Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bajo66
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-06 16:27
Android versie 4.2.2 is beschikbaar voor de Jiayu G3/G3N
http://www.needrom.com/mobile/jiayu-g3-4-2-2/
Met de language patch die in het needrom forum wordt genoemd, is ook NL beschikbaar.
Loopt op mijn G3N eigelijk zonder problemen. GPS en WIFI werken naar behoren. Ik had echter wel Mobileuncle Tools nodig om de GPS aan te zetten. (accuracy 3.9m, na enkele minuten. zou het dan toch de software zijn?)

[ Voor 36% gewijzigd door bajo66 op 06-09-2013 19:50 . Reden: GPS details added ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:04

Nicap

Tsssk....

Ik heb die rom ook geinstalleerd. Mijn eerste rom die ik heb geinstalleerd. Word er nog niet echt vrolijk van. Hij startte de eerste keer op, maar de launcher was nog chinees. Wifi verbinding gemaakt en google account ingesteld. Kon de SD kaart niet vinden.

Later een reboot en nu komt hij niet verder dan het Jiayu logo.

Ook enorm stom van me om een backup te maken naar de interne SD ipv de externe SD, ik kan geen backup meer restoren omdat met het installeeren de interne SD weer overschreven is waarschijnlijk. Niet echt goed gekeken, haha dom dom dom.

Wat is nog meer een goeie rom?

Heb nog een paar roms geinstalleerd. De rocky-rs, de beta van jiayu zelf, maar allen hebben problemen met rebooten. Ook kan ik de sd kaart niet mounten in het os. Even de stappen doornemen die ik doe.

Ik doe wipe data, wipe cache, wipe dalvik en daarna de rom installeren. Maar er blijven problemen.
Iemand tips?

[ Voor 21% gewijzigd door Nicap op 07-09-2013 11:10 ]

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 12:21
Ik heb de versie van de (spaanse) jiayu-app geinstalleerd, en die werkt prima. (Wel 4.1.2. nog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Welke is dat precies?

Heb nu wel dat de rom redelijk draait. Alleen na het rebooten of het uitschakelen moet ik eerst de accu even verwijderen, anders start de telefoon niet op. ook kan ik op geen enkele manier de SD kaart mounten. Veel apps kan ik niet installeren nu. En de batterij gaat ook vrij snel leeg
Vage problemen weer hoor. Heb de SD kaart al geformatteerd en opnieuw door CWM gepartitioneerd, maar ook dat helpt niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Nicap op 07-09-2013 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-06 09:56
Ok klinkt niet goed. Als meerdere roms niet willen booten dan ligt het denk ik ergens anders aan.

Je SD kaart hoeft op zich vrij weinig te doen aangezien je een groot (4GB) intern geheugen hebt. Probeer hem eens normaal in Windows als FAT32 te formateren en vervolgens te mounten. Ik zou gewoon een van de stock roms draaien, daarbij weet je dat je (eigenlijk) geen problemen kan verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-03 05:49

Remcom00

hij is gek

Nicap schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 22:31:
Ik heb die rom ook geinstalleerd. Mijn eerste rom die ik heb geinstalleerd. Word er nog niet echt vrolijk van. Hij startte de eerste keer op, maar de launcher was nog chinees. Wifi verbinding gemaakt en google account ingesteld. Kon de SD kaart niet vinden.

Later een reboot en nu komt hij niet verder dan het Jiayu logo.

Ook enorm stom van me om een backup te maken naar de interne SD ipv de externe SD, ik kan geen backup meer restoren omdat met het installeeren de interne SD weer overschreven is waarschijnlijk. Niet echt goed gekeken, haha dom dom dom.

Wat is nog meer een goeie rom?

Heb nog een paar roms geinstalleerd. De rocky-rs, de beta van jiayu zelf, maar allen hebben problemen met rebooten. Ook kan ik de sd kaart niet mounten in het os. Even de stappen doornemen die ik doe.

Ik doe wipe data, wipe cache, wipe dalvik en daarna de rom installeren. Maar er blijven problemen.
Iemand tips?
Oeh nice, d'r zijn een aantal dingen uit 4.1 waar ik me enorm aan ergerde die gefixt zijn in 4.2 :).
Wel jammer dat Needrom nu offline is, kan iemand m even op Mega.co.nz zetten ofzo?
bajo66 schreef op vrijdag 06 september 2013 @ 19:40:
Android versie 4.2.2 is beschikbaar voor de Jiayu G3/G3N
Met de language patch die in het needrom forum wordt genoemd, is ook NL beschikbaar.
Loopt op mijn G3N eigelijk zonder problemen. GPS en WIFI werken naar behoren. Ik had echter wel Mobileuncle Tools nodig om de GPS aan te zetten. (accuracy 3.9m, na enkele minuten. zou het dan toch de software zijn?)
Heb al heel veel roms geprobeerd, maar deze heb ik het langs gebruikt en werkt ook het best.
Gebruik ook twee tweak packs die je kunt flashen, weet alleen de naam niet meer want ik heb de zipjes niet meer, maar dat maakt ook een enorm verschil in snelheid (veel minder lag).

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
Nicap schreef op zaterdag 07 september 2013 @ 18:57:
Welke is dat precies?

Heb nu wel dat de rom redelijk draait. Alleen na het rebooten of het uitschakelen moet ik eerst de accu even verwijderen, anders start de telefoon niet op. ook kan ik op geen enkele manier de SD kaart mounten. Veel apps kan ik niet installeren nu. En de batterij gaat ook vrij snel leeg
Vage problemen weer hoor. Heb de SD kaart al geformatteerd en opnieuw door CWM gepartitioneerd, maar ook dat helpt niet.
Dit is een Jiayu Rom : 20130811-000001 (van 23-8-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Heb even snel gezocht op die rom naam, maar is dat niet een rom voor de G3S?

Heb trouwens de stockrom geflashed en nu doet hij weer als vanouds, waar ik al erg blij mee ben. Weet dat die nu in elk geval werkt. Wil graag die 4.2.2 rom, omdat daar de gps goed van werkt.

Zover ik hier heb meegelezen is dat tot nu toe bij elke rom nog niet het geval geweest.

[ Voor 65% gewijzigd door Nicap op 08-09-2013 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
Mijn ervaring met de GPS is nu eigenlijk wel redelijk goed. Ik heb alle tips geprobeerd, maar met name dat in 4.1 EPO en a-GPS uitstonden maakte dat hij minder snel contact kan maken.

In dit hele geheel is MobileUncleTools de sleutel, om mijn fix te behouden zorg ik dat MUT op de foreground staat, dan valt mijn fix niet weg. (natuurlijk niet te doen icm navigeren, maar tracken van activiteiten gaat naar mijn idee vrij goed).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Wellicht dat iemand me toch kan helpen. Inmiddels wil de boel wel rebooten om nieuwe firmware te gaan installeren, maar daarna start de tel opnieuw op, zie ik het JiaYu logo en daarna gebeurt er niks meer. Niet met flashen van clockwork, niet met upgraden via de SD kaart.
Daarnaast is er een chinees programma op m'n telefoon gekomen die alle rechten heeft en dat ik niet kan verwijderen. Iemand nog een idee hoe ik gewoon een soort van harde flash kan doen? Anders dan gaat dit ding de prullenbak in.

Edit: Inmiddels met de flashspullen die ik op het youtube kanaal van Zeceri heb gevonden de boel enigszins aan de praat gekregen. YouTube: Jiayu G3 Jelly bean upgrade + Clockworkmod (CWM) tutorial

[ Voor 20% gewijzigd door theHoff op 10-09-2013 11:21 ]

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-06 17:04
Wie van jullie gebruikt er een MIUI ROM op zijn G3 (of G3N) en zoja welke?
Ik heb er een proberen te laten werken maar kwam steeds tegen PIN/PUK foutmeldingen aan?

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16:34
Heeft iemand de nieuwe 4.2.2. rom al geprobeerd van needrom.com ?

Kan iemand mij vertellen of de GPS op deze rom WEL goed werkt ?

Wordt me uit de berichten niet helemaal duidelijk of deze beter werkt dan de 4.1 rom.

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
Grappig, die heb ik gisteren ook zitten bekijken. Ik denk eerlijk gezegd dat het niet zo veel zal schelen. Je kan hem zo uitproberen, dan weet je het meteen ;) Ik moet er te veel voor (bestanden) gaan slepen, dus dat laat ik zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Ik heb die rom wel geprobeerd, maar er weer afgehaald. Hij liep op mijn G3 niet erg lekker, al was de gps wel goed. Keyboard crashte steeds, SDcard wilde niet mounten en na een reset starte de telefoon niet meer op. Misschien dat V2 van die rom beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
@Nicap

Werkt jouw GPS wel goed onder 4.1 ?

Als hij onder 4.2.2. wel goed werkt hoef ik geen nieuwe hardware mod te proberen op mijn G3. Dan is het dus softwarematig en dus een kwestie van tijd tot er een echt goede 4.2.2 rom komt (kan ik helaas niet zelf)

Ik heb net koperfolie besteld op rol om dit weer eens te gaan proberen, maar als het anders opgelost kan worden graag.

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

gps doet het onder geen elke rom goed bij mij, behalve bij die 4.2.2. Ik probeer 4.2 van de week nog wel even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
@Nicap en anderen

Dat geeft dan toch te denken dat het een software probleem is en geen hardware probleem.

Hmmm...

Als die rom stabiel wordt toch maar eens proberen.

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen__online
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

jeroen__online

ook wel eens offline!

Interessante ontwikkeling, zodra ik er tijd voor heb ga ik de 4.2.2 ROM zeker proberen! Reacties op needrom zijn best positief, hoewel er nog wel wat patches/fixes nodig lijken (SDcard mounten e.d.). Ik hou 'm in de gaten en zodra ik 'm heb getest post ik mijn ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Ik vind het zo vreemd dat er blijkbaar nogal verschil zit in G3's. Het merendeel heeft geen problemen met die rom. Toch zijn er ook weer een paar die wel problemen hebben.
Straks toch maar een andere telefoon aanschaffen. Heb nu mijn Nokia N78 als navigatie, maar wil graag 1 telefoon voor alles.
Hij is alweer 3/4 jaar oud, dus wat dat betreft mag er wel weer een nieuwe komen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• capthook
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-09-2022
Heb van de week de Jiayu G3T binnen gekregen. Hierop staat versie 4.2.1 en werkt als een tierelier. GPS werkt perfect. geen vastlopers. Batterij(3000) gaat minimaal 2 dagen mee. ROM versie
JY-G3 20130607-114647
Hier gekocht http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...iewItem&item=300964465490
Het enige wat ik nu zou willen is een backop van deze ROM maken, maar een eenvoudig stappenplan kan ik niet vinden. Ik heb al wel root acces.
Heb ROM Manager geinstalleerd, maar deze zegt dat CWM geinstalleerd moet zijn.
Hoe doe ik dat????? Please help

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 443517

Ik heb er nu zo'n 2 weken de 4.2.2 ROM opstaan.
Werkt bij mij prima. WI-FI is stabieler geworden, valt nu helemaal nooit meer weg.
GPS werkt goed maar werkte bij mij op 4.2.1 ook al redelijk goed, binnen een paar seconden fix met Strava en geen enkel probleem met Sygic.
Alleen de nauwkeurigheid van de GPS is wel eens wat minder, in Sygic veroorzaakt dat geen problemen, maar in Strava wijkt hij af en toe enkele meters van de mountainbikeroute af waardoor segmenten soms niet gematcht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72251

Ik heb trouwens de laatste tijd er last van dat de luidspreker bij m'n oor steeds zachter wordt. Snap er niks van. Hoorde ik eerst nog mensen iets zeggen, tegenwoord is het bijna stil aan de overkant... Iemand anders daar ook last van?

• lutkeveld
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18-06 11:07
Hoe kan ik checken of ik een G3 of een G3N heb? Of is dit bepaalde firmware?

druk en typefouten voorbehouden

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-06 20:56
Ik gebruik nog vrolijk een geroote G3 met 4.0.4 van 19 november 2012 met een redelijk tot goed werkende GPS. (Ik kan rijdend een fix krijgen en gebruik met name TT).
Eigenlijk wil ik die 4.2.2 V3 wel gaan proberen maar wil wel graag naar de huidige ROM (met werkende GPS) terug kunnen.
Kan iemand me helpen met een kort stappenplan?

• mpx200_05
lutkeveld schreef op woensdag 25 september 2013 @ 15:16:
Hoe kan ik checken of ik een G3 of een G3N heb? Of is dit bepaalde firmware?
Mobile Uncle Tools tab in Device Info> Build MTK
G3 / v500 / v1 - wlan MT6620
G3N / v501 / v2 - wlan MT6628

Met dank aan de Russen van 4PDA.ru en Google Translate, staat ook vast ergens hier in het topic.

[ Voor 28% gewijzigd door mpx200_05 op 25-09-2013 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Hmm. Die 4.2.2 rom net even geprobeerd. Herkende mijn sd kaart niet en een paar apps crashten de hele tijd. Titanium backup werkte niet. Gps kon ik niet fatsoenlijk testen.

Ik wacht nog even een stabielere versie af. Deze is me wat te buggy.

Heb gewoon een normale G3

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 427169

Anoniem: 72251 schreef op maandag 23 september 2013 @ 17:34:
Ik heb trouwens de laatste tijd er last van dat de luidspreker bij m'n oor steeds zachter wordt. Snap er niks van. Hoorde ik eerst nog mensen iets zeggen, tegenwoord is het bijna stil aan de overkant... Iemand anders daar ook last van?
Heb ook al lange tijd dat ik de andere kant slecht versta het geluid is nogal zacht. Heb het hier ook al eens eerder vermeld maar helaas geen reacties op gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16:28
Anoniem: 427169 schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 20:55:
[...]

Heb ook al lange tijd dat ik de andere kant slecht versta het geluid is nogal zacht. Heb het hier ook al eens eerder vermeld maar helaas geen reacties op gekregen.
Installeer Mtk tools uit Google play en ga naar de engineering mode, daar kun je de standaard begrenzing op het geluid verhogen.
Wellicht lost dat het op, maar aangezien dit probleem pas na verloop van tijd zich voordoet vermoed ik eerder dat er veel stof of oets dergelijks in de luidspreker zit..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Noppesnada schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 20:41:
Hmm. Die 4.2.2 rom net even geprobeerd. Herkende mijn sd kaart niet en een paar apps crashten de hele tijd. Titanium backup werkte niet. Gps kon ik niet fatsoenlijk testen.

Ik wacht nog even een stabielere versie af. Deze is me wat te buggy.

Heb gewoon een normale G3

John
Ik heb hetzelfde als jou. Erg jammer want degenen waar hij wel goed gaat zijn aardig lovend.

• Noppesnada
@Nicap,

Toch raar dat er blijkbaar zoveel variatie zit in "dezelfde" toestellen

John

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Noppesnada schreef op zaterdag 28 september 2013 @ 10:05:
@Nicap,

Toch raar dat er blijkbaar zoveel variatie zit in "dezelfde" toestellen

John
Ik snap dat ook niet helemaal. Het enige verschil zou het sd kaartje kunnen zijn. I. Heb een sandisk 16gb. Alleen lijkt me het sterk dat het daaraan zou kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dutchgio schreef op vrijdag 27 september 2013 @ 22:09:
[...]

Installeer Mtk tools uit Google play en ga naar de engineering mode, daar kun je de standaard begrenzing op het geluid verhogen.
Wellicht lost dat het op, maar aangezien dit probleem pas na verloop van tijd zich voordoet vermoed ik eerder dat er veel stof of oets dergelijks in de luidspreker zit..
Het probleem is bij mij vanaf het begin al aanwezig. Ik heb de app geinstalleerd maar nu is de vraag wat ik moet veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
Anoniem: 427169 schreef op zondag 29 september 2013 @ 12:16:
[...]

Het probleem is bij mij vanaf het begin al aanwezig. Ik heb de app geinstalleerd maar nu is de vraag wat ik moet veranderen?
In de engeering mode scroll je opzij naar 'hardware testing'
Daarna kies je voor Audio.

Vervolgens druk je op 'normal mode' , en zet je de. Max Vol. 0~160 waarde op 160 en druk op 'Set'
Doe hetzelfde bij de headset, loudspeaker en headset_Loudspeaker opties, en reboot daarna.
Graag verneem ik of dit het probleem oplost..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dutchgio schreef op zondag 29 september 2013 @ 12:22:
[...]

In de engeering mode scroll je opzij naar 'hardware testing'
Daarna kies je voor Audio.

Vervolgens druk je op 'normal mode' , en zet je de. Max Vol. 0~160 waarde op 160 en druk op 'Set'
Doe hetzelfde bij de headset, loudspeaker en headset_Loudspeaker opties, en reboot daarna.
Graag verneem ik of dit het probleem oplost..
Bovenstaande gedaan maar helaas geen succes ik zie dat je ook nog allerlei andere dingen kan instellen levels enz. heb er helaas geen kaas van gegeten. Op zich erg tevreden met de telefoon alleen de slechte hoorbaarheid is een min punt vooral in rumoerige ruimtes. Hopelijk heb je nog suggesties voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bajo66
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 09-06 16:27
Heeft iemand ervaring met de Bluetooth van Android 4.2.2. op de G3N?.
Mijn ervaring is dat Android 4.2.2 sneller is dan 4.1.2, iets hoger batterijverbruik heeft en een veel betere GPS nauwkeurigheid (hier locaal 3meter met AGPS en EPO aan.
Bij mij is de Bluetooth echter duidelijk minder goed. Pairing met andere devices lukt na enkele pogingen wel, maar is verder niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
Gisteren toch weer eens de 4.2.2. rom geprobeerd.

In eerste instantie herkende hij de SD kaart weer niet, maar op needrom.com staat een patch en daarna herkende hij hem wel.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik blij verrast was door de GPS !

Na een eerste fix welke een paar minuten duurde waren er 6 satellieten in zicht en met 5 een fix. Een accuracy van 10 meter, dus vervolgens Sygic maar eens geinstalleerd.

Dit werkte uitstekend, redelijk snelle fix (10 a 15 seconden) en een half uur gereden. Navigatie werkte zoals het hoorde.

Verder was de rom goed bruikbaar (in tegenstelling tot mijn vorige poging toen de SD kaart niet herkend werd). Helaas waren er een paar apps (life360, gps Essentials) die niet werkten en die ik belangrijk vind, dus toch maar weer terug naar 4.1 gegaan.

Ik hoop dat de ontwikkelaar van deze rom nog eens aan het bakken gaat.

Overigens heb ik kopertape besteld, dus ik ga met de oude rom en GPS antenne nog eens knutselen zodra dit binnen is.

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
Thnx voor het testen van de Rom! Als mijn G3 toe is aan een factory reset, dan zal ik die 4.2.2 eens gaan proberen.

Over de GPS problemen, die ik niet meer heb, bij mij lijkt (geen objectieve meting) of dat de switch van Tele2 -> Simyo de snelheid van de fix heeft verbeterd. (geen reclame hoor ;) ) Ik heb buiten een fix binnen een halve minuut, mbv Mobile Uncle Tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
@Eypo,

Ik heb ook een abbo van Simyo. Ik kan niet inschatten of dat verschil maakt.

Wat me wel opviel is dat tijdens mijn vakantie op Curacao de GPS wel "enigszins" werkte met "Navigator". Hier in Nederland krijg ik maar af en toe satellieten, maar geen blijvende fix, alle instellingen met Mobile Uncle ten spijt. Gelukkig niet veel nodig gehad op Curacao.

Blijkbaar KAN het dus wel goed werken, mits het maar goed aangestuurd wordt (onder 4.2.2. dus).

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-06 15:19
Welke van deze 4.2.2 is nou het meest stabiel?

Ben wel een keer aan wat nieuws toe met 'gps' fix .. :P
Draai nu stock 'beta' 4.1

http://www.needrom.com/mo...comment-page-13/#comments

of

http://www.needrom.com/mobile/jiayu-g3-miui-2/

[ Voor 5% gewijzigd door tokko1 op 07-10-2013 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
Ik draai sinds gisteren deze : is v3 van je eerste link ; link komt uit de comments : https://disk.yandex.com/p...YFX5GIZthXgw%3D&locale=en

Wel nog even een andere zip uit de comments halen voor extra talen, waaronder NL, anders is je playstore en google navigatie ook in het engels, anders was het geen probleem voor mij,

GPS is aanmerkelijk verbeterd, al heb je nog wel de MobileUncle tools nodig om em aan te zwengelen, zeker de eerste keer.

(O ja wel met CWM natuurlijk)

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-Vc4pyagyeaI/UlLBsSHbNuI/AAAAAAAAA5w/zRINPP7bWCE/w487-h865-no/Screenshot_2013-10-07-16-02-47.png

En dit is binnen.

[ Voor 66% gewijzigd door MEN-O op 07-10-2013 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
Hoe staat het met de betrouwbaarheid in meters van de GPS. Bij mijn stock rom is dat ongeveer 15 m.
Werkt bluetooth goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
Zoals je boven kunt zien is de accurancy 6.7m (binnen), buiten heb ik 4m gezien.
Bluetooth heb ik nog wat problemen mee helaas, maar dat kan ook aan het device liggen waarmee ik wil connecten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
MEN-O schreef op maandag 07 oktober 2013 @ 15:59:
Ik draai sinds gisteren deze : is v3 van je eerste link ; link komt uit de comments : https://disk.yandex.com/p...YFX5GIZthXgw%3D&locale=en

Wel nog even een andere zip uit de comments halen voor extra talen, waaronder NL, anders is je playstore en google navigatie ook in het engels, anders was het geen probleem voor mij,

GPS is aanmerkelijk verbeterd, al heb je nog wel de MobileUncle tools nodig om em aan te zwengelen, zeker de eerste keer.

(O ja wel met CWM natuurlijk)

[afbeelding]

En dit is binnen.
Draait lekker, bedankt voor de tip.

Alleen synchroniseert m'n agenda niet, ik kan niet selecteren welke agenda's ik zou willen syncen..
Het lijkt een fout te zijn met de sychronisatie met het Google account, 'sync error'. Na opnieuw toevoegen van dit account blijft de error :(

[ Voor 7% gewijzigd door tokko1 op 09-10-2013 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Zijn er sinds de officiële ROM van 29-11-2012 of de officiële beta van 16-01-2013 nog een ROM vanuit Jiayu gekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
De agenda gebruik ik niet, dus geen idee of ie werkt bij mij. Ik merkte gisteren dat de headset niet automatisch gedetecteerd word, maar met een app is dit wel op te lossen.

Dat de GPS eindelijk een beetje fatsoenlijk werkt is voor mij belangrijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
Chris.nl schreef op donderdag 10 oktober 2013 @ 12:44:
Zijn er sinds de officiële ROM van 29-11-2012 of de officiële beta van 16-01-2013 nog een ROM vanuit Jiayu gekomen?
Nope.

Dus ga er maar vanuit dat ze er niet meer komen... over op custom ROMs dus.

(Alles opnieuw geinstalleerd op die van mij en nu lijkt de agenda het wel te doen, nog geen noemenswaardige andere bugs gevonden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy.jacobs
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online
Ik had al een tijdje de stock 4.0.4 rom draaien en ik wilde wel upgraden, vanwege de camera- en gps issues. Uiteindelijk een aantal roms geprobeerd. De officiele Jiayu beta 4.1.2 werkte op zich wel, maar daar deed de caller ID het niet goed omdat hij +31-nummers niet goed herkende.

Vervolgens heb ik twee roms van needrom geprobeerd. Allereerst deze, maar die crashte random en mountte de SD kaart niet.

Toen maar deze, gebaseerd op MIUI 3.9.13. Hier werkten een aantal dingen ook niet. Er waren wat issues met de appcompat library waardoor hele willekeurige dingen het niet doen (share to WhatsApp bijvoorbeeld).

Zucht! MIUI beviel me echter wel, dus via de "officiele" onofficiele MIUI ports thread de Jiayu rom daar genomen, gebaseerd op MIUI 3.9.27. En die werkte! ...of nou ja, mijn SD kaart mountte weer niet.

Dat bleek echter een probleem te zijn wat wel vaker voorkomt omdat blijkbaar de Jiayu de interne en externe storage net andersom mapt. Daar is deze fix dan weer voor. Die had waarschijnlijk ook gewerkt bij die eerste needrom rom die ik geprobeerd had, maar die had dus andere issues.

Anyway, die MIUI 3.9.27 rom staat er nu een aantal dagen op en het werkt perfect! Foto's zien er eindelijk fatsoenlijk uit, GPS werkt zowaar (heeft ook fatsoenlijke defaults, dus je hoeft niet met MobileUncle Tools aan de slag, die sowieso allemaal Chinese ntp servers gaat kiezen en zo). Yay! :)

TL;DR: MIUI 3.9.27 FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Laatst online: 19-06 14:03
Sinds kort staat er ook MIUI V5 3.10.04 op needrom.
Ik draai nu al geruime tijd LewaOS maar ben erg gecharmeerd van MIUI V5. Heeft iemand deze rom al getest, en zo ja, wat zijn jullie ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy.jacobs
  • Niet online
...zie post boven je? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
Die heb ik gelezen, maar die geeft echter geen antwoord op mijn vraag. Ik vraag specifiek naar de ervaringen met MIUI V5 3.10.04, en niet naar MIUI V5 3.9.27, of MIUI in het algemeen.

[ Voor 7% gewijzigd door HaNS1443 op 10-10-2013 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
@roy.jacobs

Ik heb jouw tip maar eens gevolgd en ook die rom geinstalleerd (miui-3.9.27).

Alles werkt (voor zover ik nu heb kunnen ontdekken), de GPS moet ik nog proberen (het regent en ik heb geen zin om naar buiten te gaan).

Ik moet wel even wennen aan de layout en vind de gsm niet zo "snappy" maar wel goed genoeg om deze eens een tijdje te proberen.

Het enige waar ik tegen aan liep was dat als ik na de installatie van de rom een update wilde doen naar de meest recente versie van miui de telefoon niet meer bootte. Hij blijft gewoon zwart en valt uit.

Doe ik iets verkeerd, of is die nieuwe Miui gewoon niet geschikt ?

Iemand ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roy.jacobs
  • Niet online
@Noppesnada, hij is inderdaad net wat minder snappy. Ik vond het zelf echter niet storend, als ik kijk naar de features die ik er voor terugkrijg.

MIUI update heb ik eerlijk gezegd nog niet geprobeerd. Ik kan me voorstellen dat dat ook niet werkt omdat het een onofficiele ROM blijft. Dus de kans bestaat dat hij dan wil gaan updaten naar een ROM die eigenlijk op compleet andere hardware hoort te draaien, wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noppesnada
@roy.jacobs, Gisteren even de GPS getest met Sygic. Werkt gewoon goed !

Met GPS Essentials even een track geregistreerd van de route die ik vandaag gefietst heb. Zag er keurig uit.

GPS lijkt dus gewoon goed te werken.

Ik moet Miui nog even uitvogelen (hoe zet ik de iconen op alfabetische volgorde ??) maar dat is een kwestie van tijd.

Ook weet ik niet of dual sim werkt. Moet ik ook nog even naar kijken.

Hij werkt voor mij in ieder geval goed genoeg om hem (voorlopig) te blijven gebruiken.

John

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 03:01
Hoi! Ik heb een G3 (dus niet de G3S of andere nieuwe versies), en heb een tijdje terug het scherm vervangen, hierbij is o.a. de volumeknop beschadigd. Dat kan een probleem zijn als ik in CWM wil komen.
Natuurlijk kan ik adb reboot recovery gebruiken, maar dat werkt natuurlijk niet als ik net een nieuwe rom geflasht heb waarin usb debugging uit staat. Op het moment dat de nieuwe rom niet blijkt te werken zal het dus ook lastig zijn om usb debugging aan te zetten, en dus zal ik zelfs dan niet meer in CWM kunnen komen om de huidige rom terug te zetten.

Wat zijn mijn opties?

Edit: ik realiseer me net dat CWM gebruiken zonder volumeknoppen sowieso erg lastig word.
Wat zijn nu mijn opties?

[ Voor 9% gewijzigd door Peetz0r op 30-10-2013 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
P.E.T.E.R. schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 23:16:
Hoi! Ik heb een G3 (dus niet de G3S of andere nieuwe versies), en heb een tijdje terug het scherm vervangen, hierbij is o.a. de volumeknop beschadigd. Dat kan een probleem zijn als ik in CWM wil komen.
Natuurlijk kan ik adb reboot recovery gebruiken, maar dat werkt natuurlijk niet als ik net een nieuwe rom geflasht heb waarin usb debugging uit staat. Op het moment dat de nieuwe rom niet blijkt te werken zal het dus ook lastig zijn om usb debugging aan te zetten, en dus zal ik zelfs dan niet meer in CWM kunnen komen om de huidige rom terug te zetten.

Wat zijn mijn opties?

Edit: ik realiseer me net dat CWM gebruiken zonder volumeknoppen sowieso erg lastig word.
Wat zijn nu mijn opties?
Sorry voor stating the obvious maar.. je volumeknop fixen? 8)7

Anders wordt het toch lastig, misschien een of andere touchscreen CWM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
tokko1 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 23:43:
[...]

Sorry voor stating the obvious maar.. je volumeknop fixen? 8)7

Anders wordt het toch lastig, misschien een of andere touchscreen CWM.
Ehm, ja, dan mag je flinterdunne flatcables met de hand vast solderen zeker? Lukt voor geen meter helaas... Ik heb het wel geprobeerd maar het ging gewoon niet.

En waar vind ik een touchscreen versie van CWM die geschikt is voor dit toestel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
Hier vind je de Lewa Recovery (vertaald naar het Engels), misschien dat je daar wat aan hebt.

EDIT: Volgens mij is er geen touch versie van CWM.

[ Voor 12% gewijzigd door HaNS1443 op 30-10-2013 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1
HaNS1443 schreef op woensdag 30 oktober 2013 @ 23:51:
Hier vind je de Lewa Recovery (vertaald naar het Engels), misschien dat je daar wat aan hebt.

EDIT: Volgens mij is er geen touch versie van CWM.
Er zijn wel degelijk touch versies van CWM.

Of er ook touch versies zijn die voor Jiayu G3 geschik zijn is wel de vraag.

// edit:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=35835919 <- Daar gebruiken ze "Lawa touch recovery".
Jammergenoeg moet je daarvoor wel eerst normale recovery gebruiken..

[ Voor 14% gewijzigd door tokko1 op 31-10-2013 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
TWRP is een touch-ondersteunende recovery, en ook geport naar de jiayu G3 :

http://www.modaco.com/top...eries-for-g3-just-ported/

Er zijn trouwens ook apps(onandroid) om backups te maken terwijl je telefoon gewoon aan is, in android zelf.
Ik weet alleen niet zeker of je een restore ook vanuit die app kunt doen, een nieuwe installatie waarschijnlijk wel. Dan ben je al minder afhankelijk van de recovery modus. Maar met die TWRP touch ben je al een heel eind, dan heb je geen volume buttons meer nodig.

[ Voor 51% gewijzigd door dutchgio op 31-10-2013 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 8bart
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-06 11:12
Met TWRP gaat het gewoon werken. Ik had hetzelfde probleem (kapotte volumeknoppen) en het is mij uiteindelijk gelukt. Ik zou wel opletten, want ideaal is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jinks26
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 28-05 11:04
Mijn jiayu g3t is geroot maar ik kan op geen enkele manier een cmw installeren ?!
Niet enkel mijn jiayu maar 3 andere ook hetzelfde probleem. ik kan geen nieuwe cmw updaten.

Iemand die weet hoe dit komt ?

[ Voor 49% gewijzigd door jinks26 op 20-11-2013 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awosome
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 10-03 15:14
-

[ Voor 100% gewijzigd door awosome op 11-11-2013 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
dutchgio schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 11:30:
TWRP is een touch-ondersteunende recovery, en ook geport naar de jiayu G3 :

http://www.modaco.com/top...eries-for-g3-just-ported/

Er zijn trouwens ook apps(onandroid) om backups te maken terwijl je telefoon gewoon aan is, in android zelf.
Ik weet alleen niet zeker of je een restore ook vanuit die app kunt doen, een nieuwe installatie waarschijnlijk wel. Dan ben je al minder afhankelijk van de recovery modus. Maar met die TWRP touch ben je al een heel eind, dan heb je geen volume buttons meer nodig.
8bart schreef op donderdag 31 oktober 2013 @ 15:24:
Met TWRP gaat het gewoon werken. Ik had hetzelfde probleem (kapotte volumeknoppen) en het is mij uiteindelijk gelukt. Ik zou wel opletten, want ideaal is het niet.
Ik ben er inmiddels uit hoe TWRP te installeren vanuit MobileUncle. Je moet de .rar uitpakken, en de .img in de root van de sd-kaart zetten. Alleen dan zal MobileUncle em vinden. En dat staat voor de grap gewoon eventjes nergens uitgelegd 8)7

Nu nog wachten op Stock Android 4.4 roms...

Edit: ik heb net op needrom zitten kijken, en ik word niet zo vrolijk van wat ik daar zie. Er zijn een paar 4.2.2 ROMs, maar geen enkele daarvan is stock android. Jammer.

[ Voor 6% gewijzigd door Peetz0r op 25-11-2013 03:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
Ik verwacht eerlijk gezegd geen nieuwe roms meer voor de G3. Velen zijn al overgestapt op de G3S/T of de G4. Over een week heb ik hem een jaar al in bezit! (sneller gegaan dan ik dacht) Maar ik mis echt de custom roms die mijn Desire nu nog steeds heeft (4.4 o.a.). Ik denk dat ik hem in december ga vervangen voor de Nexus 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
Chrome browser trilde tijdens het scrollen en dat was een goede reden voor een factory reset. De factory reset was weer de reden om na bijna een jaar over te stappen van de stock rom naar een custom ROM.
Uiteindelijk gekozen voor een Italiaanse versie van de MUI V5 3-11-16.
Allereerst de versie van TWRP recovery (2.5.0.0 JDStar) (eerst unrarren) erop gezet met MobielUncle Tools.
Backup van de stockrom naar mijn SD card gemaakt met TWRP.
De Italiaanse zip op een vers SD kaartje gezet en geinstalleerd met TWRP (Standaard factory reset)

De MIUI Rom werkt ok. Nog niets gevonden dat niet werkt.
Zowel Bluetooth als GPS als WiFi geven hier geen problemen.

GPS geeft een nauwkeurigheid van zo'n 3 meter in GPS test. Navigeren met TT was nog niet helemaal zonder problemen. Wel een fix gekregen terwijl ik al reed maar de nauwkeurigheid was niet optimaal. De GPS op de stock rom was goed. Zat er niet vaak naast, maar ook in de eerste weken leek het alsof de G3 het moest leren. Ik ga er maar vanuit dat dat nu ook nodig is.

Minpuntje is dat Chrome nog steeds trilt tijdens scrollen. Wellicht dat dat aan de huidige build van Chrome ligt (31.0.1650.59).
MIUI is wel even wennen na NOVA launcher gebruikt te hebben. Bevalt de MIUI launcher uiteindelijk niet dan gaan we weer terug naar NOVA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
Dat probleem hem ik ook. Ik gebruik Dolphon browser nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
Eypo schreef op zondag 01 december 2013 @ 21:49:
Dat probleem hem ik ook. Ik gebruik Dolphon browser nu.
'Blij" dat ik niet de enige ben .. wel jammer want het synchroniseren van mijn bladwijzers ging zo wel erg eenvoudig op alle apparaten. Moeten we daar maar een workaround voor verzinnen.

edit: de standaard MIUI browser ondersteund ook het syncen van de Chrome bladwijzers!
Nu alleen de groene notificatie led weer aan de praat krijgen met Gmail.

edit 2: inmiddels de Miui van 29 november van 4PDAru draaiend (JB 4.2.2) en ook deze loopt vooralsnog als een zonnetje.
Installeren via TWRP in combinatie met een Russische versie van Aroma installer maakt het wel een beetje lastiger. ;)

edit 3: de MIUI gaf problemen met de bluetooth verbinding in de auto. En wordt verdacht van een battery drain. Overgegaan op de laatste LewaOs ROM op Needrom van JDStar, maar daar werkte de NL instelling niet op en ook Morelocale was niet mogelijk zonder allerlei crashes.
Momenteel draai ik de LewaOS ROM van 4PDA van 6 december.

[ Voor 59% gewijzigd door mpx200_05 op 10-12-2013 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geomaris
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-04 10:52
WeDroid schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 16:35:
Hallo Tweakers,
Ik heb helaas nog steeds last dat ik onbereikbaar ben, op het moment ik een 3G verbinding heb.
Op het moment ik mijn 3G uitzet (in instellingen alleen 2G) of op het moment 3G buiten het bereik valt, ben ik wel weer bereikbaar.
De data verbinding werkt in beide gevallen gewoon prima.
Mijn G3 is geroot en draait android4.1 (Beta Android 4.1 ROM van 16-01-2013 )
Sinds afgelopen zondag loop ik ook tegen dit probleem aan.
Dat nadat ik voor de eerste maal mijn 3G van SIM1 naar SIM2 heb overgeschakeld. Sindsdien een compleet verlies aan verbinding wanneer ik 3G activeer, op welke SIM danook... De GSM/2G-verbinding werkt gewoon prima. Bij activering 3G maakt de SIM even contact en dan een volledig en blijvend signaalverlies op die SIM (tot ik 3G disable).

Inmiddels heb ik de laatste jiayu.es ROM geflashed, maar het probleem blijft. Het lijkt mij niet direct in de ROM te zitten. Blijkbaar zit iets ergens niet goed in de 3G-settings, waardoor mijn G3T alle contact met het netwerk (in mijn geval Vodafone of KPN) verbreekt. Iemand een oplossing voor dit probleem, kan ik ergens aan de 3G instellingen sleutelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
mpx200_05 schreef op zondag 01 december 2013 @ 22:32:
[...]
'Blij" dat ik niet de enige ben .. wel jammer want het synchroniseren van mijn bladwijzers ging zo wel erg eenvoudig op alle apparaten. Moeten we daar maar een workaround voor verzinnen.
Gisteren trouwens even gegoogled op het probleem :P Zet in //about:flags/ ubercompositor aan. Dan werkt Chrome weer naar behoren. (iig beta).
Geomaris schreef op woensdag 11 december 2013 @ 11:17:
[...]

Sinds afgelopen zondag loop ik ook tegen dit probleem aan.
Dat nadat ik voor de eerste maal mijn 3G van SIM1 naar SIM2 heb overgeschakeld. Sindsdien een compleet verlies aan verbinding wanneer ik 3G activeer, op welke SIM danook... De GSM/2G-verbinding werkt gewoon prima. Bij activering 3G maakt de SIM even contact en dan een volledig en blijvend signaalverlies op die SIM (tot ik 3G disable).

Inmiddels heb ik de laatste jiayu.es ROM geflashed, maar het probleem blijft. Het lijkt mij niet direct in de ROM te zitten. Blijkbaar zit iets ergens niet goed in de 3G-settings, waardoor mijn G3T alle contact met het netwerk (in mijn geval Vodafone of KPN) verbreekt. Iemand een oplossing voor dit probleem, kan ik ergens aan de 3G instellingen sleutelen?
Ik weet alleen dat wanneer ik roaming aanzette, dan kreeg ik wel het bericht: Kan niet roamen en bellen tegelijkertijd. Wellicht dat het gewoon een beperking is? Ik heb verder geen idee...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Geomaris
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16-04 10:52
Eypo schreef op woensdag 11 december 2013 @ 12:19:

Ik weet alleen dat wanneer ik roaming aanzette, dan kreeg ik wel het bericht: Kan niet roamen en bellen tegelijkertijd. Wellicht dat het gewoon een beperking is? Ik heb verder geen idee...
Is zeker geen gewone beperking. Voorheen immers geen probleem en het is pas opgetreden (bij mij) na het switchen van de 3G tussen de twee simkaarten. Ik vrees de zoveelste software bug, maar blijkbaar niet met een nieuwe install of wipen en ROM-flash te verhelpen.

Ben benieuwd of jiayu.es nog opties heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door Geomaris op 11-12-2013 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
[quote]Eypo schreef op woensdag 11 december 2013 @ 12:19:
[...]

Gisteren trouwens even gegoogled op het probleem :P Zet in //about:flags/ ubercompositor aan. Dan werkt Chrome weer naar behoren. (iig beta).
[...]

Helaas geen toegang tot het bestand. Ik neem tenminste aan dat ik //about:flags in the adresbalk zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
de juste link is: chrome://flags/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
Oh ja, excuses, dat is de correcte link. (en fijn om dan gewoon find te gebruiken in het menu naar ubercompositor)

• mpx200_05
Bedankt! Probleem opgelost in Chrome Beta en in de standaard Chrome!
Kan ik weer terug naar se stock 4.0.4 ROM van november 2012.
....of zal ik toch maar op LewsOS blijven.

04-01-2014: inmiddels draai ik alweer 2 weken op 4.2.2. de versie van Vredniiy V3.0

[ Voor 20% gewijzigd door mpx200_05 op 04-01-2014 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 14:36

Xaphod

Inara profiel

mpx200_05 schreef op donderdag 12 december 2013 @ 18:33:
Bedankt! Probleem opgelost in Chrome Beta en in de standaard Chrome!
Kan ik weer terug naar se stock 4.0.4 ROM van november 2012.
....of zal ik toch maar op LewsOS blijven.

04-01-2014: inmiddels draai ik alweer 2 weken op 4.2.2. de versie van Vredniiy V3.0
Hoe bevalt ie, ik heb nog de 4.1 beta (werkt overigens goed, op de gps na)
Zo te zien geen Nederlandse vertaling?

https://inara.cz/elite/cmdr/425104/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
Xaphod schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 17:03:
[...]

Nee standaard niet, maar met het zip bestand hier wel, gebruikt het nu zelf naar volle tevredenheid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
Vrednii V3.0 wordt hier nog steeds naar tevredenheid gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod

Xaphod

Inara profiel

mpx200_05 schreef op woensdag 15 januari 2014 @ 19:41:
Vrednii V3.0 wordt hier nog steeds naar tevredenheid gebruikt.
Ik heb hem zojuist gedownload, als ik wat meer tijd (en moed) heb zal ik hem installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 573155

Hallo,

Ik heb afgelopen week een Jiayu G3 overgenomen van een vriend, hierop staat momenteel 4.2.1 nu was ik aan het denken om hier een custom ROM op te zetten. Het enige probleem is dat ik op geen enkele manier CWMR op dit toestel krijg :/

Hebben jullie misschien tips voor mij?
Toestel is geroot (SuperUser)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
Het is geen garantie maar wat bij mij werkt is hier CWMR_6.0.1.5_JiayuG3 (by ng0tkul4).zip downloaden, het .img bestand uitpakken op je sd-kaart en de recovery updaten via Mobileuncle MTK Tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HaNS1443 schreef op vrijdag 17 januari 2014 @ 22:11:
Het is geen garantie maar wat bij mij werkt is hier CWMR_6.0.1.5_JiayuG3 (by ng0tkul4).zip downloaden, het .img bestand uitpakken op je sd-kaart en de recovery updaten via Mobileuncle MTK Tools.
Ja dat heb ik ook gedaan, als mobileuncle me dan naar recovery mode brengt boot hij 2x op voordat hij normaal boot zonder ooit in recovery mode te gaan. Misschien moet ik hier ook aan toevoegen dat deze een MT6589 heeft.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 573155 op 18-01-2014 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
Misschien dat een andere recovery werkt zie hier en lewa recovery hier
Anders misschien flashen met FlashTools zie bijvoorbeeld hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is gelukt, ik heb deze img gebruikt. Bedankt voor de hulp! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-06 12:17
Xaphod schreef op zaterdag 11 januari 2014 @ 17:03:
[...]

Ik gebruik ook Vrednii V3.0 . ROM is wel wat trager dan de laatste beta van Jiayu. GPS werkt wel redelijk. Als je geen gebruik maakt van GPS raad ik je de beta aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Batterij is wel een stuk sneller leeg bij de Vrednii v3 bij mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unverter
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-04 19:39

Unverter

Rediscover the web!

Ik gebruik nu sinds enkele weken deze rom (v3) met Android 4.2.2. Dat werkt als een zonnetje, maar ik merk dat ik alleen maar 2G internetverbinding heb.

Met Android 4.0.4 zag ik ook geen G bij mijn verbinding staan als ik mobiele data verbruikte en nu dus wel. Android staat ingesteld om puur 3G te verbruiken en ook apps die zeggen puur 3G door te laten werken niet (dan kan ik geen verbinding maken met internet).

Heeft iemand een idee waar ik nog mee kan sleutelen om mijn oude snelheid weer te halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsacrawler
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 10-06 05:36
Hallo ik heb een probleem
Op een of andere manier kan ik niet in recovery komen via de knoppen maar wel via het reboot recovery commando iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
Vreemd, en je volume / aan knoppen werken wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsacrawler
MEN-O schreef op zaterdag 01 maart 2014 @ 15:40:
Vreemd, en je volume / aan knoppen werken wel ?
Ja werkt gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brales
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-01 19:42
Zijn er hier nog mensen bij die LewaOS gebruiken?
Want ik gebruik dit namelijk nog steeds op mijn G3. Nu had ik vandaag via de updater die in de OS zit de nieuwste versie gedownload 14.0.1.10 (OS5.0).
Maar nu ik deze heb geïnstalleerd start mijn gsm alleen nog maar op in recovery mode.

Nu heb ik ook van de officiële lewaOS ( http://bbs.lewaos.com/down_detail.php?id=24 ) site de laatste versie gedownload en die zo proberen te installeren op mijn gsm maar dit ook zonder succes. Mijn gsm blijft opstarten in recovery mode.

Bij het installeren van de ROM komt er ook alleen maar copy full recoveryimage te staan en voor de rest niets, wat ik ook al zeer raar vind.
Dit is wat er komt te staan:

installing '/sdcard/lewa_jiayu_g3_jb_ROm..
checking for MD5 file
skipping MD5 check
copy full recovery image
updating partition details...

Als het updaten voltooid is kan ik rebooten maar start die gewoon weer op in recovery mode. Maak gebruik van de lewa recovery 2.0 touch versie.

Iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen oplossen? Of terug een werkende ROM op mijn gsm kan krijgen.
Alvast Bedankt

EDIT:
Deze rom http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2163707 ook proberen te installeren. Het installeren lukt helemaal. Komt DONE te staan. Maar als ik reboot komt ik weer uit in de recovery...

EDIT2:
Blijkbaar zou ik het moeten kunnen oplossen met volgonde commando:
adb shell "idme bootmode 4000"
Heb denk ik de adb werkend gekregen alleen kan mijn computer mijn gsm niet vinden. Iemand die de juiste drivers heeft voor de jiayu G3?

EDIT3:
Heb het probleem op kunnen lossen door CWM te installeren in de lewaRecovery en mijn ROM kunnen installeren en gewoon op kunnen starten. van deze linkhttp://forum.xda-develope...hp?p=38411605&postcount=2

Aangezien het probleem opgelost is ga ik mijn post toch laten staan voor moeten er ooit nog mensen zijn met dit probleem.

[ Voor 26% gewijzigd door Brales op 20-03-2014 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaphod

Xaphod

Inara profiel

Had je dus eigenlijk gewoon een te oude CWM?
Ik ben ook aan het kijken naar een nieuwe rom, maar meestal zijn er toch nog problemen.
Ik doe het vooralsnog met de beta 4.1 rom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-06 12:17
Xaphod schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 07:43:
Had je dus eigenlijk gewoon een te oude CWM?
Ik ben ook aan het kijken naar een nieuwe rom, maar meestal zijn er toch nog problemen.
Ik doe het vooralsnog met de beta 4.1 rom.
Ik was vandaag ook toevallig aan het kijken voor een nieuwe rom. Wel triest dat er nog geen 4.3 of 4.4 roms zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsacrawler
layzzzz schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 13:00:
[...]

Ik was vandaag ook toevallig aan het kijken voor een nieuwe rom. Wel triest dat er nog geen 4.3 of 4.4 roms zijn.
Dat vind ik ook ik zou heel graag 4.4 willen hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cavey
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 29-05 01:29
Gert-Paul schreef op dinsdag 25 februari 2014 @ 16:01:
Ik gebruik nu sinds enkele weken deze rom (v3) met Android 4.2.2. Dat werkt als een zonnetje, maar ik merk dat ik alleen maar 2G internetverbinding heb.

Met Android 4.0.4 zag ik ook geen G bij mijn verbinding staan als ik mobiele data verbruikte en nu dus wel. Android staat ingesteld om puur 3G te verbruiken en ook apps die zeggen puur 3G door te laten werken niet (dan kan ik geen verbinding maken met internet).

Heeft iemand een idee waar ik nog mee kan sleutelen om mijn oude snelheid weer te halen?
Ik had in den beginne helemaal geen internet, bleek aan m'n APN te liggen (hollands nieuwe sim, vodafone APN |:( dat werkt niet echt 8)7 ). Controleer ook of je roaming aan hebt staan als je een virtuele provider hebt.

Verder heb ik gemengde gevoelens over de ROM. Kwam van de officiele 4.1.2 beta, getweaked met nova launcher. Dan is de holo/apex launcher wel even wennen, oftewel: die ging er heel snel weer af. Terug met nova.

Verder zitten er een paar apps in (lenovo power, gearbox) die nogal wat settings met zich meebrengen. Ik heb flink moeten zoeken daar om m'n wifi snelheid wat omhoog te krijgen. 10m van AP zitten, en maar 5Mbit, daar zit ergens een powersave mode in verstopt.

Het kan dus aardig ver verstopt zitten op plekken waar je het niet zo snel verwacht. Vooral ergens de Lenovo Power profielen.

Voorts: ik moest altijd emmeren met Mobile Uncle Tools en YGPS om een fatsoenlijke gps fix te krijgen binnen een fatsoenlijke tijd, met deze ROM gaat het een stuk makkelijker. Zowel met YGPS, of binnen een app zelf. Ik gebruik m'n telefoon voornamelijk om Ingress te spelen, en een stabiele GPS is dan wel fijn. Dat is met deze versie een stuk stabieler geworden.

Snellere fix, minder drift, al is het af en toe behelpen als het bewolkt is, of veel bebouwing, ondanks een koperen strip mod bij de antenne.

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-06 12:47
Ik heb hier een Jiayu G3. Gaat niet meer aan, krijg ook geen led reactie bij opladen. Als ik hem op de PC met batterij erin aansluit dan krijg ik wel een reactie. Echter staat hij erin als MTK USB PORT.

Met SP Flash Tool krijg ik wat ik ook probeer altijd de rode balk 100%. Dan stopt hij gewoon. Geen melding. Kan dan ook weer op Download en Firmware -> Upgrade klikken.

Maar verder doet hij niks. Ik moet dit met batterij erin doen, anders ziet de PC de Jiayu G3 niet.

Als ik de G3 heb aangesloten aan de PC dan disconnect hij opeens na een minuut ongeveer. Soms komt hij automatisch weer terug.

Iemand enig idee wat ik hier nog mee kan proberen? Heb al andere batterij, kabel etc getest. Maar kom niet verder dan de 100% balk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsacrawler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tokko1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
tokko1 schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 19:45:
[...]

Hmm nu nog naar de normale G3 |:(
Mwah...

"Don't work – Bluetooth, USSD, FM-radio" ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsacrawler
MEN-O schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 20:13:
[...]

Mwah...

"Don't work – Bluetooth, USSD, FM-radio" ...
Ja maar het is een begin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Furiousz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 04-05 14:08
Ik heb hier nog een Jiayu G3 in de la liggen die ik aan iemand (zoontje van kennissen) wil weggeven. De G3 was eerst van mijn vriendin, heb er weinig mee gedaan, alleen geroot en TWRP recovery er op gezet.

Wat is op dit moment de best werkende custom ROM voor de G3?

3025Wp ZZW | 11 x REC 275 TwinPeak 2 BLK | SMA Sunny Boy 3.0 | PVoutput

Pagina: 1 ... 13 14 Laatste