Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baats
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 21:32
Vinze schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 18:36:
Kan iemand mij vertellen of ik mijn Google Agenda en contacten kan synchroniseren met de Lumia 620? Ik heb al wat zitten zoeken maar lees veel tegenstellige berichten en dit is het enige wat me weerhoud van het aanschaffen van dit toestel.
Lukt perfect bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Je kunt in de mailapp kun je een google account importeren en kun je aangeven of je mail, contacten en/of agenda wilt synchroniseren. Ik heb google contacten niet gesynchroniseerd, maar mail en agenda synchroniseren werkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustMyOpinion
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-06 09:45
Synchroniseren van google-contacts gaat ook goed. Ideale oplossing om overal dezelfde contacten te hebben. (Heb ook een nexus 7)

Gasloos sinds 12-2022 || Hoekhuis 1968 || WP: SUZ SWM80 VA || 300 l boiler || SOLAR: 2,1 kWp OZO / 2,4 kWp WNW (SolarEdge) + 3,6 kWp S (Solis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu de 1308.0001 update binnen. Gevoelsmatig reageert hij nu iets meer snappy.

Edit: hij werkt duidelijk soepeler. Maar dat kan ook door de reset komen die de update doet.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 21-04-2013 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 21 april 2013 @ 11:25:
Ik heb nu de 1308.0001 update binnen. Gevoelsmatig reageert hij nu iets meer snappy.

Edit: hij werkt duidelijk soepeler. Maar dat kan ook door de reset komen die de update doet.
Ik heb de firmware 1030.6407.1308.0003 hier. Raar dat jij de 0001 hebt en niet de 0003.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien omdat ik een Spaans toestel heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baats
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-09 21:32
Baats schreef op maandag 15 april 2013 @ 18:53:
Heb nu al een hele tijd deze gsm in mijn bezit, maar ik heb toch nog enkele problemen, misschien kunnen jullie wel helpen.

-Telefoongesprekken: Vaak hoor ik de andere persoon helemaal niet als ik gebeld word, ook al staat het volume op maximum. Enkel als ik de telefoon op speaker zet, kan ik iets horen.

-Voice Commands: Deze optie gebruik ik helemaal niet, ik heb ook ze dan ook niet nodig. Echter kan ik deze functie nergens uitschakelen. Als ik per ongeluk de windows-knop te lang indruk, start deze functie dus op. En het irritantste is dat dit geluid maakt, zelfs als de telefoon in stille modus staat! Enorm irritant.

Het laatste is de het woordenboek. Korte woorden zoals mr, ze, etc. zal hij ofwel omzetten in één of enkele hoofdletters. Dit is hier al aangehaald, dus ik neem aan dat er hier nog geen oplossing voor is?
Niemand last van het 1e? Ik blijf het probleem maar ondervinden. Enorm irritant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midnightimpact
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-12-2020
Baats schreef op maandag 22 april 2013 @ 09:30:
[...]

Niemand last van het 1e? Ik blijf het probleem maar ondervinden. Enorm irritant!
Dat heb ik 1 of tweemaal gehad, maar ik had het idee dat dat kwam doordat ik per ongeluk met mijn oor op een knopje drukte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knowuse
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-08 03:25
Nieuwe cover die iets beter bestand is tegen water en stof http://conversations.noki...-for-the-nokia-lumia-620/.

Shuttle st20g5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:56
Baats schreef op maandag 22 april 2013 @ 09:30:
[...]

Nee, nog nooit last van gehad, heb trouwens ook geen probleem met de voice commands. Je moet de windows knop toch echt wel tijdje inhouden om ze te activeren.

Rebooten is nog niet opgelost... nog zo'n 2-3x per week :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
The_MAN schreef op maandag 22 april 2013 @ 17:28:
[...]

Nee, nog nooit last van gehad, heb trouwens ook geen probleem met de voice commands. Je moet de windows knop toch echt wel tijdje inhouden om ze te activeren.

Rebooten is nog niet opgelost... nog zo'n 2-3x per week :(
Hier ook nog steeds reboot troubles. Nog één keer en dan stuur ik hem op naar Nokia voor reparatie of een nieuwe denk ik.
Erg jammer van die kleur. En ook jammer dat er maar één kleur is.

Ik heb trouwens een nieuw probleem sinds de laatste firmware update. Als ik hem plat op iets zachts leg (zoals een bed) en ik swipe een paar keer naar links en rechts, dan reageert ie na een tijdje niet meer op mijn swipes. Als ik hem dan een beetje optil, dan reageert ie wel weer meteen perfect.
Edit: Nogmaals een klein testje gedaan en ik heb er vandaag opeens geen last meer van.

Edit:

Zojuist dit bericht van Nokia mogen ontvangen:

"Nokia Nederland

Beste Naam,

Dank voor je reactie en uitgebreide beschrijving. Binnenkort komt er een software update uit die dit probleem verhelpt. Mocht je daar niet op kunnen wachten, kan je het toestel aanbieden bij onze Online Repair Service, de nieuwe software wordt er dan alvast opgezet voor je. Je bent het toestel dan wel even kwijt (gemiddeld een dag of 9, max. 15).

Vriendelijke groet,
Linda"

Dit gaat over het reboot/crash probleem. Goed nieuws dus! :)

[ Voor 22% gewijzigd door Stravincy op 22-04-2013 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 05-09 14:32
Ook maar even melden hier als trotse bezitter van dit mooie apparaatje!

Heb hem sinds vorige week.
Werkt allemaal erg goed hier, mooie integratie van alle social accounts (combineren van contacten is echt hemels). exchange, hotmail beiden binnen luttele seconden geinstalleerd.

Heb in het begin 1 keer een reboot gehad, daarna nooit meer. Daarnaast heb ik wel een paar keer gehad dat hij relatief veel batterij gebruikt in idle stand. Na wat achtergrond taken uit te zetten gaat dat wat beter, maar lijkt soms terug te komen. Lees dat dit meer voorkomt bij verschillende WP8 toestellen.

Verder heb ik nog wel wat issues met notificaties. Bellen, sms en mail krijg ik allemaal prima instantaan binnen, maar twitter, facebook, store tile (app updates), me tile, lijken allemaal niet te updaten. data staat uit, maar wifi staat wel aan (behalve in standby). Facebook messages (chat) werkt wel direct. Ik heb al in de microsoft instellingen alle machtigingen aangezet, maar ik krijg maar geen tellertjes in de live tiles te zien, laat staan een notificatie in het lock screen (heb facebook app ook geinstalleerd...)

Dat is dus wel wat jammer.

Verdere minpuntjes vind ik het globale volume, laat het bel en meldingen volume aub gewoon zoals het is...
Ook vind ik het erg jammer dat de herinneringen niet aan te passen zijn. De melding is veel te zacht en mis ik dus altijd en ook is het jammer dat je niet in kan stellen dat hij herhalend werkt, dus dat je hem echt moet weg drukken...

Verder werkt het als een tierelier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Res-q
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-09 11:52

Res-q

Redder in nood?

Stravincy schreef op maandag 22 april 2013 @ 18:02:
[...]

[...]

Erg jammer van die kleur. En ook jammer dat er maar één kleur is.
[...[
Volgens mij komt die water- en stofdichte cover ook in geel :)

en zo is het voorspeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nice Guy Eddie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11:12
Shodan schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 10:06:
Ook maar even melden hier als trotse bezitter van dit mooie apparaatje!

Heb hem sinds vorige week....
Heb in het begin 1 keer een reboot gehad, daarna nooit meer. Daarnaast heb ik wel een paar keer gehad dat hij relatief veel batterij gebruikt in idle stand. Na wat achtergrond taken uit te zetten gaat dat wat beter, maar lijkt soms terug te komen. Lees dat dit meer voorkomt bij verschillende WP8 toestellen....
Ik heb de 620 ook ruim een week en ben er ook tevreden mee. Ook ik ervaar verschillend verbruik met de accu. Heb 1 keer gehad dat hij 3 dagen mee ging, maar de laatste keer was het 1,5 dag terwijl ik de telefoon niet meer of minder had gebruikt en ook niet wat betreft data. Toch verdenk ik Whatsapp hiervan (ik draai enkel op 3G en geen wifi). Misschien dat na de update er wat veranderd.

Verder vind ik het jammer de de volume van de beltoon en de berichtentonen niet apart te regelen zijn. Of ik heb de instelling nog niet gevonden :/ Ook kan je geen andere toon kiezen voor de berichtmeldingen (buiten de standaard tonen).

Maar verder een prima toestel voor het geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik overwoog eerst de Lumia 920 te kopen. Ik heb er in ieder geval één gekocht voor m'n vriendin en ik merk dat dat echt een toptoestel is.

Maar toen zag ik dit topic, en nu overweeg ik een 620, ondanks dat ik de 920 geweldig vind. Waarom?
- Vriendin surft veel op haar telefoon <-> Ik bezoek gemiddeld één webpagina per dag
- Vriendin downloadt veel apps <-> Ik gebruik alleen: Whatsapp, Spotify, Parkmobile, Shazam en ABN-Amro
- Vriendin stuurt veel Whatsapps met foto's en films <-> Ik reageer alleen op Whatsapp berichten, ik initieer bijna nooit Whatsapp gesprekken
- Vriendin stuurt veel emailberichten <-> Ik gebruik de Exchange client alleen als notificatie, de emails zelf lees/antwoord/schrijf ik op mijn ultrabook die ik meestal bij me heb
- Vriendin heeft thuis wel bereik (alleen 2G) <-> Ik had met een iPhone 4 geen bereik, maar met een oude E71 wel (vandaar keuze Nokia)
- Vriendin gebruikt vaak Maps <-> Ik heb een Shell stratenboek waar ik tevreden mee ben.
- Vriendin gebruikt calendaring niet <-> Ik gebruik de calendar wel en ik ergerde mij mateloos aan het ontbreken van een Snooze functie op iOS.

Ik heb een T-Mobile sim only uit het jaar kruik met onbeperkt data en onbeperkt bellen. Door Spotify verstook ik wel veel data (2+ GB per maand). Alleen sms is bij mij extreem duur. Door al die Europese regelgeving is een sms bericht versturen vanuit het buitenland zelfs goedkoper dan vanuit Nederland (geeft al aan hoe oud het abonnement is). Om deze redenen verleng ik dus al bijna een decennium mijn abonnement niet meer.

Ik heb als enige eis: Het moet werken. Als ik Parkmobile aan klik, dan moet het NU openen. Niet zoals op iOS 5 dat het hele toestel een paar seconden hangt, maar zoals op iOS 4 dat het gewoon binnen 2 seconden opent. En de wekker moet werken. Op mijn iPhone 4 werkte de wekker in de maand januari van elk jaar niet zo goed.

Is de Lumia 620 wellicht een beter geschikt toestel voor mij dan de 920? Ik vind het namelijk zonde om 600+ euro neer te tellen voor een telefoon en ik vind 300- realistischer. Wat denken jullie?

[ Voor 3% gewijzigd door Trommelrem op 23-04-2013 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
De eerste app die ik trouwens heb gekocht is ProShot, foto app. Deze doet naar mijn mening veel beter zijn werk om in donkere omstandigheden nog wat fatsoenlijks te maken van je foto's. De standaard camera app geeft meer blurry foto's.

Bovendien heb je veel meer instel mogelijkheden. Voor 2,- heb je een stuk betere camera ;-)

[ Voor 13% gewijzigd door Shodan op 23-04-2013 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Edit:

Zojuist dit bericht van Nokia mogen ontvangen:

"Nokia Nederland

Beste Naam,

Dank voor je reactie en uitgebreide beschrijving. Binnenkort komt er een software update uit die dit probleem verhelpt. Mocht je daar niet op kunnen wachten, kan je het toestel aanbieden bij onze Online Repair Service, de nieuwe software wordt er dan alvast opgezet voor je. Je bent het toestel dan wel even kwijt (gemiddeld een dag of 9, max. 15).

Vriendelijke groet,
Linda"

Dit gaat over het reboot/crash probleem. Goed nieuws dus! :)
Dat is goed nieuws inderdaad! Hoop dat ze het echt verhelpen, ben er 99% zeker van dat het een geheugen issue is, dus moet zeker op te lossen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Hoe warm mag het toestel worden?

Ik merk dat met navigeren aan de lader in de auto dat het toestel best warm wordt.
Is dat normaal?

Verder blijft het een fijn toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Nog niet geprobeerd, maar mijn vorige toestel werd ook vaak warm. Zo warm zelfs dat hij stopte (uit bescherming) met opladen. Vooral als hij ook in de zon staat! Dan hield ik hem een tijdje voor de airco en kon ie weer even mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Was dat een zelfde soort toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Ik heb soms iets vreemds merk ik.

Als ik het toestel unlocked in mijn handen heb en hem dan vlak neer leg dan komt er een melodie uit.
Pak ik hem dan op dan stopt het.

Als het toestel al vlak ligt en hem zonder op te pakken unlock dan komt er dezelfde melodie uit.
Na oppakken stopt het dan ook.

Het rare is dat die het alleen niet altijd doet...

Heeft dat een betekenis of niet?

(Na een reboot was het nog steeds)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kingtim
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-09 10:26
Ik heb de nokia nu een week of twee. In principe bevalt ie goed (het is m'n 1e smartphone dus ik ben nog her en der aan het uitvogelen wat ik er allemaal wel/niet mee kan). Paar puntjes die wel het delen waard zijn:

Batterijduur valt naar mijn idee nog best mee. Met (naar mijn idee) gewoon verbruik doet hij het ongeveer 1.5 dag.

't felle kleurtje is gaaf (mat blauw).

Ik heb een hoesje+screenprotector op DX gekocht. Vrij cheap (3 euro totaal) dus zeker de moeite waard.

Verder heb ik ook nog een vraagje: Ik probeer mijn google education account op de lumia te krijgen maar het werkt voor geen meter. Ik lees ook zo her en der dat google geen support meer heeft voor activesync van windows. Weet iemand daar een oplossing voor?

8x 335 Wp = 2680 | Growatt 2500TL-X | Zuid | Amersfoort

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _l_Arjan_l_
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Je kunt een google account toevoegen via instellinge/email & accounts en dan mail/contacten/agenda laten synchroniseren. Ik neem aan dat je dat al geprobeerd hebt?
ActiveSync werkt nog gewoon en stopt in de toekomst voor nieuwe gebruikers. Voor die tijd komt er waarschijnlijk een goede oplossing voor o.a. het synchroniseren van je kalender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SebastiaanW
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-05-2024
Ik heb de lumia 620 nu een kleine 2 weken en ben tot heden nog geen problemen tegen gekomen. Heb nog geen 1x een vastloper gehad en ook de verhalen over de slechte accuduur vallen reuze mee. De accuduur kan je goed stimuleren door hem de eerste keer na het opstarten volledig te ontladen. Laad nu de lege batterij weer volledig op, je zal merken dat de batterij langer meegaat. Een maat van mij heeft dit niet gedaan en heeft zijn batterij volledig opgeladen nadat hij de telefoon voor de eerste aansloot. Hij gaat met een volle batterij max 1.5 dag mee, mijn batterij gaat max 2 dagen mee, dat is toch weer een paar volle uren winst. Verder heeft de telefoon een net design en voelt goed aan, helaas is de appstore nog niet helemaal up to date en zijn er nog problemen met een paar apps denk hierbij aan whatsapp. Gelukkig komt whatsapp binnenkort met een grote update en hopelijk dat hiermee de grootste problemen zijn verholpen. Verder is de lumia 620 een fijn toestel en draait het Windows 8 hier lekker vlot op, kortom een fijn toestel voor een niet al te dure prijs. Je kan het een beetje zien als een budget prijs maar geen budget kwalitieiten.

FX 6300 @ 4.2 Ghz - 6870HD - Asrock 970 extreme4 - 600 watt - 1TB - 2 x 4gb 1333 mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
dude88 schreef op donderdag 25 april 2013 @ 07:35:
Ik heb soms iets vreemds merk ik.

Als ik het toestel unlocked in mijn handen heb en hem dan vlak neer leg dan komt er een melodie uit.
Pak ik hem dan op dan stopt het.

Als het toestel al vlak ligt en hem zonder op te pakken unlock dan komt er dezelfde melodie uit.
Na oppakken stopt het dan ook.

Het rare is dat die het alleen niet altijd doet...

Heeft dat een betekenis of niet?

(Na een reboot was het nog steeds)
Ga in je settings naar tab + send en zet NFC sharing op off.
Dan heb je hier als het goed is geen last meer van.

Toen ik dat nog aan had staan reageerde de telefoon ook altijd als ik hem op mijn paspoort legde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dude88
  • Niet online
Thanks goeie tip!

Het was wel naast mijn PC of koelkast toen het gebeurde.
Ik heb het nu uit staan, eens kijken of het verholpen is.

Scheelt misschien ook weer accu power ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wangsken
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 07-09 04:44
Ik twijfel nog tussen een 520, 620 of 720.

Is het waar dat de 520 en de 720 alleen here drive hebben en de 620 de volledige here+?

Is het kompas in de 620 nuttig voor games? Ik wil minstens 1 goed game erop(voor in de wachtzaal)
Modern Combat 4 vereist twee sensors, een bewegings- en een richtingssensor.
http://www.windowsphone.c...59-4150-bef0-6866345fa26b

Iemand de demo al geprobeerd?

Bedoelen ze met richtingssensor, het kompas of is er een gyroscope nodig(820)?
Of is de 3d accelerometer voldoende ?

De verschillende sensors in Extra Features in de volgende link
http://www.developer.noki...a_720,Lumia_820,Lumia_920

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
wangsken schreef op zondag 28 april 2013 @ 11:26:
Ik twijfel nog tussen een 520, 620 of 720.

Is het waar dat de 520 en de 720 alleen here drive hebben en de 620 de volledige here+?
Ja dat klopt. Je kan hem wel upgraden op de 520 en 720, maar het is nog niet bekend wat dat gaat kosten.
Is het kompas in de 620 nuttig voor games? Ik wil minstens 1 goed game erop(voor in de wachtzaal)

Iemand de demo al geprobeerd?
Als ik dit probeer te downloaden op mijn L620 krijg ik dit te zien:
"Uw telefoon voldoet niet aan de minimumvereisten voor het uitvoeren van deze app."

Waar dat precies aan ligt staat er verder niet bij.

Edit: Dat spel werkt alleen op 1gb RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wangsken
Bedankt Stravincy

Ik vind het toch vreemd, ivm here en here+, dat Nokia nergens dit verschil vermeld.

En indien de hardware eisen vermeld stonden in de windowsstore, zou het ook makkelijker zijn.

Hopelijk maakt Gameloft MC4 speelbaar op 512 mb ram, zoals ze gedaan hebben met Asphalt 7.
http://wmpoweruser.com/as...windows-phone-8-handsets/]

Iemand al ervaring met Asphalt 7?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutje!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
wangsken schreef op zondag 28 april 2013 @ 22:48:
Iemand al ervaring met Asphalt 7?
Draait wel goed op de 620, viel me in elk geval reuze mee. Ik kan alleen niet echt wennen aan de besturing, en op zon klein scherm is het in sommige levels lastig om te zien waar je precies heen moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 09:02

B64

Ik vind het toch vreemd, ivm here en here+, dat Nokia nergens dit verschil vermeld.
Je moet er even naar zoeken op de Nokia site (de pagina over Here Drive gaat gedeeltelijk nog over Nokia Drive, wat nu dus Here Drive+ heet), maar hier staat een summiere uitleg.

Het lijkt er alleszins op dat de afsplitsing tussen Drive en Drive+ een last-minute decision is geweest, want het duurt vrij lang voordat informatie over regiodekking en prijsstelling bekend is. En berichten over de regiodekking voor Nederland worden dan naar buiten gebracht in het reactieforum onder een nieuwsbericht op wp7.nl.

Kortom, ik denk dat communicatie naar klanten toe wel wat beter kan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof-kip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
Ik zit voor aanschaf van de L620 nog steeds te wachten op de officiële bevestiging van het gerucht dat de FM radio-functionaliteit in een volgende update van WP8 wordt "aangezet".
Heeft iemand daar toevallig al meer over gelezen?

[ Voor 5% gewijzigd door Plof-kip op 29-04-2013 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wangsken
wangsken schreef op zondag 28 april 2013 @ 11:26:

Bedoelen ze met richtingssensor, het kompas of is er een gyroscope nodig(820)?
Of is de 3d accelerometer voldoende ?

De verschillende sensors in Extra Features in de volgende link
http://www.developer.noki...a_720,Lumia_820,Lumia_920
Asphalt is speelbaar en vereist ook een bewegings- en een richtingssensor.
Rutje! schreef op maandag 29 april 2013 @ 09:19:
[...]

Draait wel goed op de 620, viel me in elk geval reuze mee. Ik kan alleen niet echt wennen aan de besturing, en op zon klein scherm is het in sommige levels lastig om te zien waar je precies heen moet.
Dus ik vermoed dat Modern Combat 4 ook speelbaar is.
Wat is dan de toegevoegde waarde van een gyroscoop in de 820 en 920? Smoother action?

Wat ik me ook afvraag, is deze Snapdragon™ S4 te overclocken? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Afbeeldingslocatie: http://www.hardwareheaven.com/reviewimages/nokia-lumia-620-smartphone/lock.jpg

Ik ben op zoek naar deze achtergrond.. maar vind alleen 'printscreens'. Weet iemand een site waar je (alléén) de wallpaper kan vinden?

[ Voor 15% gewijzigd door GS88 op 29-04-2013 23:48 ]

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb problemen dat wanneer ik mijn Lumia 620 aansluit op mijn PC, hij geen bestanden ziet. Hij geeft wel een verbinding aan met windows Phone, maar daar blijft het dan ook bij.
Weet iemand hier een oplossing voor??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Verwijderd schreef op dinsdag 30 april 2013 @ 14:04:
Ik heb problemen dat wanneer ik mijn Lumia 620 aansluit op mijn PC, hij geen bestanden ziet. Hij geeft wel een verbinding aan met windows Phone, maar daar blijft het dan ook bij.
Weet iemand hier een oplossing voor??
Unlocken? Als hij connect zie je standaard niets, dan unlocken en ze komen tevoorschijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
[nutteloze update]

Damn ik ben echt zo blij met dit toestel, echt een genot om te gebruiken. Fantastisch mooi scherm (die gisteren zelfs in de brandende zon zeer goed leesbaar was!) Heerlijk vlot. Integratie met skydrive werkt mooi. Er zijn wel wat minpuntjes natuurlijk, maar die wegen niet op tegen al het positieve van dit toestel. Batterij gaat bij mijn gebruik minstens 2 dagen mee. Lumia 520 schijnt naast dit toestel (volgens engadget) toch wat tegen te vallen...

Kortom, zeer blij met mijn keuze!

[/nutteloze update]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
@Shodan:

Helemaal geen nutteloze update, juist wel fijn!
Mensen, die een bepaalde telefoon willen kopen en 't betreffende toesteltopic lezen voor wat aanvullende informatie, geven vaak aan, dat ze twijfelen, omdat er zoveel klachten in het topic staan. Logisch, wie tevreden is, geniet van zijn aankoop en gaat verder met zijn of haar leven :), maar wie problemen heeft, gaat op internet op zoek naar een oplossing.
Daarom is 't goed, dat er af en toe ook eens een post tussen staat, van iemand, die gewoon tevreden is.

[ Voor 0% gewijzigd door Marly op 01-05-2013 19:31 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pino85
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-09 01:13

pino85

Im just a Bird in the Sky

Shodan schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 10:18:
[nutteloze update]

Damn ik ben echt zo blij met dit toestel, echt een genot om te gebruiken. Fantastisch mooi scherm (die gisteren zelfs in de brandende zon zeer goed leesbaar was!) Heerlijk vlot. Integratie met skydrive werkt mooi. Er zijn wel wat minpuntjes natuurlijk, maar die wegen niet op tegen al het positieve van dit toestel. Batterij gaat bij mijn gebruik minstens 2 dagen mee. Lumia 520 schijnt naast dit toestel (volgens engadget) toch wat tegen te vallen...

\[/nutteloze update]
offtopic:
Nutteloos zeker niet!, en over de Lumia 520 er zijn ook reviews die juist zeer positief zijn over de phone bv:
http://www.techradar.com/...-lumia-520-1133192/review
http://reviews.cnet.co.uk...umia-520-review-50010925/

Dus wat dat betreft de meningen verschillen er zijn altijd reviews die wat positiever of wat minder positief zijn.. over beiden phone's is dit zo, de 520 is gewoon voor mensen die niet meer dan 180 euro willen of kunnen uit geven de goede keuze om te maken (in mijn ogen mits je Win 8 mobile wilt), kan je iets meer besteden dan zou je verder kunnen kijken naar bv een 620 of naar huawei, ook is het maar net wat je als gebruiker belangrijk vind en wat niet.
Maar goed zo lang jij erg blij bent met jou keuze is het toch gewoon goed? zelf ben ik ook 1 van die mensen die nog aan het afwegen is 520/620 ;)

[ Voor 22% gewijzigd door pino85 op 01-05-2013 19:14 ]

Liefhebber van Tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
Ik heb hem van 1m hoogte laten vallen, resulterend in een kapotte schakelaar van de volume up... erg waardeloos. De schakelaar op de print is verder in de behuizing gedrukt, waardoor de knop niet meer reageert. Dat is toch niet echt lekker. Mijn vorige Samsung Omnia W is wel zo'n 20x op vergelijkbare manier gevallen (uit broekzak bij opstaan van stoel) en had nooit schade. Kan pech zijn, maar eens kijken of dit onder garantie gerepareerd gaat worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64

B64

The_MAN schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 20:01:
Kan pech zijn, maar eens kijken of dit onder garantie gerepareerd gaat worden!
Dan zal je wel een smoes moeten verzinnen, valschade valt doorgaans niet onder de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nagtoralik
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-03-2023
Gisteren toch maar eens een 620 gehaald om te kijken of het was is, Iphone 4 wordt langszaam en heb geen zin in een om veel geld uit te geven tot een eventuele versie 6.

Moet eerlijk zeggen dat ik de interface in combi met de feel van de telefoon mij postief verrassen, komende weken eens flink laten zweten.

Keep you posted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-09 18:19
Shodan schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 10:18:
[nutteloze update]

\[/nutteloze update]
'k ben zelf ook tevreden van het toestel, maar:

Hoe doe je er 2 dagen mee? Ik deed gemakkelijk 2 dagen met mijn Android telefoon (Sony Xperia Mini Pro), maar dat lukt me met dit toestel absoluut niet, hij moet echt elke avond aan de lader.

Ik heb wel Bluetooth en Data voortdurend aan liggen.

Doe je er iets bijzonders mee om het 2 dagen uit te houden? Zet je BT of Data uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
B64 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 22:14:
[...]

Dan zal je wel een smoes moeten verzinnen, valschade valt doorgaans niet onder de garantie.
Dat begrijp ik, maar er is totaal geen valschade te zien aan de behuizing, dus ik zeg dat ik de knop heb ingedrukt en de schakelaar naar binnen schoot. Ik vind het trouwens niet normaal dat een telefoon die van 1m hoogte valt, geen schade aan de behuizing heeft, maar wel een verschoven schakelaar (van de print af nog wel!). We zien wel, het was op zakenreis met zakelijke telefoon, heb nog reisverzekering, wie weet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64

B64

Ah, je hebt de smoes dus al verzonnen ;)

Als er inderdaad geen valschade zichtbaar is zou ik het ook zo proberen. Ik zou de schade trouwens wel alvast bij de reisverzekering aanmelden, dan weten ze dat er misschien iets aan zit te komen en ze zullen er als het goed is geen problemen mee hebben als zoiets onder garantie wordt gerepareerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Dryhte schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 12:26:
[...]

'k ben zelf ook tevreden van het toestel, maar:

Hoe doe je er 2 dagen mee? Ik deed gemakkelijk 2 dagen met mijn Android telefoon (Sony Xperia Mini Pro), maar dat lukt me met dit toestel absoluut niet, hij moet echt elke avond aan de lader.

Ik heb wel Bluetooth en Data voortdurend aan liggen.

Doe je er iets bijzonders mee om het 2 dagen uit te houden? Zet je BT of Data uit?
Ja ik heb beiden uit. Wifi staat aan, maar alleen als het scherm aan is. Ik ben ook wel een zuinige gebruiker hoor. Een weekend haal ik zelfs 3 dagen. Ik check af en toe of ik nieuwe mail heb of facebook berichtjes. Ik gebruik Weave om wat nieuws te lezen en voor de rest bel ik bijna niet. Dus ik ben niet bepaald gemiddeld gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dryhte
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 04-09 18:19
Shodan schreef op donderdag 02 mei 2013 @ 16:54:
[...]

Ja ik heb beiden uit. Wifi staat aan, maar alleen als het scherm aan is. Ik ben ook wel een zuinige gebruiker hoor. Een weekend haal ik zelfs 3 dagen. Ik check af en toe of ik nieuwe mail heb of facebook berichtjes. Ik gebruik Weave om wat nieuws te lezen en voor de rest bel ik bijna niet. Dus ik ben niet bepaald gemiddeld gebruiker.
Thanks, 'k ga dat eens proberen (al was het maar voor een paar dagen). Enerzijds is het leuk om voortdurend 'connected' te zijn maar anderzijds ben ik toch niet zo'n zware gebruiker dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Je kunt misschien ook gebruik maken van de app Battery. Deze kan je verbruik mooi weergeven. Zo kwam ik erachter dat bepaalde apps opd e achtergrond veel batterij gebruiken (Helaas geeft battery dat zelf niet aan per app, moet je zelf achter komen...) Veel apps heb ik nu geblocked voor achtergrond. Dit kan je doen in instellingen, swipe naar rechts: toepassingen en dan achtergrondtaken. Bij mij verbruikt hij idle iets minder dan 1% per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Ik belde net iemand die toevallig ook een L620 heeft en ik hoorde helemaal niets toen er werd opgenomen. Ikzelf werd ook niet gehoord. Nog een paar keer geprobeerd hierna, maar we horen beide helemaal niets. Hij gaat wel gewoon over enzo, maar that's it. :?

Iemand anders last van iets dergelijks?

Net even voor de zekerheid gewoon naar een vast nummer gebeld. Dan doet ie wel normaal.

Edit: Opgelost.

[ Voor 15% gewijzigd door Stravincy op 03-05-2013 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeMoederr
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-08 23:13
Hebben jullie ook in de gaten dat deze telefoon op eens 20 pond duurder is geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64

B64

JeMoederr schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 19:34:
Hebben jullie ook in de gaten dat deze telefoon op eens 20 pond duurder is geworden?
Nee, prijs in PW is al een tijdje min of meer gelijk. In Euro's trouwens, misschien is de koers van het Pond gekelderd? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Stravincy schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 19:08:
Ik belde net iemand die toevallig ook een L620 heeft en ik hoorde helemaal niets toen er werd opgenomen. Ikzelf werd ook niet gehoord. Nog een paar keer geprobeerd hierna, maar we horen beide helemaal niets. Hij gaat wel gewoon over enzo, maar that's it. :?

Iemand anders last van iets dergelijks?

Net even voor de zekerheid gewoon naar een vast nummer gebeld. Dan doet ie wel normaal.
Opgelost.

De ander persoon had een soort klein bloem-versierseltje ingeplugd waar je normaal de oordopjes in doet.
Deze eruit gehaald en daardoor doet alles het weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B64

B64

Vanaf a.s. zaterdag ligt de Lumia 620 bij de Aldi in België voor 229 Euro. Ik weet niet wat de gangbare prijs in België is, voor Nederlandse begrippen is het niet echt een superkoopje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Even een kleine persoonlijke update:

- Heb de laatste tijd totaal geen last meer van reboots/crashes/vastlopers/etc.
- Mijn accu lijkt langer mee te gaan als in het begin. Bij "normaal" gebruik kan ik er anderhalve dag mee doen. Bij weinig gebruik twee dagen.
- Ben nog steeds zeer tevreden over de kwaliteit van de telefoon.
- Ik vind WP8 echt super, helemaal nu er steeds meer goede apps en grote updates van apps komen.

En ik geloof dat WP8.1 binnekort uitkomt, dus dat is helemaal mooi. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fruitbakje
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-09 08:04
Stravincy schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 11:43:
Is dat mooi? In het anderhalf jaar dat ik nu m'n Omnia W heb vielen alle updates altijd een beetje tegen... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Laatst online: 12:04
Stravincy schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 11:43:
WP 8.1 komt niet eerder dan het 4e kwartaal van dit jaar.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:11
Wietsee. schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 12:23:
[...]

WP 8.1 komt niet eerder dan het 4e kwartaal van dit jaar.
De GR2 komt er wel heel snel aan. GR3 zou de blue update worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie wel eens de functie "Nokia City Lens" uitgeprobeerd? Hoe zijn jullie ervaringen met deze functie? Kan je deze functie ook zonder A-GPS gebruiken?

Mooi trouwens dat er op dit toestel naast GPS ook GLONASS op zit.

http://www.qualcomm.com/m...-core-location-your-phone

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2013 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PvT.Arj
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-06 14:55
Mijn vader heeft een vervelend probleem met zijn Lumia 620.
Als hij gebeld wordt, kan hij regelmatig het onderste balkje niet naar boven schuiven om op te kunnen nemen. Als hij vervolgens het scherm blokkeert en weer deblokkeert, kan hij wel opnemen.
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben en er misschien een oplossing voor hebben?

Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:03
Verwijderd schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 15:14:
Hebben jullie wel eens de functie "Nokia City Lens" uitgeprobeerd?[/url]
't is wel een leuke gadget. En op vakantie zou het het ook nog wel eens van pas kunnen komen om een station, toeristische attractie, enz te vinden. Je hebt er alleen wel een dataverbinding voor nodig.
A-gps is alleen maar een ondersteuning van de gps. Dit maakt gebruik van het netwerk om ruw je locatie te bepalen, voor als je smartphone het gps signaal (nog) niet goed kan ontvangen.

[ Voor 4% gewijzigd door wappiewappie op 13-05-2013 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoensSocialL
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-08 10:06

KoensSocialL

Mezelf.

En blijkbaar krijgt de lumia 620 nu niet de update voor fm radio....
Ik kook gewoon van woede.....

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

KoensSocialL schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 15:20:
Er zit geen FM Radio in de 620 (itt tot de rest van de serie). Wat moeten ze dan updaten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoensSocialL

KoensSocialL

Mezelf.

Maar de toestellen (720, 620 en 520) hebben wel dezelfde processor en chipset en toch geen fm radio... Ik ben echt woedend op Nokia...

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
KoensSocialL schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 18:08:
Maar de toestellen (720, 620 en 520) hebben wel dezelfde processor en chipset en toch geen fm radio... Ik ben echt woedend op Nokia...
Er zit geen FM radio op de Lumia 620. Als je perse heel graag FM radio wilt op je telefoon, moet je er natuurlijk wel eentje kopen die het heeft.
Ik snap niet waarom je boos op Nokia bent. Als je kijkt bij de specificaties van de Lumia 620 word er nergens vermeld dat er FM radio op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoensSocialL

KoensSocialL

Mezelf.

Bij de Nokia Lumia 920 820 720 en 520 wordt dit ook niet vermeld...
Maar ze krijgen wel fm radio dankzei die update wel en de 620 niet.
Qua processor kracht, RAM geheugen en chipset zijn de Lumia 520 620 en 720 aan elkaar gelijk. 820 en 920 hebben op het RAM geheugen en de processor (die hoger geklokt is) na ook alles hetzelfde...
Dus ik snap niet waarom het voor de Lumia 620 niet mogelijk is....

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
KoensSocialL schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 19:24:
Bij de Nokia Lumia 920 820 720 en 520 wordt dit ook niet vermeld...
Maar ze krijgen wel fm radio dankzei die update wel en de 620 niet.
Qua processor kracht, RAM geheugen en chipset zijn de Lumia 520 620 en 720 aan elkaar gelijk. 820 en 920 hebben op het RAM geheugen en de processor (die hoger geklokt is) na ook alles hetzelfde...
Dus ik snap niet waarom het voor de Lumia 620 niet mogelijk is....
Wat PWM hierboven al zegt: het zit er simpelweg niet in bij de Lumia 620.
Waarom de Lumia 620 het niet heeft weet ik ook niet, maar goed, het is wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Woedend, really? We hebben het niet over WiFi-ondersteuning maar een of andere grappige bijzaak 8)7

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:48
kenneth schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 20:06:
Woedend, really? We hebben het niet over WiFi-ondersteuning maar een of andere grappige bijzaak 8)7
Bijzaak vind ik het niet. Voor mij is FM radio essentiëel. Ik luister veel radio onderweg op de motor. Internetradio is geen optie: gebruikt mij te veel data en ik ben regelmatig de verbinding kwijt. Bovendien is dit in het buitenland geen optie. Ik koop daarom een toestel waar het in zit: heb een Lumia 800 en een 808 Pureview. Het is wel fijn om te weten dat de WP8 toestel het nu ook krijgen. Maar boos worden omdat je een toestel hebt gekocht waarin het hardwarematig niet ingebakken zit, is toch wat overtrokken. Als het essentieel is, moet je het misschien vooraf beter checken of een ander toestel aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoensSocialL

KoensSocialL

Mezelf.

Ik ging er vanuit dat die hardware in het toestel het aankon. Bijna alle toestellen kunnen dat aan... Dus ik dacht deze ook. Helaas... Ik ben gewoon vel teleurgesteld in hun...

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
KoensSocialL schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 21:37:
Ik ging er vanuit dat die hardware in het toestel het aankon. Bijna alle toestellen kunnen dat aan... Dus ik dacht deze ook. Helaas... Ik ben gewoon vel teleurgesteld in hun...
Jij gaat uit van iets wat ze niet adverteren, beetje raar om dan teleurgesteld te zijn. Als je graag FM radio luistert koop je deze telefoon gewoon niet, klaar! Als je hem al hebt, dan had je er nooit vanuit moeten gaan dat je dat zal krijgen. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
arjanpvt schreef op maandag 13 mei 2013 @ 16:37:
Mijn vader heeft een vervelend probleem met zijn Lumia 620.
Als hij gebeld wordt, kan hij regelmatig het onderste balkje niet naar boven schuiven om op te kunnen nemen. Als hij vervolgens het scherm blokkeert en weer deblokkeert, kan hij wel opnemen.
Zijn er meer mensen die dit probleem hebben en er misschien een oplossing voor hebben?
Ik herken het min of meer, ik kan soms mijn lockscreen niet omhoog schuiven (niet alleen als ik gebeld word), na het scherm uit zetten en weer aanzetten lukt het dan wel. Erg vervelend, gebeurt toch wel zo'n 3x per week. Vastlopers ook nog steeds trouwens...

Al met al was ik met mijn Samsung Omnia W een stuk blijer dan met e Lumia 620. Als Samsung een telefoon had gehad met WP8 in dezelfde prijsklasse en vergelijkbaar formaat zou ik die zeker hebben gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoensSocialL

KoensSocialL

Mezelf.

The_MAN schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 21:49:
[...]

Jij gaat uit van iets wat ze niet adverteren, beetje raar om dan teleurgesteld te zijn. Als je graag FM radio luistert koop je deze telefoon gewoon niet, klaar! Als je hem al hebt, dan had je er nooit vanuit moeten gaan dat je dat zal krijgen. Klaar.
Bij de andere lumia's hebben ze dat ook niet geadverteerd... Ze hebben dat nu ook maar bekent gemaakt...

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
KoensSocialL schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 15:20:
Hoelang heb je het toestel? Ik zou dan gewoon terug gaan en hem omruilen voor een ander.. Bij online koop is dit 30 dagen, natuurlijk kunnen ze regels anders zijn als je het via een abbo hebt betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoensSocialL

KoensSocialL

Mezelf.

vali schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 23:17:
[...]

Hoelang heb je het toestel? Ik zou dan gewoon terug gaan en hem omruilen voor een ander.. Bij online koop is dit 30 dagen, natuurlijk kunnen ze regels anders zijn als je het via een abbo hebt betaald.
2 maanden ongeveer. Ik wel het toestel niet weg maar ik vind het zo jammer dat alle andere toestellen die update wel krijgen en deze niet.
Ik heb al pech gehad qua updates met me vorig toestel (galaxy w) en nu loop ik weer pech met een update die niet voorzien wordt voor mijn toestel..
En trouwens.. De ene site vertelt dat de lumia 620 die niet krijgt. De andere van wel. Een mens zou voor minder zot worden..

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
KoensSocialL schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 23:13:
[...]

Bij de andere lumia's hebben ze dat ook niet geadverteerd... Ze hebben dat nu ook maar bekent gemaakt...
Ja, en? Dus omdat andere toestellen het wel krijgen moet de 620 het ook krijgen? Dacht het niet! Het is andersom, de mensen die andere toestellen hebben moeten blij zijn dat ze het krijgen, omdat het technisch mogelijk is.

Als de 620 het niet krijgt (dat weet ook niemand zeker) zal het zo zijn omdat het technisch niet mogelijk is, jammer, maar helaas. Op moment dat jij het toestel kocht wist je dat hij geen radio had en toen kon je dat accepteren, nu niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoensSocialL

KoensSocialL

Mezelf.

The_MAN schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 00:50:
[...]

Ja, en? Dus omdat andere toestellen het wel krijgen moet de 620 het ook krijgen? Dacht het niet! Het is andersom, de mensen die andere toestellen hebben moeten blij zijn dat ze het krijgen, omdat het technisch mogelijk is.

Als de 620 het niet krijgt (dat weet ook niemand zeker) zal het zo zijn omdat het technisch niet mogelijk is, jammer, maar helaas. Op moment dat jij het toestel kocht wist je dat hij geen radio had en toen kon je dat accepteren, nu niet?
Als het bij goedkopere modellen wel zou kunnen, waarom bij deze dan niet? Echt logisch van Nokia is het niet hoor..

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Nee, dat is ook niet logisch, net als de 720 een betere batterij en frontcam dan de 620 heeft maar ondertussen alleen landelijke ipv wereldwijde navigatie biedt.

Punt blijft dat niemand FM radio heeft beloofd voor de 620 en daarom woedend zijn op z'n zachtst gezegd een opmerkelijke reactie is.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
Bovendien, er zijn geen fatsoenlijke radiozenders in Nederland. Alleen als je in het zuiden des lands woont misschien, omdat je daar studio Brussel kunt ontvangen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoensSocialL

KoensSocialL

Mezelf.

kenneth schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 11:10:
Nee, dat is ook niet logisch, net als de 720 een betere batterij en frontcam dan de 620 heeft maar ondertussen alleen landelijke ipv wereldwijde navigatie biedt.

Punt blijft dat niemand FM radio heeft beloofd voor de 620 en daarom woedend zijn op z'n zachtst gezegd een opmerkelijke reactie is.
Bedoel je niet de 820 ipv de 620? In dat gevel heb je wel gelijk. Logisch is het niet. Bij mij weten heeft de 720 ook gorilla glass 2 en dat heeft de 820 dan weer niet.
Ik had het aanvaard dat er op dat moment geen fm radio mogelijk was door dat wp8 dat nog niet kon met toch een beetje hoop dar bij een update dit wel zou komen.
Ondertussen heeft nokia belgie me kunnnen bevestigen dat het idd niet mogelijk is, omdat het nergens in een officieel persbericht staat, maar enkel op verschillende site's stond en andere dan weer niet wist ik niet wat ik eigenlijk wel of niet moest geloven.
Woedend is misschien wel het verkeerde woord, laten we het houden op teleurgesteld in Nokia

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoensSocialL

KoensSocialL

Mezelf.

Shodan schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 12:39:
Bovendien, er zijn geen fatsoenlijke radiozenders in Nederland. Alleen als je in het zuiden des lands woont misschien, omdat je daar studio Brussel kunt ontvangen :D
Ik woon in België en ook nog eens dicht bij de Nederlandse grens. Dus we hebben onze eigen zenders (MNM, StuBru,...) dan de Nederlandse en ook nog eens de Duitse omdat we daar ook niet zover van afliggen. Keuze genoeg om te luisteren dus :P

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Shodan schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 12:39:
Geen fatsoenlijke zenders :') Je bedoelt, er zit niets van jouw gading bij? Ik vermaak me uitstekend met Radio 4, Sublime en FunX.
KoensSocialL schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 12:42:
Bedoel je niet de 820 ipv de 620? In dat gevel heb je wel gelijk. Logisch is het niet. Bij mij weten heeft de 720 ook gorilla glass 2 en dat heeft de 820 dan weer niet.
Nee, de 720. Betere batterij/frontcam dan de 820 en 620 maar geen wereldwijde navigatie itt de 820 en 620. Het is bedoeld als een tussenmodel maar is op sommige vlakken juist het topmodel 8)7

Wordt voor mij toch maar de 620 dan, misschien dit weekend halen, mijn 800 begint nu echt uit elkaar te vallen. Beschermhoesjes zijn voor meisjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-08 12:02
Na een Lumia 800, 920, 820 en een HTC 8s ben ik nu met deze 620 aan het spelen. Wat een gaaf apparaatje! Ik heb mij er totaal niet in verdiept voor ik deze ging gebruiken. Ik ben erg verbaasd over de complete uitrusting, beeldkwaliteit tov de 8s en de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shodan
kenneth schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 13:03:
[...]

Geen fatsoenlijke zenders :') Je bedoelt, er zit niets van jouw gading bij? Ik vermaak me uitstekend met Radio 4, Sublime en FunX.
[Behoorlijk offtopic en toegegeven, ook subjectief]

Die 3 kan ik volgens mij niet in Brabant ontvangen?, Sublime heb ik misschien wel eens naar geluisterd, jazz is best leuk, maar je noemt nu wel allemaal zenders met een specifiek genre, Radio 4: Klassiek, Sublime: Jazz, FunX: Hiphop / R&B.

Naar mijn mening zijn er geen zenders in Nederland die gewoon "goede muziek" draaien. Wat goed is valt natuurlijk over te twisten, maar ik houd van alle genres, jazz, metal, rock, drum and bass, dubstep, electro, trip hop, ambient, you name it, maar de zenders in de ether in Nederland doen alleen maar pop... (of idd misschien wat jazz/klassiek, maar dan heb je het ook wel gehad...) Dat is nu eenmaal wat de gemiddelde massa wilt horen... Radio is wat dat betreft een filterend medium. Alles wat afwijkend / vreemd / apart / origineel is wordt er uit gefilterd, want het is een te groot risico dat men naar een ander kanaal schakelt. Het is achtergrond geluid voor op het werk of voor in de file. Als je echt van muziek houdt en wilt genieten is radio wat mij betreft geen geschikt medium.

StuBru is een van de weinige zenders die af en toe nog wel wat nieuwe dingen laten horen, meestal wel 's avonds wat later maar toch.

[/Behoorlijk offtopic en toegegeven, ook subjectief]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoensSocialL

KoensSocialL

Mezelf.

Gelijk ik dus al dacht. De lumia 620 maakt gebruik van dezelfde chipset als de 520 en 720. En toch is het niet mogelijk. Nokia mag het gaan uitleggen

Bron: http://wmpoweruser.com/la...getting-fm-radio-support/

K.W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus73
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-09 18:15
KoensSocialL schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 00:37:
Gelijk ik dus al dacht. De lumia 620 maakt gebruik van dezelfde chipset als de 520 en 720. En toch is het niet mogelijk. Nokia mag het gaan uitleggen

Hoewel ik het ook wel fijn zou vinden als er een FM-radio zou zitten op mijn 620 wist ik dat deze er niet op zat toen ik hem kocht. Ik zou er dus geen punt van maken.

In het artikel wat jij citeert wordt ook een mogelijke verklaring gegeven, namelijk de manier waarop de koptelefoon geplaatst kan deze moeilijk als antenne fungeren. Dat lijkt me nog wel enigszins aannemelijk als verklaring.

[ Voor 9% gewijzigd door Paulus73 op 16-05-2013 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wangsken
Review van de Lumia 520.

http://www.techzine.nl/re...mia-520-a-prestaties.html

De redacteur vind het vreemd dat de 520 beter scoordt dan de 620 in sommige benchmarks.

Vind ik ook. Waar komt dit verschil dan van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wappiewappie
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13:03
Nieuwere firmware.
De 520 en 620 zijn niet op hetzelfde moment getest.
Ik zie overigens alleen bij de laatste grafische test een duidelijk verschil tussen de de twee apparaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_MAN
KoensSocialL schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 00:37:

Nokia hoeft helemaal niks uit te leggen, zelfs als het technisch mogelijk is hoeven ze niets uit te leggen, ze hebben niets verkocht wat niet klopt.

Als elektrotechnisch ingenieur kan ik je trouwens vertellen dat het leuk is dat ze dezelfde chipset gebruiken, maar een antenne toch echt wel een en ander ontwerp van de rest van de telefoon vereist die in dit geval zeker wel een probleem kan vormen gezien het feit dat de 3mm plug in de achterklep gaat en niet direct op de print.

Helaas!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-09 20:25
Ik ben Nokia fan van het allereerste uur. Nu heb ik een zijstap gemaakt en heb een Samsung S Duos.
Nu ben ik zeer benieuwd hoe de belkwaliteit is van de 620, omdat ik de Samsung om te janken vind (dof).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
EverLast2002 schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 20:35:
Ik ben Nokia fan van het allereerste uur. Nu heb ik een zijstap gemaakt en heb een Samsung S Duos.
Nu ben ik zeer benieuwd hoe de belkwaliteit is van de 620, omdat ik de Samsung om te janken vind (dof).
Ik heb nog niet veel gebeld met mijn Lumia 620, maar ik vind het prima klinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisr5gt
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 25-08 12:02
Gewoon helder geluid. Snap wat je bedoeld, maar zeker geen last van op de 620.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11-09 20:25
Ik begrijp niet waarom Samsung zo dof klinkt met spraak/bellen. Verder ben ik wel tevreden over de GT-S7562 (los van het feit dat ie minstens 1x per dag spontaan reboot).
Bedankt voor de feedback, ik word steeds nieuwsgieriger naar de 620 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luxx
  • Laatst online: 20-05 12:47

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

De reden waarom ik nog heel erg over de 620 twijfel is de toch wel beperkte accucapaciteit. Het prijsverschil met de 720 vind ik echter pittig, en dan mis je ook nog eens drive+. Daarom vroeg ik me af of er alternatieve accu's beschikbaar zijn? hebben mensen daar al ervaring mee?
Een snelle Google-tocht levert me wel eea op, meeste heeft evenveel mAh als de nokia's eigen accu, maar dit ziet er veel belovend uit: http://www.aliexpress.com...ING/612529_585064732.html

Iemand ervaring?

[ Voor 11% gewijzigd door Luxx op 18-05-2013 09:49 ]

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Luxx schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 09:45:
De reden waarom ik nog heel erg over de 620 twijfel is de toch wel beperkte accucapaciteit. Het prijsverschil met de 720 vind ik echter pittig, en dan mis je ook nog eens drive+. Daarom vroeg ik me af of er alternatieve accu's beschikbaar zijn? hebben mensen daar al ervaring mee?
Een snelle Google-tocht levert me wel eea op, meeste heeft evenveel mAh als de nokia's eigen accu, maar dit ziet er veel belovend uit: http://www.aliexpress.com...ING/612529_585064732.html

Iemand ervaring?
Ik heb alleen ervaring met mugen accu's en ben daar erg over te spreken. Zie alleen dat ze nog geen 620 modellen verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMute
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-09-2024
Ik heb voor mijn moeder paar dagen terug een Lumia 620 gekocht, heb zelf een 920. Ik merk echter dat haar vibratie zeeer veel geluid maakt (ik was al wat gewoon met mijn 920 vibration rattle, maar dit is 10x erger).. Video:

YouTube: Lumia 620 vibration rattle? (geluid wel even wat harder zetten)

Is dit normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kenneth
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Viel me ook al op bij de 620 van m'n vriendin. Ik vind die niet-uitschakelbare trilfunctie al irritant (Whatsapp, back/home/search buttons) maar bij de 620 trilt dat ding nog net je hand niet uit ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
MrMute schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 10:35:
Ik heb voor mijn moeder paar dagen terug een Lumia 620 gekocht, heb zelf een 920. Ik merk echter dat haar vibratie zeeer veel geluid maakt (ik was al wat gewoon met mijn 920 vibration rattle, maar dit is 10x erger).. Video:

YouTube: Lumia 620 vibration rattle? (geluid wel even wat harder zetten)

Is dit normaal?
De mijne trilt ook heel hard. Ik neem aan dat alle L620's dit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beroemdheid
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik zit er aan te denken om de 620 aan te schaffen. Qua abonnement heb ik aan 250MB en 100 min/sms genoeg. Is het handiger om deze dan los te kopen of icm met een abonnement?

Fractal Design Core 1100 review

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Laatst online: 12:04
weg

[ Voor 95% gewijzigd door PaT op 19-05-2013 01:21 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
Beroemdheid schreef op zaterdag 18 mei 2013 @ 19:36:
Ik zit er aan te denken om de 620 aan te schaffen. Qua abonnement heb ik aan 250MB en 100 min/sms genoeg. Is het handiger om deze dan los te kopen of icm met een abonnement?
Voor mij was het voordeliger om een sim-only abbo te nemen (Simyo 100bel+sms / 500mb) en de Lumia 620 er los bij te kopen.

Zou je hiervoor de Topic report knop willen gebruiken?

[ Voor 40% gewijzigd door PaT op 19-05-2013 01:18 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 11 Laatste