Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 12:01

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://i1217.photobucket.com/albums/dd398/Relief2011/nokia_titel.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1245.photobucket.com/albums/gg585/gauchoV6/Tweakers/620Afmetingen.jpg

Dit topic is bedoeld om over de Nokia Lumia 620 te praten & er wordt aan gewerkt.
Specificaties worden aangevuld naarmate deze bekend zijn.

De Nokia Lumia 620 is 5-12-2012 gepresenteerd, het persbericht staat hier:
http://newsroom.nokia.nl/nokia-introduceert-nokia-lumia-620/

Specificaties:

CPUQualcomm Snapdragon™ S4 processor with 1 Ghz dual-core CPU
RAM512MB
SchermtypeTFT WVGA 800x480, ClearBlack
Schermgrootte3.8”
Schermresolutie800x480 pixels
Batterijverwisselbare Nokia Battery BL-4J, 1300 mAh
BatterijduurMaximum 3G standby tijd = 330 uur
Maximum 3G talk time = 9.9 uur
Opslag8GB & 7GB in SkyDrive, max. 64GB MicroSD
Camera achter5.0 Mpix, f/2.4, 4x zoom
Camera (video)720p
Camera voorVGA 640*480
ConnectiviteitGSM 850/900/1800/1900 MHz
WCDMA 850/900/1900/2100
HSDPA cat14 (21 Mbps) HSUPA cat 6: 5.8 Mbps
WLAN IEEE 802.11 a/b/g/n
Bluetooth 3.0
Near Field Communication
A-GPS, Glonass
SensorenDigitale Kompass, Accellerometer (kantelsensor), lichtsensor, nabijheidssensor, proximity
KnoppenPower/sleep, back, Start, search, volume up/down, camera
AansluitingenMicro-USB Charging Connector
Micro-USB Data Connector
3.5 mm Universal Audio Connector
Micro-USB 2.0
BesturingssysteemWindows Phone 8
Gewicht127 g
Afmetingen115.4 mm x 61.1 mm x 11 mm
Kleuren lime green, orange, magenta, yellow, cyan, white and black

Complete Specificatie Lijst:
http://www.nokia.com/nl-n...n/lumia620/specificaties/

SlashGear hands-on:
http://www.slashgear.com/nokia-lumia-620-hands-on-05259576/

Software
- Nokia Drive (gratis offline navigatie)
- Nokia Maps (Bingmaps alternatief)
- Nokia Music (gratis streaming/offline muziekmix)
- Nokia Store
- Nokia CityLens

- Adviesprijs: De verwachte verkoopadviesprijs voor de Nederlandse markt bedraagt 259 euro incl. btw.
- Beschikbaarheid: De Nokia Lumia 620 wordt geleverd vanaf januari 2013 in Azië, gevolgd door Europa en het Midden-Oosten en later ook andere markten.

Vergelijking afmetingen met de andere WP8 Lumia's (620, 820 en 920):
Afbeeldingslocatie: http://i1245.photobucket.com/albums/gg585/gauchoV6/Tweakers/nokia_lumia_620_hands-on_14-580x369.jpg

Kleuren:
Afbeeldingslocatie: http://i1245.photobucket.com/albums/gg585/gauchoV6/Tweakers/700-nokia_lumia_620_color-combo-580x436.jpg

Volledige specs staan ook hier bij Nokia:
http://press.nokia.com/wp...a-lumia-620-datasheet.pdf

[ Voor 87% gewijzigd door mkrmr op 05-12-2012 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mngm
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-03 20:09
Erg leuk!
Dit heeft Nokia nodig, een goedkoper model dan de 820, maar wel hetzelfde leuke design en wp8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-04 15:47
Dit kon hem wel eens gaan worden voor mij.
Eigenlijk wil ik een 920, maar ik heb er geen 500/600 euro voor over. Eerst gedacht om een Lumia 800 o.i.d. te nemen totdat de 920 2e hands betaalbaar wordt. Maar deze trekt mij meer, al is het alleen al omdat hij op WP8 draait. Tot deze uitkomt blijft mijn oude trouwe Motorola Krzr K2 wel voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 406530

mngm schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:04:
Erg leuk!
Dit heeft Nokia nodig, een goedkoper model dan de 820, maar wel hetzelfde leuke design en wp8!
En Windows Phone 8 heeft dit nodig. Ergens klinkt het wel verleidelijk en is stukken goedkoper dan de 820/920. Ik ga deze dan ook maar even in de gaten houden.

Btw, op de frontpage wordt adviesprijs van 259 euro genoemd. Dus die 190 euro omgerekend lijkt me wat optimistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-05 22:19
Zouden hiervoor ook QI frontjes komen?

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 30-03 22:39
Er staat geen UMTS of HSDPA, betekent dat geen 3G? En een batterij van 1300mAh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09:22
Als we nou eens telefoons konden combineren... Het design en de batterij van de HTC 8S en voor de rest de specs van de nokia 620 inclusief nokia drive :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
Ik heb nu een 1500mAh in m'n Omnia W en daar kom ik prima de dag mee door. Maar veel kleiner moet ie toch niet worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Topicstarter
fruitbakje schreef op woensdag 05 december 2012 @ 12:50:
Er staat geen UMTS of HSDPA, betekent dat geen 3G? En een batterij van 1300mAh?
Speed: HSPA+ cat14 (21Mbps), HSUPA 5.7Mbps is wel 3G volgens Wikipedia.

Kleine accu idd, maar wellicht dat het kleine scherm weinig stroom gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
Klein scherm is relatief ;). De Omnia W heeft een 3,7"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 05-05 10:58
Mooi toestel en een grote concurent van de 8s van htc.
Perfect voor de jeugd,niet te duur,verwisselbare covers nokia apps ect
Ziet er mij wel dik uit imo zo op eerste zicht.
wsl iets voor mijn dochter die haar android meer dan beu is.

[ Voor 13% gewijzigd door Gunth op 05-12-2012 17:05 ]

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Topicstarter
Openingspost even onder handen genomen, het lukt me helaas niet om net zo'n fraaie OP te maken als anderen voor o.a. de 920 hebben gedaan. Als iemand me wil helpen, graag! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-05 16:48
Dit scherm is LCD ik heb nu een Lumia 800 met Amoled, ik neem aan dat een Amoled beter is en mooier is dan LCD? En heeft dit scherm ook Gorilla Glass? Volgens mij is deze Lumia wel dunner en lichter dan de Lumia 800

When the pink is snookered, Go for the brown

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 442470

Mooi toestel voor deze prijsklasse. Hopelijk kan Nokia hiermee verder hun financiële resultaten opkrikken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beanie
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 16-05-2023
Cruzer schreef op woensdag 05 december 2012 @ 21:18:
Dit scherm is LCD ik heb nu een Lumia 800 met Amoled, ik neem aan dat een Amoled beter is en mooier is dan LCD? En heeft dit scherm ook Gorilla Glass? Volgens mij is deze Lumia wel dunner en lichter dan de Lumia 800
AMOLED vs. LCD komt over het algemeen er op neer dat AMOLED een hogere saturatie kent en dus iets levendigere kleuren weergeeft en daarbij zwart ook zwarter is dan op een LCD vanwege het backlight. Nokia's ClearBlack Display technologie helpt echter wel om bij een LCD zwart donkerder te krijgen al is dat niet de primaire functie van CBD technologie.

Wat betreft de dikte van een 800 vs de 620. Check hier even: http://www.developer.noki...l?dev=Lumia_620,Lumia_800 Kun je meteen alle andere verschillen ook bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h1ttent1t
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:03
Was al een tijd aan het wachten op een WP8 voor een kleiner budget (ik weiger +300€ te geven voor een telefoon), dus deze gaat het misschien wel worden. HTC heeft in september ook de 8V aangekondigd die in hetzelfde budget valt, maar sindsdien niets meer van gehoord?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 436006

Ik denk dat je HTC 8S bedoelt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzo89
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 14-10-2024
Ziet er erg leuk uit! Mooi dingetje voor de prijsklasse. Nu wachten op de volgende soap waarbij Apple een aanklacht indient omdat de telefoon ronde hoekjes heeft net als de Iphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xboxlivejunk
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 26-03 10:32

xboxlivejunk

... geweest

pre-order nu ook beschikbaar: http://www.unlocked-mobil...620-sim-free-p-84290.html

Weet iemand of het slim is om in de UK te pre-orderen of dat het complicaties met zich meebrengt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 05-05 17:38

Sebazzz

3dp

Ideaal telefoontje voor m'n vriendin. Ik zie dat de Mediamarkt in Duitsland deze in pre-order heeft voor 'voorjaar 2013' wat nu t/m april kan betekenen.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Nokia Lumia 620 Landing This Month | 3G.co.uk

Vanaf 28 januari wordt hij geleverd in de UK, prijs ongeveer 279 euro.

Hopelijk komt hij ook snel naar Nederland. Het was een kerstcadeau voor mijn vriendin dus het mag wel opschieten :+ en tevens wil ik hem zelf ook kopen. Hij lijkt zowaar beter dan mijn Lumia 800, die ook nog eens zichtbaar begint te lijden aan slijtage.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• h1ttent1t
  • Laatst online: 14:03
Mmmh 227 pond is wel heel wat meer dan de 175 pond bij die pre-order van 3 posts geleden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vasu
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-04 11:48
Ben ook zeer geïnteresseerd in dit toestel en door bovengenoemd prijsverschil overweeg ik bij unlocked-mobiles.com te bestellen. Is er iemand die hier al besteld heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:36
Maar dan zit je denk ik wel met garantie die via de UK loopt, ook al heb je 24 maanden fabrieksgarantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkrmr

mkrmr

Tesla Model 3, BMW K1600

Topicstarter
WhiskyPhreak schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 09:08:
Maar dan zit je denk ik wel met garantie die via de UK loopt, ook al heb je 24 maanden fabrieksgarantie?
Fabrieksgarantie geldt voor elk apparaat dat binnen Europa wordt verkocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiskyPhreak
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:36
Ja, maar je kunt niet met een telefoon die je in de UK gekocht hebt een willekeurige Nederlandse telefoontoko binnenwandelen en zeggen dat zij maar moeten regelen dat hij gemaakt wordt lijkt me(?). Dus mocht er iets misgaan moet dat wel via unlocked-mobiles lopen, wat een bak extra gedoe meebrengt.

Edit:

Moet dus wel direct via Nokia opgelost worden:
All handsets are covered by a manufacturer warranty. Should your product be rendered faulty through manufacturer defect and within the valid timeframe, then you need to contact the manufacturer with a copy of your proof of purchase.

[ Voor 34% gewijzigd door WhiskyPhreak op 11-01-2013 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Als hij eind deze maand al in Europa verkrijgbaar is zal Nederland toch niet zo heel lang op zich laten wachten? Of is dat in het verleden wel eens anders gebleken?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vasu
Wel flink duurder dan de 175 pond (€ 215) die de 620 bij unlocked-mobiles kost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeMoederr
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-04 13:27
Leuke telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyrus The Virus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06:27
coolblue heeft ze nu ook in het systeem staaan voor 259 (binnenkort leverbaar).

AMD 5950x || Asus VIII Dark Hero || G.Skill Trident Z Neo 2x16GB C16-16-16-36 || EVGA FTW3 3080 Ultra || 2x WD SN850 1TB || Corsair HX850i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 614

En hier (UK) staat eerste voorraad eind januari.
http://www.clove.co.uk/nokia-lumia-620

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 479106

ik heb net de Acer Liquid Glow besteld, voor 149€ bij de Wehkamp. Terwijl ik eigenlijk de Lumia 620 wilde hebben! Waarom? Behalve dat de specs zo ongeveer gelijk zijn. Een paar redenen.

DE hoofdreden voor mij:

* Geen Swype! Dit is een biggie en de belangrijkste reden! Swype is echt geweldig. Zeker bij een klein foontje, waarbij ik vooral veel Whatsapp gebruik wil ik gewoon lekker razendsnel kunnen typen.

De dingen die missen waarmee ik wel had kunnen leven, maar die ik toch ook een beetje jammer vind:

* Geen ING app. Ik zit bij de ING en dat is dus pech.
* De prijs, de Glow is 149€, de 620 is 259€.
* Levertijd. De Glow is NU beschikbaar en de 620 duurt nog een x weken. (En ik zit al een paar weken zonder smartphone)
* Homescreens. Waarom een lange lijst met apps IPV bijv. 5 homescreens? Ik zou het liefst naar links en naar rechts ook nog 2 homescreens hebben met zelf in te delen Live tiles. En dan die lijst met apps swipen vanaf de onderkant ofzo...
* WP8 nog niet customisable genoeg. Ik zou graag van elke livetile zelf de kleur bepalen, om maar iets onbenulligs te noemen.
*Geen Auto rotation lock. Spreekt voor zich.
* Notificaties (met lampjes) etc is nog niet helemaal gefinetuned.

Dan zijn er nog wat andere dingetjes, zoals dat de app store groter is bij Android, en Bing ipv Google standaard op de foon zit, en Google Maps er niet is etc. Ook het feit dat WP8 gewoon nog niet helemaal uitontwikkeld lijkt is een reden. Bijv geen Skype integratie, geen Outlook-integratie. Google Calender vind ik iets beter dan Microsofts kalender omdat Microsoft bijv. geen weekoverzicht geeft terwijl Google dat wel kan. En zo zijn er nog wat meer kleine tweaks die ik mis....

Al met al jammer dus want ik was ff echt heel enthousiast geraakt over WP8. Misschien als de 620 een opvolger krijgt die er een toefje minder speels uitziet (meer zoals de Lumia 800) en dan met een 4" scherm en amoled? Als er dan ook nog Swype op zit en de ING is erbij dan stap ik 100% zeker over... Want WP8 is an sich veel mooier dan Android. Die andere redenen worden in de loop der tijd vanzelf wel verbeterd denk ik... ;w

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 479106 op 13-01-2013 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Ik hoop toch echt wel dat hij voor minder dan € 270 verkocht gaat worden. De Nokia Lumia 620 sprak me juist aan omdat hij niet al te duur zou zijn.

Ik was meedere keren tegengekomen dat ie tussen de € 220 en € 240 zou zijn, dus ik ben benieuwd wat het nou uiteindelijk gaat worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Docho
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 08-12-2024
Waarschijnlijk wil Nokia de Lumia 620 niet de goedkoop maken de eerste maanden om zo zijn stock van oude Lumia modellen kwijt te geraken.

Tegen de zomer zal de prijs van de 620 waarschijnlijk al een heel stuk lager liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:08
Stravincy schreef op maandag 14 januari 2013 @ 12:24:
Ik hoop toch echt wel dat hij voor minder dan € 270 verkocht gaat worden. De Nokia Lumia 620 sprak me juist aan omdat hij niet al te duur zou zijn.

Ik was meedere keren tegengekomen dat ie tussen de € 220 en € 240 zou zijn, dus ik ben benieuwd wat het nou uiteindelijk gaat worden!
Zal wel mee gaan vallen broertje ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Terpstars schreef op maandag 14 januari 2013 @ 17:35:
[...]

Zal wel mee gaan vallen broertje ;-)
Haha.
Tja, ik hoop van wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:49
De 620 zal niet voor maart beschikbaar zijn voor zakelijke gebruikers vandaag te horen gekregen van een grote leverancier. Wel jammer, we gaan daarom over op Android :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakjefriet
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-05 16:32
Heb hem net besteld op eBay voor 227 euro. Lijkt me een prima deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 04-05 08:43

jeka

Support your local club.

Goeie deal. Ben benieuwd hoeveel er nog overheen komt met invoeren.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

jeka schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 10:32:
Ja, ben ik ook benieuwd naar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-04 23:18
Ik zie dat sommige verkopers van ebay vanuit GB verzenden, dan zou je toch geen invoer rechten hoeven te betalen?

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakjefriet
Pakketje komt uit Australië. Komt neer op zowel douanerechten, omzetbelasting en inklaringskosten
Douanerechten weet ik niet, maar met ozb en inklaren komt (inclusief over de verzendkosten) het totaalbedrag uit op 298 euro.

[ Voor 3% gewijzigd door bakjefriet op 22-01-2013 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rezje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 23-07-2024
bakjefriet schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 16:03:
[...]

Pakketje komt uit Australië. Komt neer op zowel douanerechten, omzetbelasting en inklaringskosten
Douanerechten weet ik niet, maar met ozb en inklaren komt (inclusief over de verzendkosten) het totaalbedrag uit op 298 euro.
Nou dan zou ik mooi even 2 weken wachten en hem op Coolblue voor 259e bestellen.
Ze verwachten hem daar begin Februari.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
Ik heb hem via a verkopen in de UK op ebay besteld en hij zou over een week binnen moeten zijn. Kost me iets van 209 GBP.

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:07

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Over de prijs en beschikbaarheid kan ik niks zeggen (dta is gewoon zo), maar de app lijst is voor weinig gebruikte apps. De rest pin je op het startscherm. Daar kun je ook zelf groepen maken als je wil (je zet soortgelijke apps bij elkaar). Mocht je echt willen, dan kun je de kids corner misbruiken als 2de startscherm, ik gebruik dat voor mijn apps die in development zijn.

Kleur van tiles bepalen kan met WizTiles. Alleen nog niet uitgebreid genoeg.

Auto rotatielock is er niet en ook notificatie LEDs zijn er niet, dat klopt. Wat is de usecase voor de auotrotatie lock? Ik kan niks verzinnen. Een notificatie centrum net als in Android en iOS is er niet, maar dat is ook eigenlijk niet het concept van WP. Daar gebruik je het startscherm voor.

Er is Nokia maps ipv Google maps wat vergelijkbaar werkt. Alleen draait de map niet mee met de telefoon, dus soms is dat onhandig. Maar outlook integratie zit er gewoon in hoor. En Skype is in Beta, dat komt dus nog (maar is nu al redelijk bruikbaar). Skype is ook niet geintegreerd in Android, dus dat is geen nadeel. Swype is alleen nodig in Android omdat het toetsenbord gewoon crap is. WP8 heeft een uitstekende auto-correct, beter dan iOS en veeeeeeel beter dan Android. Ik zou er geen romans mee willen typen, maar korte emails gaan super.

Het is jammer dat je de keuze al gemaakt hebt, al lijkt die keuze meer een onderbuikgevoel keuze te zijn. WP8 is inderdaad nog niet af, maar het is al veel meer bruikbaarder dan Android in zijn 2de versie. En het wordt alleen maar beter. De minder speelse en iets grotere 620 is eigenlijk de 820, di eheeft een 4.3" Amoled scherm met supersensitive touch (dus ook met handschoenen te bedienen). Wellicht dat er nog een keer een 720 uitkomt die 4" is en dus precies tussen de 620 en 820 in zit.
Anoniem: 479106 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 22:23:
* Geen ING app. Ik zit bij de ING en dat is dus pech.
* De prijs, de Glow is 149€, de 620 is 259€.
* Levertijd. De Glow is NU beschikbaar en de 620 duurt nog een x weken. (En ik zit al een paar weken zonder smartphone)
* Homescreens. Waarom een lange lijst met apps IPV bijv. 5 homescreens? Ik zou het liefst naar links en naar rechts ook nog 2 homescreens hebben met zelf in te delen Live tiles. En dan die lijst met apps swipen vanaf de onderkant ofzo...
* WP8 nog niet customisable genoeg. Ik zou graag van elke livetile zelf de kleur bepalen, om maar iets onbenulligs te noemen.
*Geen Auto rotation lock. Spreekt voor zich.
* Notificaties (met lampjes) etc is nog niet helemaal gefinetuned.

Dan zijn er nog wat andere dingetjes, zoals dat de app store groter is bij Android, en Bing ipv Google standaard op de foon zit, en Google Maps er niet is etc. Ook het feit dat WP8 gewoon nog niet helemaal uitontwikkeld lijkt is een reden. Bijv geen Skype integratie, geen Outlook-integratie. Google Calender vind ik iets beter dan Microsofts kalender omdat Microsoft bijv. geen weekoverzicht geeft terwijl Google dat wel kan. En zo zijn er nog wat meer kleine tweaks die ik mis....

Al met al jammer dus want ik was ff echt heel enthousiast geraakt over WP8. Misschien als de 620 een opvolger krijgt die er een toefje minder speels uitziet (meer zoals de Lumia 800) en dan met een 4" scherm en amoled? Als er dan ook nog Swype op zit en de ING is erbij dan stap ik 100% zeker over... Want WP8 is an sich veel mooier dan Android. Die andere redenen worden in de loop der tijd vanzelf wel verbeterd denk ik... ;w
toon volledige bericht

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

WP8 is inderdaad nog niet af, maar het is al veel meer bruikbaarder dan Android in zijn 2de versie.
Nou en?

Nu vind ik zelf WP7.5 al veel fijner dan welke versie van Android dan ook maar een product vergelijken met een oudere versie van een ander product is nogal armoedig. Het geeft misschien een indicatie van het potentieel maar langetermijnpotentieel heeft natuurlijk amper invloed op een kortetermijnbeslissing, een smartphone kan na anderhalf jaar eigenlijk al met pensioen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Wat ik ermee wil zeggen is dat WP8 nu zo goed bruikbaar is dat je het zonder echt veel in te boeten gewoon kan aanschaffen. En het wordt beter, dus in de 2 jaar dat je de telefoon gebruikt krijg je steeds wat erbij. Korte termijn visie is waarom we nu in een crisis zitten, dus daarom vind ik het belangrijk dat de lange termijn een beetje onder de aandacht komt. WP8 is nu zeer goed bruikbaar en doet niet echt onder voor Android.

Je zal wel een omschakeling moeten maken aangezien het concept van het OS totaal anders is. Dus ja, je zal dingen missen. Mijn argumentatie is dat dit of er nog komt, of het is iets wat niet belangrijk is (zoals autorotatie lock). En als zoiets toch heel, heel belangrijk is, dan koop je toch Android? Van mij mag je, maar als je dan redenen aandraagt die cosmetisch zijn (kleurtjes van tiles) of tegen het concept van het OS ingaan (notificatie centrum) dan vraag ik me wel af waarom. Ik snap ook wel dat customiseerbaarheid een groot plus is in een OS, ik had vroeger ook mijn iPhone gejailbreakt omdat je dan een achtergrondje in kon stellen (was eigenlijk het enige waarvoor ik de jailbreak gebruikte).

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
zonoskar schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:17:
Wat is de usecase voor de auotrotatie lock? Ik kan niks verzinnen. Een notificatie centrum net als in Android en iOS is er niet, maar dat is ook eigenlijk niet het concept van WP. Daar gebruik je het startscherm voor.
Ik wil op mijn zij ook m'n telefoon in portrait stand kunnen gebruiken.
Met het startscherm moet ik zelf moeite doen om m'n notificaties te vinden. Ik wil dat WP mij dat (in 1 oogopslag) aanlevert. Alle notificaties op je lockscreen zou al een hele vooruitgang zijn. Kost het je nl ook een stuk minder klikken om je notificaties te zien

Als hij Android of iOS relaxter vindt dan is dat toch prima? Verschillende OS'en spreken verschillende mensen aan, verschillende markten. We zijn hier niet om iedereen wijs te maken dat WP hét OS is, voor iedereen. Hij onderbouwt z'n keuze tenminste met aardige argumenten (die voor hem gelden)

Niet dat ik vind dat ie een goede keuze maakt, nou heeft ie een Acer... :?
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Laatst online: 12:49
ik begrjip dat niemand deze telefoon nog heeft in NL, maar hoe is de snelheid in verhouding met een Lumia 800? Ik denk er aan om te switchen van een lumia800 naar een lumia 620. En met name de snelheid bij het openenen en gebruiken van whatsapp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Maar is het missen van de rotatielock een zodanig groot probleem dat je dan maar Android neemt? Voor mij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Ik denk voor niemand. Maar het is wel een van punten die het lijstje uiteindelijk zo lang maken dat de keuze gauw gemaakt is. Dat had ik juist weer met Android: ik had niet één specifieke reden om mijn Desire uit het raam te gooien maar de vele kleine minpunten maakten dat ik klaar was met Android en WP ging proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippengaas
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08-11-2024
badluckboy schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 10:03:
ik begrjip dat niemand deze telefoon nog heeft in NL, maar hoe is de snelheid in verhouding met een Lumia 800? Ik denk er aan om te switchen van een lumia800 naar een lumia 620. En met name de snelheid bij het openenen en gebruiken van whatsapp?
Specs van processor en RAM van 8s zijn het zelfde als van de lumia 620. Dus als je kijkt naar tests van de 8s kan je er wel achter komen hoe snel het allemaal is. Ik heb zelf geen 8s, maar in het forum van de 8s zijn de mensen erg tevreden over de snelheid bij het openen van apps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb even de topictitel aangepast in lijn met de andere WP8 topics. De ervaringen komen immers vanzelf.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bakjefriet
Hij is binnen!
Werkt perfect. Het lukt me alleen niet om de chinese tekens uit de kalender te krijgen. Vreemde bug want alles is ingesteld op Engels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cranberry
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:26
Veel plezier ermee! 'k Ben benieuwd naar je ervaringen: dit toestel wordt nl. waarschijnlijk binnen ons bedrijf de nieuw 'budget'-smartphone.
Werk nu nog met een ouwe Blackberry :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

wpcentral heeft de 620 binnen :)
Net unboxing video gekeken, zal wel meer volgen.

[ Voor 43% gewijzigd door hjs op 26-01-2013 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
hjs schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 09:04:
wpcentral heeft de 620 binnen :)
Net unboxing video gekeken, zal wel meer volgen.
Link: http://www.wpcentral.com/unboxing-hands-nokia-lumia-620
Video: YouTube: Unboxing + Hands on: Nokia Lumia 620

Ziet er goed uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 489431

Ik lees net dat Belsimpel de Lumia 620 in Nederland verkoopt:
http://www.windowsphoneaa...jgbaar-bij-belsimpel.html
Wel iets boven de adviesprijs :-S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Dat is nogal aan de dure kant ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temo44
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09-04 09:23
Ik heb er net eentje besteld op Ebay voor £204.99. Met verzendkosten van £4.99 maakt dat in totaal €256,02. Aangezien hij uit de UK komt betaal ik gelukkig dan geen invoerrechten.

Ben benieuwd. Ik ga dan van een S3 naar een Lumia 620 :). Was al helemaal gefascineerd van WP7.5, en nu met WP8 ben ik helemaal verliefd. Bovendien ga ik eens kijken hoe het programmeren voor Windows Phone bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 497698

Ik ben heel benieuwd wat je ervaringen zijn. Ook of spelletjes een beetje vlotjes willen lopen op de 620.

Ik zat heel erg te denken over een 920, maar ik heb mijn bestelling gecancelled ivm met de steeds veranderende levertijden. Dacht: dan koop ik er wel een als ze normaal te krijgen zijn in een winkel of zo.

Maar ik vind deze toch ook wel heel leuk, en aangezien ik toch ook nog steeds twijfels heb over WP8, is dit misschien wel een mooi instapmodel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temo44
Anoniem: 497698 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 12:14:
Ik ben heel benieuwd wat je ervaringen zijn. Ook of spelletjes een beetje vlotjes willen lopen op de 620.
Volgens mij zijn er al een aantal mensen hier die de telefoon hebben, maar ik zal zeker terugkomen en mijn ervaring delen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Is er al iets meer bekend over een datum voor Nederland? Als het nog lang gaat duren bestel ik namelijk gewoon het toestel via Ebay, maar zou het zonde vinden als twee dagen later het toestel gewoon in NL te koop is. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temo44
Reb87 hij is al bij één winkel te koop, maar wat de officiele datum is; geen idee :(. Hier is linkje.

http://www.belsimpel.nl/n...lumia-620-black/overzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
Ja klopt, dat had ik gezien. Maar als ik naar de levertijd kijk lijkt het me een import toestel, maar dan een stuk duurder... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vasu
Bij http://www.artencraft.be/ is de 620 te bestellen voor €249,- en de verzendkosten binnen de Benelux zijn maar €5,-
Ze vertelden mij over een week weer een voorraad binnen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temo44
Vasu schreef op maandag 28 januari 2013 @ 13:50:
Bij http://www.artencraft.be/ is de 620 te bestellen voor €249,- en de verzendkosten binnen de Benelux zijn maar €5,-
Ze vertelden mij over een week weer een voorraad binnen te krijgen.
Oeh nice :*) . Dan kost ie ongeveer hetzelfde als wat ik ervoor betaald heb. De verwachte leverdatum van mijn telefoon is tussen 4 en 7 februari. Fingers crossed :D.

EDIT: Als ik op de site zoek naar de 620 krijg ik geen zoek resultaten? Of is hij alleen in een shop zelf te krijgen?

[ Voor 11% gewijzigd door Temo44 op 28-01-2013 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
@Temo44: interessant dat jij van een S3 naar een goedkoper toestel gaat. Ik wil van mijn iPhone 5 naar een 620 gaan. ;) Die ebay advertentie waar jij hem hebt gekocht zit ik ook naar te kijken. Wel vreemd dat de producten volgens de beschrijving in hun warehouse zijn, maar dat de levertijd dan toch nog 6 a 7 dagen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temo44
@Reb87: Ik heb wel eens eerder vanuit de UK besteld. Is vrij normaal, 6 a 7 dagen naar mijn mening. Maar ergens staat in de beschrijving dat ze ook nog tijd nemen voor het daadwerkelijk goedkeuren van de betaling, vanwege betalingsfraude o.i.d.

Grappig dat jij ook van een high end naar een kleinere telefoon wilt :D. Ik ben tot de conclusie gekomen dat:
1) ik geen power user ben. Af en toe facebook, mail, sms, wa, browsen, rss lezen(, oja bellen). En that's it.
2) daaruit vloeit dat windows phone er echt snappy uit ziet en ik toch niet vaak met mijn telefoon bezig ben.
3) met android echt wat mis is. Het loopt soms echt niet lekker(al is s3 met cm10.1 rom een hele verbetering)

Verder heb ik altijd zo'n standaard gevoel dat iets bestellen van ebay 'risky' is. Weet niet, misschien een vooroordeel ofzo. Echter kon ik deze telefoon voor 250 eurie echt niet laten liggen :).
Als de telefoon me niet bevalt verkoop ik hem door en anders verkoop ik mijn s3 :)

[ Voor 8% gewijzigd door Temo44 op 28-01-2013 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
Ik bestel best vaak vanuit de UK via Ebay, maar zou het toch jammer vinden als het toestel volgende week binnen komt als hij hier officieel te koop is. ;)

Ik wil van mijn iPhone 5 "af" omdat ik die super opties ook niet echt gebruik. Bovendien ligt het toestel voor mij niet lekker in de hand en wil ik liever iets kleiners. De 620 is echt een mooie deal. Snel, klein en goedkoop. :) Heb wel een Lumia 800 gehad in het verleden, maar dat was het net niet. Bovendien kon daar geen geheugenkaart in.

Ik ga hem ook maar bestellen zo. Kan hem idd gewoon weer verkopen mocht het niets zijn. Het wordt een witte iig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temo44
Reb87 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 14:23:
Ik wil van mijn iPhone 5 "af" omdat ik die super opties ook niet echt gebruik. Bovendien ligt het toestel voor mij niet lekker in de hand en wil ik liever iets kleiners. De 620 is echt een mooie deal. Snel, klein en goedkoop. :)
Dit is idd beter verwoord :).

Ik was aan het twijfelen of ik niet ook de witte moest pakken, maar waarschijnlijk gaan ze in de toekomst die shells/covers los verkopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
Ik heb mijn bestelling bij die Ebay knakkers door maar gecanceld. Zelfs met mijn verified Paypal account wilden ze nog 5 tot 7 dagen gaan wachten met versturen. Dat zou betekenen dat het twee weken gaat duren voordat ik het toestel in huis heb. Binnen die twee weken verwacht ik dat het toestel ook wel hier in Nederland te koop is... :)

Is het toestel trouwens al wel officieel in de UK te koop, of wordt het toestel daar ook uit Hongkong gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

En ook in Spanje al te koop. Een land per dag ofzo?

Wat is er ingewikkeld aan het verschepen van complete dozen telefoons in heel Europa tegelijk? Zucht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temo44
Reb87 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 13:25:
Ik heb mijn bestelling bij die Ebay knakkers door maar gecanceld. Zelfs met mijn verified Paypal account wilden ze nog 5 tot 7 dagen gaan wachten met versturen. Dat zou betekenen dat het twee weken gaat duren voordat ik het toestel in huis heb. Binnen die twee weken verwacht ik dat het toestel ook wel hier in Nederland te koop is... :)

Is het toestel trouwens al wel officieel in de UK te koop, of wordt het toestel daar ook uit Hongkong gehaald?
Ik weet eerlijk gezegd niet hoe het nou precies zit met de levertijd van de telefoon. Als ik naar mijn bestelling kijk zie ik tussen 4 en 7 februari staan bij estimated delivery. Kan me niet zo heel veel schelen of het nou een of twee weken duurt. 250 euro is nog altijd onder de daadwerkelijk advies prijs die Nokia geeft :) .

In de UK is hij al officieel verkrijgbaar ja. Meen dat ergens gelezen te hebben. Hongkong/engeland/middle of nowhere, maakt me ook weer niet zoveel uit, haha :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temo44
@Reb87, ik heb even een livechat gestart met de ebay shop, om toch even voor je na te vragen hoe het nou zit met geschatte levertijd enzo. Dit was het antwoord dat ik kreeg

14:00:13 Vanessa says, Kindly wait for the item until 14- February since it was posted out last 28- January
14:00:53 <mijn ebay id> says, ah, so around 14 februari I can expect my new item? :)
14:01:08 Vanessa says, yes please
14:01:20 <mijn ebay id> says, ah ok.. Well that answers my question. Thank you very much!

Dus je hebt gelijk, er komen een paar dagen bij :). Ik kan nog wel 2 weekjes wachten, haha :D

EDIT: nu ik de reactie van Vanessa lees, er komen helemaal geen 5 dagen verificatie van betaling bij...ze zegt posted out 28 januari. Dat betekent dus dat hij al verzonden is... hehe :). Heb hem namelijk zondag 27 januari besteld.

[ Voor 16% gewijzigd door Temo44 op 29-01-2013 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
Ik heb hem de 22ste besteld via ebay en kreeg gisteren een mailtje ie met royalmail verzonden is. De verificatie duurde, zoals aangegeven, dus inderdaad 5 dagen. De deal was verder goed, dus maar besteld. Ik had hem natuurlijk liever gewoon in nederland besteld, maar dan weet je niet hoe lang je moet wachten.

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temo44
Knowuse schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 14:42:
Ik heb hem de 22ste besteld via ebay en kreeg gisteren een mailtje ie met royalmail verzonden is. De verificatie duurde, zoals aangegeven, dus inderdaad 5 dagen. De deal was verder goed, dus maar besteld. Ik had hem natuurlijk liever gewoon in nederland besteld, maar dan weet je niet hoe lang je moet wachten.
Hmm raar, ik heb nog geen mail gehad dat hij met royal mail is verzonden :| . Dan heeft deze mevrouw misschien een probleempje met engels, of ik kan niet lezen. Agja. 14 februari is voor mij nog altijd acceptabel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
Zojuist even gebeld met Nokia Benelux. Ze konden geen exacte informatie geven, maar er werd benadrukt "very soon". Toch nog maar even wachten dan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:18
bakjefriet schreef op vrijdag 25 januari 2013 @ 17:50:
Hij is binnen!
Werkt perfect. Het lukt me alleen niet om de chinese tekens uit de kalender te krijgen. Vreemde bug want alles is ingesteld op Engels.
ben ook benieuws naar je ervaringen. Nu heb je hem bijna een week in je bezit.

Kan je makkelijk een dag halen op een accu dat soort praktische zaken handig om te weten voor één ieder hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reb87
  • Niet online
De Lumia 620 is in de UK verkrijgbaar bij o2 voor maar 149GBP (ongeveer 175 euro). Het is een prepaid pakketje, dus heb geen idee of er een simlock op zit.. :)

- Edit -

Toestel heeft simlock van o2

[ Voor 12% gewijzigd door Reb87 op 31-01-2013 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
175 euro. Dat zijn de betere prijzen. :)
Heb er zelf geen verstand van hoor, maar is zo'n simlock niet redelijk makkelijk te verwijderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:09

m0nk

16-09-2003 15.15

Wij hebben hier op kantoor een demo model liggen. Simpel telefoontje wat doet wat het moet doen. Design is wel okee. Wel merkbaar trager dan de 820 en 920 die we hier ook hebben liggen. Prijs kwaliteit is wel goed te noemen.

Als ik iets moet laten testen oid, hoor ik het wel :)

[ Voor 11% gewijzigd door m0nk op 31-01-2013 15:59 ]

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka

jeka

Support your local club.

Lijkt het jou voor dat geld het beste toestel wat je kan halen?
Misschien een leuke vervanger voor mijn Samsung galaxy S1

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:09

m0nk

16-09-2003 15.15

Hangt een beetje van je budget af. Persoonlijk zou ik minimaal voor een 820 gaan, maar als je het geld daar niet voor hebt dan voldoet dit toestel voor alledaags gebruik ook wel. Verwacht echter geen snelheidsmonster.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka

jeka

Support your local club.

Budget is zo laag mogelijk voor telefoon met redelijke specificaties. Heb geen 400+ euro meer over voor een telefoon.
Windows 8 lijkt me ook wel een keer leuk.
Thanks m0nk!

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14383

m0nk schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 16:17:
Hangt een beetje van je budget af. Persoonlijk zou ik minimaal voor een 820 gaan, maar als je het geld daar niet voor hebt dan voldoet dit toestel voor alledaags gebruik ook wel. Verwacht echter geen snelheidsmonster.
He Monk,

Ik had deze op het oog ivm de afmetingen. Meer dan de basic gingen ga ik er niet mee doen; bellen/mailen/agenda/whatsapp. Ik neem aan dat hij daar snel genoeg voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:18
m0nk schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 15:58:
Wij hebben hier op kantoor een demo model liggen. Simpel telefoontje wat doet wat het moet doen. Design is wel okee. Wel merkbaar trager dan de 820 en 920 die we hier ook hebben liggen. Prijs kwaliteit is wel goed te noemen.

Als ik iets moet laten testen oid, hoor ik het wel :)
Waaraan merk je het snelheidsverschil tussen de 820 en 620?
puur als je ze naast elkaar hebt of ook als je de 620 gebruikt?
en merk je het bij dingen als in de interface of alleen opstarten van bepaalde applicaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brain75
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-04 22:13
We hebben hier op kantoor de 820 en de 620 op proef. Een collega heeft de 920 prive gekocht.

Uiteraard hebben we ze even naast elkaar gelegd. Wat zijn de verschillen?

- schermgrootte;
- resolutie camera;
- snelheid.

Ik test nu de 620 en eerlijk gezegd vind ik de telefoon groot genoeg. Alle software die op de duurdere modellen te vinden is staat gewoon op de 620. Voor een 5 megapixel camera maakt hij zeer redelijke foto's: ik vind ze beter dan de foto's van mijn E72 (ook 5 megapixel).

Wij zijn intern op zoek naar een vervanging van de BB Curve, en de 620 is dan een goede optie. Hij is meer dan 200 euro goedkoper dan een 820. Als ik zie wat ik voor 200 euro meer krijg bij een 820 is de keuze snel gemaak: de 620 geeft een hoop waarde voor het geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 499970

Mijn Nokia n97 mini is zojuist overleden (was in emmer water gevallen) en heb dus een nieuwe Nokia nodig :)

Ik heb een niet te groot budget en twijfel tussen de Lumia 900 en de nieuwere 620. Kwa uiterlijk vind ik de 900 er beter uitzien.

voordelen 900:

groter amoled scherm en gorilla glass
betere camera

Voordelen 620:

Windows phone 8

Welke zouden jullie kiezen. Voormij is het grotere scherm van de 900 wel een grote + want ik whatsapp erg vaak. Minder apps in de toekomst met de 900 vind ik niet echt een probleem, maar whatsapp is essentieel voor mij :) Abonnement loopt 2 jaar. Denken jullie dat whatsapp beschikbaar zal zijn voor windows phone 7.8 de komende 2 jaar? Dat is voor mij de grote vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temo44
ErikKam schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 18:06:
[...]

Waaraan merk je het snelheidsverschil tussen de 820 en 620?
puur als je ze naast elkaar hebt of ook als je de 620 gebruikt?
en merk je het bij dingen als in de interface of alleen opstarten van bepaalde applicaties?
Ik gok dat hij bedoelt met het opstarten van applicaties en het verwerken ervan. De interface zelf is gewoon lekker vloeiend. Als dat niet zo is dan heeft hij waarschijnlijk een defect toestel.

Vandaag bij klasgenoot een HTC 8s gezien. Die was ook gewoon prima snel met user interface en de basis applicaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Temo44
brain75 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 21:35:
We hebben hier op kantoor de 820 en de 620 op proef. Een collega heeft de 920 prive gekocht.

Uiteraard hebben we ze even naast elkaar gelegd. Wat zijn de verschillen?

- schermgrootte;
- resolutie camera;
- snelheid.

Ik test nu de 620 en eerlijk gezegd vind ik de telefoon groot genoeg. Alle software die op de duurdere modellen te vinden is staat gewoon op de 620. Voor een 5 megapixel camera maakt hij zeer redelijke foto's: ik vind ze beter dan de foto's van mijn E72 (ook 5 megapixel).

Wij zijn intern op zoek naar een vervanging van de BB Curve, en de 620 is dan een goede optie. Hij is meer dan 200 euro goedkoper dan een 820. Als ik zie wat ik voor 200 euro meer krijg bij een 820 is de keuze snel gemaak: de 620 geeft een hoop waarde voor het geld!
Dit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14383

As we found with the HTC 8S, the phone's 1GHz processor, as opposed to the 1.5GHz model in the Nokia Lumia 820 and 920, does affect how Windows Phone 8 runs. There can be a very slight stutter when flicking between screens of apps, and the apps sometimes don’t open with such a snap. The operating system is still smoother than that of almost any Android phone, though, and you'd have to be as picky as we are to notice the difference. The phone completed our Sunspider JavaScript benchmark in 1,431ms, which is average for a phone of this price and far off the incredibly quick 900ms of the Lumia 820 and 920.
http://www.expertreviews....s/1297525/nokia-lumia-620

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brain75
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 25-04 22:13
De hierboven aangehaalde expert-review onderschrijf ik. Als je de 820 of 920 in handen hebt dan gaat alles zeer snel en vloeiend.

De 620 is inderdaad iets minder 'snappy'. Is het hinderlijk? Persoonlijk vind ik dat niet. Je hebt het hier niet over vertragingen in de orde van seconden. Bij het wisselen van schermen bijvoorbeeld doet het net een fractie van een seconde langer dan op een 820 of 920. Ik zou het nog geeneens de term 'lag' willen geven.

Waar merk je het wel? Bij het browsen. Bij de 820 knipper je met je ogen en staat de wegpagina voor je. De 620 heeft hier meer tijd voor nodig.

Zoals gezegd probeer ik de telefoon vooral zakelijk te bekijken: ik hecht nauwelijks waarde aan apps zoals Facebook, Twitter etc. De mail werkt als een trein, Nokia Drive is een goede navigator en ik krijg de notificaties die ik nodig heb in mijn werk.

Het is heel simpel: het prijsverschil tussen de 620 en de 820 is er voor een goede reden. Ik ben zelf meer dan tevreden met deze telefoon als zakelijke (en voor mijzelf persoonlijke) oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka

jeka

Support your local club.

Ik ga ook voor de 620 als deze uit is. Voor die prijs lijkt het me een prima telefoon. Ik heb geen 200 euro meer over voor een 820.
Is het al bekend wanneer de 620 in Nederland te koop is? (zonder import)

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Ik kwam deze tegen op youtube: YouTube: Nokia Lumia 620 - Video test

Een video test van de Nokia Lumia 620.
Voor een telefoon van dit budget vind ik de kwaliteit erg goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Laatst online: 06-05 14:34
ik ben al tiijdje aan het kijken naar deze telefoon echter is me iets nog steeds niet duidelijk is deze telefoon net zo degelijk als de 820 en 920 das wat betreft kras bestendigheid van het scherm enzo

weet iemand hier iets van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 497698

Volgens de uitgegeven specificaties heeft dit toestel geen Gorilla-glas, dus het zal wel wat krasgevoeliger zijn.

http://www.nokia.com/nl-n...n/lumia620/specificaties/

Bij de 920 staat het gorillaglas genoemd onder Design, Schermfuncties. Bij dit toestel staat dit niet genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 415735

hjvg schreef op zaterdag 02 februari 2013 @ 16:16:
ik ben al tiijdje aan het kijken naar deze telefoon echter is me iets nog steeds niet duidelijk is deze telefoon net zo degelijk als de 820 en 920 das wat betreft kras bestendigheid van het scherm enzo

weet iemand hier iets van?
Zowel de 820 als de 620 hebben geen Gorilla Glass: http://www.corninggorillaglass.com/.../full-products-list
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste