Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |orion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22-09 19:48
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 09:41:
[...]

Iemand enig idee? De melding blijft staan. Wat ik al heb geprobeerd:

- bericht proberen te deleten in hub
- hub resetten
- telefoon resetten
- nieuwe versie whatsapp installeren
- conversatie waar bericht naar verwijst leegmaken

maar niks helpt. Dat bericht krijg ik gewoon niet weg.
Ik had last van een notificatie die bleef hangen, ook nadat ik het bericht gelezen had. Via de app manager (in het settings menu) Whatsapp afsluiten en handmatig (her)starten loste het probleem voor mij op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag bij mediamarkt geweest en daar hangt alleen een Z10 (niet eens aan) en geen Q10 of Q5. Ik vroeg de verkoper of men de Q5 al had en hij viel stil en draaide zich om en vroeg zijn collega. Die wist wel wat maar hij zei dat men die niet had en de Q10 ook niet maar ze stonden in bestelling. De jongen zei dat er niet veel vraag naar was maar wist net niet wat een Q10 of Q5 was en nu opeens wel? Beetje vaag en vroeg weet je wel wat de Blackberry Z10 is en ja dat wist hij maar kon er niks over vertellen.

Ik liet hem even 10.2 zien en toevallig had ik een snelkoppeling van youtube opgeslagen van battlefield 4 PS3 :) en die starte ik en liet hem zien dat ik tijdens het spelen gewoon even mijn mail kon zien maar ook even een foto kon sturen en met snelkoppelingen en ook meteen de foto kon aanpassen en hij vond dat er wel mooi uitzien en gaf eerlijk toe daarna dat hij niet wist dat dit kon met blackberry en gaf toe dat zijn samsung dat allemaal niet had op die manier en vond de layout bij delen er mooi en gelikt eruit zien. Het viel hem ook op dat ik zo uit een programma kon en zo kon laten staan en wegklikken. Hij was opeens actief ipv eerste inactief en droopy blik.

Ik zei dat hij toch eens een keereen toestel zou moeten testen maar goed hij lachte wat en liep nog even naar de Z10 om die aan te zetten maar die werkt niet .Een vrouw naast me vroeg me is dat wat en gaf aan dat ik het toestel zelf ook had. en vroeg waarvoor ze een smartphone zou gebruiken. Ze wilde goede photo's maken en delen op facebook en whatsapp en meer ook niet. Ik liet haar even zien wat 10.2 kan met een foto maken en het delen en daarbij ging ik even de foto automatisch verbeteren en ze zei dat is geweldig dat kan ik niet met mijn iphone en ze was met een vriendin en die zei meteen dat is makkelijk. ze zei dan moet ik denk ik die bestellen en uitproberen voor een paar dagen want ze had net een samsung S4 terug gestuurd omdat ze die te groot vond en helemaal niet prettig maar haar iphone 4 was ook al twee keer drama geweest . Bij de kassa kwam ik haar nog tegen en ze bedankte me nog _/-\o_ en mijn vrouw keek me bedenkelijk aan waar ik die dan weer van kende 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackBerry today announced that the U.S. Defense Information System Agency has awarded the BlackBerry Z10 and BlackBerry Q10 smartphones with BES 10, the Authority to Operate on Department of Defense networks. BlackBerry is the first Mobile Device Management provider to obtain an this award.

De eerste Mobiel/Smartphone die met dat netwerk mag en kan communiceren geeft inderdaad aan dat Blackberry een half jaar geleden niet voor niet de hoogste waardering met een plusje heeft gekregen voor beste beveiligde OS ter wereld en zoals Thorsten al zei met een smile "We hebben zo'n grote voorsprong dat niemand maar ook in de buurt komt" :X

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2013 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

|orion schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:14:
[...]

Ik had last van een notificatie die bleef hangen, ook nadat ik het bericht gelezen had. Via de app manager (in het settings menu) Whatsapp afsluiten en handmatig (her)starten loste het probleem voor mij op.
Thx, maar voel me net een analfabit. Waar precies vind ik die app manager? Via settings vind ik namelijk niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Instellingen
App-beheer

Moet je wel 10.2.0.1047 hebben

Whatsapp heeft op dit moment ook sinds dinsdag problemen zoals vertraagd binnenkomen berichten en dat het bericht wel op de centrale aankomt maar verder niet (1 vink en blijft staan) maar sinds gisteren schijnt het wat beter te gaan maar moet zeggen sinds een jaar hebben ze wel meer problemen.

Veel mensen klagen over het feit dat de laatste update "klote is" en op 5-8 was er een storing en vanmiddag om was het weer raak en als je dan vergelijkt dat de reacties het zelfde zijn als toen met BBM storingen in the UK dan ligt whatsapp een stuk dramatischer dan BBM maar goed het is en blijft populair.

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2013 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04-2021
Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 23:44:
Instellingen
App-beheer

Whatsapp heeft op dit moment ook sinds dinsdag problemen zoals vertraagd binnenkomen berichten en dat het bericht wel op de centrale aankomt maar verder niet (1 vink en blijft staan) maar sinds gisteren schijnt het wat beter te gaan maar moet zeggen sinds een jaar hebben ze wel meer problemen.

Veel mensen klagen over het feit dat de laatste update "klote is" en op 5-8 was er een storing en vanmiddag om was het weer raak en als je dan vergelijkt dat de reacties het zelfde zijn als toen met BBM storingen in the UK dan ligt whatsapp een stuk dramatischer dan BBM maar goed het is en blijft populair.
Geen last van vertragingen hier, wel zijn bij een aantal van m'n chats de namen uit de UI verdwenen. Zeer irritant, kan ze nu alleen nog herkennen aan het fototje. In de hub zie ik alleen het telefoonnummer staan.

*edit*
fixed -> http://forums.crackberry....y-q10-837062/#post8973955

[ Voor 6% gewijzigd door falcon4ever op 09-08-2013 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-08 11:25
Hoi allemaal,

Mijn smartphone is gestolen een HTC One X, nu had ik een reisverzekering en krijg ik hopelijk een bepaald bedrag terug namelijk de dagwaarde ik denk zelf dat dit rond de 250€ ligt.
Nu wil ik een nieuwe smartphone maar zie door de bomen het bos niet meer heb wel onderzoek en research gedaan en veel reviews gelezen.
Het budget is maximaal 300€

Windows phone lijkt me wel wat alleen werkt dat nog prima met mijn gmail ( imap ) en Google calender.
De Samsung ativ lijkt dam een geschikt toestel.
Klopt het dat je dan de updates auto binnen krijgt en krijgt de Samsung windows phone 8.1

Op android gebied je zoveel keuze dat ik het gewoon niet weet, ik weet wel dat ik liever geen Samsung android toestel wil de Samsung schil kan mij niet bekoren.

Ios is eigenlijk buiten mijn budget omdat ik de 4s een te klein scherm vind hebben, mochten blijken dat een iphone 5 het best bij mij past kan ik misschien kijken om het budget wat te verhogen en te kijken naar een tweedehands iphone 5

ik zal even opnoemen wat ik belangrijk vind:
- snel toestel
- camera moet goed zijn vind ik echt belangrijk
- whatsapp
- ik maak veel gebruik van dropbox
- gmail+ calender
- Rabo applicatie , is er geloof ik wel voor windows phone
- een voetbal live score app , gebruikte livemob op android.
- een goed scherm
- surfen op de telefoon deed ik ook redelijk vaak dit moet dus ook minimaal netzo vlot gaan als op de one x

Op de one x kon je goed games spelen echter vind ik dat totaal niet belangrijk heb ik bijna niet gedaan en ben ook niet van plan dat te gaan doen.

Heb inmiddels erg veel interesse in de Z10 maar dropbox met autoupload vind ik wel belangrijk.
Is dit makkelijk te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-02-2021
Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 23:26:
Vanmiddag bij mediamarkt geweest en daar hangt alleen een Z10 (niet eens aan) en geen Q10 of Q5. Ik vroeg de verkoper of men de Q5 al had en hij viel stil en draaide zich om en vroeg zijn collega. Die wist wel wat maar hij zei dat men die niet had en de Q10 ook niet maar ze stonden in bestelling. De jongen zei dat er niet veel vraag naar was maar wist net niet wat een Q10 of Q5 was en nu opeens wel? Beetje vaag en vroeg weet je wel wat de Blackberry Z10 is en ja dat wist hij maar kon er niks over vertellen.

Ik liet hem even 10.2 zien en toevallig had ik een snelkoppeling van youtube opgeslagen van battlefield 4 PS3 :) en die starte ik en liet hem zien dat ik tijdens het spelen gewoon even mijn mail kon zien maar ook even een foto kon sturen en met snelkoppelingen en ook meteen de foto kon aanpassen en hij vond dat er wel mooi uitzien en gaf eerlijk toe daarna dat hij niet wist dat dit kon met blackberry en gaf toe dat zijn samsung dat allemaal niet had op die manier en vond de layout bij delen er mooi en gelikt eruit zien. Het viel hem ook op dat ik zo uit een programma kon en zo kon laten staan en wegklikken. Hij was opeens actief ipv eerste inactief en droopy blik.

Ik zei dat hij toch eens een keereen toestel zou moeten testen maar goed hij lachte wat en liep nog even naar de Z10 om die aan te zetten maar die werkt niet .Een vrouw naast me vroeg me is dat wat en gaf aan dat ik het toestel zelf ook had. en vroeg waarvoor ze een smartphone zou gebruiken. Ze wilde goede photo's maken en delen op facebook en whatsapp en meer ook niet. Ik liet haar even zien wat 10.2 kan met een foto maken en het delen en daarbij ging ik even de foto automatisch verbeteren en ze zei dat is geweldig dat kan ik niet met mijn iphone en ze was met een vriendin en die zei meteen dat is makkelijk. ze zei dan moet ik denk ik die bestellen en uitproberen voor een paar dagen want ze had net een samsung S4 terug gestuurd omdat ze die te groot vond en helemaal niet prettig maar haar iphone 4 was ook al twee keer drama geweest . Bij de kassa kwam ik haar nog tegen en ze bedankte me nog _/-\o_ en mijn vrouw keek me bedenkelijk aan waar ik die dan weer van kende 8)
LOL, mooi verhaal!

En mediamarkt medewerkers? Please, ik snap niet waar ze die mensen/kennis vandaan trekken, tis echt om te huilen die kwaliteit die ze leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 23:26:

Holy shit, waar zijn de punten, komma's en andere leestekens? :X

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
rjn27 schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 12:10:
Hoi allemaal,

Mijn smartphone is gestolen een HTC One X, nu had ik een reisverzekering en krijg ik hopelijk een bepaald bedrag terug namelijk de dagwaarde ik denk zelf dat dit rond de 250€ ligt.
Nu wil ik een nieuwe smartphone maar zie door de bomen het bos niet meer heb wel onderzoek en research gedaan en veel reviews gelezen.
Het budget is maximaal 300€

Windows phone lijkt me wel wat alleen werkt dat nog prima met mijn gmail ( imap ) en Google calender.
De Samsung ativ lijkt dam een geschikt toestel.
Klopt het dat je dan de updates auto binnen krijgt en krijgt de Samsung windows phone 8.1

Op android gebied je zoveel keuze dat ik het gewoon niet weet, ik weet wel dat ik liever geen Samsung android toestel wil de Samsung schil kan mij niet bekoren.

Ios is eigenlijk buiten mijn budget omdat ik de 4s een te klein scherm vind hebben, mochten blijken dat een iphone 5 het best bij mij past kan ik misschien kijken om het budget wat te verhogen en te kijken naar een tweedehands iphone 5

ik zal even opnoemen wat ik belangrijk vind:
- snel toestel
- whatsapp
- gmail+ calender
- een goed scherm
- surfen op de telefoon deed ik ook redelijk vaak dit moet dus ook minimaal netzo vlot gaan als op de one x

Op de one x kon je goed games spelen echter vind ik dat totaal niet belangrijk heb ik bijna niet gedaan en ben ook niet van plan dat te gaan doen.

Heb inmiddels erg veel interesse in de Z10 maar dropbox met autoupload vind ik wel belangrijk.
Is dit makkelijk te doen?
- snel toestel
Subjectief: Toestel is verbazingwekkend snel, en doet niet onder voor de snelheid van een quadcore bijv.

Subjectief: Camera is goed wat je voor een 8MP mag verwachten, kom zelf van de 808PV af, en dat is niet te vergelijken, maar voldoet aan de wensen de z10.

- whatsapp
Werkt naar behoren.
Probeer ook BBM uit, deze gaat binnenkort crossplatform, en dan zul je begrijpen dat Whatsapp zijn tekortkomingen heeft.

Automatische dropbox sync is er niet, is wel native geinstalleerd.
Native automatische upload van foto's en video gebeurt via box.com, soortgelijk als dropbox.

- gmail+ calender
Imap en kalender via Caldav, alleen hoofdagenda

Is zo te zien een app van in de store.

Geen idee.

- een goed scherm
Subjectief: Fijn en scherp scherm, ook in zonlicht te gebruiken

Geen ervaring mee, maar aan de benchmarks en reviews te zien zal deze minimaal zo snel zijn, of sneller.

PS: applicaties die je mist zou je kunnen sideloaden gezien BB10 een android runtime heeft. BB10.2 draait nu 4.2.2 runtime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
intricate schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 13:43:
[...]

Automatische dropbox sync is er niet, is wel native geinstalleerd.
Native automatische upload van foto's en video gebeurt via box.com, soortgelijk als dropbox.
De native dropbox sync'd inderdaad niet.

Wat ik zelf heb gedaan is de Android versie van dropbox erop gezet en dan werkt de automatische sync (van fotos) wel prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 23:44:
Instellingen
App-beheer

Aha, gelukkig. Ben dus niet helemaal analfabit :p

10.2 heb ik helaas nog niet. Het is een werktelefoon, dus kan het er helaas ook niet zelf even opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• straydog_50
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-02 18:19
Hallo

Ik ben ook overgestapt naar BB en ik moet zeggen het bevalt me goed. OS werkt lekker ( apps zijn er nog niet veel ) maar ik kom van WP 7.8 dus dat zijn we wel gewend :)

Had een vraag: heb Facebook gekoppeld in de Hub ik had eigenlijk de verwachting dat alle posts van FB in de hub komen. Post van mijn vrienden en van sommige artiesten zie ik wel in Facebook maar niet in de hub

Settings staan allemaal goed ( zowel in Hub als in de algemene stellingen )

Klopt het of worden posts niet getoond in Hub ? ik heb dit namelijk ook met Twitter, post komen niet in de hub
had gekeken op het net maar er is niet echt eeen duidelijk antwoord te vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
@intricate Dus allen de hoofdagenda word ingeladen kan ik niet agenda´s toevoegen via caldav.
mijn vrouw en ik hebben een gedeelde agenda en deze zou ik graag blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
straydog_50 schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 16:17:
Hallo

Ik ben ook overgestapt naar BB en ik moet zeggen het bevalt me goed. OS werkt lekker ( apps zijn er nog niet veel ) maar ik kom van WP 7.8 dus dat zijn we wel gewend :)

Had een vraag: heb Facebook gekoppeld in de Hub ik had eigenlijk de verwachting dat alle posts van FB in de hub komen. Post van mijn vrienden en van sommige artiesten zie ik wel in Facebook maar niet in de hub

Settings staan allemaal goed ( zowel in Hub als in de algemene stellingen )

Klopt het of worden posts niet getoond in Hub ? ik heb dit namelijk ook met Twitter, post komen niet in de hub
had gekeken op het net maar er is niet echt eeen duidelijk antwoord te vinden
De hub is puur voor berichten die aan jou gericht zijn, dus notificaties of privéberichten. Posts van anderen komen daar dus niet in, daarvoor moet je de applicatie openen. Dat geldt zowel voor Facebook als voor Twitter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
rjn27 schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 16:23:
@intricate Dus allen de hoofdagenda word ingeladen kan ik niet agenda´s toevoegen via caldav.
mijn vrouw en ik hebben een gedeelde agenda en deze zou ik graag blijven gebruiken.
Ik ben er nog niet achter gekomen hoe ik de andere agenda's van google kan syncen.
Ik laat die uitlezen door Hotmail/outlook nu, maar gaat er waarschijnlijk op neerkomen dat ik google calendar sowieso niet meer ga gebruiken binnenkort.
Als je alle agenda's wil syncen (active sync) zul je een google apps account moeten hebben voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Ik heb in screenshots van 10.2 wel gezien dat je je op andere agenda's kunt abonneren, maar dat is dan waarschijnlijk wel een read-only mogelijkheid dus ik weet niet of dat is wat jullie zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rjn27
Hoi ik heb een google apps account dus zou het mogelijk moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Bigs schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 23:08:
Ik heb in screenshots van 10.2 wel gezien dat je je op andere agenda's kunt abonneren, maar dat is dan waarschijnlijk wel een read-only mogelijkheid dus ik weet niet of dat is wat jullie zoeken.
Je kunt je wel abonneren op meerdere agendas, maar voor google calendar via caldav leest het alleen de hoofdagenda uit.
Als je meerdere agendas van google wilt uitlezen zul je ook meerdere google accounts moeten hebben.
( ik draai nu 10.2.0.1047)
rjn27 schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 23:26:
Hoi ik heb een google apps account dus zou het mogelijk moeten werken.
Ja, dan kun je waarschijnlijk gewoon active sync instellen.

• Miss_80
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-08 08:57
Een paar jaar geleden heb ik de overstap naar Android gemaakt (kwam van Symbian) voor de mooie toestellen en een OS waar je zo'n beetje alles aan kan aanpassen itt de iPhone. De laatste tijd merk ik dat ik nog maar weinig doen met de alternatieve launchers, dat er slechts een paar apps zijn die ik dagelijks gebruik en dat ik de nieuwe toestellen die voor Android uitkomen te log en niet vernieuwend in design vind. Ik zit dus een beetje om mij heen te kijken en kwam het artikel van de Z30 tegen. Design erg mooi, maar damn, wat is dat ding weer groot. Ik heb nu een Xperia P en die vind ik eigenlijk al groot genoeg maar een 4,2 Inch is echt max wat ik bij mij wil hebben waardoor mijn oog op de Z10 viel. Al een tijdje in de markt, maar nog niet eerder bij mij opgevallen (I know, shame on me ;) ).

De reviews die ik lees hier op tweakers zijn nog al verschillend (om nog maar niet over die van tweakers zelf te spreken, maar daarvan begreep ik al dat ze een niet al te beste telefoon hadden toegestuurd hadden gekregen) dus ben ik dit forum doorgelopen. Tuurlijk, meningen verschillen van persoon tot persoon maar ik heb een paar concrete vragen waarvan ik hoop dat jullie die kunnen beantwoorden:

- De batterij. Ik lees dat BB10 veel efficienter omgaat met zijn batterij dan een gem. android toestel. Is dat iets wat jullie kunnen beamen? Mijn xperia P is absoluut niet consistent in het gebruik en de ene dag kan ik er bijna 1,5 dg mee doen (2 uur scherm tijd, 1 uur bluetooth, voornamelijk op het wifi netwerk met constante synchronisatie van FB en WA) en de andere dag (zoals gisteren) is hij er met 8 uur doorheen. Om gek en zwaar geirriteerd van te worden.

- De applicaties: Ik heb een 3tal applicaties die echt belangrijk voor mij zijn waarvan ik weet dat er geen officiele blackberry app voor is. Yellowbrick, Business Calendar (maar daar is misschien een goed alternatief voor) en Yatse Remote waarmee ik mijn XBMC bedien. Ik heb gelezen dat het tegenwoordig mogelijk zou moeten zijn om android applicaties te draaien op je BB. Daarmee zou dan het grootste probleem dan weg genomen zijn. Als ik er over heen gelezen heb, excuus, maar draait de Z10 tegenwoordig op BB10.2 zodat ook android 4.1 applicaties gedraaid kunnen worden?

- Is er een reden om aan te nemen dat deze BB niet goed functioneert met de geluidsinstallatie in mijn auto (opel insignia)? Ik lees regelmatig dingen als 'de volgende toestellen zijn compatible met de Navi900.....', maar ik dacht altijd dat dat onzin was. Bluetooth is Bluetooth dus waarom zou het niet werken, maar misschien mis ik wat.

_/-\o_ alvast

• gdl
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-10 14:31

gdl

Tweety1 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 10:30:
- Is er een reden om aan te nemen dat deze BB niet goed functioneert met de geluidsinstallatie in mijn auto (opel insignia)? Ik lees regelmatig dingen als 'de volgende toestellen zijn compatible met de Navi900.....', maar ik dacht altijd dat dat onzin was. Bluetooth is Bluetooth dus waarom zou het niet werken, maar misschien mis ik wat.
Ik gebruik mijn Z10 tot volle tevredenheid in mijn Insignia via de bluetooth verbinding.

• Miss_80
Mooi, dat is alvast 1 punt die we kunnen afvinken >:)

• Bigs
  • Niet online
Is er iets wat die Business Calendar kan wat de ingebouwde Blackberry agenda niet kan? Ik vind die laatste namelijk uitstekend werken en hij is ook verbonden met m'n Google Calendar.

• Miss_80
De business calendar heeft een week view die ik altijd gebruik (lijkt op de weekview van outlook) en op de plaatjes die ik vooralsnog heb gezien kan ik geen wk view vinden die hier op lijkt. Ik heb nog niet in de app store van BB gekeken of er degelijke alternatieven zijn.

• padrini
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-10 15:32
afbeelding

Dit is hoe de agenda in week view eruit ziet op de Q10. Via de instellingen is in te stellen dat de agenda standaard de week laat zien, of de maand of de dag.

De kleur van de afspraak is afhankelijk van welke agenda deze instaat.

[ Voor 5% gewijzigd door padrini op 15-08-2013 21:27 . Reden: Afbeelding te groot ]

• Miss_80
ik ben vanavond langs de phonehouse gelopen en die hadden een werkende z10 en inderdaad, de weekview ziet er top uit op een BB. Hij was toch ff wat groter dan ik had verwacht en had gehoopt. De Q10 heeft een iets prettiger afmeting maar ik vond het toetsenbord niet echt lekker aanvoelen.

Nu ben ik het hele forum aan het doorakkeren (was net voorbij pag 41 :) ) om te kijken tegen welke dingen ik aan gaan lopen mbt applicaties die ik veel gebruik. Ik wil mezelf goed voorbereiden voordat ik de overstap maak om niet later tegen teleurstellingen aan te lopen.
- Synchroniseren met gmail moet goed gaan (ik heb zowel prive als google apps draaien voor mails, kalender en contacten) en is erg belangrijk voor mij dat dat gewoon OTA gaat
- Yellowbrick kan ik natuurlijk ook gewoon via de site benaderen, maar de app is beter dus even kijken of dat via de android weg werkt
- Yatse is waarschijnlijk de enige applicatie die ik echt ga missen. Die applicatie is specifiek voor Android gemaakt, maar we hebben ook nog een ipad hier liggen die de XBMC ook kan bedienen via de officiele remote. Het is dus meer een luxe probleem.

Als ik nog gebruik wil maken van de sdkaart actie moet ik wel binnen nu en 15 dg een beslissing gaan nemen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Kijk je ook al rond op de Crackberry forums Tweety1?
Denk dat je daar meer zult vinden over android apps die wel/niet werken, ze hebben daar threads met app lijsten.

En 10.2 heeft de Android 4.2.2. runtime.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Crackberry al wel gevonden voor de reviews, maar had nog niet in de forums gekeken. Gaan we meteen maar ff doen

Update: laat er nou een developer op het crackberry forum zijn die een XBMC remote heeft ontwikeld. Whoehoe oOo

[ Voor 34% gewijzigd door Miss_80 op 16-08-2013 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

studenten en scholieren met een Z10 : the app ofcourse is een echte aanrader.
Dit is een app om je agenda, doelen en taken scherp te houden.
5 sterren in BB world en GRATIS

http://appworld.blackberry.com/webstore/content/27020876/
Afbeeldingslocatie: http://appworld.blackberry.com/webstore/servedimages/27020876/?t=13

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2013 03:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 15:57
Voor diegene die interesse hebben trg een nieuwe leak.
http://forums.crackberry....sqn100-x-sqr100-x-840355/

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-10 09:33
yup draait al :)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09 07:57
Hoe draait die? Zichtbare veranderingen tegenover de vorige leak?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 02:43

SECURITEH

Man of legend.

Tweety1 schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 10:30:
- De batterij. Ik lees dat BB10 veel efficienter omgaat met zijn batterij dan een gem. android toestel. Is dat iets wat jullie kunnen beamen? Mijn xperia P is absoluut niet consistent in het gebruik en de ene dag kan ik er bijna 1,5 dg mee doen (2 uur scherm tijd, 1 uur bluetooth, voornamelijk op het wifi netwerk met constante synchronisatie van FB en WA) en de andere dag (zoals gisteren) is hij er met 8 uur doorheen. Om gek en zwaar geirriteerd van te worden.
Bij mij gaat de batterij met gemak langer als een dag mee met ongeveer de zelfde hoeveelheid schermtijd en Bluetooth en WiFi staan constand aan (de Twitter en Crackberry apps staan trouwens ook altijd open).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Ik zat te kijken naar de voorwaarden van de blackberry promotie (de sd kaart) en daar staat uitdrukkelijk dat het een nederlands IMEI nummer moet zijn. Nu heb ik mijn xperia P eens bekeken die ik destijds bij redcoon heb gekocht en die start met 33 en dat is frankrijk. Dan val je dus al buiten de boot.

Waar hebben jullie het toestel vandaan of altijd icm een abbo gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Tweety1 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:59:
Ik zat te kijken naar de voorwaarden van de blackberry promotie (de sd kaart) en daar staat uitdrukkelijk dat het een nederlands IMEI nummer moet zijn. Nu heb ik mijn xperia P eens bekeken die ik destijds bij redcoon heb gekocht en die start met 33 en dat is frankrijk. Dan val je dus al buiten de boot.

Ik heb de mijne los gekocht bij vodafone. Volgens mij maakt het niet uit hoor waar je hem haalt, als er maar een Nederlandse factuur bij zit.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Op je factuur staat ook je IMEI nummer. Dus idd zolang het in Nederland is aangeschaft wat de factuur aangeeft, zal het naar mijn mening geen problemen op mogen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Tweety1 schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:59:

Ik heb hem bij Belsimpel gekocht die volgens de Shopsurvey nog wel eens wat met grijze import doen (kwam ik ook pas later achter :/ ), maar mijn Q10 werd gewoon geaccepteerd bij de actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Ik heb Coolblue gecontacteerd en die geven in ieder geval nederlandse toestellen uit, alleen damn, hun prijzen......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Tweety1 schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 09:56:
Ik heb Coolblue gecontacteerd en die geven in ieder geval nederlandse toestellen uit, alleen damn, hun prijzen......
Je kunt hun prijs niet vergelijken met de grijze import prijzen. Vergeleken met andere aanbieders van Nederlandse telefoons zijn ze niet super duur. Zelfs het prijsverschil met de parallelimport valt me nog mee, eigenlijk.

Ik heb met grijze import teveel ellende meegemaakt om me daar nog aan te wagen. Maar dat is iets voor een ander topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Tweety1, ga je serieus je aankoop laten afhangen van de 64GB actie?

Heb de mijne 2ehands met aankoopbon en doos. Geen probleem met de actie gehad.

[ Voor 38% gewijzigd door intricate op 20-08-2013 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Nee niet echt. Als ik kijk wat een 64GB kaartje kost is het de moeite niet. Het was meer een vraag uit interesse en de helpdesk van Coolblue reageert altijd vlot op vragen. Daarnaast geeft het me wel altijd een (wellicht misplaatst) gevoel van zekerheid om een nederlands toestel in mijn bezit te hebben. Aan de andere kant, nooit problemen gehad met de Xperia die bij redcoon vandaan kwam en dus uit frankrijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK bestel veel uit UK of Duitsland via Amazon. Zo heb ik afgelopen weekend een Playbook besteld en een preorder total war ROME2 maar ook wel eens een toestel en grootste ooit was slowcooker.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2013 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11:13
Mijn 2de playbook komt uit Duitsland meen ik. En mijn eerste uit de States. Voor zo'n actie een NL device als must zien lijkt me vrij overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo ben weer terug op 10.2.0.1720 en bevalt me beter dan laatste update en heb ook even android runtime 810 geinstalleerd om even wat leuke android apps als instawheather pro, cut the rope time travel, facebook home and de nieuwe google maps met navigatie. Het valt me op dat veel apps met 810 goed werken.

Facebooke home is niet erg bijzonder.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 20-08-2013 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nack
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 11:02
Waarom een andere Android versie apart installeren?

[ Voor 27% gewijzigd door nack op 21-08-2013 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ING is ook android welke ik gebruik maar dat was het maar met runtime 810 kun je ook apps doen die het eerst niet deden en ik ben daar wat mee aan het prutsen en de games zijn wel grappig voor de kids maar
zodra er weer een lekke leak is dan komt denk ik alleen ING erop hoewel maps ook wel lekker werkt.

QNX

Hoe wordt QNX technologie gebruikt?
Bij de meeste mensen wel bekend dat BlackBerry 10 gebouwd is op het QNX platform. Enkele jaren geleden nam BlackBerry QNX over en het eerste resultaat van deze samenwerking was het PlayBook OS, een geheel nieuw en krachtig besturingssysteem waarbij de focus op multitasking lag. BlackBerry 10 is een doorontwikkeld besturingssysteem met geavanceerde technologieën van QNX.
Echter weten niet veel mensen waar QNX vandaan komt en welke QNX technologieën al jarenlang gebruikt worden. Om hier meer inzicht in te geven heeft QNX zes interessante video’s online gezet waarin QNX technologieën getoond worden die in ons dagelijks leven overal om ons heen te vinden zijn.
Ruimtevaart
YouTube: QNX in Space: Neptec Laser Camera System for the NASA Space Shuttle
Gezondheidszorg
Technologie
Televisie en Radio
YouTube: QNX Hits the Airwaves with NTP Audio Routers
Op de weg
YouTube: Harman International gears up with QNX
Luchtvaart
YouTube: Mechtronix uses QNX to rise above the competition

bron : blackberryhub.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
  • Laatst online: 25-09 07:34
Ja, gave video's hé. Hopelijk zal het mensen hun beeld over BlackBerry 10 iets veranderen. Met QNX heeft BlackBerry echt een bak aan ervaring in zoveel sectoren. Nu moeten ze dat nog op een positieve manier uitbuiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Kogel door de kerk ... Z10 besteld samen met een Noreve hoes. Morgen wordt hij afgeleverd oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

na een paar uur ontdek je leuke dingen en na een paar dagen krijg je het idee waarom niet er eerder mee gekomen is om zo'n platform te maken met gesture, swipe, Hub en een camera waar je overaal kan drukken op een scherm ipv een knopje p het scherm etc en na een paar weken zakt het wat in en dan moet je even een iphone of android proberen te gebruiken dan weet niet wat je meemaakt want dat wil je
snel weer je BB10 terug.

Ik heb dat gevoel paar keer per maand omdat ik wel eens android toestellen test hoewel het de laatste tijden
rustig is. Laatste was de Samsung Mega maar die is wel Mega groot en qua gebruik onhandig maar goed is
ook meer een phablet. qua gebruik vindt ik alles rond de 4 inch het best qua gebruik en makkelijk mee te nemen

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-08-2013 23:00 ]

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Je bent wel heel positief over de Z10. Ik heb hem ook getest en ik was zeker onder de indruk van het besturingssysteem. Het heeft voor een telefoon een wat steile leercurve, maar als je er aan gewend bent, werkt het lekker.

Dat neemt echter niet weg dat ik nu een iPhone aan het testen ben en dan heb ik toch liever een iPhone als telefoon. Geen gezeur met apps die niet beschikbaar zijn, makkelijk te bedienen en vast te houden met één hand, en ik doe langer met de batterij (de Z10 houdt het niet een dag uit op één batterijlading en de iPhone doet dat gewoon wat beter en haalt een dag veel vaker. Overigens is het verschil niet zo groot als Tweakers met hun test doet geloven, want dan zou ik tweemaal zo lang met een iPhone moeten doen en dat is absoluut niet waar).

Ik hoop van harte dat BB het gaat redden, maar ben toch bang dat ze te laat zijn gekomen met BB10 en dat is iets dat je ook zult moeten meenemen bij de aankoop van een telefoon.

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Rudedadude

Maybe we were born to run

Oscar Mopperkont schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 14:23:
en ik doe langer met de batterij (de Z10 houdt het niet een dag uit op één batterijlading en de iPhone doet dat gewoon wat beter en haalt een dag veel vaker.
Heb je NFC en de optie om je telefoon altijd in 1 keer te kunnen unlocken met een veeg over het scherm al eens uitgezet? Met name die laatste vraagt nogal wat batterij, omdat dan altijd het touchscreen actief moet zijn. (de optie heet formeel Bewegingen toestaan tijdens vergrendeling). NFC gebruik ik persoonlijk nooit, dus dat heb ik uitgezet, maar standaard staat het aan.

Ik heb zelf een Q10 en dus een grotere batterij, maar ik heb nooit problemen om door een dag heen te komen.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Verwijderd

Ik zit meestal tussen de 20/40% rond 22 uur 's avond en gaat om 6 uur 's ochtend van de lader.

Ik ben inderdaad positief hoewel android ook goed is en ik zelfs beter vindt dat iphone wat soms omslachtig werkt tov android en heb zo hekel aan itunes . ben begonnnen met cupcake op een LG en ging snel over naar de galaxy S en android was goed en er waren nog niet zoveel apps maar kon wel hetgeen er mee doen wat ik wou en nu met BB10 heb ik dat gevoel van dit is een top OS en werkt veel beter en lekkerder dan
android. Als ik nu een android HTC pak of Galaxy Mega :) dan vindt ik het niet fijn werken net als het hele instellingen menu dat ik blij ben dat ik mijn BB weer heb.

De apps daarintegen mis ik alleen ing maar is ook niet een must maar meer handig om te kijken of
mijn loon binnen is :) . Het meest handig vindt ik de HUB en het virtueel keyboard omdat ik veel van taal switch en email meer dan ik uberhaupt bel. De camera is ook super en heb geweldig foto's gemaakt in Amsterdam en Brugge in HDR en verwerkt in een filmpje. Het is qua OS super en het toestel ook en ik had
mijn twijfels.

Ik heb dus afgelopen zaterdag ook de mediamarkt en mycom bezocht voor een android tablet. Mijn dochter zegt eerlijk dat ze liever een Playbook heeft . De apple vondt ze wel leuk en ze kreeg het toestel niet geunlocked met een swipe naar boven en ze ging met de armen leunend kijken naar het scherm en toen zag ze dat schuifje en dat ging open. Toen ging ze wat openen een spel en weer sluiten etc maar
ook dat was het niet en ze wilde liever een nieuwe Playbook en ik dacht ik ga voor de android.

Uitendelijk heb ik een nieuwe 64Gb besteld en goed nadenkend heb ik daar genoeg apps voor en kan ze npo uitzending gemist en youtube gewoon via de browser kijken. _/-\o_

[ Voor 90% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2013 16:59 ]

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Rudedadude schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 15:38:
Heb je NFC en de optie om je telefoon altijd in 1 keer te kunnen unlocken met een veeg over het scherm al eens uitgezet? Met name die laatste vraagt nogal wat batterij, omdat dan altijd het touchscreen actief moet zijn. (de optie heet formeel Bewegingen toestaan tijdens vergrendeling). NFC gebruik ik persoonlijk nooit, dus dat heb ik uitgezet, maar standaard staat het aan.

Ik heb zelf een Q10 en dus een grotere batterij, maar ik heb nooit problemen om door een dag heen te komen.
NFC en BT had ik wel uitstaan, maar dat van dat unlocken wist ik niet.

Q10 gaat overigens ook langer mee door het scherm.

Maar goed, ben nu iPhone aan testen voor werk en heb geen Z10 meer. Kan nu dus niet verder testen hoeveel het bij mij zou schelen. Thx voor de tip iig :)

Verwijderd

Oscar Mopperkont schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 16:53:
[...]

Maar goed, ben nu iPhone aan testen voor werk en heb geen Z10 meer. Kan nu dus niet verder testen hoeveel het bij mij zou schelen. Thx voor de tip iig :)
standbye tijd Apple iphone is iets langer maar gesprekstijd/geluidskwalitiet en ontvangst Blackberry is 2 streepjes verschil. Ook heeft blackberry 4G ondersteuning en volgend jaar kan dat wel eens belangrijk
worden voor voip bellen.

Werk zelf in de telecom en we vragen ons ook af waarom mensen een gratis iphone 8 Gb nemen terwijl een Blackberry 10 met veel betere specs links wordt gelaten maar goed hij wordt wel beter verkocht dat HTC op dit moment en iets beter dan windows maar dat wordt volgende maand windows vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 22:26
-

[ Voor 100% gewijzigd door Dancing_Animal op 23-08-2013 01:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
@nlb, ING werkt prima als sideload hier bij mij. Draai de laatste update van Vodafone. Werkt die niet meer in de nieuwe leaks dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op donderdag 22 augustus 2013 @ 17:05:
Werk zelf in de telecom en we vragen ons ook af waarom mensen een gratis iphone 8 Gb nemen terwijl een Blackberry 10 met veel betere specs links wordt gelaten maar goed hij wordt wel beter verkocht dat HTC op dit moment en iets beter dan windows maar dat wordt volgende maand windows vermoed ik.
Apps, apps en nog eens apps? Verder hebben veel mensen een iPhone, dus het is een veilige keuze. Daarnaast ligt de iPhone lekkerder in de hand, is kleiner, en ziet hij er mooier uit. De apps zullen voor jullie in de winkel misschien veel minder een rol spelen, omdat je weet hoe je moet sideloaden, maar daar moet je bij de gemiddelde consument niet mee aankomen.

Denk dat BB nog wel een goede stap zou kunnen maken als je Android-apps gewoon makkelijk direct op je telefoon kunt laden via een app die de Google Play store kan benaderen. Ik dacht ook eigenlijk dat dit ooit het idee was van BB, maar dat zit niet meer in de pijplijn of wel?

Het zou namelijk zonde zijn als BB echt ten onder gaat. OS10 verdient m.i. gewoon een kans :)

[ Voor 4% gewijzigd door Oscar Mopperkont op 23-08-2013 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Gisteren mijn Z10 opgepikt, maar nog niet veel tijd gehad om ermee te spelen. Wel meteen OS 10.2 gedownload om die (hopelijk) vandaag nog er op te kunnen zetten. Ondanks dat ik hem al eerder in mijn hand heb gehad moest ik toch wel heel even slikken van de afmetingen (groter dan de P), maar goed daar wennen we wel weer aan. Hij voelt wel heel prettig in de hand en niet al te zwaar zonder de winkel beveiliging ;) . Zondag maar eens gaan kijken naar de apps die ik erop wil hebben. Op de wishlist staat iig:

- ABN AMRO
- XRMT (XBMC remote)
- MyProfilePro(of een andere profiel applicatie die meer doet dan alleen het geluid. Ik had een hele goede op android (handy profiles) maar die is niet beschikbaar voor BB en de developer heeft al aangegeven dat die er ook niet gaat komen :'( )

Hoesje van Noreve er kort omheen gehad, maar het leer moet duidelijk nog wat soepeler worden. Het sluiten gaat nu nog niet makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
Tweety1 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:45:
Gisteren mijn Z10 opgepikt, maar nog niet veel tijd gehad om ermee te spelen. Wel meteen OS 10.2 gedownload om die (hopelijk) vandaag nog er op te kunnen zetten. Ondanks dat ik hem al eerder in mijn hand heb gehad moest ik toch wel heel even slikken van de afmetingen (groter dan de P), maar goed daar wennen we wel weer aan. Hij voelt wel heel prettig in de hand en niet al te zwaar zonder de winkel beveiliging ;) . Zondag maar eens gaan kijken naar de apps die ik erop wil hebben. Op de wishlist staat iig:

- ABN AMRO
- XRMT (XBMC remote)
- MyProfilePro(of een andere profiel applicatie die meer doet dan alleen het geluid. Ik had een hele goede op android (handy profiles) maar die is niet beschikbaar voor BB en de developer heeft al aangegeven dat die er ook niet gaat komen :'( )

Hoesje van Noreve er kort omheen gehad, maar het leer moet duidelijk nog wat soepeler worden. Het sluiten gaat nu nog niet makkelijk.
De ABN Amro app (Android) zou ik gewoon sideloaden, werkt hier namelijk prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OS 10.2 1720 met android runtime 880 kan ik aanraden want de twee ander nieuwe leaks geven nog problemen maar goed het is ook allemaal in testfase :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Tweety1 schreef op vrijdag 23 augustus 2013 @ 10:45:

Ben ook nog op zoek naar een goede profile app.
Ik wil alles in kunnen stellen, met in ieder geval netwerk data en wifi aan/uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Android runtime zonder slot hieronder te downloaden. Heb via crackberry.com ook een spotify install
uitleg gedaan die zet ik onder de link. Hierin staat ook hoe je het bestand kan installeren wat je download.

Voordeel je kan alle apps nu van android installeren maar let op sommige apps zoals play.com zijn nog in een bestand geblokkeerd en de meeste apps zoals remote voor je philips, samsung werkt niet via wifi.
Iptv werkt ook meteen van UPC en KPN maar geen beeld wel geluid en mist nog eergens bestand.

Games werken allemaal tot nu en zelf NDS :) O apk ombouwen naar bar zie punt 8.

Let op alleen voor 10.2

https://mega.co.nz/#!ZhNg...wiMimAvWg7F6HbnPviOoUCPK0

Spotify is working 10.2 instructions

1. Donwload first android runtime unlocked from berryleaks
https://mega.co.nz/#!ZhNgGRCY!f26noV...6HbnPviOoUCPK0

2. Install the two bars files under devolper mode and ddpb
Ater install press both volume up/down and hold it for 5-10 sec to reset your phone

3. Just download spotify - Searching BB10 Bars and install it with ddpb (in devolper mode)

4. After install : start spotify 20 seconds and close

5. Turn off developer mode and password

6. Download zip file folders and copy it to your SD card in /Android/data/com.spotify.mobile.android.ui/files/spotifycache .
Copy the two maps storage and users here.

7. download pandorra here : why because otherwise you have no sound in spotify (you dont need a account) Zippyshare.com - Pandora 4.2 (Unlimited Skips).apk

8. go to PlayBook .apk to .bar converter and turn apk into bar -

9. Turn on devolper mode again

10. Install pandorra
After Install Spotify is working and you can log in after that it's installing your database

10.2 Have fun and thanks also goes 2 Syplex

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2013 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Ik haalde de bar files eerst van http://playbookapps.nl/ maar die site is down. Zal nu zelf maar is kijken hoe ik aan die APK files kom.

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kijkt gewoon op de volgende site : https://play.google.com/store/search?q=nederlands&c=apps

Als een leuke app ziet zoals buienradar dan ga je naar google en zoek op in buienradar apk download dan zul je zien dat je deze wel ergens kunt downlaoden en dan apk2bar.org omzetten en downloaden.

dit doe je met elke app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Ja maar dan moet je nog steeds de apk files hebben! 8)7

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaveD1109 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 20:00:
[...]

ja gewoon googlen . catan full apk bijvoorbeeld daarna kun je het toch omzetten etc.Hoezo 8)7 volgens
mij ben je zelf niet lekker }:O

Zo heb ing bankieren en spotify en voor de rest kom ik geen apps op play store tegen die ik wil of moet hebben want troep als groupon,ikea, mcdonalds of mediamarkt (te duur) zit ik niet op wachten.

Wel cut the rope, catan. bad pieggies en candy crush er nog op gezet maar andere games geloof ik wel
eerst kan toch niet alles tegelijk spelen. ;w

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2013 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Verwijderd schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 21:51:
[...]

ja gewoon googlen . catan full apk bijvoorbeeld daarna kun je het toch omzetten etc.Hoezo 8)7 volgens
mij ben je zelf niet lekker }:O

Zo heb ing bankieren en spotify en voor de rest kom ik geen apps op play store tegen die ik wil of moet hebben want troep als groupon,ikea, mcdonalds of mediamarkt (te duur) zit ik niet op wachten.

Wel cut the rope, catan. bad pieggies en candy crush er nog op gezet maar andere games geloof ik wel
eerst kan toch niet alles tegelijk spelen. ;w
google heb ik al gebruikt hoor vandaar die emoticon. de apps die ik zoek kan ik gewoon geen recente apk van vinden. n spelletjes als candy crush krijg ik moord neigingen van! :P

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
Overigens sinds deze ochtend 4glte rechtsboven in mijn scherm. Benieuwd wat dit met mijn accu duur gaat doen. Surfen gaat overigens wel bijzonder rap, evenals apps downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-10 09:33
TDCCBB schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 13:27:
Overigens sinds deze ochtend 4glte rechtsboven in mijn scherm. Benieuwd wat dit met mijn accu duur gaat doen. Surfen gaat overigens wel bijzonder rap, evenals apps downloaden.
hahaha koop maar een extra batterij :+ :+

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
Daar ben ik ook bang voor. Niet echt een goede dag om te testen. Gebruik mijn toestel vandaag beduidend minder dan normaal. Overigens heb ik wel beter bereik nu. Op mijn werk plek switchde het toestel de hele dag van 2g naar 3g, en nu staat die vrij stabiel op 4g. Dus wellicht helpt dat wel met de accu duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Switchen kost zo ie zo altijd veel stroom dus een stabiel signaal zou in dat opzicht al beter moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
DaveD1109 schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 20:00:
[...]

Nee hoor, gewoon zoeken wat je wil, dan download je de bar file. Uploaden van apk files kun je ook zodat anderen er wat aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
intricate schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 14:43:
[...]

Nee hoor, gewoon zoeken wat je wil, dan download je de bar file. Uploaden van apk files kun je ook zodat anderen er wat aan hebben.
Niet alles wat ik zocht hadden ze. Ik heb inmiddels alles draaiend dus ben blij! :P

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
ik hoop vanavond eindelijk de tijd te hebben om mijn Z10 allereerst te updaten naar 10.2 en dan kijken hoe ik die runtime versie er op kan gooien. Pas als dat draait ga ik mijn accounts etc inrichten. Heb geen zin om dingen dubbel te doen en nu kan er nog niets verloren gaan aangezien er niets opstaat :D
De Xperia P werkt nog (alhoewel... als dat kreng zo door blijft gaan niet heel lang meer. Kon vandaag alweer niet een gesprek aannemen omdat de slider blijft vastzitten) dus heb geen haast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaveD1109 schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 15:44:
[...]

Niet alles wat ik zocht hadden ze. Ik heb inmiddels alles draaiend dus ben blij! :P
_/-\o_ heel goed ik wacht op een nieuwe update 10.2 en heb alleen ing en spotify nodig en wat leuke games.
Vermaak me enorm met bad Pigies (een erg dom spel maar hou van knutselen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Verwijderd schreef op maandag 26 augustus 2013 @ 21:14:
[...]

_/-\o_ heel goed ik wacht op een nieuwe update 10.2 en heb alleen ing en spotify nodig en wat leuke games.
Vermaak me enorm met bad Pigies (een erg dom spel maar hou van knutselen)
Die laatste leak van 10.2 in combinatie met de laatste open Android leak is aan te raden! Loopt als een trein!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
10.2 staat sinds vanochtend op de Z10 oOo (heel happy met mijzelf aangezien het toch altijd weer ff zoeken is met een nieuw platform).
Waarschijnlijk een heel domme vraag, maar ik kan het nergens vinden (waardoor ik verwacht dat het zoooooo obvious is). Hoe werkt dat android runtime gebeuren?

10.2 is incl runtime, maar moet ik dat ergens vinden als applicatie ofzo? Ik kan genoeg threads vinden hoe up te graden etc, maar hoe ik het uberhaupt benader is mij ff een raadsel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
Je benaderd het niet direct zelf, maar door apps te installeren die de runtime nodig hebben wordt de runtime geladen.

Overigens als je ghost commander installeerd kan je wel naar de runtime browsen en zelfs de instelling van de android omgeving wijzigen. Ghost Commander is een redelijke must have app trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Tweety1 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 09:44:
10.2 staat sinds vanochtend op de Z10 oOo (heel happy met mijzelf aangezien het toch altijd weer ff zoeken is met een nieuw platform).
Waarschijnlijk een heel domme vraag, maar ik kan het nergens vinden (waardoor ik verwacht dat het zoooooo obvious is). Hoe werkt dat android runtime gebeuren?

10.2 is incl runtime, maar moet ik dat ergens vinden als applicatie ofzo? Ik kan genoeg threads vinden hoe up te graden etc, maar hoe ik het uberhaupt benader is mij ff een raadsel :?
De runtime zit er inderdaad standaard in verwerkt, maar de open versie is apart te downloaden! Kijk even op crackberry voor de handleiding of pm mij even! :+

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
De open versie heb ik inderdaad gezien (alle pagina's gisteren gelezen zo'n beetje), maar ik kon nergens terug vinden hoe je runtime gebruikt nou eigenlijk gebruikt. Dat had ik ook met het installeren van de leak todat ik een pagina tegenkwam waar de stappen stonden uitgelegt. Als je gewoon begint, dan is het eignlijk heel straight forward, maar ik lees dingen graag eerst ff voordat ik aan de slag ga :) .

Als ik een beetje alle informatie over android apps combineer dan trek ik de volgende conlcusie (corrigeer maar als ik er naast zit).
1. apk omzetten naar een BAR via een van de manieren die je kan vinden op oa crackberry 2. BAR op je BB zetten via BB link en dan installeren
De telefoon heeft zelf door dat het een android app is waarvoor hij runtime nodig heeft.

Correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
Ik weet niet hoe het met 10.2 is, maar ik gebruik op 10.1 nog DPBB om APK 2 BAR files te installeren op mijn Z10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krmn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-07-2023
ja hoor
random reboots zijn weer terug na een tijdje weggeweest
gemiddeld 5 a 6 keer per dag :(

nog meer mensen die er last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
TDCCBB schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 11:43:
Ik weet niet hoe het met 10.2 is, maar ik gebruik op 10.1 nog DPBB om APK 2 BAR files te installeren op mijn Z10.
DPBB,hmm oke. Ik dacht dat sideloaden (onder die categorie zag ik DPBB staan) niet meer nodig was met android runtime. Moet nog ff verder lezen op crackberry geloof ik :F

[ Voor 15% gewijzigd door Miss_80 op 27-08-2013 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
Wellicht heb jij betere info dan ik Tweety1, wat ik zeg, ik draai nog die oude meuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Nop, ik had het niet goed begrepen! Runtime is een manier van sideloaden |:(

FF een qoute uit het crackberry forum:

Q: Stupid ? What is this good for just sideloading or will it work the phone better.
A: Just sideloads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Je interpreteerd het verkeerd. De android runtime zorgt ervoor dat android applicaties kunnen draaien op je mobiel, dus het is geen manier van sideloaden.

Het sideloaden doe je specifiek om Android apps op je BB10 apparaat te kunnen installeren.

Ik lees nu net op CB dat OTA sideloaden ook mogelijk is, iemand al uitgeprobeerd?
http://crackberry.com/sid...kberry-10-device-over-air

[ Voor 49% gewijzigd door intricate op 27-08-2013 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
Je hebt gelijk. Op een gegeven moement raak je een beetje de draad kwijt, dat wel :+

Dat OTA zou wel erg fijn zijn. Het liefst doe ik het minst met tussenkomst van de pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://geekaphone.com/compare-phones - specificatie's vergelijking

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier gaan we weer : 10.2.0.1443 (GOLD) uitpakken - toestel aansluiten - uitgepakte bestand opstarten
na 15 minuten zul je het startscherm zien van het doorlopen van de standaard instellingen.

OS 10.2.1.1443 https://mega.co.nz/#!psw1...yVfVBGt20QZmrfdqjdAVBTb5s

android runtime unlocked (alleen als je alle soorten android apps wil installeren) ING, ABN-AMRO werkt ook met de standaard versie hierboven.

Android runtime unlocked https://mega.co.nz/#!ZhNg...wiMimAvWg7F6HbnPviOoUCPK0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-10 16:40

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Wow! Zowaar een OTA Update gekregen op m'n STL100-1 =o. Niet gedacht dat Vodafone dit ooit nog zou ondersteunen.

Ben me niet bewust of 10.1.0.4181 een "Big Deal" is, maar ben allang blij OTA Updates te zien op m'n Z10LE.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

• Miss_80
gdl schreef op donderdag 15 augustus 2013 @ 10:44:
[...]

Ik gebruik mijn Z10 tot volle tevredenheid in mijn Insignia via de bluetooth verbinding.
@gld, kan jij mij vertellen hoe je telefoon werkend heb gekregen?

Ik heb vanochtend de connectie tot stand gebracht in de auto en er mag dan verbinding zijn, er wordt geen naam in het telefoonboek geplaatst. :? Zie ik iets over het hoofd.

By the way, mijn Z10 kapte gisteren er mee rond 30%. Nou heb ik daar al tig dingen van gezien op het CB forum dus de tel ligt er nu aan de lader om helemaal vol te raken en dan gaat de batterij er voor een tijd uit. Eens kijken of het bij mij ook werkt

• gdl

gdl

Tweety1 schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 08:55:
[...]

@gld, kan jij mij vertellen hoe je telefoon werkend heb gekregen?

Ik heb vanochtend de connectie tot stand gebracht in de auto en er mag dan verbinding zijn, er wordt geen naam in het telefoonboek geplaatst. :? Zie ik iets over het hoofd.

By the way, mijn Z10 kapte gisteren er mee rond 30%. Nou heb ik daar al tig dingen van gezien op het CB forum dus de tel ligt er nu aan de lader om helemaal vol te raken en dan gaat de batterij er voor een tijd uit. Eens kijken of het bij mij ook werkt
De eerste keer duurde het bij mij ook vrij lang voor het telefoonboek gesynchroniseerd werd, maar later werkt alles gewoon, het lijkt een kwestie van geduld te zijn....

• Miss_80
Oke. Vanmiddag in de auto heeft hij ongeveer 1 uur de tijd om het te doen :-D.

Verwijderd

Blackberry 10 heeft de term twentyfour-twentyeight . Dit houdt in dat het toestel 24-48 uur nodig heeft om kalm te worden en te kijken hoe je alles gebruikt want alle apps etc die draaien hebben afgeschermd geheugen en een plek op de processor gereseveerd als het ware en het toestel zal het gebruik per app daarop gaan aanpassen en daarom is je batterij de eerste dag super snel leeg en soms met 3-5% per uur maar na 2-3 dagen is het gesetteld en zie je ook dat je geheugen wat ooit 1,2Gb vrij was rond de 900-1000 gaat zitten of lager.

De batterij hangt op 30% is of twee dagen wachten en kijken wat het doet maar de beste oplossing is batterij geheel opladen en dan instellingen-beveilinging - beveiligingsopschoning maar dan begin je weer
vanaf scratch. Dit had android ook wel met custom roms dat je toestel altijd op 100% moest flashen en maar ook je batterij status moest verwijderen anders was je batterij snel leeg of toestel stopte met een bepaald percentage. Is gewoon software matig probleem.

• Miss_80
Thanks. Ik ga het 2 dagen aankijken en dan zien we wel even verder. Toevallig ook een oplossing voor het probleem dat ik de LinkedIn profiel foto's maar niet te zien krijg in de contactenlijst?

Bij een enkelling werkt het wel, maar het meerendeel gewoon niet terwijl de Xperia ze wel laat zien. Ik snap het niet. Sommige contactpersonen had ik wel in mijn lijst staan (gesynchroniseerd via mijn gmail business app) en andere niet. Het is niet zo dat dan het ene type contact (linkedin only) wel de foto's laat zien en de andere niet. Ook bij de LinkedIn-only contacten geldt dat de 1 wel een foto laat zien en de ander niet.

Het is een luxe probleem, I know, maar ik vind het irritanter dan ik dacht >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubén89
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-09 19:33
@nlb
Is het je echt gelukt om ING zo ver te krijgen dat zij (ING) gaat overleggen over het uitbrengen van de ING app voor BB10 (android-port)?

Dell™ Precision 7550 | Intel® Core™ i7-10875H | Nvidia® Quadro® RTX3000 | 64GB Kingston® HyperX® Impact DDR4-2933MHz | Intel® Wi-Fi 6 AX201 | 1TB Samsung™ SSD 970 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miss_80
gdl schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 09:37:
[...]
De eerste keer duurde het bij mij ook vrij lang voor het telefoonboek gesynchroniseerd werd, maar later werkt alles gewoon, het lijkt een kwestie van geduld te zijn....
Nog even hierop terug komend, het is inderdaad gelukt. tegen de tijd dat ik thuiswas waren al mijn contacten overgenomen. wat me wel opviel is dat alle telefoonnummers van mijn contacten al een aparte entrie worden vermeld. Dus mensen waarvan ik zowel een vast als een mobile nr heb staan nu 2 keer in de lijst. Dat had ik met de vorige telefoon niet. Dan liet ook de Opel mijn contacten 1-malig zien en moest ik vandaar uit kiezen welk nummer ik wilde bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gdl

gdl

Tweety1,

Ik zie hetzelfde gebeuren, er staat een M of H o.i.d. achter het nummer bij verschillende nummers van een contact.

Zal wel een BB 10 feature zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rubén89 schreef op dinsdag 03 september 2013 @ 22:33:
@nlb
Is het je echt gelukt om ING zo ver te krijgen dat zij (ING) gaat overleggen over het uitbrengen van de ING app voor BB10 (android-port)?
ZE NEMEN HET IN BERAAD EN KOMEN ER OP TERUG MAAR WE ZIJN ALWEER EEN WEEK VERDER.

HOE MOEILIJK KAN HET ZIJN HEB ZE SCREENSHOTS VERZONDEN EN INFO EN BAR FILE MAAR WIE WEET. MIJ MAAKT HET VERDER NIET UIT HET WERKT BIJ MIJ.

Hier even een link voor ING ook hier dan ook eentje voor ABN-AMRO

Als er mensen zijn die nog apps zoeken die veilig zijn dan hoor ik het wel dan zal ik ze uploaden. Let wel op alleen gratis apps geen paid ones :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2013 20:04 ]

Pagina: 1 ... 19 ... 48 Laatste