Het grote 'Audiofiele' muziek topic

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theone098
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 12-09 13:14
Gezocht in dit topic, maar niet gevonden.... Ik wil jullie deze niet onthouden (smaken verschillen, I know).

Chris Jones - long after you gone (https://tidal.com/browse/track/17316297?u)
Allan Taylor - Colour to the moon (https://tidal.com/browse/track/77168304?u)
Fink - Trouble's what your in (live) (https://tidal.com/browse/track/17433741?u)

Een paar nummers met dames met een gouden stem. Lekker bij relaxen en/of wegdromen :z
Carolin No - Crystal ball (https://tidal.com/browse/track/3249732?u)
Sarah McLachlan - Angel (https://tidal.com/browse/track/5120304?u)
Eva Cassidy - Songbird (orchestral) (https://tidal.com/browse/track/264040175?u)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dekker
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-09 15:36
Hier een kleine selectie van nummers die ik regelmatig als audiofiele testnummers gebruik.
Ik heb de echte subwoofer testnummers maar even achterwege gelaten.

Sfeervolle opname, en dan die snare die geleidelijk steeds feller wordt.
Raymond van het Groenewoud - Twee meisjes
https://open.spotify.com/...IEYMr?si=08f126a51327481c

Talking heads - Psycho killer (live)
https://open.spotify.com/...Odwe2?si=cf6559b32545483b

Ik ben niet van de gospel maar dit is toch wel speciaal, omdat je veel keine geluidjes/onvolkomenheden hoort:
Sela - Als alles duister is:
https://open.spotify.com/...wLiWf?si=1c5ef72ccf0a4b54

Geweldige opname, die drum, zalig:
Tanita Tikaram - Twist in my Sobriety
https://open.spotify.com/...uv1FJ?si=c93c2f4c623a48c0

Verdrink in bubbels/stuiterende objecten:
Yosi Horikawa - Bubbles
https://open.spotify.com/...Qxu7x?si=bbaf9c44f4324017

The Dave Brubeck Quartet - Take Five
https://open.spotify.com/...P11GP?si=0f16d3dca3de41ef

Het enige klassieke nummer in mij lijst, maar dit klinkt toch wel erg goed, je hoort gewoon de bijgeluiden van de violen:
Vivaldi - The four Seasons (maar dan wel deze versie)
https://open.spotify.com/...naKHc?si=d2fb717657824482

En dan nu heel wat anders, meer richting mijn muzieksmaak.
Hier zitten geluiden in die klinken alsof het ergens anders vandaan komt dan de speakers, zeg maar alsof iemand van buiten op je kamer klopt.
Infected Mushroom - Sense of Direction
https://open.spotify.com/...nR93y?si=8fb1959ab4964b6a

Infected Mushroom - Groove Attack
https://open.spotify.com/...nIhie?si=9668c2346b0b4b70

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 12-09 15:54

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

_Dekker schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 16:07:

[...]
Hier zitten geluiden in die klinken alsof het ergens anders vandaan komt dan de speakers, zeg maar alsof
[...]
Ah yes, psychoacoustic modelling. Het effect krijg je analoog door een rubberen hoofd uit de rusten met twee microfoons op de plek waar de oren horen te zitten, voorzien van nabootsingen van de oorschelpen.

Pink Floyd deed het al in de 70s op onder andere Wish You Were Here (de eerste minuut met name: de radio in het nummer lijkt van ver buiten je speakers te komen).

Digitaal kan uiteraard ook (met een DSP), waarvoor verschillende algoritmes bestaan, compleet met merknamen.

Het effect is dat je een extreem ruimtelijk stereobeeld krijgt, waarbij onze hersenen de geluiden drie dimensionaal in de ruimte kunnen plaatsen. Zeg maar Dolby Atmos, maar dan met twee speakers.

Het is onder verschillende merknamen in de markt gezet, waaronder Sensaura en QSound, steeds met een kleine nuance in het opnameproces zodat er weer gepatenteerd kon worden.

Een bekend commercieel product met QSound is The Immaculate Collection (van Madonna), waarop een aantal remixes staan van haar grote hits, allemaal in QSound. Persoonlijk vind ik het nummer Live to Tell het meest geslaagd - dat heeft door QSound echt een enorme soundstage gekregen, alsof je door veel grotere speakers aan het luisteren bent, met synths die van achter je lijken te komen. Ook Vogue is echt een geweldige mix op die plaat.

Overigens is alleen de CD-versie in QSound uitgebracht - de cassette, LP en minidisc bevatten een normale stereomix.

QSound werkt het beste op luidsprekers - het effect gaat verloren als je een koptelefoon gebruikt. Bij Sensaura is dart juist andersom. Het patent van Sensaura is inmiddels verlopen, waardoor je op onder andere Youtube mooie voorbeelden kunt vinden (gebruik daarbij vooral een koptelefoon) die nu "binaural" genoemd worden ("Sensaura" is nog steeds een merknaam van SRS namelijk).

Pak een goede koptelefoon en luister maar eens naar dit:
Check deze maar eens: YouTube: Hair Cut - Binaural 3D Audio - ASMR (use headphones)
Of deze officieel gelicenseerde binaural mix van Bohemian Rhapsody: YouTube: Queen - Bohemian Rhapsody - 3D AUDIO (TOTAL IMMERSION)

[ Voor 28% gewijzigd door Heroic_Nonsense op 11-07-2024 16:29 ]

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Dekker
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 12-09 15:36
Oja Q-sound ken ik nog wel, daar was deze CD voor mij het voorbeeld van:
Roger Waters: Amused To Death

De haircut clip was me al bekend.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Linksquest
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 20:31

Linksquest

Moderator Spielerij

All Around Gamer!

Ik ben de laatste tijd dit nummer van Fatboy Slim veel het luisteren, de clip gaat nergens over, maar de muziek zelf blijft plakken.

Every Game has A Story, Only One is A Legend.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:34

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik ben géén audiofiel, maar gewoon liefhebber van mooie muziek op fijne speakers. Ik heb in 2017 mijn Focal Aria 926 speakers gekocht en daar heb ik nog geen seconde spijt van. :) Ik speel mijn muziek in 2.1. Voor de lage tonen gebruik ik een SVS SB-2000 subwoofer.

Muziek die ik erg prettig vind om te luisteren én wat mij betreft goed gebruikt kan worden om te laten horen wat je set kan: Voor alle liedjes geldt: luisteren via je favoriete streamingdienst is mogelijk plezieriger dan via YT. Mijn playlist is inmiddels bijna 200 liedjes lang. Bij dezen een kleine bloemlezing.

YouTube: Bob Marley - Turn Your Lights Down Low ft. Lauryn Hill

De bassline is diep, laag en ook de instrumenten klinken erg fijn. De versie met Lauryn heeft absoluut mijn voorkeur boven het origineel. Kies echte speakers om te luisteren. Oortjes en laptopspeakers zijn niet geschikt. Fusie van reggae en hiphop is meer dan geslaagd in deze versie.

YouTube: Hotel California 1994 MTV (With lyrics)

Ik houd ab-so-luut niet van registraties van live-muziek. De kwaliteit is niet naar mijn zin en ik heb echt een hekel aan al dat gejoel, gefluit en geklap dwars door de liedjes heen. Dat gezegd hebbende is dit de allermooiste versie van Hotel California die ik ken. De intro is magniefiek en al die instrumenten klinken heerlijk over mijn speakers. Ik probeer de mensen die erdoorheen herrie maken maar weg te denken ;)

YouTube: PropellerHeads - On Her Majesty's Secret Service

De muziek gaat letterlijk alle kanten op in deze verise van On Her Majesty's Secret Service van de Proppelorheads. Links, rechts, stereo! Computergeluiden, synths en ander leuks! James Bond muziek leent zich uitstekend om over goede speakers gehoord te worden omdat het zo wijds en filmisch klinkt. Deze versie gooit er een lekker sausje over.

YouTube: Ta muid

Prachtige Keltische muziek met fantastische stemmen. Alleen al het a capelle stuk is al zo mooi. Je zou bijna willen dat elke stem dit soort geluid voortbrengen kan.

YouTube: Dan Balan & Katerina Begu – Dragostea Din Tei (FULL VERSION)

De wereldberoemde zomerhit van O-Zone, maar dan in een prachtige akoestische cover. Ineens is maia-hi, maia-ha een heel gevoelig liedje. Katerina Begu heeft een heel karakteristieke stem.

YouTube: Raataan Lambiyan – Official Video | Shershaah | Sidharth – Kiara | T...

Rijke zang, mooie instrumenten. Van de soundtrack van een Hindi biografische oorlogsfilm. Het klinkt heel fijn over mijn speakers. Volkomen anders dan wij in Europa gewend zijn, maar daarom niet minder. Het www en Spotify zijn een verrijking voor je oren.

YouTube: Wale - LoveHate Thing feat. Sam Dew [Official Music Video]

Combinatie van hiphop, R&B en soul. De verschillende lagen in het liedje worden vermengd tot een zeer fijn geheel. De stemmen en de muziek klinken ontzettend fijn samen. Vanaf het eerste moment dat ik deze hoorde, wilde ik hem alleen maar vaker luisteren.

YouTube: Hypaton x David Guetta feat. La Bouche - Be My Lover (2023 Mix) [Lyr...

Heerlijke future rave versie van een dance klassieker. Guetta maakt er een nog grotere kraker van die de speakers uit knalt. De opzwepende opbouw, over het bekende liedje, zorgt voor een feestje.

YouTube: Artists Of Then, Now & Forever - Forever Country

Countrymuziek is 1 van mijn grote muzikale liefdes. In plaats van te moeten kiezen uit zoveel moois, is het soms gewoon fijn om al die warme stemmen bij elkaar te horen. Een goede country-snik hoort er gewoon bij.

YouTube: EVERGLOW (에버글로우) - LA DI DA MV

Eén van de andere favorieten is K-Pop. La Di Da van Everglow is alles wat je van K-Pop verwacht: dansjes, combinatie van stijlen, girl crush, happy, bombastisch, afwisselend en fun. Je moet er van houden, net als bij ieder genre. Ik word blij van de volheid van het geluid en laat dit nummer geregeld door mijn speakers blazen.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Inverted_World
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23:57
Melanie de Biasio - No Deal

Lady Blackbird - Lost and Looking

Arooj Aftab - Na Gul

Loverman - Into the Night

Luca Wilding - Book of Fate

Malia & Boris Blank - Celestial Echo

Brandan Perry - The Bogus Man

Even een korte greep fantastische artiesten, maar ook super klinkende muziek. Aan te raden om via Tidal / Qobuz te spelen, vandaar dat ik geen linkjes post, ieder zijn eigen streaming service :).

[ Voor 3% gewijzigd door Inverted_World op 25-10-2024 09:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bRuud83
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 15:34
Iemand toevallig al gestemd op 3voor12 Song van het jaar? Ik vond 2024 vooral muzikaal een geslaagd jaar. Mijn lijstje voor dit jaar.

[ Voor 7% gewijzigd door bRuud83 op 05-11-2024 15:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Inverted_World schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 09:06:

[..]

Even een korte greep fantastische artiesten, maar ook super klinkende muziek. Aan te raden om via Tidal / Qobuz te spelen, vandaar dat ik geen linkjes post, ieder zijn eigen streaming service :).
https://support.tidal.com...cross-streaming-platforms

Als je vanuit de Tidal app een link kopieert, zou die cross-platform te openen zijn.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Ik kies als host van een muziekspel altijd voor Spotify of YouTube omdat die links ongeacht wel/geen abonnement wel te openen zijn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 21:40
Mijn favoriet om hifi te testen: hij is al een keertje in dit topic genoemd:

Stevie Ray Vaughan - Tin Pan Alley (aka Roughest Place in Town)

Nog een paar plaatjes om te testen

Anette Askvik - Liberty (die Saxofoon op het einde :9 )
Bob James - Rocket man
Jacques Brel - Jojo
Eva Cassidy - What a wonderful world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prisma16
  • Registratie: Augustus 2023
  • Niet online

klinkt zelfs nog op het laptopje waar ik dit op zit te tikken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:54
Yorinn schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 21:34:
[...]

https://support.tidal.com...cross-streaming-platforms

Als je vanuit de Tidal app een link kopieert, zou die cross-platform te openen zijn.
Dat gaan we eens uitproberen dan.

Ik heb hier een aantal nummers die ik dankzij Tidal daily discovery heb ontdekt. Ik heb hier een nog veel grotere playlist van maar dat past niet helemaal binnen dit topic.

https://tidal.com/browse/...cf-438d-8ab1-2b841be0cf64

Ben benieuwd of dit dus ook werkt met andere streamingdiensten, Tidal zegt i.i.g. van wel.

Die Pink panther theme die in de playlist zit is voor degene die hun subwoofer eens willen laten knallen...

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Hi all, hierbij nog een bijdrage van mijn kant. Nummers zijn breed in genre maar allemaal van hoge productie kwaliteit en een plezier voor je oren op een mooie hifi set of headphone. Volgens mij zijn onderstaande nummers nog niet genoemd, maar ik heb niet alle YouTube linkjes doorgeklikt. Dus excuus als er een al eerder was genoemd.

Carolina Chocolate Drops - Snowden's jig
Daft Punk & Panda Bear - Doin' it right
Talk Talk - Happyness is easy
Carolin no - Still waters run deep
Radiohead - House of Cards
K.d. Lang - Constant Craving
Sade - Smooth operator
Norah Jones - Little room
Nils Lofgren - Keith don't go (live)
Jennifer Warnes - Bird on a wire
Solar fields - Phase 09 Sombrero
Gogo Penguin - Bardo
Nils Fram - Says
Amon Tobin - Foley room
Yosi Horikawa - Bubbles

(PS: de laatste twee nummers zijn vrij technisch, dus daar moet je net zin in hebben. Wel goed voor een stereo test)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ga 1 nummer aangeven als audiofiel.

Lankum met het nummer Hunting The Wren.

Het nummer is erg goed opgenomen en gemixt.
Hoe beter de apparatuur hoe beter het klinkt.

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Autonoesis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:54
Er staan al meerdere pareltjes in dat topic! Dank hierdoor! Maar toch een kleine toevoeging.

Ursine Vulpine ft. Annaca - Wicked Game

MAGNIFICAT - Nidarosdomens jentekor & TrondheimSolistene

Souad Massi Raoui

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wiemelen
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20:04
Heerlijk topic en dank voor alle goede suggesties die al gegeven zijn.

Ik ben zelf liefhebber van totaal uiteenlopende genres, maar als (amateur) muziekant heb ik toch altijd een voorliefde gehad voor live optredens i.c.m. orkesten. Niet alleen het publiek kan genieten van muziek, maar zeker ook de artiesten die op het podium staan. Vandaar een lijstje van live optredens hieronder waar ik zelf altijd van kan genieten. Al moet ik er bij zeggen dat ik van vele artiesten nog steeds de (SA)CD's koop om toch van een iets hoger niveau te kunnen genieten dan enkel de Youtube versies.

Andrea Motis - Crazy
YouTube: Crazy - Andrea Motis & Joan Chamorro quartet

Soshana Bean - Make it rain
YouTube: Shoshana Bean "Make It Rain" LIVE at the Theatre at Ace Hotel
Hou hier de pianist vooral eens in de gaten. Van alle mensen aanwezig op het podium en in de zaal is hij diegene die volgens mij het meest plezier heeft en het meest geniet.

- The bands of HM Royal Marines - Away with your Fairies
YouTube: Away With Your Fairies | Two Steps From Hell | The Bands of HM Royal...
Zij hebben ook een volledig Youtube kanaal waar veel van hun muziek op staan, o.a. ook de befaamde Mountbatten Festival concerten

Wynton Marsalis Quintet with Sachal Jazz Ensemble
YouTube: Blues Walk - Wynton Marsalis Quintet with Sachal Jazz Ensemble at Ja...

Black Dyke Band - Immortal
YouTube: Black Dyke Band - Immortal
Check vooral ook de muziek van Paul Lovatt Cooper. Een must voor alle liefhebbers en muziekanten van brassbands, harmonies, fanfares en andere orkesten.

FMF 2015: International TV series Gala
YouTube: FMF 2015: International TV Series Gala: Days of Honour and Mission A...

Videogame music concert van Swedish Radio Symphony Orchestra
YouTube: Score – Videogame music with the Swedish Radio Symphony Orchestra
Muziek start vanaf 5:30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• desmond
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
bRuud83 schreef op dinsdag 5 november 2024 @ 15:48:
Iemand toevallig al gestemd op 3voor12 Song van het jaar? Ik vond 2024 vooral muzikaal een geslaagd jaar. Mijn lijstje voor dit jaar.
Yes! Aan allen: vergeet Bob uit Zuid niet :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Wellicht al eens genoemd, maar dit is de muziek die Tweakers gebruikt(e) bij het testen van hoofdtelefoons:

review: Sony WH-1000XM3 vs. Bose NC700 - Twee noisecancelling kemphanen verge...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Inverted_World
Ik kwam toevallig dit tegen in mijn aanbevelingen. Viel me direct op hoe mooi het klinkt, naast dat het een prachtige Cello interpretatie is van Radiohead's " Like Spinning Plates...

Staat overigens op Tidal ook in Atmos.

(tevens kleine klaagzang hoe irritant het is dat Atmos varianten op Tidal haast onvindbaar zijn)

En bonus:

Interstellar's Soundtrack van Hans Zimmer is ter gelegenheid van de 10 year anniversary uitgekomen in Atmos.

Meteen een mooie soundtrack om bij te testen, want " Mountains " is toch wel echt een fantastische track hiervoor. En nu dus ook in Atmos.

[ Voor 24% gewijzigd door Inverted_World op 11-12-2024 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majestici
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-09 14:46
Autonoesis schreef op vrijdag 8 november 2024 @ 00:19:
Er staan al meerdere pareltjes in dat topic! Dank hierdoor! Maar toch een kleine toevoeging.

Ursine Vulpine ft. Annaca - Wicked Game

[YouTube: Ursine Vulpine ft. Annaca - Wicked Game (Lyrics)]
Wat voor "audiofiele" hardware luister je dit op? Want op mijn beschaafde studio monitoren (Kali Audio IN8 second wave) hoor ik erg veel compressie op de zang. Ik kan het zo horen clippen...

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:45
Majestici schreef op woensdag 11 december 2024 @ 20:44:
[...]

Wat voor "audiofiele" hardware luister je dit op? Want op mijn beschaafde studio monitoren (Kali Audio IN8 second wave) hoor ik erg veel compressie op de zang. Ik kan het zo horen clippen...
Wat voor amp?

• Majestici
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 12-09 14:46
Zijn powered monitors, 3way in dit geval.

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:45
Dus een pre-amp is dan onnodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Inverted_World schreef op woensdag 11 december 2024 @ 13:10:
Ik kwam toevallig dit tegen in mijn aanbevelingen. Viel me direct op hoe mooi het klinkt, naast dat het een prachtige Cello interpretatie is van Radiohead's " Like Spinning Plates...

Staat overigens op Tidal ook in Atmos.

(tevens kleine klaagzang hoe irritant het is dat Atmos varianten op Tidal haast onvindbaar zijn)

[YouTube: Anastasia Kobekina - Radiohead: Like Spinning Plates]

En bonus:

Interstellar's Soundtrack van Hans Zimmer is ter gelegenheid van de 10 year anniversary uitgekomen in Atmos.

Meteen een mooie soundtrack om bij te testen, want " Mountains " is toch wel echt een fantastische track hiervoor. En nu dus ook in Atmos.
Op wat voor een speakersetup luister je dit dan? Als er niks veranderd is aan de manier waarop deze Atmos-metadata wordt meegestuurd, dan heb je een DD+ of TrueHD signaal nodig én minimaal een 5.1.x setup, anders luister je gewoon gedownmixte surround of gedownmixte stereo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Nog een aantal liedjes die heel fijn zijn om te luisteren. Ik kijk nooit of iets audiofiel is; zolang het maar ontzettend goed klinkt op mijn Focal speakers.

YouTube: Commodores - Nightshift (Official Music Video)

In januari 1985 werd Nightshift uitgebracht door de Commodores. Ze bezingen hun liefde voor de muziek van Marvin Gaye en Jackie Wilson die beiden het jaar ervoor overleden. Het liedje is gevoelig en een eerbetoon aan de muzikale grootheden, terwijl in de videoclip ook het plezier duidelijk zichtbaar is. Een mooie volle sound waarbij er steeds wat moois te horen is.

YouTube: Secret Garden - Nocturne

Secret Garden won met Nocturne in 1995 het Eurovisie Songfestival in Dublin. Prachtige zang en mooie instrumenten nemen je mee naar een fijne plek. Als ik iets wil luisteren om bij te ontspannen, is dit 1 van mijn favorieten.

YouTube: Kabza De Small & Mthunzi - Imithandazo FT Young Stunna, DJ Maphorisa...

Amapiano is een subgenre van Afrikaanse housemuziek en combineert kwaito, gcom, jazz, soul, deephouse en lounge. De song is erg relaxed en de percussie en zang nemen je mee naar oorden ver weg.

YouTube: RÜFÜS DU SOL ●● Underwater [Official Audio]

Alternative dance uit Australië. Rock en dance worden gecombineerd samen met een stem die je een Coldplaygevoel geeft. De tonen en de tekst komen binnen. Enerzijds kan het liedje prima in een playlist om bij te ontspannen, anderzijds is de tekst verdrietig en voel je de urgentie.

YouTube: Jan Hammer - Crockett's Theme (Miami Vice)

1 vd beste synthesizer themesongs ooit. Prachtig! De tune is enorm herkenbaar en je bent zo weer terug bij Don Johnson en Philip Michael Thomas in Miami Vice.

YouTube: Kansas - Dust in the Wind (Official Video)

Dust In The Wind is een van de mooiste liedjes die ik ken. Het is zacht en gevoelig en is ontzettend fijn om over een goede audioset af te spelen. Als ik voor de Top2000 meestem, zit deze er vaak bij.

YouTube: Jim Reeves - An Old Christmas Card (Audio) (Pseudo Video)

Dit is het allermooiste kerstliedje dat ik ken. Mijn vader speelde het vroeger elke Kerst en zei dan "zo, nu is de Kerst echt begonnen". Nu hij er niet meer is, zet ik deze traditie voort. De fluwelen, zoetgevooisde klanken van Gentleman Jim zijn een streling voor het oor.

YouTube: BLACKPINK - ‘뚜두뚜두 (DDU-DU DDU-DU)’ M/V

Blackpink is een wereldwijd fenomeen en is medeverantwoordelijk (samen met oa BTS en Psy) voor het grote succes van K-Pop buiten de landsgrenzen. De individuele artiesten timmeren ook solo hard aan de weg en de verwachting is dat er een nieuw album uitkomt in 2025. K-Pop combineert de 90s girl groups en boy bands samen met de leukste en beste muzikale dingen sinds de 80s.

YouTube: A-Trak - DJs Gotta Dance More ft. Todd Terry (Official Audio)

Housegrootheid Todd Terry in een plaat die zowel klassiek als modern klinkt binnen het housegenre. Deephouse is 1 van mijn muzikale liefhebberijen en deze komt in elke houseplaylist die ik maak.

YouTube: Spandau Ballet - True (HD Remastered)

Ook dit liedje van SB is een feest om te horen op fijne speakers. De combi van blue eyed soul, new wave en pop is heerlijk. Een echte 80s klassieker wat mij betreft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inverted_World
Jorgen schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 11:21:
[...]

Op wat voor een speakersetup luister je dit dan? Als er niks veranderd is aan de manier waarop deze Atmos-metadata wordt meegestuurd, dan heb je een DD+ of TrueHD signaal nodig én minimaal een 5.1.x setup, anders luister je gewoon gedownmixte surround of gedownmixte stereo.
Late reactie, excuus!
Ik heb geen plafondspeakers, dus geen volwaardig atmos systeem, achteraf was dat misschien leuk geweest, want ik heb een verlaagd plafond vanwege projectiescherm en verlichting. Maar helaas geen rekening met bekabeling gehouden etc. Dus ik zie dat niet snel meer gebeuren. :'(

Ik luister op:

Fronts: Sonus Faber Olympica Nova II's
Centre: Sonus Faber Lumina Centre (deze wil ik vervangen voor Nova, geluidskwaliteit verschil is te groot)
Rears: SF Lumina 1's
Subwoofer: SF Gravis III.

Doorgaans prefereer ik gewoon stereo. Maar enkele keren, zoals bij Hans Zimmer's interstellar, Dune, etc, vind ik die surround mix nog toffer klinken.

En om nog wat toe te voegen aan dit topic:

Michel Godard - Soyeusement:
YouTube: Soyeusement

Thomas Azier - Blue Eyed Baby:
YouTube: Blue Eyed Baby

Leifur James - Suns of Gold:
YouTube: Leifur James - Suns of Gold

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jorgen

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Jorgen schreef op donderdag 21 november 2024 @ 17:19:
Wellicht al eens genoemd, maar dit is de muziek die Tweakers gebruikt(e) bij het testen van hoofdtelefoons:

review: Sony WH-1000XM3 vs. Bose NC700 - Twee noisecancelling kemphanen verge...
Een nieuw artikel over hoofdtelefoons:

review: Zo testen we hoofdtelefoons - Een reis door de geluiddichte ruimte

Dus ook een verse lijst met liedjes:

https://tidal.com/browse/...b2-4429-8012-437e7ab9962a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikG2
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:54
ErikG2 schreef op woensdag 6 november 2024 @ 10:24:
[...]

Dat gaan we eens uitproberen dan.

Ik heb hier een aantal nummers die ik dankzij Tidal daily discovery heb ontdekt. Ik heb hier een nog veel grotere playlist van maar dat past niet helemaal binnen dit topic.

https://tidal.com/browse/...cf-438d-8ab1-2b841be0cf64

Ben benieuwd of dit dus ook werkt met andere streamingdiensten, Tidal zegt i.i.g. van wel.

Die Pink panther theme die in de playlist zit is voor degene die hun subwoofer eens willen laten knallen...
Deze playlist is intussen weer wat aangevuld met nieuw ontdekte nummers. Enjoy! Er zit voor iedereen wel wat tussen denk ik.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste