Samsung Flip 7
Kameraad van mij gaat wel de q10 halen dus misschien doe ik weekje ruilen en dan beslissen.
Verwijderd
De versie blijft ook gelijk qua software versie 1.90 ? strange. mischien gepust van mijn werkgeven voor balance??
ZIjn er meer mensen met 1.90 wel os versie en build. hebben ze.
ik heb os 10.0.10.690 en build id 447500
[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2013 10:27 ]
Ik heb nu maar de pincode verwijderd zodat die automatisch weer opstart en niet blijft hangen bij pincode invoeren. Maar is best hinderlijk
Battery life zit bij mij op ruim 3 dagen. Ik ben er content mee.
Heb alleen dat appje soccer ticker laatst gedownload en die zou push scores live doorgeven maar hoe dat zit ben ik nog niet aan uit -:)))
Verwijderd
@richards81: heb "last" van zelfde issue, 1 tot 3x per dag spontane reboot..richards81 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 09:03:
Hebben meer Z10 eigenaren dat de telefoon gewoon spontaan reboot 1x per dag
Ik heb nu maar de pincode verwijderd zodat die automatisch weer opstart en niet blijft hangen bij pincode invoeren. Maar is best hinderlijk
zoek maar effe op CB, en zie ook KB-article van Blackberry zelf: is een erkend probleem, wat bij de diverse type Z10 optreedt, niet echt specifiek hardware related, maar wel "pech"..
Heb je volgende mogelijke oorzaken uitgesloten:
- sideloaded Android Apps (niet allemaal zijn stabiel/geschikt..)
- BB/Android App met issues zoals BB Travel / Ebay etc: in sommige gevallen blijven die "hangen"
- oude/verkeerd geformateerde microSDHC-kaartje (of geen kaartje): class 10 kaartje is aanbevolen
- data-encryptie op je microSDHC kaartje UITzetten
- een corrupte SIM kaart (nwe aanvragen bij je provider)
- laden met de meegeleverde OEM charger (neem bv een PB charger oid)
Waarschijnlijk heeft eea iets te maken met een runaway CPU overload heb ik gelezen, en slaagt OS 10.0 er niet in dit proces te stoppen (wat wel de bedoeling is van het ontwerp, zodat de Z10 niet reboot)
herkenbaar zijn een "lag" voordat het OS "freezed" en vervolgens reboot. Voordat eea gebeurd kan de Z10 soms ook erg heet worden, mijn record is meer dan 45 graden, heb een screenshot van Battery Guru.. Moest toen een classic battery pull doen om eea te stoppen, best raar. Normaal reboot de Z10 zichzelf..
Volgens de fora moet eea met de 10.1 update gefixed zijn/worden, voor zover het aan het OS ligt en niet aan een van bovenstaande (sommige hebben daarmee hun reboot # verlaagd of gestopt, mixed ervaringen)
tegenstrijdige berichten op Crackberry hierover, ook veel mensen die er geen last van hebben en die anderen gaan aanvallen omdat ze wel issues reporten en proberen de root cause te vinden. Beetje jammer
wel goede tip van je om PIN-code (tijdelijk) te verwijderen, anders ben je ook niet bereikbaar etc; als je nog een device-password hebt, is eea geen probleem voor even lijkt me
ben zelf nog aan het troubleshooten, maar heb helaas verkeerd microSFHC kaartje gekregen, dus kan dat nog niet uitsluiten; wel ervaring dat eea niet gebeurd bij laden met PB-charger, en wel 1x spontaan 's nachts bij het laden met de OEM lader, in bedside mode, zonder apps aan behalve battery guru om eea te loggen
ik test nog even door, in mijn geval kan ik ook niet uitsluiten dat eea de harde val van Z10 op unboxing dag als root cause heeft

Verwijderd
Ik heb het toestel meer dan 3 weken en draai ook op BES 10 (balance) en ik krijg load shit aan bedrijfsemails en persoonlijk mails binnen. Ik heb 3 en 2 (1x sub) bedrijfs emails accounts en facebook, linkln, whatsapp en nooit lag gezien of een spontane reboot? Ik heb wel ervaring met de playbook met android apps die na het verwijderen in het geheugen blijven draaien en voor lag en instabiliteit zorgen. Niet alle android apps zijn slecht maar veel wel is mijn ervaring. Op mijn toestel installeer ik dus ook alleen maar native apps.Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:01:
[...]
@richards81: heb "last" van zelfde issue, 1 tot 3x per dag spontane reboot..
zoek maar effe op CB, en zie ook KB-article van Blackberry zelf: is een erkend probleem, wat bij de diverse type Z10 optreedt, niet echt specifiek hardware related, maar wel "pech"..
Maar tot nu toen geen enkele probleem en 's avonds heb ik nog 20% gemiddeld als die weer op de lader gaat. hoewel gisteravond ik al in het rood stond
Verwijderd
mijn battery-life issues (van eerste week va 6 april) heb ik kunnen oplossen door security wipe en factory reload via BB link, daarna restore van mijn back-upVerwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:35:
[...]
..
Maar tot nu toen geen enkele probleem en 's avonds heb ik nog 20% gemiddeld als die weer op de lader gaat. hoewel gisteravond ik al in het rood stond
kom met "intensief" gebruik op hetzelfde uit, ca 20% einde van de dag;
wel serie tips van CB benut: over 30% brightness setup, uitzetten NFC en Wifi als je het niet gebruikt, uitzetten BB monitoring service push etc; heb wel nog "verdachte" BB Travel App geinstalleerd, maar geen andere. zit nu op -0.08W bij idle gebruik, te checken via Battery Guru. Vooral Android ports vergen veel stroom valt mij op, als kids even spelletje spelen vliegt het % omlaag en wordt de Z10 ook snel heet.. (hoog CPU gebruik dus)
wat me wel opvalt is dat batterij ook sneller leeg gaat bij een "zwak" 3G signaal, laatste twee weken heeft mijn provider (Vodafane) hier lokaal (net onder A'dam ZO) wat issues, hebben andere ook last van, dus hij schakelt veel naar 2G of Edge terug, en dan weer 3G,. Wie weet zij ze hier met 4G tests bezig, ga ze maar eens contacten..
Verwijderd
Kan kloppen hoe zwakker het signaal hoe sneller je batterij op. Ik heb vaak als ik werk het toestel gewoon op 2G omdat ik bijna de gehele dag wel wifi heb in gebouw,hotspot en thuis ook op wifi. Als je 3G erg slecht is dan vreet dit inderdaad batterij maar dat is altijd zo geweest.Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 10:55:
[...]
wat me wel opvalt is dat batterij ook sneller leeg gaat bij een "zwak" 3G signaal, laatste twee weken heeft mijn provider (Vodafane) hier lokaal (net onder A'dam ZO) wat issues, hebben andere ook last van, dus hij schakelt veel naar 2G of Edge terug, en dan weer 3G,. Wie weet zij ze hier met 4G tests bezig, ga ze maar eens contacten..
Heb gisteren wel een update gehad voor batterij verbetering van 2 MB maar ben daarom ook benieuwd
naar welke os mensen zitten, dus niet os versie.
O TIP. Heb je android port geinstalleerd en verwijderd zet dan je toestel even echt uit en daarna weer aan puur zodat deze app niet blijft hangen in je android runtime. Dit had ik ook vaak met mijn playbook. Dit maakte de playbook instabiel.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2013 11:18 ]
verder is het modelnummer STL100-2
carrier is vodafone
Ik heb overigens helemaal geen problemen.
Ik heb zelf een import toestel, draaien allemaal dezelfde software. Je zou bijna denken dat het een provider probleem is. Sim bijv?
Heb het toestel sinds half feb en nog nooit een reboot gehad of last van vastlopers...
12 x 330WP | Oost/west
Vreemd, ik heb die van mij via CoolBlue maar ook met Vodafone sim.Elahkneh schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:44:
3 vrienden van mij hebben ook last van reboots. Alle 3 een toestel van vodafone.
Ik heb zelf een import toestel, draaien allemaal dezelfde software. Je zou bijna denken dat het een provider probleem is. Sim bijv?
Heb het toestel sinds half feb en nog nooit een reboot gehad of last van vastlopers...
Verwijderd
heb ook een nieuwe Vodafone SIM, en reboots; heb het toestel echter rechtstreeks via Typhone, en de SIM in full size toestand een maand gebruikt in een oude LG Cookie.. je hebt hier wel een punt, iemand anders in NL last van reboots, en welke providor, cq nieuwe SIM-kaart?Elahkneh schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:44:
3 vrienden van mij hebben ook last van reboots. Alle 3 een toestel van vodafone.
Verwijderd
ik denk dat we Vodafone maar eens even moeten contacten, als ze niet zelf al meelezen..richards81 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 11:46:
[...]
Vreemd, ik heb die van mij via CoolBlue maar ook met Vodafone sim.
Gebruik een UK imported Z10 STL-100-2 met een Simyo simkaart. Daarvoor een korte periode een geknipte Hi-sim. Met beide geen problemen gehad. Echter had ik toen met mijn Hi sim de APN op hun nieuwe 4G staan, terwijl ik niet zo'n abbo had maar kon dit ook niet veranderen naar de mmmportal.nl. Had toendertijd gebeld maar toen wisten ze van niks ( was dan ook voor NL launch ) maar verder geen problemen.
Heb wel eens dat een android app af en toe crashed en ben er ook mee eens dat vele Android ports teveel resources gebruiken. Gister crashte bv. Waze (Android ported navigatie) bij mij maar het mooie was, toen ik de app weer aan de praat kreeg, hij wel had onthouden dat ik midden in een navigatie / route zat en kon zo weer verder. Daarnaast vind ik het jammer dat gaming ook zo ontiegelijk veel batterij vreet en het toestel behoorlijk warm maakt. Maar dit schijnt redelijk normaal te zijn onder smartphones? Gelukkig doe ik dit voornamelijk als ik op de wc zit, dus niet zo vaak.
Ik had een tijdje terug een kleine update gepushed gekregen, ook ong. 2mb. Echter toen werkte de Android player niet meer bij mij. Vervolgens heb ik wat lopen rommelen en maar besloten om een fresh install te doen. Daarna ook niet meer die kleine extra update gekregen.
edit:
Hoop dat de 10.1 niet te lang vertraging gaat oplopen door carrier testing. En dat dit mogelijk vele problemen gaat wegnemen bij mensen die nu wel last hebben van vreemde bugs zoals reboots.
[ Voor 7% gewijzigd door Big-Opti op 25-04-2013 11:58 ]
Verwijderd
@E10CDM 2m
@vodafoneNL iets bekend over @BlackberryNL #Z10 met een nieuwe #Vodafone SIM en spontane reboots 1-3x per dag? Meerdere users op @tweakers
reply
@E10CDM Welke softwareversie staat er op de BlackBerry? Heb je de simkaart bij het toestel gekregen? ^RE
reply op reply
@vodafoneNL model STL100-2 Softwareversie 10.0.10.99 OS-versie 10.0.10.738 nieuwe SIM kaart via @Typhone_NED met 1 mnd delay in LG Cookie
no 3:
@E10CDM Ik heb het even nagevraagd. Deze softwareversie zou de problemen in principe moeten oplossen. 1/2 ^RE
@E10CDM Heb je de mogelijkheid eens een andere simkaart in je toestel te testen? Je kunt de sim ook wisselen in een Vodafone Shop. 2/2 ^RE
mijn final reply:
@vodafoneNL negative, heb geen andere micro-SIM, en andere Tweaker users hebben zelfde issue, zie Verwijderd in "[BlackBerry Z10] Ervaringen & Discussie" … loop langs shop..
het trouble-shooten continues
kan dus toch nog aan combi Vodafone SIM en specifieke Z10 liggen, of een van de andere opties
[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2013 12:29 ]
OMG kan niet wachten
Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
Totaal geen last van reboots gehad.
Tomorrow is not today!
Nu heb ik het gelekte OS er op gezet en de reboots zijn verdwenen. (nog niet getest of de Vodafone simkaart werkt.)
Ik ben van plan de Q10 te kopen. Super toestel ! Jammer dat ze in Duitsland alleen maar qwertz Q10's hebben anders had ik hem daar gehaald. Weet iemand al een concrete datum voor Nederland?
Ik zag op crackberry dat ze in UK al te koop zijn dit komend weekend.
Verwijderd
ik ga vandaag/morgen even langs een Vodafone shop om mijn SIM kaart om te ruilen, baat dat niet dan schaadt het zeker ook niet en kan dit als oorzaak worden uitgesloten (bij mij)[b][message=40154653,noline]
het trouble-shooten continues![]()
kan dus toch nog aan combi Vodafone SIM en specifieke Z10 liggen, of een van de andere opties
dank voor meerdere reacties, ook als je geen last hebt van rebootes met een Vodafone SIM in je Z10: dat beeld klopt met de US / Canada situatie op CB, het lijkt zich "random" voor te doen, maar ook wel specifiek bij aantal carriers en Z10 modellen. Blackberry zelf "erkent" het issue: http://www.blackberry.com/btsc/KB34039
helaas nog geen structurele oplossing, in CB treads wordt suggestie gewekt dat eea met 10.1 update opgelost zou worden, maar heb daar in ervaringen met "leaked" versie geen bevestiging van kunnen vinden
12 x 330WP | Oost/west
XBO: Michaël#3318
Verwijderd
je bedoeld het vodafone logo na opstarten? en de vodafone "services" op de SIM? die zitten er wel op, software update gaat immers OTA.. weet eigenlijk niet of ze hem "gelocked" hebben, heb hem icm nieuw abbo gekocht, net voor ze de "duurdere" RED abbo"s releasden. heb meer voor minder zeg maarElahkneh schreef op donderdag 25 april 2013 @ 15:05:
Degene die hem los gekocht heeft en er wel een vodafone sim in hebben, dan zit het standaard vodafone sausje niet over de software toch?
Kpn is momenteel bij. 90 en vodafone. 99 . De updates zijn ook niet allemaal even groot..
12 x 330WP | Oost/west
Verwijderd
http://forums.crackberry....starts-781237/index8.html
lijkt dus om een "memory leak" te gaan, welke een auto-reboot triggered indien eea niet stopt
wel apart dat ze hierover bij Vodafone Crew niets van weten, of zouden er toch ect zo weinig Z10s in Nl verkocht zijn door al die voorbarige negatieve review van apple lovers etc..
Verwijderd
Zou dat die 2 Mb update zijn geweest met batterij verbeteraar en andre update's maar was super klein.Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 15:33:
volgens laatste posts op CB is er een "fix" voor het reboot issue, die via de providers gepushed wordt
http://forums.crackberry....starts-781237/index8.html
lijkt dus om een "memory leak" te gaan, welke een auto-reboot triggered indien eea niet stopt
wel apart dat ze hierover bij Vodafone Crew niets van weten, of zouden er toch ect zo weinig Z10s in Nl verkocht zijn door al die voorbarige negatieve review van apple lovers etc..
Na wat heen en weer gemail hebben ze het toestel alsnog getest en ze geven aan dat het toestel op een verkeerd punt is afgekeurd, maar dat het nu op een ander punt moet worden afgekeurd. Ik laat het er maar bij. De tijd die ik er in zou moeten stoppen om het tegendeel te bewijzen is me meer waard dan die 70 euro verschil in wat ik terug zou krijgen.
[ Voor 27% gewijzigd door Nefiorim op 29-04-2013 10:44 ]
XBO: Michaël#3318
Verwijderd
Ik heb er al 2x gebruik van gemaakt in het verleden en nooit problemen wel doet het super lang voor je je geld krijgt =/- 3 weken. Heb al een 110 en 67,50 terug gekregen.Nefiorim schreef op donderdag 25 april 2013 @ 17:33:
Pfff ik denk ik doe wel mee met die inruilactie van BB. Stuur mn oude (goed werkende!) Sensation op, zou er nog tegen de 100 euro voor krijgen. Krijg ik vandaag een mail dat ie afgekeurd zou zijn (reden: zou niet aan gaan), maar het bedrijf waar BB het aan heeft uitbesteed wil me nog wel het bedrag van ongeveer 24 euro ervoor bieden. Gratis terugsturen waarbij ze niet meer verantwoordelijk zouden zijn of verzekerd & aangetekend tegen vergoeding van 7,95 zijn de opties. Wat een stel oplichters.

Hmm straks al van mij vrouwtje heeft m gehaald voor me
[ Voor 14% gewijzigd door dave1972 op 25-04-2013 20:41 ]
Samsung Flip 7
Verwijderd
De produktie was al reeds verdubbeld voor Blackberry en hij blijft erg goed verkopendave1972 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 19:49:
Die tel is moeilijk te krijgen zeg Voda had nog maar 1 witte en over twee weken pas weer een nieuwe partij belcomp had dr nog 1...een zwarte die is morgen van mij ! ( sorry mod offtopic i know )
Hmm straks al van mij vrouwtje heeft m gehaald voor me![]()
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2013 21:10 ]
Verwijderd
Als je een foto maakt dan gaat deze foto naar de linker hoek en dan kun je daar op klikken en bekijken en ook naar je andere foto's kijken.
Maar je kan ook met je duim /vinger op dat kleine venster doen en dan sleep je met vinger naar de rechterhoek, zo zie de de laatste foto in het groot. je kan ook daarmee de foto kleiner en groter zien door te schuiven. laat je je vinger weer los van het scherm springt deze weer terug in zijn kadertje
Hierdoor hoef je de camera zelf niet te verlaten. Cool
Ik vindt dit echt de geweldigste toestel wat ik ooit heb gehad en het werk super. Iedereen geeft maar af op Blackberry maar dat mag als ik mijn toestel maar mag houden
Als je op twitter een beetje zoekt op wat trefwoorden dan zie je idd dat sinds de reclame van saturn op de tv en de advertenties in de telegraaf dat de tweets over bb weer wat positief worden en dat er steeds meer z10 eigenaren bijkomenVerwijderd schreef op donderdag 25 april 2013 @ 20:53:
[...]
De produktie was al reeds verdubbeld voor Blackberry en hij blijft erg goed verkopen
12 x 330WP | Oost/west
Samsung Flip 7
Samsung Flip 7
Samsung Flip 7
Ik merk namelijk dat er nog al een verschil in het aantal gebruikte MB's dat mijn app aangeeft t.o.v.MyVodafone online. Het verschild ongeveer 20/30MB eerst dacht ik dat de app misschien achter liep. Maar laatste 2 dagen amper 3G gebruikt bijna alleen WiFi dus dat lijkt me niet, meer mensen die daar een verschil in zien?
Samsung Flip 7
Denk dat je gewoon de vodafone app moet vertrouwenNvU schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 13:36:
Iemand met vodafone ( of eventueel andere provider waar mijn vraag misschien ook van toepassing op is) die gebruik maakt de data monitor app uit de blackberry app world?
Ik merk namelijk dat er nog al een verschil in het aantal gebruikte MB's dat mijn app aangeeft t.o.v.MyVodafone online. Het verschild ongeveer 20/30MB eerst dacht ik dat de app misschien achter liep. Maar laatste 2 dagen amper 3G gebruikt bijna alleen WiFi dus dat lijkt me niet, meer mensen die daar een verschil in zien?
Samsung Flip 7
Dat komt omdat veel mensen, waaronder ikzelf, niet echt een concreet idee hebben van hoeveel mb je nou werkelijk verstookt met bijvoorbeeld een uurtje radio streamen of maps navigatie gebruikt in de auto.dave1972 schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 18:30:
snap trouwens dat probleem met verbruik niet bij sommige....ik ben binnen 1 dag 8 mb kwijt met veel appen FB , mail en internetten
Als het ware de apps die meer dataverbruiken dan het versturen of zien van enkele foto's.
Ook ben ik er wel benieuwd naar wat bijvoorbeeld Skype en BBM video calling nou gemiddeld per minuut verbruikt.
Het zou dan ook handig zijn dat er een build in taskmanager komt voor: cpu / memory use en dataverbruik.
Samsung Flip 7
[ Voor 21% gewijzigd door emporio81 op 26-04-2013 22:10 ]
Heb het idee dat mijn batterij steeds langer mee gaat
12 x 330WP | Oost/west
@elahkneh, geen slechte cijfers. Hopelijk ga je een nog betere batterijduur ervaren.
Van vorige bericht met zwaar gebruik ben ik nu op het punt dat ik onder de 10 procent zit. Top!!
12 x 330WP | Oost/west
Samsung Flip 7
Samsung Flip 7
12 x 330WP | Oost/west
Samsung Flip 7
Verwijderd
balen..
ik was juist 35 uur "reboot"vrij, weet ook niet waardoor..
zojuist Skype gesideloaded, werkt wel, maar zorgde ook meteen voor een reboot
zag ook op battery guru dat stroomgebruik van de grafiek af vloog, dus niet helemaal stabiel op mijn Z10..
na de herstart lukt het me niet meer om contact te maken met een van mijn andere Skype accounts op PC
wie weet toch maar even wachten op 10.1 en officiale versie, dit is een .bar van de demo-versie voor Q10
wisselende berichten op CB hierover..
http://crackberry.com/dow...10-ahead-official-release
en
http://forums.crackberry....fficially-working-800412/
en oh ja, geen gratis 3 maanden Skype premium voor NL-BB10s (sorry, offer not valid in your region..)
Samsung Flip 7
12 x 330WP | Oost/west
Even iets over de kwaliteit van de speaker....dit is voor het eerst dat ik dus echt iets van een basje hoor...echt heel knap gedaan van BB
[ Voor 24% gewijzigd door dave1972 op 28-04-2013 09:17 ]
Samsung Flip 7
Samsung Flip 7
Ehhh ik geloof het wel ik heb zeker 1 persoon in me BBM hahaha heb ook zo een BBM nummer dus dan lijkt t me wel toch ?intricate schreef op zondag 28 april 2013 @ 11:58:
Heb jij je BBM wel geactiveerd? Ofwel een BBM account?
Ook hebben ze allemaal permissie om gebruik te maken van BBM ( heb ik net f gecheckt ) BBM zelf werkt gewoon goed

[ Voor 17% gewijzigd door dave1972 op 28-04-2013 12:14 ]
Samsung Flip 7
Samsung Flip 7
Samsung Flip 7
Verwijderd
in de UK tijdens een launch
VIDEO-tje

[ Voor 190% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2013 21:50 ]
Verwijderd
Mooi fimpje , wel makkelijk dat story maker. In 2-3 minuten heb je film en tekst. het verwerken naar film en uploaden duurt langerdave1972 schreef op maandag 29 april 2013 @ 16:04:
F een filmpje gemaakt met storymakerYouTube: Persgroep
Samsung Flip 7
Verwijderd
Klopt bij 10.1.6xx.xx. US leak.dave1972 schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 16:10:
Hahaha ja idd btw las net dat met de nieuwste leak WhatsApp is geïntegreerd in de hub!
Camera z10 was ook beter getest dan xperia Z. Maar z10 heeft echt scherpte en diepte en vanmiddag even met de buurman photos gemaakt maar de Z10 is scherper en vooral in de diepte. Buur is verrast over de blackberry en vond de werking keyboard wel erg leuk om te zien en te testen. Mmmm net een nieuwe iphone
en heeft het buurmannetje weer iets mooiers.
Hij heeft nog even met movie maker gewerkt de hij had een big smile. Hij vondt dit echt goed. ik zei imovie op een blackberry of niet. Hij knikte.
Mensen die intresse hebben zijn enthousiast over de blackberry. Dat is goed
Samsung Flip 7
Verwijderd
KOP NU.nl : Hoofd BlackBerry ziet weinig toekomst in tablets
Heins geeft juist aan dat de tablet in zijn huidige vorm niet het geen is wat Blackberry wil.maar er komt wel iets en dat wordt op blackberry live (15 mei) uit de doeken gedaan. Het belangrijkste wat hij er bij vermeld is dat je toestel (this zegt hij ook) je unit wordt voor processing.
Hij geeft ook aan dat de klant waarde voor zijn geld wil en dat doet me denken dat het niet te duur mag kosten. Dit houdt in mijn ogen dus in dat je gewoon je toestel in een scherm drukt en je hebt je tablet !
Nederlandse pers zoals nu.nl is een drama qua nieuws.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2013 20:59 ]
Samsung Flip 7
Verwijderd
Nee gewoon nu.nl maar artikel komt weer van een ander en er is al een discusie over de context maar het is maar wat de orginele schrijver wil horen. Het slecht is dat NU.nl dat weer gaat kopieren.
Maar goed dat is het nieuws ook tegenwoordig. Hier getuige verslag van iemand die erbij was.
So here's the thing. I've been in the room with Thorsten when he's given his take on the future of mobile computing. In the Q&A's following both BlackBerry World and BlackBerry Jam Americas last year he spoke on it. And never in those speeches as he said that tablets were dead... though at that point he did talk about the *need* to carry around a computer (laptop) going away. That was a point I personally disagreed with, because as a guy who makes a living working off his laptop, I just can't see me not ever needing it. But I got his point - for companies especially, buying computers is expensive. In a BYOD world where consumers are willing to pay for their own devices, off-loading as much into BYOD mobile computing makes sense.
What he did say is that the mobile device in your pocket.. aka. your smartphone... is getting to the point where it has enough computing power in it that it can perform processing tasks akin to a computer. Especially when hooked up to the cloud. And also considering you can connect it up to peripherals like a monitor, keyboard and mouse. It's not that hard to picture a use case where at your home and office are your big screens, and you just walk in and drop your phone down and your work environment is setup off your phone.
Like Umi points out, I see a lot of value in the tablet form factor, just as I see a lot of value in laptops, etc. I don't think that's a form factor you're going to see just die. Also doubt that T.H. meant what he was quoted saying, as well, he's talked about the need for phones/tablets before in mobile computing - would be odd to change his tone now. Either way, another important lesson... always need to be careful what you say when you're a CEO, as everybody is always looking for their easy headline to write.
Dat laatste easy headline is wat nu.nl ook heeft
Wat wel grappig is dat nieuws over de nieuws ios7 na 35 reacties werd gesloten mede door commentaar vermoed ik en als ik dan zie dat men nieuws over blackberry laat oplopen tot boven de 100 geeft wel aan
dat ze erg apple pro zijn zoals reeds bekend is.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2013 22:52 ]
Ik had iemand gevraagd mij een test MMS te sturen met een foto, maar ipv van de MMS, krijg ik bij vodafone een SMSje met: "Je hebt een MMS bericht ontvangen van [telefoonnummer]. Onderwerp: '[bericht]'. Bekijk je MMS op http://www.mms.vodafone.nl met code [xxx]"
Enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
In de Advanced settings staat de MMSC URL op: http://mmsc.mms.vodafone.nl en proxy URL op: 192.168.251.150:8799
@nlb: Ik denk dat het verhaal van Thorsten gewoon helemaal uit de context is gehaald (natuurlijk makkelijk scoren als nieuwssite). Mijn vermoeden is dat ze met iets komen zoals de telefoon van Ubuntu waarbij je eigen apparaat het zware werk doet maar dat je schermen van verschillende formfactors kan aansluiten.
Wellicht iets zoals dit: http://www.ubuntu.com/phone/ubuntu-for-android
Update:
http://qz.com/79795/actua...res-no-future-in-tablets/
[ Voor 40% gewijzigd door falcon4ever op 01-05-2013 14:22 ]
Verwijderd
Ja klopt een paar jaar geleden wilde blackberry toen ze met QNX het avontuur begonnen met een nieuw platform een toestel hebben die herkenbaar was door andere machine's zoals auto's (door je toestel te plaatsen wordt de stoel en instellingen spiegels etc aangepast naar jou profiel) , Ook had men toen het idee om je mobiel te gebruiken als internet machine en office machine. Dit hield in dat je met een dock ging werken en op een scherm op te werken en het klopt dat ubuntu daar ook mee bezig is maar het idee is niet nieuw. Op 15 mei zal blackberry zijn ideeen laten schijnen op zijn toekomstige produkten.[b][
@nlb: Ik denk dat het verhaal van Thorsten gewoon helemaal uit de context is gehaald (natuurlijk makkelijk scoren als nieuwssite). Mijn vermoeden is dat ze met iets komen zoals de telefoon van Ubuntu waarbij je eigen apparaat het zware werk doet maar dat je schermen van verschillende formfactors kan aansluiten.
Wellicht iets zoals dit: http://www.ubuntu.com/phone/ubuntu-for-android
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2013 18:24 ]
Verwijderd
waar blijft Arnoud nu z'n voorbarige mening.. toch echt een iLover, net als zijn nerd-vriendje Colin

zie

volgens de Facebook pagina van Blackberry NL: Onze BlackBerry Z10 smartphone is door een vakjury van Media Totaal verkozen tot 'Beste Smartphone van 2013' !
By th way, kunnen we dat gehaat naar de reviewers even opzij schuiven en inhoudelijk praten over de telefoon, dat lijkt me heel wat interessanter...
Ik heb trouwens wel een vraagje, gebruiken jullie een cover voor de smartphone?
En welke? (benieuwd
Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10
Verwijderd
tja, het voorjaar is in de meeste sectoren de periode voor dit soort "best xxx" awardsVinand schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:41:
Toch raar dat ze nu al een telefoon kunnen aanwijzen terwijl het nog maar net de 5de maand is van 2013...
By th way, kunnen we dat gehaat naar de reviewers even opzij schuiven en inhoudelijk praten over de telefoon, dat lijkt me heel wat interessanter...
Ik heb trouwens wel een vraagje, gebruiken jullie een cover voor de smartphone?
En welke? (benieuwd)
blijft jammer van die zeer voorbarige en onnodige reviews, maar idd genoegd gezegd daarover
ik gebruik zelf de OEM flipcover, gekregen als compensatie voor late levering etc..
best tevreden mee, goede bescherming, alle poorten etc goed bereikbaar, en ook handig om de Z10 in 2 standen op tafel etc neer te kunnen zetten (en nog steeds een micro-USB of micro-HDMI in te pluggen)
alleen is (en blijft het) wennen aan de "flip cover" bij bellen etc.. maar ja elk voordeel heb z'n nadeel
scherm wordt ook meteen gedimd (en weer actief) bij sluiten/openen, scheelt batterij gebruik en 1 swipe
is van mooi materiaal gemaakt, suede-leerachtig, ben benieuwd naar de duurzaamheid, so far so good..
Verwijderd
Je bent me voor , maar LIKEVerwijderd schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:22:
BlackBerry Z10 door vakjury van Media Totaal verkozen tot 'Beste Smartphone van 2013![]()
waar blijft Arnoud nu z'n voorbarige mening.. toch echt een iLover, net als zijn nerd-vriendje Colin![]()
zie
[afbeelding]
volgens de Facebook pagina van Blackberry NL: Onze BlackBerry Z10 smartphone is door een vakjury van Media Totaal verkozen tot 'Beste Smartphone van 2013' !
Moest niks van Blackberry hebben maar na 4 jaar android en apple is de Z10 mijn beste ervaring op touchscreen gebied.

Verwijderd
Ik Denk dat een best award van nederlandse bodem toch wel nieuws waarde heeft tenzij je natuurlijk anti bent.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2013 17:11 ]
Vaak heeft elk techblad wat je koopt in de kiosk al een eigen prijs voor al die zaken. Dus echte nieuwswaarde voor de frontpage hoeft van mij niet. In dit topic is het zeer welkom:)
Verder ben ik wel benieuwd als er op de frontpage straks een bericht komt van de update naar OS10.1
Normaal gebeurt dit wel bij alle androids en iphones.
Verwijderd
Snap je reactie maar dit is van een vakjury ICT/media specialisten etc. Niet iets nieuws maar wel omdat het blackberry treft wat zomaar uit de lucht valt. Dit is verrassend en bizar tegelijk. Die update vindt ik zoiezo onzin want dat krijg je wel op je toestel, dus die nieuwswaarde boeit me al helemaal niet.MattyBomba schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 17:15:
Maar er zijn zo ontzettend veel prijzen in de media. Als het het voor de Z10 moeten doen komen dan ook alle tv en computer en fotocamera prijzen enz enz
Vaak heeft elk techblad wat je koopt in de kiosk al een eigen prijs voor al die zaken. Dus echte nieuwswaarde voor de frontpage hoeft van mij niet. In dit topic is het zeer welkom:)
Verder ben ik wel benieuwd als er op de frontpage straks een bericht komt van de update naar OS10.1
Normaal gebeurt dit wel bij alle androids en iphones.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2013 22:19 ]
Nog wat anders, ik mis mijn data gebruik van mijn vorige BB Bold wel. Ik heb maar een bundel van 250Mb maar dit gaat nooit genoeg zijn. Ik zit nu al ruim over de 50Mb en het enige wat ik doe is whatsapp, twitter en facebook. Als ik Twitter en Facebook open gebruik ik per keer gelijk ongeveer 2Mb per app. Ik open ze wel een paar keer per dag dus dan gaat het hard. Ik heb nu Blaq omdat ik hoorde dat dat veel data scheelde dus ben benieuwd of dat helpt. Anders zal ik toch een grotere bundel aan moeten schaffen.
Helemaal met je eens, nederlandse journaliste hebben echt een enorm treurig niveau. Ik hoorde ook wat jij stelt, dat ala de padfone infinity je mobiel de krachtpatser wordt die een groter scherm aanstuurt. Kan niet wachten daarop!Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 19:05:
NU.NL slaat weer eens de plank mis; Bloomberg interview gezien.
KOP NU.nl : Hoofd BlackBerry ziet weinig toekomst in tablets
Heins geeft juist aan dat de tablet in zijn huidige vorm niet het geen is wat Blackberry wil.maar er komt wel iets en dat wordt op blackberry live (15 mei) uit de doeken gedaan. Het belangrijkste wat hij er bij vermeld is dat je toestel (this zegt hij ook) je unit wordt voor processing.
Hij geeft ook aan dat de klant waarde voor zijn geld wil en dat doet me denken dat het niet te duur mag kosten. Dit houdt in mijn ogen dus in dat je gewoon je toestel in een scherm drukt en je hebt je tablet !
Nederlandse pers zoals nu.nl is een drama qua nieuws.

Verwijderd
Heb je eea via BB Link automatisch overgezet van je oude BB?DDNurgle schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 15:09:
ik heb iets vreemds met mijn Z10. Hij gebruikt de pin van mijn oude 9780. als ik de sys info bekijk zie ik een hele andere pin staan. weet een van jullie hoe ik it recht zet. kan niet geloven dat ik nu veilig mijn oude bb kan verkopen. 2x dezelfde pin gaat niet werken denk ik!
Maak je geen zorgen dan, BB 10 werkt in principe met je BBid ipv een apparaat unieke PIN, en werkt daardoor ook buiten een BIS/BE omgeving..
ja ik heb met mijn nieuwe bb aangemeld met mijn bb id. kreeg daardoor ook al mijn contacten enz weer terug. alleen dus geen nieuwe pinVerwijderd schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 15:32:
[...]
Heb je eea via BB Link automatisch overgezet van je oude BB?
Maak je geen zorgen dan, BB 10 werkt in principe met je BBid ipv een apparaat unieke PIN, en werkt daardoor ook buiten een BIS/BE omgeving..
Lijkt erop dat het niet werkt, ter verificatie stuurt de App namelijk een SMS welke niet in de Android Omgeving terecht lijkt te komen.Elahkneh schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 13:37:
https://www.dropbox.com/s/2kdeg1isyz9plp1/nl.ziggo.vvm.bar
Ziggo visual voicemail , net getest en volgens mij geen problemen
Toch bedankt =)!
Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro
Het Algemene Screen-Protector Topic
Verwijderd
Facebook synch uitzetten want die checkt 3x per dag nieuwtjes en trekt al je data weg van 10-50Mb per keer. Bij mij is dat om 0:00 , 8:00 en 20:00 en twitter is ook drama qua data verbruik maar daar kun je niks voor instellen en raad ook blaq aan om te kopen.NvU schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 10:37:
Van het weekend per ongeluk "getest" hoe stevig de Z10 is. Hij is vanaf een balkon van een hotel van minimaal 6 meter naar beneden gevallen plat op zijn beeldscherm op het beton. Dus ik had hem al afgeschreven, maar het enige wat te zien is, is een klein krasje/deukje rechtsonder het scherm op het plastic. Natuurlijk zal het 9/10 kapot zijn als het nog een keer gebeurd maar het geeft toch wel aan hoe sterk het glas is.
Nog wat anders, ik mis mijn data gebruik van mijn vorige BB Bold wel. Ik heb maar een bundel van 250Mb maar dit gaat nooit genoeg zijn. Ik zit nu al ruim over de 50Mb en het enige wat ik doe is whatsapp, twitter en facebook. Als ik Twitter en Facebook open gebruik ik per keer gelijk ongeveer 2Mb per app. Ik open ze wel een paar keer per dag dus dan gaat het hard. Ik heb nu Blaq omdat ik hoorde dat dat veel data scheelde dus ben benieuwd of dat helpt. Anders zal ik toch een grotere bundel aan moeten schaffen.
oke bedankt, waar stel ik dat precies in?Verwijderd schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 16:53:
[...]
Facebook synch uitzetten want die checkt 3x per dag nieuwtjes en trekt al je data weg van 10-50Mb per keer. Bij mij is dat om 0:00 , 8:00 en 20:00 en twitter is ook drama qua data verbruik maar daar kun je niks voor instellen en raad ook blaq aan om te kopen.
En blaq aangeschaft. Perfecte app voor twitter werkt echt super.
Verwijderd
Je Z10 heeft wel degelijk een eigen unieke PIN, kijk maar onder instellingen -> hardwareDDNurgle schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 15:41:
[...]
ja ik heb met mijn nieuwe bb aangemeld met mijn bb id. kreeg daardoor ook al mijn contacten enz weer terug. alleen dus geen nieuwe pin
Aan je BBid zijn nu meerdere PINs gekoppeld, log maar eens in op BB World via een PC
Als je een oude BB wegdoet/verkoopt, moet je hem naast wipen ook ontkoppelen van je BBid
Met OS10.1 wordt oa PIN to PIN messaging mogelijk, en ook video-chat etc; bv van een Z10 naar een PlayBook met zelfde BBid heb ik begrepen, zit ik al even op te wachten met 2PBs en een Z10 (voor nu..
Eerste indruk:
Positief
* Voelt heel erg luxe en degelijk aan
* Snel en soepel
* Toetsenbord suggesties!
* Muziek uit de Jack en speakers veel beter dan wat ik hiervoor ooit geprobeerd heb
* Scherm is echt heel mooi en scherp!
* Camera erg goed
* Gestures werken alsof ze specifiek voor mij gemaakt zijn
Negatief:
* Omslachtig om alles van me bb9900 WERKEND over te zetten naar de Z10, BB link meerdere pogingen nodig gehad, en bbm werkt nog steeds niet vanwege de bug:
* Blackberry Messenger kampt met een vervelende bug: "temporary service error" waar veel mensen blijkbaar last van hebben
* Toetsel word sneller warm
* Ik mis toch het toetsenbord, maar ik denk wel dat ik op den duur kan wennen aan het touchscreen keyboard van de Z10
Ik ben dus redelijke positief met mijn nieuwe telefoon. Waar ik alleen nog echt zorgen over maak is de BBM bug die al wereldwijd vele eigenaren loopt te plagen. Hebben andere eigenaren ook last van de desbetreffende bug? Zo ja, wat hadden jullie ertegen gedaan om het te fixen?
Ik heb geen enkel probleem gehad met het overzetten van de gegevens van mijn 9900 naar de z10.
Alles stond erop inclusief bbm + contacten

Welke software heb je erop?
Het toetsenbord went echt , ik was er ook niet van overtuigd ! Maar toen ik na 3 weken mijn 9900 weer even pakte was ik net een kleuter die probeerde te typen

[ Voor 29% gewijzigd door Elahkneh op 03-05-2013 20:17 ]
12 x 330WP | Oost/west
de bug die ik nu gefixt heb door drie miljoen keer de blackberry opnieuw te loaden, echt alles werkt nu naar behoren en ik ben onder de indruk van hoe gemakkelijk het is om te navigeren van app, te multitasken en het gemak van de geweldige integratie van de core apps zoals facebook etc...Elahkneh schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 20:16:
Wat voor bug bedoel je ?
Ik heb geen enkel probleem gehad met het overzetten van de gegevens van mijn 9900 naar de z10.
Alles stond erop inclusief bbm + contacten![]()
Welke software heb je erop?
Het toetsenbord went echt , ik was er ook niet van overtuigd ! Maar toen ik na 3 weken mijn 9900 weer even pakte was ik net een kleuter die probeerde te typen
Het besturingssysteem van bb die ze hebben gecreeerd is echt heel erg krachtig... Nu nog hopen dat de marketing sterk genoeg is om hun uit het dalletje te trekken. aan het product ligt het duidelijk niet. Samsung heeft namelijk al aangetoond dat marketing belangrijker is dan het product zelf.
trouwens een vraag voordat ik eeuwen het crackberry doolhof forum moet doorlopen... Wat is de meest recente stabiele OS voor de Z10?
[ Voor 6% gewijzigd door Vinand op 03-05-2013 20:49 ]
Om uit het dal te komen hadden ze m.i beter de z10 en q10 tegelijk kunnen uitbrengen met een dijk van een marketing campagne. Maar ja wie ben ik

12 x 330WP | Oost/west
Waarom negeert elke nieuwssite (NU.nl, Tweakers etc) deze mooie berichten zijn al die sites omgekocht of gepromoot door android of apple ???Verwijderd schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 11:22:
BlackBerry Z10 door vakjury van Media Totaal verkozen tot 'Beste Smartphone van 2013![]()
waar blijft Arnoud nu z'n voorbarige mening.. toch echt een iLover, net als zijn nerd-vriendje Colin![]()
zie
[afbeelding]

Een ander controversieel onderwerp die je bijvoorbeeld kumt nemen is hoe vaak het woord "Marokaan voorkomt bij berichten over criminele zaken wanneer er ook maar een kleine link te vinden is". Zolamg het maar klikjes opbrengt vind www.nu.nl alles best. Ze worden niet betaald om de waarheid te vertellen maar ze worden betaald op basis van exposure.
Tele 2 - T-Mobile ook 10.0.10.90Elahkneh schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 22:00:
bij Vodafone 10.0.10.99 bij kpn 10.0.10.90 , de rest van de providers weet ik niet ..
Om uit het dal te komen hadden ze m.i beter de z10 en q10 tegelijk kunnen uitbrengen met een dijk van een marketing campagne. Maar ja wie ben ik