Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08-09 17:33
Timeless schreef op donderdag 04 april 2013 @ 19:09:
Het is gelukt! Ik had mobileuncle van het internet geplukt maar dat was blijkbaar niet de juiste versie. Toen toch maar ff via playstore en dat hielp.

Nou, Jelly bean staat er op maar nu werkt mijn Wifi niet. Of beter gezegd, ik kan hem niet aan zetten. GRRRR

4.0 er weer opgezet, maar nu werkt wifi hier ook niet. :? iemand dit eerder gehad?
Heb je al een factory reset geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Ja, maar niet via CWM. Factory reset duurde erg lang maar hielp niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
bajo66 schreef op maandag 01 april 2013 @ 14:59:
Ik heb een G3 met de S501 chip
Na de nodige updates waarbij wifi e.d. niet meer werkte ben ik beland bij: http://www.needrom.com/mobile/jiayu-g3-6/
G3N_MT6628_JB_4.1.2_25032013.zip gedownload en geinstalleerd met CMW.
Wifi werkt goed, GPS ook, maar de fix duurt nu iets langer dan de originele factory setting.
Ik las nu dit pas. Heb dezelfde rom nu geinstalleerd en het werkt!!!! Dus heb je problemen met Wifi, probeer dan deze rom even (let wel op, op de link staan 2 roms. Pak de 2e dus.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-09 22:32
gheilbaerd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 18:41:
Hallo Ion

Dank voor je reactie.

Ik weet dat het erg brutaal is maar zou je me op weg kunnen helpen met mn g3.
Hoe moet ik rooten (wat is de beproefde methode, ik zie door de bomen het bos niet meer) en welke is de laatste stabiele versie?

Alvast enorm bedankt voor je hulp!

MVG
Peter
Dan moet je even dit topic doorzoeken. Er is een aantal keer uitgelegd hoe dit moet.
In ieder geval via de instructie uit de OP en vervolgens via MobileUncle CWM erop zetten. (dit is de samenvatting, zoek even in het topic op mobile uncle ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Timeless schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 08:18:
[...]

Ik las nu dit pas. Heb dezelfde rom nu geinstalleerd en het werkt!!!! Dus heb je problemen met Wifi, probeer dan deze rom even (let wel op, op de link staan 2 roms. Pak de 2e dus.)
Ligt aan de versie die je hebt hè (500 of 501)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klitse
  • Niet online
Smobbo schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 09:45:
[...]

Ligt aan de versie die je hebt hè (500 of 501)!
Inderdaad. Daar kwam ik ook achter. 8)7
gheilbaerd schreef op donderdag 04 april 2013 @ 18:41:
Hallo Ion

Dank voor je reactie.

Ik weet dat het erg brutaal is maar zou je me op weg kunnen helpen met mn g3.
Hoe moet ik rooten (wat is de beproefde methode, ik zie door de bomen het bos niet meer) en welke is de laatste stabiele versie?
Hoe je moet Rooten staat in de OP.

Rooten van je JiaYu G3:
Root van een telefoon wordt ........

Dat stappenplan moet je volgen. Ik heb het echter wel met een oudere versie van Bin4ry moeten doen. Ik heb zelf versie 17 ergens vandaan geplukt waarmee het lukte. Versie 25 lijkt bij mij iig niet te werken.

Versie 17 heb ik hier vandaan volgens mij http://runamux.net/search...Restore_by_Bin4ry_v1.html

[ Voor 66% gewijzigd door Klitse op 05-04-2013 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Spammert, dus :w

[ Voor 93% gewijzigd door janvanduschoten op 06-04-2013 08:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 09:51
Er is nu ook een stabiele versie van lewaos beschikbaar. Heb zelf nog geen tijd gehad om deze te tesen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narathan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-08 22:04
Ik draai deze nu 2 dagen en moet zeggen dat de performance wat hoger lijkt te liggen. Ze hebben alleen wel een soort afgeronde hoekjes nu waardoor je met sommige launchers, zoals nova lancher problemen hebt met een transparante statusbar. Je ziet namelijk nog steeds aan de bovenkant een afgerond zwart hoekje met daarboven een transparante balk. Niet in elke launcher dus. Niet super storend, maar het viel wel op.

Al met al een nette rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bajo66
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 05-09 18:23
Voor de S501 G3's is een nieuwe rom beschikbaar op basis van CM10 en JB 4.1.2
http://www.needrom.com/mobile/jiayu-g3n-gthrill-cm10/
WIFI en GPS werken bij mij goed. FM radio is nog niet getest.

[ Voor 19% gewijzigd door bajo66 op 07-04-2013 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Laatst online: 18-07 15:43

Remcom00

hij is gek

Hoe weet ik nou of ik een S500 of S501 toestel heb?
Draai MIUI.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argon007
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:58
Remcom00 schreef op zondag 07 april 2013 @ 19:03:
Draai MIUI.
Vraag ik mij ook af! Heb er net nog 2 besteld en zou graag zien/weten of het over de 500 of 501 gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Remcom00 schreef op zondag 07 april 2013 @ 19:03:
Draai MIUI.
Welke miui rom gebruik je? Ik wist niet dat die bestond. Dacht dat er alleen lewa os of gewone android roms waren!

Je kunt aan de rom die er origineel op stond zien of je een 500 of 501 hebt. Staat er bij build G3N en 20130223 bij dan heb je een 501. In de andere gevallen staat er G3 met verschillende rom data, dan heb je een 500.

[ Voor 7% gewijzigd door Smobbo op 07-04-2013 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
HaNS1443 schreef op zaterdag 06 april 2013 @ 11:21:
Er is nu ook een stabiele versie van lewaos beschikbaar. Heb zelf nog geen tijd gehad om deze te tesen
E-mail app werkt nog steeds niet, en er zitten lelijk afgeronde hoekjes in het framework. Hierdoor ziet het er heel lelijk uit wanneer je eeen andere launcher dan Lewa home gebruikt. En die launcher is naar mijn mening ruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even vraagje: heb vandaag mijn G3 geroot, via mobileuncle tools CWM erop gezet en toen geprobeerd JB beta rom te flashen, maar toen ging dat fout.. Heb toen de rom opgenieuw gedownload, en (hier is het denk ik fout gegaan) ipv in de recovery te komen via power on + vol+ ben ik weer via mobileuncle tools en update recovery naar de recovery gegaan, toen bleef ie een lange tijd op bootscreen hangen en heb ik de batterij eruit gehaald.. nu als ik in de recovery kom dan laat ie een google mannetje met ! zien en krijg ik gewoon google recovery en niet cmw.. kan iemand me helpen om cmw weer in orde te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11-09 10:08
Is er ook een andere manier om er achter te komen of mijn telefoon 500 of 501 is? Het eerste wat ik had gedaan was de originele ROM verwijderd...

Tot op heden nog redelijk tevreden met de beta 4.1 rom, maar wil wel eens zien wat er verder te vinden is (en of er eentje is waar de GPS beter is).

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 09-09 20:33
vroeg ik me ook af.

Ik vind bij Mobile Uncle Tools-> Device Info:

MTK Build
ro.mediatek.chip_ver = S01

Dus ik heb denk ik een 501

Ik ga denk ik die CM10 eens installeren van het weekend (Lolfisch), of wellicht de beta. (Wanneer komt de full nou uit, of zal hij nog uitkomen... 8)7 )

[ Voor 50% gewijzigd door Eypo op 09-04-2013 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Registratie: Januari 2009
  • Niet online
Ik heb ook waarde S01 en ik ben er vrij zeker van dat ik een S500 heb. (was één van de eersten met een G3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oef!
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ondanks alle, heldere, uitleg ben ik bij mijn S501 toch tegen een aantal problemen aangelopen. Voor de volledigheid de stappen die ik doorlopen heb (zonder FlashTool):
  • root zoals beschreven door OP met bin4ry v17, v25 werkt niet goed bij mij, scriptfout.
  • Installatie Mobileuncle uit de Play store
  • Installatie van CWM 5504 via Mobileuncle.
    Hier liep ik vast. Na een reboot in recovery zag ik elke keer een omgekieperd robotje met uitroepteken. Volgens mij liepen Timeless en lekutres hier ook tegenaan. Het blijkt dat dit door een problematisch bestandje in de system map komt. Hieronder een mogelijke oplossing vanuit een cmd shell. Ik heb de ADB gebruikt die met de bin4ry tool kwam. Volgens mij kun je het ook makkelijk vanuit ES File Explorer oid doen zolang je root hebt. Telefoon aansluiten.
adb shell
cd system
su
mv recovery-from-boot.p recovery-from-boot.p.bak
  • Nog eens een installatie van CWM 5504 via Mobileuncle. CWM is nu permanent.
  • Volle backup maken in CWM
  • Installatie van G3N_MT6628_JB_4.1.2_25032013 via CWM. Aan de ROM zelf heb ik niets aangepast.
  • Installatie van de LED fix zodat het ledje niet gaat knipperen als de batterij leeg gaat (te vinden op de needrom pagina van deze ROM)
  • Installatie van de spellingscheck fix zodat niet elk woord verkeerd gespeld lijkt. (Googelen op "Jiayu G3 rooted / permanent recovery / ICS spell check fixed", dit refereert naar MoDaCo. In post #1 staat de downloadlink, in post #45 de uitleg)
En klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 07:06
joris1989 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 21:16:
vroeg ik me ook af.

MTK Build

Ik ga denk ik die CM10 eens installeren van het weekend (Lolfisch), of wellicht de beta. (Wanneer komt de full nou uit, of zal hij nog uitkomen... 8)7 )
Bij mij staat dezelfde info en ik heb een G3 van begin januari. Gaat niet kloppen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
Beste mensen,

Ik heb dit hele topic gelezen, maar ik krijg het niet voor elkaar device drivers geinstalleerd te krijgen in windows 7.

Ik heb nu een aantal drivers die in dit topic voorbij kwamen geprobeerd.
o.a. die van CLB maar ook PDAnet.
Echter wanneer ik mijn phone inplug (met usb debugging aan) zegt ie steevast: 'installation of device driver failed' met de melding 'no driver found'

Nu krijg ik dus geen security melding zoals sommige van jullie wellicht wel gehad hebben. ik kan dus niets overriden. Windows vind zelf gewoon dat het niet goed is ofzo. UAC staat op laagste niveau dus dat zal het niet zijn.

Iemand nog tips?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 01:41
joris1989 schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 21:16:
vroeg ik me ook af.

MTK Build

Rikkiz0r schreef op dinsdag 09 april 2013 @ 22:16:
Ik heb ook waarde S01 en ik ben er vrij zeker van dat ik een S500 heb. (was één van de eersten met een G3).
De waardes die daar staan, net zoals de buildnaam, worden gelezen uit /system/build.prop. Dit is een tekstbestandje welke onderdeel is van je ROM. Als je een andere ROM flasht worden deze waardes vervangen door nieuwe waardes. In theorie exact dezelfde waardes, maar gezien er zowel 500-ROM's en 501-ROM's door dit topic (en op needrom) te vinden zijn zouden deze waarden wel eens incorrect kunnen zijn.

Om te beginnen gaat ro.mediatek.chip_ver over de versie van de MT6577, de SoC. Maar die is bij de 500 en 501 identiek. Het verschil zit em in een andere chip, die wifi, bluetooth en gps doet. Bij sommige SoC's is dat een en dezelfde chip, maar bij dit platform zijn het twee onderdelen. Bij de 500 is dit de MT6620, en bij de 501 is het de MT6628. Dit kun je dan weer lezen in mediatek.wlan.chip, maar dan wel uit de build.prop van de rom die bij jouw toestel geleverd werd.

Ik neem aan dat iedereen daar een backup van heeft, toch?

Als je die niet hebt dan kun je van bijvoorbeeld deze rom beide versies (G3 voor de 500, G3N voor de 501) flashen. Bij een van de versies zou o.a. wifi in het geheel niet moeten werken, dan is dat de verkeerde, en de andere, waar wifi wel werkt, de juiste.

Edit: hier is een diff tussen de build.prop's van de twee versies van die rom: http://paste2.org/HwUnam8y
Hier is te zien dat ro.mediatek.chip_ver niet in de fidd voorkomt (en dus in beide versies gelijk is), maar dat wel o.a. mediatek.wlan.chip verschilt tussen MT6620 (500) en MT6628 (501).

[ Voor 14% gewijzigd door Peetz0r op 10-04-2013 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lekrutes
  • Laatst online: 16-09 08:51
Is er eigenlijk al bekend wanneer
4.1.2 uit de beta gaat en gewoon globaal beschikbaar word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ariedude
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-01 12:44
gebruikt er hier iemand de http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2162425 Lewaos versie van JDstar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Smobbo schreef op zondag 07 april 2013 @ 20:07:
[...]

Welke miui rom gebruik je? Ik wist niet dat die bestond. Dacht dat er alleen lewa os of gewone android roms waren!

Je kunt aan de rom die er origineel op stond zien of je een 500 of 501 hebt. Staat er bij build G3N en 20130223 bij dan heb je een 501. In de andere gevallen staat er G3 met verschillende rom data, dan heb je een 500.
Ik draai deze rom.
Antutu score's zijn wel iets lager dat met 'CM10' en de beta 4.1, maar nog steeds prima.
Met deze 3 scripts/tweaks is het toestel echt een stuk sneller, benchmark score's gaan niet omhoog maar hij voelt echt veel sneller aan.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1579710

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1542602

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1899380

Zal binnenkort even de stock rom flashen om te kijken welke versie ik heb, mijn toestel komt uit December en GPS werkt niet (nog niet uitgebreid getest dus ik ben er niet zeker van), dus ik denk dat ik de 'oude' versie heb.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:13
Er zou een update van een veel gebruikte rom zijn ;
- Rom G3 4.1.2 for CWM

- G3_TO_G3N Transformer pack for CWM

- Patch: WAKEUP volume +/- for CWM

http://www.needrom.com/mobile/jiayu-g3-6/

Ik wou dat ik het aandurfde.

[ Voor 7% gewijzigd door maartend op 11-04-2013 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pokemon123
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-06-2023
Waarom krijg ik de error "Turning Wifi On" als ik mijn G3 geupdate heb naar 4.1.2 (via de post op de eerste pagina). Ik heb deze geupdate via CWM recovery.

Echt zeer kut :( Soms als ik er een andere ROM op wil zetten, krijg ik ook zéér vaak de error: Can't load .xxxx.zip

Wat kan ik hieraan doen? Downgraden naar ICS? Iemand een link daarvoor via CWM?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Ik heb maar weer eens de gok gewaagd om een rom van needrom erop te zetten. Volgens mij heb ik gewoon de officiele Lewa Rom er nu op zitten. Hier kan je hem vinden: http://www.needrom.com/mobile/jiayu-g3-12/
Eerst de LewaTouchRecovery erop gezet en vervolgens de rom geflashed.

Eerste ervaringen zijn zeer positief!
Het is een vlotte rom, ziet er erg mooi uit (de notifcations en switches zijn erg handig!)
De dualsim support is erg uitgebreid.
Wifi, bluetooth, 3g werken allemaal gewoon.

Vanochtend even de GPS getest, niets bijzonders gedaan, alleen gps aan (met epo en a-gps ook aan) en vervolgens tomtom aangezet. Binnen 1-2 minuten een fix en daarna foutloos, zonder de verbinding ook maar 1 x kwijt te raken 30km gereden naar mijn werk! Stad uit, snelweg, stad in. Zo goed is hij nog niet geweest ;).

De lewa launcher vind ik wel wat beperkt (net als de standaard android launcher), daarom heb ik de nova launcher + widgetlocker erop gezet. Werkt perfect :)

Nadeel is natuurlijk dat het alleen engels of chinees is. Maakt mij niet zoveel uit, maar kan een probleem zijn.
Batterij gebruik zal ik de komende dagen even testen.

edit: de rom is geroot (automatisch bij lewa) en heeft dus de lewatouchrecovery, dus je kan vrij makkelijk weer switchen naar een andere rom :P. Vooralsnog ga ik deze eens even uitgebreid gebruiken :)

[ Voor 8% gewijzigd door Smobbo op 12-04-2013 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-08 15:14
Smobbo schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:30:
Ik heb maar weer eens de gok gewaagd om een rom van needrom erop te zetten. Volgens mij heb ik gewoon de officiele Lewa Rom er nu op zitten. Hier kan je hem vinden: http://www.needrom.com/mobile/jiayu-g3-12/
Eerst de LewaTouchRecovery erop gezet en vervolgens de rom geflashed.

Eerste ervaringen zijn zeer positief!
Het is een vlotte rom, ziet er erg mooi uit (de notifcations en switches zijn erg handig!)
De dualsim support is erg uitgebreid.
Wat moet ik mij voorstellen bij dat de dualsim erg uitgebreid is? Andere functionaliteit dan de standaard Android rom?

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
M-Opensource schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 11:36:
[...]

Wat moet ik mij voorstellen bij dat de dualsim erg uitgebreid is? Andere functionaliteit dan de standaard Android rom?
Het zit hem in de dialer. Die heeft een vrij handige feature (vind ik dan). Je kan hem standaard met 1 van de 2 simkaarten laten bellen, maar als je de andere wilt gebruiken dan swipe je over de bel knop en belt hij gelijk met de andere simkaart.
Ik bel 80% met dezelfde simkaart, dus voor mij is dat heel handig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-09 07:06
Smobbo, welke chip heb jij? 500 of 501?
Graag meer ervaringen met deze ROM in combinatie met GPS! ;)

Gisteren overigens ook zonder probelemen met TT genavigeerd. Heen en terug over 150 km. Eigenlijk geen problemen. Een paar uur later binnen de stad, maar dat leverde een andere ervaring. Ik zat weer regelmatig ver naast de weg. Ik zit nog op de stock 4.0.4 van november.

edit: doordat de G3 zo'n riante batterij heeft ging mijn wifi eigenlijk nooit uit. Ik had al wel gemerkt dat bluetooth haperde als ik in de buurt van een ander access point kwam, vandaar dat WiFi weleens uit ging.
Wifi heeft ook invloed op de GPS, want de afgelopen dagen snel een fix gehad en met TT heeft niet meer naast de weg gereden.
Ulysse Speedometer hield gisteren de hele dag netjes een fix met satellieten.

[ Voor 36% gewijzigd door mpx200_05 op 15-04-2013 08:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
mpx200_05 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:53:
Smobbo, welke chip heb jij? 500 of 501?
Graag meer ervaringen met deze ROM in combinatie met GPS! ;)

Gisteren overigens ook zonder probelemen met TT genavigeerd. Heen en terug over 150 km. Eigenlijk geen problemen. Een paar uur later binnen de stad, maar dat leverde een andere ervaring. Ik zat weer regelmatig ver naast de weg. Ik zit nog op de stock 4.0.4 van november.
Ik heb de 500 chipset.
Komend weekend zal ik nog wat meer navigeren ;).

Ik had met de andere roms ook vaak dat ik ongeveer 20-30 meter rechts van de weg zat en ook enigszins gedraaid (ik reed 'schuin' op de weg). Vanochtend heb ik hier geen last van gehad.

Ik kom er net trouwens achter dat er een soort 'yellow pages' in zitten. Als je begint met typen van een naam of nummer dan heeft hij ook de nummers van allerlei chineze bedrijven (maar ook internationale hotels e.d.) erin staan. Geen idee hoe ik die eruit krijg, maar gelukkig staan die onder aan de lijst en zie je ze dus normaliter niet.

In de dialer is trouwens ook in te stellen dat je 2 bel knoppen naast elkaar ziet, 1 voor elke simkaart. Erg handig, geen pop-up schermpje meer nadat je op bellen druk :). Beide oplossingen (die swipe instelling die ik eerder omschreef en deze) werken erg prettig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik ben de wanhoop nabij..
  • Wifi valt weg. Verbinding is er gewoon (blauw, pijltjes), maar de laadbalk blijft hangen na een halve cm. Wifi aan en uitzetten verhelpt het probleem. Gebeurt met enige regelmaat, wat zeer irritant is.
  • Ik ben voor andere slecht verstaanbaar. Rechtstreeks in de microfoon praten voorkomt dat, maar voorheen had ik dit probleem niet. Heb al de microfoon instellingen aangepast (volume op max), maar niks helpt.
500 chipset, default rom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JD_1971
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 10-02-2022
@Freakster86,

Ik herken het wegvallen van de WiFi. Dat is echt vet irritant inderdaad! Dit probleem is niet alleen met de default ROM maar ook met diverse custom roms. Nu draai ik een custom ROM v4.1.2 en heb de 500 chipset / G3 ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pokemon123
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 11-06-2023
Weet niemand waarom ik " brom error s_da_Soc_check_Fail (3013)" error krijg als ik hem probeer de flashen via Flashtool?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Ik heb mijn jiayu geroot en via CWM geprobeerd de roms in de eerste post te flashen. Echter bij alle roms krijg ik de boodschap failed. Ook deze rom http://www.needrom.com/mobile/jiayu-g3-12/ geeft errors. De rom die in deze youtube (YouTube: Jiayu G3 Jelly bean upgrade + Clockworkmod (CWM) tutorial) wordt geflasht werkt dan weer wel. Ik heb ook lewa touch recovery geinstalleerd, maar zelfde verhaal.

Ook heb ik al van sd kaartje gewisseld en geprobeerd de roms direct van de telefoon te downloaden.
Iemand enig idee waarom ik steeds fails krijg en wat ik anders zou kunnen proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Smobbo schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 13:09:
[...]

Het zit hem in de dialer. Die heeft een vrij handige feature (vind ik dan). Je kan hem standaard met 1 van de 2 simkaarten laten bellen, maar als je de andere wilt gebruiken dan swipe je over de bel knop en belt hij gelijk met de andere simkaart.
Ik bel 80% met dezelfde simkaart, dus voor mij is dat heel handig :).
Nog even wat meer informatie over de Lewa Rom.
De dialer heeft nog een handige feature. Als ik iemand bel met een simkaart dan onthoudt hij dit en de volgende keer zal hij standaard met die simkaart bellen! De naam van die gene kan ik dan opzoeken door op de dialpad zijn naam te typen (t9) of zijn nummer, maar als ik in de lijst van contacts zoek dan ook zal hij automatisch bellen met de simkaart die ik de vorige keer ook gebruikte bij dat contactpersoon! Hiervoor klik ik gewoon op het 'telefoontje' naast hun naam. Onderin de dialpad staat de bel knop ingesteld op de simkaart die ik als voorkeurssimkaart ingesteld heb.

Aangezien ik een werk en een prive simkaart heb en mensen dus altijd met dezelfde simkaart wil bellen is dit voor mij ideaal!

Over de batterij duur kan ik alleen nog maar zeggen dat die niet opvallend is. Het lijkt gewoon ongeveer hetzelfde als met de beta4.1.2 rom, maar ik test nog even verder.
Enige onhandige is dat je in de notification balk geen percentage van je batterij ziet, dat laat hij alleen tijdens het opladen zien... :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-09 21:50
Ik gebruik nu de (echte) MIUI rom van needrom en hij bevalt me erg goed. Het is gewoon de bekendere versie van LewaOS. Met Miui kan je gelukkig echt veel themas krijgen ipv de +/-10 die beschikbaar zijn voor LewaOS. Geen idee waarom deze maar 3.5 sterren krijgt. Hij is net zo snel en misschien zelfs sneller als lewa en stabieler. Je moet hem wel met de recovery van needrom installeren al zou het ook nog wel kunnen werken met lewa recovery denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
JD_1971 schreef op vrijdag 12 april 2013 @ 14:55:
@Freakster86,

Ik herken het wegvallen van de WiFi. Dat is echt vet irritant inderdaad! Dit probleem is niet alleen met de default ROM maar ook met diverse custom roms. Nu draai ik een custom ROM v4.1.2 en heb de 500 chipset / G3 ROM.
Hmm, dat is minder. Is dat wegvallen van wifi niet te fixen dan?
Hopelijk ben ik wel weer goed verstaanbaar na de nieuwe rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
hardware.tom schreef op zondag 14 april 2013 @ 16:39:
Ik gebruik nu de (echte) MIUI rom van needrom en hij bevalt me erg goed. Het is gewoon de bekendere versie van LewaOS. Met Miui kan je gelukkig echt veel themas krijgen ipv de +/-10 die beschikbaar zijn voor LewaOS. Geen idee waarom deze maar 3.5 sterren krijgt. Hij is net zo snel en misschien zelfs sneller als lewa en stabieler. Je moet hem wel met de recovery van needrom installeren al zou het ook nog wel kunnen werken met lewa recovery denk ik.
Dat klinkt interessant :)! Het lijkt een versie alleen voor de 501 chipset (G3N), klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Smobbo schreef op zondag 14 april 2013 @ 17:34:
[...]

Dat klinkt interessant :)! Het lijkt een versie alleen voor de 501 chipset (G3N), klopt dat?
Voor zover ik weet is het gewoon voor de G3 500. Mijn toestel is al redelijk oud en ik heb net nog met deze rom gebeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Laatst online: 15-09 09:51
Smobbo schreef op zaterdag 13 april 2013 @ 08:58:
[...]

Enige onhandige is dat je in de notification balk geen percentage van je batterij ziet, dat laat hij alleen tijdens het opladen zien... :F
Je kan het percentage altijd zichtbaar maken door:
Settings-> Display->Electric quantity display->en dan kiezen voor "Percentage"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
HaNS1443 schreef op zondag 14 april 2013 @ 18:38:
[...]

Je kan het percentage altijd zichtbaar maken door:
Settings-> Display->Electric quantity display->en dan kiezen voor "Percentage"
Bedankt voor de tip ;). Goede vertaling vanuit het Chinees ;)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
hardware.tom schreef op zondag 14 april 2013 @ 18:16:
[...]

Voor zover ik weet is het gewoon voor de G3 500. Mijn toestel is al redelijk oud en ik heb net nog met deze rom gebeld.
Ah, dat klinkt goed! Zat de Google play store op de rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
Is niet een officiele MIUI release, maar een van van 592zn

http://translate.google.c...%3A%2F%2Fwww.592zn.com%2F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
Nog veel chinese tekens in de rom? Dat was wel met lewaos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
Kasj schreef op maandag 15 april 2013 @ 06:03:
[...]

Ja er zit nog een hoop Chinese meuk ingebakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
-ION- schreef op maandag 15 april 2013 @ 11:11:
[...]

Ja er zit nog een hoop Chinese meuk ingebakken.
Het is maar wat je chineze meuk noem maar, de meeste standaard miui apps vind ik beter dan die van google. Ik heb in totaal maar 2 dingen gedisabled en dat waren baidu keyboard en de stock miui browser, ik heb liever google chrome.
Kasj schreef op maandag 15 april 2013 @ 06:03:
[...]

Ik heb geen chineze tekens gezien behalve bij de namen van themas, maar dat is logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
@hardware.tom: en de gps? Draai de officiele beta, maar gps fix is dramatisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
hardware.tom schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 17:52:
[...]

Het is maar wat je chineze meuk noem maar, de meeste standaard miui apps vind ik beter dan die van google. Ik heb in totaal maar 2 dingen gedisabled en dat waren baidu keyboard en de stock miui browser, ik heb liever google chrome.
[...]

Ik heb geen chineze tekens gezien behalve bij de namen van themas, maar dat is logisch.
Ik heb de miui rom geprobeerd, maar de dualsim functionaliteit is er rommelig aan toegevoegd. Als dat echt ondersteund wordt dan is het wel een mooie rom :)!
Nu toch maar weer terug naar de lewa rom ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ik ben bezig om CWM op de telefoon te zetten in de hoop dat mijn microfoon het weer gaat doen met een nieuwe rom. Ik volg alle stappen in de OP, maar ik loop vast.

- Druk op F9 en druk daarna op 'ja'
- Druk op de volume+ toets en sluit de usb-kabel aan tussen computer en telefoon

Dan krijg ik de volgende melding in het scherm:

Brom error s_com_port_open_fail (1013)

Kan iemand mij zeggen wat ik fout doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Destijds heb ik m'n vader geadviseerd G3's aan zijn werknemers te geven, een dualsim toestel had voorkeur.
'k Had er CWM & de 29-11-2012 ROM uit de startpost op gezet. Binnen een weekje kwamen de klachten binnen. Vooral die er twee sim's in hebben zitten & verbinding willen maken met een carkit ondervinden connectiviteitsproblemen.

Kunnen jullie een andere stabiele ROM adviseren? Liefst ééntje die (ook) door middel van CWM te flashen is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Freakster86 schreef op zondag 21 april 2013 @ 11:20:
Ik ben bezig om CWM op de telefoon te zetten in de hoop dat mijn microfoon het weer gaat doen met een nieuwe rom. Ik volg alle stappen in de OP, maar ik loop vast.

- Druk op F9 en druk daarna op 'ja'
- Druk op de volume+ toets en sluit de usb-kabel aan tussen computer en telefoon

Dan krijg ik de volgende melding in het scherm:

Brom error s_com_port_open_fail (1013)

Kan iemand mij zeggen wat ik fout doe?
Gewoon mobile uncle en dat recovery update.
Enige wat je daarvoor moet hebben is root acces (binary van xda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Chris.nl schreef op zondag 21 april 2013 @ 12:17:
Destijds heb ik m'n vader geadviseerd G3's aan zijn werknemers te geven, een dualsim toestel had voorkeur.
'k Had er CWM & de 29-11-2012 ROM uit de startpost op gezet. Binnen een weekje kwamen de klachten binnen. Vooral die er twee sim's in hebben zitten & verbinding willen maken met een carkit lopen ondervinden connectiviteitsproblemen.

Kunnen jullie een andere stabiele ROM adviseren? Liefst ééntje die (ook) door middel van CWM te flashen is...
Ik had met die rom geen problemen met het verbinden met een carkit, moest wel iets in m'n carkit instellen dacht ik.
De beta 4.1.2 rom is sowieso aan te raden, geen idee waarom die beta genoemd wordt, hij is volgens mij foutloos ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Begrijp ik het goed dat als je geen root hebt je geen update naar de bèta kunt doen?
Krijg namelijk het rooten niet voor elkaar zit nu nog op de Stockrom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matuna
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-09 15:39
Voor de mensen met GPS problemen!

Lange tijd heb ik geen fix gekregen, dacht dat dit door een slechte GPS module kwam al heb ik dit kunnen oplossen. Momenteel draai ik volgende rom, http://www.needrom.com/mobile/jiayu-g3-6/
en hierbij kun je ook uitvogelen welke chip je nu hebt zitten (S500 of S501) als je de verkeerde versie van de rom hebt te pakken dan zal je wifi na enkele seconden uitvallen en installeer je gewoon de andere versie.

Voor de GPS fix, na enkele seconden heb ik nu een fix door enkel dit filmpje te volgen.
Wat je nodig hebt: -MobileUncleTools, -FasterFix en - een file explorer met root toegang.
Het bestandje dat hij eerst verwijdert in het filmpje kom ik wel niet tegen.

Hopelijk is er iemand mee geholpen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-07 10:24
Bij het installeren van roms van needrom.com kan dat ook met cwm of moet het via Lewa? Bij Lewa heb ik nog wat privacy bezwaren gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gheilbaerd
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17-05 19:48
Is er iemand in de buurt van Zwolle/Apeldoorn die op mijn G3 (s500) voor het `kratje-bier-principe" me kan helpen een stabiele Jelly Bean te installeren.

Zelfs na het lezen van de handleidingen in de topics durf ik het niet aan en realiseer ik me dat ik te weinig van Android weet....

Hoor graag wie me wil helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Is ie al geroot?
Anders kun je het ook proberen met SuperOneClick, tooltje draaien, telefoon aan de pc hangen, op root klikken en klaar is kees.
CWM kun je er heel makkelijk via MobileUncleTools opzetten, goede bestand downloaden en dan kun je in de app kiezen om een recovery te flashen.
Dan alleen nog via CWM de rom flashen, zo moeilijk is het dus echt niet.

Ik raad het je echt aan om het zelf te doen, kost misschien iets meer moeite maar als iemand anders het voor je doet en na een tijdje doet je toestel het niet lekker meer ben je dus afhankelijk van iemand anders.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• husker186
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 27-03-2024
Taarmen schreef op vrijdag 03 mei 2013 @ 14:55:
Bij het installeren van roms van needrom.com kan dat ook met cwm of moet het via Lewa? Bij Lewa heb ik nog wat privacy bezwaren gelezen.
Heb de rom van ervius met cwm geflashed, dusver geen problemen tegen gekomen. ga vanm. eens kijken hoe de gps werkt, met de stock rom deed ie het gelukkig redelijk _/-\o_ dus even afwachten met deze rom.
Met de rom van gthrill ( ook via cwm geflashed) ook een redelijke gps ontvangst, deze is alleen niet in het ned.
Update
Heb net de tut. van het youtube filmpje gedaan en had binnen 30 sec. een fix in de tuin :)

Het enigste rare is, de tel heeft vannacht aan de lader gehangen, maar hij gaat dan niet in deepsleep, volgens cpu spy

[ Voor 16% gewijzigd door husker186 op 04-05-2013 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
husker186 schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 10:04:
[...]

Heb de rom van ervius met cwm geflashed, dusver geen problemen tegen gekomen. ga vanm. eens kijken hoe de gps werkt, met de stock rom deed ie het gelukkig redelijk _/-\o_ dus even afwachten met deze rom.
Met de rom van gthrill ( ook via cwm geflashed) ook een redelijke gps ontvangst, deze is alleen niet in het ned.
Update
Heb net de tut. van het youtube filmpje gedaan en had binnen 30 sec. een fix in de tuin :)

Het enigste rare is, de tel heeft vannacht aan de lader gehangen, maar hij gaat dan niet in deepsleep, volgens cpu spy
Gaat bij niet in deep sleep bij de rom van ervius?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• husker186
Taarmen schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 15:13:
[...]

Gaat bij niet in deep sleep bij de rom van ervius?
Wel als ie van de lader af is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
  • Laatst online: 17-09 15:56

Xaphod

Inara profiel

@Matuna;
bedankt voor het filmpje, nu krijg ik ook eindelijk een GPS fix

https://inara.cz/elite/cmdr/425104/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 11:39
husker186 schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 15:24:
[...]

Wel als ie van de lader af is
Volgens mij is dat standaard in android, en wat is er mis mee?
Tijdens het opladen hoeft ie ook niet in een diepe slaap te gaan om energie te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• husker186
dutchgio schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 17:16:
[...]

Volgens mij is dat standaard in android, en wat is er mis mee?
Tijdens het opladen hoeft ie ook niet in een diepe slaap te gaan om energie te besparen.
Er is niks mis mee maar het viel alleen op. Bij mijn weten op stockrom wel in deep sleep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taarmen
husker186 schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 17:35:
[...]

Er is niks mis mee maar het viel alleen op. Bij mijn weten op stockrom wel in deep sleep.
Het voordeel van deep sleep bij het laden is dat hij sneller vol gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
Een apparaat met android gaat NOOIT in deep sleep als deze wordt opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafnold
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
Krijgt iemand ook steeds de melding 'authenticatieprobleem' bij wifi? Wifi werkt goed voor een tijdje en dan valt de verbinding weg en geraak ik niet meer binnen! De juiste code al tig malen ingevoerd. Enige oplossing blijkt om de router te resetten, maar om dat elke keer te moeten doen begint wel irritant te worden. Herkent iemand dit probleem? Is er misschien een fix waarvan ik nog niet op de hoogte ben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
Nee dat probleem herken ik niet. Ik heb wel een x gehad dat ie niet met de NS wifi wou verbinden, toen gewoon vergeet wifi gedaan en het werkte weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,
bij mijn poging om Jelly Bean 4.1.2 erop te krijgen is de telefoon nu in een loop terecht gekomen.

Opstart scherm komt.
Android robot in scherm aan het laden
enz. enz.

Wat kan ik doen om dit op te lossen ?
UPDATE

Ik heb nu Jelly Bean erop gekregen, het is alleen de verkeerde ben ik bang :)
Bij opstarten komt een (motorola) Droid logo. En niet alles werkt zoals het moet.

IK wil graag een andere versie erop zetten van 4.1.2
Telefoon is geroot.
Wat is nu de volgende stap ? IK ben al de hele dag mee bezig ! :/ :/

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2013 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Rafnold schreef op woensdag 08 mei 2013 @ 00:29:
Krijgt iemand ook steeds de melding 'authenticatieprobleem' bij wifi? Wifi werkt goed voor een tijdje en dan valt de verbinding weg en geraak ik niet meer binnen! De juiste code al tig malen ingevoerd. Enige oplossing blijkt om de router te resetten, maar om dat elke keer te moeten doen begint wel irritant te worden. Herkent iemand dit probleem? Is er misschien een fix waarvan ik nog niet op de hoogte ben?
Je bent niet de enige, ik heb vandaag nog mijn router moeten resetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
Verwijderd schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 02:00:
Beste mensen,
bij mijn poging om Jelly Bean 4.1.2 erop te krijgen is de telefoon nu in een loop terecht gekomen.

Opstart scherm komt.
Android robot in scherm aan het laden
enz. enz.

Wat kan ik doen om dit op te lossen ?
UPDATE

Ik heb nu Jelly Bean erop gekregen, het is alleen de verkeerde ben ik bang :)
Bij opstarten komt een (motorola) Droid logo. En niet alles werkt zoals het moet.

IK wil graag een andere versie erop zetten van 4.1.2
Telefoon is geroot.
Wat is nu de volgende stap ? IK ben al de hele dag mee bezig ! :/ :/
Welke ROM heb je gebruikt en heb je de handleiding uit de OP gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eypo schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 23:35:
[...]

Welke ROM heb je gebruikt en heb je de handleiding uit de OP gebruikt?
Lag aan de ROM inderdaad, heb even een andere gevonden.
Die pakte hij meteen..

GThrill v3.0

Enkel werkt de WIFI nu niet meer. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agrior
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 21:28
Verwijderd schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 12:49:
[...]

Lag aan de ROM inderdaad, heb even een andere gevonden.
Die pakte hij meteen..

GThrill v3.0

Enkel werkt de WIFI nu niet meer. ;(
Dan heb je de ROM voor de G3N (S501). Je kan hem probleemloos terugflashen naar een andere ROM die wel voor de G3 (S500) geschikt is... bijna elke dus :-)

Ik werk inmiddels een maand met LewaOS en vind deze erg fijn werken:
+ Dual SIM dailer erg fijn.
+ Met andere ROMs was ik af en toe onbereikbaar, nu niet meer.
+ Handige features (zaklamp vanaf locked menu met menu toets, diverse accu besparingsapps, enz)
+ Ziet er echt mooi uit :-)
- Een aantal Chinese apps
- De Nederlands vertaalde versie vond ik niet heel stabiel (Engelse versie beter, zie onder)

Er zit standaard geen Exchange support op, maar dit is erbij te flashen door direct na installatie (voor eerste boot het liefst, gelijk na het ROM flashen) met de NoPin StockOTA erop te flashen welke eerder hier is gepost. Er zitte af en toe wat vertaalfouten in de ROM. Op XDA staat zelfs een vertaling naar het Nederlands, maar op de officiele Lewa site staat de nieuwste versie in het Engels. De Dual Sim dailer is erg mooi en handig.

Ik gebruik nu de nieuwste versie van de officiele Lewa site en deze werkt tot nu toe met de minste fouten. De vertaalde versie had wat bugs met contacten en SMS helaas.

Dit zijn de stappen die ik heb genomen, aangenomen dat de G3 geroot is (niet G3N, werkt helaas nog niet met Lewa). Let op: na flashen boot de ROM in Chinees en zal je op 'gevoel' hem op Engels moeten zetten.
In de officiele Lewa rom zit dus alleen Chinees of Engels.
- Download de rom en zet hem op de SD (http://bbs.lewaos.com/download.php midden op de pagina), met Google Translate wordt het duidelijker :-) er is een stable en wekelijkse developer release
- Download MobileUncle tools uit de Store en flash de Lewa recovery erop (de vertaalde 2.0 http://forum.xda-develope...?p=38110009&postcount=463)
- Start op in Lewa recovery
- Flash de ROM en flash gelijk voor (werk)mail de NoPIN StockOTA (http://d-h.st/srg)
- Wipe factory. Wipe Dalvik/Cache
- Reboot. Na opstarten zal je de Rom handmatig van Chinees naar Engels moeten zetten.
- Je moet even Google Play opzoeken via Google en installeren. Een paar Chinese apps kun je verwijderen.
- Installeer ook Google Calendar via de Store
- Als alles goed draait: ga naar de recovery (uit toets -> reboot --> recovery) en maak een backup voor eventueel later herstel.

Het is natuurlijk persoonlijk, maar ik vind het een erg fijne ROM en gebruik hem nu een maand.

Bijkomend voordeel vind ik dat als hij draait je de updater app kunt gebruiken en bij een stable of develop update gewoon de versie aan kan klikken en updaten!

edit: ik wil nog even alle mensen in dit topic bedanken voor het delen van ervaringen en vooral de begin post, die heeft mij zeer goed op weg geholpen!

[ Voor 4% gewijzigd door Agrior op 10-05-2013 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar ik de Android 4.1 beta rom haal? Ik zie de link staan aan het begin maar die dropbox link werkt niet meer =/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware.tom
Verwijderd schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 16:05:
Weet iemand waar ik de Android 4.1 beta rom haal? Ik zie de link staan aan het begin maar die dropbox link werkt niet meer =/
De geroote rom met superuser werkt wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geupgrade naar deze versie:

Beta Android 4.1 ROM van 16-01-2013 installeren, inclusief rootacces met SuperUser
(de allerlaatste beta ROM van JiaYu met rootacces! Alleen te installeren als je ClockWorkMod-recovery hebt)
- Bestanden downloaden
- Zet de zipfile 'update.zip' in de root van je SD-kaartje
- Zet de telefoon uit en boot in ClockWorkMod-recovery
- Kies 'install update from SDcard'
- Kies 'update.zip' en bevestig
LET OP: Telefoon wordt gewiped dus instellingen & apps worden gewist (dus gebruik 'n backup!)
Credits to: Chris.nl

Maar nu kan ik Wifi niet meer inschakelen? HIj blijft zeggen Wifi inschakelen......
Bluetooth gaat nu ook van aan gelijk weer op uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer nu de andere rom te flashen, die met SuperSU, ben benieuwd of dat misschien beter afloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ook de andere rom gebruikt, maar hier ook het Wifi en Bluetooth probleem, denk dat het aan de chip ligt, die nieuwer is, las ik ergens. Even andere proberen dan maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah denk het wel te hebben gezien...

http://forum.xda-develope...ead.php?t=1981634&page=57

Oude roms op nieuwe toestellen gaat niet goed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 mei 2013 @ 21:37:
Ah denk het wel te hebben gezien...

http://forum.xda-develope...ead.php?t=1981634&page=57

Oude roms op nieuwe toestellen gaat niet goed...
En nu ?

Mijn wifi werkt ook nog steeds niet na nieuwe ROM.
Als je een goede hebt hoor ik het graag :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Agrior schreef op vrijdag 10 mei 2013 @ 22:47:
[...]

Dan heb je de ROM voor de G3N (S501). Je kan hem probleemloos terugflashen naar een andere ROM die wel voor de G3 (S500) geschikt is... bijna elke dus :-)

Ik werk inmiddels een maand met LewaOS en vind deze erg fijn werken:
+ Dual SIM dailer erg fijn.
+ Met andere ROMs was ik af en toe onbereikbaar, nu niet meer.
+ Handige features (zaklamp vanaf locked menu met menu toets, diverse accu besparingsapps, enz)
+ Ziet er echt mooi uit :-)
- Een aantal Chinese apps
- De Nederlands vertaalde versie vond ik niet heel stabiel (Engelse versie beter, zie onder)

Er zit standaard geen Exchange support op, maar dit is erbij te flashen door direct na installatie (voor eerste boot het liefst, gelijk na het ROM flashen) met de NoPin StockOTA erop te flashen welke eerder hier is gepost. Er zitte af en toe wat vertaalfouten in de ROM. Op XDA staat zelfs een vertaling naar het Nederlands, maar op de officiele Lewa site staat de nieuwste versie in het Engels. De Dual Sim dailer is erg mooi en handig.

Ik gebruik nu de nieuwste versie van de officiele Lewa site en deze werkt tot nu toe met de minste fouten. De vertaalde versie had wat bugs met contacten en SMS helaas.

Dit zijn de stappen die ik heb genomen, aangenomen dat de G3 geroot is (niet G3N, werkt helaas nog niet met Lewa). Let op: na flashen boot de ROM in Chinees en zal je op 'gevoel' hem op Engels moeten zetten.
In de officiele Lewa rom zit dus alleen Chinees of Engels.
- Download de rom en zet hem op de SD (http://bbs.lewaos.com/download.php midden op de pagina), met Google Translate wordt het duidelijker :-) er is een stable en wekelijkse developer release
- Download MobileUncle tools uit de Store en flash de Lewa recovery erop (de vertaalde 2.0 http://forum.xda-develope...?p=38110009&postcount=463)
- Start op in Lewa recovery
- Flash de ROM en flash gelijk voor (werk)mail de NoPIN StockOTA (http://d-h.st/srg)
- Wipe factory. Wipe Dalvik/Cache
- Reboot. Na opstarten zal je de Rom handmatig van Chinees naar Engels moeten zetten.
- Je moet even Google Play opzoeken via Google en installeren. Een paar Chinese apps kun je verwijderen.
- Installeer ook Google Calendar via de Store
- Als alles goed draait: ga naar de recovery (uit toets -> reboot --> recovery) en maak een backup voor eventueel later herstel.

Het is natuurlijk persoonlijk, maar ik vind het een erg fijne ROM en gebruik hem nu een maand.

Bijkomend voordeel vind ik dat als hij draait je de updater app kunt gebruiken en bij een stable of develop update gewoon de versie aan kan klikken en updaten!

edit: ik wil nog even alle mensen in dit topic bedanken voor het delen van ervaringen en vooral de begin post, die heeft mij zeer goed op weg geholpen!
Ik ga hem nu proberen thanks!

Aan het downloaden, gaat niet erg snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg een dooie Android !! : ((

1.Start recovery mode (vanuit Mobile Uncle tools).
2 Choose zip from sd card kies ik de Lewa Rom (heb de stable versie) .

Maar even later komt de liggende Android met uitroepteken.
Wat doe ik hier fout. Iets met Clockwork mode ofzo overgeslagen ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agrior
Dat is vreemd... even kijken wat er aan de hand is.
Heb je wel eerst de Lewa recovery recovery geflasht? Die moet je met mobile uncle flashen. Kom je nog wel in een andere recovery?
Welke ROM stond er hiervoor op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Agrior schreef op zondag 12 mei 2013 @ 22:33:
Dat is vreemd... even kijken wat er aan de hand is.
Heb je wel eerst de Lewa recovery recovery geflasht? Die moet je met mobile uncle flashen. Kom je nog wel in een andere recovery?
Welke ROM stond er hiervoor op?
Als het goed is wel.
Had de Lewa Recovery gekozen en daarna na het opstarten in menu gekozen voor Choose zip from sd card. En de betreffende Lewa rom gekozen.

Hiervoor had ik GThrill v3.0 erop staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agrior
Mmm okee, dat klinkt wel goed. Dan kan er niet veel mis zijn en zou je nog gewoon in de recovery moeten komen. Kom je daar in? (telefoon uit. Dan power-on + volume up toets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agrior
Verwijderd schreef op zondag 12 mei 2013 @ 22:41:
[...]

Als het goed is wel.
Had de Lewa Recovery gekozen en daarna na het opstarten in menu gekozen voor Choose zip from sd card. En de betreffende Lewa rom gekozen.

Hiervoor had ik GThrill v3.0 erop staan.
Als er Choose zip from SD kart staat klinkt dit als de clockwork recovery. Heb je de Lewa recovery wel gezien? Dit is er een die je met Touch bediend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, na veel gepuzzel kom ik nu in de Lewa recovery. Met touch bediening idd.

Ik flash de ROM erop.

NU start hij op, en kom ik vast in scherm logo.

LEWA en de kikker ernaast.
Hij gaat dan niet meer verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lewa recovery is trouwens in het Chinees :") Kan iemand uitleggen hoe ik dit in Engels krijg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog even en ik smijt dat ding tegen de muur..
Ik zit nu echt vast in de Chinese recovery v.20 (Lewa)

Geen enkele recover pakt hij nu, en ook de roms niet.
En de huidige ROM loopt vast bij logo van LEWA bij opstarten... man man man!
Waar ben ik aan begonnen :")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YEEEEEEEEEEESSSSSSSSSSSS!~

Eindelijk erdoorheen.
Lewa OS GThrill 2.0 heeft hij eindelijk gepakt..

Beiden 2.1 en 3.0 liepen vast bij opstarten.

Jezus komen maanden niet meer flashen voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agrior
Goed om te horen dat je device weer werkt!
Normaal start de recovery op in het Engels en anders staan hier plaatjes in het Engels waarmee je door de chinese komt: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2025082

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook hiermee werkt mijn WIFI helaas nog steeds niet. (heeft het enkel met orgineel ICS gedaan tot zover).

Maar Lewa ROM is idd lekker snel en soepel.
Ik kijk het even aan. Wellicht komt er een fix voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agrior
Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2013 @ 12:38:
Ook hiermee werkt mijn WIFI helaas nog steeds niet. (heeft het enkel met orgineel ICS gedaan tot zover).

Maar Lewa ROM is idd lekker snel en soepel.
Ik kijk het even aan. Wellicht komt er een fix voor.
Dat is echt jammer :-( hoe reageert de wifi 'schakelaar' in het switches menu (naast notifications). Blijft deze wel op aan staan?
Wel fijn dat Lewa nu werkt, maar wifi is natuurlijk een groot gemis. Het blijft vreemd: met een S500 rom niet en met een S501 ook niet... klinkt bijna als een 'maandagochtendmodel' maar dat verklaart dan niet waarom hij het met de originele ROM wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is heel makkelijk, ze hebben een nieuwe wifi chip in de nieuwe modellen, download een G3N ROM van needroms, en het werkt ;) Staan geen roms voor in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agrior
Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:17:
Het is heel makkelijk, ze hebben een nieuwe wifi chip in de nieuwe modellen, download een G3N ROM van needroms, en het werkt ;) Staan geen roms voor in dit topic.
Dat leek mij ook, maar uit een eerdere post bleek dat hij juist een G3N (S501) ROM had gebruikt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ah ok :O sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agrior
Juist goed om kritisch te zijn ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste, er wordt veel verteld over de rom. Is er iemand die mij kan vertellen hoe het batterij verbruik langer dan 8 uur kan geregeld worden. De G3N van mij is na 8 uur leeg. App gedraaid om alles te minimaliseren maar helpt niet echt, Rom is JIAYU G3N :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondertussen bijna alle roms geprobeerd van needrom site maar bij geen enkele werkt de WIFI.
Dus helaas is de WIFI gewoon defect denk ik : (
Pagina: 1 ... 11 ... 14 Laatste