Ik heb nu mijj Lumia 620 goed draaien, maar kan geen Amber update doen. Amber checkt of het touchscreen origineel is. Als dit niet het geval is, zegt het scherm 'bekijk het maar, ik doe niks'. Er zijn dus twee oplossingen: 1. Het gemis van de laatste updates accepteren 2. Een origineel scherm (laten) monteren. Weet iemand of er een derde, software-matige, oplossing is, d.w.z Amber met een niet origineel scherm?
Zou je voor 152 Euro niet gewoon lekker een nieuwe kopen?
Zo'n scherm vervangen zal ook niet goedkoop zijn.
Dan heb je gewoon een nieuwe batt, nieuw scherm en volledige garantie.
Ik heb dit toestel voor een fractie van het bedrag gekocht. Touchscreen werkte om eerder genoemde reden niet meer. Ik vond het leuk om een beetje te prutsen en nu weer goedkoop een werkend toestel te hebben. Touchscreen vervangen zal ik niet doen, juist vanwege de kosten. Ik twijfel nog of ik hem doorverkoop (en daar vertel ik natuurlijk het eerlijke verhaal bij) of hem zelf hou. Ik heb een Galaxy S3 van mijn werk, maar wil eigenlijk wel een Nokia WP8 toestel erbij omdat ik dat fijner vindt. Als ik die 150 euro al uitgeef, ga ik denk ik op zoek naar een tweedehands Lumia 720, of misschien iets meer nog en dan een 920.dude88 schreef op woensdag 11 december 2013 @ 14:16:
Zou je voor 152 Euro niet gewoon lekker een nieuwe kopen?
[ Voor 3% gewijzigd door coenox op 11-12-2013 14:24 ]
Welke screenprotector raden jullie aan voor op de Lumia 620?
Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...
Ik heb zelf deze. Hij bevalt goed.
Let op, deze protector maakt van het reflecterende scherm een mat scherm. Misschien wil je dat niet.
Let op, deze protector maakt van het reflecterende scherm een mat scherm. Misschien wil je dat niet.
Bedankt voor je antwoord. Wordt het lezen in de zon dan makkelijker met zo'n mat scherm?Free rider schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 13:39:
Ik heb zelf deze. Hij bevalt goed.
De 620 is voor mijn vrouw en er zit een Nokia Bumper Case omheen. Ik had ook gelezen dat dit niet altijd goed gaat met een screenprotector: randen van de screenprotector worden teruggeduwt waardoor deze loslaat.
Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...
Vorige tel had een screen protector, zo'n matte.
De kleuren zijn dan niet mooi meer en het is iets minder scherp.
Nu met de 620 zit er niets op, na een half jaar alleen maar minimale krasjes (die je op de protector ook krijgt) en je ziet ze alleen maar als het scherm uit staat en het in bepaald licht houd. Dus tijdens het gebruik van de tel zie je het niet.
Voor mezelf de beslissing genomen of ik nu krasjes op de protector zie of op het scherm dat maakt ook niet uit.
Tels worden steeds meer weggooi apparaten, dus na 2 jaar komt er gewoon weer eens een nieuwe.
De kleuren zijn dan niet mooi meer en het is iets minder scherp.
Nu met de 620 zit er niets op, na een half jaar alleen maar minimale krasjes (die je op de protector ook krijgt) en je ziet ze alleen maar als het scherm uit staat en het in bepaald licht houd. Dus tijdens het gebruik van de tel zie je het niet.
Voor mezelf de beslissing genomen of ik nu krasjes op de protector zie of op het scherm dat maakt ook niet uit.
Tels worden steeds meer weggooi apparaten, dus na 2 jaar komt er gewoon weer eens een nieuwe.
Ik zie bij reflecterende schermen altijd reflecties, en daarom vind ik lezen van matte schermen makkelijker omdat ik minder wordt afgeleid. Het is hetzelfde als bij monitoren, houd je van matte monitoren dan is een matte protector wellicht een goed idee. Vind je dat niets dan is een matte protector niet aan te raden.BigEagle schreef op vrijdag 13 december 2013 @ 14:41:
(...)
Wordt het lezen in de zon dan makkelijker met zo'n mat scherm?
De 620 is voor mijn vrouw en er zit een Nokia Bumper Case omheen. Ik had ook gelezen dat dit niet altijd goed gaat met een screenprotector: randen van de screenprotector worden teruggeduwt waardoor deze loslaat.
Over die case: ik zou me er geen zorgen over maken. Ik neem aan dat die bumper case niet los zit, maar strak - zodat de protector niet los kan worden "geschuurd". Het langzaam losraken is dan niet aan de orde. Bedenk ook dat zo'n protector misschien een halve mm dik is, ver binnen de tolerantie van zo'n casing.
Een mat scherm is niet te vergelijken met een matte protector...
Een mat scherm geeft gewoon goed scherp beeld, in optimale kwaliteit.
Bij een matte protector leg je een laag over je (mat of ganzend) scherm, deze extra laag over het scherm heeft gewoon invloed op het schem. Alles wordt gewoon iets gedempd, zowel de kleuren als de scherpe details.
Een mat scherm geeft gewoon goed scherp beeld, in optimale kwaliteit.
Bij een matte protector leg je een laag over je (mat of ganzend) scherm, deze extra laag over het scherm heeft gewoon invloed op het schem. Alles wordt gewoon iets gedempd, zowel de kleuren als de scherpe details.
Dat klopt, je verliest wat contrast. En misschien worden niet alle Pantone kleuren juist getoond, al verwacht ik dat toch al niet van deze telefoon.
Maar de grootste invloed is dat het scherm onder alle omstandigheden bruikbaar blijft. Zonder de matte protector is dat voor mij niet het geval.
Maar de grootste invloed is dat het scherm onder alle omstandigheden bruikbaar blijft. Zonder de matte protector is dat voor mij niet het geval.
Anoniem: 564207
teun32
17 december 2013 19:41
Heb het volgende probleem met mijn Nokia 620 wind 7
Na gebruik gaat scherm na 5 min/ op zwart, bij opnieuw activeren gaat het als volgt:
a. voorbladfoto verschijnt en tel is direct actief.
b. voorbladfoto verschijnt paswoord moet worden ingevuld en tel is actief.
c. tel. moet weer opnieuw worden opgestart via beeld provider>Nokia>Windows Phone>voorbladfoto>paswoord en tel is actief.
Mijn voorkeur gaat uit naar a. maar weet niet hoe ik dat in de instelling moet regelen.
of is er iets fout met de tel.
Wie kan mij helpen?
Na gebruik gaat scherm na 5 min/ op zwart, bij opnieuw activeren gaat het als volgt:
c. tel. moet weer opnieuw worden opgestart via beeld provider>Nokia>Windows Phone>voorbladfoto>paswoord en tel is actief.
Mijn voorkeur gaat uit naar a. maar weet niet hoe ik dat in de instelling moet regelen.
Wie kan mij helpen?
Ik kan zo niet beoordelen of er iets fout gaat, maar c. lijkt me als standaardoptie niet de bedoeling. Weet niet hoe je dat kunt voorkomen. Maar volgens mij kun je a. bij de instellingen als volgt bereiken:Anoniem: 564207 schreef op woensdag 18 december 2013 @ 17:26:
teun32
Wie kan mij helpen?
Vergrendelingsscherm:
-Instellen time-out scherm op de gewenste tijd (bv. 5 minuten of 30 seconden).
-Instellen wachtwoord: uitschakelen.
Bedankt voor advies ga het uitproberen kom hier later op terug.Paulus73 schreef op donderdag 19 december 2013 @ 11:56:
[...]
Ik kan zo niet beoordelen of er iets fout gaat, maar c. lijkt me als standaardoptie niet de bedoeling. Weet niet hoe je dat kunt voorkomen. Maar volgens mij kun je a. bij de instellingen als volgt bereiken:
Vergrendelingsscherm:
-Instellen time-out scherm op de gewenste tijd (bv. 5 minuten of 30 seconden).
-Instellen wachtwoord: uitschakelen.
Instellen time-out scherm geen probleem
instelling wachtwoord uitgeschakeld.
blijft over na paar dagen uitproberen:
c. tel. moet weer opnieuw worden opgestart via beeld providerder>Nokia>WindowsPhone>voorbladfoto en tel is actief.
item c komt ca 20% van de handelingen voor en is zeer hinderlijk.
Ben nog steeds op zoek naar oplossing
instelling wachtwoord uitgeschakeld.
blijft over na paar dagen uitproberen:
c. tel. moet weer opnieuw worden opgestart via beeld providerder>Nokia>WindowsPhone>voorbladfoto en tel is actief.
item c komt ca 20% van de handelingen voor en is zeer hinderlijk.
Ben nog steeds op zoek naar oplossing
Ik was van plan om de lumia 620 te bestellen op amazon.de aangezien die bij ons (in Belgie) al niet meer te vinden is. Nu vroeg ik me af of die wel zou werken in Belgie (of er geen sim lock zou op zitten etc.)?
Wat is trouwens het equivalent geworden van de lumia 620? De 625 is hier te vinden maar mijn broer (voor wie de gsm is) vindt die te groot. De 520 is dan weer een downgrade qua specs.
Wat is trouwens het equivalent geworden van de lumia 620? De 625 is hier te vinden maar mijn broer (voor wie de gsm is) vindt die te groot. De 520 is dan weer een downgrade qua specs.
Een Lumia 620 van amazon is gewoon simlockvrij.
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
En mijn aan/uit knop is weer kapot... Dat is nu de 3e keer. Heb het idee dat de schakelaar voor de 2e maal los op de print zit. 3 maal is scheepsrecht, nieuwe telefoon?
Paar dagen geleden een 620 bij Amazon.de besteld.
Zou morgen bezorgd moeten worden.
Hij is voor mijn dochter en heb er 2 cases (groen en blauw) bij gekocht (gebruikt).
Hier in huis is het meeste van Apple en ik heb zelf ook een iPhone en andere dochter heeft een Android.
Nu eens kijken hoe WP8 bevalt.
Ik ben al bezig geweest met een account voor mijn dochter (ik heb zelf ook nog een hotmail account) bij outlook.com en heb geprobeerd duidelijk te maken dat ze m'n dochter is ivm downloaden van content.
Dat is nog niet echt gelukt en heb voorlopig de geboortedatum maar een jaar of 5 verder terug gezet.
Misschien dat het wel lukt als de 620 aangemeld is op haar account.
Zou morgen bezorgd moeten worden.
Hij is voor mijn dochter en heb er 2 cases (groen en blauw) bij gekocht (gebruikt).
Hier in huis is het meeste van Apple en ik heb zelf ook een iPhone en andere dochter heeft een Android.
Nu eens kijken hoe WP8 bevalt.
Ik ben al bezig geweest met een account voor mijn dochter (ik heb zelf ook nog een hotmail account) bij outlook.com en heb geprobeerd duidelijk te maken dat ze m'n dochter is ivm downloaden van content.
Dat is nog niet echt gelukt en heb voorlopig de geboortedatum maar een jaar of 5 verder terug gezet.
Misschien dat het wel lukt als de 620 aangemeld is op haar account.
Even naar het Nokia Care Center gelopen hier om de hoek, ze zagen me al weer aankomen... vroegen of ik 15min kon wachten, na 10min liep ik weer naar buiten met een opnieuw terug gesoldeerde aan/uit knop!The_MAN schreef op zondag 29 december 2013 @ 19:12:
En mijn aan/uit knop is weer kapot... Dat is nu de 3e keer. Heb het idee dat de schakelaar voor de 2e maal los op de print zit. 3 maal is scheepsrecht, nieuwe telefoon?
Super service, maar kom er liever niet binnen eigenlijk

Telefoon is vanmiddag bezorgd en in gebruik genomen.
Ik heb nog niet gekeken welke FW er op staat.
Alles werkt naar behoren.
Je zou 20GB extra (tijdelijke) opslagruimte moeten krijgen op de Skydrive wanneer je een WP telefoon hebt......je krijgt dan een e-mailtje ter activering.
Ik mag er vanuit gaan dat er allerlei data naar MS gestuurd wordt waardoor MS weet dat dochterlief nu een WP8 telefoon heeft??
Al met al vindt ik het een prima telefoon. Snel genoeg (tja....er zijn altijd mensen die een lag van enkele ms erg hinderlijk vinden, maar er zitten 24 uren in een dag, dus die seconde vertraging per dag zou er ook nog wel bij kunnen.....mijns inziens. Niet dat ik enige traagheidsverschijnselen waargenomen heb....)
Foto's zijn ook goed genoeg voor een telefoon.
Formaat vindt ik ook precies goed. IK wil geen telefoon met een scherm >4".
Nou....straks weer verder met instellen....de kleine rat heeft er meteen al een password opgezet.
Ik heb nog niet gekeken welke FW er op staat.
Alles werkt naar behoren.
Je zou 20GB extra (tijdelijke) opslagruimte moeten krijgen op de Skydrive wanneer je een WP telefoon hebt......je krijgt dan een e-mailtje ter activering.
Ik mag er vanuit gaan dat er allerlei data naar MS gestuurd wordt waardoor MS weet dat dochterlief nu een WP8 telefoon heeft??
Al met al vindt ik het een prima telefoon. Snel genoeg (tja....er zijn altijd mensen die een lag van enkele ms erg hinderlijk vinden, maar er zitten 24 uren in een dag, dus die seconde vertraging per dag zou er ook nog wel bij kunnen.....mijns inziens. Niet dat ik enige traagheidsverschijnselen waargenomen heb....)
Foto's zijn ook goed genoeg voor een telefoon.
Formaat vindt ik ook precies goed. IK wil geen telefoon met een scherm >4".
Nou....straks weer verder met instellen....de kleine rat heeft er meteen al een password opgezet.
Bestaande gebruikers krijgen 20GB. Of dat nog steeds geldt als je pas na die aankondiging een WP hebt gekocht is maar de vraag.
Ik heb een jaar geleden een 620 gekocht. Prima toestel, alleen, wat betreft afspelen van mp3's, niet ok. Het lijkt alsof get toestel telkens haar database kwijtraakt. Weet iemand een oplossing hiervoor?
edit: ik wacht af of Nokia met zijn update een oplossing hiervoor kan bedenken. ik ben veel onderweg en ik luister graag naar muziek, dus ik ben benieuwd...
edit: ik wacht af of Nokia met zijn update een oplossing hiervoor kan bedenken. ik ben veel onderweg en ik luister graag naar muziek, dus ik ben benieuwd...
[ Voor 28% gewijzigd door westlym op 18-01-2014 16:09 ]
Voor de handige Harry`s;
Een goede complete video reparatiehandleiding van de 620 vindt je hier.
Mocht je het ooit nodig hebben of als je het gewoon leuk vindt om te weten hoe jouw toestel in elkaar zit.
Een goede complete video reparatiehandleiding van de 620 vindt je hier.
Mocht je het ooit nodig hebben of als je het gewoon leuk vindt om te weten hoe jouw toestel in elkaar zit.
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.
Ik heb mijn telefoon voor de tweede keer terug van reparatie. Nu een andere knop die niet goed was.
Ik heb volgens mij de black update er al opstaan, bij info vind ik tenminste de productcode die hier staat: http://www.nokia.com/glob...e/availability-in-europe/
Ik merk echter nog geen veranderingen.
Dan een vraag: de nieuwste foto's in het camera album komen altijd onderaan te staan, dat is inmiddels een eind scrollen. Ik kan geen instelling vinden om dat te veranderen, weet iemand of dit veranderd kan worden?
Ik heb volgens mij de black update er al opstaan, bij info vind ik tenminste de productcode die hier staat: http://www.nokia.com/glob...e/availability-in-europe/
Ik merk echter nog geen veranderingen.
Dan een vraag: de nieuwste foto's in het camera album komen altijd onderaan te staan, dat is inmiddels een eind scrollen. Ik kan geen instelling vinden om dat te veranderen, weet iemand of dit veranderd kan worden?
In elk land is de status van de Black update voor de 620 nog "waiting for approval".
Het lijkt me dus erg sterk dat jij hem al hebt, ik vermoed dat je de status van de Amber update, nl "Available", voor de status van de Black update hebt aangezien.(zie jouw link)
Maar je kunt het simpel zien, Settings >extra`s en info, dan staat daar waarschijnlijk Amber omdat de Black dus nog niet vrijgegeven is voor de 620.
Anders staat er Lumia Black in rode letters bovenaan en ben je gematst door de reparateur.
Het label ID hoeft niets te zeggen, ik heb Black op mijn 1020 draaien en volgens de lijst is dat, de laatste versie, van Tmobile 3051.40000.1345.1003, echter mijn versie is 3051.40000.1345.10285 .
En onder Info vind ik revisienummer firmware 3051.40000.1345.1001 .
Het lijkt me dus erg sterk dat jij hem al hebt, ik vermoed dat je de status van de Amber update, nl "Available", voor de status van de Black update hebt aangezien.(zie jouw link)
Maar je kunt het simpel zien, Settings >extra`s en info, dan staat daar waarschijnlijk Amber omdat de Black dus nog niet vrijgegeven is voor de 620.
Anders staat er Lumia Black in rode letters bovenaan en ben je gematst door de reparateur.
Het label ID hoeft niets te zeggen, ik heb Black op mijn 1020 draaien en volgens de lijst is dat, de laatste versie, van Tmobile 3051.40000.1345.1003, echter mijn versie is 3051.40000.1345.10285 .
En onder Info vind ik revisienummer firmware 3051.40000.1345.1001 .
[ Voor 33% gewijzigd door Teijgetje op 11-01-2014 13:55 ]
Stay away from negative people, they have a problem for every solution.
Inderdaad, vandaar dat ik geen verschil merkte..... Had in het verkeerde vakje gekeken (alleen info).
Hoop dat ze in die update ook de volgorde van het cameraalbum wijzigen, als ik iets wil delen krijg ik wel de meest recente eerst.
Hoop dat ze in die update ook de volgorde van het cameraalbum wijzigen, als ik iets wil delen krijg ik wel de meest recente eerst.
Is die black update wat?
Ik zie er hier: http://www.nokia.com/global/windows-phone-black-update/ weinig tussen staan dat ik denk van dat moet ik snel hebben.
Alleen het sluiten van apps lijkt me wel handig, maar dat is ook geen ramp.
Ik zie er hier: http://www.nokia.com/global/windows-phone-black-update/ weinig tussen staan dat ik denk van dat moet ik snel hebben.
Alleen het sluiten van apps lijkt me wel handig, maar dat is ook geen ramp.
Nokia Camera lijkt me handig omdat je dan alle camera-apps onder de hardware camera-knop hebt zitten. Sluiten van apps zit toch al in Amber? Ik heb het er hier in ieder geval op zitten.
Overigens: sinds donderdag ook een 620, voor €142 inclusief verzendkosten op amazon.de gehaald. Hiervoor een Samsung Galaxy Ace. Wat een verademing van een toestel is die Lumia, zeg.
Overigens: sinds donderdag ook een 620, voor €142 inclusief verzendkosten op amazon.de gehaald. Hiervoor een Samsung Galaxy Ace. Wat een verademing van een toestel is die Lumia, zeg.
Gebruikt er iemand Nokia Mixradio?
Lijkt leuk te werken, en je mag er gratis op je tel Nokia phone gebruik van maken.
Als ik de Mixradio app ook op een Windows 8 PC/Windows 8 RT tablet zet worden mijn voorkeuren ook direct opgepakt via het Nokia account.
Werkt allemaal erg goed.
Alleen op de PC en tablet heb ik maar 30 sec muziek, anders moet ik naar + upgraden.
Toch raar dat ik als gebruiker op mijn phone volledige muziek mag gebruiken, maar niet op andere apparaten?
Lijkt leuk te werken, en je mag er gratis op je tel Nokia phone gebruik van maken.
Als ik de Mixradio app ook op een Windows 8 PC/Windows 8 RT tablet zet worden mijn voorkeuren ook direct opgepakt via het Nokia account.
Werkt allemaal erg goed.
Alleen op de PC en tablet heb ik maar 30 sec muziek, anders moet ik naar + upgraden.
Toch raar dat ik als gebruiker op mijn phone volledige muziek mag gebruiken, maar niet op andere apparaten?
Ik ga het scherm van mijn toestel vervangen. De vorige eigenaar heeft er een niet-origineel scherm op laten zetten dat niet helemaal goed werkt. Ik kan bovendien niet updaten. Ik heb al wat filmpjes gezien over het moet, lijkt goed te doen. Is er hier iemand die uit eigen ervaring kan spreken?
Gebruik latex handschoenen wanneer je aan het scherm werkt, en gebruik een luchtspuit om stof te verwijderen.
Op de filmpjes zijn ze vaak hartstikke onzorgvuldig wat dat betreft.
Op de filmpjes zijn ze vaak hartstikke onzorgvuldig wat dat betreft.
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
Voor degenen die net als ik de mogelijkheid missen om in de dialer met cijfers de naam van de contactpersoon die je wilt bellen in te geven de tip om Raddialer te installeren.
Ik vond deze tip in een ander topic maar omdat ik dit miste wilde ik het ook hier even laten weten.
Ik vond deze tip in een ander topic maar omdat ik dit miste wilde ik het ook hier even laten weten.
Vraagje wat de Black update betreft:
ik zit al tijden met smart uit te kijken naar 3voor12 luisterpaal voor Windows Phone. Helaas is deze nu nog alleen verkrijgbaar voor Win 8.1 (tablet/pc). Betekend de Black update een update naar 8.1 zodat ik de 3voor12 luisterpaal op mn Lumia 620 kan installeren? Of is dit erg kort door de bocht
ik zit al tijden met smart uit te kijken naar 3voor12 luisterpaal voor Windows Phone. Helaas is deze nu nog alleen verkrijgbaar voor Win 8.1 (tablet/pc). Betekend de Black update een update naar 8.1 zodat ik de 3voor12 luisterpaal op mn Lumia 620 kan installeren? Of is dit erg kort door de bocht
Ahh, dat is jammer. Nog maar even verder wachten dan...
In Denemarken staat de black update nu op "Coming Soon". Reden om voorzichtig enthousiast te worden?
Hij is er zelfs al 'available' - maar alleen in Denemarken. Laten we hopen dat dat betekent dat we 'm bijna krijgen
De Luisterpaal is met Explorer ook via de site te beluisteren. Toegegeven, wat betreft interface niet optimaal, maar het lukt wel.
De operator versies van de 520 zijn al goedgekeurd en de countryvariant daarvan is Coming Soon. Tot nu toe gingen de 'hogere versies' altijd eerder, dus ik verwacht (hoop) dat het niet meer lang duurt.
De operator versies van de 520 zijn al goedgekeurd en de countryvariant daarvan is Coming Soon. Tot nu toe gingen de 'hogere versies' altijd eerder, dus ik verwacht (hoop) dat het niet meer lang duurt.
[ Voor 55% gewijzigd door Paulus73 op 30-01-2014 15:21 ]
Is dit nog gelukt? Er zit een kras op m'n veel te nieuwe Nokia waar ik niet omheen kan kijken, hoezeer ik het ook probeer. Ik denk er maar aan om een nieuwe digitizer te halen die maar te vervangen, maar ik ben benieuwd of het zo makkelijk is als op de filmpjes lijkt.coenox schreef op vrijdag 24 januari 2014 @ 09:10:
Ik ga het scherm van mijn toestel vervangen. De vorige eigenaar heeft er een niet-origineel scherm op laten zetten dat niet helemaal goed werkt. Ik kan bovendien niet updaten. Ik heb al wat filmpjes gezien over het moet, lijkt goed te doen. Is er hier iemand die uit eigen ervaring kan spreken?
Ik ben er - vrees ik - nog niet aan begonnen. Ik zag er eerst tegenop, maar na een paar keer bekijken denk ik dat het wel te doen is. Heb een digitizer met glas gezien voor 32 euro: http://www.telefoon-onder...-Digitizer-%2B-frame.html. Ze beweren dat het origineel Nokia is, ik heb er over gebeld. Alternatief is het laten doen, dan ben je waarschijnlijk ergens tussen de 75 en de 99 euro kwijt.
Heb zakelijk een Galaxy S3 ren privé nog een Lumia 800 en een Nokia 808. Ben de 620 nog een beetje aan het testen om te kijken of ik hem echt ga gebruiken. Ik vind vooral batterijduur - en die valt me zeker niet tegen - en camera belangrijk. Camera heb ik nog onvoldoende kunnen testen.
Heb zakelijk een Galaxy S3 ren privé nog een Lumia 800 en een Nokia 808. Ben de 620 nog een beetje aan het testen om te kijken of ik hem echt ga gebruiken. Ik vind vooral batterijduur - en die valt me zeker niet tegen - en camera belangrijk. Camera heb ik nog onvoldoende kunnen testen.
Interessant, maar ik zie nergens staan welk revisienummer het is. (Dat zou op de connector moeten staan) Dat maakt, volgens de beschrijving en comments op het filmpje dat Teijgetje postte, nogal uit na Amber.
32 euro (en gratis verzendkosten) is niet slecht, op eBay e.d. ben je al gauw een tientje extra kwijt.
32 euro (en gratis verzendkosten) is niet slecht, op eBay e.d. ben je al gauw een tientje extra kwijt.
[ Voor 6% gewijzigd door HooksForFeet op 05-02-2014 13:34 ]
De verkoper kon me alleen vertellen dat het origineel is en dat ik het mag testen. Als je het scherm binnen hebt, laat je de folie er op zitten. Je sluit je de connector gelijk aan zonder het scherm te installeren. Als ie het dan doet na de Amber update, dan is ie goed. Als ie het niet doet, mag je hem zonder problemen terugsturen. Maar liever wil je natuurlijk dat dit werkt. Misschien kun je contact opnemen voor het revisienummer?
Ik ga wel eens bellen/mailen. Bedankt voor de tip!
Sinds vandaag doet de vergrendelings-knop van me Lumia 620 heel moeilijk. Met de bumper case is het onmogelijk om het toestel nog te ontgrendelen/vergrendelen. Met de gewone knop (zonder bumper case) is het ook een hele klus om het toestel te ontgrendelen/vergrendelen. Als ik er gewoon op klik lukt dit niet, maar wel als ik op een bepaalde plek klik. Als ik het omhulsel van me Lumia afhaal (in dit geval wit) en dan op die kleine knop druk is het ook vrijwel onmogelijk dat het werkt. Af en toe werkt het nog.
Heeft iemand een oplossing hiervoor?
Het toestel is nu 11 maanden oud, en is altijd goed bescherm geweest
K.W.
Hardware probleem denk ik. Heb ik vaker gelezen. Ik zou contact met Nokia opnemen.
Gekend probleem, 'k had het ook al eens. Gewoon laten herstellen in de winkel. Daar wisten ze me te vertellen dat er al meerdere klanten hetzelfde probleem gehad hadden.KoensSocialL schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 19:13:
Sinds vandaag doet de vergrendelings-knop van me Lumia 620 heel moeilijk. Met de bumper case is het onmogelijk om het toestel nog te ontgrendelen/vergrendelen. Met de gewone knop (zonder bumper case) is het ook een hele klus om het toestel te ontgrendelen/vergrendelen. Als ik er gewoon op klik lukt dit niet, maar wel als ik op een bepaalde plek klik. Als ik het omhulsel van me Lumia afhaal (in dit geval wit) en dan op die kleine knop druk is het ook vrijwel onmogelijk dat het werkt. Af en toe werkt het nog.
Hoelang was jou toestel dan weg eer je hem terug had?Dryhte schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 20:44:
[...]
Gekend probleem, 'k had het ook al eens. Gewoon laten herstellen in de winkel. Daar wisten ze me te vertellen dat er al meerdere klanten hetzelfde probleem gehad hadden.
K.W.
2 weken. sucks.KoensSocialL schreef op donderdag 06 februari 2014 @ 22:59:
[...]
Hoelang was jou toestel dan weg eer je hem terug had?
Auw, toestel binnen gebracht afgelopen vrijdag. Hoop hem snel terug te hebben!
K.W.
Ik heb hem inmiddels 5x!!! terug gebracht hiervoor... het schakelaartje wordt na verloop van tijd van de print gedrukt, het zit gewoon niet goed genoeg vast. Hier zeiden ze dat het een goede telefoon is, behalve deze schakelaar, zijn er veel van binnengekomen. De laatste 2x dat ik hem terug heb gebracht kon ik erop wachten, 5-10 min en ze hadden hem weer vast gesoldeerd. Laatste keer was vorige week, heb hem 11 maand nu.KoensSocialL schreef op maandag 10 februari 2014 @ 11:54:
Auw, toestel binnen gebracht afgelopen vrijdag. Hoop hem snel terug te hebben!
Slecht ontwerp...
Ik heb hem opgestuurd naar Nokia, dan is ie binnen een week terug, dat is best snel al maak ik er liever geen gebruik van. Heb er toch al 2 keer gebruik van moeten maken. Hoop dat het daarbij blijft.
Garantiemelding doen via de site, UPS haalt en brengt je telefoon.
Garantiemelding doen via de site, UPS haalt en brengt je telefoon.
Bij wat voor winkel herstellen ze 'm zelf? Hoe herken je een 'erkend Nokia reparateur'? (ik had 'm naar Mediamarkt teruggebracht waar ik 'm gekocht had, maar als ik een winkel kende waar het knopje gesoldeerd werd terwijl ik wachtte, had ik daar wel gebruik van gemaaktThe_MAN schreef op maandag 10 februari 2014 @ 11:58:
[...]
Ik heb hem inmiddels 5x!!! terug gebracht hiervoor... het schakelaartje wordt na verloop van tijd van de print gedrukt, het zit gewoon niet goed genoeg vast. Hier zeiden ze dat het een goede telefoon is, behalve deze schakelaar, zijn er veel van binnengekomen. De laatste 2x dat ik hem terug heb gebracht kon ik erop wachten, 5-10 min en ze hadden hem weer vast gesoldeerd. Laatste keer was vorige week, heb hem 11 maand nu.
Slecht ontwerp...
De enige erkende Nokia reparateur is Nokia zelf. Via de support pagina's kan je een service call aanmaken. Je toestel wordt dan opgehaald en met een beetje geluk heb je hem een week later terug.Dryhte schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 07:04:
[...]
Bij wat voor winkel herstellen ze 'm zelf? Hoe herken je een 'erkend Nokia reparateur'? (ik had 'm naar Mediamarkt teruggebracht waar ik 'm gekocht had, maar als ik een winkel kende waar het knopje gesoldeerd werd terwijl ik wachtte, had ik daar wel gebruik van gemaakt)
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Ik woon niet in NL, maar hier in Polen hebben ze Nokia Care winkels, dat zijn kleine bedrijven die alle Nokia support in huis doen (wat ze kunnen) en accessoires en zo verkopen. Gelukkig zit er 1 hier om de hoek bij kantoor. 1e 3x hadden ze hem binnen een dag gemaakt, toen ik de laatste 2x kwam vonden ze het zo zielig waarschijnlijk dat ze me niet eens lieten wachten en direct gingen solderenDryhte schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 07:04:
[...]
Bij wat voor winkel herstellen ze 'm zelf? Hoe herken je een 'erkend Nokia reparateur'? (ik had 'm naar Mediamarkt teruggebracht waar ik 'm gekocht had, maar als ik een winkel kende waar het knopje gesoldeerd werd terwijl ik wachtte, had ik daar wel gebruik van gemaakt)
Geen idee of deze Nokia Care winkels in NL ook zijn eigenlijk...
edit:
Blijkbaar in NL ook mogelijk bij Phonehouse bijv.: http://www.phonehouse.nl/snelle-reparatie/
Niet voor alles, maar dat is hier ook, denk misschien wel voor de schakelaar. Weet alleen niet of ze alle Nokia's nemen of alleen die ze zelf verkocht hebben.
[ Voor 13% gewijzigd door The_MAN op 11-02-2014 10:28 ]
Muntplein en Kinkerstraat in Amsterdam.The_MAN schreef op dinsdag 11 februari 2014 @ 10:24:
[...]
Geen idee of deze Nokia Care winkels in NL ook zijn eigenlijk...
Daar deed ik altijd m'n softwareupdates voor m'n 6310i.
Je kunt er uiteraard ook voor terecht als je je telefoon niet in de betreffende winkel had gekocht.
[ Voor 14% gewijzigd door Trommelrem op 11-02-2014 11:23 ]
Anoniem: 579126
Ik heb een paar uur geleden mijn gsm (lumia 620) volledig afgezet en de batterij en sim eruit gehaald om iets te checken. Toen ik hem terug wou aanzetten, ging hij niet meer aan. Hij hangt nu al een hele tijd aan de lader en hij blijft maar op het icoontje van de batterij met stekker komen, alsof hij helemaal leeg is. Ik kom dus maar niet op het startscherm. Ik heb ook al aan de computer geprobeerd, maar daar doet hij helemaal niets. Mijn computer herkent hem zelfs niet. Zou dit gewoon een kwestie van geduld zijn of kan ik nog iets doen?
Heb je de batterij er al weer eens uit gehaald en er weer in gedaan? Dat heb ik ook een keer gehad, even opnieuw erin en hij deed het weer. Met geduld enkele keren proberen werkte bij mij het beste.Anoniem: 579126 schreef op woensdag 12 februari 2014 @ 14:09:
Ik heb een paar uur geleden mijn gsm (lumia 620) volledig afgezet en de batterij en sim eruit gehaald om iets te checken. Toen ik hem terug wou aanzetten, ging hij niet meer aan. Hij hangt nu al een hele tijd aan de lader en hij blijft maar op het icoontje van de batterij met stekker komen, alsof hij helemaal leeg is. Ik kom dus maar niet op het startscherm. Ik heb ook al aan de computer geprobeerd, maar daar doet hij helemaal niets. Mijn computer herkent hem zelfs niet. Zou dit gewoon een kwestie van geduld zijn of kan ik nog iets doen?
Nokia mag wel opschieten met die black updates. Straks is W8.1 er al voordat black klaar is met "Waiting for approval."
Volgens mij is het deels de providers, maar dat zou bijvoorbeeld voor de "country" varianten niet uit moeten maken, en die staan ook nog op "Waiting for approval". Denk dat de 620 beetje pech heeft.
Alsof dat vorige week was...nog geen jaar geledenolie, oliefilter, brandstoffilter enz. vervangen
Doet die het normaal eens in de 3 tot 5 jaar ofzo..?
Een jaar geleden betekend dat je het dus weer moet gaan doen, olie verouderd gewoon.
Huhdude88 schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 08:47:
[...]
Alsof dat vorige week was...
Doet die het normaal eens in de 3 tot 5 jaar ofzo..?
Een jaar geleden betekend dat je het dus weer moet gaan doen, olie verouderd gewoon.

Tuurlijk, ververs jij de olie dan nooit?
Ik heb hem nog niet zo lang. Wist dat niet. Heb alleen de kleppen gesteld, dacht dat genoeg was.
Heb de laatste tijd vaak dat het scherm niet reageert. Even de aan/uitknop gebruiken im weer terug te gaan helpt. Ook heb gehad dat ik iets aanraak en er een andere actie wordt uitgevoerd, net of ik iets anders heb aangeklikt, verkeerde letters bijvoorbeeld.
Heeft iemand van jullie dit ook? En kan het te maken hebben met het slechte solderen, net als de knoppen?
Heeft iemand van jullie dit ook? En kan het te maken hebben met het slechte solderen, net als de knoppen?
Ik heb dat ook. Bij mij zit er een niet-origineel scherm op. Dacht dat het daar door kwam.
Ik heb het soms, maar dan is het omdat het scherm nat is geweest en niet goed is schoongemaakt, in ieder geval, dat denk ik, want na een goede poetsbeurt doet hij het dan weer. Kan ook zijn dat het scherm niet goed is en dat ik door het poetsen het weer even beter maak laat maar zeggen. Geen ideePaulus73 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 09:21:
Heb de laatste tijd vaak dat het scherm niet reageert. Even de aan/uitknop gebruiken im weer terug te gaan helpt. Ook heb gehad dat ik iets aanraak en er een andere actie wordt uitgevoerd, net of ik iets anders heb aangeklikt, verkeerde letters bijvoorbeeld.
Bedankt, ga ik even poetsen. Als dat helpt dan maak ik de service-call die ik inmiddels heb aangemaakt weer ongedaan!
Baal wel van dit soort dingen. Het is een fijne telefoon als ie helemaal goed werkt, maar al 2 keer een kapotte knop gehad en nu dit weer!
Baal wel van dit soort dingen. Het is een fijne telefoon als ie helemaal goed werkt, maar al 2 keer een kapotte knop gehad en nu dit weer!
Bah, in de meeste landen is de 620 de enige die de update nog niet gekregen heeft. Doen ze 't misschien van groot naar klein?
Ja, echt ongelofelijk. Zit ook al een paar weken te F5en ;-) ...Dryhte schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 15:09:
Bah, in de meeste landen is de 620 de enige die de update nog niet gekregen heeft. Doen ze 't misschien van groot naar klein?
Dat komt omdat je vingers dan een andere vochtigheid hebben gekregen terwijl het scherm open stond. Met dergelijke veranderingen kan de 620 niet heel goed om gaan.Paulus73 schreef op vrijdag 14 februari 2014 @ 09:21:
Ik twijfel inmiddels erg aan het OEM-verhaal van die leverancier. Er stond geen rev-nummer op de kabel. Toch maar ergens anders zoeken dan.coenox schreef op woensdag 05 februari 2014 @ 13:53:
De verkoper kon me alleen vertellen dat het origineel is en dat ik het mag testen. Als je het scherm binnen hebt, laat je de folie er op zitten. Je sluit je de connector gelijk aan zonder het scherm te installeren. Als ie het dan doet na de Amber update, dan is ie goed. Als ie het niet doet, mag je hem zonder problemen terugsturen. Maar liever wil je natuurlijk dat dit werkt. Misschien kun je contact opnemen voor het revisienummer?
Ik twijfel nog steeds of ik er überhaupt een nieuw scherm op zet. Maar dit is wel goed om te weten. Dank voor het uitzoeken. Ik ga ook nog even kijken, als ik iets vind dan meld ik dat hier.HooksForFeet schreef op maandag 24 februari 2014 @ 09:25:
[...]
Ik twijfel inmiddels erg aan het OEM-verhaal van die leverancier. Er stond geen rev-nummer op de kabel. Toch maar ergens anders zoeken dan.
Nu heb ik ergens gelezen dat die rode strip iets op de folie iets zegt over wel of niet origineel. Dus http://www.amazon.com/For...Replacement/dp/B00C1Y8MF8 is niet origineel en http://www.mytrendyphone.nl/shop/nokia-lumia-620-98942p.html wel. Probleem is dan weer dat niet alle webshops een echte afbeelding van hun scherm online plaatsen.
[ Voor 27% gewijzigd door coenox op 24-02-2014 13:29 ]
Ik kreeg net de Black update aangeboden op mn 620. Ik zie tot op heden nog weinig verschil met de Amber update.
There are never enough hours in a day, but always too many days before saturday.
Je zou in ieder geval apps handmatig moeten kunnen sluiten doormiddel van een kruisje in de history overview (lang op back drukken). Daarnaast zou je ook meer dingen moeten kunnen aanpassen bij je glance instellingen, zoals kleurtjes en custom tekst. Maar ik ga hem nu ook installeren dus ik ga 't zo even bekijken.squaddie schreef op maandag 24 februari 2014 @ 21:27:
Ik kreeg net de Black update aangeboden op mn 620. Ik zie tot op heden nog weinig verschil met de Amber update.
Trots lid van [DPC] Team Boonanza @ SoB - Bezoek pwnshop.nl!
Welke versie/rom had je? Hier namelijk niets nog helaas. Ik gebruik mijn 620 nu alleen als navigatie systeem, na de update wil ik wel weer eens proberen de telefoon/pda kant ook te proberen ...
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Want? Waarom lukt dat nu niet?franssie schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 00:26:
Welke versie/rom had je? Hier namelijk niets nog helaas. Ik gebruik mijn 620 nu alleen als navigatie systeem, na de update wil ik wel weer eens proberen de telefoon/pda kant ook te proberen ...
Ja, zoveel verandert er namelijk niet met de update
Ik zie nog niets. Komt 'ie gewoon binnen via instellingen > telefoonupdates?Stravincy schreef op maandag 24 februari 2014 @ 23:41:
Hier de update aan het downloaden as we speak. Eindelijk.
Als het een CV-NL toestel is dan is de update er al door, maar voor de meeste andere landen nog niet. Ik heb een CV-IT toestel, en daar is de update nog niet beschikbaar.
Dit is een overzicht van beschikbaarheid:
http://www.nokia.com/glob...e/availability-in-europe/
Dit is een overzicht van beschikbaarheid:
http://www.nokia.com/glob...e/availability-in-europe/
Gewoon checken voor telefoon updates bij de instellingen. Staat er ondertussen op bij mij. Duurde wel lang alles bij elkaar. Downloaden, installeren, migreren, etc. Heeft wel anderhalf uur geduurd denk ik.
Voor de duidelijkheid. Ik heb mijn Lumia 620 los gekocht, zonder abbo. Het is een Nederlands toestel.
Voor de duidelijkheid. Ik heb mijn Lumia 620 los gekocht, zonder abbo. Het is een Nederlands toestel.
Net geupdate, duurde alles bij elkaar precies 30 minuten.
Ik heb vandaag ook geupdate. Het is wel aan te raden om vantevoren te zorgen dat er voldoende vrije ruimte op je telefoon is. Je hebt 800MB nodig tijdens de installatie en nog wat extra om de update te downloaden. Bij mij werd het updaten halverwege gepauzeerd omdat er niet genoeg ruimte meer vrij was.
Mijn eerste ervaring is dat de uitbreiding van glimp best fijn is, nu zie je ook statusupdates ipv alleen de tijd.
Mijn eerste ervaring is dat de uitbreiding van glimp best fijn is, nu zie je ook statusupdates ipv alleen de tijd.
Gisteren ook de update gedaan. Geen idee hoe lang het duurde, volgens mij ongeveer 10 minuten.
Ik vind de functie waarmee je programma's kunt afsluiten erg handig. Handig voor programma's zoals Waze, die ook in de background batterij slurpen.
Ik vind de functie waarmee je programma's kunt afsluiten erg handig. Handig voor programma's zoals Waze, die ook in de background batterij slurpen.
[ Voor 44% gewijzigd door Trommelrem op 25-02-2014 19:50 ]
Bij mij is de update er nog niet; staat bij "about" dat mijn telefoon "CV BeLux" als carrier heeft, terwijl ik 'm bij CoolBlue gekocht hebt als onderdeel van mijn Nederlandse vodafone abbo.
Nog even geduld dus...
Nog even geduld dus...
IF IF = THEN THEN THEN = ELSE ELSE ELSE = IF;
Mijn provider is CV NL volgens het info scherm. Ik hem mijn telefoon ook gekocht bij Coolblue samen met een HollandsNieuwe abbonnement.
Wat mij opvalt is dat na de Black update ik systeeminstellingen (scherm, extra's en info) via de Windows Store kan updaten! Daar zit echt een hoop potentie in!
EDIT: en ons model heeft (nog) geen ondersteuning voor de nieuwe Nokia Camera app. Dat is dan wel jammer want het klinkt veelbelovend!
EDIT: en ons model heeft (nog) geen ondersteuning voor de nieuwe Nokia Camera app. Dat is dan wel jammer want het klinkt veelbelovend!
[ Voor 30% gewijzigd door msnguy op 26-02-2014 00:47 ]
Ik kan wel via Sysappusher, de Nokia Camera Beta downloaden.
Darn, m'n telefoon is blijkbaar Deens. En Denemarken is nog steeds waiting for approval. Dat krijg je als je de goedkoopste op Amazon.de koopt. 
Nu vond ik de nieuwe camera-app het interessantst, dus als die er toch niet in zit wordt de update voor mij een stuk minder belangrijk.
Nu vond ik de nieuwe camera-app het interessantst, dus als die er toch niet in zit wordt de update voor mij een stuk minder belangrijk.
Het batterij-slurpen van Waze is een stuk verminderd met de update van Waze van afgelopen weekeinde.Trommelrem schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 19:50:Ik vind de functie waarmee je programma's kunt afsluiten erg handig. Handig voor programma's zoals Waze, die ook in de background batterij slurpen.
Sinds de GDR3/Black update is mijn stroomverbruik behoorlijk toegenomen. Ook in rust gaat de batterij snel leeg. Bijvoorbeeld afgelopen nacht, 25%. Ik gebruik hem niet als wekker, hij heeft alleen maar werkloos gelegen. Meer mensen die hier last van hebben? Of moet ik het in mijn eigen toestel zoeken?
Kan het zijn dat je nu Glance aan hebt staan en eerder niet? Dat scheelde bij mij nogal in het batterij verbruik toen ik naar Amber ging.stelling schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 10:01:
Sinds de GDR3/Black update is mijn stroomverbruik behoorlijk toegenomen. Ook in rust gaat de batterij snel leeg. Bijvoorbeeld afgelopen nacht, 25%. Ik gebruik hem niet als wekker, hij heeft alleen maar werkloos gelegen. Meer mensen die hier last van hebben? Of moet ik het in mijn eigen toestel zoeken?
De camera-app is via deze link ook als Beta te downloaden. deze link stond in een reactie onder het nieuwsbericht over de Black-update.msnguy schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 00:21:
Hetzelfde is me nog niet gelukt voor Storyteller, maar dat is niet zo erg.
Dan ga ik die maar eens updaten. Ik vind het namelijk belachelijk dat als je Waze actief hebt op de achtergrond, dat zelfs dan de accu leegloopt ondanks dat hij in de lader zit.stelling schreef op woensdag 26 februari 2014 @ 09:57:
[...]
Het batterij-slurpen van Waze is een stuk verminderd met de update van Waze van afgelopen weekeinde.
Anoniem: 187971
Ik heb onder 'info' niets van CV NL oid staan. Maar als ik onder Extra's+info kijk en dan bij Meer info, zie ik Mobile operator 000-DE staan. 't Zal dan wel een duitse versie zijn, niet?_l_Arjan_l_ schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 23:24:
Mijn provider is CV NL volgens het info scherm. Ik hem mijn telefoon ook gekocht bij Coolblue samen met een HollandsNieuwe abbonnement.
Even wachten dus nog op de update