Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CWM (FlashMyAndroid_M1038_CWM_V1.0) heb ik nu werkend (nog wel steeds de cache opmerkingen). Ik krijg het volgende als ik probeer cache te formateren:

""Formating /cache
E:format_volume: make_extf4fs failed on /dev/block/mtdblock6
Error formatting /cache!"

Dit is de output van ADB in recovery mode:

~ $ mount
rootfs on / type rootfs (rw)
tmpfs on /dev type tmpfs (rw,nosuid,relatime,mode=755)
devpts on /dev/pts type devpts (rw,relatime,mode=600)
proc on /proc type proc (rw,relatime)
sysfs on /sys type sysfs (rw,relatime)
tmpfs on /tmp type tmpfs (rw,relatime)
tmpfs on /data type tmpfs (rw,nosuid,nodev,noatime)
~ $ cat /proc/partitions
major minor #blocks name

179 0 1931264 mmcblk0
179 1 1619140 mmcblk0p1
179 2 250000 mmcblk0p2
179 3 62123 mmcblk0p3

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 18-12-2012 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CWM werkt hier ook wel (krijg ook cache opmerkingen). Ik kan ook de rom flashen, maar daarna start hij gewoon weer op in CWM en krijg ik weer de error. Hij gaat nooit door naar de rom zeg maar. Of bedoel je wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 17:39:
CWM werkt hier ook wel (krijg ook cache opmerkingen). Ik kan ook de rom flashen, maar daarna start hij gewoon weer op in CWM en krijg ik weer de error. Hij gaat nooit door naar de rom zeg maar. Of bedoel je wat anders?
Ik heb exact hetzelfde probleem als jouw maar het lijkt mij goed nieuws dat CWM werkt en opstart! Nu CWM nog even de partities laten zien.

@ Taigu

Ik lees hier dat het probleem er mogelijk aan kan liggen dat het ext4 partities zijn.

Hier lijkt het erop dat het hem is gelukt om de problemen op te lossen met een ext4 modules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 12:10
Ik ga het even lezen, een andere mogelijke oplossing is installeren in fastboot modus (adb reboot fastboot). Zie deze post
http://forum.xda-develope...hp?p=31990899&postcount=4 . negeer hboot e.d.

[ Voor 5% gewijzigd door Taigu op 18-12-2012 18:58 ]

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Taigu schreef op dinsdag 18 december 2012 @ 18:56:
Ik ga het even lezen, een andere mogelijke oplossing is installeren in fastboot modus (adb reboot fastboot). Zie deze post
http://forum.xda-develope...hp?p=31990899&postcount=4 . negeer hboot e.d.
Ik zag dit nog als voorbeeld, het klinkt zo onwaarschijnlijk dat de kernel geen EXT4 zou ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Een, uit de init.rc van boot.img (111212 update):

code:
1
2
3
4
5
6
7
on fs
    insmod /rk30xxnand_ko.ko
# mount mtd partitions
    mount ext4 mtd@system /system wait ro noatime nodiratime noauto_da_alloc
    start readahead
    mount ext4 mtd@userdata /data wait noatime nodiratime nosuid nodev noauto_da_alloc
    mount ext4 mtd@cache /cache wait noatime nodiratime nosuid nodev noauto_da_alloc

m.a.w. in de kernel zit ext4 support. Wat me wel opvalt is mtdblock6, op de M1038 is de cache mtdblock5. Tijd om met de fstab aan de slag te gaan.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
De recovery.fstab bestanden in recovery.img kloppen voor beide versies niet. Hier kun je M1038_CWM_recovery.zip downloaden met daarin:

recovery_m1038_ct.img: aangepaste recovery.img van de ChristianTroy versie.
recovery_m1038_fma.img: aangepaste recovery.img van de flashmyandroid base versie.

Bestanden hernoemen naar recovery.img en in de /rom map plaatsen van de eerder gedownloade zips. Dan samen met kernel.img (23-11 versie) of boot.img (11-12 versie) flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net geprobeerd, maar bij mij komt hij nu niet verder dan het Cherry logo. Hij laad CWM hier niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Met allebei? Welke andere .img bestanden?

[ Voor 54% gewijzigd door Taigu op 19-12-2012 01:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de recovery_m1038_ct.img geprobeerd met 1.4 (no kernel) en die andere met 1.3
ben slapen btw, morgen test ik meer als er wat is. Thanks voor alle moeite!

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2012 02:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
De dank is wederzijds. Wel erg trial & error, maar het is even niet anders. Weer een nieuwe testversie:

1.7 Base: http://www.mediafire.com/?ohklovcg8bbi5et (flashmyandroid versie)
1.7 CT: http://www.mediafire.com/?gza7th7otx81c65 (ChristianTroy versie, graag testen met en zonder flashen van boot.img en kernel.img)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de 1.7 base kunnen testen , maar daar laat hij alleen het cherry logo zien en laad hij geen CWM.
De 1.7 heb ik alleen getest om alles te flashen (dus met boot.img en kernel.img) en daar krijg ik dezelfde CWM errors als eerst (e: can't mount etc)...
Helaas moet ik er nu vandoor en zal ik de komende 2 weken ivm vakantie niet de mogelijkheid hebben om verder te testen (heel misschien vanavond laat nog) . Misschien dat iemand anders het over kan nemen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2012 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Komt goed :) De reden dat 1.7 werkt is omdat ik de verkeerde recovery.img heb gebruikt. Deze had het moeten zijn: http://www.mediafire.com/?b7pl7tlu1ij9ks5 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks weer! Heb net toch even tijd gemaakt om het te testen, maar ook deze (1.8) komt niet verder dan het Cherry logo en boot dus niet in CWM (heb hem 2 minuten op het logo laten staan, neem aan dat het niet langer duurt...). Helaas.!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Mocht je zin/tijd hebben; 1.8 van de flashmyandroid versie. Ditmaal init.rc ook aangepast in recovery.img en de originele boot.img, misc.img en kernel.img gebruikt uit de 23-11 versie:

http://www.mediafire.com/?gtlzadrb0xi2e

[ Voor 26% gewijzigd door Taigu op 19-12-2012 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

edit: al gewijzigd zie ik

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2012 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
oops: http://www.mediafire.com/?pg9svq8i3x6av12

[ Voor 23% gewijzigd door Taigu op 19-12-2012 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kom uit bij een folder... welke moet ik pakken (1.8?) is dat een nieuwe?
de creation time staat op 2012-12-19 15:08:57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Link weer aangepast in mijn post van 22:08. Anders deze: FlashMyAndoid_M1038_V1.8_Base.zip, de 15:08 versie inderdaad.

[ Voor 13% gewijzigd door Taigu op 19-12-2012 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komt helaas ook niet voorbij het Cherry Logo.
Dit was de laatste test voor mij voorlopig. Ik ga me koffers pakken en op vakantie :)
Succes en hopelijk kan iemand anders verder testen

Thanks Taigu!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2012 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Jij ook bedankt, hopelijk komt in de tussentijd mijn tablet terug... Fijne vakantie

Voor eventuele andere testers, graag FMA 1.9 testen. De eerste boot duurt ca 5-7 minuten...

Download: http://www.mediafire.com/?iat0xzsc530fffq

[ Voor 31% gewijzigd door Taigu op 19-12-2012 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bericht vanaf me smartphone:
Ik heb bij de FMA 1.8 wel ruim 5 minuten gewacht, maar ik bleef het Cherry logo zien en er kwam geen vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Thanks, bericht aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1.9: zwart scherm en computer herkent hem in flash mode. Boot niks.

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-09 21:00
Ik wil best testen, maar heb geen zin in factory reset/clean install nodig?

[ Voor 16% gewijzigd door Renzzie op 20-12-2012 11:35 ]

• Taigu
Dan is het testen af te raden :)

Verwijderd

Ik vindt het verder niet erg om een aantal dingen te testen, ik heb ADB ook draaiend dus als ik verder nog wat command's o.i.d voor je kan draaien dan doe ik dat graag!

• Jaarsma
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:07
Iemand enig idee of deze tablet binnenkort weer verkocht gaat worden? de status op de site van kruitvat staat nog steeds op uitverkocht. Ben benieuwd of ze hem überhaupt nog gaan verkopen

Verwijderd

Bij de Kruidvat waar ik mijn exemplaar vandaag heb geretourneerd was hij nog te koop. De Yarvik Xenta 10 inch die ik heb bekeken is identiek aan de Kruidvat Cherry M1038.
Volgens de medewerkster waren er drie exemplaren van de ruim dertig verkochte terug gebracht.
Aanzienlijk minder dan ik had verwacht. Ik overweeg om alsnog een ander exemplaar te halen in de hoop dat die wel goed is.

Zijn er M1038 bezitters die geen problemen hebben met storend geluid, flikkerend scherm bij lage helderheid en/of zo goed als onbruikbaar toetsenbord als de tablet is aangesloten op de lader ?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2012 17:34 ]

Verwijderd

@messed-up

Hier tevreden. Scherm is goed, werkt aan de lader en geen gezoem. Had aanvankelijk wel een flikkerend scherm maar met de nieuwe firmware is dit opgelost.
De hoge helderheid heb ik opgelost met screendim. Daarmee kan je de verlichting bijna uit zetten. Is een betaalde app.
Bat gaat 3 tot 4 uur mee. De indicator is niet altijd even betrouwbaar. Gaat soms heel snel maar blijft dan weer lang op een percentage hangen.

Wat ik wel heb en (nog) niet kan oplossen:
In standby springt soms het scherm aan. Geen idee waarom dat is en of dit met een instelling is aan te passen. Hierdoor wordt er denk ik meer stroom gebruikt dan nodig in standby.
Herkent iemand dit?

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Hopen dat de firmware van deze tablet niet deugd en dat er een update beschikbaar komt. :)

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

• Taigu
Liever dat Yarvik wel snel de sources vrijgeeft :) Zonder update kun je ook nog altijd een romdump maken en deze weer op de Cherry zetten.

Voorlopig de laatste testversies van CWM, voor allebei de opties een 2.0 (en 2.1) versie gemaakt. Als iemand wil testen, graag! Te downloaden uit deze mediafire folder: http://www.mediafire.com/?gtlzadrb0xi2e .

De CT_M1038_V2.0.zip geef ik het meeste kans om te werken, deze graag testen door met en zonder kernel.img/boot.img te flashen.

[ Voor 64% gewijzigd door Taigu op 21-12-2012 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 16:02
@messed-up
Heb nog steeds de originele sw; geen flikker (of ik heb niet laag genoeg gedimd)
geluid: geen problemen
gebruik gedurende laden: geen probleem

Ik heb wel een keer een hard reset moeten doen; de eerste keer heb ik het ding leeg laten lopen en op 3% werd het ding totaal gestoord. Ik heb toen opgeladen, systeem zat toen vast en heb een hard reset gedaan.

Door omstandigheden heb ik er nog niet super veel tijd aan besteedt, maar ik ben zeker niet ontevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Taigu schreef op donderdag 20 december 2012 @ 23:25:
Liever dat Yarvik wel snel de sources vrijgeeft :) Zonder update kun je ook nog altijd een romdump maken en deze weer op de Cherry zetten.

Voorlopig de laatste testversies van CWM, voor allebei de opties een 2.0 (en 2.1) versie gemaakt. Als iemand wil testen, graag! Te downloaden uit deze mediafire folder: http://www.mediafire.com/?gtlzadrb0xi2e . CT_M1038_V2.0.zip graag testen door met en zonder kernel.img/boot.img te flashen.
Ik heb de volgende geprobeerd:

CT_M1038_V2.0
FlashMyAndoid_M1038_V2.0_Base
FlashMyAndoid_M1038_V2.1_Base

en helaas lijken ze allemaal dezelfde foutmelding te geven:
vurrutCWM for Pascal2 v5.5.0.4 touch
E:Can't find misc
E:Can't mount /cache/recovery/command
E:Can't mount /cache/recovery/log
E:Can't open /cache/recovery/log
E:Can't mount /cache/recovery/last_log
E:Can't open /cache/recovery/last_log
[/quote]

Als ik probeer een partitie te formateren krijg ik nu te zien:
Format_volume: make_ext4f4fs failed on /dev/block/mtd/by-name/system
Ik heb CT_M1038_V2.0.zip nog niet getest zonder boot.img en kernel.img, dat zal ik later vandaag eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Jammer, maar hij schijnt (nog steeds) uitverkocht te zijn. Weet iemand of er een nieuwe zending te verwachten is?

Edit/ 22-12-2012
Herstel, alleen de oude zwarte is uitverkocht (die met de lichtere accu) ; de witte (met 8000 mah accu en Jelle Bean Android _/-\o_ ) is gewoon leverbaar en heb ik zonet besteld.

[ Voor 90% gewijzigd door racinfo op 22-12-2012 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yarvik tab10-201 FW staat online:
Yarvik Firmware

Iemand zin om te testen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2012 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 10:49
racinfo schreef op vrijdag 21 december 2012 @ 10:46:
Jammer, maar hij schijnt (nog steeds) uitverkocht te zijn. Weet iemand of er een nieuwe zending te verwachten is?

Edit/ 22-12-2012
Herstel, alleen de oude zwarte is uitverkocht (die met de lichtere accu) ; de witte (met 8000 mah accu en Jelle Bean Android _/-\o_ ) is gewoon leverbaar en heb ik zonet besteld.
Dat is volgens mij de 9.7 inch versie en niet de 10.1 inch uit dit topic. Deze is ook 190 euro en geen 160...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 12:46:
Yarvik tab10-201 FW staat online:
Yarvik Firmware

Iemand zin om te testen?
heb hem er opstaan en hij werkt :)

ga nu alles even testen.

Nou vind hem nu al perfect alles werkt tot nu toe en totaal geen scerm geflikker meer accu gaat nu al veel langer mee volume knoppen staan er ook op :)

Heb hem er gewoon met RKBatchTool op gezet.

zie hier hoe http://www.tabletsupport.eu/cherry/showthread.php?tid=2310

[ Voor 26% gewijzigd door dirk38 op 22-12-2012 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader2003
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-11-2022
dirk38 schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 15:34:
[...]

ga nu alles even testen.
Gaaf, zitten de volume knoppen nog onderin? De yarvik heeft namelijk als enige verschil echte volume knoppen op het apparaat zelf..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dirk38 schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 15:34:
[...]

ga nu alles even testen.

Nou vind hem nu al perfect alles werkt tot nu toe en totaal geen scerm geflikker meer accu gaat nu al veel langer mee volume knoppen staan er ook op :)
Geweldig! Dirk
Ik ben aan het proberen te flashen maar ik kom niet verder met CWM. Ik krijg nog steeds de ''can't find' errors'
Zou je nog een klein stap voor stap handleidinkje kunnen posten?
Thanks, Fred

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader2003
Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 16:48:
[...]

Geweldig! Dirk
Ik ben aan het proberen te flashen maar ik kom niet verder met CWM. Ik krijg nog steeds de ''can't find' errors'
Zou je nog een klein stap voor stap handleidinkje kunnen posten?
Thanks, Fred
Ik heb het geupgrade naar de yarvik firmware en hij doet het.
Heb de yarvik updater gebruikt.
volg de handleiding van yarvik echter stap 2 ben ik afgeweken.
upgraden met tool 2 werkte niet dit heb ik met tool 1 gedaan. :)
1e keer upstarten duurde heeel lang +- 5 min.
Daarna ging deze vanzelf uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Crusader2003 op 22-12-2012 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crusader2003 schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 17:28:
[...]

Ik heb het geupgrade naar de yarvik firmware en hij doet het.
Heb de yarvik updater gebruikt.
volg de handleiding van yarvik echter stap 2 ben ik afgeweken.
upgraden met tool 2 werkte niet dit heb ik met tool 1 gedaan. :)
Yes! de Yarvik firmware werkt bij mij nu ook prima:
http://forum.yarvik.com/s...(STOCK)&p=14912#post14912
Yarvik upgrade tool 1 en 2 werkten eerst niet goed, een melding 'device not supported.
Na het flashen met FlashMyAndroid van:
http://www.mediafire.com/?gtlzadrb0xi2e
(waar ik op vast liep) is waarschijnlijk het device number aangepast .
Vervolgens weer de procedure van Yarvik opgevolgd en nu werkten die stappen allemaal.

Resultaat:
touchsreen responce is geweldig
brightness is goed terug te brengen
geen scherm flikkeringen
battery gebruik lijkt tot nu toe normaal

een Yarvik voor 159 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai nu ook de Yarvik firmware

Voordelen:
+Heerlijk snel
+Alles werkt
+Geen flikeringen

Nadelen
-Iritante gezoem is er nog wel
-De minimale helderheid is nog steeds schijnwerper achtig

Batterij duur moet nog even worden getest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gezoem vind ik niet het grootste probleem aangezien dat via HDMI en Bluetooth niet te horen was.
Bij de Yarvik Xenta was het mij ook al opgevallen dat minimale helderheid tamelijk hoog is. De accuduur zal dus wel niet veel beter zijn maar ik gebruik hem toch alleen thuis.Gezoem was echter niet te horen.
Ook geen problemen als hij is aangesloten op de lader ? Bij de Yarvik die ik even heb geprobeerd
kreeg ik toch een paar keer onverwachte reacties van het touchscreen bij aangesloten lader..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Crusader2003 schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 15:47:
[...]

Gaaf, zitten de volume knoppen nog onderin? De Yarvik heeft namelijk als enige verschil echte volume knoppen op het apparaat zelf..
De Yarvik die ik heb bekeken had geen echte volume knoppen maar was identiek aan de Kruidvat.
Zijn er meerdere versies? ik heb het over de 10 inch Xenta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader2003
Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 18:54:
[...]

De Yarvik die ik heb bekeken had geen echte volume knoppen maar was identiek aan de Kruidvat.
Zijn er meerdere versies? ik heb het over de 10 inch Xenta.
Ik heb de yarvik op het plaatje bekeken
[url="http:// http://www.yarvik.com/nl/producten/tablets/tablets_10/TAB10-201/"]Link[/url]
Als je op de bovenkant kijkt zie je links 3 knoppen.. dus ik dacht dat dat de volume knoppen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Blijf ons aub op de hoogte houden met de ervaringen. Maandag heb ik de hele dag vrij, dus dan kan ik deze Yarvik firmware ook eens gaan testen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Batterij tijd lijkt wel aardig oke!

Direct na de installatie stond de teller op 89%, 4 reboots later (3x root installeren, 1x de build.prop aanpaasen) zat ik rond de 80%. Na 1.5 uur installeren, synchronizeren en ruim 3 GB data downloaden zat ik rondt de 38%!

Gedeelte van die tijd heb ik ook nog gegamed en het scherm is de hele tijd aan gebleven op "minimale" helderheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Als je de helderheid van het scherm te hoog vind zijn er in de app store verschillende tools beschikbaar om dit aan te passen,

zelf gebruik ik Brightnes adjust.

veder nog geen problemen tegen gekomen met de Yarvik firmware,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dirk38 schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 20:32:
Als je de helderheid van het scherm te hoog vind zijn er in de app store verschillende tools beschikbaar om dit aan te passen,

zelf gebruik ik Brightnes adjust.

veder nog geen problemen tegen gekomen met de Yarvik firmware,
Het probleem met die apps is dat de backlight niet omlaag schroeven en dat het energie verbruik dus niet af neemt. De Yarvik firmware lijkt al een stuk beter qua batterij duur maar als de helderheid flink omlaag kan hebben we pas echt een handige tablet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een flink aantal tablets bekeken en de Yarvik heeft net als de M1038 met nieuwere firmware een flink hogere minumum helderheid. Vraag me dan ook af of de Yarvik net als de Kruidvat M1038 hardwarematig problemen heeft met een echt lage helderheid en het scherm zal gaan flikkeren bij echt lage helderheid.
Ik zie niet waarom anders de Yarvik Xenta 10 ook die opvallend hoge minimum helderheid heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou de yarvik firmware ook wel willen proberen maar krijg de drivers niet geinstalleerd op windows7 Ultimate 64 bits, iemand suggesties ook al handmatig geprobeerd maar noppes net als de drivers van kruitvat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 19:30
Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 21:50:
Ik zou de yarvik firmware ook wel willen proberen maar krijg de drivers niet geinstalleerd op windows7 Ultimate 64 bits, iemand suggesties ook al handmatig geprobeerd maar noppes net als de drivers van kruitvat.
Geen enkel probleem op 64 bit ultimate.

Uitzetten,
Bovenste gaatje ingedrukt houden totdat kabel in pc zit en windows met driver zoeken komt.

Beslist niet de powerknop indrukken tijdens dit proces, dan wordt er een andere driver verwacht nml.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem vanmiddag gekocht bij de kruidvat in de stad. En wil nu die Yarvik firmware erop zetten.

Maar als ik de usb erin doe +update knop + power (2sec) gebeurt er helemaal niets...
Wat doe ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij vind bij mij de PC1038 als device en drivers pakt hij niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12-09 19:30
Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 22:43:
Ik heb hem vanmiddag gekocht bij de kruidvat in de stad. En wil nu die Yarvik firmware erop zetten.

Maar als ik de usb erin doe +update knop + power (2sec) gebeurt er helemaal niets...
Wat doe ik verkeerd?
Zie bericht boven de jouwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 22:43:

Wat doe ik verkeerd?
Pinnetje in de "update knop", 5 seconden wachten. USB kabel erin en tada!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 december 2012 @ 22:46:
[...]

Pinnetje in de "update knop", 5 seconden wachten. USB kabel erin en tada!
Yes ik heb hem !

Nog niet gelukt ... hij pakt de RK30 usb driver niet op W8.

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2012 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me vertellen of je ziggo tv app er op kan krijgen, En kan je er mee van huis met een dongel want zie over al praten over wifi
Ben niet zo goed met software en zo heb ook een htc telefoon met sd schijnt ook op de tablet te kunnen maar telefoon slaat niets op op sd kaart
Hoop op een reactie
Vast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mipinzy
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19-05 08:56
Deze link hielp mij om de drivers in windows 8 pro (64-bit amd) te installeren.

http://www.tabletsupport....?tid=2356&highlight=howto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvl_52
  • Laatst online: 11-09 20:59
Ik heb de FW van de Yarvik geflashed. Dit ging gewoon mbv. de standaard RKBatchTool.exe van de M-1038.
De firmware loopt prima, Touch is vooral in de hoeken wat minder.
Met een aangepaste Vondroid tool de tablet geroot, SuperSu erop en alles weer hersteld.
Eerste indruk is dat alles goed loopt. De flikkeringen zijn weg. Helderheid is goed in te stellen.
In build prop de wpa-supplicant.scan-interval van 15 naar 120 gezet. Dat scheelt veel accu in deep sleep stand.

[ Voor 3% gewijzigd door josvl_52 op 23-12-2012 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zojuist ook de tablet gekocht en wil ook de Yarvik-firmware erop gaan zetten. Weet iemand toevallig of het mogelijk zou zijn om er de rom CyanogenMod 10.1 op te flashen, zodat Android 4.2 erop staat?

Bedankt alvast! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racinfo
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-02-2022

racinfo

E-MTB

Daar heb ik overheen gekeken, Inderdaad, een ander tablet; sorry

Overigens kreeg ik na downloaden van de link hierboven (oops: http://www.mediafire.com/?pg9svq8i3x6av12, ja ik zag dat oops niet) het beroemde politebericht met verzoek 100 euro te betalen in beeld. Aangezien ik nog steeds XP gebruik werkte ook de usb-stick verwijderaar van hitmanpro niet en heb dus mijn hele c-schijf opnieuw moeten installeren.

Het vreemde was dat ook malwarebytes, gerund in windows 8 op mijn D-schijf de politiebericht-trojan op C ook niet verwijderde.

Maar ja, wie werkt er nog zonder bescherming?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

racinfo schreef op zondag 23 december 2012 @ 15:25:
Daar heb ik overheen gekeken, Inderdaad, een ander tablet; sorry

Overigens kreeg ik na downloaden van de link hierboven (oops: http://www.mediafire.com/?pg9svq8i3x6av12, ja ik zag dat oops niet) het beroemde politebericht met verzoek 100 euro te betalen in beeld. Aangezien ik nog steeds XP gebruik werkte ook de usb-stick verwijderaar van hitmanpro niet en heb dus mijn hele c-schijf opnieuw moeten installeren.

Het vreemde was dat ook malwarebytes, gerund in windows 8 op mijn D-schijf de politiebericht-trojan op C ook niet verwijderde.

Maar ja, wie werkt er nog zonder bescherming?
Dat politiebericht had ik ook opeens op mijn scherm na het aanklikken van een linkje hier. Ik werk niet zonde bescherming maar hij werd ook niet automatisch verwijderd. Bleek echter wel een heel simpel te verwijderen versie te zijn. In opstarten stond een verwijzing naar wgssdgsdgsdgsd.dll. Na verwijdering was het opgelost, geen verdere virussen o.i.d. te vinden. Bovendien heb ik altijd een recente image van mijn boot ssd`s. Was overigens de eerste keer in heel veel jaren dat ik een virusje of malware opliep. Toch ook maar wat voorzichtiger zijn met het klikken van linkjes op tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou graag de mening van jullie horen. Vanochtend heb ik de tablet gekocht, maar nadat ik hem één keer had uitgezet bleef de aan- en uitknop hangen, waardoor hij niet meer opstarte. Ik dacht dat het puur pech was, want ik ben er totaal niet lomp mee geweest. Ik heb hem toen omgeruild voor een ander exemplaar. Deze knop blijft gelukkig niet hangen, maar bij een zwart scherm zit er een streepje van lichtblauwe dode pixels op het scher. En verder zitten er nog twee losse dode pixels over het scherm verspreid. Niet super opvallend, maar ik erger me er toch aan. Ik heb al een pixel repair-app van de Play Store geprobeerd, maar nog geen succes mee gehad...

Zijn bij al deze budget-tablets in minimale wijze dode pixels aanwezig en moet ik dit gewoon accepteren, of heb ik twee keer toevallig pech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
ik heb geen last van dode pixels en mijn aan/uit knop blijft ook niet hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvl_52
Ik heb de Yarvik firmware een paar dagen draaiend. Het stroomverbruik is onveranderd hoog vind ik. Met CPU-spy kon ik zien dat de processor op 817 Mhz blijft draaien in standby mode. Dit was bij de Cherry software niet zo. De scherm helderheid is daarentegen weer wel goed regelbaar. Hebben anderen dit ook???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
Wellicht is setCPU dan een oplossing voor je?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=505419

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-08 15:45
Misschien heb je hier wat aan. Heb ik net geschreven voor de 9.7 variant.

tweakradje in "Kruidvat 9.7'' dual-core PRO-LINE"

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvl_52
@Tweakradje

Ik heb de procedure uitgevoerd. Geen enkele foutmelding gezien.
Na reboot stond er idd. het vliegtuigje bij. Wifi heb ik opnieuw met de router verbonden.
Resultaat is ongewijzigd. Er draait nog steeds en proces op 816 Mhz. Deep Sleep was na 10 minuten nog steeds niet zichtbaar.

Edit:
Met terminal gecontroleerd, build prop bevat als laatste regel pm.sleep_mode=1

[ Voor 13% gewijzigd door josvl_52 op 24-12-2012 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook de Yarvik-firmware geïnstalleerd. Het flikkeren van het scherm is inderdaad over, maar hebben anderen met Yarvik erop geen problemen met de touch-gevoeligheid? Vooral bovenin de randen reageert het scherm slecht, maar ook (snel) typen gaat niet omdat erg vaak letters worden overgeslagen... Bij de originele cherry firmware deed het scherm het echt goed, op de flikkeringen na dan, maar bij de laatste update van cherry was bij mij het scherm ook een stuk minder gevoelig.

Ik heb die touch booster app geprobeerd maar die lijkt niet veel op te lossen. Zijn er andere oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mipinzy
Alle builds gehad en ook die van yarvik.
Build van 23-11-2012 is nog steeds de betere.
Schermgevoeligheid met typen is het beste en tevens geen flikkering van het scherm.
Nu alleen nog de schermhelderheid naar beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mipinzy schreef op maandag 24 december 2012 @ 18:45:
Alle builds gehad en ook die van yarvik.
Build van 23-11-2012 is nog steeds de betere.
Schermgevoeligheid met typen is het beste en tevens geen flikkering van het scherm.
Nu alleen nog de schermhelderheid naar beneden.
Heb je een misschien link naar die build ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 december 2012 @ 19:33:
[...]

Heb je een misschien link naar die build ?
Zou ook graag een link willen hebben om die firmware-versie eens te proberen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvl_52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakradje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-08 15:45
josvl_52 schreef op maandag 24 december 2012 @ 17:56:
@Tweakradje

Ik heb de procedure uitgevoerd. Geen enkele foutmelding gezien.
Na reboot stond er idd. het vliegtuigje bij. Wifi heb ik opnieuw met de router verbonden.
Resultaat is ongewijzigd. Er draait nog steeds en proces op 816 Mhz. Deep Sleep was na 10 minuten nog steeds niet zichtbaar.

Edit:
Met terminal gecontroleerd, build prop bevat als laatste regel pm.sleep_mode=1
Als je je wifi eens uit zet en dan in standby zet voor 1 minuut. Daarna weer checken met cpu spy.
Dan zou deep sleep geactiveerd moeten zijn. Anders is er een niet wifi gerelateerd probleem :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Erg bedankt voor de moeite ;) Het kan aan mij liggen, maar ik krijg een 404-foutmelding bij het openen van je Dropboxlink. Is de link misschien verkeerd of ligt het aan mij...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvl_52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha sorry ik moet je weer teleurstellen. Doet het ook niet weer een 404-error. Heb je een andere downloadmogelijkheid misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wederom niet idd. Ik ben ingelogd in dropbox maar dat hielp ook niet... jammer genoeg.

ik denk dat hij hier ooit ergens heet gestaan -> http://www.ssb-repair.com/Firmwares/Cherry/

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2012 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 11:10
Ik heb 10 dagen geleden deze case besteld en heb hem vanmorgen binnen gekregen.
Hier een aantal foto's:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/8kliEs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/r6fy5s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/VjflKs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/0Hzx5s.jpg

De openingen zitten precies op de verkeerde plek maar met een gatentang heb je zo een gat gemaakt voor de oplader. Het gat voor de camera zit ook op de goede plek (al maakt me dat vrij weinig uit :+ ). De onderste rand kan worden vastgezet met klittenband. Ik ben er tevreden mee :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvl_52
Probeer nog eens, ik ben er nu ook ingelogd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook geprobeerd in te loggen, maar beide links werken helaas nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvl_52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry weer niet, maar wel heel erg bedankt voor de moeite. Zou je misschien nog willen proberen het me te sturen via wetransfer.com, in dat geval pm ik wel een e-mailadres?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• josvl_52
Ja wil ik wel doen hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alvast bedankt, ik heb je een privébericht gestuurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mipinzy
Ik zou nog wel een keer de firmware van 26-10 willen proberen maar kan
er niet meer aankomen.
Is er iemand die em nog heeft ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanavond ook de versie van 23-11-2012 geprobeerd. Het scherm werkt erg goed, namelijk geen flikkeringen en een erg goede touch-gevoeligheid. Beter dan het origineel en de Yarvik-firmware.

@mipinzy of anderen hebben jullie bij deze 23-11-build geen wifi-problemen? Soms doet internet het gewoon snel zoals bij de andere firmwares, maar vaak is het signaal laag en gaat internetten een stuk trager dan bij de andere versies die ik heb geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mipinzy
Wifi is niet erg sterk, zeker geen N, maar zit dichtgenoeg bij de router (6-7m) om
goede ontvangst te hebben.
De tablet geeft vol bereik aan maar een film kijken vanaf mijn nas met xbmc is er niet bij.
Of dat normaal is weet ik niet, Youtube HD gaat wel goed.
Je kunt nog standaard verbeteringen van wifi zoals bv. ander kanaal en zo proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mipinzy schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 08:09:
Wifi is niet erg sterk, zeker geen N, maar zit dichtgenoeg bij de router (6-7m) om
goede ontvangst te hebben.
De tablet geeft vol bereik aan maar een film kijken vanaf mijn nas met xbmc is er niet bij.
Of dat normaal is weet ik niet, Youtube HD gaat wel goed.
Je kunt nog standaard verbeteringen van wifi zoals bv. ander kanaal en zo proberen.
Ik had met de stock firmware , dus direct uit de winkel, geen probleem om een mkv-tje
te streamen van mijn pc . Dus deze verslechterd dus de wifi..?

Ik ga hem btw zo ook ff proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mipinzy
Ik heb geen stock firmware meer en misschien gebruik ik andere programm`s.
Als je verteld welke jij gebruikt hebt kan ik het vanavond of morgen wel proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mipinzy schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 14:53:
Ik heb geen stock firmware meer en misschien gebruik ik andere programm`s.
Als je verteld welke jij gebruikt hebt kan ik het vanavond of morgen wel proberen.
Tja lastig , ik heb geen backup.

Maar die Stock had last van flikkeringen en dat is ook geen doen.

Als ze een combi maken van de stock en die van 23-11 heb je een prima tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 15:32:
[...]

Tja lastig , ik heb hem backup.

Maar die Stock had last van flikkeringen en dat is ook geen doen.

Als ze een combi maken van de stock en die van 23-11 heb je een prima tablet.
Ja, dat lijkt mij ook inderdaad de beste optie. De flikkeringen zijn in de firmware van 23-11-12 bijna helemaal weg. Ik zie het scherm bij een hele lage helderheid soms nog een heel klein beetje flikkeren, mar het scherm reageert wel véél beter. Hopelijk wordt er zo'n firmware-update gemaakt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat de Yarvik-firmware mij bij een betere touchgevoeligheid prima lijkt, weet iemand toevallig of er een configuratiebestand in het bestandssysteem aan te passen is waarmee de gevoeligheidswaarde beter in te stellen is. Ongeveer zo gevoelig als de 23-11 firmware. Op internet zag ik dat het in /system/usr/idc/ een configuratiebestand zou kunnen staan, maar ik zie alleen een bestand over de qwerty-indeling staan...

Iemand een ander idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De-Hamster
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-04 12:57
Nou, ik heb deze tablet nu een volle dag en ik ben er tot nu toe erg tevreden over. Ik heb alleen een probleem met Ziggo TV ik krijg telkens de melding dat ik niet de standaard softwar zou hebben. Dit, terwijl ik de tablet zo uit de verpakking heb gehaald. Hoe kan ik dit oplossen?

Daarnaast vind ik RTL XL Gemist een slechte kwaliteit geven bij het terugkijken van programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.tabletsupport.eu/cherry/showthread.php?tid=2741

even rooten,supersu installeren en ziggo werkt
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste