Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De-Hamster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-04 12:57
Dat ga ik zometeen eens proberen. Is er nog een mogelijkheid om apps te installeren als Google Play aangeeft dat deze niet compatibel zijn? Ik heb dat bijvoorbeeld nu met de app Eredivisie Live.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben bang van niet,maar goed alternatief is sopcast voor android,werkt alleen als er gevoetbald word,ook voor pc maar dan ff googlen.link voor tab heb ik wel:
http://www.tabletsupport....id=2738&highlight=sopcast
hoop dat je er wat aan heb

wel beide programma's installeren

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-12-2012 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De-Hamster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-04 12:57
Sopcast is voor illegal live streams terwijl de Eredivisie Live app een legale manier is om live wedstrijden te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat het een andere tablet is, maar wel van Yarvik.
Hier is het iemand gelukt om op het 9.7" model van Xenta CWM te installeren en de Decontaminate ROM te flashen: http://forum.yarvik.com/archive/index.php/t-4613.html

Waarom lukt het op dit model wel :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mipinzy
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-05 08:56
Hoi stellarc,

Mkv doet het nu wel, zal wel minder zooi op zitten na het flashen.

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 12:10
Verwijderd schreef op woensdag 26 december 2012 @ 18:08:
Ik weet dat het een andere tablet is, maar wel van Yarvik.
Hier is het iemand gelukt om op het 9.7" model van Xenta CWM te installeren en de Decontaminate ROM te flashen: http://forum.yarvik.com/archive/index.php/t-4613.html

Waarom lukt het op dit model wel :?
Andere mtd layout... Deze CWM is ook wel aardig om te testen: http://www.freaktab.com/s...?1647-CWM-Touch-Available . Let wel op, een willekeurige rom flashen is leuk als test, maar de mounts in hte updater-script (META-INF\com\google\android) moeten wel goed staan.

[ Voor 23% gewijzigd door Taigu op 27-12-2012 09:40 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Verwijderd

Taigu schreef op donderdag 27 december 2012 @ 08:33:
[...]

Andere mtd layout... Deze CWM is ook wel aardig om te testen: http://www.freaktab.com/s...?1647-CWM-Touch-Available . Let wel op, een willekeurige rom flashen is leuk als test, maar de mounts in hte updater-script (META-INF\com\google\android) moeten wel goed staan.
Oh oké. Staat dat update-script in de base of de rom versie? Moet dit ook voor de Decontaminate V3.0 worden aangepast of staat dat toevallig al goed voor deze tablet? Ik zal deze cwm zo eens proberen...

Verwijderd

Zojuist deze CWM geprobeerd. Ik had voor het flashen niets aan de configuratie veranderd en ook niet een ander parameter-bestand gebruikt. Van tevoren ook geen 'wipe data/factory reset' of 'wipe cache partition' gedaan... Bij het opstarten van de flash-tool stonden alleen 'misc' en 'recovery' aangevinkt dit heb ik zo gelaten. Vervolgens niet op 'Erase Nand' gedrukt, maar meteen op 'Flash ROM'.

De tablet daarna herstart en vervolgens verscheen het cherry-logo en de tablet gaat daarna naar CWM. Wel stonden er weer de volgende zes foutmeldingen onder het menu:

(No such file or directory)
E:Can't mount /cache/recovery/command
E:Can't mount /cache/recovery/log
E:Can't open /cache/recovery/log
E:Can't mount /cache/recovery/last_log
E:Can't open /cache/recovery/last_log

Toen heb ik geprobeerd de zip op de externe sd-kaart van Decontaminate 3.0 te flashen. Volgens mij kwamen er tijdens de installatie wat foutmeldingen van locaties die niet gemount konden worden voorbij, maar door de snelheid heb ik het niet goed gezien. Dan gaat procesbalkje van de update langzaam vooruit, maar stopt ongeveer in het midden en blijft 'bevroren' Na ongeveer twintig seconden is de update dan opeens succesvol klaar, maar het lijkt me dat dus niet alles geflashed wordt.

Toen opnieuw opgestart, maar na het cherry-logo, komt de tablet weer in het CWM-menu terecht. Vervolgens nog een 'wipe cache partition' geprobeerd, maar dan kreeg ik deze melding:

E: format_volume: make_extf4fs failed on /dev/block/mtdblock6
Cache wipe complete.

Nog een factory reset gedaan, maar na nogmaals herstarten kwam ik weer in het CWM-menu terecht.

@Taigu, wat denk je? Zijn deze zes foutmeldingen onder het menu van belang, of zou de ROM ook met deze meldingen succesvol geflashed kunnen worden? Zijn er nog dingen aan een script/parameter bestand of configuratie die ik kan veranderen om te kijken of dat wel werkt?

• Taigu
Wat betreft die foutmeldingen moet ik zelf ook navraag doen bij derden. Decontaminate mount system als volgt:

mount("ext4", "EMMC", "/dev/block/mtdblock9", "/system");

dat moet zijn:

mount("ext4", "MTD", "/dev/block/mtdblock8", "/system");

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Verwijderd

Ik heb de updater-script en updater-script~ bestanden van Decontaminate in \META-INF\com\google\android aangepast.

Vervolgens op de sd-kaart gezet en proberen te installeren.
Ik kreeg eerst de volgende foutmeldingen:

-- Installing: /sdcard/Decontaminate_V3.0_CWM.zip
E: Can't mount /cache/recovery/last_install
E: failed to open last_install: No such file or directory
Finding update package...
Opening update package...
Installing update...
E: Error in /sdcard/Decontaminate_V3.0_CWM.zip
(Status 6)
Installation aborted.

Terug naar het CWM-menu. Ik twijfelde of de aangepaste zip misschien niet goed op de sd-kaart was gezet. Dus vervolgens mijn sd-kaart in de computer gedaan en de zip er opnieuw aangezet. Dit keer alleen met aangepaste versie van updater-script en niet de '~'-versie. Ik dacht heel misschien dat je een typefout had gemaakt, dus ik had er ook een zipversie opgezet met mtdblock9 in plaast van 8.

Vervolgens deze beide versies geprobeerd, maar ik kreeg niet precies dezelfde foutmelding. Beide keren het volgende:

-- Installing: /sdcard/Decontaminate_V3.0_CWM.zip
Installing update...
Installation aborted.

Dus zonder: E: Error in /sdcard/Decontaminate_V3.0_CWM.zip
(Status 6)

Jammer! Heb je nog andere ideeën?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2012 13:37 ]

• josvl_52
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-09 20:59
Als ik in een terminal het volgende commando's uitvoer

busybox fdisk -l /dev/block/mtdblock5 --> cache 134Mb
busybox fdisk -l /dev/block/mtdblock6 --> data 1107Mb
busybox fdisk -l /dev/block/mtdblock8 --> system 637Mb
busybox fdisk -l /dev/block/mtdblock9 --> user 14.2Gb

Die waarden lijken me niet te kloppen met die van het updater script

• Taigu
Status 6 kan van alles zijn, meestal een fout in het script zelf. Bewerk je hem wel met notepad++ of iets dergelijks? Pak anders CherryM1038_Custom_0.2.zip uit http://www.wuala.com/joepmeloen/Cherry%20M1038.

Verwijderd

Oké zal ik proberen, is die custom cherry gewoon jouw aangepaste versie van Decontaminate ROM?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 16:55:
Omdat de Yarvik-firmware mij bij een betere touchgevoeligheid prima lijkt, weet iemand toevallig of er een configuratiebestand in het bestandssysteem aan te passen is waarmee de gevoeligheidswaarde beter in te stellen is. Ongeveer zo gevoelig als de 23-11 firmware. Op internet zag ik dat het in /system/usr/idc/ een configuratiebestand zou kunnen staan, maar ik zie alleen een bestand over de qwerty-indeling staan...

Iemand een ander idee?
Met de gratis SGS Screen Touchscreenbooster app kan je diverse gevoeligheidsinstelingen veranderen.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 27 december 2012 @ 19:38:
[...]

Met de gratis SGS Screen Touchscreenbooster app kan je diverse gevoeligheidsinstelingen veranderen.
Ja, ik heb al bij meerdere mensen gezien dat ze die app gebruikten en succes ermee hadden. Ik had hem ook op de Yarvik-firmware geprobeerd, maar merkte op het scherm bijna geen verschil. Vooral de randen (vooral boven) bleven erg ongevoelig...

Op wat voor waarden heb jij de SGS staan?

Verwijderd

Taigu schreef op donderdag 27 december 2012 @ 19:31:
Status 6 kan van alles zijn, meestal een fout in het script zelf. Bewerk je hem wel met notepad++ of iets dergelijks? Pak anders CherryM1038_Custom_0.2.zip uit http://www.wuala.com/joepmeloen/Cherry%20M1038.
@Taigu, nee normaal wel maar dit keer had ik het gewoon met windows notepad of kladblok aangepast... Ik heb je versie CherryM1038_Custom_0.2.zip met de CWM van freaktab geprobeerd. Maar helaas liep ook deze installatie al snel vast met een aantal foutmeldingen:

-- Installing: /sdcard/CherryM1038_Custom_0.2.zip
E: Can't open /sdcard/CherryM1038_Custom_0.2.zip
(bad)
Installation aborted.

Zoals je misschien al gezien had, heb ik in het officiële Cherry-forum gevraagd om de source vrij te geven. Van de administrator heb ik bericht ontvangen dat de source bij de fabrikant is aangevraagd en 'binnenkort' beschikbaar zou moeten zijn. Kun je het daarmee gemakkelijk(er) werkend krijgen?

Mocht je nog dingen hebben, ik probeer het graag...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-12-2012 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Ik heb het hoesje van de Galaxy P5100 binnen, hij past als gegoten!
Zelf een klein gaatje maken voor de voeding stekker, maar verder is hij perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 21:38

Daytona

Autoracen is voor watjes

Hoi Maurits,

Heb je een link naar het hoesje? Wil er ook nog steeds eentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Daytona schreef op zaterdag 29 december 2012 @ 19:00:
Hoi Maurits,

Heb je een link naar het hoesje? Wil er ook nog steeds eentje.
http://www.ebay.nl/itm/25..._trksid=p3984.m1497.l2649
of
http://www.b2ctelecom.nl/...axy-tab-2-10-1-black.html

Past precies alleen nog gaatjes maken voor aan/uit knop en lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen,

Ik was niet echt tevreden met de officiële firmware van Cherry en de Yarvik-firmware werkte ook niet echt lekker op mijn tablet. Daarom heb ik geprobeerd zelf een custom Rom werkend te krijgen. Mijn doel was Cyanogenmod 10 voor de RK3066, maar dit is helaas niet gelukt.

Wel is het met de ROM Decontaminate V3 gelukt. 8)

Werkwijze
Ik heb de officiële Cherry-update van 23-11-2012 uitgepakt en de systeem.img vervangen met de systeem.img van een image van Decontaminate ROM (bron)

Daarna met de RKAndroid Tool alle image-bestanden naar de tablet geflashed en tot mijn verbazing startte de tablet met de nieuwe ROM op en werkt goed.

Wat werkt wel?

Het scherm werkt en is gevoelig, dus geen dode randen meer. Ik weet het niet zeker de schermhelderheid lijkt wat lager te kunnen, maar blijft aan de felle kant. Volgens mij had ik bij andere firmwares bij dit percentage daar al last van, dus het lijkt in ieder geval minder te zijn. Ik heb nog geen crashes gehad en de batterij lijkt zuinig(er) mee te gaan, maar dit moet na meer testen gaan blijken. WIFI werkt en bluetooth kan aangezet worden, maar dit heb ik verder niet getest

Wat werkt niet?
Na de tablet een dag wat meer getest te hebben, hierbij mijn nieuwe ervaringen:

Dankzij Taigu heb ik de automatische schermrotatie werkend gekregen. Door twee originele bestanden van de Cherry firmware in de system map terug te zetten, werkt de rotatie helemaal goed. Dit probleem is dus verholpen. Ook kan ik nu wat meer zeggen over de batterij. Na de tablet een keer bijna helemaal leeg te hebben laten lopen, heb ik hem opgeladen. Daarna deed de batterijindicator het veel beter en hij lijkt nu het juiste percentage aan te geven en maakt geen gekke grote stappen meer. Ik ben nu ook erg tevreden over het energieverbruik. Hij lijkt me zeker zo zuinig als de Yarvik-firmware en zelfs misschien wat zuiniger. Daarbij moet ik wel zeggen dat ik niet veel intensieve dingen zoals video's en games heb gedaan. Maar de custom rom lijkt me dus geen batterijslurper...

Het automatisch klikken van het scherm bij een laag percentage lijkt grotendeels verholpen. Ik heb hem nog niet helemaal leeg laten lopen, maar het is zeker niet zo erg als bij de originele firmware. Bij 10% had ik sporadisch een 'eigen' klik, maar de tablet was zeker nog goed werkbaar.

Het wifi-bereik blijft gewoon slecht. Een paar meter van de router heb ik al een stuk langzamer internet en op de eerste verdieping valt het signaal vaak weg of internetten is irritant traag. Dit zal denk ik dus echt aan de hardware liggen en een betere antenne lijkt me de enigste oplossing voor dit probleem.

Het enigste echt probleem wat ik nog ben tegengekomen, is het afsluiten van de tablet. Als je de tablet uitschakelt, blijft hij bij het opnieuw opstarten 'vaak' hangen bij het Decontaminate bootlogo. Ik denk dat de tablet iets verkeerd wegschrijft bij het afsluiten. Na met een paperclip de tablet te resetten, start hij weer gewoon goed op. Er lijkt een soort van systeem in te zitten. De ene keer wel goed opnieuw opstarten de andere keer niet en dan weer wel... Misschien dat iemand een idee heeft waar dit aan kan liggen? Voor nu raad ik dus aan de tablet vooral in standby te houden.

Ik wil de versie graag met jullie delen, maar flashen is geheel op eigen risico. In het ergste geval kan je apparaat kapot gaan en niet meer opstarten. Maak een back-up van belangrijke bestanden, want na het installeren van deze firmware ben je al je bestanden, instellingen en geïnstalleerde apps kwijt. Kortom ik zou je graag willen aanraden het alleen te proberen als je weet wat flashen is en dus weet wat je doet.

Installatie.

1) Ik veronderstel dat de driver voor het flashen al geïnstalleerd is. Deze moet al geïnstalleerd zijn als je ooit een officiële update van Cherry hebt geflashed/geïnstalleerd. Uitleg hierover kun je in het officiële forum vinden.

2) Pak het downloadbestand (CHERRY_M-1038_ROM_DECONTAMINATEV3.0.zip) uit en open na het uitpakken de map 'Decontaminate V3.0'. Hierin vind je het programma 'RKAndroidTool.exe' en start dit dan op.

3) Schakel de tablet uit en breng hem in de Firmware-updatestand, verbonden met de usb-kabel aan de computer. Meer informatie hierover is ook in het officiële forum of in dit forum te vinden... Als je onderin het scherm in dikgedrukte letters ziet staan dat de tablet is gevonden, dan is hij goed aangesloten en klaar voor flashen.

4) Ik weet niet zeker of het nodig is, maar ik heb het wel gedaan. Wis het NAND-geheugen van de tablet, door op de knop ‘Erase NAND (IDB)' te klikken. Dit duurt even, dus wacht tot het proces klaar is en haal de usb-kabel er niet uit.

5) Standaard zijn niet alle vereiste images voor het flashen aangevinkt. Vink indien nodig het volgende aan: parameter, misc, kernel, boot, recovery en system. (Backup en loader zijn dus niet aangevinkt)

6) Als het nodige is aangevinkt dan kun je de ROM flashen door op 'Flash ROM' te klikken. Dit proces duurt even en wacht totdat het klaar is. De tablet zal hierna zelf opnieuw opstarten. Daarna krijg je als het goed is een android-robot te zien en worden de laatste stappen automatisch uitgevoerd. De tablet zal dan weer opnieuw opstarten. Eerst krijg je het Cherry-logo nog te zien. Dit blijft de eerste keer wat langer staan, maar daarna krijg je het 'Decontaminate-logo' te zien en de tablet zal opstarten in de nieuwe rom. In het begin reageert ie wat traag, maar bij mij werkte na een minuut alles soepel en latere herstarten gaan een stuk sneller. Het cherry-logo blijft wel zichtbaar bij opstarten...

Hier vind je het downloadbestand van de aangepaste Decontaminate ROM:
https://dl.dropbox.com/u/...ROM_DECONTAMINATEV3.0.zip

Installatie schermrotatie-fix

Omdat ik de system.img niet wil aanpassen, omdat dit waarschijnlijk toch mis gaat, moet je het schermrotatieprobleem helaas handmatig oplossen. De custom ROM is standaard al geroot en er staat ook een root-verkenner op. Hierbij mijn installatie manier:

1) Ik heb niet de standaard verkenner gebruikt, maar installeer de gratis app ES File Explorer (beschikbaar in de Play Store)

2) Pak de screen_rotation_fix.zip uit en plaats de twee bestanden op je interne of externe sd-kaart.

2) Start ES File Explorer op en schakel root-verkennen in door naar de programma-instellingen te gaan. Dit doe je door het menu te openen (in de startbalk staat naast het 'volume omlaag icoon' een icoon met drie puntjes boven elkaar. Klik daar op. Een menu erboven verschijnt en klik dan op 'Instellingen'. Scroll in het nieuwe menu omlaag en klik op 'Root Opties'. Vink dan de volgende opties aan: 'Root verkenner', 'Omhoog naar root' en 'Laad bestandssysteem'. Klik daarna een paar keer op terug, zodat het hoofdscherm van de applicatie weer verschijnt.

3) Ga naar de locatie waar je de twee bestanden hebt neergezet. Als dit op de root van je interne sd-kaart is, dan zou je de twee bestanden al meteen moeten zien staan. Klik in het pictorgrammenmenu boven in het scherm op 'Selecteren' en tik vervolgens de twee bestanden aan. De bestandsnamen worden dan als het goed is groen/geel. Druk vervolgen in het pictogrammenmenu op 'Kopieren'. Klik vervolgens (in mijn geval één keer) op je terugknop (linksonder in de startbalk) en dan zit je op de '/'-locatie. Klik vervolgens op de map 'system' en daarna open je de map 'lib' en als laatste de map 'hw'. Hier moet je de twee bestanden vervangen door de stock-rom-bestanden. Maak eerst een back-up van de twee originele bestanden. Houd 'sensors.goldfisch.bak' ingedrukt en klik vervolgens in het popup-menu op 'Hernoemen'. Hernoem het bestand naar bijvoorbeeld 'sensors.goldfish.bak' en druk op 'OK'. Zet op dezelfde manier ook bak achter het bestand 'sensors.rk30board.bak'. Nu kun je de nieuwe bestanden plakken door op 'Plakken' te drukken in het iconenmenu.

4) Vervolgens moeten nog de toegangsrechten/machtigingen van de twee nieuwe bestanden worden aangepast. Klik bijvoorbeeld de nieuwe 'sensors.rk30board.bak' aan. Het popup-menu verschijnt weer, scroll hierin naar beneden en klik vervolgens op 'Eigenschappen'. Druk dan op de witte knop 'Wijzigen'. Vink indien nodig het volgende aan. Bij 'lezen' moet Gebruiker, Groep en Andere aangevinkt zijn. Bij 'schrijven' alleen Gebruiker. Bij uitvoeren moeten ook alle drie zijn aangevinkt. Klik vervolgens op OK. Als het goed is staat nu bij Machtigingen: 'rwx r - x r - x'. Doe precies hetzelfde voor het andere bestand.

5) Herstart nu de tablet. Als hij bij het opnieuw opstarten lang bij de Decontaminate bootlogo blijft hangen, dan moet je hem met een paperclip resetten. Dit ligt dus aan het opstartprobleem en niet aan deze aanpassing.

6) Als het scherm op automatisch roteren staat ingesteld, dan zou het nu dankzij Taigu's idee weer moeten werken. :)

Download link voor de fix:

https://dl.dropbox.com/u/109288919/screen_rotation_fix.zip

Ik het zipbestand vind je in de map ‘rom’ ook ‘system_cyan.img’. Dit was mijn zelfgemaakte system.img van het CWM-zipbestand van Cyanogenmod 10 voor de RK3066 chip. Ik heb deze ook geprobeerd te flashen, maar de tablet lijkt op te starten, reboot dan opeens en dan verschijnt een afbeelding van een gecrashte robot. Ik heb hem er bijgevoegd. Misschien dat ik iets fout heb gedaan en dan kan misschien iemand hem aanpassen of er andere ideeën op los laten, zodat hij wel gaat werken.

Voor nu lijkt de Decontaminate ROM mij een prima oplossing. Veel plezier ermee en ik hoop dat jullie hier wat aan hebben! ;)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2013 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Laatst online: 12-09 21:00
Helaas gebruik ik het draaien van het scherm best vaak. Hierdoor is deze ROM niet voor mij. Wel super dat je je eigen ROM hebt samengesteld! Ben benieuwd naar de belevingen van anderen die het gaan proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nieuws Mygale! Ik ga je rom vanmiddag ook even testen, ben benieuwd!

Ik geloof dat Taigu ook wat heeft gedaan met een aangepaste kernel (Undervolting en lagere helderheid?), mischien dat het mogelijk is om de kernel van Taigu op die manier ook te gaan testen?

Jammer dat CWM zo lastig werkend te krijgen is anders zou het flashen van custom roms wel een stuk makkelijker gaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvl_52
*Mygale,

Ik zie dat de file size voor beide system images gelijk zijn.
Is dat toeval???

Er is ook een CWM Touch, TWRP voor RK3066
Misschien is die makkelijker werkend te krijgen (al zou ik nu nog niet weten hoe dat moet :) )

[ Voor 43% gewijzigd door josvl_52 op 02-01-2013 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dat vond ik ook al raar. Dus het lijkt me eigenlijk ook geen toeval. De meeste images die ik in Linux met verschillende tools maakte, konden niet worden geopend in een mount programma in Windows terwijl de orginele system.img dit wel kon. Uiteindelijk had ik een originele image in linux gemount, alles eruit gegooid en de bestanden van cyanogenmod erin gezet. Misschien dat daardoor de grootte hetzelfde is gebleven. Alle bestanden lijken er wel in te staan, maar toch werkt ie niet. Dus ik zal wel iets fout hebben gedaan... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 13:24:
Goed nieuws Mygale! Ik ga je rom vanmiddag ook even testen, ben benieuwd!

Ik geloof dat Taigu ook wat heeft gedaan met een aangepaste kernel (Undervolting en lagere helderheid?), mischien dat het mogelijk is om de kernel van Taigu op die manier ook te gaan testen?

Jammer dat CWM zo lastig werkend te krijgen is anders zou het flashen van custom roms wel een stuk makkelijker gaan!
Nice :) Toevallig al geprobeerd? Goede ervaring of ben je al meer dingen tegengekomen die niet werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Renzzie schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 11:52:
Helaas gebruik ik het draaien van het scherm best vaak. Hierdoor is deze ROM niet voor mij. Wel super dat je je eigen ROM hebt samengesteld! Ben benieuwd naar de belevingen van anderen die het gaan proberen.
@ Renzzie, mocht je nog interesse hebben, na het installeren van de Custom Rom kun je met de fix die ik in mijn originele bericht geplaatst heb, de automatische schermrotatie goed werkend krijgen. ;)

Het enigste wat nu dus niet lekker werkt is het herstarten van de tablet. @Taigu, heb jij misschien een idee wat dit kan veroorzaken en hoe het opgelost kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader2003
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-11-2022
http://tablets4all.forums.ag/ is een forum voor onze onder andere onze kruidvat tablet mischien hebben jullie daar wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Mooi werk mygale, ik ben zo vrij geweest om de fix in te bakken in de rom, zie hier versie 3.1:

Edit: zie onder

Mocht het niet bevallen, dan kun je altijd terug naar de 23-11 ROM:

Cherry 23-11 ROM

[ Voor 59% gewijzigd door Taigu op 05-01-2013 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Ervaringen nog steeds goed voor de testers? Van het weekend heb ik tijd, ga ik ook even een poging wagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
De methode van Mygale werkt ook aardig voor andere ROMS, ik heb van onderstaande ROMs de system.img aangepast en in de flashtool samengesteld door Mygale geplaatst. Dit betekent dat alleen system.img wijzig, kernel en recovery blijven hetzelfde. Dus geen CWM en geen aangepaste brightness.

Decontaminated 3.1 voor Cherry M-1038
(originele thread op flashmyandroid.com)
Voordelen
- gestript
- veel tweaks
- simuleert Samsung tablet
- Wifi werkt beter (?)

Nadelen
- ?

Finless 1.8 voor Cherry M-1038
(originele thread op freaktab.com)
Voordelen
- Gestript

Nadelen
- Model is niet aangepast waardoor je minder apps krijgt in de Play Store (build.prop aanpassen)
- Deep sleep staat uit (build.prop aanpassen)
- Lelijke bootanimatie

VonDroid 4.1 voor Cherry M-1038
(originele thread op vondroid.com)
Voordelen
- Gestript
- Veel tweaks
- Deep sleep staat aan

Nadelen
- Simuleert een i9100 waardoor je minder tablet apps krijgt in de Play Store (build.prop aanpassen)
- Camera scheef
- Skin (zie settings scherm)
- Geen soft-volume button

Happy Flashing! :)

[ Voor 28% gewijzigd door Taigu op 05-01-2013 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor het flikkeren gewoon de app "Screenfilter" downloaden uit de Playstore.
Tabletscherm voluitzetten en Screenfilter laten dimmen. Werkt spatzuiver!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:57
[quote]Taigu schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 23:54:
De methode van Mygale werkt ook aardig voor andere ROMS, ik heb van onderstaande ROMs de system.img aangepast en in de flashtool samengesteld door Mygale geplaatst. Dit betekent dat alleen system.img wijzig, kernel en recovery blijven hetzelfde. Dus geen CWM en geen aangepaste brightness.

Decontaminated 3.1 voor Cherry M-1038
(originele thread op flashmyandroid.com)
Voordelen
- gestript
- veel tweaks
- simuleert Samsung tablet
- Wifi werkt beter (?)

Is het opstart probleem bij deze rom ook verholpen ?.

Op zich ben ik wel tevreden met de yarvik rom, heb alleen nog last van heel licht geflikker bij het bekijken van webpages met een lichtgrijze achtergrond zo als in dit forum, met scherm op laagste stand.

edit: Ok zal hem eens proberen dan.

edit2: Nou hij staat er op, titanium backup terug gezet van af sd kaartje en alles lijkt weer te werken, een keer opnieuw opgestart en dat ging zonder problemen. geflikker is zeker nog aanwezig lijkt storender als bij yarvik rom maar zal hem eerst eens goed opladen en dan nog eens alles testen. :)

Tablet opgeladen nu en alles werkt tot nu toe, wifi is uitstekend (was ook al goed) systeem partie is weer terug naar 1Gb touchscreen werkt goed, auto rotate werkt, helderheid scherm is ook ok, alleen flikkert nog wel licht, accu lijkt ook ok moet het nog uittesten. zie trouwens in het yarvik supportforum ook al allerlei problemen opduiken, blijft een lot uit de loterij dit tablet.

[ Voor 24% gewijzigd door dirk38 op 05-01-2013 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@dirk38. Nee, dat lichte geflikker houd je ook bij de Decontaminate ROM. Het is wel heel minimaal en alleen bij een lage stand. Ik zie het eigenlijk alleen in de browser en vind het ook niet hinderlijk. De hardware kan een lage stand volgens mij gewoon niet aan en wordt daarom in de officiële firmwares ook standaard wat hoger ingesteld.

Het opstartprobleem bestaat nog maar ik geloof dat Taigu er bijvoorbeeld al minder last van had dan ik. Als je de tablet gewoon aanhoudt en op tijd oplaadt dan heb je er eigenlijk geen last van ;)

De Yarvik-firmware werkt inderdaad ook best goed. Maar ik vind het scherm bij Decontaminate een stuk gevoeliger en zeker in de randen van het scherm. Bij snel typen op Yarvik sloeg de tablet bij mij vaak veel letters over. Dit probleem heb ik nu niet meer... Ook lijkt de batterij mij iets langer mee te gaan dan bij de Yarvik-firmware, maar ik kan me er op verkijken, dus dat moet je zelf maar proberen als je wilt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Is het mogelijk om een snellere mirror te gebruiken? Het kost mij bijna twee uur om dit zipje te downloaden als er niet halverwege een fout optreedt.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf sinds een week de Yarvik tab10-201 Xenta 10ic in mijn bezit. Alles functioneert goed echter komen er drukpunten in beeld als ik op het glas druk of zelfs alleen maar de achterkant aanraak.

Hebben meer mensen hier last van? En hoort dit bij dit apparaat of is dit reden genoeg om het terug te sturen voor een nieuwe? Ik heb er een foto van gemaakt en het zou mooi zijn als iemand mij hier mee kan helpen.

Afbeeldingslocatie: http://www.freebits.nl/images/737yarvik_tab10_201_drukp.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Hoe flash ik de Decontaminate-Rom die hier staat nou precies? De metode die op FlashMyAndroid staat werkt niet voor deze rom gok ik, omdat de structuur van de zipjes heel anders is. Gebruik ik gewoon die RKBatchtool die eerder is genoemd of toch de RKAndroidTool?

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Staat hier prima uitgelegd: Verwijderd in "Kruidvat 10,1" Pro-Line 2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvl_52
*Mygale

Ik las dat je 2 bestanden van de originele ROM hebt teruggezet voor scherm rotatie.
Zelf had ik de Cube firmware werkend op de M-1038, echter de rotatie werkt niet. Verder is die ROM prima.
Welke 2 bestanden zijn dat?. Misschien werkt het voor mij dan ook.
Als alles goed werkt kan ik de ROM ook beschikbaar stellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Android Wuppy
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-02-2021
Heb de m1038 nu op de Yarvik draaien en alles gaat erg snel. Tov de 1212 firmware sneller en beter batterij indicator (ik vermoed dat met de upgrade de batterij stats een betere reset hebben gekregen).

Heel tevreden vooralsnog, ik hou het denk ik zo even. Misschien bij een goede CM10 Rom anders, maar nu happy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@josvl_52 het zijn deze twee bestanden: 'sensors.goldfish.so' en 'sensors.rk30board.so'. Zie mijn eerdere post voor meer details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvl_52
*Mygale

Het was inderdaad voldoende deze 2 bestandjes te kopieren. Het scherm roteert nu.
De touchgevoeligheid is ook prima, over het gehele oppervlak van het scherm.
Bedankt!!!!

Edit: Na het verwijderen van een hoop Chinese zaken, is het imo. een heel fijne rom.
Helderheid goed in te stellen.

[ Voor 25% gewijzigd door josvl_52 op 07-01-2013 21:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Kan de helderheid lager dan zeg 25%? Zo ja, dan graag een linkje. Mijn tablet heeft namelijk helemaal geen last van flikkeringen, dus wil het graag eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zoek een rom waarbij de zoem in het geluid weg is :)
Cyanogenmod 10 zou ook niet verkeerd zijn.

Nu draait de Yarvik Rom hier en doet het voor mijn gevoel beter dan de Cherry Firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Met de kernel van 23-11 heb ik geen zoem, met die van 12-12 wel.

[ Voor 3% gewijzigd door Taigu op 07-01-2013 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm, misschien binnenkort toch maar even opnieuw flashen dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvl_52
*Taigu

Aanpassing van de default brightness van 200 naar 150 in de Cube rom, maakt het scherm opeens werkbaar, terwijl er géén geflikker optreedt. (bij mij althans). De helderheid kan mooi worden ingesteld van weinig tot veel. Nadeel van deze Rom is dat er geen volume controls zijn.

Heb je overigens mijn pm. gelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvl_52
josvl_52 schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 12:59:
*Taigu

Aanpassing van de default brightness van 200 naar 150 in de Cube rom, maakt het scherm opeens werkbaar, terwijl er géén geflikker optreedt. (bij mij althans). De helderheid kan mooi worden ingesteld van weinig tot veel. Nadeel van deze Rom is dat er geen volume controls zijn.

Heb je overigens mijn pm. gelezen?
Edit: in build.prop heb ik wpa_supplicant.scan_interval op 120 gezet. In deep sleep was nu in ca. 5,5 uur het accuniveau gedaald van 97 naar 92. Dus ook dat ziet er goed uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Bedankt voro je tips op basis van de laatste Cube 1.11 firmware heb ik deze system.img gemaakt:

kasty-cube_u30gt_h-41-111-rooted2

De kernel van de Cube rom is ook te flashen, maar het touchscreen werkt dan helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is jullie ervaring met de cube rom? Werkt deze beter of stabieler dan de decontaminate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf Dinsdag 15 Januari is de M1038 weer te koop bij Kruidvat. Ik ga nog maar een poging wagen een goed exemplaar te bemachtigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-08 15:45
Je zou voor de volume controls in de build.prop een het volgende kunnen proberen:

### from settings dex
ro.showvibrator=false
ro.support_bt=false
ro.minBrightness=10
ro.havegps=false
### from systemui dex
ro.showvolume=true
ro.showmenu=true

en dan gaat het om de ro.showvolume=true

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:27
Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 22:33:
Vanaf Dinsdag 15 Januari is de M1038 weer te koop bij Kruidvat. Ik ga nog maar een poging wagen een goed exemplaar te bemachtigen.
Bedoel je online te koop of ook in de winkels? In de folders vind ik er in ieder geval geen spoor van terug...

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chaola schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 09:35:
[...]

Bedoel je online te koop of ook in de winkels? In de folders vind ik er in ieder geval geen spoor van terug...
In ieder geval in de winkel, volgens de medewerkster die mij de nieuwe folder liet zien komen ze Maandag binnen en begint de verkoop Dinsdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Verwijderd schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 22:10:
Hoe is jullie ervaring met de cube rom? Werkt deze beter of stabieler dan de decontaminate?
Ik heb het idee dat de ROM soepeler loopt, met andere woorden dat de interface net iets sneller reageert. Niet gemeten oid, maar meer een gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Als ze opnieuw aan 159 euro in de winkel liggen ga ik misschien ook nog eens moeite doen, alhoewel ik vrees dat het aanbod hier in België weer belabberd zal zijn (de vorige keren dat ik voor een tablet informeerde wisten ze van niets en dat in meerdere winkels).
Maar is er ondertussen een firmware die een beetje garantie geeft op degelijke wifi en stabiel beeld of moet dat vooral van de custom roms komen?
Laatste reden om te twijfelen is dat ik vrees dat dit nu wel eens alle geretourneerde tablets kunnen zijn die op de markt gegooid worden, de afdankertjes dus waaraan niet noodzakelijk veel veranderd is ... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvl_52
De Rom doet het bij mij goed, wel mis ik de volume controls. Het bootscreen ziet er niet uit, chinese karakters.
Ik heb ook de geroote en getweakte Decontaminate versie geprobeerd. Die vind ik ook goed lopen.
Batterijverbruik alleszins redelijk, iig véél beter dan de standaard Cherry rom. Ook is de helderheid goed te regelen (geen flikker bij lage stand)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook maar net even getest,

Eerste indruk is erg positief, je kunt de helderheid nu eindelijk flink terugschroeven! Ik ben hem nu helemaal aan het opladen en daarna zal ik mijn Google Account instellen, de accu duur eens goed testen en kijken hoe de prestaties zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Taigu schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 22:07:
Bedankt voro je tips op basis van de laatste Cube 1.11 firmware heb ik deze system.img gemaakt:

kasty-cube_u30gt_h-41-111-rooted2

De kernel van de Cube rom is ook te flashen, maar het touchscreen werkt dan helaas niet.
Hoi, ik zou graag de cube rom willen proberen. Ik zoek met name accuduur en soepelheid in mn ROM.

Dat dropboxbestand is de ROM neem ik aan? Met welk programma en hoe flash ik hem eigenlijk? Is daar een site voor of is het heel makkelijk?

Thanx!

Ps, ik heb m'n toetsenbord in hoesje binnen voor de tablet ... ook best wel soepel, klein keyboard maar werkt prima! (hij is wel gelijk een stuk dikker dan het P5100 hoesje natuurlijk, maar ik zie het wel zitten voor bij colleges!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maurits82 schreef op vrijdag 11 januari 2013 @ 19:47:
[...]

Hoi, ik zou graag de cube rom willen proberen. Ik zoek met name accuduur en soepelheid in mn ROM.

Dat dropboxbestand is de ROM neem ik aan? Met welk programma en hoe flash ik hem eigenlijk? Is daar een site voor of is het heel makkelijk?

Thanx!

Ps, ik heb m'n toetsenbord in hoesje binnen voor de tablet ... ook best wel soepel, klein keyboard maar werkt prima! (hij is wel gelijk een stuk dikker dan het P5100 hoesje natuurlijk, maar ik zie het wel zitten voor bij colleges!
Voor de installatie van de cube rom, kun je mijn eerdere post over het installeren van de decontaminate rom bekijken. De procedure en het programma zijn hetzelfde, je moet dan alleen de system.img van de cube gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Online nu weer te bestellen: http://online.kruidvat.nl...ine2tabletPCDualCore.html

Al weer uitverkocht. Waarschijnlijk alleen een aantal geretourneerde exemplaren.

Blijkbaar zijn er twee verschillende links op de Kruidvate site,
Hier nog wel te bestellen http://online.kruidvat.nl...ine2TabletPCDualCore.html
Hier uitverkocht: http://online.kruidvat.nl...ine2tabletPCDualCore.html :?

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2013 18:12 . Reden: Verschillende links ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Is ondertussen eigenlijk al met enige zekerheid bekend van welke Chinese OEM dit een rebrand is, want ik kan moeilijk aannemen dat Kruidvat volledig zelf zijn tablets gaat knutselen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chaola schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 13:38:
Is ondertussen eigenlijk al met enige zekerheid bekend van welke Chinese OEM dit een rebrand is, want ik kan moeilijk aannemen dat Kruidvat volledig zelf zijn tablets gaat knutselen?
Standaard RK3066 OEM bordje volgens mij, het enige dat de "fabrikanten" eraan veranderen is het scherm, de accu en soms de accelerometer. De N101 II komt het dichtste in de buurt.

De kasty-cube_u30gt_h-41-111-rooted2 rom werkt trouwens best heel goed, ik heb mijn Google Account nog niet ingesteld maar wel alvast even de batterij duur getest.

17% gebruikt na 43 minuten :9

Wat mij opvalt is wel dat 52% door het scherm wordt gebruikt en 47% door de Wi-Fi, naar mijn idee zou dat toch wel een stuk beter moeten kunnen, suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
Ik heb de kasty-cube_u30gt_h-41-111-rooted2 rom er nu ook op staan, en hij werkt nu na een paar keer opstarten met foutmeldingen goed, scherm flikkeringen met browsen zijn nu geheel verdwenen en het scherm werkt ook goed. moest wel de auto rotate fix toepassen die hier is gepost. maar veder ziet het er goed uit, volume knoppen zijn ook aanwezig na een voledige tianium restore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 19:30
kan iemand mij zeggen of dit de goede keyboard hoes is

http://online.kruidvat.nl...yboardhoes10Slimline.html

Daar er nml een kabel staat afgebeeld tussen keyboard en tablet en daar op die plek geen aansluiting zit op onze tablet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dirk38 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 02:18:
Ik heb de kasty-cube_u30gt_h-41-111-rooted2 rom er nu ook op staan, en hij werkt nu na een paar keer opstarten met foutmeldingen goed, scherm flikkeringen met brouwsen zijn nu geheel verdwenen en het scherm werkt ook goed. moest wel de autorotate fix toepassen die hier is gepost. maar veder ziet het er goed uit, volume knoppen zijn ook aanwezig na een voledige tianium restore.
@Dirk38, heb je alleen de minimum brightness in de build.prop aangepast? Ik had de cube rom een paar dagen geleden ook geprobeerd, maar als ik het scherm op de laagste helderheid instelde, dan had ik nog steeds wat lichte flikkeringen bij een wit scherm. Bijvoorbeeld browsen of een tekstverwerker... Heb jij daar helemaal geen last meer van?

Het uitzetten van de cube rom gaat bij mij erg snel, en de tablet maakt dan een soort van kortsluitingsachtig geluid/klik, het lijkt me het scherm wat (te) snel uitgaat... Jij hier toevallig ook last van en kan dit kwaad?

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mipinzy
Hoi,

Als wifi tweak heb ik dit in de build.prop aangepast :

wifi.supplicant_scan_interval=180

For Internet Speed -
Increases network speed.
net.tcp.buffersize.default=4096,87380,256960,4096, 16384,256960
net.tcp.buffersize.wifi=4096,87380,256960,4096,163 84,256960
net.tcp.buffersize.umts=4096,87380,256960,4096,163 84,256960
net.tcp.buffersize.gprs=4096,87380,256960,4096,163 84,256960
net.tcp.buffersize.edge=4096,87380,256960,4096,163 84,256960

Ik heb alleen de regel net.tcp.buffersize.wifi=4096,87380,256960,4096,163 84,256960
voor wifi snelheid erin staan .

zie deze link http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1639104

Mijn rom is de cherry van 23-11 en bij accu staat voor wifi 2%

Hoop dat je er wat aan hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door mipinzy op 13-01-2013 13:27 . Reden: niet alle regels nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
Nee heb nog niks aangepast in de build.prop, en het uitschakelen en opstarten verloopt ook normaal bij mij.

de flikeringen zijn echt zeer minimaal alleen met schrollen in browser zie ik af en toe nog een licht geflikker.
in iedergeval een stuk minder dan de Decontaminate V3.1 Rom,

heb nog een isue met deze rom en dat is als ik bestanden probeer te delen via USB mijn iu interface crashed en ik de tablet moet resetten. denk als er een handig iemand hier het beste uit de verschillende roms kan combineren het nog wat wordt met dit tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvl_52
mipinzy schreef op zondag 13 januari 2013 @ 12:19:
Hoi,

Als wifi tweak heb ik dit in de build.prop aangepast :

For Internet Speed -
Increases network speed.
net.tcp.buffersize.default=4096,87380,256960,4096, 16384,256960
net.tcp.buffersize.wifi=4096,87380,256960,4096,163 84,256960
net.tcp.buffersize.umts=4096,87380,256960,4096,163 84,256960
net.tcp.buffersize.gprs=4096,87380,256960,4096,163 84,256960
net.tcp.buffersize.edge=4096,87380,256960,4096,163 84,256960

Ik heb alleen de regel net.tcp.buffersize.wifi=4096,87380,256960,4096,163 84,256960
voor wifi snelheid erin staan .

zie deze link http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1639104

Mijn rom is de cherry van 23-11 en bij accu staat voor wifi 2%

Hoop dat je er wat aan hebt.
Deze tweak doet niets als je hem in de build.prop zet.
Kijk even in init.rc, daar wordt dezelfde instelling gezet, met hoogstwaarschijnlijk veel hogere buffers dan je hiervoor hebt beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mipinzy
@josvl_52

Ik heb even gekeken en de getallen voor wifi zijn inderdaad veel hoger in init.rc
net.tcp.buffersize.wifi=524288,1048576,2097152,262144,524288,1048576
Na deze 2 tweaks kon ik wel beter een film via het netwerk afspelen.
Wat daar dan de reden voor is weet ik niet, misschien toeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mipinzy, Heb je nu zowel in de build.prop als in de init.rc de waarden aangepast of erbij gezet, naar de waarden van het xda-voorbeeld? Of heb je de standaardwaarden in de init.rc laten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mipinzy
@Mygale,
In de build.prop heb ik :
net.tcp.buffersize.wifi=4096,87380,256960,4096,163 84,256960 (xda-voorbeeld)
als toevoeging.
In de init.rc heb ik niets gedaan dus net.tcp.buffersize.wifi=524288,1048576,2097152,262144,524288,1048576 is gewoon blijven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Volgens mij hebben de tweaks wel zin in build.prop, in ieder geval wifi.supplicant bladiebla.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
dirk38 schreef op zondag 13 januari 2013 @ 02:18:
Ik heb de kasty-cube_u30gt_h-41-111-rooted2 rom er nu ook op staan, en hij werkt nu na een paar keer opstarten met foutmeldingen goed, scherm flikkeringen met browsen zijn nu geheel verdwenen en het scherm werkt ook goed. moest wel de auto rotate fix toepassen die hier is gepost. maar veder ziet het er goed uit, volume knoppen zijn ook aanwezig na een voledige tianium restore.
Dirk, ik denk dat Titanium iets teveel heeft teruggezet. Bij mijn weten zit de instelling voor de volumeknoppen op een plek (/system/app/systemui.apk of /system/framework/framework.apk) waar je niets wilt restoren als je verschillende ROM's gebruikt. Met andere woorden denk ik dat een aantal van de Cherry systeembestanden zijn teruggezet in de Cube ROM. Ik kan namelijk wel gewoon bestanden via USB benaderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik heb een beetje gelezen hier, maar zie nogal veel flash-avonturiers. Een vriend van mij die 0,0 verstand heeft van flashen en rooten wil een tablet en nou vroeg ik mij af of deze wel een goed idee was voor hem. Is het ding zo uit de winkel een goed ding voor 160 euro of kunnen we beter even verder kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Exact ook mijn probleem: ik vind dat rooten en flashen een persoonlijke keuze zou moeten zijn en niet gedwongen omdat het product al mank in de winkelrekken ligt. Vandaar ook mijn vraag naar de OEM-versie van deze tab, dan kunnen de ontwikkelingen en opmerkingen daarrond ook hier gelden. Nu worden er ROM's gebruikt van gelijkaardige producten, waarbij er een beetje vooruitgang lijkt te worden geboekt, maar het lijkt toch ook weer telkens close but no cigar. Die Window N101 lijkt qua uiterlijk m.i. toch een totaal ander toestel, idem voor de Cube 30. Is de Yarvik tab200 dan een 100% identieke cloon? Zou wel straf zijn gezien het grote prijsverschil tussen beide. Ik heb me ook al suf gezocht maar niets gevonden...
De tijd om te beslissen dringt want morgen moet hij in de rekken liggen en 't zal weer rap gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Ik heb een beetje gelezen hier, maar zie nogal veel flash-avonturiers
Je zit hier niet op helpmij.nl ;)

Voor de prijs is het een prima ding als je het mij vraagt. Ik had standaard (met de 23-11 software) nergens problemen mee. Geen zoem, geen flikkeringen en een goed werkend touchscreen. Wifi kan beter maar is ook weer niet slecht. Je moet het een beetje treffen met de tablet die je krijgt, aan de andere kant kun je hem binnen 2 maanden terugsturen. Dat lijkt me een mooie proefperiode.

De N101 en Cube30 zijn hardwarematig zo goed als gelijk, de Yarvik is exact hetzelfde. Misschien dat de kwaliteitscontrole iets verschilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Voor de mensen die de volumeknoppen missen in de Cube ROM:

TrayVol
Volume Manager Free
Volume in notification
Status Bar Volume Panel Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Omdat ik het twijfelen beu was ben ik daarnet naar het Kruidvat gefietst en hij was al op voorraad, dus gelijk maar gekocht :*)
Eerste grote test thuis was de wifi, want daar had ik het meest schrik voor. Maar in mijn woonkamer, op 10meter van mijn router en met twee muren ertussen heb ik toch nog twee blokjes, genoeg om comfortabel te surfen. Mijn andere tab, de Ployer Momo15 haalt drie blokjes, maar dramatisch is dat verschil niet. Eerste test geslaagd dus :)
Dan het scherm en de eventuele flikkeringen: nog niks van gemerkt, ook al heb ik de helderheid aangepast. Ik zit op een Kernel versie van 11 december 2012, dus dat zal al wat recentere firmware zijn.
In vergelijking met mijn vorige tab is dit een zeer mooi, scherp en helder scherm. Ook internetpagina's laden nu een stuk sneller in.
Enige wat ik tot dusver ondervonden heb is dat het toetsenbord soms lijkt te haperen/niet reageert, waardoor je een toets soms 2 maal moet indrukken. Klinkt dat bekend?
Voor de rest dus tevreden en het ziet er niet naar uit dat ik hem ga terugbrengen. Straks nog wat aan de slag met video's. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
chaola schreef op maandag 14 januari 2013 @ 17:09:
Enige wat ik tot dusver ondervonden heb is dat het toetsenbord soms lijkt te haperen/niet reageert, waardoor je een toets soms 2 maal moet indrukken. Klinkt dat bekend?
Dit kwam bij een van de vorige firmware versies voor. Dit was dan niet alleen bij het toetsenbord, de algehele aanraakgevoeligheid was niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verstekbakker
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Taigu schreef op maandag 14 januari 2013 @ 15:16:
[...]

Je zit hier niet op helpmij.nl ;)
Ja uiteraard neem ik het niemand kwalijk. Als hij van mij was ging hij ook meteen door de mangel, maar ik moet voor die jongen dus weten of hij in originele winkelstaat goed functioneert.
Voor de prijs is het een prima ding als je het mij vraagt. Ik had standaard (met de 23-11 software) nergens problemen mee. Geen zoem, geen flikkeringen en een goed werkend touchscreen. Wifi kan beter maar is ook weer niet slecht. Je moet het een beetje treffen met de tablet die je krijgt, aan de andere kant kun je hem binnen 2 maanden terugsturen. Dat lijkt me een mooie proefperiode.

De N101 en Cube30 zijn hardwarematig zo goed als gelijk, de Yarvik is exact hetzelfde. Misschien dat de kwaliteitscontrole iets verschilt.
In dat geval wordt het gewoon deze en mocht het niet goed zijn dan moet hij maar terug naar de winkel ermee. Met iedere tablet in deze prijsklasse zul je dan wel in je achterhoofd moeten houden dat je niet meteen eerste rang zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Hij is goed genoeg om zo te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
CWM Touch 6.0.1.0 op de M1038 (V1.1)

Disclaimer: Onderstaande handelingen zijn voor eigen risico. Ondanks meerdere testen kan het zijn dat je tablet en/of data beschadigd en/of onbruikbaar raakt. Voer de procedure alleen uit als je bekend bent met het unbricken van het apparaat.

Deze procedure werkt alleen met de eerder geposte Cube image. Zorg ervoor dat je dit bestand op je pc hebt staan. Ik heb getest vanaf de Cherry 23-11 ROM, in principe moet de procedure vanaf elke ROM versie werken.

Voorbereiding
- (Optioneel) Download en installeer de Cherry 23-11-2012 update
- Download Cherry_M-1038_RecoveryV1.1.zip en pak deze uit

Flashen
- Start RKAndroidtool.exe op en zorg ervoor dat parameter, misc, kernel, boot en recovery aangevinkt staan. Als de cube rom nog niet was geinstalleerd, vink dan system ook aan en blader naar de cubesystem.img.
- Klik op Flash ROM

Na het flashen
- (Indien nodig) Druk op de resetknop achterop de tablet
- De tablet boot nu in CWM Recovery, kies Reboot System now (negeer eventuele cache foutmeldingen)
- De Cube ROM start op

Extra's
- (Optioneel) Installeer de rotatefix
- (Optioneel) Installeer RebootRecovery.APK zodat je makkelijk kunt rebooten naar CWM Recovery
- Alternatief kun je "adb reboot recovery" gebruiken om in CWM te komen.
- Reboot naar CWM, er moeten geen foutmeldingen komen en onder mounts and storage moet je /cache, /data, /system, /sdcard en /externalsd kunnen mounten

Met dank aan Mygale, Laurens Bossche, RaymondM, josvl_52, tweakradje, Supersport, Finless Bob en jin-eld.

Op dit moment werkt het backuppen en restoren van en naar de externe sd kaart niet! Kies onder backup and restore voor de optie backup to internal sd.

De volgende stap is natuurlijk het maken van CWM flashable zip's. Dit kunnen ROMs als losse updates zijn. Het is belangrijk om de juiste mount commando's te gebruiken in het updater-script.

[ Voor 209% gewijzigd door Taigu op 23-01-2013 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chaola schreef op maandag 14 januari 2013 @ 14:37:
Is de Yarvik tab200 dan een 100% identieke cloon? Zou wel straf zijn gezien het grote prijsverschil tussen beide. Ik heb me ook al suf gezocht maar niets gevonden...
De tijd om te beslissen dringt want morgen moet hij in de rekken liggen en 't zal weer rap gaan...
Ik heb de Yarvik Xenta 10 uitgebreid bekeken en getest en behalve een andere lader heb ik geen enkel verschil kunnen ontdekken. De Yarvik firmware is gewoon te flashen naar de M1038 en beiden hebben de hoge minimale helderheid van het scherm.
Ik heb geen enkel voordeel bij de Yarvik kunnen ontdekken die de € 40 - € 60 meerprijs waard is.

Ik denk dat het wel mee(tegen)valt met de verkoop, de vorige keer duurde het ook enige tijd voordat de tablet niet meer verkrijgbaar was.
Ik heb wel een exemplaar gehaald in de hoop dat er iets gedaan was aan de problemen met lage helderheid en digitaal gezoem. Helaas kan ik geen enkel verschil ontdekken met de vorige die ik heb geretourneerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Taigu schreef op maandag 14 januari 2013 @ 15:16:
[...]

/quote]

Je hebt ook geen enkele zoem met lader aangesloten ?
Ik heb nu de Yarvik firmware geflasht maar met aangesloten lader nog steeds een gezoem. Ik zal de 23-11 firmware nog eens proberen maar als het blijft gaat hij toch weer retour aangezien ik dat gezoem met koptelefoon extreem irritant vind.

Twee maanden retourperiode bij online koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 22:18
Deze tab is net zo goed als de Chinese versies met dezelfde specs, dus waarom in China halen als hij hier ook voor die prijs verkrijgbaar is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 12:35:

Je hebt ook geen enkele zoem met lader aangesloten ?
Ik heb nu de Yarvik firmware geflasht maar met aangesloten lader nog steeds een gezoem. Ik zal de 23-11 firmware nog eens proberen maar als het blijft gaat hij toch weer retour aangezien ik dat gezoem met koptelefoon extreem irritant vind.

Twee maanden retourperiode bij online koop?
Ik had een duidelijke zoem met de 12-12 firmware en de lader aangesloten. Met de 23-11 versie was deze weg. Koptelefoon heb ik nog niet gebruikt, kan ik later nog we even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chaola schreef op maandag 14 januari 2013 @ 17:09:
Probeer de gratis app SGS Screenbooster eens, met de setting "Super Optimized" reageert het scherm bij mij een stuk beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvl_52
*Taigu,

Ik heb je CWM Touch 6.0.1.0 geflashed en daarna in JB RebootRecovery.apk geinstalleerd.
Het werkt perfect. Het enige minpunt dat ik constateerde is, dat het moeilijk is om van een submenu terug te gaan naar het hoofdmenu van cwm. (of heb ik iets gemist??)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Bedankt voor de feedback, je kunt door de menu's heen scrollen door met je vinger te "swipen". Helemaal onderaan is de back optie. Kan beter, maar het werkt prettiger dan de touchknoppen van de geteste CWM 5.x.x.x Touch versies. Misschien dat TWRP ook nog eens gaat werken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjohnnie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 31-01 09:44
Wat is volgens jullie de betere keus... Deze Proline of de MoMo12?

Ik twijfel nogal ö

Als ik het zo lees is de Proline door middel van andere Rom etc. van de meeste kuren af, Klopt dat een beetje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jjohnnie schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 15:07:
Wat is volgens jullie de betere keus... Deze Proline of de MoMo12?

Ik twijfel nogal ö

Als ik het zo lees is de Proline door middel van andere Rom etc. van de meeste kuren af, Klopt dat een beetje?
Ik heb weer een Proline gekocht na de vorige te hebben geretourneerd en tot nu toe tevreden.
De accu is gigantisch veel beter, bijna 5 uur veel gebruikt en nog 45% beschikbaar. De vorige was al lang leeg geweest. Ook geen problemen met het toetsenbord met aangesloten lader. Lichte zoem soms met aangesloten lader maar gezien de lange accuduur vind ik dat niet meer zo`n groot probleem.
Ik heb sterk de indruk dat je een beetje geluk moet hebben met een goed exemplaar (of ik had pech met de vorige)
Of dat met de Momo12 veel anders is betwijfel ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2013 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjohnnie
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 17:44:
[...]

Ik heb weer een Proline gekocht na de vorige te hebben geretourneerd en tot nu toe tevreden.
De accu is gigantisch veel beter, bijna 5 uur veel gebruikt en nog 45% beschikbaar. De vorige was al lang leeg geweest. Ook geen problemen met het toetsenbord met aangesloten lader. Lichte zoem soms met aangesloten lader maar gezien de lange accuduur vind ik dat niet meer zo`n groot probleem.
Ik heb sterk de indruk dat je een beetje geluk moet hebben met een goed exemplaar (of ik had pech met de vorige)
Of dat met de Momo12 veel anders is betwijfel ik.
Ik denk dat ik m maar ga kopen. In specs zijn tussen de Cube U30GT, Proline 2 en Momo12 geen verschillen in feite. Dan vind ik het wel fijn om de Proline te halen, aangezien je deze gewoon in de Kruidvat op kunt pikken.

En dan hopen dat ik een goede heb ^^ Wie weet is dit een betere batch, of moet je inderdaad maar geluk hebben.

EDIT: Enige wat ik me nog afvraag is hoe het nu zit met het gezoem wanneer je een koptelefoon op hebt... Zoemen tijdens opladen maakt me niets uit, het is de bedoeling het ding alleen op de accu te gebruiken. Maar ik zal voornamelijk oortjes/koptelefoon gebruiken en als dat een constant gezoem geeft als geluidsverstoring, ga ik dat heel erg kut vinden. Iemand die hier meer van weet?

[ Voor 16% gewijzigd door jjohnnie op 16-01-2013 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
ROM's flashen met CWM Touch 6.0.1.0 op de M1038

Disclaimer: Onderstaande handelingen zijn voor eigen risico. Ondanks meerdere testen kan het zijn dat je tablet en/of data beschadigd en/of onbruikbaar raakt. Voer de procedure alleen uit als je bekend bent met het unbricken van het apparaat.

Deze procedure werkt alleen aangepaste ROM images (.zip) die op de interne opslag van de Cherry M-1038 zijn geplaatst. Je kunt eenvoudig gedownloade ROMs aanpassen door dit updater-script te plaatsen in /meta-inf/com/google/android. Het kan zijn dat je extra rechten moet toepassen in het updater-script.

Voorbereiding
- Download een CWM flashable zip
- Plaats deze op de interne opslag van de Cherry M-1038
- Maak eventeel een backup van je gegevens en/of instellingen (/system, /cache en /data wordt gewist tijdens de procedure)

Flashen
- start de tablet op in recovery mode via het programma RebootRecovery.apk
OF
- start de tablet op in recovery mode via het commando adb reboot recovery

- in CWM Reovery kies Install zip from sdcard
- kies choose zip from sdcard voor een ROM op de micro sd card of choose zip from internal sdcard voor een ROM op het interne geheugen van de tablet
- blader naar de het juiste .zip bestand en tik deze aan
- kies Yes - Install xxxx.zip
- de ROM wordt nu geinstalleerd
- kies Go back
- kies reboot system now
- als de melding "ROM may flash stock recovery on boot. Fix?" verschijnt, kies dan No als de ROM init.d support heeft
- als de melding "Root access possibly lost. Fix?" verschijnt, kies dan Yes
- klaar!

Optionele handelingen
Het kan zijn dat een geflashte ROM blijft hangen op het bootlogo na het flashen of niet opstart, de volgende handelingen kunnen dit (eventueel) verhelpen

- indien je niet meer in CWM recovery modus komt, flash opnieuw de CWM image en boot in CWM recovery
- kies wipe data/factory reset
- kies wipe cache partition
- kies advanced
- kies Wipe Dalvik cache
- kies Fix permissions

CWM Flashable ROMs
Kun je eenvoudig zelf maken. Open een eerder gedownloade CWM ROM en maak de aanpassingen die je wenst. Bijvoorbeeld build.prop aanpassen, init.d support toevoegen of applicaties toevoegen en/of verwijderen uit de /system/app map.

Cube Kasty v1.11 (incl rotatiefix en rebootrecovery) (origineel)
Decontaminate 3.1 (incl rotatiefix en rebootrecovery) (origineel)
Ployer Momo 12 TNT Release 1 voor de M-1038 (incl rotatiefix en rebootrecovery) (origineel)
GUBO 1.0 (Get Ur Bean Onn) 1.0 voor de M-1308 (incl rotatiefix en rebootrecovery) (origineel)

Dropbox mirror

Happy Cooking! :)

[ Voor 15% gewijzigd door Taigu op 17-01-2013 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkz0rs
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10-09 19:24
Waanzinnige prestatie... mijn complimenten.
Ik draai nu de Decontaminate. Inderdaad kan je de reboot button niet gebruiken.

Mijn grootste ergernis is eigenlijk dat ik heb tijdens het laden niet kan gebruiken. Dan spaced de tablet hem.
Haal ik hem los dan gaat hij weer als een kanon.

suggestie: Is het niet mogelijk om de scherm driver/aanstuur/applicatie dingetjes. om te zetten naar de standaard rom. Wellicht kan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
Mastermind schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 13:06:
Deze tab is net zo goed als de Chinese versies met dezelfde specs, dus waarom in China halen als hij hier ook voor die prijs verkrijgbaar is?
My thougths exactly :) Tot dusver vind ik hem ook nog beter dan verwacht, het verschil met mijn oude allwinner a10 is behoorlijk frappant, zowel qua snelheid, helderheid scherm en zo te zien zelfs ook qua accu, want ik heb hem maandagavond half opgeladen uit de winkel gehaald, een beetje gebruikt sedertdien en hij vertikt het om leeg te gaan.
Al bij al een uitstekende deal d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Darkz0rs schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 08:01:
Waanzinnige prestatie... mijn complimenten.
Ik draai nu de Decontaminate. Inderdaad kan je de reboot button niet gebruiken.

Mijn grootste ergernis is eigenlijk dat ik heb tijdens het laden niet kan gebruiken. Dan spaced de tablet hem.
Haal ik hem los dan gaat hij weer als een kanon.

suggestie: Is het niet mogelijk om de scherm driver/aanstuur/applicatie dingetjes. om te zetten naar de standaard rom. Wellicht kan dat.
Thanks :) Is er misschien een bepaalde ROM waarbij je minder of geen last hebt van het probleem als hij aan de lader hangt? De touchscreen drivers zitten in de (gesloten) kernel, je zou kunnen kijken of de kernel van 23-11 of 12-12 verschil maakt. Bij mij doet het scherm alleen vreemd bij accu <10%, met of zonder lader.

[ Voor 7% gewijzigd door Taigu op 16-01-2013 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjohnnie
Oke! Ik ga vanmiddag even langs de Kruidvat om m te halen. Ligt er vast nog wel (hoop t ö ).

Zal dan vanavond even testen of ik een redelijk goede heb. Goede bouw, geen ruis met oordopjes etc.
Als dat prima is: even prutsen met Roms en dan laat ik hier mijn ervaringen wel achter (: .

Ik zal daar nog wel even vragen of ik hem gewoon terug mag brengen als er problemen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Booten in CWM
Mocht je tablet niet meer goed doorstarten, dan kun je op de volgende manier in CWM komen:

- Ontkoppel de USB kabel
- Zet de tablet helemaal uit
- Druk de update knop achterop in met een paperclip, hou deze ingedrukt
- Zet de tablet aan met de powerknop
- Laat de update knop pas los als CWM verschijnt
- CWM werkt nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjokie
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 08-07 11:17
Voor de mensen die last hebben van veel storing tijdens het gebruik van een koptelefoon (persoonlijk heb ik die storing ook zonder lader), probeer eens een koptelefoon met een wat hogere impedantie (bijv. 32 Ohm). Dit helpt omdat de storing niet afhangt van de volume instelling. Geen echte oplossing natuurlijk, maar misschien voldoet het als 'workaround'.
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste