• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-10 14:56
Matthijs89 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 20:51:
[...]

Kan je wat meer uitleg geven over het installeren van Andriod op mijn BB Z10? Begin nu toch wel veel hinder te onder vinden van het missen van de App's
Complete handleiding: http://www.berryreview.co...ding-let-us-help-you-out/

Maar meer succes met een beta 10.2 en open android runtime, zoals eerder beschreven.

Maar ING Belgie krijg ik vooraslnog ook nog niet aan de praat.

• MrProper
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:58
pegagus schreef op donderdag 26 september 2013 @ 13:00:
[...]

Complete handleiding: http://www.berryreview.co...ding-let-us-help-you-out/

Maar meer succes met een beta 10.2 en open android runtime, zoals eerder beschreven.

Maar ING Belgie krijg ik vooraslnog ook nog niet aan de praat.
thx om Ing app te proberen..normaliter tss dit en paar uur ook nog Z10 die ik van kennis kan overkopen...we gaan toestel ook eens testen...behalve ervaring met gewonere bb toestellen 8520,9780 en 9900 geen ervaring mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Big-Opti schreef op donderdag 26 september 2013 @ 11:41:

Gebruik je zelf nog een BB10 telefoon of ben je ook klaar met BB zelf?
Ik: gebruik nog steeds Blackberry 10 _/-\o_ kan niet terug meer naar android of een apple :)

Ik had het even gehad met de censuur en het nieuws en de reacties daarop dat ik dacht wat een niveau van mensen maar ben ook meer aktief op andere forums dan hier en tweakers. Tweakers volg ik bijna niet en na zelf te reageren op een stomme manier had ik me dus laten verleiden tot het zelfde niveau als sommige andere mensen en baalde daarvan,

Toen dacht ik, wat doe ik hier ook als mensen iets zeggen over knopje(homebutton) en andere domme opmerkingen die niet eens aanwezig zijn op het toestel dan heb ik het wel even gehad met bashers etc.

Maar goed ik ben weer terug en zal als ik wat nieuwtjes heb of tips dit melden mijn advies is nog steeds blijf op 10.2.0.1433 want elke update lijkt mooi maar is geen echte verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Ik hebn gisteren Evolution Browser er op gezet. De standaard browser is niet slecht, maar dit is pas echt een functionele en snelle browser. Specicaal gemaakt voor BB, dus met de zelfde look&feeel. Niet geheel gratis, maar voor die paar euro zeker waar voor je geld.

Van het weekend op geprobeerd Appie te installeren, maar die wil het niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Goed om te horen dat je nog af en toe ff langs komt 8) . Op welke forums zit je normaliter dan? Crackberry (wanneer het op B10 aan komt)?

Ik draai momenteel nog op 1047. Zal 1433 eens proberen. Kijken wat het toevoegt. Zo is zo sideloaden moet ik eens gaan doen. Kan ik ABN en Yellowbrick weer normaal gebruiken maar ergens in mijn komt een heel kopppig dametje omhoog die denk.. bekijk het maar als je geen aandacht wil besteden aan BB10. Voor jou andere aanbieders }:|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu twee weken automatisch gezichtsherkennig getest en met kids werkt het niet wel met een groep vrienden die stil kunnen zitten :) maar gelukkig je kan het uitschakelen en dan moet ik zeggen dat foto"s in het donker echt een stuk beter zijn zowel met flits als zonder flits.

Dus mijn advies is nog steeds gewoon 1433 draaien met camera.sys die ergens hier wel op het forum is te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Ik moet zeggen dat ik de camera zeker niet tegen vind vallen. We moet je het geduld hebben om de camera te laten focussen, maar dan heb je een heel aardige foto. Irritant vindt ik wel dat je op het scherm moet tikken. Een knop bovenop (aan de zijkant) werkt makkelijker. De kleuren zijn iets te verzadigd, dat deed mijn 808 over het algemeen beter.

Op bb10bars.net is iemand driftig bezig nederlandse apps te uploaden. Onder andere Appie (die het bij mij nog niet doet) en Marktplaats (die wel werkt).

Het linkedin-appje vind ik overigens een drama. Ik kan geeneens mijn eigen groepen terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nack
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 11:02
@ pegagus

Je kunt een foto nemen door op de volume knop te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Top! Weer wat geleerd. Meteen nog een vraag: hoe kun je de tekstvoorspelling van het toetsenbord gebruiken? Tikken op het juiste woord lijkt niet te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:04
@Pegasus, een swype omhoog op het woord wat je wilt hebben doet wonderen.. of specifieker.. een swype omhoog op de letter onder het voorgestelde woord doet wonderen.

[ Voor 38% gewijzigd door TDCCBB op 30-09-2013 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tweakers is weer eens tijdens produkt vermelding iets negatief van Blackberry wat weer niks met het toestel te maken heeft.

Al die factoren leidde nertoe dat analistenbureau Gartner bedrijven heeft gewaarschuwd om binnen een half jaar van BlackBerry af te stappen.

Waarom plaats je dan nog dit soort produkt vermeldingen als je de boel toch negatief wilt afsluiten. Dit is echt Wokke de voeten uit welke een grote liefde heeft voor apple en elke keer weer een sneer weet uit te halen.

Blackberry geeft wel commentaar maar dit is voor de lancering al media bashing van de media die partij kiest voor apple voornamelijk. Blackberry gaat door met BES maar hardware minimaal en apple heeft toch ook maar twee smaken aan toestellen.

BES 10 is also the only EMM [Enterprise Mobile Management] platform to be awarded 'Authority to Operate' on U.S. Department of Defense Networks. Everyone at BlackBerry is grateful for the ongoing support of our customers, and we are working harder than ever to keep it."

Ze gaan ervoor bij Blackberry en elke merk heeft zijn problemen en het kan inderdaad zijn dat ze Palm of psion achter na gaan maar vergeet niet dan men veel dienstverlening erbij doen en die is gelukkig goed en daarnaast nog QNX dus ik zie het wel dat men weer terug is na 5 jaar op het zelfde niveau en dat leverde ook geld op.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-09-2013 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Ach, die investeerders zullen ook waar willen zien voor hun geld. En dat "verlies" van bijna een milard dollar (wat ook lekker overbodig vermeld moet worden), was een puur boekhoudkundige truuk. Het operationele verlies was slechts 31 miljoen dollar. BB is zeker nog niet dood, maar er moet nu wel een duidelijke focus komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Opti
  • Laatst online: 23-09 13:02
BB Z30 komt er aan, die BBOs7 toestel is er, 10.2 is er bijna... nog meer apps op komst en verbeteringen op Enterprise gebied, waaronder server software als de Enterprise IM.
Niet te vergeten dat ze ook nog steeds op BBM4All aan het broeden zijn.

En wel interessante dingen om rekening mee te houden, zoals bv met Instagramm:
In een interview zei een dev van Instagram tegen Mallick dat ze pas na 18 maanden op Android waren.
De eerste BB10 gold SDK, is pas zo'n 10 tot 12 maanden oud en de telefoons zelf zijn pas zo'n 9 maanden op de markt.

En zo zijn er veel meer apps die laat gekomen zijn op andere platformen, kijk ook naar Windows Phone die recentelijk pas aan het bijtrekken is met apps. Ok iedereen ziet ze liever 3 maand geleden dan pas over 3 maand maar er bestaat natuurlijk geen instant app generator. Doe daar tegenvallende verkopen bij en dan kan je nagaan dat het niet zo heel snel zal gaan. Maar als BB volhoudt en toch meer mensen, ook al zijn dit business lui, een BB10 in handen gaan hebben, dan is het net zo als met BB een aantal jaar terug.

Eerst de zakelijke markt helpen, vervolgens zijn de telefoons en het OS volwassen...en zijn er in tussentijd miljoenen BB10 gebruikers bijgekomen. Als ze dit jaar nog over de 10miljoen weten te gaan is dat super netjes. Herinner mij nog een foto van LG?, dat ze blij waren dat een bepaalde telefoon van hun over de 10 miljoen was gegaan. Dat was dit jaar!

Plus iedereen lijkt te vergeten hoe de wereld werkt buiten het westen, in opkomende markten hebben mensen nog niet veel geld. Daar biedt een Bis abonnement nog steeds uitkomst zoals dat hier een aantal jaar terug deed. Veel mensen hebben daar geen databundels van 4GB en onbeperkt bellen en sms. Nee die nemen BIS zodat ze gratis BBM kunnen gebruiken. En daar zijn de Q5 en bv de 9720 voor gemaakt. Die releasen ze ook in bv Nederland om ook hier wat te slijten zodat er wereldwijd wat terug wordt verdient op de ontwikkel en productiekosten.

Maar niet om door Tweakers en breinloze NU.nl'ers te worden afgekraakt. En tuurlijk, ook Nokia en Samsung zien dat er geld te halen valt op de ontwikkelingsmarkten en brengen daar goedkope telefoons,die ook hier te koop zijn. Maar dan is het ineens; leuke telefoon leuke prijs :S....

En niet van: heeft geen quad core- full hd scherm... is geen Iphone5. Die oneerlijke vergelijkingen komen mij de strot uit! Continu appels met peren vergelijken en als het hun wel uitkomt benchmarks laten zien.
Maar dan wordt de praktijk weer achterwege gelaten zoals grip-of-deaths, fingerprint reader die makkelijk te omzeilen is, bugs in de lockscreen. Want dan komt er: ja is nu wel zo maar als het geen feature is dan word het wel snel gefixed. Terwijl bij BlackBerry het gaat van: heeft geen Google push; waardeloze telefoon, niet kopen want die feature komt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Ik heb vanochtend Sygic de suggestie gedaan om hun navigatieprogramma in BB World uit te brengen. Het programma draait prima, maar vervolgens wil het kaarten downloaden iot de playstore, wat uiteraard niet lukt. Ik ben benieuwd of er een reactie op komt (of nog liever Sygic in de playstore).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

instagram komt wel op de BB10 maar door middel van een andere app welke de zelfde mogelijkheden heeft als instagram maar dan meer en native.

Netflix gaat eind oktober/november over op html 5 met inlog dus ook bereikbaar voor BB10 en Playbook via de webrowser.

KPN Bellen : De app werkt volledig behalve geen geluid via de speakers maar wel via de microfoon. De andere kant kan je horen en de hele app werkt perfekt maar waarom er geen geluid is via de speakers of keyboard dat komt door de app zelf.. Ik denk met een volgende update dat de app wellicht wel gaat werken. wordt vervolgd. Mensen die het zelf willen testen klik KPN bellen.

NIEUWS : Na dat Duitsland helemaal om is heeft de NATO blakcberry als eerste toestel gekozen voor 28 landen met natuurlijk restricties en dit hadden ze als bij de Amerikanen ook al voor elkaar dus alle overheden die verbonden zijn met de Nato mogen alleen via BES10/Blackberry communiceren. Ook Frankrijk lijkt er op m over te gaan en de vrijheid van toestellen in te dammen. De Columbiaanse ploitie en speciale eenheden gaan over naar BES 10 en politie brasil gaat gedeeltelijk ook over naar BES10 en de Engelse politie zal ook in 2014 verder gaan met blackberry waarbij een proef eind dit jaar ook afloopt.

Veel goed nieuws in een week van beroering. Dat van Frankrijk is overigens een rumour welke iemand in een forum losliet en dit houdt in dat Frankrijk dus Duitsland volgt qua blackberry beveiliging.

Dit stond op blackberry hub.

BlackBerry heeft vandaag aangekondigd dat BlackBerry 10 goedgekeurd is voor vertrouwelijke communicatie binnen de NATO. Daarmee heeft Blackberry een primeur. Nog niet eerder kreeg een MDM leverancier goedkeuring op zo’n hoog niveau.

BlackBerry 10 is nu gecertificeerd om gebruikt te worden voor vertrouwelijke communicatie tot aan het niveau “Restricted”. Binnen de NATO zullen agentschappen in Noord-Amerika en Europa gebruiken maken van BES 10 (BlackBerry Enterprise Services) en de nieuwe BlackBerry 10 smartphones.

Juist in tijden waarin door recente berichtgevingen over de NSA veiligheid een actueel onderwerp is kiest de NATO voor de veilige oplossingen die BlackBerry biedt. BlackBerry 10 is op dat gebied het meest vooruitstrevende platform dat momenteel beschikbaar is. Bij de ontwikkeling van BlackBerry 10 zijn de veiligheidseisen die overheden en zakelijke klanten nodig hebben altijd in het achterhoofd gehouden.

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2013 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 18:37:
instagram komt wel op de BB10 maar door middel van een andere app welke de zelfde mogelijkheden heeft als instagram maar dan meer en native.
Ik neem aan dat je iGrann bedoeld :)

Het viel me vandaag op dat er een paar 3rd party apps veel aandacht kregen vandaag op Crackberry. Het lijkt alsof er ineens beweging komt nu er enige duidelijkheid is (het terug trekken van de beurs en daarmee dus niet langer afhankelijk van de grillen van de aandeelhouders). Iets om vrolijk van te worden.

Heb trouwens eens gekeken of de mobiele site (snel internetbankieren) van ABN soelaas biedt maar nee. Die site is gewoon niet geschikt voor mobiele telefoons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Polen heeft nu zelfs een ING app. Moet niet gekker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Opti
Verwijderd schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 23:44:
Polen heeft nu zelfs een ING app. Moet niet gekker worden.
Die zag ik ook voorbij komen en heet ook ING Direct o.i.d. hetzelfde als de Canadese variant.
Wellicht hebben ze even een belletje gepleegd naar hun collega's. Dat zou ING Nederland ook eens moeten doen. Samen alle eventuele kosten delen en ze hoeven de app alleen te vertalen en om te zetten naar Nederlandse accounts. Maar ja zal wel weer wishfull thinking zijn van mijn kant. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KOSTEN :) ze kunnen de bar file gewoon van mij krijgen en die werkt gewoon net als op android. Hij start zelfs sneller op dan bij mijn collega die een samsung galaxy heeft met android. Dat vindt hij weer vreemd.

Als ING toestemming geeft wil ik deze best wel in de store zetten van blackberry maar die heb ik nog niet.

ING wil zo graag wat ik las de klant meer bedienen maar luisteren naar de klant is ver te zoeken bij deze
bank. App is zo te installeren.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2013 06:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
  • Laatst online: 16:04
De webcare tak van ING is in ieder geval sneller met reageren dan ABN:

https://twitter.com/INGnl_webcare/status/385303495634866176

Ik dacht, ik gooi ook nog maar eens een balletje op bij ze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blackberry verliest aandeel aan Apple in the US (android ook) en de rest van de wereld zien ze ook een daling bij consumenten. Bij bedrijven en regeringen zien ze een trend die snel stijgend is en nu ze de enigste en eerste bedrijf zijn die een mobile toestel mogen leveren aan Nato en Amerikaanse veiligheids diensten gaat het niet zo slecht maar is het een dip in de verwachtingen na 2009 toen ze in 2011 zo lekker aan consumenten gingen verkopen zijn ze weer terug op af zoals ze waren in 2009 met het veschil dat ze nu 1,6 Miljard dollar meer in cash hebben. of zoals Blackberry Alex Saunders aangaf.

NSA nieuws helpt blackberry ook omdat ze als enige ook een beveiligde dienst kunnen leveren met de hoogste beveiliging op een mobiel apperaat.

When I started with the company in August of 2011, we had just over a billion dollars in cash. Today, we’re sitting at $2.7 billion in cash. Still debt-free. … Management is prudently managing the company from a fiscal point of view and as we go through this transition I think that’s what’s required. We’re definitely not going away.”

Maar goed NU.NL heeft weer een stukje geschreven wat pure fictie is over blackberry en moest wel lachen. Kweenie wat je daarmee moet maar is wel lekker negatief hapklaar zonder enig besef van journalistiek :X

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2013 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment is 1433 de meeste stabiele lek en je kan android runtime unlocked gebruiken.

! downloaden met firefox of chroom

BB10.2.0.1433 https://mega.co.nz/#!psw1...yVfVBGt20QZmrfdqjdAVBTb5s

android runtime unlocked : https://mega.co.nz/#F!Q9M0WCaQ!Egi0XEeL5bcjpY47AVFdOA

games die draaien zijn candy crush, cut the rope 2.

sys.browser-10.2.1.12
sys.camera-10.200.1.17
sys.clock-11.20.1.12
sys.weather-10.2.1.8

handleiding sideloading via chrome alleen voor android runtime and bovenstaande losse bestanden. De OS kun je in zijn geheel installeren eerst. Daarna installeer je android runtime. Na installatie hard reset. volume up/down ingedrukt houden (10-15 seconden) en daarna de andere sys apps. beste is om na installatie van de apps even weer een hard reset te doen.

http://crackberry.com/sid...berry-using-google-chrome

[ Voor 116% gewijzigd door Verwijderd op 03-10-2013 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NetFlix
edit : Voor beeld naar beneden swipen en videosource instellen. Dan heb je geen zwart beeld meer.

Flipboard

Spits krant

UK amazon

Candy Crush

ING NL

ABN AMRO NL

Spotify spotify and andora installeren -andora starten en afsluiten - spotify starten en na 20 seconden afsluiten. Op je geheugen
kaart (SD kaartje) staat nu ergens map van spotify. zipmap open en map erheen slepen. zie ook ergens in dit forum voor volledige handleiding.

getest met bovenstaande android runtime unlocked

[ Voor 205% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2013 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi nlb, zou je voor mij de Nefit Easy app kunnen omzetten/testen?
Google Play: Nefit Easy

heb een nieuwe CV ketel en hun nieuwe thermostaat besteld, zie http://www.nefit.nl/consument/service/easy/easy

maar helaas nu nog alleen iOS en Android Apps, later volgt ook HTML5 webbrowser etc, maar vast zonder de "extra" opties die ik ook graag op mijn Z10 wil gebruiken..

ik zal als eea werkt mijn ervaringen delen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 14:05:
hoi nlb, zou je voor mij de Nefit Easy app kunnen omzetten/testen?
Google Play: Nefit Easy

heb een nieuwe CV ketel en hun nieuwe thermostaat besteld, zie http://www.nefit.nl/consument/service/easy/easy

maar helaas nu nog alleen iOS en Android Apps, later volgt ook HTML5 webbrowser etc, maar vast zonder de "extra" opties die ik ook graag op mijn Z10 wil gebruiken..

ik zal als eea werkt mijn ervaringen delen!
je kan ook even naar apk2bar.org gaan kun je het zelf omzetten :) soms is een oudere app wel werkend en een nieuwe weer niet of andersom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 14:08:
[...]

je kan ook even naar apk2bar.org gaan kun je het zelf omzetten :) soms is een oudere app wel werkend en een nieuwe weer niet of andersom :)
wil ik best doen, maar heb geen Android device, dus geen Google Playstore ID, of werkt een regulier Google ID daar ook, of heb je daarvoor een andere website?

eerst de door jou aangeraden laatste 10.2 leaks en Android runtime installaren btw..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendome
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 29-09 16:52
Nou, omdat het vrijdagmiddag is :)

https://www.dropbox.com/s...nefit.easy_apk_en_bar.zip

Je mag 'm zelf testen, ik heb geen Nefit :9

Laat ff weten of het gelukt is ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendome
@ nlb:

Zijn ze ook al met BB11 bezig? zie versie nr. van de clock app ...
Bedankt voor de ING bar file, dit is nog versie 1.9 en werkt nu bij mij, 2.0 deed het niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee ze zijn niet bezig met 11. Laat ze eerst maar de base van 10 uitbreiden met 10.2.1.x

Flipboard is wel aardig maar de eerste keer gaan de instellingen vaak toch niet zoals je wilt dan even deinstalleren en herinstalleren maar wel een mooie app. Werkt ook erg smooth

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2013 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rendome schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 16:57:

dank, neem er eentje van me :+

ik laat weten hoe het gaat als de thermostaat er is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 23:45:
Op dit moment is 1433 de meeste stabiele lek en je kan android runtime unlocked gebruiken.

! downloaden met firefox of chroom

BB10.2.0.1433 https://mega.co.nz/#!psw1...yVfVBGt20QZmrfdqjdAVBTb5s
helaas, de MEGA link werkt niet meer :(

zijn er redenen om niet voor 10.2.0.1767 te gaan (schijnt de 10.2 MR te worden) danwel de allernieuwste 10.2.1.476?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendome
:) graag gedaan, ga ik zo doen.

De 1767 draait bij mij als een zonnetje ; van die andere branch zou ik nog geen stabiliteit verwachten, maar wel nieuwe features dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1433 is uitgerold in verschillende landen en stabiel en nu zijn de meeste leak van blackberry leak wel goed maar heb zelf geen neiging om te upgraden als de OS als een zonnetje draait en je een OS installeert als hybrid etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Opti
De leaked OS 1767 geeft bij mij issues m.b.t. taal en keyboard. Precies dezelfde issues die ook had rond de 10.1 release. Super frustrerend.

Denk dat ik terug wil gaan naar 1433 want nu valt er haast niet fatsoenlijk te typen.
Kan je met die autoloaders zomaar een oudere OS installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu een dag 10.2.1.476 draaien :) vorige versie was 10.2.0.1725

Draai de nieuwste unlocked android runtime hier op :)

Werkt goed, merk geen bugs verder

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2013 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 14:49:
Heb nu een dag 10.2.1.476 draaien :) vorige versie was 10.2.0.1725

Draai de nieuwste unlocked android runtime hier op :)

Werkt goed, merk geen bugs verder
Heb nooit bugs gezien met0 android runtime :) maar goed ik blijf nog wel even op 1433 tot er daadwerkelijk weer een OS uitkomt bij een provider met een hogere versie dan pak ik die weer op :) in de tussentijd update ik wel steeds klok, browser, camera etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik zit eraan te denken om een Z10 te kopen -.- m'n huidige Find 5 heeft zulke brakke fw dat een beetje internet verbinding al moeilijk is en veel spelletjes speel ik er toch niet mee.
Heb gewoon een stabiele telefoon nodig voor mail/text...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-06-2019
De Z10 is zeker een goede optie. Mocht je van een groot scherm houden, dan is de nieuwe Z30 echt het overwegen waard. De Z30 heeft een nieuw soort antenne waardoor het bereik beter is dan bij de concurrentie. De Z30 heeft bereik waar de concurrentie het laat afweten. Schijnt echt een sterk punt te zijn van de Z30.

[ Voor 20% gewijzigd door emporio81 op 06-10-2013 02:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Mm... nu moet ik alleen de Z30 nog een mooi toestel gaan vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-02-2021
Big-Opti schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 12:24:
De leaked OS 1767 geeft bij mij issues m.b.t. taal en keyboard. Precies dezelfde issues die ook had rond de 10.1 release. Super frustrerend.

Denk dat ik terug wil gaan naar 1433 want nu valt er haast niet fatsoenlijk te typen.
Kan je met die autoloaders zomaar een oudere OS installeren?
Yup, als je weet welke bars het betreft kun je die gewoon sideloaden.
Ik sideload bij nieuwe leaks alleen de nieuwe bars, is wat omslachtig omdat individueel sideloaden langer duurt dan de leak volledig met executable te installeren, maar dan zit ik niet met alles opnieuw instellen (accounts, contacten groeperen etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Als oude trouwe Apple fan tijdje terug een zakelijke z10 verkregen en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben. Privé zal ik niet snel afscheid nemen van m'n iPhone denk ik maar zakelijk gezien ben ik nu al erg blij met de z10. Zeer aangenaam verrast (en dat heb ik niet vaak meer met dit soort gadgets ;) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
Er zijn heel wat consumenten die positief verrast zijn over BB10. Het probleem van Blackberry is marketing. Ze slagen er niet voldoende in om aan consumenten te laten weten dat BB10 uit is en dat er meer bestaat dan alleen Android en IOS. Verder ben ik van mening dat de Z10 en Q10 met een lagere prijs in de markt gezet hadden moeten worden.

Het nieuwe vlaggenschip, de Z30, schijnt een geweldig toestel te zijn. De Z30 maakt gebruik van een nieuw soort antenne. Waar het toestel bereik heeft laat de concurrentie het afweten.

[ Voor 9% gewijzigd door emporio81 op 07-10-2013 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

emporio81 schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 20:24:
Er zijn heel wat consumenten die positief verrast zijn over BB10. Het probleem van Blackberry is marketing. Ze slagen er niet voldoende in om aan consumenten te laten weten dat BB10 uit is en dat er meer bestaat dan alleen Android en IOS. Verder ben ik van mening dat de Z10 en Q10 met een lagere prijs in de markt gezet hadden moeten worden.

Het nieuwe vlaggenschip, de Z30, schijnt een geweldig toestel te zijn. De Z30 maakt gebruik van een nieuw soort antenne. Waar het toestel bereik heeft laat de concurrentie het afweten.
De Z30 is MASTER en dit toestel had men meteen moeten uitbrengen. Het gamen is met de speakers vol en heeft body en muziek is ook een stuk beter dan op de HTC ONE. Het bereik is idd zeer goed en vooral in deze tijd met overbezeting van masten kan dit toestel switchen in de binnenstad naar een betere antenne waar de andere toestellen blijven hangen. Ik neem de Z30 zodra de uit is want luister veel muziek en stream ook veel maar met deze speakers is het geluid zo goed. Heb het toestel weliswaar even getest en mijn SD card even omgezet maar wel verschil met HTC en Z10. _/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 09:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
emporio81 schreef op zondag 06 oktober 2013 @ 20:24:

Zelfs HTC heeft het moeilijk momenteel. En die draaien wel op Android. Het is maar de vraag of je een wereldwijde mediacampagne terug verdient.

Maar even een inhoudelijke vraag: ik heb een zakelijk emailaccount met een eigen domeinnaam, maar BB slikt die niet. Ik krijg geen verbinding, en ik vermoed vanwege certficaat issues. Als alternief heb ik nu mailux geinstalleerd,. Werkt prima, ware het niet dat ik nergens mijn verzonden mail kan terug vinden. Heeft iemand nog een goede suggestie. Eventueel een android-progje, want ik kan in BB World verder niets vinden. Belangrijk: het moet pop zijn, bij gebrek aan imap.

Nou, kudo's voor mijn Z10. De eerste keer kreeg ik het niet voor elkaar, maar dit keer dacht ik: laat ik dat ding eens zijn gang gaan, ondanks dat het accounttype ingesteld staat op IMAP. Krijg ik gewoon keurig de IMAP-instellingen terug van de hostingprovider (Argeweb), terwijl ik op papier alleen maar POP3 heb, 8)7 _/-\o_

Overigens: ik had ook al Enhanced Email geinstalleerd. Deed het op zich ook prima, maar dit is veel beter.

[ Voor 14% gewijzigd door pegagus op 07-10-2013 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees op twitter erg veel dingen over de Z30, in positieve manier, ik zou hem graag willen maar ik wacht op de AQ versie van de Z30.. toch der quadcore en fullhd, en als me dit wat batterij kost. het moet maar :)

Liefste hoop ik dat porsche design hem gaat verbouwen want dan neem ik die.

Maar die Z5 of hoe hij ook gaat heten (ik noem hem Z30 mini) is ergens wel erg mooi, jammer dat hij trager is en geen meerwaarde vs mijn Z10 :)

iets anders, gebruiken jullie channels? zoja, hoe vinden jullie het

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2013 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TFBlitzwing
  • Laatst online: 14:33
Na alle positieve berichten in dit forum besloten een Z10 te kopen (Mijn 9780 begint nu toch echt brak te worden).

Omdat mijn vriendin stage loopt in de VS, hoop ik via Amazon.com een Z10 te kopen, daar zijn ze op dit moment $330,- per stuk (€ 240,-, unlocked van de fabriek af). Omgerekend scheelt dat tot € 80,- op de Nederlandse prijs.

Nu lees ik wel iets over modellen die misschien niet werken met 4G, maar volgens mij werken alle US toestellen gewoon met NL 4G.

Zie ik iets over het hoofd? Of iets wat niet met 4G te maken heeft?

"I tried being reasonable, I didn't like it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Laatst online: 08-11-2024
TFBlitzwing schreef op dinsdag 08 oktober 2013 @ 23:19:
Na alle positieve berichten in dit forum besloten een Z10 te kopen (Mijn 9780 begint nu toch echt brak te worden).

Omdat mijn vriendin stage loopt in de VS, hoop ik via Amazon.com een Z10 te kopen, daar zijn ze op dit moment $330,- per stuk (€ 240,-, unlocked van de fabriek af). Omgerekend scheelt dat tot € 80,- op de Nederlandse prijs.

Nu lees ik wel iets over modellen die misschien niet werken met 4G, maar volgens mij werken alle US toestellen gewoon met NL 4G.

Zie ik iets over het hoofd? Of iets wat niet met 4G te maken heeft?
Er zijn 4 modellen z10 nl. STL 100-1 ,100-2 ,100-3 en 100-4.
100-1 is geen 4g model de overige 3 wel.
Blackberry biedt in Nederland de 100-2 aan , zie:

Wikipedia: BlackBerry Z10

Onder 'model comparison'.

[ Voor 32% gewijzigd door janzeeschuimers op 09-10-2013 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

upgrade camera, browser, clock , weer, Maps en extra

Download map

getest op 10.2.0.1433 maar werkt op elke 10.2.x.x _/-\o_

De android runtime die nieuw was heb ik weggehaald omdat deze met apps zoals ing, netflix etc
geen internet verbinding kan maken.

[ Voor 140% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2013 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:X

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2013 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@nlb, ik installeer altijd complete versies, niet alleen een runtime (behalve bij 10.2.0.1xxx).
Sinds 10.2.1 heb ik compleet, ben nu bezig met de installatie van 10.2.1.575 nu :)

En over welke nieuwe camera modes heb jij het precies? want ik zie niks nieuws tegenover wat ik had vanaf 15xx

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2013 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://forums.crackberry....-1791-all-devices-858678/

let op dat je na installatie en fout melding kunt krijgen met error maar dat is dan je radio.

Je toestel kun je dan gewoon uitzetten en sluit je usb kabel aan en dan het bestand opstarten en toestel start vanzelf weer op na installatie.

Z10 STL100-234 https://mega.co.nz/#!sYFW2Dba!DLZwM3...3QHVlZnlUPJ9Zc

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2013 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
ff een vraag... geeft BB nog zelf wel OTA's? ik zie hier iedereen z'n toestel zelf updaten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Opti
BB geeft OS updates door aan de providers en kan helaas niet zelf OTA OS updates doorvoeren.
Daar had menig BB10 gebruiker en ook BB wel op gehoopt, maar helaas.
Proivders willen het eindoordeel hebben en testen zij deze updates eerst op hun netwerk.

Zodra er een kandidaat OS (een zo stabiel en bug vrij mogelijk noemenswaardige OS update).... bijv. 1791 door een provider wordt getest en goedgekeurd... verschijnt deze als OTA update bij klanten van die provider.

Waarschijnlijk zal ergens rond eind Oktober / dan wel ergens in November een officiele 10.2 OTA update verschijnen via providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergeet niet dat dit onofficieele versies zijn die we installeren :)

@nlb, ik had geen enkele error na installatie.. maar wel radio geupdate.. gewoon omdat het kan

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2013 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Opti
Noobie vraag:
Heb de laatste browser.bar geïnstalleerd van een leak maar die werkt niet goed bij mij.
(net als de android player trouwens, doe doet raar met o.a. internet connection)
Moet je die dan ook eerst: un-installen? Of kan ik gewoon een oudere versie er over heen installeren?

* De nieuwe Flickr Android bar werkt in een unlocked Android player! Alleen werkt hij wel heel traag :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padrini
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-10 15:32
De andere versie kan er gewoon overheen geïnstalleerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nieuwe android runtime kan ik niet echt aanraden. werkt vreemd en geen wifi verbinding met ING en nog wat vreemde dingen.

Browser werkt goed bij mij en je kan prive internet gebruiken waarbij je balk blauw wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

iemand enig idee hoe ik weer terug kan naar meest actuele software voor de z10? dus geen beta meer gebruiken. Wil hem namelijk wegdoen en dan naar zn orginele staat zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
SYQ schreef op vrijdag 11 oktober 2013 @ 18:39:
iemand enig idee hoe ik weer terug kan naar meest actuele software voor de z10? dus geen beta meer gebruiken. Wil hem namelijk wegdoen en dan naar zn orginele staat zetten
Gewoon via BlackBerry Link telefoonsoftware opnieuw laden!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rendome schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 16:57:

dank, zojuist geinstalleert na update naar 10.2 leak met nieuwe Android runtime
de Nefit app lijkt gewoon te werken, nu nog wachten op die nieuwe thermostaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 oktober 2013 @ 01:10:
NetFlix

Flipboard

Spits krant

UK amazon

Candy Crush

ING NL

ABN AMRO NL

Spotify spotify and andora installeren -andora starten en afsluiten - spotify starten en na 20 seconden afsluiten. Op je geheugen
kaart (SD kaartje) staat nu ergens map van spotify. zipmap open en map erheen slepen. zie ook ergens in dit forum voor volledige handleiding.

getest met bovenstaande android runtime unlocked
hoi, draai nu op 10.2.0.1767, met de unlocked android runtime 127.0.0.595 uit jouw eerdere post

heb de bar-file van Netflix geinstalleerd, draait en kan wel inloggen, maar krijg geen beeld, alleen geluid

heeft iemand Netflix wel volledig werkend op z'n Z10?

EDIT: wel werkend gekregen na korte search op CB, http://forums.crackberry....flix-black-screen-859559/

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2013 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Ik moet zeggen dat ik de camera toch best top vind, en best kan tippen aan mijn 808 Pureview. De 808 maakt realistischere foto's, waarbij de kleuren beter kloppen. De kleuren van de Z10 zijn iets te verzadigd, maar voor een familiekiekje vind ik dat niet erg. Van het weekend ook een foto gemaakt, van mijn dochter en haar vriendinnen op de bank, voor de tv in het donker. Het resultaat is een foto alsof ze met alle lampen aan zitten. Niet heel realistisch, maar voor het familiekiekje prima bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

10.2 wordt steeds mooier met witte en zwart thema. Helaas krijgt de Z10 geen fm radio zoals de z30/Q10.

Hieronder device controle en dit is iets waar veel mensen om vragen omdat men dan ook weet wat men verbruikt.

Afbeeldingslocatie: http://forums.crackberry.com/attachments/bb10-leaked-beta-os-f395/210425d1381713789t-berryleaks-presents-10-2-1-641-stl100-2-3-4-sqn100-x-sqr100-x-sta100-x-img_00001071.png

zwarte thema

Afbeeldingslocatie: http://forums.crackberry.com/attachments/bb10-leaked-beta-os-f395/210438d1381719116t-berryleaks-presents-10-2-1-641-stl100-2-3-4-sqn100-x-sqr100-x-sta100-x-img_20130648.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2013 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

To our valued customers, partners and fans,
You’ve no doubt seen the headlines about BlackBerry®. You’re probably wondering what they mean for you as one of the tens of millions of users who count on BlackBerry every single day.

We have one important message for you:

You can continue to count on BlackBerry.
How do we know? We have substantial cash on hand and a balance sheet that is debt free.

We are restructuring with a goal to cut our expenses by 50 percent in order to run a very efficient, customer-oriented organization.

These are no doubt challenging times for us and we don’t underestimate the situation or ignore the challenges.
We are making the difficult changes necessary to strengthen BlackBerry.

One thing we will never change is our commitment to those of you who helped build BlackBerry into the most trusted tool for the world’s business professional.

And speaking of those dramatic headlines, it’s important that we set the record straight on a few things.

Best in class productivity tool.
We have completely revamped our device portfolio this year with the launch of BlackBerry® 10. We have four BlackBerry 10 devices – two all touch and two hybrid (touch and QWERTY) – and all are running the third update of our new platform. If what you care about most is getting things done – taking care of your business – we have the best range of devices for you. And we continue to offer the best mobile typing experience – no ifs, ands or buts about it.

Best in class security.
Governments all over the world, global corporations and businesses that simply cannot compromise on security choose and trust BlackBerry. Security is our heritage, and the industry recognizes that BlackBerry is the most secure when it comes to the device, server and, of course, our global data network. Have no doubt that you can continue to trust us to keep your communication safe and private.

Best in class enterprise mobility management.
We changed with the market, embracing BYOD because we understand that as iOS and Android™ devices become common in the workplace, businesses still need to manage all of these different platforms seamlessly and securely.
This is not a trivial task. While there are a number of startup companies that make bold claims, BlackBerry has more software engineers and the most resources dedicated to developing the most innovative solutions to address this complex challenge.

And our customers know it. Over the past quarter, our BlackBerry® Enterprise Service 10 server base grew from 19,000 to more than 25,000. Corporate clients are committed to deploying and testing the latest enterprise technology from BlackBerry.

We are committed to evolving with our customers. That will never change.

Best in class mobile social network.
We are bringing the most engaging mobile messaging platform to all, with our BBM™ launch for Android™and iPhone.

There are already around six million customers pre-registered to be notified of our roll out. This number is growing every day, and speaks to the tremendous opportunity we have to expand BBM beyond BlackBerry® smartphones to make it the world’s largest mobile social network.

Yes, there is a lot of competition out there and we know that BlackBerry is not for everyone. That’s OK. You have always known that BlackBerry is different, that BlackBerry can set you apart. Countless world-changing decisions have been finalized, deals closed and critical communications made via BlackBerry. And for many of you that created a bond, a connection that goes back more than a decade.

We believe in BlackBerry – our people, our technology and our ability to adapt. More importantly, we believe in you.

We focus every day on what it takes to make sure that you can take care of business.

You trust your BlackBerry to deliver your most important messages, so trust us when we deliver one of our own:
You can continue to count on us.

Sincerely,
The BlackBerry Team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blackberry is in 2001 begonnen met verkoop van consumenten toestellen en tot en met 2003 iets meer dan 600.000 smartphone,s verkocht. In 2006 had met 2.5 miljoen smartphone verkocht met een netto winst die gelijk is aan die van 2013.

Toen had men 5M gebruikers en nu 79M maar de kosten liggen blijkbaar mega hoog en snijden is duidelijk nodig. De omzet 2006 2 miljard en 2013 was 11 miljard dus wel duidelijk dat men veel geld uitgeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Op de één of anderemanier overschat BB wel elke keer het aantal te verkopen toetstellen. Eerst wordt er heel veel geld afgeschreven op de Playbook, en dan nog een keer op de Z10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gister een z10 aangeschaft. Why? Vanwege de recente prijsdaling (nu nog 369 euro) kon ik een 1-jarig abonnement afsluiten bij KPN. Kosten: 49 euro bijbetaling eenmalig. In vergelijking met een Galaxy s4: 380 euro bijbetaling, om nog maar niet te spreken over iphones.

Eerste impressie van de z10? Ik ben er nu al verliefd op aan het worden. Goed doordachte interface, echt nmr 1 in multitasking. Ik ga 'm nu helemaal naar mijn hand zetten en ga ook wat apps side-loaden zoals de abn-amro app.

Accu-duur was mijn grootste zorg voordat ik mijn z10 aanschafte. Dit moet ik gaan ondervinden de komende tijd.

Voorlopige conclusie: niks als lof. En ik denk dat dit toestel echt een buitenkansje is, zeker gezien de prijsstelling tov de concurrentie. Ik vroeg nog aan de kpn verkoper of hij de z10 al veel had verkocht. Antwoord:nee. Erg bedroevend naar mijn mening en doet geen recht aan de kwaliteit van de z10. Wel denk ik dat het deels ligt aan de slechte promotie-activiteiten van blackberry, slechts een handvol oplettende consumenten weet van de nieuwe blackberry toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Verwijderd schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 09:42:
Gister een z10 aangeschaft. Why? Vanwege de recente prijsdaling (nu nog 369 euro) kon ik een 1-jarig abonnement afsluiten bij KPN. Kosten: 49 euro bijbetaling eenmalig. In vergelijking met een Galaxy s4: 380 euro bijbetaling, om nog maar niet te spreken over iphones.

Eerste impressie van de z10? Ik ben er nu al verliefd op aan het worden. Goed doordachte interface, echt nmr 1 in multitasking. Ik ga 'm nu helemaal naar mijn hand zetten en ga ook wat apps side-loaden zoals de abn-amro app.

Accu-duur was mijn grootste zorg voordat ik mijn z10 aanschafte. Dit moet ik gaan ondervinden de komende tijd.

Voorlopige conclusie: niks als lof. En ik denk dat dit toestel echt een buitenkansje is, zeker gezien de prijsstelling tov de concurrentie. Ik vroeg nog aan de kpn verkoper of hij de z10 al veel had verkocht. Antwoord:nee. Erg bedroevend naar mijn mening en doet geen recht aan de kwaliteit van de z10. Wel denk ik dat het deels ligt aan de slechte promotie-activiteiten van blackberry, slechts een handvol oplettende consumenten weet van de nieuwe blackberry toestellen.
Goede keus!! De z10 is een prima toestel en de accu zal je niet tegenvallen! In het begin is die wat snel leeg maar na een paar keer laden wordt hij echt veel beter. tevens helpen de updates ook voor een betere accu duur. Ik ga helaas zo mijn z10 naar de Vodafone winkel brengen omdat die van mij defect is na het oplopen van vochtschade! |:( Gelukkig ben ik verzekerd!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wacht maar tot 10.2 uitkomt is een stuk beter dan 10.1 al en je zal dan nog meer dingen leuke dingen ontdekken. De OS is bijna klaar en is dan ook helemaal bijna klaar op wat gadget dingen.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2013 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:50
Gister mijn witte Blackberry Z10 gekocht, ging bij Mediamarkt Duitsland eruit voor 220 euro.(Had de laatste te pakken) Daar kon ik geen nee tegen zeggen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Von Henkel op 16-10-2013 03:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Von Henkel schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 03:13:
Gister mijn witte Blackberry Z10 gekocht, ging bij Mediamarkt Duitsland eruit voor 220 euro.(Had de laatste te pakken) Daar kon ik geen nee tegen zeggen :)
Ongelofelijk dat de z10 voor zo'n schijntje verkocht wordt. Geeft wel aan hoe triest de verkopen zijn geweest. Mensen zouden eens moeten weten hoe veel de z10 biedt en dat 't op het aantal eigen apps na volledig kan meekomen met de concurrentie. Sterker nog, in diverse opzichten een betere telefoon is.

Ik denk dat je 'm even aan de pc moet hangen en Nederlands taalpakket er op moet zetten, veel plezier ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Verwijderd schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 12:35:
[...]

Ongelofelijk dat de z10 voor zo'n schijntje verkocht wordt. Geeft wel aan hoe triest de verkopen zijn geweest. Mensen zouden eens moeten weten hoe veel de z10 biedt en dat 't op het aantal eigen apps na volledig kan meekomen met de concurrentie. Sterker nog, in diverse opzichten een betere telefoon is.

Ik denk dat je 'm even aan de pc moet hangen en Nederlands taalpakket er op moet zetten, veel plezier ermee.
Dan te bedenken dat ik eind juli het dubbele betaald heb! 8)7

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
Hij is terug. Ik heb genoten. Begint een legende te worden:-)

YouTube: BlackBerry Haters (part1)

YouTube: Blackberry Haters (part2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Opti
SNAP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
[...]

Als je sec naar de hardware kijkt, is een S4 of een ONE beter. Maar OS 10.2 is zoveel prettiger om mee te werken dan Android.

Maar wat ik eigenlijk nog wel zou willen: een app die het weerbericht als bericht naar de hub verstuurt. Elke dat een berichtje met het weer van de volgende dag. Die hub is namelijk helemaal top.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach DaveD1109, denk maar zo hij is 't waard en je hebt Blackberry geholpen. Mooi filmpjes van die pinda ja, gewoon het eerlijke verhaal op een grappige manier.

Inderdaad Pegagus, sec hardware is er vanalles "beters" te krijgen. Maar het trieste is dat android ook veel beters specs vereist om vloeiend te draaien. Dus om het manco van het os op te heffen vereist het meer, eigenlijk dus alleen maar extra lof voor bb10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
[...]

Nederlands heb ik erop gezet met MoreLocale 2, maar dat is maar gedeeltelijk.
Als je spraak activeerd herkent hij alleen Duits of Engels.
Moet ik daarvoor een Nederlandse OS versie downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Opti
Von Henkel schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 17:48:
[...]

Nederlands heb ik erop gezet met MoreLocale 2, maar dat is maar gedeeltelijk.
Als je spraak activeerd herkent hij alleen Duits of Engels.
Moet ik daarvoor een Nederlandse OS versie downloaden?
Hier heb ik eigenlijks geen idee van, heb het vermoeden dat deze ontbreekt.
Ik heb de keuze uit een stuk of 5 maar geen NL.Maar ja, heb aan NL taal voor toetsenbord genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pegagus schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 16:19:
[...]

Als je sec naar de hardware kijkt, is een S4 of een ONE beter. Maar OS 10.2 is zoveel prettiger om mee te werken dan Android.
Ik kan je zeggen dat een blackberry sneller werkt dan een note 2 of een HTC ONE.

Edit : nog even wat ik vanmiddag meemaakte tot mijn schrik :) dave leuke filmpjes top voor ik het vergeet 8)

Vanmiddag was er ook een collega op onze zaal en vroeg me wat is dat?
Ik laat mijn toestel zien en hij zo van dat gaat wel raap en snel. Hij zijn note 2 erbij. en ik liet even zien hoe de z10 open gaat en hoe je apps opend en klein maakt en zo weer afsluit of erbij haalt en hij deed dit ook met zijn toestel en hij zei dan is dat toestel van mij een stuk langzamer :) . Ja daarom heb ik ook BB10. (had 4-5 jr android)

Hij was verbaast en liet hem de hub zien en toen begon hij over zijn notificatie maar toen gaf ik aan dat hij dan overal een app voor moeten openen zoals whatsapp, twitter en facebook en gmail etc. Ik liet het hem zien en hij was verbaast dat je in de hub kan werken.

Hij vroeg toen omdat ik alle apps in een mapje heb zitten hoe ik dan iemand ging whatsappen als je alleen kon reply-en en liet zien dat via zoek gewoon via whatsapp alleen "di" in toetste en meteen een dirk berichtjes te voorschijn kwam en ik gewoon willekeurig ergens op drukte en een berichtje stuurde en hij vond dit geniaal. _/-\o_ .

Hij mocht nog even tikken en gaf wat tips over het virtueel keyboard en hij kreeg de smaak te pakken toen hij zo'n 6 woorden achter elkaar kon omhoog gooien met wat lidwoorden etc. .
De kreet fucking master wist niet dat blackberry dit had. Wel mooi maar hij wenst wel een groter scherm en gaf aan dat de Z30 kwam en liet deze even online zien en die vond hij wel mooier dan de Z10.

Op dat moment kwam een andere collega (zijn collega vooral) ook met zijn HTC ONE en vroeg aan zijn collega wat hij weer bij mij deed en hij zei dat de blackberry een leuk toestel was en liet het toestel even zien en ging het toestel zelf demonstreren en zijn collega zei ook dat het hem opviel dat het inderdaad op die manier wel mooier werken is maar toch liever even zijn HTC wilde houden.

Ik gaf aan dat als ik weer een android toestel moet testen dat je dan wel begrijpt dat ik met een outdated toestel werk, waarbij je de menu toets moet indrukken of moet vasthouden om een app te verwijderen.
Hij knikte ja dan is het bij jou veeg - klik en weg.

Moet zeggen was blown away en promote nog wat de nieuwe feature's van delen etc en dat vonden ze ook wel erg goed eruit zien .
De collega met de note zou nog even wat meer info gaan zoeken over de Z30.

bizar weer en dat na 7 maanden dat men toevallig mijn toestel op tafel zagen liggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2013 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Een voor een komt men tot inzicht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nack
  • Laatst online: 14-09 11:02
Jammer dat het inzich alleen wat te laat gaat komen ben ik bang. Blackberry heeft echt een perfect systeem met BB10. De mensen weten er alleen niet vanaf, en dat is gewoon een grote faal van de marketing afdeling!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Ik ga morgen naar een dagje naar Bobbejaanland. Ik heb Mireo Don't Panic geinstalleerd als off-line navigatie. Kan ik het mooi testen, voordat ik daadwerkelijk kaarten ga kopen. De bediening ziet er iig goed uit. Misschien dat ik mijn Nokia 808 ook aanzet, kan ik het mooi vergelijken. Nokia wil overigens nog wel eens rare fouten maken. Meestal kijk ik zelf wel ongeveer hoe ik moet rijden, maar ik Frankrijk heb ik zo wel eens de toeristische route gevolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Von Henkel schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 03:13:
Is het zo dat als je in Duitsland een Z10 (of Z30) koopt, dat je dan de taal kunt zetten naar Engels en dat het onscreen toetsenbord dan wel qwerty is en niet azerty (wat je in Duitsland veel ziet)? De Z10 is daar namelijk een flink stuk goedkoper dan in NL en de Z30 is daar al te koop. Vraag me af of die laatste hier nog wel komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Opti
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:36:
[...]

Is het zo dat als je in Duitsland een Z10 (of Z30) koopt, dat je dan de taal kunt zetten naar Engels en dat het onscreen toetsenbord dan wel qwerty is en niet azerty (wat je in Duitsland veel ziet)? De Z10 is daar namelijk een flink stuk goedkoper dan in NL en de Z30 is daar al te koop. Vraag me af of die laatste hier nog wel komt.
Dat kan je zelf aanpassen in de toetsenbord settings. Je kan hem nu ook omzetter naar Azerty als je wilt.
Mocht het niet willen dan kan je altijd de OS opnieuw installeren of een security wipe doen, dan vraagt hij welke taal je wilt. Het enige waar je wel op moet letten is welke versie je in huis haalt i.v.m. gebruikte netwerk bands van je provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Het blijft echt jammer van de apps, de grootte van het apparaat de wat mindere batterijduur, want had gister weer een Z10 in handen en, op wat kinderziektes en wat ontbrekende consistentheid in de apps na, OS10 is in mijn ogen gewoon een veel beter besturingssysteem dan iOS... En dat komt vooral door één ding en dat is dat OS10 daadwerkelijk kan multitasken. Heerlijk is dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Big-Opti schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:38:
[...]

Dat kan je zelf aanpassen in de toetsenbord settings. Je kan hem nu ook omzetter naar Azerty als je wilt.
Mocht het niet willen dan kan je altijd de OS opnieuw installeren of een security wipe doen, dan vraagt hij welke taal je wilt. Het enige waar je wel op moet letten is welke versie je in huis haalt i.v.m. gebruikte netwerk bands van je provider.
Ik heb dat niet kunnen vinden. Als ik kijk bij System Settings -> Language and Input, dan zie ik nergens dat ik de layout van het toetsenbord kan wijzigen. Waar kijk jij?

Ah, dat is een goeie mbt de versie. Ik heb nu een STL100-2. Denk dat voor 3G versies 1, 2 en 3 hier werken en voor 4G/LTE alleen versie 2. Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
Ik heb ook een STL100-2. In principe zou NL gewoon ondersteund moet worden. Indien niet, dan of 10.2 beta er op of even geduld tot dat 10.2 officieel wordt gereleased.

BTW: wat is het verschil tussen Wifi Hotspot en Thetering (behalve dan dan de eerste over wifi werkt en de tweede over usb of bluetooth)? De eerste lijkt me de tweede wat overbodig maken?

[ Voor 36% gewijzigd door pegagus op 17-10-2013 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:51:
[...]

Ik heb dat niet kunnen vinden. Als ik kijk bij System Settings -> Language and Input, dan zie ik nergens dat ik de layout van het toetsenbord kan wijzigen. Waar kijk jij?

Ah, dat is een goeie mbt de versie. Ik heb nu een STL100-2. Denk dat voor 3G versies 1, 2 en 3 hier werken en voor 4G/LTE alleen versie 2. Klopt dat?
Hij is bij mij nu helemaal Nederlands(qwerty).met woordenboek en al.
Daarbij heb ik gebruik gemaakt van "MoreLocale 2" uit de playstore.
Dit is gratis ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-10 16:40

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Z10 Device Memory
Hoeveel Geheugen hebben jullie nog vrij op het on board geheugen? Ik dacht veel HD videomateriaal te hebben maar bijna 14GB is "Overige". Naast Real Racing 3 heb ik geen grote Apps en ook geen Offline Spotify Playlists

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Von Henkel
Vandaag windows 8.1 erop gezet en BlackBerry Link kan Contactpersonen/agenda niet meer synchroniseren.
De knop blijft nu lichtgrijs.
Hebben jullie dit ook?

Alles grondig gewist en opnieuw erop gezet, dat werkte :)

@junkiexp, ik heb net gekeken en nog 11.1 gb vrij

[ Voor 28% gewijzigd door Von Henkel op 17-10-2013 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 11:36:
[...]

Met de installatie van de OS kies je de taal en als je UK of Nederlands kiest dan past hij gewoon qwerty toe. Je kan dit later ook weer wijzigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe OS 10.2 wordt in Asia al uitgerold met de versie 10.2.0.1767 welke je twee weken geleden ook al kon downloaden maar heb beide file's naast elkaar gelegd en alle sys bestanden zijn het zelfde behalve
dat de build id anders was.

Dit is dus de versie meteen gedeeltelijke black theme :)

Link van crackberry :

Link for Z10
https://mega.co.nz/#!0p8A...6vamLw8j4ZN24t_TPmJrz91Zg

uitpakken met 7Z unzip en toestel op vliegtuigmode zetten en aansluiten op de kabel en uitgepakte
bestand opstarten en een dos-venster verschijnt en hij is aan het installeren. Als je backups
wilt maken raad ik aan alleen contacten en agenda te doen.

Wat nieuwe update's: clock, maps,browser, weer van nieuwere versies.
https://mega.co.nz/#F!s5UzjDqB!KHbl41PC0pN5wD-mThcuSg

android runtime unlocked : https://mega.co.nz/#F!Q9M0WCaQ!Egi0XEeL5bcjpY47AVFdOA

[ Voor 106% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2013 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Opti
Had gisteravond de 10.2 update 10.2.0.1767 uit Singapore geïnstalleerd:
  1. Alle barfiles zijn gelijk genummerd aan elkaar t.o.v. de 1767 leak van CB.
  2. Mogelijk dat er toch bepaalde (kleine) dingen veranderd zijn maar ik ben niet pro genoeg om dat te kunnen ontdekken.
  3. Deze update geeft bij mij dezelfde problemen al de leak; zorgt ervoor dat de keyboard niet meer goed werkt en de talen + taalcorrectie het niet meer doen.Dit had ik weten te fixen door een reboot, zonder sim, de talen opnieuw kiezen, rebooten met sim. Echter na nog een x aantal reboots was de keyboard + spellcheck weer stuk.

Toen maar besloten losse .bar files uit de .1443 leak te installeren en tot mijn verbazing werkte dit ook nog eens. Voorlopig heb ik mijn probleem dus weer opgelost 8)7. Hierbij had ik ook setting files gecopierd waarmee ik hoop het probleem voorgoed te hebben geholpen. Het is mij alleen nog niet duidelijk waar de code voor de keyboard instaat. Ik gok er op dat deze is geïntegreerd in de core.
Omdat ik toch bezig was, was ik ook nog maar eens aan de slag gegaan met Android Unlocked players:
(Unlocked Android players maken het mogelijk Android apps te installeren zonder tokens!)
  • Geleakte versies met 2.1.1.xxxx versies werken beter op 2.1.1.xxx OS'en. (waar ze ook bij geleverd worden.) Dit word ook door mensen op CB bevestigd. Waarbij het wel vreemd is dat sommige mensen wel en anderen weer geen problemen hebben (met b.v. netwerk connecties). Echter vermeld bijna niemand zijn Os er bij, waardoor vergelijken wel lastig wordt. Ik zelf ben terug gegaan naar 127.0.0.595.
    Deze is wel ouder en minder smooth en heeft de hele tijd de Android Bar in beeld maar geeft geen problemen bij mij.
  • Hiermee werken bij mij o.a. de volgende apps: Skype 4.0, IMDB 3.0, Google Maps 7.0 , Flickr 2.1

[ Voor 120% gewijzigd door Big-Opti op 19-10-2013 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

verschil 1433 - 1767 zijn meer aanpassing voor mij onder de moterkap en laat 1767 draaien mede omdat dit de base was voor de uitrol in azie.

Wel installeer ik even android runtime unlocked.

Wat nieuwe update's: clock, maps,browser, weer van nieuwere versies.
https://mega.co.nz/#F!s5UzjDqB!KHbl41PC0pN5wD-mThcuSg

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2013 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel VH
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-07 19:13
Kan iemand mij vertellen hoe het nu precies met de beschikbare apps gesteld is? (En dan vooral in België). Mijn huidige (dumbphone) gsm begint af te takelen en ik overweeg sterk een BB Z10 te kopen nu de prijs tot rond 300 EUR gedaald is. Ik heb nog nooit een smartphone gehad, maar van android wordt ik echt niet wild. BB 10 lijkt mij veel strakker en efficienter.

Hetgeen mij weerhoudt zijn de apps. Als ik zo de appworld bekijk staat daar niet echt veel bruikbaars in. Vandaar dat ik mij vooral afvraag hoe vlot het converteren en runnen van android apps nu gaat, en vooral hoe stabiel dat is. Ik lees overal wel dat het kan, maar een bespreking over de stabiliteit, of met hoeveel apps het uberhaupt lukt vind ik nergens...
Apps die ik -denk ik- graag zou hebben zijn de NMBS app, banking apps, buienalarm en een goede offline-gps app (van mireo heb ik al positieve reviews gelezen). Ik verwacht niet dat ik veel games e.d. zal spelen.

Lopen jullie vaak tegen de beperking aan dat je een handige app niet kunt krijgen voor BB10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Karel VH schreef op zaterdag 19 oktober 2013 @ 12:33:
Kan iemand mij vertellen hoe het nu precies met de beschikbare apps gesteld is? (En dan vooral in België). Mijn huidige (dumbphone) gsm begint af te takelen en ik overweeg sterk een BB Z10 te kopen nu de prijs tot rond 300 EUR gedaald is. Ik heb nog nooit een smartphone gehad, maar van android wordt ik echt niet wild. BB 10 lijkt mij veel strakker en efficienter.

Hetgeen mij weerhoudt zijn de apps. Als ik zo de appworld bekijk staat daar niet echt veel bruikbaars in. Vandaar dat ik mij vooral afvraag hoe vlot het converteren en runnen van android apps nu gaat, en vooral hoe stabiel dat is. Ik lees overal wel dat het kan, maar een bespreking over de stabiliteit, of met hoeveel apps het uberhaupt lukt vind ik nergens...
Apps die ik -denk ik- graag zou hebben zijn de NMBS app, banking apps, buienalarm en een goede offline-gps app (van mireo heb ik al positieve reviews gelezen). Ik verwacht niet dat ik veel games e.d. zal spelen.

Lopen jullie vaak tegen de beperking aan dat je een handige app niet kunt krijgen voor BB10?
APPS zijn leuk om je toestel te vullen maar wat gebruik je uiteindelijk is toch de sociale media apps of je browser waarbij veel site's mobiel ondersteunen waardoor ze gelijk zijn of beter dan de app. Ik heb 5 jaar nadroid gehad en had een paar apps erop staan maar ken ook mensen die hebben 300 apps er op staan maar gebruiken doen ze niet behalve sociale media ,bellen , browsen of gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:08
Ik gebruik toch nog andere apps die niet beschikbaar zijn voor bb10 zoals TomTom ,icoyote spotify en nog een paar apps.
Ik vind het een top os en werk er graag mee maar mede door het ontbreken van bepaalde dingen
ga ik toch upgraden naar een 5s maar de z10 gaat zeker niet weg.
Maar nlb heeft wel een punt dat er mensen zijn die tig apps hebben staan en maar een 10 tal werkelijk gebruiken.
Vandaag maar eens 1767 installeren,draai momenteel nog 1443

[ Voor 23% gewijzigd door Gunth op 19-10-2013 16:33 ]

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel VH
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-07 19:13
Bedankt voor de antwoorden. Hebben jullie zelf al apps proberen te converteren?

Ik zal eens navraag doen in mijn vriendenkring hoeveel apps men nu eigenlijk gebruikt. Volgens mij zal ik mijn telefoon als werkobject gebruiken en minder als tijdverdrijf-object, dus dan doet het aantal apps er misschien minder toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Laatst online: 08-11-2024
Mijn z10 start niet meer op tot 80% normaal , daarna tot 99% duurt een uur , en 5 uur later nog steeds 99%.

Start knop 10 seconden ingehouden , accu verwijdert maar niks helpt.

Wie weet wat er aan de hand is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:08
janzeeschuimers schreef op zondag 20 oktober 2013 @ 18:20:
Mijn z10 start niet meer op tot 80% normaal , daarna tot 99% duurt een uur , en 5 uur later nog steeds 99%.

Start knop 10 seconden ingehouden , accu verwijdert maar niks helpt.

Wie weet wat er aan de hand is?
Heb je een leak geïnstalleerd?

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Pagina: 1 ... 21 ... 48 Laatste