mollleman schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 14:43:
Hoe kan ik nu precies met die MobileUncle tools de Beta Android 4.1 ROM van 16-01-2013 installeren? In de TS staat wel uitgelegd hoe je dit moet doen met ClockWorkMod maar dat krijg ik niet geinstalleerd. Voor de duidelijkheid: mijn telefoon heeft root access en MobileUncle tools geinstalleerd.
Voorbereiding:
Download de bestanden uit de TS onder het kopje 'Hoe de ClockWorkMod-recovery te installeren' en in dat .rar bestand zit (volgens mij) een cwm.img of cwm.zip bestand. (iets met cmw-eng ofzo?). Plaats die in de hoofdmap (ofwel Root) van je SD kaart.
Download uit de TS de beta rom met ofwel SuperSU of SuperUser. Dat is een zipbestand met daarin een 'update.zip'. Verplaats die (de update.zip) naar je SD-kaart (de hoofdmap ofwel 'root').
Uitvoering:
Vervolgens op je telefoon naar MobileUncle gaan en kiezen voor 'Recovery Update', dit doe je om de standaard android recovery te vervangen door de CWM recovery. Je komt dan in een heel basic menu waarin je de CWM kan update. (bediening van de standaard recovery: Home is menu, Volume- is stapje omlaag, Menu is bevestigen).
Als je dit gedaan hebt heb je nu CWM op je telefoon staan (ja dit is veeeel makkelijker dan de omschrijving in TS).
Vervolgens ga je weer naar MobileUncle kies je voor 'Into Recovery Mode', hiermee herstart je in CWM recovery mode. (bediening in CWM recovery: Volume- is stapje omlaag, Volume+ is stapje omhoog, Powerbutton is bevestigen)
Hierin kies je eerst voor Backup en dan maak je een nandroid backup (voor het geval je terug wilt naar je huidige installatie!).
Vervolgens kies je voor 'install zip from sdcard' en vervolgens kies je 'apply /sdcard/update.zip' om de rom te installeren (of zoek je zelf naar een zipje als je hem anders genoemd hebt).
Vervolgens nog even je data en dalvik wipen om echt schoon te beginnen!
Het lijken toch een redelijk aantal stappen, maar het is verrassend simpel ;)!