Ik heb deze telefoon vandaag getest in de winkel van T-Mobile en ik snap eerlijk gezegd niet waarom men er zo lovend over is. Het eerste wat ik doe: ik zie een lockscreen en swipe omhoog, CRASH

! Ik heb de winkelier gevraagd wat er mis was en hij zou het toestel even resetten.
Na de reset wat rond gekeken door BBOS en ik opende de eerste app. Daar was ik vrij snel op uitgekeken dus ik zocht naar de "back"-knop zoals die er bij Android ook is. Die ontbrak uiteraard, dus ik probeerde wat gestures om de app af te sluiten. Na 30 seconden (!) vingeren verkleinde de app en kwam deze terecht in de rechterbovenhoek van een schermpje waarop je 4 apps open hebt staan. Toen opende ik de camera app en deze werkte redelijk goed. Na wat testen wilde ik deze sluiten met de gesture die ik van de trail & error bij de eerste app had geleerd.
De telefoon pakte deze gesture pas na de 10e (!) keer. Ook deze app kwam terecht op het schermpje waarop je 4 apps open kunt hebben staan, naast de vorige. Toen probeerde ik de 3e app, die werkte niet i.v.m. internet, dus die sloot ik ook af. Weer heel lang die gesture geprobeerd, maar deze app stond default 90 graden gedraaid, dus moest die gesture schijnbaar ook horizontaal gedaan worden. Deze app kwam ook op het "4-apps-scherm" terecht.
Nog een laatste app geopend om te kijken of je deze af kon sluiten met de gesture met slechts één hand. Het antwoord was nee

.
Nu zit ik met de vraag: heb ik gewoon een rotte
appel zwarte bes getest, of is dit OS echt zo vreselijk in gebruik?