Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Iets over kernel21_fix.zip
http://vondroid.com/threa...ith-noisy-on-fw-4-1.3610/
Wat ik nog gevonden heb (over een andere tablet):
Dit deed me eraan denken dat de tablet speaker ook geen zoem heeft (of zorgt die speaker voor de constante zoem van de tablet?). DIt kan natuurlijk ook komen door een hogere weerstand van de speaker dan van een koptelefoon, maar dat weet ik niet.I think I've nailed it. The internal speakers are wired in monural (left + right channels). The headphone jack is wired with a floating ground and therefore outputs left minus right e.g. the difference between the left and right channels. Therefore, a monural source (like an old TV show, movie or recording) will have almost no sound from the headphone jack.
De makkelijkste oplossing lijkt me trouwens om gewoon even een kabeltje te maken met een weerstand in.
1. Tot zover 1 'dode' pixel gevonden uiterst links in het midden. Hij licht groen op bij een zwarte achtergrond. Bij het standaard startscherm valt het niet op.
2. Achtercamera zit scheef. 10 graden ofzo? Want ik moet de tablet scheef houden om een rechte horizon te krijgen...
3. Hoge zoemgeluid dat 'ergens' uit de rechterbovenhoek lijkt te komen. In de buurt van de power/standby knop en waar de HDMI, jackaansluiting e.d. zit.
4. Tablet nu voor de 2e keer VOLLEDIG opgeladen (waarvan 1x volledig laten ontladen) zojuist de tablet (na 9 uur achtereen laden, zonder tussendoor de tablet in te schakelen) aan gemaakt en batterij indicator in 3 minuten tijd van 100% naar 89%. Zal het nog een aantal x volledig laden/ontladen (tijdens normaal gebruik en niet tussendoor opladen maar dus pas wanneer die volledig leeg is getrokken. Ervaring hierover zal ik blijven updaten in dit topic.)
5. Scherm flikkert inderdaad zoals ook door anderen ervaren wordt. Maar bij een volle accu lijkt hij niet te flikkeren. MAAR zodra de accu op is dan is het één en al geflikker.
Needless to say: ik hoop dat ze alle issue's wel gaan oplossen in de loop der tijd.
Tablet NIEUW in doos (geseald en al) aangeschaft. Dus eerste gebruiker. Ik vind dat van die dode pixel wel heel vervelend. Denken jullie dat ze dit gaan willen omruilen? Want een dode pixel lijkt mij niet iets dat softwarematig kan worden gemaakt? Of misschien toch wel? Dan ben ik dat wel bereid te proberen. Want ik houd de tablet liever bij me dan dat ik hem natuurlijk voor een paar weken/maanden anders kwijt ben o.i.d..
Daarnaast wil ik wel de CFW van Taigu proberen als dat de problemen wat verhelpt. Want je kunt toch altijd nog wel terug naar de originele FW indien dat noodzakelijk is?
[ Voor 22% gewijzigd door mking op 28-01-2013 01:57 . Reden: Punt over back-camera die scheef is toegevoegd. ]
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.
Anoniem: 388752
Anoniem: 499503
Ik ben op zoek naar een hoes zonder toetsenbord die je ook als standaard kunt gebruiken.
Zag in eerdere berichten, dat het via ebay kan maar ik wil geen buitenlandse betaling doen.
Wie kan mij verder helpen??
Een hoes voor de Samsung tab 10.1 past ( is reeds vroeger in dit topic vermeld), enkel 1 gaatje voor de hoofd-telefoon moet bijgeboord worden.(als je die wilt gebruiken).Anoniem: 499503 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 22:29:
Ik ben op zoek naar een hoes zonder toetsenbord die je ook als standaard kunt gebruiken.
Te koop in de BENELUX rond de 30 Euro of 10 Euro in Honkong .
groetjes
Dorus
Moet me nog wel even opnieuw inlezen, het is alweer een tijdje geleden dat ik dat heb gedaan.
Er lijkt me iets mis binnen windows met de USB registratie. Mijn tablet staat er nu 2x als onbekend apparaat. Verwijderen van beide apparaten leidt steeds tot hetzelfde resultaat. Geen verbinding (Code 43).
Alle driverdata wordt met 0 geinitieerd.
Iemand bekend of er ook onder Linux een flash prgramma draait?
Info:
http://www.arctablet.com/wiki/index.php/Rktools
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1286305
rkflashtool w 0x00010000 0x00008000 < cwm.img
Reboot tablet: rkflashtool b
[ Voor 147% gewijzigd door Taigu op 29-01-2013 14:56 ]
Bedankt, ga ik meteen proberenTaigu schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 12:00:
rkflashtool werkt onder linux.
Info:
http://www.arctablet.com/wiki/index.php/Rktools
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1286305
[...]
Een paar weken geleden heb ik deze hoes gekocht voor nog geen 11 euro inclusief verzendkosten. De hoes is perfect voor deze tablet en ziet er ook nog eens goed uit. De levertijd is wel een paar weken, in mijn geval 18 dagen.Anoniem: 499503 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 22:29:
Ik heb de tablet 10.1 inch van kruitvat op mijn verjaardag gekregen, ik kan alleen nergens een passende hoes vinden.
Zag in eerdere berichten, dat het via ebay kan maar ik wil geen buitenlandse betaling doen.
Goede tip! Heb je misschien een foto hoe hij past?®Otto schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 19:37:
[...]
Een paar weken geleden heb ik deze hoes gekocht voor nog geen 11 euro inclusief verzendkosten. De hoes is perfect voor deze tablet en ziet er ook nog eens goed uit. De levertijd is wel een paar weken, in mijn geval 18 dagen.
De tablet gaat nu echt als een speer. Het touchscreen werkt veel fijner en sneller nu.
2 punten zijn echter niet zo fijn.
1. Elke keer als ik de tablet uit slaapstand haal, is de helderheid ineens heel laag en flikkert het enorm. Dit gaat pas over wanneer ik de helderheid volop zet en vanaf daar weer verlaag. Maar de minimale helderheid is dan wel ineens hoger, weer zoals met de cherry firmware die ik er op had.
2. Chrome werkt niet. Er stond direct al een (niet werkende) snelkoppeling van Chrome op het startblad. Chrome en Chrome beta proberen te installeren, maar beide crashen constant.
Het enige wat dit voor mij oplost is dus de snelheid van de tablet en de gevoeligheid van het touchscreen. Over de batterijduur kan ik nu nog niets zeggen, maar die was al aardig goed.
Het gezoem is uiteraard nog aanwezig.
De tablet gaat maandag de garantieprocedure door voor het gezoem en backlight bleeding, maar ik wilde de rom al graag testen ^^ . Is het een beetje makkelijk om de cherry firmware er terug op te zetten en te unrooten?
Anoniem: 288745
http://www.ebay.nl/itm/15..._trksid=p3984.m1497.l2649
Of zoek op bv. Ebay op "P5100" (samsung tap 2 p5100)
De hoes van de P5100 past er gewoon perfect omheen zoals het moet.
Je moet alleen een extra klein gaatje bijmaken voor de lader met een gaatjestang.
dat heb je mooi gedemonteerd! Maar...heb jij de afmetingen van de accu opgemeten? Als je dat doet, en ook de dikte opmeet, en eventueel aangeeft in welke richting de accu nog groter kan worden, kunnnen we online naar een grotere accu zoeken en aldus onze Cherry Moblie tablet upgraden! Misschien kan er ook een betere WiFi antenne in als de achterkant los is. Wordt het toch nog wat met dit tablet.
Batterij is ca 114mm*120mm*4mm, totale ruimte voor een batterij ongeveer 115mm*140mm. De kortste afstand is die van de speaker naar de onderkant van de tablet. Dit is niet heel precies gemeten. Je zou nog ruimte kunnen winnen door iets met de speakers te doen. Verder zit de aanwezige batterij aardig vastgeplakt op de achterkant van de lcd, wel iets om rekening mee te houden.
Zoiets komt in de buurt, maar dat wordt al proppen:
http://www.aliexpress.com...-pc/200272_637824887.html
Versie B van deze: http://www.chinaeshops.co...pc-37v-8000mah_p9230.html
Voor de wifi is deze onderweg:
[ Voor 17% gewijzigd door Taigu op 30-01-2013 21:47 ]
Deze heb ik ook, en ik vind het net niks.Anoniem: 288745 schreef op woensdag 30 januari 2013 @ 14:42:
Deze hoes past perfect en dat voor 5,50 euro!
http://www.ebay.nl/itm/15..._trksid=p3984.m1497.l2649
Of zoek op bv. Ebay op "P5100" (samsung tap 2 p5100)
De hoes van de P5100 past er gewoon perfect omheen zoals het moet.
Je moet alleen een extra klein gaatje bijmaken voor de lader met een gaatjestang.
De hoes is iets te groot, waardoor het scherm telkens wegzakt in het kader. Opgeklapt blijft de tablet slecht staan. En je moet telkens met je nagel het lipje omhoog buigen om er de flap acher te kunnen schuiven. Bovendien kun je de tablet maar in 1 stand rechtop zetten (2 als je hem 'op kop' legt).
Ik heb heb de hoes al opgevuld met schuim om de tablet er wat strakker in te krijgen, maar ik vind het nog steeds behelpen.
Ik heb voor m'n broer z'n 7" Tab2 zo'n 360° rotating case gekocht, en dat werkt echt super. De achterkant klikt vast op de tablet, en je kunt de tablet stabiel in een stuk of 5 standen zetten, zowel portrait als landscape.
Helaas zijn dat soort hoezen model specifiek, zodat je ze voor een huismerk tablet niet zult vinden.
(ik neem aan dat dit de laatste is?)
Ik zal hem nog eens een keer helemaal leeg trekken en weer opladen tot 100% en dan nog eens goed kijken hoe lang de accu mee gaat. Hij gaf net ook aan dat het scherm de meeste energie had verbruikt terwijl deze al op de laagste stand stond.
Anoniem: 288745
Zit er mooi netjes strak omheen, past gewoon perfect!
Ik denk dat je een andere hoes in gedachten hebt, misschien met die vage klemmetjes of elastiek.
Er worden namelijk meerdere types verkocht op Ebay voor de P5100
Gister naar 2 Kruidvat filialen geweest, daar kreeg ik te horen dat ze deze alleen via internet verkopen, maar er zijn hier toch mensen die m gewoon in de winkel gehaald hebben?
Ik ga pas in mei op vakantie dus heb geen haast, heb misschien ook nog wel de hoop dat er voor die tijd een opvolger van deze tablet komt.
Ik denk dat ik het heb gevondenTaigu schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 00:31:
Dat het scherm het meeste batterij vrrbruikt is normaal, in welke stand deze ook staat. Batterijcalibratie wil ook wel eens helpen. Mijn eerste discharges waren compleet verknipt , van 100 naar 96 en 12 naar 5 duurden het langst.
Klapte net de hoes open en het scherm stond nog aan. Blijkt dat "Slaapstand" van het scherm in Decontaminate op "Nooit" staat... Geen wonder dat de batterij dan zo leeg is.
Wat moet ik instellen om alle mappen op de PC te kunnen openen/bekijken?
Ik heb dit opgelost door een nieuwe user met password op mn computer te maken. bijv. met de naam tablet.Anoniem: 388752 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 16:57:
Ik probeer via ES File Explorer op bestanden op mijn pc te bladeren, maar krijg geen toegang tot de mappen. Hij herkent mijn pc wel en geeft vervolgens de mappen weer, maar zodra ik de mappen wil openen geeft ES de volgen de melding: Inloggen mislukt! Het account heeft geen toestemming.
Wat moet ik instellen om alle mappen op de PC te kunnen openen/bekijken?
Als je 1 account hebt is het natuurlijk irritant dat je dan het inlogscherm krijgt. Dit valt op te lossen door:
- druk op start
- vul in het zoekveld Netplwiz in
- selecteer de account die je automatisch wil laten inloggen
- Vink 'gebruikers moeten een gebruikersnaam ..... te kunne gebruiken' uit.
- klaar is kees
Ik heb dezelfde hoes, met de bovengenoemde problemen. In mijn geval verre van perfect dus.Anoniem: 288745 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 09:19:
Dat de tablet zakt kan niet, deze zit geheel rondom opgesloten.
Zit er mooi netjes strak omheen, past gewoon perfect!
Ik denk dat je een andere hoes in gedachten hebt, misschien met die vage klemmetjes of elastiek.
Ik heb deze idd gewoon in de winkel gekocht. Maar hij was 2 weken geleden in de aanbieding. Ik was te laat maar toevallig had iemand er 1 van de 2 terug gebracht. Geheel in de folie, dus niet gebruikt.Dr0pSHoT schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 11:46:
Omdat ik voor mijn vakantie (kunnen kids lekker in het vliegtuig spelen) en zakelijk een betaalbare tablet wil heb ik bijna besloten om deze te halen.
Gister naar 2 Kruidvat filialen geweest, daar kreeg ik te horen dat ze deze alleen via internet verkopen, maar er zijn hier toch mensen die m gewoon in de winkel gehaald hebben?
Ik ga pas in mei op vakantie dus heb geen haast, heb misschien ook nog wel de hoop dat er voor die tijd een opvolger van deze tablet komt.
Ik zou gewoon een paar andere fillialen bellen om na te vragen of hun er nog één hebben.
Verder zou ik deze tablet niet zakelijk aanschaffen, maar ik weet niet of jouw opvatting van zakelijk gelijk is aan die van mij.
Werkt inmiddels! BedanktRenzzie schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 17:44:
[...]
Ik heb dit opgelost door een nieuwe user met password op mn computer te maken. bijv. met de naam tablet.
Als je 1 account hebt is het natuurlijk irritant dat je dan het inlogscherm krijgt. Dit valt op te lossen door:
- druk op start
- vul in het zoekveld Netplwiz in
- selecteer de account die je automatisch wil laten inloggen
- Vink 'gebruikers moeten een gebruikersnaam ..... te kunne gebruiken' uit.
- klaar is kees
Anders staat hierboven nog een mooie.
De vraag is eigenlijk, waarom zou ik het niet zakelijk doen? Kan ik m gewoon aftrekken en scheelt me BTW. Wat kun je met deze tablet minder dan met een duurdere? Het enige wat ik moet kunnen is mailen en browsen.MY00 schreef op donderdag 31 januari 2013 @ 23:00:
[...]
Verder zou ik deze tablet niet zakelijk aanschaffen, maar ik weet niet of jouw opvatting van zakelijk gelijk is aan die van mij.
Veel problemen met de originele firmware van Cherry. Nu mijn tentamens voorbij zijn heb ik
wat tijd vrij en wil ik graag een ROM voor hem flashen. Wat is volgens jullie de beste die op dit moment beschikbaar is?
alvast bedankt.
Beetje laat, maar hieronder volgen een paar fotootjes van de hoes. Er zitten vier klemmetjes op waar je de tablet in kunt doen, de onderste is verstelbaar. Linksonder zit nog een bandje waar je 'm achter kunt doen, maar dan is de aan/uit knop niet meer benaderbaar. Maar als je 'm gewoon in de klemmetjes doet zit ie goed vast en is alles bereikbaar, behalve de hdmi aansluiting, het is dus niet nodig om extra gaatjes te maken voor de lader oid. Verder lijkt het een goede kwaliteit hoes en hij oogt ook prima, helemaal als je de prijs bekijkt.maurits82 schreef op dinsdag 29 januari 2013 @ 20:05:
[...]
Goede tip! Heb je misschien een foto hoe hij past?
Merci, ziet er netjes uit!®Otto schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 17:53:
[...]
Beetje laat, maar hieronder volgen een paar fotootjes van de hoes. Er zitten vier klemmetjes op waar je de tablet in kunt doen, de onderste is verstelbaar. Linksonder zit nog een bandje waar je 'm achter kunt doen, maar dan is de aan/uit knop niet meer benaderbaar. Maar als je 'm gewoon in de klemmetjes doet zit ie goed vast en is alles bereikbaar, behalve de hdmi aansluiting, het is dus niet nodig om extra gaatjes te maken voor de lader oid. Verder lijkt het een goede kwaliteit hoes en hij oogt ook prima, helemaal als je de prijs bekijkt.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Precies zoals ik het in gedachte had.mtr33 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 11:19:
"Zakelijk aanschaffen" in de zin van zakelijk gebruik is iets wezenlijk anders dan enkel kopen 'op de zaak', vandaar MY00's reactie/advies. Ik denk niet dat de meeste chitabs geschikt zijn om echt zakelijk te gebruiken. Bij mij niet ten minste. Privé ok, maar bedrijfsmatig verwacht ik kwalitatief meer (maar daar betaal je dan ook voor).
Is deze 10000mA accu wat? Maar 8 dollar en de afmetingen zijn goed, op de dikte na.
http://gebattery.en.made-...-Battery-GEB9090140-.html
Overigens alle lof voor je elektronische upgrades die je overweegt.
Vraagje: is er een goede ROM gemaakt voor deze tablet, of is mijn inschatting juist dat alleen de orginele firmware het beste werkt, zei het met beperkte batterijduur en veel helderheid van het scherm?
Ik ben geïnteresseerd in bijv. Pro-Line 2 Tablet wegens de prijs (en het iets grotere scherm).
Kan ik hier apps opzetten zoals "iReal b" en "RealBook"? (daar zou ik het vnl. voor gebruiken)
Wat draait hier eigenlijk onder, is dat windows, mac of linux?
Die batterij is naar mijn idee veel te dik. Wat betreft ROMs heb ik wel een voorkeurHerman456 schreef op vrijdag 01 februari 2013 @ 23:32:
Taigu,
Is deze 10000mA accu wat? Maar 8 dollar en de afmetingen zijn goed, op de dikte na.
http://gebattery.en.made-...-Battery-GEB9090140-.html
Overigens alle lof voor je elektronische upgrades die je overweegt.
Vraagje: is er een goede ROM gemaakt voor deze tablet, of is mijn inschatting juist dat alleen de orginele firmware het beste werkt, zei het met beperkte batterijduur en veel helderheid van het scherm?
De tablet is uitgerust met Android, voldoende readers voor te krijgen (aldiko of moon+ reader bijvoorbeeld)straffetoebak schreef op zondag 03 februari 2013 @ 20:56:
Ik ken helemaal niets van tablets en heb een paar navenante vragen.
Ik ben geïnteresseerd in bijv. Pro-Line 2 Tablet wegens de prijs (en het iets grotere scherm).
Kan ik hier apps opzetten zoals "iReal b" en "RealBook"? (daar zou ik het vnl. voor gebruiken)
Wat draait hier eigenlijk onder, is dat windows, mac of linux?
Ben je toevallig nog bezig met het veranderen van de ROM en prutsen aan de tablet? ^^
Ben wel benieuwd hoe het er voor staat met software-verbeteringen. De ROM die ik nu van je gebruik, is wel retesnel.
Iemand al iets meer gevonden over het zoemen? Of je een weerstandje in moet bouwen of dat het softwarematig kan?
Wat betreft het geluid, het komt echt uit de speaker. Dit hoeft natuurlijk niet de oorzaak te zijn, de aansluitkabels van de speaker op het "moederbord" hielp in ieder geval niet.
Heb deze hoes aangeschaft bij Kruitvat maar het toetsenbord geeft geen ene krimp!
Anoniem: 16328
Heb je het toetsenbord wel aangesloten via USB?pd0rtz schreef op maandag 04 februari 2013 @ 16:16:
Vraagje, is er iemand die het toetsenbord in de hoes 1038 voor de pro line 2 10.1 werkend heeft gekregen?
Heb deze hoes aangeschaft bij Kruitvat maar het toetsenbord geeft geen ene krimp!
Anoniem: 16328
Deze post gaat over iemand met een toetsenbordhoes met plaatje erbij :): arsimo in "Kruidvat 10,1" Pro-Line 2"
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 04-02-2013 16:29 ]
Ja, zonder problemen. Zowel op de originele rom als Taigu's rom geen drivers hoeven installeren of andere zaken hoeven proberen. Probeer de extra toetsen eens zoals num-lock en kijk of je stroom krijgt?pd0rtz schreef op maandag 04 februari 2013 @ 16:16:
Vraagje, is er iemand die het toetsenbord in de hoes 1038 voor de pro line 2 10.1 werkend heeft gekregen?
pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem
je moet hem eerst even aanzetten oid, kijk even bij instellingen, dan werkt hij wel.imdos schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 13:12:
[...]
Ja, zonder problemen. Zowel op de originele rom als Taigu's rom geen drivers hoeven installeren of andere zaken hoeven proberen. Probeer de extra toetsen eens zoals num-lock en kijk of je stroom krijgt?
Ik krijg de recovery niet geinstalleerd. Ik doe het volgende:
- paperclip in de update knop *deze blijf ik indrukken*
- ik doe USB erin *update knop nog steeds vast*
- ik hoor ping op mn computer -> kan stuurprogramma niet vinden *update knop nog steeds vast*
Wat doe ik verkeerd?
Ik denk dat je de ADB zooi moet installeren op je pc zodat de goede drivers worden gevonden.Renzzie schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 12:27:
Wilde vandaag starten met het installeren van een custom rom, het lukt me echter al vanaf het begin niet.
Ik krijg de recovery niet geinstalleerd. Ik doe het volgende:
- paperclip in de update knop *deze blijf ik indrukken*
- ik doe USB erin *update knop nog steeds vast*
- ik hoor ping op mn computer -> kan stuurprogramma niet vinden *update knop nog steeds vast*
Wat doe ik verkeerd?
http://www.wuala.com/joep...038_CWM_RecoveryV1.2.zip/
[ Voor 40% gewijzigd door Taigu op 09-02-2013 16:14 ]
edit: Mooi Hij staat er op, en alles is er nog
[ Voor 16% gewijzigd door dirk38 op 09-02-2013 17:12 ]
Anoniem: 342849
Ik kom nu meerdere downloadlinks tegen wat betreft jou aangepaste firmware.
Wat is nu de goede downloadlink?
Ik zou deze graag willen testen.
grz.
Dit is blijkbaar de goede:

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 342849 op 10-02-2013 11:07 ]
De drivers die bij de update paketten zitten zijn voor xp, want w7 wil ze niet installeren ?
Ik heb de Telfort app getest (volgens mij is dat exact hetzelfde product met een andere naam) en daarbij kan ik niet live TV kijken, ik blijf zwart beeld houden helaas...uitzending gemist kan ik wel kijken.KiTsEr schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 04:19:
Is er iemand die de app van kpn voor itv kan testen? Ben erg benieuwd of die te downloaden is en of hij werkt. Alvast bedankt.
Anoniem: 494072
reset al geprobeerd?layzzzz schreef op zondag 10 februari 2013 @ 12:36:
Mijn proline2 gaat niet meer aanMet stroom, zonder stroom helemaal niks.
Hoe zit het met de doorontwikkeling Taigu, blijf je het zelf doen of zet je het werk ergens in een repository? En misschien is het ook wel interessant genoeg voor een eigen thread hier.
Taigu,Taigu schreef op zondag 03 februari 2013 @ 23:43:
Niet heel druk, maar als iemand het wil kan ik Chrome nog wel fixen. Ik kan hem standaard mee laten installeren. Verder is het wachten op de wifi antenne en op ontwikkelingen op source, kernel of CM gebied.
Wat betreft het geluid, het komt echt uit de speaker. Dit hoeft natuurlijk niet de oorzaak te zijn, de aansluitkabels van de speaker op het "moederbord" hielp in ieder geval niet.
Als je Chrome wilt fixen... heel graag! Maakt 1.02 versie dan nog beter, of word het dan 1.03?
Nu al veel waardering voor je werk!
Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz
Chrome Fix V1 (zonder Chrome zelf, installeren via Play Store)
Chrome Fix V2 (met Chrome)
Download: http://www.mediafire.com/?m6fqtwbsitsv1
[ Voor 12% gewijzigd door Taigu op 14-02-2013 15:56 ]
Na installeren kun je chrome bijwerken, wat tot gevolg heeft dat ie niet meer werkt.
Niet bijwerken zou natuurlijk helpen
http://www.ebay.nl/itm/Tr...m7dc109f711#ht_5514wt_952
Mijn dochter ziet deze kleurtjes graag
youtube video downloader
[ Voor 22% gewijzigd door Hebus op 14-02-2013 13:34 ]
Desktop: Ryzen 5 5600X | HyperX Fury RGB 32 GB @ 3200MT/s| Gigabyte GTX 3070 Eagle OC | Kingston A2000 1TB | Gigabyte B550 Elite V2 | Gigabyte G27Q 2560x1440 144hz
Deze bestanden/mappen wijken af en is zijn geen image bestand.
Bij de orginele firmware gaat het om een "update.img" bestand en is direct te flashen met de orginele flashtool "RKBatchTool"
Anoniem: 440065
Maar sluit ik hem op een tablet van een ander merk aan werkt de ext.hd prima.
Wie weet een oplossing?
bvd
Je kan het proberen als tablet aan de oplader ligt?
Oudere flashtool (1.35) gebruiken.Anoniem: 342849 schreef op zaterdag 16 februari 2013 @ 12:24:
Kan iemand de procedure van flashen posten om de alternatieve firmware te testen?
Deze bestanden/mappen wijken af en is zijn geen image bestand.
Bij de orginele firmware gaat het om een "update.img" bestand en is direct te flashen met de orginele flashtool "RKBatchTool"
Als ik de orginele firmware wil flashen gebruik ik de orginele flashtool van Cherry met de bijbehorende originele image.
Dat is mij duidelijk en ook sucsesvol uitgeprobeerd.
Nu komt het...
Als ik de "mappen" (dus geen image) van bvb. Taigu wil flashen kan ik nergens "mappen" flashen.
Ik zie in de diverse flashtools geen mogelijkheid om mappen te flashen.

[ Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 342849 op 20-02-2013 16:42 ]
Als je vragen hebt horen we het wel.
Ik heb zojuist geprobeert de tweakers rom te installeren. Hierbij het ik de stappen van Taigu (pdf versie 0.5) gevolgd
CWM installatie ging prima, flashen van de rom ook maar daarna alleen het cherry logo en niets meer dan dat (15 minuten gewacht). Booten naar CWM gaat ook nog goed nadat ik de tablet het ge-reset en de oude firmware flashen geeft me weer een werkende tablet maar ik zou toch graag een wat zuinigere rom er op hebben
Ik heb ook de caches geleegd en een factory reset gedaan. Helaas zonder effect.
De decontaminated rom doet het wel overigens :-)
Iemand een idee wat ik fout doe ?
[ Voor 255% gewijzigd door floorcula op 21-02-2013 12:45 ]
Heb ook presies alle stappen gedaan volgens de PDF.
Na de CHERRY_M-1038_TWEAKERSV1.02_CWM update keer start hij wel op met Cherry logo en vervolgens niets.
Of ik kom weer terug uit in de CWM mode.
Ook de stappen voor het wissen 4.1 - 4.9 helpen niet om door te booten verder dan cherry logo.
Stap 4.1 - 4.12 start oude firmware weer op.
Stap 3.9 staat soms ook in een loop.
Bij stap 1.2 heb ik als begin de nieuwste Cherry gebruikt en die van 23-11 om te proberen.
Als ik de orginele nieuwste Cherry firmware terug flash werkt alles van ouds.
Ben tijdens het flashen wel foutmeldingen tegen gekomen...

Update 1
Heb nu een groter probleem.
Na het flashen van de orginele firmware start nu helemaal niet meer op ook niet met de reset.
Nu 3x de orginele terug geflasht en volgens het "RKBatchTool" is dat juist gedaan.
Echter geen beeld meer na indrukken powerknop.
Kan nog wel connecten met "RKBatchTool"
Update 2
Heb hem inmiddels weer aan de praat gekregen met de update tools van Yarvic volgens hun procedure
Blijkbaar wist tool 1 alle wel alle data en blocks en tool 2 flasht de nieuwe firmware
Uitleg: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-6K7NZW6YWVWT.pdf
Ik wacht nu éérst wel even af op reacties betreffende de foto van de foutmeldingen die ik heb gepost voordat ik verder ga.
Update 3
Vanmorgen met frisse moet opgestaan en nogmaals geprobeerd.
Hetzelfde gedaan als voorgaande berichten met als verschil....
Bij de éérste keer de CHERRY_M-1038_TWEAKERSV1.02_CWM firmware geinstalleerd te hebben kwam ik weer in de CWM mode (bleef in loop staan)
Toen de flash nog een keer geschreven vanuit CWM, dus in totaal 2x achter elkaar.
Nu start de Cherry wel op met de CHERRY_M-1038_TWEAKERSV1.02_CWM
Waarschijnlijk heeft het toch wat te maken met de Yarvic tools die ik gebruikt heb.
Kortom het werkt nu.
[ Voor 55% gewijzigd door Anoniem: 342849 op 22-02-2013 09:19 ]
De tablet is geroot (gecontroleerd door Titanium Backup te installeren, die werkt keurig).
Ook instellingen - beveiliging - toestaan dat apps uit onbekende bronnen worden geïnstalleerd staat aan.
Wat doe ik fout?
Mijn bevindingen met de tweakers firmware tot nu toe.
Start zeer snel op.
Wifi verbinding echt een zeer grote verbetering, nu volle bak door 2 betonvloeren was 2 streepjes.
Gelukkig geen onzinnige programmas mee geinstalleerd, dus lekker snel systeem.
Tablet reageerd goed en snel.
Chrome werkt goed.
Kortom een hele waardevolle verbetering.
Ook voor de yarvik tablet gebruikers.
Iets minder vind ik de scherm flikkeringen nu.
Met de org. Firmware had ik helemaal geen last, ook niet in de laagste stand.
Nu heb ik er een klein beetje last van zelfs op 50℅.
Tevens is de aanraakgevoeligheid in het algemeen goed, soms reageerd hij niet op de aanslag.
Verder top en keep on
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 342849 op 24-02-2013 10:04 ]
Hebben jullie hem al binnen??
Ik had eentje van kruidvat, maar ddar is hij dus uitgegleden...... gelukkig doet ie het nog' wel een klein barstje erin. Hoesje terugebracht naar kv.
Maar nu dus wel op zoek naar een nieuwe. Bij saturn niets passends gevo den helaas.
Hebben jullie hem al binnen??
Ik had eentje van kruidvat, maar ddar is hij dus uitgegleden...... gelukkig doet ie het nog' wel een klein barstje erin. Hoesje terugebracht naar kv.
Maar nu dus wel op zoek naar een nieuwe. Bij saturn niets passends gevo den helaas.
http://www.ebay.nl/itm/Tr...m7dc109f711#ht_5514wt_952
Bij de Action verkopen ze screenprotectors voor 1,99 euro.
Mooi helder en geen bobbels.
Even bijknippen en de hoekjes afronden en klaar is kees.
Ook makkelijk voor je telefoon of Nintendo DS of DSI, ff op maat knippen en klaar.
(TIP: knip het met een A4 papier snijder)
Doe je voordeel!

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 342849 op 25-02-2013 17:49 ]
Bovenkant klein gaatje bijmaken voor voeding.
Sluit met magneetjes.
Links en rechts beetje speling over, dus de Tablet zit niet strak in de hoes!
http://www.ebay.nl/itm/15...m%3DR40%26_fvi%3D1&_rdc=1
http://www.ebay.nl/itm/BL...olios&hash=item3a79a71f36

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 342849 op 25-02-2013 10:24 ]
Gezien de batterij met film afspelen het geen uren vol houd.
Kunnen nu je kids de film afkijken op de achterbank....
5 Volt 2 Amp. ruim voldoende.
http://www.befr.ebay.be/i...geName=ADME:X:AAQ:BE:1123

[ Voor 61% gewijzigd door Anoniem: 342849 op 25-02-2013 17:50 ]
Aanrader, ik heb dezelfde vorige week binnen gekregen, past prima...Anoniem: 342849 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 10:17:
Passende beschermhoes via Ebay.
Bovenkant klein gaatje bijmaken voor voeding.
Sluit met magneetjes.
Links en rechts beetje speling over, dus de Tablet zit niet strak in de hoes!
Het kan nog wel een stuk goedkoper, ik heb deze een paar weken geleden besteld en werkt prima.Anoniem: 342849 schreef op maandag 25 februari 2013 @ 10:27:
Autolader voor je Tablet.
Gezien de batterij met film afspelen het geen uren vol houd.
Kunnen nu je kids de film afkijken op de achterbank....
5 Volt 2 Amp. ruim voldoende.
http://www.befr.ebay.be/i...geName=ADME:X:AAQ:BE:1123
[afbeelding]
Niemand een idee?sloth schreef op vrijdag 22 februari 2013 @ 16:14:
Het lukt me niet om apps (bijvoorbeeld F-Droid) die niet uit de Play Store komen te installeren. Wanneer ik deze open blijft de installeren knop greyed out.
De tablet is geroot (gecontroleerd door Titanium Backup te installeren, die werkt keurig).
Ook instellingen - beveiliging - toestaan dat apps uit onbekende bronnen worden geïnstalleerd staat aan.
Wat doe ik fout?
Bedankt voor de toevoeging.Het kan nog wel een stuk goedkoper
Alleen 3 wkn levertijd? "Objectlocatie: Hong Kong, Hongkong"
De link die ik gaf heb je het met 2 dgn.
Nice, iemand toevallig nog een tip voor een goedkope hoofdsteunhouder ? zodat kids m niet vast hoeven te houden op de achterbank bij het kijken van een filmpje®Otto schreef op maandag 25 februari 2013 @ 19:03:
[...]
Het kan nog wel een stuk goedkoper, ik heb deze een paar weken geleden besteld en werkt prima.
Eerst kijken, dan vragen....Heb net deze besteld.
[ Voor 18% gewijzigd door Mr_DD op 26-02-2013 14:57 ]