Maar als je hem toch 's nachts op vliegtuigstand gaat zetten, dan kan je hem net zo goed helemaal uit zettenErikKam schreef op woensdag 13 maart 2013 @ 22:59:
[...]
Dan moet je wel heel zuinig aan doen.
Al je hem op vliegtuigstand zet wordt de telefoon wel heel zuinig. (dit doe ik voor slapen gaan) dan zakt de accu ±2% in acht uur.
Ik doe meer dan 1 dag (24h+) met een accu op het moment.
Ik ben van plan deze aan te schaffen met een telenet abonnement kan dit aan 159 euro.
Maar ik gebruik nu android en vrees voor een aantal apps die niet meer zullen werken.
Ik gebruik nu de auto login app voor telenet hotspots deze bestaat niet voor windows mobile -> is hier een alternatief?
Telenet Yelo, mijn hd digicorder programmeren vanop afstand met de app en meer zelfs tv kijken via de app is niet mogelijk -> er is geen app voor windows
Maar ik gebruik nu android en vrees voor een aantal apps die niet meer zullen werken.
Ik gebruik nu de auto login app voor telenet hotspots deze bestaat niet voor windows mobile -> is hier een alternatief?
Telenet Yelo, mijn hd digicorder programmeren vanop afstand met de app en meer zelfs tv kijken via de app is niet mogelijk -> er is geen app voor windows
Ik heb hem ook pas een paar dagen maar naar mijn idee is er standaard een optie om te connecten naar wi-fi hotspots. Geen idee hoe dat gaat werken qua login .Clubberboy schreef op woensdag 20 maart 2013 @ 18:19:
Ik ben van plan deze aan te schaffen met een telenet abonnement kan dit aan 159 euro.
@ErikKam: De schermvergroter aanzetten in toegankelijkheid en dan een double tap met 2 fingers om in te zoomen. Je kunt het vergrote deel verplaatsen met 2 vingers.
Vervolgens met zoom aan wat standaard gebruik, zoals een pagina of 2 bezoeken, een mailtje bekijken, sms inbox openen etc.
Ik ben onderweg afhankelijk van deze functionaliteit, dus is het belangrijk dat dit soepel/constant werkt.
Vervolgens met zoom aan wat standaard gebruik, zoals een pagina of 2 bezoeken, een mailtje bekijken, sms inbox openen etc.
Ik ben onderweg afhankelijk van deze functionaliteit, dus is het belangrijk dat dit soepel/constant werkt.
Mijn vriendin heeft dit toestel ook sinds kort, en ze heeft er een raar probleem mee.
af en toe speelt de telefoon een geluid af wanneer deze uit standby word gehaald doormiddel van de powerknop. Een tingeltje/druppel geluidje die een toon lager, en vervolgens een toon hoger klinkt.
Wanneer de telefoon op stil staat is het geluid er niet, en wanneer het geluid van de telefoon aan staat maar af en toe. Er is verder geen regelmaat in te vinden. Het geluid is ook niet in- of uit- te schakelen (heeft niets te maken met het lockscreen geluidje, want het geluid is er enkel wanneer de telefoon uit standby komt en het lockscreen dus nog aanwezig is. de geluidjes voor het lockscreen staan ook uit, maar of dit nu in of uitgeschakeld staat maakt geen verschil.).
Een harde reset nog niet geprobeerd, maar dat zou mijn last resort zijn. Iemand anders dit probleem ook gehad/opgelost?
af en toe speelt de telefoon een geluid af wanneer deze uit standby word gehaald doormiddel van de powerknop. Een tingeltje/druppel geluidje die een toon lager, en vervolgens een toon hoger klinkt.
Wanneer de telefoon op stil staat is het geluid er niet, en wanneer het geluid van de telefoon aan staat maar af en toe. Er is verder geen regelmaat in te vinden. Het geluid is ook niet in- of uit- te schakelen (heeft niets te maken met het lockscreen geluidje, want het geluid is er enkel wanneer de telefoon uit standby komt en het lockscreen dus nog aanwezig is. de geluidjes voor het lockscreen staan ook uit, maar of dit nu in of uitgeschakeld staat maakt geen verschil.).
Een harde reset nog niet geprobeerd, maar dat zou mijn last resort zijn. Iemand anders dit probleem ook gehad/opgelost?
kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)
Ik heb sinds een aantal dagen deze Lumia. Ik zal heel kort mijn ervaringen delen, wellicht kunnen jullie nog wat tips geven. Mijn vorige telefoon was een N8, ik gebruik voor mijn werk een Galaxy Advance.
Tot op heden bevalt de telefoon goed. Het besturingssysteem werkt voor mij prettig. Ik gebruik niet zoveel apps, wat ik wilde heb ik inmiddels: Whatsapp, Sportstracker en Skydrive. Wel is Whatsapp af en toe wat traag met het tonen van berichten op de Tile, er is dan wel een berichttoon afgespeeld.
Wat ik het meest mis (naast de camera van de N8, maar dat is een bewuste keuze geweest) is een pulldownmenu of iets vergelijkbaars om snel data, wifi of bluetooth aan- of uit te schakelen. Ook vond ik het werken met profielen op Symbian erg handig.
De integratie met Facebook is erg leuk, maar de lijst wordt erg lang, er is geen manier om snel te scrollen om bij een bepaald deel van de lijst te komen, anders dan via de zoekfunctie. Ook via de telefoonkiezer kun je dat niet snel doen. Op beide andere genoemde telefoons kun je beginnen met een telefoonnummer invoeren, waarna een steeds kleiner wordend aantal contactpersonen (ook op naam, via het T9 systeem) overbleef.
Verder werkt deze telefoon zoals gezegd erg prettig, de muziekmix maakt het gemis aan radio (bijna) goed. Het kunnen bekijken van (office)documenten heb ik nog niet uitgebreid geprobeerd, maar dat de eerste indruk is dat het fijner werkt dan op beide andere telefoons (het zou niet goed zijn als MS dat niet voor elkaar had gekregen natuurlijk).
Tot op heden bevalt de telefoon goed. Het besturingssysteem werkt voor mij prettig. Ik gebruik niet zoveel apps, wat ik wilde heb ik inmiddels: Whatsapp, Sportstracker en Skydrive. Wel is Whatsapp af en toe wat traag met het tonen van berichten op de Tile, er is dan wel een berichttoon afgespeeld.
Wat ik het meest mis (naast de camera van de N8, maar dat is een bewuste keuze geweest) is een pulldownmenu of iets vergelijkbaars om snel data, wifi of bluetooth aan- of uit te schakelen. Ook vond ik het werken met profielen op Symbian erg handig.
De integratie met Facebook is erg leuk, maar de lijst wordt erg lang, er is geen manier om snel te scrollen om bij een bepaald deel van de lijst te komen, anders dan via de zoekfunctie. Ook via de telefoonkiezer kun je dat niet snel doen. Op beide andere genoemde telefoons kun je beginnen met een telefoonnummer invoeren, waarna een steeds kleiner wordend aantal contactpersonen (ook op naam, via het T9 systeem) overbleef.
Verder werkt deze telefoon zoals gezegd erg prettig, de muziekmix maakt het gemis aan radio (bijna) goed. Het kunnen bekijken van (office)documenten heb ik nog niet uitgebreid geprobeerd, maar dat de eerste indruk is dat het fijner werkt dan op beide andere telefoons (het zou niet goed zijn als MS dat niet voor elkaar had gekregen natuurlijk).
[ Voor 4% gewijzigd door Paulus73 op 22-03-2013 11:40 ]
Voor een alternatief van een pulldownmenu zijn er volgens mij verschillende apps in de appstore (zoek eens op 'toggle' bijvoorbeeld)
Ja klopt, of op Nokia's pagina zelf staan een aantal apps om 'te beginnen'B64 schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 12:00:
Voor een alternatief van een pulldownmenu zijn er volgens mij verschillende apps in de appstore (zoek eens op 'toggle' bijvoorbeeld)
heeft iemand al een actieve houder gespot voor deze telefoon? (liefst geen generieke waarbij je zelf alsnog het kabeltje erin moet prutsen)
Anoniem: 58572
Dit toestel (Nokia 620) heeft GPS en wat ik mij nu af vraag is of dit toestel IGPS (integrated gps) ondersteund. Op de site van nokia staat alleen AGPS (Assited gps). Assited gps werkt met behulp van internet. Maar ik wil juist geen verbinding maken met internet. Ik wil dus offline gebruik maken van GPS. Is dat mogelijk met de Nokia 620? PS: met mijn huidige Nokia 5800 xpress music kan dit wel. Groet, René.
Ook zonder dataverbinding heb je gps ja
zojuist voor je uitgetest, en het werkt best wel goed. Ik kende de optie zelf nog niet. Zo leer je nog eens wat bij.renderb schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 13:32:
@ErikKam: De schermvergroter aanzetten in toegankelijkheid en dan een double tap met 2 fingers om in te zoomen. Je kunt het vergrote deel verplaatsen met 2 vingers.
Dus ja het werkt geen probleem snel reageert goed, echter ik vind het een beetje te groot worden. Ik zie er zelf weinig toegevoegde waarde in.
Bedankt voor de info/hulp, dan ga ik er toch maar eentje bestellen.
Bug:
Ik heb mijn brightness op low staan. Wanneer ik mijn Lumia uit zet en later weer aan, dan staat de brightness op high (hij laat zien dat hij op low staat, maar hij heeft toch echt de brightness van de high optie).
Bug 2:
In settings heb ik "find my phone" aan staan, maar als ik dan ik de settings lijst aan het scrollen ben staat er "find my phone: off".
Hebben jullie hier ook last van?
Ik heb mijn brightness op low staan. Wanneer ik mijn Lumia uit zet en later weer aan, dan staat de brightness op high (hij laat zien dat hij op low staat, maar hij heeft toch echt de brightness van de high optie).
Bug 2:
In settings heb ik "find my phone" aan staan, maar als ik dan ik de settings lijst aan het scrollen ben staat er "find my phone: off".
[ Voor 4% gewijzigd door Stravincy op 25-03-2013 10:57 ]
Dit is niet de bedoeling
[ Voor 74% gewijzigd door PaT op 25-03-2013 14:45 ]
Ik kan bug 1 niet goed beoordelen, heb het net even getest, maar ik weet het niet zeker. Bug 2 heb ik ook.Stravincy schreef op maandag 25 maart 2013 @ 09:35:
Bug:
Bug 2:
Bug 2 is ook present op de HTC Windows Phone 8s
taste and see that the Lord is good
http://www.wpcentral.com/...-lumia-620-windows-phonesPaulus73 schreef op maandag 25 maart 2013 @ 14:09:
[...]
Ik kan bug 1 niet goed beoordelen, heb het net even getest, maar ik weet het niet zeker. Bug 2 heb ik ook.
http://www.developer.noki...-lumia-820-and-lumia-620/
De opkomende update zou kunnen zorgen in verbetering van de automatische brightness adjustment, dus misschien wordt deze bug wel meteen opgelost.
Sinds gisteren deze telefoon, maar één kort vraagje.... in de handleiding staat dat je voor instellingen over programma's naar "Apps" moet gaan door naar links te vegen. Maar deze staat er helemaal niet tussen. Ook bij instellingen kan ik niets vinden over de programma's die geïnstalleerd zijn.
Het is nog vroeg, maar kan iemand mij in de goede richting sturen?
Edit: Was inderdaad nog wat vroeg. Instellingen en dan naar links vegen...
Het is nog vroeg, maar kan iemand mij in de goede richting sturen?
Edit: Was inderdaad nog wat vroeg. Instellingen en dan naar links vegen...
[ Voor 9% gewijzigd door JustMyOpinion op 29-03-2013 07:48 ]
Gasloos sinds 12-2022 || Hoekhuis 1968 || WP: SUZ SWM80 VA || 300 l boiler || SOLAR: 2,1 kWp OZO / 2,4 kWp WNW (SolarEdge) + 3,6 kWp S (Solis)
Heb deze telefoon ondertussen anderhalve week en ben er op zich best tevreden mee (eerste ervaring met Windows Phone, komende van iOS).
2 ergernissen:
- Het is blijkbaar niet mogelijk om de statusbar bovenaan permanent te laten zien (ten minste in het home scherm). Vind ik verschrikkelijk vervelend, heb graag ten alle tijde zicht op de batterij/connectie.
- De batterij loopt bij momenten verschrikkelijk snel leeg (toen ik gisterenavond ging slapen was er nog 80% in de batterij, toen ik vanochtend wakker werd, was de telefoon dood). Het is absoluut niet duidelijk waar dit verbruik vandaan komt. Heb bv wel permanent 3G/Wifi aanstaan, maar niet echt apps die constant connectie maken. Wat er juist in de achtergrond draait is ook vrij ondoorzichtig.
2 ergernissen:
- Het is blijkbaar niet mogelijk om de statusbar bovenaan permanent te laten zien (ten minste in het home scherm). Vind ik verschrikkelijk vervelend, heb graag ten alle tijde zicht op de batterij/connectie.
- De batterij loopt bij momenten verschrikkelijk snel leeg (toen ik gisterenavond ging slapen was er nog 80% in de batterij, toen ik vanochtend wakker werd, was de telefoon dood). Het is absoluut niet duidelijk waar dit verbruik vandaan komt. Heb bv wel permanent 3G/Wifi aanstaan, maar niet echt apps die constant connectie maken. Wat er juist in de achtergrond draait is ook vrij ondoorzichtig.
Ik heb de telefoon nu een kleine week. Naast de door KerberosX aangegeven nadelen, ben ik ook al een paar keer tegen het issue aangelopen dat het scherm uitgaat tijdens het bellen. Als ik bel met een headset en wil 'ophangen' is het scherm uit en moet ik allerlei handelingen doen om de connectie te kunnen verbreken. Dit vind ik uitermate irritant. Tijdens het bellen wil ik direct kunnen ophangen.
Ik verbaas me er ook vooral over dat er zoveel ruimte zit tussen de statusbar en de bovenkant van de eerste tiles. Alle tiles hadden nog makkelijk een halve (kleine) tile omhoog gekund. Dan hadden er ook ongeveer 7 tiles op het scherm gepast, inplaats van de 6,5 die je nu hebt. Heel apart.KerberosX schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 12:38:
Anoniem: 415735
Die behoefte verlies je waarschijnlijk in de loop van de tijd. Bovendien kun je de statusbar overal in je homescherm te voorschijn toveren door het klokje aan te raken.KerberosX schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 12:38:
[...]
Bij instellingen>battery saver kun je de energiebesparing inschakelen. Dan is de kans op een dode telefoon bij het wakker worden een stuk kleiner. NB: Whatsapp is een batterijslurper. Daarnaast verbruikt je telefoon veel energie als deze slecht ontvangst heeft. Een andere oorzaak zou bijv kunnen zijn dat je telefoon in een endless cycle terrecht gekomen is.KerberosX schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 12:38:
[...]
Wel balen natuurlijk als je je daardoor zou hebben verslapen (alarm doet het niet als de telefoon is uitgeschakeld).
ik heb het idee dat locatie bepaling ook veel batterij gebruikt. Ik zie het nut van de instelling nog niet. Daarom heb ik hem maar uitgezet.
Anoniem: 339948
Gebruik je navigatie maar eens. Dan snap je het wel.
Locatiebepaling is 'gewoon' je GPS.
Locatiebepaling is 'gewoon' je GPS.
Enkel GPS zal nieteens zoveel stroom gebruiken lijkt me, aangezien er geen signalen verzonden hoeven te worden. Het 'assisted' gedeelte van A-GPS maakt dat wel wat ondoorzichtiger. Het is jammer dat er vrijwel niks in te stellen is met betrekking tot lokatiebepaling.
De 620 ondersteund ook GLONASS als het goed is, dus het is ook niet enkel GPS.
De 620 ondersteund ook GLONASS als het goed is, dus het is ook niet enkel GPS.
[ Voor 13% gewijzigd door Rutje! op 30-03-2013 16:51 ]
Ik heb de Lumia620 nu 1 dag in bezit. Ik heb getwijfeld tussen de Lumia en de Huawei W1, maar de nokia apps en 8Gb geheugen hebben me doen besluiten om voor de 620 te gaan. Qua prijs maakte het ook niet uit, met een abonnement betaal ik de komende 2 jaar omgerekend ~140 euro voor deze telefoon (vergeleken met een vergelijkbaar sim-only abbo van 275 min/sms en 500MB).
Ik ben erg tevreden. De telefoon voelt degelijk aan, het is mijn eerste touchscreen maar het "toetsenbord" typt goed en ik windows phone 8 reageert lekker snel. De camera is niet echt geweldig als je binnen foto's maakt, maar dat is op zich te verwachten van een budget telefoon.
Over de batterijduur kan ik nog niet veel zeggen. Mijn data abonnement gaat pas volgende maand in en ik gebruik Whatsapp voornamelijk om op de hoogte te blijven van dingen die in groepschats besproken worden. Dus ik heb wifi uit staan in slaapstand.
Ik ben erg tevreden. De telefoon voelt degelijk aan, het is mijn eerste touchscreen maar het "toetsenbord" typt goed en ik windows phone 8 reageert lekker snel. De camera is niet echt geweldig als je binnen foto's maakt, maar dat is op zich te verwachten van een budget telefoon.
Over de batterijduur kan ik nog niet veel zeggen. Mijn data abonnement gaat pas volgende maand in en ik gebruik Whatsapp voornamelijk om op de hoogte te blijven van dingen die in groepschats besproken worden. Dus ik heb wifi uit staan in slaapstand.
Vindt het onhandig dat GPS niet automatisch ingeschakeld kan worden als je een app opstart die dat nodig heeft. Drive geeft een melding dat deze niet aanstaat, maar Sportstracker doet dat niet eens. Het zou fijn zijn als programma's GPS nodig hebben direct de mogelijkheid bieden deze aan te zetten (en bij het afsluiten uiteraard weer uit).
Verder ben ik erg tevreden over de telefoon. Bij mij gaat het batterijverbruik redelijk, heb wel Whatsapp aan, maar ik kom meestal ruim een dag door voor ik hem weer moet opladen. Kijk af en toe op Facebook, check mijn mail en internet een beetje. Heb wel vrijwel overal waar ik ben beschikking over Wifi.
Verder ben ik erg tevreden over de telefoon. Bij mij gaat het batterijverbruik redelijk, heb wel Whatsapp aan, maar ik kom meestal ruim een dag door voor ik hem weer moet opladen. Kijk af en toe op Facebook, check mijn mail en internet een beetje. Heb wel vrijwel overal waar ik ben beschikking over Wifi.
Ben ik me van bewust, maar het blijft een extra handeling die ik vroeger niet hoefde te doen. Zowiezo wordt de horizontale ruimte al ingenomen door de klok, dus waarom niet meteen alle nuttige informatie tonen (of tenminste de mogelijkheid geven om dit in te schakelen.Anoniem: 415735 schreef op vrijdag 29 maart 2013 @ 15:30:
[...]
Die behoefte verlies je waarschijnlijk in de loop van de tijd. Bovendien kun je de statusbar overal in je homescherm te voorschijn toveren door het klokje aan te raken.
Whatsapp gebruik ik niet en staat er dus niet op. Battery saver is ingeschakeld, maar enkel wanneer de battery low is. Anders draait er, als ik het goed heb, niets meer in de achtergrond.Bij instellingen>battery saver kun je de energiebesparing inschakelen. Dan is de kans op een dode telefoon bij het wakker worden een stuk kleiner. NB: Whatsapp is een batterijslurper. Daarnaast verbruikt je telefoon veel energie als deze slecht ontvangst heeft. Een andere oorzaak zou bijv kunnen zijn dat je telefoon in een endless cycle terrecht gekomen is.
Had een gelukkig een vrije dag gisterenWel balen natuurlijk als je je daardoor zou hebben verslapen (alarm doet het niet als de telefoon is uitgeschakeld).
Ik heb nog geen Nokia Drive, als ik de button aanraak word ik doorgeleid naar de store waar ik de foutmelding 805a0194 krijg. Iemand meer deze foutmelding? Ik dacht dat Nokia Drive al was opgeleverd voor de 620?
Ik heb geen foutmelding gehad, maar heb wel e.e.a. moeten installeren geloof ik. Volgens mij heb ik Nokia Drive+ Beta. Wellicht dat je hem ook gewoon kunt zoeken in de store, ook de beta bedoel ik daarmee.jefjef schreef op maandag 01 april 2013 @ 14:49:
Ik heb nog geen Nokia Drive, als ik de button aanraak word ik doorgeleid naar de store waar ik de foutmelding 805a0194 krijg. Iemand meer deze foutmelding? Ik dacht dat Nokia Drive al was opgeleverd voor de 620?
Ik heb ook een foutmelding. Vrijdag kon ik Here drive beta nog downloaden. Ik was echter niet tevreden met het feit dat ik mijn eeuwenoude hotmail account (met alleen maar contacten van vroeger) had ingesteld bij de configuratie van mijn telefoon.
Dus zaterdag alles teruggezet naar fabrieksinstellingen en mijn telefoon gekoppeld aan een nieuwe outlouk account. Toen kon ik drive opeens niet meer downloaden, ik krijg ook zo'n foutmelding.
edit: ongeveer een uur geleden kreeg ik de melding dat er een update voor Nokia drive was. Nu heb ik wel Here Drive Beta.
Dus zaterdag alles teruggezet naar fabrieksinstellingen en mijn telefoon gekoppeld aan een nieuwe outlouk account. Toen kon ik drive opeens niet meer downloaden, ik krijg ook zo'n foutmelding.
edit: ongeveer een uur geleden kreeg ik de melding dat er een update voor Nokia drive was. Nu heb ik wel Here Drive Beta.
[ Voor 12% gewijzigd door _l_Arjan_l_ op 01-04-2013 20:50 ]
1 ding wat ik nog wel eens meemaak is dat als de telefoon lang ongebruikt ligt ('s nachts) dat de screenlock niet altijd goed reageert op de knop. soms moet ik dan op de camera knop drukken. maarja tis onhandig maar geen echt probleem
Toestel nu sinds donderdag, maar ben ik de enige waar de batterij gewoon lijkt leeg te slurpen? Ik heb inmiddels maar de wifi uitgezet en dit lijkt te helpen. Maar had hiervoor een HTC Chacha en daar stond de wifi gewoon altijd aan en nooit een probleem.
Gasloos sinds 12-2022 || Hoekhuis 1968 || WP: SUZ SWM80 VA || 300 l boiler || SOLAR: 2,1 kWp OZO / 2,4 kWp WNW (SolarEdge) + 3,6 kWp S (Solis)
Nog een misser: als je een headset in de foon hebt geplugd, gaat de beltoon niet meer via de speaker maar via de headset.
'k Gebruik vaak een headset om m'n handen vrij te hebben, maar als ik klaar ben met bellen, gooi ik de dopjes weer op tafel met als gevolg dat je een evt. volgende oproep niet hoort.
Verder vind ik het een gemis dat het volume alleen maar voor alles aangepast kan worden en niet per 'functie' (apart volume voor oproepen, berichten, toetsen enz enz).
'k Gebruik vaak een headset om m'n handen vrij te hebben, maar als ik klaar ben met bellen, gooi ik de dopjes weer op tafel met als gevolg dat je een evt. volgende oproep niet hoort.
Verder vind ik het een gemis dat het volume alleen maar voor alles aangepast kan worden en niet per 'functie' (apart volume voor oproepen, berichten, toetsen enz enz).
Wifi+Whatsapp is dodelijk voor je batterij. Dit schijnt te komen door een brakke truck die Whatsapp uithaalt om de wifi verbinding aan te houden. Standaard wordt wifi namelijk uitgezet als je telefoon gelocked is. Afgelopen nacht is er bv maar een paar procent van mijn batterij afgegaan (wifi uit). Ik heb zo'n wifi on/off app als tile toegevoegd om snel wifi aan/uit te kunnen zetten.JustMyOpinion schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 08:42:
Toestel nu sinds donderdag, maar ben ik de enige waar de batterij gewoon lijkt leeg te slurpen? Ik heb inmiddels maar de wifi uitgezet en dit lijkt te helpen. Maar had hiervoor een HTC Chacha en daar stond de wifi gewoon altijd aan en nooit een probleem.
Kunnen jullie bij Toegangspunt komen? Ik ga terug naar het instellingen hoofdmenu als ik daarop klik
Ah okay, je moet de initiële setup met simkaart uitvoeren, anders kom je niet meer bij het toegangspunt menu'tje (en dus geen internet)
[ Voor 9% gewijzigd door Sak3d op 03-04-2013 21:13 ]
Dit heb ik ondertussen ook één of twee keer gehad.ErikKam schreef op maandag 01 april 2013 @ 22:41:
1 ding wat ik nog wel eens meemaak is dat als de telefoon lang ongebruikt ligt ('s nachts) dat de screenlock niet altijd goed reageert op de knop. soms moet ik dan op de camera knop drukken. maarja tis onhandig maar geen echt probleem
Nog irritanter: vanochtend zet ik me L620 aan en krijg het gebruikelijke "Nokia" logo te zien, maar daarna gebeurd er niets meer.
Vervolgens reageert hij nergens meer op. Ook geen reactie toen ik hem aan de oplader deed.
Ik heb dus maar de accu los gehaald en weer erin gezet. Hierna deed ie het gelukkig wel weer.
Ik heb ook een keer gehad (na het spelen van een spelletje) dat ie zomaar vastliep en opnieuw opstartte.
Iemand anders die deze problemen gehad heeft of misschien tips heeft hoe ik dit kan voorkomen?
Anoniem: 495291
Ik heb ook het probleem dat de screenlock knop niet altijd werkt, heb het idee dat het ook steeds meer wordt. Iemand een idee wat daar aan te doen is?
Hoe zoom ik in met de camera?
@Sak3d, zoals je een foto inzoomt, met twee vingers uit elkaar gaan.
Nog een minpunt: je kunt geen custum sms alert tones instellen/toevoegen of instellen dat een sms alert blijft doorgaan totdat je 'm stopt.
'k Loop nl. regelmatig standby en het is wel de bedoeling dat ik van een inkomend SMS-bericht wakker wordt.
Over 't algemeen werkt de telefoon goed, maar ik vind dat er nog best wel dingen ontbreken die standaard op een mobiele telefoon zouden moeten zitten.
'k Loop nl. regelmatig standby en het is wel de bedoeling dat ik van een inkomend SMS-bericht wakker wordt.
Over 't algemeen werkt de telefoon goed, maar ik vind dat er nog best wel dingen ontbreken die standaard op een mobiele telefoon zouden moeten zitten.
[ Voor 8% gewijzigd door Cranberry op 05-04-2013 10:01 ]
Ik heb mijn 620 nu ongeveer een week.
Enkele, vooral positieve bevindingen:
- Snelheid is, vooral gezien de prijs zeer goed.
- Accuduur valt positief mee, gezien het slechts een 1300 accu betreft. Ik kan zorgeloos zonder oplader een dagje weg en foon regelmatig gebruiken.
- Live tiles in WP8, was even wennen, maar is erg leuk.
- Geluid via speaker is goed.
- Micro-usb aansluiting blijft een pluspunt, geen nieuwe kabeltjes hoeven aanschaffen.
Waar ik wat minder over tevreden ben:
- Windows8: Per ongeluk ontdek je soms functies, zoals hoe via de volumeknop, de muziek aan/uit gezet kan worden en de telefoon op stil gezet kan worden.
- Iets te lang de unlock knop indrukken en je zet de telefoon per ongeluk uit, is al meerdere keren overkomen.
- De aanwezige snelkoppelingen naar app store zijn verwarrend, alles lijkt te navigeren naar favorieten, adviezen van nokia e.d.. Waardoor ik altijd verdwaal.
- Geheugenkaart geeft foutmelding dat hij het mogelijk niet goed doet, maar werkt wel. Formatteren lost dit mogelijk op, maar dat wil je eigenlijk niet moeten doen.
Mijn conclusie is momenteel:
Beste prijs/kwaliteit verhouding die ik kon vinden op de mobiele markt.
Enkele, vooral positieve bevindingen:
- Snelheid is, vooral gezien de prijs zeer goed.
- Accuduur valt positief mee, gezien het slechts een 1300 accu betreft. Ik kan zorgeloos zonder oplader een dagje weg en foon regelmatig gebruiken.
- Live tiles in WP8, was even wennen, maar is erg leuk.
- Geluid via speaker is goed.
- Micro-usb aansluiting blijft een pluspunt, geen nieuwe kabeltjes hoeven aanschaffen.
Waar ik wat minder over tevreden ben:
- Windows8: Per ongeluk ontdek je soms functies, zoals hoe via de volumeknop, de muziek aan/uit gezet kan worden en de telefoon op stil gezet kan worden.
- Iets te lang de unlock knop indrukken en je zet de telefoon per ongeluk uit, is al meerdere keren overkomen.
- De aanwezige snelkoppelingen naar app store zijn verwarrend, alles lijkt te navigeren naar favorieten, adviezen van nokia e.d.. Waardoor ik altijd verdwaal.
- Geheugenkaart geeft foutmelding dat hij het mogelijk niet goed doet, maar werkt wel. Formatteren lost dit mogelijk op, maar dat wil je eigenlijk niet moeten doen.
Mijn conclusie is momenteel:
Beste prijs/kwaliteit verhouding die ik kon vinden op de mobiele markt.
Anoniem: 414003
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig naar filmpjes over hoe de audiorecording het doet bij bijvoorbeeld concerten. Volgens de specificaties moeten er soortgelijke microfoontjes in zitten als bij de 920..
Ik heb mijn Lumia 620 nu 2,5 week en ben er best positief over, zeker gezien de prijs. Het scherm red het niet verleken met mijn oude Samsung Omnia W en WP8 is toch wel net even wat beter dan 7.8, maar dat heeft dan weer niets met de telefoon zelf te maken.
3 puntjes van kritiek:
1. De accuduur valt me enigszins tegen, toch wel elke dag opladen. Ik wist dit wel van tevoren dus niet echt een min punt.
2. Ik heb op mijn Omnia W een tijdje Gun Bros. gespeeld, nou, dat kan je vergeten op de Lumia 620 (in ieder geval die van mij), ik kan niet sturen en schieten tegelijk, net alsof hij maar 1 schermtouch registreert. Erg vreemd, aangezien ik andere apps wel multitouch heb. (Dit punt kan wel eens een WP8 issue zijn, lees net in reviews van het spel dat meer mensen er last van hebben. Kan iemand bevestigen dat hij/zij hetzelfde probleem heeft?)
3. Ik heb nu in 2,5 week zeker 5x een spontane vastloper/reboot gehad. Heb ik met mijn Omnia W geen 1x in 14 maanden tijd gehad. Hebben meer mensen hier last van? Dit vind ik toch wel het grootste punt van kritiek!
3 puntjes van kritiek:
1. De accuduur valt me enigszins tegen, toch wel elke dag opladen. Ik wist dit wel van tevoren dus niet echt een min punt.
2. Ik heb op mijn Omnia W een tijdje Gun Bros. gespeeld, nou, dat kan je vergeten op de Lumia 620 (in ieder geval die van mij), ik kan niet sturen en schieten tegelijk, net alsof hij maar 1 schermtouch registreert. Erg vreemd, aangezien ik andere apps wel multitouch heb. (Dit punt kan wel eens een WP8 issue zijn, lees net in reviews van het spel dat meer mensen er last van hebben. Kan iemand bevestigen dat hij/zij hetzelfde probleem heeft?)
3. Ik heb nu in 2,5 week zeker 5x een spontane vastloper/reboot gehad. Heb ik met mijn Omnia W geen 1x in 14 maanden tijd gehad. Hebben meer mensen hier last van? Dit vind ik toch wel het grootste punt van kritiek!
[ Voor 11% gewijzigd door The_MAN op 06-04-2013 16:11 ]
Cool, ik denk er ook om over te stappen van m'n Omnia W naar een 620. Klopt het dan dat een volle accu bij de 620 minder lang meegaat dan bij de Omnia W?
Ik heb hier helaas ook af en toe last van.The_MAN schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 16:06:
In ongeveer drie weken tijd heb ik drie keer een vastloper/reboot gehad volgens mij.
De afgelopen 3 dagen was mijn batterij aan het einde van de dag 35 ,65 en 45 %vol. Ik had bijna altijd wifi verbinding en zat geregeld op internet en af en toe op whatsapp.
Ik heb nog geen last van vastlopers gehad. Wat voor apps gebruiken jullie als hij vast loopt?
Ik heb nog geen last van vastlopers gehad. Wat voor apps gebruiken jullie als hij vast loopt?
Tot nu toe bij mij is het twee keer gebeurd bij een game. Ik weet niet meer welke, maar ik weet wel dat het twee keer een andere game was. (volgens mij bij het afsluiten van een game)
Ik heb ook bij het opstarten gehad dat hij vastliep na het "Nokia" startlogo. (zwart scherm, geen respons, accu moeten loshalen)
Ik heb ook bij het opstarten gehad dat hij vastliep na het "Nokia" startlogo. (zwart scherm, geen respons, accu moeten loshalen)
[ Voor 7% gewijzigd door Stravincy op 06-04-2013 17:42 ]
Hij gaat zeker minder lang mee dan de Omnia W, hoewel na 14 maand mijn batterij het helemaal gehad had en zelfs mijn telefoon gesloopt heeft. Heb nog even de HTC 8S overwogen, maar vond de navi en het model van de 620 beter. De Omnia W me WP8 zou helemaal top zijn geweestfruitbakje schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 16:41:
Cool, ik denk er ook om over te stappen van m'n Omnia W naar een 620. Klopt het dan dat een volle accu bij de 620 minder lang meegaat dan bij de Omnia W?
Mijn vastlopers zijn random, paar keer tijdens mail typen, keer in IE, keer op startscherm... Vanalles.
Vastloper heb ik in de afgelopen maand nog nooit gehad.
Ik kan ook rustig een dag met een accu lading. hoef hem niet elke avond op te laden.
als ik aan het werk ben kan ik daar rustig mee wachten tot hij leeg is en dan de volgende dag opladen.
Maar als je overdag niet kan laden ontkomen je er ook niet aan om hem elke avond op te laden. Dat klopt.
Ik blijf erg positief over de telefoon ben nog steeds tevreden met mijn aankoop.
Nog een minpuntje ontdekt, heeft meer met windows te maken. Je kan geen qr-code in het donker scannen. want het lampje kan je niet aankrijgen tijdens de qr-code lezer
Ik kan ook rustig een dag met een accu lading. hoef hem niet elke avond op te laden.
als ik aan het werk ben kan ik daar rustig mee wachten tot hij leeg is en dan de volgende dag opladen.
Maar als je overdag niet kan laden ontkomen je er ook niet aan om hem elke avond op te laden. Dat klopt.
Ik blijf erg positief over de telefoon ben nog steeds tevreden met mijn aankoop.
Nog een minpuntje ontdekt, heeft meer met windows te maken. Je kan geen qr-code in het donker scannen. want het lampje kan je niet aankrijgen tijdens de qr-code lezer
Het vastlopen zou natuurlijk veroorzaakt kunnen worden door een app die in de achtergrond draait, zou whatsapp wel eens kunnen zijn, de 1e week niet gebruikt, en ook geen vastlopers gehad de 1e week voor zover ik me kan herinneren. Zal het eens in de gaten houden en na de volgende vastloper whatsapp een weekje verwijderen.
Qua batterij: heb afgelopen week nogal wat Monster Stack 2 gespeeld, dat gaat hard, volgens mij trekt Skype ook aardig wat stroom, maar werkt erg lekker!
Qua batterij: heb afgelopen week nogal wat Monster Stack 2 gespeeld, dat gaat hard, volgens mij trekt Skype ook aardig wat stroom, maar werkt erg lekker!
[ Voor 19% gewijzigd door The_MAN op 06-04-2013 20:48 ]
Mijn eerste vastloper was voordat ik WA erop had staan.The_MAN schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 20:19:
Het vastlopen zou natuurlijk veroorzaakt kunnen worden door een app die in de achtergrond draait, zou whatsapp wel eens kunnen zijn,
Skype werkt erg lekker? Als ik op Skype zit op mijn PC en op mijn L620 tegelijkertijd gaat er vanalles mis.volgens mij trekt Skype ook aardig wat stroom, maar werkt erg lekker!
Elke keer als iemand me op Skype belt gaat mijn status plotseling op Invisible terwijl hij op Available staat.
En als ik wil dat ik bij mijn L620 Skype op Invisible sta en op mijn computer op Available, dan kan dat niet.
Ik kan niet Offline gaan met de Skype app. Dat is nog wel het vaagste vind ik.
Je kunt alleen tussen Available en Invisible kiezen.
Skype op WP8 is verre van "erg lekker" imo.
Verder wel erg tevreden over de L620 overigens.
Ik heb niet gemerkt dat mijn status verandert, scheelt dat ik Skype op mijn telefoon zo goed als altijd op available heb staan misschien. Offline gaan is misschien wel een gemiste optie, hoewel ik niet precies weet hoe invisible gezien wordt vanuit de app. Ik denk dat ze offline niet hebben gedaan omdat ze willen concurreren met bijv. whatsapp wat ook niet offline kan. Eigenlijk een voordeel, berichtjes blijven binnenkomen.Stravincy schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 23:28:
[...]
Skype werkt erg lekker? Als ik op Skype zit op mijn PC en op mijn L620 tegelijkertijd gaat er vanalles mis.
Elke keer als iemand me op Skype belt gaat mijn status plotseling op Invisible terwijl hij op Available staat.
En als ik wil dat ik bij mijn L620 Skype op Invisible sta en op mijn computer op Available, dan kan dat niet.
Ik kan niet Offline gaan met de Skype app. Dat is nog wel het vaagste vind ik.
Je kunt alleen tussen Available en Invisible kiezen.
Skype op WP8 is verre van "erg lekker" imo.
Verder wel erg tevreden over de L620 overigens.
Waar ik vooral op doelde was de integratie, bellen vanuit people over Skype is helaas (nog) niet mogelijk, maar bellen vanuit Skype geeft dezelfde interface als de telefoon en handsfree werkt precies hetzelfde als bellen met de telefoon, incl. nummermelding op de handsfree. Dat vind ik toch wel een grote verbetering ten opzichte van de versie die ik op WP7.8 draaide.
Er is zeker nog wel ruimte voor verbetering. Dat wel, maar wel op de goede weg!
Zijn er mensen die de Lumia (620) gebruiken in combinatie met een Office 365 mailbox? Wanneer ik een email open op de Lumia wordt hij gemarkeerd als gelezen. Als ik daarna Outlook open (en uiteraard even wacht tot de synchronizatie gebeurd is met de server), staat de email opnieuw als ongelezen.
Werkte voordien op de iPhone perfect met hetzelfde abonnement. Ik had ten minste toch een perfecte harmonie verwacht tussen de eigen Microsoft producten
Werkte voordien op de iPhone perfect met hetzelfde abonnement. Ik had ten minste toch een perfecte harmonie verwacht tussen de eigen Microsoft producten
Merk weinig problemen met mijn telefoon (lumia 920 en huawei w1) met mijn office 365 school mail. Moet wel zeggen dat ik de sync op handmatig heb gezet en na het lezen weer een sync uitvoer.KerberosX schreef op zondag 07 april 2013 @ 10:34:
Zijn er mensen die de Lumia (620) gebruiken in combinatie met een Office 365 mailbox? Wanneer ik een email open op de Lumia wordt hij gemarkeerd als gelezen. Als ik daarna Outlook open (en uiteraard even wacht tot de synchronizatie gebeurd is met de server), staat de email opnieuw als ongelezen.
Misschien was de sync van jou nog niet helemaal klaar ?
[ Voor 3% gewijzigd door vali op 07-04-2013 10:50 ]
Ik heb de 620 sinds woensdag en ben er erg blij mee! Hij vervangt mijn Samsung Galaxy S1 en loopt veel soepeler. Heb vandaag voor het eerst de navigatie, Here drive beta, getest en dat heeft me verrast. Ging erg goed, alternatieve routes worden snel berekent als je afwijkt van de aanwijzingen.
Van het snelle leeglopen van de batterij heb ik nog geen last gehad (what's app is geinstalleerd).
Mijn enige minpunt to nu toe is de fragiele structuur om de sim, en vooral de sdkaart, te plaatsen. Als je een beetje lomp bent trek je de hele sd-houder van z'n plek..Gelukkig ben ik niet zo lomp, haha.
Voor dit geld vind ik het een top-toestel (ik heb hem los gekocht)
Van het snelle leeglopen van de batterij heb ik nog geen last gehad (what's app is geinstalleerd).
Mijn enige minpunt to nu toe is de fragiele structuur om de sim, en vooral de sdkaart, te plaatsen. Als je een beetje lomp bent trek je de hele sd-houder van z'n plek..Gelukkig ben ik niet zo lomp, haha.
Voor dit geld vind ik het een top-toestel (ik heb hem los gekocht)
Waar een wil is, is een stopcontact....
Ik moet zeggen dat ik 80% over na 3 uur nauwelijks gebruiken (paar keer people updates, stuk of 4 mailtjes gelezen en 3 skypeberichten) niet super vind.
Heb 2 email adressen die elke 30min synchen, Skype en Whatsapp draaien, geen WiFi aan, wel BT. The Weather Channel weer app met livetile. Verder goed bereik de afgelopen 3 uur. Ben benieuwd hoe dat vergelijkt met andere mensen hier. Ik haal het wel een hele dag, wat op zich genoeg is, maar houdt niet over.
Heb 2 email adressen die elke 30min synchen, Skype en Whatsapp draaien, geen WiFi aan, wel BT. The Weather Channel weer app met livetile. Verder goed bereik de afgelopen 3 uur. Ben benieuwd hoe dat vergelijkt met andere mensen hier. Ik haal het wel een hele dag, wat op zich genoeg is, maar houdt niet over.
[ Voor 4% gewijzigd door The_MAN op 08-04-2013 11:07 ]
Vrijdag avond en afgelopen weekend een flink aantal vastlopers gehad.
Gisteren was ik dat beu en heb ik de 620 voor zover mogelijk uitgekleed, dus de geheugenkaart verwijderd en een aantal apps verwijderd. Vervolgens géén vastlopers gehad.
Tot op heden-middag. Net drie keer achter elkaar het Nokia logo mogen aanschouwen...
Vanavond met een usb kabeltje maar eens verder bestanden wissen, ik heb het idee dat er verband zit tussen corrupte (mp3) data en de vastlopers.
Gisteren was ik dat beu en heb ik de 620 voor zover mogelijk uitgekleed, dus de geheugenkaart verwijderd en een aantal apps verwijderd. Vervolgens géén vastlopers gehad.
Tot op heden-middag. Net drie keer achter elkaar het Nokia logo mogen aanschouwen...
Vanavond met een usb kabeltje maar eens verder bestanden wissen, ik heb het idee dat er verband zit tussen corrupte (mp3) data en de vastlopers.
Ik heb het idee dat het geheugen volloopt, had gister weer een vastloper tijdens het browsen op een website met veel foto's. Het lijkt wel een structureel probleem te zijn, ben benieuwd of nog meer mensen er last van hebben.Midnightimpact schreef op maandag 08 april 2013 @ 14:21:
Vrijdag avond en afgelopen weekend een flink aantal vastlopers gehad.
Tot op heden-middag. Net drie keer achter elkaar het Nokia logo mogen aanschouwen...![]()
Hallo, mijn lumia 800 is gestolen en ik ben dus nu van plan een lumia 620 te kopen, maar ik heb nog een (domme) vraag. Welke van de in nederland beschikbare kleuren (zwart, wit, blauw, geel, groen) zijn matte en welke niet? Ik vraag me ook af hoe hoog het plastic gehalte is bij de niet-matte toestellen en wat jullie indrukken (en van jullie kennissen) zijn. Ik heb ook beetje gezocht op de shells, maar die lijken nergens beschikbaar? En weten jullie of de lumia 620's ook een beetje verkrijgbaar in de telecom shops, zodat ik ze zelf kan zien?
Vanochtend rond half 8 muziek gestreamed via Nokia Mediaplayer. Rond 9 uur haalde ik de 620 tevoorschijn en was hij opnieuw opgestart. Dat zou dan door geheugen kunnen komen.The_MAN schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 09:03:
[...]
Ik heb het idee dat het geheugen volloopt, had gister weer een vastloper tijdens het browsen op een website met veel foto's. Het lijkt wel een structureel probleem te zijn, ben benieuwd of nog meer mensen er last van hebben.
Echter, zojuist is hij weer opnieuw opgestart, zonder dat ik er iets mee gedaan heb. Lijkt mij sterk dat geheugen dan vol zat.
Tijd voor een factory reset denk ik, en dan alleen whatapp installeren. Dat is het enige broodnodige.
[ Voor 7% gewijzigd door Midnightimpact op 09-04-2013 12:49 ]
Lijkt me dat jij er nog een stuk meer last van hebt dan ik! Zou graag nog meer mensen horen. Jammer dat we niet even "makkelijk" een app lijst kunnen posten. Kan natuurlijk prima door een app komen...Midnightimpact schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 12:47:
[...]
Vanochtend rond half 8 muziek gestreamed via Nokia Mediaplayer. Rond 9 uur haalde ik de 620 tevoorschijn en was hij opnieuw opgestart. Dat zou dan door geheugen kunnen komen.
Echter, zojuist is hij weer opnieuw opgestart, zonder dat ik er iets mee gedaan heb. Lijkt mij sterk dat geheugen dan vol zat.
Tijd voor een factory reset denk ik, en dan alleen whatapp installeren. Dat is het enige broodnodige.
Geel is in elk geval mat, die heb ik zelf. Groen en oranje zijn volgens mij glanzend. Verder weet ik 't nietDtenBrink schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 12:27:
Hallo, mijn lumia 800 is gestolen en ik ben dus nu van plan een lumia 620 te kopen, maar ik heb nog een (domme) vraag. Welke van de in nederland beschikbare kleuren (zwart, wit, blauw, geel, groen) zijn matte en welke niet? Ik vraag me ook af hoe hoog het plastic gehalte is bij de niet-matte toestellen en wat jullie indrukken (en van jullie kennissen) zijn. Ik heb ook beetje gezocht op de shells, maar die lijken nergens beschikbaar? En weten jullie of de lumia 620's ook een beetje verkrijgbaar in de telecom shops, zodat ik ze zelf kan zien?
Ik heb mijn toestel bij de Mediamarkt gehaald.
Voor de covers zie:DtenBrink schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 12:27:
https://www.youtube.com/watch?v=ykapXNfQEzQ
Klopt, mijn 1e actie was dan ook de apps opschonen. Na het verwijderen van de app 'Battery' ging het aanvankelijk een dag of 2 goed. Maar helaas kwam het terug.The_MAN schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 12:55:
[...]
Lijkt me dat jij er nog een stuk meer last van hebt dan ik! Zou graag nog meer mensen horen. Jammer dat we niet even "makkelijk" een app lijst kunnen posten. Kan natuurlijk prima door een app komen...
Over de covers gesproken...
Ik heb van m'n werk een zwarte gekregen, maar wil graag een gele. De losse covers (cc-3057) heb ik nog in geen enkele shop kunnen ontdekken.
Wel heb ik gevonden dat er ook een IP-54 water- en stofdichte cover komt (cc-3061), en die komt ook in geel, maar die is pas 30-4 beschikbaar.
Weet iemand waar de losse covers wel beschikbaar zijn?
Ik heb van m'n werk een zwarte gekregen, maar wil graag een gele. De losse covers (cc-3057) heb ik nog in geen enkele shop kunnen ontdekken.
Wel heb ik gevonden dat er ook een IP-54 water- en stofdichte cover komt (cc-3061), en die komt ook in geel, maar die is pas 30-4 beschikbaar.
Weet iemand waar de losse covers wel beschikbaar zijn?
en zo is het voorspeld!
Anoniem: 414003
http://www.gsmpunt.nl/accessoires/nokia/lumia-620/hoesjes
Gaat de bumper cover nou nog over de gewone back-cover?
[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 414003 op 09-04-2013 16:07 ]
Alternate.nl - (nog?) geen geel en nog geen voorraad
Pricewatch search - ook hier nog geen geel, alleen wit, cyaan en oranje maar als meerdere kleuren beschikbaar komen dan verschijnen die ook wel
Pricewatch search - ook hier nog geen geel, alleen wit, cyaan en oranje maar als meerdere kleuren beschikbaar komen dan verschijnen die ook wel
Ja, die gaat er overheenAnoniem: 414003 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 16:05:
[ Voor 26% gewijzigd door B64 op 09-04-2013 16:11 ]
Vanmiddag melding dat er een nieuwe update te downloaden was, gedaan en telefoon gereboot. Nu kom ik er uren later achter dat mijn internet het niet doet... kan wel bellen, maar geen 3G. Is dit toeval?
Heb een KPN abonnement. Zijn er meer mensen met KPN en 3G die wel een werkende verbinding hebben?
(Regio Spijkenisse/Rotterdam)
Goed, ik ben er uit. De instellingen nagekeken en bij Toegangspunt stond KPN nog niet actief. Deze is dus tijdens de update gedeactiveerd. Maar hij werkt weer. Laat het staan voor mensen die hetzelfde "probleem" hebben.
Heb een KPN abonnement. Zijn er meer mensen met KPN en 3G die wel een werkende verbinding hebben?
(Regio Spijkenisse/Rotterdam)
Goed, ik ben er uit. De instellingen nagekeken en bij Toegangspunt stond KPN nog niet actief. Deze is dus tijdens de update gedeactiveerd. Maar hij werkt weer. Laat het staan voor mensen die hetzelfde "probleem" hebben.
[ Voor 25% gewijzigd door JustMyOpinion op 09-04-2013 18:57 ]
Wordt dus alleen je achterkant redelijk waterdicht van he. In ieder geval een begin als je een WP8-toestel wil die wat kan hebben.Res-q schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 15:18:
Vanavond zowel een harde- als softereset uitgevoerd. Batterij eruit en fabriekinstellingen dus. Alleen whatsapp geinstalleerd. 620 is helaas ook hierna nogmaals in mijn broekzak opnieuw opgestart.
Terug ermee.
Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.
Via het bing zoekscherm kun je ook documenten scannen en die om laten zetten naar tekst. Ik wil dit gebruiken voor het maken van samenvattingen van studieboeken, maar de tekstherkenning is niet dusdanig dat ik er veel aan heb.
Heeft iemand een alternatief of is de resolutie van de camera gewoon niet toereikend voor een vergelijkbare functie?
Heeft iemand een alternatief of is de resolutie van de camera gewoon niet toereikend voor een vergelijkbare functie?
Ik heb zelf de blauwe (= matte), mijn moeder heeft de roze (= matte) en een vriendin van me heeft de witte (= matte).DtenBrink schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 12:27:
Verder geloof ik dat de zwarte ook matte is en ik dacht dat alleen de oranje en groene niet matte zijn eigenlijk.
Er is nu trouwens een update beschikbaar voor de L620.
Hopelijk verhelpt deze update de reboot en vastloop problemen.
[ Voor 6% gewijzigd door Stravincy op 10-04-2013 10:29 ]
Midnight, welke firmware versie heb jij? Mss dat dat je vastlopers verklaard? Ik heb zelf 1030.6407.1308.0003.
Ik heb de zwarte en die heeft idd een matte cover.
[ Voor 19% gewijzigd door _l_Arjan_l_ op 10-04-2013 11:19 ]
Die gaat er inderdaad nog overheen, en dat is niet waar ik naar op zoek benAnoniem: 414003 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 16:05:
Alternate had ik inderdaad ook gevonden, die krijgt ook de CC-3061 in het geel, maar die komen pas de 30e.
Weet ik, het gaat me primair om de kleur. Dat ik m vervolgens ook in de regen kan gebruiken is een leuke bijkomstigheid, maar niet het doel van de nieuwe coverfruitbakje schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 19:33:
[...]
Wordt dus alleen je achterkant redelijk waterdicht van he. In ieder geval een begin als je een WP8-toestel wil die wat kan hebben.
Ik denk dat het helaas toch een kwestie is van afwachten... De CC-3057 heb ik in het geel in nog geen enkele NL-shop ontdekt, dus dan maar wachten op de CC-3061
Bij GSM-punt dus op voorraad, dus maar ff bestellen
en zo is het voorspeld!
Ik heb zojuist de update gedownload en geïnstalleerd, maar ik kan nergens zien of lezen wat er nou eigenlijk veranderd is. Heeft iemand een link waar ik dit kan zien/lezen?
ik heb exact dezelfde firmware, kleur ook matzwart_l_Arjan_l_ schreef op woensdag 10 april 2013 @ 11:18:
Midnight, welke firmware versie heb jij? Mss dat dat je vastlopers verklaard? Ik heb zelf 1030.6407.1308.0003.
Vond ergens op Nokia forum de auto-reboot een sim-kaart gerelateerd probleem is. Zojuist simkaart verwijderd, schoongemaakt en nu herstart de 620 zich tijdens het invoeren van de Sim-pincode.
Hier even wat verder mee experimenteren en daarna terug naar Nokia met dat ding.
Hier even wat verder mee experimenteren en daarna terug naar Nokia met dat ding.
Heb je de nieuwe update van vandaag al gedaan? Misschien verhelpt dat de problemen.Midnightimpact schreef op woensdag 10 april 2013 @ 12:51:
Vond ergens op Nokia forum de auto-reboot een sim-kaart gerelateerd probleem is. Zojuist simkaart verwijderd, schoongemaakt en nu herstart de 620 zich tijdens het invoeren van de Sim-pincode.
Telefoon is bijgewerkt zegt hij bij een controle.Stravincy schreef op woensdag 10 april 2013 @ 14:19:
[...]
Heb je de nieuwe update van vandaag al gedaan? Misschien verhelpt dat de problemen.
Heb 1030.6407.1308.0003 firmware.
Maar sinds ik de Simkaart herpositioneerd en schoongemaakt heb, heb ik nog geen vastloper gehad.
Normaal gesproken zou dit toch al 1 of tweemaal gebeurd moeten zijn.
Zie Nokia BlogStravincy schreef op woensdag 10 april 2013 @ 11:54:
Ik heb zojuist de update gedownload en geïnstalleerd, maar ik kan nergens zien of lezen wat er nou eigenlijk veranderd is. Heeft iemand een link waar ik dit kan zien/lezen?
This software, version 1030.6407.1308.00xx, will include improved touch behavior and enhancements to system stability and camera picture quality
Heb je een originele micro-SIM of is je SIM geknipt? Die van mij hebben ze met een tang op formaat van micro-SIM geknipt, de SIM is bijna een jaar oud, misschien dat dat de vastlopers verklaard!Midnightimpact schreef op woensdag 10 april 2013 @ 15:56:
[...]
Telefoon is bijgewerkt zegt hij bij een controle.
Heb 1030.6407.1308.0003 firmware.
Maar sinds ik de Simkaart herpositioneerd en schoongemaakt heb, heb ik nog geen vastloper gehad.
Normaal gesproken zou dit toch al 1 of tweemaal gebeurd moeten zijn.
Thanks!
Ook heb ik gezien dat we nu de Storage Check functie in onze Settings hebben staan.
Hierin kan je ook tijdelijke bestanden wissen. Erg handig.
Edit: Hier ook nog wat meer informatie: http://www.wpcentral.com/...ng-out-globally-changelog
[ Voor 12% gewijzigd door Stravincy op 11-04-2013 12:25 ]
Even een vraag. Als ik muziek van een artiest wil afspelen en die zit verin het alfabet (stel dat ik ZZ Top zou willen luisteren en ik heb van meer dan 500 artiesten muziek op mijn telefoon
) dan moet ik de hele lijst doorscrollen, ik kan niet zoeken of sneller scrollen. Zie ik nu iets over het hoofd of is het gewoon behelpen?
Op de letters klikken. Dan kan je snel naar een bepaalde letter. Hetzelfde zoals het werkt in de applijst.
Bedankt, dat van die applijst wist ik ook niet........fruitbakje schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:54:
Op de letters klikken. Dan kan je snel naar een bepaalde letter. Hetzelfde zoals het werkt in de applijst.

Oude simkaart bij aanschaf telefoon direct om laten wisselen bij Vodafone voor een Microsim.The_MAN schreef op woensdag 10 april 2013 @ 21:01:
[...]
Heb je een originele micro-SIM of is je SIM geknipt? Die van mij hebben ze met een tang op formaat van micro-SIM geknipt, de SIM is bijna een jaar oud, misschien dat dat de vastlopers verklaard!
De telefoon was niet meer vastgelopen totdat ik hem per ongeluk nogal hard door elkaar heb geschud (iets te enthousiast juichen bij doelpunt tijdens voetbal met telefoon in hand)
Vervolgens weer enkele vastlopers gehad. Problemen lijken mij dus hardwarematig.
Zowel bevestiging van accu, microsim als microsd kaart vind ik allen te fragiel.
Anoniem: 14383
Ik heb maar een kleine data bundel dus ik wil zo veel mogelijk de wifi thuis en op het werk gebruiken. Op mijn oude android vond hij de wifi verbinding al wanneer ik mijn fiets op straat op slot zette. Maar bij de 620 heeft hij vaak een half uur nadat ik thuis ben nog geen verbinding gemaakt. Dit is trouwens bij alle wifi locaties die ik gebruik. En nu ik er op let zie ik dat met grote regelmaat de gemaakte verbinding weer verbroken is terwijl de zender een paar meter verder staat. Waardeloos.
Dat hij pas een half uur na aankomst verbinding maakt is volgens mij hoe het ontworpen is. Om te voorkomen dat het apparaat heel de tijd naar wifi zoekt gaat standaard de wifi onder het lockscreen uit en maakt hij eens per half uur verbinding (of probeert dat). Als het goed is zou je een optie moeten hebben met "wifi altijd aan" (of iets wat er op lijkt, ik heb geen WP8 toestel hier beschikbaar).Als je dat aanzet, zou je sneller een fix moeten hebben, maar kan dat wel ten koste gaan van je standby tijd.Anoniem: 14383 schreef op maandag 15 april 2013 @ 09:10:
Ik heb maar een kleine data bundel dus ik wil zo veel mogelijk de wifi thuis en op het werk gebruiken. Op mijn oude android vond hij de wifi verbinding al wanneer ik mijn fiets op straat op slot zette. Maar bij de 620 heeft hij vaak een half uur nadat ik thuis ben nog geen verbinding gemaakt. Dit is trouwens bij alle wifi locaties die ik gebruik. En nu ik er op let zie ik dat met grote regelmaat de gemaakte verbinding weer verbroken is terwijl de zender een paar meter verder staat. Waardeloos.
Ik zou zeggen, probeer het eens uit.
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Anoniem: 14383
Stom dat ik daar niet zelf aan gedacht heb, bedankt.
Het zal de optie "wifi ingeschakeld houden bij timeout van scherm" zijn.
Heb nu al een hele tijd deze gsm in mijn bezit, maar ik heb toch nog enkele problemen, misschien kunnen jullie wel helpen.
-Telefoongesprekken: Vaak hoor ik helemaal niets al ik gebeld word, ook al staat het volume op maximum. Enkel als ik de telefoon op speaker zet, kan ik iets horen.
-Voice Commands: Deze optie gebruik ik helemaal niet, ik heb ook ze dan ook niet nodig. Echter kan ik deze functie nergens uitschakelen. Als ik per ongeluk de windows-knop te lang indruk, start deze functie dus op. En het irritantste is dat dit geluid maakt, zelfs als de telefoon in stille modus staat! Enorm irritant.
Het laatste is de het woordenboek. Korte woorden zoals mr, ze, etc. zal hij ofwel omzetten in één of enkele hoofdletters. Dit is hier al aangehaald, dus ik neem aan dat er hier nog geen oplossing voor is?
-Telefoongesprekken: Vaak hoor ik helemaal niets al ik gebeld word, ook al staat het volume op maximum. Enkel als ik de telefoon op speaker zet, kan ik iets horen.
-Voice Commands: Deze optie gebruik ik helemaal niet, ik heb ook ze dan ook niet nodig. Echter kan ik deze functie nergens uitschakelen. Als ik per ongeluk de windows-knop te lang indruk, start deze functie dus op. En het irritantste is dat dit geluid maakt, zelfs als de telefoon in stille modus staat! Enorm irritant.
Het laatste is de het woordenboek. Korte woorden zoals mr, ze, etc. zal hij ofwel omzetten in één of enkele hoofdletters. Dit is hier al aangehaald, dus ik neem aan dat er hier nog geen oplossing voor is?
Wat ook helpt: zodra je weer bij je wifi netwerk in de buurt bent, even je lockscreen checken, dan maakt ie automatisch weer contact met je wifi netwerk.Anoniem: 14383 schreef op maandag 15 april 2013 @ 09:22:
Stom dat ik daar niet zelf aan gedacht heb, bedankt.
Dit doe ik altijd na een rondje met de hond lopen. Dan heb je binnen een paar seconden weer wifi.
Ik heb trouwens het probleem dat als ik op "available" sta in mijn messaging hub, dat ik dan soms plotseling later op "invisible" sta, zonder dat ik wat veranderd heb.
Weet iemand waardoor dit komt?
Het begint toch wel vervelend te worden.

[ Voor 19% gewijzigd door Stravincy op 17-04-2013 17:44 ]
Gisteren was mijn 620 in gebruik als mp3 speler. Hij was al een seconde of 20 onaangeraakt op tafel aan het afspelen. Opeens hoor ik hem 3 keer piepen, ik kijk op de display, voice commands was actief??Baats schreef op maandag 15 april 2013 @ 18:53:
Deze functie wil ik inderdaad ook kunnen uitschakelen.
'k Heb de telefoon nu een paar weken.
minpunten:
- accu is toch wel snel leeg; gebruik daarom veel de batterijbesparingsstand
- telefoon besluit regelmatig op willekeurige momenten om te gaan herstarten. Dit gebeurt vaak tijdens het browsen.
- het is al twee keer gebeurd dat de telefoon tijdens een gesprek ging hangen. Accu moest losgehaald worden om weer verder te kunnen.
Ik vind 'm behoorlijk buggy. Hopelijk gaat een update voor meer stabiliteit zorgen.
minpunten:
- accu is toch wel snel leeg; gebruik daarom veel de batterijbesparingsstand
- telefoon besluit regelmatig op willekeurige momenten om te gaan herstarten. Dit gebeurt vaak tijdens het browsen.
- het is al twee keer gebeurd dat de telefoon tijdens een gesprek ging hangen. Accu moest losgehaald worden om weer verder te kunnen.
Ik vind 'm behoorlijk buggy. Hopelijk gaat een update voor meer stabiliteit zorgen.
Kan iemand mij vertellen of ik mijn Google Agenda en contacten kan synchroniseren met de Lumia 620? Ik heb al wat zitten zoeken maar lees veel tegenstellige berichten en dit is het enige wat me weerhoud van het aanschaffen van dit toestel.