Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devin19
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Dit is niet echt L620 specifiek (heb zelf een L920)
dude88 schreef op maandag 16 september 2013 @ 09:07:
Daarbij, geeft hij dus niet weer dat je e-mail, SMS of een gemiste oproep heb :?
Oftewel om dat te zien moet je alsnog het volledige scherm aan zetten en op je lockscreen kijken.
Deze functionaliteit wordt volgens mij geïntroduceerd met de GDR3 update.
dude88 schreef op maandag 16 september 2013 @ 09:07:
Als je hem op Peak heb staan en je doet het toestel aan de lader dan blijft het scherm gewoon branden, erg fijn in een donkere kamer... (je kan eventueel wel tijden instellen natuurlijk).
Hier heb ik zelf ook last van, ik heb hem op Peek (Voorproefje) ingesteld, en ik heb de Nachtmodus op 23:00 tot 08:00 ingesteld.

Tussen deze tijden zijn de letters rood ipv wit, wat er voor zorgt dat het licht iets minder fel is. Maar aangezien ik een geen AMOLED scherm heb, staan alle zwarte pixels ook aan en wordt er dus nog best veel licht geproduceerd.

Als het scherm gewoon uit zou zijn als ik er niet net met mn hand overheen gegaan ben, was dit geen probleem geweest. Maar aangezien ik mijn telefoon iedere nacht naast me aan de oplader heb liggen, en het scherm tijdens het opladen wel de hele tijd aan blijft, is dit best irritant.
De oplossing die ik momenteel gebruik is mn telefoon op zn kop leggen als hij aan het opladen is, maar ik vind eigenlijk dat ze het zo moeten maken dat als de nachtmodus aanstaat en hij hangt aan de oplader, dat het scherm dan uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik geloof dat de 620 ook iets beperkter is in functies.

Ik heb ook overwogen om hem op zijn kop te leggen, maar gezien het ding ook als wekker fungeert leek me dat weer niet handig om de wekker smorgens uit te zetten ;)

Voorlopig staat het bij mij uit, scheelt waarschijnlijk ook flink wat baterij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Hmm, ik heb een groot probleem sinds de Amber update.

Mijn telefoon denkt dat ik SMS berichten in het Engels wil typen, waardoor hij allemaal Nederlandstalige woorden door Engelse vervangt. Mijn toesteltaal staat op en-US, maar de regionale taal staat wel op nl-NL. Voor de Amber update begreep het toestel wel dat ik Nederlands wilde typen. Ik wil perse de toesteltaal op en-US laten staan.

Ook typ ik ineens met veel komma's waar normaal de spatiebalk staat. Ik heb het vermoeden dat de spatiebalk groter was voor de Amber update.

Herkent iemand deze problemen en heeft iemand wellicht een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Trommelrem schreef op maandag 16 september 2013 @ 12:36:

Mijn telefoon denkt dat ik SMS berichten in het Engels wil typen, waardoor hij allemaal Nederlandstalige woorden door Engelse vervangt. Mijn toesteltaal staat op en-US, maar de regionale taal staat wel op nl-NL. Voor de Amber update begreep het toestel wel dat ik Nederlands wilde typen. Ik wil perse de toesteltaal op en-US laten staan.

Ook typ ik ineens met veel komma's waar normaal de spatiebalk staat. Ik heb het vermoeden dat de spatiebalk groter was voor de Amber update.

Jazeker! Heb een Duitse Lumia 620 en het woordenboek stond na de update ineens op Duits. Gelukkig is dat makkelijk te verhelpen klik op de landencode 2e knop linksonder en verander het in NL. Je kan bij settings ook woordenboeken toevoegen/verwijderen trouwens. Erg praktisch, ik typ veel in Nederlands en Engels, makkelijk switchen!

Jouw komma/spatie probleem ervaar ik niet, maar dat wil niet zeggen dat er niets verandert is aan de indeling. geen idee eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devin19
  • Niet online
Trommelrem schreef op maandag 16 september 2013 @ 12:36:

Waarschijnlijk staat je toetsenbord op Engels.

Hier even aanpassen en als je geen NL kunt kiezen moet je die even downloaden onder instellingen bij toetsenbord

[ Voor 3% gewijzigd door Devin19 op 08-03-2024 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Thanks The_MAN en Devin19!
Ik heb het Engelse toetsenbord verwijderd, nu is ook de knop ENG/NLD weg, waardoor ik weer een grote spatiebalk heb. Het toestel blijft gelukkig wel in het Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Trommelrem schreef op maandag 16 september 2013 @ 13:17:
Thanks The_MAN en Devin19!
Ik heb het Engelse toetsenbord verwijderd, nu is ook de knop ENG/NLD weg, waardoor ik weer een grote spatiebalk heb. Het toestel blijft gelukkig wel in het Engels.
Ah kijk, met 1 taal is de spatiebalk dus groter, dat wist ik niet, nou ja, 2 vliegen in 1 klap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billiebier
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-11-2024
Heeft er iemand anders ook last van dat de wifi blijft hangen? De wifi gaat dan niet uit als je het schemr uitzet.Heb de instellingen al eens nagelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-09 18:19
Sinds kort doet de power knop van mijn 620 het nog nauwelijks. Hij begon al te haperen voordat ik de Amber update binnenkreeg maar het gaat van kwaad naar erger, 'k krijg 'm nog nauwelijks uit standby (soms wel 50x proberen voor de telefoon door heeft dat ik 'm wil gebruiken). Gelukkig stoort dit de inkomende oproepen niet.
Cranberry schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 10:13:
Dat wordt een gevalletje reparatie/garantie denk ik ...
Ja ik vrees het ook, ik laat wel weten hoe vlot het ging bij Mediamarkt België.

[ Voor 28% gewijzigd door Dryhte op 17-09-2013 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 07:40
Dat wordt een gevalletje reparatie/garantie denk ik ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 00:31
Billiebier schreef op maandag 16 september 2013 @ 23:28:
Heeft er iemand anders ook last van dat de wifi blijft hangen? De wifi gaat dan niet uit als je het schemr uitzet.Heb de instellingen al eens nagelopen.
Je kan er ook gewoon voor zorgen nu dat WIFI constant aanligt als scherm uitstaat

Instellingen - WI-FI - geavanceerd

Misschien staat er daar een vinkje naast 'Wi-Fi ingeschakeld houden bij time-out van scherm'

• Billiebier
Dragunov schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 14:43:
[...]

Je kan er ook gewoon voor zorgen nu dat WIFI constant aanligt als scherm uitstaat

Instellingen - WI-FI - geavanceerd

Misschien staat er daar een vinkje naast 'Wi-Fi ingeschakeld houden bij time-out van scherm'
Het probleem was dat wifi aanbleef ook al stond deze instelling uit. Ik dacht dat mijn batterydrain daardoor kwam maar sinds gdr2 heb ik na een nacht al 40% gebruikt en heb niks open staan. Alleen whatsapp als achtergrond taak. Snap er niks van

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 18:15
Dryhte schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 10:10:
Sinds kort doet de power knop van mijn 620 het nog nauwelijks. Hij begon al te haperen voordat ik de Amber update binnenkreeg maar het gaat van kwaad naar erger, 'k krijg 'm nog nauwelijks uit standby (soms wel 50x proberen voor de telefoon door heeft dat ik 'm wil gebruiken). Gelukkig stoort dit de inkomende oproepen niet.

Mijn 620 had hetzelfde (alleen deed deze het zelfs niet na 50x proberen). De garantieafhandeling via nokia ging soepel. Thuis is mijn telefoon door UPS opgehaald en een week later was deze gerepareerd weer terug. Ondanks dat de telefoon een keer is gevallen en dit op de cover te zien was (als je goed kijkt) is deze gewoon gerepareerd.

Ze hebben ook de Amber update op de telefoon gezet. Wel even bezig geweest om mijn telefoon weer opnieuw in te stellen. In eerste instantie wilde deze mijn Microsoft-account (live.nl adres) niet pakken. Na een reset lukte dat uiteindelijk wel. Daarna nog een aantal apps gehad die niet opnieuw wilde installeren, die heb ik uiteindelijk er uit gegooid. Nu werkt mijn telefoon weer prima.

Ik weet alleen niet wat ik aan de Amber Update heb, er zit geen tap-to-wake op, glimps gaat ten koste van de batterij. De camera-aanpassingen heb ik eerlijk gezegd nog niet getest, wellicht dat die wel fijn zijn. In ieder geval wel blij dat ik mijn eigen telefoon weer terug heb!

Vraag:
Ik heb een van mijn mail-adressen nu ingesteld als Microsoft-account. Daarvan wordt alleen de mail gesynchroniseerd. Ik kan niet de opties agenda en contacten aanvinken, deze ontbreken. Echter op mijn PC en iPad is dit het mail-adres waar ik mijn agenda mee synchroniseer.
Bij mijn andere adres, ook van MS kan dat wel. Ik kan echter de eerste account ook niet meer verwijderen. Wat kan kan ik veranderen om dit toch in orde te krijgen?

[ Voor 12% gewijzigd door Paulus73 op 18-09-2013 12:03 . Reden: vraag toegevoegd ]

• Dragunov
Billiebier schreef op woensdag 18 september 2013 @ 00:06:
[...]

Het probleem was dat wifi aanbleef ook al stond deze instelling uit. Ik dacht dat mijn batterydrain daardoor kwam maar sinds gdr2 heb ik na een nacht al 40% gebruikt en heb niks open staan. Alleen whatsapp als achtergrond taak. Snap er niks van
Misschien effen aanleggen, heropstarten van telefoon, terug uitleggen, nogmaals heropstarten...

Of een reset doen van toestel!

• The_MAN
Dryhte schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 10:10:

[...]

Zou je willen checken of dit misschien komt doordat de knop niet recht voor de schakelaar zit? Kan je checken door de cover/scherm op de plaats van de knop in te drukken met 2 vingers en dan nog eens de knop in te drukken. Ik werk al maanden op deze manier... geen zin om hem weer weg te brengen.

Bij mij is het probleem dat de telefoon lagen niet meer zo strak op elkaar zitten als toen hij uit de fabriek kwam, dit drukt de cover vooral in het midden van de telefoon naar buiten, waardoor de knop niet meer recht op de schakelaar zit. Vind het een slecht ontwerp van de 620, en na verloop van tijd denk ik dat veel meer mensen dit probleem gaan krijgen.

• Trommelrem
Ter info: De Amber update brengt ook ondersteuning voor 802.1x middels PEAP!

• Dragunov
Hoe dat? :)

• Froggy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:32

Froggy

...

Froggy schreef op maandag 05 augustus 2013 @ 14:15:
[...]

Dit probleem heb ik ook! Super IRRITANT! De omgeving leent zich er niet altijd voor om een gesprek op speaker te zetten. Wat vaak wel helpt is even snel de back-cover er afhalen en weer op zetten. Misschien omdat hier de headphone socket aan vast zit?
Iemand anders met de zelfde ervaring?
Gisteren mijn toestel terug gekregen van Nokia Repair (weekje weggeweest). Er is een NOK/EARP Turner-K 5.11mm MASTER en een NOK/EARPIECE DUSTNET FRONT vervangen. :*)
Dus dat is ook weer opgelost! Gelijk de Amber update erop gekregen.

iRacing

• Dryhte
The_MAN schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:25:
[...]

Zou je willen checken of dit misschien komt doordat de knop niet recht voor de schakelaar zit? Kan je checken door de cover/scherm op de plaats van de knop in te drukken met 2 vingers en dan nog eens de knop in te drukken. Ik werk al maanden op deze manier... geen zin om hem weer weg te brengen.

Bij mij is het probleem dat de telefoon lagen niet meer zo strak op elkaar zitten als toen hij uit de fabriek kwam, dit drukt de cover vooral in het midden van de telefoon naar buiten, waardoor de knop niet meer recht op de schakelaar zit. Vind het een slecht ontwerp van de 620, en na verloop van tijd denk ik dat veel meer mensen dit probleem gaan krijgen.
Nee, werkt helaas niet. Alles zit nog strak op elkaar, maar zelfs als ik de cover eraf haal kan ik het knopje nauwelijks tot niet laten reageren. Je voelt ook het verschil tussen de andere knopjes (geluid & foto zijn 'clicky') en de power knop (mushy, en dus ook geen effect). Toch bedankt :)

• dude88
  • Niet online
Paulus73 schreef op woensdag 18 september 2013 @ 10:22:

Ik weet alleen niet wat ik aan de Amber Update heb, er zit geen tap-to-wake op, glimps gaat ten koste van de batterij. De camera-aanpassingen heb ik eerlijk gezegd nog niet getest, wellicht dat die wel fijn zijn. In ieder geval wel blij dat ik mijn eigen telefoon weer terug heb!
Voordelen:

Data Sense
Flip to silence (als je telefoon gaat omdraaien om hem stil te maken)
Batterij duur zou verbeterd moeten zijn

• The_MAN
Dryhte schreef op woensdag 18 september 2013 @ 20:38:
[...]

Nee, werkt helaas niet. Alles zit nog strak op elkaar, maar zelfs als ik de cover eraf haal kan ik het knopje nauwelijks tot niet laten reageren. Je voelt ook het verschil tussen de andere knopjes (geluid & foto zijn 'clicky') en de power knop (mushy, en dus ook geen effect). Toch bedankt :)
ah, het kan dan zijn dat de knop los zit van de print, heb het al met een van mijn volume knoppen gehad... die is netjes terug gesoldeerd, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
The_MAN schreef op donderdag 19 september 2013 @ 09:54:
[...]

ah, het kan dan zijn dat de knop los zit van de print, heb het al met een van mijn volume knoppen gehad... die is netjes terug gesoldeerd, maar toch...
'k heb 'm binnen gedaan bij de Mediamarkt; we zien wel... Intussen weer even op Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:23

franssie

Save the albatross

Ik ga ook weer even terug op android (lenovo S750), de 620 is een leuke telefoon, het OS is op zich prima maar ik mis te veel apps dus na twee maand ga ik weer even terug, al zal ik 'r voor de naviagtie zo nu en dan wel even opstarten en kijken hoe het erbij hangt.
Ik had meer momentum verwacht van Microsoft, maar helaas (echt sneu hoe ze bij MS elke goede ontwikkeling verwoesten en wel selchte ideeen blijven pushen). Toch wel fijn om weer even eigenaar van een Nokia geweest te zijn.

[ Voor 11% gewijzigd door franssie op 24-09-2013 01:14 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Ik zal het nu effen bij deze gsm houden, en als ik een app nodig heb, bijvoorbeeld voor mij Garmin op mijn fiets, dan gebruik ik nog wel effen me oude Galaxy Mini 2, die nu van me vrouw is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
franssie schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 01:11:
Ik ga ook weer even terug op android (lenovo S750), de 620 is een leuke telefoon, het OS is op zich prima maar ik mis te veel apps dus na twee maand ga ik weer even terug, al zal ik 'r voor de naviagtie zo nu en dan wel even opstarten en kijken hoe het erbij hangt.
Ik had meer momentum verwacht van Microsoft, maar helaas (echt sneu hoe ze bij MS elke goede ontwikkeling verwoesten en wel selchte ideeen blijven pushen). Toch wel fijn om weer even eigenaar van een Nokia geweest te zijn.
Ik vraag me dan toch af welke apps je dan zo mist dat je niet zonder kan...

Alle basis functies zitten er toch gewoon in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 14:32
Je kan internetten, facebooken, twitteren, whatsappen, navigeren en er ook nog eens mee bellen! Wat wil je nog meer :D

Maar serieus. Ik begrijp nooit zo goed wat men precies mist en of met het ECHT mist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Dat snap ik dus ook niet.

Sommige apps heten ook niet hetzelfde, maar dan is er gewoon een goed alternatief wat precies hetzelfde doet (of soms beter) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
De Parkmobile app crasht vaak.
Spotify is beperkt t.o.v. andere platformen
ABN AMRO app accepteert geen 00000 als beveiligingscode, iOS wel

Voor mij overigens geen reden om over te stappen. Ik vind WP8 zo prettig, dat ik deze beperkingen qua apps wel voor lief neem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

dude88 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 08:27:
[...]

Basis functies wel, maar VPN lukt nog steeds niet, ik mis toch echt wel een aantal apps (zal ze niet allemaal noemen) maar flitsmeister en triodos worden door mij best wel gemist.
De intergratie van social media & de tiles op het startscherm, de zeer sterke en consequente manier waarop instellingen zijn geïmplementeerd zijn zeker dingen die ik op android mis. Ik doe 'm zeker niet weg, maar voor nu gebruik ik 'm wat minder dan ik zou willen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Trommelrem schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 10:54:ABN AMRO app accepteert geen 00000 als beveiligingscode, iOS wel
Dat vind ik meer een gebrek van de iOS app...
00000 hoort gewoon niet te kunnen bij bankzaken. Dus prima voor elkaar bij de WP8 app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
Ik doe mee aan een 'spitsmijden project'. Dit werkt met een app die alleen voor iOS & Android beschikbaar is.
Dit is puur te wijten aan het geringe percentage WP8-gebruikers.

Verder vind ik de stabiliteit nog een zwak punt. Wekelijks 'n paar keer een spontane freeze of reboot, ben ik al helemaal gewend :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
dude88 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 11:41:
[...]

Dat vind ik meer een gebrek van de iOS app...
00000 hoort gewoon niet te kunnen bij bankzaken. Dus prima voor elkaar bij de WP8 app.
Je kunt toch niet overmaken naar alien bankrekeningen, alleen naar bankrekeningen waar je de afgelopen drie maanden eerder geld naartoe hebt overgemaakt.

Dat beleid hoort overigens op serverniveau geregeld te zijn. Een client mag nooit beslissen of een wachtwoord wel of niet goed genoeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
dude88 schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 08:27:
[...]

Wat ik mis op mijn L620:

- app van mijn bank
- Garmin Connect voor de fiets
- Verschillende apps van Telenet

En andere programma's bestaan wel, maar enkel voor Android in het Nederlands, voor Windows Phone, enkel in het Engels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Trommelrem schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:37:
[...]

Je kunt toch niet overmaken naar alien bankrekeningen, alleen naar bankrekeningen waar je de afgelopen drie maanden eerder geld naartoe hebt overgemaakt.

Dat beleid hoort overigens op serverniveau geregeld te zijn. Een client mag nooit beslissen of een wachtwoord wel of niet goed genoeg is.
Eens dat het op server niveau regeld moet zijn, wellicht draaien er ook op de achtergrond andere servers voor elk phone OS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Laatst online: 14-08-2024
Cranberry schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:33:
Ik doe mee aan een 'spitsmijden project'. Dit werkt met een app die alleen voor iOS & Android beschikbaar is.
Dit is puur te wijten aan het geringe percentage WP8-gebruikers.

<knip>
De juiste oplossing voor deze kwestie is inderdaad het percentage WP8 gebruikers nog lager maken 8)7

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

• Cranberry
PinokkioTV schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 20:17:
[...]

De juiste oplossing voor deze kwestie is inderdaad het percentage WP8 gebruikers nog lager maken 8)7
Wees gerust: 'k gebruik tijdelijk een oud Samsung Android-toestelletje. Over 'n paar maanden komt de L620 weer uit de la ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Cranberry schreef op dinsdag 24 september 2013 @ 12:33:
Verder vind ik de stabiliteit nog een zwak punt. Wekelijks 'n paar keer een spontane freeze of reboot, ben ik al helemaal gewend :(
Ik had dit probleem ook. Na een tijdje was ik het zat en heb ik mijn Lumia 620 naar Nokia opgestuurd ter reparatie. Nieuwe batterij hadden ze er in gestopt en sinds dien heb ik dit probleem niet meer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Stravincy schreef op zondag 29 september 2013 @ 21:53:
[...]

Ik had dit probleem ook. Na een tijdje was ik het zat en heb ik mijn Lumia 620 naar Nokia opgestuurd ter reparatie. Nieuwe batterij hadden ze er in gestopt en sinds dien heb ik dit probleem niet meer. :)
Misschien bestel ik maar eens een nieuwe batterij dan, had gehoopt dat de Amber update de reboots zou oplossen, maar ze zijn nog net zo frequent als voorheen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Van batterijen gesproken, heeft iemand al een batterij met hogere capaciteit gevonden die in de 620 gebruikt kan worden? Aangezien het een type batterij is dat al jaren meegaat, zou je vermoeden van wel, maar misschien zijn de batterijen die in de 620 gebruikt worden al zodanig geoptimaliseerd dat ze aan hun limiet zitten?

'k heb zelf al gezocht op e-bay maar niks gevonden dat ik betrouwbaar genoeg vond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Wellicht een batterij waardoor de case dikker wordt? Zoals bij de 6310i destijds?
Ik ben ook wel benieuwd naar zo'n accu.

[ Voor 6% gewijzigd door Trommelrem op 01-10-2013 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Tja blijkbaar heeft Mugen intussen iets uit... maar 't is wel een dure voor 100mAh erbij: HLI-BL4JSL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
De Mugen nemen voor de L520, is maar even groot of de originele L620

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Kan je een link of modelnummer geven? dit lijkt me namelijk vreemd (gezien het verschil in mAh tussen 520 en 620)

'k heb inmiddels genoeg bevestigingen gelezen dat het effectief wel zou lukken (BL-4J & BL-5J), 'k zou het durven proberen, maar 44,5€ vind ik wel wat veel (via http://www.mugenpowerbatterijen.nl/ )

Iemand anders al eens een mugen batterij op een andere manier te pakken gekregen? 'k heb gezocht maar niet veel (niks) gevonden...

Update 7/10: 't is inmiddels 33,62€ en dat wil ik er wel voor geven ;) 'k heb de extended BL-5J (batterij voor L520) besteld, ik laat nog wel wat horen als ik 'm heb.

[ Voor 74% gewijzigd door Dryhte op 07-10-2013 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_VH
  • Laatst online: 10-09 17:21
Onze Lumia heeft een Amber update gekregen .. Het was een Belgische 'Proximus' versie, met een Mobistar abonnement, maar de update moest dus van Proximus komen..

Data Sense lijkt te werken, maar blijkbaar telt deze enkel het dataverkeer (2/3 G en Wifi), niet het aantal gebelde minuten. Gezien wij een limiet hebben van 2 uur bellen, ware het mij aangenaam een teller te hebben die bijhoudt hoe lang er in een bepaalde maand werd gebeld.

Voor android bestaan er legio dergelijke toepassingen, voor WP8 vind ik enkel 'Call and SMS counter' maar daar moet je middels die app bellen opdat hij de gebelde minuten zou bijhouden. Is er echt niets beters voor Wp8? (De app van Mobistar zelf werk niet op de L620).

----------------------------
Aanvulling 7/9/2013
----------------------------
Het door Nokia zelf geproduceerde 'Counters' (dat hier blijkbaar 'verbruiksmonitor' heet) is ook al NIET compatibel met de Lumia 620 (??????)

"Uw versie van de Windows Phone-software wordt niet ondersteund door deze toepassing"

[ Voor 18% gewijzigd door Edwin_VH op 07-10-2013 09:33 . Reden: aanvulling ]

Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volumius
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-06 11:53
Heeft iemand hier enig idee of de Nokia Lumia 620 nog verder in prijs zal dalen omdat de 625 eraan komt. Wat zou de laagst te verwachten prijs zijn alvorens de 620 niet meer leverbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
De Lumia 625 heeft een veel groter scherm en is niet echt een alternatief voor de 620, die meer bedoeld is voor mensen die een niet al te groot scherm willen.
Ik zie de 620 meer als een iets luxere 520 (flitser, wereldwijde navigatie, beter, maar kleiner scherm). De prijs van de L520+20 euro lijkt me een reële minimale prijs.
Disclaimer: ik heb geen glazen bol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:32
Edwin_VH schreef op zaterdag 05 oktober 2013 @ 18:50:
[...] Het door Nokia zelf geproduceerde 'Counters' (dat hier blijkbaar 'verbruiksmonitor' heet) is ook al NIET compatibel met de Lumia 620 (??????)

"Uw versie van de Windows Phone-software wordt niet ondersteund door deze toepassing"
Counters is een WP7.5 app. Deze is niet beschikbaar voor WP8.
Een 3rd party app developer heeft geen toegang tot enige API om het verbruik te monitoren. Dit moet ofwel vanuit Microsoft komen of vanuit de OEM. Datasense heeft inderdaad alleen betrekking op dataoverdracht (vandaar de naam ;)). Heb nog geen enkele aanwijzing gehad dat Nokia of MS iets dergelijks voor bellen/sms en WP8 doen. Meeste kans waar je op hebt is dat een 3rd party dev een app maakt die de website van jouw provider afleest. Je zou eventueel feedback naar Nokia kunnen sturen, waarin je aangeeft zo'n app/feature te missen (dit kan via de settings).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volumius
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-06 11:53
Ik heb sinds kort met mijn Lumia 620 het probleem dat telkens als ik de telefoon heb aangezet, hij na het invoeren van de pincode meteen het volgende scherm opent: Toegangspunt. Zelf heb ik enkel een belbundel en internet op wifi dus ik hoef geneens een toegangspunt. En toch blijft hij telkens maar weer na een boot van de telefoon meteen naar dat scherm springen. Weet iemand hoe dit komt en kan ik hier ook vanaf komen? Het is namelijk nogal irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb gezocht maar wel gevonden dat meer mensen het probleem hebben en sommigen niet, maar geen oplossingen, dus hier nog maar eens de vraag gezet.

Ik heb een Lumia 620, als opvolger van mijn E72. Als ik navigatie (Here Drive +) gebruik hoor ik de stem niet over mijn Parrot CK3100 (bluetooth carkit). Telefoneren met de Parrot gaat wel goed.
Met mijn E72 kreeg ik gewoon de stemaanwijzingen over de spreakers en werd de muziek (radio, CD) even gedempt. Ik kan op de Lumia 620 geen setting vinden om dit aan de praat te krijgen.

Wie weet hoe dat moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Weet iemand hoe het zit met kaart updates?

Here Drive + staat er wel op met een aantal gedownloade kaarten, gaat die zelf aangeven dat er kaart updates zijn of moet je de kaarten zelf in de gaten houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat weet ik dan weer wel: zelf in de gaten houden:
> Instellingen> Toepassingen>Kaarten> controleren op updates
dude88 schreef op maandag 14 oktober 2013 @ 13:16:
Weet iemand hoe het zit met kaart updates?

Here Drive + staat er wel op met een aantal gedownloade kaarten, gaat die zelf aangeven dat er kaart updates zijn of moet je de kaarten zelf in de gaten houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Thanks dat werkt idd prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Graag gedaan.

Iemand trouwens nog tips and/or trickes voor mijn 'navigatie-aanwijzingen over Parrot Carkit' vraag? (zie 4 posts terug)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devin19
  • Niet online
De L620 van m'n broertje doet niks meer, gisteravond werkte hij nog gewoon (accu was helemaal vol) maar vanmorgen reageerde hij helemaal nergens meer op. Aan de computer gehangen maar ook dan reageert hij nergens op. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Is er een software pakket van Nokia om hem weer aan de praat te krijgen?

Hij doet t weer, ik weet niet precies wat hij er mee gedaan heeft, maar het is in ieder geval opgelost :)

[ Voor 15% gewijzigd door Devin19 op 17-10-2013 09:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
  • Laatst online: 09-09 14:32
Ik heb vandaag ook mijn telfoon kapot gemaakt.
Ik heb mijn sd kaart verwisseld. vervolgens wilde ik het kapje er weer op plaatsen.
Toen had ik blijkbaar de micro usb aansluiting waarschijnlijk niet goed in de cover geplaatst, en de cover terug gedrukt. Vervolgens een breuk over mijn hele scherm. Met als resultaat dat het touch screen niet meer werkt.

Nu maar opsturen naar nokia. En kijken wat er gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Dryhte schreef op dinsdag 01 oktober 2013 @ 14:22:
Kan je een link of modelnummer geven? dit lijkt me namelijk vreemd (gezien het verschil in mAh tussen 520 en 620)

'k heb inmiddels genoeg bevestigingen gelezen dat het effectief wel zou lukken (BL-4J & BL-5J), 'k zou het durven proberen, maar 44,5€ vind ik wel wat veel (via http://www.mugenpowerbatterijen.nl/ )

Iemand anders al eens een mugen batterij op een andere manier te pakken gekregen? 'k heb gezocht maar niet veel (niks) gevonden...

Update 7/10: 't is inmiddels 33,62€ en dat wil ik er wel voor geven ;) 'k heb de extended BL-5J (batterij voor L520) besteld, ik laat nog wel wat horen als ik 'm heb.
Al nieuws? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Nee, op 8 oktober verstuurd in hongkong, en sindsdien nog niks van gehoord. 'k heb een track&trace nummer maar daar zie ik alleen op dat het verstuurd is... We zien wel, ze zeggen dat het wel drie weken kan duren, en misschien ligt 't bij de douane... 'k heb nog een weekje geduld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Geen probleem hoor!

Ik zal nog effen afwachten wat die XL batterij is voor de L620 en anders koop ik ook zo'n battery zoals jij hebt gedaan!

Me vrouw heeft daar al ene gekocht voor haar Galaxy Mini 2 en volgens de instructies van Mugen moet je de batterij 5 keer 10-12 uur opladen en telkens herladen als GSM aangeeft dat batterij bijna plat is.

Heeft te maken met dat de telefoon de batterij moet leren kennen, soort kalibratie dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
Ik heb een raar probleem met mijn telefoon. Hij wordt niet herkend door computers. Ik heb het op een laptop geprobeerd met windows 8 en op een pc met windows 7. De laatste wil opnieuw een mtp usb driver installeren wat niet lukt. Het vreemde is dat de Lumia van mijn vader (het is op zijn computers dat ik het probeer) wel wordt herkend.

Mijn telefoon is een paar weken terug van reparatie teruggekomen, ik heb hem op mijn eigen laptop (die niet werkt op dit moment) niet aangesloten gehad geloof ik sinds die tijd. Kan er iets in de instellingen van de telefoon zijn veranderd? Of is er wellicht iets anders aan de hand. Ik vind het vreemd dat er drivers geinstalleerd moeten worden als een andere lumia wel wordt herkend.

De oplossing was heel eenvoudig. Gewoon de telefoon herstarten. Daarna werd hij wel herkend.

[ Voor 6% gewijzigd door Paulus73 op 21-10-2013 20:03 . Reden: Oplossing gevonden ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Nog iemand problemen met het installeren van een xap?

Ik heb dus de nieuwe Nokia Camera handmatig gedownload naar PC (kan niet anders), dan deze gekopieerd naar SD kaart van me L620, telefoon opnieuw opgestart, dan onder Store zie ik SD-kaart staan, die benaderd, dan zie ik de nieuwe app staan, als ik probeer te installeren, krijg ik eerst scherm voor toestemming, dan krijg ik op volgend scherm een foutmelding:

Probleem met Store

Uw verzoek kan nu niet worden ingewilligd.

Probeer de Store opnieuw te starten.
Probeer het later nogmaals of start nu uw telefoon opnieuw op als het probleem zich blijft voordoen.

Foutcode: 80070057

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-08 23:52
Ik heb een probleem met een volumeknop - Volume Up is altijd ingedrukt. Dit heeft een paar nadelen, het volume kan natuurlijk niet omlaag, verder werkt de Back knop niet (!) en het energieverbruik is/lijkt een stuk hoger. Het rare is, als ik op die volumeknop druk dan lijkt hij niet meer ingedrukt, zodat ik alsnog Back kan gebruiken.
In dit topic las ik dat een enkeling een vergelijkbaar probleem had, en ter reparatie had aangeboden. Voordat ik dat ga doen (ik kan niet echt mijn telefoon missen), zijn er nog andere suggesties? Is contactspray een goed idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutje!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Dragunov schreef op woensdag 23 oktober 2013 @ 01:03:
Nog iemand problemen met het installeren van een xap?
Ik heb het gisteren nog met succes gedaan met vier apps. Het duurt bij vooral erg lang (uren) voordat de .xap's op de SD herkent worden in de 'store-app'.

Bij jou klinkt het meer alsof je account icm met de store niet goed werkt. Want xap's op een SD moeten nog wel online gevalideerd worden door Microsoft op het moment van installatie. Ik denk dat het daar fout gaat. Of kan je zonder de SD, dus online, wel apps installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
Free rider schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 14:24:
Ik heb een probleem met een volumeknop - Volume Up is altijd ingedrukt. Dit heeft een paar nadelen, het volume kan natuurlijk niet omlaag, verder werkt de Back knop niet (!) en het energieverbruik is/lijkt een stuk hoger. Het rare is, als ik op die volumeknop druk dan lijkt hij niet meer ingedrukt, zodat ik alsnog Back kan gebruiken.
In dit topic las ik dat een enkeling een vergelijkbaar probleem had, en ter reparatie had aangeboden. Voordat ik dat ga doen (ik kan niet echt mijn telefoon missen), zijn er nog andere suggesties? Is contactspray een goed idee?
Volgens mij is het goed om even te kijken naar het knopje op de telefoon dat via het knopje van de cover wordt ingedrukt. Ik kon op een gegeven moment duidelijk zien dat mijn aan/uitknop verbogen was. Wellicht is dit bij jou ook het geval en geeft ie daarbij een signaal af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free rider
Paulus73 schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 16:25:
Volgens mij is het goed om even te kijken naar het knopje op de telefoon dat via het knopje van de cover wordt ingedrukt. Ik kon op een gegeven moment duidelijk zien dat mijn aan/uitknop verbogen was. Wellicht is dit bij jou ook het geval en geeft ie daarbij een signaal af.
Dat is het waarschijnlijk niet. Als ik de cover erafhaal en dan aanzet (lastig, maar het lukt) dan is het probleem er ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Rutje! schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 15:21:
[...]

Ik heb het gisteren nog met succes gedaan met vier apps. Het duurt bij vooral erg lang (uren) voordat de .xap's op de SD herkent worden in de 'store-app'.

Bij jou klinkt het meer alsof je account icm met de store niet goed werkt. Want xap's op een SD moeten nog wel online gevalideerd worden door Microsoft op het moment van installatie. Ik denk dat het daar fout gaat. Of kan je zonder de SD, dus online, wel apps installeren?
Ja hoor! Andere apps werken perfect!

Maar ik wou dus die nieuwe Nokia Camera installeren die uit is, bij de vereisten stond enkel Windows Phone 8, dus niet welke Lumia of welke resolutie of hoeveel MB RAM en zo, enkel Windows Phone 8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Dragunov schreef op vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:34:
Geen probleem hoor!

Ik zal nog effen afwachten wat die XL batterij is voor de L620 en anders koop ik ook zo'n battery zoals jij hebt gedaan!

Me vrouw heeft daar al ene gekocht voor haar Galaxy Mini 2 en volgens de instructies van Mugen moet je de batterij 5 keer 10-12 uur opladen en telkens herladen als GSM aangeeft dat batterij bijna plat is.

Heeft te maken met dat de telefoon de batterij moet leren kennen, soort kalibratie dan
'k heb de batterij binnen. 'k zal 'm een paar discharge cycli laten lopen en dan rapporteren hoe het met de levensduur zit.

'k kan wel al rapporteren dat hoewel de batterij prima in de plaats van de BL-4J past, hij toch duidelijk dikker is met als gevolg dat de cover net iets minder goed zit. Waar vroeger de cover goed gelijkmatig rond de telefoon zat, heb je nu in het midden van de lange kanten een stukje waar het zwart boven de cover uitsteekt (of waar de cover naar beneden geduwd wordt door de batterij).

Ik heb dat enigszins opgelost door het stukje schuimrubber dat op de cover zit om de batterij naar beneden te houden, af te pellen (het is nu veel minder dik, al is het er niet helemaal af); dat heeft het probleem veel verminderd (maar nu zal mijn andere batterij misschien wat los zitten ;) )

Binnen een week of twee zal ik rapporteren over hoelang de batterij meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyG
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-09-2020
Beste tweakers,

Sinds mei dit jaar ben ik in het bezit van een Lumia 620. Tot voor kort was ik uiterst tevreden over zowel de telefoon als over WP8: vlotte interface, acceptabele batterij, top offline navigatie... Het enige minpuntje is dat ruim een maand geleden mijn lock-button het voor bekeken hield?! Unlocken was gelukkig wel nog mogelijk via het indrukken van de cameraknop. Vanwege de garantie was het dan ook geen probleem de telefoon op te sturen. Het bleek te gaan om een defect elektronisch onderdeeltje...

Prima geen probleem, de service lijkt inderdaad ook prima! Helaas is mijn lockbutton deze week opnieuw defect. Nee hij is niet gevallen, geen waterschade, helemaal schoon op en onder de kap... Op het Nokia support forum krijg ik geen reactie, heeft iemand hier advies wat ik het beste kan doen? Ik kan toch niet mijn telefoon blijven opsturen? Is er misschien iets bekend van een ontwerpfoutje of dergelijke?

Groetjes,
Rudy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn Nokia 620 wil ik na een update Nokia glans screen inschakelen. Onder instellingen kan ik het niet vinden. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Laatst online: 14-08-2024
@RudyG: ja, weer opsturen. Na de derde keer krijg je een vervangend toestel.
@Diederik Tweak: menu - instellingen - glimp (bijna onderaan)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Enig minpuntje, de opslagcapaciteit is iets aan de lage kant als je apps wilt installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RudyG
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 05-09-2020
@PinokkioTV: Is dit een initiatief vanuit Nokia toevallig of moet ik de winkel zelf hierover aanspreken? Ik kan namelijk nergens iets vinden over een vervangend toestal bij defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-08 14:41

Daantje20

Je moet leven om te leren.

Heeft een van jullie dit toestel gekocht bij een bedrijf die ze uit Duitsland importeert? Dus een toestel dat eigenlijk is bedoeld voor de Duitse markt ik zie namelijk dat die het goedkoopst zijn.

Dit omdat ik niet graag heb dat de updates niet komen of dat er andere nare gevolgen aan zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Daantje20 schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 18:32:
Heeft een van jullie dit toestel gekocht bij een bedrijf die ze uit Duitsland importeert? Dus een toestel dat eigenlijk is bedoeld voor de Duitse markt ik zie namelijk dat die het goedkoopst zijn.

Dit omdat ik niet graag heb dat de updates niet komen of dat er andere nare gevolgen aan zitten.
Ik heb de mijne in DE gekocht, updates komen gewoon, heb de laatste geforceerd via de "Preview for Developers" app. Geen nadeel gevonden in de DE versie tov van wat hier gemeld wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20

Daantje20

@The_MAN: Bedankt, dan kan ik gerust zo een kopen, had ooit een Nokia 6300 die bleek voor de Midden oosten regio te zijn na een software update, koste me €30 om te laten reflashen. Daarom ben ik er wat voorzichtig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free rider
Free rider schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 14:24:
Je raadt het nooit... Het bleek een omgevallen bitje. Ik deed een reset omdat het hoge energieverbruik mij dwars begon te zitten, en ik niet wilde uitsluiten dan ergens een hangend appje zat. Alleen werd ik onderbroken waardoor de telefoon enkele minuten uitstond (belangrijk, ik had vaker restarts gedaan). Na starten was alles in orde! En dat terwijl ik mij net had aangeleerd om bij gebruik van de back-toets altijd de volumeknop in te drukken...

Ik heb nog een feature ontdekt die weinigen kennen: als je op een volumeknop drukt zie je rechtsboven staan "beltoon& trillen". Klik vervolgens op die tekst en hij gaat in één keer op alleen trillen (en terug). Dit is bij mijn weten de snelste manier om je telefoon in mute te krijgen. Dit werkt ook als de telefoon geblokkeerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billiebier
Is de GDR3 developer preview die je kunt downloaden voor de 620 alleen in het Engels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G.Scholtens
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 08:50
Hallo,

Ik heb sinds gisteren een 625, redelijk gelijk aan de 620 dacht ik zo.
Maar ik zit met het volgende, kan ik mijn contact personen ook gewoon op de sim of telefoon opslaan ipv google of hotmail account?

En hoe kan ik het beste mijn contacten beheren via de pc (ook windows 8). Voorheen kon je dit altijd via nokia / ovisuite doen. Maar deze herkent het toestel niet omdat het toestel niet in de pc suite mode staat.

Zune en windowsphone app herkennen het toestel wel, maar die is puur voor media beheren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

G.Scholtens schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 12:09:
Hallo,

Ik heb sinds gisteren een 625, redelijk gelijk aan de 620 dacht ik zo.
Maar ik zit met het volgende, kan ik mijn contact personen ook gewoon op de sim of telefoon opslaan ipv google of hotmail account?

En hoe kan ik het beste mijn contacten beheren via de pc (ook windows 8). Voorheen kon je dit altijd via nokia / ovisuite doen. Maar deze herkent het toestel niet omdat het toestel niet in de pc suite mode staat.

Zune en windowsphone app herkennen het toestel wel, maar die is puur voor media beheren.
het beste werkt het met een Outlook.com account, ik heb dit zelf ook en het is allemaal super overzichtelijk en duidelijk. Voordeel is dat al je contactpersonen ook op je windows 8 apparaten in de people hub verschijnen. Verder kan je dit koppelen met Facebook en krijg je overal een net plaatje. Het beheren kan heel gemakkelijk via outlook.com -> people
Je kan de contacten importeren via een .csv bestandje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Dryhte schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 09:29:
[...]

'k heb de batterij binnen. 'k zal 'm een paar discharge cycli laten lopen en dan rapporteren hoe het met de levensduur zit.

'k kan wel al rapporteren dat hoewel de batterij prima in de plaats van de BL-4J past, hij toch duidelijk dikker is met als gevolg dat de cover net iets minder goed zit. Waar vroeger de cover goed gelijkmatig rond de telefoon zat, heb je nu in het midden van de lange kanten een stukje waar het zwart boven de cover uitsteekt (of waar de cover naar beneden geduwd wordt door de batterij).

Ik heb dat enigszins opgelost door het stukje schuimrubber dat op de cover zit om de batterij naar beneden te houden, af te pellen (het is nu veel minder dik, al is het er niet helemaal af); dat heeft het probleem veel verminderd (maar nu zal mijn andere batterij misschien wat los zitten ;) )

Binnen een week of twee zal ik rapporteren over hoelang de batterij meegaat.
Dat ziet er dus erg goed uit. Na 3 dagen en 3 uur (=75u) rapporteerde 'battery saver' gisteravond 14% capacity en nog '5u' te gaan. Toen heb ik 'm wel aan de lader gelegd tot vanochtend.

Dit is 3 dagen en 3 uur licht gebruik (beetje bellen, beetje surfen & facebook via PeopleHub, een paar smsjes, geen games), maar met volgende zaken voortdurend aan:
- wifi (meestal niet geconnecteerd, en wifi is uit als het scherm uit is)
- 2G (3G vreet batterij bij mij, ik denk dat er iets mis is met Mobistar's 3G netwerk, ik had dit ook met mijn LG en Sony Android telefoons)
- Bluetooth (wordt in de auto regelmatig mee gebeld)
- GPS (leg ik normaal af maar lag nu heel de tijd aan, al is hij nauwelijks gebruikt)

Met mijn vorige (Nokia BL-4J 1300mAh) batterij had ik na 2 dagen en een nacht meestal niet het vooruitzicht dat ik er nog een hele dag mee zou voort kunnen, dus ging hij aan de lader met zo'n 30 à 40% over. Met deze Mugen BL-5J kan ik met dezelfde settings duidelijk wel 3 dagen werken (als ik zelfs meer dan 75u voort kan, voor mij is 3 dagen gelijk aan 2x24u & 1x15u = 63u, daarna kan het toestel altijd aan de lader.

Dus ja, ik ben tevreden. 1600mAh FTW 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20

Daantje20

Ben van plan dit toestel te gaan kopen, heb hem in de winkel al even vast gehad, werkt prettig, goed formaat (gelukkig nog een goed toestel die niet sloom/brak is met 3.8") beter dan Android toestellen voor wat ik gezien heb.

Zal mijn ervaringen dan ook gaan delen :)

Nog tips en trucs voor iemand die vers in WP8 stapt?

[ Voor 9% gewijzigd door Daantje20 op 31-10-2013 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Zorg dat je een Outlook.com, live of hotmail account heb.

Nog mooier, zorg dat je daar al je contacten netjes in heb staan, dan haalt die in 1 keer al je settings netjes binnen en heb je al je data bij elkaar.

Je belangrijke bestanden/foto's kan je eventueel al in skydrive zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20

Daantje20

dude88 schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 12:58:
Zorg dat je een Outlook.com, live of hotmail account heb.

Nog mooier, zorg dat je daar al je contacten netjes in heb staan, dan haalt die in 1 keer al je settings netjes binnen en heb je al je data bij elkaar.

Je belangrijke bestanden/foto's kan je eventueel al in skydrive zetten.
Ga ik doen! Heb al een dergelijk account en skydrive gebruik ik al via Windows 8. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Billiebier schreef op dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:13:
Is de GDR3 developer preview die je kunt downloaden voor de 620 alleen in het Engels?
Tekst met uitleg wel, update zelf is in Nederlands als er Nederlands staat op je Smartphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daantje20

Daantje20

Vandaag is mijn toestel geleverd, en ik heb een Italiaans toestel! Geen Duits toestel.

Maakt niet zo heel veel uit, zat netjes een brief bij voor als je het Italiaans niet machtig bent hoe die te veranderen naar Nederlands.

Eerste indruk, wow, wat een soepel smartphone systeem is Windows Phone 8!

Wel nog even wennen hoor, maar werkt allemaal wel goed moet ik zeggen.

Paar kleine eerste observaties, merk wel in de overstap van een HTC One S dat de CPU inderdaad iets minder snel is, laden duurt langer. Maar anders dan dat, voor dit prijspunt word een ontzettend goede ervaring neergezet.

Update:
Accu doet het goed voor zijn "formaat" haal makkelijk een dag met constant er mee spelen. Nu vandaag op werk kijken of hij het ook een dag red (slecht bereik strekt de accu vaak sneller leeg)
Wat gebruik betreft, heb 2 e-mail adressen geconfigureerd, whatsapp veel, en af en toe wat wordfeud. En natuurlijk de buienradar vlak voor naar huis fietsen.

[ Voor 23% gewijzigd door Daantje20 op 04-11-2013 08:30 ]

• HooksForFeet
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08-08 11:28
Is iemand hier wel eens tegen problemen aangelopen wat betreft de interne opslagruimte? Dat is bij m'n huidige telefoon (Galaxy Ace) namelijk het grote struikelblok: twee gig aan ruimte vrij, maar geen enkele app meer kunnen installeren omdat die per se op de interne opslag moeten. Met als gevolg een telefoon met nog geen vijf nuttige apps naast ontelbare Google/Samsung-meuk, geen notifications meer (immers, geheugen vol), trage interfaces, random crashes, enzovoort. Nu zit er op die Ace slechts een paarhonderd MB intern geheugen en de 620 6GB, maar mocht ik voor de 620 gaan wil ik over een half jaartje niet met hetzelfde problem aanlopen.

• Daantje20

Daantje20

Het intern geheugen van de telefoon is ruim genoeg voor wel meer dan een handvol applicaties.

Totaal is 7,2 GB aan geheugen waarvan 1,9 GB voor het systeem. De rest is voor Apps als je er voor zorgt dat je een SD kaart hebt voor foto's en muziek.

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:34

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Die ace bevat maar 150 Mb intern geheugen.. Met een 8Gb device hoef je je echt geen zorgen te maken dat je storage vol loopt. Als je spotify lijsten offline beschikbaar wil maken en offline wil gaat navigeren zou ik er wel even een MicroSD kaart indoen ;)

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Iemand ervaring met een Nokia Lumia 620 icm een Parrot CK3000 Evolution carkit? Ik sta op het punt een Nokia Lumia 620 te kopen maar heb geen zin om een nieuwe carkit te kopen en in te bouwen in 2 auto's. Op het forum van Parrot http://forum.parrot.com/english/viewtopic.php?id=14061 lijkt het erop dat het niet werkt maar wie heeft dit in de praktijk ook getest en wat zijn je ervaringen?

[ Voor 10% gewijzigd door Tommel op 16-11-2013 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Ik heb mijn telefoon vandaag voor de 2e keer ingeleverd bij het Nokia Service Centre... de aan/uit knop en de volume down knop doen het beide niet goed. Er zit zoveel speling tussen de lagen waar de telefoon is opgebouwd dat de cover naar buiten wordt gedrukt en de knoppen in de cover de schakelaars niet meer raken. Moet de telefoon met 1 hand dichtdrukken om met de andere de knoppen te kunnen gebruiken.

Hopelijk kunnen ze dit eens goed fixen, loop er al 2 maand mee rond. Qua bouwkwaliteit valt hij me erg tegen, ben benieuwd of meer mensen dit ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
Ik heb ook al een keer de aan/uit knop laten repareren. Deze was echt zichtbaar verbogen. Op dit moment doet volume lager het niet goed, maar ik krijg het met moeite nog wel omlaag. Ben benieuwd wanneer ook dit echt niet meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
The_MAN schreef op maandag 02 december 2013 @ 20:24:
Ik heb mijn telefoon vandaag voor de 2e keer ingeleverd bij het Nokia Service Centre... de aan/uit knop en de volume down knop doen het beide niet goed. Er zit zoveel speling tussen de lagen waar de telefoon is opgebouwd dat de cover naar buiten wordt gedrukt en de knoppen in de cover de schakelaars niet meer raken. Moet de telefoon met 1 hand dichtdrukken om met de andere de knoppen te kunnen gebruiken.

Hopelijk kunnen ze dit eens goed fixen, loop er al 2 maand mee rond. Qua bouwkwaliteit valt hij me erg tegen, ben benieuwd of meer mensen dit ervaren.
Speling tussen lagen of tussen cover en telefoon heb ik absoluut niet. Maar de switches onder die buttons zijn inderdaad van inferieure kwaliteit (toen ik de mijne ging binnenbrengen bij Mediamarkt zeiden ze meteen 'ah, het gekende probleem' ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Dryhte schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 09:37:
[...]

Speling tussen lagen of tussen cover en telefoon heb ik absoluut niet. Maar de switches onder die buttons zijn inderdaad van inferieure kwaliteit (toen ik de mijne ging binnenbrengen bij Mediamarkt zeiden ze meteen 'ah, het gekende probleem' ;) )
De aan/uit switch heb ik al een keer opnieuw laten solderen, die lag er helemaal af ;)

Heb het idee dat nadat ze dat gerepareerd hebben de lagen al wat minder strak zaten en dat in 3 maand tijd zo erg is geworden dat het nu helemaal niet meer goed was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Tommel schreef op zaterdag 16 november 2013 @ 09:48:
Iemand ervaring met een Nokia Lumia 620 icm een Parrot CK3000 Evolution carkit? Ik sta op het punt een Nokia Lumia 620 te kopen maar heb geen zin om een nieuwe carkit te kopen en in te bouwen in 2 auto's. Op het forum van Parrot http://forum.parrot.com/english/viewtopic.php?id=14061 lijkt het erop dat het niet werkt maar wie heeft dit in de praktijk ook getest en wat zijn je ervaringen?
Ik heb die CK3000 en die werkt met alles, dus ook mijn Nokia 620.
Wat je wel even moet doen is dat ding resetten door rood en groen samen een aantal seconden in te drukken, dan weet je zeker dat ie een verse pair maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
Dryhte schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 12:32:
[...]

Dat ziet er dus erg goed uit. Na 3 dagen en 3 uur (=75u) rapporteerde 'battery saver' gisteravond 14% capacity en nog '5u' te gaan. Toen heb ik 'm wel aan de lader gelegd tot vanochtend.

Dit is 3 dagen en 3 uur licht gebruik (beetje bellen, beetje surfen & facebook via PeopleHub, een paar smsjes, geen games), maar met volgende zaken voortdurend aan:
- wifi (meestal niet geconnecteerd, en wifi is uit als het scherm uit is)
- 2G (3G vreet batterij bij mij, ik denk dat er iets mis is met Mobistar's 3G netwerk, ik had dit ook met mijn LG en Sony Android telefoons)
- Bluetooth (wordt in de auto regelmatig mee gebeld)
- GPS (leg ik normaal af maar lag nu heel de tijd aan, al is hij nauwelijks gebruikt)

Met mijn vorige (Nokia BL-4J 1300mAh) batterij had ik na 2 dagen en een nacht meestal niet het vooruitzicht dat ik er nog een hele dag mee zou voort kunnen, dus ging hij aan de lader met zo'n 30 à 40% over. Met deze Mugen BL-5J kan ik met dezelfde settings duidelijk wel 3 dagen werken (als ik zelfs meer dan 75u voort kan, voor mij is 3 dagen gelijk aan 2x24u & 1x15u = 63u, daarna kan het toestel altijd aan de lader.

Dus ja, ik ben tevreden. 1600mAh FTW 8)
Hier even op terugkomen:
Intussen is de batterij een beetje opgekweekt... ik had onlangs (met bovenstaande instellingen) na 2d en 12u nog 45% over. Yay! Toch doe ik 'm om de 2 a 3d aan de lader om er zeker van te zijn dat ik ook bij zwaarder gebruik voldoende juice heb.

Maar ik kan die Mugen BL-5J volmondig aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommel
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
franssie schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 13:28:
[...]

Ik heb die CK3000 en die werkt met alles, dus ook mijn Nokia 620.
Wat je wel even moet doen is dat ding resetten door rood en groen samen een aantal seconden in te drukken, dan weet je zeker dat ie een verse pair maakt.
Ok, goed te horen! Welke versie van de Parrot software heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik heb versie 5.25C afgaande op de naamgeving in het pairing menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Dryhte schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 13:55:
[...]

Hier even op terugkomen:
Intussen is de batterij een beetje opgekweekt... ik had onlangs (met bovenstaande instellingen) na 2d en 12u nog 45% over. Yay! Toch doe ik 'm om de 2 a 3d aan de lader om er zeker van te zijn dat ik ook bij zwaarder gebruik voldoende juice heb.

Maar ik kan die Mugen BL-5J volmondig aanraden.
Denk dat ik dat maar eens moet proberen, haal nog niet eens een dag inmiddels. Ben aardig zware gebruiker, maar minder dan een dag is echt niet lekker... bedankt voor de feedback!

Kreeg trouwens bericht dat ze mijn telefoon gemaakt hadden, kwam hem ophalen, hadden ze er een nieuwe cover op gedaan... inderdaad, de aan/uit knop werkte weer, maar nadat ik in de auto zat merkte ik dat de volume down knop nog steeds niet werkte... hij lig weer bij het service center... hoop op iets betere oplossing deze keer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 11-09 19:45
Heb sinds vandaag ook een 620, tweedehands. Het niet-originele touchscreen (na een reparatie ) werkte niet meer na een update. Heb nu de oorspronkelijke firmware geflashed en het toestel werkt weer als een zonnetje. Mijn eerste ervaring met WP8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
Zoals eerder gezegd is mijn volumeknop niet helemaal goed meer. Is er nog een andere manier om het volume te regelen, via een app of in andere apllicaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 00:30
Vandaag eentje proberen te kopen, maar uitverkocht bij de saturn en Mediamarkt. Weet iemand of daar een andere reden als Sinterklaas voor is?

https://f1nerd.nl

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste