Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opazo
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 14-09 10:15
Karel VH schreef op maandag 10 november 2014 @ 16:00:
Ik heb enkele dagen terug 10.2.1.3062 geïnstalleerd en heb vandaag het probleem dat mijn batterij echt leegloopt. Ik keek daarnet en had nog 20%. Ik vond hem warm dus heb ik gereboot. na de reboot (1 min later?) was dit nog 10%. Nu, nog een paar minuut later 6%. Hier lijkt elke minuut nog een procent van af te gaan.

Nog mensen die iets gelijkaardigs meegemaakt hebben?
heb zelf geen problemen met deze firmware; heb wel eens memory problemen gehad met een vorige firmware, opnieuw starten loste dat dan op.
Check anders even met de BlackBerry Virtual Expert app; hierin kun je (per app) o.a. het geheugengebruik zien..

http://forums.crackberry....rtual-expert-bbve-921876/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rscheper schreef op maandag 10 november 2014 @ 20:19:
Gisteren m'n Z10 laten vallen :( scheur in het scherm en touchscreen reageert nergens meer op.. Nu tijdelijk Android, maar toch snel terug naar een BB.. Vind alleen de Z30 en de Passport te prijzig.
Een nieuw geniune scherm via int. Kanalen is vaak spotgoedkoop.
Geen idee of het nu nog zo is maar mn broertje was 3 maanden terug voor dezelfde oplossing voor een tientje klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 06:15
rscheper schreef op maandag 10 november 2014 @ 20:19:
Gisteren m'n Z10 laten vallen :( scheur in het scherm en touchscreen reageert nergens meer op.. Nu tijdelijk Android, maar toch snel terug naar een BB.. Vind alleen de Z30 en de Passport te prijzig.
Anders heb ik nog wel een Z10 met bon en dock;).

• Hatsieflatsie
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-09 10:32
Weet iemand waar ik een Blackberry Classic kan pre-orderen?

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:12
Hatsieflatsie schreef op donderdag 13 november 2014 @ 20:53:
Weet iemand waar ik een Blackberry Classic kan pre-orderen?
+1 dat wordt echt mijn volgende toestel!

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mijn Z10 sinds eind juli van dit jaar en komende van een iPhone moest ik echt ontzettend wennen. Zelfs als gevorderde gebruiker. Niet dat mijn Z10 een slechte telefoon was, maar het was gewoon... zo anders. Ik heb regelmatig er aan gedacht om toch maar een tweedehands iPhone aan te schaffen, maar omdat ik wéér een nieuwe telefoon ook onzin vond toch besloten bij mijn BB te blijven. En eerlijk is eerlijk, de laatste weken merk ik steeds meer hoe zeer ik gehecht ben aan die Canadese Braam! Onbewust merk ik als ik een andere telefoon (iOS/Android) in mijn handen heb hoe zeer ik de swipes, animaties en vooral de Hub mis. Oke, de interface mag wel een opfrisbeurt gebruiken (wat ook zal gebeuren in 10.3) maar als ik daar doorheen kijk ben ik van tevreden gebruiker nu echt een fan geworden van mijn Z10! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-08 12:46
Verwijderd schreef op vrijdag 14 november 2014 @ 22:39:
Ik heb mijn Z10 sinds eind juli van dit jaar en komende van een iPhone moest ik echt ontzettend wennen. Zelfs als gevorderde gebruiker. Niet dat mijn Z10 een slechte telefoon was, maar het was gewoon... zo anders. Ik heb regelmatig er aan gedacht om toch maar een tweedehands iPhone aan te schaffen, maar omdat ik wéér een nieuwe telefoon ook onzin vond toch besloten bij mijn BB te blijven. En eerlijk is eerlijk, de laatste weken merk ik steeds meer hoe zeer ik gehecht ben aan die Canadese Braam! Onbewust merk ik als ik een andere telefoon (iOS/Android) in mijn handen heb hoe zeer ik de swipes, animaties en vooral de Hub mis. Oke, de interface mag wel een opfrisbeurt gebruiken (wat ook zal gebeuren in 10.3) maar als ik daar doorheen kijk ben ik van tevreden gebruiker nu echt een fan geworden van mijn Z10! :)
Collega's vriendin had keuze om over te gaan naar iPhone 5 maar die blijft ook bij de Z10 omdat ze de hub zo prettig vind werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsuranim
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:06

Tsuranim

There is only one

Karel VH schreef op maandag 10 november 2014 @ 16:00:
....10.2.1.3062 geïnstalleerd ... batterij loopt echt snel leeg

Nog mensen die iets gelijkaardigs meegemaakt hebben?
Ja, Ik heb dit ook. Met batteryguru kan ik het stroomverbruik zien. In idle ideaal -0.0 tot -0.1. Indien ik wifi aan heb staan blijft hij standaard op -0.5 wat staan en bij gebruik tot -2.0. Ook mijn Z10 is hiermee na enkele uren leeg. Ik heb een factory reset uitgevoerd, omdat ik dacht dat het zou gaan om geïnstalleerde apps. Nog steeds echter op wifi hetzelfde verbruik idle.
Na een nacht 'idlen' blijkt dat hij na een periode wel terugvalt naar -0.1, met een aantal maal per uur spikes naar -0.5.
Ik heb het idee dat het door 10.2.1.3062 moet komen dat wifi nu zoveel extra gebruikt. Kan dit echter niet terugvinden op internet.
Ik hoop maar dat 10.3 er snel gaat komen. Weet iemand wanneer deze update voor de Z10 nu echt gaat komen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik heb geen last van batterij drains.
Veel geopperde oplossing is mogelijk backup maken van je telefoon en via bb link je OS reloaden.
Dan wordt het OS helemaal schoon erop gezet. daarna even door de setup heen worstelen. En dan backup terug zetten.

[ Voor 17% gewijzigd door vDorst op 17-11-2014 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Sinds 10.3.1.1016 heb ik een batterij die ruim twee dagen meegaat. Dit heb ik daarvoor nog nooit meegemaakt. Mijn advies is belangrijke dingen bewaren en een volledig nieuwe setup doen. Geen Back-up terugzetten daarna.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitz76
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 15:14
(jarig!)
Thanks voor de tip, ga ik ook maar proberen. De battery drain met 10.2.1.3062 ervaar ik namelijk ook.
Dat, en het feit dat het toestel regelmatig spontaan reboot. Hiervoor nog nooit gehad..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had ook last van spontane reboots. Nu een dubbelgevouwen papiertje tussen de accu en cover, sindsdien geen last meer van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
reviews: BlackBerry Passport: indrukwekkend, maar niet voor iedereen

Arnoud (goh, die heeft het niet zo op Blackberry's) reviewt Passport.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Zo'n hele negatieve review vond ik het niet al Iis hij misschien niet helemaal complee. De pluspunten en negatieve punten voor de gem consument, worden besproken.
Je kan er van vinden wat je wilt, maar het is en blijft een feit dat deze telefoon met name ideaal is voor mensen die veel tekst lezen, mailen etc en daarmee zich dus richt op een niche. Een onderscheidend toestel wat mij juist aanspreekt, maar het meerendeel van de consumenten (en daar werd deze review voor geschreven) gaat toch vaak voor de dertien in het dozijn model.

Daarnaast zijn de meeste mensen tegenwoordig erg app-gericht en bepaalde hype-achtige apps zijn dan niet beschikbaar. Begrijp me niet verkeerd, ik gebruik amper apps dus mij boeit het weinig, maar ik denk dat ik hierin in de minderheid ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker626
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
De camera testen tijdens de schemering en dan klagen over de scherpte... :N
(update: er staan enkel donkere schemering foto's in het review)
Jammer...

Op andere sites krijgt de camera juist goede reviews, net als de accuduur:
Afbeeldingslocatie: http://img.clubic.com/07648309-photo-benchmark-389-4337.jpg

Natural Sound testen via een gewone vaste lijn. Weet je wat? Laten we de topsnelheid van deze auto eens testen in een woonerf. Nou zeg, dat valt tegen: de prestaties voldoen niet aan de verwachtingen. Nauwelijks beter dan de gemiddelde andere auto... 8)7
Helemaal niets zeggen over veiligheid & privacy: de USP van BB.

De zakelijke features niet belichten (USP BB). Een warrig besluiteloos verhaal over 'de BB PP is een zakelijk toestel', maar 'we testen geen zakelijke toestellen omdat we de expertise niet hebben' dus hebben we hem zo ook niet getest, 'anders hadden we hem moeten laten liggen'...
:? Wat zeg je nu precies?
En vooral wat is je besluit?

Deze auto heeft 7 zitplaatsen (USP, daarom kopen mensen deze auto). Maar persoonlijk zit ik altijd alleen in mijn auto, dus kan ik dit niet testen. Deze auto behoort niet tot onze doelgroep, maar we testen hem toch. Maar dan een beetje zo half. Wel de linkerstoel, maar niet de andere stoelen. Navigatie en cruisecontrol hebben we ook niet getest want zelf rijden we alleen max 5km naar de supermarkt. En die kan ik zo ook wel vinden; nergens voor nodig die nieuwerwetse fratsen. |:(
Pfff... Stel dat de ANWB zo auto's gaat testen? ;)

Hoe kan het dat Tweakers zo afwijkt van andere reviewers?
:? :? :?

[ Voor 174% gewijzigd door Tweaker626 op 21-11-2014 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoudwokke
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11:18
Hoe kan het dat Tweakers zo afwijkt van andere reviewers?
:? :? :?
Wij hebben veel moeite gedaan om de Passport op dezelfde manier te kunnen testen als andere smartphones. Ik denk dat andere sites daar de fout in zijn gegaan. Ik citeer even mijn eigen reactie:
Dat heeft ons eerst ook hoofdbrekens gekost, maar we bleken een prima oplossing te hebben. We hebben namelijk in ons testlab (voor foto's) lampen waarvan de helderheid handmatig in te stellen is. We hebben toen de helderheid zo ingesteld dat de helderheid op de Passport op 250 cm/m2 uitkwam; na een tijdje gekeken of de Passport die helderheid vasthoudt. Pas daarna hebben we de testen uitgevoerd. Omdat in die ruimte geen daglicht komt, veranderden de lichtomstandigheden dus niet en hebben we de accuduur kunnen meten, zoals op alle andere telefoons.
De camera testen tijdens de schemering en dan klagen over de scherpte... :N
Testfoto's maken we altijd onder diverse lichtomstandigheden, niet alleen met zonlicht overdag, maar ook in mindere lichtomstandigheden. Want weet je, zo maken mensen nu eenmaal foto's met hun telefoon, overal en altijd :) Uit de review:
De camera heeft dankzij zijn resolutie redelijk wat detail, maar wie op pixelniveau gaat kijken ziet dat de verscherping in de software allesbehalve ideaal is. Uitgezoomd ziet het er wel goed uit. De belichting is vaak prima en ook de kleuren komen goed naar voren.
Dat is geen klacht over de scherpte, maar over (softwarematige) verscherping; dat is echt iets totaal anders. Veel camera's in telefoons gebruiken softwarematige verscherping om je te laten denken dat er meer details zichtbaar zijn, maar wat het ook doet is juist de kleine details korreliger maken en dat ziet er vaak niet mooi uit. Ik heb dan ook het verschil aangehouden tussen wat je ziet op detailniveau (bij een portret zie je bijvoorbeeld dat het er niet mooi uitziet rond de ogen) versus de foto als geheel (dat is een leuke foto, ziet er goed uit!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Obama vergeet iets
[YouTube: https://www.youtube.com/watch?v=bLgOP37swOc&feature=player_embedded]

[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2014 18:50 ]

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15-09 18:52
Verwijderd schreef op maandag 10 november 2014 @ 22:56:
[...]

Een nieuw geniune scherm via int. Kanalen is vaak spotgoedkoop.
Geen idee of het nu nog zo is maar mn broertje was 3 maanden terug voor dezelfde oplossing voor een tientje klaar.
Ik moet ook nog een nieuw scherm (heb inmiddels een tweede Z10). Maar op Ebay zie ik alleen een 4g LTE Verizonversie. Ik neem aan dat wij een andere versie hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cops
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20-07-2022
pegagus schreef op donderdag 27 november 2014 @ 09:21:
[...]

Ik moet ook nog een nieuw scherm (heb inmiddels een tweede Z10). Maar op Ebay zie ik alleen een 4g LTE Verizonversie. Ik neem aan dat wij een andere versie hebben?
Ja, STL100-1, no LTE versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

cops schreef op vrijdag 28 november 2014 @ 13:51:
[...]

Ja, STL100-1, no LTE versie.
De STL100-1 is in nederland bijna niet geleverd, en al helemaal niet via de TelCo's met Stenen winkels.

Dit is namelijk de versie zonder 3G.

De STL100-2 is volgens mij gangbaarder in Nederland

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:51
Lastig.. mijn Z10 laten vallen en nu krijg ik van de verzekering een gedeelte weer terug (€250,-), maar nu....... Ik vind de Z10 fantastisch, maar zou graag een Z30 willen om de accu, maar die lijkt me weer een slag te groot qua bediening.. Toch maar weer een Z10? (die verdraaid lastig verkrijgbaar is volgens de PW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:58

knakworst

Get more sats!

Ik weet niet of je een bon moet regelen voor de verzekering. Maar anders zijn er altijd genoeg in de V&A voor een zacht prijsje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitz76
(jarig!)
Ik zou zeggen een Z30 vanwege de betere accu en (naar men zegt) betere ontvangst en geluidskwaliteit.
Heb zelf ook getwijfeld tussen de Z30 en Z10 maar specsgewijs vond ik de hogere prijs van de Z30 niet gerechtvaardigd (mijn mening). Maar als de verzekering meebetaalt, zou ik de sprong wagen - lees er hier in elk geval goede verhalen over. Ik ben zelf overigens voor de Z10 gegaan vanwege het kleine(re) formaat, maar dat toestel gaat binnenkort de deur uit ivm aanschaf Jolla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hjtel
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-02-2024
Flitz76 schreef op maandag 01 december 2014 @ 17:02:
Imaar dat toestel gaat binnenkort de deur uit ivm aanschaf Jolla.
Hoezo de Z10 inruilen voor de Jolla, zo'n eerste, experimenteel toestel van het oude Nokia? Toch niet tevreden met de Z10? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitz76
(jarig!)
Hjtel schreef op maandag 01 december 2014 @ 22:42:
[...]

Toch niet tevreden met de Z10?
Eigenlijk heel tevreden met m'n Z10 :-)
Ik ben alleen al een tijd benieuwd naar Sailfish op de Jolla Phone en kon er nu een voor een redelijke prijs aanschaffen. Twee telefoons vind ik wat overdreven, vandaar dat ik de Z10 weg doe.
Misschien krijg ik vreselijke spijt maar dat merken we vanzelf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:47

RaJitsu

B.S.U.R.

Ik gebruik nu OneDrive om mijn foto's te uploaden. Maar kun je eigenlijk op de een of andere manier ook andere zaken automatisch uploaden? Bijv. foto's die je via Whatsapp binnenkrijgt?

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
Ik gebruik zelf de Box applicatie, deze upload al mijn foto's en video's automatisch.. (althans, dit dien je volgens mij wel in te stellen) op het moment dat ze binnenkomen, als er wifi verbinding is.. en anders de eerst volgende keer dat er een wifi verbinding is.

Dit ongeacht de bron (WhatsApp/mail e.d.)

[ Voor 9% gewijzigd door rscheper op 10-12-2014 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker626
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Box is heel mooi geïntegreerd in BB OS10; werkt prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
Zelf gebruik ik wel eens Dropbox. Automatisch sync heb ik wel uit staan. Merkte namelijk een grotere batterij verbruik als ik dit aan had staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu BlackBerry eindelijk bevallen is van de Classic, wacht ik met smart op de officiële 10.3(.1) uitrol voor de Z10. Schijnt pas in Februari 2015 te zien las ik op CrackBerry ;(

Trouwens. Ik weet niet of ik onder een steen heb geleefd, maar het viel me net op bij een herstart van mijn toestel; als ik het blackberry logo in het midden van dat vierkant indruk verandert het in een percentage hoever het toestel is met het laden van het OS. :)

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2014 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hopelijk komt die update nog binnen de levensduur van het toestel. Hoe lang kun je nodig hebben voor een hoger versienummer binnen hetzelfde OS? Typisch BB om nieuwe toestellen wel te leveren met het meest recente OS, maar bestaande klanten maanden en maanden te laten wachten. De Classic is eigenlijk een refresh van de Q10 en heeft ongeveer dezelfde hardware als de Z10 dus waarom een update naar 10.3 zo lang moet duren snap ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
Verwijderd schreef op maandag 22 december 2014 @ 14:15:
Hopelijk komt die update nog binnen de levensduur van het toestel. Hoe lang kun je nodig hebben voor een hoger versienummer binnen hetzelfde OS? Typisch BB om nieuwe toestellen wel te leveren met het meest recente OS, maar bestaande klanten maanden en maanden te laten wachten. De Classic is eigenlijk een refresh van de Q10 en heeft ongeveer dezelfde hardware als de Z10 dus waarom een update naar 10.3 zo lang moet duren snap ik niet.
Ik vind dat ook jammer, gewoon bij iedere update gelijk alle toestellen voorzien. Net zoals Apple doet. Het kan makkelijk.. Maar ja misschien hopen ze dat mensen een ander toestel kopen met nieuwste software erop ofzo.. Geen goede strategie, gewoon update uitrollen voor iedereen dan is iedereen blij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-06-2019
De mensen binnen Blackberry krijgen nog steeds nachtmerries als ze denken aan de Blackberry Z10. Vooral John Chen krijgt er de rillingen van. De vorige CEO heeft heel wat Z10's laten produceren en Blackberry bleef met heel wat toestellen opgescheept zitten. De miljarden afschrijving op de Z10 dreunt nog steeds na in Waterloo.

Het is gewoon niet zo'n succes geworden voor Blackberry. De Blackberry Rio, doorontwikkeling va de Z3, staat gepland voor februari 2015. Komt met een 5 inch 1280x720 resolutie scherm, 8MP-camera aan de achterkant, 2MP aan de voorkant, een Snapdragon MSM 8960 dual core-processor geklokt op 1,5Ghz, 2GB RAM, uitbreidbaar geheugen en een batterij van 2800mah.

De verwachting is dat het toestel voor een adviesprijs van op of onder de 300 dollar op de markt komt. Ik hoop dat men het lanceert voor 250 dollar. Als ik zo kijk naar de specificaties, dan is het wel een beetje teleurstellend dat men het toestel uitrust met een S4 plus-processor. Processor is hetzelfde als bij de Z10. Verder zijn het wel vrij goede specificaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand ervaring met 4G en wat het effect hiervan is op de Z10 en de accuduur? Ik lees namelijk dat 4G zuiniger zou zijn dan 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

emporio81 schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 15:41:
De mensen binnen Blackberry krijgen nog steeds nachtmerries als ze denken aan de Blackberry Z10. Vooral John Chen krijgt er de rillingen van. De vorige CEO heeft heel wat Z10's laten produceren en Blackberry bleef met heel wat toestellen opgescheept zitten. De miljarden afschrijving op de Z10 dreunt nog steeds na in Waterloo.

Het is gewoon niet zo'n succes geworden voor Blackberry. De Blackberry Rio, doorontwikkeling va de Z3, staat gepland voor februari 2015. Komt met een 5 inch 1280x720 resolutie scherm, 8MP-camera aan de achterkant, 2MP aan de voorkant, een Snapdragon MSM 8960 dual core-processor geklokt op 1,5Ghz, 2GB RAM, uitbreidbaar geheugen en een batterij van 2800mah.

De verwachting is dat het toestel voor een adviesprijs van op of onder de 300 dollar op de markt komt. Ik hoop dat men het lanceert voor 250 dollar. Als ik zo kijk naar de specificaties, dan is het wel een beetje teleurstellend dat men het toestel uitrust met een S4 plus-processor. Processor is hetzelfde als bij de Z10. Verder zijn het wel vrij goede specificaties.
De Voorraad van de Z10 is al een jaar geleden afgeschreven. De Z3 LTE zou in de zelfde prijsklasse moeten zitten als de Z3 en dat is dus onder de 200 euro. Met 10.3.1 is de Z3 al erg leuk en verwacht van de Z3 LTE met snellere processer dat het nog leuker wordt met dank aan BlackBerry OS 10.3.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 17 december 2014 @ 22:51:
Nu BlackBerry eindelijk bevallen is van de Classic, wacht ik met smart op de officiële 10.3(.1) uitrol voor de Z10. Schijnt pas in Februari 2015 te zien las ik op CrackBerry ;(

Trouwens. Ik weet niet of ik onder een steen heb geleefd, maar het viel me net op bij een herstart van mijn toestel; als ik het blackberry logo in het midden van dat vierkant indruk verandert het in een percentage hoever het toestel is met het laden van het OS. :)
BlackBerry 10.3.1 zal wereldwijd uitgerold in februari met de introductie van de Z3 LTE. Er zijn overigens geruchten dat in Noord-Amerika bij Telus dat het al verschijnt in de maand Januari.

Ben erg tevreden met 10.3.1 maar zitten nog wel aardig wat bugs in maar de laatste leak is ook alweer bijna een maand geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-06-2019
Verwijderd schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 22:05:
[...]

De Voorraad van de Z10 is al een jaar geleden afgeschreven. De Z3 LTE zou in de zelfde prijsklasse moeten zitten als de Z3 en dat is dus onder de 200 euro. Met 10.3.1 is de Z3 al erg leuk en verwacht van de Z3 LTE met snellere processer dat het nog leuker wordt met dank aan BlackBerry OS 10.3.1.
De Blackberry Rio is eigenlijk de vervanger voor de geplande Z3 LTE. Er waren plannen om de Z3 LTE naar Europa te brengen, maar daar is niks van terecht gekomen. Nu komt men inderdaad met een doorontwikkelde Z3. Het toestel heeft een hogere resolutie scherm; 1280x720p tegenover 960x540p, 8MP-camera tegenover een 5MP van de Z3 en de batterij is weer een stukje groter; 2800mah tegenover de 2500mah.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
Wat ik wel mis bij de Rio is gelijk de 5Ghz Wifi.
Mogelijk is een Z30 leuker om te hebben? Amoled + 4 mics + 5Ghz wifi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Z3 LTE of Rio of mambunta ofzo zijn uiteindelijk allemaal afgeleid van de Z3 en is gewoon een naampje voor heet beestje :) . De Specs zijn overigens gewoon de z10

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2014 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vDorst schreef op dinsdag 23 december 2014 @ 22:25:
Wat ik wel mis bij de Rio is gelijk de 5Ghz Wifi.
Mogelijk is een Z30 leuker om te hebben? Amoled + 4 mics + 5Ghz wifi.
5GHz daar zou ik de keuze van een smartphone niet vanaf laten hangen. 2,4GHz werkt ook gewoon prima en alle nieuwe toestellen worden geleverd met 4G zodat je onderweg goede snelheden kunt behalen. De meeste routers ondersteunen het nog niet, tenminste wat mensen thuis standaard van hun internetprovider geleverd krijgen. Ook is het op scholen, bij instellingen, bedrijven en winkels geen gebruikelijke band. Als ze echter de Qualcomm MSM8960 die ook in de Z10 zit gaan gebruiken dan is 5GHz gewoon mogelijk omdat het in de chip zit.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2014 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
@ChicaneBT het viel me op.

Ik heb gisteren 10.3.1.1154 maar eens geinstalleerd.
Had ik veel eerder moeten doen.
Ik ben al positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*knip* Trollen naar andere Smartphone merken is hier niet nodig!

[ Voor 109% gewijzigd door Bullet NL op 30-12-2014 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Opti
  • Laatst online: 11:07
10.3.1.1949 Os met 1155 Radio autoloader voor de liefhebbers.
Helaas wel destructive update maar lijkt het, tot nu toe, wel de moeite waard.

Hier te halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-09 09:12
Hallo,

Ik wil misschien een Z10 halen, BBOS10 spreekt me wel aan (qua privacy en features) en de Z10 is momenteel goedkoop te krijgen. Nu heb ik wel een paar vragen:
-hoe lang denken jullie dat de Z10 nog updates zal ontvangen? Ik snap dat het toestel al een aantal jaar oud is maar een jaartje of meer ondersteuning/updates zou wel fijn zijn :)
-draaien Android apps goed? Op internet kom ik verschillende ervaringen tegen, van 'het is brak' tot 'alles werkt perfect'. Dus mijn vraag is zijn veel apps compatible (dus zijn games die normaal google play games gebruiken ook gewoon zonder play games te draaien) en hoe is de performance?
Hartelijk dank ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:08
Draaien Android apps goed: in mijn ervaring, nee. Veel apps zijn toch afhankelijk van Google Play Services, en dan draaien ze gewoon niet, of zijn bepaalde functies in apps niet beschikbaar. Ook starten Android-apps gruwelijk traag op, zo duurt het bijv. bij mij 32 seconden voordat Facebook is opgestart en de nieuwsfeed laat zien. Ook als een app eenmaal is opgestart blijft er een zekere lag tussen je invoer en de actie in de app.

Hopelijk gaat het wat soepeler lopen met 10.3.1 wanneer er apps via de Amazon Market geïnstalleerd kunnen worden... Ik gebruik mijn Z10 alleen zakelijk met een Nexus 4 voor privé er naast, dus voor mij is het geen gemis, maar als je een Z10 als enige telefoon gaat gebruiken zou ik me niet rijk rekenen aan Android-apps.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorik90
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-09 19:57
Android apps werken best redelijk. Facebook is gewoon native, dus die gebruik ik niet als Android-app. WhatsApp draait ook native. ING, Fing, ANWB Creditcard, Netflix, Mijn Telfort, Reclamefolders, MyOrder, Yatse, MijnPakket, Marktplaats, Wifi Analayzer, Scoupy en zelfs Maps (wel wat traag) draaien bij mij allemaal prima. Zijn inderdaad zat apps die niet werken, maar ook heel veel die wel werken. TomTom Europe (adressen laden heel traag), TripAdvisor, Snapchat (alternatief beschikbaar) werken niet. Allemaal met de BBOS versie die standaard geleverd wordt (dus nog niet 10.3).

Ik ben zeker niet ontevreden met de overstap vanaf Android. Omhoog vegen om te unlocken is ideaal (omhoog en weer naar beneden dan lockt 'ie gelijk weer, ideaal om notificaties te checken), de hub werkt perfect en er zitten best wat slimme dingetjes in. Ik heb er een stuk minder irritaties mee dan met m'n vorige Android (Sony Xperia S).

[ Voor 4% gewijzigd door Jorik90 op 02-01-2015 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Big-Opti schreef op dinsdag 30 december 2014 @ 14:01:
10.3.1.1949 Os met 1155 Radio autoloader voor de liefhebbers.
Helaas wel destructive update maar lijkt het, tot nu toe, wel de moeite waard.

Hier te halen
Toevallig vandaag gedownload,ga het morgen installeren. 1154/1156 had wat kuren bij mij, haalde op een gegeven moment 12uurtjes accutijd niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breaky73
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 05:43
brick5492 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 12:58:
Hallo,

Ik wil misschien een Z10 halen, BBOS10 spreekt me wel aan (qua privacy en features) en de Z10 is momenteel goedkoop te krijgen. Nu heb ik wel een paar vragen:
-hoe lang denken jullie dat de Z10 nog updates zal ontvangen? Ik snap dat het toestel al een aantal jaar oud is maar een jaartje of meer ondersteuning/updates zou wel fijn zijn :)
-draaien Android apps goed? Op internet kom ik verschillende ervaringen tegen, van 'het is brak' tot 'alles werkt perfect'. Dus mijn vraag is zijn veel apps compatible (dus zijn games die normaal google play games gebruiken ook gewoon zonder play games te draaien) en hoe is de performance?
Hartelijk dank ;)
Op de nieuwere versies van BB OS10 draaien veel android apps vrij soepel. De android versie van BB OS10 is Jellybean 4.3

Check van te voren welke apps je graag gebruikt op Android en of die ook op BB OS10 draaien.
Ik probeer zoveel mogelijk native apps te draaien en alleen wat ik echt nodig heb aan te vullen met Android of mobiele websites.

Zo is er een native Facebook app die erg soepel draait, en als voordeel, geen reclame weergeeft! Maar een nadeel is wel dat je recente functionaliteit mist (foto's in comments bijvoorbeeld)
Voor wat ik mis heb ik dan een link naar de mobiele Facebook site op mijn homescreen.

Vergeet niet dat steeds meer Android apps alleen in combinatie met Google Play Services werken. Voorbeeld is het genoemde Facebook. De android Facebook app werkt dus sinds kort niet meer op BB OS10. Uiteraard Google's eigen apps werken ook moeilijk of niet op BB OS10.

Daarnaast worden veel native apps helaas niet of zelden bijgewerkt. Ik noem bijvoorbeeld TuneIn Radio, SoundHoud, Skyscanner en XE Currency.

De apps die Blackberry zelf ontwikkeld worden uiteraard wel bijgewerkt van tijd tot tijd.

Of er nog veel updates uitkomen voor de Z10 weet ik niet. Wel moet je bedenken dat de juist uitgebrachte Blackberry Classic qua hardware bijna hetzelfde is als een Z10 (minus het keyboard uiteraard). Dus voor Blackberry is relatief simpel om ook updates voor de Z10 uit te brengen voor langere tijd. :)

Zelf mis ik Android niet. Ik heb een recente Android telefoon maar die ligt meestal in de kast. Mijn Z10 draait zoveel soepeler en dan te bedenken dat ik de "poor mans" versie heb met OMAP processor en zonder 4G. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brick5492
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 15-09 09:12
breaky73 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 05:14:
[...]

Op de nieuwere versies van BB OS10 draaien veel android apps vrij soepel. De android versie van BB OS10 is Jellybean 4.3

Check van te voren welke apps je graag gebruikt op Android en of die ook op BB OS10 draaien.
Ik probeer zoveel mogelijk native apps te draaien en alleen wat ik echt nodig heb aan te vullen met Android of mobiele websites.

Zo is er een native Facebook app die erg soepel draait, en als voordeel, geen reclame weergeeft! Maar een nadeel is wel dat je recente functionaliteit mist (foto's in comments bijvoorbeeld)
Voor wat ik mis heb ik dan een link naar de mobiele Facebook site op mijn homescreen.

Vergeet niet dat steeds meer Android apps alleen in combinatie met Google Play Services werken. Voorbeeld is het genoemde Facebook. De android Facebook app werkt dus sinds kort niet meer op BB OS10. Uiteraard Google's eigen apps werken ook moeilijk of niet op BB OS10.

Daarnaast worden veel native apps helaas niet of zelden bijgewerkt. Ik noem bijvoorbeeld TuneIn Radio, SoundHoud, Skyscanner en XE Currency.

De apps die Blackberry zelf ontwikkeld worden uiteraard wel bijgewerkt van tijd tot tijd.

Of er nog veel updates uitkomen voor de Z10 weet ik niet. Wel moet je bedenken dat de juist uitgebrachte Blackberry Classic qua hardware bijna hetzelfde is als een Z10 (minus het keyboard uiteraard). Dus voor Blackberry is relatief simpel om ook updates voor de Z10 uit te brengen voor langere tijd. :)

Zelf mis ik Android niet. Ik heb een recente Android telefoon maar die ligt meestal in de kast. Mijn Z10 draait zoveel soepeler en dan te bedenken dat ik de "poor mans" versie heb met OMAP processor en zonder 4G. :)
Hartelijk dank voor je antwoorden! Ik ga nu kijken of ik mijn Nexus4 ergens in kan ruilen voor een Z10/30.
Moet er idd wel op letten dat ik niet het international model pak met die texas Instruments processor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breaky73
brick5492 schreef op zaterdag 03 januari 2015 @ 11:17:
[...]

Hartelijk dank voor je antwoorden! Ik ga nu kijken of ik mijn Nexus4 ergens in kan ruilen voor een Z10/30.
Moet er idd wel op letten dat ik niet het international model pak met die texas Instruments processor. ;)
De Nexus 4 is trouwens qua hardware vergelijkbaar met de Z10/Z30 en lijkt me op zich wel een leuk toestel.

Wat me persoonlijk stoort aan de populaire mobieltjes met Android (Samsung, LG, Sony, HTC etc.) is dat ze bomvol staan met apps die ik niet wil. Er zijn voldoende (Chineze) Android alternatieven te vinden uiteraard maar die worden vaak slecht ondersteund in zowel software updates en accessoires (screen protector, hoesjes e.d)

Blackberry mobieltjes hebben weinig bloatware, hebben software updates en hebben voldoende accessoires. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapot
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-09 21:38
brick5492 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 12:58:
"de Z10 is momenteel goedkoop te krijgen"
Waar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Gisteren .1949 geïnstalleerd en accuduur is weer normaal. Gisteren na pakweg 12uurtjes gebruik had ik nog 52% over!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk tweedehands want hij wil ruilen. De Z10 is helaas nieuw niet meer goedkoop te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hjtel
Verwijderd schreef op maandag 05 januari 2015 @ 13:33:
[...]

De Z10 is helaas nieuw niet meer goedkoop te krijgen.
Nou ik vind € 219,- nog steeds erg goedkoop voor zo'n prachtige BB Z10 : Knip, het lijkt op een referral link, dat is niet toegestaan

(leverbaar vanaf 22.01.2015)

[ Voor 25% gewijzigd door The Wizard op 07-01-2015 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
Hjtel schreef op maandag 05 januari 2015 @ 17:55:
[...]

Nou ik vind € 219,- nog steeds erg goedkoop voor zo'n prachtige BB Z10 : knip

(leverbaar vanaf 22.01.2015)
Sorry, we kunnen de pagina niet vinden

[ Voor 25% gewijzigd door The Wizard op 07-01-2015 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
En als je dan iets meer moeite neemt, kom je er achter dat CentralPoint geen Z10 meer in het assortiment heeft.

[ Voor 4% gewijzigd door rscheper op 07-01-2015 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hjtel
Vreemd, ik kon hem eergisteren toch wel degelijk op de site van Centralpoint voor € 219,- vinden. Is daar kennelijk snel weggehaald. Ik vind nog wel een goedkope aanbieding (met 2 -4 weken levertijd) bij MaxIct, voor € 221,77. Zie http://maxict.nl/product/...berry-z10?rs=tradetracker.

En.... moderator, ik heb geen enkele commerciële binding met Centralpoint, noch met MaxIct! O-) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Bij Handysell.nl had ik nog niet zo lang geleden een tweedehandse Z30 gekocht. Zag net dat ze daar een gebruikte (in nieuwstaat) Z10 te koop hebben staan voor €179,95 En anders kijk je wat rond op marktplaats en Ebay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:47

RaJitsu

B.S.U.R.

Hjtel schreef op woensdag 07 januari 2015 @ 23:57:
Vreemd, ik kon hem eergisteren toch wel degelijk op de site van Centralpoint voor € 219,- vinden. Is daar kennelijk snel weggehaald. Ik vind nog wel een goedkope aanbieding (met 2 -4 weken levertijd) bij MaxIct, voor € 221,77. Zie http://maxict.nl/product/...berry-z10?rs=tradetracker.

En.... moderator, ik heb geen enkele commerciële binding met Centralpoint, noch met MaxIct! O-) O-)
Als ik de reacties in de shopsurveys bekijk, zou ik helemaal niets bij MAX ICT kopen.... Heb er zelf ook slechte ervaringen mee.

[ Voor 66% gewijzigd door RaJitsu op 08-01-2015 01:29 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
Deze maand schijnt de update van 10.3.1 te komen, gepusht vanuit BlackBerry en het zal extra battery power geven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitz76
(jarig!)
Ik heb vrij recent een zo goed als nieuwe Z10 via Marktplaats weten te scoren van een particulier voor 150 euro. Je moet een beetje geluk hebben; bij de mijne zat behalve de accu alles nog geseald in het zakje en is/lijkt het toestel nagenoeg niet gebruikt.

Uit ervaring weet ik wel dat de Z10 ook tegen een stootje kan, dus tweedehands kun je het naar mijn mening best 'gokken'. Als je boven de 200 euro gaat betalen, is het misschien beter om naar de Z30 te kijken (verkrijgbaar op MP voor rond de 280 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opazo
Ik heb er net afgelopen donderdag eentje bij Coolbue 2e kans (Marktplaats) weten te bemachtigen, een witte voor € 181, met 21 maanden garantie nog.
soms moet je geluk hebben, 23:50 besteld; en de volgende dag werd het pakketje al geleverd ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Opazo schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 17:37:
Ik heb er net afgelopen donderdag eentje bij Coolbue 2e kans (Marktplaats) weten te bemachtigen, een witte voor € 181, met 21 maanden garantie nog.
soms moet je geluk hebben, 23:50 besteld; en de volgende dag werd het pakketje al geleverd ;-)
Bizar, ik heb in juni voor €157 een (zwarte) Z10 gekocht via CoolBlue. Ik geloof met 18 maanden garantie maar hij zag er als nieuw uit. Zijn die witte zoveel duurder of is het toestel toch nog zo populair?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opazo
TheZeroorez schreef op zaterdag 10 januari 2015 @ 18:41:
[...]

Bizar, ik heb in juni voor €157 een (zwarte) Z10 gekocht via CoolBlue. Ik geloof met 18 maanden garantie maar hij zag er als nieuw uit. Zijn die witte zoveel duurder of is het toestel toch nog zo populair?
nette prijs.

Heb zelf in maart 2014, 2 nieuwe zwarte Z10's gekocht, een voor 245 (Alternate) en een voor 219 (Coolblue) maar daar ging nog een cashback van 100 vanaf.

€181 is 23% korting en dan nog met 21 maanden garantie en ja de witte was/is moeilijker te pakken te krijgen.
Blijft een fijne telefoon, mooi OS een maakt mooie foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij LED meldingen met KLEUR heb je ook andere berichten voor andere sociale apps die zijn toegevoegd maar je kan niet specifiek een whatsapp app onderscheiden van een Facebook app.

Je geeft het per persoon aan en voor welke soort berichten zoals email, sms, social media, telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opazo
Misschien al bekend, maar zo niet :

ik had eerst alleen de Amazon Appstore op mijn Z10 om Android apps te installeren, maar zag op CrackBerry deze link:
http://forums.crackberry....b10-store-aptoide-892140/

Hiermee kun je veel meer apps uit de Google Play Store installeren waarvan ze uitgezocht hebben dat ze compatible zijn met de Z10.

Werkt perfect, heb nu de laatste versie van Skype bijvoorbeeld, AVG Free, Line Messenger, Kenteken Opzoeken , etc ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De site is al onveilig en de app heb ik mijn bedenkingen over. Mijn advies installeer gewoon 1mobile.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opazo
Verwijderd schreef op dinsdag 13 januari 2015 @ 21:24:
De site is al onveilig en de app heb ik mijn bedenkingen over. Mijn advies installeer gewoon 1mobile.com
ok, zal die ook eens bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opazo schreef op maandag 12 januari 2015 @ 15:00:
Misschien al bekend, maar zo niet :

ik had eerst alleen de Amazon Appstore op mijn Z10 om Android apps te installeren, maar zag op CrackBerry deze link:
http://forums.crackberry....b10-store-aptoide-892140/

Hiermee kun je veel meer apps uit de Google Play Store installeren waarvan ze uitgezocht hebben dat ze compatible zijn met de Z10.

Werkt perfect, heb nu de laatste versie van Skype bijvoorbeeld, AVG Free, Line Messenger, Kenteken Opzoeken , etc ...
Ik zou er wegblijven.
De site komt vrij amateuristisch over, met alle risico's van dien.

Zelf heb ik:
Bb-world
Amazon
Snap
F-droid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opazo
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 10:45:
[...]

Ik zou er wegblijven.

Zelf heb ik:
Bb-world
Amazon
Snap
F-droid
ok, ik dacht dat CrackBerry wel gemod werd; mochten er 'foute' sites gepost worden...

maar thanx voor de sites... waarom trouwens zoveel verschillende , is er niet 1 die alles aanbiedt vanuit de Google Play Store

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
In het 'Passport' topic staat een link naar Crackberry alwaar je 3 bestanden moet downloaden en installeren om Google play store te krijgen.
Betreft deze link: http://forums.crackberry....uying-downloading-985344/

[ Voor 36% gewijzigd door ronaldinho op 14-01-2015 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opazo
Verwijderd schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 10:45:
[...]

Ik zou er wegblijven.

Zelf heb ik:
Bb-world
Amazon
Snap
F-droid
Heb nog even gezocht op Aptoide en vond de volgende pagina:
http://android.stackexcha...safe-is-it-to-use-aptoide

lijkt ok ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opazo schreef op woensdag 14 januari 2015 @ 12:12:
[...]

ok, ik dacht dat CrackBerry wel gemod werd; mochten er 'foute' sites gepost worden...

maar thanx voor de sites... waarom trouwens zoveel verschillende , is er niet 1 die alles aanbiedt vanuit de Google Play Store
BBworld: Er gaat niets boven native
Google playstore (SNAP): heeft het grootste aanbod met ook veel kleine (nederlandse) apps.
Amazon: geeft elke dag een betaalde app weg, en support 'grote' games/downloads die in de playstore 'services' nodig hebben zonder die GooglePlayServices.
F-droid: is open en is net als Aptoide nauwelijks centraal gecontroleerd.

Op 1-mobile zag ik apps 'gratis'die elders geld kosten en hij vroeg mij te veel gebruikersrechten dus die zit niet meer op m'n toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vraagje is er een android alternatief voor de Hub gebruik nu nog steeds de Z10 maar heb een Lg G3 al 2 weken in de kast liggen vanwege de BB HUB die ik dan moet missen.
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 21:26:
vraagje is er een android alternatief voor de Hub gebruik nu nog steeds de Z10 maar heb een Lg G3 al 2 weken in de kast liggen vanwege de BB HUB die ik dan moet missen.
Alvast bedankt
Dat lijkt mij een vraag die je ook het best hier kan stellen:
Google Play & Androidapps - Deel 18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breaky73
Verwijderd schreef op donderdag 15 januari 2015 @ 21:26:
Alvast bedankt
Probeer Snowball eens. Ik heb er geen ervaring mee trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de tips. Zal er naar kijken als ik tijd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik momenteel Snap werkt wel fijn, maar updaten van apps vind ik vrij omslachtig. Werkt dit via Amazon beter? Nadeel bij Amazon vind ik dat ik daar een heel account moet aanmaken en ongeveer alle informatie moet geven over mezelf. Bij Snap kun je gewoon inloggen met je Google-username.

Ik hoop dat BB nu eens snel komt met 10.3 want heb nu geen controle over Android permissies :(.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2015 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
knip
je vraag in één topic is genoeg, dus crossposten is niet nodig

[ Voor 124% gewijzigd door Canaria op 20-01-2015 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In HUB komt alles samen. Je bent niet de enige die de social feed hub mist: http://forums.crackberry....-feeds-app-os-7-a-770080/ Deze is echter niet meer beschikbaar in BB10. Je zult dus moeten kijken naar een Android alternatief daarvoor of eentje uit de BB Store. Ze noemen in dat eerder genoemde topic Taptu.

De apps die jij noemt kan ik wel vinden middels Snap: http://crackberry.com/how...install-android-apk-files Mogelijk kun je ook 1Mobile gebruiken: http://crackberry.com/dea...arket-blackberry-passport 1Mobile is makkelijker te installeren en heeft de apps die je zoekt zoals je hier alvast kunt opzoeken: http://www.1mobile.com.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-01-2015 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes, mijn Z10 weer terug! Hij viel regelmatig spontaan uit, dus had tijdelijk een iphone 4s. Ben blij dat ik de BB weer heb. Nu nog wachten op 10.3.1, ben erg benieuwd naar de update.

Vraag aan iemand die al een leak heeft van 10.3.1: starten de android apps sneller op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja android apps starten net zo snel op als native apps. De apps starten meteen op maar sommige apps zoals netflix ,kpn online moeten dan nog wel worden geladen maar dat gebeurt ook op een samsung note 4.

Ik ben blij dat ik geen toestellen meer test als android, want irriteer me aan home knoppen en return toetsen. Zo ouderwets allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaaz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 02-07-2024
Ik ben erg blij met mijn BB Z10 maar zit al een tijdje met een probleem. Mijn rear-camera werkt niet meer. Als ik die opstart krijg ik een scherm met de kleuren van de regenboog :S, mijn front camera werkt daarin tegen wel gewoon. Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?!

Ik heb de laatste OS update erop gezet via een autoloader, 10.3.1.1450

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cops
Beunhaaz schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 17:35:
Ik ben erg blij met mijn BB Z10 maar zit al een tijdje met een probleem. Mijn rear-camera werkt niet meer. Als ik die opstart krijg ik een scherm met de kleuren van de regenboog :S, mijn front camera werkt daarin tegen wel gewoon. Weet iemand hoe ik dit probleem kan oplossen?!

Ik heb de laatste OS update erop gezet via een autoloader, 10.3.1.1450
Gebruik de BlackBerry Virtual Expert (BBVE) de camera even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaaz
Als ik de achterzijde camera test doe krijg ik het volgende:

Wederom een regenboogscherm en als ik op foto maken druk dan krijg ik de volgende melding:

Machtiging ontbreekt

BBVE heeft geen machtiging voor toepassing: Camera.

Deze melding krijg ik niet bij de front camera test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cops
Beunhaaz schreef op woensdag 28 januari 2015 @ 20:07:
Als ik de achterzijde camera test doe krijg ik het volgende:

Wederom een regenboogscherm en als ik op foto maken druk dan krijg ik de volgende melding:

Machtiging ontbreekt

BBVE heeft geen machtiging voor toepassing: Camera.

Deze melding krijg ik niet bij de front camera test.
https://supportforums.bla...era-Problems/td-p/2886330

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lapzwans
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 17-09 18:31
Is er hier misschien iemand die deze: http://forums.crackberry....estructive-update-993337/ Non-Destructive Update (versie 10.3.1.2073) al heeft uitgevoerd? En misschien tegen problemen is aangelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaaz
Ook dit heeft niks opgelost bij. Wat ik wel apart vind is dat als ik een fabrieksreset doe er nog steeds de nieuwste OS opstaat die ik gedownload heb. Ik dacht dat je bij een fabrieksreset een "schoon" toestel zou krijgen zoals bij aanschaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cops
Security wipe bedoelt jij, alle gebruikers data en geïnspireerd App verwijdt werd, de toestel is schoon, de OS blijft in stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaaz
cops schreef op vrijdag 30 januari 2015 @ 23:06:
Security wipe bedoelt jij, alle gebruikers data en geïnspireerd App verwijdt werd, de toestel is schoon, de OS blijft in stand.
Klopt, zie dat je gelijk hebt. Gek genoeg noemen ze een fabrieksreset hetzelfde als security wipe.
Mijn laatste hoop is nu om het originele OS erop te zetten en zo de camera weer aan de praat te krijgen.

Bedankt voor je hulp steeds ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk33
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06-2024
Ik heb sinds een paar dagen een super irritant probleem met mijn Z10:

Elke foto die ik maak verwijdert de vorige, ik kan er niet meer maken dan 140. Tot 139 is alles prima gegaan, maar nummer 140 kan er maar één zijn en hij verwijdert gewoon de vorige.

Media wordt weggeschreven naar mijn SD kaart, maar dat is een 32gig kaart waarvan maar 3,3 gebruikt is. Toestel geheugen is nog 5 gb vrij.

Virtual Expert laat niks bijzonders zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hatsieflatsie
Hoe kun je trouwens je batterijstatus verbinden aan een sneltoets, zonder via BBVE te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dirk33 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 18:23:

Elke foto die ik maak verwijdert de vorige, ik kan er niet meer maken dan 140. Tot 139 is alles prima gegaan, maar nummer 140 kan er maar één zijn en hij verwijdert gewoon de vorige.

Media wordt weggeschreven naar mijn SD kaart, maar dat is een 32gig kaart waarvan maar 3,3 gebruikt is. Toestel geheugen is nog 5 gb vrij.

Dit is de een heel bijzondere klacht en zou eens de micro-kaart eens copieren en schoonmaken en het toestel eens compleet via setup en beveiligign een beveiliging opschonen doen. Helemaal opnieuw beginnen en copier nog wel dingen van je toestel voor je hiermee begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cops
Dirk33 schreef op donderdag 05 februari 2015 @ 18:23:

Kijk wat er gebeurt als "save on media card"uitzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breaky73
lapzwans schreef op donderdag 29 januari 2015 @ 19:04:
Is er hier misschien iemand die deze: http://forums.crackberry....estructive-update-993337/ Non-Destructive Update (versie 10.3.1.2073) al heeft uitgevoerd? En misschien tegen problemen is aangelopen?
Geen noemenswaardige problemen tot nu toe, behalve dat Blackberry Assistant traag reageert soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Daar had ik ook in eerdere 10.3.1 versies last van om eerlijk te zijn.

Ik heb de afgelopen week redelijk wat muziek geluisterd, en heb geen last meer gehad van gehaper. Volgens mij is dit probleem in .2073 verholpen (of in ieder geval flink verminderd).
Pagina: 1 ... 45 ... 48 Laatste