brick5492 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 12:58:
Hallo,
Ik wil misschien een Z10 halen, BBOS10 spreekt me wel aan (qua privacy en features) en de Z10 is momenteel goedkoop te krijgen. Nu heb ik wel een paar vragen:
-hoe lang denken jullie dat de Z10 nog updates zal ontvangen? Ik snap dat het toestel al een aantal jaar oud is maar een jaartje of meer ondersteuning/updates zou wel fijn zijn

-draaien Android apps goed? Op internet kom ik verschillende ervaringen tegen, van 'het is brak' tot 'alles werkt perfect'. Dus mijn vraag is zijn veel apps compatible (dus zijn games die normaal google play games gebruiken ook gewoon zonder play games te draaien) en hoe is de performance?
Hartelijk dank

Op de nieuwere versies van BB OS10 draaien veel android apps vrij soepel. De android versie van BB OS10 is Jellybean 4.3
Check van te voren welke apps je graag gebruikt op Android en of die ook op BB OS10 draaien.
Ik probeer zoveel mogelijk native apps te draaien en alleen wat ik echt nodig heb aan te vullen met Android of mobiele websites.
Zo is er een native Facebook app die erg soepel draait, en als voordeel, geen reclame weergeeft! Maar een nadeel is wel dat je recente functionaliteit mist (foto's in comments bijvoorbeeld)
Voor wat ik mis heb ik dan een link naar de mobiele Facebook site op mijn homescreen.
Vergeet niet dat steeds meer Android apps alleen in combinatie met Google Play Services werken. Voorbeeld is het genoemde Facebook. De android Facebook app werkt dus sinds kort niet meer op BB OS10. Uiteraard Google's eigen apps werken ook moeilijk of niet op BB OS10.
Daarnaast worden veel native apps helaas niet of zelden bijgewerkt. Ik noem bijvoorbeeld TuneIn Radio, SoundHoud, Skyscanner en XE Currency.
De apps die Blackberry zelf ontwikkeld worden uiteraard wel bijgewerkt van tijd tot tijd.
Of er nog veel updates uitkomen voor de Z10 weet ik niet. Wel moet je bedenken dat de juist uitgebrachte Blackberry Classic qua hardware bijna hetzelfde is als een Z10 (minus het keyboard uiteraard). Dus voor Blackberry is relatief simpel om ook updates voor de Z10 uit te brengen voor langere tijd.
Zelf mis ik Android niet. Ik heb een recente Android telefoon maar die ligt meestal in de kast. Mijn Z10 draait zoveel soepeler en dan te bedenken dat ik de "poor mans" versie heb met OMAP processor en zonder 4G.