Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:04
We houden het wel gezellig hier hè? En ook voor jou, gebruik de TR knop in plaats van in het topic te gaan reageren.

[ Voor 97% gewijzigd door PaT op 19-05-2013 01:20 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beroemdheid
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Wietsee. schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 19:52:
[...]

Ik zou zeggen pak een rekenmachine.
Te laat, dat had ik (letterlijk) al gedaan :) Ik had het e.e.a. al uitgezocht, maar gezien ik niet zo bekend ben met dit soort dingen dacht ik dat ik misschien iets over het hoofd had gezien. Dat was inderdaad zo, want...
Stravincy schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 20:00:
[...]

Voor mij was het voordeliger om een sim-only abbo te nemen (Simyo 100bel+sms / 500mb) en de Lumia 620 er los bij te kopen.
... dat had ik niet gezien. Dat ziet er in ieder geval een stuk beter uit, bedankt :)

Fractal Design Core 1100 review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Elkaar bedanken doen we niet aan op GoT

[ Voor 87% gewijzigd door PaT op 19-05-2013 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Jammer, had in de L620 de perfecte opvolger voor mijn L800 gedacht te hebben, stond op het punt om 'em te halen maar wist niet dat ie alleen internetradio heeft. Heb echter géén databundel (alleen bel+sms) en gebruikte de radio op de L800 best vaak, balen dat ik 'em heb verkocht, want denk toch maar weer aan de L800 te gaan dan.. De L620 had me het perfecte W8-toestel geleken. :')

[ Voor 12% gewijzigd door GS88 op 18-05-2013 22:09 ]

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Ik had al wat gegoogeld en ook in dit topic gekeken maar kom er zo snel niet uit.
Mijn vriendin heeft nu deze phone en wil graag een game afsluiten zodat deze niet op de achtergrond staat, maar hoe doe je zoiets?
Ik heb ook even gekeken maar nergens in de game (stunt 2) kan ik hem afsluiten, of werkt dat gewoon niet op deze manier en moet je gewoon de hele tijd vorige/back drukken tot je in het hoofd menu komt?
Zal wel een dummy vraag zijn maar ik en ook mijn vriendin hebben 0 verstand van een smartphone en we konden het ook niet duidelijk in de handleiding terug vinden.
Buiten dat we bovenstaande even nog niet snappen is ze zeer content en vooral hoe soepel alles draait, tot nu toe dus zeer tevreden!

[ Voor 10% gewijzigd door pino85 op 19-05-2013 00:06 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
pino85 schreef op zondag 19 mei 2013 @ 00:04:
Ik had al wat gegoogeld en ook in dit topic gekeken maar kom er zo snel niet uit.
Mijn vriendin heeft nu deze phone en wil graag een game afsluiten zodat deze niet op de achtergrond staat, maar hoe doe je zoiets?
Ik heb ook even gekeken maar nergens in de game (stunt 2) kan ik hem afsluiten, of werkt dat gewoon niet op deze manier en moet je gewoon de hele tijd vorige/back drukken tot je in het hoofd menu komt?
Zal wel een dummy vraag zijn maar ik en ook mijn vriendin hebben 0 verstand van een smartphone en we konden het ook niet duidelijk in de handleiding terug vinden.
Buiten dat we bovenstaande even nog niet snappen is ze zeer content en vooral hoe soepel alles draait, tot nu toe dus zeer tevreden!
Als je hem echt perse af wilt sluiten moet je inderdaad net zo vaak op vorige/back drukken totdat je eruit gaat.
Maar, als je tijdens een game op de Windows knop drukt dan kom je gewoon in je home scherm terecht en verder draait er niks op de achtergrond dan. Je kan dan wel snel terug naar je game als je wilt, maar zolang je dat niet doet, "draait" er niets van die game op de achtergrond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Dank voor je reactie, weer wat geleerd ;)

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midnightimpact
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-12-2020
Heb de 620 nu een maand of 2 a 3. Had voorheen heel wat vastlopers, vandaar eens een statusupdate.

- Sinds ik een stuk karton van een kauwgom verpakking geplaatst heb om de accu heen, is de 620 eigenlijk nog maar 1 keer spontaan herstart.
- Accuduur valt toch echt tegen (naar verwachting), ik heb nog nooit een hele dag gehaald. Medium gebruik.
- Accuduur met GPS aan; niet aan te bevelen, accu is binnen 10 uur leeg.
- Bij inkomende gesprekken werkt de vergrendeling niet altijd goed. Het lockscreen is niet in 1 vloeiende lijn omlaag te schuiven. Poging twee werkt dan wel goed.
- Verder vooral positief qua performance, laadtijden zijn nihil.
- Bedienin van camera is een beetje vreemd, ik snap nog steeds niet hoe de fotoknop nu precies functioneert.
- Foto's overdag zijn prima, met wat minder licht wordt het wat minder, maar dat verwacht je ook voor dit geld.

Conclusie momenteel is, dat de 620 met een beter passende accu, met een hogere capaciteit dit toestel voor mij zou completeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:16
Midnightimpact schreef op donderdag 23 mei 2013 @ 13:10:
Heb de 620 nu een maand of 2 a 3. Had voorheen heel wat vastlopers, vandaar eens een statusupdate.

- Sinds ik een stuk karton van een kauwgom verpakking geplaatst heb om de accu heen, is de 620 eigenlijk nog maar 1 keer spontaan herstart.
- Accuduur valt toch echt tegen (naar verwachting), ik heb nog nooit een hele dag gehaald. Medium gebruik.
- Bij inkomende gesprekken werkt de vergrendeling niet altijd goed. Het lockscreen is niet in 1 vloeiende lijn omlaag te schuiven. Poging twee werkt dan wel goed.
- Bedienin van camera is een beetje vreemd, ik snap nog steeds niet hoe de fotoknop nu precies functioneert.
- Foto's overdag zijn prima, met wat minder licht wordt het wat minder, maar dat verwacht je ook voor dit geld.

Conclusie momenteel is, dat de 620 met een beter passende accu, met een hogere capaciteit dit toestel voor mij zou completeren.
Ik ben net zo blij met mijn 620 als ik was met mijn 5800. welke ook ongeveer 4 jaar dienst heeft gedaan (of was het 3 jaar?)
Ik heb nooit spontane restarts.

ik heb GPS aanstaan continue data verbinding maar kan makkelijk een dag met een accu
Ik heb nog 61% over en heb hem al 16,5 uur geleden opgeladen.

Ik merk wel dat hoe vaker je je telefoon checkt, al doe je verder niks. Dat je accu duur dan hard achteruit gaat.
En hoe kan je de fotoknop nou niet snappen...? gewoon ingedrukt houden tot de camera aanspringt, vervolgens half indrukken om scherp te stellen en doordrukken voor een foto.

het niet altijd kunnen unlocken heb ik inderdaad ook wel eens maar vind het niet echt een probleem maar het hoort inderdaad niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56

Sluit me hier volledig bij aan. Spontane restarts nog steeds 2-3 per week helaas. Mijn volumeknop is trouwens onder garantie vervangen, binnen 1 dag klaar hier in Polen :)

Blijf erbij dat de restarts door geheugen gebruik wordt veroorzaakt, tijd voor een update!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
The_MAN schreef op zaterdag 25 mei 2013 @ 20:48:
[...]

Sluit me hier volledig bij aan. Spontane restarts nog steeds 2-3 per week helaas.Blijf erbij dat de restarts door geheugen gebruik wordt veroorzaakt, tijd voor een update!
Misschien zijn dat dan specifieke programma's die jij (jullie) gebruiken.
Ik heb het namelijk nooit gehad.

Enige update die moet komen is whatsapp. Want die is gewoon traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
ErikKam schreef op zondag 26 mei 2013 @ 17:57:
[...]

Misschien zijn dat dan specifieke programma's die jij (jullie) gebruiken.
Ik heb het namelijk nooit gehad.

Enige update die moet komen is whatsapp. Want die is gewoon traag.
Ik zou graag erachter komen wat het probleem is, maar ik heb er geen "rare" apps op staan, alleen apps die de halve WP8 wereld heeft. Sowieso, is het niet app afhankelijk of hij vastloopt en sluit ik bijna altijd mijn apps af. Het gebeurd vaak in IE met een zware pagina of op facebook met veel foto's.

Ik kan nog eens proberen de SD-card te wisselen, hoewel dat het misschien oplost, vind ik nog steeds dat het sowieso niet zou moeten gebeuren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online

Vreemd. Ik heb vanochtend mijn 620 opgeladen (zo rond 10:00). Nu (23:37) heeft ie nog 69% over.
Ik heb de WiFi constant aanstaan en Location services ook.
Verder heb ik als enige background task Regenmeter aan staan.
Ik heb vandaag foto's er mee genomen, aantal apps gebruikt waaronder WhatsApp, NOS, WPCentral, Skydrive en Regenmeter. Ook nog iets langer als een uur muziek mee beluisterd (offline Nokia Music).

Laatst had ik zelfs bij vrij weinig gebruik twee volle dagen gehaald.

Spontane re-boots en crashes heb ik overigens geen last meer van ( :X ).
Dat zou weleens game-gerelateerd kunnen zijn trouwens. Voorheen speelde ik aardig wat games, vooral om uit te proberen en toen had ik nog last van crashes en re-boots. Tegenwoordig speel ik geen/amper games meer op mijn 620 en nu heb ik dus de laatste tijd geen crashes en re-boots meer.
Gerelateerd of niet? Who knows.

Maar ik vind het dus vreemd dat jij met je "medium" gebruik niet een hele dag haalt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 18:15
Ik had deze week een keer mobiele data uitstaan, om te voorkomen dat de telefoon per ongeluk mobiele data pakt in plaats van Wifi (dat heb ik 1x gehad, was een dure grap, ging ontzettend over mijn bundel). Merkte wel dat mijn batterij toen een stuk langer mee ging.

Ik ga het ook een keer proberen met alleen 2G aan, dan krijg ik toch mijn meldingen van nieuwe mail en dergelijke als ik niet op een plek ben waar ik wifi bereik heb (en dat heb ik inmiddels op de plaatsen waar ik veel kom wel).

Een reboot heb ik pas een enkele keer gehad. Wel af en toe een lock, dan moet ik het scherm vergrendelen en weer unlocken. Ik heb nog geen lijn kunnen ontdekken in de situaties waarin dat voorkomt.

[ Voor 0% gewijzigd door Paulus73 op 29-05-2013 09:23 . Reden: typefout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Stravincy schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 23:50:
[...]

Vreemd. Ik heb vanochtend mijn 620 opgeladen (zo rond 10:00). Nu (23:37) heeft ie nog 69% over.
....
Dat herken ik dus totaal niet, met medium gebruik haal ik ook net een dag, met zwaar gebruik komt hij de de dag niet door (dan bedoel ik van 8.00-20.00).

Trouwens nog een klacht erbij: Navigatie werkt erg slecht, de HERE Drive+ beta is leuk als je precies het adres hebt dat de app kent, maar in Griekenland was het een ramp. Straatnamen worden daar blijkbaar niet altijd precies hetzelfde vertaald, en je hebt altijd de postcode nodig, straat vond hij niet, zelfs als de goede stad erbij stond... Kan trouwens ook geen optie vinden om de kaart altijd naar het noorden te laten richten, erg irritant.

Het is een budget telefoon, mijn primaire reden voor de aankoop was het kleinere scherm, maar heb er inmiddels beetje spijt van.

[ Voor 5% gewijzigd door The_MAN op 30-05-2013 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik heb hem zojuist maar gekocht bij de Saturn. Voor 196 euro vind ik het alleszins een redelijke deal. Ik twijfelde tussen de 920 en de 620, maar aangezien ik eigenlijk alleen maar de emailnotificatie gebruik (om vervolgens de email op m'n ultrabook te lezen) vind ik de 620 wel prima. Ik ben nu ook een member van de 620-community :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 14:32
Af en toe heb ik een probleem, dat de trilfunctie het niet doet. Dan geven dus de 3 knoppen beneden geen feedback meer. Ik dacht dat het puur een software fout was, want als ik dan gebeld werd deed hij het wel. Maar nu had ik het weer en ik testte het trillen door mijzelf te bellen en hij trilde niet. Even later deed hij het weer.

Ik lees op internet wel meer mensen met het probleem. Sommigen zeggen dat het na een firmware update kwam, anderen dat het een hardware fout is... Hebben jullie dit probleem wel eens gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikKam
komt mij niet bekend voor.
Ik heb trouwens vandaag mijn eerste niet zelf geïnitieerde reboot gehad. Ik had de camera app lang aan staan en nadat ik van schermbeveiliging haalde reageerde hij nergens meer op. alleen het camera beeld bleef zichtbaar (en ook actief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutje!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Shodan schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 13:31:
Af en toe heb ik een probleem, dat de trilfunctie het niet doet. Dan geven dus de 3 knoppen beneden geen feedback meer. Ik dacht dat het puur een software fout was, want als ik dan gebeld werd deed hij het wel. Maar nu had ik het weer en ik testte het trillen door mijzelf te bellen en hij trilde niet. Even later deed hij het weer.

Ik lees op internet wel meer mensen met het probleem. Sommigen zeggen dat het na een firmware update kwam, anderen dat het een hardware fout is... Hebben jullie dit probleem wel eens gehad?
Ik heb dat ook af en toe, en pas sindskort. Maar of het specifiek sinds een bepaalde update is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ,
Ik heb hier een Nokia lumia 620, het toestel vind ik niet slecht, enkel als er iets aan is
dan moet het gemaakt worden, en ik weet het nu,de servise is niet goed,
heeft weg geweest omdat hij zijn cd kaart niet vind, en ook nu heb ik hem terug en is
niet gemaakt, en ook ik heb de kaart laten insteken een van 32 gb, en was er niet meer bij,
heeft mij toch ook meer dan 32 euro gekost,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:41:
Hallo ,
Ik heb hier een Nokia lumia 620, het toestel vind ik niet slecht, enkel als er iets aan is
heeft weg geweest omdat hij zijn cd kaart niet vind, en ook nu heb ik hem terug en is
niet gemaakt, en ook ik heb de kaart laten insteken een van 32 gb, en was er niet meer bij,
Tja, de service hier in Polen waar ik woon is juist perfect :) Telefoon in DE gekocht, hier naar een service winkel gebracht, dag later kapotte schakelaar gerepareerd. Denk dat dat erg locatie afhankelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Verwijderd schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 10:41:
Hallo ,
En een andere SD kaart werkt ook niet?
Overigens als je je service aanvraag net zo geschreven heb als deze post, kan ik mij voorstellen dat het probleem niet verholpen is...het leest behoorlijk lastig zoals jij het opschrijft

[ Voor 16% gewijzigd door PaT op 31-05-2013 11:54 ]

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
Ik kwam er net achter dat als je muziek aan het luisteren bent en je wordt gebeld je geen beltoon krijgt :?.
Na testen blijkt dat de telefoon wel trilt, maar dat had ik niet door omdat ie op mijn bureau lag.

Edit:
Er is blijkbaar e.e.a. in de instellingen veranderd waardoor je nu ook het 'belsignaal' en 'trillen' apart moet instellen. Eerst even zelf zoeken dus ;) .

[ Voor 25% gewijzigd door Paulus73 op 31-05-2013 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billiebier
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-11-2024
Hey,

kan de 620 verbinding maken met een eduroam wifi netwerk? Ik zit namelijk op de HAN en kan momenteel met me huidige telefoon geen wifi verbinding krijgen en wil dit graag toch hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
Billiebier schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 14:24:
Hey,

kan de 620 verbinding maken met een eduroam wifi netwerk? Ik zit namelijk op de HAN en kan momenteel met me huidige telefoon geen wifi verbinding krijgen en wil dit graag toch hebben
Het is me bij Fontys in Tilburg gelukt. Om het zeker te weten zal ik het volgende week eens testen en kijken of het ook werkt zonder 3G aan te hebben (en ik dus niet per ongeluk daarop werk). Als ik het goed heb moest je wel een van de certificaten aanwijzen, ik heb een van de Verisign3 certificaten genomen dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narathan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-08 22:04
Hey,

Ik kan met mijn 620 probleemloos op het eduroam komen! Hij zegt wel dat er iets is met het certificaat, maar die moet je gewoon accepteren en dan zit je er in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Hey,

eduroam Is een WPA2 Enterprise netwerk. Ik heb thuis ook problemen met WPA2 Enterprise. Waar het met Android en iOS wel lukt, lukt het met WP niet om te verbinden. Ik ben benieuwd hoe ik het wel werkend kan maken.

Overigens ben ik wel enorm blij met m'n 620. Ik heb eindelijk thuis bereik! Dat had ik met mijn iPhone niet. Ik had nooit gedacht dat het zo'n verschil kon uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05:14

FCC

Paulus73 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 14:56:
[...]

Het is me bij Fontys in Tilburg gelukt. Om het zeker te weten zal ik het volgende week eens testen en kijken of het ook werkt zonder 3G aan te hebben (en ik dus niet per ongeluk daarop werk). Als ik het goed heb moest je wel een van de certificaten aanwijzen, ik heb een van de Verisign3 certificaten genomen dacht ik.
Bij mij op de HU werkt het prima, heb geen melding over een certificaat gehad voor zover ik me kan herinneren. (Heb de 620 een maand of twee en maak dus ook al twee maanden contact met Eduroam. Kreeg wel een melding dat ik de beheerder van het netwerk bepaalde toestemming moest geven, iets met security.)

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Eduroam instellen in Twente is een eitje. Username en password invullen, certificaat uit de lijst selecteren en je bent online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
Ik heb het vandaag nog een keer getest bij Fontys op Tilburg, ik moest mijn persoonlijke gegevens nogmaals ingeven. Je kunt alleen op Eduroam als je beveiliging met een certificaat aanzet.
Een aantal certificaten werkten niet, maar Addtrust, bij mij de onderste in de lijst van mogelijke certificaten, werkte uiteindelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMyOpinion
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-06 09:45
Wie-o-wie heeft het antwoord, hoe kan ik de sd-kaart benaderen als ik de telefoon aan de computer aansluit. Ik wil in windows explorer (of ander programma) graag de telefoon opslag en de sd kaart zien zodat ik bestanden van de één naar de ander kan slepen. Of bijvoorbeeld muziek gelijk op de SD kaart plaatsen.

Gasloos sinds 12-2022 || Hoekhuis 1968 || WP: SUZ SWM80 VA || 300 l boiler || SOLAR: 2,1 kWp OZO / 2,4 kWp WNW (SolarEdge) + 3,6 kWp S (Solis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutje!
  • Niet online
JustMyOpinion schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 08:08:
Wie-o-wie heeft het antwoord, hoe kan ik de sd-kaart benaderen als ik de telefoon aan de computer aansluit. Ik wil in windows explorer (of ander programma) graag de telefoon opslag en de sd kaart zien zodat ik bestanden van de één naar de ander kan slepen. Of bijvoorbeeld muziek gelijk op de SD kaart plaatsen.
Dat gaat bij mij met WinXP automatisch. Het duurt soms wel wat langer voordat de telefoon zichtbaar dan bij bv een harde schijf.

Ik zie in verkenner een mobiele telefoon met daarbij apart de opslag op de telefoon en op de SD kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMyOpinion
  • Laatst online: 12-06 09:45
@Rutje! Thanx, wachten was de truc.

Gasloos sinds 12-2022 || Hoekhuis 1968 || WP: SUZ SWM80 VA || 300 l boiler || SOLAR: 2,1 kWp OZO / 2,4 kWp WNW (SolarEdge) + 3,6 kWp S (Solis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjimp
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-09 21:00
Ik zit er aan te denken om mijn huidige Galaxy S2 te vervangen voor een WP8 toestel. Is de Lumia 620 een beetje te vergelijken met dit toestel, of lever ik dan (wel heel erg) in? Op termijn wil ik een Lumia 925 kopen en mijn 'huidige' telefoon (S2 of een andere Lumia) aan mijn vriendin geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeka
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 09-09 09:23

jeka

Support your local club.

Scherm is kleiner, Whatsapp is (nog) klote maar verder vind ik het dikke prima. Helemaal voor dat geld.

FCG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Hmm, ik heb mijn 620 nu enkele dagen in bezit, maar plotseling begint de trilmotor onafgebroken te draaien. Alleen het verwijderen van de batterij doet de trilmotor stoppen. Als het toestel uit staat en de batterij is gekoppeld, dan draait de trilmotor ook gewoon.

In de Nokia Lumia 620 RM-846 service manual staat niets over een trilmotor? :S

Wat te doen? Ook een hardware reset heeft het probleem niet opgelost.

-edit-
Na het verwijderen van de printplaat (volgens de service manual) blijft het toestel trillen op het moment dat je de accu aan de printplaat aansluit. Ik kan alleen die hele trilmotor niet vinden op de printplaat :S

Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/c758a94ec44637119c8fc26be0f99bb4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.plaatjesdump.nl/upload/4680e9df989f990bc0fcb2ff606fa990.jpg

[ Voor 33% gewijzigd door Trommelrem op 05-06-2013 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Niemand een idee waar de trilmotor zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85

pino85

Als je problemen hebt is het niet beter om gewoon contact op te nemen met de winkel waar je hem kocht of bij Nokia zelf en het door hen laten fixen ipv zelf te gaan klussen? stel dat je iets verergert dan hoop ik niet dat ze moeilijk gaan doen(user abuse word dan vaak ingezet)

[ Voor 5% gewijzigd door pino85 op 07-06-2013 19:23 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Hij komt bij de Saturn vandaan. Ik heb geen zin om twee maanden te wachten. Bovendien heb ik hem geopend precies volgens de service manual van Nokia zelf, dus van user abuse kan geen sprake zijn.

Echter in de service manual staat weer niets over een trilmotor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• link0007
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13:12
Als het goed is is de trilmotor magnetisch. Misschien dat je met een stukje ijzer kan uitzoeken welk component de motor is? Die grote schijf op de tweede foto lijkt mij een mogelijke kandidaat?

IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wangsken
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-09 04:44
Steve Litchfield vind de 620 beter dan de iphone5

620 is enige Lumia in zijn top vijf.

Link naar zijn laatste top 5, show 199
http://stevelitchfield.com/sshow/ss199.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wangsken
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-09 04:44
Trommelrem schreef op vrijdag 07 juni 2013 @ 19:30:
Hij komt bij de Saturn vandaan. Ik heb geen zin om twee maanden te wachten. Bovendien heb ik hem geopend precies volgens de service manual van Nokia zelf, dus van user abuse kan geen sprake zijn.

Echter in de service manual staat weer niets over een trilmotor.
mooie plaatjes, zelf gemaakt?
Eindelijk een echte tweaker... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
wangsken schreef op zondag 09 juni 2013 @ 00:30:
[...]

mooie plaatjes, zelf gemaakt?
Eindelijk een echte tweaker... _/-\o_
Ja :P

De service manual heb ik gewoon van de Nokia site geplukt. De tool waarmee je de camera kunt verwijderen is gewoon leverbaar bij mijn distri. Zolang je je aan de voorschriften van de service manual houdt en het voorgeschreven gereedschap gebruikt behoud je gewoon je garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

Ik wil dit toestel toch wel gaan halen.. maar er is 1 ding waar wat onduidelijkheid over is bij mij nu.

Komt er nou wel of geen ondersteuning voor offline-fm radiogebruik? Mijn Lumia 800 had dat wel, en dat vond ik wel fijn, aangezien ik geen data-abonnement heb.

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09 23:19
Ik weet niet meer waar ik het had gelezen, maar ik geloof dat dat technisch niet kan ivm de plaatsing van de koptelefoonaansluiting. De koptelefoon moet als antenne dienst doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
Op pagina 20 van dit topic ging het al eerder over het beschikbaar zijn van de radio. Hoewel FM-ondersteuning waarschijnlijk wel in de chipset van de 620 zit wordt het waarschijnlijk niet geactiveerd. Door de constructie van de cover waarin de koptelefooningang is verwerkt kun je deze niet als antenne gebruiken.

Als FM-radio belangrijk voor je is, dan zou je kunnen wachten tot de update van Windows Phone 8 er is, dan weet je zeker dat het beschikbaar is voor de telefoon van je keuze. Als je hem snel nodig hebt zou ik gokken op een andere Lumia (en let dan op als je off-line navigatie buiten de Benelux ook belangrijk vindt dat je ook geen 520 of 720 moet kopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:28

franssie

Save the albatross

Net twee dagen een 620 en helaas wel weer te merken dat ik een windows product heb - had verwacht dat het beter was ondertussen. Bepaalde Apps starten niet op maar crashen als je geen netwerk hebt, maar dan zonder foutmelding :/ en zo zitten er meer rare dingen in - ding hangt soms op de SD kaart lijkt het, maar een foutmelding of wat dan ook, nee. (edit: lijkt dat ie met een andere SD kaart wel stabieler is)
Navigatie is wel echt Nokia, top maar daar heb ik geen W8 voor nodig. De tiles interface is de beste ooit overigens dus ik hoop dat W8 het redt op de markt maar microsoft is haar eigen grootste vijand in deze. Wilde een 520 voor mijn vriendin kopen maar daar wacht ik nog even mee tot de 620 stabiel is (en de ING app er is).
edi:// en geen FM radio ... echt wie in redmond heeft dat bedacht, volgende stap is we doen geen achtergrondverlichting want het is hier toch bijna nooit donker? 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door franssie op 22-06-2013 21:53 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 08:50
Mijn vader is nu opzoek naar zijn eerste smartphone en ik moest wat vooronderzoek voor hem doen. Ik ben zelf een zeer tevreden Lumia 820 gebruiker, en nu wil hij een instapmodel. Wensen zijn voornamelijk sporadisch surfen, mail checken, appjes als Nu.nl/Buienradar/LinkedIn, en misschien navigatie (al heeft ie ook een tomtom). Ik ben geneigd hem deze aan te raden, maar vroeg me af hoe een Lumia 620 zich qua 'complete smartphone ervaring" verhoudt tot bijvoorbeeld een Galaxy SIII Mini of een HTC Desire X en misschien een Xperia van deze klasse (J/M? Ik kan de specs vergelijken en dan legt de Lumia het wel af ofwel op ram ofwel op mah van de accu, maar aangezien WP8 een subtiel ander gebruik maakt van de hardware (efficienter?) vroeg ik mij af of je voor zeg €200-250 beter een WP8 of een Android kan nemen qua snelheid en accuduur? (ik ben me bewust in welk topic ik het vraag :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Accuduur van de 620 is niet erg fantastisch (ik kom net van een Samsung S2 Mini en die held het beduidend langer uit), voor het gebruik van je vader is een 520 misschien een betere keus, zeker als die nog wat in prijs zakt. W8 werkt (als het werkt) lekker snel. Vwb firmware support is Samsung redelijk goed (een van de betere na Apple) en moet Microsoft/Nokia zich nog bewijzen.
Maar voor dat gebruik voldoet eigenlijk alles wel dus vraag 'm welke ie het mooist vindt - en kies een stevige als je vader veel buiten komt of dingen laat vallen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Android heeft meer RAM en een snellere processor nodig, dus in de budgetklasse ben je beter af met een WP8 toestel, goedkope Androids laggen enorm, tenzij je aan de slag gaat met custom-roms (en vaak zelfs dan nog), maar ik denk niet, dat je vader dat wil.

Overigens vind ik, dat je ook in de high-end klasse beter af bent met WP8 (heb een Lumia 920 :)), maar dat doet er in dit verband niet toe ;).

Inderdaad is de 520 ook leuk, heel veel telefoon voor weinig geld en , imo, wat mooier, dan de 620, maar gratis navigatie alleen voor de eigen regio (620 wereldwijd), ik weet niet, of dat voor je vader wat uitmaakt?

[ Voor 21% gewijzigd door Marly op 24-06-2013 18:31 . Reden: aanvulling ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eswa
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-08 08:50
Dank voor de input. Ik vrees idd met de 520 een beetje voor die navigatie. Hij is geen facebooker en/of twitteraar, dus gaat het vooral om dat soort dingen dat ie naar een smartphone neigt. Aangezien het wel een reiziger is, denk ik dat het wel een meerwaarde kan zijn. Zit nog een beetje met die accuduur. Zijn er al (signalen van) grotere batterijen op de markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-09 08:04
De navigatie kan je waarschijnlijk (maar is nog niet zeker) upgraden (tegen betaling) naar de 620/820/920 versie (i.e. mondiale dekking).
De accuduur is inderdaad niet best, simpelweg vanwege de kleine accu. Een BL-5J is iets groter (1500mAh geloof ik) en schijnt er, met een beetje proppen, ook in te passen. Niet dat dat een wereld van verschil maakt natuurlijk. Een versie met dezelfde maat maar met een grotere capaciteit ben ik nog niet tegengekomen.
Vwb firmware, van Nokia heb ik, in de afgelopen 2 weken dat ik de telefoon heb, al dubbel zoveel updates van allerlei extra software gekregen dan dat ik, in de 14 maanden dat ik m'n Omnia W had, van Samsung heb gekregen. Misschien was de oorspronkelijke software en Co van Samsung vanaf het begin veel beter, maar mijn gevoel zegt me eerder dat het een gevalletje is van 'Samsung heeft geen enkele interesse in WP7/8'. Niet dat dat de telefoons meteen slecht maakt natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

De 720 heeft toch iets van 2000mAh?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
franssie schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 12:02:
Net twee dagen een 620 en helaas wel weer te merken dat ik een windows product heb - had verwacht dat het beter was ondertussen. Bepaalde Apps starten niet op maar crashen als je geen netwerk hebt, maar dan zonder foutmelding :/ en zo zitten er meer rare dingen in - ding hangt soms op de SD kaart lijkt het, maar een foutmelding of wat dan ook, nee. (edit: lijkt dat ie met een andere SD kaart wel stabieler is)
Navigatie is wel echt Nokia, top maar daar heb ik geen W8 voor nodig. De tiles interface is de beste ooit overigens dus ik hoop dat W8 het redt op de markt maar microsoft is haar eigen grootste vijand in deze. Wilde een 520 voor mijn vriendin kopen maar daar wacht ik nog even mee tot de 620 stabiel is (en de ING app er is).
edi:// en geen FM radio ... echt wie in redmond heeft dat bedacht, volgende stap is we doen geen achtergrondverlichting want het is hier toch bijna nooit donker? 8)7
Sorry, maar wat een onzin, de punten die je noemt zijn een Lumia 620 probleem, geen WP8 probleem. Ik ervaar ze ook, maar zie ze bij andere telefoons met WP8 niet terug. Dus waarom Microsoft bashen is mij een raadsel. Ben trouwens benieuwd welke apps crashen, want ik ben er nog geen tegen gekomen die zonder melding afsluit wanneer er geen netwerk beschikbaar is.

Ben het met je eens dat de Lumia 620 niet stabiel is, in ieder geval bij mij, kan aan de SD kaar liggen, nog steeds geen nieuwe gekocht, maar crashen doet hij meerdere malen per week. Alleen geen WP8 probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
Heb de Lumia nu een paar maanden. Voor mij zijn de voordelen ten opzichte van mijn vorige telefoon (Nokia N8) de volgende:
- De integratie van contacten en dergelijke met het systeem en met facebook.
- Ik vind het instellen en gebruik van mail en agenda (via 'hotmail') erg handig en prettig in gebruik.
- De vormgeving en het algemene gebruik van de telefoon vind ik erg prettig.

Wat ik wel mis zijn een aantal kleinigheidjes, ik hoop dat een aantal daarvan in komende updates worden aangepast:
- Er is geen manier om je scherm te unlocken anders dan via de knop aan de zijkant. Als je hem in een houder plaatst, bijvoorbeeld om 'handsfree te bellen met de luidspreker', dan kun je lastig of niet bij deze knop. Niet erg praktisch.
- Volume ringtone gekoppeld aan volume systeem.
- Batterijcapaciteit is beperkt, meestal voldoende voor een dag, maar als je even wilt navigeren is het de vraag of je dag doorkomt.
- niet makkelijk contacten zoeken op je nummerkiezer. In symbian kon je door de cijfers te selecteren ook een naam kiezen, dat werkt niet in WP8. Nu moet je of naar je adresboek en dan alle contactpersonen door (ik heb er bijna 20 waarvan de naam met een m begint).

Ik ben dik tevreden, maar met een paar kleine dingen merk ik dat Symbian op een aantal aspecten zo gek nog niet was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Navigeren doe je toch gewoon aan de lader?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
Daar is mijn draad te kort voor.......... En dan hangt ie over / langs de versnellingspook.
Maar je hebt gelijk dat kan ook vaak met draad. Maar ik gebruik het ook wel eens te voet, bijvoorbeeld om de weg in een stad naar iets te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Tja langere snoertjes zijn natuurlijk gewoon te koop.
Te voet kan natuurlijk ook, maar dat is vaak ook max 20 min.

De mijne gaat hier vaak toch wel een dag of 4 a 5 mee. Ja ik gebruik hem gewoon heel weinig.
Bij wat meer gebruik zie je de batt idd erg snel zakken.

Vandaag had ik 18 updates vanuit de store, dan gaat het sneller naar beneden.
Het viel me op dat ze niet alle 18 in 1 keer doorliepen.
Klopt het dat je het scherm actief moet houden? Ik had het idee dat als de tel op zwart scherm ging de download stopte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
Dat is netjes, dat haal ik zeker niet. Een dag, soms anderhalf dat is voor mij maximaal. Ik zal eens kijken naar een ander kabeltje voor in de auto.

Voor die updates is het volgens mij zo dat je het scherm aan moet houden, ik heb dat ook wel eens gemerkt, is wel onhandig. Zeker als je er 18 hebt te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Ik vind bijna alles positief aan het toestel, met name het bereik vind ik geweldig. iPhones hebben bij mij thuis geen bereik als je ze vasthoudt maar de Lumia 620 wel.

Wel vind ik de camera erg slecht. Het duurt zeker 5 seconden vanaf het moment dat je de ontspanknop indrukt totdat de foto wordt genomen. Het focussysteem met half indrukken is daarentegen wel een goede feature, maar dat je bij volledig indrukken 5 seconden moet wachten is echt zeer slecht. Weet iemand of hier een fix voor is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCC
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05:14

FCC

dude88 schreef op maandag 01 juli 2013 @ 14:39:
Tja langere snoertjes zijn natuurlijk gewoon te koop.
Te voet kan natuurlijk ook, maar dat is vaak ook max 20 min.

De mijne gaat hier vaak toch wel een dag of 4 a 5 mee. Ja ik gebruik hem gewoon heel weinig.
Bij wat meer gebruik zie je de batt idd erg snel zakken.

Vandaag had ik 18 updates vanuit de store, dan gaat het sneller naar beneden.
Het viel me op dat ze niet alle 18 in 1 keer doorliepen.
Klopt het dat je het scherm actief moet houden? Ik had het idee dat als de tel op zwart scherm ging de download stopte.
Standaard is het zo dat je wifi uitgeschakeld wordt als je scherm op zwart gaat, en dan stopt je download natuurlijk ;) Je kan dit aanpassen in de geavanceerde wifi instellingen. Bij mij lopen updates nu gewoon door als het scherm op zwart gaat.

Waar een wil is, is een stopcontact....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Trommelrem schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 10:36:
Ik vind bijna alles positief aan het toestel, met name het bereik vind ik geweldig. iPhones hebben bij mij thuis geen bereik als je ze vasthoudt maar de Lumia 620 wel.

Wel vind ik de camera erg slecht. Het duurt zeker 5 seconden vanaf het moment dat je de ontspanknop indrukt totdat de foto wordt genomen. Het focussysteem met half indrukken is daarentegen wel een goede feature, maar dat je bij volledig indrukken 5 seconden moet wachten is echt zeer slecht. Weet iemand of hier een fix voor is?
Die had ik nog nooit genoemd, maar inderdaad, de camera... heb helemaal niks met iPhones of Apple, maar dat hebben ze super voor elkaar, klik is foto en kwaliteit is goed. Gelukkig gebruik ik de camera niet vaak, maar moet meestal 3-5 foto's maken voordat er een goede tussen zit en een glimlach van mijn kindjes zijn meestal al weg als de foto gemaakt wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:11

niet de camera knop gebruiken maar op het scherm tikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Niet online
Voor foto's van personen gebruik ik altijd de app Slimme Opname van Nokia. Van de 5 foto's die dan achter elkaar gemaakt worden is er vaak wel 1 foto waar iedereen goed naar de camera kijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
Hoewel ik ook niet bijzonder positief ben over de camera, doe ik er geen 5 seconden over tussen drukken en foto nemen. Misschien 1 seconde.
vali schreef op zondag 07 juli 2013 @ 06:40:
[...]
niet de camera knop gebruiken maar op het scherm tikken?
Maakt voor mij niets uit. Als ik op het scherm klik is ie juist weer net een halve seconde langer aan het scherpstellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutje!
  • Niet online
_l_Arjan_l_ schreef op zondag 07 juli 2013 @ 09:36:
Voor foto's van personen gebruik ik altijd de app Slimme Opname van Nokia. Van de 5 foto's die dan achter elkaar gemaakt worden is er vaak wel 1 foto waar iedereen goed naar de camera kijkt.
Microsoft Blink is wat dat betreft ook wel een fijne app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaphek
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13-07-2022
Kan iemand mij vertellen of NFC uitgeschakeld kan worden op de 620 ?
NFC schijnt nogal wat stroom te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

The_MAN schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 16:23:
[...]

Sorry, maar wat een onzin, de punten die je noemt zijn een Lumia 620 probleem, geen WP8 probleem. Ik ervaar ze ook, maar zie ze bij andere telefoons met WP8 niet terug. Dus waarom Microsoft bashen is mij een raadsel. Ben trouwens benieuwd welke apps crashen, want ik ben er nog geen tegen gekomen die zonder melding afsluit wanneer er geen netwerk beschikbaar is.

Ben het met je eens dat de Lumia 620 niet stabiel is, in ieder geval bij mij, kan aan de SD kaar liggen, nog steeds geen nieuwe gekocht, maar crashen doet hij meerdere malen per week. Alleen geen WP8 probleem!
Late reactie, hetbashen gaat over het totale gebrek aan feedback, wel degelijk een w8 probleem. Net zoals geen VPNof SIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
klaphek schreef op donderdag 11 juli 2013 @ 20:16:
Kan iemand mij vertellen of NFC uitgeschakeld kan worden op de 620 ?
NFC schijnt nogal wat stroom te gebruiken.
Ja, dat kan uit.
Settings --> Tab + Send

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben zeer tevreden over mijn 620. Helaas is hij op straat gevallen; achterkant eraf en batterij los op straat (droog). Na het weer in elkaar zetten laadt de batterij niet verder op dan 6% en geeft de telefoon een foutmelding v.w.b. de SD card.
Ik kan de telefoon nu nog maar15 minuten normaal gebruiken en dan valt hij op een lege batterij uit. De oplader vult 'm dan weer tot max 6% en kan ik 'm weer maximaal 15 minuten gebruiken tot uitval.
Zou (het oplaadgedeelte) van de telefoon overleden zijn, of zou ik het kunnen proberen met een nieuwe batterij?
Ik heb overigens de SD card er definitief uitgehaald, de SIM kaart opnieuw aangebracht en de telefoon gereset naar fabrieksinstelling. Ook al een andere oplader geprobeerd.
Bedankt voor je reactie!

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2013 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctuxboy
  • Laatst online: 05-04 09:44
Hallo,

Sinds gisteren in het bezit van de Lumia 620.
Voordien altijd Android gehad, en had graag ook eens iphone gehad, maar de laatste vind ik iets te duur.
Daarom eens een WP8 toestel aangekocht en moet zeggen, zwaar onder de indruk v WP8. Alsook over de telefoon ben ik zeer tevreden. Had wel wat schrik ivm de batterijcapaciteit, maar valt reuze mee, ben thans een bovengemiddelde gebruiker, tot nu toe (15u) nog 80% en is sinds 7u deze morgen vd lader af!
Uiteraard hou ik wel rekeing dat ipv 3G, 2G ingesteld is en alle extra's die ik niet direkt gebruik uitstaat. Vb. Als ik thuis ben zet ik enkel mijn wifi op en staan alle andere zaken uit (bleutooth, dataverbinding, NFC, GPS)

Toch nog één vraagje: Ik gebruik meerdere google agenda's, maar na het syncen toont deze enkel mijn hoofdagenda van google. Dus weet er iemand een mogelijkheid om mijn overige google-agenda's te syncen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
Ik zou eerst een nieuwe batterij proberen. Desnoods kijken of iemand in je omgeving toevallig zo'n batterij heeft. Het is een BL-4J, al schijnt een BL-5J (met iets grotere capaciteit) met een beetje proppen ook te passen.
ctuxboy schreef op zondag 14 juli 2013 @ 14:58:
Toch nog één vraagje: Ik gebruik meerdere google agenda's, maar na het syncen toont deze enkel mijn hoofdagenda van google. Dus weet er iemand een mogelijkheid om mijn overige google-agenda's te syncen?
Misschien settings --> email + accounts --> je account aanklikken --> content to sync

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctuxboy
Misschien settings --> email + accounts --> je account aanklikken --> content to sync
Heb het gevonden!
Via de site http://www.google.be/mobile/sync/ (moet je bezoeken via je WP8-toestel, maar exacte url weet ik niet meer!) kun je via je online google-account de agenda's instellen die je wenst te syncen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctuxboy
Zijn er nog mensen die geen apps kunnen installeren via de WP-website?
Na het inloggen op deze site kan ik geen apps installeren of geen functies gebruiken (rechtsboven op de site) om je:
- telefoongegevens op te vragen
- telefoon te zoeken
- aankoopgeschiedenis te bekijken

Of werkt dit gewoon niet in de regio België?

Op mijn Lumia 620 én op de site gebruik ik uiteraard dezelfde account om in te loggen. Het inloggen lukt wel, maar dat is het ook voor de rest kan ik niks installeren of functies gebruiken.

Dit ook al gepost in een ander topiv, maar helaas geen antwoord op gekregen, hopelijk krijg ik hier het verlossend antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctuxboy
Bij deze lukt het nu toch gelukt om de functies en apps te installeren via de website.
Duurt blijkbaar 48u voordat je er toegang toe krijgt na eerste aanmelding! :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smollys
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2024
Men dochtertje van 14 heeft lang gespaard en eindelijk vandaag zo een telefoontje gekocht , prachtig ding voor haar , probleem is nu haar leeftijd om maar iets van die windows market te halen , heb al die gezins toestanden doorlopen , maar krijg die telefoon maar niet klaar met haar Hotmail adres en met men vrouw haar Hotmail adres als ouder , , moet ze nu echt een nieuw account aanmaken waar ze 16 of18 is voor ze de de telefoon kan gaan gebruiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctuxboy
Merk dat er redelijk wat mensen klagen over de batterijduur van hun toestel!
Op deze site vind je tips om langer te doen met één batterijlading:
http://www.windowsphone.c...cs/battery-making-it-last

Zelf zet ik mijn toestel altijd op 2G. De snelheidswinst die je behaalt met 3G vind ik persoonlijk niet zo groot bij normaal gebruik (mail, browsen, chat, ...)

Wanneer je bvb. een videogesprek (=Skype) of filmpjes bekijkt (=You Tube) is het uiteraard wel aangeraden om 3G aan te zetten, maar nog beter is dan over te schakelen op wifi, indien dit laatste beschikbaar is.

Hopelijk hebben bepaalde mensen in dit forum hier iets aan...

[ Voor 3% gewijzigd door ctuxboy op 16-07-2013 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:48
Smollys schreef op maandag 15 juli 2013 @ 22:59:
Men dochtertje van 14 heeft lang gespaard en eindelijk vandaag zo een telefoontje gekocht , prachtig ding voor haar , probleem is nu haar leeftijd om maar iets van die windows market te halen , heb al die gezins toestanden doorlopen , maar krijg die telefoon maar niet klaar met haar Hotmail adres en met men vrouw haar Hotmail adres als ouder , , moet ze nu echt een nieuw account aanmaken waar ze 16 of18 is voor ze de de telefoon kan gaan gebruiken ?
Ik vond dit inderdaad ook lastig. Mijn dochter van 14 heeft mijn Lumia 800 gebruikt en die heb ik toe moeten voegen. Ook een buurmeisje (17!) kon niet met haar eigen account in de store en haar ouders hadden geen microsoft account. Ik heb dus nu in de Microsoft wereld nog een extra dochter...

Ik vond het ingewikkeld maar het is uiteindelijk wel gelukt. Minderjarigen gebruiken hun eigen hotmail account, maar als ouder moet je in jouw eigen account een koppeling maken. Daarin kun je dan ook aangeven of ze alleen gratis of betaalde apps mogen downloaden. Dit is op zich wel weer een veilig idee.

Wat me nog opviel is dat ik het moest regelen via de Xbox live site. Misschien heb je iets aan deze pagina: http://support.xbox.com/n...514cf40819abb176f85c1c777 (Kijk onder kinderaccounts en instellingen in Zune). Nogmaals, het was wat gepruts, maar na een uurtje had ik het wel voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smollys
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 24-12-2024
coenox schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 13:46:
[...]

Ik vond dit inderdaad ook lastig. Mijn dochter van 14 heeft mijn Lumia 800 gebruikt en die heb ik toe moeten voegen. Ook een buurmeisje (17!) kon niet met haar eigen account in de store en haar ouders hadden geen microsoft account. Ik heb dus nu in de Microsoft wereld nog een extra dochter...

Ik vond het ingewikkeld maar het is uiteindelijk wel gelukt. Minderjarigen gebruiken hun eigen hotmail account, maar als ouder moet je in jouw eigen account een koppeling maken. Daarin kun je dan ook aangeven of ze alleen gratis of betaalde apps mogen downloaden. Dit is op zich wel weer een veilig idee.

Wat me nog opviel is dat ik het moest regelen via de Xbox live site. Misschien heb je iets aan deze pagina: http://support.xbox.com/n...514cf40819abb176f85c1c777 (Kijk onder kinderaccounts en instellingen in Zune). Nogmaals, het was wat gepruts, maar na een uurtje had ik het wel voor elkaar.
Echt gepruts ja , ook op Xbox site geprobeerd maar niks dat ik haar account kan activeren voor oudertoezicht .
Maar ze had voor ik zelf de telefoon al had gezien ook al een account aangemaakt voor een windows live email adres , dat ik ook niet meer kon verwijderen.
nu heb ik haar Hotmail account tijdelijk veranderd naar een geboortedatum van 19 jaar ipv. 14 jaar .
dat ging ook niet , maar na een fabriek reset en terug opstarten gaat alles nu wel , maar dat kan niet de bedoeling zijn voor ouders he .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctuxboy
Via accounts kun jeje google contacten, agenda en mail syncen.
Dit zo gedaan, maar niet al mijn google contacten zijn aanwezig in mijn Lumia 620.
Heeft iemand hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctuxboy
Flipcover-hoesje besteld op eBay voor mijn Lumia620:
http://www.ebay.co.uk/itm...ageName=ADME:L:OC:BE:3160

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb sinds een 2-tal maand ook het probleem dat mijn nokia lumia 620 zijn trilfunctie het niet meer doet. Had hem nog maar een paar weken in mijn bezit en van de ene minuut op de andere stopte hij met trillen. ik dacht dat dit misschien weer zou terugkomen vanzelf, maar dat blijkt niet het geval...
iemand een idee wat kan helpen of wat de oorzaak hiervan kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctuxboy
Verwijderd schreef op dinsdag 23 juli 2013 @ 15:57:
ik heb sinds een 2-tal maand ook het probleem dat mijn nokia lumia 620 zijn trilfunctie het niet meer doet. Had hem nog maar een paar weken in mijn bezit en van de ene minuut op de andere stopte hij met trillen. ik dacht dat dit misschien weer zou terugkomen vanzelf, maar dat blijkt niet het geval...
iemand een idee wat kan helpen of wat de oorzaak hiervan kan zijn?
Al eens je toestel herstart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ctuxboy schreef op vrijdag 26 juli 2013 @ 16:04:
[...]

Al eens je toestel herstart?
ja heb hem al eens volledig gereset...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Laatste tijd weer erg veel reboots and vastlopers gehad... Ik denk dat ik hem maar eens op ga sturen naar Nokia om te zien of ze hem om kunnen/willen wisselen voor een nieuwe.
Deze maand nu al vier of vijf keer een reboot of vastloper gehad. Begint best wel irritant te worden. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Niet online
Op internet is best veel te vinden over vastlopers doordat de batterij niet goed vastzit in het toetsel. De batterij pinnen dichter naar elkaar drukken of vastzetten met tape helpt in dat geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baats
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 21:32
Sinds gisteren werkt mijn aan/uit knop niet meer. GSM werkt nog steeds (bv. bij een inkomend gesprek gaat het scherm aangaan) Ik kan nog het scherm aanzetten via de cameraknop, maar da's omslachtig aangezien ik het scherm zo niet kan uitzetten.

Iemand die dit probleem ook al heeft gehad? Zal binnenbrengen worden denk ik...
Overigens niet het eerste probleem met mijn 620, soms werkt het geluid niet bij een telefoongesprek en moet ik het scherm eens opnieuw aan en uitzetten voor het reageert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88

GS88

π raat

Weet iemand of die Amber Update van Nokia nou ook de FM Radio naar de Lumia 620 brengt? Of zit dat er überhaupt (qua hardware) niet in??

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Baats schreef op zondag 28 juli 2013 @ 13:35:
Sinds gisteren werkt mijn aan/uit knop niet meer. GSM werkt nog steeds (bv. bij een inkomend gesprek gaat het scherm aangaan) Ik kan nog het scherm aanzetten via de cameraknop, maar da's omslachtig aangezien ik het scherm zo niet kan uitzetten.

Iemand die dit probleem ook al heeft gehad? Zal binnenbrengen worden denk ik...
Overigens niet het eerste probleem met mijn 620, soms werkt het geluid niet bij een telefoongesprek en moet ik het scherm eens opnieuw aan en uitzetten voor het reageert.
Ik heb er ook last van, maar blijkt dat bij mij de fysieke schakelaar wel werkt. Het probleem zit hem er in dat de 2 binnenste delen van de telefoon niet meer helemaal plat op elkaar liggen. Er zit wat speling in, waardoor de cover naar buiten wordt gedrukt in het midden van de telefoon, waardoor de cover knop niet meer in lijn met de fysieke schakelaar zit en niet werkt.

Als ik met 1 hand de cover/voorkant op elkaar druk bij de aan/uit schakelaar en dan de knop druk doet hij het bij mij wel... Zo loop ik hem inmiddels 2 maand al aan en uit te zetten. Dacht dat het de cover was die misschien beetje bol was na een keer vallen, maar na een nieuwe cover bleef het probleem. Wel mooie Cyaan cover nu ;)
_l_Arjan_l_ schreef op zaterdag 27 juli 2013 @ 21:14:
Op internet is best veel te vinden over vastlopers doordat de batterij niet goed vastzit in het toetsel. De batterij pinnen dichter naar elkaar drukken of vastzetten met tape helpt in dat geval.
Ik blijf erbij dat het een geheugen probleem is. Het gebeurd bij mij meestal met een website met veel plaatjes, verder als er veel apps open staan en er druk gewerkt moet worden (spel starten/wederom grote website openen). Heb SD-kaart al vervangen, werkt niet, zal de pinnetjes eens proberen te buigen. Maar heb niet het gevoel dat de batterij het probleem is.

[ Voor 20% gewijzigd door The_MAN op 30-07-2013 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou eerst een nieuwe batterij proberen. Desnoods kijken of iemand in je omgeving toevallig zo'n batterij heeft. Het is een BL-4J, al schijnt een BL-5J (met iets grotere capaciteit) met een beetje proppen ook te passen.

[...]

Het was inderdaad de batterij. Ben blij dat ie het weer doet! :)
Heb een hele goedkope BL-4J gekocht, ga nu nog een BL-5J bestellen, bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
GS88 schreef op dinsdag 30 juli 2013 @ 03:49:
Weet iemand of die Amber Update van Nokia nou ook de FM Radio naar de Lumia 620 brengt? Of zit dat er überhaupt (qua hardware) niet in??
De Lumia 620 krijgt de FM radio update niet.

Ik was de problemen met mijn Lumia 620 zat en heb hem opgestuurd voor reparatie.
Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik hem terug heb en ik hoop natuurlijk dat de problemen verholpen zijn als ik hem weer terug heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-08 21:32

Froggy

...

Baats schreef op maandag 15 april 2013 @ 18:53:
-Telefoongesprekken: Vaak hoor ik helemaal niets al ik gebeld word, ook al staat het volume op maximum. Enkel als ik de telefoon op speaker zet, kan ik iets horen.
Dit probleem heb ik ook! Super IRRITANT! De omgeving leent zich er niet altijd voor om een gesprek op speaker te zetten. Wat vaak wel helpt is even snel de back-cover er afhalen en weer op zetten. Misschien omdat hier de headphone socket aan vast zit?
Iemand anders met de zelfde ervaring?

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Ik heb nooit problemen gehad met telefoongesprekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Nee, bellen doet hij bij mij ook goed gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggy

Froggy

...

Moet zeggen dat het soms niet kunnen horen van de beller behalve op speaker, het enige echte minpunt vind. Maar dat lijkt dus exemplarisch te zijn.

Sinds maart in het bezit van een mooie blauwe en dat bevalt prima. Eenmaal een spontane reboot meegemaakt. Gefietst met SportsTracker als data logger, kom thuis en wil uploaden: toestel herstart. Na de herstart: data kwijt! M.i. mag een app er nooit voor zorgen dat een device herstart, maar goed.

Mijn vorige telefoon (Samsung Galaxy 1) had soms het euvel dat het scherm niet aan ging als er gebeld werd en kun dus niet ontgrendeld worden. Bij de voorloper daarvan (iPhone 3G) deed wifi het op een gegeven moment niet meer. Dus de ideale telefoon is nog niet gevonden....

Gisteren dit hele topic doorgelezen en weer veel wijzer geworden. Veel kleine wetenswaardigheden gevonden die het allemaal net wat makkelijker maken.

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Kan je het geluid eigenlijk uit zetten dat de tel maakt als je de oplader aansluit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Froggy

Froggy

...

dude88 schreef op dinsdag 06 augustus 2013 @ 10:12:
Kan je het geluid eigenlijk uit zetten dat de tel maakt als je de oplader aansluit?
Zie hier geen optie voor in het menu. Je vinger op het gaatje van de luidspreker doen dempt het geluid voor ongeveer 90%. :P

iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 00:31
kenneth schreef op dinsdag 25 juni 2013 @ 10:00:
De 720 heeft toch iets van 2000mAh?
Die past toch niet?

Ik denk dat ik later ene zal kopen van Mugen, het schijnt dat de XL ongeveer 3000mAh zal zijn, voorlopig hebben ze nu een 1400mAh uitgebracht: http://www.mugen-power-ba...okia/nokia-lumia-620.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 14:32
Wat ik wel eens heb is dat als ik gebeld word en de telefoon zit in mijn zak, dat als ik hem er uit haal en wil opnemen, het scherm niet omhoog te krijgen is... Ik moet dan de uitknop 2x indrukken en dan pas kan ik opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
Dragunov schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 02:07:
[...]
Die past toch niet?
Ik denk dat ik later ene zal kopen van Mugen, het schijnt dat de XL ongeveer 3000mAh zal zijn, voorlopig hebben ze nu een 1400mAh uitgebracht: http://www.mugen-power-ba...okia/nokia-lumia-620.html
$40+ voor 50 mAh extra...? Dan zou ik voor veel minder eerst kijken of die BL-5J echt goed past.
En ik vind het knap als Mugen de capaciteit van een accu kan verdubbelen in hetzelfde formaat... (i.e. lijkt me sterk)
Shodan schreef op woensdag 07 augustus 2013 @ 12:55:
Wat ik wel eens heb is dat als ik gebeld word en de telefoon zit in mijn zak, dat als ik hem er uit haal en wil opnemen, het scherm niet omhoog te krijgen is... Ik moet dan de uitknop 2x indrukken en dan pas kan ik opnemen.
Ik heb zoiets ook, maar dan dat de animatie van het omhoogschuiven niet vloeiend gaat. Je kan hem dan niet omhoog gooien zeg maar. Zodra je je vinger van het scherm haalt stopt ie, ipv dat ie door het opgebouwde momentum door omhoog vliegt. Daardoor komt ie heel moeilijk zover omhoog dat je je code kan invoeren. Heb hetzelfde ook 1x in een app gehaald bij het zijwaarts swipen. Een keer m'n scherm locken lost het op.
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste