Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Leuke oneliners, het is duidelijk dat je absoluut niet meer weet hoe je je punt inhoudelijk kan verdedigen. Treurig dat je de discussie zowel laat leven als dood maakt.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mutatie
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:44
Ik vind het wel lachen, laat hem mooi verder posten. Het spreekt alleen maar voor gun control :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tarkin schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 10:38:
[...]

De laatste 100 jaar zijn er ook 2 grote oorlogen en een veelvoud aan kleinere geweest. Als we dan toch met nonargumenten bezig zijn.
Die overheden zijn begonnen omdat ze een monopolie op wapens hebben. Gevolg: WO1 en 2. Daarbij vallen schietpartijen door burgers totaal in het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IJzerlijm schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 10:50:
Het argument is dat die oorlogen nooit ontstaan waren als er een bewapende bevolking was geweest. Een raar argument, er zijn talloze burgeroorlogen en het zijn altijd de genadeloze klootzakken met wapens die winnen van de aardige burgers met wapens.
Dat komt omdat aardige burgers bij gun control zichzelf niet kunnen verdedigen.
Bovendien, het dodenaantal bij oorlogen t.o.v burgeroorlogen is veel en veel hoger. Nogmaals een argument voor wapenbezit, wie houdt de overheid anders in check?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mutatie schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 13:37:
Ik vind het wel lachen, laat hem mooi verder posten. Het spreekt alleen maar voor gun control :D
De voorstanders van gun control zie ik hier geen bronnen of inhoudelijke argumenten geven.
Vind ik prima, zolang ze geen goede case kunnen maken zal gun control in Amerika gelukkig niet van de grond komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 15:16:
[...]

De voorstanders van gun control zie ik hier geen bronnen of inhoudelijke argumenten geven.
Dan hebben beide kampen geen geen bronnen, ik zie jou ze ook niet aandragen. Overigens, kom op, je bent niet nieuw, moet je nu echt triple posten?

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:43
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 15:16:
Vind ik prima, zolang ze geen goede case kunnen maken zal gun control in Amerika gelukkig niet van de grond komen.
Voel je vrij om in te gaan op de vragen die ik jcvjcvjcvjcv stelde omdat ik ze net zo goed aan jou had kunnen stellen en hij ze zelf niet kan/wil beantwoorden zo lijkt het.

Ik ben ook wel benieuwd welke historicus beweert dat de wereldoorlogen het gevolg waren van gun control. In de eerste plaats waren er genoeg neutrale landen die strenge wapenwetten hadden en genoeg deelnemers die geen/lichte wapenwetten hadden, bovendien hadden we voor die wetten ook regelmatig grote oorlogen (al 10 in de eerste 14 jaar van de 20e eeuw voor WO1). Daarnaast was de directe aanleiding (de moord op Frans Ferdinant) waarschijnlijk voorkomen of een stuk lastiger geweest als wapens niet zo makkelijk voor handen waren.
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 13:11:
Met vuurwapens zoals die her ter discussie staan raak je niet gegarandeerd burgers. De huiseigenaar die een enkele inbreker neerschiet raakt enkel criminelen. Hij gebruikt defensief geweld, wat gerechtvaardigd is nadat de andere partij initiërend agressief geweld heeft gebruikt.
Ik vat de rest van je onliners op als "Ja, ik ben voor wapenwetgeving maar ik leg een arbitraire grens bij bepaalde wapens." Met lichte wapens kan je geen vuist maken tegen de overheid, daar heb je zwaar geschut voor nodig. Dat wil je niet legaliseren, dan moet je ook niet doen alsof wapenbezit beschermt tegen de overheid, want dat doet het niet.

Op bovenstaande wil ik nog wel even reageren. Er worden gegarandeerd elk jaar burgers geraakt door deze vuurwapens in Amerika, het is bijna dagelijks in het nieuws. Er is nu ook weer een hoop ophef over een onschuldig meisje wat is doodgeschoten. Als er een wapen uitgevonden wordt wat gegarandeerd alleen werkt tegen slechte mensen kunnen we overwegen om het te legaliseren, maar voorlopig maken kogels geen onderscheid.

[ Voor 44% gewijzigd door ph4ge op 31-01-2013 15:36 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:49
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 15:13:
[...]
Die overheden zijn begonnen omdat ze een monopolie op wapens hebben. Gevolg: WO1 en 2. Daarbij vallen schietpartijen door burgers totaal in het niet.
Aha, dus WO1 en 2 hadden voorkomen kunnen worden door iedereen wapens te geven. Ik denk dat je toch je geschiedenis eens wat op moet frissen/na moet kijken om te zien wat er aan vooraf gegaan is voordat het tot een echte oorlog kwam.

Maar ik ben benieuwd naar je onderbouwing waarom je denkt dat dit zo is, want dit soort claims zijn onzinnig zonder enige onderbouwing.
Verwijderd schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 15:15:
[...]
Dat komt omdat aardige burgers bij gun control zichzelf niet kunnen verdedigen.
Bovendien, het dodenaantal bij oorlogen t.o.v burgeroorlogen is veel en veel hoger. Nogmaals een argument voor wapenbezit, wie houdt de overheid anders in check?
Wat denk jij dan met je pistooltje te beginnen tegen mitrailleurs, helikopters, straaljagers, tanks etc. ?
Daarnaast, burgeroorlogen vergelijken met oorlogen is ook nogal vreemd. Het verschil is nl. dat bij burgeroorlogen beide partijen meestal niet de beschikking hebben over de 'goede' wapens en elkaar juist met pistolen/messen en kleiner spul te lijf gaan. Het is nogal logisch dat je dan minder doden krijgt. Daarnaast gaat het dan ook nog veelal om kleinere gevechten.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ph4ge schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 15:24:
[...]
Ik vat de rest van je onliners op als "Ja, ik ben voor wapenwetgeving maar ik leg een arbitraire grens bij bepaalde wapens." Met lichte wapens kan je geen vuist maken tegen de overheid,
Dat zeg jij
[...]
daar heb je zwaar geschut voor nodig. Dat wil je niet legaliseren, dan moet je ook niet doen alsof wapenbezit beschermt tegen de overheid, want dat doet het niet.
Daar heb je niet perse zwaar geschut voor nodig. Een tank bakt niks in een stad, zoals de Israëliërs ondervonden in de Gazastrook en in Libanon. Dan is het een kwestie van wat benzine er overheen gooien en dag dag tank. Idem met straaljagers: weet je wat er aan vooraf gaat voordat zo'n ding kan opstijgen? Brandstoftankers kun je een paar incendiary rounds doorheen jagen, de piloten kun je kidnappen uit het hun huis, de voedselaanvoer naar legerbasissen kun je vergiftigen. De Afghanen hebben ook niet bijster veel, maar toch bakt de NAVO er niet veel van daar...
[...]
Op bovenstaande wil ik nog wel even reageren. Er worden gegarandeerd elk jaar burgers geraakt door deze vuurwapens in Amerika, het is bijna dagelijks in het nieuws.
Tuurlijk is dat in het nieuws. Het is tenslotte een onderwerp om maximaal uit te melken.... Machtsmisbruik van de politie, mensen die zelf een overval afweren: ach, dat komt twee weken later op pagina 11...
[...]
Er is nu ook weer een hoop ophef over een onschuldig meisje wat is doodgeschoten.
In Chicago; de staat waar handvuurwapens verboden zijn... had kennelijk een bendelid... er toch eentje.

En dan komt Obama de boel ook weer even melken:
Obama: ''het probleem is dat een enorm aandeel van die wapens van buiten Chicago komt.''
Nee; het probleem is dat er 101 (en de rest) gangsters rondlopen in Chicago, al dan niet democratisch gekozen.
[...]
Als er een wapen uitgevonden wordt wat gegarandeerd alleen werkt tegen slechte mensen kunnen we overwegen om het te legaliseren, maar voorlopig maken kogels geen onderscheid.
Een vuurwapen kun je richten; met een atoombom is het niet mogelijk om een enkel persoon om te leggen zonder een heleboel bijkomende schade.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BadRespawn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:53
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 00:26:

Een vuurwapen kun je richten; met een atoombom is het niet mogelijk om een enkel persoon om te leggen zonder een heleboel bijkomende schade.
Maar niet iedereen kan even goed richten, en niemand zal gegarandeerd altijd uitsluitend het doelwit raken.

Ter aanvulling op deze discussie, diverse pro-gun wetgeving ("castle doctrine", "stand your ground") is ontworpen door en wordt gepromoot door dezelfde belanghebbenden die global warming ontkenning promoten: de lobbygroep ALEC met als belangrijkste leden de gebroeders Koch.

American Legislative Exchange Council
Wikipedia: American Legislative Exchange Council

http://www.alecexposed.org/wiki/ALEC_Exposed

Political activities of the Koch brothers
Wikipedia: Political activities of the Koch brothers

As NRA Hides from Public After Newtown, ALEC Ties Reveal Extensive Lobbying Behind U.S. Gun Laws
http://www.democracynow.o...a_hides_from_public_after

Trump II - Project 2025 tracker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Verwijderd schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 00:26:
Daar heb je niet perse zwaar geschut voor nodig. Een tank bakt niks in een stad, zoals de Israëliërs ondervonden in de Gazastrook en in Libanon. Dan is het een kwestie van wat benzine er overheen gooien en dag dag tank. Idem met straaljagers: weet je wat er aan vooraf gaat voordat zo'n ding kan opstijgen? Brandstoftankers kun je een paar incendiary rounds doorheen jagen, de piloten kun je kidnappen uit het hun huis, de voedselaanvoer naar legerbasissen kun je vergiftigen. De Afghanen hebben ook niet bijster veel, maar toch bakt de NAVO er niet veel van daar...
Toch lijkt het me duidelijk dat de NAVO het voor het zeggen heeft en niet de Afghanen. Af en toe wat speldenprikken uitdelen zegt niet dat je ook echt iets kunt beginnen. Daarnaast rijden daar nog steeds tanks en vliegen er straaljagers rond terwijl de Afghanen die toch echt het liefst kapot zien. Als het zo simpel was die kapot te krijgen/uit te schakelen hadden ze dat allang gedaan terwijl er de laatste tijd geen enkele tank/vliegtuig daar kapot is gegaan.

Daarnaast probeert de NAVO zo veel mogelijk (burger)slachtoffers te voorkomen. Als het ze er om ging om de boel daar uit te roeien (wat jij denkt dat de regering van plan is te doen met hun burgers) gooiden ze er wel wat grotere (cluster) bommen op en was er zo niets meer over (of desnoods een atoombommetje op de steden die echt moeilijk doen)
Tuurlijk is dat in het nieuws. Het is tenslotte een onderwerp om maximaal uit te melken.... Machtsmisbruik van de politie, mensen die zelf een overval afweren: ach, dat komt twee weken later op pagina 11...
Maar als het niet zou gebeuren zou het ook niet in het nieuws kunnen komen. Het geeft dus iig aan dat er problemen zijn met vuurwapens.
[...]
In Chicago; de staat waar handvuurwapens verboden zijn... had kennelijk een bendelid... er toch eentje.
En dan komt Obama de boel ook weer even melken
[...]
Nee; het probleem is dat er 101 (en de rest) gangsters rondlopen in Chicago, al dan niet democratisch gekozen.
Ik heb anders nog niets gehoord van democratisch gekozen mensen die daar aan het rondschieten zijn. Daarnaast heeft Obama natuurlijk wel gelijk en werkt een verbod niet als je het alleen maar plaatselijk doet, omdat je daarmee een gunfree zone hebt waar je (zoals je zelf al eerder ook hebt gezegd) een grotere kans hebt dat criminelen er wapens gaan gebruiken. Je zult dus of een algeheel verbod moeten hebben om het aantal wapens terug te dringen of geen verbod. Een half verbod werkt alleen maar averechts.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BadRespawn schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 14:58:
[...]

Maar niet iedereen kan even goed richten, en niemand zal gegarandeerd altijd uitsluitend het doelwit raken.
Klopt
Ter aanvulling op deze discussie, diverse pro-gun wetgeving ("castle doctrine", "stand your ground") is ontworpen door en wordt gepromoot door dezelfde belanghebbenden die global warming ontkenning promoten: de lobbygroep ALEC met als belangrijkste leden de gebroeders Koch.
Precies: ze geloven geen sprookjes. Verder ontkend niemand dat de aarde opwarmt en afkoelt. Wat ter discussie staat is of dat veroorzaakt wordt door menselijke activiteit. Dat sommigen zonder sluitend bewijs dat als waarheid aannemen is de wereld van politici en hypocriete milieufiguurtjes.
American Legislative Exchange Council
Wikipedia: American Legislative Exchange Council

http://www.alecexposed.org/wiki/ALEC_Exposed

Political activities of the Koch brothers
Wikipedia: Political activities of the Koch brothers

As NRA Hides from Public After Newtown, ALEC Ties Reveal Extensive Lobbying Behind U.S. Gun Laws
http://www.democracynow.o...a_hides_from_public_after
Het is maar net hoe je het voorkookt he.

We kunnen ook zeggen dat er een lobbygroep is die met $180,000 openlijk lobbied om een grondrecht weg te nemen. $180K en $2.2M zijn allebei wisselgeld vergeleken wat er in de lobby van Wallstreet rondgaat...
redwing schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 21:20:
[...]

Toch lijkt het me duidelijk dat de NAVO het voor het zeggen heeft en niet de Afghanen.
Met een massale injectie van buitenlands kapitaal. No way dat de puppet in Kabul zonder buitenlands geld / leger die controle kan houden.
[...]
Af en toe wat speldenprikken uitdelen zegt niet dat je ook echt iets kunt beginnen. Daarnaast rijden daar nog steeds tanks en vliegen er straaljagers rond terwijl de Afghanen die toch echt het liefst kapot zien. Als het zo simpel was die kapot te krijgen/uit te schakelen hadden ze dat allang gedaan terwijl er de laatste tijd geen enkele tank/vliegtuig daar kapot is gegaan.
Er zijn wel een heleboel soldaten dood gegaan. 14,5 K en counting...
[...]
Daarnaast probeert de NAVO zo veel mogelijk (burger)slachtoffers te voorkomen.
Ja, en dat lukt ook lekker he... en de reden daarvoor is simpel: elk "burger"slachtoffer betekend een boze familie = weer een 'verzetsstrijder'.
[...]
Als het ze er om ging om de boel daar uit te roeien (wat jij denkt dat de regering van plan is te doen met hun burgers)
Het gaat er niet om wat het plan is, het gaat erom wat uiteindelijk gebeurd, plan of niet. Kijk naar de idiote dingen die er gedaan zijn door de Soviet overheid. Als je het communistische sprookje geloofd was dat niet het plan..
[...]
gooiden ze er wel wat grotere (cluster) bommen op en was er zo niets meer over (of desnoods een atoombommetje op de steden die echt moeilijk doen)
En wat krijg je dan? Blowback.
[...]

Maar als het niet zou gebeuren zou het ook niet in het nieuws kunnen komen. Het geeft dus iig aan dat er problemen zijn met vuurwapens.
Nee, er zijn problemen die vuurwapens gebruiken.
[...]

Ik heb anders nog niets gehoord van democratisch gekozen mensen die daar aan het rondschieten zijn.
Klopt, de gekozen gangster leggen zich meer toe op corruptie en niet zo zeer fysiek geweld.
Daarnaast heeft Obama natuurlijk wel gelijk en werkt een verbod niet als je het alleen maar plaatselijk doet,
De politie hoeft niks in te leveren, het blijft dus altijd plaatselijk. Daarbij gaat het criminele circuit hun arsenaal niet inleveren, wet of niet.
omdat je daarmee een gunfree zone hebt waar je (zoals je zelf al eerder ook hebt gezegd) een grotere kans hebt dat criminelen er wapens gaan gebruiken. Je zult dus of een algeheel verbod moeten hebben om het aantal wapens terug te dringen of geen verbod. Een half verbod werkt alleen maar averechts.
Je moet het aantal criminelen terugdringen of op z'n minst de hoeveelheid wapentuig die ze hebben. Een wapenwet gaat daar niks aan doen. Los daarvan; als je een totaalverbod wilt zul je eerst dichte grenzen moeten hebben. En daar lijkt Obama vooralsnog niet aan te werken. De Republikeinen niet om de big-business vriendjes die graag illegalen uitbuiten en de Democraten daarnaast ook nog voor stemvee.

En als we het dan over grenzen en wapens hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Verwijderd schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 08:25:
Met een massale injectie van buitenlands kapitaal. No way dat de puppet in Kabul zonder buitenlands geld / leger die controle kan houden.

Er zijn wel een heleboel soldaten dood gegaan. 14,5 K en counting...

[...]
Ja, en dat lukt ook lekker he... en de reden daarvoor is simpel: elk "burger"slachtoffer betekend een boze familie = weer een 'verzetsstrijder'.
Maar wat is nu je punt ? Ik geef simpelweg aan dat als het leger echt zou willen er binnen de kortste keren geen boze families meer zijn en dat je niets begint tegen het leger. Alles wat jij nu terug geeft is redenen geven waarom het leger toch niets zal doen. Oftewel je bent nu je eigen standpunten aan het aanvallen omdat je zelf aantoont dat het leger toch niets zal doen (waarmee je belangrijkste argument voor het wel hebben van wapens vervalt).
Nee, er zijn problemen die vuurwapens gebruiken.
Of er zijn problemen die problemen gebruiken. Het een sluit het ander niet uit. Sowieso is dit van zowel jou als mij een mening en totaal niet onderbouwd dus weinigzeggend voor de hele discussie.
[...]
Klopt, de gekozen gangster leggen zich meer toe op corruptie en niet zo zeer fysiek geweld.
En dat wil je oplossen met vuurwapen ? Anders heeft het nl. totaal niets met de discussie te maken.
Je moet het aantal criminelen terugdringen of op z'n minst de hoeveelheid wapentuig die ze hebben. Een wapenwet gaat daar niks aan doen. Los daarvan; als je een totaalverbod wilt zul je eerst dichte grenzen moeten hebben. En daar lijkt Obama vooralsnog niet aan te werken. De Republikeinen niet om de big-business vriendjes die graag illegalen uitbuiten en de Democraten daarnaast ook nog voor stemvee.

En als we het dan over grenzen en wapens hebben....
Obama wil daar juist wel graag wat aan doen alleen kan hij dat niet omdat dat 100% zeker geblocked gaat worden. Voor hem heeft het dus totaal geen nut om daar op aan te dringen omdat het er alleen maar voor zorgt dat hij als minder betrouwbaar wordt gezien. Hij werkt nu dus aan de opties waarvan hij weet dat ze wel uitgevoerd kunnen gaan worden en die opties gaan inderdaad niet ver genoeg maar wil je naar een totaalverbod zul je toch ergens moeten beginnen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-10 17:53
Amerika is inmiddels al lang of het point of no return. Wat mij betreft verbieden ze de wapens met eenzelfde wetgeving als in Nederland, maar er is zo ongelooflijk veel wapentuig dat er geen beginnen aan is om een algeheel verbod in te stellen laat staan deze te handhaven. Ik hoop ooit dat het er nog eens van komt maar ik zie dan echt dergelijke scenario's voor mij:

Zwaar bewapende politieteams die woningen invallen van "gewone" burgers die helemaal losgaan als ze hun wapens in moeten leveren.

En dat is natuurlijk gewoon vragen om een war on own turf.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redwing schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 09:14:
[...]

Maar wat is nu je punt ? Ik geef simpelweg aan dat als het leger echt zou willen er binnen de kortste keren geen boze families meer zijn en dat je niets begint tegen het leger.
Ze moeten nog wat mensen overlaten om de belasting te kunnen laten betalen...
[...]

En dat wil je oplossen met vuurwapen ? Anders heeft het nl. totaal niets met de discussie te maken.
Nee, met vuurwapens kun je je verdedigen tegen het gevolg van hun beleid.
[...]

Obama wil daar juist wel graag wat aan doen alleen kan hij dat niet omdat dat 100% zeker geblocked gaat worden. Voor hem heeft het dus totaal geen nut om daar op aan te dringen omdat het er alleen maar voor zorgt dat hij als minder betrouwbaar wordt gezien. Hij werkt nu dus aan de opties waarvan hij weet dat ze wel uitgevoerd kunnen gaan worden en die opties gaan inderdaad niet ver genoeg maar wil je naar een totaalverbod zul je toch ergens moeten beginnen.
Obama wil gewoon een flat-out ban. Hij geeft geen zak om geweld of illegale wapens, anders had hij Holder wel te drogen gehangen en was zijn beleid in Pakistan 'iets' anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 07:46:
[...]
Ze moeten nog wat mensen overlaten om de belasting te kunnen laten betalen...
Wat niets af doet aan het punt dat je dus niets begint tegen het leger. Je kunt wat speldenprikken uitdelen, maar echt iets doen gaat je niet lukken.
[...]
Nee, met vuurwapens kun je je verdedigen tegen het gevolg van hun beleid.
Dus heeft het inderdaad niets met deze discussie te maken. Het enige wat dat zegt is dat jij nogal paranoia bent over de machtshebbers en er van uit gaat dat ze hun volk willen uitroeien en daarnaast ook nog denkt dat je het leger kan tegenhouden met je klappertjespistool.
[...]
Obama wil gewoon een flat-out ban. Hij geeft geen zak om geweld of illegale wapens, anders had hij Holder wel te drogen gehangen en was zijn beleid in Pakistan 'iets' anders.
Natuurlijk wil hij dat. Maar wederom zeg jij zelf dat alleen het terugbrengen van het aantal criminelen of het aantal wapens helpt. Alleen een flat-out ban zal ervoor zorgen dat het aantal wapens echt omlaag gaat. Er zijn natuurlijk meer stappen nodig, maar gun-free zones/staten zal het probleem iig niet oplossen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redwing schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 07:53:
[...]

Wat niets af doet aan het punt dat je dus niets begint tegen het leger. Je kunt wat speldenprikken uitdelen, maar echt iets doen gaat je niet lukken.
Daar begin je dus wel wat tegen. Gevallen zoals in Afghanistan waar er een gigantische stroom buitenlands kapitaal is om een overheid te steunen is redelijk uniek.
[...]

Dus heeft het inderdaad niets met deze discussie te maken. Het enige wat dat zegt is dat jij nogal paranoia bent over de machtshebbers en er van uit gaat dat ze hun volk willen uitroeien en daarnaast ook nog denkt dat je het leger kan tegenhouden met je klappertjespistool.
Niet het hele volk, maar bepaalde delen. In Cambodja werd ook niet iedereen uitgemoord.
Dank je
Maar wederom zeg jij zelf dat alleen het terugbrengen van het aantal criminelen of het aantal wapens helpt.
Nee, dat heb ik niet gezegd. Ik heb gezegd: het aantal criminelen terugdringen of het aantal wapens dat ze [de criminelen] hebben terugdringen. Ik heb het nergens gehad over het algemeen terugdringen van de hoeveelheid wapens.
Alleen een flat-out ban zal ervoor zorgen dat het aantal wapens echt omlaag gaat. Er zijn natuurlijk meer stappen nodig, maar gun-free zones/staten zal het probleem iig niet oplossen.
Dat zal er voor zorgen dat het aantal wapens in de handen van normale burgers omlaag gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 07:58:
[...]
Daar begin je dus wel wat tegen. Gevallen zoals in Afghanistan waar er een gigantische stroom buitenlands kapitaal is om een overheid te steunen is redelijk uniek.
Kijk nu eens wat het Amerikaanse leger aan spul heeft en vergelijk dat met wat de burgers nu (met de vrije wapenwetten) hebben en bedenk dan nog eens wat je er tegen begint.
Nee, dat heb ik niet gezegd. Ik heb gezegd: het aantal criminelen terugdringen of het aantal wapens dat ze [de criminelen] hebben terugdringen. Ik heb het nergens gehad over het algemeen terugdringen van de hoeveelheid wapens.
Wat je natuurlijk alleen maar voor elkaar krijgt door het totale aantal vuurwapens terug te dringen. Je kunt moeilijk alleen van criminelen hun wapens afpakken.
[...]
Dat zal er voor zorgen dat het aantal wapens in de handen van normale burgers omlaag gaat...
Dat zal ervoor zorgen dat het totale aantal wapens omlaag gaat en daaronder ook onder de criminelen. Om de echt zware criminelen aan te pakken zal meer nodig zijn, alleen als je er niet eerst voor zorgt dat wapens niet algemeen verkrijgbaar zijn, zijn alle andere vervolgstappen zinloos.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redwing schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 08:11:
[...]

Kijk nu eens wat het Amerikaanse leger aan spul heeft en vergelijk dat met wat de burgers nu (met de vrije wapenwetten) hebben en bedenk dan nog eens wat je er tegen begint.
Bedenk eens wat je ermee begint als een significante, onbekende, minderheid actief tegen je is. Je krijgt vergiftigd voedsel aangeleverd, je brandstof tankers komen niet aan, er zit opeens zand in de benzinetank, etc.; helemaal niks. Een F-16 heb je niks aan in een guerilla gevecht.
[...]

Wat je natuurlijk alleen maar voor elkaar krijgt door het totale aantal vuurwapens terug te dringen. Je kunt moeilijk alleen van criminelen hun wapens afpakken.
Wat netto alleen voordelig is voor de criminelen.
[...]

Dat zal ervoor zorgen dat het totale aantal wapens omlaag gaat en daaronder ook onder de criminelen. Om de echt zware criminelen aan te pakken zal meer nodig zijn, alleen als je er niet eerst voor zorgt dat wapens niet algemeen verkrijgbaar zijn, zijn alle andere vervolgstappen zinloos.
Nee, dat je ze afpakt van groep A (normale burgers) wil niet zeggen dat groep B (criminelen) ze ook inleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 08:19:
[...]
Bedenk eens wat je ermee begint als een significante, onbekende, minderheid actief tegen je is. Je krijgt vergiftigd voedsel aangeleverd, je brandstof tankers komen niet aan, er zit opeens zand in de benzinetank, etc.; helemaal niks. Een F-16 heb je niks aan in een guerilla gevecht.
Een tank/mitrailleur/bommen beginnen echter wel heel wat meer, zeker als ze zoals jij denkt de bevolking actief willen aanvallen. Een wijk/stad plat gooien is zo gedaan.

Je kunt inderdaad een guerilla gevecht aangaan alleen begin je daar maar heel weinig mee. Je schiet wat millitairen neer en zij schieten/bombarderen simpelweg de hele wijk plat.
[...]
Wat netto alleen voordelig is voor de criminelen.
Wat nog steeds jouw mening is en nergens bewezen wordt. Daarnaast kun je ook stellen dat de noodzaak tot gebruik van wapens door de criminelen veel minder wordt en dat ze dus minder snel een wapen hebben. Dit is net zo goed niet te bewijzen maar het klinkt net zo logisch.
[...]
Nee, dat je ze afpakt van groep A (normale burgers) wil niet zeggen dat groep B (criminelen) ze ook inleveren.
Ze afpakken van groep B terwijl groep A ze vrij kan kopen werkt nog veel minder goed. Wat jij schijnbaar wilt is alle wapens van de criminelen afpakken maar wel de gewone burger wel voorzien van wapens. Pas als je ervoor zorgt dat het totale aantal wapens drastisch omlaag gaat kun je ervoor gaan zorgen dat groep B het ook een stuk moeilijker krijgt om aan wapens te komen.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe verklaar je dan Mexico? Groep A heeft geen toegang tot wapens, maar Groep B is tot de tanden bewapend. Gevolg: Groep A wordt in sommige streken letterlijk uitgemoord door Groep B.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Het is voor Mexico wel jammer dat de VS zo dichtbij liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Maar hoe verklaar jij Nederland dan, Groep A heeft geen wapens en groep B valt eigenlijk ook erg mee. Het voordeel hier is dat in de omringende landen ook wat beter op wapens wordt gelet (in tegenstelling tot Mexico waar het bekend is dat er heel veel over de grens wordt gesmokkeld)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redwing schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:30:
Maar hoe verklaar jij Nederland dan, Groep A heeft geen wapens en groep B valt eigenlijk ook erg mee. Het voordeel hier is dat in de omringende landen ook wat beter op wapens wordt gelet (in tegenstelling tot Mexico waar het bekend is dat er heel veel over de grens wordt gesmokkeld)
Geef eens normaal antwoord op mijn vraag ipv te jij-bakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redwing schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 08:43:
[...]

Een tank/mitrailleur/bommen beginnen echter wel heel wat meer, zeker als ze zoals jij denkt de bevolking actief willen aanvallen. Een wijk/stad plat gooien is zo gedaan.
Ik denk niet wat jij denkt dat ik denk... stop dan ook te doen alsof je dat wel doet.
Je kunt inderdaad een guerilla gevecht aangaan alleen begin je daar maar heel weinig mee. Je schiet wat millitairen neer en zij schieten/bombarderen simpelweg de hele wijk plat.
Nee, dat doen ze niet, aangezien er dan geen belastingslaven meer overblijven.
[...]

Wat nog steeds jouw mening is en nergens bewezen wordt. Daarnaast kun je ook stellen dat de noodzaak tot gebruik van wapens door de criminelen veel minder wordt en dat ze dus minder snel een wapen hebben. Dit is net zo goed niet te bewijzen maar het klinkt net zo logisch.
In de wiskunde hebben we daar het woord 'vermoeden' (Engels: conjecture) voor. Het klopt altijd en ookal krijgt niemand het 100% hard, het tegendeel is nog nooit aangetoond (laat staan bewezen).
[...]

Ze afpakken van groep B terwijl groep A ze vrij kan kopen werkt nog veel minder goed. Wat jij schijnbaar wilt is alle wapens van de criminelen afpakken maar wel de gewone burger wel voorzien van wapens. Pas als je ervoor zorgt dat het totale aantal wapens drastisch omlaag gaat kun je ervoor gaan zorgen dat groep B het ook een stuk moeilijker krijgt om aan wapens te komen.
Ik geloof niet in sprookjes, ook bovenstaande niet. En ik wil niet zozeer wapens van criminelen afpakken, maar het aantal criminelen reduceren. Ofwel door midden van overtuiging, omscholing, waarschuwen ofwel door opsluiting of afschieten (lieft direct op plaats delict door slachtoffer).
begintmeta schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 14:52:
Het is voor Mexico wel jammer dat de VS zo dichtbij liggen.
Die wapens komen vooral over de Zuid-grens of van eigen leger / politie. Ja, of van Holder z'n turf natuurlijk...
redwing schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:30:
Simpel; de omvang van groep B is zeer gering. Ik denk dat op criminelen letten meer meespeeld dan het op wapens letten ;)

Daarom is de jaarlijkse heisa als RTL weer eens onderzocht heeft de politie nagenoeg nergens de jaarlijkse controle doet bij wapenbezitters zo'n onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:46:
[...]
Geef eens normaal antwoord op mijn vraag ipv te jij-bakken?
ROFL, hoor wie het zegt :+ Daarnaast zit mijn antwoord zelfs in mijn reply gebakken.
Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:54:
[...]
Ik denk niet wat jij denkt dat ik denk... stop dan ook te doen alsof je dat wel doet.
Ik denk ook niet wat jij denkt, ik lees gewoon wat jij hier neer zet. Als jij zegt dat je wapens wilt hebben voor burgers zodat ze zich kunnen beschermen tegen de regering ben je dus bang dat de regering (het leger dus) de burgers aan gaat vallen. Anders zou je ook geen wapens nodig hebben.
[...]
Nee, dat doen ze niet, aangezien er dan geen belastingslaven meer overblijven.
Die heb je toch al niet meer als je als regering je burgers aan gaat vallen. Burgers hebben dan nl. de neiging in opstand te komen en niets meer te betalen.
[...]
In de wiskunde hebben we daar het woord 'vermoeden' (Engels: conjecture) voor. Het klopt altijd en ookal krijgt niemand het 100% hard, het tegendeel is nog nooit aangetoond (laat staan bewezen).
Precies hetzelfde kan gezegd worden van mijn stelling. Welke is nu de meeste waarheid ?
[...]
Ik geloof niet in sprookjes, ook bovenstaande niet. En ik wil niet zozeer wapens van criminelen afpakken, maar het aantal criminelen reduceren. Ofwel door midden van overtuiging, omscholing, waarschuwen ofwel door opsluiting of afschieten (lieft direct op plaats delict door slachtoffer).
[...]
Als er iets juist wel bewezen is dat niet werkt is het criminelen afschieten..... De andere opties klinken een stuk beter en die zijn ook precies wat ik iedere keer zeg (bij voorkeur dus in combinatie met een vuurwapenverbod)
Simpel; de omvang van groep B is zeer gering. Ik denk dat op criminelen letten meer meespeeld dan het op wapens letten ;)
Ik denk dat het gebrek aan wapens ook erg meespeelt en dat daarnaast het klimaat wat beter is waardoor er minder mensen geneigd zijn crimineeltje te gaan spelen. Maar wederom zitten we in een discussie die compleet gebaseerd is op meningen. Ondanks dat het leuk is blijft het aardig zinloos :+

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:33
Verwijderd schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 15:54:
[...]

Die wapens komen vooral over de Zuid-grens of van eigen leger / politie. Ja, of van Holder z'n turf natuurlijk...
not to rain on your parade, maareuhm.

Een paar maanden geleden is er nog een artikel gepubliceerd over het feit dat die wapens (volautomatisch en halfautomatisch) in grote getalen vanuit amerika worden gesmokkeld naar mexico. Niet andersom (Destandaard, of De Morgen. Ik weet het niet meer).

En dat was juist een van de problemen met wapens in mexico. Smokkelen is niet alleen druigs van M naar USA, ook wapens andersom...

BTW, als je burgers wilt bewapenen zodat ze criminelen kunnen wegjagen. Right! Anders moet je maar eens lezen waarover de koude oorlog ging. Dat was ook een mooie wapenwedloop (waar we bijna een atoombom op Brussel kregen eind jaren 70)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Gezien de discussie volledig is verzand in een "hoe waarschijnlijk is het dat de overheid zich tegen de burgers gaat keren", hou ik me nu helemaal afzijdig van die specifieke discussie omdat het alu-hoedje gehalte mij te hoog ligt. Als mensen wiskundige termen erbij halen en die gewoon volledig onjuist toepassen, dan wordt het allemaal te leugenachtig voor mij.

Wat mij dan weer wel interesseert:
Tarkin schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 07:09:
En dat was juist een van de problemen met wapens in mexico. Smokkelen is niet alleen druigs van M naar USA, ook wapens andersom...
Interessant, kan het echter niet terugvinden :( Heb je een kop ofzo waar ik op kan googlen?

Logistiek is het natuurlijk slim om spullen bij afgifte meteen weer mee te nemen terug, scheelt lege ritten :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
http://www.standaard.be/a...3EI33T&word=wapens+mexico

je moet wel abonnee zijn om het volledige artikel te kunnen lezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJzerlijm
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

IJzerlijm

Is net nieuw

Dat cijfer dat 70% van de wapens in Mexico uit de VS komt wordt wel vertekend omdat de wapens van het Mexicaanse leger die in handen van de kartels komen ook uit de VS komen.

And to think they once said that computers would take away jobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
We kunnen gaan vitten en jammeren. Jamaar er komen nog steeds meer wapens uit het leger etc (kom maar op jcv*3). Maar je kan gewoon niet ontkennen dat die wapens (volautomatische wapens, geen proppenschieters) van amerika ook naar mexico gaan voor de drugsoorlog. Simpelweg omdat ze daar vrij verkrijgbaar zijn, en goedkoper dan de zwarte markt blijkbaar.

En laat ons eerlijk zijn, afgezien van zware wapens voor de sport. Als je een inbreker in je huis hebt, ben je even effectief aan het bedreigen met een 9mm als een AK47. Laat de handguns in de wetgeving en haal op zijn minst die zware wapens eruit. Het zullen kleine stapjes zijn per keer, maar vele kleintjes maken groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-10 17:53
Gata lekker daar, een voormalig cop is nu cop killer. De LAPD is zo nerveus dat ze op onschuldige burgers lopen te knallen omdat de auto overeenkomt.

http://forums.superherohype.com/showthread.php?t=452701
in two separate instances, police have shot at two different vehicles believing it to be Dorner.

One vehicle the police shot at had two elderly women in it - one of whom was shot in the back.
"Residents have been advised to avoid pickup trucks that resemble the one Dorner is driving. That advice might save your life."

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redwing schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 22:51:
[...]

ROFL, hoor wie het zegt :+ Daarnaast zit mijn antwoord zelfs in mijn reply gebakken.
Gebakken of verbrand?
[...]

Ik denk ook niet wat jij denkt, ik lees gewoon wat jij hier neer zet.
En dan verdraai je het
Als jij zegt dat je wapens wilt hebben voor burgers zodat ze zich kunnen beschermen tegen de regering ben je dus bang dat de regering (het leger dus) de burgers aan gaat vallen. Anders zou je ook geen wapens nodig hebben.
Ben jij bang dat je inboedel affikt? Waarom ben je er dan voor verzekerd?
[...]

Die heb je toch al niet meer als je als regering je burgers aan gaat vallen. Burgers hebben dan nl. de neiging in opstand te komen en niets meer te betalen.
Wat fijn dat dan tegenwoordig nagenoeg alle banken van de staat zijn en contant betalen nu al reeds in de marges gedrukt wordt...
[...]

Precies hetzelfde kan gezegd worden van mijn stelling. Welke is nu de meeste waarheid ?
Nee, dat kan van jouw stelling niet gezegd worden. Chicago, DC; voorbeelden zat waar er een toename van criminaliteit volgt op het verbieden van wapens.
[...]

Als er iets juist wel bewezen is dat niet werkt is het criminelen afschieten.....
Oh nee? Ik ben er 100% zeker van dat de recidive 0% als je een boef doodschiet. ;)
[...]
klimaat wat beter is waardoor er minder mensen geneigd zijn crimineeltje te gaan spelen.
Ja
[...]

not to rain on your parade, maareuhm.

Een paar maanden geleden is er nog een artikel gepubliceerd over het feit dat die wapens (volautomatisch en halfautomatisch) in grote getalen vanuit amerika worden gesmokkeld naar mexico. Niet andersom (Destandaard, of De Morgen. Ik weet het niet meer).
Copy/paste van dat artikel?
[...]
Ik heb me dan ook al kritisch uitgelaten over het Amerikaanse drugsbeleid en de afwezige bewaking van de Amerikaanse zuid-grens.
Tarkin schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 09:32:
We kunnen gaan vitten en jammeren. Jamaar er komen nog steeds meer wapens uit het leger etc (kom maar op jcv*3). Maar je kan gewoon niet ontkennen dat die wapens (volautomatische wapens, geen proppenschieters) van amerika ook naar mexico gaan voor de drugsoorlog. Simpelweg omdat ze daar vrij verkrijgbaar zijn, en goedkoper dan de zwarte markt blijkbaar.
Volauto is niet vrij verkrijgbaar...
Tarkin schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 09:32:
En laat ons eerlijk zijn, afgezien van zware wapens voor de sport. Als je een inbreker in je huis hebt, ben je even effectief aan het bedreigen met een 9mm als een AK47. Laat de handguns in de wetgeving en haal op zijn minst die zware wapens eruit. Het zullen kleine stapjes zijn per keer, maar vele kleintjes maken groot.
Wat is dan het idee om die 'zware' wapens te verbieden?

Trouwens; dat je even effectief bent met een 9x19 (~500 joule) als een 7.62x39 (1500 Joule) is niet waar. De eerste kun je tegenhouden met een relatief licht vest, voor de twee heb je van die loodzware troumaplaten voor nodig. De boefjes weten dat ook en daarom zie je steeds vaker dat 'home invaders' een vest dragen. Met een 9mm zul je dan voor headshots moeten gaat, met een AK47 gaat zo'n persoon alsnog tegen de vlakte.
Cobb schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 20:13:
Gata lekker daar, een voormalig cop is nu cop killer. De LAPD is zo nerveus dat ze op onschuldige burgers lopen te knallen omdat de auto overeenkomt.

http://forums.superherohype.com/showthread.php?t=452701

[...]

"Residents have been advised to avoid pickup trucks that resemble the one Dorner is driving. That advice might save your life."
Toepasselijker lijkt me "Residents have been advised to avoid police. That might save your life"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Leg eens uit wat ik dan verdraai ? Als jij niet bang bent dat de regering je aan zal vallen ben ik benieuwd waarom je dan wapens wilt hebben voor tegen de regering.
[...]
Ben jij bang dat je inboedel affikt? Waarom ben je er dan voor verzekerd?
Ja, omdat er een redelijke kans is dat het gebeurt en ik de gevolgen ervan niet kan dragen. Daarnaast is dat totaal niet te vergelijken. Een verzekering is om de grote schade van de een te dragen door heel veel mensen. Iets wat van wapens niet gezegd kan worden.
Nee, dat kan van jouw stelling niet gezegd worden. Chicago, DC; voorbeelden zat waar er een toename van criminaliteit volgt op het verbieden van wapens.
Omdat daar hetzelfde gebeurt als met de gunvrije zones. Als je groep A minder wapens geeft maar voor groep B de wapens algemeen beschikbaar houdt (10 km verderop gewoon verkrijgbaar) zal het niet werken. Als je echter zorgt dat er ook voor groep B moeilijker aan wapens te komen is zal ook daar het aantal afnemen.

Oftewel mijn standpunt is net zo goed een 'vermoeden' als de jouwe. Dat jij alleen je eigen standpunten als de goede ziet wil niet zeggen dat andere standpunten niet minstens net zo goed zijn.
[...]
Oh nee? Ik ben er 100% zeker van dat de recidive 0% als je een boef doodschiet. ;)
Alleen jammer dat gebleken is dat de andere criminelen er een stuk gevaarlijker door worden (logisch ook, als je weet dat je neergeschoten wordt als je gepakt wordt kun je maar beter beginnen met die ander ner te schieten)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Je kunt wapens verbieden en de zaken op scholen zullen dan zeker afnemen. Maar het meer criminele gebruik (overvallen, gangmembers) die hebben nou eenmaal al wapens. Ik denk ook niet dat dit allemaal geregistreerde wapens zijn.

Eigenlijk is het nog steeds een nasleep van burgers die zich bewapenden tegen criminelen met goedkeuring van de overheid. Dat kun je aanpassen met een wet maar er zullen een paar generaties Amerikanen overheen gaan voor je een gedragsverandering ziet en die wapens weg minder zijn.

[ Voor 39% gewijzigd door Marzman op 09-02-2013 10:24 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
ik heb de link van het artikel gegeven, ik ga helaas niet iets copy pasten vanachter een betaalmuur. is hier ook niet toegestaan denk ik.

consensus van dat artikel komt erop neer dat er veel wapens worden gesmokkeld vanuit texas naar mexico. Niet andersom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

IJzerlijm schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 09:21:
Dat cijfer dat 70% van de wapens in Mexico uit de VS komt wordt wel vertekend omdat de wapens van het Mexicaanse leger die in handen van de kartels komen ook uit de VS komen.
Wellicht omdat de VS verreweg de grootse wapenhandelaar is op de wereld. 41% van de wapens wereldwijd komt uit de VS :) (imho is Obama alleen maar bezig met symboolpolitiek in deze)

(straks lezen we nog dat de meeste wapens in China en omstreken uit....ta-da, China komen)
Marzman schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 10:21:
Je kunt wapens verbieden en de zaken op scholen zullen dan zeker afnemen. Maar het meer criminele gebruik (overvallen, gangmembers) die hebben nou eenmaal al wapens. Ik denk ook niet dat dit allemaal geregistreerde wapens zijn.
Je moet niet vergeten dat de zaken op scholen, hoe erg ook, een wel zo'n klein percentage vertegenwoordigen dat het vrijwel verwaarloosbaar is. Er zijn ongeveer 300 miljoen vuurwapens onder de burgers (en grappige genoeg 100x zo weinig in het leger)

(Ik ben trouwens voor gun control, maar niet op zulke arbitraire manieren als dit)

[ Voor 53% gewijzigd door Zoijar op 09-02-2013 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

redwing schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 10:16:
[...]

Leg eens uit wat ik dan verdraai ?
Lees eens je eigen posts zou ik zeggen... jij doet alsof ik denk dat de overheid lukraak ganse wijken zou gaan uitmoorden. Dat heb ik nooit gezegd. Het is altijd een bepaalde groep die de klos is (joden, intelligenten, etc.)
Als jij niet bang bent dat de regering je aan zal vallen ben ik benieuwd waarom je dan wapens wilt hebben voor tegen de regering.
Dat je denkt dat iets gaat gebeuren wil niet zeggen dat je er bang voor bent.
[...]

Ja, omdat er een redelijke kans is dat het gebeurt en ik de gevolgen ervan niet kan dragen.
Precies
Daarnaast is dat totaal niet te vergelijken. Een verzekering is om de grote schade van de een te dragen door heel veel mensen. Iets wat van wapens niet gezegd kan worden.
Nee; een wapen is een kleine kostenpost maar als je het echt nodig hebt (zeldzaam) redt het je leven. Het resultaat is derhalve vergelijkbaar met veel verzekeringen.
[...]

Omdat daar hetzelfde gebeurt als met de gunvrije zones. Als je groep A minder wapens geeft maar voor groep B de wapens algemeen beschikbaar houdt (10 km verderop gewoon verkrijgbaar) zal het niet werken. Als je echter zorgt dat er ook voor groep B moeilijker aan wapens te komen is zal ook daar het aantal afnemen.
Oke, prima. In dat geval is jouw 'vermoeden' puur theoretisch en virtueel aangezien een wereldwijd totaal verbod nooit gebeurd is en nooit gaat gebeuren.
Oftewel mijn standpunt is net zo goed een 'vermoeden' als de jouwe.
Dan moet je toch nog eens de definitie opzoeken van het wiskundige vermoeden...
Dat jij alleen je eigen standpunten als de goede ziet wil niet zeggen dat andere standpunten niet minstens net zo goed zijn.
Nee hoor, mijn bril is prima.
[...]

Alleen jammer dat gebleken is dat de andere criminelen er een stuk gevaarlijker door worden
Bron? Nee dus...
(logisch ook, als je weet dat je neergeschoten wordt als je gepakt wordt kun je maar beter beginnen met die ander ner te schieten)
Nee, dan begin je er niet aan en ontwijk je je slachtoffer (in het geval van inbraak bijvoorbeeld).
Tarkin schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 10:46:
ik heb de link van het artikel gegeven, ik ga helaas niet iets copy pasten vanachter een betaalmuur. is hier ook niet toegestaan denk ik.

consensus van dat artikel komt erop neer dat er veel wapens worden gesmokkeld vanuit texas naar mexico. Niet andersom
Dat is fijn dat het artikel een consensus met zichzelf heeft... :+ Dat heeft Al Gore ook met zichzelf

Daarnaast ging het erom wat de verhouding is tussen wapens die Mexico via de noord-grens (van Mexico) binnenkomen en via de zuidgrens [van Mexico]

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2013 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Verwijderd schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 18:04:
[...]
Lees eens je eigen posts zou ik zeggen... jij doet alsof ik denk dat de overheid lukraak ganse wijken zou gaan uitmoorden. Dat heb ik nooit gezegd. Het is altijd een bepaalde groep die de klos is (joden, intelligenten, etc.)
Het idee is hetzelfde, jij verwacht dat de overheid plotseling grote groepen wil gaan uitmoorden.
[...]
Dat je denkt dat iets gaat gebeuren wil niet zeggen dat je er bang voor bent.
Komt op hetzelfde neer. Jij bent er van overtuigd dat zoiets gaat gebeuren en daarom wil je wapens hebben. Hoe je het noemt maakt me niet zoveel uit.
Nee; een wapen is een kleine kostenpost maar als je het echt nodig hebt (zeldzaam) redt het je leven. Het resultaat is derhalve vergelijkbaar met veel verzekeringen.
Behalve dat de kans dat een wapen je leven redt ontiegelijk veel kleiner is dan de kans dat je huis in brand vliegt. In de auto heb je ook een zeer kleine kans dat de gordel je je leven kost, maar moet je hem daarom maar niet omdoen ? Oftewel hoe bepaal je wat de voor en tegens zijn en welke zwaarder wegen.
[...]
Oke, prima. In dat geval is jouw 'vermoeden' puur theoretisch en virtueel aangezien een wereldwijd totaal verbod nooit gebeurd is en nooit gaat gebeuren.
Maar een verbod voor heel Amerika behoort toch wel tot de mogelijkheden en geeft hetzelfde resultaat.
[...]
Dan moet je toch nog eens de definitie opzoeken van het wiskundige vermoeden...
Dat mag je zelf doen, mijn stelling voldoet er nl. net zo goed aan als de jouwe.
Nee hoor, mijn bril is prima.
Je bril misschien wel ja.
[...]
Bron? Nee dus...
Ik wacht nog steeds op jouw goede bronnen.
[...]
Nee, dan begin je er niet aan en ontwijk je je slachtoffer (in het geval van inbraak bijvoorbeeld).
Bron ? Daarnaast kan het best zijn dat ze het slachtoffer proberen te ontwijken, maar als die b.v. onverwachts thuis komt krijg je er alsnog mee te maken dat een inbreker niet gepakt wil worden en eerder zal gaan schieten.

We zijn trouwens nog steeds met dezelfde argumenten (oftewel meningen) bezig trouwens, dit doet me denken aan ping-pong :+

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Modbreak:Dit topic heeft absoluut niet nog meer van dat gehakketak van redwing en jcvetc. nodig.

Dit is een discussietopic waarin we:
  • het ontopic houden
  • niet op de man spelen
  • fatsoenlijk argumenteren
  • geen jijbakken en andere lagereschool-quasidiscussiemethodes hanteren
  • proberen er een leesbaar topic van te maken in plaats van een spelletje verpissen met onleesbare postseries met quotes waar het niveau bepaald niet vanaf druipt
  • proberen het voor iedereen een beetje fatsoenlijk te houden, en op niveau
Mocht dit teveel gevraagd zijn, dan gaat dit topic tot nader order dicht.

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
Je hebt gewoon 2 types in dit topic. Degene die vinden dat nog meer wapens de oplossing is, en diegene die juist proberen op te merken dat dat de oorzaak is van de vele extra doden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tarkin schreef op zondag 10 februari 2013 @ 11:27:
Je hebt gewoon 2 types in dit topic. Degene die vinden dat nog meer wapens de oplossing is, en diegene die juist proberen op te merken dat dat de oorzaak is van de vele extra doden
geen bron, geen feit

Dit is typisch zo'n totaal zinloze post. Je bent gewaarschuwd, maar gaat dus gewoon door?

[ Voor 13% gewijzigd door Ramzzz op 10-02-2013 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Tarkin schreef op zondag 10 februari 2013 @ 11:27:
Ik val niet in een van die groepen. Ik ben voor regulering, ongeveer zoals in Nederland het geval is, maar ik wil wel dat de jagers en sportschutters hun rechten op wapenbezit behouden. Verder vind ik regels als een beperking aan magazijncapaciteit of type wapens veel weg hebben van symboolpolitiek en vraag ik me ten zeerste af of dat nuttig is en effect heeft. (veder is de VS in sommige gebieden totaal niet te vergelijken met Nederland; zo zie ik wel het nut van een wapen in als je ergens in Alaska woont waar de kans een beer oid tegen te komen niet nul is. En dan is het niet fijn als je eerst drie keer mis schiet en hij van de volgende twee niet neer gaat en je dan met een leeg magazijn staat... omdat het men wel een goed idee leek)

[ Voor 22% gewijzigd door Zoijar op 10-02-2013 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Zoijar schreef op zondag 10 februari 2013 @ 13:48:
Verder vind ik regels als een beperking aan magazijncapaciteit of type wapens veel weg hebben van symboolpolitiek en vraag ik me ten zeerste af of dat nuttig is en effect heeft.
Toch moet je de kracht van symboolpolitiek niet onderschatten. Dit is niet een probleem wat in 1x kan worden opgelost, het heeft veel tijd nodig en een mentaliteitsverandering. Kleine symbolische veranderingen kunnen een signaal geven aan de vastgeroesten dat hun positie niet onaantastbaar is, iets wat ze nu wel denken :) .

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoijar schreef op zondag 10 februari 2013 @ 13:48:
[...]

Ik val niet in een van die groepen. Ik ben voor regulering, ongeveer zoals in Nederland het geval is, maar ik wil wel dat de jagers en sportschutters hun rechten op wapenbezit behouden. Verder vind ik regels als een beperking aan magazijncapaciteit of type wapens veel weg hebben van symboolpolitiek en vraag ik me ten zeerste af of dat nuttig is en effect heeft. (veder is de VS in sommige gebieden totaal niet te vergelijken met Nederland; zo zie ik wel het nut van een wapen in als je ergens in Alaska woont waar de kans een beer oid tegen te komen niet nul is. En dan is het niet fijn als je eerst drie keer mis schiet en hij van de volgende twee niet neer gaat en je dan met een leeg magazijn staat... omdat het men wel een goed idee leek)
Het draait helemaal niet om jagen of sportschutters, maar wil de regering wel graag doen blijken. De second amendment is in het leven geroepen bij de oprichting van het land om te voorkomen dat het land in een dictatuur verandert en de mensen hun vrijheden verliezen. Het recht op vrijheid is leuk, maar daar heb je concreet pas wat aan als je het ook daadwerkelijk kan verdedigen in tijden als de regering dreigt/poogt deze weg te nemen. Bruce Willis verwoorde dit al: als de second amendment aangepast wordt of zelfs verdwijnt, wie houdt diegene dan tegen om de andere rechten in te binden? Daarom is dit een sideshow waar de discussie eigenlijk om moet gaan: waarom is het maatschappelijk nu zo dat idioten deze schietpartijen veroorzaken? Het is een maatschappelijk probleem. Lastig om op te lossen, criminelen houd je immers altijd. Ik hoor niemand over de schrikbarende pillengebruik in het land. Oh nee wacht...de grote pharmabedrijven sponsoren de media en beide politieke partijen met enorme geldbedragen....nothing to see here, just move along...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

De zoveelste die dat 2nd Amendment uit zijn verband rukt.

In die tijd waren de VS nog een bar, onontgonnen land met gevaren overal, en bar weinig Law & Order.

Eenieder die zich geropepen voelde nam het 'recht' in eigen hand.

Dat gaat anno nu totaal niet op, en de enigen tegen wie je je met wapens schijnt te moeten verdedigen, zijn - paradoxaal genoeg, maar wel enorm logisch als je als volk wetten zo uit hun verband rukt - de 'anderen' met wapens.

Daar is dat wetje dus totaal niet voor bedoeld.

En die doden - de 'slachtoffers' - die elke keer worden aangehaald, vallen ook alleen maar omdat, en ondanks dat er zoveel wapens zijn, en daders met wapens. Het verschil tussen daderschap en slachtofferschap is miniem.

Viscieuze cirkel. Die doorbreken is de bittere noodzaak.

Swords to plowshare, en kappen met die absurde aantallen wapens op de markt dumpen.

Onbegrijpelijk dat een industriële bende die dit veroorzaakt zoveel macht en invloed heeft. Als je dieper gaat graven, zullen er vast en zeker zaken boven water komen die uitwijzen dat daar naast politiek cliëntelisme voor de lobby, ook geldelijk gewin bij politici aan ten grondslag ligt.

Blijkbaar is het nog in niemands voordeel, om dat uit te zoeken. Althans bij de Law & Order-instituties.

Hier legt iemand het nog eens in lekentermen uit.

[ Voor 13% gewijzigd door Ramzzz op 10-02-2013 14:36 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Hmm... "Follow the money".

Altijd zéér nuttig advies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:54

defiant

Moderator General Chat
De VS gaat de afgelopen decennia gebukt onder een stortvloed aan manipulaties door lobbyisten, het bedrijfsleven, denktanks, etc. Allemaal activiteiten die de democratie en de vrijheden van de burgers ondermijnen of beperken. Als ik de argumentatie van de pro-gun/2nd Amendment aanhangers goed begrijp, dan zou heel Amerika toch allang met hun wapens aan de poorten van het bedrijfsleven, de lobbyisten en Washington moeten staan?

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2013 @ 14:16:
Het draait helemaal niet om jagen of sportschutters, maar wil de regering wel graag doen blijken. De second amendment is in het leven geroepen bij de oprichting van het land om te voorkomen dat het land in een dictatuur verandert en de mensen hun vrijheden verliezen. Het recht op vrijheid is leuk, maar daar heb je concreet pas wat aan als je het ook daadwerkelijk kan verdedigen in tijden als de regering dreigt/poogt deze weg te nemen.
Ik vind dat zo'n onzin-argument. De grondwet kan ook prima aangepast worden; dat is al vaker gedaan en dan kraaide er geen haan naar. En hoe ga je je in gods naam beschermen tegen getrainde soldaten in full gear met tanks? :F Dit wordt gewoon steeds aangehaald om de alu-hoedjes te voeden en daar stemmen van te krijgen. Als ze nou nog het oorpspronkelijke republikeinse gedachtegoed van individuele vrijheid zouden steunen -- dat ze daarom geen inperking van hun persoonlijke rechten willen -- kon ik het nog begrijpen (hoewel je dan natuurlijk ook abortus en gay marriage toe moet staan)
Bruce Willis verwoorde dit al: als de second amendment aangepast wordt of zelfs verdwijnt, wie houdt diegene dan tegen om de andere rechten in te binden?
Je hebt het over geld en "conspiracies" en je denkt niet dat een van de bekendste acteurs uit actie-schiet-films die wapens verheerlijken een goed symbool voor wapens zou zijn? Bruce Willis :') Leuke acteur hoor, maar heeft ook z'n school niet eens afgemaakt, dus laten we dat aub niet als grote voorbeeld nemen (alsof die geen lobby-centjes heeft gehad om zo'n uitspraak te doen)
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2013 @ 14:16:
Ik hoor niemand over de schrikbarende pillengebruik in het land. Oh nee wacht...de grote pharmabedrijven sponsoren de media en beide politieke partijen met enorme geldbedragen....nothing to see here, just move along...
Je doet nu net of het wapenrecht "the good guys" is, niet als big pharma met lobby. Dat snap ik niet. De wapenindustrie sponsoren juist de media en politieke partijen met enorme geldbedragen. Dus je wilt wel iets aan pillen doen, maar niet aan de wapenlobby?

Dat is het vreemde: we hebben wapens nodig om onszelf te beschermen tegen de corrupte lobby-groepen -- ohm, je bedoelt, zoals de wapenindustrie? Zie je het cirkeltje? :)

[ Voor 19% gewijzigd door Zoijar op 10-02-2013 15:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is geen onzin-argument maar juist het argument. Het feit dat Amerika al bijna 250 geen dictatuur is en vrijheden (relatief) beschermd zijn gebleven is zeker geen toeval en grotendeels te wijten aan de second amendment. Dat kan geen enkel ander land zeggen.
Juist de keren dat de second amendment voor bepaalde minderheden werden opgeschort in Amerika zelf zag je meteen het desastreuze effect (slavernij, japanners in de jaren '40).

De Grondwet kan je verder niet zomaar aanpassen, daar gaat een hele procedure vooraf natuurlijk.
Individuele vrijheden is waar het om draait en ik ben ook voor abortus en gay marriage. Dat soort persoonlijke zaken zijn iets waar de regering niet om hoort te gaan.

En die lobby, qua geld is de wapenlobby absoluut geen match ten opzichte van de pharma-lobby of de bankenlobby. Iedereen probeert invloed uit te oefenen op de regering. Wat ik zelf een mooi voorstel voor een constitutional amendment vind is dat presidentskandidaten zich niet mogen laten sponsoren door bedrijven, alleen door burgers. De NRA is een private organisatie waar geen belastinggeld heen gaat, en welke organisatie wordt door de overheid en media aangevallen? geen toeval, andere belangen zoals de pharmaceutische bedrijven worden volledig buiten de spotlights gehouden. Daar kraait pas geen haan naar. Zo kun je nooit een eerlijk en volledig debat houden over het maatschappelijke probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2013 @ 15:17:
Het is geen onzin-argument maar juist het argument. Het feit dat Amerika al bijna 250 geen dictatuur is en vrijheden (relatief) beschermd zijn gebleven is zeker geen toeval en grotendeels te wijten aan de second amendment. Dat kan geen enkel ander land zeggen.
Juist de keren dat de second amendment voor bepaalde minderheden werden opgeschort in Amerika zelf zag je meteen het desastreuze effect (slavernij, japanners in de jaren '40).
Hoe stel je je voor dat de zaken verlopen zouden zijn als het japanse bevolkingsdeel zich toen met vuurwapens verzet zou hebben?

Ik denk bloedbad, en niet zo'n kleintje ook. En jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2013 @ 15:17:
:? Ja, want... de rest van Europa ed. zijn allemaal onderdrukte dictaturen?
Slavernij kwam omdat de slaven niet terug mochten schieten? Anders was er geen probleem geweest? :?
De Grondwet kan je verder niet zomaar aanpassen, daar gaat een hele procedure vooraf natuurlijk.
Individuele vrijheden is waar het om draait en ik ben ook voor abortus en gay marriage. Dat soort persoonlijke zaken zijn iets waar de regering niet om hoort te gaan.
Niet zo maar, nee, maar het kan wel. Je kan er zelfs een tweede toevoeging bij stoppen :) Sterker nog, wel 27.
En die lobby, qua geld is de wapenlobby absoluut geen match ten opzichte van de pharma-lobby of de bankenlobby. Iedereen probeert invloed uit te oefenen op de regering. Wat ik zelf een mooi voorstel voor een constitutional amendment vind is dat presidentskandidaten zich niet mogen laten sponsoren door bedrijven, alleen door burgers.
Dat mag ook nu al niet. Alleen hebben ze daar een weg omheen gevonden met de super pacs.
De NRA is een private organisatie waar geen belastinggeld heen gaat, en welke organisatie wordt door de overheid en media aangevallen? geen toeval, andere belangen zoals de pharmaceutische bedrijven worden volledig buiten de spotlights gehouden. Daar kraait pas geen haan naar. Zo kun je nooit een eerlijk en volledig debat houden over het maatschappelijke probleem.
Ik snap niet wat pharma hier eigenlijk mee te maken heeft. Dat er grotere organisaties bestaan? Ja, ok. Dus? (Ik snap ook het private organisatie punt niet; jij denkt dat Johnson & Johnson een overheidsinstantie is?) als we naar dit probleem kijken, en jij hebt het blijkbaar niet zo op lobbying etc.: "Measured in dollars, in 2007, gun rights political spending on lobbying totaled $1,959,407 versus gun control spending of $60,800."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CaptJackSparrow schreef op zondag 10 februari 2013 @ 15:34:
[...]

Hoe stel je je voor dat de zaken verlopen zouden zijn als het japanse bevolkingsdeel zich toen met vuurwapens verzet zou hebben?

Ik denk bloedbad, en niet zo'n kleintje ook. En jij?
Ik denk geen bloedbad, omdat het dan helemaal niet interessant is ze op te sluiten / verplaatsen.

Overigens hebben veel Japanse Amerikanen in het Amerikaanse leger gediend, ook na de 'relocation'

Tevens kun je in de wiki dit stukje vinden:
In 1980, President Jimmy Carter conducted an investigation to determine whether putting Japanese Americans into internment camps was justified well enough by the government. He appointed the Commission on Wartime Relocation and Internment of Civilians to investigate the camps. The commission's report, named “Personal Justice Denied,” found little evidence of Japanese disloyalty at the time and recommended the government pay reparations to the survivors. They formed a payment of $20,000 to each individual internment camp survivor. These were the reparations passed by President Ronald Reagan.
Ik gok zo dat een groot deel van die Japanse Amerikanen ook wel respect hadden voor de logica achter de beslissing om ze te verbannen van de westkust.
Zoijar schreef op zondag 10 februari 2013 @ 15:38:
[...]

Over de afgelopen 100 jaar zeer grote deel een zeer groot deel van de tijd wel ja. Alleen al alles oost van het ijzeren gordijn tot de jaren '90...
[...]

Slavernij kwam omdat de slaven niet terug mochten schieten? Anders was er geen probleem geweest? :?
Basale rechten afpakken van specifieke groepen; die groepen zijn dan zwaar de pineut. Tevens is racisme en slavernij de potgrond, mest en water voor 'gun-control'. Tot vandaag aan toe zijn zwarte Amerikanen relatief vaker slachtoffer van wapenwetgeving. Door hun veelal lagere inkomen hebben ze minder mogelijkheden door 'hoops en loops' te springen.
[...]

Niet zo maar, nee, maar het kan wel. Je kan er zelfs een tweede toevoeging bij stoppen :) Sterker nog, wel 27.
En geen van die mogelijkheden om het aan te passen heeft de stem van Feinstein ook maar iets te zeggen.... in alle gevallen moeten de staten zich er over uitspreken. Ofwel; meer parlementsleden, dichter bij het volk, minder makkelijk op te kopen door grote belangen / verborgen agenda's.
[...]

Dat mag ook nu al niet. Alleen hebben ze daar een weg omheen gevonden met de super pacs.
Ja, de bottomline is dus dat het wel mag.
[...]

Ik snap niet wat pharma hier eigenlijk mee te maken heeft. Dat er grotere organisaties bestaan? Ja, ok.
Nee, het gaat over schadelijke gevolgen voor de maatschappij. Vaker wel dan niet hebben daders van schietpartijen zoals degene waar dit topic om begonnen is een aantal dubieuze producten van de pharma wereld in hun bloed / medicijnkastje. Aandacht genoeg voor dingen als "wapenfabrikant aansprakelijk houden voor foute dingen die gedaan met product", maar nergens "pharmaceut aansprakelijk houden voor foute dingen gedaan onder invloed van product"
Dus? als we naar dit probleem kijken, en jij hebt het blijkbaar niet zo op lobbying etc.: "Measured in dollars, in 2007, gun rights political spending on lobbying totaled $1,959,407 versus gun control spending of $60,800."
Ja, dat is het direct verhaal. Het indirecte verhaal is er eentje met PvdA achtige maatschappijleer leraren, obsessieve "journalisten" (zoals die Pierce Morgan), etc. etc.

Overigens; als het om het eerste amendement ging er was sprake van een georganiseerde lobbygroep die $60K zou je er schande van spreken...

Los daarvan: die cijfers zijn 'ietwat' dubieus, want zelfs als je de bron van wiki volgt zie je voor 2007 deze cijfers:
code:
1
2
3
__________________________Reported Contract Expenses 
Brady Campaign: _______________$135,800
Mayors Against Illegal Guns ___$60,000

Dus tenzij ik iets over het hoofd zie is die $60K van de wiki uit de lucht geklopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Ik zie de relevantie van veel van de punten niet. Net al niet, en nu nog steeds niet. We kunnen het daar wel over hebben, maar wat is de relatie met gun control?

Pharma doet iets slechts voor de maatschappij, dus dan kan je net zo goed de gun lobby ook iets slechts laten doen (?) Ook allemaal "als dit dan zou je", ja, wellicht, maar daar gaat het niet om. Het ijzeren gordijn: je bedoelt zoals Tsjechie met legale concealed carry boven de 21, klopt, die zijn nooit bezet in de geschiedenis. En gun control is er voornamelijk voor de racisten omdat ze niet willen dat negers wapens hebben ofzo? Dan zou je toch denken dat het hele zuiden voor gun control is. :S

Ik kan geen touw vastknopen aan deze discussie. Allemaal losse punten waar ik dan zogenaamd een verband in moet zien, of het als waarheid aan moet nemen? Het indirecte verhaal met PvdA-achtige maatschappijleerleraren... en dat is precies? Guns are ok, because... pvda? :S

(Ik weet niet of die cijfers exact kloppen, misschien niet, maar de trend is wel duidelijk. Zal het niet 20x zo veel zijn maar slechts 10x)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<knip>

Dit heeft geen enkele relevantie hier. Lees de modbreak nog maar eens.

[ Voor 88% gewijzigd door Ramzzz op 10-02-2013 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

[...]

[...]

[...]

[...]

Ik snap niet wat pharma hier eigenlijk mee te maken heeft. Dat er grotere organisaties bestaan? Ja, ok. Dus? (Ik snap ook het private organisatie punt niet; jij denkt dat Johnson & Johnson een overheidsinstantie is?) als we naar dit probleem kijken, en jij hebt het blijkbaar niet zo op lobbying etc.: "Measured in dollars, in 2007, gun rights political spending on lobbying totaled $1,959,407 versus gun control spending of $60,800."
wow zeg, 2 miljoen dollars. Zo hee. Vergelijk dat eens met de bedragen vanuit de bankenlobby.

Snap je het nu? De media klept alleen over de wapenlobby, maar dat is dus maar 2 miljoen dollar. Ze hebben het NOOIT over de banken- of de pharmalobby, terwijl het dan om veel grotere bedragen gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

En sarcasme niet in jouw woordenboek? ;) Maar ik dacht dus dat als iedereen vrij wapens kon dragen dat grotendeels ervoor zorgde dat je land altijd vrij bleef. Waren ze de russen even vergeten te vertellen?

Zo kan je alles wel recht praten dat krom is. ik heb er nog eentje: de banken persen iedereen uit, daarom is er geen geld voor de burgers, en moeten die uit armoede de criminaliteit in, waar ze vervolgens met vuurwapens wel haast iemand moeten dood schieten om nog rond te komen; dat is niet de schuld van de wapens maar van de banken! Waarom reguleren we de banken niet! :+
Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2013 @ 16:55:
wow zeg, 2 miljoen dollars. Zo hee. Vergelijk dat eens met de bedragen vanuit de bankenlobby.
Het gaat niet om de hoogte, maar jij zette je af tegen dat duivelse gelobby; echter, de jouw geliefde wapenindustrie is daar een veel grotere speler in dan de gun control groep. Dus je meet met twee maten in je argumenten.
Snap je het nu? De media klept alleen over de wapenlobby, maar dat is dus maar 2 miljoen dollar. Ze hebben het NOOIT over de banken- of de pharmalobby, terwijl het dan om veel grotere bedragen gaat.
NOOIT!
This is “a big win for Arkansas,” said Arkansas Attorney General Dustin McDaniel. “These two companies [Johnson and Johnson and subsidiary Janssen] put profits before people, and they are rightfully being held responsible for their actions.”

In one of the largest penalties ever for a state fraud case involving a drug company, Johnson and Johnson (J&J) got slapped with over $1.1 billion in fines by an Arkansas judge in April for marketing that violated Medicare fraud laws and Arkansas deceptive trade practice statutes.
Just this past week J&J announced that it had an “agreement in principle” with the US Department of Justice to pay close to $2.2 billion in fines for its mis-marketing of medications, mainly Risperdal but also antipsychotic Invega and cardiovascular drug Natrecor.
Ik moet nog koppen zien dat Smith & Wesson een miljard moet betalen voor een high school shooting?

[ Voor 55% gewijzigd door gambieter op 11-02-2013 05:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 14:46

McGryphon

Veul vrouwkes!

Nou moet ik wel eventjes de kanttekening plaatsen dat een wapenbedrijf aansprakelijk houden voor een school shooting, die door een individu is uitgevoerd, toch net wat minder logisch is dan een farmaceutisch bedrijf beboeten voor door hun zelf geïnitieerde misleidende en gevaarlijke reclame.

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

McGryphon schreef op zondag 10 februari 2013 @ 17:36:
Nou moet ik wel eventjes de kanttekening plaatsen dat een wapenbedrijf aansprakelijk houden voor een school shooting, die door een individu is uitgevoerd, toch net wat minder logisch is dan een farmaceutisch bedrijf beboeten voor door hun zelf geïnitieerde misleidende en gevaarlijke reclame.
True. Ben ik het mee eens. Zoals ik boven al stelde ben ik ook niet helemaal tegen wapens, en wil ik zelfs graag dat mensen dat recht tot op zekere hoogte kunnen behouden. Ik wordt alleen van beide kanten moe van de (imho) onzinnige argumenten die ik vaak hoor. Dat van, we moeten ons beschermen tegen de staat... maar ook inderdaad het aansprakelijk willen stellen van fabrikanten voor alles wat er met hun wapens gebeurd, of dus arbitraire restricties die het probleem helemaal niet oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Verwijderd schreef op zondag 10 februari 2013 @ 16:03:
[...]

Ik denk geen bloedbad, omdat het dan helemaal niet interessant is ze op te sluiten / verplaatsen.
Denk je dat de Amerikaanse regering die die Japanse bevolkingsgroep als een potentiële bedreiging van de nationale veiligheid zag, of dat nou terecht was of niet, die niet als een nóg grotere bedreiging had gezien als deze groep goed bewapend was geweest en die wapens ook en masse tevoorschijn gehaald zou hebben als reactie op de acties van die Amerikaanse overheid?

Je kunt nog zo gelijk hebben dat die Amerikaanse reactie een overreactie was. Als ze je eenmaal doodgeschoten hebben omdat je je vuurwapen toen trok kan dat je helemaal niets meer schelen. Dan kun je beter een tijdje in een interneringskamp gaan zitten en later een schadevergoeding krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CaptJackSparrow schreef op zondag 10 februari 2013 @ 18:52:
[...]

Denk je dat de Amerikaanse regering die die Japanse bevolkingsgroep als een potentiële bedreiging van de nationale veiligheid zag, of dat nou terecht was of niet, die niet als een nóg grotere bedreiging had gezien als deze groep goed bewapend was geweest en die wapens ook en masse tevoorschijn gehaald zou hebben als reactie op de acties van die Amerikaanse overheid?
Terwijl diezelfde groep grote hoeveelheden grote vrijwilligers levert voor het leger? Denk het niet
CaptJackSparrow schreef op zondag 10 februari 2013 @ 18:52:
Je kunt nog zo gelijk hebben dat die Amerikaanse reactie een overreactie was. Als ze je eenmaal doodgeschoten hebben omdat je je vuurwapen toen trok kan dat je helemaal niets meer schelen. Dan kun je beter een tijdje in een interneringskamp gaan zitten en later een schadevergoeding krijgen.
Ik denk dat de redenering meer was "Er zit een stuk waarheid achter het besluit, derhalve leg ik me er bij neer"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het werd gepresenteerd als voorbeeld hoe afwezigheid van vuurwapens bij een bepaalde bevolkingsgroep (zeg maar 'Japanners in Amerika na Pearl Harbour aanval') tot onderdrukking door de overheid geleid zou hebben (internering). Dat bestreed ik. Welk standpunt probeer jij te verdedigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Momenteel op RTL7 een reality/docu over wapengeweld in Brazilië, waarin de politie te kampen heeft met veel gans, met bijzonder veel Amerikaans wapentuig dat duizenden doden tot gevolg heeft. Hetzelfde gaat op voor Mexico. Drugs- en overige bandietentuig maakt de dienst uit in grote delen van het land, met veel geweld - met dank aan vele (Amerikaanse) automatische wapens.

En dan heben we nog overal in de wereld sektarisch geweld waarin de alomtegenwoordige AK-47 de boventoon voert.

De mate waarin Amerikaanse en overige wapens de wereld onveiliger maken, is vrij evident.

Maar denk maar niet dat er enige vorm van ethiek in de industrie bestaat.

Wapens en munitie naar alle kampen, zodat ze in elk geval altijd geld verdienen.

Simpel. er is een vorm van vicieuze cirkel ontstaan die allen met een zeer sterke staat, en veel gewel te doorbreken is, of met erg veel gezond verstand bij alle partijen, met name bij de aggressors.

Maar, wie heeft ooit gezond verstand zien zegevieren in dergelijke situaties?

Ergo: de staat heeft nóg meer wapens nodig om de wapens van de ongeregelde en geregelde aggressors af te pakken, en het geweldsprimaat op te eisen.

[ Voor 6% gewijzigd door Ramzzz op 10-02-2013 23:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Niet online

Zoijar

Ramzzz schreef op zondag 10 februari 2013 @ 23:13:
Maar denk maar niet dat er enige vorm van ethiek in de industrie bestaat.

Wapens en munitie naar alle kampen, zodat ze in elk geval altijd geld verdienen.
True, maar daar verandert gun control ed. natuurlijk niets aan. Dat gaat om Amerikaanse burgers; de handel met andere blijft toch wel bestaan. Zoals ik boven al zei, de VS is verreweg de grootste wapenhandelaar in de wereld. Een aanzienlijk deel van hun economie draait daarop. Aan de andere kant, als de VS niet levert doet de soviet unie of china dat wel. Er is vraag naar wapens. Is dat de fout van wapens, of is de vraag naar wapens op zich al de fout? Misschien als we een keer echte hulp geven aan afrika en niet symbolisch de lippen net boven het water houden, dat er dan minder warlords wapens willen? Of als we de drugs wereldwijd legaliseren en reguleren? Maar geld regeert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
Laat ons even eerlijk zijn.

Het 2nd amendment bestaat nog op papier, maar in de praktijk kun je als burgers helemaal niets meer beginnen (tenzij op de ene of op de andere partij stemmen). Er is geen land in de wereld machtig genoeg om de VS schade te berokkenen, die hebben kernwapens. De gewone burgers hebben at best een AK in hun woonst liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Kleuter doodt zus met eigen geweer.
Een Amerikaanse jongen (5) heeft zijn 2-jarige zusje doodgeschoten met een geweer dat hij vorig jaar had gekregen. Volgens hun moeder gebeurde het ongeluk toen ze de kamer net even had verlaten.

De jongen had een voor kinderen gemaakt 22-kaliber geweer gekregen toen hij 4 was. Het stond thuis in Kentucky in een hoek. Het gezin zegt niet te hebben geweten dat er nog een kogel in zat.

Onduidelijk is nog of er een rechtszaak komt. Het geweer is gemaakt door het bedrijf Keystone Sporting Arms, dat de slogan 'my first rifle' ('mijn eerste geweer') hanteert. Op de site van KSA staan foto's van schietende kinderen.
"My First Rifle"? Voor een kind van 4 jaar? Alsof het speelgoed is?
Sorry hoor maar dit is toch officieel ziek. Wat zeg ik? Pervers!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hOx5l1GlsCw8qTGSt5za0gT6/full.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door CaptJackSparrow op 09-05-2013 22:11 . Reden: Dode link naar plaatje vervangen door eigen bewaard exemplaar. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Decennia
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21-07 09:14

Decennia

VECTORHEAD

Aluhoedjes verzameluhhhhhhhh

On-topic: Ernstig, droevig, treurig. Dat je zoiets kan doen...

Gegroet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Laatst online: 17:35

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

CaptJackSparrow schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 22:28:

[...]

[afbeelding]
Het probleem is hier de ouders en hun acties, niet het feit dat er geweren zijn waarmee kinderen leren schieten. Dat gebeurt overigens in het algemeen zonder problemen, omdat ouders meestal verantwoordelijk en oplettend zijn.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar het het feit dat overal wapens rondslingeren maakt de kans op een dodelijk ongeluk natuurlijk wel vele malen groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:31

Standeman

Prutser 1e klasse

Ik vind het het volslagen idioot dat je een kind van 5 een vuurwapen mag geven. De ouders en diegene die hem gekocht hebben zouden vervolgd moeten worden voor moord.

Net zoals vuurwapens moet je je kind ook geen porno laten kijken, auto rijden, roken en whisky laten drinken. Ik snap niet dat het bij kinderen opeens met vuurwapens wel kan :? Kinderen horen gewoon geen toegang te hebben tot vuurwapens, punt!

En dit is niet iets wat zeer zelden gebeurt, eerder deze maand:

6-year-old dies a day after being shot by a 4-year-old
4-year-old accidentally kills woman
Hillie schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 01:35:
[...]

Het probleem is hier de ouders en hun acties, niet het feit dat er geweren zijn waarmee kinderen leren schieten. Dat gebeurt overigens in het algemeen zonder problemen, omdat ouders meestal verantwoordelijk en oplettend zijn.
En ouders die kinderen leren sigaren te roken? Of autorijden? Is dat ook prima dan? Als je als ouder verantwoordelijk en oplettend bent, zou dat geen probleem mogen zijn :D

[ Voor 25% gewijzigd door Standeman op 02-05-2013 09:42 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Verwijderd schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 09:16:
Maar het het feit dat overal wapens rondslingeren maakt de kans op een dodelijk ongeluk natuurlijk wel vele malen groter.
Kern van het probleem is dus "rondslingeren". Als je je zaken fatsoenlijk opbergt (achter slot en grendel met kinderen, om maar iets te noemen), dan zul je dat niet hebben. Zulke achteloosheid is gewoon verwijtbaar.
Standeman schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 09:29:
Ik vind het het volslagen idioot dat je een kind van 5 een vuurwapen mag geven. De ouders en diegene die hem gekocht hebben zouden vervolgd moeten worden voor moord.

Net zoals vuurwapens moet je je kind ook geen porno laten kijken, auto rijden, roken en whisky laten drinken. Ik snap niet dat het bij kinderen opeens met vuurwapens wel kan :? Kinderen horen gewoon geen toegang te hebben tot vuurwapens, punt!
Die toegang moet er alleen onder toezicht zijn, zeker op zo'n leeftijd. Over een paar jaar neem ik m'n zoontje ook wel mee schieten, mits 'ie een beetje verantwoordelijkheid toont. En dan komt er ook wel een 22LR in een voor hem handzaam formaat, zoals Cricket die levert.
En ouders die kinderen leren sigaren te roken? Of autorijden? Is dat ook prima dan? Als je als ouder verantwoordelijk en oplettend bent, zou dat geen probleem mogen zijn :D
Autorijden leer je hier van je ouders als je dat wilt, niks mis mee toch? Je hebt nog altijd de examens die afgenomen worden. Roken is niet echt bevorderlijk voor de gezondheid, dus dat zou ik ouders niet aanraden om hun kroost te leren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Standeman schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 09:29:
En ouders die kinderen leren alcohol drinken? Of autorijden? Is dat ook prima dan. Als je als ouder verantwoordelijk en oplettend bent, zou dat geen probleem mogen zijn :D
Inderdaad. Je kind auto leren rijden onder begeleiding, en op priveterrein, is prima. Waarschijnlijk hebben duizenden Nederlanders, vooral op het platteland, daar hun eerste meters gereden. Je kind leren om op verantwoordde wijze een glas alcohol te drinken is ook prima. Ik lig echt niet wakker van kinderen die een glaasje wijn bij het eten krijgen.
Waar het hier fout gaat is niet dat kinderen onder begeleiding van "responsible adults" leren om veilig met een wapen om te gaan. Je wacht toch ook niet tot je kind volwassen is voordat je ze leert om op verantwoordelijke wijze met scherpe keukenmessen om te gaan? Dan ben je namelijk gewoon te laat.
Het probleem is dat deze ouders te veel te vroeg wilden. 10 a 12 jaar oud lijkt mij wel een prima leeftijd. Bovendien hoor je nooit aan te nemen dat er geen patronen in een wapen zitten. Dat controleer je. En daarna controleer je het nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

downtime schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 09:50:
Het probleem is dat deze ouders te veel te vroeg wilden. 10 a 12 jaar oud lijkt mij wel een prima leeftijd. Bovendien hoor je nooit aan te nemen dat er geen patronen in een wapen zitten. Dat controleer je. En daarna controleer je het nog een keer.
Jonger kan vaak ook zonder probleem, hangt van het kind af. Het probleem is inderdaad dat de ouders gewoon dom zijn geweest en ik denk dat dat dan ook met zich meebrengt dat de kinderen niet verantwoord met het geweer om leren gaan. En het trieste is, er zijn 4 simpele basisregels die ongelukken voorkomen als je je er strikt aan houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Hillie schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 09:53:
[...]
En het trieste is, er zijn 4 simpele basisregels die ongelukken voorkomen als je je er strikt aan houdt.
Kinderen doen onverwachte dingen en je kunt er van uit gaan dat ze zich dus nooit strikt aan de 4 basisregels zullen houden. Zulke dingen moet je niet bij mensen hebben die er niet verantwoord mee om kunnen gaan (zoals kinderen)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hillie schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 09:49:
[...]

Kern van het probleem is dus "rondslingeren". Als je je zaken fatsoenlijk opbergt (achter slot en grendel met kinderen, om maar iets te noemen), dan zul je dat niet hebben. Zulke achteloosheid is gewoon verwijtbaar.
Nouja, ik zou dat niet de kern van het probleem noemen. Kern van het probleem is gewoon dat wapens bedoeld zijn om te doden. Daar zijn ze dan ook zeer efficiënt in. De aanwezigheid van veel wapens in een samenleving zorgt er dus voor dat de dood overal aanwezig is. Je kunt je afvragen of dat een prettige manier van leven is. Ik vind zelf van niet.

Wat het opbergen betreft geldt dat het natuurlijk niet realistisch is om te veronderstellen dat iedereen zijn wapen altijd 100% veilig zal opbergen. Het is gewoon een ervaringsfeit dat mensen toch wapens laten rondslingeren. Het is net zo onrealistisch om te veronderstellen dat verkeersregels ertoe zullen leiden dat er geen verkeersdoden meer vallen. :)

Om eerlijk te zijn ben ik inmiddels op het punt dat ik van de VS denk: jullie willen die wapenwetten zo graag, dan horen enkele tienduizenden doden per jaar door vuurwapens er dus gewoon bij. Misschien komt er vanzelf wel een keer een omslagpunt (na nog eens 348 school schootings) dat mensen er toch genoeg van hebben. Of niet. En dan gaan we nog wat meer schieten. :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2013 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Hoewel ik tegen vuurwapens ben, ben ik het eens met Hillie: de oorzaak is hier wel het rondslingeren. Of beter gezegd: ik vind dit niet echt iets dat komt door de beschikbaarheid van wapens, niet zolang scherpe messen ook nog beschikbaar zijn in een keuken. 5 jaar vind ik wel jong om te leren schieten, het is niet slecht dat ze er jong mee beginnen tho', 5 jaar is alleen te vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Laatst online: 09:31

Standeman

Prutser 1e klasse

Hillie schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 09:49:

Autorijden leer je hier van je ouders als je dat wilt, niks mis mee toch? Je hebt nog altijd de examens die afgenomen worden. Roken is niet echt bevorderlijk voor de gezondheid, dus dat zou ik ouders niet aanraden om hun kroost te leren. :)
Op 5 jarige leeftijd een kind leren autorijden 8)7

In mijn ogen is het gewoon onmogelijk om een 5 jarige de verantwoording over een dodelijk vuurwapen te geven, want dat is precies wat je doet wanneer je een geladen vuurwapen geeft aan een kind. Hoe goed de bedoelingen en de oplettendheid van een ouder ook zijn.

Waar ik voornamelijk flabbergasted over ben is dat het lijkt in de media dat iedereen dit ziet als een "tragisch ongeluk". Ik vind dit helemaal geen ongeluk en de ouders zijn gewoon 100% verantwoordelijk voor de dood van hun kind. Ze zouden dan ook opgepakt en berecht moeten worden voor doodslag c.q. moord.

offtopic:
Overigens vind ik het al rete irritant wanneer mijn zoon van 6 met een speelgoedwapen vriendjes aan het "doodschieten" is.
LiquidT_NL schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:10:
Hoewel ik tegen vuurwapens ben, ben ik het eens met Hillie: de oorzaak is hier wel het rondslingeren. Of beter gezegd: ik vind dit niet echt iets dat komt door de beschikbaarheid van wapens, niet zolang scherpe messen ook nog beschikbaar zijn in een keuken. 5 jaar vind ik wel jong om te leren schieten, het is niet slecht dat ze er jong mee beginnen tho', 5 jaar is alleen te vroeg.
Je kunt je afvragen of het gewoon niet strafbaar moet zijn dat je
a) Kinderen onder de 12 als doelgroep ziet om vuurwapens aan te verkopen.
b) kinderen alleen in een kamer laat met een (geladen) vuurwapen.

Ik bedoel, als je in de USA sigaretten op de markt brengt onder de vermelding van "My first cigarette" krijg je minmaal half amerika over je heen. (Ja, sigaretten zijn slecht voor de gezondheid, maar blijkbaar vuurwapens ook)

[ Voor 29% gewijzigd door Standeman op 02-05-2013 10:23 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

LiquidT_NL schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:10:
Wapenreclame gericht op vijf jaar oude kinderen is juist wel het probleem. Het heeft wel wat weg van religieuze opvoeding: als je ze maar jong genoeg indoctrineert, dan komen ze daar de rest van hun leven niet meer vanaf. Door ze zo jong wapenbezit als normaal te laten ervaren, probeert men de pro-gun mentaliteit te installeren.

Dat men dan niet consequent is en de vijfjarigen hun "my first sigaret", "my first hangover", of de "my first LSD-trip", of "my first pornmag" te geven, tja.

Dus nee, het rondslingeren is een gevolg van de laksheid en de gewenning aan het overal hebben van wapentuig. Vergelijk het met vloeken: iemand die elders gemakkelijk vloekt zal dat ook veel sneller de kinderen aanleren. Niet voor niets zie je ouders soms heel krampachtig zichzelf aanleren niet meer te vloeken. En ook van roken is erg bekend dat kinderen het zullen overnemen van hun ouders.
Standeman schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:19:
Waar ik voornamelijk flabbergasted over ben is dat het lijkt in de media dat iedereen dit ziet als een "tragisch ongeluk". Ik vind dit helemaal geen ongeluk en de ouders zijn gewoon 100% verantwoordelijk voor de dood van hun kind. Ze zouden dan ook opgepakt en berecht moeten worden voor doodslag c.q. moord.
Het incident zelf is een tragisch ongeluk, maar de trend niet. Juist door het als geisoleerd geval te bekijken gaat men er niets van leren.

[ Voor 16% gewijzigd door gambieter op 02-05-2013 10:24 ]

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Standeman schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:19:
Op 5 jarige leeftijd een kind leren autorijden 8)7

In mijn ogen is het gewoon onmogelijk om een 5 jarige de verantwoording over een dodelijk vuurwapen te geven, want dat is precies wat je doet wanneer je een geladen vuurwapen geeft aan een kind. Hoe goed de bedoelingen en de oplettendheid van een ouder ook zijn.
Ik geloof niet dat iemand beweerde dat 5 jaar daar een goede leeftijd voor is. Maar onder kinderen versta je meer dan alleen vijfjarigen.
Met welk doel? Denk je dat die ouders hun schouders ophalen en overgaan tot de orde van de dag? Ze weten nu wel dat ze een verschrikkelijke fout hebben gemaakt. Hun kind is dood. Wat voegt celstraf volgens jou nog toe? Heb je het idee dat ze nog niet genoeg gestraft zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik vraag me af of zulke ouders hun kinderen ook binnenshuis en alleen met lucifers laten spelen. Dat DOE je dus niet omdat kinderen van die leeftijd niet in staat zijn om de mogelijke gevolgen van hun acties adequaat te begrijpen.

Zo heeft een kind ook geen realistisch concept van de risico's van vuurwapengebruik. Zelfs bij genoeg volwassenen mankeert het daaraan.

Er zijn producten waarvoor het verboden is om specifiek kinderen te targeten in reclames. Dat er hier dodelijke vuurwapens überhaupt gemáákt worden speciaal voor kinderen is volslagen crimineel.

Ongetwijfeld ingegeven vanuit het commerciële denken van "get them while they're young". Als je ze al jong verslaafd maakt aan vuurwapens blijven ze die hun hele leven lang kopen.

Onvoorstelbaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
gambieter schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:22:
[...]

Wapenreclame gericht op vijf jaar oude kinderen is juist wel het probleem.
Dat is ook een probleem, mede-onderdeel misschien. Nogmaals, ik ben het eens dat 5 jaar geen geschikte leeftijd is (en reclame die daarop inspeelt dus ook niet goed is). Echter vind ik dit voorval geen reden voor een wapenverbod, wat sommigen er wel weer bij willen halen.
Dat men dan niet consequent is en de vijfjarigen hun "my first sigaret", "my first hangover", of de "my first LSD-trip", of "my first pornmag" te geven, tja.
Ik ben van mening dat 12~14 jaar wel een leeftijd is om verantwoord met een wapen te leren omgaan is, wel in een land dat deels pro-gun is. Overigens vind ik de andere "my first" voorbeelden die jij hier aanhaalt dan weer niet geschikt voor 12~14 jarigen, en vind ik ook niet echt een relevant punt. "my first pornmag": als we het uit het ridicule halen, sexuele voorlichting is ook een bepaalde invulling hiervan.
Dus nee, het rondslingeren is een gevolg van de laksheid en de gewenning aan het overal hebben van wapentuig. Vergelijk het met vloeken: iemand die elders gemakkelijk vloekt zal dat ook veel sneller de kinderen aanleren. Niet voor niets zie je ouders soms heel krampachtig zichzelf aanleren niet meer te vloeken. En ook van roken is erg bekend dat kinderen het zullen overnemen van hun ouders.
Rondslingeren is geen gevolg van gewenning, althanks dat is niet mijn mening. Of beter gezegd: dat er een paar mensen er niet mee om kunnen gaan is imho geen aanleiding om het te verbieden (daar zijn betere argumenten voor). Een vriend van mij zijn vader had ook altijd wapens en hij heeft vaak zat geschoten in USA, maar het was altijd opgeborgen, op de juiste leeftijd mee beginnen en altijd duidelijk maken waar hij mee bezig was. Laksheid is niet per definitie het gevolg van het toestaan van wapens. "Guns are not laks, people are laks!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

LiquidT_NL schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:40:
Dat is ook een probleem, mede-onderdeel misschien. Nogmaals, ik ben het eens dat 5 jaar geen geschikte leeftijd is (en reclame die daarop inspeelt dus ook niet goed is). Echter vind ik dit voorval geen reden voor een wapenverbod, wat sommigen er wel weer bij willen halen.
Voor de benodigde mentaliteitsverandering is dat wel nodig. Bij het roken is dat ook noodzakelijk geweest. Een rookverbod was trouwens niet nodig geweest als de rokers als groep verstandiger waren geweest, maar dat terzijde.
Ik ben van mening dat 12~14 jaar wel een leeftijd is om verantwoord met een wapen te leren omgaan is, wel in een land dat deels pro-gun is. Overigens vind ik de andere "my first" voorbeelden die jij hier aanhaalt dan weer niet geschikt voor 12~14 jarigen, en vind ik ook niet echt een relevant punt. "my first pornmag": als we het uit het ridicule halen, sexuele voorlichting is ook een bepaalde invulling hiervan.
Het zijn minder schadelijke en minder gevaarlijke voorbeelden, waar dezelfde ouders waarschijnlijk panisch op zouden reageren. Die activiteiten zullen namelijk minder snel risico's voor anderen opleveren...
Rondslingeren is geen gevolg van gewenning, althanks dat is niet mijn mening. Of beter gezegd: dat er een paar mensen er niet mee om kunnen gaan is imho geen aanleiding om het te verbieden (daar zijn betere argumenten voor). Een vriend van mij zijn vader had ook altijd wapens en hij heeft vaak zat geschoten in USA, maar het was altijd opgeborgen, op de juiste leeftijd mee beginnen en altijd duidelijk maken waar hij mee bezig was. Laksheid is niet per definitie het gevolg van het toestaan van wapens. "Guns are not laks, people are laks!!"
People being used to guns all the time will become "laks" (vreselijk Engrish :p ). Je stompt af, dat zie je ook aan gruwelijke beelden, bloot op TV enzovoort. Als je cultuur is dat het normaal is, dan zie je de problemen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 16:47

Cyphax

Moderator LNX
Verwijderd schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:04:
[...]

Wat het opbergen betreft geldt dat het natuurlijk niet realistisch is om te veronderstellen dat iedereen zijn wapen altijd 100% veilig zal opbergen. Het is gewoon een ervaringsfeit dat mensen toch wapens laten rondslingeren. Het is net zo onrealistisch om te veronderstellen dat verkeersregels ertoe zullen leiden dat er geen verkeersdoden meer vallen. :)
Of een kind dat toch bij dat keukenmes blijkt te kunnen en zichzelf er fataal mee verwondt. Of een ander. Of een zwembad in de tuin waar je kleuter in kan verdrinken als je 't niet afdicht.

Ik denk dat het probleem bij de ouders ligt. Natuurlijk zijn wapens bedoeld om mee te schieten, en het zijn efficiënte dingen als je andere mensen wilt doodschieten. Maar als je de wapens weghaalt, en niet de ouders opvoedt, zullen ze nonchalant -- of om welke andere reden dan ook te onvoorzichtig -- blijven; dat gaat levens (blijven) kosten. Dat het om vuurwapens gaat is eigenlijk "maar" context.
Om eerlijk te zijn ben ik inmiddels op het punt dat ik van de VS denk: jullie willen die wapenwetten zo graag, dan horen enkele tienduizenden doden per jaar door vuurwapens er dus gewoon bij. Misschien komt er vanzelf wel een keer een omslagpunt (na nog eens 348 school schootings) dat mensen er toch genoeg van hebben. Of niet. En dan gaan we nog wat meer schieten. :)
Dat is ook wel zo. Maar ook bij dat soort schietincidenten is denk ik het vuurwapen maar een gereedschap, niet de oorzaak. Ik blijf van mening dat het probleem niet opgelost wordt door vuurwapens in de ban te doen. Dan leggen ze de volgende keer een bom, of gaan ze met een mes tekeer.
Ofschoon ik er niets op tegen zou hebben als ze wapenbezit aan zouden pakken daar denk ik dat ze beter in eerste instantie de energie kunnen steken in het oplossen van de échte problemen die hieraan ten grondslag liggen.
Ik denk dat die problemen vrij diep liggen in de samenleving in (delen van) het land dus ik kan ze alleen succes wensen. :X

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Verwijderd schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 10:04:
Het probleem is dat er zat mensen zijn in de VS die wel verandering willen, maar dat de hardliners en fundamentalisten aan de pro-gun kant en de zeer machtige wapenlobby alleen een binair systeem toelaten. Je zit dat aan de respons bij de Newtown massacre: er kwamen gelijk mensen die riepen "we moeten iedereen bewapenen" en dat zie je ook gebeuren. Een land dat gewend is aan wapenwedlopen zal niet zo snel veranderen. Er zal een mentaliteitsverandering nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Cyphax schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:04:
[...]
Ik denk dat het probleem bij de ouders ligt. Natuurlijk zijn wapens bedoeld om mee te schieten, en het zijn efficiënte dingen als je andere mensen wilt doodschieten. Maar als je de wapens weghaalt, en niet de ouders opvoedt, zullen ze nonchalant -- of om welke andere reden dan ook te onvoorzichtig -- blijven; dat gaat levens (blijven) kosten. Dat het om vuurwapens gaat is eigenlijk "maar" context.
Het is geen context, het is 1 van de problemen. De ouders zijn het probleem omdat ze het laten slingeren, de wapens zijn het probleem omdat je daar wel heel makkelijk iemand mee dood. Als een klein kind een mes in handen krijgt zal het 99/100 keer bij een snijwond blijven. Als het echter om een geweer gaat is de kans dat er echt iets mis gaat (zwaargewond/dood) veel groter. In beide gevallen hadden de ouders echter moeten zorgen dat de kinderen er niet bij konden.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
redwing schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:19:
[...]

Het is geen context, het is 1 van de problemen. De ouders zijn het probleem omdat ze het laten slingeren, de wapens zijn het probleem omdat je daar wel heel makkelijk iemand mee dood. Als een klein kind een mes in handen krijgt zal het 99/100 keer bij een snijwond blijven. Als het echter om een geweer gaat is de kans dat er echt iets mis gaat (zwaargewond/dood) veel groter. In beide gevallen hadden de ouders echter moeten zorgen dat de kinderen er niet bij konden.
Dan zijn we het toch eens? Als ouders de wapens opbergen in een kluis waar de kinderen niet in kunnen, dan kan er niet veel gebeuren? Het valt of staat met de verantwoordelijkheid van de ouders (wat de reden is dat ik vuurwapens context noem). Het is alleen de vraag hoever het kan vallen, en met vuurwapens kan je potentieel inderdaad verder vallen dan met messen. Maar als dat de kwestie is ben je wat mij betreft dus al wel te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
gambieter schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:03:
[...]

Voor de benodigde mentaliteitsverandering is dat wel nodig. Bij het roken is dat ook noodzakelijk geweest. Een rookverbod was trouwens niet nodig geweest als de rokers als groep verstandiger waren geweest, maar dat terzijde.
True. Laat ik het zo zeggen, ik vind het moeilijk om te zeggen of verantwoord er mee om gaan en voor te lichten een oplossing is die zowel wordt nageleefd als effectief is. Dat laat ik dan liever over aan mensen die wat meer ervaring/kennis er over hebben (gezien ik niet in de US woon).
Het zijn minder schadelijke en minder gevaarlijke voorbeelden, waar dezelfde ouders waarschijnlijk panisch op zouden reageren. Die activiteiten zullen namelijk minder snel risico's voor anderen opleveren...
Ah hypocrisie van de aanhanger uitwijzen, ja dat ben ik eens. Dacht dat het was om mijn standpunt (i.pv. de ignorent gun-nut) onderuit te halen :+
People being used to guns all the time will become "laks" (vreselijk Engrish :p ). Je stompt af, dat zie je ook aan gruwelijke beelden, bloot op TV enzovoort. Als je cultuur is dat het normaal is, dan zie je de problemen niet.
Ik ben het absoluut niet mee eens dat je hierdoor laks wordt: dat guns rondslingeren is een teken dat je laks bent, en is waarh et in het begin fout gaat. Iemand die netjes een kluis heeft en altijd bezig met good practice voor opbergen e.d. zie ik weinig problemen. Maar goed, het zal wel deels wisselwerking zijn, en deels ook dat een groot deel van de mensen simpelweg de capaciteit niet heeft hier mee om te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

LiquidT_NL schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:23:
Ik ben het absoluut niet mee eens dat je hierdoor laks wordt: dat guns rondslingeren is een teken dat je laks bent, en is waarh et in het begin fout gaat. Iemand die netjes een kluis heeft en altijd bezig met good practice voor opbergen e.d. zie ik weinig problemen. Maar goed, het zal wel deels wisselwerking zijn, en deels ook dat een groot deel van de mensen simpelweg de capaciteit niet heeft hier mee om te gaan.
Helaas werkt de menselijke geest wel zo. Of het nu poortwachters zijn bij een militaire basis, beveilingsbeambtes bij bank of vliegveld, mensen die in een lab werken (ik heb daar eerstehands ervaring mee en maak me er zelf ook schuldig aan!), veiligheidsmaatregelen worden verbaal onderschreven maar niet qua daden. Men is alert aan het begin, maar de gewenning en afstomping volgt echt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
CaptJackSparrow schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 22:28:

[...]

[afbeelding]
Evolution at its finest. Ik ben blij dat een dergelijke redneck er indirect voor zorgt dat zijn zaad vernietigd wordt.
Ben blij dat de Amerikanen serieus werk maken van het beeindigen van overbevolking. Obesitas en natuurlijke-vuurwapen-selectie. Darwin zou er zijn vingers bij aflikken.

En inderdaad het insluipen van routine is desastreus bij het uitvoeren van veiligheidsmaatregelen.
(Ieder technisch uitvoerend medewerker met VCA weet hoe je een trap moet gebruiken en nog krijgen deze "slimmerds" het voor elkaar om op een ONGEBORGDE ladder hun rug te breken :F )

[ Voor 14% gewijzigd door eL_Jay op 02-05-2013 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik lees weer het eeuwige (non) argument dat er toch ook andere risico's in en om het huis bestaan die tot ernstige verwonding of dood kunnen leiden.

Dus laten we er vooral nog een extra manier aan toevoegen? Ook al zouden we het totale risico kunnen verkleinen door dat risico te elimineren? Want een wereld met x+1 risico's is natuurlijk verreweg te verkiezen boven een wereld met x risico's?

En ook natuurlijk het (non) argument dat de wapens niet de boosdoeners zijn maar de mensen.

Als in het populaire:

Guns don't kill people.
People kill people.

Helaas. Helemaal fout.

Guns don't kill people.
People don't kill people.
People WITH GUNS kill people!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
gambieter schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:27:
[...]

Helaas werkt de menselijke geest wel zo. Of het nu poortwachters zijn bij een militaire basis, beveilingsbeambtes bij bank of vliegveld, mensen die in een lab werken (ik heb daar eerstehands ervaring mee en maak me er zelf ook schuldig aan!), veiligheidsmaatregelen worden verbaal onderschreven maar niet qua daden. Men is alert aan het begin, maar de gewenning en afstomping volgt echt wel.
Fair enough. Ik blijf er bij dat er een percentage van de bevolking is die het wel binnen het redelijke kan. Vraag is dan in hoeverre de overheid paternalistisch moet optreden.
CaptJackSparrow schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:36:
Ik lees weer het eeuwige (non) argument dat er toch ook andere risico's in en om het huis bestaan die tot ernstige verwonding of dood kunnen leiden.

Dus laten er vooral nog een extra manier aan toevoegen? Ook al zouden we het totale risico kunnen verkleinen door dat risico te elimineren? Want een wereld met x+1 risico's is natuurlijk verreweg te verkiezen boven een wereld met x risico's?

En ook natuurlijk het (non) argument dat de wapens niet de boosdoeners zijn maar de mensen.

Als in het populaire:

Guns don't kill people.
People kill people.

Helaas. Helemaal fout.

Guns don't kill people.
People WITH GUNS kill people!
Leg eerst uit waarom het een non-argument is. En stop met dat domme "guns don't kill people", daar wordt de discussie niet beter op. Ik ben namelijk niet van mening dat we altijd maar risico's moeten beperken, maar een balans moeten vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Cyphax schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:22:
[...]
Dan zijn we het toch eens?
Wat de ouders betreft wel, wat de wapens betreft niet. Ik zie die niet als bijzaak maar als de mede-oorzaak.
Als ouders de wapens opbergen in een kluis waar de kinderen niet in kunnen, dan kan er niet veel gebeuren? Het valt of staat met de verantwoordelijkheid van de ouders (wat de reden is dat ik vuurwapens context noem). Het is alleen de vraag hoever het kan vallen, en met vuurwapens kan je potentieel inderdaad verder vallen dan met messen. Maar als dat de kwestie is ben je wat mij betreft dus al wel te laat.
Als je een probleem op wil lossen moet je kijken wat de oorzaken zijn en die zoveel mogelijk oplossen. In dit gevalk zijn er 2 problemen, 1 is het wapen zelf want zonder wapen was er geen enkel probleem. Het 2e zijn de ouders die niet goed genoeg opletten waardoor het kind bij het vuurwapen kan. Zowel het 1e als het 2e had ervoor gezorgd dat er geen probleem was geweest.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

LiquidT_NL schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:39:
Leg eerst uit waarom het een non-argument is. En stop met dat domme "guns don't kill people", daar wordt de discussie niet beter op. Ik ben namelijk niet van mening dat we altijd maar risico's moeten beperken, maar een balans moeten vinden.
Welke van de twee? Ik leg de reden overigens toch duidelijk uit lijkt me. En ik ben niet degene die eeuwig het 'guns don't kill people' argument gebruikt. Ik stel alleen maar de onwaarheid ervan aan de kaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
CaptJackSparrow schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:42:
[...]

Welke van de twee? Ik leg de reden overigens toch duidelijk uit lijkt me. En ik ben niet degene die eeuwig het 'guns don't kill people' argument gebruikt. Ik stel alleen maar de onwaarheid ervan aan de kaak.
De eerste, de tweede ben ik het mee eens. Ik zie vooral dat je het een non-argument vindt, maar je uitleg vind ik tekort schieten. Messen, drempels, trappen en stopcontacten zijn ook een risico, over auto's niet te spreken. Risico's moeten we afwegen, en ik vind het moeilijk om te doen. Zeker op basis van incidenten: de vragen zijn wat mij betreft:
- of verantwoorde ouders dit ook laten gebeuren;
- hoeveel verantwoorde ouders er zijn;
- wat de gemoeide kosten en baten zijn.

En als je het rijmpje onterecht vindt (wat je al gauw hebt met one-liners, hoewel dit niet specifiek een ONE-liner is), ga hem dan ook niet aanpassen. Ik kan namelijk exact hetzelfde zeggen door de hoofdletters anders te plaatsen:
Guns don't kill people.
People kill people.

Helaas. Helemaal fout.

Guns don't kill people.
PEOPLE with guns kill people!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als er 5 risico's in en om het huis zijn buiten vuurwapens is dat een reden om dus vooral een 6e te introduceren met vuurwapens? Zodat het nóg onveiliger wordt? Of is het beter zoveel mogelijk risico's die we kúnnen elimineren ook daadwerkelijk te elimineren? Zoals vuurwapens.

En als we het er over eens zijn dat het "People with guns kill people" is.

De mens kunnen we niet elimineren uit die equatie. De wapens wel. Zodoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
LiquidT_NL schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:52:
[...]
De eerste, de tweede ben ik het mee eens. Ik zie vooral dat je het een non-argument vindt, maar je uitleg vind ik tekort schieten. Messen, drempels, trappen en stopcontacten zijn ook een risico, over auto's niet te spreken. Risico's moeten we afwegen, en ik vind het moeilijk om te doen. Zeker op basis van incidenten: de vragen zijn wat mij betreft:
- of verantwoorde ouders dit ook laten gebeuren;
- hoeveel verantwoorde ouders er zijn;
- wat de gemoeide kosten en baten zijn.
Lijkt me simpel, je kijkt wat de voor en de nadelen zijn. Wat zijn de voordelen dat een jong kind een vuurwapen moet hebben en mee mag schieten ? Ik kan er geen bedenken dus is de afweging makkelijk gemaakt. Messen heb je toch nodig in huis en het risico is beperkt mits je er voor zorgt dat de grote/scherpe messen niet in de handen van kinderen komen. Voor stopcontacten heb je mooie afschermingen waardoor kinderen er niet aan kunnen komen. Oftewel vuurwapens hebben mijns inziens geen voordelen maar wel grote nadelen en de conclusie lijkt me dan ook makkelijk :)

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
redwing schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:40:
[...]

Wat de ouders betreft wel, wat de wapens betreft niet. Ik zie die niet als bijzaak maar als de mede-oorzaak.
Prima, dan nog zitten we niet ver van elkaar af. Ik zou vóór gun control stemmen, maar ik denk voornamelijk dat dat niet het belangrijkste probleem is van de Amerikaanse samenleving om nu alle energie in te steken. Het is er wellicht wel onderdeel van.
Als je een probleem op wil lossen moet je kijken wat de oorzaken zijn en die zoveel mogelijk oplossen. In dit gevalk zijn er 2 problemen, 1 is het wapen zelf want zonder wapen was er geen enkel probleem. Het 2e zijn de ouders die niet goed genoeg opletten waardoor het kind bij het vuurwapen kan. Zowel het 1e als het 2e had ervoor gezorgd dat er geen probleem was geweest.
Als je het eerste probleem oplost maar het tweede probleem niet, dan moet je je maar afvragen wat zo'n kind allemaal kan pakken.

Ik snap niet helemaal hoe je tot die conclusie komt. Je hebt enerzijds slordige ouders, dat kan tot gevolg hebben dat een kind ineens een (geladen, slik, dubbel slordig) vuurwapen in handen heeft, maar dat kan toch ook iets anders zijn dat net zo goed dodelijk is voor het kind, of een ander kind? Of dat nou een keukenmes is, de rand van een zwembad, een fles chemicaliën of iets anders waar je je kinderen vandaan wilt houden, maar als slordige ouder in faalt: waarom is een vuurwapen precies zo'n randsituatie in jouw ogen? Omdat een kind er andere kinderen mee kan verwonden (of erger)? Is dan niet elk potentieel gevaarlijk object, of gevaarlijke situatie, precies hetzelfde probleem als het vuurwapen, en is het vuurwapen dan niet juist toch de context en kan je het vervangen door een willekeurig ander potentieel gevaarlijk iets?

[ Voor 3% gewijzigd door Cyphax op 02-05-2013 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
CaptJackSparrow schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:56:
Als er 5 risico's in en om het huis zijn buiten vuurwapens is dat een reden om dus vooral een 6e te introduceren met vuurwapens? Zodat het nóg onveiliger wordt? Of is het beter zoveel mogelijk risico's die we kúnnen elimineren ook daadwerkelijk te elimineren? Zoals vuurwapens.
Ja, als mensen een sport willen beoefenen en hier veilig mee om kunnen gaan vind ik dat dat mogelijk moet zijn. Dat iets een groot potentieel risico is (en sowieso een klein risico) is voor mij geen reden het niet te doen. Dan is de vraag wat de baten zijn van een hobby of plezier, maar dat is wederom de vraag hoe paternalistisch een overheid zou moeten zijn.
En als we het er over eens zijn dat het "People with guns kill people" is.

De mens kunnen we niet elimineren uit die equatie. De wapens wel. Zodoende.
Punt is dat je hetzelfde over messen kan zeggen of andere zaken. Nogmaals, het is een afweging (in mijn ogen). De equatie is niet enkel people + guns.

edit:
redwing schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 12:00:
[...]

Lijkt me simpel, je kijkt wat de voor en de nadelen zijn. Wat zijn de voordelen dat een jong kind een vuurwapen moet hebben en mee mag schieten ? Ik kan er geen bedenken dus is de afweging makkelijk gemaakt. Messen heb je toch nodig in huis en het risico is beperkt mits je er voor zorgt dat de grote/scherpe messen niet in de handen van kinderen komen. Voor stopcontacten heb je mooie afschermingen waardoor kinderen er niet aan kunnen komen. Oftewel vuurwapens hebben mijns inziens geen voordelen maar wel grote nadelen en de conclusie lijkt me dan ook makkelijk :)
Zoals ik al zei, de leeftijd vind ik ook te jong. Wel is er een leeftijd dat het moet kunnen en mogelijk zelfs aan te raden is. Ik reageer puur op het feit dat dit meteen als argument wordt gebruikt voor de algehele discussie.

[ Voor 29% gewijzigd door LiquidT_NL op 02-05-2013 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
Cyphax schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 12:01:
waarom is een vuurwapen precies zo'n randsituatie in jouw ogen? Omdat een kind er andere kinderen mee kan verwonden (of erger)? Is dan niet elk potentieel gevaarlijk object, of gevaarlijke situatie, precies hetzelfde probleem als het vuurwapen?
Omdat je met een vuurwapen heel makkelijk iemand kunt verwonden/doden in tegenstelling tot een mes/chemicaliën /zwembad e.d. Daarnaast zijn er totaal geen voordelen waarom een kind een vuurwapen tot zijn beschikking zou moeten hebben in tegenstelling tot de andere dingen die je noemt.

Vandaar ook dat ik zeg dat je dit van 2 kanten aan moet pakken. Aan de ene kant moeten de ouders beter opletten, aan de andere kant moet je zorgen dat er zo min mogelijk gevaarlijke dingen in huis staan en zeker geen dingen die totaal geen nut hebben.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Denken jullie dat hier in Amerika een markt voor zou zijn? :+

"My first knife throwing set."

"My first canyon tightrope walking kit."

"My first flame juggling set."

"My first sword swallowing set." (+ Bonus book "Razor blade swallowing for dummies".)

"My first barbecue accident enactment jerrycan." (of overdrijf ik nou? ;))

Maar sorry hoor..."My First Deadly Firearm Tool For Killing People"?
Zo zou het namelijk genoemd moeten worden. :F
Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste