Ik ben aan het vliegen. iemand zin?
- Ircghost
- Registratie: Februari 2010
- Laatst online: 15-09 08:25
Honeybadger doesn't care!
Topicstarter:strip_icc():strip_exif()/u/347700/honeybadger.jpg?f=community)
Vergeet trouwens niet om via de steam group aan te geven dat je wilt vliegen, als in met een announcement. Dan kunnen anderen meteen zien dat je wilt gaan vliegen.
Verwijderd
Ik kan geen announcement maken. Zie nergens de optie staan.
Ik kan een A-10C wingman gebruiken voor een missie.
Ik kan een A-10C wingman gebruiken voor een missie.
- Ircghost
Ik zal je even adden als iemand die dat kan, sterker nog. Iedereen dat toestaan.
Vaseline zuur? Zover ik weet is vaseline gewoon mengsel van zeer hoogkokende alifatische koolwaterstoffen. Niks zuurs aan dusIrcghost schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 15:36:
Ik kan mij voorstellen dat Vaseline te zuur is en/of gaat plakken.
Gewoon een heel grote verzameling snoertjes
Ik heb om te testen eens een nieuwe server (GoT) met Gory MP mission actief gemaakt. Wie wil eens kijken of dat goed gaat?
Dat is nou net wat er getest zou moeten worden... Ik heb nieuwe server gedaan, missie gekozen en dan kom ik in het MP menu waar ik een kist kan kiezen. Maar geen idee of dat nu voldoende is of dat ik nog iets moet doen....
Nee niet apart. Ik zal em uitzetten en die default poort in de router open zetten. Daarna zet ik de biel wel weer online.
Zit even te zoeken of ik nu IP van de router als verwijsadres voor de poort moet gebruiken of IP adres van de pc die er achter hangt... Iemand zo uit zijn hoofd?
edit
Poort staat open. Ik zal em nog eens starten.
Edit
Ik krijg nu het keuzescherm voor een kist, maar rechtsboven knippert de hele tijd een Pauze symbool...
Edit laatste.. ook weer opgelost. Zou het nu moeten doen?
Zit even te zoeken of ik nu IP van de router als verwijsadres voor de poort moet gebruiken of IP adres van de pc die er achter hangt... Iemand zo uit zijn hoofd?
edit
Poort staat open. Ik zal em nog eens starten.
Edit
Ik krijg nu het keuzescherm voor een kist, maar rechtsboven knippert de hele tijd een Pauze symbool...
Edit laatste.. ook weer opgelost. Zou het nu moeten doen?
[ Voor 68% gewijzigd door GurbY{nl} op 15-01-2015 18:19 ]
Mijn joystick problemen zijn opgelost
Heeft te maken met Saitek software en Teamspeak:
http://theairtacticalassa...rum/showthread.php?t=6231
Heeft te maken met Saitek software en Teamspeak:
http://theairtacticalassa...rum/showthread.php?t=6231
dat is een ontwerpfout al vanaf de eerste HOTAS van (x40 geloof ik?) van Saitek; ik had de allereerste set en het werd inderdaad steeds plakkeriger en stroever en dat je 'dode punten' doormoest komen.SgtPoen schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 15:32:
Bij de x55 zie je trouwens dat de shaft ook voor frictie zorgt, frooglesim had daar een video over gemaakt, lost die uiteindelijk op met wat vaseline. weet alleen niet wat vaseline op de lange duur doet.
[video]
je moet dus je shaft lubricaten![]()
Inderdaad veel met vasaline gedaan, maar wat er uiteindelijk gebeurde is dat dit juist extra ging slijten; de vasaline werd een zwarte dikke smurrie (vasaline vermengt met schaafsel van de zwarte ring) en werd van kwaad tot erger.
Naar mijn mening dus gewoon een ontwerpfout.
T60P Widescreen
Denk het ook, ik heb ook een Logitech Sidewinder en die joystick weerstand werkt niet volgens het principe van een metalen of plastic ring + veer.Seesar schreef op vrijdag 16 januari 2015 @ 10:42:
[...]
dat is een ontwerpfout al vanaf de eerste HOTAS van (x40 geloof ik?) van Saitek; ik had de allereerste set en het werd inderdaad steeds plakkeriger en stroever en dat je 'dode punten' doormoest komen.
Inderdaad veel met vasaline gedaan, maar wat er uiteindelijk gebeurde is dat dit juist extra ging slijten; de vasaline werd een zwarte dikke smurrie (vasaline vermengt met schaafsel van de zwarte ring) en werd van kwaad tot erger.
Naar mijn mening dus gewoon een ontwerpfout.
En met smeren moet je inderdaad oppassen.
Ik kan in ieder geval de combinatie van Ballistol met de X-52 Pro aanraden. Dat wordt niet plakkerig ofzo.
Ook heel belangrijk dat je oud smeersel weghaalt voordat je opnieuw gaat smeren, dat helpt ook tegen residu. Als je dit elke keer herhaalt gaat je x52pro een hele tijd mee.
[ Voor 22% gewijzigd door SgtPoen op 16-01-2015 14:57 ]
Ik ben even aan het experimenteren met de mission editor. So far krijg ik het e.e.a. wel voorelkaar. Alleen: hoe krijg ik de AAA/SAM aan het vuren? Ik doe als test een A10C USA en zet een stuk verderop een ZSU (Russia) neer, maar als ik in de buurt kom: niks. Moet daar een triggered event op misschien?
Wat is in de buurt? In principe moeten die dingen zonder triggers oid gaan schieten.
En vrijwel alle units hebben een tijdje (aantal minuten) opstarttijd nodig. Soort van semi realistisch... Moet je met Ctrl Z de tijd versnellen.
En vrijwel alle units hebben een tijdje (aantal minuten) opstarttijd nodig. Soort van semi realistisch... Moet je met Ctrl Z de tijd versnellen.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-01-2015 13:47 ]
Ik start de missie, en ben ca 10 min bezig met opstarten van de kist. Dan opstijgen, en een km of 5 naar het zuiden staat dat ding... Moet ie verder weg misschien?
De X52 pro binnen en nu aan het configureren. Ik heb een SU25t profile gedownload voor de X52 pro (http://www.digitalcombatsimulator.com/en/files/1053879/) en deze geselecteerd in de Saitek profile editor. Echter de controls worden niet overgenomen in DCS. Wat doe ik verkeerd? Zit al een uur te zoeken op verschillende fora maar begrijp het niet echt. Het selecteren van een profile in de Saitek profile editor zou toch de key bindings in DCS moeten aanpassen of hoe zit dat?
Edit: al gefixed. Had een corrupt control configuratie bestand. Deze config bestanden weggegooid uit de DCS map en opnieuw gestart.
Edit: al gefixed. Had een corrupt control configuratie bestand. Deze config bestanden weggegooid uit de DCS map en opnieuw gestart.
[ Voor 12% gewijzigd door derfischmeister op 18-01-2015 21:30 ]
Ik weet niet specifiek hoe het met de X52 Pro zit, maar de 'algemene manier' die met alle joysticks werkt is dat je in DCS joystick knoppen en assen aan de gewenste acties bind.
Wordt er nog gevlogen dit weekend trouwens?
Wordt er nog gevlogen dit weekend trouwens?
[ Voor 13% gewijzigd door Compizfox op 18-01-2015 22:14 ]
Wie kan mij een klein stukje op weg helpen met de A10C. Ik heb een trainingsmissie gemaakt vanaf Batumi met een aantal tanks op Kobuleti. Ik start airborne met 6x AGM-H.
Ik track een tank met de TGP: slew de pointer er overheen en druk ctrl-up. Point, krijg ik dan in de linker MFC. Alleen: de tank rijdt uit de lock weg. Pas als ie stil staat kan ik dat punt "vastzetten".
Daarna kies ik op de rechter MFC MAV (heb via DSMS al Mav geselecteerd). Dan zou ik door V in te houden (China fwd long) de mav naar de SPI moeten laten slewen. Echter: zowel het beeld van TGP als MAV "reset".
Door de MAV zelf te richten krijg ik wel een lock en kan ik de missile wel afvuren. Het gaat mij dus om het via de TGP aanwijzen van het target, en dat target dan over te laten nemen op de rechter MFC, door de MAV dus. Dat wil maar niet lukken, terwijl ik wel de stappen uit de manual volg. Zal dus tocht iets verkeerd doen, maar ja, wat...??
Ik track een tank met de TGP: slew de pointer er overheen en druk ctrl-up. Point, krijg ik dan in de linker MFC. Alleen: de tank rijdt uit de lock weg. Pas als ie stil staat kan ik dat punt "vastzetten".
Daarna kies ik op de rechter MFC MAV (heb via DSMS al Mav geselecteerd). Dan zou ik door V in te houden (China fwd long) de mav naar de SPI moeten laten slewen. Echter: zowel het beeld van TGP als MAV "reset".
Door de MAV zelf te richten krijg ik wel een lock en kan ik de missile wel afvuren. Het gaat mij dus om het via de TGP aanwijzen van het target, en dat target dan over te laten nemen op de rechter MFC, door de MAV dus. Dat wil maar niet lukken, terwijl ik wel de stappen uit de manual volg. Zal dus tocht iets verkeerd doen, maar ja, wat...??
De SPI is niet per se het punt dat je TGP aanwijst. Je kunt het punt dat de TGP aanwijst wel SPI maken (dat doe je met TMS up long), maar dat gaat niet vanzelf.
Misschien heb je hier iets aan: http://forums.eagle.ru/showthread.php?t=82152
[ Voor 28% gewijzigd door Compizfox op 18-01-2015 22:07 ]
- Ircghost
Dat is alleen niet hoe het werkt, dus snap niet hoe het opeens kan werken.derfischmeister schreef op zondag 18 januari 2015 @ 18:17:
De X52 pro binnen en nu aan het configureren. Ik heb een SU25t profile gedownload voor de X52 pro (http://www.digitalcombatsimulator.com/en/files/1053879/) en deze geselecteerd in de Saitek profile editor. Echter de controls worden niet overgenomen in DCS. Wat doe ik verkeerd? Zit al een uur te zoeken op verschillende fora maar begrijp het niet echt. Het selecteren van een profile in de Saitek profile editor zou toch de key bindings in DCS moeten aanpassen of hoe zit dat?
Het idee is dat je alle benodigde acties in DCS hebt gebonden aan toetsenbord knoppen. Dit wordt opgeslagen in een zogeheten .lua file. Als je een andere .lua file inlaat dan veranderen je bindings.
Daarnaast heb je een Saitek profile bestand nodig, een .pr0. Als je joystick is aangesloten dan verschijnt op de taakbalk een icon behorend bij mad catz/X52. Als je die rmb'ed (apps /context menu dus) dan kan je de verschillende profielen selecteren die je hebt opgeslagen onder standaard users/public/documents geloof ik.
Zodra jij dat profiel hebt ingeladen zal een knop (knop 6) op de joystick een bepaalde key vertalen afhankelijk van je modus. Bijvoorbeeld 'spatie'.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt!
Ik duik er nog eens in, bedankt!Compizfox schreef op zondag 18 januari 2015 @ 22:05:
De SPI is niet per se het punt dat je TGP aanwijst. Je kunt het punt dat de TGP aanwijst wel SPI maken (dat doe je met TMS up long), maar dat gaat niet vanzelf.
Heb de link die je stuurde gevolgd, en ik krijg het nu voorelkaar; tnx!
Alleen... op het moment dat nu de Mav naar het target slewed, krijgt ie nog steeds geen lock (no track launch ihbt). Ik moet dan (binnen de range) het kruis van de Mav wat links/rechts/beneden/boven slewen, en dan "snapped" ie er plotseling op. Dat moet toch ook anders kunnen? (dus lock direct na via TMS UP long)?
[ Voor 33% gewijzigd door GurbY{nl} op 19-01-2015 10:12 ]
In mijn .pr0 file stonden verschillende standaard toetsenbord keys die default in DCS geconfigureerd staan al gemapt aan een joystick button. Echter was de default niet in orde. Die heb ik terug gezet. Thnx voor het meedenken.Ircghost schreef op maandag 19 januari 2015 @ 08:20:
[...]
Dat is alleen niet hoe het werkt, dus snap niet hoe het opeens kan werken.
Het idee is dat je alle benodigde acties in DCS hebt gebonden aan toetsenbord knoppen. Dit wordt opgeslagen in een zogeheten .lua file. Als je een andere .lua file inlaat dan veranderen je bindings.
Daarnaast heb je een Saitek profile bestand nodig, een .pr0. Als je joystick is aangesloten dan verschijnt op de taakbalk een icon behorend bij mad catz/X52. Als je die rmb'ed (apps /context menu dus) dan kan je de verschillende profielen selecteren die je hebt opgeslagen onder standaard users/public/documents geloof ik.
Zodra jij dat profiel hebt ingeladen zal een knop (knop 6) op de joystick een bepaalde key vertalen afhankelijk van je modus. Bijvoorbeeld 'spatie'.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt!
Als ik het goed begrijp wil je dus puur je TGP gebruiken om een target te locken, en die dan doorgeven aan de MAV?GurbY{nl} schreef op maandag 19 januari 2015 @ 08:55:
[...]
Ik duik er nog eens in, bedankt!
Heb de link die je stuurde gevolgd, en ik krijg het nu voorelkaar; tnx!
Alleen... op het moment dat nu de Mav naar het target slewed, krijgt ie nog steeds geen lock (no track launch ihbt). Ik moet dan (binnen de range) het kruis van de Mav wat links/rechts/beneden/boven slewen, en dan "snapped" ie er plotseling op. Dat moet toch ook anders kunnen? (dus lock direct na via TMS UP long)?
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij kan dat niet. De MAV heeft namelijk een eigen trackingmechanisme die zelf moet locken zijn maar.
Het is zover ik weet de bedoeling dat je de TGP gebruikt om een target (of een groepje targets) te vinden. Die positie kun je dan doorgeven aan je MAV, die een target dan kan locken en erop kan vuren.
- Ircghost
Nee hoor gaat prima. Gewoon met je TGP een SPI maken en dan vervolgens je maverick gewoon laten luisteren naar die SPI. De sensor van de TGP is ongeveer 100x sterker dan die van de maverick, dus je kunt op veel grotere afstanden en veel accurater locken op targets. Ik kan het zelfs aan te raden om het te doen met je TGP. Alleen als je heel dichtbij vliegt en het moet heel snel gebeuren / de targets lichten goed op tegen de grond dan kan je het makkelijker doen met de mav zelf.Compizfox schreef op maandag 19 januari 2015 @ 12:44:
[...]
Als ik het goed begrijp wil je dus puur je TGP gebruiken om een target te locken, en die dan doorgeven aan de MAV?
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij kan dat niet. De MAV heeft namelijk een eigen trackingmechanisme die zelf moet locken zijn maar.
Het is zover ik weet de bedoeling dat je de TGP gebruikt om een target (of een groepje targets) te vinden. Die positie kun je dan doorgeven aan je MAV, die een target dan kan locken en erop kan vuren.
Maar zover kom ik inderdaad wel: met de TGP maak ik een SPI en vervolgens (met China hat fwd long) slewen alle sensors (in dit geval de MAV) naar dat SPI. Alleen: dan heb ik nog steeds geen lock op de MAV en moet ik, als ik redelijk dichtbij ben, de MAV sensor nog eens van het target afhalen en opnieuw aanwijzen. Dan ontstaat opnieuw een lock, en deze keer kan ik wél vuren. De eerste keer, dus na locken op het door de TGP doorgegeven SPI, krijg ik keer op keer de IHBT foutmelding.Ircghost schreef op maandag 19 januari 2015 @ 12:48:
[...]
Nee hoor gaat prima. Gewoon met je TGP een SPI maken en dan vervolgens je maverick gewoon laten luisteren naar die SPI. De sensor van de TGP is ongeveer 100x sterker dan die van de maverick, dus je kunt op veel grotere afstanden en veel accurater locken op targets. Ik kan het zelfs aan te raden om het te doen met je TGP. Alleen als je heel dichtbij vliegt en het moet heel snel gebeuren / de targets lichten goed op tegen de grond dan kan je het makkelijker doen met de mav zelf.
Zoek een target met je TGP en maak deze SPI, Slew je MAV naar SPI. Vlieg binnen 6-8nm van target met MAV scherm op SOI (en mavs selected in DSMS). Doe 1x TMS omhoog en hij trackt (gaat hij niet tracken dan ben je misschien nog te ver weg, 1x TMS omhoog herhalen tot je ziet dat hij trackt). Vuren maar. Daarna moet je uiteraard wel zelf weer gaan slewen voor volgende tracking/lock.GurbY{nl} schreef op maandag 19 januari 2015 @ 12:59:
[...]
Maar zover kom ik inderdaad wel: met de TGP maak ik een SPI en vervolgens (met China hat fwd long) slewen alle sensors (in dit geval de MAV) naar dat SPI. Alleen: dan heb ik nog steeds geen lock op de MAV en moet ik, als ik redelijk dichtbij ben, de MAV sensor nog eens van het target afhalen en opnieuw aanwijzen. Dan ontstaat opnieuw een lock, en deze keer kan ik wél vuren. De eerste keer, dus na locken op het door de TGP doorgegeven SPI, krijg ik keer op keer de IHBT foutmelding.
[ Voor 5% gewijzigd door m0nkm0nk op 19-01-2015 19:15 ]
Heb de missie net nog een paar keer gedaan. Ik krijg de lock met de TGP. Die zet ik als SPI; ik zie in de HUD ook "TGP" verschijnen (ipv STPT). Met China FWD long slewed de MAV naar het SPI.
So far so good. Dan blijf ik TMS up herhalen (met de MAV als SOI) tot ik binnen de 5nm ben. Dan locked ie nog steeds niet. Ik moet even van het SPI punt afgaan, de MAV sensor begint dan te bewegen en als ik em een beetje over het target stuurt, locked ie. Maar dat kan toch niet de bedoeling zijn? Hij staat al steady op het SPI target, maar alles wat er komt: geen lock...
Wat zit ik nou fout te doen...??
So far so good. Dan blijf ik TMS up herhalen (met de MAV als SOI) tot ik binnen de 5nm ben. Dan locked ie nog steeds niet. Ik moet even van het SPI punt afgaan, de MAV sensor begint dan te bewegen en als ik em een beetje over het target stuurt, locked ie. Maar dat kan toch niet de bedoeling zijn? Hij staat al steady op het SPI target, maar alles wat er komt: geen lock...
Edit: Ik kan toch niet hosten vanavond.
Vanavond ga ik om 20:30 hosten. Ik ga nog een leuke missie uitzoeken, maar er kan ook gewoon leuk los gevlogen worden.
Vanavond ga ik om 20:30 hosten. Ik ga nog een leuke missie uitzoeken, maar er kan ook gewoon leuk los gevlogen worden.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2015 20:40 ]
Verwijderd
Uit jouw verhaal lees ik dat het je wel lukt om MAV Sensor/MFCD te "snappen" op de SPI die jouw TGP maakt, maar hem niet te locken. Dat het je niet lukt met TMS UP SHORT is een beetje raar inderdaad. Check jouw key binding nog eens na.GurbY{nl} schreef op dinsdag 20 januari 2015 @ 09:39:
Heb de missie net nog een paar keer gedaan. Ik krijg de lock met de TGP. Die zet ik als SPI; ik zie in de HUD ook "TGP" verschijnen (ipv STPT). Met China FWD long slewed de MAV naar het SPI.
Mischien helpt dit ook. Welke maverick gebruik je? Ik heb het liefst de AGM-65D (IR) over de AGM-65H (Electro-Optisch). Die AGM-65D "ziet" het contrast (in mijn opinie) makkelijker dan dan de andere. Werkt alleen niet zo goed in slechtere weersomstandigdheden en dan is de AGM-65H iets beter.
Probeer in jouw MFCD MAV SOI ook te spelen met de FLIR BLCK HOT/ FLIR WHT HOT via jouw boatswitch. Zo versterk je het contrast en is de solid lock misschien makkelijker te krijgen.
@DeKid99: TNX! Ga ik proberen. Heb de bindings nagekeken en het bleek dat e.e.a. niet ok was. Nadat ik nu de rechter MFCD SOI maak (MAV dus) kan ik met TMS UP em nu WEL locken!! Gelukt dus.
Heb net "mijn" trainingsmissie nog even gedaan en het voorelkaar gekregen om alle 6 MAV's op verschillende doelen weg te knallen (nog dicht bijelkaar ook; dus erg snel switchen tussen links/rechts MFCD, DSMS enzovoorts. Geweldig als dat lukt!!
Ik zal kijken hoe dat zit met FLIR; missie even aanpassen en aan één kant een stel D's hangen. LEUK dit!!
Heb net "mijn" trainingsmissie nog even gedaan en het voorelkaar gekregen om alle 6 MAV's op verschillende doelen weg te knallen (nog dicht bijelkaar ook; dus erg snel switchen tussen links/rechts MFCD, DSMS enzovoorts. Geweldig als dat lukt!!
Ik zal kijken hoe dat zit met FLIR; missie even aanpassen en aan één kant een stel D's hangen. LEUK dit!!
Verwijderd
Mooi dat het je gelukt is! Als je straks echt je hele HOTAS onder de knie hebt kun je misschien ook proberen om doelen met markpoints te markeren en dan je TGP en je MAV's te snappen daarop. Zo kun je ook snel je mavericks afschieten.GurbY{nl} schreef op woensdag 21 januari 2015 @ 17:42:
@DeKid99: TNX! Ga ik proberen. Heb de bindings nagekeken en het bleek dat e.e.a. niet ok was. Nadat ik nu de rechter MFCD SOI maak (MAV dus) kan ik met TMS UP em nu WEL locken!! Gelukt dus.
Heb je inmiddels al TS? Ik wil zo ook nog even online komen.
Fok nee, nog niet geïnstalleerd. Zal ik zsm eens doen. Eerst nog even wat rondvliegen!
PS .Dat van die markpoints zal ik even bestuderen; eens kijken hoe dat precies werkt. Klinkt interessant.
**edit**
TS geinstalleerd.
PS .Dat van die markpoints zal ik even bestuderen; eens kijken hoe dat precies werkt. Klinkt interessant.
**edit**
TS geinstalleerd.
[ Voor 7% gewijzigd door GurbY{nl} op 22-01-2015 09:50 ]
Tis hier maar stil de laatste tijd....
- Ircghost
Druk druk druk
. Geloof me ik wil heel graag, heb zelfs een rudder gekocht
Zit midden in een verhuizing, daarna verbouwen dus voorlopig niet vliegen voor mij. Zal hier wel blijven lezen.
Verwijderd
Ik zat ook laatst met drukte. Studie, sociale verplichtingen, verjaardag. Vaak in het weekend niet thuis geweest. Maar als ik de kans heb ben ik zeker aanwezig!
Ik kan nu online!
Ik kan nu online!
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2015 19:26 ]
[ Voor 14% gewijzigd door Compizfox op 25-01-2015 20:03 ]
Echt gaaf ja. Genoeg details op de grond om er een volledige FPS (Skeletal infantry wat er aan zit te komen)/Tank sim (M1 Abrams zeer waarschijnlijk) van te kunnen maken en het idee dat je op 40k feet hangt is ook erg mooi gedaan met het kleuroverloop en de bolling van de aarde.
Nu nog een lading 3rd party ontwikkelaars erbij die DCS als een mooi platform zien om brood op de plank te krijgen en dan gaan het mooie tijden worden
Nu nog een lading 3rd party ontwikkelaars erbij die DCS als een mooi platform zien om brood op de plank te krijgen en dan gaan het mooie tijden worden
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2015 16:09 ]
Hier nog een Q&A met Wags: http://www.mudspike.com/q...-producer-eagle-dynamics/
Verwijderd
Hey jongens, wat doen jullie zo al nog met de 10C? Sorry, heb tijdje niks laten horen.. Was 10 dagen op vakantie en ben inmiddels aangenomen bij de 476th vFighter Group dus zal voornamelijk daar de tijd doorbrengen. Iemand van jullie toevallig ook gesolliciteerd tijdens de sollicitatierondes van afgelopen week?
Nee ik niet maar ik ben het wel van plan, had het er laatst ook nog met DeKid over.
Maar DeKid en ik vliegen nu ong 1 soms 2 keer per week een missie, oa JTAC en elkaar SPIs doorgeven. Maarja, we kwamen ook tot de conclusie dat het zelf prutsen/uitproberen leuk is, maar de 476 het betere werk is.
Moet alleen ff kijken waar ik binnen een paar weken kom te werken en hoe ik dan zit met vrije tijd.
Ben bijna klaar met studeren
Maar DeKid en ik vliegen nu ong 1 soms 2 keer per week een missie, oa JTAC en elkaar SPIs doorgeven. Maarja, we kwamen ook tot de conclusie dat het zelf prutsen/uitproberen leuk is, maar de 476 het betere werk is.
Moet alleen ff kijken waar ik binnen een paar weken kom te werken en hoe ik dan zit met vrije tijd.
Ben bijna klaar met studeren
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2015 16:08 ]
Verwijderd
Ja dan begint het echte werk. Dan is het niet meer zuipen tot 2 en opstaan om 12... Dan is het zuipen tot 2 en opstaan om 7!
Even serieus nu, jullie hebben dan inderdaad het recruteringsvenster van afgelopen week gemist, maar over ong. 5 á 6 maanden komt er weer een, althans dat is voorgaande jaren altijd zo geweest. Als jullie geïnteresseerd zijn zou ik sowieso z.s.m. een forum account maken, er is zóoo veel te leren van alleen al rondhangen en lezen op hun forum. Daarbij zijn de meesten zeer toeschietelijk als het gaat om informatie als ze zien dat je werkelijk interesse hebt.
Even serieus nu, jullie hebben dan inderdaad het recruteringsvenster van afgelopen week gemist, maar over ong. 5 á 6 maanden komt er weer een, althans dat is voorgaande jaren altijd zo geweest. Als jullie geïnteresseerd zijn zou ik sowieso z.s.m. een forum account maken, er is zóoo veel te leren van alleen al rondhangen en lezen op hun forum. Daarbij zijn de meesten zeer toeschietelijk als het gaat om informatie als ze zien dat je werkelijk interesse hebt.
Heb me (ook) daar geregistreerd. Ben nog maar heeeeeel pril met de A10 maar er is inderdaad erg veel info te vinden.
Verwijderd
Dan zal ik dat maar ook gaan doen!
Wordt er nog gevlogen vanavond?
Wordt er nog gevlogen vanavond?
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2015 22:26 ]
Ik heb nog een paar rondjes op de TAWserver gemaakt...
Vandaag via Marktplaats een Saitel X52 Pro gescored. Display vertoonde wat kuren: tekst ging af en toe door elkaar lopen. Verder alles in orde. Prijs €35,-, kan ik me haast geen buil aan vallen toch?
Da's wel erg goedkoop... Nieuw kost hij €150.
Je hebt trouwens wel geluk gehad dat je er één gevonden hebt. Ik zit zelf ook te zoeken af en toe maar heb nog nooit iets kunnen vinden (maar dan ook echt niets, die dingen worden gewoon niet tweedehands verkocht op Marktplaats lijkt het)
Gaan er vanavond nog mensen vliegen?
Je hebt trouwens wel geluk gehad dat je er één gevonden hebt. Ik zit zelf ook te zoeken af en toe maar heb nog nooit iets kunnen vinden (maar dan ook echt niets, die dingen worden gewoon niet tweedehands verkocht op Marktplaats lijkt het)
[ Voor 6% gewijzigd door Compizfox op 27-01-2015 18:55 ]
Verwijderd
Ik wil best vliegen! Eerst nog even eten.Compizfox schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 18:54:
Da's wel erg goedkoop... Nieuw kost hij €150.
Ik kom net van de TAW server af. Erg leuk, direct lui die je helpen en samen een stuk van de missie willen doen...
Vwb de X52.. Heeft iemand nog ergens een mooi profiel en/of diagrammen?
Na lang zoeken en proberen vind ik dit de meest ideale X-52 Pro profile voor de A-10c. Je hoeft niet met de mode switch te draaien in dit profiel.GurbY{nl} schreef op dinsdag 27 januari 2015 @ 20:15:
Ik kom net van de TAW server af. Erg leuk, direct lui die je helpen en samen een stuk van de missie willen doen...
Alles zit er op: DMS, CMS, TMS, Trim, Boat, China, Coolie, Slew, en ook nog redelijk op de plek waar het op de echte HOTAS ook zou zitten. Ik heb bijv ook wel eens een profiel geprobeerd waar de slew op de stick zat...
OK... maar mist er een link misschien?Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 09:12:
[...]
Na lang zoeken en proberen vind ik dit de meest ideale X-52 Pro profile voor de A-10c. Je hoeft niet met de mode switch te draaien in dit profiel.
Alles zit er op: DMS, CMS, TMS, Trim, Boat, China, Coolie, Slew, en ook nog redelijk op de plek waar het op de echte HOTAS ook zou zitten. Ik heb bijv ook wel eens een profiel geprobeerd waar de slew op de stick zat...
En de beste manier om zo'n profiel te activeren, is dat in DCS options met "load profile" en dan het profiel selecteren? Ik lees ook manieren om het juist via de Saitek software te doen..
http://steamcommunity.com...filedetails/?id=238981821GurbY{nl} schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 11:50:
[...]
OK... maar mist er een link misschien?
En de beste manier om zo'n profiel te activeren, is dat in DCS options met "load profile" en dan het profiel selecteren? Ik lees ook manieren om het juist via de Saitek software te doen..

Deze is activeren in saitek SST software. Niets veranderen of laden in DCS opties menu. Gewoon de standaard keyboard mappings laten staan.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2015 16:20 ]
OK Top, TNX!! Spul is onderweg en komt morgen binnen, zal dan direct eens aan de slag met config...
Edit; ik heb dat profile even bekeken en ziet er inderdaad redelijk compleet uit. Alleen: (@Slamraam) gebruik jij de clutch voor gear up/down? Daar leken me de toggle switches op de stick nu net handig voor; T1/2 G-up G-down, T3/4 Flaps up F-down
Of is dat niet handig?
Edit; ik heb dat profile even bekeken en ziet er inderdaad redelijk compleet uit. Alleen: (@Slamraam) gebruik jij de clutch voor gear up/down? Daar leken me de toggle switches op de stick nu net handig voor; T1/2 G-up G-down, T3/4 Flaps up F-down
Of is dat niet handig?
[ Voor 58% gewijzigd door GurbY{nl} op 28-01-2015 16:28 ]
Welke heb je besteld?Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 16:54:
Zo, HOTAS komt morgen binnen! Eindelijk..
Verwijderd
Ja, ik weet dat het een dure investering is en ik zit ook half met me zelf in de knoop dat ik ff 300 klatsers neerleg voor 'speelgoed' maar ik sim nu al zo lang, en al die tijd raak ik iedere keer weer gefrustreerd dat ik niet snel/vloeiend genoeg kan reageren omdat ik geen goed materiaal heb.. Daarbij wilde ik afwachten of ik aangenomen zou worden bij het 476th want als dat niet het geval was, zou ik het simmen toch op een lager pitje gaan zetten.
Laatst was ik aan het tellen:
Meerprijs sim-rig t.o.v. mid-end multimedia systeem: 600
Headset die ik anders niet nodig heb: 30
TIR + Pro Clip: 185
HOTAS: 300
Dat is dus meer dan EUR 1100 alleen al voor een hobby.. Laten we maar snel weer overstappen op de leuke onderwerpen omtrent simmen.
Laatst was ik aan het tellen:
Meerprijs sim-rig t.o.v. mid-end multimedia systeem: 600
Headset die ik anders niet nodig heb: 30
TIR + Pro Clip: 185
HOTAS: 300
Dat is dus meer dan EUR 1100 alleen al voor een hobby.. Laten we maar snel weer overstappen op de leuke onderwerpen omtrent simmen.
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2015 19:23 ]
Het is een sloot geld. Ik sim inderdaad ook al erg lang (zal maar niet zeggen hoe oud ik ben...) maar begin nu met DCS wel weer meer te spelen en vind het ook weer erg leuk. Eerst de X52 eens en dan zie ik wel weer.
En over dat geld voor een hobby: om de brevetten geldig te houden ben je dat jaarlijks zeker kwijt....
En over dat geld voor een hobby: om de brevetten geldig te houden ben je dat jaarlijks zeker kwijt....
[ Voor 19% gewijzigd door GurbY{nl} op 28-01-2015 19:41 ]
Tja het hóeft niet zo duur natuurlijk. Ik moet wel zeggen dat ik de kosten van een game-PC en headset niet meereken omdat ik nog veel meer games speel dan alleen DCS, dus dat kan wel uit.
Momenteel doe ik het met niets meer dan een Cyborg V.1 (€30 of zo) en dat kan in principe best wel. Ik ben dan wel op zoek naar wat beters maar dat hoeft als aan mij ligt niet de hoofdprijs te kosten: met iets van €60-€75 moet ik wel aan een tweedehandse X52 kunnen komen lijkt me (moet alleen wat geduld hebben) en ik moet eigenlijk ook nog eens bezig met een DIY tracking-oplossing
Momenteel doe ik het met niets meer dan een Cyborg V.1 (€30 of zo) en dat kan in principe best wel. Ik ben dan wel op zoek naar wat beters maar dat hoeft als aan mij ligt niet de hoofdprijs te kosten: met iets van €60-€75 moet ik wel aan een tweedehandse X52 kunnen komen lijkt me (moet alleen wat geduld hebben) en ik moet eigenlijk ook nog eens bezig met een DIY tracking-oplossing
Verwijderd
Ik zat ook aan DIY tracking te denken maar het is toch allemaal een gedoe. Je moet het maken van het DIY ook als een hobby ansich zien en accepteren dat het 2x mis gaat en het 3e exemplaar na veel afstellen en verbeteren pas werkt..
Ik wil in ieder geval FacetrackNoIR binnenkort eens proberen. De YouTube filmpjes die ik daarvan zie met dcs zien er niet slecht uit.
Verwijderd
Wat ik weet van de DIY community is dat je vrijwel altijd een PS3 Eye moet gebruiken als webcam. Daarnaast is het van belang een specifiek type IR LEDs van Osram te gebruiken, andere IR LEDs hebben vaak niet de gewenste sterkte en hebben een gefocuste lichtbundel. Het advies om dit laatste te fixen is om de LED vlak af te schuren maar ook hier lees ik van dat het een noodoplossing is en je het liefste gewoon die van Osram wilt gebruiken.
Hobby's mogen geld kosten. Kijk eens hoeveel uren plezier en wat voor plezier je eruit haalt*Verwijderd schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 19:21:
Ik heb ook altijd een schuldgevoel als ik veel geld aan dit soort dingen uitgeef, maar soms helpt het even als ik dit tegen mezelf zeg. Meestal werkt het net lang genoeg om op de 'Confirm payment' knop te kunnen klikken.
Verwijderd
Ja.. ff snel Visa kaartje erbij pakken en op CHECKOUT klikken gaat vaak sneller dan in een winkel met die doos naar de kassa lopen.. Zeker als vriendin-lief in de buurt is!!
Landing gear doe ik met het toetsenbord. Mijn idee is dat best realistisch want in het eggie halen ze ook snel hun hand van de throttle af.GurbY{nl} schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 16:21:
OK Top, TNX!! Spul is onderweg en komt morgen binnen, zal dan direct eens aan de slag met config...
Of is dat niet handig?
En de Autopilot die nu op die toggle switches zitten op de base van de stick zijn in mijn ogen ook best te vergelijken met de warthog. Dan blijft er geen plek over voor de flaps, die zitten op een aparte plek op de throttle ja.
BTW, ik ben marktplaats aan het checken voor dit: http://www.saitek.com/uk/imgs/product/switchpan_product.png Af en toe staan die dingen er wel op in mijn buurt. Vooral die landing gear handle doet het em.
Ik heb nu TrackIR, had ooit iets gemaakt met Freetrack, leek op dit: http://1.bp.blogspot.com/...eadset-construction-4.jpg
En een goedkope webcam bij de mediamarkt gehaald, die gesloopt en een bepaald filter voor de lens gedaan. In ieder geval, het werkte nooit echt lekker bij mij. Toen toch maar een TrackIR gekocht. Maar benieuwd naar FacetrackNOIR ervaringen.
Dat panel is wel hebb0n ja...!! Tnx voor je input. Vanmiddag komt postnl langs zag ik in de track en trace dus dan maar eens aan de slag. Ik zal eerst deze setup eens proberen. Kijken hoe het gaat.Verwijderd schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 08:46:
[...]
Landing gear doe ik met het toetsenbord. Mijn idee is dat best realistisch want in het eggie halen ze ook snel hun hand van de throttle af.
En de Autopilot die nu op die toggle switches zitten op de base van de stick zijn in mijn ogen ook best te vergelijken met de warthog. Dan blijft er geen plek over voor de flaps, die zitten op een aparte plek op de throttle ja.
BTW, ik ben marktplaats aan het checken voor dit: http://www.saitek.com/uk/imgs/product/switchpan_product.png Af en toe staan die dingen er wel op in mijn buurt. Vooral die landing gear handle doet het em.![]()
Ik heb nu TrackIR, had ooit iets gemaakt met Freetrack, leek op dit: http://1.bp.blogspot.com/...eadset-construction-4.jpg
En een goedkope webcam bij de mediamarkt gehaald, die gesloopt en een bepaald filter voor de lens gedaan. In ieder geval, het werkte nooit echt lekker bij mij. Toen toch maar een TrackIR gekocht. Maar benieuwd naar FacetrackNOIR ervaringen.
Verwijderd
Hey leeft er iemand nog? Ik ben ook de laatste weekenden ook vaak weggeweest en doordeweeks had ik het best druk.
Nu heb ik weer tijd! En... ik heb rudder pedals gekocht! Wel de normale Pro Flight van Saitek.
Iemand zometeen zin om te vliegen?
Oh ja, ik zie de laatste tijd veel onbekenden in die TS server. Vaak ook last van mensen die onze sessies verstoren. Misschien een idee om een andere server te gebruiken? Bijvoorbeeld die van TangoDown?
Ik zit nu nog wel even in de huidige TS server.
(Voor adres en pw check even hun website: http://www.tangodown.nl/)
Nu heb ik weer tijd! En... ik heb rudder pedals gekocht! Wel de normale Pro Flight van Saitek.
Iemand zometeen zin om te vliegen?
Oh ja, ik zie de laatste tijd veel onbekenden in die TS server. Vaak ook last van mensen die onze sessies verstoren. Misschien een idee om een andere server te gebruiken? Bijvoorbeeld die van TangoDown?
Ik zit nu nog wel even in de huidige TS server.
(Voor adres en pw check even hun website: http://www.tangodown.nl/)
[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 02-02-2015 20:31 ]
Dat is niet nodig hoor. Ik heb zelf geen tijd om altijd aanwezig te zijn om te modden, maar dat betekent niet dat ik mijn TS-server laat vervallenVerwijderd schreef op maandag 02 februari 2015 @ 20:27:
Ik heb al eens eerder aangegeven dat ik mensen van GoT wel extra rechten wil geven, bijvoorbeeld om vervelende mensen te kicken/bannen of om een passworded channel aan te kunnen maken. Als je me even aanspreekt op Steam (of via DM) kunnen we dat even regelen.
Lijkt me handig ja. Dan kunnen we het wat netjes houden.
Even heel wat anders: voor diegenen die (nog) geen TrackIR hebben: ik heb een el cheapo oplossing gevonden die naar mijn idee erg goed werkt: OpenTrack. Ik las e.e.a. op de FB pagina van DCS en heb eens gekeken wat het was. Lees ik vervolgens dat smartphone tracking ook ondersteunt wordt...
Ik de boel installeren, apk op de fone, fone op de headset met een elastiekje gezet en hup: de boel werkt als een trein...!
Nogmaals: TrackIR zal ongetwijfeld veel en veel beter zijn, maar na wat tweaks vwb x/y-as tuning en hele kleine deadzone vind ik het meer dan de moeite waard!!
Even heel wat anders: voor diegenen die (nog) geen TrackIR hebben: ik heb een el cheapo oplossing gevonden die naar mijn idee erg goed werkt: OpenTrack. Ik las e.e.a. op de FB pagina van DCS en heb eens gekeken wat het was. Lees ik vervolgens dat smartphone tracking ook ondersteunt wordt...
Ik de boel installeren, apk op de fone, fone op de headset met een elastiekje gezet en hup: de boel werkt als een trein...!
Nogmaals: TrackIR zal ongetwijfeld veel en veel beter zijn, maar na wat tweaks vwb x/y-as tuning en hele kleine deadzone vind ik het meer dan de moeite waard!!
Verwijderd
Gebruik je de motion sensor van je GSM om 6DOF beweging van de GSM te detecteren en via WiFi/BT door te communiceren naar de PC waar OpenTrack draait? Kinkt theoretisch heel vernuftig, heb ik al eens voorgesteld op het ED forum maar leek nooit echt aandacht voor te zijn... Ben benieuwd hoe het in de praktijk werkt.
Jep. Kan ook nog bedraad en nu, na nog wat extra fine tunen, ben ik eigenlijk wel erg te spreken over deze oplossing!Verwijderd schreef op dinsdag 03 februari 2015 @ 15:53:
Gebruik je de motion sensor van je GSM om 6DOF beweging van de GSM te detecteren en via WiFi/BT door te communiceren naar de PC waar OpenTrack draait? Kinkt theoretisch heel vernuftig, heb ik al eens voorgesteld op het ED forum maar leek nooit echt aandacht voor te zijn... Ben benieuwd hoe het in de praktijk werkt.
Nee, wat is handig, een track ergens neerzetten?
Het is dit idee:
Hier een topic over TrackIR-alternatieven: Het TrackIR-alternatieventopic
Hier een topic over TrackIR-alternatieven: Het TrackIR-alternatieventopic
[ Voor 25% gewijzigd door MsG op 04-02-2015 03:18 ]
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
DEZE heb ik ook in het TrackIR alternatieven topic gepost, maar ik vond em té mooi om dan hier maar niet te vermelden...!!
Wordt niet zo druk lijkt het....
- Ircghost
Ik wil echt heel graag geloof me
, gelukkig is DCS Isreal altijd wel redelijk vol als er geen mede tweakers zijn!
Klopt! Waar zitten de liefhebbers straks? Ik zal zo eens online!
Verwijderd
ik ben er! Ik zit vaak in acrobatics server. die ene waar velen inzitten. Heb btw ook veel aerial refueling met de f-15 geoefend en kan het eindelijk!
Zit ook op TS nu
Zit ook op TS nu
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 10-02-2015 20:29 ]
Ik kijk straks nog even, kom net van een redelijk volle server af. Even hondje nog doen en zo.
Klaar voor de Virtual Aerobatics airshow komende zondag
http://www.virtual-aerobatics.com/live-shows/
http://www.virtual-aerobatics.com/live-shows/

Wordt later, zoon zit achter CS:go. Zucht.
Ondanks de technische problemen toch nog even leuk gevlogen. Tnx DeKidd99!
Ze gaan weer los!
Ik twijfel tussen de Ka-50 en de Sabre... wie raadt wat aan??DCS Mid-Winter Sale!
Warm up these cold February nights with a new DCS module! Starting at 18:00 (Moscow time) on Friday the 13th, and lasting for three days, we are offering a huge 70% off sale on most DCS products from our e-shop at::
http://www.digitalcombatsimulator.com/en/shop/
DCS: F-86F Sabre: $49.99 to $14.99 (70% off)
DCS: Fw 190 D-9 Dora: $49.99 to $14.99 (70% off)
DCS: Bf 109 K-4: $49.99 to $14.99 (70% off)
DCS: UH-1H Huey: $49.99 to $14.99 (70% off)
DCS: Mi-8MTV2 Magnificent Eight: 49.99 to $14.99 (70% off)
DCS: Flaming Cliffs 3: $39.99 to $11.99 (70% off)
DCS: A-10C Warthog: $39.99 to $11.99 (70% off)
DCS: Black Shark 2: $39.99 to $11.99 (70% off)
DCS: P-51D Mustang: $29.99 to $8.99 (70% off)
DCS: Combined Arms: $19.99 to $5.99 (70% off)
F-15C for DCS World: $9.99 to $2.99 (70% off)
A-10A for DCS World: $9.99 to $2.99 (70% off)
Su-25 for DCS World: $9.99 to $2.99 (70% off)
Su-27 for DCS World: $9.99 to $2.99 (70% off)
DCS: MiG-21Bis: $49.99 to $37.49 (25% off)
A-10 geland op Schiphol met motor problemen.

Thanks voor de heads up. Ik ga denk iets kopen voor me ouwe, geef ik mijn joystick cadeau erbij, kan die is wat anders doen dan World of TanksGurbY{nl} schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 14:26:
Ze gaan weer los!
[...]
Ik twijfel tussen de Ka-50 en de Sabre... wie raadt wat aan??
Godsamme... Dat zal ik mijn twee zonen eens laten lezen....!!Streskip schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 16:28:
A-10 geland op Schiphol met motor problemen.
[afbeelding]
[...]
Thanks voor de heads up. Ik ga denk iets kopen voor me ouwe, geef ik mijn joystick cadeau erbij, kan die is wat anders doen dan World of Tanks
HihiGurbY{nl} schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 16:38:
[...]
Godsamme... Dat zal ik mijn twee zonen eens laten lezen....!!
Nu hopen dat ie het leuk vindt
Heb/had je al een andere heli? Die Ka-50 is inprincipe de A10c onder de helicopters wat betreft functionaliteit in DCS. De sabre heb je in een minuutje in de luchtGurbY{nl} schreef op vrijdag 13 februari 2015 @ 14:26:
Ik twijfel tussen de Ka-50 en de Sabre... wie raadt wat aan??
Hij heeft een TGP bij zich
Let op:
Discord waar spelers elkaar kunnen vinden voor samenvliegen:
- CombatFlight https://discord.gg/sQcJps7Cqx
Discord waar spelers elkaar kunnen vinden voor samenvliegen:
- CombatFlight https://discord.gg/sQcJps7Cqx