Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodig
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08-12-2024
Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2enrsqq.png

Inleiding

Hoorde op het FOK!Forum van de user Downstar over deze tablet. Hij tablet word vanaf 20 november verkocht bij de kruidvat voor 160 euries! (nu al te koop via de kruidvat website) Naar mijn mening echt een top aanbieding want als je deze (iets met gelijkwaardig/iets betere specs) uit China gaat kopen ben je misschien wel 15 euro minder kwijt maar heb je de kans op belasting (21%+€12,50), geen garantie en moet je ook nog eens minimaal 2 weken wachten voordat de postbode hem komt brengen (of extra betalen, DHL).

Rebrand

Ikzelf dacht na even searchen dat het een rebrand is van de vrijnieuwe Amoi Q10, specs wijken af en toe wel iets af.

Advertentietekst

(bestel)Link: https://online.kruidvat.n...ine2tabletPCDualCore.html

Laat je verbazen door de fantastische prijs-kwaliteitverhouding van onze nieuwste 10.1" Pro-Line 2 Dual Core tablet pc. Deze pro-line tablet pc heeft een kraakhelder HD IPS multi-capacitief display. Dit type display wordt ook gebruikt door duurdere A-merken en zorgt voor scherpe beelden uit iedere kijkhoek. De tablet is uitgevoerd met krachtige 1.6 GHZ Dual-Core processor met 3D accelerator. Samen met 1GB DDR3 intern geheugen zorgt dit voor zeer snelle prestaties! Verder, een slanke aluminium behuizing, de nieuwste Android 4.1 en maar liefst 16 GB intern geheugen.

- 10.1" IPS multi-touch capacitieve HD display met glas panel (1280*800)
- 1.6 GhZ (max) Dual Cortex A9 met Mali-400 beeldprocessor (Rockchip 3066)
- 16 GB flash geheugen (uitbreidbaar tot 32 GB met micro SD)
- 1 GB DDR3 intern geheugen
- WIFI b/g/n
- Camera's 1.3 MP (voor) en 2.0 MP (achter)
- Android 4.1
- Ingebouwde speaker en mic
- Uitgangen: USB 2.0, HDMI, jack, micro SD
- Ondersteund Full HD 1080P filmbestanden
- G-sensor
- Krachtige 6000mAH accu
- 2 jaar pick-up en return garantie
- Bluetooth

Kruidvat's eigen filmpie!

YouTube: Pro-Line 2 tablet PC (dual core)

OP word nog bijgevuld :P (of misschien niet als ik geen zin meer heb 8) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tendence
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 27-05 07:41
Deze tablet lijkt meer op een vergrote versie van de Kruidvat pro-line 7inch IPS tablet maar is wel een scherpe aanbieding voor 160 euro.
Maar is de scherm resolutie nu 1280x800 of 1024x768 ? want dat staat ook op de kruidvat site in een wit vakje.

Trouwens Yarvik komt ook met een nieuwe dualcore.
http://www.yarvik.com/en/...ets/tablets_10/TAB10-201/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downstar2
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 09:53
Kruidvat heeft altijd goede tablets te koop, en zeker zeer scherpe prijzen altijd
concurrenten als bartsmit, intertoys.. blokker en soms ook de kijkshop kunnen hier niet tegen op.

voor deze prijs haal je ze zoals nodig zegt, niet eens uit china..!
tevens 2 jaar garantie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:43
Qua vormgeving vind ik deze tab toch best veel op de Nexus 10 lijken .
Mis alleen de speakers links en rechts.Ik ben zeker wel benieuwd naar de ervaringen van gebruikers met deze Tab.Denk dat ik maar even naar de kruidvat loop zo :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Dit gaat een Sinterklaas en Kerst topper worden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483513

Ik heb zeer veel interesse in deze tablet maar ook in de 9,7inch van de Kruidvat. Nu heb ik niet veel verstand van tablet dus excuses voor de mogelijke domme vragen. De 9,7inch is voorzien van Android 4.1 Jelly Bean, is dit ook het geval bij de 10,1? Daarnaast vraag ik mij af of zowel de 9,7 en 10.1 een market hebben voor apps?

Gr, DS123

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 482125

Op zo'n actie zat ik te wachten, thanks voor het delen! Ik was er al overuit dat ik toch echt een 10.1 inch wil ivm het kijken van (veel) media. En ik wou er niet teveel aan uitgeven, dus voor deze prijs kan ik het niet laten!
Ik probeer nog even te wachten, maar wil hem denk ik toch binnen nu en een paar dagen gaan aanschaffen. :)
Hoop dat er snel wat ervaringen over te lezen zijn en ben ook benieuwd naar wat voor hoezen er omheen passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483513 schreef op maandag 19 november 2012 @ 16:01:
Ik heb zeer veel interesse in deze tablet maar ook in de 9,7inch van de Kruidvat. Nu heb ik niet veel verstand van tablet dus excuses voor de mogelijke domme vragen. De 9,7inch is voorzien van Android 4.1 Jelly Bean, is dit ook het geval bij de 10,1? Daarnaast vraag ik mij af of zowel de 9,7 en 10.1 een market hebben voor apps?

Gr, DS123
Beide beschikken over Android 4.1 Jelly Bean (zie specificaties op de Kruidvat website).
Ik vermoed dat de 10.1" net als de 9.7" inch beschikt over de Google Play Store om apps te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 04-06 15:39
Anoniem: 483513 schreef op maandag 19 november 2012 @ 16:01:

Gr, DS123
Het belangrijkste is het beeldformaat, vind ik dan in ieder geval.

De 9.7" versie heeft een beeldverhouding van 4:3, dus geen breedbeeld.
Het bekijken van bijvoorbeeld Youtube filmpjes is dan wat vervelender omdat er boven en onder zwarte balken verschijnen.

De 10.1" versie heeft wel een breedbeeld verhouding (16:9) en laat dus de Youtube filmpjes fullscreen zien zonder balken.

Persoonlijk vind ik het fijner om zonder balken te kijken.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Laatst online: 15:02
Maar is de scherm resolutie nu 1280x800 of 1024x768 ? want dat staat ook op de kruidvat site in een wit vakje.

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 00:20
Kan iemand mij vertellen waarom je voor die paar tientjes meer dan geen nexus 7 haalt? Weet je iig dat je voorzien ben van support wbt software. En stuk betere hardware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Crazyanz schreef op maandag 19 november 2012 @ 18:15:
Kan iemand mij vertellen waarom je voor die paar tientjes meer dan geen nexus 7 haalt? Weet je iig dat je voorzien ben van support wbt software. En stuk betere hardware
Ik wil zelf een groot scherm hebben dus een 7 inch is voor mij sowieso geen optie (een 9.7 inch eigenlijk ook niet by the way).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Die paar tientjes zijn er wel 9 en het scherm is een stuk groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb deze post gemaakt voor iemand die de Kruidvat Pro-Line 2 9.7" inch overwoog. Even het een en ander aangepast zodat het van toepassing is op deze situatie.

Even een paar puntjes om je te helpen. De belangrijkste vraag die je jezelf moet stellen is of je 7" inch een fijn formaat vindt of dat toch te klein vindt en dus liever een groter scherm voor je hebt zoals de 10.1" inch. Ik zou gewoon eens in een computer winkel/ Media Markt of zoiets wat spelen met de 7" inch en met een groter scherm zoals de 10.1" inch die hierin zit. Op YouTube zijn ook genoeg vergelijkingen te vinden :).

Verschillen:
De Nexus 7 heeft wel GPS. De Kruidvat dual-core 10.1" inch niet. http://www.google.nl/nexus/#/7/specs
Nexus 7 is een stuk lichter dan de Kruidvat tablet.
Nexus 7 haalt een hele goede accuduur in de reviews reviews: Nexus 7: klein maar fijn http://www.tomshardware.c...st-jelly-bean,3249-6.html
Qua sensoren ben ik niet zeker of de Nexus 7 er meer heeft.
Kruidvat dual-core is een stuk goedkoper (90 euro).
Kruidvat dual-core heeft wel een SD slot (9.7" inch 10.1" inch weet ik niet).
Kruidvat dual-core heeft wel een HDMI out.
Kruidvat dual-core heeft (nog) geen custom roms. Ik weet niet hoe lang Kruidvat tablets updates blijven krijgen. De Nexus 7 wordt natuurlijk wel ondersteund door de bekende roms en wordt door Google up-to-date gehouden.

Beide:
Beide hebben BT.
Beide hebben een resolutie van 1280x800 alleen zal de Nexus 7 scherper zijn door meer pixels op een kleiner formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09:13

sjaool

Every life should have 9 cats

Voor die 9 tientjes meer heb je wel een 7 inch tablet dat rondjes loopt om dit 9.7 inch Kruidvat tablet (Quad core t/o een Dual Core). De Nexus 7 heeft 32GB geheugen, een keer zoveel dan dit tablet.

Qua bouwkwaliteit, beeldkwaliteit en functionaliteit wint de Nexus 7 het zeer zeker op alle punten.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodig
sjaool schreef op maandag 19 november 2012 @ 19:08:
Voor die 9 tientjes meer heb je wel een 7 inch tablet dat rondjes loopt om dit 9.7 inch Kruidvat tablet (Quad core t/o een Dual Core). De Nexus 7 heeft 32GB geheugen, een keer zoveel dan dit tablet.

Qua bouwkwaliteit, beeldkwaliteit en functionaliteit wint de Nexus 7 het zeer zeker op alle punten.
Maar wel 90 tientjes meer en 7 inch, eigenlijk vind ik hem niet te vergelijken met een Nexus 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nodig schreef op maandag 19 november 2012 @ 20:22:
[...]

Maar wel 90 tientjes meer en 7 inch, eigenlijk vind ik hem niet te vergelijken met een Nexus 7.
Hier ben ik het mee eens. Het is ook maar net waar je zelf naar op zoek bent. Zoals ik al zei wil ik echt een 10.1 inch, dus in mijn geval vind ik het ook niet te vergelijken. En ik denk dat 16gb geheugen voor mij meer dan genoeg is, daarnaast is het geheugen uit te breiden met een micro sd dus ook qua ruimte zie ik geen probleem. En die 'paar' tientjes zijn er voor mij net een paar teveel.

Morgen ga ik hem trouwens kopen, als ik hem tenminste te pakken krijg in de winkel, want ik hoorde dat er in de meeste filialen maar enkele stuks op voorraad zijn. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:43
Nou ik ben benieuwd of je hem te pakken krijgt ,
En daarnaast ben ik ook erg benieuwd naar je ervaringen met dit mooi spotgoedkope Tabje.
Laat het snel weten :-)
Anoniem: 482125 schreef op maandag 19 november 2012 @ 20:28:
[...]

Hier ben ik het mee eens. Het is ook maar net waar je zelf naar op zoek bent. Zoals ik al zei wil ik echt een 10.1 inch, dus in mijn geval vind ik het ook niet te vergelijken. En ik denk dat 16gb geheugen voor mij meer dan genoeg is, daarnaast is het geheugen uit te breiden met een micro sd dus ook qua ruimte zie ik geen probleem. En die 'paar' tientjes zijn er voor mij net een paar teveel.

Morgen ga ik hem trouwens kopen, als ik hem tenminste te pakken krijg in de winkel, want ik hoorde dat er in de meeste filialen maar enkele stuks op voorraad zijn. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedme
  • Laatst online: 04-06 15:39
Ik wil ook een tablet gaan kopen en heb eigenlijk al lang mijn zinnen gezet op de Nexus 7....totdat ik deze tablet tegen kwam vandaag en mij aan het twijfelen bracht.
Het scheelt tenslotte toch maar even 90 euro !

Maar toch heb ik besloten om voor de Nexus 7 te gaan, mede omdat ik eens even naar de MM ben gegaan en de verschillende formaten heb vergeleken. Die Nexus 7 is mijn zijn 7" helemaal zo klein nog niet.
Daarbij is een 7" een mooi handzaam formaat, wat weer makkelijker is om mee te nemen.
Een 10" tablet voelt uiteindelijk, na een flinke tijd achter elkaar gebruikt te hebben, toch best zwaar aan hoor.

Tel daarbij op dat de Nexus 7 gegarandeerd is van zowel snelle updates van Google zeg (=nieuwere versies van Android, zoals nu de laatste versie 4.2) als een erg sterke custom rom gemeenschap, en dan is voor mij de keuze eigenlijk vrij makkelijk.

En wat ook wel gaaf is, is dat de Nexus 7 in zogenaamde "Phalet" mode gezet kan worden (m.b.v. custom roms, dat wel) wat wil zeggen dat de interface iets kleiner is en er dus meer op het scherm past.
Dit geeft de kijkervaring alsof je naar een 10" tablet kijkt.

En natuurlijk heeft de Nexus 7 nu 32 GB intern geheugen.

Al deze "extra's" zijn het voor mij wel waard om 90 euro extra uit te geven, of iets langer door te sparen en dan de Nexus 7 te halen.

Tesla Model 3 SR+ | Pearl White | 18" no aero caps | Black vegan leather seats | Black interieur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-06 22:18

Daytona

Autoracen is voor watjes

sjaool schreef op maandag 19 november 2012 @ 19:08:

Yeah right. De tablet van Kruidvat is nog niet eens geleverd, en je weet nu al dat de Nexus 7 qua bouwkwaliteit, beeldkwaliteit en functionaliteit het "zeer zeker op alle punten wint"? Voor een tablet die ruim de helft meer kost als de Kruidvat 10.1" mag je ook gerust een beter stukje hardware verwachten.

Dat rondjes lopen om de Kruidvat tablet valt trouwens nogal mee. De GPU prestaties van Tegra 3 en Rockchip 3066 zijn gelijk. En de quad-core CPU van de Tegra is zo'n 25% sneller (afhankelijk van benchmark) als de dual-core 3066 CPU.

Zoals anderen al aanhaalden, niet iedereen wil een 7" tablet. Deze nieuwe Pro-Line is precies de tablet waar ik naar op zoek was. 10.1" scherm, fatsoenlijke resolutie, SOC met goede prestaties, recente 'vanilla' Android versie, 2 jaar garantie en een hele scherpe prijs. Ik heb er vanmorgen eentje besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:22
ik niet

ik hoop dat ze de 9,7" RK3066 ProLine2 ook in de aanbieding gooien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BW83
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-05 22:19
Net gekocht in de winkel, ik kan bevestigen dat het een 1280x800 scherm betreft. Ik heb hem net 5 minuten aan, eerste indrukken zijn goed. Heb overigens geen eerdere tablet-ervaringen, dus kan hem nergens mee vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 410458

BW83 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 09:53:
Net gekocht in de winkel, ik kan bevestigen dat het een 1280x800 scherm betreft. Ik heb hem net 5 minuten aan, eerste indrukken zijn goed. Heb overigens geen eerdere tablet-ervaringen, dus kan hem nergens mee vergelijken.
Zou je iets over de kwaliteit kunnen vertellen, bijvoorbeeld is het van plastic (achterkant), licht of zwaar?

Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BW83
Anoniem: 410458 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 09:56:
[...]

Zou je iets over de kwaliteit kunnen vertellen, bijvoorbeeld is het van plastic (achterkant), licht of zwaar?

Bvd.
Materiaal is idd plastic, maar het voelt wel stevig aan. Gewicht vind ik moeilijk te beoordelen, aangezien ik geen vergelijkingsmateriaal heb. Ik heb het idee dat hij voor een tablet wat aan de zware kant is, maar wat is zwaar...? Oogt daardoor wel degelijk, en ligt goed in de hand.
De interface verloopt soepel. Een collega van mij had laatst die goedkope 10,1 inch versie gekocht, dat is toch wel een wereld van verschil. Niet geheel onverwachts natuurlijk gezien het verschil in specs. Maar ik zit nu op mijn werk, en de wifi op mijn werkplek is erg brak. Ik heb er dus nog niet stiekem mee kunnen spelen, maar de eerste handelingen verliepen soepel. Er staat Android 4.1.1 op.

Minpunt tot nu toe is dat wanneer ik de helderheid van het scherm minimaal instel, het scherm flikkert als het apparaat moet nadenken zo lijkt het. Ik ga dit even in de gaten houden, kijken of meer mensen hier last van hebben. Klinkt iemand dit bekend in de oren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien een laaste vraag nog, hoe is het geluid? Natuurlijk verwacht ik niet surround sound ofzo, maar is het bijv voor filmpjes (youtube) te doen?

Mvg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483602

Ik heb hem gister besteld via de webshop.Zal nog wel 2 a 3 dagen duren voor ik hem binnen krijg neem ik aan, maar zodra ik hem heb zal ik uitgebreid testen en hier een review plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BW83
Anoniem: 410458 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 10:16:
Misschien een laaste vraag nog, hoe is het geluid? Natuurlijk verwacht ik niet surround sound ofzo, maar is het bijv voor filmpjes (youtube) te doen?

Mvg
Kan ik nu niet testen aangezien in geen internet heb, maar er zit 1 speaker bovenaan (2 openingen, maar zo dicht bij elkaar dat het gewoon mono is lijkt me)

Er is trouwens ruim 13 GB aan opslag beschikbaar, en 1GB geheugen voor apps enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 06-06 14:56
Ik heb de tablet besteld. Ik twijfelde eerste tussen de Nexus 7 en de proline van 9,7 inch van kruidvat. Dit omdat ik toch wel erg graag de hdmi heb. Ik wil namelijk de tablet gebruiken om content vanaf mijn computer mee te streamen naar mijn tv. Wat mij tegenhield was de lage resolutie van de proline. Webpagina's zoals voetbalzone zagen er zo blokkerig uit.

Voor mij dus een goede deel. Hogere resolutie, HDMI én goedkoper. Wat wil een mens nog meer? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08-2024
Ik heb gisteren bij kruitvat Berkel en Rodenrijs een Cherry M1038 aangeschaft, deze bleek helaas een probleem met de backlight te hebben. Vanmorgen heb ik de tablet omgeruild, maar het tweede exemplaar had precies hetzelfde probleem. Ik heb mijn geld terug gekregen, maar ben wel teleurgesteld aangezien het verder een erg goede tablet lijkt.

Het probleem uit zich als volgt: bij een maximale brightness is er niets aan de hand. Bij lagere brightness flikkert de backlight (wordt snel helderder en minder helder, gaat niet helemaal uit), en dit wordt erger zodra je de tablet bedient (ook bij scrollen bijvoorbeeld). Hoe lager de brightness, hoe erger de flikkeringen. Verder werkt de auto brightness setting niet (als je het vinkje aanzet en opnieuw naar de instellingen gaat staat hij niet aan). Het probleem is zeer consistent aanwezig, namelijk altijd, en ook op de tweede tablet waren de
symptomen precies hetzelfde.

De resolutie is overigens 1280*800.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb hem ook vanochtend gekocht. In dat filiaal hadden ze er maar 3 op voorraad, dus ben blij dat ik als eerste voor de deur stond. Tijdens het afrekenen kwam er al een tweede voor de tablet binnen.

Heb er al even mee zitten spelen en ben er tot nu toe zeer tevreden over. Wel heb ik hetzelfde probleem wanneer de helderheid heel laag staat, maar verder nog niks tegen gekomen. Dit is trouwens mijn eerste tablet, dus ben geen expert.
Het geluid vind ik prima, helemaal voor Youutube filmpjes, waar iemand naar vroeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatos
BW83 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 10:13:
[...]

Materiaal is idd plastic, maar het voelt wel stevig aan. Gewicht vind ik moeilijk te beoordelen, aangezien ik geen vergelijkingsmateriaal heb. Ik heb het idee dat hij voor een tablet wat aan de zware kant is, maar wat is zwaar...? Oogt daardoor wel degelijk, en ligt goed in de hand.
De achterkant is van aluminium. Het voelt wel degelijk aan, beetje zwaar ook. Door de relatief smalle randen is de tablet wat lastiger vast te houden.
Minpunt tot nu toe is dat wanneer ik de helderheid van het scherm minimaal instel, het scherm flikkert als het apparaat moet nadenken zo lijkt het. Ik ga dit even in de gaten houden, kijken of meer mensen hier last van hebben. Klinkt iemand dit bekend in de oren?
Hier hetzelfde bij twee tablets, zie vorige post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is dit nu echt beter dan de https://online.kruidvat.n...2dualcore97inchwhite.html?

Want zit nog steeds een verschil van 30 euro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

BW83 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 10:13:
[...]

De interface verloopt soepel. Een collega van mij had laatst die goedkope 10,1 inch versie gekocht, dat is toch wel een wereld van verschil. Niet geheel onverwachts natuurlijk gezien het verschil in specs. Maar ik zit nu op mijn werk, en de wifi op mijn werkplek is erg brak. Ik heb er dus nog niet stiekem mee kunnen spelen, maar de eerste handelingen verliepen soepel. Er staat Android 4.1.1 op.

De behuizing is toch echt van metaal hoor.(bij niet zeker weten doen we altijd de tong test :P )

Dat bij een lage instelling van de helderheid het scherm flikkert is bij de mijne idd ook zo. Heb hem op ong 40% gezet,nu geen problemen. Breng hem er iig niet om terug. Misschien losen ze dit later nog wel op met een nieuwe firmware.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick V.
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:18
Hoe is de kwaliteit van het scherm? Bij de 9,7" vond ik het scherm erg matig (pixelachtig, gele waas & onscherp).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171592

Grote verschil zal hem ook in de batterij zitten.
9.7 inch = 8000
10.1 inch = 6000

(daarentegen zit als het goed is bij jullie bluetooth op ?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Yep met bluetooth. Net ff gewogen met een analoge (niet al te zuivere)keuken weegschaal,geeft 500 gram aan. Denk dat je er wel van uit kan gaan dat het gewicht niet boven de 550 gram uitkomt.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BW83
pcgek schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 11:38:
[...]

De behuizing is toch echt van metaal hoor.(bij niet zeker weten doen we altijd de tong test :P )

Dat bij een lage instelling van de helderheid het scherm flikkert is bij de mijne idd ook zo. Heb hem op ong 40% gezet,nu geen problemen. Breng hem er iig niet om terug. Misschien losen ze dit later nog wel op met een nieuwe firmware.
Schijnbaar was ik nog niet helemaal wakker vanochtend :$

Dat probleem met het scherm heeft zo te zien iedereen dus last van. Ik heb de helderheid nu ongeveer op 50% staan, heb er geen last meer van. Ik vind het ook geen reden om hem te retourneren, we wachten de updates gewoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 267679

Typ dit bericht nu met de betreffende tablet. Vanochtend gelijk om negen uur aangeschaft. Prima tablet, mooi beeld en prima geluid. Speelt vloeiend full hd af. Heb geen problemen ondervonden met de backlight, tot nu toe. Automatisch dimmen lijkt idd niet te werken.

Betreft overigens de Cherry M1038. Voelt verder wat zwaar aan, maar tot nu toe dik tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grappig op de 9.7" inch werkt het automatisch dimmen ook niet. Waarschijnlijk zit er geen lichtgevoeligheidssensor in :), dit kun je checken met sensor test apps uit de Play store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gelijk even gedaan. Zou erin moeten zitten volgens twee verschillende apps...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatos
Anoniem: 267679 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:26:
Heb geen problemen ondervonden met de backlight, tot nu toe. Automatisch dimmen lijkt idd niet te werken.

Betreft overigens de Cherry M1038. Voelt verder wat zwaar aan, maar tot nu toe dik tevreden.
Kan je bevestigen dat je met de backlight op de laagste stand geen flikkeringen hebt? Zo ja, dan heb ik weer hoop en ga ik snel kijken of ik een goed exemplaar kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Hier ben ik ook benieuwd naar! Bij mij was de tablet in de winkel al uitverkocht, dus heb hem via de webshop besteld. Levertijd ~5 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader2003
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-11-2022
Het apparaat is volgens mij precies het zelfde als de Yarvik TAB10 201 http://www.yarvik.com/en/...ets/tablets_10/TAB10-201/
Zowel spec als de foto's komen overeen.

Ik wilde de yarvik kopen maar zag deze in de folder dus heb hem besteld via de webshop.

Misschien als het de zelfde apparaten zijn kan dit handig zijn voor update? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aatos schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 14:56:
[...]

Kan je bevestigen dat je met de backlight op de laagste stand geen flikkeringen hebt? Zo ja, dan heb ik weer hoop en ga ik snel kijken of ik een goed exemplaar kan vinden.
Helaas, hoe donkerder hoe meer last van de flikkeringen. Ik zou me eraan kunnen storen, op volledige verlichting nagenoeg geen hinder ondervonden.

Games als De Sims Freeplay draaien overigens vlekkeloos.

Kijkend naar de betaalde prijs.... breng ik hem toch niet voor de flikkeringen terug. Het is dus duidelijk wel een type probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-04 12:53
Vriend van mij heeft hem gekocht voor zijn ouders, heeft ook flikkeringen.
Echter las ik dit toevallig in het topic over de m936, misschien hebben jullie er hier wat aan: http://tabletsupport.eu/cherry/showthread.php?tid=2164

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:53
Voor de mensen die 'm al hebben, zit er bij jullie zo'n mini hdmi kabeltje bij? Bij mij namelijk niet, heb er gelukkig nog wel 1 liggen, maar er zou er toch wel 1 bij moeten zitten.

Eerste indruk is verder prima, het is overigens ook mijn eerste tablet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

®Otto schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 18:34:
Voor de mensen die 'm al hebben, zit er bij jullie zo'n mini hdmi kabeltje bij? Bij mij namelijk niet, heb er gelukkig nog wel 1 liggen, maar er zou er toch wel 1 bij moeten zitten.

Eerste indruk is verder prima, het is overigens ook mijn eerste tablet :)
Hier ook geen hdmi kabel. Heb jij ook last van de flikkeringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gielske
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 12-12-2020
Al iemand tijd gehad om een video review te maken... Ben wel heel erg benieuwd... Misschien dat ik er morgen een aan ga schaffen, vandaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-06 18:41
ik heb hem ook flinkeringen tot nu toe nog maar 1 keer gezien. heb wel 1 of ander icoont lijkt het op in iedergeval in beeldstaan wat over alles heen gaat het zouden ook dode pixsels kunnen zijn dus daarom mijn vraag hebben meer mensen dit?. kan het niet zien als de tablet uitstaat mischien iemand een idee heb even foto gemaakt met mijn telefoon http://i46.tinypic.com/dsh7o.jpg

trouwens ook mijn eerste tablet veder lijkt hij mooi te werken

[ Voor 11% gewijzigd door hjvg op 20-11-2012 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gielske
  • Laatst online: 12-12-2020
Lijkt wel of er vuil onder je scherm zit of zoiets... :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
Anoniem: 267679 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 18:42:
[...]

Hier ook geen hdmi kabel. Heb jij ook last van de flikkeringen?
Nee heb ik nog niet gemerkt, moet wel zeggen dat ik de helderheid niet zo laag heb staan.

Was net wifi aan het instellen en dat lukte niet op 5.2 GHz waar ik mijn modem op heb staan, kan dat kloppen of zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

®Otto schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 19:19:
[...]
Was net wifi aan het instellen en dat lukte niet op 5.2 GHz waar ik mijn modem op heb staan, kan dat kloppen of zie ik iets over het hoofd?
Ik verwacht dat alleen 2.4 zal gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nodig
®Otto schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 19:19:
[...]

Nee heb ik nog niet gemerkt, moet wel zeggen dat ik de helderheid niet zo laag heb staan.

2,4 is zoals hierboven genoemd ook iets meer conform standaard. Waarschijnlijk kan je je router ook wel instellen op 2,4ghz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
Router instellen op 2,4 GHz lukt wel, maar had gehoopt dat de tablet het ook zou doen op 5,2 GHz, zelfs met mijn Nokia N9 lukt het op 5,2 GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QwaftZefoni
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:22
hjvg schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 18:56:
ik heb hem ook flinkeringen tot nu toe nog maar 1 keer gezien. heb wel 1 of ander icoont lijkt het op in iedergeval in beeldstaan wat over alles heen gaat het zouden ook dode pixsels kunnen zijn dus daarom mijn vraag hebben meer mensen dit?. kan het niet zien als de tablet uitstaat mischien iemand een idee heb even foto gemaakt met mijn telefoon http://i46.tinypic.com/dsh7o.jpg

trouwens ook mijn eerste tablet veder lijkt hij mooi te werken
Vuiltje lijkt mij ook
Als er nog voorraad is, gewoon proberen om te ruilen in de winkel en als ie aanstaat laten zien waarom...
Maar wrs moet je nu al 'm op gaan sturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170005

Vanmiddag 1 aangeschaft. Was te laat voor de vorige actie maar deze dual core kon ik niet laten liggen.
Idd ook flikkeringen gehad maar was maar effies.
HD content op youtube ziet er erg strak uit.
Geluid valt me ook reuze mee, eerlijk gezegd beter dan op de laptop(samsung).
Games(angry birds) draait heerlijk vlot.
Play store werkt perfect.
Accuduur na intensief gebruik van youtube, browsen, games(angry birds) en playstore(incl apps downen) is ongeveer 4 uur. Angry birds zorgde wel voor een beste dip in de accuverbruik grafiek;).
Ziggo app werkt niet. Dacht dat dat met superuser wel te fiksen was, maar vinkje blijft niet staan voor temp unroot. Iemand tips?

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 170005 op 20-11-2012 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesinsher
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 20-02-2023
Ik had er 1 vorige zondag besteld. Zou worden geleverd in circa 4 werkdagen. Nu al 2 dagen verder en nog niets. Dus morgen moet die wel op de post worden gezet door kruidvat waardoor ik het donderdag binnen krijg (als kruidvat zich aan z'n woord houd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483813

Ik heb hem ook vanmiddag gekocht......heb eerst 1,5 week de M-1013 gehad, de versie van 99.95 euro.
Teruggestuurd vanwege het formaat, geen hoes voor te krijgen en heel smal.

Toen 2e hands de M-906 gekocht (= Pro-Line 9.7), deze vond ik heel fijn, maar de wifi bleek toch te zwak.

Vandaag dus deze gekocht, met de duidelijke afspraak dat ie terug mag als de wifi slecht blijkt te zijn.
Net vol opgeladen en ben aan het testen.....

WIFI lijkt beter, maar niet zo goed als de 2 7"tablets van Qware die we voor de kinderen hebben.
Deze kleintjes halen meer bereik en ook een snellere download. Waar kan dat toch aan liggen?

Qware standaard op 150 mbps met ruim 30.000 kbps, en deze M-1038 slechts 65mbps en rond de 10.000 kbps.....???

Afijn verder over deze tablet:

+ Mooi formaat (ong zelfde als Samsung Galaxy)
+ Snel
+ Speelt You Tube filmpjes goed af zonder haperen
+ Bluetooth

- WIFI
- Flikkeren van het scherm

Verder ben ik nog e.e.a. aan het uitproberen.
Als iemand een gouden tip heeft om de WIFI te verbeteren dan hoor ik het graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil de root fixen, hij geeft met root checker ook aan dat er geen "proper root acces' heeft. Hierdoor kan ik ook geen aanpassing doen in de build prop om te kijken of dit het wifi probleem kan verbeteren.
Iemand een idee hoe ik root acces kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Anoniem: 170005 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 20:27:

Accuduur na intensief gebruik van youtube, browsen, games(angry birds) en playstore(incl apps downen) is ongeveer 4 uur. Angry birds zorgde wel voor een beste dip in de accuverbruik grafiek;).
Voor 100% capaciteit van de accu moet deze toch eerst 2 a 3 keer opgeladen en ontladen worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ursamajor
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-06 10:28

Ursamajor

Astrofotograaf

Anoniem: 483813 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 20:54:

Als iemand een gouden tip heeft om de WIFI te verbeteren dan hoor ik het graag!
Als je de app wifi analyzer installeert, kun je zien of jouw router wel op een vrij kanaal staat en zo nodig verzetten. Scheelt een hoop stabiliteit en dus performance.

Gadgets FTW!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BW83
Hm, na gisterenavond thuis naar behoorlijke tevredenheid gespeeld te hebben met mijn tablet, begon het gezeik toen ik hem in de lader stopte. Als ik hem dan wilde ontgrendelen ging dat zeer moeizaam, en toen dat eenmaal gelukt was ging alles zeer stroperig. Ik ben er maar bij weggelopen, in afwachting tot een volle accu. Toen ik het later nogmaals probeerde zat er helemaal geen leven meer in. Hoe lang ik de standby-knop ook indrukte, er gebeurde niks. Vanochtend nog precies hetzelfde, dus ik ga er maar even mee terug. Hopelijk hebben ze er nog 1 liggen, maar ik vrees het ergste. Iemand nog tips waarmee ik het eventueel zelf kan oplossen? Kan ik de accu eigenlijk ontkoppelen bij dit apparaat, kan ik dat eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-06 23:02
Ik heb net de laatste bij kruitvat bij mij in de buurt opgehaald.
Ik zet hem eerst even 8h in de lader, en dan lekker spelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BW83 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 09:08:
Hm, na gisterenavond thuis naar behoorlijke tevredenheid gespeeld te hebben met mijn tablet, begon het gezeik toen ik hem in de lader stopte. Als ik hem dan wilde ontgrendelen ging dat zeer moeizaam, en toen dat eenmaal gelukt was ging alles zeer stroperig. Ik ben er maar bij weggelopen, in afwachting tot een volle accu. Toen ik het later nogmaals probeerde zat er helemaal geen leven meer in. Hoe lang ik de standby-knop ook indrukte, er gebeurde niks. Vanochtend nog precies hetzelfde, dus ik ga er maar even mee terug. Hopelijk hebben ze er nog 1 liggen, maar ik vrees het ergste. Iemand nog tips waarmee ik het eventueel zelf kan oplossen? Kan ik de accu eigenlijk ontkoppelen bij dit apparaat, kan ik dat eens proberen...
Wellicht dat de resetknop werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Scherm flikkertfix!!

Er is nu een fix tegen het flikkeren van het scherm, ga het zo gelijk testen. Ik kon alleen niet wachten met delen...

http://www.tabletsupport.eu/cherry/showthread.php?tid=2310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjvg
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-06 18:41
QwaftZefoni schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 19:52:
[...]

Vuiltje lijkt mij ook
Als er nog voorraad is, gewoon proberen om te ruilen in de winkel en als ie aanstaat laten zien waarom...
Maar wrs moet je nu al 'm op gaan sturen
heb hem vanmorgen direct even geruild ze hadden er nog een aantal dus heb nu een goede :D scheelt weer opsturen en weken wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 393113

hier een, bijna soortgelijk apparaat?, :'( review link?
http://www.tabletguide.nl...a-10ic-review/#more-29861

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 393113 op 21-11-2012 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
maurits82 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 10:16:
Ik heb net de laatste bij kruitvat bij mij in de buurt opgehaald.
Ik zet hem eerst even 8h in de lader, en dan lekker spelen!
Moet ik hem eigenlijk wel eerst 8h opladen? (De accu geeft al aan dat hij vol is ... of is hij dan nog bezig met calibreren)??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BW83
Anoniem: 267679 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 10:20:
[...]

Wellicht dat de resetknop werkt?
Ik dacht dat het geen zin zou hebben omdat ie uitgeschakeld leek. Net toch maar even geprobeerd en zowaar doet ie het weer. Accu bijna leeg dus schijnbaar is ie wel de hele nacht aan geweest. Nu weer aan de lader gedaan, voor de zekerheid even uitgezet. Straks de boel weer even checken met een volle accu. Hopelijk een eenmalig probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aatos
Dat is snel! Ik had tabletsupport gemaild en heb gisteren antwoord ontvangen dat ze hadden overlegd met de leverancier en het een software probleem was waarvoor een nieuwe firmware zou komen.

Ik heb inmiddels een nieuwe gehaald, ga vanavond de firmware upgraden.
Anoniem: 267679 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 10:22:
Scherm flikkertfix!!

Er is nu een fix tegen het flikkeren van het scherm, ga het zo gelijk testen. Ik kon alleen niet wachten met delen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
He, ik heb standaard al versie 4.1.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Hier zit een cortex a8 in en geen a9. De yarvik is dus een stukje trager.

Fijn dat de fix voor het scherm er is! Was al bang dat dit een afknapper voor mij zal worden.
Nog 4 daagjes wachten voordat mijn tablet er is! ^^

Zou iemand de firmware van die site kunnen downloaden en ergens anders hosten? Ik heb er echt een hekel aan om voor iedere site een account aan te maken.

[ Voor 14% gewijzigd door Renzzie op 21-11-2012 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook al versie 4.1.1 dus heeft het dan wel nut om die update te doen?

Verder heb ik er al een paar keer mee gespeeld sinds gisterochtend en ben echt zeer tevreden. Had er heel wat minder van verwacht! Naast het flikkeren van het scherm bij lage helderheid ben ik nog nergens tegenaan gelopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Anoniem: 267679 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 10:22:
Scherm flikkertfix!!

Ik zou er even mee wachten.
Mijn M1038 doet na deze update helemaal niets meer wanneer ik hem probeer aan te zetten.

zie deze post

Er waren geen errors oid tijdens het updaten :?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
Loading firmware...
Loading firmware Finished.
Loading firmware...
Loading firmware Finished.
**********Restore Action**********
**********Restore Start Total<1>**********
<Layer 7-1> Test Device Start
<Layer 7-1> Test Device Success
<Layer 7-1> Lowerformat Device Start
<Layer 7-1> Lowerformat Device Success
<Layer 7-1> Check Chip Start
<Layer 7-1> Check Chip Success
<Layer 7-1> Get FlashInfo Start
<Layer 7-1> Get FlashInfo Success
<Layer 7-1> Prepare IDB Start
<Layer 7-1> Prepare IDB Success
<Layer 7-1> Download IDB Start
<Layer 7-1> Download IDB Success
<Layer 7-1> Reset Device Start
<Layer 7-1> Reset Device Success
<Layer 7-1> Wait For Loader Start
<Layer 7-1> Wait For Loader Success
<Layer 7-1> Download Firmware Start
<Layer 7-1> Download Firmware Success
<Layer 7-1> Reset Device Start
<Layer 7-1> Reset Device Success
**********Restore Done Success<1> Fail<0> Time<122866>ms**********

[ Voor 3% gewijzigd door sloth op 21-11-2012 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Misschien even resetten?
maurits82 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 10:42:
[...]

Moet ik hem eigenlijk wel eerst 8h opladen? (De accu geeft al aan dat hij vol is ... of is hij dan nog bezig met calibreren)??
Even aan de lader voelen of ie koud is,als dat zo is dan is ie gestopt met laden. Mocht ie warm aanvoelen kun je er van uit gaan dat hij nog bezig is met laden.

[ Voor 89% gewijzigd door pcgek op 21-11-2012 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeru
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 21-04 12:53
Heeft de fix überhaupt bij iemand gewerkt?

Hier kan je een beschrijving vinden voor hogere snelheden halen met usenet : klik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
... soepel apparaatje hoor!
Ben aan een gek aan het installeren / multitasken en apps openen ... doet hij nog best netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
pcgek schreef op woensdag 21 november 2012 @ 11:41:
Misschien even resetten?

[...]

Even aan de lader voelen of ie koud is,als dat zo is dan is ie gestopt met laden. Mocht ie warm aanvoelen kun je er van uit gaan dat hij nog bezig is met laden.
Dankje, dat was de oplossing :)

Inmiddels op 4.1.1 met Kernel 3.0.8+ van 15/11 en het flikker probleem lijkt opgelost te zijn _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
sloth schreef op woensdag 21 november 2012 @ 12:02:
[...]

Dankje, dat was de oplossing :)

Inmiddels op 4.1.1 met Kernel 3.0.8+ van 15/11 en het flikker probleem lijkt opgelost te zijn _/-\o_
4.1.1 met Kernel 3.0.8+ staat er bij mij standaard al op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk dat de buildnr wel is gewijzigd? Ga nu updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Anoniem: 267679 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 12:09:
Ik denk dat de buildnr wel is gewijzigd? Ga nu updaten.
Ik krijg hem niet geupdate
Het scherm blijft bij mij zwart en er gebeurt niks. (windows 8 64 bit)

Op mn laptop, windows 8 32bit vind hij hem wel!

[ Voor 22% gewijzigd door Whiskey48 op 21-11-2012 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
Voor de volledigheid:

Android-versie
4.1.1

Kernel-versie
3.0.8+
EM3066-105A@V02 #208
SMP PREEMPT Thu Nov 15 20:21:25 CST 2012

Build-nummer
RK30_ANDROID4.1.1-SDK-v1.00.00
4.1.1 JRO03H 20121115.1116 version1.0.1

@maurits82:
De werking in Windows 8 wordt niet gegarandeerd/ondersteund

[ Voor 26% gewijzigd door sloth op 21-11-2012 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Updaten met Windows 8 32bit werkt prima! (64 bit wordt niet ondersteund)

[ Voor 199% gewijzigd door Whiskey48 op 21-11-2012 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Niet online
offtopic:
Je hoeft echt niet het laatste bericht in een topic nogmaals te quoten, dat leest net wat prettiger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BW83
Zijn er nog alternatieven voor die hoes met keyboard van de Kruidvat? Liefst een hoes waarmee je de tablet rechtop kunt zetten en waarmee de aansluitingen natuurlijk vrij blijven (en eentje die goed past).

[ Voor 11% gewijzigd door BW83 op 21-11-2012 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Update heeft goed gewerkt!
Helaas wel alle instellingen en apps kwijt, maar dat mag de pret niet drukken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
Misschien een hele domme vraag, en sowieso in het verkeerde topic.

Maar ... Ik ben verbonden met mn thuis WIFI netwerk.
Hoe kan ik bij mn gedeelde bestanden komen en hoe kan ik mkv's dan afspelen op dit ding? (ik denk VLC player beta voor android).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
maurits82 schreef op woensdag 21 november 2012 @ 13:30:
Maar ... Ik ben verbonden met mn thuis WIFI netwerk.
Hoe kan ik bij mn gedeelde bestanden komen en hoe kan ik mkv's dan afspelen op dit ding? (ik denk VLC player beta voor android).
Bijvoorbeeld:
  • ES File Explorer
  • MX Player
(wachtende op mijn Kruidvat 10,1" Pro-Line 2, hopelijk morgen met de post. Leuk goedkoop speelding totdat mijn Android-droomtablet uitkomt. Nexus 10 komt er dichtbij maar in praktijk nauwelijks aan te komen. Ik wil een hoge resolutie 10-inch met 3G. En, wat geen tablet heeft afaik, een DVB-T(2) chipje er in en mini-antenneaansluitingje - dat zou toch heel makkelijk moeten zijn om er bij te maken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb toch de update gedaan, al dacht ik dat ik hem al had (zal dus wel niet het geval zijn geweest). En de flikkeringen zijn verholpen! _/-\o_
Nu alles maar weer opnieuw installeren en instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483513

Ik wil de mensen nog bedanken die mij hebben geholpen. Inmiddels heb ik gisteren de 10.1 gekocht, nu maar wachten op de levering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 483602

Nice! Mn tablet is verzonden :) Hoop hem morgen of overmorgen binnen te hebben.
Mooi dat de bug van het scherm flikkeren al gefixt is. Doen ze snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand al een passende hoes of mapje dat kindvriendelijk is? (zonder toetsenbord)

Iemand al video review? :-)

bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat ook op het Cherry forum door iemand al vermeld werd is mij nu ook opgevallen. Na de update, waarmee het flikkeren dus wel verholpen is, reageert het scherm moeilijker/trager. Voor de update had ik hier totaal geen problemen mee en nu werkt het zelfs een beetje irriterend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rened80
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-04 06:19
Hoe is het geluid van deze tablet. Kun je met speaker prettig naar bijv uitzending gemist kijken? Ik heb nl geen zin om de hele tijd oordoppen te moeten gebruiken }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 399087

Kan iemand op deze tablet XBMC testen ?

Zie link hieronder voor informatie en download:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1813089

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ursamajor schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 21:51:
[...]

Als je de app wifi analyzer installeert, kun je zien of jouw router wel op een vrij kanaal staat en zo nodig verzetten. Scheelt een hoop stabiliteit en dus performance.
Dat is het niet, is gecheckt, zoals ik al aangaf de andere tablets hebben wel volle wifi ontvangst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctuxboy
  • Laatst online: 05-04 09:44
Beste Tweakers,

Bij deze heb ik mij vandaag twee van deze tabs aangeschaft in een lokale kruidvat-winkel.
Deze dienen dan ook als kerstcadeau voor mijn kinderen.
Net even getest of alles functioneert, en alles werkt perfect en vlot. Daarna alles netjes terug in de doos en nu maar aftellen naar Kerstdag toe.
Heb even last gehad van het knipperende scherm, maar te verwaarlozen, zeker als je de helderheid wat aanpast is het opgelost. Dus voorlopig doe ik geen firmware-update.

Voor een zwakke wifi had ik even schrik dat deze te zwak zou zijn terwijl ik in mijn luie zetel zit, maar heb toch nog twee balkjes (soms 3) en alles werkt vlotjes zelfs youtube, dit terwijl mijn router aan de verste muur in de garage hangt (ongeveer 8m) en daar toch nog de inkom (dus twee muren) tussen zitten.
Ben er in ieder geval zeer tevreden over.

• Whiskey48
Ik heb eigenlijk totaal geen wifi probleem.
Ik heb gewoon een goede router. Via wifianalyser een vrij kanaal gezocht ... downloaden / internetten / HD streamen gaat gewoon perfect. (andere kant van het huis op een andere verdieping van de router).
... Voor mensen die klagen over het draadloos bereik van een tablet / telefoon ... eerst zorgen dat je een fatsoenlijke router hebt, daar ligt denk ik 9/10 keer het probleem. (terugkomend probleem in elk topic, bij elk product).

Wel merk ik dat na de update het scherm zo traag is geworden, dat je niet meer fatsoenlijk het toetsenbord kunt gebruiken ... dat is wel jammer.

• Whiskey48
Hmm ...
XBMC werkt, maar schokt bij het afspelen (NEON devices geïnstalleerd).
(XBMC werkt wel super vloeiend).

Maar MX player kan wel prima HD streamen over het netwerk.

http://www.freaktab.com/s...ayer-CIFS-and-md4-drivers
Iets gevonden ... maar is niet makkelijk volgens mij.
... dan maar geen XBMC

[ Voor 31% gewijzigd door Whiskey48 op 22-11-2012 08:15 ]

Anoniem: 237382

maurits82 schreef op donderdag 22 november 2012 @ 08:11:
Hmm ...
XBMC werkt, maar schokt bij het afspelen (NEON devices geïnstalleerd).
(XBMC werkt wel super vloeiend).

Maar MX player kan wel prima HD streamen over het netwerk.

http://www.freaktab.com/s...ayer-CIFS-and-md4-drivers
Iets gevonden ... maar is niet makkelijk volgens mij.
... dan maar geen XBMC
Van de FAQ:
"I cannot play SD / 720p / 1080p content without stutters / dropped frames / audio sync issues / etc:

Tough luck. Right now hardware decode support isn't complete, if your CPU can't process the video in software, you're stuck for the time being. The XBMC devs are working on hardware decode support and it will be done in due time. Do not ask for a deadline, there isn't one right now."
Dus dat kan inderdaad wel kloppen! Ik heb er ook maar eentje besteld :+
Pagina: 1 2 ... 10 Laatste