Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betreft Lewa OS en de vertaling naar het Nederlands van JDStar.

Ik heb het systeem rond de 85% vertaald, daardoor het klopt dat nog niet alles vertaald is. Ik heb wat belangrijke aanpassingen gemaakt, deze is verwerkt in de nieuwe geupdate Rom van JDStar, iedereen is ook welkom om de overig 15% te vertalen (komt op 2500 onderdelen neer)

Ik zal verder ook nog werken aan correcties en de vertaling :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp024
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 16:02:
Betreft Lewa OS en de vertaling naar het Nederlands van JDStar.

Ik heb het systeem rond de 85% vertaald, daardoor het klopt dat nog niet alles vertaald is. Ik heb wat belangrijke aanpassingen gemaakt, deze is verwerkt in de nieuwe geupdate Rom van JDStar, iedereen is ook welkom om de overig 15% te vertalen (komt op 2500 onderdelen neer)

Ik zal verder ook nog werken aan correcties en de vertaling :*)
Ik ben ook bezig met vertalen en verbeteren, het schiet al wel op.
Vele handen maken licht werk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timmie897 schreef op zaterdag 09 maart 2013 @ 18:32:
[...]

Ik ben ook bezig met vertalen en verbeteren, het schiet al wel op.
Vele handen maken licht werk :)
Zojuist Lewa file manager voledig vertaald en en begin gemaakt een de guide. Moeten wel een einde komen denk voordat er een nieuwe update uitkomt.

Alleen de datum aanduiding voor het lockscreen kan ik nergens terug vinden. Hier staat helaas nog wat chinese zooi tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 10 maart 2013 @ 09:21:
[...]

Zojuist Lewa file manager voledig vertaald en en begin gemaakt een de guide. Moeten wel een einde komen denk voordat er een nieuwe update uitkomt.

Alleen de datum aanduiding voor het lockscreen kan ik nergens terug vinden. Hier staat helaas nog wat chinese zooi tussen
Dat laatste is ook opgelost. De eerdere rom van jdstar met darover het language pack;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

heb hier een jiayu g3 sinds 3 weken,

maar heb sinds gisteren het probleem dat de menu,home en terug toets het niet doen.

Gisteren alles gereset en werkte nog niet. Toen ik telefoon aan pc legde deden de toetsen het weer.

Nu vandaag weer het probleem alleen nu helpt de oplossing niet. Lampjes branden er wel van tijdens pincode etc ingeven.

Ligt dit aan de rom of toch hardware??

BTW standaard rom er op staan nog

android 4.0.4 staat er op
build-nummer 20121129-082828

update 2:

Momenteel uit zichzelf doet ie het wel weer (liep even vast en toen deed ie het, heeft 2.5uur geduurd voordat ie het dus weer deed).. vertrouw het niet helemaal. Iemand suggesties waardit aan kan liggen?

Voor zekerheid button savior er opgezet, maar niet al die functies werken met deze android (home knop wel gelukkig)

Update 3:
Doet het na 5 minuten weer niet, lijkt me echt software fout te zijn.....

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2013 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:32
Dit lijkt me een appje die gekke dingen doet. Over de standaard ROM is dit nog niet eerder gemeld (en ook niet over andere ROMs overigens).
Backupje maken met Titanium en eens een verse installatie doen?
(met cwm alles wipen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Smobbo schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 14:17:
Dit lijkt me een appje die gekke dingen doet. Over de standaard ROM is dit nog niet eerder gemeld (en ook niet over andere ROMs overigens).
Backupje maken met Titanium en eens een verse installatie doen?
(met cwm alles wipen)
Typen bij whatsapp reageert toetsenbord ook heel traag nu.

Ik ben nu back-up aan het maken.

Zou je me exact kunnen vertellen hoe dat andere in z'n werk gaat.

met vriendelijke groet,

Jasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 20:33
Ik heb ook wel eens dat het typen raar is, geen idee wat dat is. Het typen is traag, de cursor blijft helemaal vooraan staan maar letters komen er wel bij.

Dat laatste gaat over de app titanium back up, waarbij je apps + data kan opslaan op je SD. Vervolgens met clockwork recovery mod alles wipen. Ik vraag me af of je dat wel hebt aangezien je het niet herkent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand trouwens wanneer de "officiele" rom uitkomt van JB voor de G3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 23:26:
Weet iemand trouwens wanneer de "officiele" rom uitkomt van JB voor de G3?
Ja alleen Jiayu weet dat helaas, kijk elke week wel een keer op het Jiayu forum maar geen nieuwe updates aldaar. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joris1989 schreef op dinsdag 12 maart 2013 @ 21:06:
Ik heb ook wel eens dat het typen raar is, geen idee wat dat is. Het typen is traag, de cursor blijft helemaal vooraan staan maar letters komen er wel bij.

Dat laatste gaat over de app titanium back up, waarbij je apps + data kan opslaan op je SD. Vervolgens met clockwork recovery mod alles wipen. Ik vraag me af of je dat wel hebt aangezien je het niet herkent.
Heb gisteren back-up etc gedaan. Clockmode werkt niet, want dan ben ik de hardware toetsen nodig om erin te komen en die werk(t)en niet.

Gisterenavond telefoon aan de lader en toetsen deden het weer.
Hele dag geen probleem gehad tot nu net weer (batterij 73%, was gisteren ook in die buurt dat het mis ging)
Als toetsen het nu weer een keer gaan doen zal ik meteen andere rom eropzetten en kijken of dat helpt..
Want lijkt op deze manier geen hardwarefout, maar puur software. Rare blijft wel dat ik er ,tot het probleem zich voordeed, geen wijzigingen aan had gedaan toen het de eerste keer niet meer werkte..

Mal kloten dit zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inmiddels gelukt om ander Rom erop tezetten doormiddel van de Uncle ding.

Heb nu de jelly bean erop.

Kijken of alles het nu wel blijft doen.... Anders backup er weer opzetten en terugsturen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand de Lewa rom van JDstar geïnstalleerd via CWM? Ik krijg namelijk buildprop errors (status 7) waardoor de installatie wordt afgebroken... Andere roms zijn wel te installeren via CWM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan lewa os alleen installeren via lewa recovery

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2162425

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx, ik was niet zeker want zijn zin "I have LewaRecovery-2.0EN but CWM it should be installed" begreep ik niet goed :D De Lewa versie van de Gthrill rom op XDA lukte wel via CWM dus ik begreep het niet helemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Volgens mij kan je wel Lewa OS installeren met CWM. De handelingen zijn hetzelfde (boot in recovery, zipje in root van SD-kaart zoeken en installeren), toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mollleman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 22:27
Hoe kan ik nu precies met die MobileUncle tools de Beta Android 4.1 ROM van 16-01-2013 installeren? In de TS staat wel uitgelegd hoe je dit moet doen met ClockWorkMod maar dat krijg ik niet geinstalleerd. Voor de duidelijkheid: mijn telefoon heeft root access en MobileUncle tools geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb deze fix geinstalleerd terwijl ik gebruik maak van Exchange adresboek. Na updaten van de rom werkte een hoop nummer ID's niet meer. Nu naar update helemaal geen ID meer. Heb alle contacten al leeg gegooid en opnieuw erin gezet maar geen enkel caller ID meer.

Kan ik op de een of andere manier de fix aanpassen en het weer terug zetten zoals het was? Zo ja, hoe?
Of heeft iemand een andere oplossing. Wil eigenlijk niet weer opnieuw flashen...

PS: ik heb AL mijn nummers met +31 er voor in het adresboek.
Verwijderd schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 12:58:
[...]

Caller ID FIx voor G3 JB voor degene die hier wel problemen mee hebben:

http://www.multiupload.nl/HC8JR6M9Z6

How to:

- zet deze zip op je SD-kaart
- start op in CWM recovery
- Kies install zip en dan van SD
- open de zip
- je ziet nu dat deze geïnstalleerd wordt
- reboot je telefoon.

Mocht je CID hierna nog niet werken dan moet je je contacten-opslag leeggooien (let op je contacten worden gewist)

Hierna je contacten weer terug zetten, hierna zal de fix werken en zie je de Caller ID wel.

Wat doet deze fix:

de fix bestaat uit framework.odex welke is aangepast om maar 7 cijfers te vergelijken met de contacten database i.p.v. 11 cijfers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-09 16:24
mollleman schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 14:43:
Hoe kan ik nu precies met die MobileUncle tools de Beta Android 4.1 ROM van 16-01-2013 installeren? In de TS staat wel uitgelegd hoe je dit moet doen met ClockWorkMod maar dat krijg ik niet geinstalleerd. Voor de duidelijkheid: mijn telefoon heeft root access en MobileUncle tools geinstalleerd.
Ik heb het zo gedaan:

Ik heb gisteren de officiele JB beta ROM geinstalleerd. Ik had echter nog geen CWM dus daar moest ik eerst mee aan de slag. De manier beschreven door Badaa in de OP had voor mij geen effect, ook ik bleef de rode lijn houden. Uiteindelijk heeft het combineren van verschillende tips in de OP mij geholpen:

1. Root dmv script (CLB in "[JiaYu G3] Rooten & Custom ROM's")
2. recovery.cwm op de SD kaart geplaatst
3. update.zip (JB) op SD kaart.
4. Via MobileUncle de recovery geflasht naar CWM.
5. Geboot in CWM, gekozen voor update.zip (JB)
6. Werkend!

Ik had nog wel wat probleempjes met het terugzetten van mijn Titanium Backup. Bleek dat mijn LBE privacy guard direct na het starten ervoor zorgde dat m'n telefoon ging herstarten. Deze is er nu af en alles werkt prima!
Zo installeer je dus CWM via Mobile Uncle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
mollleman schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 14:43:
Voorbereiding:
Download de bestanden uit de TS onder het kopje 'Hoe de ClockWorkMod-recovery te installeren' en in dat .rar bestand zit (volgens mij) een cwm.img of cwm.zip bestand. (iets met cmw-eng ofzo?). Plaats die in de hoofdmap (ofwel Root) van je SD kaart.

Download uit de TS de beta rom met ofwel SuperSU of SuperUser. Dat is een zipbestand met daarin een 'update.zip'. Verplaats die (de update.zip) naar je SD-kaart (de hoofdmap ofwel 'root').

Uitvoering:
Vervolgens op je telefoon naar MobileUncle gaan en kiezen voor 'Recovery Update', dit doe je om de standaard android recovery te vervangen door de CWM recovery. Je komt dan in een heel basic menu waarin je de CWM kan update. (bediening van de standaard recovery: Home is menu, Volume- is stapje omlaag, Menu is bevestigen).

Als je dit gedaan hebt heb je nu CWM op je telefoon staan (ja dit is veeeel makkelijker dan de omschrijving in TS).

Vervolgens ga je weer naar MobileUncle kies je voor 'Into Recovery Mode', hiermee herstart je in CWM recovery mode. (bediening in CWM recovery: Volume- is stapje omlaag, Volume+ is stapje omhoog, Powerbutton is bevestigen)

Hierin kies je eerst voor Backup en dan maak je een nandroid backup (voor het geval je terug wilt naar je huidige installatie!).
Vervolgens kies je voor 'install zip from sdcard' en vervolgens kies je 'apply /sdcard/update.zip' om de rom te installeren (of zoek je zelf naar een zipje als je hem anders genoemd hebt).

Vervolgens nog even je data en dalvik wipen om echt schoon te beginnen!

Het lijken toch een redelijk aantal stappen, maar het is verrassend simpel ;)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Phreak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-12-2021
mpx200_05 schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 21:30:

Of ik dwars door Parijs durf te navigeren weet ik nog niet, maar zoals eerder gemeld werkt de Jiayu G3 ook in combinatie met mijn Adapt bluetooth ontvanger.
Ben zelf in het bezit van een Holux M-1000 externe GPS ontvanger en gebruik Bluetooth GPS voor de verbinding tussen Jiayu G3 en deze ontvanger. Ik raak vaak de verbinding kwijt met mijn externe GPS en moet deze dan stoppen en starten. Heb jij hier geen rpoblemen mee? Op welke versies zit je?

Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 07:06
Le_Phreak schreef op zondag 17 maart 2013 @ 12:12:
[...]

Ben zelf in het bezit van een Holux M-1000 externe GPS ontvanger en gebruik Bluetooth GPS voor de verbinding tussen Jiayu G3 en deze ontvanger. Ik raak vaak de verbinding kwijt met mijn externe GPS en moet deze dan stoppen en starten. Heb jij hier geen rpoblemen mee? Op welke versies zit je?

Groet,
Sinds er een bluetooth autoradio concurrerend aanwezig is gaat het verbinden niet altijd gemakkelijk, maar eenmaal verbinding heb ik geen last van weg vallende verbindingen.
Ik draai de 2911 stock rom met root icm sygic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Le_Phreak
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-12-2021
mpx200_05 schreef op zondag 17 maart 2013 @ 16:53:
[...]

Sinds er een bluetooth autoradio concurrerend aanwezig is gaat het verbinden niet altijd gemakkelijk, maar eenmaal verbinding heb ik geen last van weg vallende verbindingen.
Ik draai de 2911 stock rom met root icm sygic.
Kan Sygic rechtstreeks met je External GPS praten of heb je hiervoor een App nodig ala Bluetooth GPS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denemio
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-08 00:14

denemio

derpdennis

Deze rom, heeft geen last van die 15% battery drain

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:41
denemio schreef op zondag 17 maart 2013 @ 20:36:
Deze rom, heeft geen last van die 15% battery drain
Als ik het goed begrijp was dit probleem sowieso opgelost sinds de 29/11 rom. Maar dit is dus een vrijwel-stock 4.1 rom? Dan wil ik em wel proberen. Jammer van het "You must be logged for ROM download"...

Edit 1:http://bugmenot.com/view/needrom.com ;)

Edit 2: ik heb de rom net gedownload en geinstalleerd. Werkt op het eerste gezicht prima, maar komt zonder gapps en nederlands. Wel Engels, Chinees en Roemeens...

[ Voor 20% gewijzigd door Peetz0r op 17-03-2013 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denemio

denemio

derpdennis

P.E.T.E.R. schreef op zondag 17 maart 2013 @ 21:45:
[...]

Als ik het goed begrijp was dit probleem sowieso opgelost sinds de 29/11 rom. Maar dit is dus een vrijwel-stock 4.1 rom? Dan wil ik em wel proberen. Jammer van het "You must be logged for ROM download"...

De beta jiayu 4.1 rom heeft die bug. Hij is redelijk stock, alleen market werkt niet. die moete je ff flashen met een zip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
denemio schreef op zondag 17 maart 2013 @ 23:27:
[...]

De beta jiayu 4.1 rom heeft die bug. Hij is redelijk stock, alleen market werkt niet. die moete je ff flashen met een zip.
Ik heb inmiddels gapps eroverheemn geflasht, en dat werkt, maar ik kom er net achter dat de stock muziekspeler ontbreekt. Dat is wel een probleempje vind ik... De Music.apk van de jiayu beta rom erin zetten werkt helaas ook niet. Verder komt de zaklamp uit die rom van Lewa, en is ook niet stock.

Verder is het een prima rom, en ga ik em eens een tijdje gebruiken :)

Edit: de gapps zijn wel aanwezig, maar dat betekent nog niet dat alles werkt. Ik krijg de volgende hele mooie error als ik Gmail start: java.lang.SecurityException: Permission Denial: opening provider com.google.android.gsf.gservices.GservicesProvider from ProcessRecord{42953b80 6697:com.google.android.gm/u0a18} (pid=6697, uid=10018) requires com.google.android.providers.gsf.permission.READ_GSERVICES or com.google.android.providers.gsf.permission.WRITE_GSERVICES. Dus er gaat iets goed mis met de permissies van de gapps. Vreemd... Naja, ik wacht de volgende poging tot een 4.1 (of 4.2?) rom wel af. Terug naar 4.0.4 dan maar :(

[ Voor 34% gewijzigd door Peetz0r op 18-03-2013 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denemio

denemio

derpdennis

P.E.T.E.R. schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:39:
[...]

Ik heb inmiddels gapps eroverheemn geflasht, en dat werkt, maar ik kom er net achter dat de stock muziekspeler ontbreekt. Dat is wel een probleempje vind ik... De Music.apk van de jiayu beta rom erin zetten werkt helaas ook niet. Verder komt de zaklamp uit die rom van Lewa, en is ook niet stock.

Verder is het een prima rom, en ga ik em eens een tijdje gebruiken :)

Edit: de gapps zijn wel aanwezig, maar dat betekent nog niet dat alles werkt. Ik krijg de volgende hele mooie error als ik Gmail start: java.lang.SecurityException: Permission Denial: opening provider com.google.android.gsf.gservices.GservicesProvider from ProcessRecord{42953b80 6697:com.google.android.gm/u0a18} (pid=6697, uid=10018) requires com.google.android.providers.gsf.permission.READ_GSERVICES or com.google.android.providers.gsf.permission.WRITE_GSERVICES. Dus er gaat iets goed mis met de permissies van de gapps. Vreemd... Naja, ik wacht de volgende poging tot een 4.1 (of 4.2?) rom wel af. Terug naar 4.0.4 dan maar :(
Ik denk dat die Gmail error komt door de geflashde gapps van jou. Ik heb geen problemen met mijn gmail. (gedownload uit de play store)

Hier (chinees) staat trouwens een CyanogenMod 10. Deze heb ik nog niet getest, maar CM is wel leuk toch?
En hier zit er ook engels bij in. Iemand zin om deze uit te testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
Language support: Only chinese

Wel mooi dat er cm10 is, toch benieuwd hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen, mijn pogingen lukten niet..

[ Voor 8% gewijzigd door dutchgio op 18-03-2013 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denemio

denemio

derpdennis

dutchgio schreef op maandag 18 maart 2013 @ 16:34:
[...]

Language support: Only chinese

Wel mooi dat er cm10 is, toch benieuwd hoe ze dat voor elkaar hebben gekregen, mijn pogingen lukten niet..
Vandaar dus ook die tweede link die je waarschijnlijk niet gezien hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 20:33
Ik hoop dat het een fatsoenlijke ROM is, dan ben ik zo om :) Ik kijk nog even de kat uit de boom.

[ Voor 23% gewijzigd door Eypo op 18-03-2013 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
denemio schreef op maandag 18 maart 2013 @ 18:56:
[...]

Vandaar dus ook die tweede link die je waarschijnlijk niet gezien hebt.
Doe ziet er mooi uit, gebaseerd op die eerste, met wat optimalisaties en ingeschakelde talen.
Porten naar andere mt6577 devices zou vanaf nu erg makkelijk moeten zijn. Andere talen, waaronder nederlands, kunnen worden gehaald uit een cyanogenmod build van bijvoorbeeld de galaxy S3, waarmee ongeveer 95% van de taal dan overeenkomt, omdat cyanogenmod hetzelfde is.
Het enige wat nodig is is iemand die alle apk's decompileerd en de mapjes met talen toevoegt.
Misschien is het zelfs mogelijk om alle apk's van de S3 over te nemen, het is tenslotte cyanogen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serkoon
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

serkoon

mekker.

Die CM10, is dat wel echt CM10 of hebben ze een kernel van de Jiayu beta-rom gepakt met libraries en modules e.d. en alleen wat wijzigingen in userland gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
serkoon schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 12:35:
Die CM10, is dat wel echt CM10 of hebben ze een kernel van de Jiayu beta-rom gepakt met libraries en modules e.d. en alleen wat wijzigingen in userland gedaan?
Het is cm10, maar niet gebuild vanaf source.
Normaal heeft cm al init.d support, ge-zipaligned, etc, dit heeft de developer handmatig gedaan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serkoon
  • Niet online

serkoon

mekker.

dutchgio schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 14:24:
[...]
Het is cm10, maar niet gebuild vanaf source.
Normaal heeft cm al init.d support, ge-zipaligned, etc, dit heeft de developer handmatig gedaan..
Dus het heeft wel allerlei performance- en feature-voordelen, maar ik hoef niet te verwachten dat mogelijke kernelbugs of hardware-issues hiermee opgelost zullen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dgelling
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 02-12-2021
Ik heb een G3 ontvangen, en wil deze graag rooten. Volgens mij gebruikt iedereen het script van Bin4ry, maar dit is een batch-script. Weet iemand of dit ook vanaf linux te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
dgelling schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:25:
Ik heb een G3 ontvangen, en wil deze graag rooten. Volgens mij gebruikt iedereen het script van Bin4ry, maar dit is een batch-script. Weet iemand of dit ook vanaf linux te doen is?
Er zit ook een shellscript in voor bash, hiermee heb ik mijn G3 geroot vanaf een linux-machine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dgelling
P.E.T.E.R. schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 15:37:
[...]

Er zit ook een shellscript in voor bash, hiermee heb ik mijn G3 geroot vanaf een linux-machine.
Ik zie enkel RunMe.bat en de 2 subfolders, maar geen shellscript dat hetzelfde doet als RunMe.bat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
Hmm, in mijn Root_with_Restore_by_Bin4ry_v18.7z zit wel een RunMe.sh

Heb je wel de juiste/laatste versie geplukt van xda?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dgelling
hmm ik heb v21... misschien dat dat het probleem is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
dgelling schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 16:04:
hmm ik heb v21... misschien dat dat het probleem is
Misschien heb je hier iets aan: http://paste2.org/p/3218555

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist de ROM van de onderste link geïnstalleerd. Ik heb net als iemand anders in dat xda-topic een probleem met de front camera die een veel te donker beeld met ruis geeft. De camera aan de achterzijde is niet donker maar geeft bij mij wel veel ruis met zowel de bijgeleverde als een andere camera-app. Verder lijkt alles gewoon te werken. De gps heb ik niet geprobeerd, maar die werkte bij mij niet in de officiële 4.0 en 4.1 beta. Ik denk dat ik toch weer terug ga naar de 4.1 beta vanwege de cameraproblemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Verwijderd schreef op dinsdag 19 maart 2013 @ 18:47:
[...]

Ik heb zojuist de ROM van de onderste link geïnstalleerd. Ik heb net als iemand anders in dat xda-topic een probleem met de front camera die een veel te donker beeld met ruis geeft. De camera aan de achterzijde is niet donker maar geeft bij mij wel veel ruis met zowel de bijgeleverde als een andere camera-app. Verder lijkt alles gewoon te werken. De gps heb ik niet geprobeerd, maar die werkte bij mij niet in de officiële 4.0 en 4.1 beta. Ik denk dat ik toch weer terug ga naar de 4.1 beta vanwege de cameraproblemen.
Je kunt ook de camera app van de beta gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dgelling
Bedankt, kwam er iets verder mee, maar leek erop dat mijn kernel de juiste drivers niet had. Heb de windows pc van een vriend gebruikt, werkt nu goed.

Nou wilde ik de gps testen (was er al niet te optimistisch over), maar ik krijg buiten, met bewolking niet eens 1 satelliet in beeld. Zou mijn hardware misschien kapot zijn?

edit:
ik heb a-gps en epo hierbij aanstaan trouwens, en mobile uncle gebruikt om gps te 'verbeteren'..

[ Voor 9% gewijzigd door dgelling op 20-03-2013 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matuna
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 15:39
Tweakers, op dit moment krijg ik met geen mogelijkheid een GPS te pakken. Hbe mijn gps.conf bestand al aangepast naar europe.pool en naar be.pool al de apps GPS Status en Root Tweakers brengen voorlopig niets op. Ik draait Android 4.1 Beta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 12:51
Matuna schreef op donderdag 21 maart 2013 @ 17:21:
Tweakers, op dit moment krijg ik met geen mogelijkheid een GPS te pakken. Hbe mijn gps.conf bestand al aangepast naar europe.pool en naar be.pool al de apps GPS Status en Root Tweakers brengen voorlopig niets op. Ik draait Android 4.1 Beta
Dat was voor mij de hoofdreden om dit toestel te vervangen voor een andere..
Zat constant te emmeren met GPS..heb zowat elke ROM gehad..Midden op de snelweg kwam de melding
"over zoveel meter 2e links.." LoL
Of het duurder 10 km voordat het hij een fix kreeg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denemio

denemio

derpdennis

Vreemd dat jullie zo veel problemen met gps hebben, mijne doet het prima. gps.conf gedownload via 'Pimp my rom'

Deed het goed op 4.0.4, 4.1.2 beta en ook op de cyanogenmod die ik nu draai

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 12:51
denemio schreef op vrijdag 22 maart 2013 @ 10:43:
Vreemd dat jullie zo veel problemen met gps hebben, mijne doet het prima. gps.conf gedownload via 'Pimp my rom'

Deed het goed op 4.0.4, 4.1.2 beta en ook op de cyanogenmod die ik nu draai
Die had ik ook geprobeerd maar geen succes..en als ie het wel deed viel die geregeld weer uit..
Zeker een slechte batch phones..
Met mijn huidige (Huawei Honor 2 (U9508) heb ik totaal geen probleem met dezelfde sygic software..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert.St
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-09 16:29
Bij de eerste twee roms die ik had geïnstalleerd, had ik geen gps ontvangst. Bij deze twee roms had ik eenzelfde radio versie.

Ik heb nu de rom 4.1.2 die Denemio hierboven linkt, geïnstalleerd. Hierbij is de radio versie ook aangepast naar MAUI.11AMD.W12.22.SP.V21.P1, 2012/12/17. Ik heb een gps fix na enkele seconden, zelfs binnen op enkele meters van ramen.

Met deze radio versie heb ik ook veel minder problemen met het gelijktijdig gebruik van bluetooth en wifi. Vroeger moest ik wifi uitzetten als ik wou bellen met mijn bluetooth oortje, nu kan ik ze gelijktijdig laten werken zonder zware problemen. Wel een beetje jitter nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
Geert.St schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 11:14:
Bij de eerste twee roms die ik had geïnstalleerd, had ik geen gps ontvangst. Bij deze twee roms had ik eenzelfde radio versie.

Ik heb nu de rom 4.1.2 die Denemio hierboven linkt, geïnstalleerd. Hierbij is de radio versie ook aangepast naar MAUI.11AMD.W12.22.SP.V21.P1, 2012/12/17. Ik heb een gps fix na enkele seconden, zelfs binnen op enkele meters van ramen.

Met deze radio versie heb ik ook veel minder problemen met het gelijktijdig gebruik van bluetooth en wifi. Vroeger moest ik wifi uitzetten als ik wou bellen met mijn bluetooth oortje, nu kan ik ze gelijktijdig laten werken zonder zware problemen. Wel een beetje jitter nog.
Welke ROM gebruik je nu? Deze [ROM][CM10][Recovery] GThrill v3.0 for JIAYU G3 met engels? of een andere?
Ik zit nog op de stock ROM met root, maar voor een goedwerkende GPS wil ik hem wel naar een andere ROM flashen.

[ Voor 5% gewijzigd door mpx200_05 op 23-03-2013 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeDroid
  • Laatst online: 15-09 20:46
Hallo Tweakers,

Ik heb helaas nog steeds last dat ik onbereikbaar ben, op het moment ik een 3G verbinding heb.
Op het moment ik mijn 3G uitzet (in instellingen alleen 2G) of op het moment 3G buiten het bereik valt, ben ik wel weer bereikbaar.

De data verbinding werkt in beide gevallen gewoon prima.

Mijn G3 is geroot en draait android4.1 (Beta Android 4.1 ROM van 16-01-2013 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
WeDroid schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 16:35:
Hallo Tweakers,

Ik heb helaas nog steeds last dat ik onbereikbaar ben, op het moment ik een 3G verbinding heb.
Op het moment ik mijn 3G uitzet (in instellingen alleen 2G) of op het moment 3G buiten het bereik valt, ben ik wel weer bereikbaar.

De data verbinding werkt in beide gevallen gewoon prima.

Mijn G3 is geroot en draait android4.1 (Beta Android 4.1 ROM van 16-01-2013 )
Dit kan komen omdat er 2 versie's zijn van de G3, omdat MTK hun chip geupdate heeft.
De originele chip was de S500 (Build nummer: 20121115, en 20121129) (4.0)
En de ''nieuwere'' G3's bevatten de S501.
De software van deze 2 is heel iets anders je kunt ze wel flashen alleen dan werkt Bellen,WIFI,Bluetooth ,GPS,FM niet of niet goed meer.

Er is onlangs een nieuwe build uitgebracht 20130223 (4.1) deze is dus ook alleen compatible met de ''nieuwe'' S501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
benbaba schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 16:56:
[...]

Dit kan komen omdat er 2 versie's zijn van de G3, omdat MTK hun chip geupdate heeft.
De software van deze 2 is heel iets anders je kunt ze wel flashen alleen dan werkt Bellen,WIFI,Bluetooth ,GPS,FM niet of niet goed meer.

Er is onlangs een nieuwe build uitgebracht 20130223 (4.1) deze is dus ook alleen compatible met de ''nieuwe'' S501
Zou je, als je zelf weet welke versie je hebt, de output van adb shell grep mediatek /system/build.prop kunnen posten? Ik weet zelf niet welke versie ik heb, en wifi en gps haperen inderdaad bij mij. Output volgt:
peter@kijkdoos ~ $ adb shell grep mediatek /system/build.prop
# begin mediatek build properties
ro.mediatek.version.release=ALPS.ICS2.MP.V1
ro.mediatek.platform=MT6577
ro.mediatek.chip_ver=S01
ro.mediatek.version.branch=ALPS.ICS2.MP
# end mediatek build properties
ro.mediatek.wlan.wsc=1
ro.mediatek.wlan.p2p=1
mediatek.wlan.ctia=0
ro.mediatek.gemini_support=true
mediatek.wlan.chip=MT6620
mediatek.wlan.module.postfix=
Ik heb het gevoel dat ro.mediatek.chip_ver hier iets over zegt, maar zeker weten doe ik (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
P.E.T.E.R. schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 17:07:
[...]

Zou je, als je zelf weet welke versie je hebt, de output van adb shell grep mediatek /system/build.prop kunnen posten? Ik weet zelf niet welke versie ik heb, en wifi en gps haperen inderdaad bij mij. Output volgt:

[...]
Ik heb het gevoel dat ro.mediatek.chip_ver hier iets over zegt, maar zeker weten doe ik (nog) niet.
Ik heb zelf de telefoon niet, maar misschien dat iemand anders dat voor je kan doen? Ik zie wel een S01 dat lijkt verdacht veel op S501...maja hoeft ook niet zo te zijn
Enige wat ze er over zeggen is dit:
You can check if you have the s501 or s500 by looking at the Builld number in Settings>About Phone.
The s501 has a stock Build number of G3N 20130223-071508
The s500 may have various other build numbers… eg G3 20121115-084708

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
benbaba schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 17:38:
[...]

Ik heb zelf de telefoon niet, maar misschien dat iemand anders dat voor je kan doen? Ik zie wel een S01 dat lijkt verdacht veel op S501...maja hoeft ook niet zo te zijn
Enige wat ze er over zeggen is dit:
You can check if you have the s501 or s500 by looking at the Builld number in Settings>About Phone.
Dat laatste gaat toch over het build number van de rom, en niet van de hardware, right? Ik heb zelf al meerdere roms geflasht zonder hierop te letten, dus ik vertrouw dat niet helemaal.

Hmm, eens denken, de inhoud van /system/build.prop kan ook verschillen tussen roms, en is dus evenmin te vertrouwen. Vergeet wat ik in m'n vorige post zei.

Nu de hamvraag: is er een manier om te zaien welke versie van de hardware je hebt die niet afhankelijk is van welke rom je draait, en zonder het toestel open te schroeven?

Dat laatste ga ik misschien alsnog wel doen binnenkort (omdat het kan), maar niet iedereen pookt graag met een schroevendraaier in zijn toestel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeDroid
[...]

Ik heb een rom gevonden van needrom.com een rom van 2013-02-23. En indd ik kan nu ook gebeld worden als ik verbinding heb met 3G. Echter heb ik nu een rom zonder toetsenbord en playstore... Is er toevallig iemand die een link heeft neer een goede rom Rom die geschikt is voor de S501?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Niet online
WeDroid schreef op zondag 24 maart 2013 @ 00:06:
[...]

Ik heb een rom gevonden van needrom.com een rom van 2013-02-23. En indd ik kan nu ook gebeld worden als ik verbinding heb met 3G. Echter heb ik nu een rom zonder toetsenbord en playstore... Is er toevallig iemand die een link heeft neer een goede rom Rom die geschikt is voor de S501?
TF Update zip
G3-20130223-071508卡刷包.zip
PC update zip
G3-20130223-071508线刷包.zip
Howto
Vanaf de officiële forum download wel ERG traag.. :|

Moet je trouwens niet GAPPS nog flashen daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeDroid
benbaba schreef op zondag 24 maart 2013 @ 00:15:
[...]

TF Update zip
PC update zip
Howto
Bedankt Benbaba,
Ik kwam ook op deze link uit toen ik googlede naar 20130223 jiayu g3. Maar vertrouwde het niet door die trage download en chinese tekens..
Morgen maar eens kijken of hij het doet, mits hij het haalt om morgen binnen te zijn...:P

Gapps moet ik indd flashen, zo ook maar eens proberen. Dacht dat de menu's vol met chinese tekens bleven zitten. Maar dit lijkt nu opeens wel mee te vallen.

[ Voor 6% gewijzigd door WeDroid op 24-03-2013 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
  • Laatst online: 08-09 17:33
En nu maar hopen dat ze voor de s500 G3 's nog updates gaan uitbrengen. Ik heb trouwens al een barstje en een paar krassen op het scherm. Erg vreemd want ik doe er niks bijzonders mee, ik vraag me dan ook af of het wel echt gorilla-glass is. Waarschijnlijk is dit dan ook mijn laatste Jiayu want ik ben niet blij met de kwaliteit van het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

[...]

Met nieuwe build, bedoel je dan een update van de officiele 4.1.2 beta? Heb je daar een linkje naartoe of is dat de ROM van needrom waar benbaba naar linkt? Zolang er geen significant andere kernel of baseband versie in zit lijkt het me niet echt een update, toch?
-ION- schreef op zondag 24 maart 2013 @ 10:33:
En nu maar hopen dat ze voor de s500 G3 's nog updates gaan uitbrengen. Ik heb trouwens al een barstje en een paar krassen op het scherm. Erg vreemd want ik doe er niks bijzonders mee, ik vraag me dan ook af of het wel echt gorilla-glass is. Waarschijnlijk is dit dan ook mijn laatste Jiayu want ik ben niet blij met de kwaliteit van het toestel.
Laten we eerst eens kijken hoe we betrouwbaar kunnen vaststellen welke hardware versie een toestel heeft; ik kan me voorstellen dat dat gevolgen heeft voor de Baseband versie, maar zo'n verschil moet toch makkelijk te verwerken zijn in verschillende kernels voor beide hardware versies (als er op driver level al verschil is)? Met andere woorden: ik zie geen reden voor Jiayu om de S500 niet te meer ondersteunen, hoogstens door een aparte kernel te onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeDroid
benbaba schreef op zondag 24 maart 2013 @ 00:15:
[...]

TF Update zip
PC update zip
Howto

Moet je trouwens niet GAPPS nog flashen daarvoor?
Het lukt mij trouwens niet om de rom te downloaden via deze site. De linkjes werken inmiddels ook niet meer. vanaf de hoofdpagina wel, maar gaat het te traag en helaas niet foutloos.
De rom die ik heb van needrom.com (20130223) werkt goed wat betreft verbindingen. Helaas lukt het mij niet om de gapps te flashen en blijkt dat niemand te lukken. Voor mij is het nu afwachten voor een goede rom voor de s501

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• serkoon
  • Niet online

serkoon

mekker.

benbaba schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 17:38:
[...]
Ik interpreteer dit als dat alle nieuwe telefoons met de S501-revisie pas recent zijn uitgekomen en dat die standaard uitgerold worden met de ROM 20130223, die nu dus voor de volledigheid ook op het Jiayu-forum staat.

Dat zou betekenen dat alles wat niet die ROM al heeft gewoon een S500 CPU bezit en deze ROM dus niet zou moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geert.St
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-09 16:29
mpx200_05 schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 13:46:
[...]

Welke ROM gebruik je nu? Deze [ROM][CM10][Recovery] GThrill v3.0 for JIAYU G3 met engels? of een andere?
Ik zit nog op de stock ROM met root, maar voor een goedwerkende GPS wil ik hem wel naar een andere ROM flashen.
Ik gebruik de volgende ROM:
http://www.needrom.com/mobile/jiayu-g3-25/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
Zijn er anderen met ook een duidelijke verbetering van de GPS met deze ROM? Ik zag op needrom dat er meer nl'ers deze rom gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaDMaN
  • Laatst online: 24-07 12:49
-ION- schreef op zondag 24 maart 2013 @ 10:33:
Ik heb mijn nu al een aantal maanden en steek hem altijd gewoon in mijn broekzak. Er is nog geen enkel krasje te zien op het glas! In die broekzak zit bijvoorbeeld ook altijd mijn autosleutel enzo.
Ik ben erg tevreden over de kwaliteit. :)

Does killing time damage eternity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 15:26
Jellie boontje er op gezet, gaat als een speer. Probleem is dat ik geen Google Play heb? Ik heb al meerdere apk's voor play proberen te downloaden maar hij opent en sluit bijna direct weer. Wat doe ik verkeerd?

druk en typefouten voorbehouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
lutkeveld schreef op dinsdag 26 maart 2013 @ 21:55:
Jellie boontje er op gezet, gaat als een speer. Probleem is dat ik geen Google Play heb? Ik heb al meerdere apk's voor play proberen te downloaden maar hij opent en sluit bijna direct weer. Wat doe ik verkeerd?
Flash gapps ipv alleen decmarket te installeren, de playstore apk moet worden geinstalleerd in /system/app , en niet in het reguliere data/app. Daarnaast heb je ook nog apk's nodig om je google account toe te voegen, wat vereist is om gebruik te maken van de playstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke is nu de beste Rom op dit moment beschikbaar?
Dus met betere fotokwaliteit, gps, en ook nog unlocken met volumeknoppen?

Geraak er niet aan uit op needrom.com.

Bedankt voor de tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matuna
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 15:39
Geert.St schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 11:14:

Ik heb dezelfde radio versie.. Zit met een slechte GPS chip denk ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:34

Nicap

Tsssk....

Als ik de handleiding in de OP volg dan lukt het me niet om de G3 te rooten. Heb het runme.bat script nu 5 keer geprobeerd, maar geen succes.

Ik zie meer problemen hier met rooten. Zijn er andere manieren om de G3 te rooten? Ik heb op xda ook gekeken, maar zie daar hetzelfde script staan met dito handleiding.

Geen idee wat er fout gaat.

Edit:

Vreemd, maar nu net lukte het wel. Ik had via GooglePlay en app SuperSu al geinstalleerd en koos die optie ook met dat script.
Voor ik de laatste keer ging proberen heb ik die app verwijderd en dit keer Superuser gekozen. En nu lukt het rooten wel.

[ Voor 27% gewijzigd door Nicap op 30-03-2013 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

Zo'n beetje elk toestel valt te rooten met SuperOneClick.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-09 15:56

Xaphod

Inara profiel

Er is een nieuwe versie van Lewa os van JDStar uit: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2162425
Kunnen er wat ervaringen met dit os (of zijn voorganger) worden gepost?
Ik heb begrepen dat het door een aantal mensen in gebruik is.
Ik wacht nog even tot na mijn vakantie voor ik het ga proberen.

https://inara.cz/elite/cmdr/425104/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Verwijderd schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 03:51:
Welke is nu de beste Rom op dit moment beschikbaar?
Dus met betere fotokwaliteit, gps, en ook nog unlocken met volumeknoppen?

Geraak er niet aan uit op needrom.com.

Bedankt voor de tips
Ik heb 'gewoon' de beta van jiayu zelf erop zitten, werkt nu al een tijd goed. Foto's zijn redelijk, unlock met volume werkt, gps is matig (zoals elk mkt6577 toestel), maar wel aanwezig.
Nicap schreef op zaterdag 30 maart 2013 @ 21:59:
Als ik de handleiding in de OP volg dan lukt het me niet om de G3 te rooten. Heb het runme.bat script nu 5 keer geprobeerd, maar geen succes.

Ik zie meer problemen hier met rooten. Zijn er andere manieren om de G3 te rooten? Ik heb op xda ook gekeken, maar zie daar hetzelfde script staan met dito handleiding.

Geen idee wat er fout gaat.

Edit:

Vreemd, maar nu net lukte het wel. Ik had via GooglePlay en app SuperSu al geinstalleerd en koos die optie ook met dat script.
Voor ik de laatste keer ging proberen heb ik die app verwijderd en dit keer Superuser gekozen. En nu lukt het rooten wel.
Zoek even in deze thread, is meerdere keren uitgelegd (ook door mij), in ieder geval gaat het het makkelijkst via mobileuncle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oef!
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Mocht het iemand nog van pas komen:

Ik heb een s501 geflasht met de officiële 4.1.2 beta van Jiayu, http://www.needrom.com/mobile/jiayu-g3-10/ met de Flashtool. Hierdoor in ieder geval geen wifi en bluetooth meer, snel maar onwerkbaar.

Vervolgens getest met G3N_MT6628_JB_4.1.2_25032013 http://www.needrom.com/mobile/jiayu-g3-6/, deze wil niet geinstalleerd worden via CWM en is aan de comments te zien gebaseerd op een G2 rom.

Tenslotte G3-20130223-071508-FL (geen root!) geinstalleerd van http://www.needrom.com/mobile/jiayu-g3-26/ met de Flashtool. (Zie verder http://www.pandawillforum...OM-%2820130223-version%29)
Hiermee werkt de telefoon weer op 4.0.4 maar loopt soepeler dan de ROM waarmee ie geleverd werd en batterijverbruik is goed.
Volgens de submitters kun je hem via CWM installeren maar dan krijg je de foutmelding: assert(getprop(“ro.board.platform”) == “MT77_H958_ICS” ||
getprop(“ro.board.platform”) == “MT77_H958_ICS”);

Een van de gasten verwijdert deze string uit het updatescript en zegt dat het dan werkt. Dit is niet waar, hierna faalt signature verification en crasht de installatie als je dit uitzet.

Voor zover ik weet is de rom G3-20130223-071508-FL de enige beschikbare ROM die op s501 machines werkt. De play store is aanwezig en alles werkt zoals het hoort. Alleen is de NL spellchecker weer eens afwezig geloof ik maar heb er sowieso Swiftkey voor gekocht.

[ Voor 8% gewijzigd door oef! op 31-03-2013 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bajo66
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-09 18:23
Ik heb een G3 met de S501 chip
Na de nodige updates waarbij wifi e.d. niet meer werkte ben ik beland bij: http://www.needrom.com/mobile/jiayu-g3-6/
G3N_MT6628_JB_4.1.2_25032013.zip gedownload en geinstalleerd met CMW.
Wifi werkt goed, GPS ook, maar de fix duurt nu iets langer dan de originele factory setting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oef!
  • Niet online
bajo66 schreef op maandag 01 april 2013 @ 14:59:
G3N_MT6628_JB_4.1.2_25032013.zip gedownload en geinstalleerd met CMW.
Mag ik vragen hoe je die via CWM geinstalleerd hebt? Ik kreeg een vage foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
oef! schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:26:
[...]

Mag ik vragen hoe je die via CWM geinstalleerd hebt? Ik kreeg een vage foutmelding.
welke foutmelding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oef!
  • Niet online
Deze:
assert(getprop(“ro.board.platform”) == “MT77_H958_ICS” ||

Staat ook in mijn post boven die van bajo66 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
oef! schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 14:20:
Deze:
assert(getprop(“ro.board.platform”) == “MT77_H958_ICS” ||

Staat ook in mijn post boven die van bajo66 :)
Chris.nl in "[JiaYu G3] Rooten & Custom ROM's"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oef!
  • Niet online
Had ik al geprobeerd maar blijkbaar is er ergens een foutje ingeslopen, jammer dat ik dit niet eerder op deze site heb gevonden. Bedankt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bajo66
oef! schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 13:26:
[...]

met de alternative van hier: http://chinamobiles.org/s...n-Recovery-Tools-amp-ROMs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
Vandaag dit toestel binnengekregen maar ik krijg m niet geroot.

- Bestanden downloaden
- Bestanden uitpakken
- Toestel aansluiten op de PC
- 'USB debugging' aanvinken op de telefoon
- 'RunMe' batchbestand uitvoeren op de PC
- Kiezen voor 'keuze 1' op de PC
- Kiezen voor 'restore' op de telefoon
- Telefoon reboot 2x achter elkaar
- Je zal de 'SuperSU' applicatie geïnstalleerd zien
- Rootacces op de JiaYu G3 is een feit, spelen maar

dit allemaal gedaan, maar ik zie geen SuperSU geinstalleerd en hij is dus ook niet geroot. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Overigens start hij bij mij maar 1 keer opnieuw op en moet ik nog een extra keuze maken tussen SuperSU en SuperUser waarbij ik SuperSU kies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bajo66
[quote]Timeless schreef op woensdag 03 april 2013 @ 19:50:
Vandaag dit toestel binnengekregen maar ik krijg m niet geroot.

Welke versie van Bin4ry gebruik je.
Bij mijn S501 versie werkte het niet met Bin4ry_v25. Bin4ry_v15 werkte wel,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
de nieuwste v25. Ik zal eens een oudere proberen. Even zoeken.

Edit: en hij doet het met versie 17. Bedankt Bajo66

[ Voor 30% gewijzigd door Klitse op 03-04-2013 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeneralX
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:32
Beste G3-eigenaren,

Zojuist (o nee, dat is al weer 2 uur geleden) werd mij in het topic over ervaringen en discussie over de G3 aangeraden om netjes via ClockWorkMod recovery een back up te maken, factory reset te doen en daarna de backup terug te zetten. Daar was ik het helemaal mee eens en dit had ik stiekem al geprobeerd nadat ik gepost had wat mijn probleem is.
Ik heb mn Jiayu G3 overgekocht van CLB. Ik neem dus aan dat alle ingewikkelde verhalen die hij hier gepost heeft allemaal uitgevoerd zijn op mijn G3 en dat het uiteindelijk allemaal goed is gekomen. ClockWorkMod zou dus goed moeten werken. Ik heb meteen nadat ik mn mobiel had gekocht rootrechten verleent aan ApexLauncher en de ES file explorer. Ook heb ik al wel eens rondgekeken wat er nu precies voor trucjes waren uitgehaald op mn G3, samen met een studiegenoot die er wat meer verstand van heeft dan ik. Ik kan dus bevestigen dat ClockWorks goed (heeft) gewerkt.
Ondanks de vage crash die nog steeds voortduurt (zie ook andere post in Ervaringen topic) ben ik al enkele keren in de recovery gekomen zonder problemen. De eerste keer dat ik probeerde, faalde echter. Mijn scherm bleef zwart, geen recovery. De tweede keer lukte, maar toen kwam ik erachter dat mn sd card er niet in zat en ik niet kon backuppen. De derde keer lukte ook, sd card zat er in, maar de hardware toetsen (v+en v-) werkten niet. De vierde keer lukte het echter niet, het scherm bleef zwart. De vijfde keer ook niet. De 11de keer wel, maar geen hardware toetsen... De twaalfde keer heb ik normaal gestart, zonder v+ knop in te drukken. Eerst leek het niet goed te gaan, ik kreeg de standaard crash-reactie: zwart scherm, alleen on/off knop functioneerd deels: de mobiel is niet geheel uit te schakelen, maar scherm(-knoppen) gaat wel aan en uit en er is een tril respons na het bootten. Alles echter met zwart scherm. Tot ik plotseling na 10 minuten googlen naar oplossingen een SIM-unlock scherm zag verschijnen. Hoe groot mijn opluchting, hoe groot mijn teleurstelling toen hij daarna weer crashte op het android unlock scherm (zo begon de crash). Hoe groot mijn opluchting toen een keertje drukken op on/off de crash ophief en ik mijn homescreen zag. Hoe groot de teleurstelling toen hij daarop weer vastliep. Tot nog toe geen recovery weer gezien, noch unlocked homescreen.

De afgelopen weken heb ik niets gewijzigd, de batterij netjes op tijd opgeladen, nooit problemen gehad. De afgelopen twee dagen geen software updates/wijzigingen gedaan. Alleen WAP en sms...

Is er iemand die dit herkent of eventueel een oplossing ziet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
De root van mijn telefoon gisteren is gelukt. Nu krijg ik alleen CWM er niet op. FlashTool geeft een error S_COM_PORT_OPEN_FAIL (1013) . Drivers al een paar keer opnieuw geinstalleerd maar hielp niet. Wat nu... Iemand ideeen? Ik wil graag Jellybean gaan draaien.

[ Voor 28% gewijzigd door Klitse op 04-04-2013 09:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
Timeless schreef op donderdag 04 april 2013 @ 09:27:
De root van mijn telefoon gisteren is gelukt. Nu krijg ik alleen CWM er niet op. FlashTool geeft een error S_COM_PORT_OPEN_FAIL (1013) . Drivers al een paar keer opnieuw geinstalleerd maar hielp niet. Wat nu... Iemand ideeen? Ik wil graag Jellybean gaan draaien.
Zit de recovery.img op je sdcard en download Google Play: Mobileuncle MTK Tools
Dan op update recovery klikken en je image selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
-ION- schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:37:
[...]

Zit de recovery.img op je sdcard en download Google Play: Mobileuncle MTK Tools
Dan op update recovery klikken en je image selecteren.
Dat had ik inderdaad gedownload. En vervolgens kom in in een scherm met een android botje met rood uitroepteken. Ik verwachtte daar het menu te kunnen openen met de home knop, maar dat werkte niet (hij reageerde op geen enkele knop), maar dat zal ik vanavond nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oef!
  • Niet online
Timeless schreef op donderdag 04 april 2013 @ 09:27:
Ik heb hetzelfde probleem, het is me exact een keer gelukt om dat nare FlashTool aan de praat te krijgen. Anyhoo, ik ga het volgende proberen (paar posts hierboven)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
oef! schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:40:
[...]

Ik heb hetzelfde probleem, het is me exact een keer gelukt om dat nare FlashTool aan de praat te krijgen. Anyhoo, ik ga het volgende proberen (paar posts hierboven)

[...]
Laat maar even weten wat daar uit komt. Ik probeer het vanavond nog eens via de manier die ION aandraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
Timeless schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:39:
[...]

Dat had ik inderdaad gedownload. En vervolgens kom in in een scherm met een android botje met rood uitroepteken. Ik verwachtte daar het menu te kunnen openen met de home knop, maar dat werkte niet (hij reageerde op geen enkele knop), maar dat zal ik vanavond nog eens proberen.
Waar precies krijg je dat android ventje? Vergeet niet dat deze applicatie root toegang vereist. verder zou het gewoon moeten werken met die CWM 5.5.0.4 van chinamobiles.

[ Voor 3% gewijzigd door -ION- op 04-04-2013 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
-ION- schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:48:
[...]

Waar precies krijg je dat android ventje? Vergeet niet dat deze applicatie root toegang vereist. verder zou het gewoon moeten werken met die CWM 5.5.0.4 van chinamobiles.
Dat zal ik nog ff controleren dan. Dank voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Zijn wel meerdere mensen geweest waarbij dat niet werkte hoor, zelf heb ik dat toentertijd ook gehad :)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
  • Laatst online: 16-09 08:51
Timeless schreef op donderdag 04 april 2013 @ 14:50:
[...]

Dat zal ik nog ff controleren dan. Dank voor de tip.
Heb het zelfe probleem.

Weet zo snel niet welke versie ik heb. (zal ik nog even controleren)
Ik heb wel root toegang.
Maar bij mij blijft hij direct na het opstarten al hangen via recovery mode.

Heb de standaard rom er nog op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gheilbaerd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-05 19:48
Hallo allen,

Na het hele forum doorgelezen te hebben blijf ik toch met wat vragen en onduidelijkheden zitten.
Ik heb een JIayu G3 S500 (buildG3 20121010-121723).

Mijn grootste probleem is dat ik compleet geen GPS heb (en de matige camera). Het GPS probleem is mijns inziens op te lossen door alléén te rooten. Zo zis de lijst van GPS locaties aan te passen. Ik heb niet de behoefte om een nieuwe/nieuwste ROM te draaien.

Klopt dit?
Zo ja, wat is de beste/makkelijkste manier om root te verkrijgen.

Alvast enorm bedankt voor de hulp!

MVG
Peter

[ Voor 11% gewijzigd door gheilbaerd op 04-04-2013 16:08 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
gheilbaerd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 16:07:
Hallo allen,

Na het hele forum doorgelezen te hebben blijf ik toch met wat vragen en onduidelijkheden zitten.
Ik heb een JIayu G3 S500 (buildG3 20121010-121723).

Mijn grootste probleem is dat ik compleet geen GPS heb (en de matige camera). Het GPS probleem is mijns inziens op te lossen door alléén te rooten. Zo zis de lijst van GPS locaties aan te passen. Ik heb niet de behoefte om een nieuwe/nieuwste ROM te draaien.

Klopt dit?
Zo ja, wat is de beste/makkelijkste manier om root te verkrijgen.

Alvast enorm bedankt voor de hulp!

MVG
Peter
Het is niet zeker of de gps.conf wel wordt aangesproken door de G3. Sowieso zal ik even je telefoon updaten naar de laatste stabiele rom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
lekrutes schreef op donderdag 04 april 2013 @ 15:34:
[...]

Heb het zelfe probleem.

Weet zo snel niet welke versie ik heb. (zal ik nog even controleren)
Ik heb wel root toegang.
Maar bij mij blijft hij direct na het opstarten al hangen via recovery mode.

Heb de standaard rom er nog op staan.
Nou, ff geprobeerd, heb wel root toegang maar kom na reboot niet voorbij android botje met uitroepteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gheilbaerd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-05 19:48
Hallo Ion

Dank voor je reactie.

Ik weet dat het erg brutaal is maar zou je me op weg kunnen helpen met mn g3.
Hoe moet ik rooten (wat is de beproefde methode, ik zie door de bomen het bos niet meer) en welke is de laatste stabiele versie?

Alvast enorm bedankt voor je hulp!

MVG
Peter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
ik krijg deze melding, doe ik iets fout of kan ik doorgaan?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/1046627/recovery.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
Het is gelukt! Ik had mobileuncle van het internet geplukt maar dat was blijkbaar niet de juiste versie. Toen toch maar ff via playstore en dat hielp.

Nou, Jelly bean staat er op maar nu werkt mijn Wifi niet. Of beter gezegd, ik kan hem niet aan zetten. GRRRR

4.0 er weer opgezet, maar nu werkt wifi hier ook niet. :? iemand dit eerder gehad?

[ Voor 41% gewijzigd door Klitse op 04-04-2013 21:32 ]

Pagina: 1 ... 10 ... 14 Laatste