Het feit dat ik zelfbescherming daar niet noem is op jouw uitnodiging, dus het is een beetje zwak om dat dan tegen me te gebruiken.

In die redenering zou er nu nog slavernij zijn, rassenseggregatie, was de Civil Rights movement zinloos geweest, had men niet in opstand moeten komen tegen de Britten, en stenigden ze daar nu nog overspeligen. Door alleen aan eigen rechten vast te houden en alles wat men prettig vind als godgiven/oneindige rechten te propageren ipv te blijven beoordelen wat de maatschappelijke gevolgen zijn (pro en con) is imo een egoistische visie ipv een maatschappelijke visie. De maatschappij, dat zijn we zelf, en ja, dat betekent dat er soms ingeleverd moet worden als de nadelen groter zijn dan de voordelen. Geen enkel recht is onveranderlijk.
Het verschil is dat de amendementen t.a.v. slavernij en segregatie groepen mensen juist rechten gaven, in plaats van te ontnemen.
Veel aspecten van de Britse overheersing zijn terug te vinden in de Bill of Rights (de eerste 10 amendementen, zie ook
hier). En het grappige is dat het vaak geridiculiseerde 'tirannie'-argument juist een reden was om het tweede amendement op te nemen.
Maar goed, het is duidelijk dat er een complete incompatibiliteit tussen ons is aangaande dit issue

Ik denk dat dat al geruime tijd duidelijk was.

Desondanks staat de uitnodiging nog altijd open: als je eens in de buurt bent, dan wil ik je gerust eens meenemen naar de schietbaan. Uiteraard in veilige omstandigheden.
VasZaitsev schreef op zondag 05 mei 2013 @ 20:38:
Beetje zinloos argument, maar, wat dacht je van: Het is goed voor de economie?
Amerikanen, zeker diegene die hun right to bear arms zo belangrijk vinden, zijn bijzonder trots op hun land. En zij zullen echt geen Heckler & Kochs, AK's, Glocks, FN's, noem het op kopen. Ze kopen Colt, Winchester, Springfield, noem het op. In Europa lachen we om "Made in the USA", Amerikanen denken dat het voor kwaliteit en vakmanschap staat.
Dat staat het vaak ook. Vergis je overigens niet: Het populairste handvuurwapenmerk is Glock en de grootste leverancier voor de wat grotere machinegeweren in het Amerikaanse leger is FN. Veel fabrikanten hebben een deel van hun productie voor de Amerikaanse markt in de VS. Denk aan FN, Glock, Beretta, Sig Sauer en een hele rits meer.
Ik koop waar het redelijkerwijs kan ook 'made in the USA'. En redelijkerwijs is beschikbaarheid, kwaliteit, prijs, dat moet allemaal een beetje in het plaatje passen. M'n auto is bijvoorbeeld een Hyundai Elantra (i35 meen ik in Europa?). Koreaans, maar wel made in USA. In tegenstelling tot bijvoorbeeld GM, wat nogal wat productie over de grens doet. Apart.

Er moeten miljarden omgaan in de verkoop van Amerikaanse wapens in Amerika. En dan natuurlijk nog de munitie, onderdelen, kleding, mensen die het ziekenhuis in moeten [toch weer een zuster nodig], winkels die dat spul moeten verkopen, technici die wapen ontwerpen.
Het is een redelijk grote markt inderdaad.
Dat is een van de weinige zinnige argumenten die ik kan bedenken voor het behoudt van de huidige wapenwet. De status-quo is niet bepaald een argument en god-given-rights is gewoon een troll-argument.
Het argument 'god given rights' vind ik ook een beetje jammer, maar het komt met liefde uit de christelijk-conservatieve monden. "Natural born rights" vind ik wat meer op z'n plek, zodat ook deze atheist eronder valt.
Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.
Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.