Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-10-2024
Nadat de HTC M8 werd gereleased had ik mijn HTC M7 verkocht en een iphone 5 op de kop kunnen tikken. Sinds deze week heb ik de Blackberry Z10, mijn eerste blackberry toestel.

Ik ben zeer tevreden op dit moment, alleen vind ik het toch wel een traag toestel.

Ik heb net de amazonstore gedownload en, "SNAP" geinstalleerd.

Kennen jullie nog enkele goede stores/apps?

Is de 10.3 versie (hierboven ergens) op dit moment redelijk stable? Moetnamelijk dagelijks vele mails met bijlagen kunnen versturen en bereikbaar zijn.

EDIT: Ik zie dat de 10.3 vele updates heeft, en krijgt. Wanneer was de eigenlijke realease voor de Z10 eigenlijk? vind enkel geruchten etc?

[ Voor 11% gewijzigd door killerbie op 31-08-2014 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

killerbie schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 20:55:
Nadat de HTC M8 werd gereleased had ik mijn HTC M7 verkocht en een iphone 5 op de kop kunnen tikken. Sinds deze week heb ik de Blackberry Z10, mijn eerste blackberry toestel.

Ik ben zeer tevreden op dit moment, alleen vind ik het toch wel een traag toestel.

Ik heb net de amazonstore gedownload en, "SNAP" geinstalleerd.

Kennen jullie nog enkele goede stores/apps?

Is de 10.3 versie (hierboven ergens) op dit moment redelijk stable? Moetnamelijk dagelijks vele mails met bijlagen kunnen versturen en bereikbaar zijn.

EDIT: Ik zie dat de 10.3 vele updates heeft, en krijgt. Wanneer was de eigenlijke realease voor de Z10 eigenlijk? vind enkel geruchten etc?
Z10 is released in januari 2013 of bedoel je 10.3? ergens in november.
10.3 is redelijk stabiel behalve als je batterij in het rood is dan is het een ramp!

Hoe bedoel je traag toestel? wat is er precies langzaam aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Wel het schakelen tussen apps loopt bij mij alles behalve soepel, ook al sluit ik alle actieve apps steeds (de eerste dag deed ik dit niet en was mijn batterij in nog geen 8h leeg).

Het opstarten van 'android' apps is fenomenaal traag bij me, meer dan 15 sec voor oa facebook, snapchat etc etc, maar dit is blijkbaar beter bij de 10.3 update, vandaar dat ik de release vroeg.

Voor de rest echt een prima toestel, een pak efficiënter voor mij door oa de hub. Indien de passport de verwachtingen kan waarmaken en een degelijk prijskaartje krijgt schakel ik over denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RzrBck
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 19-09 12:30
killerbie schreef op zondag 31 augustus 2014 @ 22:11:
Wel het schakelen tussen apps loopt bij mij alles behalve soepel, ook al sluit ik alle actieve apps steeds (de eerste dag deed ik dit niet en was mijn batterij in nog geen 8h leeg).

Het opstarten van 'android' apps is fenomenaal traag bij me, meer dan 15 sec voor oa facebook, snapchat etc etc, maar dit is blijkbaar beter bij de 10.3 update, vandaar dat ik de release vroeg.

Voor de rest echt een prima toestel, een pak efficiënter voor mij door oa de hub. Indien de passport de verwachtingen kan waarmaken en een degelijk prijskaartje krijgt schakel ik over denk ik :)
Heb je hem al gereset? (Vol up+down 10sec inhouden - eerst maakt hij een screenshot, maar uiteindelijk reboot hij).
Wil vaak helpen om het iets soepeler te maken.

Vwb soepel(der)e android apps in 10 ben ik zelf ook benieuwd :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:48
Ik draai nog 10.2 en traag opstarten van android apps herken ik niet. Is dat een 10.3 kwaal?
Ik ga bewust nog niet updaten omdat ik 10.2 erg goed vind werken en lekker snel is + lage accuduur.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 08:38
beyazz06 schreef op zaterdag 30 augustus 2014 @ 22:36:
[...]

Waarom niet kopen met de cash back actie? Kijk anders op marktplaats of coolblue nog een tweedehandsje heeft, krijg je nog garantie ook..
Omdat ik het makkelijker vind om de telefoon om te ruilen. Dan mis ik geen smartphone voor een bepaalde periode. En momenteel kan / wil ik het geld voor een tijdelijke extra telefoon niet missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

soskes schreef op maandag 01 september 2014 @ 16:22:
[...]

Omdat ik het makkelijker vind om de telefoon om te ruilen. Dan mis ik geen smartphone voor een bepaalde periode. En momenteel kan / wil ik het geld voor een tijdelijke extra telefoon niet missen.
ik wil mijn witte eventueel wel ruilen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-07 20:34

Peter91

<=]

Iemand een oplossing voor dit?
M'n contacten die als 06 ipv +316 in m'n telefoon staan, komen als onbekende oproepen binnen..

Is hier een easy fix voor? Want ga niet alles handmatig veranderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soskes
Verwijderd schreef op maandag 01 september 2014 @ 16:25:
[...]

ik wil mijn witte eventueel wel ruilen :)
Thanks. Ik kijk het even aan. Ben namelijk op zoek naar een zwarte. Alles nog aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
soskes schreef op maandag 01 september 2014 @ 22:16:
[...]

Thanks. Ik kijk het even aan. Ben namelijk op zoek naar een zwarte. Alles nog aanwezig?
En ik liever een witte :o Ruilen? :p haha
Zal overigens niet lukken daar ik nog zo een jaar garantie heb.. Die ik uiteraard wil behouden.

Vooral nu mijn bb na een plotselinge melding 'uitschakelen' uitgeschakeld is en nu niet meer aangaat 😓

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

soskes schreef op maandag 01 september 2014 @ 22:16:
[...]

yup alles aanwezig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenja
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20-09 08:45
Peter91 schreef op maandag 01 september 2014 @ 17:13:
M'n contacten die als 06 ipv +316 in m'n telefoon staan, komen als onbekende oproepen binnen..

dat is iets wat ik handmatig (via google contacts in een desktop browser) aangepast heb. Ik weet verder geen quick fix hiervoor. Misschien via een bb-app, bijv een Vcard export/import app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
İk moet zeggen dat ik de z10 wel erg nice vindt, al ligt ie nu plat, wil ik vooralsnog voor dit toestel gaan.

Wel heb ik nog enige vragen omtrent de GUİ:
- is het mogelijk om 5 apps naast elkaar te hebben (heb ik altijd gehad met men i4 namelijk)
- kan je de beperking van de mappen uitbreiden?

Moet zelf nog ff uitvinden hoe ik 'snap' en dergelijke installeer, maar dat zal goed moeten komen wanneer de z10 weer wakker wordt 😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beyazz06 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 12:26:
İk moet zeggen dat ik de z10 wel erg nice vindt, al ligt ie nu plat, wil ik vooralsnog voor dit toestel gaan.

Wel heb ik nog enige vragen omtrent de GUİ:
- is het mogelijk om 5 apps naast elkaar te hebben (heb ik altijd gehad met men i4 namelijk)
- kan je de beperking van de mappen uitbreiden?

Moet zelf nog ff uitvinden hoe ik 'snap' en dergelijke installeer, maar dat zal goed moeten komen wanneer de z10 weer wakker wordt 😊
bij Z10 is het een 4x5 grid, dus 4 horizontaal en 5 onder elkaar.
Active frames is 2x2x2 (2 naast elkaar, 2 onder elkaar, 2 paginas)
in 10.3 is er niet meer iets als een miximaal aantal apps in een map of wat bedoel je met beperking?
Snap heb ik wel een howto voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 12:31:
[...]

bij Z10 is het een 4x5 grid, dus 4 horizontaal en 5 onder elkaar.
Active frames is 2x2x2 (2 naast elkaar, 2 onder elkaar, 2 paginas)
in 10.3 is er niet meer iets als een miximaal aantal apps in een map of wat bedoel je met beperking?
Snap heb ik wel een howto voor :)
Dat bedoelde ik! Hoe krijg ik echter 10.3, ik zie namelijk geen beschikbare updates..

Das wel jammer, zo een groot scherm (ja ik kom van de i4 met 3,5" scherm 😊) maar niet de mogelijkheid van een 5x5 grid.. İs dat niet op een of andere manier toch mogelijk? Zoals ik dat mbv jailbreak bij de i4 alsnog had?

Je hebt een howto voor snap.. Cant see? 😝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beyazz06 schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 12:47:
[...]

Dat bedoelde ik! Hoe krijg ik echter 10.3, ik zie namelijk geen beschikbare updates..

Das wel jammer, zo een groot scherm (ja ik kom van de i4 met 3,5" scherm 😊) maar niet de mogelijkheid van een 5x5 grid.. İs dat niet op een of andere manier toch mogelijk? Zoals ik dat mbv jailbreak bij de i4 alsnog had?

Je hebt een howto voor snap.. Cant see? 😝
Nee dat is niet mogelijk, ook jailbraken is niet mogelijk dat is de veiligheid van BlackBerry.
10.3 is een Beta versie en dus nog niet uit, eind dit jaar komt deze officieel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Korte video hoe je snap moet installeren op je BlackBerry Z, Q, Passport of Classic.
Twee manieren, Chrome plugin (cross platform) of DDPB: http://youtu.be/1Dh2vmfLD9I

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:52
De grid is niet aan te passen, 10.3 is echter wel te installeren (mocht je dat willen, schijnt een enorme vooruitgang te zijn) maar dit is nog een Beta/Leaked OS, even Google gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 13:08:
[...]

Nee dat is niet mogelijk, ook jailbraken is niet mogelijk dat is de veiligheid van BlackBerry.
10.3 is een Beta versie en dus nog niet uit, eind dit jaar komt deze officieel.
Natuurlijk kan een Blackberry wel gejailbreakt/geroot worden. Alle software bevat immers fouten. Onlangs nog gedemonstreerd op Black Hat 2014:
One attack, demonstrated at Black Hat by Mathew Solnik and Marc Blanchou, used the embedded over-the-air management interfaces used by wireless carriers to perform carrier-pushed configuration updates. They were able to gain root access to BlackBerry phones, as well as some Android phones and the Sprint configuration of some iOS devices. The devices most vulnerable to the attack were the BlackBerry Z10 and the HTC One M7.
bron

Het is een beetje als met de claim dat een Mac geen virussen kan krijgen.. natuurlijk kan dat wel, er is alleen niemand in geïnteresseerd omdat het marktaandeel zo klein is. Er zijn dus geen kant-en-klare tools om een BlackBerry te jailbreaken, maar er is al meer dan eens bewezen dat BlackBerry 10 toestellen te kraken zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Bigs op 02-09-2014 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackBerry 10.3

autoloader BlackBerry 10.3 welke is gelekt door BlackBerry zelf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigs schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 13:23:
[...]

Natuurlijk kan een Blackberry wel gejailbreakt/geroot worden. Alle software bevat immers fouten. Onlangs nog gedemonstreerd op Black Hat 2014:

[...]

bron

Het is een beetje als met de claim dat een Mac geen virussen kan krijgen.. natuurlijk kan dat wel, er is alleen niemand in geïnteresseerd omdat het marktaandeel zo klein is. Er zijn dus geen kant-en-klare tools om een BlackBerry te jailbreaken, maar er is al meer dan eens bewezen dat BlackBerry 10 toestellen te kraken zijn.
Dit is ANDROID - BLACKPHONE :) en de BlackBerry is niet te rooten want dan gaat het toestel niet meer werken dat is om meerdere punten beveiligd. De BlackBerry Playbook en OS 10.0.0.xx beta zijn wel te rooten maar en vanaf 10.2 zijn er ook extra beveiligingen ingebouwd voor wifi en bluetooth.

Daarnaast is de Hacker uitgedaagd door BlackBerry gebruikers om BlackBerry 10 te hacken maar hij heeft uiteindelijk toegegeven na wat domme berichten dat het niet mogelijk is maar wel op oudere versies en vermoedelijk dus de beta/devolper versies voor 10.1.0.xxx

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2014 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thile
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09:32
Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 13:37:

Thanks, kan je na het installeren van 10.3 gewoon terug naar de 'officiele' versie? Aangezien m'n lichtsensor waarschijnlijk kapot is, wil ik hem dan weer terugzetten, voordat ik 'm opstuur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thile schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 15:40:
[...]

Thanks, kan je na het installeren van 10.3 gewoon terug naar de 'officiele' versie? Aangezien m'n lichtsensor waarschijnlijk kapot is, wil ik hem dan weer terugzetten, voordat ik 'm opstuur...
Als het goed Is wel maar weet ik niet zeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edddd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 15-07-2024
Peter91 schreef op maandag 01 september 2014 @ 17:13:

Dit klinkt mij vreemd in de oren, aangezien bij mij beiden gewoon herkend worden. Zowel 06-notatie als 0316-notatie.

Wel heb ik ervaring met een ander toestel (Nokia C7) waarbij het toestel het nummer niet kon matchen met een bestaand contact, indien de contactpersoon twee keer vermeld stond in mijn adresboek. Heb je dit gecheckt? Ik weet zelf niet of dit ook bij de Z10 het geval is, aangezien ik mijn adresboek sindsdien redelijk opgeschoond houd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thile schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 15:40:
[...]

Je kan via link restoren en als het goed is pakt deze de laatste update van je provider of gewoon een autoloader downloaden voor 10.2.2 voor de Z10. is sneller ook.
https://mega.co.nz/#!9pdl...2rAZDeeAjOnWAwlv1wVtLLpkc

of Z30
https://mega.co.nz/#!Z9Ug...iqdvBXYEnez-4ARRK4c0mH9hE

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2014 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beyazz06
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 02 september 2014 @ 13:37:
BlackBerry 10.3

[video]

Top! İk ga er morgen mee aan de slag. Hopelijk fixed dit ook mijn probleem omtrent de batterij. Het lijkt er namelijk op dat de software denkt nog 50%+ te hebben, terwijl die leeg is waardoor de z10 (plotseling) uitgeschakeld word. Mocht hij na de update nog steeds hetzelfde doen, dan verdenk ik de batterij..!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker626
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Dat lijkt meer een calibratieprobleem.
Zie de vele topics hierover op het BB forum incl oplossing:
http://supportforums.blac...5/BlackBerry-Z10/bd-p/Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
EDIT 3: ben net de laatste stappen voor de allerlaatste leak op de Z10 te hebben aan het voltooien, lijkt me allemaal prima te verlopen.

PS amai wat een handige aanpassingen!!! :D

[ Voor 87% gewijzigd door killerbie op 03-09-2014 22:29 ]

• beyazz06
  • Niet online
@nlb zou je via pm enkele handige sites kunnen sturen voor APK's ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusto
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-04-2021
Net 10.3.0.1154 geinstalleerd, wow :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gusto schreef op vrijdag 05 september 2014 @ 13:25:
Net 10.3.0.1154 geinstalleerd, wow :D
Ik ook geinstalleerd, en nu er een secure wipe achter aan voor de zekerheid :)

Ben benieuwd of er iets is veranderd tegenover 1130.
Had een bug , als ik geen internet heb en gebruik winamp om muziek af te spelen (want originele speler haperde) dat assistant heletijd opende en muziek afspeelde.
Sloot hem elke keer af, maar keer op keer opende hij opnieuw.

Best irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitz76
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-09 23:40
Werken alle apps op 10.3 bij jullie? Ik heb vorige week 10.3 geïnstalleerd maar ondervond problemen met Nobex en Podcasts (Podcasts werkte slechts gedeeltelijk en bij beide apps werden sommige shows niet gevonden). Ook de Kindle app vertoonde kuren. Ben daarom weer terug naar 10.2.1.2977.
Wel balen want vond 10.3 mooier en nog sneller werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusto
Alle apps lijken te werken tot nu toe. (ik gebruik geen android apps) >:)
Alleen parkmobile gaf problemen, maar na een herstart van de Z10 werkt het prima.

[ Voor 67% gewijzigd door Gusto op 05-09-2014 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitz76
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 20-09 23:40
Ah ok. Alle genoemde apps komen overigens uit BB World..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gusto
Hmmmmm, het enige wat mis is gegaan, is het restoren van de contacten met blackberry link, een aantal verminkte contacten (geen telnummers of adressen meer) :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knamix
  • Laatst online: 13-09 23:53
Iemand ook problemen mee als je het toestel unlocked met swipen dat er dan apps openen? Heb het al een paar keer gehad tijdens het unlocken... Vrij irritant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nobex werkt perfect bij me op de BlackBerry Z30 met 10.3.0.1152.

Het probleem dat er spontaan apps opengaan heb ik ook niet met mijn toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Net 10.3.0.1152 installed en ik gebruik een aantal Android apps. Krijg nu heel vaak dat android runtime gecrashed is. Apps zijn amper te gebruiken. Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rainesh schreef op zondag 07 september 2014 @ 15:12:
Net 10.3.0.1152 installed en ik gebruik een aantal Android apps. Krijg nu heel vaak dat android runtime gecrashed is. Apps zijn amper te gebruiken. Iemand een oplossing?
Ik heb 1154 maar ik heb geen crashende android apps, ook niet met eerdere versies :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Met eerdere builds had ik nooit last van crashende android runtime. De apps doen het wel,maar ik krijg ok de haverklap een melding. Een soft reset heeft niet geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Weet je zeker dat de installatie volledig is gelukt (dus dat niet sommige apps nog van een oudere versie zijn)? Ik heb ook nergens problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Zover ik het zie/weet is de installatie volledig gelukt. OS ziet er ook anders uit vergeleken met 10.2 en de nieuwe functies gebruik ik inmiddels ook. Maar het gekke is dat ik de ene keer wel een android.runtime crash krijg en de andere keer weer niet. Heel raar!

Denk nog een keer softresetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Als ik het goed begrepen heb heeft de mail App ook in 10.3 nog geen support voor imap shared folders, hoop dat dat nog wel komt. Op zich zijn de 'communicatieapps' erg prettig, maar ze missen voor mij handige features(waarbij s/mime tot bes-gebruikers beperken het vreemdste is...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenja
Rainesh schreef op zondag 07 september 2014 @ 18:47:
Zover ik het zie/weet is de installatie volledig gelukt. OS ziet er ook anders uit vergeleken met 10.2 en de nieuwe functies gebruik ik inmiddels ook. Maar het gekke is dat ik de ene keer wel een android.runtime crash krijg en de andere keer weer niet. Heel raar!

Denk nog een keer softresetten.
Heb je een restore gedaan met BlackBerry Link? Dan kan het namelijk zijn dat je de Android runtime van 10.2 ook hebt gerestored.
Dit kun je vermijden door in link bij restore te kiezen voor een custom apps en settings restore, en dan de 'runtime' niet aan te vinken.

Bij een clean install zonder een restore zou je dit probleem niet moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ik heb inderdaad een restore gedaan. Zou ik enkel de (bar file) runtime van 10.3 kunnen installeren via BB app manager (chrome extensie)? Zo ja, waar kan ik die vinden?

edit:

Volgens BB10 manager zijn mijn sys.android en sys.android.shell versie 10.3.168.

[ Voor 21% gewijzigd door Rainesh op 07-09-2014 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenja
Ik weet zo niet wat de bar van de runtime is. Maar wat je kunt proberen Is de core os van 1154 via de Chrome extensie of sachesi (1. 21 schijnt de beste resultaten te geven ) laden. Daar zit volgens mij de runtime in.
Hoef je niet alles opnieuw te doen. Ik ga ervan uit dat je 10.3.1154 hebt geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Dat klopt, anders een keer opnieuw installeren en dan een selectieve restore doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenja
Ja precies, succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Net opnieuw installed en opnieuw ingeladen, zelfde probleem. Vervolgens alleen de runtime installed nog steeds zelfde probleem.

Edit:

runtime van 10.2.1.3337 installed en geen enkele android app (ing/t-mobile/synology) doet het. 8)7
Nu maar terug naar runtime van 10.3.1154

[ Voor 37% gewijzigd door Rainesh op 08-09-2014 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenja
vreemd, bij mij was het enige probleem dat de runtime de eerste keer wat tijd nodig had om te laden (groene laadbalk liet ie zien).
Heb je een autoloader gebruikt voor 1154? En het probleem doet zich ook voor zonder een restore?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 11:14
Als ik updates zoek op me blackberry (bij systeeminstellingen) zegt hij dat ik de nieuwste software heb? 10.2.1.2977 ???

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rusky schreef op dinsdag 09 september 2014 @ 13:10:
Als ik updates zoek op me blackberry (bij systeeminstellingen) zegt hij dat ik de nieuwste software heb? 10.2.1.2977 ???
Klopt ook ja, dat is de laatste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenja
Rusky, er zijn ook zogenaamde 'leaks', van OS 10.3. Momenteel is 10.3.0.1154 de nieuwste. Maar dus niet officieel. nlb heeft in dit forum links staan mocht je interesse hebben om je telefoon te updaten. (niet zonder risico natuurlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Groen balkje zie ik ook de eerste keer laden, maar daarna krijg ik wel iedere keer een proces.acore error.
Heb de autoloader gebruikt, heb ook sachesi gebruikt. Ik wacht wel op de volgende release, heb dit tot nu toe alleen bij deze release meegemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10.3.0.1154 is de officiele versie die vanmorgen is gepusht naar Paspoort users. Dus de eerste officiele OS 10.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Geweldig! De ziggo tv app doet het nu wel op de Z10! Voorheen deed ie het nooit, kon nooit verbinding maken en met de 10.3.1154 update kan ik nu online tv kijken:D Had paar keer de proces error gekregen en daarna deed ie het.

edit: bitrate is wel bedroevend laag....op de HTC One mini van mijn vriendin ontvang ik wel een hogere bitrate.

[ Voor 20% gewijzigd door Rainesh op 09-09-2014 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenja
Je bent niet de enige met de acore error: http://forums.crackberry....ocess-acore-error-910459/
Misschien heb je daar wat aan.

• vDorst
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Ik had regelmatig last (2-5 keer in de week) van dat me Z10 resetten als tie op me bureau lag of 's nachts in "bedside mode".
Ik vond het vooral vervelend dat ik meer bereikbaar was door dat de telefoon weer om een simkaart pincode vroeg.
Zeker omdat dit vaak ook geruisloos gebeurt.
Nu heb ik me pincode van me simkaart afgehaald zodat als het gebeurt de telefoon iig weer bereikbaar is.
Resultaat is dat ik me Z10 nog geen een keer heb zien resetten of dat de volgende dag hij uit de "bedside mode" was.

Heb al 2 weken geen simkaart pincode.
Dus er lijkt wel een grote relatie te bestaan tussen het resetten en pincode op de simkaart.

[ Voor 19% gewijzigd door vDorst op 10-09-2014 22:40 ]

• Tweaker626
  • Niet online
Eerder liet het beginscherm (met de tijd/datum) mijn eerstvolgende afspraken (voor die dag) zien.
Sinds ik mijn Z10 heb teruggestuurd ivm de randomreboots niet meer. Ook kan ik niet vinden waar je dit zou moeten instellen.

Weet iemand hoe ik dit weer terugkrijg?
Het was wel erg handig om snel een overzicht van mijn afspraken te hebben.

• joenja
Dat zit onder 'beveiliging en privacy' onder instellingen. Daar kun je opties voor je beginscherm instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker626
  • Niet online
@joenja
Waar precies?
Ik zie alleen "Bericht op vergrendeld scherm" met twee vrij in te vullen velden, maar geen agenda items.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wow, dat heb ik al heel lang niet meer, dat was wel verdomd irritant! Maar helemaal verdwenen, ergens bij de update naar 10.1.nog iets geloof ik. Welk OS draai je nu?
vDorst schreef op woensdag 10 september 2014 @ 22:31:
Ik had regelmatig last (2-5 keer in de week) van dat me Z10 resetten als tie op me bureau lag of 's nachts in "bedside mode".
Ik vond het vooral vervelend dat ik meer bereikbaar was door dat de telefoon weer om een simkaart pincode vroeg.
Zeker omdat dit vaak ook geruisloos gebeurt.
Nu heb ik me pincode van me simkaart afgehaald zodat als het gebeurt de telefoon iig weer bereikbaar is.
Resultaat is dat ik me Z10 nog geen een keer heb zien resetten of dat de volgende dag hij uit de "bedside mode" was.

Heb al 2 weken geen simkaart pincode.
Dus er lijkt wel een grote relatie te bestaan tussen het resetten en pincode op de simkaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenja
Tweaker626 schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 00:50:
@joenja
Waar precies?
Ik zie alleen "Bericht op vergrendeld scherm" met twee vrij in te vullen velden, maar geen agenda items.
Is het niet de tweede optie van boven? Lock screen notifications heet dat bij mij, ik heb mijn telefoon op engels staan. Ik dacht dat die optie al je notificaties op het vergrendelde scherm toont, dus ook de kalender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Tweaker626 schreef op donderdag 11 september 2014 @ 08:56:
Eerder liet het beginscherm (met de tijd/datum) mijn eerstvolgende afspraken (voor die dag) zien.
Sinds ik mijn Z10 heb teruggestuurd ivm de randomreboots niet meer. Ook kan ik niet vinden waar je dit zou moeten instellen.

Weet iemand hoe ik dit weer terugkrijg?
Het was wel erg handig om snel een overzicht van mijn afspraken te hebben.
Sinds 10.3 laat ie dit ook niet meer zien bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joenja
Ik heb de optie uitgeschakeld, maar de kalender notificaties staan nog wel gewoon op mijn lock screen (ook op 10.3.0.1154) misschien de optie uit en aan zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rusky
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-09 11:14
FF 2 vraagjes over die 10.3 install...
1.Behoud je dan je gegevens allemaal? Of krijg je een schone installatie voor terug, en dat jezelf je contacten / apps weer moet terugzetten?
Kan dat terugzetten dan ook via blackberry link / backup terugzetten?

2. Wanneer de install helemaal niet bevalt, hoe krijg je dan weer de oude "stabiele"versie terug?

ik heb al via blackberry link een volledige update gedaan...

mijn pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 08:45:
Wow, dat heb ik al heel lang niet meer, dat was wel verdomd irritant! Maar helemaal verdwenen, ergens bij de update naar 10.1.nog iets geloof ik. Welk OS draai je nu?
[...]
De laatste 10.2.1.2977. Deze heb ik netjes gereload via BB link zo dat alles er mooi schoon op staat.
Het is zeker irritant omdat je niet bereikbaar bent zonder dat je het weet.
Ik heb hem gisteren nog 1 keer zien resetten. Denk ik. Ik zag gauw het Vodafoon logo op het beeld.
Ik heb nu wel het idee dat het veel minder is. Mogelijk eens een eigen appje proberen te maken die dat bij houdt.
Ik ben ook benieuwd of het mogelijk is om de watchdog reden uit te lezen van de CPU. Veel arm processoren zit een status register.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 01-08 12:46
vDorst schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 10:06:
[...]

De laatste 10.2.1.2977. Deze heb ik netjes gereload via BB link zo dat alles er mooi schoon op staat.
Het is zeker irritant omdat je niet bereikbaar bent zonder dat je het weet.
Ik heb hem gisteren nog 1 keer zien resetten. Denk ik. Ik zag gauw het Vodafoon logo op het beeld.
Ik heb nu wel het idee dat het veel minder is. Mogelijk eens een eigen appje proberen te maken die dat bij houdt.
Ik ben ook benieuwd of het mogelijk is om de watchdog reden uit te lezen van de CPU. Veel arm processoren zit een status register.
En hoe oud is je SIM kaart? Misschien keertje gratis omwisselen bij de Vodafone winkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
Simkaart is 2,5 jaar oud van Hollandsnieuwe.
Daar kost het helaas 15 euro voor een nieuwe sim.

[ Voor 36% gewijzigd door vDorst op 12-09-2014 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thile
Rusky schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 09:52:
FF 2 vraagjes over die 10.3 install...
1.Behoud je dan je gegevens allemaal? Of krijg je een schone installatie voor terug, en dat jezelf je contacten / apps weer moet terugzetten?
Kan dat terugzetten dan ook via blackberry link / backup terugzetten?

2. Wanneer de install helemaal niet bevalt, hoe krijg je dan weer de oude "stabiele"versie terug?

ik heb al via blackberry link een volledige update gedaan...
1. Nee, je hebt een clean install. Ja, je kunt je gegevens daarna weer vanuit een back-up terugzetten.

2. Via link kan je weer een reset doen, dus dan zal je naar de laatste officiele versie gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
Punt 2 lukte mij niet, ik heb gisteren een herstel actie gedaan via Link en kreeg het niet voor elkaar hij zette gewoon 10.3 terug naar 'fabrieks'instellingen., ik heb uiteindelijk maar de nieuwste 10.2.2 gedownload als autoloader en dat ging wel goed..

10.3 beviel me wel, maar ik had wifi issues die erg vervelend waren, daarnaast stoort het me dat, ook als je geen apps open hebt staan in je geheugen, je toch het extra lege scherm krijgt als je van de HUB naar de apps veegt.. Dat is bij 10.2.x niet zo.

Wel vond ik 10.3 erg fijn werken en ook de donkere thema's op sommige plekken bevielen me wel, de accu duur lijkt een stuk beter. Wel had ik meer moeite met het toestenbord, net of de spatie balk wat hoger stond dan in 10.2.x, voor mijn gevoel.. Het blijven behouden van het getypte woord dmv te swipen op de spatiebalk lukte me regelmatig niet, net of het toetsenbord minder gevoel is oid in 10.3, alsof de onderste regel met toetsen niet 100% gevoelig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thile
rscheper schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 10:19:
Punt 2 lukte mij niet, ik heb gisteren een herstel actie gedaan via Link en kreeg het niet voor elkaar hij zette gewoon 10.3 terug naar 'fabrieks'instellingen., ik heb uiteindelijk maar de nieuwste 10.2.2 gedownload als autoloader en dat ging wel goed..

10.3 beviel me wel, maar ik had wifi issues die erg vervelend waren, daarnaast stoort het me dat, ook als je geen apps open hebt staan in je geheugen, je toch het extra lege scherm krijgt als je van de HUB naar de apps veegt.. Dat is bij 10.2.x niet zo.

Wel vond ik 10.3 erg fijn werken en ook de donkere thema's op sommige plekken bevielen me wel, de accu duur lijkt een stuk beter. Wel had ik meer moeite met het toestenbord, net of de spatie balk wat hoger stond dan in 10.2.x, voor mijn gevoel.. Het blijven behouden van het getypte woord dmv te swipen op de spatiebalk lukte me regelmatig niet, net of het toetsenbord minder gevoel is oid in 10.3, alsof de onderste regel met toetsen niet 100% gevoelig zijn.
Ik had het nog niet gedaan, maar was er vanuit gegaan dat dit zo kon O-) , bedankt voor de opheldering.

Welke wifi issues kom je tegen, ik merk weinig verschil tot nu toe?
Het lege scherm kan je uitzetten in de Display instellingen ("Show Wallpaper When All Apps Are Closed").

Wat betreft het toetsenbord heb ik dit gevoel ook. In het begin miste ik vaak de spatie en de woorden swipen gaan inderdaad minder lekker. Hopelijk wordt dit in komende updates verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
Met 10.3 heb ik geen WiFi issues gehad, sowieso met swipes op het toestenbord en verschillende apps vind ik dat het moeizamer gaat dan in 10.2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter91
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 13-07 20:34

Peter91

<=]

Ik heb ook wifi issues!
Hij geeft nooit weer dat ik op wifi zit. Als ik dan in het menu kijk, staat er verbonden, maar dan lege balkjes.

Heb ook op m'n vorige telefoon nooit zo veel data verstookt als deze maand!

Zie:
Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/15wxjsj.png

[ Voor 12% gewijzigd door Peter91 op 12-09-2014 10:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
En dat op een Z10? Ik dacht dat dat probleem alleen op Z30 was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
Dat wat Peter91 zegt, zulke issues heb ik bij WiFi op 10.3.x

Wat er gebeurde, ik ging naar Wifi toe om verbinding te maken, verbinding leek erg goed voor dat ik er op tikte, daarna ging 'ie het ip adres ophalen en gaf hij verbonden aan, maar gaf ie geen WiFi logo bovenin en in het WiFi overzicht stond de verbinding opeens op 0 streepjes, maar hij stond er nog wel tussen..

Erg irritant, dit had ik op meerdere plekken en dus met verschillende Routers/accespoints. Hij gaf soms wel verbonden aan, maar mijn 4G logo stond er ook, dus dan is hij toch niet echt verbonden en draait ie op 4G.. Allemaal prima, maar niet als je je telefoon aan het inrichten bent ivm Apps, ophalen van mail/contactpersonen voor de 1e keer.. Daarnaast heb ik een 1GB bundel die er zo wel snel door heen gaat.

Dat van de Show Wallpaper kende ik nog niet, bedankt :)

Wel 'mooi' om te lezen dat er meerdere mensen problemen hebben met Wifi en met het toetsenbord/swipen.

EDIT! Screenshot van Peter91 is exact wat ik bedoel en wat er ook plaatsvind op mijn Z10! Heel erg vervelend. Dat is ook de voornaamste reden dat ik terug ben op 10.2, samen met het toetsenbord wat ik gewoon onprettig vind en er geen goed gevoel bij heb.. Het is minder responsive lijkt het.

[ Voor 13% gewijzigd door rscheper op 12-09-2014 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Verwijder al je "saved" netwerken en probeer dan opnieuw verbinding te maken. Mocht dat niet helpen, probeer dan handmatig je netwerk toe te voegen (ssid + wachtwoord in te vullen). Ik had dit probleem met het draadloze netwerk op mijn werk en zo heb ik het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
Ik had dit direct na de installatie van 10.3, dus het verwijderen van de opgeslagen netwerken zou bij mij geen nut hadden gezien deze er al niet meer stonden (Clean install).

Het handmatig proberen heb ik nog niet gedaan, maar ik blijf tot de officiele release wel bij de 10.2.2, ook om het toetsenbord.

Wat ik ook nog wel wennen/irritant vind, als je bijv je vinger lang op een mailtje houdt krijg je rechts de zwarte balk met de opties als verwijderen en archiveren enzovoort, in 10.2.x krijg je alleen de iconen te zien tenzij je 1 van die iconen weer lang ingedrukt houdt, dan krijg je de hele tekst te zien..

in 10.3.x krijg ik sowieso de hele tekst te zien en neemt deze balk de helft van je scherm in beslag. Mogelijk is dit een installingern, de beschrijving van de hoofdpictogrammen heb ik al uit gezet in het instellingen menu, zodat er geen beschrijving staat bij het pictogram om bijv. een nieuwe mail op te stellen (De blauwe knop onderin de HUB), als ik dit goed uitleg ;)

[ Voor 52% gewijzigd door rscheper op 12-09-2014 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker626
  • Niet online
Dat heb ik gedaan: geen resultaat.
Het vreemde is trouwens dat je alle notificaties (sms,mail,oproepen, BMM etc) apart aan/uit kunt zetten op het lock screen. Behalve de agenda...??
joenja schreef op vrijdag 12 september 2014 @ 09:29:
Ik heb de optie uitgeschakeld, maar de kalender notificaties staan nog wel gewoon op mijn lock screen (ook op 10.3.0.1154) misschien de optie uit en aan zetten?
Update:
Volgens mij heeft het te maken met de Privé instelling: dan laat BB de Calendar reminder niet op het lock screen zien. Bij mij staan een paar calendar items plotseling op privé en dat kan ik ook niet veranderen... :?
Net een nieuw item aangemaakt en dat gaat wel goed.

[ Voor 24% gewijzigd door Tweaker626 op 12-09-2014 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mensen die geen amazon of snap installeren en wel gebruik willen maken van android apps kunnen de volgende link gebruiken, Mis je nog apps dan voeg ik ze toe en let op alleen gratis apps.

NL Android APK files geupdate

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 14-09-2014 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killerbie
Iemand die weet in hoeverre de Pebblewatch compatibel is via de android app?

In de amazon store is er een app die te veel kost voor wat het beloofd, vind ik.

, Heb net videotjes van blackberry blend bekeken, lijkt me echt top!

[ Voor 18% gewijzigd door killerbie op 14-09-2014 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vDorst
  • Niet online
ik kijk ook uit naar blend.
Denk een mooie oplossing voor thuis en op je werk om toch te kunnen IMen via je pc :)

• Tweaker626
  • Niet online
Hmmm.... 8)7
Toch weer Random Reboots terwijl mijn Z10 al eens is teruggestuurd naar Coolblue -> RIM. Volgens Coolblue heeft RIM de software opnieuw geïnstalleerd, maar het lijkt er meer op dat ze gewoon een whipe hebben gedaan.....Dat had ik zelf ook al gedaan.

Dus maar weer kontakt opgenomen met Coolblue en nu proberen ze mij af te poeieren en willen ze dat ik direkt kontakt op neem met de Playbook( :? ) helpdesk.... En anders moet ik maar even een BB Service Subscription nemen voor $XXX... :N
Gelukkig bracht de RIM medewerker en Blackberrywebsite uitkomst: voor garantie en repairs moet je bij Coolblue zijn.

Dat is not Cool, Coolblue! :(

Overigens zie ik op de Blackberry en Crackberry fora steeds meer topics over de Random Reboots. En steeds meer mensen wijzen in de richting van onvoldoende/onjuiste koelpasta die zorgt voor oververhitting met een reboot tot gevolg. Er zijn zelfs al How-To's voor het vervangen vd koelpasta.

• joenja
En het is niet een issue met de batterij? Die kan blijkbaar ook wat te los zitten in sommige gevallen.
Ik heb er zelf geen last van gehad. Heb inmiddels wel een z30 en de z10 weggedaan.

• Tweaker626
  • Niet online
Nee, batterij heb ik al maanden geleden vastgezet,
microSD vervangen,
schokken kan het ook niet zijn; ook random reboots als ie op tafel ligt
alle andere tips op Crackberry en BB fora al geprobeerd.
Wel waren de laatste twee random reboots tijdens 3G gebruik

Jammer want verder is het best wel een fijn toestel.

Verwijderd

? De vrouw heeft een Z10 van feb 2013 en dat toestel zit altijd in haar tas tussen te veel rotzooi maar ze heeft nooit een reboot gehad en ze draait os 10.3 die ze overigens niet leuk vindt want ze vindt 10.2.1 leuker maar goed wel vreemd die software reboot. installeer anders een autoloader op je toestel.

http://bbwired.blogspot.n...301154-voor-10301052.html

• Tweaker626
  • Niet online
Kom nou; Coolblue/Blackberry moet mij gewoon een goed werkend toestel leveren (anders ontbind ik de koop). Bovendien heeft BB zelf er al een keer nieuwe software op gezet; hetgeen niet hielp. Ook dat wijst in de richting van HW. Dan ga ik toch niet zelf prutsen met een niet officiële 10.3?
De Z10 is heengezonden.

[ Voor 65% gewijzigd door Tweaker626 op 18-09-2014 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Gisteren na een dag gebruik mijn Z10 ingeschakeld aan de lader gehangen. Toen ik na circa 15 minuten mijn toestel pakte om alledaagse dingen te doen kon ik geen van mijn Apps meer openen.

Dit probleem had ik vaker, en een reboot deed normaal wonderen.

Gisteren niet, tot 3x toe een batterypull gedaan en het toestel varierend 30 minuten tot 2,5u laten booten, maar hij bleef hangen bij het opstart logo wat tergend langzaam rond ging maar nooit echt voorbij de 3de bocht (tegen het eind) leek te komen.

Uiteindelijk de hoop maar opgegeven en de Z10 aan de PC gehangen.

Ook dit leek in eerste instantie niet echt iets te doen, vinden van apparaatstuurprogramma duurde langer dan gebruikelijk en leek het zelfs niet te doen.

Apparaat kwam niet als schijf zichtbaar.

Ook via de Blackberry Updater werd mijn Z10 niet herkend: http://www.blackberry.com/updates

Als laatste wanhooppoging de Autoloader van 10.3.0.1052 gedownload, en deze wist wel een verbinding te leggen met mijn Z10.

Nu dus voorzien van de nieuwste software èn mijn Z10 lijkt sneller dan ooit (mocht ook eigenlijk wel een keer opgeschoond worden, want Toestelgeheugen zat al lange tijd behoorlijk vol).

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ah dan zou ik niet .1052 erop zetten maar .1154 die schijnt nog veel beter te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
Wat een verhaal @JunkieXP, maar met goede afloop! Ik vind 10.3 geweldig :)

• killerbie
Iemand Blend al geinstalleerd? ik kan precies niet goed verbinden :0

EDIT: krijg de melding:" Beperkt tot interne RIM-modellen" :D

[ Voor 32% gewijzigd door killerbie op 24-09-2014 21:16 ]

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-08 21:10

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

killerbie schreef op woensdag 24 september 2014 @ 20:55:
Iemand Blend al geinstalleerd? ik kan precies niet goed verbinden :0

EDIT: krijg de melding:" Beperkt tot interne RIM-modellen" :D
Heb het zelf geprobeerd op een Z10 met 10.3.0.1052 en ook de Blend update van 10.0.154 naar 10.1.23 gaf nog altijd de "Internal RIM" error.

Veel belovende functionaliteit, al is de afhankelijkheid van 3th Party ontwikkelaars voor HUB support wel een doorn in het oog van het potentiele succes.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

• soskes
Nu al weer een kleine twee weken een 'nieuwe' Z10. De batterijduur is wel een stuk verbeterd sinds begin van 10.2 zeg. Helaas blijft er 1 app vervelend doen via Snap. De ANWB Onderweg app. Als ik het parkeren item probeer klapt hij er uit. Balen, dan maar via de Yellowbrick app zelf. Verder doet mijn headphone jacket soms wat lastig. De connector van de headphone gaat dan heel moeilijk tot het eind. Iemand anders last van? Verder toch weer blij voorlopig. Voor de tweedehands prijs weinig beters te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RzrBck
  • Laatst online: 19-09 12:30
soskes schreef op zaterdag 27 september 2014 @ 13:09:
Nu al weer een kleine twee weken een 'nieuwe' Z10. De batterijduur is wel een stuk verbeterd sinds begin van 10.2 zeg. Helaas blijft er 1 app vervelend doen via Snap. De ANWB Onderweg app. Als ik het parkeren item probeer klapt hij er uit. Balen, dan maar via de Yellowbrick app zelf. Verder doet mijn headphone jacket soms wat lastig. De connector van de headphone gaat dan heel moeilijk tot het eind. Iemand anders last van? Verder toch weer blij voorlopig. Voor de tweedehands prijs weinig beters te vinden.
Heb het zelfde met de headphone jack (denk ik dan).
Probleem: als ik de 3.5mm van mn oortjes (oude S4 oortjes O-) - met mic) erin stop - moet ik ~ 2mm ruimte open laten/hem er niet helemaal in drukken om stereo te krijgen... Als ik een "normale" (zonder mic) 3.5mm jack van mn stereo erin duw, is er niks aan de hand - en moet die er zelfs volledig in om goed te verbinden...

Wat me verder is opgevallen - soms bij het frunniken met die samsung oortjes, opent hij de BB-assistant. Geen idee of ik dat ben met toetsen, of dat dit echt in de 3.5mm poort getriggerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICT-BB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-04 17:50
Is 10.3.0.1052 stabiel genoeg voor dagelijks gebruik? Zit nu nog op 10.2.1. maar wil graag updaten..official update duurt denk ik nog wel ff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Waarom 1052 en geen 1154? Ik draai al paar weken 1154 en ben er erg blij mee.Flinke verbetering tov 10.2

[ Voor 14% gewijzigd door Rainesh op 01-10-2014 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICT-BB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-04 17:50
Oké dankje, dacht dat 1052 de nieuwste was.
Dus geen gekke bugs in 1154? Ga ik die proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier met de Q10 en Q5 alleen dat het Wifi icoontje niet altijd zichtbaar maar wel werkende Wifi verbinding.
Dat was het wel, de rest lijkt allemaal goed te werken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker626
  • Niet online
Begint er op te lijken dat CoolBlue de kluit belazert: mijn Z10 is nu voor de tweede keer teruggestuurd. Ondanks eerdere afspraken dat mijn toestel terug zou gaan naar Blackberry voor vervanging (ik blijf niet aan de gang |:( ) blijkt nu uit de statusupdate van Coolblue dat mijn toestel naar een 'erkend reparatiebedrijf' is.
Terwijl op de werkbon van de vorige keer staat dat mijn Z10 naar de leverancier was teruggestuurd.... :? Dat was ook al heel vaag: het leek wel alsof Coolblue zelf alleen een reset/whipe had gedaan. Omdat ik Coolblue niet meer vertrouw heb ik de originele werkbon van Blackberry opgevraagd. Ben benieuwd of ik iets ga ontvangen.... :|

Smells fishy; ik denk dat ik hier maar eens een apart topic over ga openen. :(
http://tweakers.net/shopreview/permalink/127080/
Tweaker626 schreef op woensdag 17 september 2014 @ 17:17:
Hmmm.... 8)7
Toch weer Random Reboots terwijl mijn Z10 al eens is teruggestuurd naar Coolblue -> RIM. Volgens Coolblue heeft RIM de software opnieuw geïnstalleerd, maar het lijkt er meer op dat ze gewoon een whipe hebben gedaan.....Dat had ik zelf ook al gedaan.

Dus maar weer kontakt opgenomen met Coolblue en nu proberen ze mij af te poeieren en willen ze dat ik direkt kontakt op neem met de Playbook( :? ) helpdesk.... En anders moet ik maar even een BB Service Subscription nemen voor $XXX... :N
Gelukkig bracht de RIM medewerker en Blackberrywebsite uitkomst: voor garantie en repairs moet je bij Coolblue zijn.

Dat is not Cool, Coolblue! :(

Overigens zie ik op de Blackberry en Crackberry fora steeds meer topics over de Random Reboots. En steeds meer mensen wijzen in de richting van onvoldoende/onjuiste koelpasta die zorgt voor oververhitting met een reboot tot gevolg. Er zijn zelfs al How-To's voor het vervangen vd koelpasta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-09 16:49
Ik kan via Snap Vodafone Wallet niet vinden, maar hij staat wel in de Google Play Store. Waarom kan ik 'm dan niet downloaden en installeren?
Pagina: 1 ... 43 ... 48 Laatste