Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met 'SGS Touchscreen booster' uit de play store zijn de settings van het touchscreen aan te passen zonder root. Dit zijn instelling die voor mij lekker werken. Het is nu een stuk responsiever.
https://www.dropbox.com/s...t_2013-01-16-16-34-56.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 19:24
Taigu, Ik zou graag de Cube versie willen proberen, met rotatie fix. Kan jij daar een img bestand van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvl_52
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 20:59
*Taigu

Ik heb jouw recovery in de Ployer M12 ROM geplaatst, met de Cherry bootloader en kernel. En ja hoor, recovery en systeem werken meteen, zonder enige foutmelding.
Het enige wat fout is, is dat de interne SD kaart niet wordt gezien en ook niet te koppelen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 12:10
Ik ga ervan uit dat je de externe sdcard bedoelt? Zo ja, hier versie 1.1 met het interne geheugen van de tablet gemount op /emmc en de sdcard op /sdcard. Nu kun je bij het installeren van een zip kiezen voor:

- choose zip from sdcard (leest de micro sd kaart uit)
- choose zip from internal sdcard (leest het interne geheugen van de tablet uit)

Cherry M-1038 CWM v1.1 (mirror)

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Darkz0rs schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 18:19:
Taigu, Ik zou graag de Cube versie willen proberen, met rotatie fix. Kan jij daar een img bestand van maken.
Die fix kun je redelijk makkelijk zelf installeren...

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Ik krijg die cube rom dus niet geinstalleerd, en aangezien jullie zeggen dat deze net ff beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvl_52
Taigu schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 21:46:
Ik ga ervan uit dat je de externe sdcard bedoelt? Zo ja, hier versie 1.1 met het interne geheugen van de tablet gemount op /emmc en de sdcard op /sdcard. Nu kun je bij het installeren van een zip kiezen voor:

- choose zip from sdcard (leest de micro sd kaart uit)
- choose zip from internal sdcard (leest het interne geheugen van de tablet uit)

Cherry M-1038 CWM v1.1 (mirror)
Ik bedoel echt de interne sdcard. Kon deze ook niet mounten of formatteren.
Doe alles nog een keer opnieuw om zeker te zijn dat er niet ergens wat fout ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Darkz0rs schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 22:26:
Ik krijg die cube rom dus niet geinstalleerd, en aangezien jullie zeggen dat deze net ff beter is.
Met iets meer info kan ik je misschien verder helpen. Lees in ieder geval de handleiding van mygale, download een aangepaste rom (decontaminate) en gebruik de systemcube.img.
josvl_52 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 23:05:
[...]

Doe alles nog een keer opnieuw om zeker te zijn dat er niet ergens wat fout ging.
Heb je een linkje naar de ROM die je gebruikt?

[ Voor 30% gewijzigd door Taigu op 16-01-2013 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Taigu schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 23:22:
[...]

Met iets meer info kan ik je misschien verder helpen. Lees in ieder geval de handleiding van mygale, download een aangepaste rom (decontaminate) en gebruik de systemcube.img
hij lijkt het te doen....voor me gevoel is de Cube rom wel wat beter. Het uitschakelen is alleen niet zuiver. Als of de zekering er uit knalt :p

Tevens werk google chrome netjes in tegenstelling tot de decontaminate rom. Al met al denk ik dat als de decontaminate rom schoon zou zijn (zonder alle bij geleverde apps) dat deze nog altijd het beste is.

[ Voor 35% gewijzigd door Darkz0rs op 17-01-2013 07:31 . Reden: al gelukt ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
ES file explorer installeren, de onnodige apps uit /system/app weggooien en je hebt een opgeschoonde ROM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvl_52
Taigu schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 23:22:
[...]

Met iets meer info kan ik je misschien verder helpen. Lees in ieder geval de handleiding van mygale, download een aangepaste rom (decontaminate) en gebruik de systemcube.img.

[...]

Heb je een linkje naar de ROM die je gebruikt?
Dit is de image: https://dl.dropbox.com/u/36766279/myportrom.img

Ik heb nu wel een serieus probleem, deze rom start niet meer op.
Tevens kan ik niet bij de sdcard waar de recovery backup op staat.
Daarbij kom ik ook niet meer in update-mode.
Kortom: bricked!!! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvl_52
josvl_52 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 13:08:
[...]

Dit is de image: https://dl.dropbox.com/u/36766279/myportrom.img

Ik heb nu wel een serieus probleem, deze rom start niet meer op.
Tevens kan ik niet bij de sdcard waar de recovery backup op staat.
Daarbij kom ik ook niet meer in update-mode.
Kortom: bricked!!! :(
Edit:
Het lag aan de externe sd-card, nadat die eruit was, kon ik opeens weer een connectie maken met de tablet.
Nu draait hij (gelukkig) weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjohnnie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-01 09:44
Zojuist de tablet via internet besteld, aangezien de winkel ze niet meer had. Morgen wordt ie al geleverd als het goed is (: .

Benieuwd of ik een goed exemplaar heb ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
josvl_52 schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 14:11:
[...]

Edit:
Het lag aan de externe sd-card, nadat die eruit was, kon ik opeens weer een connectie maken met de tablet.
Nu draait hij (gelukkig) weer. :)
hele opluchting zeker? Je dropbox link werkt niet, linken naar de originele locatie (website, forum) zou prettig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvl_52
Taigu schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 14:24:
[...]

hele opluchting zeker? Je dropbox link werkt niet, linken naar de originele locatie (website, forum) zou prettig zijn.
Zeker een opluchting, ik vond het erg vreemd dat ik op geen enkele wijze meer een USB connectie kon maken.
Maar dat is gelukkig opgelost, hoewel er met die sd kaart niets mis was.

Raar dat Dropbox niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterbass
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 12-09 17:00
Werkt top!!

Hier zijn overigens de links die je op de site alleen kan zien als je je registreerd hebt:

http://dl.dropbox.com/u/88269331/PdaNetZ350.exe
http://dl.dropbox.com/u/88269331/TPSparky-VonDroid-Root.7z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
josvl_52 schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 23:05:
[...]

Ik heb het ook met een Momo12 ROM (system.img). Na het rebooten krijg ik de melding storage damaged en kan ik de interne sd kaart formatteren. Het mount probleem is dan opgelost. Oorzaak kan ik niet vertellen, wel dat het waarschijnlijk te voorkomen is door de MOMO12 ROM niet met RKAndroidTool te flashen. In CWM en in de gezipte ROMs laat ik de interne sd kaart zoveel mogelijk met rust, andere ROM's formatteren deze altijd.

Aan mijn eerdere post twee nieuwe CWM ROM's toegevoegd:

Ployer Momo 12 TNT Release 1 voor de M-1038 (origineel) <- zeker het testen waard! (mag wel ge-debloat worden)
GUBO 1.0 (Get Ur Bean Onn) 1.0 voor de M-1308 (origineel)

[ Voor 6% gewijzigd door Taigu op 17-01-2013 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Taigu schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 22:01:
[...]

Ik heb het ook met een Momo12 ROM (system.img). Na het rebooten krijg ik de melding storage damaged en kan ik de interne sd kaart formatteren. Het mount probleem is dan opgelost. Oorzaak kan ik niet vertellen, wel dat het waarschijnlijk te voorkomen is door de MOMO12 ROM niet met RKAndroidTool te flashen. In CWM en in de gezipte ROMs laat ik de interne sd kaart zoveel mogelijk met rust, andere ROM's formatteren deze altijd.

Aan mijn eerdere post twee nieuwe CWM ROM's toegevoegd:

Ployer Momo 12 TNT Release 1 voor de M-1038 (origineel)
GUBO 1.0 (Get Ur Bean Onn) 1.0 voor de M-1308 (origineel)
Kan je het niet bij images houden :-) dan kan ik ook flashen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Flash gewoon CWM :) Als je ervan af wilt, dan flash je de originele recovery.img weer terug en klaar ben je. Je kunt ook de originelen downloaden en de system.img eruit trekken. Flash je die.

[ Voor 27% gewijzigd door Taigu op 17-01-2013 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Taigu schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 22:15:
Flash gewoon CWM :) Als je ervan af wilt, dan flash je de originele recovery.img weer terug en klaar ben je. Je kunt ook de originelen downloaden en de system.img eruit trekken. Flash je die.
Tjaa daar moet ik me dan even echt in verdiepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
10 minuten werk, als je vragen hebt lees ik ze wel: Taigu in "Kruidvat 10,1" Pro-Line 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand al ervaring met het tv kijken op de tablet. Op andere tablets bestaat er de mogelijkheid om met een app van bijvoorbeeld ziggo-tv te kijken.
dit is mij tot op heden nog niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Taigu Thanks! Zal na het weekend even CWM erop zetten. Hopelijk komen er nu leuke roms, waar wij ook gebruik van kunnen maken.

@dekist61 Geen ervaring, maar het is al een aantal keer voorbij gekomen. Je hebt root toegang nodig (zie http://www.tabletsupport.eu/cherry/showthread.php?tid=2741)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:25
Ik zit nu op de Cube ROM. Hebben nog meer mensen last van een enorm hoog wifigebruik op deze ROM?(heb nog niet op andere ROMs goed getest). 35% accugebruik voor Wifi is wat veel. Ik heb al in de build.prop dat wifi interval ding naar 180 gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thmz159 schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 19:19:
Ik zit nu op de Cube ROM. Hebben nog meer mensen last van een enorm hoog wifigebruik op deze ROM?(heb nog niet op andere ROMs goed getest). 35% accugebruik voor Wifi is wat veel. Ik heb al in de build.prop dat wifi interval ding naar 180 gezet.
Heb ik inderdaad ook, volgens mij kijkt het accu gebruik dingetje vooral naar de tijd. Vanochtend stond die op 90% door standby terwel er 2% af was :+

Rom draait trouwens echt super Taigu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 21:13
Ik heb vanavond, net voor 21.00 uur deze tablet weten te bemachtigen bij de plaatselijke Kruidvat. Ervaring tot nu tot positief! Wel kleine haperingen zo nu en dan, dus ik dacht een andere ROM te flashen.

Welke ROM wordt op dit moment gezien als de beste voor deze tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
RutgerFR schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 22:13:
Ik heb vanavond, net voor 21.00 uur deze tablet weten te bemachtigen bij de plaatselijke Kruidvat. Ervaring tot nu tot positief! Wel kleine haperingen zo nu en dan, dus ik dacht een andere ROM te flashen.

Welke ROM wordt op dit moment gezien als de beste voor deze tablet?
ik vind de cube en decontaminate de beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChromeFR
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 21:13
ik kan niet wachten om ze te proberen, maar het duurt zo verdomde lang totdat de tablet op 100% accu-lading zit.

Dit is toch nog steeds het beste om op te wachten? Vanwege batt-stats nauwkeurigheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Is in principe het beste, maar je kunt achteraf de batterystats ook weer calibreren. Bij veel flashen zul je dat toch af en toe moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 12-09 16:15
Hmm, zo te zien mijn eerste serieuze probleem: daarnet is hij vastgelopen en ik krijg hem niet afgezet: aan/uit knop halve minuut ingedrukt houden doet niets, aantal keren na mekaar indrukken evenmin. Zijn er nog andere opties behalve wachten tot de batterij leeg is en dan hopelijk opnieuw opstarten? Dit alles met de standaard rom.
EDIT: even mijn naaisetje er bij genomen en door middel van een naald op de reset knop gedrukt. (handig toch om hi tech gereedschap bij de hand te hebben). Problem solved zo te zien 8)

[ Voor 21% gewijzigd door chaola op 19-01-2013 09:25 ]

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
Tja net gemerkt dat mijn tab een zoem heeft door zowel de speaker als door een koptelefoon. Door de speaker is het zacht maar erg storend. Ik ben nu aan het twijfelen of het komt door de tablet of de ROM (ik gok op de tablet :p ) Heeft iemand toevallig een download van de originele kernel? Ik heb bij de Decontaminate ROM die (andere?) kernel geflashed... Ik heb al de 23-11 firmware erop gezet maar geen verschil.

Edit: het gezoem lijkt ook van de tablet zelf te komen, want ook met hoofdtelefoon in komt er nog altijd een zoem uit de tablet zelf. Iemand nog deze problemen?

[ Voor 16% gewijzigd door Thmz159 op 19-01-2013 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
Thmz159 schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 11:41:
Tja net gemerkt dat mijn tab een zoem heeft door zowel de speaker als door een koptelefoon. Door de speaker is het zacht maar erg storend. Ik ben nu aan het twijfelen of het komt door de tablet of de ROM (ik gok op de tablet :p ) Heeft iemand toevallig een download van de originele kernel? Ik heb bij de Decontaminate ROM die (andere?) kernel geflashed... Ik heb al de 23-11 firmware erop gezet maar geen verschil.

Edit: het gezoem lijkt ook van de tablet zelf te komen, want ook met hoofdtelefoon in komt er nog altijd een zoem uit de tablet zelf. Iemand nog deze problemen?
Mijn 1038 had ook een zoom en een scherm die spaced aan de lader. Nu de decontaminate er op en alles opgelost... dus,,,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvl_52
Taigu

Ik heb de Gubo geflashed. Werkt prima!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Misschien moesten we de boel maar eens samenvoegen. Ik heb geprobeerd de "shutdown"-klik uit de Cube ROM te halen door de /system/lib map uit Decontaminate over te zetten, loste het probleem helaas niet op.

Met de MOMO12 ROM kreeg ik de schermflikkeringen en een zoem, dus ben weer terug naar de Cube.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjohnnie
Ik heb de tablet vanochtend binnengekregen.

Na 1,5 uur spelen, ben ik nog niet tegen mankementen aangelopen. Ik heb alleen nog niet geprobeerd muziek te luisteren met oordopjes.
Het beeld vind ik echt uitstekend voor deze prijs. De snelheid is ook prima.

Ik heb een usb-stick aangesloten op de tablet om te zien hoe dat werkt. Daar stonden nogal veel foto's op, welke de tablet mooi weergeeft. Enige nadeel is dat ik erg haperig door de foto's scroll, wat kan zijn door de hoge kwaliteit van de foto's gecombineerd met het afspelen van een externe usb-stick.

Browsen gaat verder erg fijn en snel. Dit heb ik alleen gedaan met Chrome, welke ik direct geïnstalleerd heb.

Verder heb ik 720P series gestreamd vanaf mijn PC, wat echt heel soepel gaat! Alleen met de zwaardere 1080P films ging het niet heel soepel direct afspelen.

Ik kan bepaalde mappen van mijn PC niet vinden (ES File Explorer). Waarom dat zo is, moet ik nog even uitzoeken. Zo heb ik een hele 'downloads' map op mijn pc staan, waar weer een onderverdeling is in 7 andere mappen. Van deze 7 kan ik er maar 2 zien. Misschien even op een andere manier delen.

Voordat ik er een andere ROM op gooi, ga ik nog even een dagje wat spelen om snelheid, accuduur etc. te testen. Zo kan ik ook het werkelijke verschil testen met een ROM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
Nog altijd een zoem uit mijn tablet, ook met decontaminate ROM. Het geluid lijkt ook van alle kanten uit de tablet te komen (of het moet de behuizing zijn die als "versterker speelt"). Is dit nu een algemeen probleem met deze tab? Ik ben aan het twijfelen om 'm of retour te sturen en geld terug te vragen of ter reparatie te sturen.
Voor de rest blijft het een mooie, snelle tablet voor die prijs.

[ Voor 9% gewijzigd door Thmz159 op 19-01-2013 17:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvl_52
Taigu schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 14:54:
Misschien moesten we de boel maar eens samenvoegen. Ik heb geprobeerd de "shutdown"-klik uit de Cube ROM te halen door de /system/lib map uit Decontaminate over te zetten, loste het probleem helaas niet op.

Met de MOMO12 ROM kreeg ik de schermflikkeringen en een zoem, dus ben weer terug naar de Cube.
Ik vind de Cube ook nog steeds de beste. Als het bootlogo wordt veranderd en de volume controls erbij staan, zou het denk ik met de huidige tweaks die je al deed, een fijne rom zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Laatst online: 21:00
jjohnnie schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 15:33:
Ik heb een usb-stick aangesloten op de tablet om te zien hoe dat werkt. Daar stonden nogal veel foto's op, welke de tablet mooi weergeeft. Enige nadeel is dat ik erg haperig door de foto's scroll, wat kan zijn door de hoge kwaliteit van de foto's gecombineerd met het afspelen van een externe usb-stick.
Je kan evt. een andere app gebruiken om foto's te laten zien.
Quicpic vind ik zelf een hele goede app om foto's mee te organizeren/laden. Heerlijk snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjohnnie
Oke...op 1 belangrijk punt na, ben ik helemaal tevreden met de tablet.

Ik heb ook last van het zoemen wanneer ik geluid afspeel met oordopjes in.
Dit zoemen gebeurt op dezelfde wijze als wanneer ik de oordoppen bij mijn laptop gebruik, alleen is het dan meer een licht ruisje i.p.v. BZZZBZSBZBZZZZBZZZZ. -.-'

Een andere ROM kan hierbij dus helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluto
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 11:38
Verwijderd schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 18:30:
iemand al ervaring met het tv kijken op de tablet. Op andere tablets bestaat er de mogelijkheid om met een app van bijvoorbeeld ziggo-tv te kijken.
dit is mij tot op heden nog niet gelukt.
Ik stream met dreamdroid mijn tv kanalen vanaf mijn dreambox.
Werkt perfect,alleen als ik bv op de slaapkamer probeer te kijken,dan hapert het zaakje.
Het wifi signaal is dan te zwak.Met de laptop en HTC Sensation werkt het wel goed.Zoals al gemeld is de wifi ontvangst erg belabberd.
Ik heb de originele rom nog.Zou een andere rom flashen verbetering bieden?Of misschien een wifi repeater?
En welke kunnen jullie aanbevelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjokie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-07 11:17
jjohnnie schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 18:26:
Oke...op 1 belangrijk punt na, ben ik helemaal tevreden met de tablet.

Ik heb ook last van het zoemen wanneer ik geluid afspeel met oordopjes in.
Dit zoemen gebeurt op dezelfde wijze als wanneer ik de oordoppen bij mijn laptop gebruik, alleen is het dan meer een licht ruisje i.p.v. BZZZBZSBZBZZZZBZZZZ. -.-'

Een andere ROM kan hierbij dus helpen?
Ik heb allerlei ROMs geprobeerd en geen enkele verbetering op dit punt. Dit lijkt me echt een hardware issue.

Wat het probleem wel minder maakt is een koptelefoon gebruiken met een wat hogere impedantie (32 Ohm bijv.)

Ik geloof dat andere mensen wel verbetering hebben gemeld met een andere ROM, bijv. de officiële van 23-11. Misschien dat er meerdere verschillende geluidsproblemen voorkomen. Bij de mijne hebben andere ROMs in ieder geval geen enkel effect.

[ Voor 15% gewijzigd door Sjokie op 19-01-2013 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:04

ManiacsHouse

Scheisse!

Wat bedoelen jullie met ruis? Als je je oor bij de speaker houdt en je hoort zo'n elektronisch gesis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
Bij mij komt het niet van de speaker, maar van heel de tablet. Ik weet niet of dit komt door een resonerende speaker maar ik denk het niet. Het is dezelfde ruis als wanneer je een koptelefoon gebruikt. Heb jij hetzelfde? Ik ben "bang" dat er iets aan de tablet scheelt. Een condensator of weet ik wat die niet goed werkt. Maar ach, dan zal hij binnenkort wel sterven en móet hij wel op garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sjokie schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 20:06:
[...]

Ik heb allerlei ROMs geprobeerd en geen enkele verbetering op dit punt. Dit lijkt me echt een hardware issue.

Wat het probleem wel minder maakt is een koptelefoon gebruiken met een wat hogere impedantie (32 Ohm bijv.)

Ik geloof dat andere mensen wel verbetering hebben gemeld met een andere ROM, bijv. de officiële van 23-11. Misschien dat er meerdere verschillende geluidsproblemen voorkomen. Bij de mijne hebben andere ROMs in ieder geval geen enkel effect.
Ik heb ook de indruk dat het niet geheel is op te lossen met een andere firmware. De mate waarin het storende geluid voorkomt is wel afhankelijk van de tablet. Het vorige exemplaar die ik had stoorde altijd, het nieuwe exemplaar alleen bij aangesloten lader. Bij beiden was een andere firmware geen verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjokie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-07 11:17
ManiacsHouse schreef op zaterdag 19 januari 2013 @ 21:04:
Wat bedoelen jullie met ruis? Als je je oor bij de speaker houdt en je hoort zo'n elektronisch gesis?
Ja, maar het komt volgens mij ook niet uit de speaker. Van dit geluid heb ik overigens niet zo'n last, alleen als het heel stil is valt het me op.

Echter hebben de koptelefoon en microfooningang ook ditzelfde geluid erdoorheen. Bij de microfoon zou het misschien kunnen komen doordat ie het geluid wat uit de tablet zelf komt op pikt, dat weet ik niet, maar in ieder geval is de microfoon hierdoor vrijwel onbruikbaar. Koptelefoon vind ik nog wel gaan, bij gebruik van 32 Ohm koptelefoon. Deze storing is er bij mij overigens altijd, maar bij aangesloten lader nog veel luider.

Een tablet met een aantal serieuze minpunten dus (plus nog gedraaide camera en backlight die je onvoldoende kan dimmen)... maar aan de andere kant ook pluspunten. Hij is snel, stabiel en heeft een mooi scherm. Deze dingen wegen bij mij heel zwaar, ik heb daarom besloten om hem toch maar niet terug te sturen. Nu kijken hoe lang ie het volhoudt...

[ Voor 17% gewijzigd door Sjokie op 19-01-2013 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
Wat ik trouwens helemaal vreemd vind is dat het geluid dat zachtjes uit de tablet komt 100% hetzelfde is als dat door de hoofdtelefoonaansluiting, terwijl die zoem uit de tablet niet uit de speaker komt (want ook met een hoofdtelefoon aangesloten komt er nog gezoem uit de tablet ondanks dat de interne speaker uitgezet wordt)

De zoem (van zowel de tablet als de hoofdtelefoon) hangt sterk samen met het voltage van de processor. Als je de maximum frequentie van de processor lockt op 502 Mhz is het een constante zoem en niet meer met van die uitschieters. Dit komt omdat dan het voltage hetzelfde blijft.

Ik ga 'm ook niet terugsturen. Ik gebruik een hoofdtelefoon toch amper en voor de rest werkt hij heel goed.

[ Voor 8% gewijzigd door Thmz159 op 19-01-2013 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het voltage/de frequentie van de processor is hier in ieder geval niet de oorzaak van het gezoem aangezien het geheel afwezig is als ik de lader niet heb aangesloten. Omdat de accu van dit exemplaar zeker niet slecht is en hij dus vrij lang bruikbaar is zonder lader is het voor mij ook geen reden hem weer te retourneren. Bij HDMI en Bluetooth is het gezoem ook niet aanwezig.

Een lagere hardwarematig in te stellen minimum schermhelderheid zonder flikkering zou wel prettig zijn, dus niet met apps als Screenfilter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjohnnie
Over de ruis: Met een andere headset van mij had ik inderdaad geen ruis. Ik zal dus wellicht een 32ohm hoofdtelefoon moeten kopen.

Ik heb nog geen schermflikkeringen opgemerkt.

Wel heeft mijn tablet last van een beetje backlight bleeding onderin. Is dit aanleiding om de tablet met garantie te laten repareren of maakt het niets uit als ik me er niet aan stoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09 14:34

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Is er al een cyanogenmod rom beschikbaar, of iemand die deze al getest heeft?

Bijvoorbeeld op http://cm3066.com/

cyanogenmod 10(.1)
for rockchip 3066 powered devices

Update:
Zie deze net ook
[ROM][CWM+BASE] CyanogenMod 10 (cm10) JB V1.0 [19.12.12] U30GT-H/W/PipM1

[ Voor 41% gewijzigd door imdos op 21-01-2013 09:54 . Reden: nieuwe cm10 ]

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
frissie schreef op maandag 10 december 2012 @ 22:33:
Ik heb voor 5,- bij de action een ipad hoes gekocht.
Randen aan de binnenkant bijgesneden, met stanley mes.
Werkt perfect ... ;)
Ik vraag me dan af hoe en waar je bijgesneden hebt, want ik heb die ook gekocht en je krijgt deze tab er enkel in met veel wringen en dan is het scherm nog niet eens volledig vrij. Bij mij gaat hij retour naar de winkel. Voor 9,7" tabs is dit ongetwijfeld wel een zeer mooie deal.
Ik heb me dan maar voor 8,5 euro in de plaatselijke Euroshop deze sleeve van Grundig voor 10,2" laptops aangeschaft:
Afbeeldingslocatie: http://im9.cz/iR/importprodukt-orig/fc7/fc787c006ed77c852f10c3e9f17bb55b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

chaola schreef op maandag 21 januari 2013 @ 10:17:
[...]

Ik vraag me dan af hoe en waar je bijgesneden hebt, want ik heb die ook gekocht en je krijgt deze tab er enkel in met veel wringen en dan is het scherm nog niet eens volledig vrij. Bij mij gaat hij retour naar de winkel. Voor 9,7" tabs is dit ongetwijfeld wel een zeer mooie deal.
Ik heb me dan maar voor 8,5 euro in de plaatselijke Euroshop deze sleeve van Grundig voor 10,2" laptops aangeschaft:
[afbeelding]
Ik heb gewoon die van de Kruidvat gekocht met toetsenbordje ...

Hij wordt wel iets ruimer verpakt, vanwege toetsenbord, maar dat vindt ik niet zo'n groot probleem.

pvoutput. Waarom makkelijk doen, als het ook moeilijk kan! Every solution has a new problem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
imdos schreef op zondag 20 januari 2013 @ 20:25:
Is er al een cyanogenmod rom beschikbaar, of iemand die deze al getest heeft?

Bijvoorbeeld op http://cm3066.com/

cyanogenmod 10(.1)
for rockchip 3066 powered devices

Update:
Zie deze net ook
[ROM][CWM+BASE] CyanogenMod 10 (cm10) JB V1.0 [19.12.12] U30GT-H/W/PipM1
De eerste is alweer wat ouder, de tweede is mogelijk wel interessant. Het is wel aan te raden alleen de CM10_V1.0_CWM.zip te flashen.

Edit: Flashen van alleen de zip leidt tot een zwart schem.

[ Voor 5% gewijzigd door Taigu op 23-01-2013 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman456
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-08 14:56
Heren,

ik lees jullie aanpassingen op firmware gebied met belangstelling, ik hoop dat er iets moois uit komt. Ik ben voorlopig nog tevreden met de firmware van cherry mobile.
Echter, een upgrade die me ook zinvol lijkt, is een betere accu. Heeft iemand het tablet al opengeschroefd en gekeken welke accu er in zit en of er ruimte is voor een grotere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluto
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-06 11:38
Heb om het streamen te verbeteren,een TP Link WA830RE achter mijn router gezet om het signaal te versterker.
Dreamdroid werkt nu in het hele huis:-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Cherry M-1038 Tweakers.net V1.02

- CWM flashable ZIP
- Basis Cube 1.12 ROM
- Root
- Volumeknoppen in statusbalk
- Screenshot knop in statusbalk
- Android Gears bootanimatie
- Build.prop tweaks
- Gameloft fixes (framework.jar / build.prop)
- Rotatiefix
- Opgeschoond (chrome en rockchip apps verwijderd)
- ES File Explorer toegevoegd
- Adobe Flash Player 11.1.115.36

Download:

Wuala: Wipe versie of No-Wipe versie

Dropbox: Wipe versie of No-Wipe versie

Update 1.01: Settings -> Manage apps foutmelding opgelost
Update 1.02: Wifi batterij verbruik verminderd, init.d support, build.prop tweaks

[ Voor 30% gewijzigd door Taigu op 24-01-2013 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• droidy
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 13-10-2023
Taigu, bedankt voor deze eerste echte custom rom voor de M-1038.
Kun je svp de instructies om CWM recovery te installeren vanaf een originele versie nog toevoegen?

[ Voor 6% gewijzigd door droidy op 23-01-2013 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Taigu, werkt zeer goed tot nu toe. Nog geen problemen ondervonden. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ook goedkoper ander passend beschermfolie voor de 1038 dan wat het kruidvat verkoopt?
Deze schijnt erg dik te zijn... Op Ebay kon ik zo niets vinden.

Ik wil ook de firmware van Taigu proberen.
Kan iemand een handleiding plaatsen.

Tevens beschermhoes gekocht bij de Action.
Het is het type wat het Kruidvat verkoopt met keybord erin, action verkoopt dan zonder keybord voor 6,- euro
Past er strak in omdat het materiaal wat stug is.
Na een paar dagen is dit soepeler en kun je makkelijk het tablet erin of eruit halen naar wens.

Verder een top apparaat en zeer mooi strak scherm.
Alleen de wifi is niet zo sterk, Slaapkamer 1 betonnen vloer hoger gaat surfen redelijk met 2 streepjes.
Met de laptop is dat volle bak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvl_52
*Taigu

Ik heb de Cherry custom rom geflashed. Het ziet er allemaal goed uit.
Leuke boot animatie!!! Prima stukje werk!!

Enkele reacties (niet negatief bedoeld)

Waarom niet standaard de taal op Nederlands ingesteld???
Bij Instellingen->Apps stopt de Instellingen app.
Misschien raadzaam om de Datagebruik->Mobiele netwerken->Gegevens toegang standaard op uit te zetten. De meeesten zullen geen 3g dongel o.i.d. gebruiken.
Ik was zelf nogal gecharmeerd van hackers keyboard. Voor een tablet van deze grootte erg goed bruikbaar.
Filemanager HD is n.m.m meer geschikt voor een tablet dan ES file explorer.
Adaway standaard toevoegen om de reclames te weren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind al die dingen niet zo een probleem en heb liever dat hij zoals nu gewoon "clean" is en de gebruiker zelf kan bepalen wat hij er wel en niet op zet.

Wel kan ik ook bevestigen dat Bij Instellingen->Apps het proces stopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Taigu,

dank voor al je werk,ga hem even uitproberen,wat mij betreft,ga zo door,alle lof!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Taigu schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 00:37:
Cherry M-1038 Tweakers.net V1.01
Bedankt, ik ga hem zeker proberen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nvm :) nieuwe versie staat er op en alles werkt prima.

Ik kom van de Yarvik rom en vind vooral de touch gevoeligheid flink beter en hij gaat ook lekker vlot.
Prima rom! Thanks

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2013 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Kan iemand met Cherry M-1038 Tweakers.net V1.01 melden of de minimum helderheid lager kan, en of de batterijduur verbeterd is?
Verder ben ik benieuwd wat andere verbeteringen t.o.v. de laatste stock rom zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjohnnie
Is er al iets gevonden om het piepende/krakende/zoemende geluid te laten stoppen? Mijn tablet maakt inderdaad hetzelfde geluid met oordopjes in als wanneer ik geen oordopjes doe. Dan hoor je het maar heel zacht, maar het geluid komt duidelijk bij de knoppen/aansluitingen vandaan en is precies hetzelfde geluid als wanneer ik doppen in doe.

Ik had ergens gelezen dat het te maken had met het toegewezen voltage van het beeldscherm ofzo. Maar daar heb ik geen verstand van ö .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 15:38:
nvm :) nieuwe versie staat er op en alles werkt prima.

Ik kom van de Yarvik rom en vind vooral de touch gevoeligheid flink beter en hij gaat ook lekker vlot.
Prima rom! Thanks
De vrij slechte touch gevoeligheid is ook de reden waarom ik deze wil proberen.
Nu dacht ik dat het een .img bestand zou zijn maar dat is het niet.
Wat is nu de beste/handigste manier om de custom taigu te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volg deze instructies http://gathering.tweakers...message/39590386#39590386

Daarna gooi je de .zip op je internal SD card en gebruik je de applicatie "Reboot Recovery" om weer in CWM te komen. Dan Install zip from sd card .. zoek de rom en install.
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 19:54:
[...]

De vrij slechte touch gevoeligheid is ook de reden waarom ik deze wil proberen.
Nu dacht ik dat het een .img bestand zou zijn maar dat is het niet.
Wat is nu de beste/handigste manier om de custom taigu te flashen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 20:02:
Volg deze instructies http://gathering.tweakers...message/39590386#39590386

Daarna gooi je de .zip op je internal SD card en gebruik je de applicatie "Reboot Recovery" om weer in CWM te komen. Dan Install zip from sd card .. zoek de rom en install.

[...]
De Cube rom is overigens niet nodig als je de procedure volgt. Hier een opzet voor een handleiding. Laat maar weten wat er aan vebeterd kan worden.
josvl_52 schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 13:01:
*Taigu

Ik heb de Cherry custom rom geflashed. Het ziet er allemaal goed uit.
Leuke boot animatie!!! Prima stukje werk!!
Bedankt! De bootanimatie heb ik overigens niet zelf gemaakt. Bron.

Wat betreft je reacties, alle feedback is welkom. De ROMs die ik maak probeer ik zo schoon mogelijk te houden en te tweaken waar mogelijk. Alles wat je bijvoorbeeld via de Play Store kunt installeren zet ik er over het algemeen niet op. Het enige is een goede file browser zodat je snel back-ups terug kunt zetten. Neemt niet weg dat dat je de ROM als basis kunt gebruiken voor je eigen ROM.

Adaway of Adfree is aardig, maar levert veel problemen op met URL-shorten diensten. Facebook links e.d. werkan dan niet meer goed. Wat betreft de 3g opties; in de ROM zitten aardig wat telefoon-onderdelen. Het is het overwegen waard om die eruit te halen, ik schat de kans dat iemand 3G of Telefonie gaat gebruiken redelijk klein in.
sloth schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 16:23:
Kan iemand met Cherry M-1038 Tweakers.net V1.01 melden of de minimum helderheid lager kan, en of de batterijduur verbeterd is?
Verder ben ik benieuwd wat andere verbeteringen t.o.v. de laatste stock rom zijn :)
Batterijduur zou verbeterd moeten zijn, zo werkt deep sleep bijvoorbeeld. Schermhelderheid en gezoem zitten in de hardware of in de kernel. Zolang de sources hiervan niet worden vrijgegeven is hier niet heel veel aan te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteravond de tablet (geprobeerd) op te laden, maar na 5 uur was hij van 0 naar 14% (scherm lijkt aan te gaan tijdens het opladen en gaat niet meer uit, tablet stond uit). Als resultaat heb ik hem maar de hele nacht erin laten zitten, van 1 tot 7, en nu staat hij op 70%. Weet niet of het iets met de rom te maken heeft, maar wel bizar... heb hem nu maar weer in de lader zitten, hopen dat hij ooit de 100 bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Taigu schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 20:28:
[...]

De Cube rom is overigens niet nodig als je de procedure volgt. Hier een opzet voor een handleiding. Laat maar weten wat er aan vebeterd kan worden.
Ik dacht dat ik het zonder sd-card wel zou redden, maar het lukte me niet in CWM om een usb disc te mounten of via adb te connecten. Misschien iets voor de prerequisities.

Ik kreeg een error na het succesvol opstarten en moest zelf mijn SD-card flashen, volgens mij stond dat niet in de handleiding vermeld, toch :? Voor de rest was het duidelijk. Misschien ben ik alleen iets meer ervaren.
Wat betreft je reacties, alle feedback is welkom. De ROMs die ik maak probeer ik zo schoon mogelijk te houden en te tweaken waar mogelijk. Alles wat je bijvoorbeeld via de Play Store kunt installeren zet ik er over het algemeen niet op. Het enige is een goede file browser zodat je snel back-ups terug kunt zetten. Neemt niet weg dat dat je de ROM als basis kunt gebruiken voor je eigen ROM.

Adaway of Adfree is aardig, maar levert veel problemen op met URL-shorten diensten. Facebook links e.d. werkan dan niet meer goed. Wat betreft de 3g opties; in de ROM zitten aardig wat telefoon-onderdelen. Het is het overwegen waard om die eruit te halen, ik schat de kans dat iemand 3G of Telefonie gaat gebruiken redelijk klein in.

[...]

Batterijduur zou verbeterd moeten zijn, zo werkt deep sleep bijvoorbeeld. Schermhelderheid en gezoem zitten in de hardware of in de kernel. Zolang de sources hiervan niet worden vrijgegeven is hier niet heel veel aan te doen.
Chrome stond er wel op en gaf een foutmelding, mogelijk na opnieuw installeren dat dit wordt opgelost. Het is geen ramp in mijn geval. Neem wel een andere (Dolphin bijv.).

Youtube blijft af en toe haperen, komt hoogstwaarschijnlijk door het verminderde signaal op zolder :S

Voor de rest een lekkere kale rom zonder merkbare issues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 09:29:
Gisteravond de tablet (geprobeerd) op te laden, maar na 5 uur was hij van 0 naar 14% (scherm lijkt aan te gaan tijdens het opladen en gaat niet meer uit, tablet stond uit). Als resultaat heb ik hem maar de hele nacht erin laten zitten, van 1 tot 7, en nu staat hij op 70%. Weet niet of het iets met de rom te maken heeft, maar wel bizar... heb hem nu maar weer in de lader zitten, hopen dat hij ooit de 100 bereikt.
Pas deze regel in je build.prop aan:

ro.rk.screenoff_time=-1 naar ro.rk.screenoff_time=5000. Het scherm gaat dan na 5 sec uit. Zal het meenemen in de volgende update.

@imdos

USB mounten in CWM is voorlopig een no-go. CWM uberhaupt aan de gang helpen was al gedoe genoeg.

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met deze:
Ik kreeg een error na het succesvol opstarten en moest zelf mijn SD-card flashen, volgens mij stond dat niet in de handleiding vermeld, toch
Heb je na de eerste keer CWM starten gelijk een reboot recovery gedaan?

ADB werkt in CWM, maar je moet wel wat instellingen aanpassen. Voor de eenvoudige installatie installeer je PDAnet drivers en gebruik je de ADB uit het rootscript. Gebruik deze instructie onder Windows als je ook bijvoorbeeld Adnroid Command of Eclipe wilt gebruiken. Linux instructies:
- Installl Android SDK
- gksudo gedit /etc/udev/rules.d/51-android.rules

Inside of this blank text file insert:

code:
1
2
#   Fuzhou Rockchip Electronics
SUBSYSTEM=="usb", ATTR{idVendor}=="2207", MODE="0660", GROUP="adbusers"

- Save the file and close it and then issue this command: $ sudo chmod a+r /etc/udev/rules.d/51-android.rules
Ik heb nog even gecheckt, maar Chrome zit er echt niet in bij mij. Laat anders even weten welke apk ik uit de zip moet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Taigu, thanks heb het aangepast. Laat hem nu gewoon weer helemaal leeglopen en dan zie ik bij de volgende keer opladen wel of hij het beter doet :).

Chrome staat alleen als snelkoppeling op het tablet, maar de app zelf niet. Snelkoppeling verwijderen dus en downloaden mocht je Chrome wel willen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De screenprotector die de kruidvat hierbij verkoopt is helaas uitverkocht http://online.kruidvat.nl/product/77...or101inch.html

Weet iemand waar ik wel deze screen protector kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb via tweaks de lcd destinity verlaagd van 160 naar 150 in build.prop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjohnnie
Verwijderd schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 11:21:

Tevens beschermhoes gekocht bij de Action.
Het is het type wat het Kruidvat verkoopt met keybord erin, action verkoopt dan zonder keybord voor 6,- euro
Past er strak in omdat het materiaal wat stug is.
Na een paar dagen is dit soepeler en kun je makkelijk het tablet erin of eruit halen naar wens.
Bedoel je met de hoes die Action verkoopt de iPad Case van Soundlogic?

Die zit wel erg strak en het leer gaat daarom krom staan en over het scherm heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02:04

ManiacsHouse

Scheisse!

Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 14:15:
De screenprotector die de kruidvat hierbij verkoopt is helaas uitverkocht http://online.kruidvat.nl/product/77...or101inch.html

Weet iemand waar ik wel deze screen protector kan kopen?
Ik heb er 2 :P. Tenminste er zitten er 2 in de verpakking. Ik was de eerste en meteen de laatste die er 1 kocht. Men had er maar 1 binnengekregen... Lekkere bevoorrading daar. Dus of je kans maakt bij andere filialen. Misschien op het forum kijken van Cherry?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mipinzy
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-05 08:56
@Taigu,

Bedankt voor je moeite en goede uitleg !!
Draai nu Cherry M-1038 Tweakers.net V1.01, ziet er goed uit.
Bij accu staat nu Scherm 39% (!) en Wi-Fi 41% (?).
Wi-Fi 41%, maar even kijken hoe dat uitpakt, het was 2%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Bedankt, wel zo overzichtelijk.
Is de touchgevoeligheid hierbij beter zonder rare fratsen van de digitizer aan de lader ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Verwijderd schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 14:17:
Ik heb via tweaks de lcd destinity verlaagd van 160 naar 150 in build.prop.
Past beter bij de resolutie, wat zijn voor jou de voor- en nadelen?

Wat betreft de wifi, laten we dat in de gaten houden of het vertekend beeld is vanwege de flash of een probleem blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• imdos

imdos

I use FreeNAS and Ubuntu

Taigu schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 12:25:
[...]

Pas deze regel in je build.prop aan:

ro.rk.screenoff_time=-1 naar ro.rk.screenoff_time=5000. Het scherm gaat dan na 5 sec uit. Zal het meenemen in de volgende update.

@imdos

USB mounten in CWM is voorlopig een no-go. CWM uberhaupt aan de gang helpen was al gedoe genoeg.

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt met deze:

[...]

Heb je na de eerste keer CWM starten gelijk een reboot recovery gedaan?

ADB werkt in CWM, maar je moet wel wat instellingen aanpassen. Voor de eenvoudige installatie installeer je PDAnet drivers en gebruik je de ADB uit het rootscript. Gebruik deze instructie onder Windows als je ook bijvoorbeeld Adnroid Command of Eclipe wilt gebruiken. Linux instructies:

[...]

Ik heb nog even gecheckt, maar Chrome zit er echt niet in bij mij. Laat anders even weten welke apk ik uit de zip moet halen.
Ja, ik ben er vrij zeker van. Volgens mij zelfs twee keer reboot recovery gedaan :X aangezien het niet was gelukt met adb en usb stick. De flash in CWM had ook niets vreemds gemeld. Ik weet niet wat mijn versie was trouwens, heb hem pas sinds afgelopen maandag.

Maar zodra ik dus ingelogd stond kon ik niets doen voordat /sdcard was geformatteerd, niet echt een issue verder hoor ;)

Chrome doet alleen maar crash reports genereren trouwens, dus die is er al weer af, inclusief shortcut.

Ik tiep dit nu vanuit Dolphin...

Laden gaat inderdaad niet zo snel, maar ik weet niet of dit voorheen ook al zo was aangezien dit het tweede laadmoment pas is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Deze CWM lust alleen FAT geformatteerde sd kaarten, misschien is dat het probleem?
Taigu schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 00:37:
Cherry M-1038 Tweakers.net V1.02

Download:

Wuala: Wipe versie of No-Wipe versie

Dropbox: Wipe versie of No-Wipe versie

Update 1.01: Settings -> Manage apps foutmelding opgelost
Update 1.02: Wifi batterij verbruik verminderd, init.d support, build.prop tweaks
Als je een referentiepunt wil hebben wat betreft het wifi verbruik, hier een CWM flashable zip van de Cherry 23-11 software (wipe). Wipe betekent overigens dat al je instellingen en apps worden gewist, no-wipe doet dit niet. Als je bijvoorbeeld van de Tweakers ROM 1.01 wil upgraden, dan kun je no-wipe gebruiken.

[ Voor 21% gewijzigd door Taigu op 24-01-2013 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
[...]
Ik wil juist heel graag een 3G-stick (werkend) via USB aan mijn Cherry M-1038. Hopelijk laat je de 3G opties aanwezig in de ROM, het zou voor mij een showstopper zijn als die er niet zijn. Maar uiteraard is dat aan jou, dat respecteer ik vanzelfsprekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Is er iemand die met de standaard rom al aan de slag is gegaan met 3G USB-modems? Aangezien ik nu een sim kaart van Proximus heb met 250 MB internet wil ik dat graag benutten. Iemand aanraders voor een zacht prijsje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 11:10
Ja hoor... laat net iemand de tablet op de grond vallen. Nu zit er in de rechter bovenhoek een mooi zwart plekje. Valt natuurlijk niet onder de garantie en schijnbaar wordt zo'n vlek na verloop van tijd groter :/ .

Weeet iemand wat het "originele" merk van deze tablet is? Ik las eerder in dit topic dat de N101 II het dichtst in de buurt komt maar zou een digitizer voor de N101 II ook in de M-1038 werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjohnnie
Ik vraag het nog eens, want ik kan nergens een oplossing vinden.

Heeft er iemand een oplossing gevonden voor het storende geluid, de ruis die bij de aansluitingen vandaan komt? Ik heb dit geluid, net als vele anderen, ook wanneer ik de tablet niet aan de lader heb. Het geluid vervormd wanneer je aan het beeldscherm zit, wanneer je de tablet gebruikt dus.

In bed is dit enorm vervelend, dan hoor je de tablet duidelijk irritant geluid maken. Met oordopjes in is het helemaal vervelend, ik stoor me er enorm aan.

Ik heb gelezen dat het wel eens aan de Kernel kan liggen. Maar die wordt maar niet gewijzigd en custom Kernels zijn nog niet beschikbaar begrijp ik.

Iemand nieuwe ideeën hierover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mipinzy
  • Laatst online: 19-05 08:56
@jjohnnie,

Je zou de custom roms van Taigu kunnen proberen (CWM) of de rom van de yarvik xenta.
Als je mazzel hebt ben je van het probleem af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pd0rtz
  • Laatst online: 04-02-2013
Hallo allemaal, is er iemand die weet hoe het toetsenbord wordt geaktiveerd, heb de 1038 bij kruitvat aangeschaft maar als ik hem aansluit dan blijft hij zo dood als een pier! Help???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanblerk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 08-07-2021
@Taigu 1.02 versie maakt de tablet echt snel! Goed werk! Ziggo TV app LIVE Tv krijg ik onder deze rom niet aan de praat. Chrome doet het bij mij ook niet lekker. Gebruik nu de standaard browser... die doet het wel erg goed en is heel snel onder deze rom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi werk Taigu! Je custom ROM werkt goed en loopt lekker snel. De schermflikkeringen lijken nog iets minimaler dan bij de Decontaminte ROM, maar zijn bij beide nagenoeg weg.

Alleen lijkt de accu wat sneller leeg te lopen dan bij de Decontaminte rom, maar dit kan ik me ook verbeelden. Is er nog winst te behalen op dit gebied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Met wat inzicht via betterbatterystats wel, installeer die en post de resultaten. Mocht het niet lukken met de accu, dan kan ik de basis altijd aanpassen van Cube naar Decontaminate.

Wat betreft het storend geluid, de volgende mogelijke workarounds:
"Found that if I turn off touch sounds & screen lock sounds then the "Buzzing" goes away!"
"try turning up the screen brightness to 100% does the buzz go away?
if so, for a work around, download a screen darkener app from google store and use"
De kernel met geluidsfix voor de Yuandao N-101 is te installeren en boot, maar helaas geen touchscreen.

[ Voor 8% gewijzigd door Taigu op 26-01-2013 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvl_52
@taigu

Zou het niet mogelijk zijn de Cherry touch drivers via CWM als een soort patch in jouw custom rom te flashen.
Als je die driver ?????.ko hebt zou deze dan niet met insmod door die patch toe te voegen zijn?
Misschien zit ik helemaal mis en heb je zoiets al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke. Ik heb de betterbatterystats app erop gezet. Ik zie nu nog niet veel gegevens. hoe lang moet ik ongeveer wachten totdat ik wat kan publiceren?

@Taigu, heb je misschien nog een idee hoe die klik bij het afsluiten op te lossen is? Kan het zijn dat deze rom de audio later uitschakelt, waardoor de luidspreker de klik veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjohnnie
Taigu schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 15:51:
Met wat inzicht via betterbatterystats wel, installeer die en post de resultaten. Mocht het niet lukken met de accu, dan kan ik de basis altijd aanpassen van Cube naar Decontaminate.

Wat betreft het storend geluid, de volgende mogelijke workarounds:

[...]

[...]

De kernel met geluidsfix voor de Yuandao N-101 is te installeren en boot, maar helaas geen touchscreen.
Zojuist geprobeerd. Het bleek dat mijn geluiden al uit stonden, dus die workaround werkt niet voor mij. Ook de schermhelderheid op 100% zetten, verandert niets aan het zoemende geluid die bij de aansluitingen vandaan komen.

De kernel die je noemt, is die voor soortgelijke geluidsproblemen?

En hoe zit het eigenlijk bij jou? Zoemt jouw tablet niet? Ook niet met oordoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
josvl_52 schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 16:18:
@taigu

Zou het niet mogelijk zijn de Cherry touch drivers via CWM als een soort patch in jouw custom rom te flashen.
Als je die driver ?????.ko hebt zou deze dan niet met insmod door die patch toe te voegen zijn?
Misschien zit ik helemaal mis en heb je zoiets al geprobeerd.
Lastige is dat ik met die kernel ook geen ADB toegang heb tot die tablet waardoor ik de logs niet goed uit kan lezen, daardoor heb ik er niet echt lang naar gekeken. Je idee is wel een leuke, eens kijken of ik de juiste modules uit de werkende kernel kan trekken....
Verwijderd schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 16:30:
@Taigu, heb je misschien nog een idee hoe die klik bij het afsluiten op te lossen is? Kan het zijn dat deze rom de audio later uitschakelt, waardoor de luidspreker de klik veroorzaakt?
Beetje vergelijkbaar met onder, bij mij is het niet altijd, de keren dat ik de logs open had staan klikte de tablet niet. Ik denk dat het inderdaad uit de speakers komt.
jjohnnie schreef op zaterdag 26 januari 2013 @ 20:40:
[...]
Zojuist geprobeerd. Het bleek dat mijn geluiden al uit stonden, dus die workaround werkt niet voor mij. Ook De kernel die je noemt, is die voor soortgelijke geluidsproblemen?

En hoe zit het eigenlijk bij jou? Zoemt jouw tablet niet? Ook niet met oordoppen?
Yep, Yuandao N-101 gebruikers melden hetzelfde probleem. Overigens lijkt de kernel niet bij iedereen het probleem op te lossen. Op mijn tablet is het sterk wisselend, na de ene keer flashen of rebooten heb ik het wel, de andere keer niet. Op de mijne heb ik het vaker niet dan wel. Verder gebruik ik de tablet eigenlijk alleen maar om te flashen, dus echt testen doe ik het niet. De laatste keer dat ik het had was het met een normale koptelefoon en verwaaloosbaar zodra je een audio afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
Iemand die Yuandao kernel met audiofix al geprobeerd? Eventueel met een muis ofzo aan de tablet.

Ik heb wel het idee dat deze dingen niet van toepassing zijn op deze tablet:

"Found that if I turn off touch sounds & screen lock sounds then the "Buzzing" goes away!"
quote:
if so, for a work around, download a screen darkener app from google store and use"

Het zoemgeluid lijkt niet door de speakers te komen.
Het gezoem wordt niet beinvloed door de schermhelderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjohnnie
Thmz159 schreef op zondag 27 januari 2013 @ 13:03:
Iemand die Yuandao kernel met audiofix al geprobeerd? Eventueel met een muis ofzo aan de tablet.

Ik heb wel het idee dat deze dingen niet van toepassing zijn op deze tablet:

quote:

Het zoemgeluid lijkt niet door de speakers te komen.
Het gezoem wordt niet beinvloed door de schermhelderheid.
Het gezoem wordt dan weer wel beïnvloed door aanraking met het touchscreen. Houd je oor maar eens bij de aansluitingen om het gezoem te horen en ga dan maar eens wat swipen o.i.d., speel wat met het touchscreen. Het zoemen lijkt dan kort toe te nemen. Raar gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thmz159
Nee, ik denk dat komt omdat de CPU governor op "interactive" staat wat betekent dat de frequentie van de CPU omhoog gaat bij aanraking van het scherm. Zet je de maximumfrequentie van de tablet op 506 Mhz dat veranderd de toon van het gezoem niet (een constante ruis is het dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjohnnie
Denk je dat het softwarematig is op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Onder de zwarte dopjes zitten twee schroefjes, het middelste gat wordt niet gebruikt:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/NoSBsQb.jpg

Aan de boven- en onderkant zitten deze haakjes, gaan redelijk eenvoudig los door de buitenrand van de tablet iets naar buiten te drukken en je nagel of bijvoorbeeld een creditcars in de rand te steken en over de lengte langs de rand te halen:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/qSK9dX7.jpg

Aan de andere zijkant zitten 4 kleine plaatjes die in uitsparingen gaan. Wees voorzichtig dat ze niet afbreken. Haal de achterkant niet omhoog zonder dat deze los zijn! Je schuift de achterplaat er als het ware uit. Als je het verkeerd doet dan zien ze er zo uit en breken ze in no-time af!

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/lZceZc5.jpg?1

De tablet zit duidelijk veel voller dan de 9.7". Of er ruimte is voor een dikkere batterij kan ik niet zeggen, naast de batterij is nog wel wat ruimte (totale ruimte voor een batterij ongeveer 115mm*140mm)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/gS3cnpC.jpg

Details batterij. Deze is ca 114mm*120mm*4mm. De specs accu zijn 6000MaH 3.7v. Aan de hand van de nummers op de accu heb ik nog niet exacte gegevens kunnen vinden.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/k0zpd5M.jpg?1

Aansluitingen wifi antenne, speakers en batterij op het moederbord:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/fA7vPjA.jpg

De wifi "antenne" loopt om de batterij, achter de speakers lang en eindigt zo. Dit moet te verbeteren zijn:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/hwiAcwp.jpg

De LCD is kennelijk een Hannstar HSD101PWW2 LED Screen Display Panel:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/shRsoCy.jpg

Digitizer of LCD aansturing:

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/PIxJWLP.jpg?1

[ Voor 46% gewijzigd door Taigu op 30-01-2013 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
iemand zich al verdiept in de cyanogenmod ?
Pagina: 1 ... 7 ... 10 Laatste