Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-08 12:46
Niann-Tsyr schreef op zondag 05 oktober 2014 @ 11:01:
Ik kan via Snap Vodafone Wallet niet vinden, maar hij staat wel in de Google Play Store. Waarom kan ik 'm dan niet downloaden en installeren?
Ik zie wel Vodafone SmartPass NL staan of is dat wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 16:49
Is wat anders. Smartpass had laatst een update. Je kan die Smartpass pas gebruiken nu als je Vodafone Wallet app hebt geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breaky73
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 05:43
Vraagje:

Ik maak vaak gebruik van de zeer goede zoek functie op mijn Z10.

Hoe kan ik echter zoek opdrachten bewaren en verwijderen? Er staat een zoek opdracht in, maar ik weet niet waarom deze wel bewaard wordt en andere dus niet. Een lange klik geeft mij alleen een share of open optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahone
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-08 06:47
breaky73 schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 04:37:
Vraagje:

Ik maak vaak gebruik van de zeer goede zoek functie op mijn Z10.

Hoe kan ik echter zoek opdrachten bewaren en verwijderen? Er staat een zoek opdracht in, maar ik weet niet waarom deze wel bewaard wordt en andere dus niet. Een lange klik geeft mij alleen een share of open optie.
Als je bij de zoekfunctie zit ga je naar instellingen (Boven aan het scherm naar beneden swipen)
Dan staat helemaal onderaan:
Geschiedenis:
Uw gebruikshistorie opslaan

Eventueel staat er onder ook de mogelijkheid 'uw gebruikshistorie verwijderen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahone
Ik heb overigens Snap geïnstalleerd en een aantal Apps daarvan geïnstalleerd.
Nu krijg ik als ik de app open een foutmelding:

"Google Play-services ophalen"
Deze app kan niet worden uitgevoerd zonder Google Play-services die ontbreken op uw telefoon.

Daaronder staat een balkje met: Google Play-services ophalen.
Maar als ik daar op druk gebeurt er niks, (krijg ik weer hetzelfde venster)

Heeft iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padrini
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 12:43
Mahone schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 09:39:
Ik heb overigens Snap geïnstalleerd en een aantal Apps daarvan geïnstalleerd.
Nu krijg ik als ik de app open een foutmelding:

"Google Play-services ophalen"
Deze app kan niet worden uitgevoerd zonder Google Play-services die ontbreken op uw telefoon.

Daaronder staat een balkje met: Google Play-services ophalen.
Maar als ik daar op druk gebeurt er niks, (krijg ik weer hetzelfde venster)

Heeft iemand hier een oplossing voor?
Een alternatieve app gebruiken. Google Play services worden alleen op toestellen welke goedgekeurd zijn door Google en hierdoor aan bepaalde eisen voldoen meegeleverd (zoals het verplicht meeleveren van alle Google apps).

Sommige aps functioneren ondanks deze melding wel, hierbij kun je gewoon naast de overlay op je scherm tikken en dan verdwijnt deze pop-up, mogelijk werkt niet de volledige app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Er is ook een mogelijkheid om play service te verwijderen uit de app. Zie http://forums.crackberry.com/showthread.php?t=947141

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mahone
Auke schreef op maandag 06 oktober 2014 @ 11:15:
Er is ook een mogelijkheid om play service te verwijderen uit de app. Zie http://forums.crackberry.com/showthread.php?t=947141
Bedankt, volgens mij doe ik alleen iets verkeerd. Probeer die lucky patcher app te installeren, maar krijg dan de foutmelding:
'kan deze app niet installeren'

Volg m.i. gewoon het stappenplan van wat zij daar aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Auke
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Absoluut niet de app updaten. Er zijn diverse versies te downloaden. Probeer een andere versie. Bij mij werkte het eerst ook niet.

Wat ik ook lees is dat Amazon appstore vaak ook de versie van een app zonder Google service heeft.

[ Voor 28% gewijzigd door Auke op 06-10-2014 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk33
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 06-06-2024
Na een maand of 3 nog steeds tevreden. Snel, fijn in gebruik, hub is geniaal.

Alleen hij is toch wel erg gevoelig voor deukjes, die plastic/rubberen rand voelt fijn aan maar daar komen heel snel putjes in. Ook het glas langs de randen is schadegevoelig, gelukkig is dit niet het scherm ofzo, dat is nog helemaal prima. Jammer, want mijn vorige telefoon was na 2 jaar nog bijna helemaal gaaf. Ben benieuwd hoe deze er dan uitziet.

Natuurlijk kun je zeggen: koop dan ook een hoesje. Maar dat heb ik nooit gedaan en ga ik ook niet doen want dan had t maar geen telefoon moeten worden.

Ook heb ik nu al een paar keer in de hub een melding gehad dat er een nieuwe OS was, 10.3 en laatst 10.4.... Als ik daar op klik ga ik naar World, waar vervolgens staat dat er niks is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anne87
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 08-03-2023
Pfff... Ik heb wat hulp nodig, dus;

Hellup Afbeeldingslocatie: http://www.berkery.nl/fok/00smile/blond-sstt.gif ?

Ik heb onlangs mijn Q10 op moeten sturen, wegens de w-toets die steeds bleef hangen. Nu heb ik mijn toestel terug en wil ik weer de Mobiel Bankieren App van ING installeren, maar het wil maar niet lukken.

Ik heb het volgende linkje: Google Play: ING Bankieren aan de APK downloader gevoerd, het apk bestand netjes gedownload en naar mijzelf gemaild.

De mail en het bestand geopend op mijn BB en daarmee netjes de boel geïnstalleerd. Maar zodra ik mijzelf wil verifiëren in de App (lees: bankgegevens, geboortedatum en meer invullen en daarna dus op bevestigen drukken), zegt ie "Download de nieuwste versie van de Mobiel Bankieren App".

Ik weet dat ik dit eerder heb gehad, maar toen was er daadwerkelijk ook een nieuwe versie uit. Dus dat was een kwestie van de bovenstaande stappen opnieuw uitvoeren. Maar nu wil het dus maar niet lukken. Ik download toch de nieuwste versie, neem ik aan?

Iemand hier nog meer problemen mee gehad en de oplossing weet?
Ik kan stiekem niet echt zonder deze app, gebruik hem aardig veel ;( en heb niet voor niks op 10 OS gewacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19-09 10:12
Waarom niet via Snap downloaden? Ik gebruik ook de versie die op Snap staat en die werkt prima.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
Anne87 schreef op dinsdag 07 oktober 2014 @ 20:23:
Pfff... Ik heb wat hulp nodig, dus;

Hellup [afbeelding] ?

Ik heb onlangs mijn Q10 op moeten sturen, wegens de w-toets die steeds bleef hangen. Nu heb ik mijn toestel terug en wil ik weer de Mobiel Bankieren App van ING installeren, maar het wil maar niet lukken.

Ik heb het volgende linkje: Google Play: ING Bankieren aan de APK downloader gevoerd, het apk bestand netjes gedownload en naar mijzelf gemaild.

De mail en het bestand geopend op mijn BB en daarmee netjes de boel geïnstalleerd. Maar zodra ik mijzelf wil verifiëren in de App (lees: bankgegevens, geboortedatum en meer invullen en daarna dus op bevestigen drukken), zegt ie "Download de nieuwste versie van de Mobiel Bankieren App".

Ik weet dat ik dit eerder heb gehad, maar toen was er daadwerkelijk ook een nieuwe versie uit. Dus dat was een kwestie van de bovenstaande stappen opnieuw uitvoeren. Maar nu wil het dus maar niet lukken. Ik download toch de nieuwste versie, neem ik aan?

Iemand hier nog meer problemen mee gehad en de oplossing weet?
Ik kan stiekem niet echt zonder deze app, gebruik hem aardig veel ;( en heb niet voor niks op 10 OS gewacht.
Ik zou Snap appstore een keer installeren, hier vind je ook heel veel nederlandse apps in terug. Op onderstaande website vind je ook handleiding over hoe je Snap kan installeren.
http://redlightoflove.com/snap/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
delete

[ Voor 98% gewijzigd door pineapple23 op 07-10-2014 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anne87
  • Laatst online: 08-03-2023
Ik ga mij er morgen eens in verdiepen, bedankt voor jullie reacties!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
Iemand enig idee waar/hoe de BBOS 10.3.1 te vinden is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusto
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-04-2021

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Toevallig enige info over hoe ik dit moet installeren, en eventueel de welke (heb het toestel wel daily nodig maar zie nergens echt problematiek hierover)

EDIT

ben te snel, bij instellingen - info - model infomatie is te zien welk modelnummer

Volgens wat ik gelezen heb het juiste bestand downloaden, unzippen, toestel aan pc verbinden en het bestand uitvoeren.

Ik ga het nu testen.

Nog een opmerking voor degenen die het ook willen problemen, de eerste drie dagen gaat de batterij 'sneller' leeg bij sommigen.

[ Voor 31% gewijzigd door killerbie op 09-10-2014 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusto
10.3.1.396 werkt hier zonder problemen :D

[ Voor 5% gewijzigd door Gusto op 09-10-2014 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Is dit een beta (met continue overlay met versienummer) of een 'stabiel' lek zoals de 10.3.0 versies van BBos? De informatievoorziening en topoicstarts op CrackBerry zijn niet om over naar huis te schrijven ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
TheZeroorez schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 19:11:
Is dit een beta (met continue overlay met versienummer) of een 'stabiel' lek zoals de 10.3.0 versies van BBos? De informatievoorziening en topoicstarts op CrackBerry zijn niet om over naar huis te schrijven ;(
Beta, en idd met een overlay (enkel zichtbaar bij donker schermachtergrond eigenlijk), lijkt me echt vlot te werken, alles werkt net dat ietsje sneller lijkt me. ben blij dat ik de stap heb durven zetten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:58
Ik ben sinds gisteren ook een Z10-gebruiker (kom van iPhone 4) en begin al aardig wegwijs te geraken met het apparaat. Vanmorgen heb ik Snap geinstalleerd om wat apps te installeren die niet native voor BB10 beschikbaar zijn (zoals Spotify en C:Geo).

Wat me opvalt bij de geinstalleerde android-apps is dat er altijd een donkere balk onderin aanwizg is met de "terug"-knop.

Zie bijlage hieronder. Is dat te verwijderen of moet ik daarmee leren leven?

Afbeeldingslocatie: http://s11.postimg.org/gch52sz37/Z10_screenshot.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-07 20:34

Peter91

<=]

Even van bovenin je scherm naar beneden swypen in de desbetreffende app ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mikekiwi
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:58
Peter91 schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 08:38:
Even van bovenin je scherm naar beneden swypen in de desbetreffende app ;)
Het kan zo simpel zijn dat je er gewoon overheen koekeloert... 8)7

thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groofie98
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13-09 11:03
ik heb nu 10.3.0.1418 geïnstalleerd maar weet ieman hoe ik joyn uit de bb hub kan verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Hmm, heeft iemand ervaring met het syncen van diverse agenda's folders in een activesyc account? Ik ben het een beetje aan het testen, maar het lijkt net alsof hij de afgelopen twee maanden niet synct als ik de sync-window op forever heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Gusto schreef op donderdag 09 oktober 2014 @ 19:07:
10.3.1.396 werkt hier zonder problemen :D
Bij mij ook, ipv 6 a 8h op een batterijlading heb ik deze keer 11 a 12h kunnen behalen zelfs :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breaky73
Zijn de 10.3 roms voor de Z10 officieel? Of zijn het nog beta roms waar de nodige fouten in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:03
Om duidelijk antwoord te geven, ook dit is nog een Beta rom.. Ik had op mijn Z10 met dit OS een aantal onderdelen in het Nederlands en een aantal in het Engels, ook heeft deze volgens mij een watermerk en kun je bijvoorbeeld grafiekjes aanzetten in je scherm over de prestaties van het toestel.. Lijkt op een Dev OS, maar wel volledig functioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Met de laatste 10.3 leak haal ik met gemak 12uurtjes. Er zijn wel leaks/versies geweest waar mijn accu na 8uurtjes al weer leeg was. Maar met de laatste builds geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
MIjn Z10 boot niet meer, met batterij erin brandt de rode LED een minuut of wat, verder blijft alles zwart....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
begintmeta schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 11:41:
MIjn Z10 boot niet meer, met batterij erin brandt de rode LED een minuut of wat, verder blijft alles zwart....
Al geprobeerd, terwijl hij aan staat, de batterij er uit te halen en vervolgens de batterij er weer in te doen en opnieuw op te starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Rainesh schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 10:22:
Met de laatste 10.3 leak haal ik met gemak 12uurtjes. Er zijn wel leaks/versies geweest waar mijn accu na 8uurtjes al weer leeg was. Maar met de laatste builds geen problemen.
heb het vandaag eens goed in de gaten gehouden, de 10.3.1 leak is echt fantastisch kwa batterij voor mij :p ben mentaal klaar om voor de passport te sparen hierdoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Wat is eigenlijk het verschil tussen alle modellen van de Z10?
STL100-1
STL100-2
STL100-3
STL100-4
Zie link van Gusto, daar staan voor de verschillende versies aparte links?

Ik heb overigens de STL100-2.

Enige verschil dat ik via wikipedia heb kunnen vinden is:

ARM 1.5 GHz dual-coreQualcomm Snapdragon S4 Plus (MSM8960) (STL100-2 & STL100-3 & STL100-4)
Texas Instruments OMAP 4470 (STL-100-1)

Edit:

Zie dat het gaat om het gsm netwerk:
http://www.berryreview.co...odels-explained-stl100-x/

BlackBerry Z10 STL100-1 (aka R072): (Started in UAE but now in many other countries)
BlackBerry Z10 STL100-2 (aka R086): (UK version and other carriers)
BlackBerry Z10 STL100-3 (aka R070): (AT&T and many other carriers)
BlackBerry Z10 STL100-4 (aka R069): (Verizon Wireless)

[ Voor 64% gewijzigd door beyazz06 op 15-10-2014 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
@beyazz06, -2 t/m -4 ondersteunen verschillende netwerkbanden.
-2 is voornamelijk europa
-4 is voor USA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Z10 lijkt echt dood, garantiereparatie dan maar (hoop ik)... Zo niet denk ik dat ik een oude iPhone ga gebruiken tot de Jolla 2 iutkomt. BB10 is erg prettig, maar zolang voor een relevant deel van de USPs van BB een Windows SQL server+BES nodig is, wil ik ook graag wat anders proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker626
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
beyazz06 schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 08:53:
Wat is eigenlijk het verschil tussen alle modellen van de Z10?
STL100-1
STL100-2
STL100-3
STL100-4
Wikipedia: BlackBerry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padrini
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 19-09 12:43
begintmeta schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 09:46:
Z10 lijkt echt dood, garantiereparatie dan maar (hoop ik)... Zo niet denk ik dat ik een oude iPhone ga gebruiken tot de Jolla 2 iutkomt. BB10 is erg prettig, maar zolang voor een relevant deel van de USPs van BB een Windows SQL server+BES nodig is, wil ik ook graag wat anders proberen.
Wat gebeurt er wanneer je hem aansluit aan een laptop? Herkent deze hem wel? Dit vraag ik omdat nog voordat het toestel begint te booten deze al heel even connectie maakt.
Het makkelijkst om dit te testen is een autoloader te hebben draaien en dan je telefoon aan doen terwijl die is aangesloten.
Als de telefoon door de laptop wordt gezien zal de autoloader bezig gaan met het toestel te rebooten en daarna een nieuw os te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik heb wel even gekeken in linux of iets op de usb langskomt, maar er lijkt niets te zijn... In iedergeval deed de sd&simkaart het nog en ik ben blij dat ik de sd niet versleuteld had... was jammer geweest van een paar snapshots.

Ik zal we zien wat men vindt bij onderzoek/reparatie

[ Voor 10% gewijzigd door begintmeta op 15-10-2014 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 12:30
padrini schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 22:21:
[...]

Wat gebeurt er wanneer je hem aansluit aan een laptop? Herkent deze hem wel? Dit vraag ik omdat nog voordat het toestel begint te booten deze al heel even connectie maakt.
Het makkelijkst om dit te testen is een autoloader te hebben draaien en dan je telefoon aan doen terwijl die is aangesloten.
Als de telefoon door de laptop wordt gezien zal de autoloader bezig gaan met het toestel te rebooten en daarna een nieuw os te installeren.
Dit. En make sure dat je niet op een USB3 poort zit, maar gewoon een USB2. Daar bleef die van mij op haken (rood lampje, verder niks).

OT:
@NLB, ik probeer jou guide (http://bbwired.blogspot.n...103-update-naar-1408.html) - en krijg dan deze melding:

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/15q2qv6.jpg

Klopt dat?

Edit2: Ja klopt, draait soepeltjes - de android app's zijn (nog) weer n stuk sneller. Erg fijn!

[ Voor 17% gewijzigd door RzrBck op 16-10-2014 09:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-01-2022
Hele uitgebreide reviews op GSM Arena werd besloten met onderstaand zin.....

From our time with it, we can safely conclude that the Passport will have an easy one drawing the attention of business users back to BlackBerry's camp thanks to all its novelty, high-grade execution and of course, helped by the BlackBerry Internet Services. It's certainly been a while since we've been able to say that about a BlackBerry device. It's good to have you back, BB.

Mooi toch 😄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Negatieve reacties geven is zo makkelijk en goedkoop, dus zijn positieve reacties uitermate te waarderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• breaky73
rscheper schreef op dinsdag 14 oktober 2014 @ 09:08:
Om duidelijk antwoord te geven, ook dit is nog een Beta rom.. Ik had op mijn Z10 met dit OS een aantal onderdelen in het Nederlands en een aantal in het Engels, ook heeft deze volgens mij een watermerk en kun je bijvoorbeeld grafiekjes aanzetten in je scherm over de prestaties van het toestel.. Lijkt op een Dev OS, maar wel volledig functioneel.
Dank voor je antwoord. Ik heb inmiddels OS versie 10.3.0.1418 erop geplakt. 8)

Een van de belanrijkste pijnpunten van OS10 is in iedergeval voor 95% verholpen: Ondersteuning van de wat meer exotische talen is veel beter. Ik woon in Laos en de kreeg vaak blokjes in plaats van letters voor mijn neus als ik bijvoorbeeld Facebook raadpleegde. Nu dus niet meer (op enkele gevallen na) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
begintmeta schreef op woensdag 15 oktober 2014 @ 22:30:
Ik heb wel even gekeken in linux of iets op de usb langskomt, maar er lijkt niets te zijn... In iedergeval deed de sd&simkaart het nog en ik ben blij dat ik de sd niet versleuteld had... was jammer geweest van een paar snapshots.

Ik zal we zien wat men vindt bij onderzoek/reparatie
Toen ik gisteren mijn Z10 met de laptop verbond (Windows) kreeg ik geen enkele melding/connectie naar het toestel toe.. Ik snapte niet zo goed waarom, toen ik besloot de applicatie erbij te halen (BB Link) en opeens kreeg ik verbinding en werd het toestel in Windows herkend..

Dus wellicht een tip, pak een Windows bak installeer eerst BB Link en ga dan proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenja
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:45
Klopt, Link installeert de Blackberry Device Manager, met de daarbij behorende drivers. Dit is ook nodig/handig als je met Sachesi op Windows wil werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
blackberry-os-10.3.1.821 is gelekt, breng de geïnteresseerden even op de hoogte :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
killerbie schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 19:06:
blackberry-os-10.3.1.821 is gelekt, breng de geïnteresseerden even op de hoogte :p)
2 vragen:
Heb je een link? Zo ja, plaats hem dan ff.
Hoe betrouwbaar / stabiel is deze gelekte versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusto
http://forums.crackberry....-1-821-links-live-969226/

Ik blijf nog even op 10.3.1.632 :9

[ Voor 19% gewijzigd door Gusto op 19-10-2014 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ik heb .821 vandaag geinstalleerd, tot nu toe werkt ie prima. Snel en stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Rainesh schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 19:40:
Ik heb .821 vandaag geinstalleerd, tot nu toe werkt ie prima. Snel en stabiel.
zijn de watermarks effectief groter? bij de vorige 10.3.1 stoorden deze (mij) niet, maar groter heb ik ze liever toch niet :)

ga de stl 1 upgrade proberen gezien ik 10.3.1 al heb, kan niet wachten :')

[ Voor 10% gewijzigd door killerbie op 19-10-2014 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ik heb geen watermarks gezien? Waar zou ik die moeten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Rainesh schreef op zondag 19 oktober 2014 @ 21:49:
Ik heb geen watermarks gezien? Waar zou ik die moeten zien?
had blijkbaar ergens iets verkeerd gelezen, ik heb de vorige 10.3.1(.396) nog daar zijn er in iedere hoek watermarks. de upgrade was blijkbaar ook niet voor mijn toestel ben nu de autoloader aan het downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist Sygic gekocht voor op mijn Z10. Echter, bij het openen van de app krijg ik de melding 'Downloading resource file from GooglePlay failed'. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:55

t3q

Say yes to teq

Er is ook 10.3.1.800, schijnt nieuwere code te gebruiken.
Gisteren geinstalleerd via http://forums.crackberry..../index7.html#post10993835

Werkt als een trein!

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusto
Er is nu al weer 10.3.1.938 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Potver, dat gaat wel erg snel zeg...Ik draai net sinds een paar dagen .821! In .821 zit wel een vervelende bug, namelijk dat als je opneemt dat hij nog 1x trilt en dat de andere partij dat ook hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik had mij Z10 maar opgestuurd. Geen USB-activiteit... ben benieuwd of ik de telefoon op tijd terugheb voor 10.3.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusto
zoooo. 10.3.1.938 staat er op :)
Het lijkt probleemloos te werken.

[ Voor 35% gewijzigd door Gusto op 22-10-2014 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Same here en bug met opnemen lijkt ook verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RzrBck
Gusto schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 11:57:
zoooo. 10.3.1.938 staat er op :)
Het lijkt probleemloos te werken.
Heb je n linkje misschien naar de (auto-) update die je hebt gebruikt? Ik zie door de bomen het bos niet meer... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
Hoe gaan de swipes vanaf het toesenbord op de z10 met 10.3.1? Ik vind met die 10.3 dat ze moeizaam gaan en met 10.2.1 kon ik er echt wel goed mee overweg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusto
RzrBck schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 16:10:
[...]

Heb je n linkje misschien naar de (auto-) update die je hebt gebruikt? Ik zie door de bomen het bos niet meer... :/
hier dus: http://forums.crackberry....s-10-3-1-938-live-970058/ :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker626
  • Niet online
Z10 + Vodafone + slecht bereik in de Eifel = batterij binnen paar uur leeg (op standby) :(
Dat was niet leuk meer....3x daags aan de lader :|

En daar kwam nog bij dat BBM het nodig vond om plotseling ongevraagd 30MB over te pompen (terwijl ik BBM niet gebruikte).... :(
Duur grapje....bedankt BB...

En het vreemde aan BBM is;
- kun je niet uitzetten
- kun je niet op wifi only zetten (alleen BBM gesprekken, maar dit stond al wifi only)
- je kunt niet uitloggen
- je kunt BBM niet verwijderen (??!!)
- je kunt alleen je toestel terugzetten naar fabrieksinstellingen om van BBM af te komen

Lekker handig als je in het buitenland zit en het kreng begint data te lurken.. |:( .
Enige optie was om de data verbinding helemaal uit te zetten.

Er is geen ontkomen aan BBM, of zie ik iets over het hoofd?

[ Voor 101% gewijzigd door Tweaker626 op 22-10-2014 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:55

t3q

Say yes to teq

lol dat gaat hard, net 10.3.1.800 geinstalleerd :)

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 oktober 2014 @ 19:36:
Ik heb zojuist Sygic gekocht voor op mijn Z10. Echter, bij het openen van de app krijg ik de melding 'Downloading resource file from GooglePlay failed'. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Niet.

Mocht je het product kunnen retourneren, dan zeg ik doen. BlackBerry heeft namelijk nog geen afspraak/contract met Google waardoor ze geen verbinding kunnen/mogen maken met de GooglePlay.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
En waarom Sygic gebruiken? Navigeren met Google Maps met een z10 gaat prima. Gisteren nog gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
Rainesh schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 14:44:
En waarom Sygic gebruiken? Navigeren met Google Maps met een z10 gaat prima. Gisteren nog gebruikt.
Omdat het wel een goed programma is. Offline navigatie is wel zo handig + Ik niet alles aan Google wil vertellen.
Ik heb ook al geklaagd bij Sygic dat het niet werkt na X versie. Vroegere versie werkte wel.
Ik heb aan gegeven dat ze Sygic makkelijk kunnen porten naar BB door de Android Runtime.
Maar ze hebben daar niet op gereageerd.3

Ik heb zelf maar Meiro Don't Panic aangeschaft. Maar mist wel veel handige functies vergeleken met Sygic en lopen nu al bijna 1 jaar achter met hun kaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rainesh schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 14:44:
Het gaat mij inderdaad om de offline navigatie. Ik heb een melding gemaakt bij Sygic, ik hoop dat ik de bestelling ongedaan kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
NavFree is gratis en heeft offline maps van heeeeeel veel regio's en landen.. Kun je altijd proberen, gezien het gratis is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 15:27:
[...]

Het gaat mij inderdaad om de offline navigatie. Ik heb een melding gemaakt bij Sygic, ik hoop dat ik de bestelling ongedaan kan maken.
via snap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RzrBck
Verwijderd schreef op donderdag 23 oktober 2014 @ 15:27:
[...]

Tot 11.2.5 ofzo werkt het wel. Ik heb hem zo iig aan de praat gekregen (is wel prutsen met het mapje "Aura" ed. maar het is te doen).

Vind het persoonlijk ook de fijnste app, en ga van't weekeind proberen m er weer op te krijgen icm 10.3.1.xxx

Als dat lukt laat ik het even weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even Here Beta van Nokia geïnstalleerd krijg alleen een zwart scherm :/. Schiet weer eens niet op. Ik ga even NavFree bekijken, deze schijnt dezelfde kaarten te gebruiken als OsmAnd maar ziet er op de screenshots een stuk strakker uit.

Je kunt OsmAnd eens proberen die is gratis ook offline en ze hebben een BB10 app:
http://appworld.blackberr...e/content/129689/?lang=nl
Google Play: OsmAnd Kaarten & Navigatie

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2014 02:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13:40
Je kan altijd nog Waze proberen :) Is te vinden in BB World, heb het zelf altijd gebruikt toen ik een Z10 had. Werkt erg fijn, gebruikt amper netwerk. Volgens mij hoef je alleen een dataverbinding te hebben als je de route instelt, als je daarna offline gaat navigeert hij door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 02:45:
Net even Here Beta van Nokia geïnstalleerd krijg alleen een zwart scherm :/. Schiet weer eens niet op. Ik ga even NavFree bekijken, deze schijnt dezelfde kaarten te gebruiken als OsmAnd maar ziet er op de screenshots een stuk strakker uit.

Je kunt OsmAnd eens proberen die is gratis ook offline en ze hebben een BB10 app:
http://appworld.blackberr...e/content/129689/?lang=nl
Google Play: OsmAnd Kaarten & Navigatie
Dat Heremaps het als Apk niet doet is een beperking van nokia, maar Heremaps doet t prima in deze native app:
http://appworld.blackberry.com/webstore/content/39727894

Kost 89 cent, maar als je Heremaps wilt elke cent waard lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Voor de navigatieliefhebbers: Sygic 14.6.6 heb ik hier draaiend op een Z10, als een zonnetje. Schone installatie op 10.3.1.938

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
objectief2 schreef op vrijdag 24 oktober 2014 @ 15:35:
Voor de navigatieliefhebbers: Sygic 14.6.6 heb ik hier draaiend op een Z10, als een zonnetje. Schone installatie op 10.3.1.938
Heb je nog iets speciaals moeten doen?
Of gewoon installeren via Snap?

Ik zelf wacht nog even met de 10.3.1 tot de bevalling van me vrouw en volgende maakt komt eindelijk de officiële versie uit als het goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• objectief2
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03-07 10:52
Niets speciaals. Installatie via Snap inderdaad op een verse 10.3.1.938. Dus geen Back-up terugzetten. Succes ermee en met de bevalling:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
Dat is wel mooi dat het direct werkt. Heb ik weer iets aan me licentie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Je kunt wel een backup terugzetten, alleen dan zonder "Runtime". Je moet dan voor een aangepaste backup kiezen en runtime uitvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RzrBck
Oke, heb via n autoloader 10.3.1.938 [ hier te vinden: http://forums.crackberry....s-findings-thread-970094/] erop gezet. Vervolgens Sygic v 14.5.2 - en dat werkt soepeltjes!

[ Voor 36% gewijzigd door RzrBck op 27-10-2014 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
  • Laatst online: 15:57
Apart, ik ben er een aantal weken terug via BBWorld achter gekomen dat ik blijkbaar Blackberry Blend op mijn toestel had (nooit geinstalleerd ofzo). Opzich wel vreemd aangezien Blend niet in BBWorld stond(/staat) en ook niet geschikt is voor de Z10 als je probeert te downloaden via de browser.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/E0CTZats.png?1

Toendertijd wel geprobeerd maar de app sloot en vloog terug naar het startscherm na een aantal seconden te hangen.
Nu (enkele weken later) staat BB Blend niet meer tussen de geinstalleerde apps.

Zelfstandig installeren en verwijderen, da's wel apart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geekeep schreef op woensdag 29 oktober 2014 @ 22:03:
Apart, ik ben er een aantal weken terug via BBWorld achter gekomen dat ik blijkbaar Blackberry Blend op mijn toestel had (nooit geinstalleerd ofzo). Opzich wel vreemd aangezien Blend niet in BBWorld stond(/staat) en ook niet geschikt is voor de Z10 als je probeert te downloaden via de browser.

[afbeelding]

Toendertijd wel geprobeerd maar de app sloot en vloog terug naar het startscherm na een aantal seconden te hangen.
Nu (enkele weken later) staat BB Blend niet meer tussen de geinstalleerde apps.

Zelfstandig installeren en verwijderen, da's wel apart...
Hier is hetzelfde mij overkomen.
Ik denk dat men voorbereid op toekomstige uitrol op Blend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
Dat dacht ik ook inderdaad, totdat Blend opeens weer vanzelf verdwenen was.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:54
Tweaker626 schreef op woensdag 22 oktober 2014 @ 17:09:

Er is geen ontkomen aan BBM, of zie ik iets over het hoofd?
BBM ook al uit je Hub verwijderd?
De Hub overruled de BBM instelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker626
  • Niet online
Nee, en ik zie ook niet hoe dat zou helpen (BBM blijft dan nog steeds aanwzig). Momenteel heb ik een whipe gedaan en alles handmatig ingesteld plus BBM helemaal niet ingesteld noch in gebruik en toch is BBM nog steeds regelmatig 'druk' en down-upload regelmatig... :?

Iets anders, maar mogelijk een korrelatie:
Inmiddels is mijn Z10 2x maal terug geweest vanwege de random reboots, laatste keer zei Coolblue dat dit een bekend probleem is en met de slecht aangebrachte koelpasta heeft te maken (foute serie). Er zijn volgens Coolblue nieuwe printen in gezet.

De random reboots blijven echter....
Laatste keer zag ik na zo'n random reboot (2x/dag) dat BBM een update klaar had staan....maar dit niet zelf melde (of BB World)...vervolgens handmatig een update gedaan en nu al 2dgn geen random reboot meer....
Misschien was dit ook het probleem toen BBM opeens in het buitenland 30MB ging pompen? Wel vreemd want BB World staat op Wifi only.
Op buitenlandse fora lees ik meer gevallen van BBM en update problemen.

[ Voor 71% gewijzigd door Tweaker626 op 02-11-2014 10:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RzrBck
Tweaker626 schreef op zondag 02 november 2014 @ 10:10:
Nee, ik zie ook niet hoe dat zou helpen. Momenteel heb ik een whipe gedaan en BBM helemaal niet ingesteld noch in gebruik en is BBM nog steeds regelmatig 'druk' en down-upload regelmatig...
Heb je toevallig diagnostic's (of hoe dat heet) aanstaan?

En kun je via je browser (zoals je normaal sideload) BBM niet verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
10.3.1.1016 aan het installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker626
  • Niet online
RzrBck schreef op zondag 02 november 2014 @ 10:15:
[...]

Heb je toevallig diagnostic's (of hoe dat heet) aanstaan?
Nee, Diagnostische gegevens versturen staat uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geekeep
Net een melding van een nieuwe (officiele) update binnen gekregen:

10.2.1.3062
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/I2ICtkEl.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fCZNbIul.jpg

Herstart is vereist.

Na reboot geeft ie een andere/ouders versie als geinstalleerd aan;
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/HXT7avll.jpg

Toch staat de juiste versie (.3062) gewoon correct onder Info.

(Vodafone netwerk trouwens)

[ Voor 52% gewijzigd door geekeep op 04-11-2014 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik maak gebruik van de priority inbox van gmail en die wilde ik ook in de hub gebruiken. Nu kan dat mooi door de 'important' folder ook te synchroniseren. Alleen vervolgens kun je het synchroniseren van de inbox niet uitschakelen. Ook lijkt het niet mogelijk om de notificatie voor een bepaalde folder in te stellen of uit te schakelen. Klopt dit of zie ik een optie over het hoofd waardoor ik alleen een lampje krijg voor mails uit een bepaalde folder?

Ik gebruik trouwens 10.3.1.938.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een probleem: ik heb net als m'n vriendin een z10. Nu heeft laatstgenoemde een probleem: Telefoon reageert niet meer. Hij opent niks meer.. Restart gedaan met +/-, diverse keren accu eruit.. start op, voer code in.. start het scherm op.. kan naar de hub, kan door de app pagina's switchen.. maar niks opent hij... Heb 'm aan bb link gehangen.. krijg geen verbinding.. kan kiezen voor opnieuw laden.. maar dan verliest ie al z'n gegevens.. en wil graag dat ze d'r foto's etc bespaard blijven..

Iemand dit meegemaakt en een eventuele oplossing???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
in pc steken, fotos er van halen en toch een hard reset uitvoeren zou het beste zijn volgens mij, eventueel de allerlaatste leak er ineens op zetten, werkt als een trein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De pest is dat de pc de z10 niet ziet.. niet als drive, ook niet via bb link..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
janduke: ik heb ook een keer gehad dat me Z10 niet meer veel wilde doen dan een BB logo laten zien.
Ik heb via een autoloader hem weer kunnen fixen.
Ik denk dat het filesysteem door een bug corrupt is geraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja zoiets zal het zijn.. Probeer 'm nu aan sachesi te koppelen en er een autoloader op te gooien. Hoop dat de bestanden bewaard blijven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geekeep schreef op dinsdag 04 november 2014 @ 00:38:
Net een melding van een nieuwe (officiele) update binnen gekregen

...
Nog niks binnen hier (KPN netwerk)

edit: 7/11 nu wel :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2014 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel VH
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-07 19:13
Ik heb enkele dagen terug 10.2.1.3062 geïnstalleerd en heb vandaag het probleem dat mijn batterij echt leegloopt. Ik keek daarnet en had nog 20%. Ik vond hem warm dus heb ik gereboot. na de reboot (1 min later?) was dit nog 10%. Nu, nog een paar minuut later 6%. Hier lijkt elke minuut nog een procent van af te gaan.

Nog mensen die iets gelijkaardigs meegemaakt hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
Gisteren m'n Z10 laten vallen :( scheur in het scherm en touchscreen reageert nergens meer op.. Nu tijdelijk Android, maar toch snel terug naar een BB.. Vind alleen de Z30 en de Passport te prijzig.
Pagina: 1 ... 44 ... 48 Laatste