Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vidra
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-10 18:06

Vidra

Vragen?

intricate schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 14:30:
BBM BB10 Tweakers NL group QR-code:
http://www.flickr.com/photos/92665014@N04/9259760355/

PS: ik ben hier (nog) niet bekend mee hoe BBM groepen werken, dus ff aanzien ;-)
Zal em ook in de Q10 draad posten
Het werkt ;) Inmiddels 12 mensen 8)

Executive Director | aan mijn uitspraken kunnen geen rechten worden ontleend! | Build: AMD 7800X3D - 32GB - AMD RX 7900XTX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-10 09:33
Gisteren een ongelofelijke deal gemaakt.....heb mijn galaxyS3 geruild tegen een Q10!!!! die ik overigens aan mn zoon heb gegeven hahaha, of die man was dronken of hij snapt t gewoon niet, anyway mijn zoon weer blij :)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds gister een z10 en komende van een bold 9900 is dit echt een TOP toestel, zit alleen met 2 vragen, ik heb bebuzz geinstalleerd netjes volgens mij alles ingesteld alleen wordt nog steeds mijn standaard geluiden/LED flashes gebruikt bij bijvoorbeeld whatsapp/mail/FB, enz... iemand een idee?? heb versie 1.5.31.2235 uit de appworld
2de weet iemand een goeie tool om je 3g verbruik bij te houden, heb meerdere android apps geprobeerd maar die werken toch niet lekker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 25-09 07:34
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 15:46:
Ik heb sinds gister een z10 en komende van een bold 9900 is dit echt een TOP toestel, zit alleen met 2 vragen, ik heb bebuzz geinstalleerd netjes volgens mij alles ingesteld alleen wordt nog steeds mijn standaard geluiden/LED flashes gebruikt bij bijvoorbeeld whatsapp/mail/FB, enz... iemand een idee?? heb versie 1.5.31.2235 uit de appworld
2de weet iemand een goeie tool om je 3g verbruik bij te houden, heb meerdere android apps geprobeerd maar die werken toch niet lekker...
Gefeliciteerd met je Z10 :)

Vwb BeBuzz: controleer of je geluiden in het instellingen menu uitgeschakeld zijn en je de BeBuzz app wel open hebt staan. Momenteel kunnen apps nog niet op de achtergrond draaien. Daar komt met BlackBerry OS 10.2 wel verandering in :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-02-2021
Vidra schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 23:46:
[...]

Het werkt ;) Inmiddels 12 mensen 8)
16 ondertussen :D
Verwijderd schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 15:46:
Data Check Pro vind ik een fijne, deze hoef je ook alleen maar op te starten als je je telefoon opstart, hij houdt het dan op de achtergrond bij, dus je hoeft em niet als active frame geopend te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2023
dave1972 schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 09:16:
Gisteren een ongelofelijke deal gemaakt.....heb mijn galaxyS3 geruild tegen een Q10!!!! die ik overigens aan mn zoon heb gegeven hahaha, of die man was dronken of hij snapt t gewoon niet, anyway mijn zoon weer blij :)
Had ik maar zo'n vader! :P Maar inderdaad.. dat is een rare ruil. Die S3 is toch ook een jaar oud en in gebruik? Doe je goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iBenshi schreef op vrijdag 12 juli 2013 @ 15:57:
[...]

Gefeliciteerd met je Z10 :)

Vwb BeBuzz: controleer of je geluiden in het instellingen menu uitgeschakeld zijn en je de BeBuzz app wel open hebt staan. Momenteel kunnen apps nog niet op de achtergrond draaien. Daar komt met BlackBerry OS 10.2 wel verandering in :D
Thanks!!!

En that did the trick hij reageert nu op de instellingen van Bebuzz, thanks...

@intricate
idd een mooie app, heb hem nu draaien... thanks

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2013 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hoe zit dat nu precies met updates als je een losse Z10 koopt bij een Nederlandse webwinkel? Ik lees overal (m.n. vanuit Amerika) dat carriers tussen die upgrades zitten en dat ze dus niet direct van Blackberry komen. Krijg je ze als je een losse telefoon koopt wel gewoon gelijk, direct van de fabrikant?

De Z10/Q10 laten me toch niet los, ondanks dat ik zeer grote twijfels heb over het platform :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-10 21:22
Bigs schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 13:27:
Hoe zit dat nu precies met updates als je een losse Z10 koopt bij een Nederlandse webwinkel? Ik lees overal (m.n. vanuit Amerika) dat carriers tussen die upgrades zitten en dat ze dus niet direct van Blackberry komen. Krijg je ze als je een losse telefoon koopt wel gewoon gelijk, direct van de fabrikant?

De Z10/Q10 laten me toch niet los, ondanks dat ik zeer grote twijfels heb over het platform :)
Hoe snel de updates komen hangt af van welke simkaart je erin stopt. Als je gewoon een Europees model hebt en je stopt een T-mobile simkaart erin, krijg je de updates via T-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Gtoniser schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 13:44:
[...]

Hoe snel de updates komen hangt af van welke simkaart je erin stopt. Als je gewoon een Europees model hebt en je stopt een T-mobile simkaart erin, krijg je de updates via T-mobile.
Ok, dus het hangt toch altijd van de carrier af.. matig (en onnodig). Gezien de verkoopcijfers kan ik me voorstellen dat het animo bij providers niet echt hoog is om heel veel capaciteit aan die updates te besteden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bigs schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 13:27:

Dit is alleen in Amerika een drama AT&T staat gewoon onder druk van Apple welke ze zeer veel verkopen en geloof me dat er deals worden gemaakt om een bepaald quotum te halen en dus heeft men echt geen belang in de verkoop van de Z10 of SS4 en dat hebben ze ook al duidelijk laten blijken. T-Mobile en Verizon hadden hun zaakjes beter voor elkaar mede omdat t-mobile geen apple verkocht maar voordat men Blackberry ging verkopen mocht t-mobile apple verkopen. Het is een mooie markt en AT&T verkoopt erg veel Apple waardoor de verkoop van Apple juist daar stijgt en in de rest van de wereld snel daalt.

Amerika is ook waar Blackberry hoopte een beetje verkoop uit te halen en dat is door allerlei rompslomp en gedoe etc helemaal mis gegaan. in Europa ging het goed vooral in UK/Frankrijk en Duitsland maar US was
heel erg en moet zeggen de media was ook meteen pro apple en anti -Blackberry van het begin en het begint sinds een maand wat rustiger te worden en de prijzen gaan allemaal vet naar beneden bij de providers dus wie weet heeft dat een positieve werking heeft voor de komende maanden.

.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2013 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-10 16:40

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Bigs schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 16:03:
[...]

Ok, dus het hangt toch altijd van de carrier af.. matig (en onnodig). Gezien de verkoopcijfers kan ik me voorstellen dat het animo bij providers niet echt hoog is om heel veel capaciteit aan die updates te besteden.
Je kan ook zelf Leaks er op zetten, alleen gaat dit dus niet "Draadloos" en moet je zelf met BB Link een BackUp van je toestel maken, ik heb zelf het niet in Europa / Amerika leverbare STL100-1 model, waardoor ik nooit Updates krijg via m'n provider en dit dus zelf moet doen met leaks.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
BlackBerry geeft trouwens 3 maanden gratis bellen via Skype cadeau :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blackberry terug in de Top 5 mobile brands met aandeel van 4.43% in the US market volgens statcounter en dat vanaf 1.49% op basis vanaf 19 juni 2013. Meeste schijnt afgesnoept te zijn van Apple.

Verkoop stijgt door prijsdaling blijkbaar die sinds vorige maand al begon en sinds een week doorzet. ik ben benieuwd of deze cijfers juist zijn als je nagaat dat blackberry aangeeft dat er maar 2,7 miljoen Z10 toestellen zijn verscheept of was dit BB10 :). Het kan ook te maken hebben met de Q10 lancering vorige maand in the US? en wellicht niet de juiste cijfers qua verkoop US market.

----------------------------------------------------------------------------- Persoonlijk ----------------------------------

ik zie wel steeds meer mensen en zelfs van netwerksupport/ondersteuning dat ze een Blackberry hebben aangeschaft via de baas en zelf mensen van hoofdkantoor die langskomen heb ik al gezien met een Z10.
Nog maar 1x een Q10 maar die had al een Blackberry dus tel ik niet mee :)

Op de man al gevraagd waarom de omzwaai en krijg meteen te horen goed geluid, bereik en natuurlijk hoe alles werkt en samen met een collega al wat photo's vergelijk gedaan en zijn beiden dol op timeshift met de kids en de bewerking software welke erg goed is.

Ik moet ook zeggen ik heb toch mooie foto's waar de druppels nog mooi in de lucht hangen en er geweldig uitzien in close up. Ook dat water langs de voetjes van onze 3 jarig kereltje in bad afgelopen weekend is echt geweldig. Love timeshift !.

Ik ben nog steeds super tevreden met dit toestel en sexy keyboard en na 4 maanden geen enkele spijt dat ik geen android heb gekocht en stiekum ook wel blij omdat het virtuele keyboard veel beter is dan op de samsung en het toestel heeft geen home button waardoor je steeds moet switchen van apps. Ik kan me ook niet voorstellen dat niemand dit eerder bedacht heeft en voelt na paar dagen natuurlijk aan dat als ik weer een android mag testen en proberen dat ik denk van wat is dit toch oudbollig met die zelfde iconen weer.

Nu nog wat apps maar mis eigelijks niks mede omdat alles via de browser kan en miste even spotify maar met Deezer had ik betere ervaring en nu met die 64Gb heb ik al lekker veel muziek er op staan welke ik nu ook lekker stream via mijn stereo-surround set via wifi. 8) Cool toestel en had zo mijn twijfels toen ik het het toestel net had gekocht en op mijn fietsje zat maar dat is helemaal weg hoewel ik de HTC ONE ook best wel een mooi toestel vindt mits er BB10 op zou zitten _/-\o_

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 15-07-2013 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krmn
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 03-07-2023
heb ota update uitgevoerd ( software versie .2312)
aantal games werken nu niet oa jetpack joyride.

nog iemand hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Wat betreft veiligheid vind ik dit wel een interessant bericht. Ik zou denken dat men zich niet echt kan permitteren om (ook nog eens op een dergelijke simplistische, stiekeme manier) e-mail-wachtwoorden af te vangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

begintmeta schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 13:20:
Wat betreft veiligheid vind ik dit wel een interessant bericht. Ik zou denken dat men zich niet echt kan permitteren om (ook nog eens op een dergelijke simplistische, stiekeme manier) e-mail-wachtwoorden af te vangen.
POP / IMAP e-mail zonder SSL/TLS welke via je provider gaat zijn al een risico en daarnaast gaat het verder niet meer via de portal blackberry maar van je email provider. Het is niet via BIS behalve je pin, BBM etc.

Gebruik je daarnaast outlook.com/gmail/facebook etc weet men ook alles al van je.

Advies of op BES 10 of BIS op een bold 9900 of alleen BBM gebruiken :) of idd juiste manier instellen met
SSL/TLS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Het is alleen wel jammer dat BlackBerry een IMAP&SMTP-SSL/TLS service in eigen beheer totaal onnodig minder veilig maakt, toch? Waarom verzamelen ze inloggegevens (het maakt hiervoor ook niet uit of je server SSL/TLS gebruikt)?

[ Voor 33% gewijzigd door begintmeta op 18-07-2013 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt vooral als het naar iemand stuurt met een hotmail,gmail account :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik snap niet helemaal wat je bedoelt denk ik, ik zou niet weten wat MS/Google met mijn niet-hotmail/gmail-e-mail wachtwoorden te maken zouden hebben. net zo min snap ik wat BlackBerry ermee zou moeten (ik kan me wel wat voorsellen, maar IMHO zou men tenminste moeten waarschuwen en uitleggen(al is dat laatste lastig)).

Nu is het sturen van het wachtwoord kennelijk wel te omzeilen door 'advanced' instellingen te gebruiken bij het instellen van de client op de BB , maar toch...

[ Voor 113% gewijzigd door begintmeta op 18-07-2013 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menblack
  • Laatst online: 11-09 08:03
Zover ik weet stuurt BB10 eerst de credentials naar hun eigen server om te controleren of dit een BES10 activatie is. Zo niet gaat men verder met de normale instellingen.

Dat hier geen ssl/tls voor gebruikt wordt is wel onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BLACKBERRY Z10 € 360,00 en gratis levering via Amazon.co.uk Je krijgt wel een engels us lader maar die kun je gewoon kopen voor 10 euro.

Ik heb de Z10 nu 4 maanden maar als ik deze prijzen zie voor dit top toestel welke qua specs en bediening beter is dan de iphone 5. Dit is een koopje.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2013 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-09 10:52
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 13:16:
BLACKBERRY Z10 € 360,00 en gratis levering via Amazon.co.uk Je krijgt wel een engels us lader maar die kun je gewoon kopen voor 10 euro.

Ik heb de Z10 nu 4 maanden maar als ik deze prijzen zie voor dit top toestel welke qua specs en bediening beter is dan de iphone 5. Dit is een koopje.
:')
Bummer, zelf heb ik er €200,- meer voor betaald. Maarja, wel al 2 of bijna 3 maanden meer plezier van:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
  • Laatst online: 21-09 07:57
Verwijderd schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 13:16:

Hierbij geld alleen denk niet de actie van het 64gb kaartje.

Exit: Lees net dat de actie alleen geld bij Nederlandse toestellen die ook in Nederland gekocht zijn. Nu vraag ik mij af hoe dat dus zit met de diverse webshops die in de pricewatch staan. Veel van hen halen die toestellen uit het buitenland. Weet iemand hoe dat zit? Ik wil van de week de z10 halen ter vervanging van mijn htc one die gesneuveld is. Heb hem al eerder gehad en heb hem toen heel snel weer weg gedaan. Ga er nu dus toch weer 1 halen omdat die heel aantrekkelijk geprijsd is en met 64gb is het helemaal top! _/-\o_

[ Voor 36% gewijzigd door DaveD1109 op 20-07-2013 18:08 ]

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaveD1109 schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 17:36:
[...] Ik wil van de week de z10 halen ter vervanging van mijn htc one die gesneuveld is. Heb hem al eerder gehad en heb hem toen heel snel weer weg gedaan. Ga er nu dus toch weer 1 halen omdat die heel aantrekkelijk geprijsd is en met 64gb is het helemaal top! _/-\o_
Ik wou zelf eerst een lumia maar toen vond ik de HTC wel mooi maar toen kregen we een test toestel en uitnodiging van blackberry. ik was toen bijna verkocht. Ik heb het toestel toen nog een keer bekeken en wa2s overtuigd dat het wel een goede OS kan worden en moet zeggen na via maanden ben ik aardig overtuigd maar met 10.2 ben ik het helamaal :) Geweldig trouwens dat er in muziek en video een afspelen op ... functie is zodat je via je tv of stereo zet vanf je telefoon muziek/video kan doorzetten. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Laatst online: 07-10 16:49
Verwijderd schreef op zaterdag 13 juli 2013 @ 21:42:
[...]

Dit is alleen in Amerika een drama AT&T staat gewoon onder druk van Apple welke ze zeer veel verkopen en geloof me dat er deals worden gemaakt om een bepaald quotum te halen en dus heeft men echt geen belang in de verkoop van de Z10 of SS4 en dat hebben ze ook al duidelijk laten blijken. T-Mobile en Verizon hadden hun zaakjes beter voor elkaar mede omdat t-mobile geen apple verkocht maar voordat men Blackberry ging verkopen mocht t-mobile apple verkopen. Het is een mooie markt en AT&T verkoopt erg veel Apple waardoor de verkoop van Apple juist daar stijgt en in de rest van de wereld snel daalt.

Amerika is ook waar Blackberry hoopte een beetje verkoop uit te halen en dat is door allerlei rompslomp en gedoe etc helemaal mis gegaan. in Europa ging het goed vooral in UK/Frankrijk en Duitsland maar US was
heel erg en moet zeggen de media was ook meteen pro apple en anti -Blackberry van het begin en het begint sinds een maand wat rustiger te worden en de prijzen gaan allemaal vet naar beneden bij de providers dus wie weet heeft dat een positieve werking heeft voor de komende maanden.

.
Het is ook zo dat een iPhone alles wat Apple belooft kan in de VS, van Siri tot Passbook, en in de EU heb je haast niks aan, sterker nog sinds iOS5 is alles haast VS only.
Ik heb een iPhone maar ik zou zo een Z10 of Q10 nemen, zeker die laatste omdat die echt heerlijk typt (uitgetest).

Wie weet over 2 jaar, als mijn abo voorbij is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit moet je zien want een gast maar laat wel even wat zien wat een Z10 anders is dan de Iphone.

begin na 2.45 want het eerste stukje gaat over dude wat heb je daar dan weer? :)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2013 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
Mizgala28 schreef op zondag 21 juli 2013 @ 13:45:
[...]

Het is ook zo dat een iPhone alles wat Apple belooft kan in de VS, van Siri tot Passbook, en in de EU heb je haast niks aan, sterker nog sinds iOS5 is alles haast VS only.
Ik heb een iPhone maar ik zou zo een Z10 of Q10 nemen, zeker die laatste omdat die echt heerlijk typt (uitgetest).

Wie weet over 2 jaar, als mijn abo voorbij is :D
Je kan relatief eenvoudig naar een BlackBerry switchen met de cashback actie van BlackBerry. Voor een iPhone krijg je nog een behoorlijke som geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Als je een screendump maakt met de Z10 dan kan ik die alleen terugvinden in mijn "work"-gedeelte. Kan hem dus niet delen via WhatsApp, tenzij ik de foto zou mailen naar een prive-adres. Dat laatste is wat omslachtig en neem aan dat het simpeler kan. Kan ik niet instellen dat screendumps die gemaakt worden van iets dat geen "work" is, automagisch beschikbaar komen in het personal gedeelte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Goed nieuws!! http://www.bbhub.nl/6032/...meer-dan-20-marktaandeel/
Hoop dat het zo door blijft gaan!

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08-10 21:22
Statistieken van statcounter van 1 dag. Zo onbetrouwbaar als het maar kan dus :)
Als je naar de statistieken van alle omliggende dagen kijkt, dan staat samsung 5% boven BB nog steeds.
Dit is gewoon mooi weer willen zien.

Edit: ik kan die 20% zelfs niet eens terugvinden: http://gs.statcounter.com...B-daily-20130711-20130720

[ Voor 31% gewijzigd door Gtoniser op 22-07-2013 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Gtoniser schreef op maandag 22 juli 2013 @ 17:28:
Statistieken van statcounter van 1 dag. Zo onbetrouwbaar als het maar kan dus :)
Als je naar de statistieken van alle omliggende dagen kijkt, dan staat samsung 5% boven BB nog steeds.
Dit is gewoon mooi weer willen zien.

Edit: ik kan die 20% zelfs niet eens terugvinden: http://gs.statcounter.com...B-daily-20130711-20130720
Zo ver had ik het niet eens gelezen! 8)7

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blackberry groeit op veel markten en in the UK zitten ze nu rond de 16% en Samsung op 20%. Apple zit nog steeds aldaar op 47%.. Dit zijn de mobiele merken maar kijk je naar OS aandeel van de afgelopen maand zie je het volgende en dat is positief voor apple en Blackberry. je krijgt dan blackberry 16% samsung 31% en ios 47% Android verliest in verkoop de laatste maanden en Apple en Blackberry snoepen daar iets van af geleidelijk.

over het gehele jaar 2013 heeft blackberry meer dan 4% marktaandeel terug gewonnen op voornamelijk android en apple waarvan ios de laatste maanden ook weer goed verkoopt. Android is op dit moment de verliezer waarvan ik dacht dat dit apple zou zijn.

Dus doet blackberry het goed. Ja boven verwachting als je gaat kijken naar merken als Nokia (3% ) op de vierde plaats aldaar en de rest zoals HTC,LG volgen daar na.

Blijkberry doet het ook goed in Frankrijk en zelf in Nederland komt men dichter bij nokia en als men weet dat OS10 heel anders is dan de OS6 en 7 van Blackberry zijn ze allemaal verrast en erg tevreden over geluid en bereik. Blackberry zal toch meer moeten laten zien dat OS10 iets anders is dan RIM OS 7 dan alleen de nieuwe naam Blackberry.

Klanten nemen de blackberry niet omdat de OS steeds weer wordt vergeleken met os 6,7 en dat is het totaal niet en BB10 werkt sneller en beter dan beide concurrenten in gebruik waarbij de twee anderen meer apps hebben mis ik geen enkele wat apps .

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2013 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Sinds gisteren weer de trotse eigenaar van een z10! (heb het toestel al eerder gehad maar heb hem toen gelijk weg gedaan voor een android toestel) Nu mij nog aanmelden voor de 64gb actie. :P

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DaveD1109 schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 08:33:
Sinds gisteren weer de trotse eigenaar van een z10! (heb het toestel al eerder gehad maar heb hem toen gelijk weg gedaan voor een android toestel) Nu mij nog aanmelden voor de 64gb actie. :P
LOL - ik test elke maand een paar toestellen en sinds de Z10 wil ik niet meer terug naar android maar moet
ze wel even testen op het werk maar voelt steeds weer beetje verouderd aan qua bediening.

Waarom zit jij weer op de Z10.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-07-2013 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsyaboy
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 06-01-2023
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 12:08:
[...]

LOL - ik test elke maand een paar toestellen en sinds de Z10 wil ik niet meer terug naar android maar moet
ze wel even testen op het werk maar voelt steeds weer beetje verouderd aan qua bediening.

Als ik mag vragen, wat doe je precies voor werk? Lijkt wel alsof je BlackBerry 10 toestellen verkoopt aan bedrijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainwormNL
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 30-12-2020
Ik heb inmiddels al bijna 3 maanden mijn Z10. Super telefoon, mis alleen heel erg mijn spotify. Ik ben inmiddels opzoek naar een HTC One. Voor mensen die nog geïnteresseerd zijn in een Z10. Ik heb de mijne aangeboden staan op Tweakers.

V&A aangeboden: BlackBerry Z10 Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Verwijderd schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 12:08:
[...]

Nou mijn andere telefoon was gesneuveld en kreeg hem niet volledig vergoed. Ik kon van het bedrag wel een z10 halen dus heb ik dat gedaan! Was voor mij met de 64gb actief de beste optie! :+

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RainwormNL schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 13:12:
Ik heb inmiddels al bijna 3 maanden mijn Z10. Super telefoon, mis alleen heel erg mijn spotify. Ik ben inmiddels opzoek naar een HTC One. Voor mensen die nog geïnteresseerd zijn in een Z10. Ik heb de mijne aangeboden staan op Tweakers.

met die 64 gb pleur je het toestel vol of je gebruikt deezer als alternatief. Vindt deze qua album beheer ook beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

itsyaboy schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 12:42:
[...]

Als ik mag vragen, wat doe je precies voor werk? Lijkt wel alsof je BlackBerry 10 toestellen verkoopt aan bedrijven?
We verkopen ook Nokia Lumia, samsung en Apple phones en ben sinds de BB10 uitkwam een fan geworden van BB10 omdat deze zo lekker werkt maar meer niet. Heb android 1.6 tot 4.2.2 gebruikt maar als het nu gebruik dan ben ik weer blij met hoe mijn z10 werkt en dat is het eigelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 08-10 15:57
Mensen kijk eens naar de laatste leak,
http://forums.crackberry....-you-10-2-0-810-a-832983/
Draait echt lekker >:)

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik raad aan om stabiel een OS te draaien met 10.1.0.4687 en 2 sideloads :) Combi super.

10.2.x.x. is grappig maar niet alles werkt goed en zitten veel bugs maar kijken kan altijd en
daarna kun je weer terug naar dit verhaal met OS leak 10.1.0.4687 :)

----------------------- download -----------------------------------------------------------------------------------------------

STL100-2, STL100-3, STL100-4 MEGA LINK.:
https://mega.co.nz/#!LI8wRIAZ!ayt5sH...e42xPJzpst4Nqc

---------------------- download installeren -----------------------------------------------------------------------------------

Eerst een backup doen of helemaal niet :) en herstart toestel en geen pin in toetsen. toestel aansluiten op je pc. Start de executable file en na 30 seconden begint het installeren. Ga maar koffie zetten of broodje smeren. Nadat het toestel weer in zijn welkomstscherm staat met de vooropleiding dan is het klaar. Na alles door te hebben gelopen toestel even herstarten en je kan los.

Tip naam apparaat in setup even opschrijven en natuurlijk je gebruikersnaam/password voor app world.

----------------------------- we gaan verder met twee sideloads --------------------------------------------------------

1st http://ddpb.dauden.vn/ (download ddpb)
2nd ga naar setting in security en kies devolper mode en maak een pin aan 1234
3nd open ddpb en check of het ip adress gelijk is als in je toestel, zo niet even in ddpb aanpassen
4nd type pin 1234 en kies connect in ddpb, Na een paar seconden zie je dat de Z10 er staat.
5nd kies in ddpb te knop ADD en kies de gedownloade camera en clock.
6nd vink beide apps in ddpb aan en kies voor installeren. Na installatie even herstarten

Clock/alarm 10.2.0.284 Multi klok zodat je op verschillende dagen een tijd kan instellen.
https://mega.co.nz/#!dBkiHYzR!RVfPLV...4w7jQIFiiQ0YNs

Camera 10.1.0.2354 Deze camera is beter dan die in de leak.
https://mega.co.nz/#!aVlhjbBB!DTDb9i...5fMIvukU6wT0f0

succes

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2013 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
4687 draaide ik hiervoor en was idd ook goed.
Ik heb tot op heden geen bugs of rare dingen,alles werkt goed.
Ik lees op cb veel mensen met problemen zeker met restoren.
Wsl heb ik veel geluk want alles ging de 1 ste goed en alles werkt.
Enkel fb lukt niet echt en ik kan de apn niet aanpassen maar ik hou ervan om met nieuwe
dingen te prutsen. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Gunth op 29-07-2013 22:55 ]

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

RainwormNL schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 13:12:

Als het alleen Spotify is dat je mist, waarom doe je dit dan niet via de eerder genoemde SideLoad+ methode.

Werkt prima bij mij =).

https://twitter.com/JunkieXP/status/345183888898920448

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JunkieXP schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 06:53:
[...]

Als het alleen Spotify is dat je mist, waarom doe je dit dan niet via de eerder genoemde SideLoad+ methode.

Werkt prima bij mij =).

https://twitter.com/JunkieXP/status/345183888898920448
kun je deze nog herhalen, of linkje sturen waar staat hoe en van waar te sideloaden? heb Spotify wel draaiend op PlayBook via sideload (gebruikt de HTML-5 in een aangepaste browser), maar dat werkt niet op BB10..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-10 21:10
Vodafone pushed een update momenteel, 10.1.0.4181, helaas geen wifi in de buurt, dus vanavond even updaten. 142MB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maupertus
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:40
Kreeg net ook de push van Vodafone, maar hij geeft aan dat de servers onbereikbaar zijn. Zal het later nog een keer proberen. Weet iemand wat de grote veranderingen in deze build zijn?

Edit:
The new maintenance release has the following changelog:

Next/previous message navigation shortcut: use a simple gesture to quickly move to the last or next message without having to return to the full message list. Within any message in the BlackBerry Hub:
Swipe to the right and then down (like an upside-down L) to move forward to the next message
Swipe to the right and then up (like a backwards L) to move back to the previous message
Keyboard shortcut for last unread message: on the BlackBerry Q10 smartphone, pressing the “U” key in the BlackBerry Hub will take you to the last unread message
Email synchronization: ActiveSync and IMAP email users can adjust syncing preferences to keep emails on their BlackBerry smartphone for an unlimited time period
Two factor authentication for Twitter and LinkedIn: to improve security, if you have two factor authentication enabled for LinkedIn and Twitter, you’ll be sent a verification ID via a text message that you’ll enter into the settings when setting up those accounts
Addition of a search field in BlackBerry Remember: quickly search for items in the app
Support for simple passwords: simplified password entry from the lock screen and work space authentication prompts. The simple password feature utilizes a reduced keyboard layout containing only numeric characters and allows you to set a numeric PIN for your smartphone or work space password
New interactive tutorials:
Tutorial topics: swipe up from the bottom to close an app, swipe down from the top to reveal settings
Each tutorial provides text instructions and an opportunity to perform the gesture
IT policy to separate work and personal accounts in the BlackBerry Hub:
BlackBerry Hub Work displays only work-related accounts, like a work email account and enterprise instant messaging
BlackBerry Hub Personal displays only personal-related accounts, like a personal email account, SMS, BBM, phone calls and social media apps
Input support for “strokes” for Simplified and Traditional Chinese
Input and UI translation for Korean
BlackBerry World:
Ability to view video previews in landscape mode via HDMI out
UX enhancements
Recently viewed:
See up to the last 12 pieces of content you’ve viewed
Clear all recently viewed items or remove individual ones by long pressing and selecting delete viewed item from the context menu
Enable a private browsing mode that will disable both recent search tracking and recently viewed
My Wishlist:
Add items to your wish list from a content details page
Add up to 48 items to your wish list. When the 49th item is added, the first item added to the list is automatically removed
Facebook:
Newsfeed UI refresh
Ability to create a photo album before uploading a photo and upload a photo to a specific album
Ability to tag friends in photos that were previously uploaded
Twitter:
Content is automatically updated in all tabs without having to manually refresh
Improved search for top tweets, photos and related profiles
LinkedIn:
Import and invite contacts from your personal email address to connect on LinkedIn through the new Add Connections page in settings
Easily view the number of unread messages and invitations from the inbox page
UI improvements
View the details of companies you follow and follow suggested companies
Delete and archive messages in the inbox
See the most recent updates from your network when the app is minimized in Active Frames
Change your profile photo from the You page, the full screen view of your photo or the native picture viewer
Search by connection name, headline and company

[ Voor 91% gewijzigd door Maupertus op 30-07-2013 13:34 ]

Jezus saves and takes half damage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
Behoorlijk waslijst. Met mijn huidige OS heb ik af en toe nog last van random reboots. (laatste Vodafone OS voor deze release). Hoop dat die nu ook opgelost zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04-2021
TDCCBB schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 12:56:
Vodafone pushed een update momenteel, 10.1.0.4181, helaas geen wifi in de buurt, dus vanavond even updaten. 142MB
Zojuist geupdate hier op Vodafone. Om een vage reden kon de hub niet meer syncen met m'n Gmail dus heb m'n account eraf gegooit en opnieuw toegevoegd. Wat wel nieuw is, is dat het nu gebruik maakt van de 2-step verification (google accounts). Na het doorlopen van de check werkt 't weer prima :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
T Mobile ook 10.1.0.4181 alleen dan 148 MB , ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
  • Laatst online: 23-09 10:52
Ik vind de update nogal wat vlotter!
Alles gaat sneller lijkt wel. Minimaliseren van apps. HUB switchen enz.

Alleen als blijft hij de facebook verjaardagen weergeven als gebeurtenissen op het lockscreen en in de hub terwijl ik deze heb uitgeschakeld in de agenda app. In de agenda app zie ik deze niet verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• surindo
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 27-09 20:56
moet naar even een.t-mobile of kpn kaartje ergens lenen als ik het zo lees

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gunth schreef op maandag 29 juli 2013 @ 22:10:
4687 draaide ik hiervoor en was idd ook goed.
Ik heb tot op heden geen bugs of rare dingen,alles werkt goed.
Ik lees op cb veel mensen met problemen zeker met restoren.
Wsl heb ik veel geluk want alles ging de 1 ste goed en alles werkt.
Enkel fb lukt niet echt en ik kan de apn niet aanpassen maar ik hou ervan om met nieuwe
dingen te prutsen. :)
doe nooit een backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is de camera ik ben terug gegaan naar camera voor 25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet hoe de camera is van de MR update van BB10 maar de versie 4678 zat was ruis in en heb toen
onderstaande camera geinstalleerd van de laatste update in Nederland welke wel beter is en scherper. Ook waren de foto's wat lichter en soms te licht.

Doe er je voordeel mee en alarm is multi ,dus meerdere dagen en meerdere tijden. Ik ben alleen nog bezig om een NOG snellere browser van 10.2 te testen en voldoet deze dan plaats ik deze ook nog wel.

1st http://ddpb.dauden.vn/ (download ddpb)
2nd ga naar setting in security en kies devolper mode en maak een pin aan 1234
3nd open ddpb en check of het ip adress gelijk is als in je toestel, zo niet even in ddpb aanpassen
4nd type pin 1234 en kies connect in ddpb, Na een paar seconden zie je dat de Z10 er staat.
5nd kies in ddpb te knop ADD en kies de gedownloade camera en clock.
6nd vink beide apps in ddpb aan en kies voor installeren. Na installatie even herstarten

Clock/alarm 10.2.0.284 Multi klok zodat je op verschillende dagen een tijd kan instellen.
https://mega.co.nz/#!dBkiHYzR!RVfPLV...4w7jQIFiiQ0YNs

Camera 10.1.0.2354 Deze camera is beter dan die in de leak.
https://mega.co.nz/#!aVlhjbBB!DTDb9i...5fMIvukU6wT0f0

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2013 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=_QGAc1zOhBg&feature=player_detailpage]

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2013 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
Eerste dag testen met de MR update. Voelt wel snappy aan, so to say.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaveD1109
Bij mij draait hij ook soepel. Voorheen als je de lettergrootte aanpaste dan deed die dit ook bij Facebook. Werkt dat tegenwoordig niet meer?

DaveD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-09 08:16
Hmmm ik heb mijn Z10 geupdated alleen nu krijg ik mijn gmail niet meer aan de praat
Ik heb de accounts verwijderd en weer geprobeerd erop te zetten maar hij blijft zeuren dat de
IMAP server niet correct meer is of niet meer reageert.

Software release: 10.1.0.4181

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

helaas, ben m'n SMS historie kwijt na 10.1 MR update (Vodafone, via BB Link, incl backup daarvoor)
zie ook aparte artikel, nog geen fix / solution helaas, wel weer een beetje slordig van BlackBerry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Verwijderd schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 09:55:
[...]

kun je deze nog herhalen, of linkje sturen waar staat hoe en van waar te sideloaden? heb Spotify wel draaiend op PlayBook via sideload (gebruikt de HTML-5 in een aangepaste browser), maar dat werkt niet op BB10..
De SideLoad+ methode staat hier omschreven: http://forums.crackberry....rry10-817781/index76.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 10:51:
helaas, ben m'n SMS historie kwijt na 10.1 MR update (Vodafone, via BB Link, incl backup daarvoor)
zie ook aparte artikel, nog geen fix / solution helaas, wel weer een beetje slordig van BlackBerry
Geen probleem en ben wel blij met deze update want is wat sneller en batterij lijkt tot nu ook langer
mee te gaan maar wel vervelend dat dit je overkomen is en denk dat BB mensen een gratis app/game
moet geven voor backup van je hub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04-2021
Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 10:51:
Hoezo heeft BB Link geen backup gemaakt van je SMS berichten? Ik had klanten die juist melden dat BB Link redelijk safe was behalve bij custom/leaked versies van BB10.

*edit*
oh ik zie nu pas dit:
http://crackberry.com/los...es-101-mr-youre-not-alone

(tja ik had voor de zekerheid een backup gemaakt met m'n eigen app)

[ Voor 19% gewijzigd door falcon4ever op 01-08-2013 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

richards81 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 07:30:
Hmmm ik heb mijn Z10 geupdated alleen nu krijg ik mijn gmail niet meer aan de praat
Ik heb de accounts verwijderd en weer geprobeerd erop te zetten maar hij blijft zeuren dat de
IMAP server niet correct meer is of niet meer reageert.

Software release: 10.1.0.4181
toestel uit - batterij eruit en erin toestel start op en probeer het nogmaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
Iemand ook de melding in Instagram dat deze een update moet krijgen en anders stopt met werken per 6 augustus?

Weet dat er een workaround is op Crackberry, maar dat draadje is mij wat te lang voor een helder verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards81
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 24-09 08:16
Heeft helaas niet geholpen :(
Nog andere opties?
Verwijderd schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 15:35:
[...]

toestel uit - batterij eruit en erin toestel start op en probeer het nogmaals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Gisteren video calling via BBM getest met Big-Opti.
Werkt aangenaam goed.
Switchen van front -backcamera werkt netjes.
Geluidskwaliteit en beeldkwaliteit is goed.
Screensharing veroorzaakte wel een crash.
3G (3.6Mbps) veroorzaakte lag aan de ontvanger zijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

richards81 schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 16:49:
Heeft helaas niet geholpen :(
Nog andere opties?

[...]
Er schijnt dat je de HUB ook kan reseten wellicht kan dat helpen of anders de volgende twee opties;

backup contacten,media en settings en ga ervan uit dat je foto's op geheugen kaart zet anders die ook copieren en downloads.

Toestel via beveiliging en security wipe opnieuw installeren en backup terugzetten.

Denk dat er ergens een corrupte file is daarom ben ik ook meer voorstander op dit soort dingen via
een pc te update. je ziet dit ook wel eens bij apple/samsung maar via itunes even aansluiten en opnieuw installeren is ook mogelijk. LOL bedoel link _/-\o_ dus je hebt twee opties.

Het vervelende dat ik deze klacht nog niet ken en ben benieuwd of een reset hub mischien de oplossing is.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2013 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
en nlb deze kan je gerust installeren :) alles werkt super !!

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
dave1972 schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 10:54:
Idd BB is goed bezig met hun os :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Hierbij een update van de BBM BB10 Tweakers groep:

Wij kunnen weer leden ontvangen!
De groep kan slechts 30 leden groot zijn (BBM beperking)

Ik heb er een paar leden uit gezet, want deze waren niet actief in de groep, No Offense!
Wil hiermee ook zeggen dat wij een gezellige chatgroep zijn, en graag leden onvangen die ook wel van een gezellig gespekje/nieuwsfeitje houden, die veelal over, je raadt het al, BB10 en phones zal gaan.

Mocht ik je eruit hebben gezet en je bent het er niet mee eens, excuus, je kunt je gewoon weer aanmelden.

BlackBerry 10 Tweakers NL BBM Groep http://www.flickr.com/photos/92665014@N04/9259760355/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

intricate schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 15:09:

Wij kunnen weer leden ontvangen!
De groep kan slechts 30 leden groot zijn (BBM beperking)

BlackBerry 10 Tweakers NL BBM Groep http://www.flickr.com/photos/92665014@N04/9259760355/
hij lijkt wel weer vol, heb me net proberen aan te melden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dave1972 schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 10:54:
Ik heb het vanmorgen geinstalleerd en moet zeggenhet is de beste leak ooit die ik heb mogen ervaren en nu vond ik Blackberry 10 op bepaalde punten al goed maar nu is het helemaal los. Ik vindt het delen van foto's geweldig met de shortcuts.

Dit is een ervaring die me wederom blij maakt dat ik een Blackberry gebruiker ben. WoW en dat na 4 jaar android en apple is dit de BOM en het is nog niet eens officieel :) Blackberry loopt nu met allerlei veranderingen in de OS en kleine aanpassingen de concurrent voorbij qua OS gebruik.en gemak en dat dankzij een mooie fanbase van BB10 gebruikers die blackberry veel ideeen aandoet en die BB ook waar kan maken en dat bewijst met deze os 10.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Verwijderd schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 16:12:
[...]

hij lijkt wel weer vol, heb me net proberen aan te melden :'(
Er is nog plek, we zitten nu op 26 alweer, kom je er nog steeds niet in, pm mij je PIN, dan kan ik een uitnodiging uitsturen.

[ Voor 15% gewijzigd door intricate op 03-08-2013 19:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ICT-BB
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 08-04 17:50
Ik heb zo juist de laatste leak (10.2.0.1047) geinstalleerd. Krijg nu mijn back-up niet terug geplaats. BB-Link zegt dat de installatie niet is voltooid en dat de ik installatie app op het apparaat moet voltooien.

Iemand hier ervaring mee? Normaal lukt het me altijd om een leak te installeren met behoud van mijn gegevens.

OPGELOST- PC herstarten ( dat ik daar nog niet aan gedacht had 8)7 )

[ Voor 10% gewijzigd door ICT-BB op 04-08-2013 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Hoe werkt dat resetten van de hun nu echt? Als ik namelijk een keer tab dan opent hij natuurlijk direct dat bericht. Hoe doe ik dat dan vijf keer zonder dat hij iets zou openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
Oscar Mopperkont schreef op zondag 04 augustus 2013 @ 22:07:
Hoe werkt dat resetten van de hun nu echt? Als ik namelijk een keer tab dan opent hij natuurlijk direct dat bericht. Hoe doe ik dat dan vijf keer zonder dat hij iets zou openen?
Hub bedoel je wsl?
Van rechts in de bovenhoek naar het midden 5 maal na elkaar swipen .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

|:( Damn, ik keek niet goed, zag niet dat het een swipe was die van daar naar midden ging. Thx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
Instagram weer aan de praat overigens. Laatste bar geladen. 4.0.2. De oude sideload in een andere map geplaats. 4.0.2 via ddpb ingeladen en alles werkt. Deze update geeft ook melding wanneer je getagged bent in foto's, de videos bekijken werkt nu ook. Uploaden van video kan nog niet en de keyboard bug bij het reageren is ook nog niet verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook de 10.2.0.1047 versie draaien, draait goed zo op het eerste gezicht, heb alleen een probleem met een gmail account wat ik niet kan weggooien, na de update is die de wachtwoorden kwijt en die moet je dan invullen opnieuw, alleen als ik dat wil doen schiet die gelijk weer terug en kan ik hem niet verwijderen....
Hier staat: http://supportforums.blac...authenticate/td-p/2508991 mijn probleem ook beschreven, helaas nog geen reactie op...hebben jullie nog suggesties? een complete wipe doe ik liever niet natuurlijk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

In mijn hub heb ik regelmatig whatsappberichtmeldingen staan die ik niet weg kan krijgen. Openen, deleten etc. heeft allemaal geen zin en ook het trucje van het resetten van de hub werkt niet. Iemand enig idee hoe dat is op te lossen? Deed vanochtend een reset van hele telefoon, maar toen kreeg ik meteen weer een nieuw bericht binnen dat bleef hangen. Dat schiet dus ook niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Laatst online: 08-10 21:41

Apoca

Array Technology Industry

Zijn er mensen die van een 9900 afkomen en totaal niet kunnen wennen aan de Z10? Wilde eigenlijk eerst voor de Q10 gaan vanwege het toetsenbord en de batterij, maar weet niet of dat dit de beste keuze is.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Apoca schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 14:47:
Zijn er mensen die van een 9900 afkomen en totaal niet kunnen wennen aan de Z10? Wilde eigenlijk eerst voor de Q10 gaan vanwege het toetsenbord en de batterij, maar weet niet of dat dit de beste keuze is.
Ik kom zelf van een 9900 en mist een aantal notificatie / app gerelateerde dingen. Ook het toetsenbord mis ik behoorlijk, maar ondanks dat ik hier een DAC (Q10 Dev edition) heb liggen, geef ik de extra scherm ruimte het voordeel van de twijfel mede door het flickety keyboard wat vooral stilstaand erg lekker werkt (on the Road kan ik niet wennen aan Full Touch Typing).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
Ik wacht met smart op de Z15. Hopen dat die slider in productie gaat. Best of both worlds. En ik was als een van de weinige verliefd op mijn Torch. Daarna over gegaan op een 9900 en nu de Z10. De grootte van het scherm is de reden om voor de Z10 te gaan en niet de Q10 te nemen. Maar typen op de Q10 is echt 10x beter dan de Z10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nack
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-09 11:02
Ik kom van een 9900 en heb ook de sprong gemaakt om de Z10 te proberen. En eerlijk, dacht nooit dat ik het virtueel toetsenbord zou verkiezen boven die van de 9900/Q10. Maar het is echt zo. Het werkt geweldig op de Z10!

Ja het enige nadeel is dat je niet blind kunt versturen. Blind typen gaat nog wel, maar op een on-screen toetsenbord moet je toch altijd even nalezen wat je hebt getypt. Dat gaat altijd op een fysiek toetsenbord nog beter... Maar nogmaals, ik had het nooit gedacht, maar ik zou niet meer terug willen naar een kleiner scherm. Groter ook niet overigens, de 4.2 inch is eigenlijk perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Laatst online: 08-10 21:41

Apoca

Array Technology Industry

@ JunkieXP; welke notificatie / app gerelateerde dingen mis je in OS10? Omdat me dat niet echt toestel gerelateerd lijkt. Merk je veel verschil trouwens in batterij duur, met de 9900 of is dit min of meer gelijk?

Mist trouwens niemand de trackpad, of is dat echt na een paar uur geen probleem meer?

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Samsung to offer BBM in Samsung App store for all GALAXY Smartphone.

Het grote voordeel van BBM je ziet duidelijk een D van Delivered en daarna de R van Read en dat heeft whatsapp niet en daarnaast wordt het niet opgeslagen zoals bij Whatsapp en gaat het allemaal via de
Blackberry server dus veilig :) en snel.

Bij whatsapp is het eerste vinkje opslag centrale en tweede vinkje afgeleverd op toestel.

Afbeeldingslocatie: http://cdn.crackberry.com/sites/crackberry.com/files/styles/w795/public/article_images/2013/07/blackberry-live-keynote-bbm2.jpg?itok=jKDHjwEU

[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2013 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Apoca schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 20:22:
[...]

Mist trouwens niemand de trackpad, of is dat echt na een paar uur geen probleem meer?
Het positioneren van je cursor midden in een stuk tekst blijft naar mijn mening een ramp met touchscreen toestellen, dus in dat opzicht mis ik de trackpad wel een beetje. De manier van cursor positioneren in BlackBerry 10 is echter wel een stuk handiger dan wat Apple in de iPhoen doet (met dat loepje). Het is niet zo snel als de trackpad maar wel werkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBenshi
Het grootse voordeel van BBM tov WhatsApp vind ik nog wel de groepschat. Dat is met BBM echt een stuk uitgebreider met ondersteuning voor meerdere chats in dezelfde groep, aparte foto sectie waar je op foto's kan reageren, lijsten maken en een gedeelde agenda. Echt super handig! Dat zou BlackBerry goed onder de aandacht moeten brengen zodra BBM op Android en iOS verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
Overigens is het downloaden van de Ghost Commander File Manager een raadzaam idee. In die tool kan je dus ook in de settings komen van de Android Runtime.

Als je dan met een bar van de originele google keyboard hun keyboard sideload. Dan kan je in de instellingen van de Android runtime die selecteren als standaard keyboard. Dan heb je in iedere android app een google keyboard. Met tot gevolg dat de comments functie op Instagram eindelijk werkt.

Ok, je hebt in android apps dan niet meer het fantastische Z10 toetsenbord, maar je hebt wel apps die werken. ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hildebrand
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 24-11-2023
BBM probleem na installatie.

Na installatie van BB10.2.0.1047 kom ik mijn BBM niet meer in. Hij blijft hangen bij "Uw BBM-informatie herstellen". Na enkele minuten: server tijdelijk onbereikbaar. Sluiten.
Heeft iemand ook deze ervaring met de nieuwste leak? Weet iemand hoe ik het probleem kan oplossen.
Het liefst zonder downgrade, want 10.2 bevalt me voor het overige uitstekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padrini
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 08-10 15:32
Het eerste dat je kunt proberen is een Security wipe te doen. Doet deze het daarna nog niet dan zou je kunnen proberen om deze versie opnieuw op de telefoon te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
hildebrand schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 15:18:
BBM probleem na installatie.

Na installatie van BB10.2.0.1047 kom ik mijn BBM niet meer in. Hij blijft hangen bij "Uw BBM-informatie herstellen". Na enkele minuten: server tijdelijk onbereikbaar. Sluiten.
Heeft iemand ook deze ervaring met de nieuwste leak? Weet iemand hoe ik het probleem kan oplossen.
Het liefst zonder downgrade, want 10.2 bevalt me voor het overige uitstekend.
Bbm channels vanuit de beta zone installeren,dit zou blijkbaar het probleem moeten oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hildebrand
Bedankt Padrini en Gunth voor jullie suggesties.

Een Security swip wil ik pas doen als alle andere manieren vruchteloos blijven. Het is een drastische stap en geen garnatie dat het de oplossing is.
De suggestie om BBM Channels vanuit de beta zone te installeren heb ik opgevolgd. Dit bracht geen verandering in het probleem.
BBM kan in BB10 niet verwijderd worden (hoewel het gisteren opeens wel het geval was; toen ik dit vanmorgen weer probeerde was het icoontje van 'verwijdering' weer verdwenen. Raar!), maar zelfs als dit wel lukt, dan lijkt herinstallatie geen oplossing.
Ik denk dat ik wacht tot er een nieuwe leak komt (of de definitieve nieuwe stabiele BB10.2 versie) en dan werkt hopelijk BBM ook weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP

JunkieXP

Hebben jullie, zonder WhatsApp Update ook ineens een Voice Icoontje links van de Tekstinvoer? Best Apart als het echt een semi OTA / Time Based update is?

Edit: CrackBerry bevestigd inderdaad dat dit zonder "Update" het geval blijkt: http://crackberry.com/bbm...rolls-out-voice-messaging

[ Voor 36% gewijzigd door JunkieXP op 08-08-2013 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hildebrand
Voor Padrini en Gunth,

Bij Crackberry ontdekte ik in een van de forums meerdere opmerkingen over BBM en de nieuwste leak 10.2.
Meerdere mensen signaleerde problemen. Een van de suggesties die ik daar tegen kwam was de volgende:

"Unplug your phone turn it off and back on. Close and restart link. Plug your phone back in, let it do it's thing. Now restore only app data. Once done restore the two others. Flash BBM channels again and your BBM should work."

Ik heb die suggestie gevolgd en warempel, vraag me niet hoe, maar hij werkte. Alles werkt weer zoals het hoort.
Het nieuwe OS ziet er prachtig uit. Kleine verbeteringen maken dat het allemaal soepel loopt. Ben erg tevreden. Bedankt nog voor het meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Oscar Mopperkont schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 11:29:
In mijn hub heb ik regelmatig whatsappberichtmeldingen staan die ik niet weg kan krijgen. Openen, deleten etc. heeft allemaal geen zin en ook het trucje van het resetten van de hub werkt niet. Iemand enig idee hoe dat is op te lossen? Deed vanochtend een reset van hele telefoon, maar toen kreeg ik meteen weer een nieuw bericht binnen dat bleef hangen. Dat schiet dus ook niet op.
Iemand enig idee? De melding blijft staan. Wat ik al heb geprobeerd:

- bericht proberen te deleten in hub
- hub resetten
- telefoon resetten
- nieuwe versie whatsapp installeren
- conversatie waar bericht naar verwijst leegmaken

maar niks helpt. Dat bericht krijg ik gewoon niet weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
hildebrand schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 07:09:
Voor Padrini en Gunth,

Bij Crackberry ontdekte ik in een van de forums meerdere opmerkingen over BBM en de nieuwste leak 10.2.
Meerdere mensen signaleerde problemen. Een van de suggesties die ik daar tegen kwam was de volgende:

"Unplug your phone turn it off and back on. Close and restart link. Plug your phone back in, let it do it's thing. Now restore only app data. Once done restore the two others. Flash BBM channels again and your BBM should work."

Ik heb die suggestie gevolgd en warempel, vraag me niet hoe, maar hij werkte. Alles werkt weer zoals het hoort.
Het nieuwe OS ziet er prachtig uit. Kleine verbeteringen maken dat het allemaal soepel loopt. Ben erg tevreden. Bedankt nog voor het meedenken.
Goed dat het is opgelost,ik had geen problemen met bbm maar had gelezen dat het met channels beta te
installeren bij de meeste die problemen hadden was opgelost.
@oscar; ik denk dat je wel alles hebt gedaan wat je kan doen behalve een fresh instal van het os zelf.
Als de rest van whattsapp werkt zou ik het bericht laten staan,mss lukt het later wel om te verwijderen.
Heb je soms een app zoals hub++ of bbuzz ivm meldingen? Het is mss een instelling ergens.

[ Voor 3% gewijzigd door Gunth op 08-08-2013 10:47 ]

Pagina: 1 ... 18 ... 48 Laatste