Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matuna
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-07 13:14
Ik wil teruggaan naar de rom van 29/11/2012, heb er SuperUser opstaan alsook CWM Recovery v5.5.0.4.
Telkens ik een rom wil flashen zoals:
- ROM-update van 29-11-2012 installeren, inclusief rootacces met SuperUser
- hier een nandroid van de 15-nov-2012 firmware met permanente CWM. https://dl.dropbox.com/u/...%20G3-20121511-084708.zip

Krijg ik een android ventje dat op zen rug ligt met een rood uitroepingsteken boven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 29-05 16:00
Ik zou ook wat hulp kunnen gebruiken,

Ik heb redelijk wat kennis van android, en flashen/firmware's aanpassen heb ik genoeg gedaan.

Ik heb 2 problemen,

belangrijkste van de 2, ik heb Lewa OS draaien, deze werkt perfect, ik kan enkel op geen enkele manier in Recovery komen.
Als ik recovery wil flashen vanuit mobile uncle tools krijg ik het jiayu Logo en daar blijft hij gewoon hangen (heb hem zo een uur laten liggen, nog steeds geen reactie)
zowel Lewa recovery geprobeerd als cwm, zonder succes

Verder krijg ik niets dan problemen met SP flash tool
Ik haal de batterij uit men G3, start sp flash tool, neem het scatterbestand, en druk op download, hierna plug ik men G3 op de computer (komt in aparaatbeheer even te staan als preloader usb Vcom onder poorten, en daarna verdwijnt hij weer)
Dan krijg ik devolgende error:

brom error s_da_Soc_check_Fail (3013)

op dat ogenblik is hij dus ook disconected vermoed ik, want dat hoor ik duidelijk (usb verwijderd geluid)

Iemand die me kan helpen alles terug zo stock mogelijk te krijgen?

Verder heb ik totaal geen GPS ontvangst meer, de eerste 5 dagen perfect gewerkt, daarna niets meer, geen 1 satellietje kan hij vangen :D

vriendelijk bedankt,

grts Robin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 18:57
Matuna schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 14:25:
Ik wil teruggaan naar de rom van 29/11/2012, heb er SuperUser opstaan alsook CWM Recovery v5.5.0.4.
Telkens ik een rom wil flashen zoals:
- ROM-update van 29-11-2012 installeren, inclusief rootacces met SuperUser
- hier een nandroid van de 15-nov-2012 firmware met permanente CWM. https://dl.dropbox.com/u/...%20G3-20121511-084708.zip

Krijg ik een android ventje dat op zen rug ligt met een rood uitroepingsteken boven..
Al geprobeerd dalvik cache leegmaken en clear data/factory reset in CWM ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matuna
jobr schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 18:29:
[...]

Al geprobeerd dalvik cache leegmaken en clear data/factory reset in CWM ?
Geen resultaat, kan update.zip (zo heb ik de ROM file genoemd) niet flashen. Het is niet men eerste toestel dat ik gebruik met android en custom ROM's...

Zie ik nu zo hard iets over het hoofd?

Edit:

OOPS vergeten dat in de zip die je download het bestand update.zip gezipt zit 8)7 8)7 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door Matuna op 20-02-2013 19:22 ]

• guy5927
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-07-2017
Dit is mijn 4de cheapo chino android gsm in de klasse 150-200 euro, maar nog NOOIT had ik zo'n klassebak als de G3 .... ben er reuzeblij mee, en ( ik weet dat dit ongeloofwaarfdig klinkt ) , mijn batterij draint 15 percent per 24 uur ! super gewoon ! 5 dagen autonomie ! >:)

Ik hou 'm ook lekker stock ... heb wel 1 vraagje : ik laad 'm VOOR hij de lowbatt wake lock kan gebruiken, maar wat als ik een gemiste oproep heb? geraakt ie dan ook niet meer in deep sleep ?

tnx !

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:28
robin-sips2 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 18:28:

Ik heb redelijk wat kennis van android, en flashen/firmware's aanpassen heb ik genoeg gedaan.

Ik heb 2 problemen,

belangrijkste van de 2, ik heb Lewa OS draaien, deze werkt perfect, ik kan enkel op geen enkele manier in Recovery komen.
Als ik recovery wil flashen vanuit mobile uncle tools krijg ik het jiayu Logo en daar blijft hij gewoon hangen (heb hem zo een uur laten liggen, nog steeds geen reactie)

Ik haal de batterij uit men G3, start sp flash tool, neem het scatterbestand, en druk op download, hierna plug ik men G3 op de computer (komt in aparaatbeheer even te staan als preloader usb Vcom onder poorten, en daarna verdwijnt hij weer)

op dat ogenblik is hij dus ook disconected vermoed ik, want dat hoor ik duidelijk (usb verwijderd geluid)

Verder heb ik totaal geen GPS ontvangst meer, de eerste 5 dagen perfect gewerkt, daarna niets meer, geen 1 satellietje kan hij vangen :D

vriendelijk bedankt,

grts Robin
Zonder de bestanden erbij te hebben schiet mij een reactie te binnen:
Moet je niet op 'update firmware' klikken, ipv 'download' ?

• Remcom00
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-03 05:49

Remcom00

hij is gek

robin-sips2 schreef op woensdag 20 februari 2013 @ 18:28:

Ik heb 2 problemen,

vriendelijk bedankt,

grts Robin
Ik had precies dezelfde problemen (behalve met GPS, die heb ik eigenlijk nog niet echt getest).
Ik kreeg er eerst ook geen custom recovery op, zelfde error bij de flash tool en als ik het met Mobile Uncle flashte bleef ie ook op het Jiayu logo hangen.
Ik ben gewoon blijven proberen het er op te zetten met Mobile Uncle en opeens lukte het en reboote ie wel in CWM, dus ik zou het gewoon blijven proberen en hopen dat ie dat bij jou ook doet.

Daarna heb ik er geen problemen meer gehad, al een aantal keer geswitcht van CMW naar LEWA zonder problemen.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-07 16:20
Vandaag na lange tijd weer een update van LewaOS 4.1 voor onze G3.

1. Ga naar http://bbs.lewaos.com/download.php
2. Klik op de G3 en daarna op de oranje knop voor de download.

Ik zal mijn bevindingen zometeen posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:51
-ION- schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 11:36:

is dit Beta of kan ik dit als nieuweling riskeren? Ik vraag dat omdat me laatst de Beta is afgeraden als nieuweling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albert04
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-07 13:04
Ik heb gisteren ook maar een custom rom JB geïnstalleerd. Ik weet niet van welke deze is (QT_12.21_G3.4.1.2), maar het werkt goed. Het enige wat nu niet echt werkt is de LED notificaties... Ik heb geprobeerd met Light Flow Lite aan te zetten, maar dat is beperkt. Ik heb ook geen opties bij display om de led notificaties uit of aan te zetten.

Wel zie ik nu de 3G/H symbool naast de R staat. Dit had ik niet bij de stock 4.0.4.

Is LewaOS een goede optie om te proberen? Zodat ik mijn symbolen en LED notificatie heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Havocnl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07 09:42
Heeft iemand wat ervaring met deze custom ROM van needRom?
http://www.needrom.com/mobile/jiayu-g3-11/
Ziet er goed uit en wordt ook nog geupdate zo te zien.

Wèh zedde gij??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
maartend schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 11:40:
[...]

is dit Beta of kan ik dit als nieuweling riskeren? Ik vraag dat omdat me laatst de Beta is afgeraden als nieuweling
In principe draait Lewa heel stabiel, nadeel is dat alleen Chinees en Engels als taal beschikbaar zijn. De recovery moet je even vervangen door een Engelse (met WinRAR). Ook moet je even wat Chinese meuk verwijderen na de installatie. Er zit dan geen agenda en geen webbrowser meer in maar dat is eenvoudig op te lossen door bijvoorbeeld Opera en Google Calender te installeren vanuit de playstore.

Als je wilt kan ik een stappenplan maken hiervoor
albert04 schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 12:07:
Wel zie ik nu de 3G/H symbool naast de R staat. Dit had ik niet bij de stock 4.0.4.

Is LewaOS een goede optie om te proberen? Zodat ik mijn symbolen en LED notificatie heb?
De notificatie LED werkt prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 502885

http://www.pandawillforum...773-(Jan-18th2013-update)

Ik volgde hier guide 2. Alles wat ik kreeg was een teken van een kapotte android. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Edit: Na het installeren van de MTK driver starte hij met de powerbutton en de vol- button gewoon op. Vreemd

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 502885 op 22-02-2013 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:51
-ION- schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 12:38:
[...]
Als je wilt kan ik een stappenplan maken hiervoor
Heel graag. Installatie vanuit Playstore lukt wel, maar alles dat je daarvoor roept moet ik echt nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Enig idee wat er veranderd is?
Draai ook al een tijdje Lewa.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-03 17:33

Na 5 min nog maar op 1%..
Iemand een mirror ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:50

masauri

aka qwybyte

Ik had vanmorgen een mailtje van merimobiles gekregen waar ik men g3 heb besteld:
Thanks for your purchase on our website,sorry to tell you that this phone Android system is 4.1,so it cannot been rooted,is it OK for you?we can send you a free case for this inconvenience,and about the root money($6.99)we can refund you,or you also can change other item(value $6.99) on our website?
please advise
have a nice weekend
Blijkbaar rooten ze de 4.1 niet? Kwestie van tijd lijkt me eer deze versie ook geroot kan worden niet?
Ben natuurlijk wel blij met de gratis backcover ook al had ik er al enkele besteld via andere shops :-p
(kwestie van onder de 150 euro in te komen als ie eruit gepikt zou worden door de duane)

De Grote GoT FG Kettingbrief - Deel 12 (Spinoff Resultaat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
Hartelijk bedankt,

Hij start terug op, met cwm recovery erop, ik denk dat de gps echt dood is bij mij, geen fix te krijgen na een dagje buiten op de vensterbank te liggen ......
Dat is voor mij persoonlijk de belangrijkste functie, ik heb een alcatel 997d met dezelfde chip en deze doet het uitstekend.

Spijtig dat die jiayu zo moeilijk doet, nu denk ik eraan hem te verkopen, ookal is hij nog maar een weekje oud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Niet online
De GPS is wel werkend te krijgen, een dode chip lijkt me niet aan nemelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remcom00

Remcom00

hij is gek

Ik heb een tijdje Lewa gedraaid alleen beviel het me toch niet helemaal dus nu de beta geflashed alleen kan ik niet meer met Wifi connecten..
Had ik met Lewa ook al wat last van, soms bleef ie heel lang op "Obtaining IP Adress..." hangen en zei ie na aan tijdje "Avoided poor internet connection", en soms had ik nergens last van.
Nu kan ik dus helemaal niet meer connecten, eerst zegt ie "Obtaining IP Adress..." en daarna "Avoided poor internet connection".
Ook al geprobeerd om m op Static in plaats van DHCP te zetten, dan connect ie wel maar dan laad ie geen internet pagina's.

hoidoei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
Rikkiz0r schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 20:33:
De GPS is wel werkend te krijgen, een dode chip lijkt me niet aan nemelijk.
Heb je toevallig een manier om te testen? ik heb al enkele roms geprobeerd, ook met alle instellingen gespeeld om te kijken of hij nog ergens maar 1 sateliet vind, toch krijg ik echt geen enkele in beeld (getest met gps test en de Ygps)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiz0r
  • Niet online
Bij mij was het gewoon een kwestie van de A-GPS config weg te gooien en dan gewoon met YGPS een fix krijgen. Daarna deed die het prima en altijd binnen 20 seconden fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
  • Laatst online: 12-07 11:16
BiggyB schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 11:21:
Ik heb ook het idee dat mijn G3 met CWM draaien op de officiele JB m'n batterij enorm snel leegtrekt. Heb 'CPU psy' geinstalleerd om te kijken of m'n telefoon wel in deep sleep ging. Dit was niet het geval. Nu heb ik 'Light flow' geinstalleerd en wat meldingen uitgezet bij/tijdens het opladen. Helaas heeft dit (nog) niet het gewenste effect gehad. Telefoon draait alleen op 1001 MHz en 250 MHz, Deep Sleep is unused.
Telefoon is wel herstart.
Kan iemand aangeven wat voor settings ik het beste kan aanpassen om wel in de Deep Sleep te komen?
Ik heb nog steeds niet de mogelijkheid gehad om de telefoon in Deep Sleep te krijgen. Op internet kan ik hier weinig over vinden. Wellicht is er iemand die mij wat pointers aan kan geven zodat ik mijn telefoon in Deep Sleep kan krijgen en zo wat langer met de accu kan doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kirth
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-09-2024
Heeft Jiayu eigenlijk hun officiële 4.1 al voor de G3? Dit begint toch akelig lang te duren..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M-Opensource
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-06 09:10
BiggyB schreef op maandag 25 februari 2013 @ 08:56:
[...]

Ik heb nog steeds niet de mogelijkheid gehad om de telefoon in Deep Sleep te krijgen. Op internet kan ik hier weinig over vinden. Wellicht is er iemand die mij wat pointers aan kan geven zodat ik mijn telefoon in Deep Sleep kan krijgen en zo wat langer met de accu kan doen...
Ik weet niet meer zeker wie het antwoord gaf, maar het gaat om de rode LED, zorg dat je in Light Flow de rode LED niet gebruikt en dan moet het goed gaan, dit lostte het voor mij op. Zojuist gecheckt en sinds vanmorgen 8 uur heb ik in Cpu Spy zo'n 78% deep sleep.

De accu gaat dan nog niet zo lang mee als bij de ICS versie, maar het is wel een verbetering.

"Find what you love and let it kill you"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiggyB
  • Laatst online: 12-07 11:16
M-Opensource schreef op maandag 25 februari 2013 @ 12:58:
[...]

Ik weet niet meer zeker wie het antwoord gaf, maar het gaat om de rode LED, zorg dat je in Light Flow de rode LED niet gebruikt en dan moet het goed gaan, dit lostte het voor mij op. Zojuist gecheckt en sinds vanmorgen 8 uur heb ik in Cpu Spy zo'n 78% deep sleep.

De accu gaat dan nog niet zo lang mee als bij de ICS versie, maar het is wel een verbetering.
Dus alle rode LED meldingen?? Ahhaa, ik dacht alleen bij het opladen of bij de melding van 15% resterende accu.
Ik ga het direct proberen,thnx!

Edit: helaas lijkt niet dit te helpen. Heb alle rode LED notificaties uitgezet, telefoon herstart. Na anderhalf uur heb ik 1u10m op 1001MHZ en 22min op 250MHZ. Deep sleep is nog steeds unused :(

[ Voor 13% gewijzigd door BiggyB op 25-02-2013 14:43 . Reden: ervaring na aanpassing ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• denemio
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-05 14:49

denemio

derpdennis

Kan iemand dat Camera-fix bestand opnieuw uploaden? (en de rollback)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 11:58
Kan iemand me de goede kant op wijzen met een baggertrage en niet heel nauwkeurige GPS?
Heb al vanalles geprobeerd om er uiteindelijk achter te komen dat het gps.conf bestand waar ergens over gesproken werd niet bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
Bart© schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 20:49:
Kan iemand me de goede kant op wijzen met een baggertrage en niet heel nauwkeurige GPS?
Heb al vanalles geprobeerd om er uiteindelijk achter te komen dat het gps.conf bestand waar ergens over gesproken werd niet bestaat.
Voor sommige heeft deze manier geholpen:

1. Download Root Tweaker: Google Play: Root Tweaker
2. Open Root Tweaker en vink "Patched GPS.conf file" aan
3. Klik op Tweak now!

Het probleem is alleen dat dit alleen ervoor zorgt dat de je telefoon weet waar de satellieten moeten zijn, maar als je GPS module brak is kan je er alsnog niet mee verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

Kirth schreef op maandag 25 februari 2013 @ 11:24:
Heeft Jiayu eigenlijk hun officiële 4.1 al voor de G3? Dit begint toch akelig lang te duren..
masauri schreef op zaterdag 23 februari 2013 @ 12:27:
Ik had vanmorgen een mailtje van merimobiles gekregen waar ik men g3 heb besteld:

[Thanks for your purchase on our website,sorry to tell you that this phone Android system is 4.1,so it cannot been rooted,is it OK for you?we can send you a free case for this inconvenience,and about the root money($6.99)we can refund you,or you also can change other item(value $6.99) on our website?
please advise
have a nice weekend]

Blijkbaar rooten ze de 4.1 niet? Kwestie van tijd lijkt me eer deze versie ook geroot kan worden niet?
Ben natuurlijk wel blij met de gratis backcover ook al had ik er al enkele besteld via andere shops :-p
(kwestie van onder de 150 euro in te komen als ie eruit gepikt zou worden door de duane)
Ze worden dus al geshipped met de nieuwe rom O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
masauri schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 21:03:
[...]

[...]

Ze worden dus al geshipped met de nieuwe rom O-)
Waarschijnlijk is dit gewoon de beta rom. Daar doen ze in china niet moeilijk om namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masauri

masauri

aka qwybyte

-ION- schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 21:51:
[...]

Waarschijnlijk is dit gewoon de beta rom. Daar doen ze in china niet moeilijk om namelijk.
Thx voor de info, al had ik dan liever een stabiele stock rom met root. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
masauri schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 22:04:
[...]

Nieuwste 4.0.4 ROM (Zou stabiel moeten zijn): http://pan.baidu.com/shar...areid=114979&uk=839171988
Root: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1886460

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
-ION- schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 20:59:
[...]

Voor sommige heeft deze manier geholpen:

1. Download Root Tweaker: Google Play: Root Tweaker
2. Open Root Tweaker en vink "Patched GPS.conf file" aan
3. Klik op Tweak now!

Het probleem is alleen dat dit alleen ervoor zorgt dat de je telefoon weet waar de satellieten moeten zijn, maar als je GPS module brak is kan je er alsnog niet mee verbinden.
Dat programma'tje kende ik nog niet.
Ik kon in FasterFix geen NTP pool instellen, geen idee waarom. Na de bovenstaande app te gebruiken kan dat wel! Vanavond maar weer eens kijken of gps werkt... ;)
Geeft de burger weer moed!

Er is trouwens een nieuwe custom rom op basis van Lewa OS Rom van 22 februari voor de Jiayu G3 uit.
Hier is het topic: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2163707

Lijkt me een goede kandidaat om hierna te proberen, schijnt ook gewoon via CWM te installeren te zijn, wel zo prettig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
mijn gps is voor geen meter aan de praat te krijgen word er echt gek van, heb zo goed als alles geprobeerd dat hier vermeld word (ik heb zelfs alle 34 pagina's gelezen)

Totaal geen enkele satelliet te vinden, gewoon ongeloofelijk, de eerste 5 dagen deed ie het prima .....

iemand een G3 kopen????? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
  • Laatst online: 11-07 23:55
Mijn gps doet het ook niet (stock rom 4.0.4) met google maps/navigatie. Erg jammer voor de rest is het een prima telefoon. FasterFix geprobeerd (europe en nl pool). Zal morgen eens Root-tweaker proberen.

• MiBe
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 18:05
masauri schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 22:04:
[...]

Dan hebben ze dat echt nét veranderd. De G3 van mijn vriendin is een paar dagen terug binnengekomen en die is nog voorzien van 4.0.4.

PV: 20x 370Wp DMEGC DM375M6-60HBB panelen (12x Oost / 8x West) = 7400 Wp op een SAJ R5-6K-T2 (6kW) 3-fase string-omvormer
AC: Mitsubishi Heavy Industries SCM80ZS-W (8kW) multi-spit met 1x SRK50ZS-W (5kW) / 1x SRK35ZS-W (3.5kW) / 2x SRK25ZS-W (2.5kW)

• pecari
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:35
Hier de link naar mijn Gps.conf file werkt hier op alle G3 die ik heb gehad en weer verkocht wel root nodig om hem in de juiste map te zetten.

en het klopt is standaard niet aanwezig in 4.0.4 dat is namelijk ook het probleem dat je gps niet goed werkt en zijn sat.. niet kan vinden.

plaats deze in de map system\etc

https://dl.dropbox.com/s/...4mSo7aN95jlEhbEcf0vg&dl=1

Nu weet ik zeker dat het gaat werken software verzie (4.0.4 )
je hoeft ook niets aan te vinken in je gps gewoon gps aan en even wachten gebruik de app Gps test.

[ Voor 40% gewijzigd door pecari op 28-02-2013 00:36 ]

Anoniem: 72251

Easy manier om CWM er default op te zetten als je geroot bent:

Zet CWM img file op je sdcard
Open terminal,
Tik: su gevolgd door enter
Tik: dd -if=/sdcard/recovery_cwm5.5.0.4_ENG.img -of=/dev/recovery gevolgd door enter.

Werkt als een speer. Vervolgens in recovery booten met Rom Manager en gaan met die banaan :-)

Enjoy! :-D

Hier is trouwens een nieuwere versie van CWM te downloaden: http://d-h.st/oOD
Zelfde verhaal, zip uitpakken, img file op je sdcard zetten en met dd over /dev/recovery heenzetten..

Nieuwe versie van CWM: 6.0.1.5

• Smobbo
Andere makkelijke manier is met behulp van de app MobileUncle ;). De omschrijving in de openingspost is in ieder geval de lastigste die ik tegen ben gekomen :P

Klopt. Maar dan moet je wel een werkende recovery hebben al. En als dat niet het geval is... Dan is dit een fijne oplossing :-)

Humzzz.... Nu is m'n recovery weer stuk... Wat een gezeik zeg :-(

• layzzzz
  • Laatst online: 11-07 23:55
pecari schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 00:25:
Hier de link naar mijn Gps.conf file werkt hier op alle G3 die ik heb gehad en weer verkocht wel root nodig om hem in de juiste map te zetten.

en het klopt is standaard niet aanwezig in 4.0.4 dat is namelijk ook het probleem dat je gps niet goed werkt en zijn sat.. niet kan vinden.

plaats deze in de map system\etc

https://dl.dropbox.com/s/...4mSo7aN95jlEhbEcf0vg&dl=1

Nu weet ik zeker dat het gaat werken software verzie (4.0.4 )
je hoeft ook niets aan te vinken in je gps gewoon gps aan en even wachten gebruik de app Gps test.
Dankjewel, ga ik vanavond eens proberen.

Lewa Recovery is ook erg leuk. Touchscreen :-)

• Taarmen
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 01-07 10:24
denemio schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 09:46:
Kan iemand dat Camera-fix bestand opnieuw uploaden? (en de rollback)
Heeft iemand nog de camera fix bestanden?

• Smobbo
Smobbo schreef op woensdag 27 februari 2013 @ 14:47:
[...]

Dat programma'tje kende ik nog niet.
Ik kon in FasterFix geen NTP pool instellen, geen idee waarom. Na de bovenstaande app te gebruiken kan dat wel! Vanavond maar weer eens kijken of gps werkt... ;)
Geeft de burger weer moed!

Er is trouwens een nieuwe custom rom op basis van Lewa OS Rom van 22 februari voor de Jiayu G3 uit.
Hier is het topic: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2163707

Lijkt me een goede kandidaat om hierna te proberen, schijnt ook gewoon via CWM te installeren te zijn, wel zo prettig!
Ook met Root Tweaker aanpassingen bleek GPS niet best.
Ik kreeg wel (eindelijk) een fix, maar die was met 3 satellieten (in de trein). Zodra de trein stopte was hij gelijk het signaal kwijt. Fix krijgen duurde precies 4 minuten (op de seconde af ;)). Niet bruikbaar dus. (op de officiele 4.1.2 beta Rom)

Net even de Lewa OS rom erop gezet (die ik hier quote), als eerste titanium backup en GPS test erop. GPS aan in instellingen (dus met agps en epo) en hij ziet gelijk 12 satellieten en heeft na 27 seconden een fix.
Ik zit binnen, aan tafel op een meter van het raam. Hij heeft nu verbinding met 9 van de 12 satellieten. Accuratesse is 44 feet (ongeveer 14 meter). :)

Een heel stuk beter dan hiervoor dus!
Morgen maar eens een real live navigatie test doen!

Het zal nooit top worden, maar als het bruikbaar is ben ik tevreden! Ik weet dat het kan, met de originele 4.0.4 rom ben ik naar zuid-frankrijk gereden zonder problemen...

• mpx200_05
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-06 20:56
Hardware GPS fix voor de durfal's onder ons: http://forum.frandroid.co...ons-physique-de-lantenne/

Ik had het gps.conf file vanuit de laatste versie van mobile uncle in gebruik. Na aanpassing van cn.pool naar europe.pool, zodat het overeen kwam met het bestand van pecari helaas wel 12 in view maar geen in use.
Met het "cn.pool" vandaag overigens redelijk kunnen navigeren.

Of ik dwars door Parijs durf te navigeren weet ik nog niet, maar zoals eerder gemeld werkt de Jiayu G3 ook in combinatie met mijn Adapt bluetooth ontvanger.

• Peetz0r
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-07 12:13
Zou iemand die wel zat op te letten op school tijdens frans dit kunnen vertalen naar engels en/of nederlands? Ik kan er met Google Translate geen touw aan vast knopen, zeker ook omdat de plaatjes niet mee-vertaald worden.

• Matuna
Ok probleem, bij de rom van Rom-update van 29-11-2012, Android 4.0 dus valt na enkele uren, pak een uur of 15, mijn verbinding weg. Oplossing hiervoor is om SIM er eens uit te halen en terug in te steken. Wat dus nogal omslachtig is.
Bij de Beta Android 4.1 ROM van 16-01-2013 krijg ik enkel een 2G/Edge internetverbinding beschikbaar...

|:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
  • Laatst online: 23-06 07:44
Als ik het lijstje stappen volg om de G3 te rooten moet ik op het toestel een wachtwoord invoeren. Op herstellen klikken werkt dan niet. Iemand een idee wat dit wachtwoord is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matuna
PaPi36 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 07:33:
Als ik het lijstje stappen volg om de G3 te rooten moet ik op het toestel een wachtwoord invoeren. Op herstellen klikken werkt dan niet. Iemand een idee wat dit wachtwoord is?
Dat moet je gewoon openlaten normaal gezien, je hoeft enkel op herstellen te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mpx200_05
  • Laatst online: 17-06 20:56
P.E.T.E.R. schreef op donderdag 28 februari 2013 @ 21:44:
[...]
Zou iemand die wel zat op te letten op school tijdens frans dit kunnen vertalen naar engels en/of nederlands? Ik kan er met Google Translate geen touw aan vast knopen, zeker ook omdat de plaatjes niet mee-vertaald worden.
Op Modaco wordt een Engelse vertaling geplaatst. Daar werd ook verwezen naar een topic met een aanpassing voor onze G3: http://forum.frandroid.co...age__st__200#entry2282527

Of het tot een betere ontvangst leidt kan ik niet uit de berichten halen. Het ziet er overigens zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://i70.servimg.com/u/f70/14/27/52/79/p1000429.jpg

Dank aan Oréfie en Ze-Bob

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Laatst online: 10-07 12:42
Ik heb sinds kort LewaOS en het bevalt goed, alleen het is nu vrijdag en dat betekend: een update. Nadat de update gedownload is wordt er gevraagd om een reboot. Als de telefoon reboot komt hij in recovery (ik heb Lewa Recovery 2.0 maar update verder niets. Hoe kan ik wel updaten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 500658

Er is trouwens vandaag een nieuwe Update voor Lewa OS.

Er komt vanavond of morgen een multilanguage voor Lewa OS uit (onofficieel), deze bevat ook de nederlandse taal.

Ik heb aan deze vertaling meegeholpen :P maar de credits zijn voor JDStar
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2162425

Acties:
  • 0 Henk 'm!

HaNS1443 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 16:45:
Ik heb sinds kort LewaOS en het bevalt goed, alleen het is nu vrijdag en dat betekend: een update. Nadat de update gedownload is wordt er gevraagd om een reboot. Als de telefoon reboot komt hij in recovery (ik heb Lewa Recovery 2.0 maar update verder niets. Hoe kan ik wel updaten?
Blijft hij in Recovery ook nadat je hem opnieuw opstart. Je zou ook namelijk van de officiele site de nieuweste versie kunnen downloaden (deze bevat ook de nieuwste update van vandaag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaNS1443
  • Laatst online: 10-07 12:42
Anoniem: 500658 schreef op vrijdag 01 maart 2013 @ 17:53:
[...]

Blijft hij in Recovery ook nadat je hem opnieuw opstart. Je zou ook namelijk van de officiele site de nieuweste versie kunnen downloaden (deze bevat ook de nieuwste update van vandaag)
Ja, eenmaal in recovery gebeurt er niets meer, en ik heb geen zin om alles weer opnieuw te installeren voor deze, volgens mij, marginale update, dus de complete rom downloaden is geen optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
De LewaOS die ik er op had staan ondersteunde geen exchange server, vrij vervelend, aangezien ik zo mijn werkagenda/mail niet binnen kon halen. Werkt dit wel op de LewaOS rom van JDstar?

Aangezien exchange niet werkte ben ik even weer terug naar 4.0.4 (van 29-11), die werkt op zich prima, navigeren is matig. Overigens ben ik er nu pas achter dat je altijd ff je data en cache moet wipen tussen rom wisselingen... Android is nieuw voor mij en ik had dit nog niet gelezen. Wellicht helpt dit ook voor mensen met rare problemen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Beste Smobbo,

Ik heb zelf hier geen problemen mee, dit had ik trouwens ook niet op de vorige Lewa OS 4.2.1
Je zou kunnen proberen hem opnieuw te installeren. maar je moet dan wel inderdaad alles wipen voor een schone installatie. Ik vind persoonlijk die versie van JDStar wel beter. aangezien veel kleine chinese elementen en apps zijn verwijderd en de lockscreen bevat geen chinese tekens meer. Deze is geheel in het Engels en voor 90% procent in het Nederlands (als je hem in het Nederlands heb insteld)

Ik werk momenteel aan de vertaling om de overige 10% te vertalen, ik hoop dat de server exchanging het weer doet na opnieuw te flashen. Voor verdere vragen betreft Lewa OS kan je altijd bij terecht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeDroid
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03-07 21:31
Hallo Tweakers,

Ik heb sind een maand een JiaYu G3 in mijn bezet.
En het toestel bevalt opzich prima. heb alleen één heel vervelend gebrek.
Mijn verbinding valt willekeurig uit, al staat er op het scherm dat ik vol bereik heb inclusief 3G.

Op zo'n moment werkt mijn internet niet meer en kan ik niet meer bellen of gebeld worden.
Heb het toestel al open gehad, om te kijken of de kabel naar de antenne nog netjes op zijn plek zit en dat zit hij. Het probleem lijkt zich alleen voor te doen met de simkaart in sim1 positie.

Ik heb nu de Beta Android 4.1 ROM er opstaan, maar het probleem was er ook bij de ROM-update van 29-11-2012. De stock firmware heb ik er niet lang opgehad. dus weet niet of daar ook problemen in zaten.
Zelfs met een schone installatie valt de verbinding weg, het ligt dus niet aan een app.

Heb veel afgezocht, maar dit lijkt me niet op een probleem waar meer mensen last van hebben.
Of heb ik het mis?

PS. Heb me net geregistreerd op tweakers, ondanks ik er al jaren gebruik van maak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
WeDroid schreef op maandag 04 maart 2013 @ 11:56:
Hallo Tweakers,

Mijn verbinding valt willekeurig uit, al staat er op het scherm dat ik vol bereik heb inclusief 3G.

Op zo'n moment werkt mijn internet niet meer en kan ik niet meer bellen of gebeld worden.
Heb het toestel al open gehad, om te kijken of de kabel naar de antenne nog netjes op zijn plek zit en dat zit hij. Het probleem lijkt zich alleen voor te doen met de simkaart in sim1 positie.

Ik heb nu de Beta Android 4.1 ROM er opstaan, maar het probleem was er ook bij de ROM-update van 29-11-2012. De stock firmware heb ik er niet lang opgehad. dus weet niet of daar ook problemen in zaten.
Zelfs met een schone installatie valt de verbinding weg, het ligt dus niet aan een app.

Heb veel afgezocht, maar dit lijkt me niet op een probleem waar meer mensen last van hebben.
Of heb ik het mis?

PS. Heb me net geregistreerd op tweakers, ondanks ik er al jaren gebruik van maak
Welke provider heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoe kom je bij je root?
Je moet opzoek naar een bestandsbeheer app met root acces: bijv: Root Explorer, Mi File Explorer, Solid Explorer

Pecari's GPS file zojuist in /system gezet. Lijkt nog niet te werken in use,na 10 minuten slechts 3 sattelieten gevonden. Terwijl deze wel op een open plaats ligt :| geen in use.

[ Voor 179% gewijzigd door dr.nld op 04-03-2013 12:50 ]

Don't Dream it, Be it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeDroid
Ik heb T-Mobile als provider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:10
dr.nld schreef op maandag 04 maart 2013 @ 12:24:
Hoe kom je bij je root?
Je moet opzoek naar een bestandsbeheer app met root acces: bijv: Root Explorer, Mi File Explorer, Solid Explorer

Pecari's GPS file zojuist in /system gezet. Lijkt nog niet te werken in use,na 10 minuten slechts 3 sattelieten gevonden. Terwijl deze wel op een open plaats ligt :| geen in use.
Je moet hem in system/etc zetten he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 25-06 19:49
Hoe kom je bij je root?

Heb je al eens via mobileuncle tools een fix proberen te krijgen? Alleen op die manier heb ik (semi-) direct een fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
Hoe kom je bij je root?

Ik weet eerlijk gezegd niet of het hele gps.conf gebeuren wel werkt, maar heb je de permissies wel goed gezet? deze moeten rw-r--r-- zijn. en hij moet in de map "/system/etc" staan
Dit al geprobeerd? http://www.t-mobile.nl/to...ernet/handmatig-instellen (De browser vanaf halverwege stap 5 hoef je niet in te stellen)

[ Voor 5% gewijzigd door -ION- op 04-03-2013 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeDroid
-ION- schreef op maandag 04 maart 2013 @ 13:59:

Dit al geprobeerd? http://www.t-mobile.nl/to...ernet/handmatig-instellen (De browser vanaf halverwege stap 5 hoef je niet in te stellen)
Nee, eigenlijk ging ik er vanuit dat de instellingen goed waren aangezien alles wel gewoon werkt (zo nu en dan).
Ik heb het overgenomen en ben tot nog toe niet onbereikbaar geweest.

Bedankt voor je hulp alvast tot zover:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Niet online
dutchgio schreef op maandag 04 maart 2013 @ 13:57:
[...]

Je moet hem in system/etc zetten he ;)
Had idd de permissies al goedgezet voor het testen.

Zojuist nog even rond gereden in de stad; 100 meter accuratesse en 6 sattelieten in use.
NAVfree maar eens binnenkort proberen.

[ Voor 27% gewijzigd door dr.nld op 05-03-2013 09:00 . Reden: werkt! ]

Don't Dream it, Be it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
dr.nld schreef op maandag 04 maart 2013 @ 18:41:
[...]

Heb hem zojuist nog een kwartiertje/ half uur buiten gelegd... resultaat dat ie 5 sattelieten in use heeft. Had idd de permissies al goedgezet voor het testen.

NAVfree maar eens binnenkort proberen.
Zet in je Locatie services GPS EPO en A-GPS aan en daarna bij EPO settings Auto download aan.
Volgens mij gebruikt de kernel de gps.conf niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344287

WeDroid schreef op maandag 04 maart 2013 @ 11:56:
Hallo Tweakers,

Of heb ik het mis?

Dit probleem heb ik exact hetzelfde een aantal pagina's terug beschreven. Stock rom updates losten het niet op. Heb nu ook de beta versie draaien van deze site en het probleem is helemaal opgelost. Draait nu super stabiel zonder uitval. Heb de telefoon nu ruim 3 weken niet meer hoeven herstarten!

PS: ik heb T-mobile en Telfort draaien. Telfort zorgt voor 20x per dag een melding dat de roaming verbinding verbroken is. Signaal valt bij deze melding voor 15 seconden weg. Dit deed hij ook bij de originele rom. Er staat ook een R in het bereikmetertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247087

hallo tweakers,

ben al een paar dagen met de lewa OS van 01-03-2012 bezig maar ik krijg het niet voor elkaar om mijn exchange mail en hotmail werkend te krijgen. Ik kan alles gewoon netjes invullen en voor mijn exchange vraagt hij me ook om deze te activeren maar daarna blijft hij maar syncen zonder resultaat.
Heb al een aantal keren mijn telefoon volledig gewiped via Lewa recovery 2.0 maar helaas geen resultaat
ook al een aantal versies van de email.apk en exchange.apk geprobeerd. Helaas ok zonder resultaat.
Heb ook de officiele versie van lewaos.com geprobeerd maar ook bij deze versie geen succes.

Al met al erg jammer want deze rom is verder echt super maar zonder die exchange kan ik gewoon niet werken.
Heeft iemand ditzelfde probleem en eventueel een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
Anoniem: 247087 schreef op maandag 04 maart 2013 @ 21:28:
hallo tweakers,

ben al een paar dagen met de lewa OS van 01-03-2012 bezig maar ik krijg het niet voor elkaar om mijn exchange mail en hotmail werkend te krijgen. Ik kan alles gewoon netjes invullen en voor mijn exchange vraagt hij me ook om deze te activeren maar daarna blijft hij maar syncen zonder resultaat.
Heb al een aantal keren mijn telefoon volledig gewiped via Lewa recovery 2.0 maar helaas geen resultaat
ook al een aantal versies van de email.apk en exchange.apk geprobeerd. Helaas ok zonder resultaat.
Heb ook de officiele versie van lewaos.com geprobeerd maar ook bij deze versie geen succes.

Al met al erg jammer want deze rom is verder echt super maar zonder die exchange kan ik gewoon niet werken.
Heeft iemand ditzelfde probleem en eventueel een oplossing?
Blijft de email app bij jou staan op "Waiting for sync"? En welke lewa builds heb je gebruikt of alleen die van 01-03-2013?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-ION- schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 07:35:
[...]

Blijft de email app bij jou staan op "Waiting for sync"? En welke lewa builds heb je gebruikt of alleen die van 01-03-2013?
Ja klopt blijft staan op waiting for sync. Heb de 03-01 van jbstar en de officiele van lewa die alleen engels is gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maandag1987
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 21:37
Is er al een oplossing voor het probleem met de notification led wanneer de batterij lager dan 15% is?
Ik krijg niets gevonden via google

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr.nld
  • Niet online
Maandag1987 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 10:46:
Is er al een oplossing voor het probleem met de notification led wanneer de batterij lager dan 15% is?
Ik krijg niets gevonden via google
Light manager uit Google Play halen:
start > scroll naar beneden tot 'LED instellingen voor batterij' kies daar 'Batterij Laag notificatie LED'
> vink AAN 'led verlichting uit' uit.

kies daarna 'herstart Light Manager'

Don't Dream it, Be it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
Anoniem: 247087 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 10:02:
[...]

Ja klopt blijft staan op waiting for sync. Heb de 03-01 van jbstar en de officiele van lewa die alleen engels is gebruikt.
Dan ligt het aan de build, met de vorige build 22-02-2013 deed deze het bij mij wel i.c.m. hotmail/outlook. nu hetzelfde probleem als jij. Zal waarschijnlijk vrijdag wel verholpen zijn.
Ik las net ook dat deep sleep niet werkt, getest en werkt inderdaad niet. Maargoed de ontwikkeling is nog in een vroeg stadium.

[ Voor 12% gewijzigd door -ION- op 05-03-2013 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-ION- schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 13:38:
[...]

Dan ligt het aan de build, met de vorige build 22-02-2013 deed deze het bij mij wel i.c.m. hotmail/outlook. nu hetzelfde probleem als jij. Zal waarschijnlijk vrijdag wel verholpen zijn.
Ik las net ook dat deep sleep niet werkt, getest en werkt inderdaad niet. Maargoed de ontwikkeling is nog in een vroeg stadium.
heb de rom van 22-02 nu draaien maar ook hier krijg ik mijn outlook enhotmail niet werkend. Erg jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
Anoniem: 247087 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 18:59:
[...]

heb de rom van 22-02 nu draaien maar ook hier krijg ik mijn outlook enhotmail niet werkend. Erg jammer!
Vreemd want met die build werkt ie bij mij wel 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-ION- schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 21:31:
[...]

Vreemd want met die build werkt ie bij mij wel 8)7
-ION- schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 13:38:
[...]

flash jij de rom met lewa recovery en wipe je alles onder de optie wipe? of volg jij nog andere stappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
Anoniem: 247087 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 07:57:
[...]

[...]

flash jij de rom met lewa recovery en wipe je alles onder de optie wipe? of volg jij nog andere stappen?
Als er iets niet werkt na het flashen van een andere rom of update wipe ik altijd /system en factory reset daarna flash ik de .zip opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-ION- schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 15:42:
[...]

Als er iets niet werkt na het flashen van een andere rom of update wipe ik altijd /system en factory reset daarna flash ik de .zip opnieuw.
ow dan zou het bij mij zeker moeten werken want ik wipe altijd alle opties:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 247087 schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 17:05:
[...]

ow dan zou het bij mij zeker moeten werken want ik wipe altijd alle opties:P
Probleem opgelost! heb een stock mail app geflasht en voila daar was alles weer:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Zou je die APK kunnen posten?
Dan kan ik ook weer terug naar lewa. Dat beviel goed, op die Exchange problemen na ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
Ik heb net m'n G3 geroot, CMW geinstalleerd, en de 4.1 beta geinstalleerd. Nu zie ik dat en een thema overheen zit, en ik vind em lelijk. Hoe krijg ik het stock android thema terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
Uhm heb je toevallig LewaOS geinstalleerd, want die heeft min of meer enkel Android als basis. Ik neem aan dat de officiele beta van Jiayu geen thema bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
joris1989 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 12:57:
Uhm heb je toevallig LewaOS geinstalleerd, want die heeft min of meer enkel Android als basis. Ik neem aan dat de officiele beta van Jiayu geen thema bevat.
Nee, ik heb zeker geen LewaOS geïnstalleerd, want ik heb namelijk Beta Android 4.1 ROM van 16-01-2013 installeren, inclusief rootacces met SuperUser geïnstalleerd. Toch heeft deze een thema. Ik zal anders wat screenshots maken. Gelukkig had ik een cwm-backup van 4.0 staan, en is die inmiddels teruggezet :)

Edit: screenshot
Afbeeldingslocatie: http://haas-en-berg.nl/screenshots-mega-mini.png

[ Voor 11% gewijzigd door Peetz0r op 07-03-2013 15:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
Euh, volgens mij zijn dit gewoon de veranderingen in Jelly Bean.
De notifications aanpassingen in ieder geval, evenals de rechte vakjes voor selectie (on/off enzo).
De google search balk is aangepast (JB heeft Google Now)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
Oke, maar die gekleurde icoontjes in ieder geval niet, en daar wil ik heel graag vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinator
ik heb dankzij onze franse forum eindelijk een lock kunnen krijgen op men gps.
Mijn G3 was dus hardwarematig stuk, het connectieveertje aan de binnenzijde was los. ik heb dus de G3 gedemonteerd, en zelf proberen te solderen, dit is deels gelukt, ik kan ku een lock krijgen op 5 sattelieten, maar het signaal lijkt me nogal zwak.

Ik heb al een geluk dus wel een werkende G3 nu, bedankt voor die link voor de GPSfix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ION-
P.E.T.E.R. schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 15:18:
Oke, maar die gekleurde icoontjes in ieder geval niet, en daar wil ik heel graag vanaf.
Dat is niet zo eenvoudig. Je moet eerst je rom deodexen en daarna de desbetreffende apk decompilen, aanpassen en dan weer compilen.

En aangezien het een beta is ga ik het iig niet doen. Wie weet veranderen ze het nog terug bij Jiayu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
-ION- schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 17:00:
[...]

Dat is niet zo eenvoudig. Je moet eerst je rom deodexen en daarna de desbetreffende apk decompilen, aanpassen en dan weer compilen.

En aangezien het een beta is ga ik het iig niet doen. Wie weet veranderen ze het nog terug bij Jiayu
Klinkt als iets wat ik toch ga doen. Ik weet nu iig waar ik mee moet beginnen. Ik heb ondertussen nog even gezocht, de plaatjes zitten in /system/app/Settings.apk/res/drawable-xhdpi. Ik denk dat het pushen van een andere Settings.apk (wel dezelfde versie) al zou kunnen werken. Eens ff proberen dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 00:10
Als het van dezelfde rom is maakt dat niets uit, je zou een custom rom gebaseerd op dezelfde android versie kunnen proberen, zonder thema, dus niet lewa ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp024
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Heb eens door de vertaling van de LeWa rom van JDStar zitten kijken.
Er zitten nog veel dingen in die niet kloppen, heb zelf al wat dingen verbeterd.
De rom lijkt me wel fijn alleen denk ik toch dat ik Nederlands ga missen na een tijdje :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Smobbo schreef op woensdag 06 maart 2013 @ 22:50:
Zou je die APK kunnen posten?
Dan kan ik ook weer terug naar lewa. Dat beviel goed, op die Exchange problemen na ;)
heb hem even op het net gezet via limelinx met de volgende link:
http://limelinx.com/dw2uy

Dit bestand in de root van je sd zetten en flashen met leaw recovery

werkt bij mij als een tierelier en Lewa is echt een super ROM

Morgen is het alweer vrijdag dus benieuwd naar de changelog van deze ROM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

timmie897 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 18:47:
Heb eens door de vertaling van de LeWa rom van JDStar zitten kijken.
Er zitten nog veel dingen in die niet kloppen, heb zelf al wat dingen verbeterd.
De rom lijkt me wel fijn alleen denk ik toch dat ik Nederlands ga missen na een tijdje :S
JD star is druk bezig om hem volledig om en juist om te zetten. Misschien morgen met de volgende update al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp024
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Anoniem: 247087 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 19:34:
[...]

JD star is druk bezig om hem volledig om en juist om te zetten. Misschien morgen met de volgende update al...
Oke, ben benieuwd :D

Edit: Net toch maar LeWa geïnstalleerd en het bevalt erg goed :)

[ Voor 11% gewijzigd door Tripp024 op 07-03-2013 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
dutchgio schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 18:05:
Als het van dezelfde rom is maakt dat niets uit, je zou een custom rom gebaseerd op dezelfde android versie kunnen proberen, zonder thema, dus niet lewa ;)
Sorry, ik krijg het niet voor elkaar, ik heb verschillende Settings.apk's gepusht vandaag, elke keer de cache gewiped, en geen enkele werkt. Dan maar weer terug naar ICS voor nu. Ik begon Google Now bijna leuk te vinden -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eypo
dutchgio schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 18:05:
Ik weet niet of ik juist ben, maar mis je dan niet het dual sim gedeelte of zit dat ook standaard in Android?

Edit: zal wel, aangezien het NL is, kan me niet voorstellen dat Jiayu dat vertaald.

[ Voor 10% gewijzigd door Eypo op 07-03-2013 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetz0r
joris1989 schreef op donderdag 07 maart 2013 @ 22:02:
[...]

Ik weet niet of ik juist ben, maar mis je dan niet het dual sim gedeelte of zit dat ook standaard in Android?
Nee, ik heb de apk die in de emulator zit bekeken, en de plaatjes voor dualsim-settings ontbreken inderdaad. Een van mijn andere pogingen was ook om de plaatjes van Jiayu's eigen ICS-Settings.apk te kopieren naar hun JB-Settings.apk, daarvan waren de aantallen plaatjes namelijk wel gelijk, maar ook dat werkt niet. Ik denk dat ik maar de officiele rom ga afwachten (tenzij iemand anders wel een geschikte Settings.apk kan produceren)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lewa rom van JDStart van 08-03-2013 niet installeren! Eerste opstart lukt maar vervolgens geen rboot meer mogelijk.
Pagina: 1 ... 9 ... 14 Laatste