Barfman schreef op zondag 09 juni 2013 @ 14:50:
[...]
Ik ben al op die site geweest, alleen staat de m1038 er niet tussen. Ik heb wel vage verhalen gehoord dat je de Yarvik TAB07-200 Xenta 7ic cwm kan gebruiken, maar dat weet ik dus niet zeker. Ik wil CWM gebruiken om mijn eigen custom rom te maken en flashen. Ik doe dat nu ook met mijn nexus, en kan een rom maken die ik zelf het prettigste vind.
Onderaan de lijst staat een generic image, die werkt op het "oude" model. Ik gok dat deze zonder al teveel problemen ook op de nieuwe versie werkt. Als dat niet het geval is kan ik je wel verder helpen, maar het proces om e.e.a. aan de gang te krijgen zal wel wat tijd in beslag nemen. Geduld is dan wel een vereiste
Je kunt ook custom roms maken door de update.img te ontleden met Wendal's tools en vervolgens de system.img te bewerken. Bijvoorbeeld door deze te mounten in Linux. na aanpassing kun je die weer terugflashen via de bekende flashtools voor Windows of Linux.
De volgende onderdelen zitten in update.img:
boot.img
misc.img
kernel.img (alleen in 23-11 firmware, in nieuwere zit deze in recovery.img geintegreerd)
recovery.img
system.img
Procedure met de 23-11 firmware principe simpel. Vervang de recovery.img door diegene uit het CWM zip bestand en flash de boel terug met RKAndroidTool 1.35. Om het proces zo snel mogelijk te laten verlopen hoef je alleen maar de de recovery.img te selecteren, andere .img bestanden zijn (in principe) niet nodig.
Voor de nieuwere firmwareversies (12-12 en 03-09) is het wat lastiger. Ik vermoed dat je eerst de kernel uit recovery.img moet halen en in een aparte kernel.img bestand moet plaatsen. Daar ligt de uitdaging

Wat ik heb kunnen vinden is dat je de huidige image
split of een nieuwe kernel compilet, daarvoor heb je de sourcecode nodig die niet beschikbaar is (afaik). Pas dan kun je bovenstaande uitvoeren en recovery.img vervangen. Flash vervolgens kernel.img en recovery.img.
Let er wel op dat je het juiste parameter bestand gebruikt en zoals alles is bovenstaande geheel op eigen risico.
[
Voor 43% gewijzigd door
Taigu op 10-06-2013 12:19
]
Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.