Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eelco_akker schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 20:33:
[...]

Tele 2 - T-Mobile ook 10.0.10.90
Ik heb 10.1 gedraaid maar zitten wat bugs in maar heb wel een goede update van AT&T gevonden. Er is ook een Europese versie van welke ik al weer een paar dagen draai alleen voor STL100-2

het is versie 10.0.10.16 ( betere camera,bettere batterij en wat meer update's tov .90) , hieronder even een link
https://mega.co.nz/#!d8lE...B2UXWSwLMwM_dWiuZO6S671wE

Je kan eerst backup maken met BB LINK , sluit BB Link af maar zorg er ook voor dat automatisch opstarten uit is . Nu het bestand downloaden en op je buroblad starten. DOS prompt start op en sluit je toestel aan en alles gaat automatisch. Wacht tot je toestel geheel opstart en bij het begin scherm begint met de introduktie.

Installatie duurt ongeveer 10 minuten.
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-10 09:33
Ik draai nu OS versie 10.1.0.1627 vooralsnog no problemo grote voordeel is dat Whatsapp in de hub zit :D

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dave1972 schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 21:41:
Ik draai nu OS versie 10.1.0.1627 vooralsnog no problemo grote voordeel is dat Whatsapp in de hub zit :D
ik had het probleem dat het geluid wat ging raar doen zo nu en dan bij een call en bij instellingen kon ik niet in taal en invoer komen , dus autocorrectie bleef aan staan en heb een tweede taal nodig.

Ben zelfs niet teruggegaan naar 10.90 maar naar 10.116 (laatste 10.xxx)

Trouwens geekaphone (tester van mobieltje) en een andere site's hebben de iphone met de Z10
getest qua bereik op lokatie en zelfs in de lift. Op lokatie zat er vaak 2 streepjes tussen de z10 en de iphone, waarbij de Blackberry beter was,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-02-2021
dave1972 schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 21:41:
Zit er wel in, maar (nog) niet goed geïmplementeerd.
Je kunt whatsapp niet uitzetten in de algemene hub overview (hub beheer).
Je kunt alle accounts uitzetten in de overview van de hub, maar Whatsapp niet??? Dus blijf die irritante berichten zien in de hub, terwijl ik de app altijd open heb staan als active frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
persoonlijk vind ik het wel prettig dat het in de hub zit ( in ieder geval beter als dat belletje wat je ziet ) ik heb tot nu toe echt nergens problemen mee met die leak, heb dan wel een clean install gedaan zonder een backup terug te halen, de meeste krijgen dus problemen met die leaks doordat ze hun backup weer terug halen.

Vraag: ik heb een sms gekregen met een code voor Facebook, weet iemand wat dat inhoud ?

Wat ook wel erg mooi is, is dat je nu met je BB al je files van je pc kan bekijken en afspelen op je BB waar je ook bent :9~

[ Voor 13% gewijzigd door dave1972 op 05-05-2013 15:21 ]

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 07-10 09:05
Waarom negeert elke nieuwssite (NU.nl, Tweakers etc) deze mooie berichten zijn al die sites omgekocht of gepromoot door android of apple ???
Of het nu de Graham Telecom Awards zijn, HWI-awards of welke awards van welke concurrent dan ook, we negeren ze standaard. Veel van die awards (ik ken deze awards niet, wat op zich al een slecht teken is, maar ik ken dus ook de wijze van verkiezing niet) zijn simpelweg gekocht voor marketingdoeleinden. De Tweakers Awards kunnen niet gekocht worden en dat zijn dus de enige awards waarover we berichten :)

Ik wil niets afdoen aan deze prijs, maar de iPhone 5 en Lumia 920 zijn niet bepaald het sterkste deelnemersveld. Ongeveer driekwart van de Nederlandse smartphones draait Android, maar de genomineerden draaien een veel minder populair OS. Zegt niets over de kwaliteit, maar het is wel een teken dat de meest populaire modellen in elk geval niet zijn meegenomen.

Voor degenen die graag kritiek uiten op mijn review, zal ik nog even de conclusie copy/pasten.
De BlackBerry Z10 met BB10 had een fantastische telefoon met een fantastisch besturingssysteem kunnen zijn; er zijn namelijk veel elementen dik in orde. Na een periode van gewenning is de besturing top, is het toetsenbord meer dan prima en is de Hub een geweldig concept dat we het liefst in alle smartphones zouden zien. Ook bevat BlackBerry 10 veel handige tweaks die het gebruik prettig maken, zoals het ontgrendelen door van buiten het scherm naar binnen te vegen. Bovendien is het scherm van een prima kwaliteit en is er niets fundamenteels mis met de hardware.

Toch zijn er een paar redenen om deze Z10 niet te kopen. De accuduur is dramatisch en je komt over het algemeen de dag niet door, zeker als je apps niet zelf actief afsluit. Over apps gesproken: Nederlandse apps ontbreken vrijwel, en of en wanneer die komen, is nog onduidelijk. Daarmee neem je een gok door deze telefoon te halen en ook een dure gok. Hij kost momenteel meer dan 550 euro, waarmee de Z10 niet binnen ieders bereik ligt, zeker niet binnen het budget van veel huidige BlackBerry-gebruikers en gebruikers van featurephones, juist de doelgroepen voor deze Z10.

Alle nadelen daargelaten is het voor BlackBerry geen stap, maar een enorme sprong vooruit. BlackBerry liep echter zover achter, dat het de concurrentie niet inhaalt met deze sprong. De Z10 is geen partij voor de toptoestellen van de concurrentie en dat geldt voor vrijwel alle gebieden die veel mensen belangrijk vinden, zoals apps, snelheid, accuduur en camera.

Wie per se een BlackBerry wil, is met deze Z10 veel beter af dan met de oude Bolds en Curves. Wie echter niet gebonden is aan een BlackBerry en gewoon een goede smartphone zoekt, zal snel teleurgesteld zijn in deze Z10. Het is weliswaar als communicator voor mail en sociale media een topapparaat, maar als allround smartphone is dit toestel, zoals het er nu voorstaat, niet geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
@ Arnoud

Ik ben het eens met het feit dat je niet elke keer hoeft te vermelden wanneer een fabrikant een prijs in de wacht sleept. Er zijn zoveel prijzen en vele doen er niet toe of worden helemaal niet erkend.

Wel is het zo dat jouw recensie wat voorbarig is geweest. De accuduur is aanzienlijk verbeterd en ik ken op dit moment geen smartphone met een betere batterij dan deze Z10. Ik vergelijk hem met een HTC One X en Iphone 5.

Tevens was jouw recensie er al toen het toestel in NL nog niet eens uitgebracht was. Vele bedrijven waren toen nog bezig met het ontwikkelen van Apps. Als voorbeeld noem ik bijvoorbeeld Whatsapp, Rabobank, Skype etc.
Tevens is het prachtig om te zien hoe makkelijk je Android apps over kunt zetten op de Z10. Ik denk dan ook dat jouw conclusie te voorbarig is geweest en hierdoor een wat te negatieve toon hebt gecreëerd.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Verwijderd schreef op zondag 05 mei 2013 @ 00:04:
[...]

Ben zelfs niet teruggegaan naar 10.90 maar naar 10.116 (laatste 10.xxx)
Gebruik nu ook .116 na .90 gebruikt te hebben, maar ben eigenlijk niet tevreden over de accuduur.
Meet het met BatteryGuru (helaas geen logs opgeslagen om een vergelijk te doen.
Maar overnight loopt hij in idle 15% leeg in 7 uur tijd.
Hij trekt nu standaard 0.12W terwijl ik met .90 0.1W en vaak zelfs 0.0W zag staan, en wel 128h resterend aangaf ipv de nu huidige 58h (wat echt veel te weinig is in standby).

Wat is jou ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-06-2019
Ik vond het review van Arnoud ook veel te voorbarig. Vorige week werd door Arnoud gewoon doodleuk gemeld dat, ondanks de updates, de batterijduur niet is verbeterd. Volgens hem is het nog ietsje minder geworden. Zowat iedereen meldt een verbetering, maar volgens Arnoud is daar geen sprake van. Ik vind het allemaal maar heel raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Spacey23 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 09:10:
Tevens is het prachtig om te zien hoe makkelijk je Android apps over kunt zetten op de Z10. Ik denk dan ook dat jouw conclusie te voorbarig is geweest en hierdoor een wat te negatieve toon hebt gecreëerd.
Mijn mening terzijde van de review over Android ports.

Ik heb mij niet verdiept in de visie van BlackBerry over het mogelijk maken van Android ports, maar persoonlijk begin ik mij er aan te irriteren. Ik vond in het begin ook prachtig dat de mogelijkheid er is gezien er nog niet alle apps beschikbaar zijn, of komen voor BB10.
Maar ik vermijd ports nu eigenlijk zoveel mogelijk, gewoon omdat ik geen Android wil draaien op een BlackBerry. Ik ben niet voor niets het verleden van Android afgestapt, omdat het mijn OS simpelweg niet is. Ik wil ook alleen maar native apps kunnen draaien, en het lijkt erop dat we voor veel apps afhankelijk gaan zijn van android, althans zo ervaar ik het.
Ik kijk persoonlijk niet om naar een app meer of minder en leer vaak zonder te leven, want hou gewoon van nieuwe verfrissende OS-en proberen. Maar denk dat de markt er anders over denkt. Bij veel android ports in de app world zie je wel een opmerking dat het jammer is dat het niet native is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
Ik vond het review van Arnoud ook veel te voorbarig. Vorige week werd door Arnoud gewoon doodleuk gemeld dat, ondanks de updates, de batterijduur niet is verbeterd. Volgens hem is het nog ietsje minder geworden. Zowat iedereen meldt een verbetering, maar volgens Arnoud is daar geen sprake van. Ik vind het allemaal maar heel raar.
Klopt. Wij hebben gestandaardiseerde, wetenschappelijk opgezette accutests op een vaste locatie, vaste tijden, vaste helderheid enz. Ik heb het voor de zekerheid gemeten met twee simkaarten. Het is simpelweg ietsjes minder, maar er waren al met al geen significante verschillen. Vond het ook jammer; toch drie dagen werk waar ik niets mee kon.
Tevens was jouw recensie er al toen het toestel in NL nog niet eens uitgebracht was. Vele bedrijven waren toen nog bezig met het ontwikkelen van Apps. Als voorbeeld noem ik bijvoorbeeld Whatsapp, Rabobank, Skype etc.
Tevens is het prachtig om te zien hoe makkelijk je Android apps over kunt zetten op de Z10.
Klopt, de app-situatie is nu een stuk beter :) Het porten vind ik niet zo makkelijk: ik heb het zelf gedaan, maar vond het nog redelijk wat gedoe. Dat had makkelijker gekund, denk ik. In de tijd van de review waren er ook weinig compatibele .bar-bestanden, dat zal nu ook beter zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Die zijn idd een stuk beter geworden ;) iphone 5 geen tegenstander ..... nou schop je toch wel dat iphone junkie van nu.nl tegen het zere been, maar blij dat je de iphone 5 en de lumia 920 indirect toch minder vind dan de Z10 :p

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
arnoudwokke schreef op maandag 06 mei 2013 @ 16:37:
[...]

Klopt. Wij hebben gestandaardiseerde, wetenschappelijk opgezette accutests op een vaste locatie, vaste tijden, vaste helderheid enz. Ik heb het voor de zekerheid gemeten met twee simkaarten. Het is simpelweg ietsjes minder, maar er waren al met al geen significante verschillen. Vond het ook jammer; toch drie dagen werk waar ik niets mee kon.

[...]

Klopt, de app-situatie is nu een stuk beter :) Het porten vind ik niet zo makkelijk: ik heb het zelf gedaan, maar vond het nog redelijk wat gedoe. Dat had makkelijker gekund, denk ik. In de tijd van de review waren er ook weinig compatibele .bar-bestanden, dat zal nu ook beter zijn :)
Ik geloof er helemaal niks van Arnoud. Jij kan wel zoveel stellen, maar wat jij aangeeft is dat iedereen het verkeerd heeft en jij hebt het bij het juiste eind. Jij troeft zelfs Blackberry af. Blackberry had net zo goed dan helemaal geen update kunnen uitbrengen, want volgens jou heeft dat toch geen enkele zin gehad. Ik denk dat jij helemaal niks hebt gedaan aan je voorbarige review. Als je het toch al hebt over zogenaamd wetenschappelijk onderzoek, dan mag je dat melden aan Blackberry. Meld je meteen dat hun update geen nut heeft gehad wat betreft batterijduur. Overhandig je het wetenschappelijk rapport aan hun en meld je dat ze de consument niet voor de gek moeten houden als ze melden dat de batterijduur is verbeterd.

[ Voor 74% gewijzigd door emporio81 op 06-05-2013 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

emporio81 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 20:30:
[...]

Ik geloof er helemaal niks van Arnoud. Jij kan wel zoveel stellen, maar wat jij aangeeft is dat iedereen het verkeerd heeft en jij hebt het bij het juiste eind. Jij troeft zelfs Blackberry af. Blackberry had net zo goed dan helemaal geen update kunnen uitbrengen, want volgens jou heeft dat toch geen enkele zin gehad. Ik denk dat jij helemaal niks hebt gedaan aan je voorbarige review. Als je het toch al hebt over zogenaamd wetenschappelijk onderzoek, dan mag je dat melden aan Blackberry. Meld je meteen dat hun update geen nut heeft gehad wat betreft batterijduur. Overhandig je het wetenschappelijk rapport aan hun en meld je dat ze de consument niet voor de gek moeten houden als ze melden dat de batterijduur is verbeterd.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-10 22:47
emporio81 schreef op maandag 06 mei 2013 @ 20:30:
[...]

Kom op zeg, Arnoud doet hier gewoon zijn werk, neemt zelfs de moeite om te reageren op vragen en commentaar op het forum, en jij doet net alsof hij er belang bij zou hebben om de Z10 zwart te maken? dit is wel erg over de top :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
Ik heb uitgebreid contact gehad met Bb nav de review en later rond de update. Ze zijn dus volledig op de hoogte en hebben nooit mijn bevindingen in twijfel getrokken. Het is overigens geen wetenschappelijk onderzoek, maar accutesten met een opzet die zoveel mogelijk externe factoren elimineert en de testen reproduceerbaar maakt: dat is de kern van betrouwbare testen immers.
Zijn er trouwens sites die nav de update metingen hebben dat de update idd de accuduur verbetert?
Na 10.1 ga ik overigens opnieuw meten, door het contact met Bb heb ik goede hoop dat de accuduur dan wel sterk verbetert :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
Het klopt dat Arnoud gewoon zijn werk doet, maar ik krijg sterk de indruk dat er iets niet klopt. Of Blackberry houdt de boel voor de gek of Arnoud heeft geen zin om zijn review aan te passen. Jij vindt mijn reactie over de top, nou dat kan, dat vind ik niet. Zo heeft iedereen zijn eigen mening.

Wetenschappelijk opgezette accutests, dat lees ik toch echt in je bericht. Er zijn genoeg sites en gebruikers die de batterijduur, na de update, positiever ervaren. Het kan toch niet zo zijn dat Blackberry een update uitbrengt en dat het geen effect heeft op de batterijduur. Er zijn 60 batterij optimalisaties uitgevoerd om de batterijduur te verbeteren, en dan wordt er gemeld dat het helemaal niks heeft uitgemaakt. Klinkt erg, erg ongeloofwaardig. Ik weet niet met welke divisie van BB je contact hebt gehad, maar als het echt zo zou zijn dat het niks uitmaakt, dan zijn het leugenaars en houden ze de consument voor de gek. Zo simpel is het!

[ Voor 34% gewijzigd door emporio81 op 06-05-2013 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
Er zijn genoeg sites en gebruikers die de batterijduur, na de update, positiever ervaren. Het kan toch niet zo zijn dat Blackberry een update uitbrengt en dat het geen effect heeft op de batterijduur. Er zijn 60 batterij optimalisaties uitgevoerd om de batterijduur te verbeteren, en dan wordt er gemeld dat het helemaal niks heeft uitgemaakt. Klinkt erg, erg ongeloofwaardig. Ik weet niet met welke divisie van BB je contact hebt gehad, maar als het echt zo zou zijn dat het niks uitmaakt, dan zijn het leugenaars en houden ze de consument voor de gek. Zo simpel is het!
Ik noem een aantal factoren waardoor gebruikers een langere accuduur kunnen ervaren en wij die niet zouden kunnen meten:

1. Zuiniger in standby bij providers buiten Nederland (dit gebeurt vaak en als je dit voor 10 providers doet, zijn dat 10 optimalisaties)
2. Zuiniger bij internetten via 3g/4g (vanwege datalimieten kunnen wij geen browsetests over 3g/4g uitvoeren in Nederland)
3. Agressievere auto-brightness, die nog meer dimt (wij testen op vaste helderheid. Omdat bij de Z10 auto-brightness altijd aanstaat, moet ik dus een vaste belichting regelen in een van daglicht afgesloten ruimte om te zorgen dat de Z10 altijd op 250 nits blijft; als gebruiker ga je gewoon je telefoon gebruiken waar je bent. Een lagere helderheid maakt veel uit)
4. Lager verbruik bij push-accounts: wij stellen maar een account in en daarbij zal dat effect dus minimaal zijn

Zomaar enkele willekeurige optimalisaties die in onze accutests niet zouden uitmaken, maar die voor veel gebruikers - zij het vaak niet in NL - een verschil maken. Ik heb overigens de bugs die ik ondervond op het KPN-netwerk (onverklaarbaar excessief datagebruik, ook bij weinig datagebruik accu slurpen in standby) laten weten aan BlackBerry in februari.

Voor de duidelijkheid: ik heb geen belang bij het slagen of mislukken van bepaalde telefoons, platformen of bedrijven. Ik heb vaak reviews na het online gaan voorzien van updates (zie Galaxy S4 en Nokia Lumia 920) als nieuwe testen niet strookten met de resultaten die in de review stonden. Veel vaker komt er echter niets nieuws uit hertests en dan blijft de review staan zoals hij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
Ook na het lezen van de terugkoppeling vind ik het maar 'vaag' allemaal. Blackberry heeft duidelijk aangegeven dat de batterijduur flink is aangepakt in de update, en dat het toestel het langer zou moeten uithouden op een acculading. BB lanceert de update met veel bombarie en vervolgens is er maar heel weinig te merken. Liegen en de consument voor de gek houden noem ik dat dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arnoudwokke schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 09:12:
[...]

Ik noem een aantal factoren waardoor gebruikers een langere accuduur kunnen ervaren en wij die niet zouden kunnen meten:

Voor de duidelijkheid: ik heb geen belang bij het slagen of mislukken van bepaalde telefoons, platformen of bedrijven. Ik heb vaak reviews na het online gaan voorzien van updates (zie Galaxy S4 en Nokia Lumia 920) als nieuwe testen niet strookten met de resultaten die in de review stonden. Veel vaker komt er echter niets nieuws uit hertests en dan blijft de review staan zoals hij is.
Ik gebruik de Z10 en wij testen het toestel ook en doe ook een pilot op dit moment en zit netjes op een BES 10 server maar de update naar.90 of .116 heeft wel duidelijk voordeel doordat de standbye tijd veel langer is. Natuurlijk zal je via wifi of 3G niet veel optimalisatie zien omdat dit per provider en afstand van de mast altijd vermogen vreet alleen de hoeveel is weer veschillend. De brightness van het toestel is gewoon goed en ook als je het op 20% zet is het met zonlicht nog redelijk te doen maar hoger is altijd beter. 8) Dit is per gebruiker te bepalen en totaal niet boeien want met een anti folie kun je bijna je helderheid uitzetten en dat lukt je niet met een samsung of iphone. Dus het scherm doet zekers niet onder in gebruik. Email kun je instellen gmail,hotmail push en interval uitzetten of anders als het niet anders kan anders instellen. Ook de snelheid van het toestel is ondanks balance op BES 10 prive en zakelijk gescheiden super en je merkt geen probleem in gebruik en je Ram geheugen blijft netjes rond 900-1000 hangen tenzij je veel apps opengooit dan zie je dit afnemen maar toestel blijft in een flow. Na apple 3 maanden en 4 jaar android kan ik zeggen dat met de nieuwe update de OS van Blackberry 10 de beste is. ALs je 5 weken werkt en je krijgt een S4 of iphone 5 in je handen gedrukt is het of je een retro toestel hebt met verouderd software. Ben blij dat ik dan weer mijn blackberry heb. _/-\o_

Lumia is ook mijn tweede platform welke is zeg dat deze beter is dan android en ios maar layout en bediening vindt ik minder. De HTC qua toestel vindt ik erg mooi maar android voelt voor me op dit moment
verouderd en apple is gewoon retro op dit moment. OS10 draait bij mij al 5 weken stabiel en zonder problemen en het toestel. Ik krijg per dag ongeveer 20 Mb aan email s binnen en het zijn er veel blijft knipperen en ik heb toegang tot mijn werkplek (Harddisk) etc. Dus als het niet stabiel was had ik het al
omgeruild voor een Lumia of android. :X

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2013 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gtoniser schreef op maandag 06 mei 2013 @ 22:41:
[...]
Kom op zeg, Arnoud doet hier gewoon zijn werk, neemt zelfs de moeite om te reageren op vragen en commentaar op het forum, en jij doet net alsof hij er belang bij zou hebben om de Z10 zwart te maken? dit is wel erg over de top :/
:)F Is inderdaad benoemenswaardig *O* en inderdaad de Blackberry is niet gewild en de nieuwe OS onbekend maar merk wel als mensen er een dag mee werken dat ze wel verrast zijn. <+:)

accustest of niet de z10 heeft wel 40% -60% beter bereik dan iphone 5 ;w

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2013 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

emporio81 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 11:51:
Ook na het lezen van de terugkoppeling vind ik het maar 'vaag' allemaal. Blackberry heeft duidelijk aangegeven dat de batterijduur flink is aangepakt in de update, en dat het toestel het langer zou moeten uithouden op een acculading. BB lanceert de update met veel bombarie en vervolgens is er maar heel weinig te merken. Liegen en de consument voor de gek houden noem ik dat dan.
Standbye tijd is bij mij enorm toegenomen maar in gebruik moet je het toestel wel een paar dagen gebruiken. Wij in Nederland hebben standaard .90 en deze was al verbeterd maar als je een oudere versie had dan was
je batterij gewoon in 14-18 uur leeg. Nu doe ik een dag mee en laad het meestal op rond 30-40% en gebruik het toestel toch redelijk veel voor mail etc komt teveel binnen de hele dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Jeetje wat een reacties. De conclusie uit Arnoud's review is toch gewoon heel weloverwogen en eerlijk? De Z10 is gewoon niet perfect en het is niet nodig om in een review vanalles te gaan relativeren of subjectief te behandelen.

Het verbaast me ook niet dat de batterijduur niet ineens radicaal verbetert als je het in een labopstelling test.. dat had alleen gekund als er in de vorige software een enorme batterijvretende bug had gezeten. Dat het voor gebruikers anders aanvoelt is iets anders. Als ik net getankt heb lijkt mijn auto ook altijd soepeler te rijden, terwijl je weet dat dat eigenlijk niet kan kloppen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigs schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 19:43:
Jeetje wat een reacties. De conclusie uit Arnoud's review is toch gewoon heel weloverwogen en eerlijk? De Z10 is gewoon niet perfect en het is niet nodig om in een review vanalles te gaan relativeren of subjectief te behandelen.
Zijn review was niet erg goed en zat een bepaalde toon in en ook de vegelijking steeds met de iphone wat in mijn ogen op dit moment een retro OS is waar de saaiheid van afstraalt qua gebruik is gewoon jammer. Android is veel vernieuwender als ik alleen al kijk naar de store. Ik vindt deze super mooi en ziet er goed uit. Android gaat copieren van blackberry/ubuntu/windows maar dat zou dan komen in 5.0 maar dat wordt uitgesteld naar 4.3. Apple houdt alles zoals het is en vernieuwt zijn iconen en layout.

De OS van blackberry lijkt qua werking wel veel op android en apple maar is vernieuwender en als je ermee werkt merk je gewoon veel voordelen tov de andere twee OS-en wel is het zo dat niet iederen zo kan overstappen van windows 3.11 naar windows 95 want zo zie ik het.

Het toestel heeft wel een aantal dingen die ze missen paste/copy welke bij os 10.1 er wel op zit en als je kijkt wat erxtra komt qua uitbreiding is het een grote lijst waarbij het OS in een volwaardiger is dan 10.0 waarbij ik nu zelf zoiets heb vindt het wel best zo wordt het nog mooier.

Het is een OS wat niet voor iedereen is. Zo als ik zei ook het overstappen van 3.1 naar windows 95 was voor veel mensen moeilijk. Kijk alleen maar hoe lang DOS nog leefde onder gebruikers.

Wat is beter ga ik verder niet vertellen maar je zou eens een paar dagen moeten werken en dan eens een iphone pakken om te werken dan voelt het gewoon oud en vervelend en je gaat dingen missen zoals het vegen over het scherm , HUB waar alles in staat en je toetsenbord ga je het meest missen. Ik heb afgelopen week de S4 mogen testen en was dan toch blij dat ik de Z10 mag gebruiken.

OS 1.6 was toen ik ermee begon slechter dan OS10 maar had veel vertrouwen in android en vond het toen
en een jaar geleden nog steeds de BESTE OS tot windows 7.5 en 8 uitkwam en toen blackberry uitkwam en het mocht testen was ik verkocht. Ik moet nog steeds niks van Blackberry 7 hebben maar OS10 is veel verder dan de andere OS-en maar nog niet af want het kan veel meer 8) Dat had Arnoud moet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
Ik heb vanaf het begin 10.0.10.738 wanneer ik over the air wil updaten krijg ik als melding dat ik over de nieuwste software beschik.
Provider is t-mobile en toestel stl 100-2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janzeeschuimers schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 20:17:
Ik heb vanaf het begin 10.0.10.738 wanneer ik over the air wil updaten krijg ik als melding dat ik over de nieuwste software beschik.
Provider is t-mobile en toestel stl 100-2.
Je hebt 10.0.0.99 als ik het goed heb. Dit is een hogere dan de standaard .90 die de meeste providers hebbe. Heb je het toestel gekocht via een winkel of gsm shop online. Maar goed OS is OK je kan eventueel een nieuwe
OS pakken 10.x.x.116.

https://mega.co.nz/#!d8lE...B2UXWSwLMwM_dWiuZO6S671wE

downloaden - backup maken als je wil of gewoon opnieuw beginnen met Link - gedwonloade bestand starten
en sluit je toestel aan en na 10 minuten als je toestel opnieuw opgestart is mag je weer beginnen (backup of van scratch)

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2013 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Wat werkt die flash in de browser toch verbazingwekkend soepel. :)
Veel soepeler dan de adobe 11 op de galaxy..

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-10 16:14
Eindelijk mijn Z10 weer terug. Toestel is geswapped. En nu kan ik eindelijk weer een headphone aansluiten op mijn Z10.

Ik moet zeggen dat het na 2 weken 9900 weer even wennen is. Vooral de grootte van het toestel is iets waar mijn handen weer aan moeten wennen. Maar kwa OS beleving blijft het een top apparaat. Hopen dat die deze keer heel blijft, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
TDCCBB schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 09:10:
Eindelijk mijn Z10 weer terug. Toestel is geswapped. En nu kan ik eindelijk weer een headphone aansluiten op mijn Z10.

Ik moet zeggen dat het na 2 weken 9900 weer even wennen is. Vooral de grootte van het toestel is iets waar mijn handen weer aan moeten wennen. Maar kwa OS beleving blijft het een top apparaat. Hopen dat die deze keer heel blijft, haha.
mooi dat je hem weer hebt _/-\o_

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
Ha ja dank je. In de laatste twee weken nog absolute must have apps erbij gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Enige wat ik gebruik is datacheck pro ( vind ik wel een musthave ), Bebuzz, NOS, Flashlight torch, Sparkme (free), om een leuke avatar te maken op Crackberry , Saylt, Message ringtones en wallpaper ChangerHD :) en uiteraard Whatsapp etc

[ Voor 12% gewijzigd door dave1972 op 08-05-2013 15:41 ]

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
Ik ben zeer autistisch wanneer het gaat om openstaande apps in active frames. Dus BeBuzz en consorten laat ik nog even achterwege. Overigens is het goed instellen van profielen zoals op de 9900 echt iets wat ik wel mis op de Z10. Gelukkig heeft de Z10 wel meer pluspunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Ik laat er ook maar twee open hoor en dat is datacheck pro ( die datacheck kan je trouwens wel gewoon uit zetten ;) ) en bebuzz :)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-10 09:54

NvU

@Dave1972

Een vraagje ik overweeg ook Bebuzz te gaan gebruiken, maar werkt hij ook als je een groepsbericht krijgt bij Whatsapp? Ik gebruikte op mn bold ook zo'n app (andere als bebuzz naam vergeten) maar die werkte niet bij een groepsbericht dus had ik er nog niet zo heel veel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
@NvU hij werkt nog niet met Whatsapp ( schijnt nog niet mogenlijk te zijn door BB ) maar dat kan je wel gewoon bij whatsapp zelf doen toch ? ik zelf werk nooit met groepsberichten :)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dave1972 schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 17:04:
@NvU hij werkt nog niet met Whatsapp ( schijnt nog niet mogenlijk te zijn door BB ) maar dat kan je wel gewoon bij whatsapp zelf doen toch ? ik zelf werk nooit met groepsberichten :)
je kan groepen aan maken bijvoorbeeld vast kroeg vrienden, collega op de afdeling etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU

NvU

Verwijderd schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 22:15:
[...]

je kan groepen aan maken bijvoorbeeld vast kroeg vrienden, collega op de afdeling etc.
ja dat snap ik maar ik bedoelde meer op of het aanpassen van bijvoorbeeld de led ook werkt met groepsberichten ik had een app op mijn bold en die had ik bijvoorbeeld een blauw/groen lampje bij Whatsapp maar zodra je een groepsbericht kreeg bleef hij gewoon rood ipv wat ik had ingesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-10 16:40

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

NvU schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 16:52:
@Dave1972

Een vraagje ik overweeg ook Bebuzz te gaan gebruiken, maar werkt hij ook als je een groepsbericht krijgt bij Whatsapp? Ik gebruikte op mn bold ook zo'n app (andere als bebuzz naam vergeten) maar die werkte niet bij een groepsbericht dus had ik er nog niet zo heel veel aan.
Raar, op mijn Bold met BeBuzz was WhatsApp Blauw en WhatsApp Groep Geel, denk dat er toch bij jou iets mis ging :X .

Overigens neig ik, door de ervaringen van BeBuzz op m'n Bold meer naar het nieuwe HUB++, hoewel deze (door API beperkingen) ook nog geen mogelijkheid heeft je WhatsApp LED te vervangen lijkt het dat deze ontwikkelaar zich meer in "De Community" begeeft dan BeBuzz, vlak voor / na een Release is BeBuzz heel aanspreekbaar, maar vlak daarna is het stil, doodstil.

Overigens denk ik dat API openstelling vanuit BB niet direct het juiste resultaat heeft, bij de "Native Profile App" op m'n BB OS4, OS5, OS6, en OS7 stond WhatsApp Bericht en WhatsApp Groepsbericht al appart vermeld, in BB10 is WhatsApp een enkele entry in de Profile App. Hetzelfde zie je bij Twitter en Facebook, hoop dat ze nog grote stappen gaan maken op Profiel ondersteuning, als elke App maar een soort Notificatie mag gebruiken wordt het nog erg jammer.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU

NvU

JunkieXP schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 01:57:
[...]

Raar, op mijn Bold met BeBuzz was WhatsApp Blauw en WhatsApp Groep Geel, denk dat er toch bij jou iets mis ging :X .

Overigens neig ik, door de ervaringen van BeBuzz op m'n Bold meer naar het nieuwe HUB++, hoewel deze (door API beperkingen) ook nog geen mogelijkheid heeft je WhatsApp LED te vervangen lijkt het dat deze ontwikkelaar zich meer in "De Community" begeeft dan BeBuzz, vlak voor / na een Release is BeBuzz heel aanspreekbaar, maar vlak daarna is het stil, doodstil.

Overigens denk ik dat API openstelling vanuit BB niet direct het juiste resultaat heeft, bij de "Native Profile App" op m'n BB OS4, OS5, OS6, en OS7 stond WhatsApp Bericht en WhatsApp Groepsbericht al appart vermeld, in BB10 is WhatsApp een enkele entry in de Profile App. Hetzelfde zie je bij Twitter en Facebook, hoop dat ze nog grote stappen gaan maken op Profiel ondersteuning, als elke App maar een soort Notificatie mag gebruiken wordt het nog erg jammer.
Oke hmm naja ik koop nu toch nog niet zo'n app totdat er een update komt met inclusief de aanpassingen voor whatsapp want anders heeft het voor mij weinig zin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU

NvU

Ik heb vandaag geprobeerd instagram te installeren maar ik krijg hem niet ingelogd ook niet via facebook login, want dan log ik in ziet hij mij account en als ik dan inlog krijg ik te zien dat mijn reqeust niet verwerkt kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
NvU schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 12:34:
Ik heb vandaag geprobeerd instagram te installeren maar ik krijg hem niet ingelogd ook niet via facebook login, want dan log ik in ziet hij mij account en als ik dan inlog krijg ik te zien dat mijn reqeust niet verwerkt kan worden.
Dat had ik ook gister, maar na 5 keer opnieuw proberen vandaag werkte het wel ineens. Dus een gevalletje de aanhouder wint.

Sign in -> forgot password -> reset password with facebook -> wait -> fill in new password -> wait and pray -> finished.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
weer een nieuwe leak van lbfe 10.1.0.1762_STL100-2 :)

http://forums.crackberry....1762-stl100-2-3-a-805185/

En boy oh boy wat is die smooth !! _/-\o_

[ Voor 68% gewijzigd door dave1972 op 10-05-2013 18:50 ]

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Opti
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-09 13:02
dave1972 schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 17:52:
weer een nieuwe leak van lbfe 10.1.0.1762_STL100-2 :)

http://forums.crackberry....1762-stl100-2-3-a-805185/

En boy oh boy wat is die smooth !! _/-\o_
Heb jij hem al geïnstalleerd Dave? Aanrader dus?
Is dit nu ook tevens als het ware de 'officiele en volledige' 10.1 update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10.1.0.1762 STL100-2 hier volledige OS - downloaden

Downloaden
backup maken of start van scratch
link automaitsch herkennen toestel uitzetten en link afsluiten
Download uitpakken. exe starten en dos promt start op.
Toestel aanlsuiten
wacht tot het toestel na 10-15 minuten klaar is.
na pincode en doorloop bediening - batterij eruit
batterij weer terug en je mag weer opstarten
Backup of gewoon alles weer installeren

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2013 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Elahkneh schreef op donderdag 18 april 2013 @ 13:44:
https://www.dropbox.com/s/w8o01hkv19lhw4u/nl.rabomobiel.bar

Net uit de playstore gehaald , oudere versies werken niet meer ivm update :)

Ik gebruik apk downloader : http://www.howtogeek.com/...id-apps-from-google-play/

Je bent een google account nodig en een android device en klaar is kees .
Op diverse websites staan vaak oudere en niet werkende apk's , dan is dit de ideale oplossing .
Ik zet ze zelf om naar .bar , heb dev certificaten om dit te doen.
Duurt me allemaal veel te lang via apk2bar :)
Aangezien jij ze handmatig omzet, en het lijkt dat er een App ID Conflict is bij APK2BAR, wil ik vragen of jij deze APK voor mij wil omzetten zodat ik m'n Android TV Remote kan bedienen. Thanks =)!

http://w3.junkiexp.com/du...emoteControl%20V1.1.0.apk

[ Voor 4% gewijzigd door JunkieXP op 11-05-2013 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Big-Opti schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 21:04:
[...]

Heb jij hem al geïnstalleerd Dave? Aanrader dus?
Is dit nu ook tevens als het ware de 'officiele en volledige' 10.1 update?
Het is een leak maar wel volledig en werkt erg goed, aanrader dus :)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-10 22:47
JunkieXP schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 08:46:
[...]

Aangezien jij ze handmatig omzet, en het lijkt dat er een App ID Conflict is bij APK2BAR, wil ik vragen of jij deze APK voor mij wil omzetten zodat ik m'n Android TV Remote kan bedienen. Thanks =)!

http://w3.junkiexp.com/du...emoteControl%20V1.1.0.apk
Hij gaf wel wat fouten, maar probeer deze eens: https://dl.dropboxusercon...emoteControl%20V1.1.0.bar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Opti
Thx NLB en Dave, heb vannacht de laatste leak geïnstalleerd en hij lijkt het te doen, echter kom ik niet in language settings. Heeft iemand anders daar ook problemen mee? Verder nog geen problemen ondervonden. Nog geen oplossing kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Taal en invoer bedoel je ? daar kom ik gewoon in geen problemen mee, of bedoel je wat anders ?

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Voor mensen die een top screenprotector willen http://www.krusell.se/en/products/screenprotectors_mobile

Kost wat maar errug goed en levenslange garantie :)

Filmpje :)

YouTube: Krusell Selfhealing Screenprotector Apple iPhone 4/4S review en unboxing (NL/BE)

[ Voor 33% gewijzigd door dave1972 op 11-05-2013 11:17 ]

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Opti
dave1972 schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 10:48:
Taal en invoer bedoel je ? daar kom ik gewoon in geen problemen mee, of bedoel je wat anders ?
Dat bedoel ik inderdaad, kom daar niet in. Misschien vanavond nog maar eens een reinstall doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
zou ik zeker doen want ik heb daar dus geen problemen mee, ik kom gewoon overal in :) btw doe jij ook een restore backup ? als ja dan zou ik dat is achterwegen laten en kijken wat er dan gebeurt

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Big-Opti schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 10:46:
Thx NLB en Dave, heb vannacht de laatste leak geïnstalleerd en hij lijkt het te doen, echter kom ik niet in language settings. Heeft iemand anders daar ook problemen mee? Verder nog geen problemen ondervonden. Nog geen oplossing kunnen vinden.
ik had dat probleem met 10.1.0.1627 welke versie heb jij?
.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elahkneh
  • Laatst online: 07-10 23:17
Ik kom idd ook niet in de taal en invoer |:(
Had ik maar gewacht op de officiele release... ;(

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Opti
@NLB: 10.1.0.1762 STL100-2

Denk dat ik de OS nogmaals ga installeren, misschien dit keer een clean install.
Nu had ik mijn contacts / settings teruggezet via BBLink.

Is er een mogelijkheid om je local contacts te backup-en zonder BBLink?
Ik wil ze eigenlijks niet syncen met een mailclient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Laatst online: 10:59
[b]Elahkneh schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 18:11:[/
Wanneer komt de officiële release eigelijk?
Ik zie als maar leaks passeren op crackberry.

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Big-Opti schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 19:03:
@NLB: 10.1.0.1762 STL100-2

Denk dat ik de OS nogmaals ga installeren, misschien dit keer een clean install.
Nu had ik mijn contacts / settings teruggezet via BBLink.

Is er een mogelijkheid om je local contacts te backup-en zonder BBLink?
Ik wil ze eigenlijks niet syncen met een mailclient.
Hmm wilde net zeggen dat ik ze weer sync met google maar dat wil je dus niet, ik zou eerst f een clean install doen en daarna kijken of je die problemen die je had nog steeds hebt zo niet dan daarna je contacten terug zetten via BBlink :)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Gunth schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 19:56:
[...]

Wanneer komt de officiële release eigelijk?
Ik zie als maar leaks passeren op crackberry.
Dat weet niemand, maar de laatste leak is al verder dan dat de release zal zijn :+

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Elahkneh schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 18:11:
Ik kom idd ook niet in de taal en invoer |:(
Probeer is een clean install :*)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Opti
Zojuist de 1762 installer opnieuw gedownload, fresh geinstalled en een batterypull na die tijd gedaan.
Maar kan vervolgens nog steeds niet in "taal en invoer" komen. Nou is het momenteel niet zo cruciaal maar vindt het maar een vreemde bug, helemaal omdat de meesten hier juist helemaal geen last van hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elahkneh
Super, nu hoef ik iig niet nog een poging te wagen!
Mijn ervaring tot nu toe : crappy o.s, kan me niet voorstellen dat dit een officiële os is.
Ik gok dat er een handige wizzkid wat in elkaar heeft gezet.

De flow is weg, android runtime hapert, beetje lag bij switchen van apps.
Grote pluspunt is de hub. Nl alert, w'app, windows live messenger , pin to pin. Allemaal netjes hun eigen sectie.

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Big-Opti schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 22:15:
Zojuist de 1762 installer opnieuw gedownload, fresh geinstalled en een batterypull na die tijd gedaan.
Maar kan vervolgens nog steeds niet in "taal en invoer" komen. Nou is het momenteel niet zo cruciaal maar vindt het maar een vreemde bug, helemaal omdat de meesten hier juist helemaal geen last van hebben.
Opnieuw downloaden en weer herinstallatie. ik las dat iemand dat had gedaan en daarbij sim en geheugen
kaart had verwijderd.

Bij welke provider zit je ben benieuwd of je KPN T-Mobile, etc hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Opti
Heb een Simyo simkaartje, Z10 100-2 model.

Maar ben nu na veel pijn en moeite STOCK OS weer aan het installeren: .10.0.10.90 via de website want BB Link werkte niet mee!

Blackberry Link begon namelijk ook moeilijk te doen, restoren liep tot 100% complete maar kreeg nooit de finished melding, met als gevolg dat ik zowel BB LInk als me telefoon moest resetten. Vervolgens bleek de restore wel gelukt te zijn maar op deze manier werkt het niet prettig.
Vervolgens kon ik niet eens via BB Link, restore device software doen, de button reageerde helemaal niet. En als klapper op de vuurpijl zat Link mijn pc recourses te verneuken, waardoor Pokerstars crashte, en ik een goed handje misliep :( Hoop dat ze nodig de boel eens fixen.

Ik blijf voorlopig nog ff op de oude OS en wacht nog even de dagen naar de BB LIVE / JAM af.
Zijn namelijk geruchten dat verschillende providers de 10.1 OS officieel gaan uitbrengen komende week, mogelijk is die vriendelijker voor mijn Z10tje.

Thx voor het meedenken / support!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
Bb link is idd een ramp.
Ik werk wel met een Mac maar het draait met momenten echt niet lekker.

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
blijf het maar vreemd vinden dat het voor het ene toestel ( zoals de mijne stl-2 ) allemaal perfect is en voor sommige niet helemaal je van het is, ik zit trouwens bij vodafone Afbeeldingslocatie: http://img580.imageshack.us/img580/9121/img00000002.pngAfbeeldingslocatie: http://img708.imageshack.us/img708/4098/img00000003.png

[ Voor 75% gewijzigd door dave1972 op 12-05-2013 09:36 ]

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-09 08:16
Ik heb hem ook geupdate naar 1762
Geen last gehad dat ik niet bij de taal en invoer kan komen.
alleen mijn backup bleef hangen op 11% :|
Nu probeer ik ze maar handmatig terug te zetten ipv alles tegelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke. Ik heb een workaround voor taal probleem en het werkt !

installeer eerst .90 of .116 terug en installeer het, daarna gewoon alles doorlopen inclusief je blackberry ID account en ga nu gewoon naar je instellingen voor taal en input. Pas alles aan zoals je dat standaard wil hebben.

Nu link opstarten en maak alleen een backup van je settings. Dit zal ongeveer 2.3 mb zijn en ndat de backup is gemaakt koppel je toestel los

Sluit Link

Installeer nu 1762 als deze klaar is weer alles doorlopen en id account aanmaken en daarna Naam apparaat toevoegen en weer aansluiten op Link.

Backup alleen instellingen

je begint weer vanaf scratch

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2013 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elahkneh
Pff wat een gedoe om bij taal en invoer te komen. Ik wacht wel rustig op de officiële release.
Duurt vast niet lang meer :)

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
Elahkneh schreef op zondag 12 mei 2013 @ 13:22:
Pff wat een gedoe om bij taal en invoer te komen. Ik wacht wel rustig op de officiële release.
Duurt vast niet lang meer :)
Kan je die 10.1 versie dan ook gewoon over the air downloaden , op je toestel via wifi of 3/4g ?

Mijn z10 zegt tot nu toe dat ik over de meest recente versie beschik , 10.0.10.738.

[ Voor 16% gewijzigd door janzeeschuimers op 12-05-2013 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elahkneh
Alle updates zijn ota te downloaden , als de provider ze maar pushed :)

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
janzeeschuimers schreef op zondag 12 mei 2013 @ 15:10:
[...]

Kan je die 10.1 versie dan ook gewoon over the air downloaden , op je toestel via wifi of 3/4g ?

Mijn z10 zegt tot nu toe dat ik over de meest recente versie beschik , 10.0.10.738.
Normaal gezien wel,volgens ik lees op cb is het wel een goeie gig dus zal wel ff duren.
Ik heb hier 10.0.10.690 en ook blijkbaar de recentste .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Allaboutphones heeft zijn review blijkbaar aangepast.
hij kreeg destijds, bij de introductie, 3 sterren en heeft er na deze review
een ster bij gekregen. Kan alleen niet ontdekken met wel firmware ze dit hebben
getest. Zie alleen staan dat ze hem 2 dagen geleden op YouTube hebben gezet.
http://youtu.be/LGa5K7bwgY8

[ Voor 3% gewijzigd door ronaldinho op 12-05-2013 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Dat is de eerste, moet zeggen netjes gedaan :)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo even een crash test gedaan met 8 apps open

NOS app aan en Journaal starten , MP3 speler aan Therapy starten, Nobex op radio 538 aan , Movieplayer en video draaien, CB app aan, Downloaden via browseer, Weer animatie met buienradar(loop) en daarnaast BiPlane 3D game met vliegtuigje spelen en alles draait tegelijk.

Na 2 minuten spelen/gamen even geheugen bekeken en had nog 460 Mb over. daarna elke app even aangeklikt en verkleind en alles speelt ook gewoon door. Weer terug in de game en kan nog steeds zonder lag spelen.

Weer uit het spel een een groepswhat's app verzonden en daarna weer verder gebrowsd terwijl donwloaden bijna klaar was. Weer terug naar de Game en alles blijft ook gewoon doorgaan. alle die geluiden van mp3,journaal.radio blijven door komen. Na 10 minuten maar eens gestopt want het journaal was ook afgelopen .

Draai 1761 en tot nu toe draait het goed. <3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Opti
Klinkt goed NLB maar werd hij ook warm?

ps. lees net dat de Skype preview nu ook officieel uit is voor de Z10 als je de 10.1 update draait.
En vooral dat laatste (de leak version) nou niet goed werken op mijn telefoon, had het vanochtend nog geprobeerd volgens de laatste tip van NLB maar geen succes.

Ik hoop dan ook maar dat KPN / Simyo nieuwe updates blijven doorvoeren. Op mijn oude 9700 moest ik altijd OS'en van andere providers downloaden om een nieuwe firmware te krijgen waarin toch enkele bugs / verbeteringen zaten die ik wel kon gebruiken.

update:

Ik kan toch maar niet opgeven, ik wil er achter komen waarom het niet werkt! |:(

Ok door steeksgewijs dingen te veranderen ben ik een klein stapje dichterbij het probleem.
Ik was nog even aan het teruglezen en zag ineens dat NLB wat had gezegd over simkaart en sdkaart.

Nu heb ik voor de gein eens mijn Z10 gebatterypulled om de simkaart er uit te halen en wat blijkt tot mijn verbazing: zonder mijn Simyo simkaart kom ik wel in Language and Input. Doe ik hem er weer in en restart mijn Z10, kan ik er weer niet in 8)7

[ Voor 33% gewijzigd door Big-Opti op 12-05-2013 23:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Verwijderd schreef op zondag 12 mei 2013 @ 21:27:
Zo even een crash test gedaan met 8 apps open

NOS app aan en Journaal starten , MP3 speler aan Therapy starten, Nobex op radio 538 aan , Movieplayer en video draaien, CB app aan, Downloaden via browseer, Weer animatie met buienradar(loop) en daarnaast BiPlane 3D game met vliegtuigje spelen en alles draait tegelijk.

Na 2 minuten spelen/gamen even geheugen bekeken en had nog 460 Mb over. daarna elke app even aangeklikt en verkleind en alles speelt ook gewoon door. Weer terug in de game en kan nog steeds zonder lag spelen.

Weer uit het spel een een groepswhat's app verzonden en daarna weer verder gebrowsd terwijl donwloaden bijna klaar was. Weer terug naar de Game en alles blijft ook gewoon doorgaan. alle die geluiden van mp3,journaal.radio blijven door komen. Na 10 minuten maar eens gestopt want het journaal was ook afgelopen .

Draai 1761 en tot nu toe draait het goed. <3
Is WhatsApp nu in de HUB overview uit te zetten met deze leak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU

NvU

Big-Opti schreef op zondag 12 mei 2013 @ 21:45:

ps. lees net dat de Skype preview nu ook officieel uit is voor de Z10 als je de 10.1 update draait.
En vooral dat laatste (de leak version) nou niet goed werken op mijn telefoon, had het vanochtend nog geprobeerd volgens de laatste tip van NLB maar geen succes.
Ik draai Skype via een bar file van de app op de officiële Q10 die werkt prima hier op mijn Z10, misschien handig als je echt niet kan wachten op de officiële versie voor de Z10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972

Ik hoop dan ook maar dat KPN / Simyo nieuwe updates blijven doorvoeren. Op mijn oude 9700 moest ik altijd OS'en van andere providers downloaden om een nieuwe firmware te krijgen waarin toch enkele bugs / verbeteringen zaten die ik wel kon gebruiken.

update:

Ik kan toch maar niet opgeven, ik wil er achter komen waarom het niet werkt! |:(

Ok door steeksgewijs dingen te veranderen ben ik een klein stapje dichterbij het probleem.
Ik was nog even aan het teruglezen en zag ineens dat NLB wat had gezegd over simkaart en sdkaart.

Nu heb ik voor de gein eens mijn Z10 gebatterypulled om de simkaart er uit te halen en wat blijkt tot mijn verbazing: zonder mijn Simyo simkaart kom ik wel in Language and Input. Doe ik hem er weer in en restart mijn Z10, kan ik er weer niet in 8)7
Misschien gek maar misschien komt het omdat simyo niet internationaal is ?

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

update:

Toestel gaat bij opstarten een check doen en ik had inderdaad ook mijn simkaart eruit gehaald maar ook met en kwam geen verschil tegen. Bij mij was het dus gewoon oude OS installeren welke werkt en alleen aanpassing met language en toestelnaam en dan backup draaien van alleen settings. Nieuwe OS installeren en dan backup settings. Kan nog steeds niet in language komen met of zonder kaart. Backup setting heeft gewerkt gelukkig en heb ook engels/nederland en autocorrectie is uit _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het toestel werd niet heet of extreem warm na 10 minuten dus zit wel goed. Batterij ging wel opeens met 10% ofzo naar beneden :) Whatsapp en Messenger zitten beide ook in de HUB nu.

Bij skype wel opletten dat je afmeld als je stopt anders blijft het gewoon aan staan.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2013 10:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2013 @ 10:42:
Whatsapp en Messenger zitten beide ook in de HUB nu.
Maar zijn ze ook uit te zetten in de algemene HUB, dus bij HUB beheer uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU

NvU

Iemand die toevallig een hardloop app gebruikt en die aan kan raden?

Of iemand die weet waar ik de bar file van looptijden.nl vandaan kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Opti
Looptijden.nl ken ik niet maar Endemondo gaat zeer waarschijnlijk deze week hun app aankondigen voor BB10.

Zelf heb ik Sports Tracker geïnstalleerd en mits hij niet crashed werkt het. De eerste versie was super buggy maar er is inmiddels een update uitgekomen en deze schijnt beter te zijn. Het liefst gebruik ik eigenlijks Adidas Micoach maar die is niet beschikbaar en port werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

NvU schreef op maandag 13 mei 2013 @ 12:09:
Iemand die toevallig een hardloop app gebruikt en die aan kan raden?

Of iemand die weet waar ik de bar file van looptijden.nl vandaan kan halen?
Ik hoop stiekem nog steeds dat de Nike Running App (via een Android Port) beschikbaar komt, draai zelf nu Sports Tracker, maar mis daar toch teveel in (Countdown voor aanvang, om je telefoon op te bergen, Audio Coach die aangeeft hoe je er (per KM) voor staat en kreeg het niet eens geshared naar Sports Tracker, laat staan Twitter en Facebook), neem nu dus m'n 9900 met Endomondo mee. Hopelijk word deze morgen aangekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
Die Sports Tracker werkt slecht bij mij. Reed volgens de GPS 120 km/uur op mijn fiets.

Ik heb mijn 9900 er nog naast met extra sim kaart puur voor Adidas MiCoach, welke echt perfect werkt. Vooral de trainingsschema's vind ik prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• in2duhCore
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-03 17:57
Ik heb sinds een week de Z10 gekregen om mee te testen maar in die week is het toestel al 5 x vastgelopen (voornamelijk tijdens het gebruik van de browser of de youtube app) en het toestel gaat dan na 5 minuten spontaan in de reboot. Is dat normaal, zijn dit nog kinderziektes van het OS of heb ik defect toestel te pakken? Het toestel is verder helemaal up to date bijgewerkt. Ook merk ik dat er nog extreem weinig apps beschikbaar zijn voor het toestel die al wel op mijn oude Bold stonden, gaat hier binnenkort verandering in komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04-2021
in2duhCore schreef op maandag 13 mei 2013 @ 14:37:
Ik heb sinds een week de Z10 gekregen om mee te testen maar in die week is het toestel al 5 x vastgelopen (voornamelijk tijdens het gebruik van de browser of de youtube app) en het toestel gaat dan na 5 minuten spontaan in de reboot. Is dat normaal, zijn dit nog kinderziektes van het OS of heb ik defect toestel te pakken? Het toestel is verder helemaal up to date bijgewerkt. Ook merk ik dat er nog extreem weinig apps beschikbaar zijn voor het toestel die al wel op mijn oude Bold stonden, gaat hier binnenkort verandering in komen?
Ik denk dat je een maandagochtend model te pakken hebt. Mijn Z10LE werkt nu al zo'n 1,5 maand en ik heb tot op heden nog geen vastloper of spontane reboots gehad. Overigens is de youtube app gewoon een 'link' maar de mobiele versie van youtube in je browser.

Tja je laatste vraag hangt natuurlijk af van de originele ontwikkelaars. Stuur ze een berichtje met de vraag of ze de intentie hebben om hun apps om te zetten naar BB10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-09 07:34
Mijn Z10 loopt (helaas) ook regelmatig vast. Het lijkt een probleem te zijn in het OS waar (gelukkig) niet iedereen last van heeft. Ik heb inmiddels begrepen dat dit probleem in OS 10.1 wel getackeld is. Nog even geduld dus. De geruchten gaan dat OS 10.1 deze week tijdens BlackBerry Live ook officieel gereleased wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• in2duhCore
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 31-03 17:57
iBenshi schreef op maandag 13 mei 2013 @ 15:13:
Mijn Z10 loopt (helaas) ook regelmatig vast. Het lijkt een probleem te zijn in het OS waar (gelukkig) niet iedereen last van heeft. Ik heb inmiddels begrepen dat dit probleem in OS 10.1 wel getackeld is. Nog even geduld dus. De geruchten gaan dat OS 10.1 deze week tijdens BlackBerry Live ook officieel gereleased wordt.
ok, goed om te horen dat er meer mensen last van hebben en hopelijk in de komende update verholpen. Ik heb het toestel aangesloten op onze nieuwe BES 10 server en vind het ideaal dat je nu een persoonlijk en zakelijk profiel gescheiden van elkaar kunt gebruiken. Ben nog niet helemaal overtuigd van het nieuwe OS, de app world is ook erg beperkt, hopelijk wordt hier nog flink aan gesleuteld de komende tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in2duhCore schreef op maandag 13 mei 2013 @ 15:20:
[...]

ok, goed om te horen dat er meer mensen last van hebben en hopelijk in de komende update verholpen. ...
hoi, ik heb ook sinds levering begin april last van deze spontane "reboots", soms in een App, maar soms gewoon in "steady" state als de telefoon op tafel ligt oid.. ook gemiddeld 1x per nacht als ik hem aansluit op de meegeleverde USB-lader, vreemd genoeg niet als ik hem oplaad met de PB snellader..

op Crackberry.com staan behoorlijk wat threads hierover,
http://forums.crackberry....pdate-806213/#post8471088
en
http://forums.crackberry....t-during-911-call-806057/
en
http://forums.crackberry....roblem-806126/index3.html

en ook Blackberry zelf heeft hierover een KB-artikel geplaatst
http://btsc.webapps.black...&cmd=displayKC&docType=kc

het lijkt om verschillende mogelijke oorzaken te gaan die allemaal hetzelfde effect hebben, een auto-reboot, door de ingebouwde trigger van OS10 te activeren die het systeem "beschermd" tegen oververhitting ed

het gebeurd met alle 4 de uitgeleverde versies van de Z10, en ook bij meerdere carriers, zij het niet in "gelijke" verhouding; het is waarschijnlijk een combinatie van hardware-software-RF network als ik de meest recente posts hierover moet geloven, waarbij eea dus via de combo Blackberry-carrier opgelost moet worden

wel moet je eerst volgende "possibles" als oorzaak uitsluiten:
1 defecte/beschadigde micro-SIM (omwisselen bij carrier)
2 defecte/beschadigde microSDHC memory-card (nieuw class 10 kaartje erin en Z10 laten formatteren)
3 corrupte/gesideloade Android Apps (wordt minder "likely" door verbeterde Android Runtime in 10.1 schijnt)

als het "rebooten" na deze stappen doorgaat (zoals 2 a3 x per dag bij mij :( ) dan kan het dus alleen nog maar aan hardware - software - netwerk of een combinatie daarvan liggen; meestal wordt ook de batterij "warm" (>40 graden) voordat de reboot plaatsvind, een indicatie dat de CPU erg hard moet werken..

het finale oordeel is er nog niet:
- of het is puur een software issue, wat met OS10.1 kan worden opgelost (icm met specifieke carrier settings, want de ene heeft er meer last van dan de andere)
- of het is toch een "bad unit" hardware issue: meest genoemde zaken zijn de "faulty battery connector" en een "CPU-issue", en er zijn gemengde verhalen over het "omruilen" van een defecte unit, soms lost het het auto-rebooten op, soms wordt het zelfs erger
- het is een combo-issue, mn bij bepaalde RF-carrier settings en aan randen van dekkingsgebied van 3G - Edge - 2G etc

daarom is het van belang om ook je Carrier hiermee te blijven bevragen, ik doe dat bij Vodafone, maar die claimen hiervan nog niet eerder gehoord te hebben, terwijl ik zowel hier als op Crackberry andere NL-Z10 eigenaars zelfde issue zie rapporteren. Ik ga vandaag ook een incident aanmaken bij Blackberry zelf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
Vandaag begint BB Live, erg benieuwd naar hetgeen aangekondigd gaat worden allemaal. Wat verwachten jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf al wat Z10 verkocht en nog geen klachten en zelf ook het toestel bij 7 weken en OS x.90 en x.116 gedraaid en nu 10.1.0.1726 en gaat allemaal goed.

Heb ook deze week een stress test gedaan vandik 10 minuten en zoveel mogelijk geopens. MP3, Streaming NOS journaal, Videospeler aan, via browser downloaden en zelfs bi-plane aan het spelen geweest en wisselde wat en tussendoor browsen en whatsappen en terug naar journaal maar gelukkig geen probleem en blijf soepel lopen, had ook nog bovende 400 Mb over qua geheugen. Werd wel wat warm maar niet zorgmaken. Mij oude android toestel had dit ook en die ging wel steeds om de 2-3 weken booten spontaan dus het gekke is dat met de Blackberry dit niet heb.

Trouwens Apple iphone 5 rebooten ook wel eens spontaan zonder reden maar omdat dit een nieuw toestel is en mensen eerder negatieve dingen kwijt willen dan positieve dan wordt het al snel groot
uitgemeten terwijl het mischien om 10.000 toestellen gaat op 3.000.000 OS 10 toestellen. Dus dan
is het ook moeilijk uit te zoeken. Provider OS-en die problemen geven op eigen netwerk is software maar
problemen met simkaarten en Sideloads zijn andere problemen en zijn alleen op te lossen door het te vervangen cq verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elahkneh
Er zit een leuke bug in de laatste leak. Zodra ik een sms ontvang van een afzender die niet in mijn telefoon staat word ie weergegeven met de naam van een bestaand contact!
Levert leuke situaties op haha!

12 x 330WP | Oost/west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

gwystyl

Beugeltje dan maar?

@nlb; enig idee wanneer de Q10 en R10 beschikbaar zijn/komen? Mijn vrouw zit nu met een android QWERTY toestel, maar dat ding is verschrikkelijk traag en heeft veel te weinig geheugen. Een BB Curve zou voor haar wel voldoen verwacht ik, maar als ze toch over moet naar een nieuw toestel ga ik haar liever een echt nieuw toestel aanprijzen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU

NvU

er is net aangekondigd op BB Live dat 10.1 vandaag uitkomt eind van de week zullen de meeste providers hem beschikbaar hebben. In Amerika wat later.

Daarnaast net een nieuwe BB10 aangekondigd genaamd de Q5. Komt deze zomer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eelco_akker
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
10.1 is nu beschikbaar via OTA voor TELE2 :)

(10.1.0.273)

[ Voor 15% gewijzigd door eelco_akker op 14-05-2013 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Als je de laatste leak draait krijg je de update dan ook ?

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
Vodafone update is ook beschikbaar 10.1.0.273

En BBM wordt cross platform. Erg benieuwd of dat een succes wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04-2021
bla.

[ Voor 104% gewijzigd door falcon4ever op 14-05-2013 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-09 10:52
Ik heb nog niks. Draai de leak .1726 en provider vodafone.
Pagina: 1 ... 11 ... 48 Laatste