Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
Gunth schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 18:28:
[...]

Heb je een leak geïnstalleerd?
Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-10 14:56
Van het weekend Mireo Don't Panic getest. (offline navigatie met tomtomkaarten en look). De navigatie op zich werkt goed. POI werkt ook. Flitslocaties lijkt niet te werken. Wat jammer is, is dat geen gebruik gemaakt wordt van het adressenboek. Ronduit irritant is de waarschuwing wannneer je te hard rijdt. Die komt al bij een overschrijding van 1 km/u. Als je keurig op de limiet rijdt, staat de app continue te piepen. Gelukkig is dat wel uit te schakelen.

Maar wat ik vrij ernstig vind: de autolader kon mijn telefoon niet snel genoeg bij laden. Nu was het wel zo dat ik de schermhelderheid op de volle 100% had staan. Ik weet niet hoeveel het gaat schelen wanneer die op 50% staat, maar eigenlijk zou het niet moeten kunnen. Daar ik toch nog een nokia 808 heb liggen, ga ik voorlopig nog maar niet in navigatie investeren. In Nederland kan ik gewoon de BB-navigatie gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Heb je een officiële autolader? Het lijkt me dat als de lader genoeg vermogen levert dat hij het wel moet bijhouden. Het viel me wel op dat de lader bij mijn Q10 een stuk zwaarder is dan die van mijn oude Blackberry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Een officiele Nokia lader. Maar de ellende met die dingen is wel een beetje dat om, van 12V naar 5V te gaan, er domweg een weerstand in serie wordt gezet en je dus meer dan de helft van het vermogen omzet in warmte. Ik zal het nog wel eens gaan testen met de BB navigatie, maar ik vermoed dat dat Miro progsel gewoon niet erg efficient is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-02-2021
Gunth schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 16:18:
Maar nlb heeft wel een punt dat er mensen zijn die tig apps hebben staan en maar een 10 tal werkelijk gebruiken.
Vandaag maar eens 1767 installeren,draai momenteel nog 1443
Het klopt feitelijk, maar vind dit persoonlijk gewoon een excuus argument om het app tekort te rechtvaardigen.

Laten we met z’n allen dan alleen leven met het minimale en noodzakelijke wat we nodig hebben. Dus 1 paar schoenen een onderbroek, trui shirt en evt een regenpak en laarzen (op kleding gebied). De auto al helemaal niet nodig, daar heb je de loopwagen nog voor als je niet invalide bent.

En de PC met email, snail mail voldoet ook.

My 2 cents if you catch my drift. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
janzeeschuimers schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 18:20:
Mijn z10 start niet meer op tot 80% normaal , daarna tot 99% duurt een uur , en 5 uur later nog steeds 99%.

Start knop 10 seconden ingehouden , accu verwijdert maar niks helpt.

Wie weet wat er aan de hand is?
Niemand een idee/oplossing? , zelfs nlb niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:08
janzeeschuimers schreef op maandag 21 oktober 2013 @ 19:17:
[...]

Niemand een idee/oplossing? , zelfs nlb niet.
Ik zou hem resetten via bb link en opnieuw beginnen.

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Opti
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 23-09 13:02
Heb wel eens dat soort meldingen gelezen op Crackberry.com
Wellicht dat ze daar een oplossing hebben.
Wat je kan doen is wat Gunth zei, ff je OS opnieuw installeren. Soms gaat het gewoon niet goed :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janzeeschuimers schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 18:20:
Mijn z10 start niet meer op tot 80% normaal , daarna tot 99% duurt een uur , en 5 uur later nog steeds 99%.

Start knop 10 seconden ingehouden , accu verwijdert maar niks helpt.

Wie weet wat er aan de hand is?
lijkt erop dat je batterij status in de war is. heb je bij 30-40% een nieuwe OS geladen of batterij is niet goed.?

laat toestel 2x opladen en leeglopen tot deze de eerste keer uitvalt en de 2de keer tot deze rood is 5-10% is.

Als dit niet werkt is batterij mischien niet goed maar je kan dan eerst nog batterij geheel opladen en via beveiliging een beveiligingsopschoning toestel opnieuw installeren. Hierbij wordt wel alles gewist en begin je van geheel weer opnieuw en wordt je batterij status ook gewist, eerste 2x opladen en tot 5-10% weer opladen en dan moet het weer in orde zijn zoniet is de batterij niet goed.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2013 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Het gaat volgens mij niet om de batterij, maar om het toestel zelf. Bij het opstarten kun je op het display zien, hoever het is.

Van het weekend nog een grappige ervaring: ik bezocht de site van het spoorwegmuseum. Kreeg ik een popup dat de website mijn locatie wilde vaststellen en of ik dat al dan niet toe wilde staan. Ik vraag me nog wel af op welke manier de website mijn locatie wilde vast stellen. Meestal gebeurt dat op basis van ip-adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
pegagus schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:45:
Het gaat volgens mij niet om de batterij, maar om het toestel zelf. Bij het opstarten kun je op het display zien, hoever het is.

Van het weekend nog een grappige ervaring: ik bezocht de site van het spoorwegmuseum. Kreeg ik een popup dat de website mijn locatie wilde vaststellen en of ik dat al dan niet toe wilde staan. Ik vraag me nog wel af op welke manier de website mijn locatie wilde vast stellen. Meestal gebeurt dat op basis van ip-adres.
mbv, GPS en GSM masten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Websites (html) ook? De website zal dan toch op één of andere manier in het OS van BB moeten duiken. Moet voor het ip-adres ook al, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
pegagus schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:57:
Websites (html) ook? De website zal dan toch op één of andere manier in het OS van BB moeten duiken. Moet voor het ip-adres ook al, maar toch.
Daar is gewoon een standaard voor in HTML5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 08-10 18:43
Na alle (inmiddels) positieve verhalen over BB ben ik wel geïnteresseerd geraakt in de Z10. Na een aantal keer proberen in de winkel ben ik er steeds meer over te spreken. Alleen heb ik een brandende vraag die nergens goed wordt beantwoord. Ik heb een Outlook.com account voor e-mail, contactpersonen en agenda. Kan ik dit syncen met de Z10 door mijn accountgegevens in te voeren of vereist dit een aangepaste methode?

[ Voor 4% gewijzigd door A4553 op 22-10-2013 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 10:30:
[...]

lijkt erop dat je batterij status in de war is. heb je bij 30-40% een nieuwe OS geladen of batterij is niet goed.?

laat toestel 2x opladen en leeglopen tot deze de eerste keer uitvalt en de 2de keer tot deze rood is 5-10% is.

Als dit niet werkt is batterij mischien niet goed maar je kan dan eerst nog batterij geheel opladen en via beveiliging een beveiligingsopschoning toestel opnieuw installeren. Hierbij wordt wel alles gewist en begin je van geheel weer opnieuw en wordt je batterij status ook gewist, eerste 2x opladen en tot 5-10% weer opladen en dan moet het weer in orde zijn zoniet is de batterij niet goed.
Het gaat niet om de accu maar het toestel start niet op, de percentages die ik noem zijn zichtbaar wanneer je het scherm aanraakt tijdens het opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
A4553 schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:00:
Na alle (inmiddels) positieve verhalen over BB ben ik wel geïnteresseerd geraakt in de Z10. Na een aantal keer proberen in de winkel ben ik er steeds meer over te spreken. Alleen heb ik een brandende vraag die nergens goed wordt beantwoord. Ik heb een Outlook.com account voor e-mail, contactpersonen en agenda. Kan ik dit syncen met de Z10 door mijn accountgegevens in te voeren of vereist dit een aangepaste methode?
Dat werkt out of the box. Ik heb het even getest (heb wel een outlook.com account, maar gebruik ik eigenlijk niet). Het is een kwestie van email-account aanmaken, gebruikersnaam invoeren, wachtwoord invoeren en selecteren wat je wil synchroniseren. Alles wordt weergegeven in de hub, maar ook in het adressenboek en onder Kalender (= agenda-app).

Maar niet alleen outlook, maar ook Facebook, LinkedIn, gmail, et cetera, dat alles kun je synchroniseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
pegagus schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:48:
[...]

Dat werkt out of the box. Ik heb het even getest (heb wel een outlook.com account, maar gebruik ik eigenlijk niet). Het is een kwestie van email-account aanmaken, gebruikersnaam invoeren, wachtwoord invoeren en selecteren wat je wil synchroniseren. Alles wordt weergegeven in de hub, maar ook in het adressenboek en onder Kalender (= agenda-app).

Maar niet alleen outlook, maar ook Facebook, LinkedIn, gmail, et cetera, dat alles kun je synchroniseren.
Veel dank :) Zodra ik geld heb op mijn rekening wordt de Z10 besteld! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janzeeschuimers schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:12:
[...]

Het gaat niet om de accu maar het toestel start niet op, de percentages die ik noem zijn zichtbaar wanneer je het scherm aanraakt tijdens het opstarten.
Dit lijkt op dat de software corrupt is of iets mis is met het geheugen. werk je in een winkel met een zware magneet dat kan de data corrupt maken of geheugen aantasten van het toestel. Mijn advies installeer even OS 10.2 en kijk of het opgelost is andere keuze heb je ook weer niet.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2013 12:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Iemand hier die hbo go, netflix of ziggo tv app werkend heeft? Heeft iemand toevallig een my vodafone app werkend?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-02-2021
Ik heb Netflix gesideload. Werkt traag, en reageert traag/niet.
Maar wanneer het werkt dan werkt het, maar tis geen fijne ervaring.

Edit: moet mij misschien corrigeren. Weet niet waar het aan ligt, maar na deze post heb ik Netflix weer uitgeprobeerd en dit x wel soepel, ook scrollen door de tijdbalk gaat soepel zonder lang te bufferen.

[ Voor 44% gewijzigd door intricate op 22-10-2013 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eerste keer dat je een android app installeert duurt het altijd langer en soms zo lang dat je begint te twijfelen of dat wel goed gaat daarna gaat het wel.

Welke versie van netflix heb je gedwonload die van mij ergens of een nieuwere versie?

HBO en Netlfix komen als het goed is dit jaar nog op HTML5 dan heb je ook geen app meer nodig. silverlight gaat eruit bij microsoft.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2013 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer wat leuke update's voor 1767 of 1433 .

Update : Let op na elke update of je nu 3 of 5 bestanden installeert een reset
reset is volume knop up/down ingedrukt houden en na 10 seconden reset het toestel.

clock

browser (werkt wat sneller)

sys airtunes (update voor je apple produkten) voor 1767

sys.setting (systeem instellingen ) met verniewingen en aanpassing indeling van de settings.

sys.sysmon (app beheer en toestelcontrole) = nu batterij verbruik en schijfruimte per app en ook data
verbruik per app op basis van heden/12/24 uur basis

https://mega.co.nz/#F!U11lkLjI!ZOtNQRImmqZnSe_YKHSgwg

Afbeeldingslocatie: http://forums.crackberry.com/attachments/bb10-leaked-beta-os-f395/210425d1381713789t-berryleaks-presents-10-2-1-641-stl100-2-3-4-sqn100-x-sqr100-x-sta100-x-img_00001071.png

-------------------OS 1767 en Android runtime unlocked ----------------------------------------------------------------

Blackberry Z10 versie 10.2.0.1767
https://mega.co.nz/#!0p8A...6vamLw8j4ZN24t_TPmJrz91Zg

Het bestand uitpakken met 7Z unzip - http://www.7-zip.org/ -
Het toestel op vliegtuigmode zetten
De kabel in de computer en aansluiten op het toestel
Het uitgepakte bestand opstarten en hierbij verschijnt een dos-venster.
Het toestel gaat na een minuut uit en daarna wordt alles geinstaleerd (10 minuten)
p.s. na dos scherm loop gewoon weg en ga koffie zetten en take a break

Als je backups wilt maken raad ik aan alleen contacten en agenda te doen.

android runtime unlocked : https://mega.co.nz/#F!Q9M0WCaQ!Egi0XEeL5bcjpY47AVFdOA

kan via google chrome installatie of DDPB (google naar bar installatie DDPB of Chrome)

------------------- Apps voor all -----------------------------------------------------------------------------------------------

NetFlix
edit : Voor beeld naar beneden swipen en videosource instellen. Dan heb je geen zwart beeld meer.

Flipboard

Spits krant

UK amazon

Candy Crush

ING NL

ABN AMRO NL

Spotify spotify and andora installeren -andora starten en afsluiten - spotify starten en na 20 seconden afsluiten.
map voor spotify (zip file openen) = SD kaart: android/data/com.spotify.mobile.android.ui/cache/
Nu sleep je de map storage en users naar de map cache. Klaar is kees

getest met bovenstaande android runtime unlocked

Nou weer alles compleet voor iedereen _/-\o_

[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2013 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 22:09:
Weer wat leuke update's voor 1767 of 1433 .

Update : Let op na elke update of je nu 3 of 5 bestanden installeert een reset
reset is volume knop up/down ingedrukt houden en na 10 seconden reset het toestel.

clock

browser (werkt wat sneller)

sys airtunes (update voor je apple produkten) voor 1767

sys.setting (systeem instellingen ) met verniewingen en aanpassing indeling van de settings.

sys.sysmon (app beheer en toestelcontrole) = nu batterij verbruik en schijfruimte per app en ook data
verbruik per app op basis van heden/12/24 uur basis

https://mega.co.nz/#F!U11lkLjI!ZOtNQRImmqZnSe_YKHSgwg

[afbeelding]

-------------------OS 1767 en Android runtime unlocked ----------------------------------------------------------------

Blackberry Z10 versie 10.2.0.1767

Het toestel gaat na een minuut uit en daarna wordt alles geinstaleerd (10 minuten)
p.s. na dos scherm loop gewoon weg en ga koffie zetten en take a break

Als je backups wilt maken raad ik aan alleen contacten en agenda te doen.

android runtime unlocked : https://mega.co.nz/#F!Q9M0WCaQ!Egi0XEeL5bcjpY47AVFdOA

kan via google chrome installatie of DDPB (google naar bar installatie DDPB of Chrome)

------------------- Apps voor all -----------------------------------------------------------------------------------------------

NetFlix
edit : Voor beeld naar beneden swipen en videosource instellen. Dan heb je geen zwart beeld meer.

Flipboard

Spits krant

UK amazon

Candy Crush

ING NL

ABN AMRO NL

Spotify spotify and andora installeren -andora starten en afsluiten - spotify starten en na 20 seconden afsluiten.
map voor spotify (zip file openen) = SD kaart: android/data/com.spotify.mobile.android.ui/cache/
Nu sleep je de map storage en users naar de map cache. Klaar is kees

getest met bovenstaande android runtime unlocked

Nou weer alles compleet voor iedereen _/-\o_
Thanx man!!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padrini
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-10 15:32
Is het iemand hier al gelukt om de SNS-bank app werkend te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Ik draaide al op een leak, maar kreeg net een notification dat er een os update klaar stond. 10.2.0.424
Straks maar ff kijken als ik thuis kom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Miss_80 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 17:31:
Ik draaide al op een leak, maar kreeg net een notification dat er een os update klaar stond. 10.2.0.424
Aaaaaaaaaaagggggghhhh mijn z10 is weg voor reparatie en ik wil hem terug!!! :9~

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Miss_80 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 17:31:
Via welke provider eigenlijk?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-10 17:50
Gaat daar een provider over? ik dacht dat het gewoon via internet liep. en hij checkt op een BlackBerry server.
Als het van mijn "provider" af hangt, kan ik lang wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Von Henkel schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 19:00:
Gaat daar een provider over? ik dacht dat het gewoon via internet liep. en hij checkt op een BlackBerry server.
Als het van mijn "provider" af hangt, kan ik lang wachten...
Gaat volgens mij via de providers

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Heb nu de melding "De updateserver is tijdelijk niet bereikbaar. Probeer het later opnieuw".

BlackBerry just announced this morning that OS 10.2 will be rolling out starting this week, but users in the UK and Canada are already seeing the update available. The OS is coming in at version 10.2.0.1791 with the software version at 10.2.0.424. The update is around 500MB depending on your device and current OS.

Afwachten dan maar...

[ Voor 65% gewijzigd door Von Henkel op 23-10-2013 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMightyWackO
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-10 21:45

DaMightyWackO

-=Think Twice=-

Bij T-Mobile beschikbaar :) (voor q-10)

[ Voor 18% gewijzigd door DaMightyWackO op 23-10-2013 19:23 ]

the funniest thing about this particular signature is that by the time you realise it doesn't say anything it's too late to stop reading it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Update loopt nu via BlackBerry-Link *O* , ik ga er niet vanuit dat dit via Simyo loopt.. _O-

[ Voor 5% gewijzigd door Von Henkel op 23-10-2013 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Von Henkel schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 19:31:
Update loopt nu via BlackBerry-Link *O* , ik ga er niet vanuit dat dit via Simyo loopt.. _O-
Simyo is toch KPN? Kijk eens op crackberry, alle updates gaan via de operators. Blackberry geeft zelf geen updates aan particulieren. ;)

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
DaveD1109 schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 18:38:
[...]
Via welke provider eigenlijk?
Toestel heb ik los gekocht bij Coolblue en ik heb een zakelijk sim-only abbo bij Vodafone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mochten er mensen zijn die mijn link hebben gevolgd met sys.settings en sysmon etc hieronder een link om alles weer terug te zetten zodat je ook kan zoeken weer naar update's.

https://mega.co.nz/#F!ot1iBY7Y!PrN_ewKif_8AI_AUEV481w

edit : 415 (10.2 asia) en 424 (10.2 europa) heeft met 424 maar 9 verschillen en gebruik bovenstaande link
en download ze allemaal en sideload ze en dit is alleen voor 1767. (lees een pagina terug)

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2013 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Von Henkel schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 19:31:
http://www.bbhub.nl/7305/...en-nederlandse-providers/
Misschien jezelf iets meer verdiepen in je toestel en os? _O-

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Ik ben hem nu aan het binnen hengelen. Ik zit bij T-Mobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 09-10 16:04
Bij Vodafone ook 10.2.0.424. Helaas geen WiFi bij de hand nu...

Waarom maken ze het niet gewoon een keuze om de download dan maar via 4G te doen? Heb niet voor niets een 4GB databundel. Moet dat in vervolg niet gewoon een optie zijn?

[ Voor 57% gewijzigd door TDCCBB op 24-10-2013 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Misschien dat de providers dat niet leuk vinden. Ik zie of merk overigens geen verschil met de leak die ik had geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFBlitzwing
  • Laatst online: 09-10 14:33
Heb net twee dagen de Z10 in huis. Supertoestel! Mijn eerste echte smartphone met touchscreen (mijn vorige was een BB 9780). Heb een maandje een Samsung Galaxy S2 geprobeerd, maar Android vond ik alles behalve netjes en logisch in elkaar zitten. Net ook even de update naar 10.2 uitgevoerd (Vodafone).

Heb inmiddels de ABN AMRO app en een andere (zelf geconverteerde app) werkend. Android apps erop zetten gaat makkelijker dan ik van tevoren had gedacht.

Conclusie: Top toestel voor een aantrekkelijke prijs. Nu nog even aanraden aan iedereen in mijn directe omgeving:-)

"I tried being reasonable, I didn't like it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pineapple23
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 26-09 17:42
Prijs is nu sowieso aantrekkelijk! Kon ik maar paar 100 euro terugvragen.
Verder draait 10.2 prima en lijkt wel wat vloeiender te gaan. Verder heb ik nog niet echt gebruik gemaakt van de nieuwe functies. Ik zag wel dat het Alarm iets was aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whatsapp eraf gegooid en moet zeggen de batterij gaat ook meteen langer mee :) dus is een aanraden en heb alleen fam. en vrienden toegevoegd op BBM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Dat is ook de weg die ik op wil, maar vooralsnog hen ik vrijwel niemand in mijn kennissenkring die de overstap naar BBM heeft gemaakt. De algehele tendens is, 'if it ain't broken, don't TOUCH it' :D en whatsapp werkt voor hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Miss_80 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 14:30:
Dat is ook de weg die ik op wil, maar vooralsnog hen ik vrijwel niemand in mijn kennissenkring die de overstap naar BBM heeft gemaakt. De algehele tendens is, 'if it ain't broken, don't TOUCH it' :D en whatsapp werkt voor hun.
En dat is erg jammer want bbm werkt beter, is veiliger en heeft veel meer functionaliteit!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maupertus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-10 18:05
Iemand een idee waar dit aan ligt? Heb leak 10.2.0.149 geinstalleerd. Zit op Vodafone maar krijg op geen enkele manier een update melding binnen. Niet OTA, niet Web en niet via Link.

Jezus saves and takes half damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Miss_80 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 14:30:
Ik heb WhatsApp 2 jaar geleden al afgeschaft. Mensen die me echt wat te zeggen hebben betalen wel 15 cent voor een SMSje of vinden een andere weg. Scheelt een hoop gezever aan je kop kan ik je zeggen ;)

Ohja en nu kunnen ze BBM nemen als ze me toch lastig willen vallen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Bigs op 24-10-2013 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
DaveD1109 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 14:43:
[...]

En dat is erg jammer want bbm werkt beter, is veiliger en heeft veel meer functionaliteit!
De enige functionaliteit waarmee ik hun ga overkrijgen is waarschijnlijk het bellen via BBM maar dat is nog niet uitgerolt voor de andere platformen. Overigens heeft mijn moeder wel een BB maar krijg ik daar het bellen ook niet voor elkaar. Misschien draait ze op een te oud platform, geen idee, het is een werktelefoon. Leek mij wel handig nu wij binnenkort op vakantie gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik heb BBM sinds gisteren op m'n android toestel, werkt wel erg goed en snel moet ik zeggen (missen nog wat kleine dingetjes) hopelijk gaan meer mensen BBM gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
En het is officieel:

https://twitter.com/Viber/status/393376833183285248

Geloof dat ik dit niet eerder zo stellig bevestigd heb zien worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
Verwijderd schreef op dinsdag 22 oktober 2013 @ 12:56:
[...]

Dit lijkt op dat de software corrupt is of iets mis is met het geheugen. werk je in een winkel met een zware magneet dat kan de data corrupt maken of geheugen aantasten van het toestel. Mijn advies installeer even OS 10.2 en kijk of het opgelost is andere keuze heb je ook weer niet.
Omdat het toestel niet opstart krijg ik geen verbinding met Blackberry link, of doe ik wat verkeerd.
Ik denk dat het toestel opgestuurd moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen die OS 1767 van mij hebben gedownload en wachten op een update kunnen onderstaande bestaanden downloaden en sideloaden. OS 1767 aka 415 is 10.2 voor azie en 424 voor europa welke nu
wordt uitgerold. Hier onder de link voor de 9verschillende bestanden want de rest is gelijk. Het voordeel je behoudt alles qua instellingen.

415 (10.2 asia) en 424 (10.2 europa) heeft met 424 maar 9 verschillen en gebruik bovenstaande link
en download ze allemaal en sideload ze en dit is alleen voor 1767.

Succes maar weer allemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

janzeeschuimers schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 16:55:
[...]

Omdat het toestel niet opstart krijg ik geen verbinding met Blackberry link, of doe ik wat verkeerd.
Ik denk dat het toestel opgestuurd moet worden.
Ik raad het volgende aan download 2 pagina hiervoor 1767 dit is een executable file. uitpakken en nu je toestel aansluiten en haar je batterij eruit voor 30 seconden. Start nu de rom op en je zit een dos venster opspringen en druk je batterij er snel in en dan zou het gewoon moeten werken.

edit : Blackberry Z10 versie 10.2.0.1767

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-10-2013 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:08
Verwijderd schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 17:47:
Mensen die OS 1767 van mij hebben gedownload en wachten op een update kunnen onderstaande bestaanden downloaden en sideloaden. OS 1767 aka 415 is 10.2 voor azie en 424 voor europa welke nu
wordt uitgerold. Hier onder de link voor de 9verschillende bestanden want de rest is gelijk. Het voordeel je behoudt alles qua instellingen.

415 (10.2 asia) en 424 (10.2 europa) heeft met 424 maar 9 verschillen en gebruik bovenstaande link
en download ze allemaal en sideload ze en dit is alleen voor 1767.

Succes maar weer allemaal :)
Thx tof om je hier trg te zien. ;)
Alles draait smooth en het nieuwe instelling menu is een verbetering.

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
Na de update, bleef het toestel hangen op 100% bij mij. (update naar 10.2.0.424 Vodafone)

Battery pull gedaan. Daarna startte het toestel wel gewoon. 1 klein probleem, android ports en sideloads werken niet meer. De Android runtime start op en op 33% ongeveer klapt die eruit. Ook met apps uit de appworld welke een port zijn.

Geen idee wat te doen nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
TDCCBB schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 09:41:
Na de update, bleef het toestel hangen op 100% bij mij. (update naar 10.2.0.424 Vodafone)

Battery pull gedaan. Daarna startte het toestel wel gewoon. 1 klein probleem, android ports en sideloads werken niet meer. De Android runtime start op en op 33% ongeveer klapt die eruit. Ook met apps uit de appworld welke een port zijn.

Geen idee wat te doen nu.
Had ergens gelezen dat je moet resseten

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
Damn ja, lees nu ook een draadje op crackberry. Beetje jammer dat ik op mijn werk BB Link niet kan installeren. Ook DDPB mag niet en de chrome app voor sideloading wordt omgeleid door een proxy dus ook die tool werkt niet.

Dat wordt dus een lange dag....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
TDCCBB schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 10:54:
Damn ja, lees nu ook een draadje op crackberry. Beetje jammer dat ik op mijn werk BB Link niet kan installeren. Ook DDPB mag niet en de chrome app voor sideloading wordt omgeleid door een proxy dus ook die tool werkt niet.

Dat wordt dus een lange dag....
Het kan nog erger!! Mijn z10 is al bijna 2 weken weg voor reparatie! 8)7

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
Haha, ok, jij wint. Ben mijn eerste Z10 overigens al eens 2 weken kwijtgeweest voor reparatie. De headphone jack werkte toen niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
TDCCBB schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:48:
Haha, ok, jij wint. Ben mijn eerste Z10 overigens al eens 2 weken kwijtgeweest voor reparatie. De headphone jack werkte toen niet meer.
Die van mij heeft vochtschade. Er staat al ruim een week bij de status wacht op onderdelen. Ben benieuwd wat ze dan gaan repareren! Dacht altijd dat dat niet te repareren viel? Ben overigens verzekerd ervoor.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike59
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-10 18:44
Hallo, ik heb de update uitgevoerd en heb nu het probleem dat het scherm na het bellen "vergroot" is en dat ik het gesprek niet kan beëindigen, of een contactpersoon kan opzoeken. Het toestel laat de actieve applicatie doordraaien en duurt het te lang voordat ik iets anders kan openen :-( Wie herkent dit ook?

Het is een mooi toestel en dito OS, maar de vorige software was beter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
Vanavond eerst alle sideloads eens verwijderen, dan een reload doen, en daarna de unlocked runtime er op gooien en de sideloads terugzetten. Wellicht helpt het. Ben er alleen wel weer wat uurtjes mee zoet. Eerste maal dat een os update zo bagger werkt overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had net een update 31 Mb hebben ze mijn android runtime verwijderd :) morgen maar even weer installeren. Voor de rest werkt het bij mij perfekt en heb al weer een nieuwe BBM persoontje erbij :) gaat goed als mensen je missen omdat je whatsapp hebt verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niann-Tsyr
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-10 21:23
Was weer een tijdje niet hier geweest. Druk met de studie. Anyway, mijn BB was geblokkeerd terwijl ik in Stockholm zit. Laatste update die ik hier plaatste was van zat. 14 sept. Ik kreeg geen updates van Vodafone te horen. Maandag 16 sept, dacht ik van, laat ik mijn Z10 ff battery pull doen. Dit was 23:49 uur. Wat gebeurt er? PIN was niet meer geblokt en ik kon weer gebruik maken van mijn Z10. Halleluja! Echter helaas had Vodafone geen antwoord op mijn vraag, want zij stelden dat BlackBerry hun vragen niet hadden beantwoord. In ieder geval, als mijn contract bijna is afgelopen, stap ik over naar een andere provider. Jammer voor hen, maar ik heb het echt gehad met Vodafone.

Verder had ik gisteren OS 10.2 geïnstalleerd. Begin van de middag lukte het niet, want ik kreeg een melding dat de server niet bereikbaar was. In de namiddag was het wel gelukt. Ik heb nog niet alle features bekeken, maar vond het al erg vet, dat toen ik in de NU.nl app bezig was, dat ik een whatsapp berichtje bovenin het scherm zag "uppoppen" en dat ik op het "<--" pijltje kon klikken en er een regel-schermpje verscheen waar ik mijn reply in kon typen. Priority hub is voor mij niet echt belangrijk, maar voor een zakeljk gebruiker zal dit wel een must zijn.

Waar ik van baal zijn apps als KLM en Skype.

KLM crasht regelmatig, vooral als ik wil inchecken met mijn vlucht en dan als ik een keuze wil maken of ik mijn boarding pass wil printen, ophalen, scannen als barcode, etc, dat de app crasht en als je het weer opnieuw probeert, crasht het weer.

Skyp app duurt echt lang voordat je ingelogd bent. Dus nu ben ik standaard ingelogd met op status DND, zodat mensen iig niet bellen tijdens college-uren. Verder, als ik iemand wil bellen op Skype, dan druk ik op voice call, maar dan hoort het scherm daarna toch naar bel-scherm te gaan? (Dat je dan 2 foto's ziet met zo'n melding ertussen van "Calling ...") Dat gebeurt dus vaak niet. Soms kan ik niet eens ophangen, want de rode knop met "End call" doet het dan opeens niet. Hebben meerdere mensen ervaring met dit?

Soms klapt Nu.nl app er uit en de Rabobank app heeft af en toe ook kuren. Maar overal ben ik zeer tevreden over BB Z10 en hun native apps. Alleen jammer dat third parties soms laks zijn met updaten van apps. Hopelijk komen grote bedrijven met native apps die BB Z10 nu nog niet heeft. Zou fijn zijn, want dat sideloaden met Android, is een oplossing, heb er naar gekeken, maar ik heb daar geen tijd voor om dat steeds te moeten doen en ik ben er niet nerd genoeg voor XD
Nu zat ik wel met een scheef oog te loeren naar de Z30, maar ik vraag me af wat de meerwaarde van dat toestel is tov de Z10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
Vandaag heb ik de Z10 gekregen, geweldig toestel. De huidige OS versie die draait is versie 10.0.10.690. Als ik controleer voor updates op mijn telefoon geeft hij aan de servers niet te kunnen bereiken (error 2032). Probeer ik het via BBlink zegt het programma dat de nieuwste versie van het OS er al op staat. Hoe kan ik dit oplossen? Ik ben nogal een leek op het gebied van BB, dit is mijn eerste BB toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
A4553 schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 15:16:
Vandaag heb ik de Z10 gekregen, geweldig toestel. De huidige OS versie die draait is versie 10.0.10.690. Als ik controleer voor updates op mijn telefoon geeft hij aan de servers niet te kunnen bereiken (error 2032). Probeer ik het via BBlink zegt het programma dat de nieuwste versie van het OS er al op staat. Hoe kan ik dit oplossen? Ik ben nogal een leek op het gebied van BB, dit is mijn eerste BB toestel.
Heb je toevallig de stl-100-1 versie? Die heeft volgens mij de update nog niet. Of heb je een buitenlands toestel?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
A4553 schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 15:16:
Of nog even geduld? Toestel helemaal uitzetten, batterij eruit en er weer in. Toestel aanzetten en nog eens proberen?
Kijk ook even op de onderstaande link. Daar staat ook wat info over de update!

http://www.bbhub.nl/7324/...-os-10-2-nog-even-geduld/

Laat even weten of het gelukt is!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
Na een system wype, welke de hele nacht duurde, is vanmorgen mijn OS opnieuw ingeladen, kreeg daarna nog een update van 111mb voor de kiezen en nu werkt alles weer naar behoren.

Ik gok dat het sideloaden van een android keyboard als fix voor Instagram het een en ander de mist in heeft laten lopen. Nu alles weer werkt ben ik toch tevreden met het resultaat. Duurt effe, maar dan heb je ook wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ING 2.1.0. dit is met ideal. Ik kan het helaas niet testen maar hoor graag of het werkt.

ABN AMRO 5.1.0

[ Voor 129% gewijzigd door Verwijderd op 26-10-2013 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
DaveD1109 schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 16:24:
[...]

Of nog even geduld? Toestel helemaal uitzetten, batterij eruit en er weer in. Toestel aanzetten en nog eens proberen?
Kijk ook even op de onderstaande link. Daar staat ook wat info over de update!

http://www.bbhub.nl/7324/...-os-10-2-nog-even-geduld/

Laat even weten of het gelukt is!
Ik had wel iets gelezen over 10.2 maar niet gerealiseerd dat dat nu al was uitgebracht, shame on me |:(
Ik heb de stappen geprobeerd (uit, accu eruit) maar werkt helaas nog niet :( Ik dacht dat ik eerst 10.1 zou krijgen alvorens te kunnen updaten naar 10.2 maar blijkbaar kan je direct updaten (ik moet van mijn Windows gewoontes afstappen :+). Overigens komt mijn BlackBerry niet van een provider dus zou ik de updates direct moeten krijgen toch? Zouden de servers nog steeds zo druk zijn na twee dagen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had die van mij ook pas gisteren en het klopt dat de server druk is maar gaat ook in stapjes daarnaast moet de update kijken welke sys bestanden je al hebt en een lijst maken met alle sys bestanden die geupdate moeten worden. Ik had zelf al veel gedaan alleen maar kreeg toch nog 31 Mb.

Je moet helaas geduld hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
A4553 schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:09:
[...]

Ik had wel iets gelezen over 10.2 maar niet gerealiseerd dat dat nu al was uitgebracht, shame on me |:(
Ik heb de stappen geprobeerd (uit, accu eruit) maar werkt helaas nog niet :( Ik dacht dat ik eerst 10.1 zou krijgen alvorens te kunnen updaten naar 10.2 maar blijkbaar kan je direct updaten (ik moet van mijn Windows gewoontes afstappen :+). Overigens komt mijn BlackBerry niet van een provider dus zou ik de updates direct moeten krijgen toch? Zouden de servers nog steeds zo druk zijn na twee dagen...
Updates gaan via de provider. Heb je een simlock vrij toestel en je stopt er bijvoorbeeld een t-mobile kaartje in dan krijg je de update van hen. http://www.bbhub.nl/7305/...en-nederlandse-providers/

Welke provider heb je?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
DaveD1109 schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:18:
[...]

Updates gaan via de provider. Heb je een simlock vrij toestel en je stopt er bijvoorbeeld een t-mobile kaartje in dan krijg je de update van hen. http://www.bbhub.nl/7305/...en-nederlandse-providers/

Welke provider heb je?
Grappig dat wist ik niet. Ik zit bij Tele-2. Op zich is dat wel weird, want als ik via BB link op mijn pc die update wil installeren heeft Tele-2 daar weinig mee te doen lijkt mij?

[ Voor 13% gewijzigd door A4553 op 26-10-2013 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-10 16:40

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Net via Sachesi even geforceerd geupdate naar 10.2. En wat een verademing t.o.v. 10.1. Alles voelt zoveel soepeler en completer, de UI sluit een stuk beter op elkaar aan met kleine aanpassing van formaat buttons en lettertype. Ook valt het op dat de instellingen een stuk sneller reageren (lijkt van WebWorks naar Native gegaan te zijn!?)

Ook de manier waarop Android Apps werken sluit meer aan, niet alleen reageren ze soms vloeiender, maar ook is het makkelijker om het context menu op te roepen met een simpele swipe down =).

Jammer dat BeBuzz nog geen Headless app is, en ondanks dat de Superbar App (Wallpaper Changer HD) headless schijnt te zijn blijft deze bij mij niet draaien in de achtergrond.

BB10 just made me even happier =)!

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
A4553 schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 17:25:
[...]

Grappig dat wist ik niet. Ik zit bij Tele-2. Op zich is dat wel weird, want als ik via BB link op mijn pc die update wil installeren heeft Tele-2 daar weinig mee te doen lijkt mij?
Weet ook niet precies hoe dat te werk gaat. Ik weet alleen dat blackberry de update naar de providers stuurt ter goedkeuring. Tele2 is via het t-mobile netwerk dus je update komt dan volgens mij van hen. Je zal hem vanzelf wel krijgen. Waar heb je het toestel vandaan?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

DaveD1109 schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 18:25:
[...]

Weet ook niet precies hoe dat te werk gaat. Ik weet alleen dat blackberry de update naar de providers stuurt ter goedkeuring. Tele2 is via het t-mobile netwerk dus je update komt dan volgens mij van hen. Je zal hem vanzelf wel krijgen. Waar heb je het toestel vandaan?
Dit is te omzeilen met Sachesi, je kiest een provider waar de update voor jouw type al beschikbaar is (bijv Land UK (234) en Provider Vodafone (015) en hij haalt de files op en installeert ze als Update op je toestel =)!

http://www.berryreview.co...-10-2-on-your-blackberry/

[ Voor 7% gewijzigd door JunkieXP op 26-10-2013 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
DaveD1109 schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 18:25:
[...]

Het toestel heb ik besteld via Afuture, simlockvrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

A4553 schreef op zaterdag 26 oktober 2013 @ 20:16:
[...]

Het toestel heb ik besteld via Afuture, simlockvrij.
Gewoon met Sachesi (Land 234, Provider 015), werkt super.
http://www.berryreview.co...-10-2-on-your-blackberry/

Toasts
ABN-Amro nu ook herkend (gelijk numeriek toetsenbord)
Android voelt moderner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
Vandaag ook de 10.2 update gekregen, maar liefst 1054 Mb(!) Updaten verliep nog nooit zo eenvoudig vergeleken met mijn HTC ik handmatig naar Android 4.0.4 moest updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
A4553 schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 08:01:
Vandaag ook de 10.2 update gekregen, maar liefst 1054 Mb(!) Updaten verliep nog nooit zo eenvoudig vergeleken met mijn HTC ik handmatig naar Android 4.0.4 moest updaten.
Kijk dat is mooi! ;)

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

A4553 schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 08:01:
Dan had je nog een oude versie maar 10.2 is een gedeelte van de belofte van blackberry. Nu moet mobile computing en screen sharing komen om bijvoorbeeld zonder kabel of dockingstation je scherm met je tv te delen zodat je kan gamen of internet kan gebruiken. Mobile computing is met of zonder kabel je toestel als computer te gebruiken voor internet, tekstverwerker, etc .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A4553
Klopt, de telefoon is nu de tweede dag in mijn bezit ;) Hij draaide in eerste instantie op 10.0.nog wat kortom, outdated OS. Nu ben ik weer bij en ben ik erg benieuwd naar toekomstige updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maupertus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 09-10 18:05
Probeer nu via Sachesi een update voor Vodafone te forceren, maar daar geeft hij nog de oude 10.1 aan. KPN en T-mobile staan al wel op 10.2. Iemand enig idee wat handig is om te doen?

Jezus saves and takes half damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Maupertus schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 12:46:
Probeer nu via Sachesi een update voor Vodafone te forceren, maar daar geeft hij nog de oude 10.1 aan. KPN en T-mobile staan al wel op 10.2. Iemand enig idee wat handig is om te doen?
Ja, je moet niet de Vodafone settings gebruiken, maar bijv. KPN of T-Mobile, Vodafone heeft de Update kennelijk nog niet beschikbaar gesteld.

Zelf heb ik een succesvol resultaat met Landcode 234 (UK) en Provider 015 (Vodafone UK).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Bij mijn oude BlackBerry maakte ik altijd gebruik van een automatische Stand-by. S'avonds om 23.00u ging het toestel uit en s 'morgens om 07.00u startte hij weer op. In het weekend gebruikte ik weer andere tijden.
Op de BlackBerry Z10 kan ik deze instelling niet meer vinden.(behalve de handmatige alarmstand swipe) Is hier geen app voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen, ik zit heel erg te twijfelen tussen een BlackBerry z10 en een Nokia Lumia 820 te kopen. Zelf maak ik al enige tijd gebruik van de HTC8s die ik ga verkopen ivm het ruimtegebrek. Op de een of andere manier trekt de BlackBerry telefoon mijn aandacht. Ik vind het een mooi design en het multitasken spreekt mij ook enorm aan.

Maar ik heb nog een paar vraagjes:
- Op Windows Phone maak ik veel gebruik van Office en Skydrive, werkt dit ook goed op BlackBerry?
- Ik maak ook gebruik van een Surface RT heeft er iemand een idee hoe de integratie hiermee werkt?
- Is het mogelijk om de agenda in de kalender app (Hotmail account) te laten synchroniseren met de agenda van de BlackBerry?

Alvast hartstikke bedankt voor de informatie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Hotmail zal geen probleem zijn (outlook.com doet het prima). Integratie met Surface RT zal minimaal zijn, tenzij je gebruik maakt van online services van MS., Ik weet niet wat je allemaal met Office doet, maar als ik mailtjes krijg met PDF's of bv Excel, dan kan ik de inhoud van de bestanden prima lezen. Skydrive weet ik zo niet en BB World kan ik momenteel niet bereiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik maak gebruik van outlook.com en werkt perfect met taken,agenda en contacten en cloud is ook geen probleem, hier een link om te side loaden voor skydrive http://bb10bars.net/apps/com-microsoft-skydrive.

Integratie met outlook geen probleem en connectie ook niet.

gmail kan ook perfect sychroniseren met contacten, agenda etc dus voor oud android gebruikers zoals
ik werkt dit ook perfect.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2013 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Hebben de update servers het zwaar oid? Het lukt me maar niet de update binnen te hengelen, terwijl de bb wel aangeeft dat er 1 is (KPN).

--edit, ah hij loopt. Langzaam maar zeker ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Servor op 28-10-2013 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Sinds de update werkt mijn notificatie lampje niet meer met opladen.
Andere meldingen werken wel gewoon..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor mensen die nog geen update hebben en ook van scratch willen update's of eigelijk gewoon de OS gewoon geheel willen installeren. Hier even hoe dit gaat via Sachesi.

voorbereiding :

1) Zoals altijd worden alle gegevens gewist maak een back-up van alle gegevens.

2) Gebruikers wordt geadviseerd om de SIM-kaart van de smartphone verwijderen.

3) Zorg ervoor dat de handsetminimaal 80% batterijlading heeft liefst 100%

Stappen om te updaten naar BlackBerry OS 10.2 via Sachesi

Stap-1: Download en installeer Sachesi

Stap-2: Sluit de telefoon aan op de computer via een USB-kabel

Stap 3: Open Sachesi en klik op Zoeken om te zoeken naar update met de parameters zoals te zien in de screenshot hieronder. Zorg ervoor dat u het juiste apparaat en Variant afhankelijk van het apparaat kiest.
Country Nederland 204 en dan provider KPN 08 Vodafone 04 T-Mobile 16 device Z10 STL-2
Afbeeldingslocatie: http://gagdet.files.wordpress.com/2013/10/sachesi_01.png?w=300&h=288

Stap-4: Selecteer Downloaden All. Sla het downloaden firmware in aparte map en onthouden waar je de map hebt opgeslagen.

Stap-5: Zodra de download voltooid is, klikt u op Installeren tabblad en selecteer Install:. Bar (s)
Afbeeldingslocatie: http://2-ps.googleusercontent.com/h/www.berryreview.com/wp-content/uploads/2013/10/518x501xsachesiinstall.png.pagespeed.ic.pjBYMUy5Ge.png
Stap-6: Selecteer de map met het besturingssysteem dat werd gedownload in stap-4

Stap - 7 : Wacht enige tijd totdat het besturingssysteem te geladen op het apparaat (30 minuten)
laat het toestel zijn werk doen en ga het niet onderbreken.
Afbeeldingslocatie: http://2-ps.googleusercontent.com/h/www.berryreview.com/wp-content/uploads/2013/10/518x501xsachesiinstall.png.pagespeed.ic.pjBYMUy5Ge.png

Let op bij vodafone is de updat er blijkbaar niet ,je zou dan kunnen kiezen voor KPN. _/-\o_ of 234 en 15 UK vodafone

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2013 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Von Henkel schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 17:29:
Sinds de update werkt mijn notificatie lampje niet meer met opladen.
Andere meldingen werken wel gewoon..
Dat lijkt zo te horen. Bij mij brand het lampje ook niet bij laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pegagus schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 07:54:
[...]

Dat lijkt zo te horen. Bij mij brand het lampje ook niet bij laden.
Denk toch dat het niet helemaal goed is, want bij mij knippert het ledje oranje als ik het toestel laad terwijl hij uit staat (continu groen waneer helemaal opgeladen). Als het toestel aan staat en hij wordt opgeladen, dan knippert/brandt er niets, maar zie je het oplaadsymbool (bliksem) in het batterijsymbooltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Verwijderd schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:31:
[...]

Denk toch dat het niet helemaal goed is, want bij mij knippert het ledje oranje als ik het toestel laad terwijl hij uit staat (continu groen waneer helemaal opgeladen). Als het toestel aan staat en hij wordt opgeladen, dan knippert/brandt er niets, maar zie je het oplaadsymbool (bliksem) in het batterijsymbooltje.
Je zegt nu toch hetzelfde als hun?? Ze geven immers niet aan dat het toestel is uitgeschakeld tijdens het laden.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de update naar 10.2 (Vodafone) heb ik een probleem met het laden. Het is al enkele keren aan de orde geweest, zowel hier als op CB, maar ik kom er niet uit. Hoop dat jullie kunnen helpen.

Als het toestel AAN staat en ik laad het op, dan zie ik op BatteryGuru dat hij tot 70% in een rechte lijn oplaadt, daarna lijkt het een e-macht te worden, om bij zo'n 95% ineens naar 100% te springen. Als ik 'm dan van de lader afhaal, ontlaadt hij normaal.

Als het toestel UIT staat, dan lijkt hij normaal op te laden (knipperende oranje led). Als de led groen is, dan betekent dat dat hij 100% zou moeten zijn. Dat werkte met de vorige OS/SW versie (10.1.xxx VF) wel. Maar als ik hem nu aan zet, dan blijkt hij niet verder te zijn gekomen dan 95 - 96% (precies waar de sprong gemaakt wordt als je hem oplaadt wanneer hij aan zou staan).

Wat heb ik gedaan: Toestel helemaal opgeladen wanneer aan. Daarna helemaal ontladen, totdat hij zelf uitschakelt. Daarna weer helemaal opladen en deels (of grotendeels) laten ontladen.

Ik denk dat het calibratiemechanisme van slag is, maar weet niet of dit nou vanzelf weggaat na voldoende laad/ontlaadcycli, of dat ik rigoureuzere maatregelen moet nemen. Liefst doe ik geen security wipe, omdat ik niet zeker weet wat er met BB Link allemaal wordt opgeslagen. Zitten daar bv contacten en agenda ook in? Kan behalve foto's, filmpjes, documenten, etc. niets erover vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaveD1109 schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 11:48:
[...]

Je zegt nu toch hetzelfde als hun?? Ze geven immers niet aan dat het toestel is uitgeschakeld tijdens het laden.
Klopt, maar ze zeggen ook niet dat het toestel was ingeschakeld. En bij een ingeschakeld toestel heeft het ledje sowieso nooit gebrand tijdens opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nack
  • Laatst online: 14-09 11:02
Zijn er mensen met de laatste officiele 10.2.0.424 update die nog wel gewoon een werkende andriod player/runtime hebben? Ik lees veel berichten over crashende Android apps na deze nieuwe update namelijk. Dat zou ik toch graag vermijden alvorens ik ga updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
@nack, ik heb een complete wipe en reload moeten doen om de apps weer te laten functioneren. Gok dat het komt door verkeerde sideloads welke ik ooit gedaan had en nooit verwijderd had.

Nu werkt alles weer als een zonnetje. Unlocked runtime erop gegooit en de meeste Android Apps werken redelijk tot goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaaikeO
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 21-06 21:52
Een overstapper meldt zich... Vandaag besteld en nu in afwachting van een zwarte Z10.
7 Maanden in bezit geweest van een Xperia Z, kan gewoonweg niet overweg met het toetsenbord, ik vind de speaker tijdens het bellen waardeloos en verder nog wat irritaties.
Na lang wikken en wegen toch de Blackberry stap gewaagd. Wat geprobeerd en getest met een demo model, een blackberry playbook, vele reviews gelezen en dan toch geconcludeerd dat dit toestel het gewoon moet worden! Volg dit Z10 draadje ook al even en heb al vele tips voorbij zien komen.
Op hoop van zegen dan maar na jarenlang Apple, paar maanden Android en dan nu Blackberry. Ik heb er vertrouwen in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Opti
Welkom MaaikeO, veel plezier alvast met je Z10 en hopelijk houd je die langer dan een paar maand!
Voor nieuws, hulp en meer kun je o.a. hier, op Crackberry.com en bbhub.nl terecht!

Bereidt ja alvast voor dat, als je van veel apps afhankelijk bent, je ze wellicht niet allemaal op de BB zal terug vinden. Gelukkig werken in de afwachting van meer / native apps een hoop Android apps wel door ze te sideloaden! Het belangrijkste wat je ook als eerst moet doen als je je Z10 hebt is ervoor zorgen dat je de 10.2 update krijgt. Deze alleen al neemt een hoop ellende en kopzorgen weg en biedt vele nieuwe features.

Oh ja, als laatste zou het ook leuk zijn als je zoveel mogelijk van je vrienden op BBM krijgt! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Opti
nack schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 16:19:
Zijn er mensen met de laatste officiele 10.2.0.424 update die nog wel gewoon een werkende andriod player/runtime hebben? Ik lees veel berichten over crashende Android apps na deze nieuwe update namelijk. Dat zou ik toch graag vermijden alvorens ik ga updaten.
Ik heb de update geïnstalleerd terwijl ik een open Android player had geïnstalleerd inclusief sideloaded apps.
Heb na de update verbazingwekkend daar geen problemen mee gehad. Als je bang bent voor problemen kan je natuurlijk altijd heel makkelijk apps verwijderen en opnieuw installeren, ook de player zelf.
Soms gedragen sideloaded apps (ongeacht runtime versie) echter wel vreemd. Soms moet je een app een paar keer opnieuw installeren of juist eerst een oudere en vervolgens een nieuwere om een app goed te laten werken.
Pagina: 1 ... 22 ... 48 Laatste