Beste Totti66, de link is http://www.needrom.com/mobile/jiayu-g3-6/ Hiermee heb ik dus toch alles aan de praat gekregen. Root, Clockwork en dan flashen.
Verwijderd
Deze heb ik ook al geprobeerd, of raad je aan de G3N te gebruiken ?Verwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 08:02:
Beste Totti66, de link is http://www.needrom.com/mobile/jiayu-g3-6/ Hiermee heb ik dus toch alles aan de praat gekregen. Root, Clockwork en dan flashen.
Ik heb naar mijn weten de normale G3 versie met MT6620 Chipset.
Verwijderd
HeeeldVerwijderd schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 08:02:
MEt de G3N Rom blijkt ie het idd gewoon te doen. WIFI werkt !
Nu ff kijken of ik ook kan bellen en niet andere zaken zijn weggevallen.
Ik kreeg vanmorgen trouwens een sms'je dat ik over mijn data verbruik ben na week zonder wifi
Ligt het aan mij of worden hier keer op keer de verkeerde ROMs geflashed (ik doel hiermee op het verschil in de ROMs voor de G3 en G3N chipset)? Gewoon een kwestie van even checken/lezen lijkt me
TS, kun je de OP aanpassen met hierin een duidelijke vermelding over het verschil in beide chipsets en de gevolgen van het flashen van de verkeerde ROM?
Dit zou veel problemen kunnen oplossen voor (beginnende) flashers, en iedereen kan dan naar één informatiepunt verwijzen

TS, kun je de OP aanpassen met hierin een duidelijke vermelding over het verschil in beide chipsets en de gevolgen van het flashen van de verkeerde ROM?
Dit zou veel problemen kunnen oplossen voor (beginnende) flashers, en iedereen kan dan naar één informatiepunt verwijzen
En hoe de modellen te herkennen zijn.JoostTheHost schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 16:33:
Heeft iemand anders ook nog het probleem dat het verbinden met HSDPA soms heel moeilijk gaat? Kan minuten duren voor de dataverbinding tot stand is gebracht, heb veel verschillende roms geprobeerd, ook verschillende apn instellingen en build.prop instellingen. (T-mobile)
Ik zit via Tele2 ook op het T-mobile netwerk, echter heeft mijn goedkope Tele2 abbo (helaas) alleen toegang tot 3G. Deze verbinding wordt mijns inziens vrij snel gemaakt. Ik weet niet of de HSDPA verbinding op een heel andere manier verloopt, maar kan me haast niet voorstellen dat hier gigantische verschillen in zitten?denemio schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 19:07:
Heeft iemand anders ook nog het probleem dat het verbinden met HSDPA soms heel moeilijk gaat? Kan minuten duren voor de dataverbinding tot stand is gebracht, heb veel verschillende roms geprobeerd, ook verschillende apn instellingen en build.prop instellingen. (T-mobile)
Zijn je snelheden wel goed als je eenmaal verbinding hebt?
Als de verbinding er is is het prima ja. Ik meende dat HSDPA ook gewoon 3g was? Want ik heb altijd 3G staan als ik geen data verbruik, wanneer er data in of uit komt dan veranderd dit in een H.JoostTheHost schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 20:24:
[...]
Ik zit via Tele2 ook op het T-mobile netwerk, echter heeft mijn goedkope Tele2 abbo (helaas) alleen toegang tot 3G. Deze verbinding wordt mijns inziens vrij snel gemaakt. Ik weet niet of de HSDPA verbinding op een heel andere manier verloopt, maar kan me haast niet voorstellen dat hier gigantische verschillen in zitten?
Zijn je snelheden wel goed als je eenmaal verbinding hebt?
Het lijkt beter te werken met een 4.0.4 rom dan met een 4.1.2, hier zijn er alleen niet zo veel van, en de stock heeft zo'n verschrikkelijk overdreven bounce bij overscroll waarvan ik maar niet kan vinden hoe ik het aanpas..
Welke rom heb jij?
Ik heb ook Tele2, ik heb af en toe dat ik even in vliegtuigmodus moet gaan en dan er uit en dan keert de 3G terug. Vaak is dat na een verbinding met Wifi (T-mobile van de NS).
Zoek even op wakelock in deze thread.Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:43:
Beste, er wordt veel verteld over de rom. Is er iemand die mij kan vertellen hoe het batterij verbruik langer dan 8 uur kan geregeld worden. De G3N van mij is na 8 uur leeg. App gedraaid om alles te minimaliseren maar helpt niet echt, Rom is JIAYU G3N
Het komt er op neer dat het gebruik van de rode led er voor zorgt dat de telefoon niet meer in deep sleep komt en constant op 1ghz draait (de CPU).
Even met Light Flow Lite de meldingen met een rode led uitzetten (bij instellingen eerst Direct Mode en Root Mode aanzetten) en het probleem is na 1x opnieuw opstarten opgelost.
Probeer deze app eens. De app zorgt ervoor dat er op een vast interval -als je verbinding hebt via WiFi- de mobiele internetverbinding even kort wordt geactiveerd. Dit zorgt ervoor dat je mobiele verbinding op de achtergrond in stand blijft en dus direct werkt zodra je je WiFi weer uitschakeld.Eypo schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 09:18:
Ik heb ook Tele2, ik heb af en toe dat ik even in vliegtuigmodus moet gaan en dan er uit en dan keert de 3G terug. Vaak is dat na een verbinding met Wifi (T-mobile van de NS).
Ik heb hier op mijn oude telefoon (HTC HD2) ook last van gehad en door deze app te installeren was het probleem verholpen. Ik had in de instellingen geloof ik 30 min. staan als interval.
Nee, HSDPA is de snellere broer van 3G. Vaak wordt er een 3G verbinding in stand gehouden om op terug te vallen mits er geen HDSPA beschikbaar is. Omdat HSDPA meer stroom verbruikt wordt deze verbinding echter alleen ingeschakeld als je veel data gebruikt (zoals je zelf al aangeeft).denemio schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 21:52:
[...]
Als de verbinding er is is het prima ja. Ik meende dat HSDPA ook gewoon 3g was? Want ik heb altijd 3G staan als ik geen data verbruik, wanneer er data in of uit komt dan veranderd dit in een H.
Hm, zou dit niet aan de ROM Radio kunnen liggen? Dit is het stukje software dat zorgt voor het in- en uitschakelen en aansturen van de radio interfaces zoals Bluetooth, 2G/3G, WiFi, GPS. Ik heb voordat ik mijn Jiayu kreeg een HTC HD2 gehad, en hiervoor waren veel verschillende ROM Radio's beschikbaar. Het was veelal een kwestie van flashen en uitproberen om erachter te komen welke radio voor de beste resultaten zorgde. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ze voor de Jiayu nog niet (in flashbare zip's) voorbij heb zien komen.Het lijkt beter te werken met een 4.0.4 rom dan met een 4.1.2, hier zijn er alleen niet zo veel van, en de stock heeft zo'n verschrikkelijk overdreven bounce bij overscroll waarvan ik maar niet kan vinden hoe ik het aanpas..
Ik heb mijn Jiayu nog maar een weekje, en zit nog op de stock rom met Android 4.0.4. De overscroll is inderdaad ongelooflijk irriant, en ik ben ook van plan te gaan flashen (en omdat ik natuurlijk een nieuwere Android versie wil). Ik ben nog een beetje aan het oriënteren maar denk dat ik voor de GThrill v3.0 ROM ga, met als voornaamste reden dat deze op CM10 is gebaseerd. Ik ben altijd een groot fan van CM geweest doordat je lekker veel kunt aanpassen en tegelijkertijd een goede performance hebtWelke rom heb jij?
Gaat het écht enkel om de meldingen met rode led? Kun je wellicht een lijstje geven met meldingen die uitgezet moeten worden om verwarring te voorkomen?Smobbo schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 10:35:
[...]
Het komt er op neer dat het gebruik van de rode led er voor zorgt dat de telefoon niet meer in deep sleep komt en constant op 1ghz draait (de CPU).
Even met Light Flow Lite de meldingen met een rode led uitzetten (bij instellingen eerst Direct Mode en Root Mode aanzetten) en het probleem is na 1x opnieuw opstarten opgelost.
Ik heb drie verschillenden geprobeerd. helaas weinig tot geen verschil.. (modem.img toch?)JoostTheHost schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 12:40:
Hm, zou dit niet aan de ROM Radio kunnen liggen? Dit is het stukje software dat zorgt voor het in- en uitschakelen en aansturen van de radio interfaces zoals Bluetooth, 2G/3G, WiFi, GPS. Ik heb voordat ik mijn Jiayu kreeg een HTC HD2 gehad, en hiervoor waren veel verschillende ROM Radio's beschikbaar. Het was veelal een kwestie van flashen en uitproberen om erachter te komen welke radio voor de beste resultaten zorgde. Ik moet eerlijk zeggen dat ik ze voor de Jiayu nog niet (in flashbare zip's) voorbij heb zien komen.
Jep, dat is hem! Jammer dat het geen resultaat heeft tot nu toe... Ik zou het verder ook niet wetendenemio schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 18:32:
[...]
Ik heb drie verschillenden geprobeerd. helaas weinig tot geen verschil.. (modem.img toch?)

Het gaat inderdaad enkel om de rode led.JoostTheHost schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 18:04:
[...]
Gaat het écht enkel om de meldingen met rode led? Kun je wellicht een lijstje geven met meldingen die uitgezet moeten worden om verwarring te voorkomen?
Volgens mij wordt dit standaard veroorzaakt door de melding 'batterij minder dan 15%' en misschien ook door de melding 'gemiste oproep', maar dat weet ik niet zeker.
Als je light flow lite installeert dan kan je zien welke kleur hij gebruikt.
Het is trouwens de moeite waard om de 4.1.2 beta rom te installeren, die werkt soepel en je bent van die overscroll bounce af
Top, hartelijk dank!Smobbo schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 11:41:
[...]
Het gaat inderdaad enkel om de rode led.
Volgens mij wordt dit standaard veroorzaakt door de melding 'batterij minder dan 15%' en misschien ook door de melding 'gemiste oproep', maar dat weet ik niet zeker.
Als je light flow lite installeert dan kan je zien welke kleur hij gebruikt.
Dat ga ik sowieso zo snel mogelijk doen. Zit alleen nog even te wachten op mijn snellere sd-kaartje voor ik de update ga installerenHet is trouwens de moeite waard om de 4.1.2 beta rom te installeren, die werkt soepel en je bent van die overscroll bounce af
Weet iemand welke rom a2dp ondersteund, want met de rom van 16 01 krijg ik het niet werkend.
Money isn't rellevant..... who you are is.....
Verwijderd
Hela,
Ik heb 'n probleempje met m'n telefoon. Iedere keer als ik OsmAnd+ probeert te installeren krijg ik een melding dat de installatie mislukt is. Ook na de tip van diverse mensen op fora om de SD kaart te unmounten krijg ik de foutmelding "Kan niet installeren op USB drive of SD kaart".
Is er iemand die dit probleem gehad heeft?
Ik zit op 4.1.2, build G3 201301160-221844
Gr,
Chown
Ik heb 'n probleempje met m'n telefoon. Iedere keer als ik OsmAnd+ probeert te installeren krijg ik een melding dat de installatie mislukt is. Ook na de tip van diverse mensen op fora om de SD kaart te unmounten krijg ik de foutmelding "Kan niet installeren op USB drive of SD kaart".
Is er iemand die dit probleem gehad heeft?
Ik zit op 4.1.2, build G3 201301160-221844
Gr,
Chown
Wanneer je je SD card unmount dan kan je daar niet op installeren lijkt me. Is je geheugen niet vol en gebeurd het ook bij het installeren van OsmAnd?
Verwijderd
Kheb SD geunmount en geprobeerd maar dan krijg ik dezelfde foutmelding. Best vreemd.
Het installeren van OsmAnd (zonder de +) werkt wel. Vermoed dus dat het iets met de app zelf te maken heeft... Zal eens een mailtje dichten naar developer...
Het installeren van OsmAnd (zonder de +) werkt wel. Vermoed dus dat het iets met de app zelf te maken heeft... Zal eens een mailtje dichten naar developer...
ik volg de stappen uit de OP om mijn telefoon te rooten. Echter de telefoon reboot niet uitzichzelf en na handmatige reboot gebeurd er ook niks nieuws..
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| - Bestanden downloaden - Bestanden uitpakken - Toestel aansluiten op de PC - 'USB debugging' aanvinken op de telefoon - 'RunMe' batchbestand uitvoeren op de PC - Kiezen voor 'keuze 1' op de PC - Kiezen voor 'restore' op de telefoon - Telefoon reboot 2x achter elkaar - Je zal de 'SuperSU' applicatie geïnstalleerd zien - Rootacces op de JiaYu G3 is een feit, spelen maar |
Er is weer een nieuwe rom van Lewa os voor de Jiayu G3, met nederlandse taal ondersteuning.
Hier te vinden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2162425
Heeft iemand al ervaringen met deze rom?
Hier te vinden: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2162425
Heeft iemand al ervaringen met deze rom?
https://inara.cz/elite/cmdr/425104/
Ik draai zelf nu bijna twee weken met het Lewa OS en ben er dik tevreden over, een paar vervelende zaken welke ik met andere images af en toe had heb ik met Lewa OS niet meer . (Niet bereikbaar zijn / Haperende Dataverbinding / Data verbinding maar werkend op 1 sim). Ik draai de telefoon wel helemaal in het Engels, en kan dus niet oordelen over de vertalingen van het nederlands.
Ik heb afgelopen weekend ook de eerste keer een OTA update van het Lewa OS uitgevoerd en ook deze ging helemaal prima.
Ik geef Lewa OS in ieder gevval een dikke pluim en denk dat ik er nog wel ebventejs mee blijf draaien.
Ik heb afgelopen weekend ook de eerste keer een OTA update van het Lewa OS uitgevoerd en ook deze ging helemaal prima.
Ik geef Lewa OS in ieder gevval een dikke pluim en denk dat ik er nog wel ebventejs mee blijf draaien.
Murphy was an optimist
@GoGoHaRrY
Werkt de GPS naar behoren met Lewa OS ?
Ik heb zelf een "oude" G3.
John
John
Volgens mij is er geen rom te vinden waar de gps problemen opgelost zijn. Bij sommige is het wat minder. Ik moet altijd eerst mijn gps gebruikende app opstarten, daarna mobile uncle aanzetten en wachten op een fix. Daarna terug naar de app. En dan zit die er regelmatig tien/twintig meter naast. Te veel om echt op de gps te vertrouwen.Noppesnada schreef op maandag 27 mei 2013 @ 17:29:
@GoGoHaRrY
John
Ik gebruik de GPS vrij weinig, eigenlijk alleen om op plaatsen in te checken met Foursquare.dit wertkt bij mij gewoon. Om te navigeren heb ik de GPS nog nooiit gebruikt, en een paar meter verschil maakt voor foursquare ook niet zoveel uit.Noppesnada schreef op maandag 27 mei 2013 @ 17:29:
Ik kan dus niet heel goed oordelen over het wel of niet juist werken van de GPS.
Murphy was an optimist
Is het mogelijk om Lewa te flashen met CWM of heb ik echt Lewa recovery nodig?
Ik draai nu de officiele 4.1.2. beta en heb wat problemen met bereikbaar zijn/wegvallende verbinding. Ik lees in dit topic dat Lewa daar bij sommige uitkomst biedt.
Ik draai nu de officiele 4.1.2. beta en heb wat problemen met bereikbaar zijn/wegvallende verbinding. Ik lees in dit topic dat Lewa daar bij sommige uitkomst biedt.
Oke mensen. Ik ga het ook maar eens proberen.
Ik vermoed dat ik een oude 3G heb. Ik zou dit eigenlijk wel zeker willen weten.
Verder moet ik dus alles backuppen, ik kan het me niet veroorloven data/gegevens/apps of wat dan ook kwijt te raken. Met wat doe ik dat? (ding is wel geroot)
Daarna stappenplan volgen.
De eerste 2 vragen stel ik omdat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Ik vermoed dat ik een oude 3G heb. Ik zou dit eigenlijk wel zeker willen weten.
Verder moet ik dus alles backuppen, ik kan het me niet veroorloven data/gegevens/apps of wat dan ook kwijt te raken. Met wat doe ik dat? (ding is wel geroot)
Daarna stappenplan volgen.
De eerste 2 vragen stel ik omdat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Ok:
1. Ik zou beginnen met het backuppen van je apps en appdata dmv Titanium BackUp Root (batch mode). ( ik kan je wel vertellen dat het terugzetten van je apps op je nieuwe rom dmv Titanium BackUp Root niet vlekkeloos werkt, simpele apps ok, maar de wat meer "Systeemapps" houden daar niet zo van, waarschijnlijk omdat het OS veranderd is)
2. Doe een Nandroid BackUp; Dit doe je in ClockWorkMod recovery (Menu -> BackUp). (Zorg voor genoeg ruimte, wanneer er een error zich voordoet doe het dan zeker opnieuw!)
3. Kopieer deze data van je SD kaart naar een PC (De map Clockworkmod + Titanium back up) laat het dus ook zeker staan op je SDkaart), met name die Nandroid Backup is belangrijk, daarmee kun je altijd terug naar de staat van je telefoon op dit moment.
Zorg er voor dat je clockworkmod recovery iig goed werkt, dit is je beste / enige redmiddel na een brick.
4. Voer de ROM upgrade uit.
5. Zet de apps + gegevens terug dmv Titanium BackUp Root. Zoals ik hiervoor zei, let op dat dat niet altijd vlekkeloos gaat. De apps terugzetten zal over het algemeen geen probleem zijn, de data is de lastigste.
1. Ik zou beginnen met het backuppen van je apps en appdata dmv Titanium BackUp Root (batch mode). ( ik kan je wel vertellen dat het terugzetten van je apps op je nieuwe rom dmv Titanium BackUp Root niet vlekkeloos werkt, simpele apps ok, maar de wat meer "Systeemapps" houden daar niet zo van, waarschijnlijk omdat het OS veranderd is)
2. Doe een Nandroid BackUp; Dit doe je in ClockWorkMod recovery (Menu -> BackUp). (Zorg voor genoeg ruimte, wanneer er een error zich voordoet doe het dan zeker opnieuw!)
3. Kopieer deze data van je SD kaart naar een PC (De map Clockworkmod + Titanium back up) laat het dus ook zeker staan op je SDkaart), met name die Nandroid Backup is belangrijk, daarmee kun je altijd terug naar de staat van je telefoon op dit moment.
Zorg er voor dat je clockworkmod recovery iig goed werkt, dit is je beste / enige redmiddel na een brick.
4. Voer de ROM upgrade uit.
5. Zet de apps + gegevens terug dmv Titanium BackUp Root. Zoals ik hiervoor zei, let op dat dat niet altijd vlekkeloos gaat. De apps terugzetten zal over het algemeen geen probleem zijn, de data is de lastigste.
[ Voor 5% gewijzigd door Eypo op 28-05-2013 09:44 ]
@Eypo
Thnx.
Moet ik dan Titanium Pro gebruiken of kan dat ook met de free version?
Hoe weet ik dat de CWM recovery goed werkt?
Mijn data is idd het allerbelangrijkste, dat MOET heel blijven. Nog extra tips hierover?
Thnx.
Moet ik dan Titanium Pro gebruiken of kan dat ook met de free version?
Hoe weet ik dat de CWM recovery goed werkt?
Mijn data is idd het allerbelangrijkste, dat MOET heel blijven. Nog extra tips hierover?
Verschil Pro en lite = Automatisch installeren van apps + data. Bij de lite versie moet je, zoals je een apk installeert, op installeren en ok klikken.
Je weet in principe niet of je CWM recovery goed werkt, maar als hij geen errors geeft tijdens de back-up dan mag je er van uit gaan dat hij wel werkt. (ik bedoel meer te zeggen dat bij bijv ruimtegebrek wel bestanden aanmaakt zover hij kan, maar dat het dan dus niet compleet is) Ik weet zo niet hoe al die IMGbestanden heten, zoek het even op, die zouden iig in dat mapje moeten zijn. (Iets van data, SD-ext, enz). Overigens, geloof ik, geeft CWM op het laatste ook een MD5 checksum, daarmee zou je je CWM recovery files mee kunnen controleren.
Wat bedoel je met data overigens? Data op je SDkaart of data van de apps die geinstalleerd zijn? Sd kaart kun je natuurlijk backuppen. Data van apps komen dus mee met Titanium en staan ook in de CWM recovery IMGs.
Succes!
Je weet in principe niet of je CWM recovery goed werkt, maar als hij geen errors geeft tijdens de back-up dan mag je er van uit gaan dat hij wel werkt. (ik bedoel meer te zeggen dat bij bijv ruimtegebrek wel bestanden aanmaakt zover hij kan, maar dat het dan dus niet compleet is) Ik weet zo niet hoe al die IMGbestanden heten, zoek het even op, die zouden iig in dat mapje moeten zijn. (Iets van data, SD-ext, enz). Overigens, geloof ik, geeft CWM op het laatste ook een MD5 checksum, daarmee zou je je CWM recovery files mee kunnen controleren.
Wat bedoel je met data overigens? Data op je SDkaart of data van de apps die geinstalleerd zijn? Sd kaart kun je natuurlijk backuppen. Data van apps komen dus mee met Titanium en staan ook in de CWM recovery IMGs.
Succes!
@Eypo
Oke, Tit-Lite geeft dus geen problemen. SD kaart is nog voor meer dan 70% leeg, muziek haal ik er wel eerst af, foto's ook nog wel van facebook. Instellingen SIMS (heb een dual sim)
Met data bedoel ik mijn whatsapp-history, mijn sms-history en mijn contacts. Zowel wapp, sms als telefoon.
mag echt niks van verdwijnen (gebruik ik voor mijn werk) of een puinhoop worden.
Oke, Tit-Lite geeft dus geen problemen. SD kaart is nog voor meer dan 70% leeg, muziek haal ik er wel eerst af, foto's ook nog wel van facebook. Instellingen SIMS (heb een dual sim)
Met data bedoel ik mijn whatsapp-history, mijn sms-history en mijn contacts. Zowel wapp, sms als telefoon.
mag echt niks van verdwijnen (gebruik ik voor mijn werk) of een puinhoop worden.
Miscuzzie, dan backup je SDkaart ook maar goed, daar staat iig de history van whatsapp in (je zou ook je wapp geschiedenis kunnen mailen dmv de app). Smsjes heb je een andere app voor nodig (mybackup doet het geloof ik) en je contacten zouden als het goed is in je Google Account / SIM moeten staan, dat ligt er aan hoe je ze opslaat.
Verwijderd
Hoi,
Ik zit met een probleem.
Nou had ik mijn G3 geroot en had er 4.1.2 opgezet ( weet build niet uit mijn hoofd)
Nu wou ik hem weer terug hebben naar 4.0 dus probeerde ik een reset te doen via CWM.
Er stond iets van Factory Reset, dus heb ik daar maar op geklikt.
Geen errors gekregen tijdens de installatie , alleen nu probeer ik hem op te starten alleen blijft hij hangen bij het Jiayu logo.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?!
Tim.
Ik zit met een probleem.
Nou had ik mijn G3 geroot en had er 4.1.2 opgezet ( weet build niet uit mijn hoofd)
Nu wou ik hem weer terug hebben naar 4.0 dus probeerde ik een reset te doen via CWM.
Geen errors gekregen tijdens de installatie , alleen nu probeer ik hem op te starten alleen blijft hij hangen bij het Jiayu logo.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen?!
Tim.
Verwijderd
Tim,
Had je de 4.0 rom gebackupped met CWM? Die had je dan terug moeten zetten. Factory reset is niet voldoende...
Had je de 4.0 rom gebackupped met CWM? Die had je dan terug moeten zetten. Factory reset is niet voldoende...
Sorry, maar gewoon ergens op klikken in een (custom) recovery is natuurlijk niet echt handig (Overigens zat je wel goed). Maar dat ter zijde. Probeer een CWM Backup terug te zetten zoals chown zegt of flash de ROM, wellicht moet je nog wat meer wipen, geen idee.Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 21:51:
[ Voor 5% gewijzigd door Eypo op 29-05-2013 14:34 ]
Verwijderd
Wat is er aan LewaOS beter dan aan de standaard 4.1 ROM van de Jiayu G3? Is LewaOS bijvoorbeeld sneller?
Verwijderd
Hallo Medegebruikers,
Ik heb een "probleem" met mijn G3 het scherm licht regelmatig op en dan staat er boven in beeld: SD kaart voorbereiden. Is er iemand die weet hoe ik dit kan verhelpen.
Ik heb een "probleem" met mijn G3 het scherm licht regelmatig op en dan staat er boven in beeld: SD kaart voorbereiden. Is er iemand die weet hoe ik dit kan verhelpen.
Heb ik toevallig vorige week ook regelmatig last van gehad, na testen van de microSD-kaart bleek deze defect. Dus met Razlit: probeer eens een andere microSD-kaart of test je huidige kaart op fouten en correct lezen/schrijven.Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 18:58:
Hallo Medegebruikers,
Verwijderd
Dank voor jullie antwoord met een ander kaartje is het probleem inderdaad opgelost. Toch vreemd dat dat zo in eens gebeurt. Ik kan de muziek enz. wel gewoon afspelen op de G3 vanaf het "probleem" kaartje. Stop ik het kaartje in de laptop dan geeft het ook geen fout melding.
Tevens valt het mij op dat ik regelmatig de contacten kwijt ben van 1 van de Sim kaarten na het opnieuw opstarten van de telefoon geeft hij ze dan van beide Sim kaarten gewoon weer.
Tevens valt het mij op dat ik regelmatig de contacten kwijt ben van 1 van de Sim kaarten na het opnieuw opstarten van de telefoon geeft hij ze dan van beide Sim kaarten gewoon weer.
Zijn de problemen met de mail app in Lewa OS al opgelost? Deze werkte namelijk niet i.c.m. een hotmail/outlook.com emailadres.
Hm... ik wil ook graag een custom rom.
Alleen werkt mijn volume knop niet... is hier een omweg voor? Nu heb ik namelijk wat weinig opties, en met name geen goede gps (wat volgens mij met een custom rom beter wordt?)
Wat ik overigens vreemd vind, ik heb vandaag navigatie gebruikt maar nadat hij een fix heeft valt deze zelfs vaak weg. Zo vaak dat navigeren gewoon eigenlijk niet mogelijk is.
Alleen werkt mijn volume knop niet... is hier een omweg voor? Nu heb ik namelijk wat weinig opties, en met name geen goede gps (wat volgens mij met een custom rom beter wordt?)
Wat ik overigens vreemd vind, ik heb vandaag navigatie gebruikt maar nadat hij een fix heeft valt deze zelfs vaak weg. Zo vaak dat navigeren gewoon eigenlijk niet mogelijk is.
[ Voor 76% gewijzigd door Tonkey op 05-06-2013 18:21 ]
Dat wegvallen heb ik ook wel eens, maar niet zo denderend veel. Al moet ik zeggen dat ik niet zoveel navigeer. Als je volumetoets niet werkt dan zou je wellicht naar een app kunnen kijken die in recovery kan rebooten, volgens mij zijn er die wel. Werkt er wel 1? Anders kan je denk ik ook niet door het menu scrollen, dan moet je een touch recovery installeren.
Naar mijn idee is er geen custom rom die de GPS significant verbeterd, maar kan het fout hebben.
Naar mijn idee is er geen custom rom die de GPS significant verbeterd, maar kan het fout hebben.
Had je al de GPS fix toegepast? Misschien dat het nog verbetering geeft. (Hier in ieder geval welTonkey schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 18:05:
Hm... ik wil ook graag een custom rom.
YouTube: Jiayu G3 GPS fix
Fastergps, mobileuncle alles gehad. Helaas geen oplossing voor het probleem. Als een Custom rom het niet verbeterd is het ook niet nodig dat te installeren want verder werkt alles naar behoren.soeskip schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 09:24:
[...]
Had je al de GPS fix toegepast? Misschien dat het nog verbetering geeft. (Hier in ieder geval wel)
YouTube: Jiayu G3 GPS fix
Die Youtube video heb ik ook (meerdere keren) uitgevoerd. Heeft geen resultaat gehad.
Het rare is dat mijn GPS het wel gedaan heeft (zelfs mee genavigeerd op Texel, ging goed), maar dat het toestel nu zeer zelden satellieten vindt.
Ik weet alleen niet meer of dat met de originele rom was of met de Beta rom die ik er opgezet heb.
Hopelijk komt er een rom uit waar het wel goed bij werkt. Ik gebruik GPS voor meerdere zaken en dat vind ik echt een manco aan dit toestel. Voor het overige is het gewoon een heel fijn toestel.
John
Het rare is dat mijn GPS het wel gedaan heeft (zelfs mee genavigeerd op Texel, ging goed), maar dat het toestel nu zeer zelden satellieten vindt.
Ik weet alleen niet meer of dat met de originele rom was of met de Beta rom die ik er opgezet heb.
Hopelijk komt er een rom uit waar het wel goed bij werkt. Ik gebruik GPS voor meerdere zaken en dat vind ik echt een manco aan dit toestel. Voor het overige is het gewoon een heel fijn toestel.
John
Ik heb nu enkele custom roms geinstalleerd maar sindsdien werkt mijn WIFI niet meer, op geen enkele rom, wat kan ik hier aan doen ? Google geeft me weinig informatie en komen alleen topics naar voren die al vervallen zijn..
Heb je alleen de g3 roms geprobeerd of ook de g3n en de g3n patches?ExilaaHH schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 17:34:
Ik heb nu enkele custom roms geinstalleerd maar sindsdien werkt mijn WIFI niet meer, op geen enkele rom, wat kan ik hier aan doen ? Google geeft me weinig informatie en komen alleen topics naar voren die al vervallen zijn..
Money isn't rellevant..... who you are is.....
Ik heb VEEL ROMs geprobeerd op mijn G3N, en eigenlijk was er op elke ROM wel iets aan te merken, of functioneerde kritische functies niet goed. De enige ROM die mij kan bekoren is die van Rocky_RS (zie: http://www.needrom.com/mobile/jiayu-g3-g3n-2/). (incl. patches!)
Ik heb hem nu bijna 2 weken in gebruik, en heb het volgende succesvol getest:
Mijn vriendin heeft een (untoched) G2S, en die is ook super. Mooier design dan de G3 (stijlvoller), en een iets kleiner schermpje. Wel heeft hij dezelfde GPS issues, maar da's een chipset issue. Als mijn oplossing met FasterGPS gewerkt heeft, dan ga ik de G2S ook rooten & fixen
Ik heb hem nu bijna 2 weken in gebruik, en heb het volgende succesvol getest:
- Bluetooth: Werkt prima (getest met de Columbus navigatie in mijn Skoda Oktavia Combi). Nadeel: de radio springt naar BT modus zodra je de G3 ontgrendelt...hier moet ik nog induiken, maar is niet heel storend.
- Dataverbinding: Werkt uitstekend, ook tijdens/na wifi verbinding. Dit was een zeer irritant punt bij de stock ROM, dus ben zeer blij dat dit niet meer aanwezig is.
- DualSIM: Een belangrijke feature, aangezien ik mijn zakelijke SIM als primaire gebruik, en bereikbaar wil zijn op mijn priveSIM, die in het 2e slot zit (dat geen 3G heeft). Nadeel: Whatsapp kun je maar op 1 nummer tegelijk gebruiken
- Snelheid: Uitstekend! Ik draai Android 4.1.2 met Novalauncher, en alles flitst voorbij en opent snel.
- Camera: De stock ROM maakte echt belabberde foto's. Nu is de camera voor mij echt het minst belangrijke onderdeel van een GSM, maar de kwaliteit van de foto's met de Rocky_RS ROM lijkt toch iets beter dan standaard, minder grofkorrelig & minder compressie. Ik had het gevoel dat de CyanogenMod 10.1 ROM nog betere output produceerde, maar dit heb ik niet getest, en is meer een gevoel.
- GPS: Aargh...die frustrerende GPS! Essentieel onderdeel voor als je graag checkins maakt op Facebook of Foursquare, of foto's met Instaweather wil maken
Ik ben al een week aan het stoeien met FasterFix, BusyBox en weet ik veel wat voor tools nog meer, maar nog geen bevredigend resultaat gehad. Wel heb ik vanavond wellicht een doorbraakje gehad met het programma FasterGPS. Ik heb succesvol een gps.conf aan kunnen maken en na 30-60seconden in de buitenlucht was er fix gevonden op 6 satellieten: genoeg dus
Ik heb hier nog niet mee getest: dat ga ik deze week doen, en zal het resultaat hier laten weten
- Accuduur: Ik gebruik de telefoon vrij intensief, en hij moet 's avonds toch echt aan de lader. Ondanks de 2750mAh accu, toch een tegenvaller dus. En dat hij snel leegraakt is niet eens zo erg, ik kan hem ook in de auto opladen, maar het laden duurt erg lang: een hele nacht (in mijn geval een uur of 6) is zeker wel nodig.
Mijn vriendin heeft een (untoched) G2S, en die is ook super. Mooier design dan de G3 (stijlvoller), en een iets kleiner schermpje. Wel heeft hij dezelfde GPS issues, maar da's een chipset issue. Als mijn oplossing met FasterGPS gewerkt heeft, dan ga ik de G2S ook rooten & fixen
[ Voor 6% gewijzigd door DynaMikeY op 09-06-2013 02:38 ]
Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD
Om je probleem met de batterij duur op te lossen moet je eens zoeken op wake lock bug of rode led.DynaMikeY schreef op zondag 09 juni 2013 @ 02:28:
Ik heb VEEL ROMs geprobeerd op mijn G3N, en eigenlijk was er op elke ROM wel iets aan te merken, of functioneerde kritische functies niet goed. De enige ROM die mij kan bekoren is die van Rocky_RS (zie: http://www.needrom.com/mobile/jiayu-g3-g3n-2/). (incl. patches!)
Ik heb hem nu bijna 2 weken in gebruik, en heb het volgende succesvol getest:Buiten bovenstaande positieve puntjes, zijn er ook wel 2 negatieve puntjes te melden:
- Bluetooth: Werkt prima (getest met de Columbus navigatie in mijn Skoda Oktavia Combi). Nadeel: de radio springt naar BT modus zodra je de G3 ontgrendelt...hier moet ik nog induiken, maar is niet heel storend.
- Dataverbinding: Werkt uitstekend, ook tijdens/na wifi verbinding. Dit was een zeer irritant punt bij de stock ROM, dus ben zeer blij dat dit niet meer aanwezig is.
- DualSIM: Een belangrijke feature, aangezien ik mijn zakelijke SIM als primaire gebruik, en bereikbaar wil zijn op mijn priveSIM, die in het 2e slot zit (dat geen 3G heeft). Nadeel: Whatsapp kun je maar op 1 nummer tegelijk gebruiken
- Snelheid: Uitstekend! Ik draai Android 4.1.2 met Novalauncher, en alles flitst voorbij en opent snel.
- Camera: De stock ROM maakte echt belabberde foto's. Nu is de camera voor mij echt het minst belangrijke onderdeel van een GSM, maar de kwaliteit van de foto's met de Rocky_RS ROM lijkt toch iets beter dan standaard, minder grofkorrelig & minder compressie. Ik had het gevoel dat de CyanogenMod 10.1 ROM nog betere output produceerde, maar dit heb ik niet getest, en is meer een gevoel.
Ondanks bovenstaande minpuntjes toch nog steeds supertevreden met de G3! Zeker als het GPS probleem opgelost lijkt met de gps.conf, dan ben ik nog meer in mijn nopjes. Balen dat Jiayu net de G3S quadcore uitgebracht heeft
- GPS: Aargh...die frustrerende GPS! Essentieel onderdeel voor als je graag checkins maakt op Facebook of Foursquare, of foto's met Instaweather wil maken
Ik ben al een week aan het stoeien met FasterFix, BusyBox en weet ik veel wat voor tools nog meer, maar nog geen bevredigend resultaat gehad. Wel heb ik vanavond wellicht een doorbraakje gehad met het programma FasterGPS. Ik heb succesvol een gps.conf aan kunnen maken en na 30-60seconden in de buitenlucht was er fix gevonden op 6 satellieten: genoeg dus
Ik heb hier nog niet mee getest: dat ga ik deze week doen, en zal het resultaat hier laten weten
- Accuduur: Ik gebruik de telefoon vrij intensief, en hij moet 's avonds toch echt aan de lader. Ondanks de 2750mAh accu, toch een tegenvaller dus. En dat hij snel leegraakt is niet eens zo erg, ik kan hem ook in de auto opladen, maar het laden duurt erg lang: een hele nacht (in mijn geval een uur of 6) is zeker wel nodig.
![]()
Komt erop neer dat zodra de telefoon de rode led gebruikt hij blijft hangen op 1000mhz en niet meer in deep sleep gaat. Alle rode leds uit doen met Light flow en vervolgens de telefoon opnieuw opstarten. Met cpu spy kun je kijken of hij weer in deep sleep gaat.
Deze bug zit op zowel de g3 als de g2s.
NeeTonkey schreef op zondag 09 juni 2013 @ 14:03:
Verlies je eigenlijk je gegevens als je root met SuperSU? Dit kan ik nergens vinden helaas...
Ik moet nog 5 dagen met mijn databundel die op is, ik heb nu even droidwall er op gezet en alles behalve whatsapp beblokt op 3G en mijn G3 is nu 50% in de avonduren, ipv 20-30%. Dat zit hem bij mij dus in de apps. Nu vind ik het zelf niet boeiend of ik nu 50 of (exact) 0% over heb op het moment dat ik ga slapen, want dan gaat hij toch aan de lader. (wellicht liever 0, dan is hij tenminste goed gebruikt) Het zit hem dus wellicht in je appgebruik.DynaMikeY schreef op zondag 09 juni 2013 @ 02:28:
• Accuduur: Ik gebruik de telefoon vrij intensief, en hij moet 's avonds toch echt aan de lader. Ondanks de 2750mAh accu, toch een tegenvaller dus. En dat hij snel leegraakt is niet eens zo erg, ik kan hem ook in de auto opladen, maar het laden duurt erg lang: een hele nacht (in mijn geval een uur of 6) is zeker wel nodig.
Verder een uur of 6 opladen is niet gek, mits je een 500 mAh lader gebruikt. (2750/500) Mocht je toch een hogere ampere lader gebruiken dan maakt het nog niet veel uit, aangezien ik geloof dat de G3 gelimiteerd is op 700 mAh. Voor mij wederom geen issue omdat ik over het algemeen toch wel langer dan 6 uur slaap.
Ik heb met de LightFlow Lite app de rode meldingen uitgezet, en het lijkt nu beter te zijn. Met CPU spy gekeken of hij in deep sleep gaat, en dat is meer dan de helft van de tijd het geval.
De telefoon wordt stevig gebruikt (gmaps + latitude, pushmail, macrodroid, swapps, dualsim, wifi, bluetooth), , dus eigenlijk is het nu wel acceptabel dat ie een dag meegaat
GPS heb ik nu ook goed werkend. Al is 'goed' met deze chipset relatief, met een accuracy van 50-100m, is het niet echt handig navigeren. Het maakt nogal een verschil of je op de snelweg rijdt, of op de 50km weg ernaast
De echte GPS test gaat vrijdag plaatsvinden: dan ga ik de prediction settings op Noord Amerika zetten, aangezien ik 3 weken in noordwest USA & Canada ga rondtrekken. Ik heb Sygic navigatie met kaarten van de staten waar ik heen ga...kijken of dat een beetje goed werkt.
Ik heb geprobeerd om mijn bluetooth GPS dongle te koppelen en de GPS van de tel. uit te zetten... maar dat lijkt niet te werken (wordt niet gezien als GPS device gok ik).
[edit] Voor externe GPS ontvangers zijn aparte apps te downloaden in de playstore... vanavond eens even proberen
De telefoon wordt stevig gebruikt (gmaps + latitude, pushmail, macrodroid, swapps, dualsim, wifi, bluetooth), , dus eigenlijk is het nu wel acceptabel dat ie een dag meegaat
GPS heb ik nu ook goed werkend. Al is 'goed' met deze chipset relatief, met een accuracy van 50-100m, is het niet echt handig navigeren. Het maakt nogal een verschil of je op de snelweg rijdt, of op de 50km weg ernaast
Ik heb geprobeerd om mijn bluetooth GPS dongle te koppelen en de GPS van de tel. uit te zetten... maar dat lijkt niet te werken (wordt niet gezien als GPS device gok ik).
[edit] Voor externe GPS ontvangers zijn aparte apps te downloaden in de playstore... vanavond eens even proberen
[ Voor 60% gewijzigd door DynaMikeY op 11-06-2013 15:21 ]
Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD
Bluetooth GPS werkt met een adapt ontvanger. Heb ik eerder in dit of het ervaringen topic gemeld.
Op de interne GPS van het toestel gaat het boven verwachting vrij goed eigenlijk:

Dit is in de auto, de telefoon lag op de middenconsole. Als ik hem hoger vasthield, kwamen er iets minder satellieten in beeld, en ging de accuracy naar een meter of 70-80. Of het werkbaar is, is dus erg afhankelijk van de omstandigheden...
Al met al ben ik nog tevredener over de G3 als dat ik al was dus!

Dit is in de auto, de telefoon lag op de middenconsole. Als ik hem hoger vasthield, kwamen er iets minder satellieten in beeld, en ging de accuracy naar een meter of 70-80. Of het werkbaar is, is dus erg afhankelijk van de omstandigheden...
Al met al ben ik nog tevredener over de G3 als dat ik al was dus!
Ik heb deze ook geprobeert op mijn G3 (geen N) en ook de goede rom geflashed.DynaMikeY schreef op zondag 09 juni 2013 @ 02:28:
Hij leek het eerst te doen, maar terwijl ik met de instellingen bezig was kreeg ik een software reset.
Dit bleef hij om de paar minuten doen, ook als ik hem met rust liet.
Ik heb nu de beta 4.1 rom (met root) erop gezet, deze werkt wel goed.
Ik blijf wel nog steeds op zoek naar een goede custum rom, want van Jiayu krijgen we waarschijnlijk geen officiele jellybean meer.
Ik heb hetzelfde probleem met deze rom, telefoon reset na enkele minuten.Xaphod schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 18:41:
[...]
Ik heb deze ook geprobeert op mijn G3 (geen N) en ook de goede rom geflashed.
Hij leek het eerst te doen, maar terwijl ik met de instellingen bezig was kreeg ik een software reset.
Dit bleef hij om de paar minuten doen, ook als ik hem met rust liet.
Ik heb nu de beta 4.1 rom (met root) erop gezet, deze werkt wel goed.
Ik blijf wel nog steeds op zoek naar een goede custum rom, want van Jiayu krijgen we waarschijnlijk geen officiele jellybean meer.
Zit nu terug op de beta en is eigenlijk de enige rom die voor mij deftig werkt.
Ik heb geen problemen gehad met het installeren van deze ROM op mijn gewone G3.
Neem aan dat jullie de installatie stappen goed hebben doorlopen?
USE CWM 6.0.2.8 By Apeelme or TWRP 2.4.1.0 (or newer) RECOVERY
1. make a Nandroid backup (optional-recommended)
2. wipe data/factory reset
3. format /system from mounts and storage menu
4. choose zip from sd card find android_v4.1.2_Rocky_RS_v2.3-HU_xx.zip and install
5. reboot device and enjoy! (first boot will take longer than usual)
Neem aan dat jullie de installatie stappen goed hebben doorlopen?
USE CWM 6.0.2.8 By Apeelme or TWRP 2.4.1.0 (or newer) RECOVERY
1. make a Nandroid backup (optional-recommended)
4. choose zip from sd card find android_v4.1.2_Rocky_RS_v2.3-HU_xx.zip and install
5. reboot device and enjoy! (first boot will take longer than usual)
ja, alle stappen doorlopen.
Enkel is de CWM een andere versie 5.5.0.4
Enkel is de CWM een andere versie 5.5.0.4
voor mij ook de oudere CWM, zou het daar aan liggen?
Hoe upgrade ik die?
Hoe upgrade ik die?
recovery file downloaden ( http://mediafire.com/?s5mbsqzznjtcb39 )
En dan via mobile uncle flashen.
En dan via mobile uncle flashen.
rom erop gezet met de nieuwe CWM, maar blijft een labiel ding.
- wifi connecteert, maar werkt niet echt vlot, duurt lang voor een verbinding
- na opstarten moet ik kiezen tussen apex of stock launcher, en dan hangt het boeltje
- spontane reboots
Jammer, want ik ben echt op zoek naar een goeie JB, en liefst met NL al ingebakken.
Iemand?
- wifi connecteert, maar werkt niet echt vlot, duurt lang voor een verbinding
- na opstarten moet ik kiezen tussen apex of stock launcher, en dan hangt het boeltje
- spontane reboots
Jammer, want ik ben echt op zoek naar een goeie JB, en liefst met NL al ingebakken.
Iemand?
Restore je toevallig dmv Titanium Backup? Daar heb ik namelijk ook wel wat problemen mee (jouw punt 2 en 3). Ik draai gewoon de beta van Jiayu en heb op zich geen problemen, alleen pas een reboot gehad.
ik zet de rom erop via cwmEypo schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 09:44:
Restore je toevallig dmv Titanium Backup? Daar heb ik namelijk ook wel wat problemen mee (jouw punt 2 en 3). Ik draai gewoon de beta van Jiayu en heb op zich geen problemen, alleen pas een reboot gehad.
Misschien nog een idee om eerst een backup te maken. Vervolgens het sd kaartje ook te formateren en dan alles opnieuw erop te zetten.
Alternatief kan zijn om eerst versie 2 erop te zetten en te upgraden naar v3.
Alternatief kan zijn om eerst versie 2 erop te zetten en te upgraden naar v3.
ik ben nu gestart vanaf een clean sdkaartje enkel de rom die erop staat
en ik heb volgende stappen uitgevoerd
1. juiste versie van CWM staart erop
maar helaas, spontane resets blijven, maar is wel al iets vlotter
Ik heb het hele topic gelezen.
Maar hij blijft bij mij hangen op E:can't mount sd.
Ik heb diverse kaartjes geprobeerd en geformateerd maar kom niet verder
Er zijn hier wel meldingen over geweest in dit topic maar ik heb nog geen oplossing kunnen vinden
Mischien dat iemand een oplossing heeft
Maar hij blijft bij mij hangen op E:can't mount sd.
Ik heb diverse kaartjes geprobeerd en geformateerd maar kom niet verder
Er zijn hier wel meldingen over geweest in dit topic maar ik heb nog geen oplossing kunnen vinden
Mischien dat iemand een oplossing heeft
Nu de nieuwe CWM gedownload, maar ik wacht nog even met installeren (koude voeten).freddy G schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 14:07:
ik ben nu gestart vanaf een clean sdkaartje enkel de rom die erop staat
Zijn er al meer ervaringen?
Hou het voorlopig bij de beta.
Kan de beta 4.1.2 uit de openingspost ook gebruikt worden voor de G3N? Of hebben we hiervoor een andere zip nodig? Ik kan dit nergens vinden..
[ Voor 18% gewijzigd door JoostTheHost op 21-06-2013 16:22 ]
Mischien dat iemand er iets aan heeft.
Het is mij gelukt om de custum 4.1.2 beta erop te krijgen.
Hier werkt de wifi en bluetooth niet.
Nu heb ik de patch G3N new erop gezet en de wifi werkt en de rest ook.
Link( http://www.needrom.com/mobile/jiayu-g3-g3n-2/ )
Ik had er een beta rom op staan en had weer eens zin om te updaten.remo1 schreef op donderdag 27 juni 2013 @ 16:20:
Heb deze rom gebruikt maar mijn toestel blijft rebooten en crashen.
Probleem is dat ik niet in de recovery kan komen. Via mobile uncle tools kon ik gewoon altijd in recovery komen. Als ik de telefoon nu opstart om in recovery terecht te komen kom ik in een factory mode terecht in het Chinees. Hoe krijg ik cwm nu weer als ik boot ? Wil mijn nandroid backup terugzetten maar dat wordt lastig zo.
Iemand een goede tip ?
Edit:
Je moet wel volume up gebruiken in plaats van down.

[ Voor 3% gewijzigd door Noppesnada op 29-06-2013 21:11 ]
Verwijderd
Hey CLB,
Vooraf: fantastisch topic. Overzicht is prima en het was lachwekkend eenvoudig om mijn G3 te rooten + rom te vervangen met jouw stappenplannen. Hulde daarvoor.
Echter, ik heb wel 2 puntjesdie het leven van de volgende tweaker misschien nog gemakkelijk kan maken:
1. De link naar CWM is verloren geraakt (dropbox is weg?)
2. Het lijkt er op dat je voor alle ROMs, CWM nodig voorgeinstalleerd moet hebben.
Waarschijnlijk is punt 2 het gevolg van een misverstand. De methode beschreven bij "Rom-update van 29-11-2012 installeren met permanente ClockWorkMod-recovery" werkt namelijk al als je alleen superuser bent. De status van CWM (ontbrekend, fout geinstalleerd, al geinstalleerd) maakt daarbij niets uit, terwijl je text dit wel insinueert.
Dus zou je aan mij vragen: hoe install je een ROM op je G3, dan zeg ik:
1. superuser rechten regelen (zie jouw handleiding)
2. Links in youtube filmpje gebruiken voor CWM image (http://adf.ly/2996634/cwm)
3. MobileUncle installeren
4. "Rom-update van 29-11-2012 installeren met permanente ClockWorkMod-recovery" volgen.
En voila: rooted telefoon met permanente CWM
Vooraf: fantastisch topic. Overzicht is prima en het was lachwekkend eenvoudig om mijn G3 te rooten + rom te vervangen met jouw stappenplannen. Hulde daarvoor.
Echter, ik heb wel 2 puntjesdie het leven van de volgende tweaker misschien nog gemakkelijk kan maken:
1. De link naar CWM is verloren geraakt (dropbox is weg?)
2. Het lijkt er op dat je voor alle ROMs, CWM nodig voorgeinstalleerd moet hebben.
Waarschijnlijk is punt 2 het gevolg van een misverstand. De methode beschreven bij "Rom-update van 29-11-2012 installeren met permanente ClockWorkMod-recovery" werkt namelijk al als je alleen superuser bent. De status van CWM (ontbrekend, fout geinstalleerd, al geinstalleerd) maakt daarbij niets uit, terwijl je text dit wel insinueert.
Dus zou je aan mij vragen: hoe install je een ROM op je G3, dan zeg ik:
1. superuser rechten regelen (zie jouw handleiding)
2. Links in youtube filmpje gebruiken voor CWM image (http://adf.ly/2996634/cwm)
3. MobileUncle installeren
4. "Rom-update van 29-11-2012 installeren met permanente ClockWorkMod-recovery" volgen.
En voila: rooted telefoon met permanente CWM
Ik draai nu sinds een week lewaos.
Dit draait allemaal goed alleen nu is er vandaag een update uitgekomen.
Ik download de update via de updater app en dan zegt ie reboot to install.
Ik druk daarop en kom vervolgens in het recovery menu wat moet ik nu doen?
Handmatig de zip flashen?
Edit:
Ik krijg nu wel een installer te zien maar hij zegt dan error:
Assest failed patch_check
Iemand enig idee hoe dit op te lossen is?
Edit:
[ Voor 19% gewijzigd door linkje op 05-07-2013 17:05 ]
Om te updaten zonder het installatiebestand aan te passen heb je de lewaos recovery nodiglinkje schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 12:20:
Ik draai nu sinds een week lewaos.
Edit:
Ik heb het al opgelost door de log te dumpen naar een sd kaart.-ION- schreef op maandag 08 juli 2013 @ 22:10:
[...]
Om te updaten zonder het installatiebestand aan te passen heb je de lewaos recovery nodig
Bleek dat die NoPIN patch die eerder in dit topic naar voren komt de standaard mail.apk verwijderd waardoor het patchen stopt. Even die 2 apk's teruggezet en het patchen werkte direct.
Om het GPS probleem weer even op de kaart te gooien:
Heeft iemand het onderstaande al geprobeerd ?
http://forum.frandroid.co...-de-lantenne/page__st__40
Mijn Frans is voldoende voor de vakantie, maar dit is een beetje te technisch.
Iemand ?
John
Iemand ?
John
Hmm ok, als ik het goed heb dan fixt ie een stukje aluminiumpapier aan de GPS antenne. Op pagina 1 staat het beter:
http://forum.frandroid.co...ons-physique-de-lantenne/
Hij soldeert een 0,5 mm dik, 5 mm lang staafje er aan vast en vervolgens een stuk aluminiumpapier.
http://forum.frandroid.co...ons-physique-de-lantenne/
Hij soldeert een 0,5 mm dik, 5 mm lang staafje er aan vast en vervolgens een stuk aluminiumpapier.
De EPO en AGPS instellingen had ik in de 4.1.2 beta nog niet gevonden, maar ik zie hier dat ze via MobileUncle gewoon beschikbaar zijn. Gister even kort getest, leek al flink te schelen in de 'time to first fix'Noppesnada schreef op woensdag 10 juli 2013 @ 16:09:
Om het GPS probleem weer even op de kaart te gooien:
Iemand ?
John
Edit: de instellingen zoals op de plaatjes in deze post (#52) zijn een enorme verbetering ten opzichte van de standaardinstellingen in de 4.1.2 beta. Vergelijkbaar met de instellingen zoals je die kan doen in de officiële 4.0.4 release, via Instellingen van Android zelf, en daar was ik best tevreden over Ik ga nog even verder testen, maar iedereen met 'GPS-problemen' zou hier zeker even naar moeten kijken!
[ Voor 28% gewijzigd door jeroen__online op 12-07-2013 11:20 . Reden: Meer getest ]
Ben net zelf even aan het spelen cq testen met mijn G3 ik had een stukje zilverpapier en paar keer dubbel gevouwen tot een platte strip van 3mm breed en 2cm lang.
Deze heb ik in de opening gestoken naast de gps sticker. De satellieten werden veel sneller gevonden en de snr ging in sommige balkjes in het groen. Als ik het uiteinde van de strip vastpakte werd het signaal zwakker. Dit lijkt dus wel effect te hebben. Ik heb ook geprobeerd de strip onder een stukje los gepeuterde sticker te plaatsen maar dat leek weinig uit te halen.
Ik heb zitten lezen dat de contacten van de gps sticker op de tussenplaat niet goed in contact komen met de connectors om het moederbord en dat je deze weer een beetje los moet halen en weer op moet bollen (was een umi geloof ik, ook een mtk 6577 toestel).
Heb op een Frans forum zitten lezen over een draadje wat op de connector van het moederbord wordt geplaatst.
Wat ik begrijp zou koper het meest ideaal zijn.
Ben van plan Dit weekend de g3 eens open te schroeven en een koper plaatje of draadje te verbinden (niet solderen, ben ik slecht in).
Iemand suggesties welk materiaal te gebruiken (maw wat kan ik slopen om te hergebruiken ?)
Iemand ?
John
Deze heb ik in de opening gestoken naast de gps sticker. De satellieten werden veel sneller gevonden en de snr ging in sommige balkjes in het groen. Als ik het uiteinde van de strip vastpakte werd het signaal zwakker. Dit lijkt dus wel effect te hebben. Ik heb ook geprobeerd de strip onder een stukje los gepeuterde sticker te plaatsen maar dat leek weinig uit te halen.
Ik heb zitten lezen dat de contacten van de gps sticker op de tussenplaat niet goed in contact komen met de connectors om het moederbord en dat je deze weer een beetje los moet halen en weer op moet bollen (was een umi geloof ik, ook een mtk 6577 toestel).
Heb op een Frans forum zitten lezen over een draadje wat op de connector van het moederbord wordt geplaatst.
Ben van plan Dit weekend de g3 eens open te schroeven en een koper plaatje of draadje te verbinden (niet solderen, ben ik slecht in).
Iemand suggesties welk materiaal te gebruiken (maw wat kan ik slopen om te hergebruiken ?)
Iemand ?
John
Goede vraag, misschien wat koperdraad van een spoel van oude computer-hardware afhalen? Ben wel erg benieuwd of het uitmaakt en makkelijk te doen is, zou je wat foto's kunnen maken van je werkzaamheden?Noppesnada schreef op maandag 15 juli 2013 @ 22:07:
Ben net zelf even aan het spelen cq testen met mijn G3 ik had een stukje zilverpapier en paar keer dubbel gevouwen tot een platte strip van 3mm breed en 2cm lang.
Iemand ?
John
Ik zal natuurlijk wat foto's maken en mijn bevindingen posten.
Wat ik gisteren al merkte was dat de zilverfolie al verschil maakte. Als ik hem in dat sleufje stak werd het signaal sterker en gingen de balkjes hoger. Als ik hem dan weer bij het zilverpapier vastpakte (of eruit haalde) werd het minder of viel het signaal (tijdelijk) weg. De zilverfolie maakte nog geen contact met de connectors waar de GPS sticker dat wel doet (maar die werkt dus niet lekker).
Ik moet eerst het juiste materiaal even vinden en dan probeer ik zaterdag mijn bevindingen te posten.
John
Wat ik gisteren al merkte was dat de zilverfolie al verschil maakte. Als ik hem in dat sleufje stak werd het signaal sterker en gingen de balkjes hoger. Als ik hem dan weer bij het zilverpapier vastpakte (of eruit haalde) werd het minder of viel het signaal (tijdelijk) weg. De zilverfolie maakte nog geen contact met de connectors waar de GPS sticker dat wel doet (maar die werkt dus niet lekker).
Ik moet eerst het juiste materiaal even vinden en dan probeer ik zaterdag mijn bevindingen te posten.
John
Ik heb een groot probleem. Bij het opstarten blijft mijn telefoon hangen bij het jiayu logo. Via adb kan ik nog wel in recovery komen, maar omdat mijn volume knoppen kapot zijn (zelf maken?) kan ik geen nieuwe rom flashen.
Flashen m.b.v. fastboot werkt ook niet omdat hij het device niet herkent.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen en een oplossing heeft.
Flashen m.b.v. fastboot werkt ook niet omdat hij het device niet herkent.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen en een oplossing heeft.
Ik blijf problemen houden met m'n G3 ondanks allerlei tutorials.
Ik kom de recovery met powerbutton+volume up niet in, aangezien hij dan een kapot android logo weergeeft. Windows geeft ook een unknown device melding bij dit scherm als de USB-kabel is aangesloten.
Het grote probleem echter is dat als ik CWM via SP Flash Tool wil installeren dat de MT65xx preloader maar enkele seconden blijft staan en vervolgens verdwijnt, waardoor SP Flash Tool hier ook niks mee kan. Bij het aansluiten op een andere USB poort gaat windows netjes zoeken naar bijpassend stuurprogramma, welke keurig wordt gevonden, maar vervolgens na een paar seconden weer verdwijnt. Dit alles met de batterij UIT de telefoon.
Via Mobileuncletools kan ik CWM ook niet flashen. Bij het flashen reboot het toestel direct en geeft dan weer een kapot android logo.
Ik begin een beetje moedeloos te worden van dit alles, aangezien ik nog steeds op 4.0.4 zit en inmiddels toch wel naar 4.1 wil.
Geprobeerd met zowel Windows 8 X64 als een Windows 7 32 bit machine met verschillende USB kabels. Normaal aansluiten van de telefoon met USB kabel om data over te zetten geeft verder geen problemen....
Iemand een idee?
Ik kom de recovery met powerbutton+volume up niet in, aangezien hij dan een kapot android logo weergeeft. Windows geeft ook een unknown device melding bij dit scherm als de USB-kabel is aangesloten.
Het grote probleem echter is dat als ik CWM via SP Flash Tool wil installeren dat de MT65xx preloader maar enkele seconden blijft staan en vervolgens verdwijnt, waardoor SP Flash Tool hier ook niks mee kan. Bij het aansluiten op een andere USB poort gaat windows netjes zoeken naar bijpassend stuurprogramma, welke keurig wordt gevonden, maar vervolgens na een paar seconden weer verdwijnt. Dit alles met de batterij UIT de telefoon.
Via Mobileuncletools kan ik CWM ook niet flashen. Bij het flashen reboot het toestel direct en geeft dan weer een kapot android logo.
Ik begin een beetje moedeloos te worden van dit alles, aangezien ik nog steeds op 4.0.4 zit en inmiddels toch wel naar 4.1 wil.
Geprobeerd met zowel Windows 8 X64 als een Windows 7 32 bit machine met verschillende USB kabels. Normaal aansluiten van de telefoon met USB kabel om data over te zetten geeft verder geen problemen....
Iemand een idee?
Vanmiddag bezig geweest om mijn Jiayu G3 GPS te verbeteren.
Ik heb hem geopend (vergeet het schroefje niet onder het plakkertje bij de microsd card !). en ben vervolgens aan het knutselen geslagen.
Ik had een strip gemaakt van gevouwen zilverfolie en die over de oude gps sticker heen gezet zodat deze met de 2 connectors contact maakte. De oude GPS sticker maakt maar met 1 connector contact). De strip zilverfolie was een 5 cm lang.
Dit werkte NIET. Maar 1 satelliet in zicht en geen fix.
Vervolgens aangepast zodat de strook maar met 1 connector contact maakte (dezelfde als de originele stickers).
Ook dit werkte NIET, maar 1 satelliet in zicht en weer geen fix.
Vervolgens alles teruggebracht in de oude staat en weer wat satellieten te zien, een fix, maar slechte accuracy en het wegvallen van het signaal.
De zilverfolieaanpassing werkte voor mij dus niet. Raar genoeg krijg ik een beter signaal als ik een strookje folie in het gleufje van de GPS sticker frommel. Dit maakt dan geen connectie met de contactpunten op het moederbordje maar verbeterd wel het signaal.
Ik wil nog een rolletje kopertape halen en hetzelfde nogmaals proberen. Dit zal echter pas over een paar weken worden. eerst op vakantie !
2 dingen die mij opgevallen zijn bij demontage:
Houdt rekening met de schroef onder het plakkertje bij het microsd slot. Ik brak de G3 bijna in 2 stukken omdat ik die niet gezien/verwacht had.
Houdt rekening met de volumetoetsen aan de rechterzijde van de GSM. Dit is een plaatje met ribbon welke geklemd zit tussen de behuizing. Als je de telefoon "lomp" uit elkaar haalt kan ik me voorstellen dat je de gesoldeerde connector van het mobo trekt. Dan heb je dus een probleem.
Wordt dus nog vervolgd, maar kan even duren.
O ja, ik heb foto's gemaakt, maar aangezien de "mod" niet echt succesvol was heb ik deze maar niet toegevoegd. Als je foto's wilt ben ik graag bereid deze via PM te mailen. Als er verzoeken komen vanuit dit forum zal ik ze uiteraard ook posten.
John
Ik heb hem geopend (vergeet het schroefje niet onder het plakkertje bij de microsd card !). en ben vervolgens aan het knutselen geslagen.
Ik had een strip gemaakt van gevouwen zilverfolie en die over de oude gps sticker heen gezet zodat deze met de 2 connectors contact maakte. De oude GPS sticker maakt maar met 1 connector contact). De strip zilverfolie was een 5 cm lang.
Dit werkte NIET. Maar 1 satelliet in zicht en geen fix.
Vervolgens aangepast zodat de strook maar met 1 connector contact maakte (dezelfde als de originele stickers).
Ook dit werkte NIET, maar 1 satelliet in zicht en weer geen fix.
Vervolgens alles teruggebracht in de oude staat en weer wat satellieten te zien, een fix, maar slechte accuracy en het wegvallen van het signaal.
De zilverfolieaanpassing werkte voor mij dus niet. Raar genoeg krijg ik een beter signaal als ik een strookje folie in het gleufje van de GPS sticker frommel. Dit maakt dan geen connectie met de contactpunten op het moederbordje maar verbeterd wel het signaal.
Ik wil nog een rolletje kopertape halen en hetzelfde nogmaals proberen. Dit zal echter pas over een paar weken worden. eerst op vakantie !
2 dingen die mij opgevallen zijn bij demontage:
Houdt rekening met de schroef onder het plakkertje bij het microsd slot. Ik brak de G3 bijna in 2 stukken omdat ik die niet gezien/verwacht had.
Houdt rekening met de volumetoetsen aan de rechterzijde van de GSM. Dit is een plaatje met ribbon welke geklemd zit tussen de behuizing. Als je de telefoon "lomp" uit elkaar haalt kan ik me voorstellen dat je de gesoldeerde connector van het mobo trekt. Dan heb je dus een probleem.
Wordt dus nog vervolgd, maar kan even duren.
O ja, ik heb foto's gemaakt, maar aangezien de "mod" niet echt succesvol was heb ik deze maar niet toegevoegd. Als je foto's wilt ben ik graag bereid deze via PM te mailen. Als er verzoeken komen vanuit dit forum zal ik ze uiteraard ook posten.
John
Mijn ?gebrickte?, nat geweeste, Jiayu wilde niet meer aan, geen lampje met laden, niks.
Heb ik kunnen fixen door deze rom met de flash tool, versie 3.1224, te flashen. YAY!
Heb ik kunnen fixen door deze rom met de flash tool, versie 3.1224, te flashen. YAY!
Cool! Fijne vakantie, mocht ik iig mijn G3 een x willen openen dan heb ik al wat meer info
Graag gedaan.
Ik ga het nog een keer met koper tape proberen.
Ik heb aardig wat zitten lezen. Vooral over de umi. Dat is ook een mtk 6577. Daar is best wel wat info over. Vond het jammer dat de zilver folie truck niet werkte.
John
Ik ga het nog een keer met koper tape proberen.
Ik heb aardig wat zitten lezen. Vooral over de umi. Dat is ook een mtk 6577. Daar is best wel wat info over. Vond het jammer dat de zilver folie truck niet werkte.
John
Verwijderd
Microfoon probleem bij bellen.
Beste mensen. Ik heb een G3N, geroot en een van de rom's van needrom.com er op.
Ik heb het probleem dat mijn microfoon te zacht klinkt als ik bel. Dit probleem heb ik zowel bij de standaard rom als bij de custom rom's. Het probleem is vooral merkbaar als ik naar een vaste lijn toe bel. Als ik mijn simkaart in een ander toestel stop is het probleem weg (ik dacht even dat er iets bij mijn provider mis was). Via MobileUncle de audio-modsetting voor de microfoon op 128 gezet. Als ik de waarde hoger zet dan is na een reboot gewoon weer 64. Hij blijft dan niet hangen.
Wanneer ik een audio opname maak klinkt alles normaal.
Wie heeft een suggestie?
Beste mensen. Ik heb een G3N, geroot en een van de rom's van needrom.com er op.
Ik heb het probleem dat mijn microfoon te zacht klinkt als ik bel. Dit probleem heb ik zowel bij de standaard rom als bij de custom rom's. Het probleem is vooral merkbaar als ik naar een vaste lijn toe bel. Als ik mijn simkaart in een ander toestel stop is het probleem weg (ik dacht even dat er iets bij mijn provider mis was). Via MobileUncle de audio-modsetting voor de microfoon op 128 gezet. Als ik de waarde hoger zet dan is na een reboot gewoon weer 64. Hij blijft dan niet hangen.
Wanneer ik een audio opname maak klinkt alles normaal.
Wie heeft een suggestie?
Ik was enorm nieuwsgierig en wilde toch MIUI eens een keer een try geven.
Ik heb deze ROM hiervoor geflasht http://www.needrom.com/mobile/jiayu-g3n/ (de 6 juli versie)
Ziet er leuk en werkt voor zover ik binnen paar minuten kan zien prima
Maar ik moet elke keer als ik mijn phone reboot mijn PUK code invoeren ipv mijn PIN code??? Ik krijg dit niet weg? Als ik mijn PUK heb ingevoerd laad de phone zich opnieuw en gaat alles wel door. Iemand enig idee wat dit kan zijn??
Ook trouwens wel jammer dat er voor veel andere phones al wel language packs zijn maar voor deze dan weer niet ;-)
Ik heb deze ROM hiervoor geflasht http://www.needrom.com/mobile/jiayu-g3n/ (de 6 juli versie)
Ziet er leuk en werkt voor zover ik binnen paar minuten kan zien prima
Maar ik moet elke keer als ik mijn phone reboot mijn PUK code invoeren ipv mijn PIN code??? Ik krijg dit niet weg? Als ik mijn PUK heb ingevoerd laad de phone zich opnieuw en gaat alles wel door. Iemand enig idee wat dit kan zijn??
Ook trouwens wel jammer dat er voor veel andere phones al wel language packs zijn maar voor deze dan weer niet ;-)
Wèh zedde gij??
Verwijderd
Ik heb verschillende ROMS geprobeerd op mijn Jiayu G3, maar met alle was wel iets mis, veelal geen werkende wifi.
Nu heb ik echter een probleem, telefoon blijft op start-up scherm staan met Jiayu logo en doet verder helemaal niets meer. Ik probeerde weer een andere ROM te installeren maar telefoon deed een reboot en liep toen dus vast.
- Geen connectie met PC mogelijk
- Standaard boatloader (powerbutton + volume +/-) werkt evenmin meer.
Kortom kan mijn telefoon helemaan niet meer gebruiken. Kan verder op internet ook geen oplossingen meer vinden. Iemand idee om mijn dode andriod weer tot leven te wekken?
Bvd!
Update, ben inmiddels bezig geweest telefoon te flashen met FlashTool maar deze geeft onderstaande error:
-------------------------
Common Hint; For Sp Flash Tool issues:
Please supply your tool version, GUI screen shot and tool logs when you encounter trouble with the latest tool
How to obtain the tool logs?
1. Run the tool;
2. Press Ctrl+Alt+t (Tool title Hint: Runtime Trace Mode);
3. [Menu] Help-[SubMenu] Open logs folder
BROM ERROR: S_DA_SOC_CHECK_FAIL (3013)
[User] SOC verification fail
Ik denk dat het komt omdat, wat ik ook probeer, mijn telefoon (zonder batterij erin) maar max 2-3 seconden met mijn pc connect.
Iemand nog tips / tricks?
Nu heb ik echter een probleem, telefoon blijft op start-up scherm staan met Jiayu logo en doet verder helemaal niets meer. Ik probeerde weer een andere ROM te installeren maar telefoon deed een reboot en liep toen dus vast.
- Geen connectie met PC mogelijk
- Standaard boatloader (powerbutton + volume +/-) werkt evenmin meer.
Kortom kan mijn telefoon helemaan niet meer gebruiken. Kan verder op internet ook geen oplossingen meer vinden. Iemand idee om mijn dode andriod weer tot leven te wekken?
Bvd!
Update, ben inmiddels bezig geweest telefoon te flashen met FlashTool maar deze geeft onderstaande error:
Common Hint; For Sp Flash Tool issues:
Please supply your tool version, GUI screen shot and tool logs when you encounter trouble with the latest tool
How to obtain the tool logs?
1. Run the tool;
2. Press Ctrl+Alt+t (Tool title Hint: Runtime Trace Mode);
3. [Menu] Help-[SubMenu] Open logs folder
BROM ERROR: S_DA_SOC_CHECK_FAIL (3013)
[User] SOC verification fail
Ik denk dat het komt omdat, wat ik ook probeer, mijn telefoon (zonder batterij erin) maar max 2-3 seconden met mijn pc connect.
Iemand nog tips / tricks?
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2013 23:46 ]
Uhm, je kan dus ook niet in de recovery komen? (dat bedoel je wss met bootloader?)
Daar zul je het moeten zoeken, want volgens mij heb je er geen / corrupte rom opstaan.
Ik weet zo ook niet exact de oplossing..
Daar zul je het moeten zoeken, want volgens mij heb je er geen / corrupte rom opstaan.
Ik weet zo ook niet exact de oplossing..
Verwijderd
Ok ben inmiddels zover dat ik weer ROMS kan installeren, waarvan ik er tot nu toe precies 25 heb gehad. Bij geen van alle werkt wifi helaas.
Ik heb een Jiayu G3 met een MT6620 chipset / Wlan config.
Ondanks dat ik zeker weet dat ik de goede ROMS heb krijg ik wifi niet ingeschakeld.
Na veel proberen ben ik ten einde raad. Heeft iemand nog een idee?
Een goedkope telefoon maar zonder wifi is toch niet veel waard eerlijk gezegd.
N.B: Klopt het dat je op een geroote telefoon sommige apps niet kunt installeren? In mijn geval: Het spelletje Hobbit - Kingdoms of Middle Earth. Geeft na downloaden een foutmelding: Kan niet worden geinstaleerd op USB opslag of telefoongeheugen.
Hoor graag!
Ik heb een Jiayu G3 met een MT6620 chipset / Wlan config.
Ondanks dat ik zeker weet dat ik de goede ROMS heb krijg ik wifi niet ingeschakeld.
Na veel proberen ben ik ten einde raad. Heeft iemand nog een idee?
Een goedkope telefoon maar zonder wifi is toch niet veel waard eerlijk gezegd.
N.B: Klopt het dat je op een geroote telefoon sommige apps niet kunt installeren? In mijn geval: Het spelletje Hobbit - Kingdoms of Middle Earth. Geeft na downloaden een foutmelding: Kan niet worden geinstaleerd op USB opslag of telefoongeheugen.
Hoor graag!
[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2013 23:45 ]
Janoz probeer de patch even .
Werkte bij mij goed de wifi werkt weer.
Werkte bij mij goed de wifi werkt weer.
Niet echt een tip, maar ik had ook hetzelfde probleem met deze rom (Jiayu G3 (zonder N)).Noppesnada schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 19:16:
[...]
Ik had er een beta rom op staan en had weer eens zin om te updaten.
Heb deze rom gebruikt maar mijn toestel blijft rebooten en crashen.
Probleem is dat ik niet in de recovery kan komen. Via mobile uncle tools kon ik gewoon altijd in recovery komen. Als ik de telefoon nu opstart om in recovery terecht te komen kom ik in een factory mode terecht in het Chinees. Hoe krijg ik cwm nu weer als ik boot ? Wil mijn nandroid backup terugzetten maar dat wordt lastig zo.
Iemand een goede tip ?
Edit:
Je moet wel volume up gebruiken in plaats van down.
De backup terugzetten lukte me ook niet, ik heb hem nu geflashed met de beta, met root, uit de startpost en die werkt voor mij prima.
Grmbl. Ik heb de laatste tijd wat problemen met m'n G3 dus het is wel tijd voor een nieuwe Rom. Helaas heb ik problemen met CWM er op te zetten. Het rooten lukt nog, hoewel ik dan SuperUser krijg ipv SuperSU. Als ik SuperSU er naast installeer dan blokkeert SuperUser die. Opzich geen probleem.
Ik start MobileUncle en krijg dan meerdere malen de vraag of SuperUser rechten mag verlenen aan MobileUncle. Ja natuurlijk. Vervolgens de CWM (recovery_cwm5.5.0.4) selecteren bij recovery update en na een aantal keer rechten verlenen gaat de telefoon uit om te rebooten. Helaas blijft het daar bij. Telefoon blijft gewoon uit en bij het opnieuw aanzetten is er niks gebeurd.
Iemand een idee hoe ik dit toch aan de praat krijg? Het flashtooltje blijft helaas de hele tijd zoeken naar m'n telefoon dus dat helpt ook niet.
Ik start MobileUncle en krijg dan meerdere malen de vraag of SuperUser rechten mag verlenen aan MobileUncle. Ja natuurlijk. Vervolgens de CWM (recovery_cwm5.5.0.4) selecteren bij recovery update en na een aantal keer rechten verlenen gaat de telefoon uit om te rebooten. Helaas blijft het daar bij. Telefoon blijft gewoon uit en bij het opnieuw aanzetten is er niks gebeurd.
Iemand een idee hoe ik dit toch aan de praat krijg? Het flashtooltje blijft helaas de hele tijd zoeken naar m'n telefoon dus dat helpt ook niet.