Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
NvU schreef op zaterdag 28 december 2013 @ 09:22:
Gisteren is mijn z10 overleden had nog 50%batterij en ineens werd mijn led rood en nu start hij niet meer op |:(

Batterij paar keer verwijderd tijdje eruit gehad en de hele nacht opgeladen zonder enig resultaat
Herkent de computer hem ook niet meer?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-10 09:54

NvU

Ben weekendje weg dus kan nu niet testen

Hoe kom ik eigenlijk aan barcode voor bbm group kan zo snel nt vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dave het kan zijn dat je batterij verrot is . Welke l OS draai je ,

Ik had vanmorgen ook een leeg toestel omdat BBM mijn toestel had leeggetrokken van 52% naar 0% was wel schrikken als je wakker wordt en je telefoon reageert niet om dan later erachter te komen dat je batterij leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:06
Heeft iemand van jullie DS Video (Synology app) werkend gekregen? Hij start bij mij wel netjes op maar er is geen geschikte videoplayer om de streams af te spelen.

http://tweakers.net/gallery/103719/sys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU

NvU

Die van mij is niet leef ligt nu al Eem dag aan de oplader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Heb DS Video werkend gekregen! Heb mx player erbij geinstalleerd en h/w versnelling uitgezet en nu doet ie het prima inc subtitles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-10 13:13
Bij ons thuis zijn er 2 Z10, een witte van mij en een zwarte van mijn vriendin. Beide draaien we de laatste officiele update en allebei hebben we een STL100-02. Die van mij staat bomvol met sideloads. Die van mijn vriendin is vrijwel standaard. En het gekke is, die van haar heeft random reboots. Die van mij niet.

Random reboots waren toch al een tijdje terug voorbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Misschien toch een keer wipen en dan opnieuw installeren?

Met de laatste leak 1925 heb ik wel een serieus goede accu. Gisteren om 13.00 uit de oplader gehaald en gewoon normaal gebruikt (mailen, bellen, fb-en en appen) en om 01.00u had ik nog 30%. Zit wel constant op Wifi.

Vind dat zeker niet slecht...mijn bold 9900 haalde dat ook ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-10 13:13
Ja wipen en opnieuw beginnen is misschien niet eens een gek idee. Zal daar 1 Januari eens aan gaan zitten.

Ze had ook gekke foutjes in de menu balk onderaan in de Hub en bij whatsapp. gekleurde strepen die er door liepen. Haar app world start enkel via de muziek work around. Als dit allemaal bij die van mij zou gebeuren dan zou ik het nog snappen met al dat gekloot, maar zo standaard uit de doos, heel vaag. Geef wel een update hier na de wipe, kijken of die helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Dat app world workaround moet ik ook gebruiken. Zelfs met de laatste update, vaag probleem...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU

NvU

Terug op een Bold 9900 nostalgie ten top. Maar toch wel bijna een traantje gelaten om weer een blackberry te hebben die binnen het jaar laat afweten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle_57
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 24-06 23:03
Ik heb ook een tijdje rare kleuren en strepen gehad, evenals de random reboots.

De kleuren en strepen had ik op 10.0.xxx software. Dat bleek achteraf te komen door een spel (six guns) wat ik destijds geïnstalleerd had. Backuppen lukte toen ook niet en de hdmi out liet het toen ook afweten, dus heb ik dat spel weer verwijderd. Daarna geen enkel probleem meer mee gehad.

De random reboots had ik onlangs ook op 10.2.0.xxx. Bleek te liggen aan een app (flashlight torch) die een update niet goed kon verwerken. Elke keer gaf ie aan dat ik de update moest bijwerken, terwijl ik m keer op keer geïnstalleerd had. Later was ie geïnstalleerd en was het updatescherm in app world ook leeg. Het vreemde was echter, dat ie in het my world scherm nog steeds aangaf dat er een update beschikbaar was (terwijl er in het update scherm dus niks stond).

Na keer op keer (elke keer om de 3 - 5 dagen) random reboots te hebben gehad, kreeg ik het vermoeden dat die app wel eens de veroorzaker zou kunnen zijn... heb toen de app verwijderd, en opnieuw geïnstalleerd, waarna de update melding weg was in my world en vervolgens geen random reboots meer gehad :)

Vreemd maar waar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-10 18:57

t3q

Say yes to teq

Hier twee nieuwe BB10 gebruikers, zelf heb ik de Z10 toestel via de zaak en mijn vrouw heb ik dezelfde Z10gegeven.
Zij komt van een android toestel dus moet even wennen, voornamelijk aan een aantal apps en fucnties die de Z10 niet heeft.

Dit is voornamelijk het trillen van de keyboard toetsen bij aanraking en dat BB geen widgets heeft.
Ze is verknocht aan Jorte agenda app alleen werkt widget weergave dus niet daar BB10 met active frames werkt.

Is er een manier om in de kalender de afspraak voor over een week weer tegeven in het active frame, dit zou wel erg prettig zijn.

Maar hoe fijn BB10 werkt, echt helemaal fantastisch vind ik het :)

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Trillen van keyboard toetsen kan volgens mij wel, heb het langs zien komen in de instellingen.

kalender afspraken kun je wel weer geven in je lockscreen, helaas niet in je active frame.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q

t3q

Say yes to teq

ok dan heb ik dat gemist, gelijk even checken.

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q

t3q

Say yes to teq

ok agenda items in lockscreen is alleen voor de volgende dag maar geen weekoverzicht wat super handig is :(

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rode76
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 19-03 13:36
Verwijderd schreef op dinsdag 24 december 2013 @ 08:34:
10.2.1.1925 alle problemen, bug fixes uit 1055,1259 zijn er mee opgelost, zeer snel en android apk ondersteuning erg geupgrade. camera is scherper,sneller maar facedetectie is weg.

https://mega.co.nz/#!4Vkk...yEOl6TSq9D_5YBaRb3acRNRM4
Met deze rom en Snap, kun je gewoon de playstore aan. Echt een hele stap vooruit, buienalarm doet het ook! :)
Who needs Android?? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-04 00:27
De link naar de app Snap (redlightoflove) werkt niet :( Iemand een andere link om hem te downloaden?
Ik heb de 1mobile market app geinstalleerd op mijn leaked versie 1925 (lekker snel, jammie). Daarna wordfeud uit de market gedownload en geinstalleerd, toppie!
Opmerking:
Op deze manier moet je via Instellingen-->App-beheer-->Apps installeren...Toestaan dat apps van andere bronnen worden geinstalleerd inschakelen.

[ Voor 67% gewijzigd door ronaldinho op 31-12-2013 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Op crackberry forum kun je laatste release van Snap vinden. Werkt bij mij perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Inmiddels Snap kunnen downloaden en vervolgens sideloaden.
Zelfs apps succesvol kunnen downloaden, maar dan.....
Tik ik op de button Open Installer, gebeurt er niks.
Swipe ik in de desbetreffende app van boven naar beneden, tap ik op downloads.
Kan ik weer op dezelfde button (open installer) tikken. Gebeurd er wederom niks.
Via bestandsbeheer vind ik geen app(s) die ik gedownload had.
Telefoon al een keer opnieuw opgestart, ontwikkelingsmodus staat aan. Installeren van apps van derden is ook aangevinkt. Succesvol aangemeld bij Google play.
Iemand een idee om dit werkend te krijgen? thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Porsche design clock link file: http://goo.gl/Qda214
Na instalatie open je de klok, swipe down, tik op tijd en dan op wijzerplaat.
Clock bar file komt uit de 1260 leak.
Bij mij werkt hij. Na de laatste leak (1925) was hij bij mij verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Afbeeldingslocatie: http://forums.crackberry.com/attachments/bb10-leaked-beta-os-f395/234566d1388419051t-berryleaks-presents-porsche-design-clock-z10-img_20131229_012835.jpg

Citaat van degene op CB die de foto had gemaakt:
Here's a photo I took with 1925 on my Z10. It's a nighttime photo taken with the Z10 camera in "Night" mode and the flash set to "off".
This is the Peace Bridge in Calgary 2 nights ago. I think it's an awesome photo and hopefully will put to rest concerns about the camera in 1925.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-02-2021
ronaldinho schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 10:03:
Inmiddels Snap kunnen downloaden en vervolgens sideloaden.
Zelfs apps succesvol kunnen downloaden, maar dan.....
Tik ik op de button Open Installer, gebeurt er niks.
Swipe ik in de desbetreffende app van boven naar beneden, tap ik op downloads.
Kan ik weer op dezelfde button (open installer) tikken. Gebeurd er wederom niks.
Via bestandsbeheer vind ik geen app(s) die ik gedownload had.
Telefoon al een keer opnieuw opgestart, ontwikkelingsmodus staat aan. Installeren van apps van derden is ook aangevinkt. Succesvol aangemeld bij Google play.
Iemand een idee om dit werkend te krijgen? thnx.
Weet niet of het er mee te maken kan hebben, maar waarom ontwikkelingsmodus aan?

Een goed nieuwjaar aan iedereen hier trouwens!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Iedereen de beste wensen!

Probleem met Snap is opgelost. als je hem geen enkele machtiging geeft zal ie niks installeren.
Altijd handig om te weten, ook voor anderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Nog de beste wensen!

Met de laatste leak (1925) is accuduur extreem toegenomen! Met officiele build haalde ik ongeveer 8uurtjes. Met 1925 zit ik nu al op 12u en heb nog 46% over! Een van de grootste klaagpunten van de z10 was accuduur, maar met 1925 is het zelfs beter dan de iphone/htc/samsung etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-10 16:40

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

ronaldinho schreef op woensdag 01 januari 2014 @ 11:19:
[afbeelding]

Citaat van degene op CB die de foto had gemaakt:
Here's a photo I took with 1925 on my Z10. It's a nighttime photo taken with the Z10 camera in "Night" mode and the flash set to "off".
This is the Peace Bridge in Calgary 2 nights ago. I think it's an awesome photo and hopefully will put to rest concerns about the camera in 1925.
Het zal aan mij liggen, maar ik vind deze foto om eerlijk te zijn echt niet mooi O-) .

Mijn STL100-1 heeft ook weer een leuk probleem, zo is hij vanaf 8u vanochtend van de lader (opgeladen "tot" 86%) en nu, bijna 11u later heb ik nog steeds 86% en op het moment dat mijn telefoon uitvalt, kan ik je verzekeren, heb ik ook nog 86% ;).

Draai al zo'n 2 maanden de 10.2.1.1055 Leak en had sinds 2 weken dat hij eerst bij 10% uitviel en later kreeg ik niet eens de 20% melding meer. Allerlei foefjes geprobeerd, van reset, tot batterij een hele nacht van het toestel loshouden maar tevergeefs.

Heb alle bekende opties gehad maar nog steeds geen oplossing, nu op CB gepost in de hoop dat ik mijn Batterij Status terug krijg =|. Pfff.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q

t3q

Say yes to teq

Leak 10.2.1.1925 draait inderdaad erg goed, batterijduur gaat nog wel gezien ik de Z10 nog aan het ontdekken ben, super OS al zeg ik zelf, hoe soepel alles werkt :)

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rode76
JunkieXP schreef op donderdag 02 januari 2014 @ 18:52:
[...]

Het zal aan mij liggen, maar ik vind deze foto om eerlijk te zijn echt niet mooi O-) .

Mijn STL100-1 heeft ook weer een leuk probleem,

Heb alle bekende opties gehad maar nog steeds geen oplossing, nu op CB gepost in de hoop dat ik mijn Batterij Status terug krijg =|. Pfff.
Heb je al die nieuwe leak erop gezet? Die werkt bij mij echt perfect.
Kon het niet laten, heb voor mijn vrouw ook een z10 gekocht... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

QNX ,audi en Google die apps gaat maken is mooi want dat betekend dat men dus een app store hebben waarbij android runtime de apps gaat draaien die ook werken binnen zo'n auto en ze maken ook apps voor audi die wellicht ook weer goed zijn voor blackberry 10 :) . Ik zie een win win situatie voor alle partijen.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-01-2014 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ik heb een irritant wifi probleem. Op mijn werk kan ik geen verbinding maken met het wifi netwerk, we hebben 3 verschillende wifi netwerken en met geen van ze kan ik verbinding maken. Terwijl met mijn Bold 9900 het probleemloos werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quaz
  • Laatst online: 19-10-2024
Heb vandaag "rondje" gemaakt om de Z10 op te halen met verlenging van abonnement.
Resultaat: bij 2 kpn winkels niet voorradig en idem bij 2 phonehouse winkels niet voorradig :-(

Heb hem nu online besteld. Hopelijk komt hij snel binnen.
Stap trouwens over van iPhone 4s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lees graag je ervaring met je nieuwe Z10 Quaz.

Je hebt zoiezo beter bereik, minder dropcalls, 4G en je resolutie is goed en einde deze maand update 10.2.2.x

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 06-01-2014 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
EN een veel betere accutijd met 10.2.1.x!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tros radar gaat over bereik van netwerken.

Het bereik van smartphone toestellen is niet erg goed tov oudere toestellen. Het zijn vaak veel componenten van mindere kwaliteit en gast heeft als voorbeeld een iphone in zijn hand en als goed toestel qua componenten een nokia 3310 :)

Dat iphone en samsung uit goedkopere componenten bestaat klopt en dat bereik van beide ook niet goed is is ook al bekend en toch zijn het de twee beste verkopende merken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 11:09
Jaja, ook hier een trotse eigenaar! Op de kop kunnen tikken voor 170 euro en was 4 maanden oud:) Meteen jumpstart gemaakt naar de laatste leaked versie. Nu nog even zien hoe ik snap installeer en ik ga ervoor:)

Welkom me

Add me op Stadia: Gloogle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Pukson schreef op maandag 06 januari 2014 @ 22:35:
Jaja, ook hier een trotse eigenaar! Op de kop kunnen tikken voor 170 euro en was 4 maanden oud:) Meteen jumpstart gemaakt naar de laatste leaked versie. Nu nog even zien hoe ik snap installeer en ik ga ervoor:)

Welkom me
Snap sideloaden naar je phone, zowel met draad of draadloos
Leiden vele wegen naar Rome zal ik maar zeggen ;)

[ Voor 42% gewijzigd door ronaldinho op 06-01-2014 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-07 08:01
Pukson schreef op maandag 06 januari 2014 @ 22:35:

Welkom me
Snap installeren:
http://forums.crackberry....ackberry-10-2-1-a-874153/

Zet in Instellingen -> Beveiliging en privacy -> Ontwikkelingsmodus op aan.
Check je WiFi IP-adres via Instellingen -> Info -> Dropdown menu Categorie: Netwerk.

Gebruik de Chrome browser extensie om de snap_latest.bar te installeren via de verkregen IP-adres:
https://chrome.google.com...dpmjjhpobkgljnelbpblnikkp

Scroll via die site naar beneden voor meer info.

[ Voor 0% gewijzigd door uname -r op 06-01-2014 23:32 . Reden: typo :P ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Top bedankt het is allemaal gelukt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Wifi probleem lijkt opgelost, heb netwerk handmatig toegevoegd en nu maakt hij wel verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle_57
Meer mensen die soms problemen hebben met de Facebook app?

Bij mij kan ie de nieuws feed niet laden "geen recente verslagen gevonden - tik hier om opnieuw te proberen"

Restart en opnieuw installeren vd app helpt ook niet. Heel vreemd, is plotseling sinds vanavond.

Iemand ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelle_57 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 19:53:

Bij mij kan ie de nieuws feed niet laden "geen recente verslagen gevonden - tik hier om opnieuw te proberen"

Restart en opnieuw installeren vd app helpt ook niet. Heel vreemd, is plotseling sinds vanavond.

Iemand ervaring hiermee?
Ja had ik ook.. Maar dan ineens doettie het soms weer heel vaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen probleem maar het probleem kan ook bij facebook zitten even avondje afwachten en reset desnoods je toestel - volume up-down tegelijk indrukken met 20 sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ja same here, afentoe doet FB beetje raar...maar aan de hand van de reviews in blackberry world zijn wij dus niet de enige :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
jelle_57 schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 19:53:

Iemand ervaring hiermee?
Het enige wat mij al tijden opvalt (en dat is trouwens niet alleen bij de BB app) is dat de newsfeed niet compleet is. en daarnaast heeft de app niet alle functionaliteiten als de website. Ik gebruik de app eigenlijk alleen om de notificaties binnen te krijgen, maar gebruik meestal de mobiele website. Werkt beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle_57
Hij doet het plotseling weer, niks speciaals voor gedaan... heel apart.

Maar inderdaad, als ik zo die reviews lees, kan een update geen kwaad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle_57
Rainesh schreef op dinsdag 07 januari 2014 @ 20:25:
Ja same here, afentoe doet FB beetje raar...maar aan de hand van de reviews in blackberry world zijn wij dus niet de enige :\
Hoe bevalt je de batterijduur van de laatste leak trouwens? Nu alles gesetteld is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hildebrand
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-11-2023
@jelle_57: de laatste leak heeft bij mijn Z10 eerst (na enige dagen waarin de apps zich vastzetten in het systeem) geleid tot een lange batterijduur. 's Avonds stond de teller vaak op 40%, terwijl ik de Z10 normaal had gebruikt. Maar de laatste week is het anders. Hij haalt ternauwernood de avond, terwijl ik de phoon niet meer dan anders gebruik. Ik heb nog niet kunnen ontdekken wat de oorzaak is van die verandering of welke app hiervoor verantwoordelijk is. De 'locatie' heb ik bijv. alleen aan als het echt nodig is. Wat zijn de ervaringen op dit punt van anderen die de laatste leak hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q

t3q

Say yes to teq

Batterij duur was prima in het begin toen ik de 10.2.1.1925 leak draaide, vind de batterij duur nu nog terug nemen maar ben nog wle vaak met het toestel aan het spelen dus wellicht geeft dat nog een verkeerd beeld.

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-10 14:56
Ik krijg een melding van mijn Rabo-app, dat men stopt met de app voor Blackberry. Weet iemand hier meer van? Is dit (hopelijk) in verband met de komende update? Het bericht zelf verwijst naar de m.rabobank.nl als alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou inderdaad een slechte zet zijn van de RaboBank, als er geen Blackberry Rabobank app meer zou komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even gebeld met de RaboBank helpdesk, en volgens de medewerker komt er geen vervangende Blackberry app meer.
Misschien moet iedereen die dit aangaat ook maar regelmatig met de RaboBank bellen met deze vraag, misschien dat de Rabobank dan tzt toch overstag gaat.
Ik ga gewoon elke week een keer bellen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
pegagus schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 12:48:
Ik krijg een melding van mijn Rabo-app, dat men stopt met de app voor Blackberry. Weet iemand hier meer van? Is dit (hopelijk) in verband met de komende update? Het bericht zelf verwijst naar de m.rabobank.nl als alternatief.
het kwam gisteren in de tweakers groep op BBM ook ter sprake. Per 31 jan begrijp ik. als de mobiele site van de Rabo net zo goed werkt als die van ABN dan wens ik je veel succes. Ik heb het geprobeerd bij de ABN maar het werkte gewoon niet lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Wat juist handig is van de Rabo-app, is dat je zonde inloggen je saldo kunt inzien. Maar de app is volgens mij een 1 op 1 kloon van de android-app. Ik ga zo wel eens kijken of ik de Android-variant er naast kan zetten.

EDIT: dit werkt dus gewoon. Ik heb nu twee versies draaien, waarbij de tweede versie de instellingen van de eerste heeft overgenomen. Ik hoefde niet opnieuw aan te melden. Ik denk dat het inderdaad is omdat Android apps straks native worden ondersteund, maar ik vind het op zijn zachts gezegd niet erg netjes hoe de Rabobank dit communiceert.

[ Voor 44% gewijzigd door pegagus op 08-01-2014 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rode76
t3q schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 12:12:
Batterij duur was prima in het begin toen ik de 10.2.1.1925 leak draaide, vind de batterij duur nu nog terug nemen maar ben nog wle vaak met het toestel aan het spelen dus wellicht geeft dat nog een verkeerd beeld.
Als je bij de apps kijkt, dan zie je het verbruik. Ik zie dat buienradar bij mij 37% heeft opgeslokt. Dus die kets ik er weer af.
De rabo app wordt Idd niet meer ondersteund per 1 februari. Jammer, maar android zal wel volstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Gisteren en vandaag had ik ook een wat snellere lege accu, haalde wel minimaal 12uurtjes. Maar ging wat sneller dan normaal, kreeg meer emails binnen etc.

Ik heb vandaag radio 1926 erop gezet, ben benieuwd hoe het nu gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
  • Laatst online: 19-02-2021
Ik ben eigenlijk wel benieuwd om hoeveel klanten we het hier hebben die BB10 draaien in Nederland.

Waarom moeite doen als de userbase te verwaarlozen is en hier een team/iemand op te zetten die het programmeert en bijhoudt.

Mijn ervaring is dat Android ports nauwelijks geupdate worden in BlackBerry World, dus het simpelweg aanleveren van Barfiles of omzetten van apk files gebeurt gewoonweg niet om die ports up to date te houden.

Komt het dus neer op Native apps, waar ze klaarblijkelijk ook geen moeite in willen stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04-2021
intricate schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 23:31:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd om hoeveel klanten we het hier hebben die BB10 draaien in Nederland.

Waarom moeite doen als de userbase te verwaarlozen is en hier een team/iemand op te zetten die het programmeert en bijhoudt.

Mijn ervaring is dat Android ports nauwelijks geupdate worden in BlackBerry World, dus het simpelweg aanleveren van Barfiles of omzetten van apk files gebeurt gewoonweg niet om die ports up to date te houden.

Komt het dus neer op Native apps, waar ze klaarblijkelijk ook geen moeite in willen stoppen.
Tja, als ik kijk naar hoe de verhoudingen liggen met de sales van m'n eigen BB10 app (niet helemaal representatief maar toch...), dan ziet de top 5 er zo uit:
1. USA
2. Canada
3. India
4. UK
5. Frankrijk

Dus ik kan best begrijpen dat sommige devs denken van apk herverpakken naar een bar en ik geloof het wel weer. (Ik zou dus persoonlijk niet zo snel iets voor de Nederlandse markt ontwikkelen)

[ Voor 3% gewijzigd door falcon4ever op 08-01-2014 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Meer info over radio 1926:
http://forums.crackberry....5-z10-1-2-3-4-z30-891107/

Direct download link voor de radio:
stl 100-1: https://mega.co.nz/#!Xgpy...k6Fm4DNbxTL8Oipn9ocTMIubk
stl 100-2+3+4: https://mega.co.nz/#!S9BQ...u0-VC-W2tDJVW3L2ALH6sgsTo

Alle radio versies:
https://mega.co.nz/#F!DJNSwC6Z!J5VWOE1WD5NHvha3UF5f4A

Donkere wallpaper:
http://forums.crackberry....map-z10-wallpaper-833280/

Op CB kwam ik een link naar skins tegen van een Canadees bedrijf:
http://dbrand.com/submode...6e03791f943e3f52c35eb9169
Wellicht zijn ze op Ebay goedkoper

[ Voor 36% gewijzigd door ronaldinho op 09-01-2014 02:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Ik las laatst iets over een BBM groep van tweakers? Zou ik mij ook hier kunnen op aansluiten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Pukson schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 23:46:
Ik las laatst iets over een BBM groep van tweakers? Zou ik mij ook hier kunnen op aansluiten
Ja, dat kan:

Raak het pictogram Groepen aan.
Tik op 'Meer'.
Tik op 'Lid worden van groep'.
Open in de browser van je pc/laptop de volgende link:
http://www.flickr.com/photos/92665014@N04/9259760355/
Scan deze QR-code met je phone en je krijgt vervolgens de melding dat je bent aangemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rode76
falcon4ever schreef op woensdag 08 januari 2014 @ 23:44:
[...]

Tja, als ik kijk naar hoe de verhoudingen liggen met de sales van m'n eigen BB10 app (niet helemaal representatief maar toch...), dan ziet de top 5 er zo uit:
1. USA
2. Canada
3. India
4. UK
5. Frankrijk

Dus ik kan best begrijpen dat sommige devs denken van apk herverpakken naar een bar en ik geloof het wel weer. (Ik zou dus persoonlijk niet zo snel iets voor de Nederlandse markt ontwikkelen)
Misschien is dit allemaal opgelost in de nieuwe officiële update, dat de Playstore native wordt ondersteund en dus dat de updates daar ook uit komen. Ik ben dan wel bang dat de BBW een zachte dood sterft en dat BB10 verwordt tot een soort fork van Android. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Native apps hebben vaak toch een veel betere integratie dan android apps.

Maar voor de consument, als zij play store kunnen krijgen op een BlackBerry met BlackBerry 10 er omheen kopen ze het misschien sneller.

Maar ik vind de runtime op 1925 nog niet goed genoeg daarvoor

Sowieso wil ik ook de mogelijkheid om aan te geven of android apps wel of geen gps mogen gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q

t3q

Say yes to teq

ronaldinho schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 00:47:
[...]

Ja, dat kan:

Raak het pictogram Groepen aan.
Tik op 'Meer'.
Tik op 'Lid worden van groep'.
Open in de browser van je pc/laptop de volgende link:
http://www.flickr.com/photos/92665014@N04/9259760355/
Scan deze QR-code met je phone en je krijgt vervolgens de melding dat je bent aangemeld.
Done :D

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Mooi! Groep groeit uit zijn voegen, haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukson
Ik zit er nu ook bij :) tenminste aangemeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Verwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 11:01:
Native apps hebben vaak toch een veel betere integratie dan android apps.

Maar voor de consument, als zij play store kunnen krijgen op een BlackBerry met BlackBerry 10 er omheen kopen ze het misschien sneller.

Maar ik vind de runtime op 1925 nog niet goed genoeg daarvoor

Sowieso wil ik ook de mogelijkheid om aan te geven of android apps wel of geen gps mogen gebruiken
De "Intergratie" van de Android Runtime wordt ook steeds beter, Android Sideloads / APK's zijn tegenwoordig al bereikbaar vanuit het Native Share Framework =). Nu nog Push Notification Support en Android Headless "Option" (voor Apps voor Pebble / Sony Smartwatch) en we zijn mijn inziens echt een heel eind =).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JunkieXP schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 16:33:
[...]

De "Intergratie" van de Android Runtime wordt ook steeds beter, Android Sideloads / APK's zijn tegenwoordig al bereikbaar vanuit het Native Share Framework =). Nu nog Push Notification Support en Android Headless "Option" (voor Apps voor Pebble / Sony Smartwatch) en we zijn mijn inziens echt een heel eind =).
Betreft die notificatie en headless ben ik het heel erg mee eens! erger me er kapot aan een app in AF te hebben omdat ik anders geen notificaties krijg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Verwijderd schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 17:16:
[...]

Betreft die notificatie en headless ben ik het heel erg mee eens! erger me er kapot aan een app in AF te hebben omdat ik anders geen notificaties krijg :P
Heb dit ooit in het begin is geprobeerd om Push Notifications te krijgen, maar zo werkt het niet toch? Of claim jij dat je in Active Frames wel push notifications ontvangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JunkieXP schreef op donderdag 09 januari 2014 @ 17:28:
[...]

Heb dit ooit in het begin is geprobeerd om Push Notifications te krijgen, maar zo werkt het niet toch? Of claim jij dat je in Active Frames wel push notifications ontvangt?
in AF krijg ik notificaties.. heeel soms (ergens in het begin) gaf kik nog wel eens een notificatie als ik hem afsloot maar dan houdt het ook wel op.

Op dit moment (1925) krijg ik notificaties van alle apps, zolang ze in AF staan (naja niet alle maar misschien ligt dit aan de app?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Ik krijg de ene keer wel, de andere keer niet notificaties. Maar erger me niet zo aan.

Vandaag 16uur op een accu gehaald en dan had ik nog 19% over toen ik de oplader erin deed. Ben erg tevreden met mijn z10.

Over de laatste radio (1926) twijfel ik een beetje, zie dat bereik slechter geworden is en dat internet via wifi toch beetje traag/sloom is. Even paar dagen aankijken en anders weer terug naar 1899 (ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Voor de geïnteresseerden is nu Power Tools 2.0 te koop in de BlackBerry World

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
Domme vraag, maar iemand die een goede screen protector voor z10 weet? Moest daar vroeger niet van hebben, maar nu ik een case zonder screencover gekocht heb is dat misschien niet zo'n slecht idee. Ik had ergens gelezen dat glazen protectors een stuk beter zijn, klopt dit? Budget €10, max 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09 17:42
bertp1 schreef op vrijdag 10 januari 2014 @ 23:46:
Domme vraag, maar iemand die een goede screen protector voor z10 weet? Moest daar vroeger niet van hebben, maar nu ik een case zonder screencover gekocht heb is dat misschien niet zo'n slecht idee. Ik had ergens gelezen dat glazen protectors een stuk beter zijn, klopt dit? Budget €10, max 20
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...ageName=ADME:L:OC:NL:3160
Mobilize Clear 2-pack Screen Protector BlackBerry Z10
Deze hebben ik en me vriendin, past precies op het scherm en zitten na een half jaar nog geen krassen op.

[ Voor 4% gewijzigd door pineapple23 op 11-01-2014 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ikheb er een paar liggen (stuk of 50) even kijken waar precies, mag je hebben voor euro ps.
Mijne zit er al op sinds ik mijn Z10 heb (mei 2013) en nog steeds perfect er op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
Handleidingen (mis ik in de OP) in pdf formaat:
Nederlandstalige versie: http://docs.blackberry.co...7367919_00015-10.1-nl.pdf
Engelstalige versie: http://docs.blackberry.co...57927074626-10.0.0-en.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Ben zelf inderdaad fan van het gevoel dat je duim op een glazen protector heeft t.o.v. de (goedkope) plastic protectors. Desalniettemin heb ik altijd met veel plezier gebruik gemaakt van Brando Protectors.

Nadeel van glas is, dat als het valt, er ook in je protector een barst kan komen, heb dit zelf ervaren, maar ondervind er buiten het optische verschil eigenlijk geen hinder van.

Het Algemene Screen-Protectors Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle_57
Vond dit wel een interessant artikel! Vond t wel aardig om t ff te delen..

http://www.express.be/art...ou-moeten-doen/200943.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niet erg realistisch IMO.

naar bedrijven toe profileren ze zich al zo veel ze kunnen op vlak van security.
en op consumenten vlak, kunnen ze dit wel? toen prism uitkwam, heeft blackberry geen woord gerept hierover, nochtans werden ze niet geimpliceerd voor zo ver ik weet in geen enkele van de snowden leaks, of ondertussen wel al?

Als ze zich echt hierop willen profileren kunnen ze maar beter amerika laten vallen als markt, maar die is waarschijnlijk nog hun grootste markt en hun business tak daar is ook nog gezond dus zouden ze iets zekers inruilen voor onzeker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-10 13:21
Verdorie, heb ik eindelijk interesse en mogelijkheden om een Z10 aan te schaffen, is 'ie nergens/nauwelijks verkrijgbaar bijv via de Pricewatch :( Maar goed, dit is niet het topic daarvoor..

Iemand ervaringen met de Rabo app sideloaden? Gezien Rabobank niet meer een native app levert..

[ Voor 6% gewijzigd door rscheper op 13-01-2014 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t3q

t3q

Say yes to teq

Mediamarkt? Daar heb ik de mijne gehaald voor € 299,--

Life goes as it goes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rscheper schreef op maandag 13 januari 2014 @ 19:24:
Verdorie, heb ik eindelijk interesse en mogelijkheden om een Z10 aan te schaffen, is 'ie nergens/nauwelijks verkrijgbaar bijv via de Pricewatch :( Maar goed, dit is niet het topic daarvoor..

Iemand ervaringen met de Rabo app sideloaden? Gezien Rabobank niet meer een native app levert..
niet nodig, gewoon 1925 update installeren, snap downloaden en installeren en je kan hem zo van de playstore downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Werken apps zoals netflix en hbo nu ook?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaveD1109 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 21:21:
Werken apps zoals netflix en hbo nu ook?
ik heb zelf geen netflix abbo maar als het goed is zouden die ook moeten werken ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jelle_57 schreef op maandag 13 januari 2014 @ 18:20:
Vond dit wel een interessant artikel! Vond t wel aardig om t ff te delen..

http://www.express.be/art...ou-moeten-doen/200943.htm
Interessant stuk inderdaad! Maar weet je wat het altijd is met deze columns, ze zijn achterhaald! Waarom zeg ik dit? Iedereen kan wel zeggen wat blackberry zou moeten doen, maar ze hebben een keuze gemaakt en voor hetzelfde geval was het wel goed uitgepakt. Dit is eigenlijk gewoon nog een trap nageven op iets dat wel bekend was. De vele mensen die zeggen dat blackberry een zinkend schip is, hebben het ook fout. Blackberry maakt kwalitatief geweldige producten en zaten in een crisis welke markt ze moesten gaan bedienen. Vergeet niet dat iOs en Android het grootste deel van de markt hebben en niet iedereen een nieuw mobieltje koopt om de havenklap. WP8 was ook niet in één klap hot, daar was ik ook de eerste van die deze in bezit had (komt door het slechte beta systeem dat blackberry had uitgebracht op de eerste testversies van de Z10).

Even een mooi voorbeeld hoe de markt in elkaar zit.
Afbeeldingslocatie: http://suewaters.wikispaces.com/file/view/Slide12B.JPG/31092781/Slide12B.JPG

Wij kunnen onszelf wel zien als de innovators. De early adopters komen er langzamerhand aan, let maar op! Dit gebeurde ook bij WP8 dat heel veel positieve reacties kreeg aan het begin en dit had blackberry helaas niet in het begin.

Misschien dat ik iets te ver doordrijf in mijn verhaal, maar ik begin een beetje moe te worden van al die mensen die weten wat de toekomst is van blackberry in hun columns.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
rscheper schreef op maandag 13 januari 2014 @ 19:24:

Bij Dixons in 43 winkels beschikbaar voor €299,- linkje
Gsmeasy: in bestelling. Verwacht binnen 1 - 3 werkdagen:
Qua prijs is het wel verwarrend. Op deze pagina staat een prijs van €279,-. Klik je op die prijs, dan kom je op deze pagina en daar staat een prijs van €259,-
Typhone.nl verwacht hem binnen 3 dagen. Prijs: €259,-
Belsimpel.nl: levertijd 2 weken €261,-
Bol.com: 5 tot 10 dagen €275,-

[ Voor 30% gewijzigd door ronaldinho op 13-01-2014 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Mijne ook bij de MM voor 299 gekocht, alleen wel met t-mobile simlock. Maar dat boeit me niet veel want zit al 10jaar bij t-mobile...EN ik wilde het direct meenemen:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelle_57
Verwijderd schreef op maandag 13 januari 2014 @ 22:15:
[...]

Interessant stuk inderdaad! Maar weet je wat het altijd is met deze columns, ze zijn achterhaald! Waarom zeg ik dit? Iedereen kan wel zeggen wat blackberry zou moeten doen, maar ze hebben een keuze gemaakt en voor hetzelfde geval was het wel goed uitgepakt. Dit is eigenlijk gewoon nog een trap nageven op iets dat wel bekend was. De vele mensen die zeggen dat blackberry een zinkend schip is, hebben het ook fout. Blackberry maakt kwalitatief geweldige producten en zaten in een crisis welke markt ze moesten gaan bedienen. Vergeet niet dat iOs en Android het grootste deel van de markt hebben en niet iedereen een nieuw mobieltje koopt om de havenklap. WP8 was ook niet in één klap hot, daar was ik ook de eerste van die deze in bezit had (komt door het slechte beta systeem dat blackberry had uitgebracht op de eerste testversies van de Z10).

Even een mooi voorbeeld hoe de markt in elkaar zit.
[afbeelding]

Wij kunnen onszelf wel zien als de innovators. De early adopters komen er langzamerhand aan, let maar op! Dit gebeurde ook bij WP8 dat heel veel positieve reacties kreeg aan het begin en dit had blackberry helaas niet in het begin.

Misschien dat ik iets te ver doordrijf in mijn verhaal, maar ik begin een beetje moe te worden van al die mensen die weten wat de toekomst is van blackberry in hun columns.
Ben het helemaal met je eens! Ik zweer wat dat betreft bij BlackBerry.

Vond het vooral een interessant stuk omdat ik erg geïnteresseerd ben in het marketing aspect van BlackBerry.

In mijn ogen hebben ze namelijk, ondanks dat bb10 nog een jong os is, een besturingssysteem met een grote potentie (zeker met Android apps in het vooruitzicht en met QNX als basis) om in de mobile computing markt de zgn. Prosumers te bedienen.

Ondanks dat ik iOS en Android ook kan waarderen, hekel ik het feit dat je er zwaar afhankelijk van wordt. Wil je dat je toestel optimaal functioneert, zul je een Apple of Google account moeten maken, waarna het erg lastig is om daar vervolgens weer van 'los' te komen of minder afhankelijk te willen zijn.

BlackBerry heeft dit mijnsinziens niet, of althans in veel mindere mate. Daarnaast is het veilger op elk vlak, heb je dadelijk toch een groot app aanbod en maakt het je daardoor minder afhankelijk bijvoorbeeld Android en kan je toch optimaal gebruik maken van alle moderne functies.

Wat ik hier mee wil zeggen is dat ze dit bij BlackBerry echt duidelijker mogen en moeten aangeven in haar marketingcampagnes om enigszins van belang te blijven in de keiharde smartphone wereld. Daarbij denk ik aan bijvoorbeeld de hitserie Hawai Five-0 waar Windows (phone) 8 enorm wordt geëtaleerd.

Veiligheid, degelijkheid en innovatie zijn tenslotte de kernwaarden van dit bedrijf en dat mag best veel duidelijker uitgedragen worden (zeker in tijden waar er veel vraagtekens zijn omtrent privacy). Ook aan alle andere relevante en unieke functies zoals bijvoorbeeld de hub, real multitasking en het toetsenbord mag best meer aandacht worden besteed in de campagnes.

Natuurlijk moet je je in het begin focussen op een kleinere doelgroep die als het ware de fundering is en kan leggen voor het grotere publiek, maar uiteindelijk willen mensen zich op een of andere manier altijd kunnen identificeren met bepaalde personen en dan zal de marketing toch echt anders moeten denk ik...

Ik hoop dan ook ontzettend dat CEO Chen het bedrijf kan brengen wat het nu nodig heeft, niet alleen op marketing vlak, maar op ieder front.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
[b][message=41589056,noline]

Ik heb ze momenteel alle twee geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10-10 13:21
pegagus schreef op dinsdag 14 januari 2014 @ 12:42:
[...]

Ik heb ze momenteel alle twee geïnstalleerd.
De android versie werkt gewoon vlekkeloos? Dit is nog wel van belang bij mijn keuze.

Ik heb momenteel een Lumia 520, maar ben wel erg gecharmeerd van de Z10! Heb er bij de Mediamarkt een uurtje mee gespeeld, heerlijk snel en de veegbewegingen ben ik al gewend van de Playbook! Heerlijk soepel!

Ik twijfel nog wel wat , de Q5 staat me ook wel aan ivm het toetsenbord, ik kan nog steeds niet goed overweg met het touchscreen toetsenbord, alhoewel de Z10 al een toetsenbord heeft dat vele malen beter is dan mijn Lumia.. Maar goed, dit is een Z10 topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bank apps werken allemaal ING, ABN en RABO, SNS etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu 2 maand een z10, mijn vriendin heb ik er ook 1 aan laten schaffen via gsmeasy. Dat is ruim een maand geleden nu. Op dat moment hadden ze er ongeveer 60 op voorraad, nu hebben ze moeten bestellen bij blackberry en is de levertijd tussen 1-3 dgn.

Ik zie ook een gestage groei van bb10 gebruikers hier op het forum. Heeft iemand cijfers over het aantal bb10 gebruikers in Nederland? Hoeveelheid z10 vs q10 (en z30) en zit er groei in. Zakelijk/prive.. Heb geen tijd om dat zelf te onderzoeken maar misschien zijn hier cijfers over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb nu een maand of 2 een Nexus 5. Reden waarom ik destijds een Nexus 5 heb gehaald is onder andere dat ik geen gezeur met updates wil hebben en ik al enige tijd Android gebruikt heb. iPhone heb ik jaren gehad maar ben daar op uitgekeken.
Nu ga ik mij toch steeds vaker ergeren aan het formaat van de Nexus 5. De behuizing helpt hier niet echt mee met de scherpe randen en dus ben ik aan het zoeken naar een kleiner formaat telefoon. Ik ben best bereid over te stappen naar een ander platform en in het verleden heb ik al een Bold 9900 gehad en die beviel eigenlijk best goed. Ook heb ik geen zin meer om 600 euro uit te geven aan een telefoon, die tijd heb ik gehad.

Als ik naar BlackBerry kijk dan zijn er voor mij 2 interessante toestellen op het moment. De Z10 en de Z30. Echter valt de Z30 af vanwegen zijn prijs en formaat. Blijft dus de Z10 over.
Wat mij nog een beetje tegenhoud op het moment is dat de Z10 toch alweer een tijdje geleden gereleased is. De hardware is wat verouderd en voor mij is het belangrijk dat een toestel wel soepel werkt. Dit was voorheen een grote ergenis voor mij bij de oudere Android toestellen, inmiddels is dat prima op orde.
Maar ik vraag mij dus af of de hardware van de Z10 nog wel een beetje kan meekomen. Apps laden mag best een halve seconde langer duren maar het geheel moet gewoon vloeiend werken (ala iOS of KitKat).

Ook weet ik nog niet helemaal hoe het zit met updates. Ik ga er vanuit dat de Z10 in ieder geval nu nog de laatste updates ontvangt. Hoe zit dit met de toekomst? Is daar een statement over vanuit BlackBerry? Als ik nu een Z10 koop, zal deze de komende tijd nog wel voldoende ondersteuning krijgen?

En als laatste de integratie met Android apps. Op dit moment gebruik ik een Android telefoon dus als ik enkele apps zou kunnen "meenemen" dan is dat mooi meegenomen. Maar werkt dit een beetje fatsoenlijk? Voelen de apps aan als de native BlackBerry apps of merk je duidelijk dat er een emulatie laag tussen zit?

Kortom, wie haalt mij over om mijn Nexus 5 te verruilen voor een Z10 ;-)

[ Voor 0% gewijzigd door AP3X op 15-01-2014 12:29 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rainesh
Wat betreft soepelheid heb ik nog nooit een toestel gehad die zo soepel als de z10 werkte! Mijn schoonbroer heeft een HTC One en ik vind die van mij soepeler/sneller werken ondanks dat mijn specs minder zijn. BB10 is echt ontwikkeld voor de gebruikte hardware en niet net als android die op veel verschillende configs moet werken.

Vooral met de laatste leak (1925) is het echt bizar snel en soepel. Het laden van apps, browsen, switchen van apps gaat echt met de grootste gemak. Ik heb veel verschillende toestellen gehad en de z10 blijft mijn nummer 1. De z30 is zelfs sneller. Wat betreft accutijd, ik haal met gemak 20 uur (veel email, whatsapp, surfen en bellen). Android applicaties installeren gaat ook super makkelijk en hierdoor ben ik niet beperkt tot Blackberry World.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-06-2019
BB10 is een gebruiksvriendelijk en snel OS. Het voordeel van Blackberry is dat ze de hardware en software in eigen beheer hebben. Ik ben van mening dat je de software en hardware op die manier het beste op elkaar kan afstemmen. Apple doet dat al jaren met IOS. De Iphone's hebben op papier mindere hardware, maar ik heb weinig klanten van de Iphone horen klagen dat het niet snel en soepel werkt.

Toen de Z10 werd gelanceerd werkte het nog niet helemaal optimaal. Met de updates werkt het nu echt heel erg goed. De nieuwe 1925-update gaat dat alleen nog verbeteren. De mogelijkheden wat betreft apps gaan toenemen. Absoluut een toestel om te overwegen.

[ Voor 5% gewijzigd door emporio81 op 15-01-2014 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Opti
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-09 13:02
Chaser2600 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 12:05:

Ook weet ik nog niet helemaal hoe het zit met updates. Ik ga er vanuit dat de Z10 in ieder geval nu nog de laatste updates ontvangt. Hoe zit dit met de toekomst? Is daar een statement over vanuit BlackBerry? Als ik nu een Z10 koop, zal deze de komende tijd nog wel voldoende ondersteuning krijgen?

En als laatste de integratie met Android apps. Op dit moment gebruik ik een Android telefoon dus als ik enkele apps zou kunnen "meenemen" dan is dat mooi meegenomen. Maar werkt dit een beetje fatsoenlijk? Voelen de apps aan als de native BlackBerry apps of merk je duidelijk dat er een emulatie laag tussen zit?
Wat betreft de updates en de toekomst is het nog een beetje onduidelijk, elke BB10 telefoon krijgt sowieso nog de 10.2.1 update waarmee dus Android apps veel makkelijker te installeren zijn. Echter wat je wel al ziet is een lichte versplintering van mogelijkheden, de Z10 heeft geen Miracast waar de Z30 en Q10 dat wel hebben. Maar ik denk dat toekomstige modellen eerder gaan uitblinken in nog meer snelheid en een betere camera en minder snel dingen krijgen die de Z10 niet meer krijgt. Het voordeel van QNX is dan ook dat deze heel vriendelijk met beschikbare resources omgaat. Zelf ben ik er dan ook niet zo bang voor dat de Z10 geen updates meer gaat krijgen. Maar aan de andere kant, het OS is nu al goed te noemen.

Met betrekking tot Android apps, zou je ook even in het forum van Crackberry.com kunnen kijken. Met de nieuwste update kan je veel apps draaien op je Z10 waarbij de meesten het wel doen. Echter zitten er wat haken en ogen aan en kan dus geen garantie worden gedaan dat ELKE app het vlekkeloos doet. Eigenlijk komt het ook voor deel neer op de kwaliteit van de app zelf, sommige draaien net zo goed als native apps waar anderen vastlopen, crashen of het gewoonweg niet doen. Als je graag specifieke apps zou willen 'meenemen' naar BB10, kan je die beter even noemen wellicht kunnen wij je dan meteen al vertellen of deze het wel of niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
Wat je misschien ook kan helpen is deze link. Hier staan heel wat reviews. Wat opvalt is dat van de 324 reviews 229 de Z10 vijf sterren geeft.

http://www.verizonwireles...sayt&sayt=blackberry%20z*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat mij nog een beetje tegenhoud op het moment is dat de Z10 toch alweer een tijdje geleden gereleased is. De hardware is wat verouderd en voor mij is het belangrijk dat een toestel wel soepel werkt. Dit was voorheen een grote ergenis voor mij bij de oudere Android toestellen, inmiddels is dat prima op orde.
Maar ik vraag mij dus af of de hardware van de Z10 nog wel een beetje kan meekomen. Apps laden mag best een halve seconde langer duren maar het geheel moet gewoon vloeiend werken (ala iOS of KitKat).
Ik denk niet dat je daar bang voor moogt zijn qua response en vloeiendheid van het systeem. Tijdens dagelijks gebruik nooit lag of iets, maar toegeven ik ben een "lichte gebruiker", basically browsen en communicatie (ik hou van de hub!) maar voor u een testje gedaan heb een playlist in youtube in de achtergrond laten spelen als muziek, had weer en soundhound in een active frame en app winkel was een groot spel aan het downloaden en dan aan het installeren, alles terwijl ik een spel aan het spelen was op unity gebasseerd. ik draai os 10.2
muziek haperde geen een keer, naar de hub gaan en daar een berichtje typen zonder vertraging, tussen appschermen en instellingen bewegen ging ook zonder storing, als ik echter op youtube iets typte was er wel een lichte vertraging.
Is dit waar je niet zeker over bent, of bedoel je meer naar toekomstige os versies toe?

naar toekomstige os updates hebben ze ook al aangetoond dat ze de android runtime appart via de app world kunnen updaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AP3X
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Tnx voor de snelle reacties :-)
Klink allemaal wel goed zover en ik lees her en der dat de 10.2 update ook veel goeds brengt.
Ik gebruik mijn mobiel ook af en toe voor navigatie en heb deze al gekocht op Android, zou mooi zijn als ik deze (Sygic) ook op de Z10 zou kunnen gebruiken.

Nog een laatste puntje dan is de batterij. In veel reviews (vele al bijna een jaar oud) wordt er niet veel goed vermeld over de batterij. Met name als er enkele apps openstaan middels multitasking.
Hoe is die ervaring nu? Lijkt me dat de verschillende updates hier mogelijk wat verbetering hebben gebracht.

Denk dat ik binnenkort toch maar eens een telecom zaakje binnenstap om er eens mee te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I. Blijft dus de Z10 over.
Wat mij nog een beetje tegenhoud op het moment is dat de Z10 toch alweer een tijdje geleden gereleased is. De hardware is wat verouderd en voor mij is het belangrijk dat een toestel wel soepel werkt.
De Z10 Vs Iphone 5S is beter bereik, grotere scherm,betere resolutie en scherper, 1, 5 Ghz en snelle
en soepele software en multitasking tot 8 apps. Mijn CPU komt niet eens boven de 40% en dan gebruik ik mediaplayer, BBM en browser tegelijk of gamen. Blackberry is overigens echt multitasking en switch tasking zoals bij android of ios. Software kan goed omgaan met android en nieuwe update kunnen standaard android apps geladen worden in de app store en nog steeds rechtstreek geinstalleerd worden zoals bij android.

Hoezo verouderd als je sneller werkt met meerdere apps open zonder lag dan op bijvoorbeeld een samsung S4 welke vertraagd gaat werken als je alles open draait. 8)

ik heb zelf nu de Z30 en zat te twijfelen omdat iedereen zeurt over Blackberry 10 maar als ik een HTC ONE gebruik van het werk dan wil ik alles met gesture en swipe doen en merk ik gewoon dat het verouderd aanvoelt en werkt ondanks dat ik 5 jaar met android heb gewerkt tot feb 2013.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
De batterijduur liet wat te wensen over toen de Z10 werd gelanceerd.. Met de eerste update is dat flink verbeterd.

Het lijkt me inderdaad verstandig om het toestel gewoon eens in een winkel te testen en zelf een oordeel te vormen over de snelheid en gebruiksvriendelijkheid.
Pagina: 1 ... 26 ... 48 Laatste