Het Grote World Of Warcraft Topic - Deel 273 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 30.170 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Dennism schreef op maandag 03 december 2012 @ 12:11:
Wat een gedoe om een Tank te krijgen, kan me echt niet herinneren dat recruiten ooit zo frustrerend is geweest. Is het dan echt zo slecht gesteld met de wow speler populatie, mijn server lijkt toch vrij vol te zijn......
Ligt meer aan 10-man raiding. In 25-man had je 3 tanks, in 10-man gebruik je er 2. Doordat iedereen 10-mans is gegaan is de vraag naar tanks gestegen, maar het aanbod hetzelfde gebleven.

* JeroenNietDoen blijft structureel tegen 10-man raiden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 22:49
Ja 10 man zuigt vergeleken met 25 man, maarja het overgrote deel heeft geen zin in 25 man als het niets overleverd behalve extra gedoe. Ze moeten daar echt snel wat aan gaan doen zodat 25 man weer minimaal net zo populair wordt als 10's.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennism op 03-12-2012 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Gisteren voor het eerst Will of Emperor Heroic 25 man gedaan. Wat een hectisch gevecht zeg :X.
Als boomkin moest ik een aantal sets CC-en met Mass Entanglement, zodat we ze pas AOE-en als er 8 mobs bij elkaar staan. Helaas waren er een paar mensen die veel te vaak dood gingen door sparks.
Beste try was 70% waarbij we genoeg tijd hadden om de bazen te dps-en en er geen adds meer waren (behalve de strengths).
Pittig gevecht op heroic. Iedereen moet gefocused zijn en er mag geen CC mis gaan.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeiji
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-06 11:12
Ik ben op het moment bezig met mijn blood dk en warlock te levelen, maar WoW (met name het levelen) begint toch weer te vervelen. Ik kan namelijk niet raiden, geen gebalanceerde pvp doen en ik heb nog steeds geen leuke guild/mensen om mee samen te spelen gevonden (wat toch een van de belangrijkste factoren voor mij is!).

Snel levelen kom ik ook niet aan toe, omdat ik geen heirloom gear kan kopen. Daarvoor moet ik eerst mijn l85 rogue levelen en jp verdienen (wat nog meer tijd gaat kosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
apNia schreef op zondag 02 december 2012 @ 12:33:
Misschien een beetje een bullshitvraag, maar welke dualspec raden jullie aan voor Priests? Ik wil Shadow icm Holy of Disc. Maar kan tussenbeide geen keuze maken.
Ik heb een holy/disc priest. Kies de spec die je leuk vindt. Persoonlijk vind ik de atonement healing van disc erg leuk.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63072

Dennism schreef op maandag 03 december 2012 @ 12:19:
Ja 10 man zuigt vergeleken met 25 man, maarja het overgrote deel heeft geen zin in 25 man als het niets overleverd behalve extra gedoe. Ze moeten daar echt snel wat aan gaan doen zodat 25 man weer minimaal net zo populair wordt als 10's.
Wij doen noodgedwongen 10-mans. Probeer maar eens op TVC te recruiten. De server is hardstikke dood! Helaas raken we bij een servermove veel mensen kwijt die dat niet kunnen betalen, dus dat is ook geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katth
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 28-04 08:32
Anoniem: 63072 schreef op maandag 03 december 2012 @ 13:25:
[...]

Wij doen noodgedwongen 10-mans. Probeer maar eens op TVC te recruiten. De server is hardstikke dood! Helaas raken we bij een servermove veel mensen kwijt die dat niet kunnen betalen, dus dat is ook geen oplossing.
Wij zaten op Chromaggus die ook langzaam doodging. Op gegeven moment toch de knoop doorgehakt om te verhuizen. In eerste instantie gingen er maar een paar over, maar nu is de hele core weer bij elkaar. Sommige die niet het geld konden opbrengen voor een transfer hebben dat gedaan d.m.v. scroll of ressurection of zijn gewoon opnieuw aan een character begonnen.

Maar het is de beste move die we ooit gedaan hebben.

10 * 370 Wp // 2x Daikin RXP35M / FTXM35R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Server transfer niet 'kunnen' betalen vind ik ook zo wat...
Een transfer kost 1.5 maand spelen, dus dan gewoon sub even stop zetten en dan 1.5 maan later weer activeren.
Waar een wil is...

10man vs 25man, doe mij maar lekker 10 man!
25 veel te hectisch en heb je % minder invloed op het succes.
Daarnaast trekt mn laptop 10 man al erg slecht :P
Op pc geen last, maar nu noodgedwongen 2 nachten/week in hotel.

Zelf weer ff niet aan het raiden, guild is gemerged en aangezien ik nieuw was als tank en die andere guild de tanks als officers had ben ik doorgeschoven naar een nog op te zetten 2e team.
Daar heb ik geen zin in, ik raid niet voor gear, puur voor progressie.
Dus PVP maar beetje opgepikt, kan ik iig nog een hoop leren :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceFreak
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-06 14:25

PeaceFreak

Go get 'em Morty!

Hallo Allemaal,

Ook ik wil eigenlijk eens de sfeer proeven in de echte game.
Ik heb wel gespeeld, maar dat was minder "legaal" ;).

Als ik dit (http://www.g2play.net/sto...-EU-Digital-Download.html) koop, kan ik dan i.p.v. 60 dagen, 30 dagen de sfeer proeven.
Want om meteen de 60 dagen kaart te kopen, wil ik eerst eens kijken wat het nou echt is.

Kunnen jullie mij daarbij helpen?
Alvast bedankt!

| We all need people who will give us feedback. That's how we improve. - Bill Gates |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-06 18:01

hmr

rikdegraaff schreef op maandag 03 december 2012 @ 21:59:
Hallo Allemaal,

Ook ik wil eigenlijk eens de sfeer proeven in de echte game.
Ik heb wel gespeeld, maar dat was minder "legaal" ;).

Als ik dit (http://www.g2play.net/sto...-EU-Digital-Download.html) koop, kan ik dan i.p.v. 60 dagen, 30 dagen de sfeer proeven.
Want om meteen de 60 dagen kaart te kopen, wil ik eerst eens kijken wat het nou echt is.

Kunnen jullie mij daarbij helpen?
Alvast bedankt!
Waar moeten wij bij helen dan? :)

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233450

Zo gister onze eerste echte wipe night op Garalon gehad!

Met een niet perfecte setup hebben we verschillende opties getest waarbij het stabielste was met 2 tanks (1 offspec) en 3 healers, dan 3 kiters waarvan 2 ranged en 1 healer... probleem is dan dat we wipen op de enrage timer op 7/8% health left.

ook nog even geprobeerd de tanks + 1 ranged te laten kiten, maar dat ging veel te rommelig omdat volgens mij de tank die het dichtsbij was van Garalon de pheromenes deed ipv de tank degene die verder af stond.

Ook nog geprobeerd met de 3 healers te kiten, maar dan kom je healing tekort op de switch fase waar je ook die crush moet bijhealen...

Dus maar weer even opnieuw inlezen en opnieuw proberen v/d week.

onze setup was overigens:

Palatank
Monktank (offspec)
Druid Healer
Monk Healer
Shaman Healer
DK
Fire Mage
Moonkin
Warlock x 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Gister zowaar, voor het eerst deze week, een drop (moest niet gekker worden).
Nog maar 4 blauwe items te gaan, dan is alles epic \o/

Helaas had ik even niet opgelet qua m'n VP cap, had er dus al tegenaan toen ik LfR in ging, dus heb even wat VP verspeeld -.-
Maja, niets aan te doen. Zou btw zweren dat de VP cap vroeger 4k was en niet 3k :/

@rikdegraaff: waar zit je aan te denken qua help? Help met lvl'en, een guild?
Als het om lvl'en gaat, dan kan ik je wel een Refer a Friend sturen (DM me je e-mail maar als je dit wilt), dan gaat het een stuk sneller namelijk.
Verder qua guild zit ik er in eentje met 5 actieve leden. Gezellige groep, maar als je iets groots zoekt, kan ik je niet helpen.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teunis
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-05 08:23
rikdegraaff schreef op maandag 03 december 2012 @ 21:59:
Volgens mij is dit al inclusief 30 dagen game tijd (en ja das gewoon een optie), Blizz Store Versie
en anders kun je altijd via battle net account 30/60/90 dagen via iDeal kopen.
heb je geen iDeal of paypal, dan zit helaas vast aan de GameTime cards

Please nerf Rock, Paper is fine. Sincerely yours, Scissor.
GW2:Teunis.6427

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477565

Renquin schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 07:57:
Gister zowaar, voor het eerst deze week, een drop (moest niet gekker worden).
Nog maar 4 blauwe items te gaan, dan is alles epic \o/

Helaas had ik even niet opgelet qua m'n VP cap, had er dus al tegenaan toen ik LfR in ging, dus heb even wat VP verspeeld -.-
Maja, niets aan te doen. Zou btw zweren dat de VP cap vroeger 4k was en niet 3k :/
Cap was vroeger ook 4k maar is sinds MoP 3k. Conquest cap is juist vervallen.

@Aliza: heb je logs? :), wij progressen nu met 2 healers (shaman en druid) omdat we met 3 waarschijnlijk te kort komen op enrage, maar daardoor wipen we vaak al voor de enrage.. Met name onze shaman heeft moeite door de spread out raid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 233450

Ik kan WoL ff niet linken ivm werk, maar het is de guild Slash Care op Kazzak en de log van gister uiteraard.

En ik zou wel willen weten wat jullie Shaman doet, zelf twijfel ik of ik meer healing wave moet gebruiken ipv riptide omdat ik vaak op 65/70% boss health al tegen mana problemen aanloopt.

[ Voor 46% gewijzigd door Anoniem: 233450 op 04-12-2012 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-05 11:50
Jerry schreef op maandag 03 december 2012 @ 12:43:
Gisteren voor het eerst Will of Emperor Heroic 25 man gedaan. Wat een hectisch gevecht zeg :X.
Als boomkin moest ik een aantal sets CC-en met Mass Entanglement, zodat we ze pas AOE-en als er 8 mobs bij elkaar staan. Helaas waren er een paar mensen die veel te vaak dood gingen door sparks.
Beste try was 70% waarbij we genoeg tijd hadden om de bazen te dps-en en er geen adds meer waren (behalve de strengths).
Pittig gevecht op heroic. Iedereen moet gefocused zijn en er mag geen CC mis gaan.
Wij gisteren ook, verschil is dat wij de rages gewoon per 4 doen. Alle Rages tegelijk down krijgen blijkt voor sommige mensen toch erg lastig te zijn (single target tunnelvisie) waardoor ik regelmatig maar 3 van de 4 sparks kon pakken voordat mijn deterrance verliep.

Kreeg gisteren ook wederom commentaar dat mijn dps te laag is t.o.v. de andere hunter ... weinig aan te doen met een LFR Will Boog tegen een Normal Lei Shi gun met Sha-gem en een ilvl verschil van 10+ punten.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dvansteensel
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-06 19:17
Hallo,

Ik heb een vraag kan iemand mij een realm aanbevelen?
Zit nu op Darkspear en wil mijn horde priest lvl en zoek en beetje een gezellige guild.
Wil misschien wel een keer raiden maar ga meer voor sociale en wat achievs halen.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lcount
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 06-06 02:17
Anoniem: 233450 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 08:32:
Ik kan WoL ff niet linken ivm werk, maar het is de guild Slash Care op Kazzak en de log van gister uiteraard.

En ik zou wel willen weten wat jullie Shaman doet, zelf twijfel ik of ik meer healing wave moet gebruiken ipv riptide omdat ik vaak op 65/70% boss health al tegen mana problemen aanloopt.
ga voor 4 kiters 1 healer 1 tank 2 range 20 stack switch

bloodlust op start van fight, 4 legs asap down, daarna melee alleen nog op legs of er moeten er 2 up zijn of 1 in pheromones trailer. ranged foccused op garalon zelf.

Lcount: Shadow Priest - Twilight's Hammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBravo
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-05 08:43
met de cloudserpent commendation in 2 dagen van niks naar exalted op m'n dk _O-
2 sets dailies en 13 onyx eggs (waarvan gisteren 8 in minder dan 10 minuten) waren genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09:00

Oxigeon

En zo is dat!

dvansteensel schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 08:49:
Hallo,

Zit nu op Darkspear en wil mijn horde priest lvl en zoek en beetje een gezellige guild.
Wil misschien wel een keer raiden maar ga meer voor sociale en wat achievs halen.

Alvast bedankt.
Ik zit op dit moment ook op de Darkspear server. Alleen zit ik aan de Alliance kant. Zit op dit moment bij een guild van +/- 500 leden. Zijn er elke avond toch wel een paar van online. Ben wel op zoek naar een guild waar misschien wat meer gasten online zijn. Desnoods een engelse guid. Naar mijn mening zijn er niet zoveel personen aan de Horde kant op de Darkspear server.

PSN: Oxigeon | Mijn iRacing profiel | Mijn YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katth
Gisteren eindelijk Wind Lord Mel'jarak gedowned, nadat we al hadden gezegd dit wordt de laatste voor vanavond deden we hem nog één keer en alles ging perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 05-09-2022

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

dvansteensel schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 08:49:
Hallo,

Alvast bedankt.
Zelf speel ik al een tijd niet meer op darkspear (was de server waar ik begon), maar ik ken iemand in de guild Addiction (realm #4 op darkspear) kan desnoods aan hem vragen hoe het zit met social members.
Oxigeon schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 08:54:
[...]
...
Naar mijn mening zijn er niet zoveel personen aan de Horde kant op de Darkspear server.
Klopt, uitgaande van wowprogress is de verhouding H : A ongeveer 1 op 2,5.

Zabrac - lvl 90 Feral / Guardian Druid - Diabloprogress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Sabrac schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 09:18:

Klopt, uitgaande van wowprogress is de verhouding H : A ongeveer 1 op 2,5.
dacht zelf dat het nog veel extremer was. 1/8 ofzo. Maarja. 1 op 2.5 vind ik eigenlijk nog wel redelijk meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

Oxigeon schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 09:25:
[...]

dacht zelf dat het nog veel extremer was. 1/8 ofzo. Maarja. 1 op 2.5 vind ik eigenlijk nog wel redelijk meevallen.
Wowprogress houd ook alleen raiding guilds bij, socials en pvp guild worden hier nog niet in meegenomen. 1 op 8 is dus best mogelijk als de alliance echt enorm veel social en/of pvp guilds hebben die niet raiden xD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KraveN
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:59
Na zeer lange tijd mijn priest ook weer opgepakt. En man wat is holy leuk om dps mee te doen tegenwoordig. De verbeterde Shakra : voor 50% meer holy/shadow damage is geniaal. Niet de leukste rotation maar wel top dps in instances single target.(kan ook aan de random groep liggen natuurlijk). Ik heb inmiddels Mind Sear en die wil ook wel aardig voor aoe. Geen idee hoe het op level 90 is, maar ik vermaak me nu prima. Ben nu level 77 en zit rond de 4.5k dps single target op een boss.

Ik ga ervanuit dat ik op 90 geen top dps zal zijn en dat shadow natuurlijk veel beter is, hoewel ik al berichten heb gelezen waarbij er mensen zijn die met dezelfde gear meer dps doen als holy dan als shadow.

We gaan het zien, voorlopig in ieder geval veel plezier en daar gaat het bij een spelletje toch om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxigeon

Oxigeon

En zo is dat!

Gisteren weer even gespeeld. Ben uiteindelijk van level 75 naar 76 gegaan (gniffel). Merk toch dat het levelen nu wat langer duurt dan voorheen haha. Vind het levelen zo langzamherhand dan ook redelijk saai worden. Ik ga vandaag dan proberen om 77 te worden. Verder ben ik manieren aan het bekijken om snel veel geld te farmen. Heb alleen nog niet echt een idee hoe. Wil mijn blacksmithing gaan trainen (vandaar dat ik veel gold nodig heb). Mijn mining is op dit moment het hoogste wat mogelijk is.

Heb afgelopen dagen wel al goedkoop een "Banner of the Fallen" kunnen kopen op de AH (100G) en weer verkocht op de AH voor (300-400G). Dus dat is dan wel een aardige winst. Maar zoek eigenlijk een inkomstenbron op de AH die ik constant kan gebruiken door te farmen of weet ik veel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 274589

Thx voor de scroll :-)

[ Voor 80% gewijzigd door Anoniem: 274589 op 04-12-2012 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katth
Ik stuur je er wel een.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 23:42
Hmmm, transmog regels worden aangepast.

Afbeeldingslocatie: http://media.mmo-champion.com/images/news/2012/december/zarHamTransmog.png

Straks kun je dus je 2-handed axe laten uit zien als een 2-handed sword ofzo.

[ Voor 13% gewijzigd door Zeror op 04-12-2012 10:11 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Zooo gister eerste keer MSV getanked.. 5/6 gecleared. Helaas de 6e boss door tijdsgebrek niet meer.. Heb het gevoel dat ik alle bosses wel onder de knie heb alleen dat dansen bij de laatste was even wennen... Een keer een foutje gemaakt op de twee boss maar al met al ging het erg goed! Shield mogen looten en meteen 2x geupgrade en 2 offspec holy pieces mee kunnen pakken.

Katieparry is weer een blij tankje!
Zeror schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 10:10:

[afbeelding]

Finally....

[ Voor 29% gewijzigd door hmr op 04-12-2012 10:24 ]

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

Kaap schreef op maandag 03 december 2012 @ 12:15:
[...]

Ligt meer aan 10-man raiding. In 25-man had je 3 tanks, in 10-man gebruik je er 2. Doordat iedereen 10-mans is gegaan is de vraag naar tanks gestegen, maar het aanbod hetzelfde gebleven.

* Blistimo blijft structureel tegen 10-man raiden :P
*steekt tong uit*

Al sinds TBC die hard 10man raider, muaahahaha >:)

Het geeft natuurlijk wel te denken dat de overgrote meerderheid van de raiding guilds tegenwoordig 10m is. Deels gemakzucht, deels voorkeur, deels onvrijwillig. Ik kan het me prima voorstellen dat mensen liever 25man raiden, maar het is gewoon niks voor mij.

Waar ik wel een beetje kribbig van word is wanneer mensen zonder met hun ogen te knipperen zeggen dat 10man raiding bij lange na niet zo uitdagend is als 25man. Nu snap ik ook prima dat het grootste deel van dit soort opmerkingen ontzettende troll posts zijn, maar een beetje persoonlijk aangevallen voel ik me altijd wel.

Ik ben benieuwd wat Blizzard in gedachten heeft. Er is gesproken over het 'promoten' van 25man raids; mogelijk door het loskoppelen van de lockouts, waardoor 25m raiders dubbele kans hebben op loot, maar ook mogelijk door het introduceren van ilvl verschil tussen beide modes, à la ICC. Dat zou namelijk betekenen dat 10 man content weer gemakkelijk kan worden outgeared, en er dus een door Blizzard te verdedigen verschil in moeilijkheid ontstaat. Wat ik persoonlijk jammer zou vinden, want ik wil graag de moeilijkste content ervaren.

Niet dat ik er wakker van zou liggen, want ik weet toch dat ik nooit meer 25man raiding ga doen, buiten LFR. Wat vaak toch al neerkomt op 10 man die z'n best doen en de rest die als kippen zonder kop in het rond rennen :P

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Blistimo schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 10:39:
[...]

*steekt tong uit*

Het geeft natuurlijk wel te denken dat de overgrote meerderheid van de raiding guilds tegenwoordig 10m is. Deels gemakzucht, deels voorkeur, deels onvrijwillig. Ik kan het me prima voorstellen dat mensen liever 25man raiden, maar het is gewoon niks voor mij.

Waar ik wel een beetje kribbig van word is wanneer mensen zonder met hun ogen te knipperen zeggen dat 10man raiding bij lange na niet zo uitdagend is als 25man. Nu snap ik ook prima dat het grootste deel van dit soort opmerkingen ontzettende troll posts zijn, maar een beetje persoonlijk aangevallen voel ik me altijd wel.

Ik ben benieuwd wat Blizzard in gedachten heeft. Er is gesproken over het 'promoten' van 25man raids; mogelijk door het loskoppelen van de lockouts, waardoor 25m raiders dubbele kans hebben op loot, maar ook mogelijk door het introduceren van ilvl verschil tussen beide modes, à la ICC. Dat zou namelijk betekenen dat 10 man content weer gemakkelijk kan worden outgeared, en er dus een door Blizzard te verdedigen verschil in moeilijkheid ontstaat. Wat ik persoonlijk jammer zou vinden, want ik wil graag de moeilijkste content ervaren.

Niet dat ik er wakker van zou liggen, want ik weet toch dat ik nooit meer 25man raiding ga doen, buiten LFR. Wat vaak toch al neerkomt op 10 man die z'n best doen en de rest die als kippen zonder kop in het rond rennen :P
Ik vond dat systeem in ICC helemaal niet zo gek.... vond het wel prima die dubbele lockout..

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Kan je je wel aangevallen voelen maar het is wel zo, bij 25 man kunnen er meer dingen in een fight gestopt worden omdat er meer mensen zijn om ze te handelen (b.v. 2 of 4 adds bij will of the emp + dus ook meer sparks op HC). 10 man is makkelijker te coordineren dan 25. 10man heeft wel weer zijn eigen moeilijkheden maar overall genomen is het gewoon makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Ashrah schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 11:10:
[...]

Kan je je wel aangevallen voelen maar het is wel zo, bij 25 man kunnen er meer dingen in een fight gestopt worden omdat er meer mensen zijn om ze te handelen (b.v. 2 of 4 adds bij will of the emp + dus ook meer sparks op HC). 10 man is makkelijker te coordineren dan 25. 10man heeft wel weer zijn eigen moeilijkheden maar overall genomen is het gewoon makkelijker.
25man: 4 adds op 17 DPS, da's 3,75 man per add.
10man: 2 adds op 6 DPS, da's 3 man per add. En uitgaande van 2 healers.

Hoe is dit 'makkelijker'?

Spark soaking; er valt meer te soaken op 25man, maar er zijn ook meer players beschikbaar om het te doen.

En dan heb ik het nog niet eens over mogelijke problemen in setups. Garalon 10m zonder rogues of arms warriors in week 1?

Het valt niet in te schatten welk van de 2 modes 'makkelijker' is, omdat niemand op hetzelfde moment, met dezelfde gear op dezelfde fights aan het progressen is. De taktieken zijn anders. En je hebt absoluut gelijk dat 10m makkelijker te coördineren is, maar dat betekent niet dat de fights er makkelijker van worden.

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

Ashrah schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 11:10:
[...]

Om even jou voorbeeld van de adds bij de Will te gebruiken.

25 man: 4 adds (@2.8 mil health each, 11.2 total)
10 man: 2 adds (@1.7 mil health each, 3.4 total)

Uitgaande van 2 tanks (10 & 25), 3 healers (10 man) of 7 healers (25 man) en rest dps
25 man: 1 add per 4 DPS, voor 700k per DPS
10 man: 1 add per 2.5 DPS, voor 780k health per DPS

Oftewel, 10 man heeft minder mensen om aan de dmg te bestede, maar heeft wel weer het voordeel dat het makkelijker te coordineren is, waardoor beide op dezelfde moeilijkheid uitkomen.

Daarentegen ook deaths in 10 man hebben een hoger % impact dan op 25 man, dus per individu word een hogere focus verwacht (iemand op 25 man dood is natuurlijk nog steeds erg, maar heeft slechts een 4 % impact ten opzicht van een 10 % impact op 10 man)

Zelfde met battle res, 1 op 10 man, 3 op 25 man.

Dat terzeide, persoonlijk vind ik 25 man raiding leuker, het voelt grootser aan, toch vindt ik 10 man nou niet echt 'makkelijker'
Haha, blijkbaar was iemand me voor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:53
Wij doen nu noodgedwongen 10 man, maar ik hoop binnenkort toch ook eens 25 man te kunnen gaan proberen. Lijkt me wel epic om met 25 man tegelijk die bosses te slopen :)

Maar inderdaad, als er nu iemand omvalt is het vaak een probleem, op 25 heeft dat toch een stuk minder impact. Al zal 25 man toch wel een stukje chaotischer zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

IntToStr schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 11:34:
Wij doen nu noodgedwongen 10 man, maar ik hoop binnenkort toch ook eens 25 man te kunnen gaan proberen. Lijkt me wel epic om met 25 man tegelijk die bosses te slopen :)

Maar inderdaad, als er nu iemand omvalt is het vaak een probleem, op 25 heeft dat toch een stuk minder impact. Al zal 25 man toch wel een stukje chaotischer zijn :p
Het is dat er op m'n server geen 25 man raid groups zijn (tenminste niet bij mij bekend) anders had ik dat ook al gedaan :) de 'Chaos' in een 25 man raid is juist wat het zo leuk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-06 10:01

Seraphin

Meep?

Lief dagboek;

Gisteren maar kort de tijd gehad online, even snel de laatste Tillers op "Best Friend" zetten en dat was het wel... dacht ik. Kort voor ik weer wilde loggen, kregen we in de guild de melding "Rabbit is up!".

Zooooo vaak gekeken of die er was, en nooit eerder gespot. Het was ook nog eens mooi (vlak) voordat de rest van de guild aan hun raid zou beginnen, dus in no-time hadden we een complete raidgroep bij elkaar op DMF Island --> rabbit dood, achieve spam in de guild en...... pet voor mij! :)

Komende periode toch maar eens wat meer tijd besteden aan pet battles, want deze fluffy bunny wabbit moet natuurlijk wel worden opgeschaald naar merciless killer. :P

Wat een chaotisch gevecht trouwens; probeer maar eens je positie achter de kont van dat konijn te houden als 'ie alle kanten op springt.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grompie
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-04-2024
Seraphin schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 11:48:
Lief dagboek;

Gisteren maar kort de tijd gehad online, even snel de laatste Tillers op "Best Friend" zetten en dat was het wel... dacht ik. Kort voor ik weer wilde loggen, kregen we in de guild de melding "Rabbit is up!".

Zooooo vaak gekeken of die er was, en nooit eerder gespot. Het was ook nog eens mooi (vlak) voordat de rest van de guild aan hun raid zou beginnen, dus in no-time hadden we een complete raidgroep bij elkaar op DMF Island --> rabbit dood, achieve spam in de guild en...... pet voor mij! :)

Komende periode toch maar eens wat meer tijd besteden aan pet battles, want deze fluffy bunny wabbit moet natuurlijk wel worden opgeschaald naar merciless killer. :P

Wat een chaotisch gevecht trouwens; probeer maar eens je positie achter de kont van dat konijn te houden als 'ie alle kanten op springt.
Gz, wil die pet al een tijdje maar de roll win ik niet :'( . Ben al een paar dagen bezig met pet battles en moet zeggen dat het echt wel leuk is. Momenteel bijna 250 pets en moet nog de meeste cataclysm zones afschuimen en pandaren zones. Ook gisteren men eerste pet op level 25 pandaran monk, met buff kan hij echt iedere pet van lage kwaliteit in elkaar slaan zonder problemen. Ga nu eerst proberen zoveel mogelijk pets te bemachtigen en daarna kijken voor rare quality op zoveel mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-06 15:28
Zeror schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 10:10:

[afbeelding]

En dan nu nog legendary's mogelijk maken voor using !

Dan heb ik eindelijk rede om de andere ook te farmen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Sabrac schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 11:26:
[...]

Om even jou voorbeeld van de adds bij de Will te gebruiken.

25 man: 4 adds (@2.8 mil health each, 11.2 total)
10 man: 2 adds (@1.7 mil health each, 3.4 total)

Uitgaande van 2 tanks (10 & 25), 3 healers (10 man) of 7 healers (25 man) en rest dps
25 man: 1 add per 4 DPS, voor 700k per DPS
10 man: 1 add per 2.5 DPS, voor 780k health per DPS

Oftewel, 10 man heeft minder mensen om aan de dmg te bestede, maar heeft wel weer het voordeel dat het makkelijker te coordineren is, waardoor beide op dezelfde moeilijkheid uitkomen.

Daarentegen ook deaths in 10 man hebben een hoger % impact dan op 25 man, dus per individu word een hogere focus verwacht (iemand op 25 man dood is natuurlijk nog steeds erg, maar heeft slechts een 4 % impact ten opzicht van een 10 % impact op 10 man)

Zelfde met battle res, 1 op 10 man, 3 op 25 man.

Dat terzeide, persoonlijk vind ik 25 man raiding leuker, het voelt grootser aan, toch vindt ik 10 man nou niet echt 'makkelijker'

[...]

Haha, blijkbaar was iemand me voor :).
Ik heb 10 en 25 man geraid, dus het is mijn ervaring kan voor jullie anders zijn. Je berekening over Will klopt niet btw, Add tanks, Boss tanks, 2 rogues permanent op Boss etc.

Ik snap wel wat je bedoelt ben het er alleen niet mee eens ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Laatst online: 23:42
Mektheb schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 12:02:
[...]

En dan nu nog legendary's mogelijk maken voor using !

Dan heb ik eindelijk rede om de andere ook te farmen :D
En dat gaan ze dus niet doen. Blizzard wil dat Legendary's uniek blijven.
Maar het toch toestaan en er een tranmog cooldown opzetten zou ik dan wel weer zien zitten. Bijv. dat je het wapen maar een x aantal dagen kan laten transmoggen en dat dan de 'magie' die het transmoggen mogelijk maakt vervalt en je wapen weer terug veranderd. En dat je vervolgens je legendary een maand of 2 maanden niet kan gebruiken voor transmog.

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renquin
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-09-2024
Wat een heerlijke discussies weer over 10vs25man raiden.
De enige echte raids zijn nog steeds de 40mans. Alles hieronder is kinderspel
[/ongenuanceerd]

Verder maakt het niet uit met hoeveel man je raid, zolang iedereen maar weet wattie moet doen en dit ook echt doet.

Want a cookie?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Zeror schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 12:09:
[...]

Maar het toch toestaan en er een tranmog cooldown opzetten zou ik dan wel weer zien zitten. Bijv. dat je het wapen maar een x aantal dagen kan laten transmoggen en dat dan de 'magie' die het transmoggen mogelijk maakt vervalt en je wapen weer terug veranderd. En dat je vervolgens je legendary een maand of 2 maanden niet kan gebruiken voor transmog.
Mensen die een legendary hebben zouden deze ook moeten kunnen transmoggen, je hebt er toch al voor gewerkt. Haal dan de mogelijkheid weg om ze nu alsnog te halen daar het nu toch "old content" is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Zeror schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 12:09:
[...]

Dat zie ik wel zitten op de manier zoals jij dat voorsteld :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabrac

Sabrac

<SG> Sabrac#2206

Ashrah schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 12:02:
[...]

Ik heb 10 en 25 man geraid, dus het is mijn ervaring kan voor jullie anders zijn. Je berekening over Will klopt niet btw, Add tanks, Boss tanks, 2 rogues permanent op Boss etc.

Ik snap wel wat je bedoelt ben het er alleen niet mee eens ^^
Ik weet dat de berekening niet klopt, het is ook erg recht toe recht aan zonder rekening te houden met de andere boss mechanics ^^.

Heb op m'n healer 2 jaar lang 10 en 25 man geraid tijdens wrath (in de race voor servers firsts) en als healer vondt ik de 10 mans altijd vele stukken lastiger. Als tank merkte ik niet veel verschil en tjah, dit is pas m'n eerste raids dat ik als DPS mee ga, 4 jaar lang alleen maar tank of healer gespeeld, dus veel ervaring als DPS in een 25 man heb ik dus nog niet, de ervaringen zijn in mijn geval dan ook op Ulduar / ToTC hard modes.

Nu kan er in die 2-3 jaar natuurlijk genoeg veranderd zijn, maar zoals Renquinn al aangaf, het maakt in principe ook niet uit hoeveel man je meeneemt, zolang iedereen z'n best doet :). *en voornamelijk, plezier er in heeft*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JimDB
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-06-2023
Wat is het verschil juist tussen Gnomish en Goblin Engineering ?

Ben juist 200 engineering maar weet niet welke te kiezen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
Maakt niet meer uit was alleen iets ten tijde van TBC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EelcoB
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-06 22:23
JimDB schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 14:03:
Wat is het verschil juist tussen Gnomish en Goblin Engineering ?

Ben juist 200 engineering maar weet niet welke te kiezen ...
Gnomish is meer voor gadgets e.d. te maken, Goblin focused meer op "Things that go boom" zoals ze het wel eens gezegd hebben :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EelcoB
Ashrah schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 14:19:
Maakt niet meer uit was alleen iets ten tijde van TBC.
Maakt nog steeds uit, gnomish engineers kunnen geen goblin engineering recipes maken en andersom. Ik heb een hele lijst recepten die ik niet van mn trainer leren kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
EelcoB schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 14:21:
[...]

Maakt nog steeds uit, gnomish engineers kunnen geen goblin engineering recipes maken en andersom. Ik heb een hele lijst recepten die ik niet van mn trainer leren kan
Ja maar die zijn allemaal level 60-70 of niet?

Aah het maakt wel iets uit, je kan namelijk per keuze 3 teleporters maken naar verschillende plaatsen in WoW, maar echt usefull items zijn er niet meer.

Goblin Engineer

Gnomisch Engineer

[ Voor 31% gewijzigd door Ashrah op 04-12-2012 14:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EelcoB
Ashrah schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 14:24:
[...]

Ja maar die zijn allemaal level 60-70 of niet?
Mijn char zit op lvl 80, en heeft max engineering @ 600, dus ik zou alle recepten moeten kunnen leren, er zit dus nog steeds verschil in, ben nu bezig op een 2e char een goblin engineer te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
EelcoB schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 14:30:
[...]

Mijn char zit op lvl 80, en heeft max engineering @ 600, dus ik zou alle recepten moeten kunnen leren, er zit dus nog steeds verschil in, ben nu bezig op een 2e char een goblin engineer te maken.
Ja maar je kiest een specialisatie, dat betekend dat je 1 serie items kan maken en de andere niet, maar al die items zijn irrelevant. Er zijn geen max level items die bruikbaar zijn dus het maakt niks uit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Wat zou het kosten om mijn blacksmithing naar 600 te brengen vanaf 0? Ik weet dat prijzen fluctueren maar een schatting?

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
[...]

*steekt tong uit*

Die hard 10 man raiding in TBC, daar kan ik me echt weining bij voorstellen met alleen Karazhan en Zul'aman, dan heb je toch echt een boel gemist als je in TBC al alleen 10's speelde ;)

Dat 10 mans makkelijker ligt denk ik ook aan de ervaring, iemand die in TBC 25/10's deed, in Wrath 25's en 10's en in Cata/MoP 25's gebleven is zal altijd het idee hebben dat 10's makkelijker zijn, daar dit in TBC/Wrath ook zo was qua tuning in het algemeen, met een paar echte fails op HM gebied, denk bijv aan Sarth3D zerg in 10 man, terwijl dat in 25 man echt niet mogelijk was toen het progress was, of bijv Frya zerg 10 man HM waarbij alle mechanics te niet werden gedaan (wel gehotfixed later btw) . Pas in Cata is blizz begonnen met zoveel mogelijk gelijk tunen van de bosses, met wisselend succes vind ik overigens.

Zelf ben ik van mening dat blizz met 10's in cata en mop leuke stappen heeft gemaakt, en het wel echt een format heeft gemaakt dat er tot doet, ipv iets dat je deed in extra tijd om loot gaps op te vullen. Wel vind ik dat 10's gewoon minder "epic" is dat 25 man, maar datzelfde vond ik ook toen de stap van 40 naar 25 werd gemaakt. De keuze voor 10 of 25 is nu gewoon te makkelijk, daar 10's in alle management opzichten gewoon zwaar in het voordeel is (minder recruitement nodig, minder "gezeur" van members, kleiner management mogelijk, veelal geen DKP of andere loot distrtibutie systemen maar gewoon rollen etc). Hoe het echter te fixen is zonder een shitstorm te krijgen van mensen die zich dan "gedwongen" voelt om 25's te raiden vanwege betere/meer loot opties geen idee.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

Ashrah schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 08:34:
[...]

Wij gisteren ook, verschil is dat wij de rages gewoon per 4 doen. Alle Rages tegelijk down krijgen blijkt voor sommige mensen toch erg lastig te zijn (single target tunnelvisie) waardoor ik regelmatig maar 3 van de 4 sparks kon pakken voordat mijn deterrance verliep.

Kreeg gisteren ook wederom commentaar dat mijn dps te laag is t.o.v. de andere hunter ... weinig aan te doen met een LFR Will Boog tegen een Normal Lei Shi gun met Sha-gem en een ilvl verschil van 10+ punten.......
Wij zaten ook te denken om rages per 4 te doen, maar dan heb je niet genoeg tijd om de strengths/courages/bosses te dps-en. Dit is voor ons beter kwa dps ieder geval :).

En boomkin is erg zwak kwa AOE op de rages dus erg frustrerend voor mij. Hurricane/starfall is het enige wat ik kan doen. Mushrooms zijn te zwak op het moment. Het nadeel van het CC-en van de adds is dat ik geen starfall kan gebruiken totdat we de rages AOE-en :(. Daar gaat 25% van mijn dmg...

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ashrah
20/40 man in Vanilla, 25 man TBC, 10/25 in Wotlk, 25 sindsdien.

Wij hebben op de Rages mainly 2 Masterfrost DK's en 2 SV hunters (mage voor extra CC), Gorefiends Grip > Binding shot > Ring of frost en nuke, iedereen helpt op dat moment om de rages af te maken.

Als de Rages dood zijn soaked de Hunter (Deterrance) met een SP (dispersion) als backup, Strenght nuke je tussed de Rages door, Paladins en Monks soaken die Spark.

Courage is main dps voor de rest van de raid (buiten hunter/dk) en Rogues soaken die Spark. De Strenght tanks zijn Ret Paladins in prot spec zodat de courages altijd hen targeten en niet de MT's op de bosses.

30% best try gisteravond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Gister trouwens ook eens bezig geweest in de Brawler Guild. Leuke opzet al duurt het wel lang tussen de gevechten. Tevens is het t/m de laatste boss van Rank 4 niet heel erg lastig.

In totaal 2x dood gegaan op de bosses voor de laatste boss van Rank 4, waarvan 1x omdat ik ivm de Queue tijden even alt tabbed was en ineens hoorde dat ik aan het vechten was op de headset. De laatste rank 4 boss nog 2x geprobeerd maar daar had ik de concentratie niet meer voor om uit de electische shit op de vloer te blijven.

Wel heb ik het idee dat het DPS only is, healers heb ik helemaal niet gezien, en tanks komen wel erg vaak in de problemen met de enrage timers op de bosses, net als DPS in greens/cheap blue's (mogelijk healers met een niet optimale DPS set).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Dennism schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:04:
Gister trouwens ook eens bezig geweest in de Brawler Guild. Leuke opzet al duurt het wel lang tussen de gevechten. Tevens is het t/m de laatste boss van Rank 4 niet heel erg lastig.

In totaal 2x dood gegaan op de bosses voor de laatste boss van Rank 4, waarvan 1x omdat ik ivm de Queue tijden even alt tabbed was en ineens hoorde dat ik aan het vechten was op de headset. De laatste rank 4 boss nog 2x geprobeerd maar daar had ik de concentratie niet meer voor om uit de electische shit op de vloer te blijven.

Wel heb ik het idee dat het DPS only is, healers heb ik helemaal niet gezien, en tanks komen wel erg vaak in de problemen met de enrage timers op de bosses, net als DPS in greens/cheap blue's (mogelijk healers met een niet optimale DPS set).
Wat kost zo'n invitation? :D ik wil ook wel eens kijken!

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
ik had em voor 40k op de BMAH, maar heb al gezien dat ze op mijn oude low pop server voor ongeveer 20k gaan, is dus per server verschillend, je kan de invitation ook farmen op de nieuwe rares in de horde/ally base in kraserang, wel maar 2% drop rate, dus geluk nodig, of verwacht daar wat tijd te besteden vooral omdat deze rares w.s. veel gefarmed worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-06 22:31

MetalPool

Boe!

Guys,

Ik zit een beetje met een mage probleem.
Mijn mage is firespec en ik krijg mijn dps maar niet omhoog zoals ik zou willen.
Ik heb al meerdere filmpjes op youtube geraadpleegt maar ieder filmpje zegt weer iets anders :S
Mijn vraag is wat is nou de beste spec om PVE single target een dps te knallen waar je U tegen zegt.
Op de dpsmeters zie je firemages vrijwel altijd boven aan de dps lijst staan maar ik kom niet verder dan plek 13 ofzo in een LFR....uiteraard is het aannemelijk om je crit % zo hoog mogelijk te krijgen maar is dat ook echt zo voor een firespec mage? Of is firespec juist helemaal niet meer DE dps topper als voorheen en zal ik toch weer naar arcane moeten switchen....mijn fire-rotation heb ik inmiddels wel goed onder de knie maar crits op bosses zoals Elegon willen maar niet komen en zo heb ik amper kans op heating up....graag wat tips voor een mage om met redelijke gear (ilvl 467) toch wat meer dps te doen dan 31k :S

Games don't make you violent. Lag does! Battlenet: MetalPool#2909

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• temp00
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

temp00

Als het kan ben ik lam

Anoniem: 477565 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 08:30:
[...]

Cap was vroeger ook 4k maar is sinds MoP 3k. Conquest cap is juist vervallen.
[..]
Conquest cap is veranderd. Je kan sinds MoP makkelijker hoger cappen zonder hoge rating nodig te hebben, maar de cap is zeker niet verdwenen. Was het maar zo'n feest :)
Cap dmv Arena=1800
Cap dmv RBG=2200

@hierboven: hoe ziet je rotatie en cd-gebruik eruit?

[ Voor 6% gewijzigd door temp00 op 04-12-2012 15:34 ]

♠ REPLY CODE ALPHA ♠ 5800X, 32GB @ 3600cl16, 980 Pro 2TB, RTX 5070Ti, MPG271QRX OLED @ 360HZ ♠ Overwatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katth
Donnas-A schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:20:
Guys,

Ik zit een beetje met een mage probleem.
Mijn mage is firespec en ik krijg mijn dps maar niet omhoog zoals ik zou willen.
Ik heb al meerdere filmpjes op youtube geraadpleegt maar ieder filmpje zegt weer iets anders :S
Mijn vraag is wat is nou de beste spec om PVE single target een dps te knallen waar je U tegen zegt.
Op de dpsmeters zie je firemages vrijwel altijd boven aan de dps lijst staan maar ik kom niet verder dan plek 13 ofzo in een LFR....uiteraard is het aannemelijk om je crit % zo hoog mogelijk te krijgen maar is dat ook echt zo voor een firespec mage? Of is firespec juist helemaal niet meer DE dps topper als voorheen en zal ik toch weer naar arcane moeten switchen....mijn fire-rotation heb ik inmiddels wel goed onder de knie maar crits op bosses zoals Elegon willen maar niet komen en zo heb ik amper kans op heating up....graag wat tips voor een mage om met redelijke gear (ilvl 467) toch wat meer dps te doen dan 31k :S
Firespec is nog wel de beste manier, alhoewel ze wel een nerf hebben gehad op combustion geloof ik. Naast intell en hitcap is crit de 3e stat waar je voor moet reforgen en gemmen. Gebruik je een reforge addon? ReforgeLite heeft presets met deze prio's en reforged alles voor je.

Wat betreft rotation: Houd je Living Bomb altijd up en gebruik je Glyph of Fire Blast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool

MetalPool

Boe!

Ok dan hou ik het bij Firespec!
Een reforge addon heb ik niet nee....zal vanavond Curse eens even raadplegen.
Wat betreft de stats hou ik dan maar vast aan int>hit>crit>mastery.
Die addon ga ik iig vanavond even porberen :D
Living bomb en Glyph of fireblast heb ik ja....dus ik denk dat het toch niet helemaal lekker zit in mijn stats! Dank je :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skassie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:17
hmr schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 14:37:
Wat zou het kosten om mijn blacksmithing naar 600 te brengen vanaf 0? Ik weet dat prijzen fluctueren maar een schatting?
30K of meer :)

maak niet van jouw verwachting mijn verplichting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
hmr schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 14:37:
http://www.warcraftprofessional.com/

Daar kun je een schatting berekenen adhv wat er op de AH staat.

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skassie
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 00:17
Chester schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:02:
[...]

http://www.warcraftprofessional.com/

Daar kun je een schatting berekenen adhv wat er op de AH staat.
Deze site gaat maar tot lvl 525. Ze lopen een beetje achter met updaten

maak niet van jouw verwachting mijn verplichting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katth
Donnas-A schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:00:
Ok dan hou ik het bij Firespec!
Een reforge addon heb ik niet nee....zal vanavond Curse eens even raadplegen.
Wat betreft de stats hou ik dan maar vast aan int>hit>crit>mastery.
Die addon ga ik iig vanavond even porberen :D
Living bomb en Glyph of fireblast heb ik ja....dus ik denk dat het toch niet helemaal lekker zit in mijn stats! Dank je :-)
Int > hit > crit > haste > mastery

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool

MetalPool

Boe!

Ik zie trouwens net een filmpje van Reforgelite......nooit geweten dat die addon bestond,
Maar damn wat is dat een makkelijke tool zeg! Nog ff werken en dan kan ik het testen /cheer!
En idd ik was haste vergeten :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Donnas-A schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 16:19:
Ik zie trouwens net een filmpje van Reforgelite......nooit geweten dat die addon bestond,
Maar damn wat is dat een makkelijke tool zeg! Nog ff werken en dan kan ik het testen /cheer!
En idd ik was haste vergeten :O
Gebruik ik al sinds de dag hij er is, zo easy :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Ik let alleen wel altijd een beetje op of je niet 200 gold uit moet geven om ergens 0,1% verbetering te krijgen. Dan ga ik toch echt ook op gezond verstand af en voor net iets minder optimaal voor 50 gold bijvoorbeeld. Als je elke paar dagen een upgrade loot (laten we eens positief zijn...) gaat het anders hard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 477565

temp00 schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:26:
[...]

Conquest cap is veranderd. Je kan sinds MoP makkelijker hoger cappen zonder hoge rating nodig te hebben, maar de cap is zeker niet verdwenen. Was het maar zo'n feest :)
Cap dmv Arena=1800
Cap dmv RBG=2200

@hierboven: hoe ziet je rotatie en cd-gebruik eruit?
met cap bedoelde ik hoeveel je maximaal kan vasthouden, niet hoe veel je er kan halen in een week ;) (vandaar dat ik ook referereerde naar valor cap van 3k en niet van 1k)

Ben zelf sinds het weekend rank 7 in de brawler's guild :) Gaat wel vrij rap neer als fire mage. Rank 7 is een stuk lastiger though!

@Donnas-A
Heb je logs? Welke tier 6 talent gebruik je en wat is je uptime daarop?
Voor mijn mage gebruik ik int>hit>crit>haste>mastery. 2 crit is weer > 1 int dus ik gem crit. maar je gem/ench en reforge choices zijn veel minder belangrijk dan de juiste rotation.
Fire is wel recent generfd dus met arcane en frost doe je nu wel vergelijkbare DPS (afhankelijk van fight)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

Dennism schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 14:37:
[...]

Die hard 10 man raiding in TBC, daar kan ik me echt weining bij voorstellen met alleen Karazhan en Zul'aman, dan heb je toch echt een boel gemist als je in TBC al alleen 10's speelde ;)

[..]
Klopt, maar als je door nieuwe recruits gebruikt wordt als gear-opstapje voor andere guilds (letterlijk 10 recruits goed mee laten doen in Kara, om ze vervolgens te zien verdwijnen naar andere, wél 25m raidende guilds) blijft er weinig content over. We hebben ons prima vermaakt met Kara, en ZA was ook belachelijk lastig voor ons, met enkel Kara gear en af en toe een stukje Justice gear. Desalniettemin wel gecleared.

Maar da's meteen een punt waardoor 10m content tot eind WotLK als gemakkelijk werd gezien; iedereen die 25m raidde outgearde de content met 13 ilvls. En dat is significant. Wij deden het als 10m guild dus puur in gear waarvoor het bedoeld was, en dan wordt die content ineens een heel stuk anders. Er werd tijdens WotLK een 10m strict lijst bijgehouden door guildox, met guilds die 10m raidden zonder 25m te puggen en op die manier gear te verzamelen, en daaruit bleek dat de content voor hen toch best een uitdaging was, en lang niet zo gemakkelijk als werd gezegd.

En in Cata bleek pas hoe lastig 10m content was, toen -over de hele tier gezien- 10m heroic moeilijker werd geacht dan 25m. Dat kan tuning zijn geweest, want FL 10m was weer gemakkelijker dan 25m, maar Blizzard heeft vanaf Cata moeite gedaan om de moeilijkheidsgraden gelijk te houden. En dat voelt toch goed, om dan te kunnen zeggen dat je meedoet om server firsts als 10m guild, zonder dat er wordt geschamperd over de eenvoud van die content.

Maar nogmaals, er kán niet objectief worden beoordeeld welke versie moeilijker is. Niemand bevindt zich in een situatie waarin hij beide versies in dezelfde gear, en met dezelfde groep spelers (dus player skill level) tegelijkertijd 10m en 25m content doet.

Het gaat mij erom dat mensen zonder omkijken claimen dat 10m makkelijker is. Er is gewoonweg niemand die dat met 100% zekerheid kan zeggen. En toch gebeurt het. En daar wind ik mij over op :P

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-03 14:06
Gisteren een progress avondje gehad op Wind Lord 10N. In het begin ging het wat minder omdat we tijdelijk maar 9 man hadden maar toch een paar keer voorbij de adds fase gekomen. Het zag er hoopvol uit toen we uiteindelijk met 10 man aan de slag konden. We lopen alleen telkens tegen één specifiek probleem aan, op max recklessness doet die rain of blades aanval gemiddeld zo'n 540k damage over 6 seconden op iedereen (soms ticks van 33.750, meestal 45.000 en af en toe 56.250 bij mensen gezien, heel raar). Door die aanval gaat er te vaak iemand neer en het is niet veilig om te stacken vanwege de (kans op) wind bombs en spinning blades (die overigens ook 200k+ per hit doet).

Wat doen jullie om de laatste fase van Wind Lord te overleven?

Logs: http://www.worldoflogs.com/reports/axyqd943f8jdd88a/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
  • Laatst online: 04-06 14:25
10 Man:

Raid opslitsen in 2 groepen, 1 groep links 1 groep rechts.

Iedere groep heeft 1 healer. Dan wanneer RoB begint stacken ze een beetje dichter bij elkaar om AoE healing wat beter te maken, en een Healing Rain in het midden voor de melee + tank

Wij gebruiken voor RoB ook een cooldown rotation.

Bijvoorbeeld Prayer of Healing, Tranquillity, Vampiric Embrace, Healing Tide Totem

Raid Leader callt bij ons welke persoon wanneer wat moet gebruiken.

Personal DMG reduction cooldowns gewoon zo veel mogelijk gebruiken, en Healthstones helpen ook

[ Voor 9% gewijzigd door Geerrrt op 05-12-2012 10:15 ]

Eury#2434

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool

MetalPool

Boe!

Gisteren de addon Reforge Lite geprobeerd en ik moet zeggen dat het wel een hele fijne addon is!
Scheelt aardig wat tijd en goud om de beste reforge te doen op je items!
Wat alleen wel een probleem blijft is dat mijn fireballs amper critten....en ik had toch gehoopt dat met 11.01% critt mijn fireball iets meer mijn heat up zouden geven....al ligt het ook wel een beetje aan mijn gear ben ik bang. Zit nu op Ilvl469....nog 1 puntje en dan kan ik eindelijk de andere raids doen. Mijn HIT is iig wel omhoog gegaan door de Reforge en die staat nu op 14.57% wat ik al wel een beetje merk gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katth
GeertJam schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:14:
10 Man:

Raid opslitsen in 2 groepen, 1 groep links 1 groep rechts.

Iedere groep heeft 1 healer. Dan wanneer RoB begint stacken ze een beetje dichter bij elkaar om AoE healing wat beter te maken, en een Healing Rain in het midden voor de melee + tank

Wij gebruiken voor RoB ook een cooldown rotation.

Bijvoorbeeld Prayer of Healing, Tranquillity, Vampiric Embrace, Healing Tide Totem

Raid Leader callt bij ons welke persoon wanneer wat moet gebruiken.

Personal DMG reduction cooldowns gewoon zo veel mogelijk gebruiken, en Healthstones helpen ook
Yup, gewoon goed al je cooldowns benutten. Iedereen moet op dat moment ook zoveel mogelijk defensive cooldowns gebruiken. Daarnaast heroism/bloodlust bewaren voor de laatste phase, dan gaat het echt een stuk sneller. De 1e RoB is dan ook veel makkelijker healen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katth
Donnas-A schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:18:
Gisteren de addon Reforge Lite geprobeerd en ik moet zeggen dat het wel een hele fijne addon is!
Scheelt aardig wat tijd en goud om de beste reforge te doen op je items!
Wat alleen wel een probleem blijft is dat mijn fireballs amper critten....en ik had toch gehoopt dat met 11.01% critt mijn fireball iets meer mijn heat up zouden geven....al ligt het ook wel een beetje aan mijn gear ben ik bang. Zit nu op Ilvl469....nog 1 puntje en dan kan ik eindelijk de andere raids doen. Mijn HIT is iig wel omhoog gegaan door de Reforge en die staat nu op 14.57% wat ik al wel een beetje merk gelukkig :)
11% crit is erg weinig, ik zit nu op bijna 28%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Katth schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:22:
[...]

Yup, gewoon goed al je cooldowns benutten. Iedereen moet op dat moment ook zoveel mogelijk defensive cooldowns gebruiken. Daarnaast heroism/bloodlust bewaren voor de laatste phase, dan gaat het echt een stuk sneller. De 1e RoB is dan ook veel makkelijker healen.
Wij hebben gister tijdens onze eerste kill de hero gebruikt op phase 1... verder die windblade is echt heel makkelijk te ontwijken en ook windbombs zouden geen probleem moeten zijn met de hele raid gestacked.. een beetje awareness mag je wel verwachten toch

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katth
hmr schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:24:
[...]

Wij hebben gister tijdens onze eerste kill de hero gebruikt op phase 1... verder die windblade is echt heel makkelijk te ontwijken en ook windbombs zouden geen probleem moeten zijn met de hele raid gestacked.. een beetje awareness mag je wel verwachten toch
Dat is het probleem niet, gaat om Rain of Blades. Persoonlijk vind ik dat heroism in P2 meer voordelen heeft, omdat die phase moeilijker is. Daarnaast is het pakken van Windblade en/of Windbomb gewoon onnodige damage die gehealed moet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joenino
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 03-06 13:03
Katth schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:23:
[...]

11% crit is erg weinig, ik zit nu op bijna 28%.
Idd erg weinig gebruik je wel molten armor en int buff? Dat is al 10% crit....

Ben zelf ook altijd fire spec geweest maar sinds de laatste patch frost aan het proberen. Moet zeggen dat het lekker speelt. Alleen jammer dat mastery niet veel doet voor je behalve je water elemental.

Lian Li OI11 - Ryzen 9 5900x - 32GB DDR 4 - RX6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

Katth schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:28:
[...]

Dat is het probleem niet, gaat om Rain of Blades. Persoonlijk vind ik dat heroism in P2 meer voordelen heeft, omdat die phase moeilijker is. Daarnaast is het pakken van Windblade en/of Windbomb gewoon onnodige damage die gehealed moet worden.
True maar:
Door die aanval gaat er te vaak iemand neer en het is niet veilig om te stacken vanwege de (kans op) wind bombs en spinning blades (die overigens ook 200k+ per hit doet).
Ik had het hier over ;)

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool

MetalPool

Boe!

Joenino schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:29:
[...]

Idd erg weinig gebruik je wel molten armor en int buff? Dat is al 10% crit....

Ben zelf ook altijd fire spec geweest maar sinds de laatste patch frost aan het proberen. Moet zeggen dat het lekker speelt. Alleen jammer dat mastery niet veel doet voor je behalve je water elemental.
Ja uiteraard heb ik mijn buffs aan....ik snap het daarom niet echt!
Enchants (staat los van buffs),potions etc gebruik ik niet...puur omdat ik het unbuffed wil testen.
Moet je nagaan dat Molten armor en Int buff al 10% geven.....wat doe ik dan in hemelsnaam verkeerd :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katth
Donnas-A schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:34:
[...]

Ja uiteraard heb ik mijn buffs aan....ik snap het daarom niet echt!
Enchants (staat los van buffs),potions etc gebruik ik niet...puur omdat ik het unbuffed wil testen.
Moet je nagaan dat Molten armor en Int buff al 10% geven.....wat doe ik dan in hemelsnaam verkeerd :(
Heb je een armory link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetalPool

MetalPool

Boe!

Nou Katth....ik zit net dus op de Armory (mobile) de stats te checken....ik denk dat de stats niet helemaal goed worden weergegeven want ze zijn in maintenance...Link kan ik helaas even niet geven want ik zit op mn werk en daar word de site geblocked....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

[...]

@deTwisj: Heb geen logs van jullie gecheckt, maar Bloodlust tijdens P2 is effectiever, omdat iedereen dan maximaal kan DPSen (movement tijd door wind bombs daargelaten), en je het in feite als healer CD kan gebruiken. RoB komt iedere 45 seconden (waardoor Druids hun Barkskin voor iedere RoB kunnen gebruiken), en je hebt dus 4 CDs nodig voor een 3-minuut rotatie.

Wij poppen Tranq eerst, dan Revive + ToL op de tweede, Pally CDs + BL + VE van SP op de derde en een HotW Tranq op de vierde, om dan weer terug te kunnen vallen op Tranq. Als je een Shaman hebt heb je al twee van de vier noodzakelijke CDs.

--edit: OH! En probeer de adds te killen nadat er een RoB is geweest, niet vlak ervoor :P

Wat betreft de Wind Blade, onze melee heeft er nog wel eens last van dat de Blade ietsje door de boss heen terugkomt, waardoor zij, netjes achter de boss staand, toch de damage pakken. Probeer je melee dus op max hitbox te houden. Maar behalve tank damage is er echt geen drol te healen tijdens P2, dus af en toe een Blade is zo'n ramp niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Blistimo op 05-12-2012 10:53 ]

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hulkie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 20:01
Wij hebben hem gister voor het eerst neergekregen (dat is ook het gevecht waar hmr naar refereerde...) In P2 ging onze paladin healer relatief snel dood, dus onze resto shaman en druid hebben het ge2healed. RoB is tricky (veel healing nodig), maar verder vind ik P2 behoorlijk makkelijk. Wij stacken de ranged dps voor de baas op grote afstand. De melee kan dan aan de andere kant van de baas staan, die worden op deze manier nooit geraakt door de Spinning Blades. Misschien scheelt het :)

De raid was ongeveer het eerste dat ik deed na mijn vakantie. Firemages schijnen hard aangepakt te zijn, ben benieuwd wat de logs vanavond zeggen. We zijn wel een beetje aangepakt, maar niet extreem hard voor mijn gevoel... Na de raid trouwens nog even snel Sha gekilled voor de reset, kreeg mn tierpants met het muntje! ( <-- Happy panda!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xeiji
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01-06 11:12
Ik meende een aantal maanden geleden gelezen te hebben dat je met vrienden (real-id) cross-server raids zou kunnen spelen wat tot toen alleen mogelijk was voor dungeons. Hebben ze dit ook toegepast? Het lijkt mij van wel omdat er nu de raid finder is, maar ik wou het even zeker weten.

Kun je dan alleen via de raid finder samen spelen, moet je in dezelfde battlegroep zitten en/of kan het nu met alles?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erycius
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-03 00:32

Erycius

I came on Eileen.

Hier worden (werden?) pickup raids gespeeld met mensen van verschillende realms, dus ik denk niet dat er veel beperkingen op zitten :)

Bloemen scheiden het gras in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hmr

hmr

hulkie schreef op woensdag 05 december 2012 @ 10:58:
Wij hebben hem gister voor het eerst neergekregen (dat is ook het gevecht waar hmr naar refereerde...) In P2 ging onze paladin healer relatief snel dood, dus onze resto shaman en druid hebben het ge2healed. RoB is tricky (veel healing nodig), maar verder vind ik P2 behoorlijk makkelijk. Wij stacken de ranged dps voor de baas op grote afstand. De melee kan dan aan de andere kant van de baas staan, die worden op deze manier nooit geraakt door de Spinning Blades. Misschien scheelt het :)

De raid was ongeveer het eerste dat ik deed na mijn vakantie. Firemages schijnen hard aangepakt te zijn, ben benieuwd wat de logs vanavond zeggen. We zijn wel een beetje aangepakt, maar niet extreem hard voor mijn gevoel... Na de raid trouwens nog even snel Sha gekilled voor de reset, kreeg mn tierpants met het muntje! ( <-- Happy panda!)
*O* *O* Progress! Was een leuke fight maar inderdaad fase 2 was niet heel moeilijk, die windbombs vallen goed op en windblade herken je na een paar try's wel :D

hmr hmr hmr hmr hmr hmr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBravo
Wij zijn nu 2 avonden bezig geweest met amber-shaper no socks.
In de trant van "meer dps is altijd goed" 2 healen we deze, maar hadden gisteren flink te lijden onder de afwezigheid van onze beste (druid) healer. 2x paladin was verre van ideaal. Paar tries met 3 healers leverde net zoveel extra raiddamage als raidhealing op, dus snel mee gestopt.
Ander probleem: druid tank. Druid tank als construct was een pain in the ass om laag te krijgen (extra armor?) en de self healing bleef als construct ook actief (400k self heal van leader of the pack als ik het me goed herinner). Uit ellende dus maar overgegaan op warrior+monk tank.
Met heel veel pijn en moeite gisteravond na 3 uur op hetzelfde punt aangekomen als we zondag na 1 uur proberen waren: begin P3.

Wel een heerlijk gevecht voor elemental shamans overigens: single target LvB en CL als filler levert flinke damage op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15813

[...]

Als je een priest in je raid hebt deze disc laten gaan.
doordat spirit Shell & rain of blades de zelfde cooldown hebben merk je het niet eens meer. je ziet alleen de disc priest belachelijke hps halen op de meters en kun je het gevecht makkelijk 2 healen.

Lang niet neer gepost hier.
mop gestard als 25 mans raid , al vrij snel 4 hc's neer en toen slack drama enz enz. En nu raiden we 10 man.
typisch dat de enigste andere progress 25 mans guild die meestal net wat beter dan ons was 2 dagen later er mee stopt.
blijft bij ons op de server geen 25 mans guild meer over buiten 1 a 2 casual guilds die nu 1 of 2 bosses neer hebben.

Maar man man wat een verschil als je met 10 goede spelers in een raid zit of met 15 goede en 10 prutsers.

Zijn af deze week weer volle bak hc's aan het doen
met als gevolg dat garalon hc gisteren in 20 pulls dood was. en we nu alweer op 8/16 hc staan.
Weet zeker dat als we nog 25 mans waren we voor garalon zeker 2 avonden nodig hadden en toch mis ik het wel stiekem een beetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Anoniem: 15813 schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:44:Lang niet neer gepost hier.
mop gestard als 25 mans raid , al vrij snel 4 hc's neer en toen slack drama enz enz. En nu raiden we 10 man.
typisch dat de enigste andere progress 25 mans guild die meestal net wat beter dan ons was 2 dagen later er mee stopt.
blijft bij ons op de server geen 25 mans guild meer over buiten 1 a 2 casual guilds die nu 1 of 2 bosses neer hebben.

Maar man man wat een verschil als je met 10 goede spelers in een raid zit of met 15 goede en 10 prutsers.

Zijn af deze week weer volle bak hc's aan het doen
met als gevolg dat garalon hc gisteren in 20 pulls dood was. en we nu alweer op 8/16 hc staan.
Weet zeker dat als we nog 25 mans waren we voor garalon zeker 2 avonden nodig hadden en toch mis ik het wel stiekem een beetje.
Zitten bijna in hetzelfde schuitje :(
Heb sinds Cata al 2 25 mans guilds waar ik in zat ten onder zien gaan. Op mijn eerste server is daar nu ook de laatse 25 mans guild naar 10 gegaan. En op de volgende sever is nog 1 25 mans die met matige progress overeind staat.
Nu in een andere 25 mans guild. Zijn de laatste op de server :'( .
Progress ging goed, redelijk snel 3/16 HC. Hadden 11 healers en 3 tanks bij de start van MoP. Nu nog 4 healers en 1 tank 8)7 . Met Offspecs clearen we wel 5/16 HC maar progress is ver weg. Regelmatig raids (zelfs farm) met 23 mensen. Gelukkig zijn een hoop fights te 4 healen, dus hopelijk met een betrouwbare tank kunnen we binnenkort weer progress boeken. Jammer genoeg is recruitment een erg groot probleem. Je kan de slackers gewoon niet benchen omdat je niemand hebt om ze te replacen |:( . En om 10 man te gaan wil ik gewoon niet.
Hoop dat Blizzard het probleem ziet en 25 mans wat aantrekkelijker gaat maken.

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoeBravo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo

Blistimo

Pestcontrol

JoeBravo schreef op woensdag 05 december 2012 @ 11:31:
Wij zijn nu 2 avonden bezig geweest met amber-shaper no socks.
In de trant van "meer dps is altijd goed" 2 healen we deze, maar hadden gisteren flink te lijden onder de afwezigheid van onze beste (druid) healer. 2x paladin was verre van ideaal. Paar tries met 3 healers leverde net zoveel extra raiddamage als raidhealing op, dus snel mee gestopt.
Ander probleem: druid tank. Druid tank als construct was een pain in the ass om laag te krijgen (extra armor?) en de self healing bleef als construct ook actief (400k self heal van leader of the pack als ik het me goed herinner). Uit ellende dus maar overgegaan op warrior+monk tank.
Met heel veel pijn en moeite gisteravond na 3 uur op hetzelfde punt aangekomen als we zondag na 1 uur proberen waren: begin P3.

Wel een heerlijk gevecht voor elemental shamans overigens: single target LvB en CL als filler levert flinke damage op.
Ik kan aanraden om het met 3 healers te doen. Niet omdat je zoveel healing moet doen, maar om RNG uit te bannen. Wij progressten met 2 healers, en onze eerste kill was zelfs met 2 healers. Maar we hebben ook een aantal wipes gehad omdat we in P2 back to back healers geconstruct kregen. Als er dan even iemand net niet goed weet om te gaan met de verschillende interrupts is het een wipe. Op dezelfde manier kunnen je 2 healers als eerste in P3 worden geconstruct, waardoor je niet genoeg man in leven hebt om de boss te burnen.

Daarnaast komt het overgrote deel van je DPS van de constructs, niet van je DPS.

Je healers kunnen in P1 gewoon meeDPSen, hoe laag hun DPS ook mag liggen, maar er is verder echt weinig te doen. In P2 heb je dan te allen tijde 2 healers beschikbaar, wat met interrupt fails best nodig is. en in P3 heb je ook gegarandeerd 1 healer tot het moment dat het niet meer uitmaakt.

Ik kan helaas niet zien of druid tanks lastig zijn. Wij doen 't met een warrior en een DK, en wij hebben nooit problemen met op tijd DPSen van de constructs, behalve als mensen aan het slacken zijn om max DPS te proberen te doen. Wat, zoals gezegd, nutteloos is, aangezien personal DPS echt geen kont uitmaakt op deze fight. DPS de constructs tot 20%, ga dán weer nadenken over bossDPS.

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IntToStr
Voor de mensen die nog rep aan het sparen zijn: in de DMF staat nu een draaimolen. Draai een paar rondjes mee en je hebt +10% rep voor een uur. Dit geldt ook voor rep bij quests, niet alleen bij mobs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Let er wel op dat die buff weg gaat wanneer je dood gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:57

vhal

ಠ_ಠ

Wel een aardige week zo achter de rug. Windlord nogwattes na 1 raidnight neer en Ambershaper Geen Sok ( ;) ) duurde ook iets van 18 tries ofzo @ 25M normal. Bij Ambershaper Geen Sok kreeg ik even een dejavu met Teron Gorefiend en de bijbehorende ghosts + fails van mensen die niet weten wanneer ze de juiste knoppen moeten indrukken :P. Wel een leuk gevecht overigens.

De laatste baas is dan echt godsgruwelijk saai als een hunter... :z

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katth
Is Professor Putricide niet ook een beetje het zelfde idee? Behalve dat maar 1 iemand het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geerrrt
  • Laatst online: 04-06 14:25
Met Putricide heb je dan wel het geluk dat je van te voren weet wie het is, bij Ambershaper kan in phase 2 & 3 iedereen het worden, waardoor het lang kan duren voordat iedereen het doorheeft

Eury#2434

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.