Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noreia
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:01
Toen de tablet werd aangekondigd was ik ook best enthousiast. Maar de problemen met het scherm, geluid en opladen hebben mij toch afstand laten nemen.
Ik hou de topics wel nog in de gaten in de hoop dat door een nieuwe update de problemen opgelost kunnen worden. Want voor de rest heeft de tablet wel goede hardware voor een lage prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noreia schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 14:26:
Toen de tablet werd aangekondigd was ik ook best enthousiast. Maar de problemen met het scherm, geluid en opladen hebben mij toch afstand laten nemen.
Ik hou de topics wel nog in de gaten in de hoop dat door een nieuwe update de problemen opgelost kunnen worden. Want voor de rest heeft de tablet wel goede hardware voor een lage prijs.
Het enige probleem in de orginele firmware is het flikkeren van het scherm bij lagere helderheid, de nieuwe firmwares hebben helaas alleen maar meer problemen geintroduceerd.

Ik hoop dat ze nog even een goede update uitbrengen of de source code vrijgeven.

Afgezien van het flikkeren was de orginele firmware namenlijk prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diquan2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 17:30
Hoe laag moet het scherm zijn om de flikkeringen te zien ?
Ik heb er 2 en bij geen 1 van de Tabs zie ik enig flikkeringen ?
Mischien heb ik geluk gehad met deze 2 .
Verwijderd schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 15:46:
[...]

Het enige probleem in de orginele firmware is het flikkeren van het scherm bij lagere helderheid, de nieuwe firmwares hebben helaas alleen maar meer problemen geintroduceerd.

Ik hoop dat ze nog even een goede update uitbrengen of de source code vrijgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:56
Heb het tablet nu 3 dagen in mijn bezit, woensdag eind vd middag besteld volgende dag in huis,

heb nog de orginele firmware er opstaan en nog geen problemen ondervonden, zag wel af en toe heel licht het scherm flikkeren in de browser met een witte achtergrond, heb de helderheid nu op automatiesch staan en zie het nu niet meer.

geluid is af en toe wat zacht, wat is heb opgelost met de app speakerboost

accu duur nog niet echt getest maar denk toch zeker een uurtje of 3 a 4 bij continu gebruik, standby gebruikt haast niets na hele nacht nog bijna even vol
.
tablet aan met ingeplugde adapter geeft ook geen problemen,

hou het dus verlopig nog maar bij de orginele firmware, heb het tablet wel geroot,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronjon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-08 23:00
ik heb het tablet nu 2 weken in mijn bezit. prima apparaat maar nu beginnen er toch wat dingetjes niet lekker te werken.
- de linker bovenhoek lijkt iets los te zitten. als ik op het scherm druk dan 'tikt' er iets
- de oplader aansluiting is gammel. kan alleen de tablet nu nog maar opladen als ik de oplader stekker geforceerd naar rechts druk.

terug naar de kruidvat voor een omruil maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
diquan2001 schreef op zaterdag 01 december 2012 @ 19:10:
Hoe laag moet het scherm zijn om de flikkeringen te zien ?
Ik heb er 2 en bij geen 1 van de Tabs zie ik enig flikkeringen ?
Mischien heb ik geluk gehad met deze 2 .

[...]
Ik zit nog op de originele firmware en heb er geen last van. Wel lijkt af en toe het scherm niet te reageren. Dus het kan zijn dat ik op de eerste update zit. Zelf ondervind ik niet heel veel last, dus ik wacht even geduldig af of er nog meer firmware upgrades of roms komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spectator
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:04
Zojuist een andere ROM geprobeert (De Cubetablet U30GT-H). Draait, maar touchscreen driver wijkt volgens mij af. Heb weinig met android om het zelf te kunnen fixen, maar denk dat iemand met meer ervaring de drivers kan overzetten.
Link naar de ROM: http://www.arctablet.com/...sion-1-09-dated-20121123/

Zelfde geldt voor de Pipo M3 ROM:
http://www.slatedroid.com...re-release-2/page__st__20

[ Voor 19% gewijzigd door spectator op 02-12-2012 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Billster
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 14:52
Iemand deze difrnce al gezien?

Is een rokchip 3066 1GB ram hdmi sd-slot bluetooth 8Gb storage 1024x768 IPS 8000 MAh

8Gb minder dan de kruidvat en lagere resolutie maar wellicht minder issues met scherm flikkeringen en rare geluiden? Iemand deze al in het wild gezien? Zit zo ontzettend te twijfelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hem nu een week en de laatste firmware heeft de problemen met het geluid, scherm en toetsenbord gebruik helaas niet opgelost. Bij aangesloten lader is de tablet zelfs vrij onbruikbaar aangezien de cursor dan over het scherm vliegt. Volgens het supportforum is dat normaal dus zal daar wel geen update voor komen. Mijn 7 inch werkt perfect met de lader aangesloten.

Ga hem dus toch maar terugbrengen. Helaas want het had een leuke tablet kunnen zijn voor het geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Helaas is de originele firmware niet meer beschikbaar. Ik weet niet of de tablet toen wel goed werkte met aangesloten lader (toetsenbord problemen) en of de storingen in het geluid toen wel of niet aanwezig waren aangezien ik de update vrij snel heb geinstalleerd.

Iemand die dat kan melden? Het flikkeren in lage standen van het scherm vind ik een minder groot probleem aangezien de nieuwste firmware de minimum stand alleen maar heeft omhooggeschroefd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

spectator schreef op zondag 02 december 2012 @ 13:01:
Zojuist een andere ROM geprobeert (De Cubetablet U30GT-H). Draait, maar touchscreen driver wijkt volgens mij af. Heb weinig met android om het zelf te kunnen fixen, maar denk dat iemand met meer ervaring de drivers kan overzetten.
Link naar de ROM: http://www.arctablet.com/...sion-1-09-dated-20121123/

Zelfde geldt voor de Pipo M3 ROM:
http://www.slatedroid.com...re-release-2/page__st__20
Wat waren exact de problemen met het touch screen?

Ik vermoed trouwens dat de Window N101 1 of 2 trouwens exact hetzelfde is als onze tablet. Mischien dat daar wel een goede firmware tussen zit. Het enige verschil tussen de 1 en de 2 is het touch screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spectator
Verwijderd schreef op zondag 02 december 2012 @ 23:01:
[...]

Wat waren exact de problemen met het touch screen?

Ik vermoed trouwens dat de Window N101 1 of 2 trouwens exact hetzelfde is als onze tablet. Mischien dat daar wel een goede firmware tussen zit. Het enige verschil tussen de 1 en de 2 is het touch screen.
Reageerde niet (of zeer slecht) op touch. Zal de Window proberen een deze dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Nu online
Weet iemand of er een topic op XDA oid is voor modders? Ik heb even gekeken, maar ik kan niets vinden. Hierdoor weet ik niet goed welke ROMS ik kan proberen. Hoe ben jij bijv. op die site terecht gekomen Laurens Bossche?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctuxboy
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-04 09:44
Renzzie schreef op maandag 03 december 2012 @ 22:24:
Weet iemand of er een topic op XDA oid is voor modders? Ik heb even gekeken, maar ik kan niets vinden. Hierdoor weet ik niet goed welke ROMS ik kan proberen. Hoe ben jij bijv. op die site terecht gekomen Laurens Bossche?
Misschien als er binnenkort firmware vrij komt voor de Yarvik Tab10 dat je deze kan proberen. Deze tablet lijkt sprekend op deze van Kruidvat en sommige hardware is ook identiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

[...]

De sourcecode is toch gewoon beschikbaar? Er staat een downloadinkje bovenaan het forum .

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

marcieking schreef op dinsdag 04 december 2012 @ 15:00:
[...]

De sourcecode is toch gewoon beschikbaar? Er staat een downloadinkje bovenaan het forum .
Die source code is voor een oudere android versie (4.0) en een andere tablet. Daar kunnen we niet heel veel mee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Billster schreef op zondag 02 december 2012 @ 14:43:
Iemand deze difrnce al gezien?

Is een rokchip 3066 1GB ram hdmi sd-slot bluetooth 8Gb storage 1024x768 IPS 8000 MAh

8Gb minder dan de kruidvat en lagere resolutie maar wellicht minder issues met scherm flikkeringen en rare geluiden? Iemand deze al in het wild gezien? Zit zo ontzettend te twijfelen
Zie het 9.7" inch Kruidvat Pro-Line 2 topic voor ervaringen over de Kruidvat variant waar deze weer sprekend op lijkt ;). Overigens wel met 16GB en een tientje goedkoper. Kruidvat 9.7'' dual-core PRO-LINE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goed nieuws van het officiele support forum! :
quote: 'herwig' pid='20120' dateline='1354644961'
er wordt nog aan een nieuwe firmware gewerkt, als dit kan helpen...
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Nu online
Kijk, hier word ik blij van! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ctuxboy
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 05-04 09:44
SUPER!!!! Binnenkort nieuwe firmware!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ook een pro-line tablet 2 van kruidvat .
zoals ik kan ontdekken werkt het bijna goed .
Vraag me alleen af of er nog iemand is die ook heeft geprobeerd de tv app van ziggo er op te krijgen.
Zodat je ook tv kan kijken op je tablet.
Die van mij werkt daar niet op , heeft iemand een iedee daar van.
Ben benieuwd
Gr tdl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusader2003
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23-11-2022
Verwijderd schreef op woensdag 05 december 2012 @ 00:53:
Heb ook een pro-line tablet 2 van kruidvat .
zoals ik kan ontdekken werkt het bijna goed .
Vraag me alleen af of er nog iemand is die ook heeft geprobeerd de tv app van ziggo er op te krijgen.
Zodat je ook tv kan kijken op je tablet.
Die van mij werkt daar niet op , heeft iemand een iedee daar van.
Ben benieuwd
Gr tdl
zie Link
Hiervoor heb je root toegang nodig staat ook op dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimmetje
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 08:20
Moet het toch nog even kwijt voor de mensen die trachten zo'n tablet te halen.

Heb er zelf 2 gehad,

1e had bruine vlekjes op het display gelijk al uit de doos, onder de glasplaat dus.
Ach ja kan gebeuren bij een tablet van 160 euro ;) , dus gelijk omgeruild bij de kruidvat voor een nieuwe.

Accu:

Vervolgens de nieuwe uitgebreid getest, 4 x 8 uur opgeladen en de 5e keer 12+ uur maar de accu houdt het amper 1.5 uur vol bij intensief gebruik.
Mooi zuur, dus alles onzin dingen uitgeschakeld wat op de achtergrond draaide (o.a. google maps), battery calibration app van play store gehaald en uitgevoerd deze gooit je batterystats.bin weg.
Met de hoop dat dit werkte, maar nee helaas ook na een paar keer opladen houdt hij het niet langer vol dan maximaal 2 uur als je wat licht werk doet.
Ook de batterij indicatie is van slag hij gaat als een dolle van 100% naar +/- 30% toe, waarna hij een uur lang op 30% blijft steken 8)7 .

Ondanks de accu duur is er ook iets vreemds met de spanning van het apparaat, als hij aan het opladen is kun je de tablet nauwelijk tot niet gebruiken omdat het touchscreen zijn eigen leven aan het leiden is.
Het meest storende is dat bij 15% het touchscreen niet goed reageerd en vervolgens ook weer zijn eigen leven aan het leiden is en van alles onbedoeld aan het uitvoeren is.

Scherm:
Mooi scherm voor een tablet van 160 eur, echter jammer dat het een stroboscope wordt wanneer hij onder 40% brightness komt.
Met een nieuwe (laatste) firmware schijnt dit opgelost te zijn, maar het enige wat ze gedaan hebben is de minimale brightness opgeschroeft boven de 40% brightness level van de vorige firmware ;(
Oftewel niks opgelost.

Kortom, ik heb hem terug gebracht en geld terug gekregen.
Hij heeft wel de potentie lekker snel, mooi scherm en degelijk gebouwd voor deze prijsklasse.
Ik wil best wel consessies doen voor een tablet van 160 euro met zulke specs, alleen een accu die waardeloos is en een scherm die toch niet helemaal goed functioneerd is toch wel essentieel aan een tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Net ook even mijn tablet geroot, de link in deze post is toch verreweg het makkelijkst:
http://www.tabletsupport....d=2326&pid=19545#pid19545

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Er1k E
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22-10-2018
Ik heb de tablet ook gehad, maar ik twijfelde over de tablet. Toen bleek dat de browser (ook Dolphin)bij Blackboard steeds vast liep(ook na terugzetten op fabrieksinstellingen), was dat de reden dat ik hem heb terug gebracht. Het probleem was niet bij het inloggen, maar bij het aanklikken van de courses. Heeft iemand anders ook dit probleem gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbindingsfout
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 21-07 00:54
Ik heb hem maandag besteld, net te horen gekregen dat hij veilig is thuis is aangeleverd, en de eerste keer dat ik me verdiep in een tablet met android.

ik ben benieuwd naar wat ik kan verwachten en in hoeverre ik ermee kan rommelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:26
Pff, ik had al min of meer besloten dat dit mijn nieuwe tablet wordt maar de ervaringen hier brengen me toch sterk aan het twijfelen. Nu schijnt het meeste verholpen te kunnen worden met een firmware upgrade maar met budget apparatuur is het voor mij toch 'eerst zien, dan geloven' wat betreft software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 16:02
Ik heb voor USD 2.20 incl verzending bij dealextreme de volgende hdmi adapter besteld:
http://dx.com/p/hdmi-fema...e-adapter-converter-58158
Werkt prima. 28 nov besteld, 5 dec ontvangen.
Angry birds op 50" ;-)

No kidding: is ideaal om bv uitzending gemist of youtube te bekijken op je tv.

[ Voor 0% gewijzigd door effem op 06-12-2012 09:24 . Reden: datum gecorrigeerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Nu online
Snippo schreef op woensdag 05 december 2012 @ 21:28:
Pff, ik had al min of meer besloten dat dit mijn nieuwe tablet wordt maar de ervaringen hier brengen me toch sterk aan het twijfelen. Nu schijnt het meeste verholpen te kunnen worden met een firmware upgrade maar met budget apparatuur is het voor mij toch 'eerst zien, dan geloven' wat betreft software.
welke ervaringen bedoel je precies? Over het algemeen ben ik namelijk een zeer tevreden gebruiker van de tablet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baf1982
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:48
Hier ook een erg tevreden gebruiker. Soepel werkende tablet met een erg mooi scherm.
Overigens geen flikkerend scherm, ondanks dat ik geen firmware upgrade heb gedaan en verder is mijn tablet wél prima te gebruiken aan de lader. Accuduur een uurtje of vijf met browsen, spelletje, film kijken. Wel met de opmerking dat de tablet minimaal een uur of acht aan de lader moet, hij geeft namelijk vrij vlot aan dat ie volledig opgeladen is.
Wat mij betreft een prima koop.

Verwarmen en koelen met Elga/Toshiba, Panasonic Z42-XKE en Innova 10HP, SSW met Atlantic Explorer V4 270LC, 9880 Wp Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effem
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08-09 16:02
Baf1982 schreef op donderdag 06 december 2012 @ 16:18:
Hier ook een erg tevreden gebruiker. Soepel werkende tablet met een erg mooi scherm.
Overigens geen flikkerend scherm, ondanks dat ik geen firmware upgrade heb gedaan en verder is mijn tablet wél prima te gebruiken aan de lader. Accuduur een uurtje of vijf met browsen, spelletje, film kijken. Wel met de opmerking dat de tablet minimaal een uur of acht aan de lader moet, hij geeft namelijk vrij vlot aan dat ie volledig opgeladen is.
Wat mij betreft een prima koop.
Ik sluit me hier volledig bij aan.
Heb ook geen upgrade gedaan, maar ook geen flikker.

Misschien dat het opladen overigens nog een inleereffect is (van de indicator, het opladen gaat vrees ik niet sneller worden)

[ Voor 4% gewijzigd door effem op 06-12-2012 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Ik ben ook aan het twijfelen om deze tablet voor mn vader te kopen. Zal voornamelijk gebruikt worden voor surfen, mailen, en fotos bekijken. Niet zo zeer games of multimedia..Heb net de review op tablet guide gelezen en daar komt de 9.7'' niet echt goed uit de verf voornamelijk op software gedeelte.

Nadelen
- Touchscreen onbetrouwbaar
- Software sloom
- Zwakke behuizing

In hoevere merken jullie dit ook bij deze? Ik tijwfel hierdoor ook nog om misschien voor de iets duurdere point of view protab 3 tegaan kwalitatief gezien. Maar nogmaals hij zal waarschijnlijk maar 1x perweek gebruikt worden ofzo en totaal niet veeleisend..

En is het voor internetten misschien beter om voor de 9.7'' te gaan ivm 4:3 of gewoon de goedkopere 10.1''/16:9?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 10-09-2024
@benbaba: de 9.7 is niet goed te vergelijken met de 10.1. De verschillen zitten 'm niet alleen in de omvang van het scherm. De 10.1 is echt een flink beter beestje.

De flikkeringsproblemen heb ik in de praktijk helemaal geen last van, accu gaat minstens een uur of drie mee (heb het nog niet gemeten, ga ik binnenkort eens doen), alleen geluid kent achtergrondstoringen indien gebruik met aangesloten voeding. Binnenkort eens proberen of een hele kleine USB-audio stick of versterker (met eigen accu) werkt op de tablet. Als dat zo is, is zowel geluidsprobleem opgelost en heeft de accu van de tablet weer wat minder te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
Renzzie schreef op donderdag 06 december 2012 @ 14:51:
[...]

welke ervaringen bedoel je precies? Over het algemeen ben ik namelijk een zeer tevreden gebruiker van de tablet.
Nou, het grootste probleem lijkt me de zwakke accu in combinatie met het oplaad-probleem (zie: wimmetje in "Kruidvat 10,1" Pro-Line 2" ). Het flikkerende scherm valt mee te leven maar is natuurlijk ook niet ideaal (een scherm op hoge helderheid in een donkere kamer leest niet erg fijn). Maar goed, als ik de reacties hierboven lees schijnt dat gelukkig allemaal wel mee te vallen :) .

Volgende week is de knoop in ieder geval doorgehakt en waarschijnlijk wordt het dan toch deze :+ . De enige tablets waarvoor ik bereid ben om wat meer uit te geven zijn de Google tablets. Maar de 7" is te klein naar mijn smaak en de Nexus 10 is helaas niet te koop hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lynx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-09 21:53
Heeft iemand ziggo tv aan de praat gekregen op de tablet?
En hackers keyboard?

Batterij is niet echt best trouwens in mijn ervaring.....

En 2x moeten resetten met reset knopje omdat de tablet niet zomaar meer aan wou.
Ook last van de flikker van het scherm.

Overweeg terug brengen :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 12:10
spectator schreef op zondag 02 december 2012 @ 23:15:
[...]

Reageerde niet (of zeer slecht) op touch. Zal de Window proberen een deze dagen.
Nog geprobeerd?

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Nu online
Snippo schreef op donderdag 06 december 2012 @ 17:33:
[...]

Nou, het grootste probleem lijkt me de zwakke accu in combinatie met het oplaad-probleem (zie: wimmetje in "Kruidvat 10,1" Pro-Line 2" ). Het flikkerende scherm valt mee te leven maar is natuurlijk ook niet ideaal (een scherm op hoge helderheid in een donkere kamer leest niet erg fijn). Maar goed, als ik de reacties hierboven lees schijnt dat gelukkig allemaal wel mee te vallen :) .

Volgende week is de knoop in ieder geval doorgehakt en waarschijnlijk wordt het dan toch deze :+ . De enige tablets waarvoor ik bereid ben om wat meer uit te geven zijn de Google tablets. Maar de 7" is te klein naar mijn smaak en de Nexus 10 is helaas niet te koop hier.
Ik heb nog geen één keer gehad dat de tablet zo leeg was. Gewoon heel de dag beetje af en toe gesurft en af en toe games gespeeld. Eind vd dag heb ik dan nog ~30% of meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spectator
Nee, ik had er twee van iemand die ze als sinterklaas kado had gekocht; mocht ze voorzien van spellen..Had nog wel even gekeken naar de specs van de window, maar dacht dat de resolutie sowieso afweek. Misschien gewoon de nieuwe image afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werk met Ubuntu als besturingssysteem op mijn PC en weet nog niet hoe ik daarmee de fimware upgrade kan doen. Maar als tussenoplossing heb ik Screen Filter (gratis) gedownload uit de Store en dat werkt eigenlijk prima om toch met een lage lichtsterkte te kunnen werken. Lezen in bed is nu opeens aangenaam en het scherm flikkert niet.

Voor de rest: prima kassie!

Weet iemand hoe je dit tablet op adhoc wifi moet instellen? Je moet dan iets in de root veranderen. Maar hoe kom je daar. Als dat lukt, dan kan ik mijn Nokia N8 als wifi-point gebruiken voor de situaties dat ik buiten bereik van mijn huis of andere bekende plaats ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15:35
Ik heb 2 cases besteld voor:Ik weet even niet welke van de 2 ik heb ontvangen (zat geen kaartje bij), maar dit zijn de foto's van de eerste die ik heb ontvangen.

+ Past redelijk, iets aan de krappe kant, in ieder geval niet te ruim dat hij gaat schuiven.
+ Een gaatje voor de stroomtoevoer is er makkelijk bij te maken met een standaard gatenmaker.
- hij is nét te krap (door de afslopende randen van de tablet), waardoor hij opbolt in het midden & het klepje niet volledig goed dicht gaat (dat het magneetje het magneetje raakt).

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img194/9336/dsc00450ry.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img90/7812/dsc00452lu.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img268/7154/dsc00450zt.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img694/4075/dsc00454p.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img26/3038/37373387.th.jpg
Afbeeldingslocatie: http://imageshack.us/a/img10/8045/dsc00455be.th.jpg

Al met al vind ik hem absoluut prima passen. Niet perfect, maar ik merk er in gebruik weinig van. Ben er erg blij mee!
(ik heb wel volgens mij per ongeluk de Xoom 1 besteld (kleiner), ipv de Xoom 2.

[ Voor 46% gewijzigd door Whiskey48 op 08-12-2012 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verbindingsfout
Soms dan werkt de touchscreen niet lekker dan moet je niet te snel zijn anders krijg je dit :+

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=bH_G6Ykh6Nw]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet zo rammen man het is geen resistief scherm :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerousp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-08 16:37
verbindingsfout schreef op zaterdag 08 december 2012 @ 13:33:
Soms dan werkt de touchscreen niet lekker dan moet je niet te snel zijn anders krijg je dit :+

[video]
Heb je wel de update geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
maurits82 schreef op vrijdag 07 december 2012 @ 10:14:
Ik heb 2 cases besteld voor:Ik weet even niet welke van de 2 ik heb ontvangen (zat geen kaartje bij), maar dit zijn de foto's van de eerste die ik heb ontvangen.

+ Past redelijk, iets aan de krappe kant, in ieder geval niet te ruim dat hij gaat schuiven.
+ Een gaatje voor de stroomtoevoer is er makkelijk bij te maken met een standaard gatenmaker.
- hij is nét te krap (door de afslopende randen van de tablet), waardoor hij opbolt in het midden & het klepje niet volledig goed dicht gaat (dat het magneetje het magneetje raakt).

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Al met al vind ik hem absoluut prima passen. Niet perfect, maar ik merk er in gebruik weinig van. Ben er erg blij mee!
(ik heb wel volgens mij per ongeluk de Xoom 1 besteld (kleiner), ipv de Xoom 2.
Ik denk dat je nu de Xoom 1 hebt ontvangen. Hij verschilt nogal van het plaatje op eBay maar die heeft rechtsbovenin ook een gat, die van de Tab2 niet. Ik ben wel benieuwd of de andere die je hebt besteld beter past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frissie
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb voor 5,- bij de action een ipad hoes gekocht.
Randen aan de binnenkant bijgesneden, met stanley mes.
Werkt perfect ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Nu online
kan je daar een fototje van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdb83
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 31-10-2020
de action hoes is prima te gebruiken voor de 9.7 proline 2 .

de 10.1 proline 2 past hierin voor geen meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11:54
Er is een nieuwe firmware beschikbaar!

http://www.tabletsupport.eu/cherry/showthread.php?tid=2310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Ik wacht eerst de ervaringen af,die van mij draait best aardig zo. Tja ,accu duur is niet al te denderend. Angry birds spelen houd ie zo'n 3 tot 3 en een half uur vol.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

• sloth
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Ik ga ook nog even de kat uit de boom kijken.
Hopelijk verbeterd de accuduur want deze vind ik met de backlight op laagste stand en met licht gebruik (enkel wat browsen) toch ondermaats.

• Renzzie
  • Nu online
Eerste ervaringen zoals ik daar lees slecht. Slechte touch gevoeligheid en ook niet bij iedereen flikkerend scherm opgelost.
http://www.tabletsupport.eu/cherry/showthread.php?tid=2669

• pcgek
  • Niet online

pcgek

De accu duur is voor mij nog niet eens zo'n probleem,het blijft nou eenmaal een budgettablet. Wat dan wel weer wat problematisch is,is dat bij een te lage accuspanning (8%) de tablet een eigen leven gaat leiden. Maar daar is ook mee leven,gewoon wat eerder aan de lader gooien. Heb zo'n vaag vermoeden dat we met deze kleine tekortkomingen moet leren leven.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Verwijderd

De korte accuduur vind ik ook niet het grootste probleem ware het niet dat wat eerder aan de lader gooien geen oplossing is aangezien het scherm dan een eigen leven gaat leiden. Het toetsenbord is dan zo goed als onbruikbaar. Dat maakt de bruikbaarheid van de tablet wel erg beperkt.
Bovendien is het geluidsprobleem ook nog steeds niet opgelost hetgeen wel erg irritant is bij het gebruik van een koptelefoon.
Ik denk dat er voor mij niets anders overblijft dan hem alsnog te retourneren. Jammer want buiten deze problemen vind ik het een prima tablet voor de prijs.

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Zal dat ook is gaan testen ,heb hem tijdens het opladen nog nooit gebruikt.

• Renzzie
  • Nu online
Ik heb gelukkig totaal geen last van 'eigen leven'. Ook tijdens het opladen is mijn tablet nog normaal te gebruiken. De accuduur vind ik niet heel erg. Ik kan zonder problemen een dag doorkomen met de tablet. 's avonds ligt de tablet netjes naast mn telefoon aan de lader op het nachtkastje :)

Geluidsprobleem heb ik nog niet gehoord, zal het meteen is testen. Heb nog geen koptelefoon gebruikt.

edit: geen probleem met geluid als ik de koptelefoon aansluit. Wat wel onder geluidprobleem kan vallen is het gezoem dat ik hoor als het scherm van de tablet aanstaat. Dit hoor ik echter alleen als het erg stil is, wat het eigenlijk hier nooit is ^^

[ Voor 32% gewijzigd door Renzzie op 13-12-2012 11:14 ]

• tdb83
Weer een "update" , heb de tab al 2 x "geupdate" en ga deze laatste "update zeker niet klakkeloos uitvoeren.

Om de volgende redenen: - weer kans op een flikkerend scherm.

- weer verslechterde touchgevoeligheid.

- helderheid nog steeds te hoog ( accuverbruik).

- buildnummer geeft datum van de vorige "update" weer
121115 terwijl dit 121212 had moeten zijn.

Ondanks dat er in de how-to. op tabletsupport.eu wordt aangegeven dat het wel degelijk
een nieuwe "update" betreft en mede door de terugkomende problemen en met name door het ontbreken van een changelog zie ik deze zogenaamde "updates" tot nu toe als lapmiddellen in plaats van een serieuse poging de softwarematige problemen structueel op te lossen

Aangeleverde updates worden schijnbaar zonder ze eerst uitvoerig te testen
geplaatst ,met als gevolg weer nieuwe of terugkerende problemen.

Alleen al het ontbreken van een changelog zou normaal gesproken alarmbellen moeten
laten afgaan.

ps: foutieve buildnummers aangepast

Verwijderd

Datum van de image is wel 11-12-2012 en verschilt qua grootte enigszins met die van 23-11-2012.
Waar zie je buildnummer 20121115 ?

Ik krijg ondertussen de indruk dat het softwarematig niet op te lossen zal zijn en de updates
een lapmiddel zijn van een hardwarematige fout. Er wordt tot nu toe niets opgelost met de updates maar de problemen slechts verdoezeld.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 13-12-2012 14:49 ]

• Renzzie
  • Nu online
Ze moeten gewoon de broncode releasen. Wie weet is er dan iemand die er wel wat mee kan doen. Er zit nu waarschijnlijk gewoon een stagiar die in een uur een fix moet maken.

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12-09 14:29
Hmmmm, hij lijkt ook niet meer verkocht te worden! http://online.kruidvat.nl...d=12980000000322&token=-1

• Billster
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-09 14:52

• Snippo
Ik heb hem nu een paar dagen en ben over het algemeen best tevreden. Het scherm flikkert inderdaad bij lage helderheid, de accu is niet heel denderend en tijdens het opladen gedraagt het touchscreen zich raar. Ook is de WiFi erg matig (hij heeft wel verbinding maar een filmpje streamen gaat hem niet worden).
Maar goed, voor die prijs mag je niet te veel klagen. Het scherm ziet er wel erg goed uit en de CPU is ook krachtig genoeg om zo'n beetje alles wat ik ermee doe vloeiend af te handelen.

Is er nog iets aan het WiFi bereik te doen? Het ligt echt aan de tablet zelf want als ik hem naast de laptop leg wil een film nauwelijks starten terwijl de laptop hem probleemloos afspeelt.

• tdb83
@ messed-up. dit is te lezen in de how-to op het tabletsuport forum.

De update image M1038-121212 iis 398.766 kB groot en de update image

M1038-121115 is ook exact 398.766 kB groot.

Die bewijst niets maar is zeker opmerkelijk , ook de klachten komen overeen met die
van de update van 15 nov.

Verwijderd

Het blijft allemaal nogal vaag.
Die van 15 november heb ik niet vandaar dat het me niet helemaal duidelijk was.
Ik lees nu wel een goede ervaring met de nieuwste, het scherm zou normaal reageren met aangesloten lader en dat is nu juist voor mij het grootste nadeel tot nu toe. De scheve camera boeit me niet en het gezoem in het geluid is niet aanwezig via HDMI of Bluetooth dus acceptabel.

• verbindingsfout
Net de nieuwe update geïnstalleerd...

Piepend en zoemend geluid met koptelefoon blijft, het blijft altijd op het zelfde volume ruisen dus het is waarschijnlijk de goedkope geluidskaart. Je hoort ook dat het ruisende geluid soms stopt als je de tablet even niet gebruikt.
Mijn oplossing is om een koptelefoon met volumeregelaar te gebruiken zodat het audiovolume boven de ruis uit komt en vervolgens de koptelefoon zachter te zetten.

Het flikkerende scherm heb ik nog steeds. Wanneer ik een boek lees en de helderheid laag zet merk je het nog steeds, maar wel minder erg als daarvoor

Typen is erg irritant, je hebt vaak dat je toetsen niet gemerkt worden...

• tdb83
@messed-up. heb je de accu al een aantal keren volledig op geladen en vervolgens
de tab gebruikt tot de accu volledig leeg is ? dan met uitgeschakelde tablet weer 8 uur opladen.

Dit zou de accuduur gunstig moeten beinvloeden.

Gebruik aan de lader kan problemen geven bij een extreem lage acculading.,na een tijdje
aan de lader te hebben geeft het bij mijn tablet geen problemen

Het meest irritant is toch wel een niet goed reagerend scherm, dat schijnt terug te komen na de update

@ verbindingsfout. probeer de app screen filter eens, wordt niets mee opgelost daardoor
is het werken bij weinig licht een stuk minder irritant

• pcgek
  • Niet online

pcgek

tdb83 schreef op donderdag 13 december 2012 @ 19:03:
@ messed-up. dit is te lezen in de how-to op het tabletsuport forum.

De update image M1038-121212 iis 398.766 kB groot en de update image

M1038-121115 is ook exact 398.766 kB groot.

Die bewijst niets maar is zeker opmerkelijk , ook de klachten komen overeen met die
van de update van 15 nov.
Als ik het goed heb begrepen van het Cherry forum heeft er korte tijd een verkeerde firmware op gestaan, een tijdje later kwam pas de juiste(wat je daar dan ook onder mag verstaan :P ) Nu is de grootte:
389 MB (408.335.740 bytes)

Heb die van mijn vriendin(die oorspronkelijk geen problemen,maar wel kreeg na de eerste update) wel voorzien van deze firmware en het lijkt erop dat ze van het flikker probleem is verlost. Maar het is duidelijk te zien,als ik die van mij er bij pak, dat ze de minimale helderheid een stuk omhoog hebben gegooid. Dus screenfilter nu maar weer in gebruik genomen.

[ Voor 21% gewijzigd door pcgek op 13-12-2012 21:21 ]

• tdb83
Zag inderdaad dat de update is vervangen door een eerdere update .

De update die je nu kunt installeren is van 23 nov.

Dus ff checken in de instellingen , over de tablet welke versie op je tablet draaid
alvorens te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Op flashmyandroid.com staat een aangepaste firmware versie voor de M1038. Zo te zien is er op basis van de 23-11 firmware een versie met CWM Recovery gemaakt en kun je hierna Decontaminate 3.0 flashen, een aangepaste rom. Ik heb het zelf nog niet getest, dus flashen op eigen risico...

Meer info: http://www.flashmyandroid...6644&viewfull=1#post16644

(uit respect voor de ontwikkelaar post ik geen directe links, na registratie verschijnt de link. Vergeet het bedankje voor de ontwikkelaar niet.)

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renzzie
  • Nu online
Ik ben ook benieuwd of die werkt. Weet jij toevallig ook wat voor changes er in die rom zitten? Ik kan dat zo snel niet vinden op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
Vanmorgen na ruim twee weken plots binnengekregen. Omdat de cover vanwege de goedkope productie wat slordig gemaakt is, doet hij handmade-ish aan, wat het natuurlijk niet is. Het 'leer' en het stiksel versterken het speciale handwerk gevoel en passen bij de niet 100% strakke afwerking. Beetje rekken en trekken aan de cover en het geheel is snel goed te krijgen zodat de tablet op het oog correct zit.

De Cherry M-1038 aka Kruidvat 10,1" Pro-Line 2 zit goed vast, aansluitingen en powerknop zijn goed bereikbaar. Toetsenbord voelt wat cheapo aan (logisch, het is ook cheapo), maar doet zijn werk prima en ziet er naar uit dan bij normaal gebruik wel even meegaat. Er zit een stylus bij maar daar kan je met de tablet niets mee. Ik laat hem maar zitten, zit ook niet in de weg.

Of de cover zijn belangrijkste functie, namelijk beschermen, goed uitvoert zal de a.s. weken moet blijken.

Hier een snaphot:
Afbeeldingslocatie: http://www.spoetnik.nl/arsimo/20121214-CherryM1038inMap.jpg

Aan de prijs kan je geen buil vallen - geduld moet je wel hebben of hem ergens anders sneller kunnen vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Taigu schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 01:04:
Op flashmyandroid.com staat een aangepaste firmware versie voor de M1038. Zo te zien is er op basis van de 23-11 firmware een versie met CWM Recovery gemaakt en kun je hierna Decontaminate 3.0 flashen, een aangepaste rom. Ik heb het zelf nog niet getest, dus flashen op eigen risico...

(uit respect voor de ontwikkelaar post ik geen directe links, na registratie verschijnt de link. Vergeet het bedankje voor de ontwikkelaar niet.)
Werkt niet.
CWM Recovery zet hij er goed op, hij installeert de rom ook, maar daarna geeft hij enkele foutmeldingen in recovery en als je reboot dan kom je in het recovery scherm.
Jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
Ik krijg HDMI niet aan de praat op de mijne. HDMI is geactiveerd in de instellingen maar ik krijg geen beeld. Misschien dat de mini-HDMI -> HDMI adapter niet werkt maar ik heb helaas geen andere apparaten met een mini-HDMI aansluiting :s. Iemand hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
arsimo schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 15:27:
[...]

Vanmorgen na ruim twee weken plots binnengekregen. Omdat de cover vanwege de goedkope productie wat slordig gemaakt is, doet hij handmade-ish aan, wat het natuurlijk niet is. Het 'leer' en het stiksel versterken het speciale handwerk gevoel en passen bij de niet 100% strakke afwerking. Beetje rekken en trekken aan de cover en het geheel is snel goed te krijgen zodat de tablet op het oog correct zit.

De Cherry M-1038 aka Kruidvat 10,1" Pro-Line 2 zit goed vast, aansluitingen en powerknop zijn goed bereikbaar. Toetsenbord voelt wat cheapo aan (logisch, het is ook cheapo), maar doet zijn werk prima en ziet er naar uit dan bij normaal gebruik wel even meegaat. Er zit een stylus bij maar daar kan je met de tablet niets mee. Ik laat hem maar zitten, zit ook niet in de weg.

Of de cover zijn belangrijkste functie, namelijk beschermen, goed uitvoert zal de a.s. weken moet blijken.

Hier een snaphot:
[afbeelding]

Aan de prijs kan je geen buil vallen - geduld moet je wel hebben of hem ergens anders sneller kunnen vinden?
Wel geinig, die windows toets linksonder :9 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arsimo
Snippo schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 20:05:
Ik krijg HDMI niet aan de praat op de mijne. HDMI is geactiveerd in de instellingen maar ik krijg geen beeld. Misschien dat de mini-HDMI -> HDMI adapter niet werkt maar ik heb helaas geen andere apparaten met een mini-HDMI aansluiting :s. Iemand hetzelfde probleem?
Ik dacht eerst dat de HDMI het bij mij ook niet deed totdat bleek dat ik de mini HDMI connector niet volledig diep in de tablet had gestoken. Toen ik dat wel deed, en de stekker volledig in de tablet "verdween", toen kwam het beeld ook op mijn tv,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snippo
Verder krijg ik de mini HDMI connector er echt niet in. Heb zelfs al een stuk van het plastic omhulsel afgesneden.

Ik gebruik trouwens nog de originele firmware maar heb hem wel geroot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
@renzzie: http://www.flashmyandroid...minate-JB-V3-0-(11-23-12)
Verwijderd schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 16:07:
[...]

Werkt niet.
CWM Recovery zet hij er goed op, hij installeert de rom ook, maar daarna geeft hij enkele foutmeldingen in recovery en als je reboot dan kom je in het recovery scherm.
Jammer!
Werkt CWM zelf dus wel goed? Dat zou al een hele stap zijn... Kun je de foutmelding(en) posten?

[ Voor 15% gewijzigd door Taigu op 15-12-2012 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Taigu schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 00:15:
@renzzie: http://www.flashmyandroid...minate-JB-V3-0-(11-23-12)

[...]

Werkt CWM zelf dus wel goed? Dat zou al een hele stap zijn... Kun je de foutmelding(en) posten?
Ik lees hier:
Not working. I get these errors

E:Can't mount /cache/recovery/command
E:Can't mount /cache/recovery/log
E:Can't open/cache/recovery/log
E:Can't mount /cache/recovery/last_log
E:Can't open/cache/recovery/last_log

and after rebooting it just starts CWM
CWM lijkt dus goed te werken _/-\o_

Lijkt mij dat het iets te maken heeft met partities? Ik gok dat er ergens in het installatie script een foutje staat waardoor de partities niet helemaal aangemaakt worden.

Dat zou in principe redelijk makkelijk te fixen moeten zijn met de juiste tools.

Vanavond maar eens ff kijken of ik er mischien wat mee kan.

Edit:

De gelinkte firmware is voor de Pipo M2, de M2 heeft een 9.7 inch 1024x768 scherm met RK3066. De M3 heeft een 1280x800 scherm, ik hoop dat de M3/N101/Cube 30 en de Proline2 gebaseerd zijn op hetzelfde OEM platform (het zou mij niks verbazen als 98% van de hardware hetzelfde is).

Het lijkt mij dus wel de moeite waar om 1 van de volgende roms te proberen:

Yuandao N101 Infected JB V3.0
Yuandao N101 2 Infected JB V3.0

Edit 2:
In het topic voor de Yuandao N101 2 post iemand dat die exact dezelfde CWM foutmeldingen heeft maar de roms van Vondroid draaien wel op zijn tablet!

Zodra ik tijd heb zal ik er een aantal flashen!, voor de avontuurlijke tweaker, hier vindt je de roms!

Edit3:

Ik zie dat die lui ook last hebben van het hissende geluid. Goede kans dus dat die dingen echt bijna hetzelfde zijn! Vanavond dus maar even flashen!

Edit4:

Nog leuker, als iemand nog de orginele rom heeft dan staan hier instructies hoe je deze zou kunnen dumpen:

http://vondroid.com/threads/updated-27-08-2012-how-to-dump-current-rom.322/

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2012 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
Sterker nog, de stock ROM is nu hier te downloaden.

http://www.ssb-repair.com...ry/M1038-image-121115.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yuandao N101 II rom (yuandao_n101_jb_TNT_R4.zip): Boot! Maar het touchscreen lijkt niet te werken
Yuandao N101 rom (N101-4.11-VonDroid_N101_V4.0 2G): Bootloop :(
Cube U30GT rom (kasty-cube_u30gt_h-41-106-rooted.zip): IDB error met flashen (maar dit is waarschijnlijk wel te fixen)
Pipo M3 rom (pipo_m3_jb_TNT_R2.zip): IDB error met flashen (maar dit is waarschijnlijk wel te fixen)

Draai nu weer de 11-15 versie, ik zal eens kijken op welke manier je zo'n .img bestand kunt aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Al een aantal malen op het Cherry forum om de originele firmware gevraagd. Bedankt voor de link! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alfred Spijker
  • Laatst online: 12:14
pcgek schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 18:54:
Al een aantal malen op het Cherry forum om de originele firmware gevraagd. Bedankt voor de link! :)
Dit is NIET de stock-ROM, maar de eerste update.
Stock-ROM is gedateerd op 26-10:
20121026.1306 Version1.0.1
Na de stock-ROM zijn er 3 updates verschenen op 15-11, op 23-11 en op 11-12.
Cherry weigert vooralsnog de stock-ROM vrij te geven. Zie ook het forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Nou heb ik van de tablet die van oorsprong goed werkte niet gecontroleerd welke firmware er op stond. Nu ik de firmware van 15-11 er op heb gezet krijg ik geflikker :( Het ziet er dus naar uit dat er op die van mij ook de versie met datum van 26-10 stond.

edit:

Het heeft ook allemaal met een bepaalde accuspanning te maken, die stond met het testen van firmware 15-11 al beneden de 15%. Kan zijn dat de tablet bij aanschaf geen flikkerproblemen vertoonde omdat de accuspanning toen wat hoger was. Zal hem eerst eens helemaal opladen,kijken wat ie dan doet.

[ Voor 57% gewijzigd door pcgek op 15-12-2012 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou iemand die nog wel de orginele versie heeft de firmware willen dumpen? Instructies staan hier:

http://vondroid.com/threa...-to-dump-current-rom.322/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daytona
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-09 21:38

Daytona

Autoracen is voor watjes

Ik was ook al even blij met een dooie mus. Maar zoals Alfred reeds aangeeft is de originele stock firmware van 26-10. Met het volgende buildnummer:
RK30-ANDROID4.1.1-SDK-v1.00.00
4.1.1 JRO03H 20121026.1306 Version1.0.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Het probleemgevalletje is er nu toch echt uitgehaald,heeft na al die klachten trouwens nog behoorlijk lang geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dirk38
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:56
Zijn er al ervaringen bekend met welke micro SD kaartjes van 32GB de tablet overweg kan ?.

zie dat sommige class 4 kaartjes goed werken maar hoe zit het met de snellere kaartjes.

edit

Ja heb ik ook gezien, zag dat de 32Gb Transcend class 4 wel werkt maar was benieuwd of er goede ervaringen zijn met snellere kaartjes van deze groote. of is 4Mb per sec snel genoeg.

edit 2 heb een sandisk 32 Gb class 4 kaartje gekocht en deze lijkt goed te werken na dat ik hem in de tablet heb geformateerd.

[ Voor 48% gewijzigd door dirk38 op 22-12-2012 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Junkyxl
Op het forum van tabletsupport lees je dat er problemen zijn met 32Gb kaartjes.
De specificaties geven ook aan uitbreidbaar tot 32Gb.
Met het interne opslaggeheugen van 16Gb betekent dat dus dat je max 16Gb kan uitbreiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaarsma
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:07
pcgek schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 23:31:
[...]

Het probleemgevalletje is er nu toch echt uitgehaald,heeft na al die klachten trouwens nog behoorlijk lang geduurd.
Dat is niet helemaal waar, hij is alleen uitverkocht ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Ze moeten er toch iets neerzetten,zo komt het tenminste nog positief over. Iemand een schatting van het aantal wat retour is gegaan? Ik trap voorzichtig af met 70% :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spartaan
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 05-08 17:09
Had 2 tablets besteld waarvan er 1 inmiddels weer retour kruidvat is wegens de bekende problemen, de andere doet het vooralsnog goed. Ik had doorvoor ook 2 hoesjes besteld die vandaag binnen zijn gekomen. Heb nu dus 1 hoesje over. De tablet past er heel mooi in. Mocht er iemand nog interesse hebben in een hoesje, stuur dan maar een berichtje.

Afbeeldingslocatie: http://cloud1.lbox.me/images/384x384/201109/lederen-beschermhoes-met-verstelbare-standaard-voor-10-inch-tablet-pc-zwart_gejpcf1316397501599.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cloud3.lbox.me/images/384x384/201109/lederen-beschermhoes-met-verstelbare-standaard-voor-10-inch-tablet-pc-zwart_rnssll1316397502052.jpg

Afbeeldingslocatie: http://cloud2.lbox.me/images/384x384/201109/lederen-beschermhoes-met-verstelbare-standaard-voor-10-inch-tablet-pc-zwart_qowzqv1316397502455.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik twijfel nog steeds of ik hem zal retourneren. Ik hoop nog steeds op een oplossing voor het slecht functioneren van het touchscreen als de lader is aangesloten. Het storende geluid is irritant met hoofdtelefoon maar alleen daarom zou ik hem niet terug brengen.
Nog een paar dagen de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Taigu schreef op vrijdag 14 december 2012 @ 01:04:

Hier een aangepaste versie van de CWM Recovery installatie zonder kernel.img en boot.img: Edit: genoeg getest.... Let op, testversie! Alleen flashen als je weet waar je mee bezig bent :)

Met dank aan ChristianTroy (dragondevs.com) en Tablet_Modder (flashmyandroid.com)

[ Voor 9% gewijzigd door Taigu op 18-12-2012 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg deze foutmelding:

Taigu schreef op maandag 17 december 2012 @ 22:15:
[...]

Hier een aangepaste versie van de CWM Recovery installatie zonder kernel.img en boot.img: http://www.mediafire.com/?v8a65u2vxhoo4cu . Let op, testversie! Alleen flashen als je weet waar je mee bezig bent :)

Met dank aan ChristianTroy (dragondevs.com) en Tablet_Modder (flashmyandroid.com)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Bedankt voor het testen, ik zie net dat er een nieuwe op flashmyandroid.com staat, versie 1.1: http://flashmyandroid.med...nload.php?7v2w67swqlk2ka7. Zo te zien nog steeds gebaseerd op de 23-11 rom en met een onjuist parameter bestand.

Ik heb een op basis van dit bestand twee versies gemaakt :

FlashmyAndroid_m1038_V1.3_basekernel.zip
Bevat de kernel.img, boot.img en recovery.img zoals gemaakt door Tablet_Modder. Aangevuld het het juiste parameter bestand. Bestanden zijn gebaseerd op de 23-11 update.

FlashMyAndoid_M1038_V1.4_NoKernel
Bevat de recovery.img zoals gemaakt door ChristianTroy. Aangevuld met het juiste parameter bestand. Bestanden zijn gebaseerd op de 11-12 update.

Tot slot nog een volledige update.img, de 111212 update met een aangepaste recovery.img: http://content.wuala.com/...,2051584,11-84,2051584,18

Wederom geldt: testversie! (ik kan zelf niet testen) Feedback is welkom.

[ Voor 102% gewijzigd door Taigu op 18-12-2012 09:30 . Reden: 1.3 en 1.4 toegevoegd. parameter bestand gecontroleerd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de moeite.
Net de volledige IMG geprobeerd en die werkt helaas niet. Tablet laad niks.
Ik zal later vandaag even de andere links proberen (daarnet stonden er andere links? v1.2?)
Die 1.2 heb ik wel geprobeerd en die deed het ook niet. Zag alleen bootlogo en daarna niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Jij bedankt voor het testen! De links zijn inderdaad aangepast, ik zag net de het parameter bestand in de flashmyandoid versie niet klopte/anders was. vanaf de userdata partitie op CMDLINE zit een verschil.

111212 update:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
FIRMWARE_VER:4.0.4
MACHINE_MODEL:PC1038
MACHINE_ID:007
MANUFACTURER:RK30SDK
MAGIC: 0x5041524B
ATAG: 0x60000800
MACHINE: 3066
CHECK_MASK: 0x80
KERNEL_IMG: 0x60408000
#RECOVER_KEY: 1,1,0,20,0
CMDLINE: console=ttyFIQ0 androidboot.console=ttyFIQ0 init=/init initrd=0x62000000,0x00800000 mtdparts=rk29xxnand:0x00002000@0x00002000(misc),0x00004000@0x00004000(kernel),0x00008000@0x00008000(boot),0x00008000@0x00010000(recovery),0x000C0000@0x00018000(backup),0x00040000@0x000D8000(cache),0x00210000@0x00118000(userdata),0x00002000@0x00328000(kpanic),0x00130000@0x0032A000(system),-@0x0045A000(user)

flashmyandroid
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
FIRMWARE_VER:4.0.4
MACHINE_MODEL:M1
MACHINE_ID:007
MANUFACTURER:RK30SDK
MAGIC: 0x5041524B
ATAG: 0x60000800
MACHINE: 3066
CHECK_MASK: 0x80
KERNEL_IMG: 0x60408000
#RECOVER_KEY: 1,1,0,20,0
CMDLINE: console=ttyFIQ0 androidboot.console=ttyFIQ0 init=/init initrd=0x62000000,0x00800000 mtdparts=rk29xxnand:0x00002000@0x00002000(misc),0x00004000@0x00004000(kernel),0x00008000@0x00008000(boot),0x00008000@0x00010000(recovery),0x000C0000@0x00018000(backup),0x00040000@0x000D8000(cache),0x00200000@0x00118000(userdata),0x00002000@0x00318000(kpanic),0x000FA000@0x0031A000(system),-@0x00414000(user)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, maar ondanks dat je de links hebt aangepast, zijn het wel dezelfde eindbestanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
Het zijn ook andere bestanden, hier zie je ze op een rij: http://www.mediafire.com/?gtlzadrb0xi2e . Hier de bijbehorende stappen van flashmyandroid.com
STANDARD DISCLAIMER:
USE AT YOUR OWN RISK. By running this firmware, you agree that there is the possibility that you may brick your device. You agree that only you are responsible and no one else is responsible for supporting you if that occurs. (although the community is great at providing help to you!)

Acknowledgments
Vurrut, this is a port of their RK29xx work.

Compatibility
Check the CWM link for list of RK3066 tablets

Installation
1. Shutdown your tablet

2. Select appropriate base for your tablet from the download link and unzip to your desktop.

3. Put the CWM rom you wish to install in root of external sdcard

4. Insert the sdcard into your tablet.

5. Run RKAndroidtool.exe from the folder you extracted on your desktop
blank.jpg

6. Deafult installation is 1gig system space if you want 2 gig click the white box next to parameter entry and in rom folder select parameter2g.
param.jpg

7. Enter flashmode on your tablet and insert usb cable.

8. When the tool finds your tablet click erase NAND
format.jpg

9. It may just copy parameter file and reboot normal. If it does dont worry and go back to step one.

10. After format is complete and you click ok without reboot then click Flash ROM
install.jpg

11. When complete it will boot into CWM

12. Remove USB cable and close RKAndroidtool

13. In CWM select install zip from sdcard

14. Select choose zip from sdcard

15. Scroll to the rom you are installing and select

16. Process takes ~10 minutes

17. It will say complete but is not complete until it returns to menu...patience

18. When returned to menu select go back

19. select reboot system now.

IT MAY SEEM IF TABLET HAS LOCKED UP ON INSTALLING SYSTEM. IT HAS NOT, IT JUST TAKES TIME!
Je moet dus wel een flashable zip hebben, testversies staan hier: http://www.wuala.com/joepmeloen/Cherry%20M1038/ (0.1 is het meest failproof).

[ Voor 91% gewijzigd door Taigu op 18-12-2012 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1.3 geeft dezelfde foutmelding:

1.4 start niet op zonder een kernel te flashen en als ik de kernel gebruik van 1.3 of een cherry update, krijg ik dezelfde foutmeldingen. Helaas.

Ja flashable zip heb ik op mijn sd kaart staan, dat is het probleem niet.
Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste