Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:34
Vandaar dat ze zo laag over Amsterdam vlogen... De rooie buurt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:48

GurbY{nl}

GurbY{nl}

CrashOverDrive schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 16:53:
[...]

Heb/had je al een andere heli? Die Ka-50 is inprincipe de A10c onder de helicopters wat betreft functionaliteit in DCS. De sabre heb je in een minuutje in de lucht :P
Ja, de Huey. Daarnaast heb ik FC3 en de A10C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks dat de laatste tijd het een beetje stilletjes hier is en ik jullie lang niet meer online heb gezien, heb ik zeker niet stilgezeten! :D

Hier nog een paar screenshots van wat ik de laatste tijd veel heb gedaan. Veel aerial refueling geoefend. En ik ben ook bezig de Ka-50 in te studeren! Binnenkort de wapensystemen studeren.

Ik hoop jullie gauw eens weer online te zien! Ik zit vrijwel altijd op TS te wachten tot er iemand online komt.

Afbeeldingslocatie: http://i1060.photobucket.com/albums/t445/DeKid99/DCS%20Screenshots/Screen_150210_163506_zpsnpsxhmen.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1060.photobucket.com/albums/t445/DeKid99/DCS%20Screenshots/Screen_150211_041131_zpsqrrgtaib.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1060.photobucket.com/albums/t445/DeKid99/DCS%20Screenshots/Screen_150214_194746_zpsgmg7o9vu.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1060.photobucket.com/albums/t445/DeKid99/DCS%20Screenshots/Screen_150214_194744_zpspkhpi74r.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-02-2015 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ik heb de Ka50 dit weekend ook gekocht. Die valt nog lang niet mee....!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08:43
Je standby attitude indicator is nogal dronken :9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Nog wat eyecandy...

Persoonlijk ben ik wel een beetje klaar met wachten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Zag het filmpje al voorbij komen, ziet er wel strak ui! Schatting is nu max juni.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:05
Supergaaf. Ik wilde wachten met hardware upgraden tot de DirectX11 update, maar zolang kon ik niet meer wachten. Hopelijk hoef ik straks niet nogmaals te upgraden. Wat ziet het er gaaf en gedetailleerd uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben het forum ook zeker niet vergeten. Binnenkort kom ik weer eens in de GoT.

Ik was de afgelopen tijd voornamelijk bezig met de RNLAF F-16 show, samen met SgtPoen in de Apache voor de Virtual Aerobatic Server show.

Afgelopen zondag zou de Virtual Aerobatic 2 year anniversary show plaatsvinden, maar vanwege een crappy stream werd de show gecanceld. Binnenkort wordt een nieuwe datum gepland.

Hier wat screens: http://forums.eagle.ru/sh...p?p=2321849&postcount=490

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2015 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Kwam die screenshots gisteren tegen, erg cool :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Verwijderd schreef op woensdag 18 februari 2015 @ 13:43:
Ik ben het forum ook zeker niet vergeten. Binnenkort kom ik weer eens in de GoT.

Ik was de afgelopen tijd voornamelijk bezig met de RNLAF F-16 show, samen met SgtPoen in de Apache voor de Virtual Aerobatic Server show.

Afgelopen zondag zou de Virtual Aerobatic 2 year anniversary show plaatsvinden, maar vanwege een crappy stream werd de show gecanceld. Binnenkort wordt een nieuwe datum gepland.

Hier wat screens: http://forums.eagle.ru/sh...p?p=2321849&postcount=490
Ziet er erg gaaf uit!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

ps, vandaag komt een oculus rift door de brievenbus.... ;-)

• Streskip
GurbY{nl} schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 10:08:
ps, vandaag komt een oculus rift door de brievenbus.... ;-)
:9~ Hmmm nice!!

Verwijderd

Topicstarter
Rangers Objects Pack is weer uitgebreid en compatibel met 1.2.14 gemaakt, ook met wat driveable CA voertuigen. Daarnaast heb ik een flyable E-3 mod.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/udakc7e.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/eyHgcIA.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2015 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Verwijderd schreef op donderdag 19 februari 2015 @ 22:50:
Rangers Objects Pack is weer uitgebreid en compatibel met 1.2.14 gemaakt, ook met wat driveable CA voertuigen. Daarnaast heb ik een flyable E-3 mod.

[afbeelding]

[afbeelding]
Heb je een link van dat pack en mod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
GurbY{nl} schreef op vrijdag 20 februari 2015 @ 07:32:
[...]

Heb je een link van dat pack en mod?
De directe link: https://drive.google.com/...mTlThbXhDdkJ2MEs0b0U/view

En het topic op het DCS forum: http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=121620

Thanks voor de tip Slam, ga 'm ook even installeren :)

• Koriel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 13:55
DCS World 1.2.15 and MiG-15bis!

Both DCS World 1.2.15 and DCS: MiG-15bis are now available.

You can download DCS World 1.2.15 using the automatic updater or download the installer files here.
DCS: MiG-15bis can be purchased from DCS E-shop.
DCS: MiG-15bis product page.
We also have a series of videos to help you get started with the MiG-15bis here: YouTube: DCS: MiG-15bis

DCS World 2

We are nearing a point where DCS World 2 will be available for a public, alpha release. The primary work remains with sorting out some issues with the unified .exe (no longer will the front end and simulation end operate as two separate exe). We have also been using this time to give mission builders better control of AI weapon jettison, afterburner use, and restrictions of when they can attack air and ground targets. Now that the 1.2.15 update is released, the team will be focused on final testing and preparing DCS World 2 (and the NTTR map) for its debut.

DCS: Nevada Test and Training Map

The actual art construction (elevation mesh and textures) of this map is more-or-less done with the remaining work being performance optimization and getting the AI units to operate within the map correctly (such as airfield taxi operations). As with DCS World 2, once 1.2.15 is released, this map will be the focus of testing to get it ready for its alpha, public release.

In parallel with the new map, Red Flag campaigns for the F-15C and A-10C are in active development.

DCS: L-39 Albatros

The next aircraft to be released by Eagle Dynamics will be the L-39C and the L-39ZA. Both aircraft are in a later stage of development with most of the work now focused on the various cockpit systems and flight dynamics. This will be a fully-realized module with mouse-interactive cockpit and professional flight model. Although it will not be available at launch, two-players in the same aircraft is planned for the L-39. We see this as an important feature, not just for the L-39, but other current and future DCS modules.

DCS: P-47D Thunderbolt

The next World War II aircraft for DCS World will be the Thunderbolt. As you can see by the images in this newsletter, the cockpit is quite far along and overall project status is moving along nicely. Once the Bf 109 K-4 is out of beta (good progress as you can see in the 1.2.15 preliminary change log), progress on this module will further accelerate.

DCS: Spitfire IX
Following the Thunderbolt, the next of our World War II aircraft will be the glorious Spitfire IX. While not as far along as the Thunderbolt, aspects of it are underway as evidenced by the early cockpit renders seen in this newsletter

DCS: F/A-18C Hornet
No, it’s not a myth. Work on the Hornet continues with great progress on the air-to-surface radar. The real beam mapping mode is just about done, and once complete, the team will start work on the various sub-modes. This has been a critical new technology that had to be developed from scratch for this project.

Included in this newsletter is the current status of the 6 DOF cockpit. It is still very much a work-in-progress but project development is now accelerating.

Hawk for DCS World
We are working closely with VEAO Simulations on preparing the Hawk for sale on the DCS e-shop. There have been a few remaining bugs that need to be resolved, but once complete, the module will be available from the DCS e-shop. In the meantime, you can download the VEAO installer here.

Click here to unsubscribe from the maillist

[ Voor 97% gewijzigd door Koriel op 27-02-2015 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Red Flag campaings :D Lijkt me leuk :) Laat maar komen dat 2.0... En die F-18, zeker pas 2016 dat we die kunnen verwachten?

En is er ergens een update log voor de Hawk? Heb er al lang niet in gevlogen, irriteerde me lichtelijk aan het simpele flight model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Iemand die hier de mig15 heeft? Ik wil wel eens kijken hoe die zich verhoudt tov mijn sabre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 19:10:
Iemand die hier de mig15 heeft? Ik wil wel eens kijken hoe die zich verhoudt tov mijn sabre
Ben ik ook wel benieuwd naar! Ga bij de volgende sale toch wel weer wat aanschaffen, alhoewel ik het tempo qua aanschaffen en inwerken een beetje bij moet stellen...! ;-)

Heb nu de A10, Ka50, FC3 en de UH1. In het kort:

A10: coldstart, takeoff/landing allemaal ok, maverick ok (behalve nog met markpoints), (un)guided nog te doen
FC: leuk voor erbij, even minder aandacht
UH1: coldstart, takeoff/landing ok, gun/rockets gaat redelijk\
Ka50: coldstart/takeoff/landing mwoah, kan beter, weapons nog niet top. Flight (trim/autopilot) nog niet onder de knie

Kortom: zat te doen nog. Maar toch... komt die sale dan pak ik er weer een...!! ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Verwijderd schreef op zaterdag 28 februari 2015 @ 19:10:
Disregard..

[ Voor 25% gewijzigd door Koriel op 01-03-2015 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Ben zo online in de ts server, misschien iets met de Mig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
De Tomcat komt!

https://m.facebook.com/le....ru%2Fshowthread.php&_rdr

http://www.leatherneck-sim.com

http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=140017

SWINOUJSCIE, POLAND - March 3rd 2015 - F-14A/B (A+) Tomcat coming to DCS World

Leatherneck Simulations, in association with The Fighter Collection and Eagle Dynamics are immensely proud to announce the development of the F-14 Tomcat for DCS World!

The F-14 Tomcat is a fourth-generation, twin tail, supersonic naval interceptor aircraft, developed for the United States' Navy VFX programme.
After it's debut flight in 1970, and subsequent fleet introduction in 1974, the F-14 became the primary fleet defense and air superiority fighter for the U.S. Navy.
The legend of the F-14 only grew after the hollywood smash-hit "Top Gun" - in which it was heavily featured.

Key Features of DCS: F-14A & B include:
Highly Accurate 6-DOF (Degrees of Freedom) Cockpit
Highly Accurate avionics and weapons system modelling - including the vaunted AWG-9 Radar system and AIM-54 Phoenix missiles.
AIM-54 Phoenix Simulation with a CFD based AFM
'JESTER AI' - A Proprietary AI System for fully voiced, dependable and smart RIO/WSO
Highly Accurate Flight Model - Based on Real Performance Data
Both -A and -B Model F-14's
Multiplayer Multicrew capability. Fly together as RIO and Pilot!
Animated Crew Members - Closely Integrated with JESTER AI
Highly Detailed External Model, Animations and Textures
Highly Accurate Aircraft System and Subsystem Modelling
One Free Theatre bundled with the Aircraft
Full, lengthy single-player campaign
Full Suite of Documentation, including game manual, quickstart guides, and more.
Fully voiced and interactive training missions, teaching you to fly and fight.
...and much, much more!
At Leatherneck Simulations we strongly believe in raising the bar. We have never been comfortable with adhering to the status quo.
Currently we hope to complete development and enter BETA testing on the first version of the F-14 by the end of 2015.

For the Development Team, the F-14 will represent the culmination of years of experience and dedication.
Our passion is only rivaled by our ambition and we are pushing ourselves to be better than ever before.

So strap in and enjoy the ride, and get ready to experience the definitive F-14 experience.

Sincerely,
Leatherneck Simulations

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Beta eind dit jaar... da's nog wel lang wachten... :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
GurbY{nl} schreef op dinsdag 03 maart 2015 @ 08:10:
Beta eind dit jaar... da's nog wel lang wachten... :-(
Yup, overheen gelezen vannacht... zal dus wel 2016 worden. Maar toch, interesting times ahead!

Leuk artikel over first hands experience op een F-14

http://www.globalaviation...11/landingandstopping.php

[ Voor 68% gewijzigd door Koriel op 03-03-2015 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Leuk artikel inderdaad!

Vraagje.. Hoe kan je nou op afstand herkennen in DCS of het vliegtuig vijandelijk is of niet? Zat in de 104th Phoeninx server en daar was heel veel vlieg verkeer. Nou zat ik achter een Su-27 aan, hij deed flares alles erop en eraan, ik denk oké ik ga ervoor, team kill :+ Ik werd gelijk geflamed natuurlijk.. Daarna een Su-27 achter mij aan, ik ontwijk zijn raketje en ga zelf voor de aanval. Ik schiet, hit, weer team kill... Ben maar stilletjes weg gegaan... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
met de Su-27 weet ik het niet maar in de F-15 is op het radar display een rondje friendly en een vierkant foe.

[ Voor 5% gewijzigd door SgtPoen op 04-03-2015 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Dat is wel iets wat ik vanaf het begin had moeten weten. Thanks! Ik kruip even terug mn holletje in :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 15-09 08:25
SgtPoen schreef op woensdag 04 maart 2015 @ 18:33:
met de Su-27 weet ik het niet maar in de F-15 is op het radar display een rondje friendly en een vierkant foe.
En vergeet het kruis niet bij de f15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coolrx
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20-10-2022
Ga ook meelezen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Volgens handleiding is vierkantje eromheen the primary threat mark. Rondje eromheen is missile launch detected en anders een M met vierkantje én rondje is een missile..

Lijkt er meer op dat alles met een dakje ( ^ ) erboven foe is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Hebben we het nou over het RWR display of de RADAR? :P

''The VSD shows the radar picture as a plan-view from above your aircraft, matching the chosen distance scale. The target contacts, also referred to as hits, are located on the VSD according their range from your aircraft. The nearest hits are located at the lower edge of the VSD and the more distant ones at the top. The radar can track up to 16 targets simultaneously. The radar will also interrogate friend or foe (IFF) all the targets automatically. Friendly hits are shown as circles and hostile as rectangles.''

LRS mode:
Afbeeldingslocatie: http://img46.imageshack.us/img46/3264/1f15rwsly4.jpg

TWS mode:
Afbeeldingslocatie: http://img46.imageshack.us/img46/5919/2f15twsmu9.jpg

[ Voor 103% gewijzigd door SgtPoen op 05-03-2015 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
RWR :D sorry sorry sorry

Edit:
Maar die helpt dat was wat ik moest weten thanks!

[ Voor 110% gewijzigd door Streskip op 05-03-2015 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
In de DCS World beta update vandaag zit de Hawk beta!
Changelog of 1.2.16

VEAO DCS: Hawk T.1 module beta release

DCS World
Fixed missing image Bf-109K4 in ME if module not installed.
Fixed error in radio speech scripts AI planes for some countries.
Su-24: Corrected 3D model and LOD’s
Su-24: fixed ground objects lighting
Execution of.exe files in mission is disabled
FAB-50 and FAB-100 bomb textures updated
Numerous scripting functions for Cargo Static Objects fixed (partially)
Fixed broken update for MiG-21Bis

DCS: Flaming Cliffs 3
Su-27: fixed ground objects lighting
Su-27: ‘Fortress Mozdok’ campaign: mission #9 (EN locale) fixed

DCS: F-86F Sabre
Corrected rate of fire for guns
Some joystick commands for Arcade mode fixed

DCS: MiG-15Bis
Added pilot’s 3D model
Updated 3D external model.
Updated 3D model of cockpit.
Added rack damage with high force (only for 600L fuel tanks).
AGK-47B cage handle now automatically return to off position, when released.
Corrected tooltips for AGK-47B cage handle.
Deleted unused option in “Special” tab.
Corrected input (deleted duplicated combos, command for landing gear lever neutral position added, etc.).
The adjustment of gunsight brightness is inverted.
DGMK-3 Desired heading and current heading are inverted.
Corrected autostart procedure.
Cockpit air valve now closing during repair.
Timer’s minute needle now moving counterclockwise.
FAB-50 and FAB-100: bomb parameters corrected
Gear damage and moment limit adjusted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Hoe zit dat nou precies? Als je de beta installeert, dan is ook de Hawk (beta) flyable..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Als je de laatste beta installeert dan beschikt jouw installatie over alle toestellen...

Met dien verstande dat alleen de kisten waar je een licentie op hebt ook daadwerkelijk door jou te vliegen zijn.. Je kunt dus wel een MP missie kleien waar alles inzit en zelfs hosten zonder dat je ook maar een toestel hebt gekocht. Anderen die dan wel een licentie op andere toestellen hebben kunnen er dan mee vliegen. Iemand die bijv de -15 heeft gekocht en er mee vliegt in een mp sessie zal ook voor diegene die de -15 niet heeft gekocht toch zichtbaar zijn als -15 en niet als een andere placeholder kist.

[ Voor 20% gewijzigd door Koriel op 11-03-2015 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ah ok. Duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Iemand zin om gewoon ff te vliegen vanavond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:40
I'm in. Beetje rondvliegen met elkaar is altijd leuk.
Als ik nog weet hoe ik op moet stijgen :+ Te lang geleden ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren, voor de liefhebbers, deze zomer komt weer een sollicitatieronde bij de 476th vFG. Inmiddels heeft de Europese klas (waar ik in zit) een minuut geleden IQT afgerond, dus nu komt MQT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koriel
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 23:25:
Heren, voor de liefhebbers, deze zomer komt weer een sollicitatieronde bij de 476th vFG. Inmiddels heeft de Europese klas (waar ik in zit) een minuut geleden IQT afgerond, dus nu komt MQT.
Gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Jay Pee kun je daar iets meer over vertellen? Hoe gaat dat, hoeveel tijd neemt het, op welke momenten enzovoorts..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Wil er vanavond nog iemand wat rondvliegen? (vanaf een uurtje of 9 a half 10).
Ik heb eindelijk Steam gedumpt en nu dus ook de Mig15 en Aviojet _/-\o_
(en de Hawk werkt eindelijk weer) :9

[ Voor 12% gewijzigd door CrashOverDrive op 14-03-2015 14:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:14

Compizfox

Bait for wenchmarks

Prima, spreek me maar even aan op Steam ;)

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Ik kom rond half 12 thuis, als ik dan nog zin heb kom ik wel even kijken of jullie nog bezig zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:05
Verwijderd schreef op woensdag 11 maart 2015 @ 23:25:
Dat klinkt echt supergaaf, maar ik heb altijd moeite om zulke verplichtingen aan te gaan want het is niet altijd zeker of ik ze na kan komen. Ik wil hier ook wel wat meer over horen. Met wie vlieg je (instructoren?), hoe laat, hoe lang, op welk niveau (realisme, hoeveel navigatie/communicatie moet je beheersen), etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Werk liep wat uit dus kan pas over een uurtje vliegen. Zie wel wie er dan op teamspeak hangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je hebt twee trajecten in de training, IQT en MQT. IQT is vliegen, formatievliegen, visual procedures, instrument procedures. MQT is alles dat te maken heeft met vechten in de A-10C. Iedere IQT en MQT less wordt eens per week gegeven. Daar tussen moet je zorgen dat je zelf oefent met andere trainees want aan het einde van IQT en aan het einde van MQT krijg je een check ride waarin je 1:1 beoordeeld wordt. Je kan dan nog een herkansing krijgen indien nodig maar die is vaak 2 dagen na de eerste beoordeling dus je kan wat kleinigheden bijschaven maar als je de basis dan niet te pakken hebt val je een half jaar terug naar de volgende lichting. Gemiddeld ben ik 1 avond in de week (á 3 uurtjes) bezig met het volgen van de les van die week + aansluitende praktijkvlucht en daarnaast 2 avonden of namiddagen van ook zo'n 3 uur om te oefenen.

Je kan het zo zien:

1. Inlezen/huiswerk ter voorbereiding op Les 1
2. Les 1, uurtje theorie op TS en dan 2 uur praktijk onder begeleiding
3. Praktijk oefeneningen van Les 1
En zo verder...

Het niveau van realisme ligt zo hoog als mogelijk binnen DCS. De ervaring leert dat nu afgelopen selectieronde er 13 gesolliciteerd hebben en ook alle 13 aangenomen zijn, maar in de eerste 3 a 4 weken er 7 afgehaakt hebben omdat de lat voor hun wat hoog ligt en/of ze agenda-technische problemen hebben. Als de training (IQT + MQT) eenmaal afgelopen is dan is het minimum vereiste 4 multiplayer vlieguren per maand. Maar ook hier gebied de eerlijkheid te zeggen dat de mensen die door deze regel aan de gang gehouden 'moeten' worden uiteindelijk stoppen met het 476th. De meesten vliegen eens per week een vlucht van zo'n 3 uur all-in (briefen, plan maken, starten, etc.).

Kijk voor meer info eens op: http://www.476vfightergroup.com
Het beste kun je een forum account maken, dan kun je de publieke sectie lezen en krijg je na 2 uurtjes rondsnuffelen al een goed idee of je je flightsim hobby wil professionaliseren of dat je toch liever wat casual vliegt. Ik zelf vind het ontzettend leuk en leerzaam, maar ik kan me heel goed voorstellen dat anderen zeggen: poeh, ga ff weg met je uren studie/training.. Ik doe lekker uurtje FC3 'savonds en dan ga ik naar bed.

Overigens die selectierondes vallen heel erg mee. Het is ongeveer 10% kunnen, en 90% willen. Als je de wil toont maar nog niet veel snapt van de A-10C dan hoef je je nergens zorgen over te maken. Maar als je de hele CDU van buiten kunt maar aangeeft dat je niet van plan bent honderden pagina's tekst/schema's te lezen in 3 maanden dan zul je het zwaar krijgen in je selectiegesprek.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2015 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

@Jay Pee: tnx voor de info. Klinkt haalbaar en ik heb er wel zin in. Of ik op dat niveau zit is maar de vraag, cold start en rest vd basics zoals mavericks, nav etc gaan prima maar er is natuurlijk veel meer. Ik pak nu per week1 onderwerp en focus me daar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Screenshots van gisteren:

Afbeeldingslocatie: http://cloud-4.steamusercontent.com/ugc/534013815602774511/A3E0D737CF3A6D9992937D3EAD3D241A91C99A06/

Afbeeldingslocatie: http://cloud-4.steamusercontent.com/ugc/534013815602774675/B5E305F82960E17262B2AF1B76402939F767FA02/

Afbeeldingslocatie: http://cloud-4.steamusercontent.com/ugc/534013815602774813/E6926FAED1A4E74C4B570E5331B938E86B40CF2B/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Toffe screens. Alleen jammer dat jij ervoor moest crashen met je A-10 ;(
Het console ook echt in die screenshots :D "PULL UP! PULL UP!", "Compizfox crashed" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Jup, blijkbaar was de autopilot er weer afgegaan zonder dat ik het merkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
CrashOverDrive schreef op zondag 15 maart 2015 @ 18:33:
Toffe screens. Alleen jammer dat jij ervoor moest crashen met je A-10 ;(
Het console ook echt in die screenshots :D "PULL UP! PULL UP!", "Compizfox crashed" :+
Misschien kunnen we dit eens proberen :9

[ Voor 6% gewijzigd door Streskip op 16-03-2015 05:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Haha ja die wil ik zeker ook wel doen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Hoe kun je overigens in MP als spectator andere kisten volgen? Met F2 cycle ik wel door de aanwezige spelers, maar blijf ik met dat scherm zitten van Blue en Red team..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:21
Streskip schreef op maandag 16 maart 2015 @ 05:50:
[...]

Misschien kunnen we dit eens proberen :9

[video]
Been there, done that. Is niet moeilijk, headwind van 80kts, net alsof je een harrier vliegt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Neemt niet weg dat het leuk is om te doen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
Dat zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Wanneer gaan we trouwens weer eens vliegen, al tijden niet meer gedaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
Vanavond? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Vanavond :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Vanavond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Vanavond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MBgek
Ircghost schreef op maandag 16 maart 2015 @ 14:15:
Wanneer gaan we trouwens weer eens vliegen, al tijden niet meer gedaan :P
Ik kan helaas voorlopig niet vliegen, huis gekocht en gestript :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
MBgek schreef op maandag 16 maart 2015 @ 19:10:
[...]

Ik kan helaas voorlopig niet vliegen, huis gekocht en gestript :p
Zo weinig geld dat je al moet strippen? :P

--

Zijn jullie al aan het vliegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Ik zit (alleen) op ts en ben op singleplayer wat aan het proberen met volgordes in de hawk startup :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Geen GoT server te zien..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
:'( Jammer ik had het druk. Als het jullie lukt dan minstens een screenshotje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Nog niemand gezien in de 4 uur dat ik op teamspeak hang }:O (Alleen Gurby die voor 12 seconden kwam koekeloeren :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Ai da's spijtig. Had graag gekomen maar overdag druk en nu aan het werk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ja was er heeeel even in en kon gelijk weer nokken want mijn zoon had iets met een of andere counterstrike global competative weet ik veel. Daarna nog eens gekeken maar toen was alles leeg, TS en servers.. Heb nog op de TAW en de VA server gezeten, wat rondgevlogen maar niemand herkenbaar te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8678/16225989593_eea846446a_o.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7599/16225988953_95bc7fb9da_o.jpg

I freaking luvvvv rockets :7 Geniaal die hoeveelheid die je kan meenemen :D

En zat op de Thunderbirds server, zag daar wat kisten staan, F-16, F-18, F-22.. Heb ze geïnstalleerd en moet zeggen, best geinig :+ Alleen ik vlieg nooit in die Russische kisten, een succesvolle carrier landing is nog niet gelukt :X

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7655/16845942065_b333401d12_o.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Mooie screens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Net even op de 104 gevlogen, kreeg toch de eerste 3 missie punten de boel aangeveegd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal!

Mijn naam is Ghostleader (Koen) en het leek mij wel leuk om online met meerdere mensen te vliegen op DCS. Ik ben hier gekomen via SgtPoen, een maat van het zweefvliegen.

Zelf vlieg ik op dit moment met de F15, A10, KA50 en UH1 maar in de toekomst worden dat er wellicht meer :P

Hopelijk tot snel in de lucht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Welkom d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik heb vandaag m'n X52 binnen!

Ik heb nog wel een aantal vragen (er zullen vast meerdere mensen zijn met deze HOTAS);
  • Weet iemand een nuttige toepassing voor de 'draaiwieltjes' die op de throttle zitten? Ze zijn analoog en ik zou eigenlijk niet weten waarvoor je die zou moeten gebruiken
  • Hetzelfde geldt voor het schuifje. Ook die is analoog en er zijn vast handige toepassingen voor, maar DCS ondersteunt niet zoveel analoge inputs. Ik had zelf al bedacht om hem voor de airbrakes te gebruiken maar daar ondersteunt DCS ook alleen digitale inputs voor (airbrakes forward en airbrakes aft)
  • Hoe kan ik het rubberen pookje dat bij je duim zit op de throttle gebruiken om rond te kijken in m'n cockpit? (ik heb geen TrackIR)
  • Wat kan ik doen met het LCD-schermpje? Kan ik er info vanuit DCS op weergeven bijvoorbeeld?

[ Voor 5% gewijzigd door Compizfox op 24-03-2015 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Compizfox schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 17:27:
Ik heb vandaag m'n X52 binnen!

Ik heb nog wel een aantal vragen (er zullen vast meerdere mensen zijn met deze HOTAS);
  • Weet iemand een nuttige toepassing voor de 'draaiwieltjes' die op de throttle zitten? Ze zijn analoog en ik zou eigenlijk niet weten waarvoor je die zou moeten gebruiken
  • Hetzelfde geldt voor het schuifje. Ook die is analoog en er zijn vast handige toepassingen voor, maar DCS ondersteunt niet zoveel analoge inputs. Ik had zelf al bedacht om hem voor de airbrakes te gebruiken maar daar ondersteunt DCS ook alleen digitale inputs voor (airbrakes forward en airbrakes aft)
  • Hoe kan ik het rubberen pookje dat bij je duim zit op de throttle gebruiken om rond te kijken in m'n cockpit? (ik heb geen TrackIR)
  • Wat kan ik doen met het LCD-schermpje? Kan ik er info vanuit DCS op weergeven bijvoorbeeld?
Gefeliciteerd met je aanschaf!

De draaiwieltjes gebruik ik via de madcatz software als trim en airbrake.

In de madcatz software kun je aangeven dat de axis van het tepeltje bijvoorbeeld knoppen zijn. Welke je kunt koppelen aan kijk richtingen. Er is heel veel mogelijk via de madcatz software.

Ik raad sowieso aan om alle default mappings in dcs hetzelfde te houden en waar nodig (aparte) profielen aanmaken per kist. Heel veel kun je op elkaar baseren. Het mooie is dat je dan ook gebruik kunt maken van de verschillende modi op het apparaat. vooral handig bij de a-10 etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Hoi Koen, welkom :*)

-

Net nog even wezen knallen met de Hawk. Blijft een leuk ding! Ben benieuwd naar de sim versie :)

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8716/16893653026_08dde7400a_o.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm9.staticflickr.com/8694/16918575021_1ff1a7d260_o.jpg

Afbeeldingslocatie: https://farm8.staticflickr.com/7655/16918574041_08946078ec_o.jpg

Alleen werkt de gear en airbrake niet op m'n hotas. Flaps weer wel, alle 3 de stapjes (up/mvr/dn) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ircghost schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 17:35:
[...]

Gefeliciteerd met je aanschaf!

In de madcatz software kun je aangeven dat de axis van het tepeltje bijvoorbeeld knoppen zijn. Welke je kunt koppelen aan kijk richtingen. Er is heel veel mogelijk via de madcatz software.

Ik raad sowieso aan om alle default mappings in dcs hetzelfde te houden en waar nodig (aparte) profielen aanmaken per kist. Heel veel kun je op elkaar baseren. Het mooie is dat je dan ook gebruik kunt maken van de verschillende modi op het apparaat. vooral handig bij de a-10 etc.
Kun jij aangeven hoe je die scrollwieltjes mapped? Ik heb de standaard Saitek SST software bij de stick maar heb nog niet kunnen vinden hoe ik deze wieltjes kan mappen...??

@Compizfox: ik gebruik het schuifje juist wél voor de airbrakes; dmv banding heb ik het onderverdeeld: 10%-80%-10% waarbij de 80% uiteraard niets is. Schuif je dan met je duim van je af tot op het einde dan beginnen je airbrakes open te gaan, en waar je wilt stoppen zet je de boel weer in het midden. Wat wel belangrijk is om niet te vergeten; als je em laat staan blijft ie een keyboard input geven wat andere commando's soms dwars kan zitten. Maar vooralsnog werkt het voor mij.

[ Voor 21% gewijzigd door GurbY{nl} op 25-03-2015 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Bedankt Ircghost, ik had de software erbij nog niet bekeken. Ik heb nu ingesteld dat het rubberen pookje gemapt is aan het numpad (waarmee je in DCS de camera bedient).

Het lijkt echter niet helemaal correct te werken. Zodra ik de profiler opstart en m'n profiel kies begint de X52 soms raar te doen: alle lichtjes op m'n stick (niet de throttle) gaan dan (regelmatig) knipperen, en hij wordt dan unresponsive. Hij doet het dan pas weer als ik de USB-kabel eruit haal en er weer opnieuw instop.

Zonder die profiler heb ik dit probleem niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ircghost
Daar heb ik nog nooit last van gehad. Kijk anders even of je het ook hebt met een schoon en onaangepast profiel (uitsluiten). Zo ja, kijk bij usb powermanagement en zorg dat de joystick niks kan doen.

en kijk of het gebeurt onder andere games.

Als het nog steeds gebeurt, software deinstalleren, drivers handmatig! Uninstallen en Verwijderen in device manager. Pc restart en dan drivers en vervolgens software opnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Ik heb het ook in Windows zelf (buiten DCS). M'n profiel zal wel corrupt zijn of iets dergelijks, de profile editor is in elk geval niet om over naar huis te schrijven. Ik had het bijvoorbeeld al voor elkaar gekregen om de profile editor helemaal te laten crashen door alle shift-states te verwijderen (weet ik veel dat je er één moet overlaten :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ircghost schreef op dinsdag 24 maart 2015 @ 17:35:
[...]

Ik heb em nu helemaal doorgespit maar zie wél in control panel de rotary's (32 en 39) maar kan die nergens mappen...??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Het zijn analoge inputs. Als je in DCS dus naar de category "axis commands" gaat kun je ze toewijzen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Ah... dus niet in de Saitek profiler software... tnx! Zal er vanavond eens aandacht aan schenken; die knopjes alleen gebruiken voor klok/stopwatch slaat ook nergens op vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

De modules zijn weer eens in de aanbieding op Steam :)

http://store.steampowered.com/app/223750/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
Hoop dat ze op de DCS website ook in de aanbieding komen, speel deze niet via Steam..

(Zit na te denken over zo'n oude war bird)

[ Voor 21% gewijzigd door Streskip op 27-03-2015 06:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Streskip schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 05:48:
Hoop dat ze op de DCS website ook in de aanbieding komen, speel deze niet via Steam..
Steam keys zijn uitwisselbaar met de "gewone" versie. Gewoon invoeren onder keys op de website en hij is gekoppeld aan je account en komt via de modulemanager binnen. (net als kisten die je via ED koopt).

Dit werkt andersom trouwens niet :P, koop je games op ED dan werken die niet in Steam :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
CrashOverDrive schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 09:17:
[...]

Steam keys zijn uitwisselbaar met de "gewone" versie. Gewoon invoeren onder keys op de website en hij is gekoppeld aan je account en komt via de modulemanager binnen. (net als kisten die je via ED koopt).

Dit werkt andersom trouwens niet :P, koop je games op ED dan werken die niet in Steam :+
Nice haha thanks! Maar welke moet ik nemen... Bf109 of de Dora?!

Hmmm.. De Dora is wel het mooist denk ik..

[ Voor 4% gewijzigd door Streskip op 27-03-2015 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
bf109, maar dat is mijn mening. De dora is slechter in dogfighten.

[ Voor 85% gewijzigd door SgtPoen op 27-03-2015 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
En dat is toch wel het belangrijkst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtPoen
En vergeet de 30mm of doom ook niet :)

De Dora vliegt wel makkelijker en heeft wat betere ground handling. Ook zijn de ergonomics beter.

[ Voor 57% gewijzigd door SgtPoen op 27-03-2015 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

Compizfox schreef op woensdag 25 maart 2015 @ 20:06:
Het zijn analoge inputs. Als je in DCS dus naar de category "axis commands" gaat kun je ze toewijzen ;)
Het zal aan mij liggen, maar op die manier lukt het me niet.. Als ik Axis Assign kies, krijg ik een aantal mogelijke functies die ik kan mappen, maar daar staat trim niet bij.
Als ik naar All functies ga, en dan naar Trim Up/Trim Down dan kan ik daar wél die button mappen, maar dat gaat maar heeeeel traag ingame. Maar nogmaals, bij de axis zie ik de trim niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compizfox

Compizfox

Bait for wenchmarks

Precies, dat is wat ik bedoelde met "DCS ondersteunt heel weinig analoge inputs". Dit houdt dus in dat het niet mogelijk is om direct het analoge wieltje aan de trim te koppelen. In plaats daarvan kun je wel via de profiler instellen dat hij een bepaalde keypress doorgeeft als je het wieltje voorbij een bepaald punt draait. Maar dat lijkt me niet echt handig voor trim...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om welk toestel gaat het hier? (trim verhaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GurbY{nl}

GurbY{nl}

GurbY{nl}

A10C. En @Compizfox: ik heb em nu ingame juist wel kunnen mappen, maar via de profiler niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De echte A-10 heeft ook uitsluitend digitale trim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streskip
SgtPoen schreef op vrijdag 27 maart 2015 @ 17:51:
En vergeet de 30mm of doom ook niet :)

De Dora vliegt wel makkelijker en heeft wat betere ground handling. Ook zijn de ergonomics beter.
Ik weet het nog steeds niet _O- Nog maar wat Youtube filmpjes kijken dan maar :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOverDrive
Koop ze beide? :+
Pagina: 1 ... 16 ... 64 Laatste

Let op:
Discord waar spelers elkaar kunnen vinden voor samenvliegen:
- CombatFlight https://discord.gg/sQcJps7Cqx