complete noob op flightsimgebied , dat gaat me wel iets helpen denk ik. (toch?
)
Hier een verse DCS rookie/noob
Speel al een jaartje met veel plezier de helipiloot in Arma3 maar vond het wel tijd voor iets serieuzer / meer sim. Dan is FSX / X-plane natuurlijk een optie maar daar valt niks in te knallen dus kom je al snel bij DCS uit.
Pas de A10c en de Blackshark 2 modules aangeschaft , tijdje zitten mutsen om mn X55 werkend te krijgen met gedownload profiel , dat is gelukt dus moet me nu gaan storten op het leren vliegen!
Wil beginnen met de Blackshark , puur omdat ik Heli's vliegen leuker (en moeilijker) vind dan jets
Heb al wat (startup) checklists gedownload dus kan beginnen met oefenen denk ik. Starten , opstijgen , rondje vliegen , landen. Het pew pew gedeelte komt later
Moet alleen nog ergens een TrackIR versieren. Gebruik nu de "poor mans solution" , Android headtracking app icm FacetrackNoir. Het werkt zeker maar niet echt supervloeiend , denk dat de orginele stuk beter werkt.
Zie wel een beetje op tegen de leercurve maar dat is aan de andere kant ook weer de uitdaging. Ben geen complete noob op flightsimgebied , dat gaat me wel iets helpen denk ik. (toch?
- Ircghost
Leuk dat je erbij bent gekomen! Meer vliegers is altijd leuk
.
Ik heb zelf een beetje een haat/liefde verhouding met de KA-50.. ik vind de kist behoorlijk uitdagend en gaaf om te vliegen. Maar ik vind het aangaan van gevechten erg lastig, ik krijg hem moeilijk stil en target herkenning op de lange afstand is helemaal lastig (indien er AA/AAA is). Maar je krijgt wel een kist met veel mogelijkheden, dus als je het eenmaal een beetje snapt is het erg leuk. Ik doe graag mee met leren (nooit echt veel tijd aan besteed).
We hebben overigens een soort van conventie hier (staat je vrij hier alles of niks mee te doen
).
Als we een server aanzetten dan noemen wij die altijd Gathering of Tweakers, met als pass:
De Teamspeak server is srv.tuxplace.nl met hetzelfde wachtwoord.
Ik heb zelf een beetje een haat/liefde verhouding met de KA-50.. ik vind de kist behoorlijk uitdagend en gaaf om te vliegen. Maar ik vind het aangaan van gevechten erg lastig, ik krijg hem moeilijk stil en target herkenning op de lange afstand is helemaal lastig (indien er AA/AAA is). Maar je krijgt wel een kist met veel mogelijkheden, dus als je het eenmaal een beetje snapt is het erg leuk. Ik doe graag mee met leren (nooit echt veel tijd aan besteed).
We hebben overigens een soort van conventie hier (staat je vrij hier alles of niks mee te doen
Als we een server aanzetten dan noemen wij die altijd Gathering of Tweakers, met als pass:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
De Teamspeak server is srv.tuxplace.nl met hetzelfde wachtwoord.
[ Voor 20% gewijzigd door Ircghost op 18-01-2016 12:13 ]
Welkom
Balen Outlaw, er is niet toevallig een Coolblue center in de buurt? Dan kunnen ze vandaag de nieuwe gelijk sturen
Vanavond 2100 ga ik proberen te halen Koriel

Balen Outlaw, er is niet toevallig een Coolblue center in de buurt? Dan kunnen ze vandaag de nieuwe gelijk sturen
Vanavond 2100 ga ik proberen te halen Koriel
Nee, Streskip, ik heb daar even naar gekeken, maar ik woon bij Nijmegen. In het hele Zuid-Oosten zit geen filaal voor zover ik kan zien. Maar ik heb toch nog zo veel modules die ik nooit gemasterd heb, dat ik het ook wel even zonder de pedalen kan doen.
Vanavond zal ik ook wel weer online zijn.
@Ircghost: Zodra ik weer pedalen heb doe ik graag mee met de KA-50. Afgelopen week een printed manual van de KA-50 binnenkregen, dus ik kan daar ook mee aan de slag. Ik zag dat er Nederlandse skins voor zijn, dus dat is helemaal mooi (niet echt, want ze zijn behoorlijk low-res, maar toch...)
@DutchFLC: Welkom man. Als je ergens vragen over hebt, hoor ik het graag. Ben zelf ook nog wel redelijk noob. Eigenlijk moet je je eigen weg vinden. De een vind het belangrijker om eerst alle start-up procedures te leren, omdat je dan je kist echt leert kennen. De ander vind daar weer niets aan en gaat het alleen om het vliegen en leert de rest wel in de lucht. Wat dat betreft is er geen "juiste manier".
Ik neem overigens aan dat jij niet in het bezit bent van de NTTR terrain module?
Vanavond zal ik ook wel weer online zijn.
@Ircghost: Zodra ik weer pedalen heb doe ik graag mee met de KA-50. Afgelopen week een printed manual van de KA-50 binnenkregen, dus ik kan daar ook mee aan de slag. Ik zag dat er Nederlandse skins voor zijn, dus dat is helemaal mooi (niet echt, want ze zijn behoorlijk low-res, maar toch...)
@DutchFLC: Welkom man. Als je ergens vragen over hebt, hoor ik het graag. Ben zelf ook nog wel redelijk noob. Eigenlijk moet je je eigen weg vinden. De een vind het belangrijker om eerst alle start-up procedures te leren, omdat je dan je kist echt leert kennen. De ander vind daar weer niets aan en gaat het alleen om het vliegen en leert de rest wel in de lucht. Wat dat betreft is er geen "juiste manier".
Ik neem overigens aan dat jij niet in het bezit bent van de NTTR terrain module?
Welkom! Mocht je vragen hebben over de A-10C kan je altijd bij mij terecht!
--
Vanavond pas om 2000u klaar. Waarschijnlijk ga ik een beetje in arma 3 en dan naar bed toe
Woensdag pas weer vroeg vrij.
Thx all,
Waarschijnlijk heel veel vragen , maar zelf uitzoeken / proberen / testen en crashen is vaak het leukst
Staan ook uren aan tutorials op Youtube e.d dus het meeste moet wel lukken denk ik , kost alleen wat tijd en moeite.
Als jullie online iets organiseren is dat dan alleen voor de pro's die al weten hoe alles werkt of is er ruimte voor noobs zoals ik om op en rond een vliegbasis wat aan te klooien (en neer te storten
) terwijl er ook voor de ervaren vliegers wat te doen is?
Heb de Nevada map (nog) niet, wel op Youtube gezien. Ziet er echt prachtig uit. Komt er vast wel maar wil eerst leren vliegen met dat ding
@Ninjatrek: Wat doe je in Arma3? Speel zelf veel Invade&Annex op 1 vd 2 Ahoyworld servers. Altijd transportpilot
Waarschijnlijk heel veel vragen , maar zelf uitzoeken / proberen / testen en crashen is vaak het leukst
Als jullie online iets organiseren is dat dan alleen voor de pro's die al weten hoe alles werkt of is er ruimte voor noobs zoals ik om op en rond een vliegbasis wat aan te klooien (en neer te storten
Heb de Nevada map (nog) niet, wel op Youtube gezien. Ziet er echt prachtig uit. Komt er vast wel maar wil eerst leren vliegen met dat ding
@Ninjatrek: Wat doe je in Arma3? Speel zelf veel Invade&Annex op 1 vd 2 Ahoyworld servers. Altijd transportpilot
[ Voor 12% gewijzigd door DutchFLC op 18-01-2016 14:43 ]
Het meeste zijn we zelf ook met kleine stapjes aan het proberen dingen te leren. Echt veel hardcore missies heb ik nog niet gezien. De Mirage is nog maar net uit, dus veel mensen zitten in dat leerproces.
Ook spelen we vaak op Nevada, maar ik wil best weer even op Caucasus vliegen hoor.
Ook spelen we vaak op Nevada, maar ik wil best weer even op Caucasus vliegen hoor.
Ow dat is mooi. Heb die Mirage ook gezien ja , erg vet. Moet me echt inhouden om niet los te gaan met al die modules kopen
Zit ik straks met 12 vliegtuigen die ik geen van allen beheers hahaha.
Denk dat Nevada mn eerstvolgende uitbreiding word. Beetje eyecandy tijdens het leren vliegen kan geen kwaad , die standaardmap in DCS doet soms echt pijn aan je ogen
Denk dat Nevada mn eerstvolgende uitbreiding word. Beetje eyecandy tijdens het leren vliegen kan geen kwaad , die standaardmap in DCS doet soms echt pijn aan je ogen
Ook hoi vanuit het zuiden,DutchFLC schreef op maandag 18 januari 2016 @ 14:51:
Ow dat is mooi. Heb die Mirage ook gezien ja , erg vet. Moet me echt inhouden om niet los te gaan met al die modules kopenZit ik straks met 12 vliegtuigen die ik geen van allen beheers hahaha.
De -50 en -10C zijn samen met de MiG-21Bis zo'n beetje de meest hardcore kisten in DCS. Dat betekent dat het leerproces tot je die kisten goed beheerst langer en moeilijker is dan als je begint met bijvoorbeeld de FC3 klasse vliegtuigen.
Iedereen heeft wel zijn eigen voorkeur qua toestel. Waar wij het eigenlijk allemaal wel over eens zijn is dat je de Hawk en de C-101 voorlopig aan je voorbij moet laten gaan. Missies met de -21, -15 en -86 worden ook eigenlijk niet gedraaid. Voor een DCS level toestel vind ik zelf de Mirage erg toegankelijk. Makkelijke systemen, a2a en a2g, ( op een jaren 80 niveau ).
Ik heb 1.5 niet eens meer geinstalleerd staan.. ff kijken of ik daar nog tijd voor heb vandaag.
Nevada of Black Sea?
Was leuk vliegen gisteren. Tacview ziet er ook interessant uit. Jammer dat die stationairy vliegtuigen niet worden weergeven.
Gisteren voor het eerst met checklist erbij mn Blackshark aan de praat gekregen! Bijna in 1 keer ook nog
. Zat nog even te mutsen met de Fuel Cutoff valve (ofzoiets) waardoor mn heli een paar keer als een slecht startende brommer nét niet op gang kwam maar was er vrij snel uit. Best een cool moment als het lukt.
Wij hebben gisteren geoefend met de Mark 82 bommen. Knap lastig om te bepalen wanneer je de duikvlucht in moet zetten. Dat zal gewenning zijn denk ik. We hebben gisteren even op 1.5 gevlogen. Ondanks dat de Black Sea map toch wel schrijnend out-dated is, is het wel fijn om voor al mijn kisten standaard al missies, campaigns en tutorials te hebben. Dat mis ik heel erg op NTTR. Kans ik dat ik ook weer even bij 1.5 blijf plakken. Het zal nog wel even duren voordat ze allebei gemerged worden, ben ik bang..
Als je Mk82 gaat gooien. Is het makkelijkste om een kleine draai te maken. Zodat je de target op 10-11uur kan houden als je er naar toe vliegt. Dan houd je hem ook langer in zicht.
Dat was uiteindelijk ook wat ik probeerde. Het ziet er hilarisch uit in tacview. In het begin, maakte ik kleine duikjes van een paar meter om te zien of ik al boven target zat. In tacview lijkt het alsof je alle kanten op zwabbert.
Met MK82's kom ik voor m'n gevoel vaak te laag uit, maar vind het wel spannend om die te gooien. En ach wat is laag

Was gister pas half 4 thuis (snachts) dus ik heb m'n target van 2100 net niet gehaald

Was gister pas half 4 thuis (snachts) dus ik heb m'n target van 2100 net niet gehaald
Blue Flag is weer los!! (buddyspike.net)
[ Voor 7% gewijzigd door GurbY{nl} op 20-01-2016 13:25 ]
Nope, moet vannacht er weer vroeg in, om 2 uur morgenochtend gaat de wekker weer...
Ben om 9 uur klaar met werken... en volgende dag 9 uur weer aan dek. Dus ik iig niet. Baal wel. Weinig gevlogen door lamheid.
Misschien dat ik maandag kan
Ben rond 7/half8 's avonds vrij van verplichtingen.
[ Voor 50% gewijzigd door Streskip op 22-01-2016 17:13 ]
Dan moet ik er ook kunnen zijn. Zal half 8 wel worden. Ben ongeveer kwart voor zeven thuis van werk. En dan nog eten natuurlijk.
Voor de mensen die ze nog niet hebben trouwens:
Er zijn nu weer een paar bundels in de verkoop op de DCS site.
Su-27 + The Ultimate Argument campain = $14,99
A-10C + Black Shark 2 + The Enemy Within campain + Republic campaign = $49,99
Lijken me wel aardige deals. De A-10C los alleen al is $39,99
Loopt hier weer lekker volgens plan, not. Sorry man ga geen schappelijke tijd meer halenOutlaw28 schreef op zaterdag 23 januari 2016 @ 01:14:
Dan moet ik er ook kunnen zijn. Zal half 8 wel worden. Ben ongeveer kwart voor zeven thuis van werk. En dan nog eten natuurlijk.

Geen probleem. Ik heb rustig een campaign zitten maken. Ik vermaak me wel hoor
Deze hele week kan ik niet, op zijn vroegst pas komende zondagavond. En de avonden erna.
Gister dit spel gedownload nadat ik gevraagd had voor een goede flight-sim in de gamelounge. Maar dit gaat wel heel erg diep. Moet hier niet over klagen want ik vroeg zelf voor een flight-sim
Maar zelfs na het spelen van de tutorials kreeg ik het vliegtuig niet fatsoenlijk van de grond. Nu heb ik gelukkig wel het geduld om hier genoeg tijd in te gaan steken, maar hier gaan wel wat weekjes overheen voordat ik dit spel onder de knie heb. Ik speel ook wel eens OMSI 2 en zelfs een bus starten had ik al moeite mee, een vliegtuig is wat ingewikkelder natuurlijk. Als hier iemand een site weet waar goede tutorial's staan ben ik diegene heel erg dankbaar. Ik heb gister ook een aantal filmpjes op youtube bekeken maar ik wist niet waar ik moest beginnen.
Ik kan beter eerst maar eens gaan leren om het vliegtuig netjes de lucht in te krijgen, en een mooie landing te maken, voordat ik verder ga kijken.
EDIT: Ook werd mij aangeraden om online te gaan, een teamspeak te joinen en om hulp te vragen. Maar ik vind het een beetje vervelend voor die jongens als ik hun constant om hulp moet vragen, daarom misschien maar eerst leren om het vliegtuig onder controle te houden.
Maar zelfs na het spelen van de tutorials kreeg ik het vliegtuig niet fatsoenlijk van de grond. Nu heb ik gelukkig wel het geduld om hier genoeg tijd in te gaan steken, maar hier gaan wel wat weekjes overheen voordat ik dit spel onder de knie heb. Ik speel ook wel eens OMSI 2 en zelfs een bus starten had ik al moeite mee, een vliegtuig is wat ingewikkelder natuurlijk. Als hier iemand een site weet waar goede tutorial's staan ben ik diegene heel erg dankbaar. Ik heb gister ook een aantal filmpjes op youtube bekeken maar ik wist niet waar ik moest beginnen.
Ik kan beter eerst maar eens gaan leren om het vliegtuig netjes de lucht in te krijgen, en een mooie landing te maken, voordat ik verder ga kijken.
EDIT: Ook werd mij aangeraden om online te gaan, een teamspeak te joinen en om hulp te vragen. Maar ik vind het een beetje vervelend voor die jongens als ik hun constant om hulp moet vragen, daarom misschien maar eerst leren om het vliegtuig onder controle te houden.
[ Voor 13% gewijzigd door GluonC op 27-01-2016 13:15 ]
- Ircghost
Ten eerste welkom, nieuw bloed is altijd welkom! Misschien wel de belangrijkste vraag: heb je een joystick? DCS is namelijk niet vliegbaar zonder joystick.
[ Voor 18% gewijzigd door Ircghost op 27-01-2016 13:24 ]
Hallo,
Ik wil je wel wat basistips geven. Welke kist vlieg je?
Ik wil je wel wat basistips geven. Welke kist vlieg je?
Ja, ik heb de Thrustmaster Hotas x. Voor die lage prijs mag ik zeker niet klagen.Ircghost schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 13:24:
Ten eerste welkom, nieuw bloed is altijd welkom! Misschien wel de belangrijkste vraag: heb je een joystick? DCS is namelijk niet vliegbaar zonder joystick.
Ik vlieg met de SU-25 T
[ Voor 3% gewijzigd door GluonC op 27-01-2016 18:37 ]
Voor de Su-25T zijn volgens mij ook interactieve trainingsmissies (in de game zelf, te vinden onder Training). Die zijn vind ik wel erg aan te raden!
Heb je al eens eerder gevlogen (in een vliegspel/sim)? Zo ja, dan zou het niet zo heel moeilijk moeten zijn om het vliegtuig de lucht in te krijgen. Het komt neer op naar de runway taxi-en, full-throttle, stick naar achteren trekken bij voldoende snelheid and that's it.
Wij zijn ook regelmatig online (met Teamspeak), dus dan kunnen we je ook zeker helpen
Heb je al eens eerder gevlogen (in een vliegspel/sim)? Zo ja, dan zou het niet zo heel moeilijk moeten zijn om het vliegtuig de lucht in te krijgen. Het komt neer op naar de runway taxi-en, full-throttle, stick naar achteren trekken bij voldoende snelheid and that's it.
Wij zijn ook regelmatig online (met Teamspeak), dus dan kunnen we je ook zeker helpen
[ Voor 72% gewijzigd door Compizfox op 27-01-2016 18:56 ]
Heb je dan de uitgebreide modi uitstaan?Compizfox schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 18:51:
Voor de Su-25T zijn volgens mij ook interactieve trainingsmissies (in de game zelf, te vinden onder Training). Die zijn vind ik wel erg aan te raden!
Hier moest ik tientallen specifieke knopjes en procedures aanklikken en uitvoeren, voordat hij überhaupt aanging :-P.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
De Su-25T heeft geen klikbare cockpit (SSM, en geen ASM). Meer info hier.MsG schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 22:39:
[...]
Heb je dan de uitgebreide modi uitstaan?
Hier moest ik tientallen specifieke knopjes en procedures aanklikken en uitvoeren, voordat hij überhaupt aanging :-P.
Dat betekent dat er geen procedures of iets dergelijks zijn, er is één keyboard shortcut om het vliegtuig aan te zetten (RAlt+L volgens mij), één om de motoren te starten maar daarmee houdt het wel op.
Dit geldt voor de Su-25T en in principe alle FC3-kisten, en is in tegenstelling tot kisten met ASM (zoals de A-10C), waarbij alle knopjes en systemen (en daarbij horende procedures) zijn nagebouwd.
Hulp is dichtbij op dit forumGluonC schreef op woensdag 27 januari 2016 @ 13:13:
Gister dit spel gedownload nadat ik gevraagd had voor een goede flight-sim in de gamelounge. Maar dit gaat wel heel erg diep. Moet hier niet over klagen want ik vroeg zelf voor een flight-sim![]()
En vergeet vooral niet in de mission editor te duiken. Daar is alles in te stellen zoals je wilt.
Geld de non-clickable cockpit ook voor de gratis SU25, die standaard in DCS World zit?
Er staat me wel iets bij van een clickable cockpit, namelijk.
Vanavond wil ik eventueel wel op Teamspeak komen voor je.
Ben geen groot SU25 kenner (met name de wapensystemen niet, maar ik geloof dat deze toch niet in de gratis versie zitten)
Ben geen groot SU25 kenner (met name de wapensystemen niet, maar ik geloof dat deze toch niet in de gratis versie zitten)
De Su-25 heeft wel ASM, maar die is niet gratis. De gratis versie is de Su-25T, en die heeft alleen SSM. En de wapens zitten er gewoon in hoor.Outlaw28 schreef op donderdag 28 januari 2016 @ 10:46:
Geld de non-clickable cockpit ook voor de gratis SU25, die standaard in DCS World zit?
EDIT: Nevermind, de Su-25 heeft het blijkbaar ook niet. Wat dan nog de meerwaarde is van de Su-25 als de Su-25T gratis is, weet ik ook niet.
[ Voor 11% gewijzigd door Compizfox op 28-01-2016 12:51 ]
Ik zal bij thuiskomst eens kijken. De eerste trainingsmissie die ik probeerde was de Su-25. Geen idee welke versie dat dat was. Daarbij moest ik inderdaad het een of ander doen om hem überhaupt de lucht in te krijgen. Wellicht valt dat mee en was het inderdaad omdat ik nieuw was met DCS. Is wel enkele jaren geleden intussen. Tegenwoordig gaat het allemaal zo gemakkelijk. Wapensystemen daarentegen blijf ik moeilijk vinden. Maar ik moet eigenlijk gewoon niet zo eigenwijs zijn en manuals lezen en tutorials kijken, haha.

"So..we got a new 3d artist/developer joining our DCS ranks, please welcome Egar and his Emb-312 Tucano. These are early renders and the model is currently going thru extensive work to make it DCS functional.
The model might look familiar to some, since it has been marketed as "APEX Emb-312" for the FSX/P3D community.The DCS version will be marketed under the RAZBAM brand for the DCS comunity and will be based (after it´s done it´s fair to say loosely based) on this very same mesh.As usual, no release dates or deadlines, it will be ready..when ready
Welcome aboard Egar!"
-Razbam
Had hem gezien. Ik ben sceptisch. Het is weer een trainer. Het is niet de Super Tucano.
Wel frappant hoeveel shit RAZBAM over zich heen krijgt nu.
Ik zie dat op Reddit en Facebook. De M2000 zou niet goed zijn (ondanks 1 maand in Beta) en het zou een bedrijf zijn dat snel dingen wilt maken om snel te cashen. Daardoor dus FSX digen porteren.
Klopt volgens mij geen zak van. Ondanks dat de M2000-C niet af is, vind ik het een van de leukere modules in een lange tijd.
Wel frappant hoeveel shit RAZBAM over zich heen krijgt nu.
Ik zie dat op Reddit en Facebook. De M2000 zou niet goed zijn (ondanks 1 maand in Beta) en het zou een bedrijf zijn dat snel dingen wilt maken om snel te cashen. Daardoor dus FSX digen porteren.
Klopt volgens mij geen zak van. Ondanks dat de M2000-C niet af is, vind ik het een van de leukere modules in een lange tijd.
Super Tucano had leuker geweest idd maar ik vind deze versie ook wel nice. Toen ik het voor het eerst las dacht ik wel "oh hey dit is wel nice". Beetje diversiteit in DCS is ook niet verkeerd, alleen ja, trainer idd. Ben benieuwd naar de mogelijkheden.
Die enkele keer dat ik met de Mirage heb gevlogen vond ik het echt wel een toffe kist. Zeikers be zeikers he
Vond het ook tegenvallen qua likes etc op hun Facebook pagina. Hoop niet dat ze daardoor gedemotiveerd raken..
Ik kijk ook wel uit naar de Harrier
Die enkele keer dat ik met de Mirage heb gevlogen vond ik het echt wel een toffe kist. Zeikers be zeikers he
Ik kijk ook wel uit naar de Harrier

Ik ook. Dat is ook een heel bekend toestel waarbij, mits goed uitgevoerd, veel mensen DCS zullen spelen.
Ik ben tot op heden erg tevreden over RAZBAM. Er word geklaagd over geen updates, maar ik zie elke keer een grote lijst met updates.
Ik ben tot op heden erg tevreden over RAZBAM. Er word geklaagd over geen updates, maar ik zie elke keer een grote lijst met updates.
Let op:
Discord waar spelers elkaar kunnen vinden voor samenvliegen:
- CombatFlight https://discord.gg/sQcJps7Cqx
Discord waar spelers elkaar kunnen vinden voor samenvliegen:
- CombatFlight https://discord.gg/sQcJps7Cqx