Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glaaj
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-10 09:56
Ik ben momenteel al aan het orienteren voor een nieuwe smartphone ook al mag ik pas verlengen tegen het eind van het jaar. BB10 ziet er interresant uit en het heeft tot nu toe alle functionaliteit die mijn smartphone moet hebben.

Hoe werkt volgens jullie de whatsapp applicatie voor BB10? Ik heb een jaar windows phone 7.8 geprobeerd, de whatsapp applicatie daarvan is ronduit bagger te noemen aangezien hij ontiegelijk traag is en een hoop functies mist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 02-10 09:33
Dan zou ik wachten tot einde jaar, er schijnt een nieuw toestel aan te komen van BB10 met een quadcore, als je dat niet wil ( wachten) dan is de BB Z10 of Q10een goeie keus, zelf heb ik ook de overstap gemaakt van de S3 naar de Z10 en whatsapp werkt gewoon goed, snel met push etc. Heb nog totaal geen spijt gehad om van android naar BB over te stappen :)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glaaj
Ik ben tevens wel en niet geïnteresseerd in quad core processoren. Mede door windows phone, de huidige top modellen 920, 8x etc hebben relatief oude processoren maar die draaien als een zonnetje (mn vader heeft een 920 en ik heb er af en toe mee zitten kloojen :P). Dus in dat opzicht is de optimalisatie van het OS mij veel belangrijker dan een processor die krachtiger is maar niet 100% wordt benut.

Op het moment gebruik ik een S2 van samsung, het toestel bevalt me prima maar Android trekt me niet meer. Zoals al eerder gezegd een Windows phone toestel ook niet, het OS zelf is fantastisch en loopt vloeiend maar de whatsapp applicatie is een drama. Verder lijkt de Q10 mij wel interresant vanwege het toetsenbordje al heb ik er nog nooit een gebruikt O-).

Edit:

Iets waar ik mij ook ontiegelijk aan ergerde was het feit dat ik de ''ringtone'' van whatsapp of welk ander third party app dan ook niet kon veranderen. Het maakte dus niet uit of het iets van facebook, kik of whatsapp was. Elke third party app maakte exact het zelfde geluidje en trilling, en dat gaat na verloop van tijd behoorlijk irriteren. Nu heb ik op internet wel gezien in diverse filmpjes dat dit beter is geregeld binnen BB10, wat is jullie ervaring hiermee?

[ Voor 23% gewijzigd door glaaj op 19-06-2013 13:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Ik zelf ken alleen de windowsphone van 7.0 en dus ook die versie van whatsapp, die was idd niet je van het, die van de BB is vele malen beter en zal alleen nog maar beter worden denk ik. Wat betreft de Z10 of Q10....tsja ik vind toetsenbordjes weer niks maar heeft ook ze weer zn voordelen en een groot voordeel van de Q10 is dat als je intikt Call miep dat je die dan ook direct kan bellen, zelfde geldt voor mail, statusupdates voor FB etc. De Z10 heeft dat ook maar je moet dan eerst de zoekfunctie aantikken en dan pas invoeren wat je wilt doen. Voor mij was het scherm belangrijk, ik kom van een 4,7 inch en wilde ook weer niet te veel achteruit gaan qua formaat.

Daarbij werkt het toetsenbord op de Z10 uitermate goed, batterijduur kan nog wel eens een probleem worden als je een heavy user bent, je moet hem dan echt wel als je hem smorgens vol van de lader haalt in de middag nog even aan het zuurstof hangen. Ik heb echter http://www.ebay.nl/itm/33....m1497.l2649#ht_925wt_906 erbij gekocht en is echt de moeite waard :)

Facebook whatsapp linkedin, email zijn allemaal in te stellen op verschillende tonen, ook custom tones :)

[ Voor 4% gewijzigd door dave1972 op 19-06-2013 13:33 ]

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

glaaj schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:20:

Iets waar ik mij ook ontiegelijk aan ergerde was het feit dat ik de ''ringtone'' van whatsapp of welk ander third party app dan ook niet kon veranderen. Het maakte dus niet uit of het iets van facebook, kik of whatsapp was. Elke third party app maakte exact het zelfde geluidje en trilling, en dat gaat na verloop van tijd behoorlijk irriteren. Nu heb ik op internet wel gezien in diverse filmpjes dat dit beter is geregeld binnen BB10, wat is jullie ervaring hiermee?
Je kunt bij de Z10 per applicatie (dus ook WhatsApp) bepalen of de notificatie bestaat uit geluid, en/of trillen. Geheel naar eigen smaak aan te passen. Je kunt zelf het geluidje kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glaaj
Heavy user hangt een beetje af van de dag, als ik onderweg ben kan het wel eens zijn dat ie leeg gaat, maar ik ben max 1 uurtje onderweg per keer dus dat zal het probleem niet zijn. Daarbij ben ik vrijwel altijd voorzien van een oplaadpunt, zij het een stopcontact of via mn laptop als ik op school ben of waar dan ook.

Het toetsenbordje ben ik ook nog niet helemaal over uit, het scherm formaat van de Z10 is gewoon ideaal, ik merk het met mn S2 (4.3 inch) en de 920 van mn vader (4.5 inch). De 920 is net iets te groot om comfortabel met een hand te bedienen al heeft W8 er niet zo'n last van. Ik wil perse ook niet groter dan 4.3inch-ish.

Het toetsenbordje neem ik in de overweging aangezien het grootste gebruik van mn telefoon ligt in het tikken van e-mail of andere tekst berichten.
Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:36:
[...]
Je kunt bij de Z10 per applicatie (dus ook WhatsApp) bepalen of de notificatie bestaat uit geluid, en/of trillen. Geheel naar eigen smaak aan te passen. Je kunt zelf het geluidje kiezen.
Wat een verademing :*) ik denk dat dit toch het laatste stukje is wat ervoor zorgt dat de overstap naar BB10 een feit zal worden, nu nog welk model

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Net een mail gekeregen dat ze mijn documenten goed hebben ontvangen, dus denk nog een weekje voordat het 64gig kaartje binnen is :)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janzeeschuimers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
dave1972 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 15:51:
Net een mail gekeregen dat ze mijn documenten goed hebben ontvangen, dus denk nog een weekje voordat het 64gig kaartje binnen is :)
+1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddieva
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15-03-2023
dave1972 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 15:51:
Yes hier ook! Ik hoop dat die snel komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eddieva schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 16:44:
[...]

Yes hier ook! Ik hoop dat die snel komt
Me 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dave1972 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 13:06:
Dan zou ik wachten tot einde jaar, er schijnt een nieuw toestel aan te komen van BB10 met een quadcore, als je dat niet wil ( wachten) dan is de BB Z10 of Q10een goeie keus, zelf heb ik ook de overstap gemaakt van de S3 naar de Z10 en whatsapp werkt gewoon goed, snel met push etc. Heb nog totaal geen spijt gehad om van android naar BB over te stappen :)
Sluit ik me bij aan na 4 jaar android.

o even voor de Quad Lovers :)

Quad-core is niet automatisch sneller in veel gevallen en meer kernen ook niet. Zo is de HTC X (dual) sneller in zijn processing dan de HTC X plus in MFLOPS (linpack) en op grafisch gebied vraagt de HTC X plus meer vermogen van de batterij. ook alle cores zijn niet boeien mede omdat alleen windows twee kernen tegelijk kan gebruiken maar dan zit je nog met de games en apps welke allemaal dit weer niet doen.

Het is dus een goede zet geweest van blackberry om te kiezen voor 1,5 Ghz en 1,2 Ghz om te gebruiken op een dual-core mede omdat dual toch zuiniger is vaak en ook omdat meer snelheid ook met batterij vermogen kost. Wordt multitasking hier beinvloed, Nee want BB houdt veel in het geheugen vast waardoor android apps bij de 2de keer zeer snel starten als voorbeeld.

Dus laat je niet gek maken door snelheid. Elke mobiel met 1,2 Ghz is super en voor android/apple is 768 Mb voldoende en voor windows iets meer en Blackberry met alle apps in het geheugen moet wel met minimaal 1500 Mb. ;w

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2013 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-06-2019
Volgens een RBC-marktanalist gaat Blacberry dit jaar 14 miljoen Blackberry 10-telefoons verkopen. Al met al een respectabel aantal. Blackberry moet zich echter meer concentreren op het uitbrengen van native applicaties. Op dit moment ben ik van mening dat er te veel Android-apps zijn geport. Dit gaat ten koste van de kwaliteit. Het Blackberry 10 OS komt dan niet helemaal tot zijn recht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nack
  • Laatst online: 14-09 11:02

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-10 09:54

NvU

Ik heb vandaag mijn zwarte batterydoor binnen gekregen. En hij is echt fantastisch, dit lost precies mijn probleem op wat ik had op de originele witte die is veel te glad.
Deze ligt fantastisch in de hand en blijft ook veel stabieler liggen in mijn hand, zodat het typen veel makkelijker gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
En staat nog errug mooi ook, wit met zwart, jammer dat ik geen witte kan hebben ivm nijn werk anders had ik precies het zelfde gedaan :)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu ook voor NL Skype users op BB10: gratis 3mnd Skype World unlimited abbo..

Zie http://t.crackberry.com/s...imited-world-subscription

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gekke is dat het nog steeds preview is maar dat komt denk ik ook dat men stiekem bezig is met een native app welke wellicht met de HUB en BBM gaat samenwerken want dat zou de BOM zijn zowel voor Blackberry als voor Skype.

Maar de App werkt wel goed maar ik heb het vermoeden dat er opeens een native skype is.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2013 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark04
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-10-2022
Reacties op foto's in een BBM groep komen bij mij niet in de HUB. Erg irritant want nu mis ik updates omdat ik er zelf aan moet denken om BBM te openen.

Iemand tips om deze reacties ook in de HUB te krijgen? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Mark04 schreef op zondag 23 juni 2013 @ 14:18:
Reacties op foto's in een BBM groep komen bij mij niet in de HUB. Erg irritant want nu mis ik updates omdat ik er zelf aan moet denken om BBM te openen.

Iemand tips om deze reacties ook in de HUB te krijgen? Alvast bedankt!
Is er nog niet tis tenslotte nog beta :)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand al geheugenkaaartje ontvangen van 64Gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb SW versie 10.1.0.2312 en heb nog steeds dat het toestel tijdens het laden soms spontaan aan gaat. Ik laad hem 's nachts op, als hij uit staat, maar 's ochtends is hij aan... Hebben meer mensen hier (nog) last van?

Wat betreft spontane reboots: Ik heb het toestel sinds 25 april, 2 maanden dus en heb in totaal 2x een spontane reboot gehad, beide toen de Z10 nog op 10.1.0.273 draaide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, nog geen 64GB kaartje ontvangen. Wel vorige week de papieren ingestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU

NvU

Nee nog niets in de post gezien.
Alleen de mail dat ze mijn documenten ontvangen hadden en in orde waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Ook nog niks, maar nu las ik ook op CB dat die 64gig kaartjes voor nogal wat drain zorgen?

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU

NvU

Ik heb een 64Gb kaartje in mijn Z10 zitten heb nergens last van heb niet het idee dat mijn batterij veel korter is dan normaal.

ik weet wel dat die Battery Guru en BeBuzz hele tijd switchen van tijden enz ik weet niet of iedereen dat heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Nee Bebuzz heb ik geen last guru gebruik ik eigenlijk niet :)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 13:58
Verwijderd schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 23:13:
[...]

Sluit ik me bij aan na 4 jaar android.

o even voor de Quad Lovers :)

Quad-core is niet automatisch sneller in veel gevallen en meer kernen ook niet. Zo is de HTC X (dual) sneller in zijn processing dan de HTC X plus in MFLOPS (linpack) en op grafisch gebied vraagt de HTC X plus meer vermogen van de batterij. ook alle cores zijn niet boeien mede omdat alleen windows twee kernen tegelijk kan gebruiken maar dan zit je nog met de games en apps welke allemaal dit weer niet doen.
Als je het over de HTC One X en One X+ hebt, beide toestellen hebben in EU een Tegra3 Quadcore. Als je de dualcore (VS) vergelijkt met een quadcore dan vergelijk je een Tegra3 (Cortex A9) met een Snapdragon (Cortex A15). Je kunt die CPU/chips niet direct vergelijken zoals jij hierboven doet. Waar de Snapdragon het beter doet met Linpack, zul je zien dat de Tegra3 het veel beter doet met games.

De cores zijn wel degelijk boeiend, niet alleen Windows maar ook Android maakt wel degelijk tegelijk gebruik van de meerdere cores, ook met single core apps/games heb je nog voordelen:

Can my single-threaded application benefit from multiple cores? How?

Even a single-threaded application can benefit from parallel processing on different cores. For example, if your application uses a media server, then the media processing and your UI rendering application logic can run on different cores at the same time. Also, the garbage collector can run on a different core

Wel voegt een quadcore A9 weinig toe ten opzichte van een dual core A15. Interessanter wordt het als je een quadcore A15 in de vergelijking meeneemt. Neemt niet weg dat de huidige generatie cpu's ruim voldoende zijn voor de gemiddelde gebruiker en dat quad-core meer een marketing argument lijkt.
Het is dus een goede zet geweest van blackberry om te kiezen voor 1,5 Ghz en 1,2 Ghz om te gebruiken op een dual-core mede omdat dual toch zuiniger is vaak en ook omdat meer snelheid ook met batterij vermogen kost.
Twee keer hetzelfde argument maakt je punt niet sterker ;). Ik denk eerder dat het niet veel uithaalt of je telefoon een Snapdragon of Tegra3/Exynos gebruikt. Beiden zijn snel genoeg en de meeste batterijcapaciteit wordt toch door het scherm/netwerk gebruikt.
Wordt multitasking hier beinvloed, Nee want BB houdt veel in het geheugen vast waardoor android apps bij de 2de keer zeer snel starten als voorbeeld.
Snel apps starten/hervatten/op de voorgrond zetten verschilt wezenlijk van elkaar en allen hebben ze misschien een relatie met multitasken, maar het is niet hetzelfde.
Dus laat je niet gek maken door snelheid. Elke mobiel met 1,2 Ghz is super en voor android/apple is 768 Mb voldoende en voor windows iets meer en Blackberry met alle apps in het geheugen moet wel met minimaal 1500 Mb. ;w
Voor een high-end Android is 768MB echt te weinig, zie bijvoorbeeld de klachten over de S3 en de snelle reactie van Samsung door in de S3 LTE en S4 2GB RAM te steken. Daarom is het ook zeker goed dat BB 2GB RAM in de Z10 heeft gestopt.

Waarom ik zo diep op je post inga? Je bent erg positief over de Z10, maar soms heb ik het idee dat je naar de oplossing (BB/Z10) toeredeneert in plaats van een zo objectief mogelijk naar de feiten of nieuwsberichten te kijken. Zo kunnen we ook een hele discussie starten over verkoopcijfers versus marktaandeel, maar dat er één zonder einde. Niet dat de Z10 slecht is, maar het is ook niet de wondertelefoon waar ik zelf op had gehoopt.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pegagus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-10 14:56
Bij typhone.nl krijg je in combinatie met een flex zakelijk abonnement een Z10 gratis. Nu is dat een regelrechte werelddeal, maar ik twjfel nog.

Momenteel heb ik een Nokia 808 pureview, die het op zich nog prima doet. De camera gaat nooit geëvenaard worden door de Z10, maar twee andere belangrijke punten zijn synchronisatie met lokaal geinstalleerde Outlook en de navigatie.

Iemand die daar iets zinnigs van kan zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04-2021
pegagus schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 13:52:
Bij typhone.nl krijg je in combinatie met een flex zakelijk abonnement een Z10 gratis. Nu is dat een regelrechte werelddeal, maar ik twjfel nog.

Momenteel heb ik een Nokia 808 pureview, die het op zich nog prima doet. De camera gaat nooit geëvenaard worden door de Z10, maar twee andere belangrijke punten zijn synchronisatie met lokaal geinstalleerde Outlook en de navigatie.

Heb zelf geen ervaring met de Outlook synchronisatie maar de navigatie is ok.

Via de Maps applicatie heb je gewoon turn-by-turn navigatie wat op zich best redelijk werkt. Vergeleken met Google Maps/Navigation voelt het misschien wat simplistisch aan maar goed in dat geval is het mooi dat je Google Maps kan sideloaden en daarmee gewoon Google Navigation kan gebruiken. Zelf vind ik dat namelijk ook pretiger werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KPN zakelijk mobiel bundel € 35,00 gratis de Q10 of de Z10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19-02-2021

Als ex 808 gebruiker kan ik bevestigen dat je de camera van de 808 écht zult gaan missen.
De kwaliteit mis ik, hoewel de Z10 zeker ook goede fotos maakt als je het niet met de 808 gaat vergelijken.
Ook mis ik de handmatige focus functie van de 808, deze blijft op de ingestelde plaats focussen bij de volgende foto die je wil nemen.
Op de z10 gaat deze automatisch weer centreren, heel irritant. Dit is alleen niet in burst modus het geval als je ze achter elkaar neemt, en die modus is subliem snel, veel sneller dan de 808.

Wat ik niet mis aan symbian is het feit dat je maar 1 active sync account kunt synchroniseren, was voor mij de druppel om van symbian af te stappen. Als ze dit uitgebreidt hadden was ik zeker de 808 nog gaan gebruiken.

BB10 is ook een totaal ander OS dan symbian, maar ik mis weinig aan BB10 moet ik toegeven.
Het is snel, intuitief en functioneel

Op navigatie gebied ligt symbian met nokia maps wel voor vind ik persoonlijk. Vind Nokia maps zeer fijn, en heb op de 808 geen problemen hiermee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dancing_Animal
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-10 22:26
Ik heb even een Z10 ter test, maar die kan mijn draadloze netwerk niet vinden, terwijl al mijn andere apparaten het wel gewoon vinden. Is er een manier om de OS update die voor het ding klaarstaat vanaf mijn Mac te kopieren? De link software lijkt mij alleen voor syncen van files, maar die wil zo'n beetje overal toegang toe en dat wil ik dan weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dancing_Animal schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 23:12:
Ik heb even een Z10 ter test, maar die kan mijn draadloze netwerk niet vinden, terwijl al mijn andere apparaten het wel gewoon vinden. Is er een manier om de OS update die voor het ding klaarstaat vanaf mijn Mac te kopieren? De link software lijkt mij alleen voor syncen van files, maar die wil zo'n beetje overal toegang toe en dat wil ik dan weer niet.
Ik heb 7 wifi points staan op mijn toestel 3 werkplekken 1 thuis en 3 van vrienden en ook nog KPN hotspot en die van de trein. Dus totaal 9 als je het zo bekijkt. Heb je niet toevallig een mac beveiling of iets dergelijks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

oeps, een hoop slechts nieuws vandaag over BlackBerry als bedrijf en de Z10 in hun kwartaalcijfers en earnings call; nog negatiever dan de negatieve analisten al dachten, en het aandeel staat op -25%...
lowlights:
- slechts 2.7 miljoen BB10 devices verscheept in maart-april-mei 2013 wereldwijd..
- geen BB10 voor de PlayBook (officieel belofte teruggetrokken door de CEO)
- 6 miljoen minder "old style OS" service subscriptions
- issues met inkomsten uit Venezuela
- slechtere outlook voor komende periode
etc etc etc

- enige positieve nieuws lijkt cash-positie van 3.1 miljard (+200 miljoen) maar dat komt door een belasting voordeel/teruggave, in werkelijkheid 400 miljoen cash verbruikt voor launch events etc etc

zelfs de Crackberry fanboys en editors zijn negatief/teleurgesteld in hun live blog, ben benieuwd of het bedrijf dit (zelfstandig) overleefd komende maanden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
  • Laatst online: 21:10
Nog een positief puntje is de groei van 30% in Northern Americas.

BB10 op PB zou ik niet missen. Die PB doet precies wat die deed toen ik hem kocht. APP's gebruik ik amper op mijn tablet. Alleen een beetje browsen en vooral veel series kijken. En met watchmore op dat ding, is er bijna geen enkele codec die niet geslikt wordt. (beetje off topic in Z10 forum, maar toch)

De shipments liggen redelijk op eigen verwachtingen van BBRY, wel onder verwachting van de analisten. Maar blijkbaar is BBRY realistischer over de markt dan analisten.

Met de 25% daling, en de grote cash reserves zouden ze BBRY haast weer direct private kunnen halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU

NvU

Ik denk dat het tijd wordt dat Blackberry wat aan de marketing doet in Nederland als ze hier nog meer BB10 toestellen willen verkopen. Zo ongeveer niemand die mijn Z10 ziet weet ook maar iets van de BB10 en zijn erg verrast, ze kennen het alleen nog als dat ding wat al die tieners hadden voor ping. Die altijd kapot gingen of traag waren.

Daarnaast moet er gewoon meer budgettoestellen komen en geen q5 die alsnog wat is het 300 euro kost????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het valt nog wel mee maar de verwachtingen waren 1 miloen per maand minimaal en dan is 2.7 miljoen wel iets minder. Ik had zelf ook meer richting de 5 miljoen ingezet maar dan wel over de afglopen 6 maanden maar dat wordt dan ook niet gehaald. ik merk ook dat veel mensen en klanten blackberry niet nemen omdat men niet weet wat BB10 is. Het doet zekers niet onder voor android/ios en vindt het zekers een iets betere OS dan beide maar dat is persoonlijk na 4 jaar android. Wel worden er nog steeds bold 9900 goed verkocht en dat zie je dus ook weer terug en blijkbaar willen klanten qwerty en dus zal de Q10 en Q5 zich moeten bewijzen. Wel een mooi voordeel is dat veel bedrijven en organisaties eind dit jaar en volgend jaar overgaan naar BES10 of aan het testen zijn en nu zijn er al 18.000 bedrijjven over naar BES 10 en 60% van de top 500 bedrijven in Amerika gaan over of zitten nog in een testfase. Dit houdt niet in dat er alleen BB10 worden verkocht omdat er ook ios/android/windows kan draaien op BES10.

Het ziet er mischien niet leuk uit maar apple verkocht maar 3.3 miljoen toestellen het eerste jaar en android 6.7,waarbij de laatste windows os7 maar 1 miljoen verkocht. Ze moeten alleen meer laten zien dat ze net zo zijn als android/ios maar dan meer met BBM/Hub en zeer goed virtueel keyboard. Timeshift reklame en niet met gezichten maar met kids die touwtje springen in een geweldig scherpe aktie foto welke ik ook regelmatig met de Z10 maak en waarbij iedereen steeds vraagt hoe heb je dat zo mooi kunnen pakken :).

ik zeg tegen blackberry zorg ervoor dat mensen in europa een idee bedenken om te laten zien dat BB10 android/ios is met dat vleugje extra op connectiviteit en multimedia. Dat zakelijk weten we wel en dat zit wel goed maar draadloos mp3 afspelen op je stereo vind ik enorm cool. Nodig jonge reklame makers uit op iets te bedenken en zorg dat het overaal komt op youtube etc en via hits en smaak van Blackberry kies je de beste lui eruit en zorg je ervoor dat ze dat contract krijgen om reclame te maken voor BB.

Ze moeten er ook voor zorgen dat de Z10 snel op 450 uitkomt en dat de Q5 op 325,00 komt qua verkoop en dan alle kleuren en zorg er gewoon voor dat er standaard een 32 gb kaartje in de doos zit. _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2013 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 20:06:
Dit houdt niet in dat er alleen BB10 worden verkocht omdat er ook ios/android/windows kan draaien op BES10.
Precies, dus waarom overstappen van iOS en Android?
Het ziet er mischien niet leuk uit maar apple verkocht maar 3.3 miljoen toestellen het eerste jaar en android 6.7,waarbij de laatste windows os7 maar 1 miljoen verkocht.
Dit is een BS argument regelrecht overgenomen van de crackberry forums.
Apple heeft met de iphone een revolutie veroorzaakt, ongeacht de verkoop aantallen. PUNT.
Alle andere OS-en zijn "slechts" verbeteringen.
BB10 ook, het is een verbetering en geen revolutie veroorzakende OS.
ik zeg tegen blackberry zorg ervoor dat mensen in europa een idee bedenken om te laten zien dat BB10 android/ios is met dat vleugje extra op connectiviteit en multimedia. Dat zakelijk weten we wel en dat zit wel goed maar draadloos mp3 afspelen op je stereo vind ik enorm cool. Nodig jonge reklame makers uit op iets te bedenken en zorg dat het overaal komt op youtube etc en via hits en smaak van Blackberry kies je de beste lui eruit en zorg je ervoor dat ze dat contract krijgen om reclame te maken voor BB.

Ze moeten er ook voor zorgen dat de Z10 snel op 450 uitkomt en dat de Q5 op 325,00 komt qua verkoop en dan alle kleuren en zorg er gewoon voor dat er standaard een 32 gb kaartje in de doos zit. _/-\o_
Prijsverlaging werkt ook averechts.
Apple (iPhone, Macbooks etc.) is het enige merk die zijn waarde behoorlijk goed weet vast te houden, kijk maar naar de tweedehands markt.
Apple heeft ook het imago van luxe. Als je als merk je waarde zo snel doet kelderen zegt dat naar mijn mening al genoeg.
Z10's koop je nu al tweedehands voor €300,-, daar koop je misschien nog net een iPhone 4S 2e hands voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je hoeft niet over te stappen want android is nog steeds goed hoewel ik dat van apple niet meer kan zeggen met al die bugs updates maar het blijft een mooi en simpel toestel. Blackberry is dat ook wel maar werkt ietsje anders en persoonlijk vindt ik dat fijn maar kan me ook goed indenken dat iemand dat met een apple ook heeft en dus zou ik zeggen blijf daar. Ik vindt het idee van de HUB erg fijn en het virtueel keyboard was vanaf het begin mijn favoriet en daarnaast super tevreden met de camera.

Maar mensen hoeven niet over te stappen. Blackberry verdient ook de de BES 10 server en ander dingen en ze staan er beter voor dan een jaar geleden ook financieel maar ze moet het eerste jaar een basis hebben en dan moeten ze het tweede jaar wel meer laten zien. Ik denk zelf als men dit jaar 12 miljoen BB kunnen verkopen dat er een goede basis ligt voor het tweede jaar maar daarin zullen ze het ook waar moeten maken door 3x zoveel te verkopen en dat gaan ze weer richting de betere jaren.

BB heeft nu 18.000 bedrijven over naar BES10 en dat gaat gestaag voort.

Die BS argument ken ik en die is van mij :) en de BB10 is zekers geen revolutie maar wel een evolutie in gesture en dingen anders benaderen zoals in de Hub en keyboard maar ook in een paar ander kleine dingen. Ze zijn allemaal geen evolutie maar puur een verbeterde aanpassing cq evolutie. Het is niet voor niks dat android 5.0 en ios 7 wat dingen daarvan willen gebruiken en andersom ook.

prijsverlaging is niet zo drama met de Q10 als topprodukt maar men moet dan wel snel komen met een vernieuwde touchscreen toestel high end en dan de Z10 hergebruiken met andere behuizing. Dit scheelt gewoon ontwikkeling en je kan niet verkocht z10 ombouwen naar een Z5 ofzo.Maar een prijs van 450 lijkt me goed voor de Z10 als ik kijk naar alle hardware om me heen en de Q5 voor 399 kan dan weer niet dus dan moet 349 of lager zijn.

Ik ontken niet dat Apple het beste merk is maar ze hebben zekers niet de beste mobiel. Ik koop ook liever een asus laptop van 1299 euro waarop ik perfect skyrim,total war shogun en metro kan spelen maar voor die prijs krijg je bij Apple een mooie design maar qua specificatie een ripoff en dat is persoonlijk zoals ik het zie.

Een nieuwe mercedes benz van 55.000 euro vind ik ook mooi maar kies toch voor een citroen van 29.000 qua familie auto en dat is en blijft voor een ieder een keuze. Net als ios 7 er aan komt en dat vindt ik prima jatwerk. Niks mis mee maar qua layout vindt ik het om te kotsen maar iemand die dat wel mooi vindt gaat wellicht over zijn nek van Blackberry zijn iconen. Het blijft allemaal persoonlijk en heb niks tegen ander merken maar persoonlijk vindt ik de blackberry beter dan android werken en ik heb alles erop zitten wat ik nodig heb. ik kan internet gebruiken, muziek luisten en zelfs via mijn mobiel versturen naar mijn versterker en
heb een buienradar :) en kan er mee bellen en heb beter bereik dan mijn voorgaande samsung. TOP.

kijk HTC ONE vindt ik persoonlijk op dit moment het mooiste toestel en de meeste lelijke vindt ik de Samsung S4. De blackberry Z10 is wel ok net als de iphone 5 maar vindt ze niet per direct beide super mooi. De witte iphone 5 vindt ik overigens wel super lelijk maar heb dat niet meer de zwarte. Het blijft moeilijk en natuurlijk het blijft een smaak twist :X

Hieronder nog even Canada en deze grafiek qua beweging zag je ook in the UK en bij FRS (frankrijk) tot juni.

Afbeeldingslocatie: http://i0.wp.com/www.thegadgetmasters.com/wp-content/uploads/2013/06/StatCounter-Canada.png

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2013 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 22:08:

Die BS argument ken ik en die is van mij :) en de BB10 is zekers geen revolutie maar wel een evolutie in gesture en dingen anders benaderen zoals in de Hub en keyboard maar ook in een paar ander kleine dingen. Ze zijn allemaal geen evolutie maar puur een verbeterde aanpassing cq evolutie. Het is niet voor niks dat android 5.0 en ios 7 wat dingen daarvan willen gebruiken en andersom ook.
Was ook niet aanvallende bedoeld, en kwam er ook later achter dat het jou post was.
Excuus, en fijn dat je het in goede zin hebt opgevat.

Het zal inderdaad denk ik univormer gaan worden, maar dat maakt het allemaal veel moeilijker.
Ik denk dat Windows hier een gedurfdere zet heeft gemaakt dan BB10, maar het moet maar net goed vallen in de markt.

Sowieso alle nieuwe OS-en die opkomen zullen niches blijven denk ik, ik bevind mij graag daarin, maar merk ook wel op dat ik eigenlijk teveel vraag van de nieuwe OS-en, zeker qua apps, en dat is denk ik 1 van de hoofredenen waarom overstappen moeizaam gaat voor het grote publiek.
Ook het zichtbaar maken waarom nieuwe OS-en in de basis hetzelfde aanbieden als iOS en Android zal naar mijn mening meer benadrukt moeten worden.
En dat dat ook gereed is, en niet de mededeling dat het in de toekomst beschikbaar zal zijn is echt killing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

intricate schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 22:30:
[...]

Was ook niet aanvallende bedoeld, en kwam er ook later achter dat het jou post was.
Excuus, en fijn dat je het in goede zin hebt opgevat.
Dit Is niet nodig. op forums geef je een mening en dat moet ook. Reacties op je eigen reacties zijn normaal en natuurlijk ook op de schrijver gericht maar dan moet je ook geen post plaatsen. Zolang het maar netjes blijft :)

Ook ik zit soms verkeerd doordat ik veel lees en dan niet meer precies weet waar ik het gelezen heb of dat artikelen elkaar tegen spreken of mijn mening te veel ventileer. Zo was ik erg verrast over BB10 na 4 jaar android en dat was ook exeem waarbij ik aangaf dat BB net iets beter is qua gebruik en nog steeds swipe ik naar boven als ik een android toestel in jn handen heb. Nee zeggen mijn collega's weer lachend. je moet op het knopje drukken :) als we weer een toestel testen. 8)7 dit voelt voor mij ouderwets/retro en dat gaf ik nog steeds aan maar wie weet vinden mensen het wel fijn om zo te werken en wie ben ik dan. |:(

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2013 08:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 13:58
Wat ik begrijp is dat BES 10 server niet geweldig is en oplossingen als mobilefusion en mobileiron vele malen beter...

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Taigu schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 09:48:
Wat ik begrijp is dat BES 10 server niet geweldig is en oplossingen als mobilefusion en mobileiron vele malen beter...
Er zijn andere alternatieven en server oplossingen die ook een redelijke beveiliging geven maar niet zoals BES dat doet. Het heeft niet voor niets de allerhoogste beveiligings certificaat gekregen in de VS. Ook heb je veel meer mogelijkheden qua aanpassingen en beveiliging tov andere server oplossingen maar dat is voor een klein bedrijf met 6 -100 mensen niet zo belangrijk omdat men elkaar daarop snel kan aanspreken.

Heb je wel een klein bedrijf zoals een advocaten kantoor dan is het mischien wel verstandig om BES te nemen om bepaald akties op een toestel uit te schakelen maar dan is de vraag wat wil je uitschakelen en welke beperkingen wil je opleggen want een bluetooth uitschakelen standaard van afstand kan ook met microsoft sever en zo zijn er wel meer dingen. Is microsoft net zo goed dan moet ik zeggen dat dit niet zo is maar goed dat is weer een keuze wat het bedrijf wil.

Voordeel van BES is nu wel eindelijk dat je ook ios/android/windows 8 kan laten draaien en ook beveilgd en je ziet dus dat meer bedrijven daar belangstelling voor heeft alsmede providers als KPN en Vodafone. Het komt er weer een beetje op neer dat het voor organisatie (VS,UK en Duitse regering, politie etc) en zakelijk men weer overgaat naar Blackberry 10. Ook is positief dan van de top 500 bedrijven 60% nu bezig is met BES10 om dit te implanteren binnen een organisatie is goed voor Blackberry. De toestellen geven met BES10 wel meer mogelijkheden maar is niet meer nodig.

Wil je alleen een server met synchronisatie dan kun je iets anders nemen maar in deze tijd met het maximaal aan processor snelheid en alleen nog maar gimmicks op toestellen wordt veiligheid en bescherming steeds belangrijker en daar stappen ze wederom weer goed in .

p.s mobile fusion is hetgeen wat BES 10 maakt om je ios/android/windows te beveiligen maar dan wel beperkter dan met een Z10 bijvoorbeeld maar nog super goed beveiligd. Er zijn 100 bedrijven die oplossingen aanbieden zoals BES en er zijn er twee die eruit springen ,namelijk MobileIron and Zenprise welke ook beide BB10 toestellen supporten maar BB10 heeft toch wat unieke dingen voor toestellen en dat is een veel hogere beveiliging en een gescheiden werkruimte. Balance genoemd waar je prive alles kan doen met je toestel maar zakelijk niet in je werkomgeving. Het mooie is dat het ook weinig geheugen vraagt en snel toegankelijk op een password na.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2013 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kieskeurig consumenen Panel heeft het toestel getest .

negatief was : toestel cover? te klein scherm en te weinig apps. Ook een return knop was wat iemand miste maar dat is met een swipe naar boven en je kan verder :) Ook vond iemand het jammer dat er geen reset knop op zat? Het viel wel mee maar kreeg het idee dat men niet wist wat te doen met het toestel en
je merkt aan de opmerkingen dat men iets wil doen wat makkelijk is maar juist zonder toets kan door juist een gesture of een swipe te doen. Ik ontdekte in zelf in het begin ook spontaan nieuwe makkelijke dingen zoals swipe op toetsenbord naar links zodat je laatste woord weggaat.

Positief was weer : Mooi scherp en helder beeld, Mooi camera waar timeshift ook werd vernoemd, Het goede bereik en vooral het zeer goede geluid van het toestel (HD geluid) , snelle browser en een fijn toetsenbord en Hub. De zeer goed geluid via de speakers met muziek. Wat hier opvalt is dat ouderen 40-50 het toetsenbord fijn vinden en het goede geluid van het toestel.

Vreemd was wel dat men balance heeft meegenomen in de test maar voor consumenten?? Apps moet je niet meenemen in gebruik van een toestel maar goed.

cijfer 7.2 door test panel

Zeer laag scoort : Apps 6.5 , blalance 6.8

Zeer goed scoort : geluid 7.9 , Virtueel toetsenbord 7.8 en Browser 7.8

Cijfer door gebruikers op kieskeurig geven een 8.4 :X naar een paar weken dus dat ligt weer hoger maar
die hebben het toestel dan ook langer gebruikt maar de raakvlakken zijn er. Voor de meeste Apps zijn alternatieven en soms zelf beter zoals spotify en buienradar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Op Crackberry is iemand een mooie thread gestart wat BlackBerry kan/moet ondernemen om niet verder te zakken:
http://forums.crackberry....t-do-fast-survive-823266/

Ik denk dat hij met punt 4 zeker gelijk heeft, dat de Q5 gewoon te duur is.
Je spreekt met de Q5 hier geen doelgroep aan, ja mensen die een Q10 willen, maar "slechts" een Q5 kunnen aanschaffen (vind persoonlijk de Q5 mooier ;-))
Mensen die minder willen uitgeven spreek je hiermee niet aan, en zullen bij hun oude Curve blijven of stappen over naar de concurrent die de doelgroep wel aanspreekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ultimate test.

MP3 speler aan en via wifi afspelen op de surround set. Autumn dynasty starten met geluid terwijl muziek nog via de surround gaat. Even 10 minuten gespeeld en toen browser geopend daarnaast met youtube battlefield 4. Dus al 3 dingen aanstaan. Weerapp aan en buienradar laten lopen. CB app aan.(5 dingen aan) muziek en youtube blijven draaien tijdens het gamen en geen lag. Na half uurtje gamen even whatsappen en klein filmpje via video gezien en alles draaide vloeiend en daarna alles uitgeshakeld behalve de muziek via mijn surround. Toestel is nu wel warm :). Multimedia pro forma no lag. Mooie game autumn dynasty en ga nu alles afsluiten

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2013 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Opti
  • Laatst online: 23-09 13:02
Verwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 23:03:
MP3 speler aan en via wifi afspelen op de surround set.
Uwen surround set heeft DNLA of iets dergelijks?
Bij gebrek aan een duur setje heb ik het laatst via mijn X360 geprobeerd; mp3's afspelen ging prima maar filmpjes en foto's vertikte hij weer te geven via de Play On feature. Dat hij het filmpje (gemaakt met de Z10 zelf) niet kan afspelen snap ik nog wel door een enorm gebrek aan codec support van de xbox, maar dat hij mijn foto's niet pakte baalde ik wel van!
Verwijderd schreef op maandag 01 juli 2013 @ 23:03:
Mooie game autumn dynasty en ga nu alles afsluiten
Ik zit er al een tijdje over na te denken om hem te kopen, maar is dus wel de moeite waard?
Je kan er geen online multi-player mee spelen of wel? Dat is wel weer een gemiste kans.

Ik hoop van de week een low-budget car-holder te bemachtigen. En zal deze dan even aan een aantal testjes onderwerpen! Heb er bij de aankoop op gelet dat, als het goed is, de camera vrij zicht heeft.
Ik wil namelijk tijdens het rijden ook kunnen filmen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Big-Opti schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 00:27:
[...]

[...]

Ik zit er al een tijdje over na te denken om hem te kopen, maar is dus wel de moeite waard?
Je kan er geen online multi-player mee spelen of wel? Dat is wel weer een gemiste kans.
gaat via wifi/dlna kan ook via mijn TV of WD live via wifi :) gistern tijdens stress testje ook even een tweede
youtube geopend vanuit de email the division op de PS4 - wreed spel vooral met dat glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yep,gaat via wifi/dlna kan ook via mijn TV of WD live via wifi :) gistern tijdens stress testje ook even een tweede
youtube geopend vanuit de email the division op de PS4 - wreed spel vooral met dat glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU

NvU

Iemand al wat gehoord/gezien van zijn SD kaartje na de bevestigingsmail dat hij in orde was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Nope nog niks

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ook niet mischien dat iemand via facebook kan klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke verkoop gedaan van meer dan 20 BB10 waarbij de contactspersoon eerst moest testen en ze waren te spreken over Blackberry;

het bereik was meteen een stuk beter (1-2 streepjes)
het geluid van het gesprek (HD) was erg goed en ook op speaker
het gebruik van de HUB was een openbaring volgens de klant maar ben er zelf al aan gewend en hop eigelijk nooit meer naar whatsapp,twitter,facebook maar alles vanuit de HUB.
het virtueel keyboard is getest door aantal mensen daar en men vond die een stuk beter en erg handig.
- contactpersoon grapte nog dat een collega had gezegd dit is echt apple op zijn best

Het was al met al een geslaagd iets met twee kant tekeningen en dat was voor hun de apps maar dat
was eigelijks geen probleem want whatsapp,everynote was aanwezig en mensen moeten het gebruiken
om te werken .

Ook in het buitenland hadden ze al getest op wifi met bellen en waren verrast dat het zo goed werkte met BBM vanuit het Hotel in jakarta, normaal gebruikten ze wel een skype als men in azie/amerika zitten mits dat werkt. Ze hadden wel gezien dat mensen even door moesten hebben hoe het toestel aanging met een swipe maar daarna vonden ze het net werken als Apple en mede door mijn contactpersoon die na 2 dagen wat vragen had en erg te spreken was over het toestel. Hij had echt zijn twijfels zelfs toen de toestellen onderweg
waren voor de test vertelde hij me achteraf. Ze werkt vroeger met Nokia en laatste 2 jaar Apple.

De klacht was het bereik van het netwerk en hoge kosten maar dit kwam mede door wifiplus en buitenland verbruik en daarnaast wilde men garantie dat de nieuw iphone 5 geen problemen zouden geven op het netwerk etc. Dus Alternatief aangeboden om te testen en dat was raak ondanks dat men het wel event twee weken moesten testen.

Was zelf verbaast maar goed heb zelf nu ook al een maand (3) al een android liggen welke ik niet gebruik en netjes op het doosje ligt op de kast:) dus zou niet zo verbaast moeten zijn :X - zo mogen vrij en even lekker metro 2033 spelen want die had ik ook nog in de kast liggen _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2013 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Is weer een nieuwe leak onderweg, met heel veel verbeteringen :) onder andere toast notificatie met optie gelijk te reageren in die toast, en notificaties op je lock screen dus niet alleen icoontjes, settings in cascade en ook evernote in cascade, gaat de goede kant op!

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 00:01:
ik ook niet mischien dat iemand via facebook kan klagen :)
ik laat dat deze keer graag aan anderen over, moet niet te voorspelbaar worden ;)

btw, ook hier nog niets ontvangen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dave1972 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 05:32:
Is weer een nieuwe leak onderweg, met heel veel verbeteringen :) onder andere toast notificatie met optie gelijk te reageren in die toast, en notificaties op je lock screen dus niet alleen icoontjes, settings in cascade en ook evernote in cascade, gaat de goede kant op!
Ben benieuwd naar je schreenshots binnenkort :) Ga even niks doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
Meer mensen hier met een issue met de Ebay app? De app zelf werkt op zich best, het blijft een android port. Echter iedere keer als ik het gebruikt heb en afsluit krijg ik een uur na afsluiten een belachelijk warme Z10 en is mijn accu binnen no-time leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
TDCCBB schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 15:26:
Meer mensen hier met een issue met de Ebay app? De app zelf werkt op zich best, het blijft een android port. Echter iedere keer als ik het gebruikt heb en afsluit krijg ik een uur na afsluiten een belachelijk warme Z10 en is mijn accu binnen no-time leeg.
Bekend probleem van die port _/-\o_ heel CB staat er vol mee met klachten over die app

[ Voor 5% gewijzigd door dave1972 op 03-07-2013 16:43 ]

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark04
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11-10-2022
Met mijn oude BB toestellen kon ik heel makkelijk een notitie versturen als mail. In BB10 via Remember lukt het me niet om simpel een notitie/remember te versturen als mail.

Iemand tips? Dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mark04 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 19:09:
Met mijn oude BB toestellen kon ik heel makkelijk een notitie versturen als mail. In BB10 via Remember lukt het me niet om simpel een notitie/remember te versturen als mail.

Iemand tips? Dankje!
Nee maar een leuke tip voor remember welke ik wel vaak gebruik is een email een vlaggetje geven en deze
komt dan ook terug in remember. Het voordeel is als je veel email krijgt dat je dan deze snel via remember ziet na bijvoorbeeld weer een dag wat me wel eens gebeurt. Hier staat ook in dat ik nog een geheugenkaartje
krijg van BB :) just flagged

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2013 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
dave1972 schreef op woensdag 03 juli 2013 @ 16:43:
[...]

Bekend probleem van die port _/-\o_ heel CB staat er vol mee met klachten over die app
top, lees CB redelijk vaak, maar het forum is echt een draak. Teveel verschillende posts over dezelfde app en dan 300 pagina's aan antwoorden per post. Mooi dat die community zo leeft, maar snel een antwoord vinden lukt me nooit. Dus muchos gracias voor je snelle reply.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TDCCBB schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 08:53:
[...]

top, lees CB redelijk vaak, maar het forum is echt een draak. Teveel verschillende posts over dezelfde app en dan 300 pagina's aan antwoorden per post. Mooi dat die community zo leeft, maar snel een antwoord vinden lukt me nooit. Dus muchos gracias voor je snelle reply.
CB is idd een drama van bashers, zo zijn er mensen(posters) die elk uur een negatief bericht geven en dan vergelijken met apple dat die beter is. Ik heb zelf meegemaakt dat iemand net 6 uur lid was en al 4 negatieve berichten had geplaatst en steeds de apple even aangaf om te gebruiken. CB is er druk om dit soort ongein te verwijderen want hierdoor wordt het gewoon onmogelijk om iets te vinden.

Het lijkt er gewoon op dat mensen betaald worden om te bashen want het is vooral het weekens niet normaal. Het is wel afgenomen maar ik heb zelf tijden gehad dat ik niet eens meer ging kijken in het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

CB is idd een drama van bashers, zo zijn er mensen(posters) die elk uur een negatief bericht geven en dan vergelijken met apple dat die beter is. Ik heb zelf meegemaakt dat iemand net 6 uur lid was en al 4 negatieve berichten had geplaatst en steeds de apple even aangaf om te gebruiken. CB is er druk om dit soort ongein te verwijderen want hierdoor wordt het gewoon onmogelijk om iets te vinden.

Het lijkt er gewoon op dat mensen betaald worden om te bashen want het is vooral het weekens niet normaal. Het is wel afgenomen maar ik heb zelf tijden gehad dat ik niet eens meer ging kijken in het forum.

Ik heb nooit wat gehad met RIM/Blackberry maar na 4 jaar android overgestapt en ben er erg tevreden over en vooral over keyboard, hub, camera en het streamen van mijn mp3's via mijn surround set is geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Nieuwe leak van 10.1 10.1.0.4537 schijnt de midsummer te zijn :) http://forums.crackberry....5/index3.html#post8759047

[ Voor 4% gewijzigd door dave1972 op 04-07-2013 11:19 ]

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
[...]

Graag gedaan en idd zeker als je niet vaak daar komt op CB kan het wel eens onoverzichtelijk zijn, ik ben er dagelijks ( te vaak :p ) maar daardoor wel op de hoogte van alles :)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
CardDav en Cloud werkt ook met 10.1.0.4537 :)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Whaa heb vanmiddag in mijn lunch pauze leuke meid ontmoet met een witte Z10 en ze had eerst een witte iphone. Even leuk gekletst en schijnt ze ook nog in een ander gebouw te werken naast mij :) . We hebben even onze pin gedeeld want zo brutaal was ik wel want we hebben toch wel even 10 minuten gekletst en klikte. heb nog even BBM gechat en ze is erg blij met de camera en toetsenbord met vooral twitter en whatsapp. Wel mooi zo'n witte Z10 ( lol ). Tweede keer dat ik een Z10 in het wild zag. |:(

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2013 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEE-lover
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08-10 15:07
Gisteren een back-up gemaakt van mijn Blackberry Z10 (Application Data, Media en Settings) en wilde mijn telefoon leeghalen, opnieuw installeren en dan mijn agenda, contacten en tasks enz terugzetten. De apps daarna los installeren (en minder apps), maarrrr ik twijfel nu of mijn contacten en agenda wel goed zijn ge-back-upped... kan iemand daar wat zinnigs over zeggen?

Ook als ik sync (contacten en agenda) zijn alleen mijn contacten te zien in Outlook 2013. Mijn agenda dus volledig niet! Nu heb ik wel wat gelezen over een outlook.com account aanmaken en dat heb ik ook gedaan, maar hoe krijg ik nu mijn bestaande volledige agenda in dat account? En gaat het vanaf dat moment wel goed?

BB zegt dat BlackBerry Link nu two sync ondersteunt, maar ik vind het ongelovelijk droevig in vergelijking met BlackBerry Desktop Manager. Ben ik nu achterlijk of is het gewoon een k*t voor mekaar show?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je een outlook account hebt gekoppeld in je office outlook dan sync je zoiezo je contacten, agenda en je email . ik gebruik zelf gmail voor mijn contacten,agenda en email en zou net zo moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEE-lover
Maar hoe krijg ik dan mijn bestaande agenda van de Z10 in een Gmail of Outlook account?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet hoe lang je al de Z10 hebt maar als je via instellingen een account aanmaakt met @gmail.com of @outlook.com als voorbeeld dan vraagt het toestel bij de derde stap wat je wil synchroniseren.

e-mail synchroniseren

contacten synchroniseren

agenda synchroniseren

taken synchroniseren

Gewoon aanvinken wat je wil ?

Dat is het en meer hoef je niet te doen en als je dit account ook met je windows 8 gebruikt zoals met outlook.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 05-07-2013 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEE-lover
Paar maanden nu, eigenlijk vanaf het begin dat hij uit is in NL. Maar ik heb een Gmail account ingesteld en niks laten synchroniseren. In het verleden (met de vorige BB's) syncroniseerde ik via Desktop software naar Outlook en ik ging ervan uit dat dat nu ook wel goed zou werken.

Als ik nu een Hotmail account erbij doe (leeg account, speciaal aangemaakt hiervoor, komt geen mail op binnen), en ik zou kiezen voor synchroniseren, dan moeten dus en mijn contacten en mijn agenda ook online te zien zijn... gek genoeg zie ik dat niet... ik ga het nog eens proberen, dank :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nack
Heb inmiddels toch ook maar de Z10 gehaald. Dit voelt zo veel moderner dan de 9900 software, prachtig.
Ik zit momenteel op de standaard 10.1.0.273, maar zojuist gemerkt dat hij (wat ik eerder gelezen heb op CB) spontaan reboot aan de lader. Is dat is een issue met deze OS build?

Is het raadzaam om de bovengenoemde 10.1.0.4537 te installeren? Hoe zijn jullie bevindingen met dit OS tot nu toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Opti
nack schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 11:45:
Heb inmiddels toch ook maar de Z10 gehaald. Dit voelt zo veel moderner dan de 9900 software, prachtig.
Ik zit momenteel op de standaard 10.1.0.273, maar zojuist gemerkt dat hij (wat ik eerder gelezen heb op CB) spontaan reboot aan de lader. Is dat is een issue met deze OS build?

Is het raadzaam om de bovengenoemde 10.1.0.4537 te installeren? Hoe zijn jullie bevindingen met dit OS tot nu toe?
De nieuw geleakte 10.1.0.4537 schijnt aardig stabiel te zijn zo ver ik weet maar zelf nog niet gedraaid.
Dave: hoe zijn uw bevindingen tot nu toe?

De officieel 10.1 zou korte metten moeten maken met de meeste reboot problemen. Ik zelf draai nu de officieel software release 10.1.0.2312 met daarin OS 10.1.0.2312 en 0 reboot problemen. Het lijkt mij dan ook dat je nog niet de nieuwste hebt? Als je via settings eens zou kunnen kijken of er nog een update is, zo ja... even backuppen en dan zou ik die installeren. Je kan natuurlijk ook de .4537 uitproberen of gewoon wachten totdat deze officieel uitkomt mits je er niet al te veel last van hebt.

In ieder geval welkom bij de Z10 Familie 8)7 en hoop dat je er nog lang plezier van zult hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Bigopti mijn ervaringen ermee zijn vooralsnog super aantal nieuwe functies zoals unlocken met een nummer ipv een password, optie om terug te bellen vanuit een sms ( ook al smst er bijna niemand maar toch ) Carddav werkt weer ( al heb ik geen flauw idee wat het is ) wifi calling is present, inloggen op je gmail account werkt nu anders ( je krijgt je inlog te zien op gmail zelf mobile site ) waarschijnlijk betekent dit dat je nu wel push berichten krijgt. Ik heb dat zelf nog niet geprobeerd omdat ik alles laat doorsturen naar mn Outlook.

Maar ik ben meer nieuwsgierig naar de 10.2 van Kris met de mogelijkheid om te reageren via de toastnotificatie !!! dus ook niet meer naar de HUB maar gelijk de toast aanklikken en reageren, vooralsnog werkt dit alleen met mail sms en BBM ! maar ongetwijfeld zal daar ook Facebook Whatsapp en twitter bij komen :) Oh en natuurlijk niet te vergeten dat settings in Cascade is dan :) Hier het filmpje van Kris _/-\o_ YouTube: More BlackBerry 10.2.0.483 Features

En hier nog een van Kris :9~ YouTube: Blackberry 10.2.0.4xx Quick Preview

[ Voor 11% gewijzigd door dave1972 op 05-07-2013 13:58 ]

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nack schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 11:45:

nooit een reboot gehad en een collega heeft sinds 3 weken ook de Z10 en heeft er geen probleem mee en vindt het een zeer super stabiel toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTBreak
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-09 10:52
Vergeet niet het unlocken van je device via een groot numpad ipv toetsenbord met kleine cijfers erboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nack
Ja dat unlocken met goed bereikbare toetsen heeft me toch maar doen besluiten om te updaten. Dus draai inmiddels ook de .4537.

Nu maar hopen dat er niet al te veel bugs inzitten. Vooralsnog loopt alles soepel. Super telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nack schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 21:55:

Nu maar hopen dat er niet al te veel bugs inzitten. Vooralsnog loopt alles soepel. Super telefoon!
Dat is het mooie van Leaks maar meestal worden deze met toestemming van Blackberry vrijgegeven mede ook omdat men ook wil weten wat de ervaringen zijn. Tja en bugs die hopen ze niet maar ok juist wel zodat men het kan verbeteren of geheel kan oplossen :)

De Z10 blijft idd een toptoestel en vanmiddag nog de silver HTC one 4G getest en is wel iets anders dan de OS van HTC one maar collega lachte me weer uit mede omdat ik steeds wil swipen en dat werkt niet want je moet altijd omslachtig naar je home button en dan weet ik weer waar de Z10 top is qua gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nack
Ja het is bizar maar na een dag de Z10 gebruikt te hebben probeer ik automatisch al omhoog te swipen op m'n 9900. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Yeah 64 gig kaartje is binnen !!!! :)

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 02:43

SECURITEH

Man of legend.

dave1972 schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 12:19:
Yeah 64 gig kaartje is binnen !!!! :)
Hier ook. :)

[ Voor 22% gewijzigd door SECURITEH op 06-07-2013 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvU

NvU

Ik heb hem ook binnen, top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nack schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 11:13:
Ja het is bizar maar na een dag de Z10 gebruikt te hebben probeer ik automatisch al omhoog te swipen op m'n 9900. :D
LOL
,Ik heb dit ook steeds met test toestellen van android de hele tijd. alfgelopen vrijdag ook al en ik moet de dan even concentreren (collega lachte me altijd toe) want het voelt zo retro aan dan en denk dan altijd het is niet slecht maar omslachtig dit android/windows toestel. ik moest even een mooie HTC ONE silver testen en aardig speakers en stereo. De 4G was ook goed en vlot maar ben dan toch weer blij dat ik mijn z10 weer heb. Het voelt veel natuurlijker op dit moment.

O, ik had vanmorgen de 64 Gb kaart ook ontvangen - Thanks Blackberry NL voor alle goodies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 01-10 16:40

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Moest toch wel lachen om dat immens grootte Android Logo wat er op staat. Je zou zeggen dat BlackBerry bij zo'n aantal toch wel de keuze zou maken voor een andere verpakking =P.

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SECURITEH
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 18-09 02:43

SECURITEH

Man of legend.

Dat was het eerste wat mij opviel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat ook op de verpakking voor android powered phones op . BB heeft ook een beetje adroid inbouw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Opti
Heeft iemand ook ervaring met BB Link en het naderen van je pc via je telefoon?
Ik had een backup gemaakt met de desktop software en toen even de boel ingesteld.
Vervolgens werkte het meteen maar had ik nog de usb kabel er aan hangen. Een dag later wil ik op de bank een film kijken en laad hij mijn folders niet meer in, in de file manager.

Kwam er achter dat ik niet de nieuwste BB Link had geïnstalleerd dus dat maar even gedaan maar heeft niet geholpen. Iemand tips voor mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Big-Opti schreef op zondag 07 juli 2013 @ 10:22:
Heeft iemand ook ervaring met BB Link en het naderen van je pc via je telefoon?
Ik had een backup gemaakt met de desktop software en toen even de boel ingesteld.
Vervolgens werkte het meteen maar had ik nog de usb kabel er aan hangen. Een dag later wil ik op de bank een film kijken en laad hij mijn folders niet meer in, in de file manager.

Kwam er achter dat ik niet de nieuwste BB Link had geïnstalleerd dus dat maar even gedaan maar heeft niet geholpen. Iemand tips voor mij?
wil je draadloos je pc benaderen via wifi op de bank of toch via een kabel. Ik neem aan dat je mappen op je pc via je mobiel wil benaderen want dat moet dat via bepaald mappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rare mededeling in mijn hub. mededeling dat ik via een link een stukje beveiligingssoftware kan krijgen met 46% discount genaamd micro fibre pocket maar nergens te vinden in de store. Dus ik heb de link
maar niet gebruikt maar vindt het verdacht. Meer mensen dit gekregen. lijkt orgineel met belletje

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2013 11:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TDCCBB
Kan een add zijn verzonden door een van de bouwers van een App die je reeds geïnstalleerd hebt. Heb iets vergelijkbaars weleens gehad nadat ik BeBuzz op de 9900 had staan. Ik vind het zelf vrij vervelend om zulk reclame materiaal in de HUB / Inbox te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Opti
Verwijderd schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 10:49:
[...]

wil je draadloos je pc benaderen via wifi op de bank of toch via een kabel. Ik neem aan dat je mappen op je pc via je mobiel wil benaderen want dat moet dat via bepaald mappen.
Ik wil via wifi (lees internet) bij gedeelde mappen kunnen komen dmv Link met Remote File Access.
Bij remote file access staat mijn telefoon aangevinkt om bestanden mee te delen. En heb daar ook extra mappen aan toegevoegd.

Echter omdat het niet werkte had ik mijn gekoppelde pc verwijderd uit de BB Link lijst in de Link setting op mijn telefoon. Vervolgens opnieuw telefoon gekoppeld aan pc via USB zodat BB Link (desktop manager) mijn device in ieder geval ook weer eens heeft gezien. Maar mijn pc komt maar niet terug in de lijst en kan dus momenteel niet mijn pc benaderen vanuit de File Manager. Is dit een vage bugg of moet ik nog iets updaten / installeren / setting goed zetten?

(Heb de laatste BB Link op mijn windows pc staan en mijn Z10 draait software release 10.1.0.2312)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EEE-lover
Weet iemand hoe je een agenda kunt overzetten naar een andere agenda?

Ik heb momenteel de volgende agenda's:
- Thuis (lokale agenda)
- BBLink
- Agenda van Roy (Outlook)
- Facebook Roy

Nu wil ik die Thuis (lokale agenda) overzetten naar Agenda van Roy (Outlook). Is dat mogelijk? Dat je het zeg maar exporteert en weer importeert? Oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
Net die nieuwe leak geinstalleerd ......tsjonge jonge die 10.2 belooft wat !!! dat wordt een kraker !!!

http://forums.crackberry....4-5-a-826866/index14.html

[ Voor 39% gewijzigd door dave1972 op 09-07-2013 21:19 ]

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dave1972 schreef op dinsdag 09 juli 2013 @ 21:18:
Net die nieuwe leak geinstalleerd ......tsjonge jonge die 10.2 belooft wat !!! dat wordt een kraker !!!

Er komt inderdaad een rits van vernieuwingen en uitbreidingen van bestaande dingen en ze laten nog niet alles zien. Androidis runtime 4.2 is nog niet 100% compatible maar ik heb begrepen dat dit zo goed als klaar is

Ook wifi direct kan voor leuke dingen zorgen en zag ook weer dat Blackberry weer gaming Jams geeft ook game devolpers aan te moedigen en te helpen. ik hoop dan dat wifi plus ook gebruik gaat maken van bepaalde games zodat je deze rechtstreeks streamen naar je samsung,sony of philips TV:). Wordt een geweldig beleving want de games op de Z10 met kabel zien er nu al goed uit op een 42 inch scherm.

Op dit moment houdt ik het gewoon bij 10.1 welke super goed werkt

hier nog tekenfilmpje over wifi direct

En je z10 met kabel op je tv

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2013 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023

Vanmorgen ook geinstalleerd en bevalt mij ook uitstekend. Lekker soepel vooral!

Tomorrow is not today!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
Een idee misschien om een BB10 BBM Tweakers/NL groep op te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Wat is grote voordeel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big-Opti
intricate schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 21:01:
Een idee misschien om een BB10 BBM Tweakers/NL groep op te zetten?
Lijkt mij wel leuk toe :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• intricate
BBM BB10 Tweakers NL group QR-code:
http://www.flickr.com/photos/92665014@N04/9259760355/

PS: ik ben hier (nog) niet bekend mee hoe BBM groepen werken, dus ff aanzien ;-)
Zal em ook in de Q10 draad posten

[ Voor 9% gewijzigd door intricate op 11-07-2013 14:31 ]

Pagina: 1 ... 17 ... 48 Laatste