Hier een Z10 met KPN 10.1.0.2312 en loop tegen de volgende problemen aan met contactpersonen. Mijn Outlook contacten zijn gesynched via BES naar de Z10. Deze contacten zijn beschikbaar in de work omgeving. De volgende zaken zouden beter kunnen, misschien weet iemand één of meerdere oplossingen?
-
Caller ID werkt niet. Onder smart dialling staat Country code op +31 ingesteld, verder niets ingesteld. Contactpersonen hebben een nummer in het formaat +31 (0) 6 123 456 78 of +31 (0) 10 1234 567. Alle contacten aanpassen is geen oplossing, veel (200+) zijn een kopie van onze Exchange Global address list.
-
Ik kan geen contacten "zien" via mijn carkit (Mondeo 2009). Enkel de sim-contacten zijn beschikbaar via de carkit. Het maakt niet uit of ik de personal space of workspace open heb staan. Ind e personal workspace zie ik onder Settings -> Connection -> Bluetooth de carkit staan. Onder Configure -> Message Access Accounts staat mijn werkaccount helaas niet. Moet dit worden opengezet op BES of is er een andere oplossing?
-
Suggested contacts van Outlook worden gesyncd (zie
hier). Iemand gevonden hoe dit uit kan zonder de functie in Outlook zelf uit te zetten.
-
Facebook en LinkedIn contacten staan in de contacts. Ondanks dat ik Find Friends (Facebook) en Find Connections (LinkedIn) uit heb staan, zie ik in zowel mijn personal space als work space een aantal facebook contacten. Onder de instellingen in de contacts staan onder "Show accounts in contact list" beide accounts uit.
-
Dialer contacts laat alleen SIM contacten zien. Als ik via de Dialer / Phone app de knop Contacts open, dan zie ik enkel de SIM contacten. Ik zie geen mogelijkheid hier mijn werkcontacten weer te geven, zowel in de personal space als work space. Als ik naar aanleiding van een telefoontje iemand wil bellen, dan moet ik de dialer afsluiten, contacts openen en dan de juiste persoon zoeken.
Hiernaast nog wat kleine zaken zoals dubbele contactpersonen, BBM accounts in mijn contactlijst, TC Trustcenter niet als vertrouwde root CA, een slecht werkende wifi van tijd tot tijd en een lockscreen wat transparant is en voor derden gegevens laat zien die mogelijk niet wenselijk zijn. De batterijduur is voor mijn intensief gebruik wat aan de korte kant, een hele werkdag red ik helaas niet.
Ik gebruik het apparaat wel behoorlijk intensief en ben aardig kritisch. Hierdoor ben ik niet zo enthousiast over de Z10 als sommige anderen hier. Bediening en hub werken zeker prettig, maar compenseren de minder werkende standaardfuncties van een zakelijks smartphone niet.
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.