Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:32

Froggy

...

Had gisteravond terwijl de tel aan de lader zat wat vreemds. Geen beweging meer in het ding te krijgen! Een uur eerder had ik nog mijn WA gecheckt, niks aan de hand. Accu er maar even afgehaald en gaan maar weer....
Alle updates zijn geïnstalleerd, dus software is up-to-date....

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Stravincy schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 00:49:
[...]
Ik was de problemen met mijn Lumia 620 zat en heb hem opgestuurd voor reparatie.
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik hem terug heb en ik hoop natuurlijk dat de problemen verholpen zijn als ik hem weer terug heb!
Vandaag terug gekregen!
Ze hebben me een nieuwe batterij gegeven. Ik hoop dat ik straks geen last meer heb van mijn vorige problemen. Dat zal nog moeten blijken uit de komende weken. Ben benieuwd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:32

Froggy

...

Stravincy schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 21:16:
[...]

Vandaag terug gekregen!
Ze hebben me een nieuwe batterij gegeven. Ik hoop dat ik straks geen last meer heb van mijn vorige problemen. Dat zal nog moeten blijken uit de komende weken. Ben benieuwd. :)
Hmm, da's nog redelijk snel gegaan!

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Zeker weten!
Uit de papieren kan ik opmaken dat het pakketje zelfs al op twee augustus retour is gegaan.
Froggy schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 14:00:
Had gisteravond terwijl de tel aan de lader zat wat vreemds. Geen beweging meer in het ding te krijgen! Een uur eerder had ik nog mijn WA gecheckt, niks aan de hand. Accu er maar even afgehaald en gaan maar weer....
Alle updates zijn geïnstalleerd, dus software is up-to-date....
Dit soort problemen had ik dus regelmatig. Plus dat hij af en toe spontaan opnieuw opstartte.

[ Voor 70% gewijzigd door Stravincy op 08-08-2013 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baats
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 21:32
Stravincy schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 21:16:
[...]

Vandaag terug gekregen!
Da's rap. De mijne is al van 29 juli binnen, nog niets van gehoord. Wel via de winkel binnengebracht waar ik hem gekocht heb, dus niet rechtstreeks via Nokia (wat ook een mogelijkheid is, geloof ik).

Verder heb ik soms ook last van dat haperend lockscreen. Normaal kan je dat vloeiend omhoog glijden, maar soms blijft die gewoon plakken en krijg je die per glijbeweging maar een aantal cm omhoog (en kan je hem uiteindelijk niet unlocken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Baats schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:01:
[...]

Da's rap. De mijne is al van 29 juli binnen, nog niets van gehoord. Wel via de winkel binnengebracht waar ik hem gekocht heb, dus niet rechtstreeks via Nokia (wat ook een mogelijkheid is, geloof ik).
Ik heb hem direct via de Nokia Support opgestuurd. (gaat naar Arvato Bertelsmann in Duitsland)
Het werd thuis opgehaald door UPS, dus ik hoefde geeneens de deur uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baats
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 21:32
Stravincy schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:38:
[...]

Ik heb hem direct via de Nokia Support opgestuurd. (gaat naar Arvato Bertelsmann in Duitsland)
Het werd thuis opgehaald door UPS, dus ik hoefde geeneens de deur uit.
Had ik dat maar geweten. Ben hem hier in't stad zelf moeten gaan binnenbrengen, eens hij gemaakt is (verwacht +/- 3 weken) moet ik er nog eens zelf om ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Baats schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 13:40:
[...]

Had ik dat maar geweten. Ben hem hier in't stad zelf moeten gaan binnenbrengen, eens hij gemaakt is (verwacht +/- 3 weken) moet ik er nog eens zelf om ook.
Ach ja, dan weet je dat voor de volgende keer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_VH
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 10-09 17:21
Sinds een paar dagen ook een Lumia 620. Gezien hij voor mijn echtgenote gekocht is, kan ik niet veel meer zeggen dan dat ze er heel tevreden mee is.

Wel 2 probleempjes (voorlopig)

- Het niet kunnen instellen van ee custom SMS-ringtone (schijnt niets aan te doen zijn)

- Het versturen van email wordt steeds ondertekend met "Verstuurd met mijn Windows Phone".

Dat laatste vind ik persoonlijk heel ergerlijk. waarschijnlijk vrij makkelijk te verwijderen, maar ik heb nog niet gevonden hoe.

Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:52
Edwin_VH schreef op donderdag 08 augustus 2013 @ 19:29:
Sinds een paar dagen ook een Lumia 620. Gezien hij voor mijn echtgenote gekocht is, kan ik niet veel meer zeggen dan dat ze er heel tevreden mee is.

Wel 2 probleempjes (voorlopig)

- Het niet kunnen instellen van ee custom SMS-ringtone (schijnt niets aan te doen zijn)

- Het versturen van email wordt steeds ondertekend met "Verstuurd met mijn Windows Phone".

Dat laatste vind ik persoonlijk heel ergerlijk. waarschijnlijk vrij makkelijk te verwijderen, maar ik heb nog niet gevonden hoe.
Instellingen -> llik op je emailadres- en scrol iets naar beneden. Daar zie je het staan om "Verstuurd met mijn Windows Phone" te veranderen of te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
En dat je geen custom sms-ringtones kan instellen klopt helaas.

[ Voor 3% gewijzigd door Stravincy op 08-08-2013 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-08 23:52
Ik heb sinds een kleine twee ook een Lumia 620, en heb het volgende: Na een 'spontane' reboot loopt de klok achter. Dit is al twee keer gebeurd, na de eerste keer stond de klok op 1 september 2012 en de tweede keer stond hij op het moment van de eerste reboot.

NB Ik denk dat het een reboot was, het gebeurde steeds in idle toestand. Toen ik mijn telefoon weer wilde gebruiken moest ik de pincode van de SIM invoeren, en daarom denk ik dat er een reboot was.

Mijn vraag is, hoe stel ik in dat de telefoon na zo'n reboot de tijd synchroniseert met GPS en/of GSM? Want hierdoor kan ik afspraken en alarms missen. Of is dit meer een WP8 vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-09 08:04
Free rider schreef op zaterdag 10 augustus 2013 @ 16:45:
Mijn vraag is, hoe stel ik in dat de telefoon na zo'n reboot de tijd synchroniseert met GPS en/of GSM? Want hierdoor kan ik afspraken en alarms missen. Of is dit meer een WP8 vraag?
Ik kan nu de instelling niet meer vinden, maar er was vroeger altijd een instelling dat je de tijd kon laten syncen met de tijd van je provider. In de praktijk werkt dat kut, want er zijn meer providers die daar niet goed mee om gaan dan wel (tijden die een paar minuten voorlopen en achterlopen, en daar per dag of per uur nog wel eens in wilden veranderen).

Mijn tijd blijft overigens gewoon goed lopen na een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Free rider
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-08 23:52
Dank, bij mij blijft de tijd ook goed na een handmatige reboot. Maar twee keer waren de datum en tijd naar het verleden gezet, en de overeenkomst was dat de telefoon eerst om de pincode van de sim vroeg. Ik neem aan dat er een crash en automatische reboot was, maar ik weet het niet zeker.

Providers die er een paar minuten naast zitten kan je vreselijk vinden, maar ik verkies het boven de huidige situatie, waarbij mijn telefoon -zonder aanwijsbare reden- ineens een willekeurig tijdstip in het verleden heeft. Nu heb ik een telefoon waarvan het alarm en de agenda onbetrouwbaar zijn.

Edit:
Meer onderzoek heeft dit opgeleverd: Je kan een "soft reset" doen door vijf seconden Power + Volume Down in te drukken. Een soft reset is een herstart van de telefoon. Na de herstart is de datum op de telefoon 1 september 2012, tijd is tussen 6 en 8 uur 's ochtends.
Normaal gesproken wordt na een soft reset de tijd automatisch (binnen een uur of zo) gecorrigeerd, maar bij mij is de optie niet eens aanwezig - naar ik begrijp zou deze bij Instellingen-Datum & Tijd moeten staan. Mijn provider is Vodafone NL en dezelfde SIM heeft onder Android wel deze optie, en werkte daar gewoon.

De consequenties gaan verder dan je in eerste instantie zou denken. Een gebruiker op een forum klaagde dat hij geen SMSjes kon ontvangen, overigens zei hij niet welke provider hij had. Verder zijn er nogal wat services waar je niet kan inloggen als je tijd verkeerd is, waaronder SkyDrive. Dus ook geen backups.

Je vraagt je misschien af hoe je nou per ongeluk een soft reset kan doen. Geen idee, de telefoon zat in mijn broekzak. Maar let op: de toetscombinatie werkt ook als de telefoon idle of in beveiligde mode is! Ik dacht altijd dat een beveiligde mode dient te voorkomen dat je per ongeluk toetsen indrukt, maar dat is dus niet het geval.

Ten slotte, ik denk dat er een andere toetscombinatie is die ook een soort reset doet, waarbij de datum en tijd worden ingesteld op de laatste keer dat je de datum en tijd instelde. Want ook deze reset heb ik inmiddels vaker gehad.

[ Voor 55% gewijzigd door Free rider op 12-08-2013 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn oude toestel is een Nokia 5800 X-press music en nu heb ik een Nokia Lumia 620. Met de 5800 maakte ik veel gebruik van navigatie en heb op de route kaart veel punten gebookmarked.

Nu wil ik de navigatie gegevens met gebookmarkte punten van de 5800 naar de 620 overzetten. Is dit mogelijk en hoe moet ik dit precies doen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2013 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 11:24:
Mijn oude toestel is een Nokia 5800 X-press music en nu heb ik een Nokia Lumia 620. Met de 5800 maakte ik veel gebruik van navigatie en heb op de route kaart veel punten gebookmarked.

Nu wil ik de navigatie gegevens met gebookmarkte punten van de 5800 naar de 620 overzetten. Is dit mogelijk en hoe moet ik dit precies doen?
Geen flauw idee eigenlijk, maar ik gok dat het niet kan.
Je kan beter even googlen (of bingen ;)) denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
Het zijn verschillende apps (Ovi vs Here Drive als ik het goed heb). Als je het graag wilt zou ik het aan Nokia zelf vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024

Als je met je Nokia account inlogt in het navigatieprogramma, krijg je je oude bookmarks weer terug. Alleen routes zoals wel mogelijk was bij Symbian, werken niet.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedank voor jullie reacties, ik ga er later mee aan de slag...

Even een andere vraag, ik heb zaterdag een Nokia 620 gekocht met een 64 gb SanDisk Ultra micro sd XC 1 (class 10) card. Is deze kaart compatibel met de Nokia 620? Tot nu toe herkent mijn telefoon de SD kaart niet. Ik heb het ook geprobeerd met een 16 gb sd kaart...deze kaart word ook niet herkent bij de Nokia 620.

Ik weet dat beide kaartjes werken, de 64 gb werkt op mijn computer and the 16 gb kaart gebruik ik in mijn Nokia 5800 X-press music.

Wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het Nokia forum dezelfde vraag gesteld en men zei dat dit probleem wel vaker voor komt. Door een reset uit te voeren (methode 1), (met SD kaart in de telefoon) zoals onderstaand het geval is, herkend de 620 nu het SD kaartje wel, hoera!

The Nokia Lumia 620 is popular for Nokia lovers due to its compact size and lower cost compared to the 820 and 920. Users of this Windows Phone 8 device should be aware of the specific troubleshooting methods that can be used if problems arise. For unresolved errors and freezing, method #1 will suffice for returning your phone back to its original factory-fresh state. These steps will also come in handy if you’d like to remove all personal information from your device for any reason. It’s amazing how common it can be for smart phone users to forget their password. In the event that something like this happens, you’ll need to know how to use method #2 to remove password protection. Please be aware that these methods will remove all custom settings and personal files from your device. If you do not wish to lose anything, please back up your information before continuing.

Method #1
1.On your start screen, tap the arrow icon.
2.Go to “Settings”.
3.Select “About Phone”.
4.Choose “Reset your Phone”.
5.Confirm by tapping “Yes”.

The reset process will now begin, please do not touch or press anything until it is complete.

Method #2
1.Turn your device OFF.
2.Simultaneously press and hold the volume down + power + camera buttons.
3.Release the power button only – once the phone vibrates.
4.Hold for five more seconds, then release.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2013 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of het mogelijk is hoe ik op de Nokia Lumia 620 kan zien hoeveel RAM er gebruikt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bezig om alle routekaarten van de wereld op mijn Nokia 620 te zetten, op een 64 gb SD kaart. Nu heb ik bijna alles gedownload, behalve Afrika. Als ik nu een gedeelte van Afrika wil downloaden, bijvoorbeeld Marokko...dan blijft de Nokia 620 het bericht ''bezig met download voorbereiden" geven, zonder dat er maar ook iets gedownload word. Weet iemand waardoor dit probleem veroorzaakt word? Of is het voor de Nokia 620 teveel als je alle maps van de wereld download...gelet op het RAM dat wellicht teveel gebruikt word? Wie kan mij adviseren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 10:20
Bij instellingen en dan onderaan opslag controleren kan je zien hoeveel je hebt gebruikt

PS ik heb gisteren de amber update geinstalleerd op mijn telefoon.
Kan niet zeggen dat ik erg veel verschil merk. volgens mij stelt het voor de 620 ook niet veel voor afgezien van misschien betere camera kwaliteit
http://www.nokia.com/global/windows-phone-amber-update/

http://www.windowsphone.c...c2-4f19-8161-67149e44214c

met deze app kan je kiezen dat je je offline kaarten op je SD kaart zet, zo kan je heel wat ruimte besparen op je ram van je telefoon

[ Voor 85% gewijzigd door ErikKam op 25-08-2013 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErikKam schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 19:31:
Bij instellingen en dan onderaan opslag controleren kan je zien hoeveel je hebt gebruikt
Wat je aan RAM geheugen gebruikt kan ik nergens terug vinden. Bij de Nokia 620 is het aantal RAM geheugen 512 mb. Ram geheugen niet verwarren met massageheugen dat 8 gb is bij de Nokia 620.

Ik heb overigens de meeste maps weer van de sd kaart afgehaald omdat de telefoon te traag werd. Nu alleen nog een beetje ''West Europa" erop gezet.
Als ik iets anders nodig heb download ik het ter zijner tijd wel.

met deze app kan je kiezen dat je je offline kaarten op je SD kaart zet, zo kan je heel wat ruimte besparen op je ram van je telefoon
Die app, heb ik ook gedownload...niet te begrijpen dat Nokia dat niet standaard op de 620 zet!

http://betalabs.nokia.com/InstallStorageCheck

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2013 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
Verwijderd schreef op zondag 25 augustus 2013 @ 21:22:
[...]

Wat je aan RAM geheugen gebruikt kan ik nergens terug vinden. Bij de Nokia 620 is het aantal RAM geheugen 512 mb. Ram geheugen niet verwarren met massageheugen dat 8 gb is bij de Nokia 620.

Ik heb overigens de meeste maps weer van de sd kaart afgehaald omdat de telefoon te traag werd. Nu alleen nog een beetje ''West Europa" erop gezet.
Als ik iets anders nodig heb download ik het ter zijner tijd wel.

[...]

Die app, heb ik ook gedownload...niet te begrijpen dat Nokia dat niet standaard op de 620 zet!

http://betalabs.nokia.com/InstallStorageCheck
Ohja, was niet echt wakker. inderdaad dat is niet het ram geheugen.
het valt me inderdaad wel op dat het downloaden naar de sd langer duurt maar of mijn telefoon verder ook traag wordt? dat merk ik niet. Ik zal het in de gaten houden.
En de reden dat het standaard nog niet geïnstalleerd wordt is dat het nog een beta release is

[ Voor 4% gewijzigd door ErikKam op 25-08-2013 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 18:15
Mijn aan/uit knop is kapot. Hij is naar binnen geschoven. Ooit is de telefoon gevallen (toen ik hem nog niet lang had). Maar ik betwijfel of ik hem op moet sturen, want hoewel de schade al langer geleden is is er een klein plekje te zien op de cover. Daaruit blijkt dat ie niet op de schakelaar gevallen is, dat wel, maar ik weet niet of het verstandig is om hem op te sturen, het kost 80,- als ze concluderen dat het valschade is en dus niet onder de garantie valt. Iemand ervaring met Nokia Repair en hoe strikt ze zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Paulus73 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:09:
Mijn aan/uit knop is kapot. Hij is naar binnen geschoven. Ooit is de telefoon gevallen (toen ik hem nog niet lang had). Maar ik betwijfel of ik hem op moet sturen, want hoewel de schade al langer geleden is is er een klein plekje te zien op de cover. Daaruit blijkt dat ie niet op de schakelaar gevallen is, dat wel, maar ik weet niet of het verstandig is om hem op te sturen, het kost 80,- als ze concluderen dat het valschade is en dus niet onder de garantie valt. Iemand ervaring met Nokia Repair en hoe strikt ze zijn?
Nou, heb hetzelfde gehad, maar met 1 van de volume knoppen. Bij mij zonder probleem gerepareerd, maar wel bij een customer care center hier in Polen. Blijkbaar iets niet helemaal lekker met het productie proces. Denk dat het bij Nokia bekent probleem moet zijn en wel gerepareerd wordt. Als je de mogelijkheid hebt, gewoon bij een Customer Care center langsgaan.

Kan ook nieuwe cover kopen en daarmee opsturen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie577
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-09-2024
Paulus73 schreef op dinsdag 27 augustus 2013 @ 14:09:
Is de power knop van de cover kapot of van de telefoon? Als het de cover is, zou ik gewoon een nieuwe kopen. Die kost maar €15.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Nokia 620 heeft standaard geen FM Radio ingebouwd. Is er een app beschikbaar die FM Radio aanbied voor de Nokia 620? PS: ik bedoel geen internet radio.

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Nee, wanneer de benodigde hardware er niet inzit, kan een app ook geen FM radio bieden.

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 18:15
Markie577 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 11:21:
[...]
Is de power knop van de cover kapot of van de telefoon? Als het de cover is, zou ik gewoon een nieuwe kopen. Die kost maar €15.
Het is niet de cover helaas. En ik ben bang dat het niet beperkt blijft tot de aan/uitknop. Nu ik de cameraknop hiervoor gebruik lijkt het of die ook een 'verschuivend' drukpunt heeft.

Ik ga hem toch maar opsturen. Als het inderdaad een vaker voorkomend probleem is ga ik uit van de coulance van Nokia. Ik zal het resultaat van hun service hier posten.

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 00:31
Marly schreef op donderdag 29 augustus 2013 @ 02:40:
Nee, wanneer de benodigde hardware er niet inzit, kan een app ook geen FM radio bieden.
Alles zit erin hoor, genoeg via google gezocht en alles zit er effectief in!

Ze vertrouwen het niet omdat de aansluiting van de koptelefoon in het achterste paneel zit, nochtans zegt een medewerker van Nokia: http://mynokiablog.com/20...a-620-questions-answered/, dat de aansluiting uiterst betrouwbaar is...

Dus het is een raadsel wat hen dan effectief tegenhoudt, want de connectie van de chipset (radio gedeelte) naar koptelefoon is volledig.

Misschien zijn ze bang (door het design) dat radio niet goed zou werken op deze telefoon...

Is er trouwens al meer nieuws over de gdr2 voor deze telefoon (dus wanneer deze wordt uitgegeven voor ons), heb namelijk zelf zo'n 620

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Lijkt me een leuk toestel om te kopen, niet al te duur, en waarschijnlijk toch een upgrade van mijn Sony Xperia Tipo...

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Verwijderd

Wellicht met een update van Windows Phone 8 dat FM radio er ook bij zit. Hopelijk wel...ik vind het namelijk een gemiste kans van Nokia.

Verwijderd

Wat ik jammer vind aan de Nokia 620 is dat er geen gesproken navigatie is als je te voet een route neemt.

Ten tweede vind ik het jammer dat Here City Lens alleen online te gebruiken is. Dit kan veel kosten met zich meebrengen, vooral als je in het buitenland bent. Is het echt niet mogelijk om via gps bepaling (off-line) City Lens te gebruiken?

• ErikKam

Kan niet zeggen dat ik erg veel verschil merk. volgens mij stelt het voor de 620 ook niet veel voor afgezien van misschien betere camera kwaliteit

Het is inderdaad wel trager.
Maar je kan ook op beide wat installeren, ik heb nu op mijn telefoon Nederland staan. en dan op de sd andere landen die ik wel eens nodig zou kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov

Amber update:

- Officiële update binnengekregen of hoe?

- Provider, taal, land?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 19muad
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 26-05-2022
Wie iemand of en zo ja, hoe je de ingebouwde functie "Listening to music' (een functie van Bing search) kan uitschakelen?

Mijn probleem: telkens als muziekfunctie aangaat (via internetradio, of via Nokia music, of via Microsoft music) OF ook helaas als ik de stekker van de headphone verbind in de phone, gaat deze functie de muziek onderzoeken op herkenbaarheid. Dit gaat gepaard met 'plop' geluid en een 1/3 display met informatie.

Ik baal als een gek. Ook vind ik dat het scherm te gevoelig is in het aanraken. Om de haveklap start met name Bing zoeken.

En de batterij, zeer zwak.

PS. dit is mijn eerste smartphone. Geen ervaring met iphone of android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Dragunov schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 02:02:
[...]

Amber update:

- Officiële update binnengekregen of hoe?

- Provider, taal, land?
Ben toevallig zelf aan het updaten, want dat wachten is maar niks 8)
Ik gebruik Nokia software Updater for Retail 3.08. De originele Nederlandse CV wordt geinstalleerd, het enige nadeel t.o.v. de OTA is dat alles gewiped wordt. Of het is een voordeel, maakt mij niet uit i.i.g.

/edit:
Ik kreeg na de update netjes een dialoogje of ik m'n back-up terug wilde zetten. Het enige waar je wat werk aan hebt, is het opnieuw indelen van de tiles.

[ Voor 14% gewijzigd door PinokkioTV op 30-08-2013 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Wel, ik had dit ook geprobeerd met mijn 620, maar ik kreeg enkel de oude versie te zien, niet de nieuwe Amber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Dat had ik ook verwacht, had al naar productcodes zitten zoeken en zo. Maar het was niet nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Zit je ergens bij een provider en hoe noemt de variant name?

Ikzelf heb een RM-846 VAR EU-BELGIUM BE CV

Enige die ik zo vind is de 1030.6407.1308.0005 (nu nog, dus nog niet de nieuwere)

Heb je nog ergens dat bestand, want programma heeft die ergens gedownload op pc?

Bedankt!

[ Voor 20% gewijzigd door Dragunov op 30-08-2013 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Dragunov schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 19:57:
Zit je ergens bij een provider en hoe noemt de variant name?

Ikzelf heb een RM-846 VAR EU-BELGIUM BE CV

Enige die ik zo vind is de 1030.6407.1308.0005 (nu nog, dus nog niet de nieuwere)

Heb je nog ergens dat bestand, want programma heeft die ergens gedownload op pc?

Bedankt!
De mijne heet RM-846_eu_netherlands_300, dus dat is een andere versie. Ik heb geen idee of jij iets met dat bestand kan, ik denk dat je beter Nokia Care Suite kan proberen. Bestand is trouwens 1,3Gb ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Ook al geprobeerd, net hetzelfde, dus zal moeten geduld hebben wss tot de OTA versie, bestand is ook 1.3GB voor de oude versie dus startende met 1, Amber start met 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
ik heb RM-846_eu_euro2_207
Vodafone duitsland

Zal daar dan wel door komen dat ik hem al OTA heb

Op de Nl site staat ook
De nieuwste software-release voor de Nokia Lumia 620 is 1030.6407.1308.00xx

maarja volgens mij voegt het weinig toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met de Nokia 620 een aantal foto's genomen en zit ze terug te kijken. ik probeer te zien hoe de foto's worden weg geschreven, wat de bestandsnaam is. Volgens mij kan ik dit op de telefoon niet zien. Vervolgens wil ik graag op de telefoon de foto bestanden een andere naam geven...volgens mij kan dit ook niet. Hebben jullie tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik heel erg mis is op de Nokia 620 is een Windows verkenner zodat je kunt zien wat er allemaal op je telefoon staat en zodat je in de verkenner kan werken net zoals op je huis computer...

Missen jullie dat niet?

Vreemd dat Nokia dit soort essentiele software er niet gelijk op zet!?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2013 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:48
En daarom heb ik ook een Symbian toestel naast mijn Windows Phone. Overigens valt dit Nokia niet te verwijten. Dit is het gevolg van het gesloten OS van Microsoft. Bestanden bekijken, namen wijzigen, etc. gaat dus niet. Dan had je voor Android moeten gaan.

[ Voor 22% gewijzigd door coenox op 31-08-2013 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Officiële grind view zou soms ook wel handig zijn, op mijn vrouw haar Android heb je grind view, maar dan heb je wel het probleem dat die niet officieel kan op alfabet gerangschikt worden (enkel de list view).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Bezig met een telefoonupdate, dus downloaden, voorbereiden (dit duurt wel lang, nog altijd bezig)... Via OTA, dus voor de 620 beschikbaar in België

Afbeeldingslocatie: http://i41.tinypic.com/2n1dd7n.png

Afbeeldingslocatie: http://i40.tinypic.com/25qt161.png

Afbeeldingslocatie: http://i42.tinypic.com/2qd1rwl.png

[ Voor 70% gewijzigd door Dragunov op 03-09-2013 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, zou iemand me kunnen helpen met onderstaande? Ik heb me al te pletter gezocht, maar voorlopig geen oplossing voor m'n probleempjes.

Even schetsen: Ik heb me afgelopen weekend een Nokia Lumia 620 aangeschaft.

- ik kan de wekker instellen, maar ik vind geen 'snooze' functie. Enkel de functie 'uitstellen' die wellicht als snooze dient, maar nergens vind ik hoelang dat uistellen duurt. Heel belangrijk als je de gsm als wekker gebruikt als je moet gaan werken. Mijn vraag dus: kan je snoozen? Zoniet, hoe lang duur dat 'uistellen' dan exact?

- ik vind nergens waar ik m'n persoonlijke bel- en berichtentoon kan instellen, ik kan enkel kiezen uit een lijst standaard Nokia tunes. Ook als ik naar mijn eigen muziekjes ga, om van daaruit te proberen een muziekje in te stellen als beltoon, lukt het niet. Kan u mij zeggen hoe ik mijn bel- en berichtentoon kan personaliseren?

- klopt het dat er geen zoekfunctie is voor de berichten? want nu is het wel heel lastig om op zoek te gaan naar een berichtje of een conversatie.

- klopt het dat de conversaties niet chronoligisch zijn? Nu verschijnt het oudste berichtje eerst, en moet je dus heel ver scrollen om het laatst gekregen berichtje in een conversatie op te roepen.

Ik hoop dat er hier iemand is die mij kan helpen.
Alvast super bedankt op voorhand !

Dolledemon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 09:27
Verwijderd schreef op woensdag 04 september 2013 @ 18:20:
Hallo, zou iemand me kunnen helpen met onderstaande? Ik heb me al te pletter gezocht, maar voorlopig geen oplossing voor m'n probleempjes.

Even schetsen: Ik heb me afgelopen weekend een Nokia Lumia 620 aangeschaft.

- ik kan de wekker instellen, maar ik vind geen 'snooze' functie. Enkel de functie 'uitstellen' die wellicht als snooze dient, maar nergens vind ik hoelang dat uistellen duurt. Heel belangrijk als je de gsm als wekker gebruikt als je moet gaan werken. Mijn vraag dus: kan je snoozen? Zoniet, hoe lang duur dat 'uistellen' dan exact?

- ik vind nergens waar ik m'n persoonlijke bel- en berichtentoon kan instellen, ik kan enkel kiezen uit een lijst standaard Nokia tunes. Ook als ik naar mijn eigen muziekjes ga, om van daaruit te proberen een muziekje in te stellen als beltoon, lukt het niet. Kan u mij zeggen hoe ik mijn bel- en berichtentoon kan personaliseren?

Dolledemon
Nee er is geen manier om de snooze functie in te stellen. 'uitstellen' is in feite snooze functie. En naar mijn weten is de snooze tijd ingesteld op 9 minuten. Dit is niet te veranderen :-)

persoonlijke bel- en berichtonen kun je via de PC op je telefoon zetten. Windows verkenner--> Open de map van je telefoon --> Ringtones

Ringtones kun je ook zelf maken met behulp van Nokia's Ringtone Maker (speciale WP8 app, kun je vinden in de Store).

Voor de rest kan ik je helaas niet helpen, nooit geprobeerd, of nooit problemen mee gehad :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik ben allang blij dat er een snoozefunctie op zit! Op iOS kon ik niet snoozen. Niet direct kunnen reageren betekent gewoon pech hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Sonny7, superbedankt voor je antwoord ! 9 min snooze, daar kan ik mee leven ;)

Nu, wat die persoonlijke beltonen betreft: ik krijg ze wel degelijk op mijn telefoon dus dat is het probleem niet, alleen kan ik ze niet instellen als beltoon of smstoon. Zou je me daar ook bij kunnen helpen?
Ik ben in blijde verwachting ;) Want heb me eerlijk gezegd al suf gezocht...

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Zet hem op Engels, dan heb je volgens mij wel snooze ipv uitstellen.

Zeker weten doe ik het niet, want ik druk gewoon op dismiss (dacht dat dit er stond) en dan sta ik gewoon op.
Snooze is zonde van je tijd, dan kan je beter de wekker 9 min later zetten ;)

Verwijderd

dude88, goeie tip, ga ik straks toch es proberen - maar uitstellen is eigenlijk gewoon het NL woord voor 'snooze' dus ik denk niet dat ik in 't Engels m'n snoozetijd wél ga kunnen personaliseren. Maar bon, ik snooze normaal altijd 8 min, dus 9 min moet te doen zijn ;)
En dat van die al dan niet snooze-kwestie, das al jaren een dilemma ;)

En weet jij toevallig iets over instellen persoonlijke bel en smstoon? Zie m'n bericht van hierboven?

• dude88
  • Niet online
Nee geen idee, ik heb de standaard beltoon niet eens aangepast ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Laatst online: 05-09 14:32
Ik heb mijn telefoon terug van reparatie, vibratie deed het soms niet. Uit het reparatie rapport kan ik niet uitmaken of er uberhaupt wat hardwarematig vervangen is, staat alleen maar in dat er een wipe / hardware reseet / install van nieuwe software en gespreks test is gedaan. Verder staat er nog wel iets met HW upgrade code, mogelijk dat dat iets is. Vooralsnog doet de trilfunctie het goed, we houden het in de gaten.

Anywayyyy.... Heb dus wel meteen de amber update.

Zijn jullie het programmaatje data sense al tegen gekomen! Dat was er voorheen niet meen ik, telefoon houdt nu eindelijk bij hoeveel data verbruik je hebt op mobiel en wifi!!! Dat is erg fijn.

Verder hoop ik dat er bugfixes zijn doorgevoerd, zoals dat je scherm heel slecht reageert nadat je gebeld wordt soms, zodat je niet kan opnemen... En daarnaast hopelijk nog minder reboots (had er 1 / 2 per maand ofzo, dus viel wel mee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patine
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18-01-2021
ik heb £150 betaald in de vodafone shop. mijn vorige was een lumia 610. deze is een stuk sneller, en maakt veel betere fotos en videos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Nice dat je direct die amper update krijgt, die data sense is daar idd onderdeel van.

Is die eigenlijk al te krijgen? Gaat dat via je provider of kan je die gewoon downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Data Sense is onderdeel van Amber update, ik kreeg die ook zo OTA en is een GSM van mij die niet van een provider komt, maar een losse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-09 21:47
Verwijderd schreef op donderdag 05 september 2013 @ 10:35:
dude88, goeie tip, ga ik straks toch es proberen - maar uitstellen is eigenlijk gewoon het NL woord voor 'snooze' dus ik denk niet dat ik in 't Engels m'n snoozetijd wél ga kunnen personaliseren. Maar bon, ik snooze normaal altijd 8 min, dus 9 min moet te doen zijn ;)
En dat van die al dan niet snooze-kwestie, das al jaren een dilemma ;)

En weet jij toevallig iets over instellen persoonlijke bel en smstoon? Zie m'n bericht van hierboven?
sms toon kan je niet aanpassen, alleen een keuze uit de lijst die er standaard inzit.
Je beltoon kan je wel aanpassen door je mobiel via USB kabel aan PC te hangen dan via windows verkenner naar de folder telefoon te gaan en je muziek/mp3 whatever in de map ringtones kopieren. Hierna zou je mp3'tje te zien moeten zijn in je beltoon opties.
Bij mij gaan de berichten (SMS en Whatsapp) van nieuw naar oud heb nergens iets vernanderd dus weet niet of je oplopend of aflopend kan kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Dragunov schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 10:37:
Data Sense is onderdeel van Amber update, ik kreeg die ook zo OTA en is een GSM van mij die niet van een provider komt, maar een losse
OTA?

Heb jij die update al geinstalleerd?
Ik heb ook gewoon een los toestel gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

OTA

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Dat moet dan toch van je provider afkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
dude88 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 11:42:
[...]

OTA?

Heb jij die update al geinstalleerd?
Ik heb ook gewoon een los toestel gekocht...
Ja, hoor.

Al paar dagen hier dat de Amber update draait, er is ook een update verschenen voor Display+Touch, nu kan je alle apart zien onder Instellingen (dus glimp, aanraken en scherm staan nu apart ipv onder hetzelfde) --> http://www.wpcentral.com/...updated-join-its-siblings

Update van mij is niet gebonden aan provider, want in België kan je ook losse gsm's kopen, naast gsm's van Proximus en Mobistar (dus met Proximus of Mobistar in opstartscherm), dus zonder zo'n SIM lock, die van Proximus (Belgische operator) moet nog verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xray79 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 11:36:
[...]

sms toon kan je niet aanpassen, alleen een keuze uit de lijst die er standaard inzit.
Je beltoon kan je wel aanpassen door je mobiel via USB kabel aan PC te hangen dan via windows verkenner naar de folder telefoon te gaan en je muziek/mp3 whatever in de map ringtones kopieren. Hierna zou je mp3'tje te zien moeten zijn in je beltoon opties.
Bij mij gaan de berichten (SMS en Whatsapp) van nieuw naar oud heb nergens iets vernanderd dus weet niet of je oplopend of aflopend kan kiezen.
xray79 jij held ! _/-\o_
Het is idd op die manier gelukt ! Alleen jammer dat je idd je smstoon niet kan personaliseren, heb al jaren dezelfde dus ik moet zowaar afkicken ;w
ik heb trouwens op dezelfde manier ook de toon van m'n wekker kunnen personaliseren ! vreemd dus dat het voor wekker en beltoon wél kan, en voor sms dan niet...
nuja, 't is beter dan niks.

dat van oplopende en aflopende berichten lijkt nu wel in orde te zijn, hij heeft blijkbaar m'n 'oude' smsjes beetje raar geïmporteerd (vanuit m'n oude telefoon), maar de smsjes die nu binnenkomen worden wel chronologisch weergegeven.
't komt gestaag allemaal goed, is vooral ook een kwestie van de telefoon te leren kennen :)

bedankt nogmaals !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
Hopelijk bij een volgende grote update worden er weer geen zaken uitgesloten voor deze telefoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Nokia 620 speelt de volgende video formats af : MP4, WMV, AVI, 3GP, 3G2, M4V, MOV

Nu heb ik een Xvid format gedownload, een bestand dat de 620 niet wil afspelen.

Hebben jullie tips voor een goede app die dit soort formats en meer wel willen afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 10-09 21:47
Verwijderd schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 22:32:
[...]

xray79 jij held ! _/-\o_
Het is idd op die manier gelukt ! Alleen jammer dat je idd je smstoon niet kan personaliseren, heb al jaren dezelfde dus ik moet zowaar afkicken ;w
ik heb trouwens op dezelfde manier ook de toon van m'n wekker kunnen personaliseren ! vreemd dus dat het voor wekker en beltoon wél kan, en voor sms dan niet...
nuja, 't is beter dan niks.

dat van oplopende en aflopende berichten lijkt nu wel in orde te zijn, hij heeft blijkbaar m'n 'oude' smsjes beetje raar geïmporteerd (vanuit m'n oude telefoon), maar de smsjes die nu binnenkomen worden wel chronologisch weergegeven.
't komt gestaag allemaal goed, is vooral ook een kwestie van de telefoon te leren kennen :)

bedankt nogmaals !
Graag gedaan.
Ik had hetzelfde 'probleem' tijdje terug. Inderdaad jammer van de sms/App toon. telefoon moet je idd leren kennen. Maar dat komt goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Laatst online: 04-09 18:19
Blij met deze update - syncen van meerdere google calendars loopt nu wel foutloos en zonder omwegen.

Tip: wie synct met een google account, maakt na de update best een nieuwe verbinding met zijn google account aan. Als je dat niet doet blijf je het oude en slecht ondersteunde (door google althans) EAS protocol gebruiken ipv het nieuwe (voor MSFT) CalDAV/CardDAV.

SMS ontvangstbevestiging is nog altijd even belachelijk geïmplementeerd. Helaas.

• Bioman
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10-09 19:36
De amber update voor de non-branded nederlandse 620 is er bijna: Availability in Europe - Nokia. De status volgens deze website is Coming Soon, wat "approved, in final pre-release checks" zou moeten betekenen. oOo

De Vodafone varian (en de Proximus variant voor onze zuiderburen) zijn helaas nog in de "Waiting for approval" fase.

• Dragunov
Kan zijn dat update opeens eropkomt, had de vorige dag gecheckt en de volgende dag nog eens manueel gekeken en update kwam binnen tegen de avond

• dude88
  • Niet online
Wat houd "Country variant" precies in?

• Bioman
Dat is een simlockvrije variant zonder reclame van een provider die je krijgt als je je mobieltje in een winkel koopt. Je kunt nakijken bij instellingen >> extra's + info >> meer info >> mobile operator wat voor versie je hebt. In het geval van een nederlands los toestel staat er dan 000-NL. Anders zou er iets van vodavone staan bijvoorbeeld.

Edit: Ik krijg nu een opeens foutmelding, 80072ee2, bij het checken op een nieuwe software. Zal vast niet toevalling zijn. >:)

[ Voor 16% gewijzigd door Bioman op 11-09-2013 14:43 ]

• dude88
  • Niet online
000-ES....

Toestel wel bij een Nederlandse webshop gekocht, maar stond ook al in het Spaans ingesteld toen ik hem uit de verzegelde verpakking opende...

Kom ik dan wel of niet in aanmerking?

• Bioman
Staat ook op "Coming Soon", dus zal niet veel uitmaken.

• dude88
  • Niet online
Bioman schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:40:Edit: Ik krijg nu een opeens foutmelding, 80072ee2, bij het checken op een nieuwe software. Zal vast niet toevalling zijn. >:)
Dat heb ik ook ;)

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 28-08 16:12
Bioman schreef op woensdag 11 september 2013 @ 14:40:

Edit: Ik krijg nu een opeens foutmelding, 80072ee2, bij het checken op een nieuwe software. Zal vast niet toevalling zijn. >:)
Zelfde hier met Spaanse Country variant 000-ES

Verwijderd

De Nokia 620 speelt de volgende video formats af : MP4, WMV, AVI, 3GP, 3G2, M4V, MOV

Nu heb ik een Xvid format gedownload, een bestand dat de 620 niet wil afspelen.

Hebben jullie tips voor een goede app die dit soort formats en meer wel willen afspelen?

• Rutje!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Lumia 620 Country variant 3046.0000.1329.2005 Available
8)

• Bioman
Na 3 keer de foutmelding weer gekregen te hebben staat mijn 620 nu de update te downloaden. :*)

• bert74
Download van de update is klaar bij mij. Nu bezig met installeren, gaat niet snel al 10 minuten op voorbereiden voor installatie 100%.

EDIT: As we speak: Update wordt nu geïnstalleerd.

[ Voor 16% gewijzigd door bert74 op 12-09-2013 22:31 ]

• Rutje!
  • Niet online
bert74 schreef op donderdag 12 september 2013 @ 22:29:
Download van de update is klaar bij mij. Nu bezig met installeren, gaat niet snel al 10 minuten op voorbereiden voor installatie 100%.
Het duurde bij mij ook allemaal erg lang, kwestie van geduld. Ik moest overigens ook eerst opschonen want er is 580MB vrije ruimte nodig.

Alles lijkt verder prima te werken, de nieuwe features moet ik nog wel even testen.

• Devin19
  • Niet online
Hier de Hongaarse variant op de 620 van mn broertje, ook foutmelding 80072ee2...

Edit: Nu zegt ie ineens dat ie up-to-date is :S
Edit: Oh status van Country Variant voor Hongarije is nog Coming soon...

[ Voor 55% gewijzigd door Devin19 op 12-09-2013 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert74
Bij mij is de update er op. Alles werkt zover ik het kan overzien. Merk geen verschil in snelheid o.i.d.

Update duurde wel wat lang. IDD minimaal 580MB ruimte nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Hier staat die er ook op!

Nieuwe apps zoals Data Sense zijn geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Data Sense zag ik al bij m'n vriendin op de 920. Gave applicatie. "Helaas" heb ik geen datalimiet :P
Wel is m'n beltoon veranderd. De Nokia Tune is de Nokia Tune niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin_VH
Mijn vrouw heeft een Lumia 620, alsook een abonnement bij Mobistar België. Er zit o.m. een 500 MB data in, met onbeperkt gebruik facebook en twitter. Zij gebruikt alleen daarvan facebook.

Normaliter ligt de Wifi aan, en loopt quasi alle dataverkeer via Wifi.

Overgeschakeld van Nokia X6 (gemiddeld maandelijks dataverbruik van 10 MB) ,naar Lumia 620.

Zijn er nog mensen die een RIDICUUL (3G) dataverbruik hebben , al dan niet met deze combinatie, (Lumia 620/Mobistar)

Na 3 dagen gebruik kreeg ze plots melding dat er al 80% van haar data abonnement was opgebruikt (d.i 400 van de 500 MB). Als reactie hierop heeft ze de mobiele verbinding afgelegd.

Enkele dagen terug heeft ze tijdens een tripje gedurende 20 minuten de mobiele data verbinding weer aangelegd om een foto op facebook te posten.

Daarna gebeld naar Mobistar, die haar wisten te zeggen dat er alweer 153 MB verstookt was.. Mobistar kon niet specifieren waaraan en wanneer de juist gebeurde.

Vraag:
- is dit normaal? gebruikt WP8 altijd zoveel data, ook wanneer er geen Wifi is?
- is er een programma dat het dataverbruik kan nagaan?
- kan ik nagaan welk programma dit evt doet?
- of is er een fout bij de meetgegevens van Mobistar.

het is in elk geval een behoorlijke domper op de aanvankelijke grote tevredenheid van het toestel.

Kortrijk | 5250 Wp Sunpower - 9x375 WZW 45° + 5x375 ONO 45° | Solis 3,6 kW | Batterij: Pylontech 9,6 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Edwin_VH schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 18:03:
Mijn vrouw heeft een Lumia 620, alsook een abonnement bij Mobistar België. Er zit o.m. een 500 MB data in, met onbeperkt gebruik facebook en twitter. Zij gebruikt alleen daarvan facebook.

Normaliter ligt de Wifi aan, en loopt quasi alle dataverkeer via Wifi.

Overgeschakeld van Nokia X6 (gemiddeld maandelijks dataverbruik van 10 MB) ,naar Lumia 620.

Zijn er nog mensen die een RIDICUUL (3G) dataverbruik hebben , al dan niet met deze combinatie, (Lumia 620/Mobistar)

Na 3 dagen gebruik kreeg ze plots melding dat er al 80% van haar data abonnement was opgebruikt (d.i 400 van de 500 MB). Als reactie hierop heeft ze de mobiele verbinding afgelegd.

Enkele dagen terug heeft ze tijdens een tripje gedurende 20 minuten de mobiele data verbinding weer aangelegd om een foto op facebook te posten.

Daarna gebeld naar Mobistar, die haar wisten te zeggen dat er alweer 153 MB verstookt was.. Mobistar kon niet specifieren waaraan en wanneer de juist gebeurde.

Vraag:

het is in elk geval een behoorlijke domper op de aanvankelijke grote tevredenheid van het toestel.
Dit moet bijna een app zijn die dat verbruik veroorzaakt. Sluit ze alle apps na gebruik wel af met de back-button?

Als je toestel naar Amber wordt geupdate, krijg je de app Datasense. Deze geeft per app aan hoeveel data er is verbruikt via Wifi en mobiele netwerk. Even geduld dus nog.

• fruitbakje
Edwin_VH schreef op vrijdag 13 september 2013 @ 18:03:
Vraag:
Niet normaal. Die van mij (overigens sinds vandaag met Amber, in Nederland) doet het prima met een bundel van 500mb. Nu bijna halverwege de maand nog meer dan de helft over, met elke dag whatsappen, facebooken en emailen.
Zoals hierboven is gezegd kan Data Sense het allemaal per app nagaan, gesplitst in wat er via wifi gebeurd en via de dataverbinding.

edit; ik gebruik zelden de backbutton om apps af te sluiten. In theorie zou het ook niet moeten uitmaken, omdat niet actieve apps volgens MS in een slaapstand worden gehouden. Er is hier en daar echter nogal een discussie over of dat nou wel echt gebeurd (maar die discussie gaat vooral over accugebruik). Ik heb in ieder geval nergens last van.

[ Voor 19% gewijzigd door fruitbakje op 14-09-2013 15:16 ]

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05:14

FCC

Ik had bij Vodafone ook wel dat er soms data verbruikt werd die ik niet thuis kon brengen, echter geen 400 MB in 3 dagen. Daarom had ik mijn data maar uitgeschakeld zodat ik puur op wifi kon zitten. Gelukkig heb ik nu ook Amber met Data Sense zodat ik het, hopelijk, goed in de gaten kan houden. (Ik heb een cheap sim-only abo met aparte data blox. Als je dan opeens data gaat verstoken wordt het toch nog een duur geintje ;))

Waar een wil is, is een stopcontact....

• Edwin_VH
Zou het grote verbruik met Whatsapp te maken hebben? Of worden de GPS kaarten automatisch geladen zodra je ergens komt waarvan de kaarten nog niet op het toestel zitten?

Jammer dat DataSense niet onmiddellijk beschikbaar is. Mijn provider is Mobistar, maar het toestel zelf heeft blijkbaar een Proximus firmware (aangekocht bij onafhankelijke verdeler, Mobistar verkoopt de Lumia 620 kennelijk niet). Dat betekent waarschijnlijk ook dat ik moet wachten tot de Amber-update van Proximus klaar is. Nu staat deze nog op 'Waiting for approval'.

• Devin19
  • Niet online
Edwin_VH schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 18:27:
Zou het grote verbruik met Whatsapp te maken hebben? Of worden de GPS kaarten automatisch geladen zodra je ergens komt waarvan de kaarten nog niet op het toestel zitten?
Whatsapp lijkt me sterk, die tekst is sowieso al bijna niets, en die plaatjes zijn ook maar een aantal kB per stuk. GPS kaarten word inderdaad wel geladen als ze nog niet op het toestel staan, maar alleen dat stuk waar je op dat moment bent, niet het hele land lijkt mij. Ik zou in ieder geval aanraden om die kaarten die je gebruikt van te voren er gewoon in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Mensen, de GDR2 update is beschikbaar voor de "country variant"!

"Lumia 620 Country variant 3046.0000.1329.2005 Available"

http://www.nokia.com/glob...e/availability-in-europe/

Ben hem zelf op dit moment aan het downloaden. :)
Drie kwartier later en hij is eindelijk klaar met downloaden + installeren.
Ohnee nog niet klaar.. lol. "Migrating your data" nu eerst nog.

Nu eindelijk 100% klaar na ongeveer 5 kwartier. :)

Data Sense + Glance screen + Colour Profile is allemaal super chill. _/-\o_

[ Voor 55% gewijzigd door Stravincy op 15-09-2013 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rixo
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 04-05 14:21
Nadat ik de Amber-update had geïnstalleerd op mijn Lumia 620, reageerde de telefoon alleen nog op de volumetoetsen en de aan-/uitknop, dus niet op het scherm en ook niet op de knoppen onder het scherm of op de cameraknop. Hierna heb ik de telefoon compleet gereset, maar dat hielp niks.

Hebben anderen dit probleem ook?

Ik heb nog geen contact met Nokia opgenomen, dat ga ik morgen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
fruitbakje schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 15:13:
[...]

Niet normaal. Die van mij (overigens sinds vandaag met Amber, in Nederland) doet het prima met een bundel van 500mb. Nu bijna halverwege de maand nog meer dan de helft over, met elke dag whatsappen, facebooken en emailen.
Zoals hierboven is gezegd kan Data Sense het allemaal per app nagaan, gesplitst in wat er via wifi gebeurd en via de dataverbinding.

edit; ik gebruik zelden de backbutton om apps af te sluiten. In theorie zou het ook niet moeten uitmaken, omdat niet actieve apps volgens MS in een slaapstand worden gehouden. Er is hier en daar echter nogal een discussie over of dat nou wel echt gebeurd (maar die discussie gaat vooral over accugebruik). Ik heb in ieder geval nergens last van.
Ikzelf gebruik na het gebruiken van een app altijd de Windows toets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutje!
  • Niet online
Hoeveel MB heeft 'system' bij jullie volgens Datasense verbruikt? Ik vind dat er nogal raar uitzien, alle apps worden netjes gesorteerd op basis van het mobiele verbruik maar sneaky onderaan de lijst staat bij mij 'system' met 18MB mobiel gebruik in September. Dat is bij mij op internet explorer na dan meteen de grootste verbruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Gebruikt er iemand Glance screen?

Ik vind het nogal een onzinnige optie....

Op Peak moet je je hand boven het toestel houden, dan gaat die aan. Werkt redelijk... Maar als je tel al een tijdje stil ligt dan duurt het soms veel langer voordat die reageerd, dan kan je net zo goed je scherm aan zetten.

Daarbij, geeft hij dus niet weer dat je e-mail, SMS of een gemiste oproep heb :?
Oftewel om dat te zien moet je alsnog het volledige scherm aan zetten en op je lockscreen kijken.

Als je hem op Peak heb staan en je doet het toestel aan de lader dan blijft het scherm gewoon branden, erg fijn in een donkere kamer... (je kan eventueel wel tijden instellen natuurlijk).

Lijkt even leuk, maar ik kan er weinig functioneels in vinden tot nu toe. Voorlopig staat het weer uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Edwin_VH schreef op zaterdag 14 september 2013 @ 18:27:

Jammer dat DataSense niet onmiddellijk beschikbaar is. Mijn provider is Mobistar, maar het toestel zelf heeft blijkbaar een Proximus firmware (aangekocht bij onafhankelijke verdeler, Mobistar verkoopt de Lumia 620 kennelijk niet). Dat betekent waarschijnlijk ook dat ik moet wachten tot de Amber-update van Proximus klaar is. Nu staat deze nog op 'Waiting for approval'.
Ik zou toch echt aan een fout van Proximus denken, heb zelf sinds Vrijdag datasense, gebruik bijna uitsluitend mobiele data en zit op 1GB in 30 dagen. Waarvan 452MB Streaming media, 186MB App downloads en 67MB TuneIn Radio.

Enige verklaring zou zijn dat ze maps geopend heeft en geen kaarten op de telefoon heeft staan, dan kan het snel gaan, maar waarschijnlijk nog niet eens zo snel. Mijn People app heeft 24MB gebruikt in 30 dagen en die gebruik ik veel, Photos nog eens 28MB. Na 3 dagen 400MB verstoken is erg knap.

Heb het zelf eens met Vodafone gehad, na maanden regelmatig reizen in het buitenland kreeg ik ineens op mijn 1e buitenlandse dag van die maand te horen dat ik op 90% van mijn limiet (€50) zat voor roaming data. Vond het nogal vreemd, heb ze gebeld, bleek een fout in hun meting te zijn, hun "officiele" meter voor de factuur gaf namelijk nauwelijks verbruik aan. Vraag me niet waarom ze 2 meters hadden, maar heb de limiet eraf laten halen en toen de rekening kwam was het 30 euro voor hele maand ipv 45 euro in 1 dag!
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste