Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 521139

Ik heb vandaag mijn Pro-Line 2 Tablet PC M-1038 binnen gekregen.
en ook ik moet toegeven dat de tablet erg goed presteert, hij geageerd snel en het scherm flikkert niet.
Ik heb firmware 20130309 er ook staan (standaard)

alleen willen sommige app’s uit de playstore niet installeren

ik zou graag de build prop van Taigu’s CHERRY_M-1038_TWEAKERSV1.02_CWM rom willen proberen
ik heb de build prop gekopieerd maar er moeten nog een paar dingen veranderen denk ik.

Taigu zou je mij kunnen helpen.

groeten bert21 freaktab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-05 21:30
Nu een weekje gebruikt ongeveer en ben best tevreden over de Tablet.

Maar heb ook een vervelend probleempje mij batterij status blijft op 100% staan iemand enig idee hoe dat komt?

Er staat overigens dezelfde firmware op als die hier in de laatste paar reacties voorbij komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-05 11:05
Anoniem: 521139 schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 20:42:
ik zou graag de build prop van Taigu’s CHERRY_M-1038_TWEAKERSV1.02_CWM rom willen proberen
ik heb de build prop gekopieerd maar er moeten nog een paar dingen veranderen denk ik.

Taigu zou je mij kunnen helpen.

groeten bert21 freaktab
Wat wil je weten? Welke aanpassingen heb je gedaan en welke apps installeren niet na je aanpassing? Ik wil je graag helpen maar dan heb ik wel wat informatie nodig.

Heeft iemand de 09032013 firmware al eens geinstalleerd op een M1038 aangeschaft vóór maart 2013? Zo ja, wat is het resultaat? Iemand een idee wat het hardwarematig het verschil is?

[ Voor 4% gewijzigd door Taigu op 06-06-2013 10:37 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:24
Ik heb trouwens wel veel spellen waarvan ik het geluid alleen hebt, en dan lijkt het wel of er een zwarte overlay over het beeld komt zodat ik dus zwart beeld hebt. Ik heb het bijv bij deze game Google Play: Ontsnappen uit single kamer

Kan iemand dit voor mij testen, dan weet ik of het aan de tablet ligt, of aan de game zelf.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hallo Taigu

ik heb het zelf al even gedaan en alles werkt.
ik heb de meeste instellingen over genomen uit jou build prop van de CHERRY_M-1038_TWEAKERSV1.02_CWM rom.
zoals Faster net en stagefright.
ik heb nog enkele settings veranderd

o ja en ik heb de tablet op Samsung SGH-T989 gezet.
natuurlijk heb ik de tablet eerst geroot

groeten bert21 freaktab

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 521139 op 06-06-2013 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 517572

Barfman schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 14:53:
Ik heb trouwens wel veel spellen waarvan ik het geluid alleen hebt, en dan lijkt het wel of er een zwarte overlay over het beeld komt zodat ik dus zwart beeld hebt. Ik heb het bijv bij deze game Google Play: Ontsnappen uit single kamer

Kan iemand dit voor mij testen, dan weet ik of het aan de tablet ligt, of aan de game zelf.
Dit heeft mijn tablet ook. Zit waarschijnlijk in de firmware of de gpu. Heb dit ook met songpop free en slots 2013. Verder werkt het wel met andere apps zoals Ruzzle,pinball arcade , guess that song etc.
Verder wel tevreden met dit tablet. Alle waar naar zijn geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Anoniem: 517572 schreef op donderdag 06 juni 2013 @ 17:40:
[...]

Dit heeft mijn tablet ook. Zit waarschijnlijk in de firmware of de gpu. Heb dit ook met songpop free en slots 2013. Verder werkt het wel met andere apps zoals Ruzzle,pinball arcade , guess that song etc.
Verder wel tevreden met dit tablet. Alle waar naar zijn geld.
Oke bedankt' dan weet ik dat het niet aan mijn tablet ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Barfman schreef op woensdag 05 juni 2013 @ 14:29:
Ik heb gisteren mijn Pro-Line 2 Tablet PC M-1038 binnen gekregen, en moet zeggen dat de tablet erg goed presteert. Ik heb geen last van traag typen of flikkeringen bij lage resolutie. Met wifi heb ik in de tuin op ruim 25 meter afstand van de router nog 3 streepjes over, dus de verbinding is gewoon perfect. Ik heb de volgende firmware erop staan (standaard)

PC1038_ANDROID4.1.1-v1.00.00 Xenta_Tab10_201-eng 4.1.1 PC1038 20130309.142821 release keys

Ik heb nu mijn tablet geroot, en werkte ook in 1 keer goed. Nu wil ik geen andere rom erop hebben, omdat ik wel tevreden ben met deze. Is het wel mogelijk op CWM erop te zetten zonder dat ik mijn huidige firmware en rom kwijt ben.
Ik heb nog eens rond gekeken op het net, maar kom er echt niet uit. Zou graag gebruik willen maken van CWM op de tablet, maar ben bang dat het niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:20

ManiacsHouse

Scheisse!

Hoe lang hebben degene met een RMA moeten wachten op een gerepareerde tablet? Die van mij is inmiddels 15 werkdagen bij SSB en nog geen enkele status-update. Bij Kruidvat een klacht ingediend en die reageren gewoon niet. Als je een mail naar SSB stuurt maken ze een ticket aan met als antwoord 'het duurt gemiddeld 15 werkdagen'. En dan sluiten ze doodleuk het ticket. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:37

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Ja precies, daar zag ik ook wat tegenop, dus voor 145 euro kan ik wel leven met die licht veeg in mij IPS scherm. Zolang ik niet te zwarte beelden ervoor zet, zie je er niks van.

Wel valt de camera (zoals verwacht) best wel tegen. Het lijkt er op alsof heeft ie een vaste brandpuntsafstand want hij doet niet aan scherpstellen. De kleuren zijn mooi, en voor foto's wat verderaf is hij best leuk, maar foto's op 1-2 meter zijn wazig. Maargoed, niet geheel onverwacht ;)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Barfman schreef op zaterdag 08 juni 2013 @ 22:26:
[...]

Ik heb nog eens rond gekeken op het net, maar kom er echt niet uit. Zou graag gebruik willen maken van CWM op de tablet, maar ben bang dat het niet mogelijk is.
Ik heb de 0309 firmware op een "oude" m1038, wifi en rotatie werkten niet. Cwm erop ging wel, maar ik heb niet veel getest. Allereerst vraag ik me af waarom je zo graag Cwm wil? Er zijn relatief weinig werkende custom roms en backuppen kun je ook via andere wegen. Heb je de androtab.info Cwm al geprobeerd?

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hallo taigu Er zijn 2 update versies beschikbaar

Voor alle versies aangekocht voor maart 2013 : http://www.ssb-repair.com/Firmwares/Cherry/M1038-121212.zip

Voor alle versies aangekocht na maart 2013 : http://www.tabletsupport....-new%20version%20only.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
Anoniem: 521139 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 13:28:
hallo taigu Er zijn 2 update versies beschikbaar

Voor alle versies aangekocht voor maart 2013 : http://www.ssb-repair.com/Firmwares/Cherry/M1038-121212.zip

Voor alle versies aangekocht na maart 2013 : http://www.tabletsupport....-new%20version%20only.zip
Is dit ook een nieuwere versie dan deze? Diegene na maart 2013.

Xenta_TAB10_201 -eng 4.1.1 PC1038 20130309. 142821 release-keys

Zit namelijk nog steeds met het probleem dat hij de batterij status niet goed weergeeft. (blijft op 100%)

Overigens als ik de oplader zonder hem in het stopcontact te steken in de tablet doe.
Word de batterijstatus wel goed weer gegeven. 8)7

[ Voor 14% gewijzigd door Wazzup! op 09-06-2013 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Taigu schreef op zondag 09 juni 2013 @ 11:42:
[...]

Ik heb de 0309 firmware op een "oude" m1038, wifi en rotatie werkten niet. Cwm erop ging wel, maar ik heb niet veel getest. Allereerst vraag ik me af waarom je zo graag Cwm wil? Er zijn relatief weinig werkende custom roms en backuppen kun je ook via andere wegen. Heb je de androtab.info Cwm al geprobeerd?
Ik ben al op die site geweest, alleen staat de m1038 er niet tussen. Ik heb wel vage verhalen gehoord dat je de Yarvik TAB07-200 Xenta 7ic cwm kan gebruiken, maar dat weet ik dus niet zeker. Ik wil CWM gebruiken om mijn eigen custom rom te maken en flashen. Ik doe dat nu ook met mijn nexus, en kan een rom maken die ik zelf het prettigste vind.

[ Voor 10% gewijzigd door Barfman op 09-06-2013 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

natuurlijk staat de M1038 daar niet tussen.
de M1038 is het type nummer gebruikt door cherry mobility

wel zijn de cherry mobility M1038 en de Yarvik TAB10-201 Xenta hetzelfde

wil je op het Yarvik forun naar oplossingen zoeken zou naar het Yarvik TAB10-201 Xenta topic moeten kijken
http://forum.yarvik.com/f...a-10ic-General-Discussion

persoonlijk vind ik de update intrusies van Yarvik veel beter http://www.yarvik.com/use...ab10-201/TAB10-201_NL.pdf

vergelijkbare modellen

Allfine Fine10 10.1
Yarvik TAB10-201 Xenta
cherry mobility pro line M1038

ik ben er nu ook achter gekomen waarom er twee verschillende rom versies zijn.
de eerste versie van de M-1038 draait op 1,6Mhz.
de tweede versie van de M-1038 raait op 1,416Mhz

maar volgens mij maakt het voor de gehele prestaties van de tablet niets uit
deze beschermhoes heb ik voor de M-1038 besteld, hij zou moeten passen

http://www.ebay.nl/itm/Bl...ories&hash=item1e7b13e1b1

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 521139 op 10-06-2013 07:41 . Reden: Toevoegen van informatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Barfman schreef op zondag 09 juni 2013 @ 14:50:
[...]

Ik ben al op die site geweest, alleen staat de m1038 er niet tussen. Ik heb wel vage verhalen gehoord dat je de Yarvik TAB07-200 Xenta 7ic cwm kan gebruiken, maar dat weet ik dus niet zeker. Ik wil CWM gebruiken om mijn eigen custom rom te maken en flashen. Ik doe dat nu ook met mijn nexus, en kan een rom maken die ik zelf het prettigste vind.
Onderaan de lijst staat een generic image, die werkt op het "oude" model. Ik gok dat deze zonder al teveel problemen ook op de nieuwe versie werkt. Als dat niet het geval is kan ik je wel verder helpen, maar het proces om e.e.a. aan de gang te krijgen zal wel wat tijd in beslag nemen. Geduld is dan wel een vereiste ;)

Je kunt ook custom roms maken door de update.img te ontleden met Wendal's tools en vervolgens de system.img te bewerken. Bijvoorbeeld door deze te mounten in Linux. na aanpassing kun je die weer terugflashen via de bekende flashtools voor Windows of Linux.

De volgende onderdelen zitten in update.img:
boot.img
misc.img
kernel.img (alleen in 23-11 firmware, in nieuwere zit deze in recovery.img geintegreerd)
recovery.img
system.img

Procedure met de 23-11 firmware principe simpel. Vervang de recovery.img door diegene uit het CWM zip bestand en flash de boel terug met RKAndroidTool 1.35. Om het proces zo snel mogelijk te laten verlopen hoef je alleen maar de de recovery.img te selecteren, andere .img bestanden zijn (in principe) niet nodig.

Voor de nieuwere firmwareversies (12-12 en 03-09) is het wat lastiger. Ik vermoed dat je eerst de kernel uit recovery.img moet halen en in een aparte kernel.img bestand moet plaatsen. Daar ligt de uitdaging ;) Wat ik heb kunnen vinden is dat je de huidige image split of een nieuwe kernel compilet, daarvoor heb je de sourcecode nodig die niet beschikbaar is (afaik). Pas dan kun je bovenstaande uitvoeren en recovery.img vervangen. Flash vervolgens kernel.img en recovery.img.

Let er wel op dat je het juiste parameter bestand gebruikt en zoals alles is bovenstaande geheel op eigen risico.

[ Voor 43% gewijzigd door Taigu op 10-06-2013 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Anoniem: 521139 schreef op zondag 09 juni 2013 @ 15:40:

Ik had hem ook gezien .. passen doet hij vast, maar dat elastiek gaat vast over de powerknop zitten want het is vrij breed, dus ik heb toen die van Case Logic genomen. Alle knoppen/aansluitingen zijn vrij. Een enkele keer schiet zo'n lusje eraf, maar dat is nog geen groot probleem geweest. Voor de rest bevalt hij prima :)

AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Ik heb ongeveer dezelfde, maar dan zonder het elastiekje.
Past perfect :) behalve dat de koptelefooningang onder het bovenste klemmetje zit (maar misschien is dat bij die net iets anders, al zien ze er wel aardig hetzelfde uit).

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjohnnie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-01 09:44
Heeft iemand enig idee hoe het er momenteel voor staat met het zoemende geluid wat bij de hoofdtelefoon aansluiting vandaan komt? In stilte is het erg vervelend en met oordopjes in is het helemaal verschrikkelijk.

Mocht de nieuwe lading dit probleem niet hebben, kan ik de mijne misschien terugsturen en eindelijk een goede terug krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
natuurlijk staat de M1038 daar niet tussen.
de M1038 is het type nummer gebruikt door cherry mobility

wel zijn de cherry mobility M1038 en de Yarvik TAB10-201 Xenta hetzelfde

wil je op het Yarvik forun naar oplossingen zoeken zou naar het Yarvik TAB10-201 Xenta topic moeten kijken
http://forum.yarvik.com/f...a-10ic-General-Discussion

persoonlijk vind ik de update intrusies van Yarvik veel beter http://www.yarvik.com/use...ab10-201/TAB10-201_NL.pdf

vergelijkbare modellen

Allfine Fine10 10.1
Yarvik TAB10-201 Xenta
cherry mobility pro line M1038

ik ben er nu ook achter gekomen waarom er twee verschillende rom versies zijn.
de eerste versie van de M-1038 draait op 1,6Mhz.
de tweede versie van de M-1038 raait op 1,416Mhz

maar volgens mij maakt het voor de gehele prestaties van de tablet niets uit

toon volledige bericht
Bedankt voor je info, maar de generic image zal dus niet werken hier omdat de kernel en recovery samen zijn gevoegd in 1 img bestand.
Taigu schreef op maandag 10 juni 2013 @ 11:57:
[...]

Onderaan de lijst staat een generic image, die werkt op het "oude" model. Ik gok dat deze zonder al teveel problemen ook op de nieuwe versie werkt. Als dat niet het geval is kan ik je wel verder helpen, maar het proces om e.e.a. aan de gang te krijgen zal wel wat tijd in beslag nemen. Geduld is dan wel een vereiste ;)

Je kunt ook custom roms maken door de update.img te ontleden met Wendal's tools en vervolgens de system.img te bewerken. Bijvoorbeeld door deze te mounten in Linux. na aanpassing kun je die weer terugflashen via de bekende flashtools voor Windows of Linux.

De volgende onderdelen zitten in update.img:
boot.img
misc.img
kernel.img (alleen in 23-11 firmware, in nieuwere zit deze in recovery.img geintegreerd)
recovery.img
system.img

Procedure met de 23-11 firmware principe simpel. Vervang de recovery.img door diegene uit het CWM zip bestand en flash de boel terug met RKAndroidTool 1.35. Om het proces zo snel mogelijk te laten verlopen hoef je alleen maar de de recovery.img te selecteren, andere .img bestanden zijn (in principe) niet nodig.

Voor de nieuwere firmwareversies (12-12 en 03-09) is het wat lastiger. Ik vermoed dat je eerst de kernel uit recovery.img moet halen en in een aparte kernel.img bestand moet plaatsen. Daar ligt de uitdaging ;) Wat ik heb kunnen vinden is dat je de huidige image split of een nieuwe kernel compilet, daarvoor heb je de sourcecode nodig die niet beschikbaar is (afaik). Pas dan kun je bovenstaande uitvoeren en recovery.img vervangen. Flash vervolgens kernel.img en recovery.img.

Let er wel op dat je het juiste parameter bestand gebruikt en zoals alles is bovenstaande geheel op eigen risico.
toon volledige bericht
Dit wordt toch wat lastiger voor mij, ik heb wel het èèn en ander geprobeerd. Ik heb de originele rom uitgepakt met RK tools, en had de recovery vervangen met die uit de cwm.zip. Ik heb de parameters goed ingevuld, het parameter bestand zat ook in de originele image. Mijn tablet deed niets meer, dood zeg maar :-) Uiteindelijk weer via download mode de originele image erop gezet. Nu is alles weer normaal zonder CWM dan. Ik denk dat ik de methode ga proberen om de image te mounten in linux. Ondertussen blijf ik het natuurlijk wel proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 522215

Welke van de 2 zal ik aanschaffen ??

Er staan nu 2x "10 versies op de site van 't Kruidvat :

http://online.kruidvat.nl...3/bulk101inchtablets.html

1) M1038 Cherry Mobility 2 tablet PC (Dual Core) € 156,04

2) M1038 10.1" cherry mobility tablet PC Dual Core* € 146,04

Er zit een prijsverschil in van € 10,00 . Welke van de twee is t beste
en welke kan ik t beste aanschaffen??

Ik heb veel reviews gelezen en denk dat t een prima tablet is
voor deze prijs. Maar welke.....

Bedankt voor de reacties alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407111

ik heb dit gekocht:

2) M1038 10.1" cherry mobility tablet PC Dual Core* € 146,04

Voldoet prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cc12
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 03-05 15:40
Als ik vergelijk op de website dan is alleen de schermresolutie verschillend: de Mobility 2 van €156 heeft een 1280x800 resolutie en de goedkopere Mobility van €146 een resolutie van 1024x768. Of dat in de praktijk ook zo is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Nee want dat is al voorbij gekomen, beiden hebben 1280x800
... en ikzelf heb ook die van 146 euro gekocht dus kan dit ook nog eens uit eerste hand bevestigen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05:39

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Heeft iemand hier ook deze keyboardhoes:
http://online.kruidvat.nl...vigationid=12980000000321
Ja ik weet het het is voor en 7" :+ maar neem aan dat deze constructie ook voor de 10"is.
Bij mij is de klem die schuift binnen twee dagen losgelaten. :'( Is dit een maandagochtend dingetje of hebben meer mensen daar last van?
Heb nu wel retour gedaan bij de winkel maar nergens meer de 7"inch keyboard hoezen.. Zou een andere maat hoes passen voor de 7"tablet of heeft het geen nut omdat de tablet niet wordt geklemd?

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 21:24
Sepp14 schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 17:49:
Heeft iemand hier ook deze keyboardhoes:
http://online.kruidvat.nl...vigationid=12980000000321
Ja ik weet het het is voor en 7" :+ maar neem aan dat deze constructie ook voor de 10"is.
Bij mij is de klem die schuift binnen twee dagen losgelaten. :'( Is dit een maandagochtend dingetje of hebben meer mensen daar last van?
Heb nu wel retour gedaan bij de winkel maar nergens meer de 7"inch keyboard hoezen.. Zou een andere maat hoes passen voor de 7"tablet of heeft het geen nut omdat de tablet niet wordt geklemd?
Link is niet goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Begrijp het niet, link werkt wel bij mij. ook als ik op link klik. Heb hem opnieuw ingeplakt.

When you are dead, you do not know you are dead. It’s only painful and difficult for others. The same applies when you are stupid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -gekko-
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-06-2023
Ik ben zelf op zoek naar een budget tablet van 9.7 of 10.1 inch. Op de site van de kruidvat staan 3 modellen die hieraan voldoen.
Is de M1038 het waard om 21 euro meer voor te betalen in vergelijking met de M906?(http://online.kruidvat.nl...vigationid=12980000000321)
En als je de M1038 vergelijkt met de M1007, is de M1038 het dan waard om 50 euro meer voor te betalen? (http://online.kruidvat.nl...letPC10inch.html?token=-1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

-gekko- schreef op zondag 23 juni 2013 @ 10:20:
Ik ben zelf op zoek naar een budget tablet van 9.7 of 10.1 inch. Op de site van de kruidvat staan 3 modellen die hieraan voldoen.
Is de M1038 het waard om 21 euro meer voor te betalen in vergelijking met de M906?(http://online.kruidvat.nl...vigationid=12980000000321)
Single Core A8 op 1,2 GHz versus 1,6 GHz dual core A9 is zéér zeker die 21 euro waard!
En als je de M1038 vergelijkt met de M1007, is de M1038 het dan waard om 50 euro meer voor te betalen? (http://online.kruidvat.nl...letPC10inch.html?token=-1)
Single Core A8 op 1,2 GHz versus 1,6 GHz dual core A9 is zéér zeker die 50 euro waard!

Je wil geen single core A8 .. ga je direct merken met spellen, opstarten zwaardere zaken zoals facebook app, youtube .. gewoon niet doen, bovendien zal het scherm ook ouder/slechter zijn. De M1038 heeft een prima IPS scherm met hele grote inkijkhoek, prima beeld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11-05 19:05

Shuriken

Life is all about priorities

-gekko- schreef op zondag 23 juni 2013 @ 10:20:
De dual core alleen is het al waard. De RK2918 is echt te traag voor een leuke tablet experience. Daarnaast krijg je dan nog 16GB opslag i.p.v. 8GB

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-05 21:24
Sepp14 schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 13:06:
[...]

Begrijp het niet, link werkt wel bij mij. ook als ik op link klik. Heb hem opnieuw ingeplakt.
Waarschijnlijk omdat je ingelogd bent ofzo? Ik kom op de login pagina terecht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Snap niet waarom de link niet werkt. Maar het gaat gewoonweg om de constructie. Hebben meer mensen daar last van dat het schuif/klem gedeelte stuk gaat? Het is wel een keyboard hoes voor de 7" maar de constructie zal wel hetzelfde zijn?
http://www.kruidvat.nl/do...=2013-24-Tablets&token=-1 is de hoofdpagina/site van de kruidvat tablets,
Dan bij accessoires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114801

Heeft de nieuwe versie de gebruikelijke klachten van dit type niet meer?
De laatste reacties hier zijn volgens mij heel positief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 03-05 21:19
Mijn M-936 heeft het drie weken geleden begeven. Opnieuw flashen lukte niet merk nu wel toch wel paar minpunten.

- Service van tabletsupport is uitermate slecht, gemiddeld 15 werkdagen voordat er uberhaupt naar wordt gekeken, het lijkt net of het forum wordt gerunned door leden die ook gewoon een tablet hebben gekocht.
- WIFI is brak, er staan wel handleidingen om de WIFI antenne te verwisselen, maarja daa ga je niet van uit als je iets bij de kruidvat koopt.
- Ik ben paar dagen bezig geweest om hem "normaal" te laten werken.

En nu issie kapot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:33
weet iemand een manier om deze allfine fine 10 joy rom te downloaden ?.

http://www.myallfine.com/Support.asp

mij lukt het niet, zou hem wel eens willen uit proberen op m,n M1038.

[ Voor 3% gewijzigd door dirk38 op 26-06-2013 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Na de 38 pagina's gelezen te hebben ook maar besloten deze te bestellen en kwam hier net binnen. 1e indrukken zijn goed.
Kernel-versie is 3.0.8+ saka@linuxfire #50
Build-nummer
PC1038_ANDROID4.1.1-v1.00.00
Xenta_TAB10_201_eng 4.1.1 PC1038 20130309.142821 release-keys

Handig voor de vakantie. Mijn 7inch-tablet laadt niet (meer) goed op.

Had een mooi gekregen Ipad-hoesje liggen. Daar past ie wel in, maar zit niet mooi. Is voorlopig wel ff een oplossing. Kijken we later wel naar ander hoesje. ;-)

En gebruik ik voor het eerst de camera, zie ik diagonale strepen in beeld. Net of er pixels wat meer licht geven. Een paar keer waren ze ook verticaal (als ik de tablet in landscape-stand had). Een keer gereboot, maar het blijft nog steeds zo. Overigens komen de strepen niet op de foto. Is dit een bekend probleem? Niet schokkend genoeg om hem nu al terug te sturen. Foto's met de tablet maken was ik toch niet van plan, maar fijn is anders.

[ Voor 30% gewijzigd door DikkieDick op 28-06-2013 19:25 ]

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken

Shuriken

dirk38 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 18:57:
weet iemand een manier om deze allfine fine 10 joy rom te downloaden ?.

http://www.myallfine.com/Support.asp

mij lukt het niet, zou hem wel eens willen uit proberen op m,n M1038.
Ik zou niet weten hoe je dat wil proberen. Buiten het feit dat de download niet werkt ;) zie ik staan de de CPU een quad core ATM7029 is. Totaal wat anders dan de RK3066 die in de M1038 zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:33
Deze ROM FINE10 Joy|乐事固件(0514)is voor de RK3066, maar heb al gelezen dat bluetooth en wifi niet werkt op de M1038, scherm gevoeligheid zou wel beter werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken

Shuriken

dirk38 schreef op zondag 30 juni 2013 @ 14:06:
Deze ROM FINE10 Joy|乐事固件(0514)is voor de RK3066, maar heb al gelezen dat bluetooth en wifi niet werkt op de M1038, scherm gevoeligheid zou wel beter werken.
Oh ja ik zie dat ze onder dezelfde naam nog een tablet hebben met andere specs. Dat zie je bij wel meer fabrikanten. Handige jongens die chinezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DikkieDick
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online
Omdat mijn ipadhoesje toch niet lekker past dacht ik: ik hobbel even de lokale Kruidvat (Groningen-Paddepoel) in om te kijken of ze de hoesjes (al dan niet met keyboard) in de winkel hebben liggen, alvorens via internet te bestellen. Wie schetst mijn verbazing dat er in de vitrine 1 ligt en ook nog eens een gele sticker heeft voor 30% korting. Dus de hele voorraad maar meegenomen voor 14 euro. ;-)
En zo'n toetsenbord typt toch wat beter dan op zo'n scherm, ondanks dat ie natuurlijk erg klein is.

Wellicht een tip voor degenen die nog een hoesje zoeken, maar als je ook aangewezen bent op de vestiging in Paddepoel kan je je de moeite besparen. ;-)

aka pluim003

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sepp14

Sepp14

SHUUTT UUUUUUPPPP!!!!!!

Bump:
Heeft iemand hier ook deze keyboardhoes voor de 7" tablet:
http://online.kruidvat.nl...alletablets.html?token=-1
Heb nu wel retour gedaan bij de winkel maar nergens meer de 7"inch keyboard hoezen.. Zou een andere maat hoes passen voor de 7"tablet of heeft het geen nut omdat de tablet niet goed wordt geklemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483276

Ik twijfel erover om deze tablet (de versie die €146 kost online) aan te schaffen. Iemand een reden waarom ik dit niet zou moeten doen? En dan bedoel ik hardware problemen die bij een groot deel van de gebruikers terug komen, exemplaar specifieke dingen kun je natuurlijk altijd hebben. Ik zie namelijk wel problemen langs komen maar kan er niet echt een lijn in ontdekken, het lijken allerlei verschillende dingen te zijn die bij enkele exemplaren voorkomen, de vraag is dus eigenlijk, is dit beeld juist?

Deze dus: http://online.kruidvat.nl...vigationid=12980000000321

[ Voor 40% gewijzigd door Anoniem: 483276 op 04-07-2013 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

tja, hangt van jouw eisen/wensen af en je moet wel een beetje mazzel hebben dat er geen grote hardware fouten in zitten, maar als hij het verder doet heb je een mooi apparaat.

De mijne heeft een licht veegje op een donker scherm, maar in de praktijk erger ik mij daar niet aan. Komt ook mee door de lage prijs. Van een Samsung Galaxy Tab 2 had ik dit niet geaccepteerd, maar bij deze kan ik er wel mee leven. De camera is matig, maar daar heb ik hem ook niet voor gekocht. De CaseLogic hoes die er omheen zit heeft ook niet eens een gaatje erin, dus in de praktijk kan ik hem nu niet eens meer gebruiken zonder hem uit de hoes te nemen.

Maar ik ben er erg blij mee iig! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Enige waar ik hem voor wil gebruiken (en waar ik mijn vorige voor heb gebruikt, die heeft helaas de vloer ontmoet ;) ) is webbrowsen op de bank, geen hoog eisende dingen dus. Aan de specs te zien is ie daar sowieso wel geschikt voor maar heb er niet echt zin in dat ik 10x terug moet en uiteindelijk nog geen goed apparaat heb. Kleine dingetjes kan ik inderdaad voor deze prijs wel mee leven, maar als hij constant uitvalt of dergelijke grote dingen laat ik hem liever liggen :P ik wacht nog even op wat meer reacties en hak van het weekend de knoop door :) bedankt voor je reactie in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman456
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-05 00:37
Mail niet terecht, zie later.

[ Voor 92% gewijzigd door Herman456 op 14-07-2013 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gaat deze ook een upadte krijgen naar Android 4.2? Dit i.v.m. meerdere accounts op 1 tablet. Wil nml er een familietablet van maken voor kids en mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Goede vraag. Verwacht er persoonlijk niet zoveel van .. maar dan zouden ze het hier moeten weten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman456
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-05 00:37
Ik wil mijn laatste mail herroepen, de klachten van slecht surfen kwamen door het niet helemaal uitschakelen van het tablet. Zet uw tablet af en toe eens helemaal uit. Niet dus in de sleep stand, maar echt de uitknop lang indrukken. Je tablet komt dan tot updates die nodig zijn vermoed ik.

Een ding moet me van het hart:de wifi verbinding op de tablet moet ik uit- en aanzetten om verbinding te krijgen als ik het tablet een tijdje heb weggelegd. Waarom weet ik niet.

[ Voor 23% gewijzigd door Herman456 op 14-07-2013 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Herman456 schreef op zondag 14 juli 2013 @ 12:26:
Ik wil mijn laatste mail herroepen, de klachten van slecht surfen kwamen door het niet helemaal uitschakelen van het tablet. Zet uw tablet af en toe eens helemaal uit. Niet dus in de sleep stand, maar echt de uitknop lang indrukken. Je tablet komt dan tot updates die nodig zijn vermoed ik.

Een ding moet me van het hart:de wifi verbinding op de tablet moet ik uit- en aanzetten om verbinding te krijgen als ik het tablet een tijdje heb weggelegd. Waarom weet ik niet.
Dit hebben wij een tijdje gehad met al onze portable wifi apparaten thuis (telefoons en tablets) en dit lag aan de instellingen van onze router, router op een ander (minder druk) kanaal gezet en het probleem was opgelost, Dat zou je eventueel eens kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inmiddels de m-1038 aangeschaft en tot op heden geen problemen.
Weet iemand een goeie hoes voor deze tablet, waar die goed vast in zit. Het liefst in verschillende kleuren voor mijn dochter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 508512

Ik heb de tablet van Maart Buildnummer:
PC1038_ANDROID4.1.1-v1.00.00
Xenta_Tab10_201-eng 4.1.1 PC 1038 20130305.140649 release keys

voor het geld is het een mooi apparaat maar waar ik wel problemen mee ondervind is de wifi verbinding.
Die is erg slecht. Als ik achterthuis zit heb ik nagenoeg geen ontvangst meer terwijl mensen met een
Ipad bij mij achterthuis, gewoon een goede ontvangst hebben.

Ik heb al een wifi repeater geinstalleerd, dat helpt iets maar niet voldoende.

Zit er dan toch niets anders op dan ook maar een Ipad aan te schaffen of kan ik dit nog op een "simpele"
manier verbeteren.

ps. Ik heb een hoesje gekocht bij de Action.
Deze maar dan in effen zwart voor iets van 3 euro >:)
http://www.bol.com/nl/p/yarvik-yac150-tablet-neoprene-sleeve-10-inch-wit-grijs/9005000012260888/

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 508512 op 22-07-2013 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

De mijne is vandaag bij kruidvat ingeleverd en geld terug. Aansluiting voor adapter 4 weken na reparatie weer kapot. En na de laatste reparatie zat er bij terugkomst stof wchter het scherm. Blijkbaar nemen ze het niet zo nauw met een schone werkplek. Bah want wat prestaties betreft was het best een aardig ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-05 06:08
http://online.kruidvat.nl...01inchQuadcoreTablet.html

is dit nu een waardige tablet of valt het toch tegen?

ik dacht eerst dat het om de 1038M ging, maar dat blijkt niet te zijn. model is de M-1023Q al kan ik daar nog niks over vinden.

normale prijs zou gelijk zijn aan de 1038M, maar als ik het vergelijk heeft de 1038M toch veel meer als deze tablet?

resolutie is een stuk lager van deze
geheugen is met 4gb wel heel karig bedeeld volgens mij
langzamer geclockte cpu, maar dan wel een quad core tegen een dual core
accu is 5000mAH t.o.v. 6000 mAH van de 1038M

kent iemand toevallig de M-1023Q en heeft ervaringen te delen?

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/q3c163-6.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken

Shuriken

huntedjohan schreef op zondag 28 juli 2013 @ 11:13:
http://online.kruidvat.nl...01inchQuadcoreTablet.html
[...]

kent iemand toevallig de M-1023Q en heeft ervaringen te delen?
Ik heb geen ervaring met deze tablet. Echter als ik google op atm7029, krijg je al snel een indruk.

Nadeel aan deze SoC:
  • Onduidelijk is of het nu echt een Quadcore A9 of A5 is, of een combo.
  • Vivante GC1000 GPU (3d zeer slecht)
  • 40nm (dus batterij verbruik hoog)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huntedjohan
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-05 06:08
Shuriken schreef op zondag 28 juli 2013 @ 12:28:
[...]

Ik heb geen ervaring met deze tablet. Echter als ik google op atm7029, krijg je al snel een indruk.

Nadeel aan deze SoC:
  • Onduidelijk is of het nu echt een Quadcore A9 of A5 is, of een combo.
  • Vivante GC1000 GPU (3d zeer slecht)
  • 40nm (dus batterij verbruik hoog)
dat eerste viel mij ook al gelijk op. beweren dat het een a9 is, maar dat er verschillende mensen zijn die er achter komen dat het een a5 is.

hoger batterij verbruik is op zich niet zon probleem, maar wel als de batterij ook al lager is als je wil. dacht eerst dat het een leuke aanbieding was, maar denk toch dat we verder gaan kijken.

[img]https://valid.x86.fr/cache/banner/q3c163-6.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:47
Ook geen IPS scherm bij die M1023Q denk ik en dat scherm is nu net wat de M1038 anders zo interessant maakt binnen zijn prijsklasse.

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymitri
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-12-2024
Mijn zus heeft er 1 gehaald. Even in mijn handen gehad. De schermresolutie en geen IPS kan een dealbreaker zijn. Vond het ook vreemd dat er geen notification bar was. Er veel info kon ik er niet op vinden...alleen de android versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forum026
  • Laatst online: 15-12-2022
Twijfel tusssen M1038 en M1038Q:
- M1038Q is goedkoper. (€50 euro verschil)
- M1038Q maar 4GB geheugen.
- M1038Q geen IPS.

Is de 4GB genoeg voor alleen browsen, Facebook, Maps en evt. emailprogramma? Of zal dit weldra te weinig zijn.
Is IPS een grote 'nice to have' of zeker de €50 waard.

[ Voor 15% gewijzigd door forum026 op 02-08-2013 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shuriken

Shuriken

forum026 schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 21:38:
Twijfel tusssen M1038 en M1038Q:
- M1038Q is goedkoper. (€50 euro verschil)
- M1038Q maar 4GB geheugen.
- M1038Q geen IPS.

Is de 4GB genoeg voor alleen browsen, Facebook, Maps en evt. emailprogramma? Of zal dit weldra te weinig zijn.
Is IPS een grote 'nice to have' of zeker de €50 waard.
Ik neem aan dat je de M1023Q bedoelt. Zoals je hier boven ziet staan, CPU en GPU zijn minder. Resolutie scherm is minder. Scherm kwaliteit is minder. Accu minder.

[ Voor 12% gewijzigd door Shuriken op 03-08-2013 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razortek
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-05 22:22
Shuriken schreef op zaterdag 03 augustus 2013 @ 13:20:
[...]

Ik neem aan dat je de M1023Q bedoelt. Zoals je hier boven ziet staan, CPU en GPU zijn minder. Resolutie scherm is minder. Scherm kwaliteit is minder. Accu minder.
Ik heb ook een vraag over de M1023Q - Zou hij geschikt zijn voor m'n oma? Het enige wat ze doet is gewoon browsen, emailen en foto's bekijken, en we dachten dat het een goed idee zou zijn om de foto's dan op een microSD kaartje te zetten.

Nu print ze namelijk alles uit op een hele oude PC, zodat m'n opa het kan lezen, wat toch aardig onhandig is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forum026
  • Laatst online: 15-12-2022
Bedoelde inderdaad: M1023Q (en M1038). 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
Ik probeer deze firmware erop te zetten vanwege dat mijn batterij status niks aangeeft.

http://www.tabletsupport....php?tid=2310&token=-1

Dan staat er op een gegeven moment.

"Sluit nu de M1038 op volgende manier :

- Zorg er voor dat de tablet volledig is uitgeschakeld (dus niet aan of in standby staat)
- Zorg er voor dat de batterij is opgeladen
- Druk de 'update' toets in, dit dient u achteraan op de tablet te doen met een paperclip of dergelijke en bevindt zich in het kleine gaatje naast het gaatje van de reset. HOU DEZE INGEDRUKT !
- Sluit de miniUSB kabel aan"

Maar er gebeurt dan helemaal niets.

Vergeet ik nog iets of klopt er gewoon geen zak van mijn tablet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Heeft er iemand interesse in de screenprotector voor deze tablet? Kwam tijdens opruimen van de zolder een dichter verpakking tegen met 2 stuks er in. Tablet heb ik al tijden niet meer. Doe maar effe een dm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Dit topic ligt-begrijpelijk- al een tijdje stil. Ik ben benieuwd naar de verdere ervaring met deze tablet. Ik gebruik hem voorlopig nog steeds, na aanschaf begin 2013.
Zijn er nog volhouders of hebben jullie geswitcht naar een ander model?
Zo ja welk, of wat zouden jullie overwegen?
Ik overweeg bv. de Asus Memo Pad 10,1, al kijk ik ook richting de Windows tablets.
Probleem is vooral de onvoorspelbare reactiviteit van dit ding. Soms gaat het redelijk vlot, maar bij momenten kun je bezig blijven met tikken op dat scherm. De laatste tijd heb ik ook veel browsercrashes.
We weten ondertussen dat de Chinese OEM hierachter de Allfine 10 is. Ik heb ooit gezocht naar firmware upgrades; ik heb de laatste vanop tabletsupport.eu maar verder dan Android 4.1.1 geraken we volgens mij niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Grappig, dit is een hele actuele vraag wat mij betreft :)

ik heb net een nieuwe tablet aangeschaft als opvolger voor de Cherry M1038 aka Proline 2 van de Kruidvat. Inderdaad, ik werd gék van de non-responsiveness van het ding. Soms zat ik te timmeren en te vloeken op het scherm (da's wel heel stevig trouwens!) dat het niet leuk meer was. Een ander toetsenbord installeren verbeterde het wel enigzins maar het bleef niet leuk typen/internetten. En het wisselen tussen facebook-internet-spellen was traag. Eénmaal in een spel of applicatie ging het wel. Maar het typen bleef steevast een ramp. Het toetsenbord wat maar niet wilde verschijnen .. en dan niet lekker wilde typen.

Ik heb eerst Samsung Tab 4 overwogen, maar die viel af toen ik naar de resolutie keek. De Asus Memo Pad 10 zou ik dan ook nooit doen, want die heeft ook een resolutie van maar 1280x800 (WXGA)

Ik heb nu een Gigaset QV1030 gehaald welke enorm scherp is qua prijs/prestaties.
Onder 200 euro een quadcore met een IPS scherm en 2560x1600 pixels!! _O_ Dit is echt een formidabel scherm .. zó scherp! Bij 4K filmpjes ga je spontaan kwijlen :9~ En mooie kleuren, veeeeeel meer dan de Proline! Die was zo flets als een doos. Nog even afwachten hoe hij het buiten doet trouwens, maar zal vast beter zijn dan de Proline. ook wifi is al stukken beter qua ontvangst! Ik heb mijn repeater nu weggehaald, ben ik niet meer nodig :P

Afbeeldingslocatie: http://nl.pcmweb.s3-eu-west-1.amazonaws.com/articles/Gigaset-QV1030-silber.jpg

De Proline was voor het geld (99 euro) een prima ding en heeft mij veel plezier bezorgd, maar nu is de koek op. Ik ga hem naar fabrieksinstellingen resetten en dan geef ik hem aan een ander die nu een 7" dingetje heeft. :)

[ Voor 14% gewijzigd door Alfa Novanta op 14-04-2015 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Ik heb 'm indertijd voor zo'n 159 euro gekocht en ondertussen vind je in de prijsklasse 150-200 euro toch al degelijk materiaal, zelfs van bekendere merken. Ik was van plan om niet meer richting de goedkope China-tabs te kijken, omdat er altijd wel íets aan de hand is. Die Gigaset zal ook wel een rebrand zijn van een of ander China-model al ziet die er op papier zéér degelijk uit en ga ik hem toch eens verder overwegen.
Het beeldscherm en resolutie van de Proline waren tot dusver geen probleem voor mij, vandaar dat ik dus ook aan de Asus denk als alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfa Novanta

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

Onbekend: nee, onbekend op de tablet markt: ja .. ze hadden eerst een 7" waar wel een paar verbeterpuntjes op zaten. Nu hebben ze een 10,1" uitgebracht die het toch heel aardig doet. Hij komt bij 360 euro vandaan! Nu dus al onder 200 euro te scoren.

Hier een leuke review van de QV1030 :)
Bron: http://www.tabletsmagazine.nl/2014/02/review-gigaset-qv1030/

Gigaset is een merk dat de meesten van ons alleen kennen van de huistelefoons (je weet wel, die ouderwetse dingen zonder browser en WhatsApp Telegram). Gigaset is sinds vorig jaar echter ook fabrikant van een heuse Android smartphone en nu maakt het bedrijf ook zijn eerste stappen de tabletmarkt.

De Gigaset QV1030 uit deze review is een Android tablet met 10.1-inch hoge resolutie scherm en interessante specificaties. Zowel de specificaties als prijskaartje plaatsen deze tablet buiten het budgetsegment, want een prijs van 360 euro is toch best aan de maat. Nu 200 euro ;)
  • Specificaties Gigaset QV1030
  • Scherm 10.1 inch 2560 x 1600
  • Digitizer Nee
  • Processor Quadcore Nvidia Tegra 4, 1.8GHz
  • RAM 2 GB
  • Opslaggeheugen 16 GB
  • MicroSD Ja
  • HDMI Nee
  • MicroUSB Ja
  • GPS Ja
  • Bluetooth Ja, 4.0
  • Camera's 1.2MP webcam en 8MP camera
  • Accu 9000 mAh
Vooral het scherm en de processor zijn hier de uitblinkers te noemen
toon volledige bericht
Owjah hij wordt wel behoorlijk warm, maar dat is het enige waar ik tot op heden over val. En Android 4.2.2 voldoet voor mij wel, maar mocht je de nieuwste Android willen kun je verder kijken of aan de gang gaan met Cyanogenmod.

Maargoed, dit topic is verder over de Proline dus Google er eens op en check pricewatch uiteraard! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trendweaver
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-11-2019
Het is een oud topic, maar misschien dat er nog eens iemand met een oplossing langs komt.

Ik heb mijn M-1038 geroot omdat ik genoeg had van alle vertagende Google meuk die ik toch niet gebruik.
Hiervoor heb ik de TPSarsky-Vondroid methode gebruikt. Tot zover alles goed, ik kan in de /system/app dir.

Toen dacht ik; misschien zijn er wel mooiere custom roms te vinden. Via dit topic heb ik verschillende roms binnengehaald en volgens de methode van Mygale geprobeerd te installeren. Helaas mislukken ze allemaal!? Hetzelfde als ik de Touch CWM van Taigu probeer te installeren (ik kan echter de cubesystem.img ook niet meer vinden dus dat lukt ws. sowieso niet).

Het enige wat de Tablet doet nadat ik een andere img heb geflashed is een beetje knipperen met de backlight, verder alles zwart.

Als ik dan de originele rom van 23-11 of 12-12 flash heb ik nog steeds alleen een knipperend zwart scherm. Flash ik de rom van 03-09 voor de nieuwe versie, dan krijg ik na de reboot weer het kersje te zien.

Ligt dit nu aan het feit dat dit een 'nieuw' model is, of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 403676

Dit is al een oude topic. Toch komt mijn oplossing niet voor. Mijn tablet M-1038 staat steeds op te starten.
Ik kan wel het recovery scherm te voorschijn krijgen. Maar dan.... Er zitten software volume tiptoetsen op die nog niet zichtbaar zijn in deze fase. Er zitten een reset en software update knopje (gaatje)achter op. En de "aan/uit". De recovery software heb ik al op het sd kaartje staan. Maar weet niet hoe ik op het scherm moet navigeren..

Wie kan mij helpen??

Jan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trendweaver
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 23-11-2019
Hallo Jan,

Kun je niet gewoon via de PC met de RKbatchtool de tablet flashen.
Programma en firmware kun je hier vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sweetdude
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-05 12:59
Deze M-1038 tablet was voor mij de eerste tablet en heeft weer bevestigd dat goedkoop duurkoop is. Na een paar maanden en wat gepruts met andere images en updates nog steeds last van veel vastlopers en spontane reboots.

Ding de laan uit gestuurd en een Nexus 10 aangeschaft, waar ik nog steeds uitermate tevreden over ben.
Pagina: 1 ... 9 10 Laatste