Ingress: Google's augmented reality MMOG

Pagina: 1 ... 5 ... 23 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

ShadyNetworker schreef op maandag 07 januari 2013 @ 15:12:
Er is ooit bij de start een import van de Panoramio database gedaan zoals die er toen(begin Nov 2012?) bij stond. Daar komen alle foutieve portals uit voort.

Alle player submitted portals worden als het goed is gecheckt. Vandaar ook die lange tijd voordat ze worden toegevoegd. Mijn portals zijn in ieder geval OP het object geplaatst(of vlakbij), ipv dat ze de coords van de foto nemen.
Toch vreemd dat een collega en ik per ongeluk dezelfde kerk hebben opgestuurd en ze zijn allebei toegevoegd. Locatie verschilt maar een paar meter.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Gisterenmiddag van het mooie weer hier in het westen des lands geprofiteerd om even een rondje door het dorp te fietsen en wat foto's met geografische coördinaten te maken van potentiële portals. In de standaard camera app was de optie om die coördinaten aan te zetten eenvoudig te vinden. Ik wou ook Camera Zoom FX gebruiken maar vond daar nergens die optie. Pas toen ik thuis was en gecheckt had of die functie er eigenlijk wel in zat (ja dus) dieper gaan spitten en toen vond ik die eindelijk bij de save settings waar ik niet meer dan een save-pad had verwacht. De geotag functie had ik wat minder diep/onlogisch weggestopt verwacht.

Toen wou ik dus de Zoom FX foto's alsnog van de juiste coördinaten voorzien. Ik heb toen twee handige appjes gevonden die erg nuttig bleken.

Met Google Play: GeoTag kon ik de stock camera foto's openen en er de coördinaten met een Copy knopje uitlichten en die na de Zoom FX foto van hetzelfde object geopend te hebben er met het Paste knopje inplakken.

Met Google Play: Photo Earth: Map & Geotag Pics was het o.a. makkelijk mogelijk om de coördinaten van een op enige afstand genomen foto te verplaatsen naar de plaats van het object zelf wat zich weer makkelijk liet checken met de 'Show in map' functie in het menu van QuickPic en dan een tikje op het Streetview mannetje in Maps. Dan sta je inderdaad naast het gefotografeerde object.

En dat vinden we tegenwoordig allemaal 'normaal' alhoewel het eigenlijk toch een spectaculair staaltje van de moderne technieken is. Daar mogen we best af en toe nog even bij stil staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn truukje met het laten ontladen van de portal en hem dan weer zelf capturen werkte, heb nu 4500 AP. Nog een paar keer herhalen, afgewisseld met een paar keer vijandige portals hacken en ik kan over een paar weken fatsoenlijk mee gaan spelen :P
Overigens zag ik op de kaart op mijn telefoon vandaag een groene lijn lopen ergens langs de snelweg een paar honderd meter verderop (hij liep niet naar mijn portal en ik kon niet dichtbij genoeg komen om te zien waarheen dan wel). Is dat een link tussen twee andere portals?
-edit- zo'n zelfde lijn als bij de screenshot van jelmervos, maar dan groen dus ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2013 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBQ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Ik heb mijn invite binnen, feest! Vanmiddag eens precies kijken hoe en wat :)

Veel blauw in mijn omgeving (Eindhoven/Tilburg) in ieder geval, genoeg te doen dus voor mij als enlightened :9

[ Voor 43% gewijzigd door JohnBQ op 08-01-2013 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-07 15:35

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 07 januari 2013 @ 20:44:
Mijn truukje met het laten ontladen van de portal en hem dan weer zelf capturen werkte, heb nu 4500 AP. Nog een paar keer herhalen, afgewisseld met een paar keer vijandige portals hacken en ik kan over een paar weken fatsoenlijk mee gaan spelen :P

Overigens zag ik op de kaart op mijn telefoon vandaag een groene lijn lopen ergens langs de snelweg een paar honderd meter verderop (hij liep niet naar mijn portal en ik kon niet dichtbij genoeg komen om te zien waarheen dan wel). Is dat een link tussen twee andere portals?
-edit- zo'n zelfde lijn als bij de screenshot van jelmervos, maar dan groen dus ;)
Laten ontladen van een portal en hem zelf weer pakken is uiteraard wel riskant als er andere spelers langs komen. Want wat ik nu zie is dat het verdomd lastig is als L1 speler een L1 portal over te nemen

Je kunt dat uiteraard rustig op de pc(of tabliet) uitzoeken via http://www.ingress.com/intel :*)

enne , op de snelweg moet je rijden, niet op je mobieltje rommelen :|

Ik heb 1 grijze portal gevonden , en er zit hier dichtbij 1 level 1 portal, die ik hoop dat hij kapot te krijgen is.

Verder ben ik rustig elke dag een portal aan het aanmelden.

Ik vraag me wel af of dit spel schaalt. Ik denk wel dat er voor elke speler een paar nieuwe portals genereeerd moeten worden. Anders worden tzt nieuwe spelers geconfronteerd met hoge level portals, en daar kunnen ze dan niks mee.

Ik zit nu te werken in een veld van ... de verkeerde kleur.. en ik kan er niks aan doen omdat ik nog maar level 1 ben. :'(

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonoKid
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-06 02:53
Wat tips voor de L1'ers die met L1 XMP Bursters te werk moeten gaan:

- Bursters "ontploffen" op jouw locatie. Plaats je dus zo dicht mogelijk OP of TUSSEN twee resonators die je neer wilt halen. De burster ontploft in een radius rondom jou en deint uit, de uiterste rand van zo'n blast is dan ook het zwakst in schade.

- Idem voor het plaatsen van resonators: hoe verder je van de portal staat bij het deployen van een resonator, hoe verder die resonator effectief, in een cirkel rond de portal geplaatst wordt. Zet je alle resonator knal rond een portal, moet een vijandelijke speler gewoon meteen in het midden staan van de portal en zijn de resonators like shooting fish in a barrel.

- Je kan enkel items gebruiken van jouw level. Ben je L1 kan je (nog) niets doen met L2 items. Spaar ze, of drop ze voor medespelers met een hoger level, die items voor jouw level droppen. (ik ruil af en en toe 10 L1 items met spelers die met L4 items zitten)

- Het is mogelijk om als L1 speler een L2 portal neer te halen, mits je de bursters goed plaatst en voldoende bursters bij de hand hebt. Nog beter is als je samenwerkt met iemand anders. Als je dan aan weerszijden van de portal gaat staan en je oriënteert op de resonators, kan je in sneltempo portals neerhalen.

- Resonators plaatsen en portals hacken vereist XM (blauwe balkje bovenaan). Wanneer je een portal hack of aanvalt, kan het zijn dat die portal terug een aanval doet (zo'n rode zap). Hou je XM reserves in de gaten!

- XM spawned op plaatsen waar Google denkt dat commerciële activiteiten plaatsvinden (af te leiden uit één van de documents opt nianticproject.com). Of dit de chaussee d'amour inhoudt, weet ik niet :). Die concentraties van XM zijn echter vrij gering, vooral als je een hoger level haalt. XM spawnt echter om het halfuur, en masse, rond een portal. Dat zijn je voornaamste XM bronnen.

- Je krijgt veel meer items door portals te hacken van je eigen faction. Hoe hoger het level van die portals, hoe hoger het level van items dat je kan krijgen. Ik heb echter wel vaak gemerkt dat je bvb.: L4 items krijgt door een L3 portal te hacken.

- Portal level wordt bepaald door een (afgerond) gemiddelde van de levels van de resonators dat op die portal zit.

- Je verdient meer AP (=experience om te levellen) door links te leggen (313 AP) en control fields te maken, (1250 AP) dan je krijgt door vijandige links (187 AP) of control fields (750 AP) te vernietigen. Kies dus je prioriteiten, als je een attack run wilt doen. Zo vermijd je nodeloos resources op te doen aan doelen die je niet af kan maken en in feite niet eens veel opbrengen.

- Werk samen! Het spel is echt gemaakt om je faction bij te staan. Lanceer desnoods een vraag op de COMM chat, in de Ingress app, onder je faction, of er spelers gegroepeerd zijn. De kans is groot dat er ergens een G+ groep is die een community heeft.

- Eens je samenwerkt, is het belangrijk om een gebied te veroveren met veel portals, die centraal in je gebied ligt. Dat gebied dien je te verdedigen, zodat je er regelmatig kan restocken op items.

Mijn ervaringen sinds een tweetal weken Ingress.

WIE NOG GEEN INVITE HEEEEFTTT... Zoek een lokale Ingress groepering van de faction die je wilt joinen. Ze hebben vaak invites extra en delen die binnen de faction en binnen de omgeving uit.

[ Voor 4% gewijzigd door MonoKid op 08-01-2013 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Wat gebeurt er als je XM 0 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09-09 15:59

amas

Law of Nature: Chaos

Ik heb een paar dagen geleden zes portal submissions gedaan. Echter nog niks van gehoord. Eergister heb ik nog vier submissions gedaan en binnen 30 minuten een bevestiging dat deze vier portals zijn geaccepteerd :s. Is het nou gewoon toeval dat de eerste zes allemaal niet geaccepteerd zijn, of kijkt Niantec alleen op bepaalde tijden?

En wanneer worden de nieuwe portals eigenlijk in het spel gezet? Krijg je daar een mailtje over? Of moet je elke dag even kijken?

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06:58

Koppensneller

winterrrrrr

Dan kun je niet zoveel meer. In ieder geval niet hacken, rechargen, resonaters plaatsen, XMP's afvuren, links trekken, velden aanleggen. Je gaat in ieder geval niet dood, als je daar bang voor bent ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
dan wordt je scherm wazig (geen grap).... als je dan zorgt dat je weer xm oppakt wordt je scherm weer wat duidelijker...

ik kwam rond de 0xm toen ik een groep vijandige portals aan het hacken was ik werd steeds aangevallen en op een gegeven moment zat ik rond de 0 xm... Stukje doorgelopen en dan verzamel je weer wat xm.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Koppensneller schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 16:21:
[...]

Dan kun je niet zoveel meer. In ieder geval niet hacken, rechargen, resonaters plaatsen, XMP's afvuren, links trekken, velden aanleggen. Je gaat in ieder geval niet dood, als je daar bang voor bent ;)
Oef, ik was bang om dood te gaan. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:49
TheAmassama schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 16:18:
Ik heb een paar dagen geleden zes portal submissions gedaan. Echter nog niks van gehoord. Eergister heb ik nog vier submissions gedaan en binnen 30 minuten een bevestiging dat deze vier portals zijn geaccepteerd :s. Is het nou gewoon toeval dat de eerste zes allemaal niet geaccepteerd zijn, of kijkt Niantec alleen op bepaalde tijden?

En wanneer worden de nieuwe portals eigenlijk in het spel gezet? Krijg je daar een mailtje over? Of moet je elke dag even kijken?
Je hebt zowaar bevestiging gekregen dat je vier portals geaccepteerd zijn? Er is eind december één portal van mij in de game opgenomen, maar ik heb daar nooit een bevestiging van gehad. Hij was er gewoon ineens, en ik herken de foto als door mij gemaakt.

Van mijn andere portal-submissions heb ik nog niets gehoord, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadyNetworker
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

FWIW: de strijd is inmiddels flink op gang in Nederland, zeker in de randstad. In Den Haag bijvoorbeeld is het dikke pret, portals wisselen daar (bijna)dagelijks van faction. Maar Amsterdam eo. ligt ook niet stil

Ik loop in ieder geval met een flinke dosis spanning rond als ik door een stad wandel met een doel in gedachten. Ik zou me haast een secret agent wanen :p

It's always DNS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas

amas

Haay schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 16:34:
[...]

Je hebt zowaar bevestiging gekregen dat je vier portals geaccepteerd zijn? Er is eind december één portal van mij in de game opgenomen, maar ik heb daar nooit een bevestiging van gehad. Hij was er gewoon ineens, en ik herken de foto als door mij gemaakt.

Van mijn andere portal-submissions heb ik nog niets gehoord, helaas.
Hmm, zo te zien is het dus een kwestie van wachten. Ach ik kom er elke dag langs als ik naar college ga. Dus als ik elke dag check, zou ik de meute voor moeten kunnen zijn en de portal voor mezelf claimen :P
ShadyNetworker schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 17:24:
FWIW: de strijd is inmiddels flink op gang in Nederland, zeker in de randstad. In Den Haag bijvoorbeeld is het dikke pret, portals wisselen daar (bijna)dagelijks van faction. Maar Amsterdam eo. ligt ook niet stil

Ik loop in ieder geval met een flinke dosis spanning rond als ik door een stad wandel met een doel in gedachten. Ik zou me haast een secret agent wanen :p
Mooi dat het daar zo lekker dynamisch is. Hier in Groningen zijn er maar een paar mensen echt actief bezig. Ik ben zelf maar level 2, dus ik kan niet veel doen tegen alle level 4-6 resonators :) De Enlightment is hier ook vrij dominant aanwezig terwijl de Resistance voornamelijk door twee personen wordt gedomineerd.

Optimist: The glass is half full; Pessimist: The glass is half empty; Physicist: The glass is full of liquid and air.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

leuk_he schreef op dinsdag 08 januari 2013 @ 10:44:
[...]

Laten ontladen van een portal en hem zelf weer pakken is uiteraard wel riskant als er andere spelers langs komen. Want wat ik nu zie is dat het verdomd lastig is als L1 speler een L1 portal over te nemen
Ik weet het, ik hoop dan ook dat 'mijn' portal voorlopig ver genoeg uit de route ligt voor de high level spelers :)
enne , op de snelweg moet je rijden, niet op je mobieltje rommelen :|
Ik liep in mijn dorp en zag de lijn in de buurt van de snelweg een paar honderd meter verderop. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2013 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-08 13:55
Omgeving Eindhoven begint ook lekker actief te worden... Beetje heen en weer stoken.. Heerlijk.. :)

Ben onlangs 2 tegenstanders van mij tegen gekomen; in Lieshout en in Veldhoven. Een erg gezellig gesprek gehad. Wat ervaringen uitgewisseld en toen elk weer onze gang gegaan. Dat vind ik wel het fijne aan dit spel; wel lekkere concurrentie maar geheel op respect zover ik het nu meegemaakt hebt. Dat je gewoon kudo's van je tegenstander krijgt is gewoon erg sportief; en zo hoort het ook!

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:51
Gouda is ook behoorlijk actief, tof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06:55
Sinds gisteren een invite gekregen; dus nu actief in Leiden en Amsterdam Zuid. Nog niet echt door wat ik precies moet doen though, dus ik wandel maar wat rond en verzamel XM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MoiZie schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 09:42:
Sinds gisteren een invite gekregen; dus nu actief in Leiden en Amsterdam Zuid. Nog niet echt door wat ik precies moet doen though, dus ik wandel maar wat rond en verzamel XM.
linkje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
vraag, weet iemand wat meer items oplevert als je een neutral portal tegenkomt?
Eerst hacken dan de resonators plaatsen
Eerst resonators plaatsen dan hacken

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Wii4all schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 11:39:
vraag, weet iemand wat meer items oplevert als je een neutral portal tegenkomt?
Eerst hacken dan de resonators plaatsen
Eerst resonators plaatsen dan hacken
Als je een neutral portal hackt, dan krijg je volgens mij hoogsten L1 items er uit. Maar als je minimaal L2 bent en er dus hogere level (hoger dan L1) resonators in kunt zetten, en dan de portal hackt, dan kun je potentieel ook L2 items (of hoger) er uit krijgen.

Wat ParaNoiMia hieronder zegt is natuurlijk ook waar: waarom maar één keer hacken als je (met 5 minuten wachttijd) de Portal twee keer kunt hacken? >:)

[ Voor 13% gewijzigd door Haay op 09-01-2013 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaNoiMia
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 21:50
Als ik bij een neutrale aankom doe ik eerst een hack, ik plaats de resonators en shields en dan nogmaals een hack. Zo krijg je iig 2x items 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Haay schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 11:44:
[...]

Als je een neutral portal hackt, dan krijg je volgens mij hoogsten L1 items er uit. Maar als je minimaal L2 bent en er dus hogere level (hoger dan L1) resonators in kunt zetten, en dan de portal hackt, dan kun je potentieel ook L2 items (of hoger) er uit krijgen.
Aan de andere kant, ik ben L1, heb een L1 vijandige portal gehackt en toch een L2 resonator gehad... dus je kunt wel boven je level iets vinden.

Las verder iets over dat er sinds kort ook beperkt houdbare items gevonden worden (die dus verdwijnen na 12 uur)

En verder nog steeds geen goede resistance nederland groep gevonden, ja 1 via een PM hier, maar die google group accepteert no denied me.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
leuk_he schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 17:23:
Aan de andere kant, ik ben L1, heb een L1 vijandige portal gehackt en toch een L2 resonator gehad... dus je kunt wel boven je level iets vinden.

Las verder iets over dat er sinds kort ook beperkt houdbare items gevonden worden (die dus verdwijnen na 12 uur)
Daarom zei ik ook dat je uit een Neutrale portal alleen maar L1 items kunt krijgen. Neutraal = L0, zeg maar... Je kunt potentieel tot 1 level hoger dan het portal niveau krijgen uit een hack. Zo heb ik ook L3 items uit een L2 portal gekregen, bijvoorbeeld.

Items (Media type) konden sowieso al gevonden worden, maar bleven tot recentelijk onbeperkt liggen als ze gedropt werden. Nu niet meer. Zodra je een item dropt verdwijnt het na 12 uur, tenzij iemand het oppakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb uit mijn Lvl1 portal ook een Lvl 3 resonator gekregen ooit.
En daarnet via een code die secure gesubmit werd een paar lvl4 en 5 resonators en bursters, maar ook een roze Portal Shield gekregen die 'very rare' is, maar daar staat geen level bij. Wat is dat? Extra sterk? Of alleen een raar kleurtje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas

amas

Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 11:33:
Ik heb uit mijn Lvl1 portal ook een Lvl 3 resonator gekregen ooit.
En daarnet via een code die secure gesubmit werd een paar lvl4 en 5 resonators en bursters, maar ook een roze Portal Shield gekregen die 'very rare' is, maar daar staat geen level bij. Wat is dat? Extra sterk? Of alleen een raar kleurtje?
Portal shields kun je op portals gooien als extra verdediging, er komt dan een transparante koepel over de poort heen. Er zijn 3 soorten shield, elk met eenzelfde naam. Alleen de 'rarity' is anders: Common, Uncommon (dacht ik) en very rare. Hecht hier echter niet teveel waarde aan, ik vind ze allemaal even vaak. Van rechts naar links lopen ze op in sterkte, hoeveel precies drukken ze uit in Mitigation. Een mitigation van +6 (van de Common shields) houdt in dat een resonator 6% minder schade krijgt van XMP Bursters. Meer shields op eenzelfde portal nemen af in sterkte.

Bron: https://docs.google.com/d...Yrwt8QrSn-wztNpOkhU/edit# en http://support.google.com...0?hl=en&ref_topic=2799270

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wel degelijk mogelijk als level 1 een hogere level portal te destroyen, het was mij bijna gelukt vandaag. Wel een paar keer heen en weer moeten rijden naar een ander dorp om weer XM bij te tanken, maar met 16 level 1 bursters heb ik van de 4 lvl 2 en 4 lvl 3 resonators er nog drie laten staan, waarbij 2 van de overgebleven lvl 3's nog een procent of 10 overhebben en de ene lvl 2 nog zo'n 25. Helaas is mijn XM nu echt helemaal op en heb ik dus zelfs niet genoeg om mijn eigen portal te hacken voor nog twee of drie level 1 bursters... hopelijk kan ik morgen weer bijladen en een paar keer hacken en dan nog een keer proberen (als er niet ondertussen iemand de boel repareert :P ).

Overigens kan ik bevestigen dat je scherm wazig wordt (en je ziet "rode vlekken") als je XM helemaal op is. Het was dus niet slim een level 5 portal te proberen te hacken. ;)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 10-01-2013 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, invite is binnen. Nu eens kijken hoe dit allemaal precies werkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Laatst online: 15:14

Nakebod

Nope.

Afgelopen week een aantal mogelijk nieuwe portals aangemeld voor hier in de buurt.
Hoop dat ze toegevoegd worden, er zijn namelijk slechts 2 in de omgeving, op 10 minuten fietsafstand van elkaar. Ze zijn al van mijn team, dus ik kan er helaas niet extreem veel mee.

Kan mij voorstellen dat Ingress een stuk leuker is als er 1) Genoeg portals in je omgeving zijn, 2) Dan ook een beetje leuk verdeeld is tussen 2 teams. Nu heb ik echt zoiets van.. tja, en nu :D

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
helemaal gelijk heb je.

Rotterdam bijv. was blauw, toen kwam krypt langs en was zo'n beetje alles groen.

Nu is alles weer blauw, maar in de tussentijd kan je dan goed ap verzamelen.

Nu is het alleen maar een kwestie van links/fields maken.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Ja, je hebt beide soorten portals in de buurt nodig. Portals van de eigen faction voor meer items per hack, en Portals van de 'vijand' voor regelmatige inkomsten van AP per hack.

Meest ideaal zou zijn als in een gebied beide partijen een portal als 'wissel-lokatie' aanwijzen zodat beide teams die portal gemakkelijk kunnen overnemen en AP verdienen met plaatsen van L1 resonators. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Kun je eigenlijk ook foto's voor portals indienen via je PC op een of andere webpagina of naar een e-mailadres of is het alleen via de hier beschreven methode met je Android device mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Gezien die share optie gewoon een mailtje opstelt met de titel en de foto als bijlage, en die naar super-ops@google.com wil sturen, kan dat ook vanaf je PC.
Zolang je foto maar geotagged is, en het subject de titel voor je portal, lijkt mij de methode van verzenden niet relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 januari 2013 @ 15:10:
Het is wel degelijk mogelijk als level 1 een hogere level portal te destroyen, het was mij bijna gelukt vandaag. Wel een paar keer heen en weer moeten rijden naar een ander dorp om weer XM bij te tanken, maar met 16 level 1 bursters heb ik van de 4 lvl 2 en 4 lvl 3 resonators er nog drie laten staan, waarbij 2 van de overgebleven lvl 3's nog een procent of 10 overhebben en de ene lvl 2 nog zo'n 25. Helaas is mijn XM nu echt helemaal op en heb ik dus zelfs niet genoeg om mijn eigen portal te hacken voor nog twee of drie level 1 bursters... hopelijk kan ik morgen weer bijladen en een paar keer hacken en dan nog een keer proberen (als er niet ondertussen iemand de boel repareert :P ).
Ik was dus te laat, er stonden weer vier lvl 2 en vier lvl 3 resonators op, stond ik daar met mijn vier lvl 1 bursters :P Wel bij een hack een portal key gekregen dus nu kan ik vanuit huis zien of hij elke dag wordt bijgeladen en zo niet, weer bursters sparen en dan met een stuk of 20 op zak een nieuwe poging wagen. >:)
Nog niks gehoord van twee ingestuurde portal-suggesties (vlak voor kerst ingestuurd).

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-01-2013 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Call me crazy :+ Omdat hier in de buurt zo weinig is, gister en vandaag op de fiets naar Nijmegen gegaan, 2x 28.nogwat KM gefietst, en een beetje gelopen :P
Daarvan is gok ik 24KM "nutteloze fiets kilometers", tenminste, voor Ingress dan :D Voor de rest schijnt het gezond te zijn.
Ben nu inmiddels Level 2, heb een paar portals, nog meer portals gehackt (Damn you Koppensneller, jij hebt er teveel!) en op de weinige plekken waar Resistance wel aanwezig zat geprobeerd te upgraden of iig rechargen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Nakebod schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 16:58:
Call me crazy :+ Omdat hier in de buurt zo weinig is, gister en vandaag op de fiets naar Nijmegen gegaan, 2x 28.nogwat KM gefietst, en een beetje gelopen :P
Daarvan is gok ik 24KM "nutteloze fiets kilometers", tenminste, voor Ingress dan :D Voor de rest schijnt het gezond te zijn.
Ben nu inmiddels Level 2, heb een paar portals, nog meer portals gehackt (Damn you Koppensneller, jij hebt er teveel!) en op de weinige plekken waar Resistance wel aanwezig zat geprobeerd te upgraden of iig rechargen.
})

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Tip voor mensen die neutrale portals willen vinden: ga naar www.ingress.com/intel en zoom uit met je browser (dus niet met de zoom balk op de website). Je kunt dan binnen een veel groter gebied neutrale portals vinden. Heb dit alleen in Chrome getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetZyZteM
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-11-2023
Hmm er zijn maar 3 portals op Ameland. En ook nog op aardige afstand van elkaar helaas. Komen ze zelf ook met nieuwe portals? Of alleen van de gesubmitte door de users?

(Heb een stuk of 5 aangemeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Bij zelf aangemelde portals heb ik tot op heden nooit een email gehad dat ze "iets" van mij ontvangen hebben.

Nu stuur ik er vandaag een paar in, en krijg ik per aanmelding een mailtje: "Thank you for submitting your Portal suggestion to Ingress. We will review this candidate to verify XM concentration and ensure it meets our Portal submission guidelines. After additional processing, we will send you a follow-up message about your submission. This may take a few weeks."

Is dit nieuw, of zouden mijn andere aanmeldingen gewoon nooit zijn aangekomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Ik heb eerder van anderen gehoord dat ze het idee hadden dat ze die foto's een zwart gat in stuurden... totdat de portals ineens waren aangemaakt. Die bevestiging zal dus wel nieuw zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Tot nu toe is er nog maar één portal van mij in de game opgenomen. Die had ik op 6 december ingestuurd en hij is eind december verschenen. Helaas wel op de verkeerde plaats omdat de GPS coordinaten niet helemaal goed stonden.

Ik wacht met spanning tot er eindelijk eens portals in Almere verschijnen. Tot nu toe is het nog een woestenij daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DizzyWeb
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:30

DizzyWeb

Ondertiteld

Ah, in dat geval hoef ik me nog niet druk te maken om die invite... meeste van mijn tijd besteed ik toch in Almere ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over eerder verstuurde portal-mailtjes nooit iets vernomen, portal zijn ook niet aangemaakt (mijn verzoek was ook pas eind december dus het kan nog komen) maar bij een van de twee kandidaten van vandaag ook een bevestiging als hierboven gekregen (bij de tweede niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
DizzyWeb schreef op maandag 14 januari 2013 @ 14:54:
Ah, in dat geval hoef ik me nog niet druk te maken om die invite... meeste van mijn tijd besteed ik toch in Almere ;)
Als je een invite hebt, voor welk team wil je dan spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonoKid
Verwijderd schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 13:13:
[...]

Ik was dus te laat, er stonden weer vier lvl 2 en vier lvl 3 resonators op, stond ik daar met mijn vier lvl 1 bursters :P Wel bij een hack een portal key gekregen dus nu kan ik vanuit huis zien of hij elke dag wordt bijgeladen en zo niet, weer bursters sparen en dan met een stuk of 20 op zak een nieuwe poging wagen. >:)
Nog niks gehoord van twee ingestuurde portal-suggesties (vlak voor kerst ingestuurd).
Ik weet niet hoe groot je voorraad aan L1 bursters is, maar met een grote voorraad kan je wel wat kapot krijgen, hoor. Soms is het zelfs niet opportuun om een portal helemaal kapot te maken, maar enkel de link te verbreken (en de bijhorende control fields). Hiervoor moet je enkel de resonators verlagen, totdat de portal niet voldoende energie heeft om de link/control field te onderhouden.

Je krijgt wel meer AP (ofte: xp) bij het bouwen van links/control fields, dan vernietigen. Als je keys hebt om een control field te maken, is het natuurlijk wel opportuun om de portal over te nemen. Zo niet, spaar je beter resources en irriteer je misschien beter de vijandelijke factie.

Enfin, mijn twee eurocent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels acht lvl 1 bursters dus nog lang niet genoeg voor een nieuwe poging. :P Probleem bij wat je schetst is, dat de portals hier zo dun gezaaid zijn, dat ik als level 1-speler gewoon niks kan. De dichtstbijelkaarstaande 'paartjes' portals staan zo'n tien kilometer van elkaar af, dus ik zal toch eerst op een of andere manier (ontladen en recapturen van mijn 'eigen' portal en wat hack- en sloopwerk in omliggende dorpen) level drie moeten zien te bereiken. Inmiddels zo'n 8000 AP bij elkaar, dus nog even en ik ben level twee. Donderdagochtend ben ik in een wat grotere stad waar wel wat portals zijn en ook redelijk dicht bij elkaar (alleen wel allemaal Enlightened, dus AP opleveren zal het hacken ervan niet, hopelijk kan ik wat keys oppikken en een linkje bouwen als dat niet al gebeurd is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Success! Your Portal submission has been accepted and will be available for gameplay in the near future

Na 6 weken ongeveer, ben benieuwd wanneer hij er daadwerkelijk in game is

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Ik blaas ook niet alles meer op en maak geen high level portals meer aan om het wat meer interessant te maken voor low level players... AP heb ik toch niet meer nodig momenteel..

Leuk dat we nu tot een overeenstemming komen met de resistance in onze omgeving.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Ha ha ha, Krypt, maar jij bent dan ook al L8. :P Ik moet nog een hoop doen om van L3 (nu) naar L4 te gaan...

Vraag me wel af of Niantic Labs iedereen weer naar L1 gaan resetten wanneer ze uit closed-beta naar open-beta gaan... Soort ladder reset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Er gaan geruchten dat er meer levels bij komen.. In de client schijnen referenties te zitten naar >L8 resonators and XMPs.

Iemand vertelde me ook dat er een portal door Google in het veld gezet iets van een level 20; maar ben dat verhaal nergens tegen gekomen op internet.

Resetten zullen ze niet doen denk ik.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Ik las gisteravond wel dat er een 3e factie bij komt. Die krijgt geen shields als verdediging maar kan wel 'turrets' bij hun portals plaatsen, die aanvallende hackers zappen voor schade (en meer schade dan je nu krijgt bij een hack van een vijandige portal!). Zodra je door schade te krijgen door je XM heen bent kun je niks meer doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
Vroeger liep je door amsterdam, en werd op straat gevraagd: wit of zwart. (coke of weet ik veel)

Nu loop ik in rotterdam, en wordt me gevraagd : groen of blauw... oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonoKid
Verwijderd schreef op dinsdag 15 januari 2013 @ 12:43:
Ik heb inmiddels acht lvl 1 bursters dus nog lang niet genoeg voor een nieuwe poging. :P Probleem bij wat je schetst is, dat de portals hier zo dun gezaaid zijn, dat ik als level 1-speler gewoon niks kan. De dichtstbijelkaarstaande 'paartjes' portals staan zo'n tien kilometer van elkaar af, dus ik zal toch eerst op een of andere manier (ontladen en recapturen van mijn 'eigen' portal en wat hack- en sloopwerk in omliggende dorpen) level drie moeten zien te bereiken. Inmiddels zo'n 8000 AP bij elkaar, dus nog even en ik ben level twee. Donderdagochtend ben ik in een wat grotere stad waar wel wat portals zijn en ook redelijk dicht bij elkaar (alleen wel allemaal Enlightened, dus AP opleveren zal het hacken ervan niet, hopelijk kan ik wat keys oppikken en een linkje bouwen als dat niet al gebeurd is).
Da's inderdaad balen, zo weinig portals. Kan je maar één ding aan doen: zoveel mogelijk nieuwe portals insturen, bij jou in de buurt.

Die 8 bursters zou ik dan inderdaad sparen en proberen zoveel mogelijk keys te vergaren. Je gaat de meeste AP halen uit het leggen van links en control fields.

Ideaal gezien zou je een cluster van portals nabij moeten hebben, die mee levellen met jou. (=constante flow van items op een voor jou bruikbaar level).

Daarnaast ergens een punt waar de portals vaak van kant wisselen: destroy-recapture-link portal-lose portal-rinse-and-repeat. Zulke portals kan je nu eenmaal niet snel op een hoog niveau zetten, maar geven je wel veel AP en ervaring.
Haay schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 15:00:
Ik las gisteravond wel dat er een 3e factie bij komt. Die krijgt geen shields als verdediging maar kan wel 'turrets' bij hun portals plaatsen, die aanvallende hackers zappen voor schade (en meer schade dan je nu krijgt bij een hack van een vijandige portal!). Zodra je door schade te krijgen door je XM heen bent kun je niks meer doen...
Really? Ik begreep dat het gewoon een story element is, die Verum inveniri. Enige bronnen hiervan? Zou ik vrij lullig vinden, ik loop nu al zo vaak door mijn XM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas

amas

Dus, ik heb net een portal overgenomen. Vervolgens 8 resonators erop gezet. Ga ik kijken hoe mijn zelfveroverde portal eruit ziet, blijkt dat alle resonators op één punt zijn gedeployed :-( Kun je op de een of andere manier zelf bepalen waar die dingen neerkomen? Ik heb ze namelijk wel eens op een gebouw zien staan, waardoor de XMP's dus minder schade doen (verder weg van de weg :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonoKid
TheAmassama schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 17:13:
Dus, ik heb net een portal overgenomen. Vervolgens 8 resonators erop gezet. Ga ik kijken hoe mijn zelfveroverde portal eruit ziet, blijkt dat alle resonators op één punt zijn gedeployed :-( Kun je op de een of andere manier zelf bepalen waar die dingen neerkomen? Ik heb ze namelijk wel eens op een gebouw zien staan, waardoor de XMP's dus minder schade doen (verder weg van de weg :+)
Ja:
Ga eerst zover mogelijk van de portal staan, net ver genoeg dat je die nog kan hacken.
Het deployen kan je zelf bepalen door een neutrale portal te selecteren en meteen te kiezen voor "Upgrade portal" (dus niet deploy resonator! Dat pleurt gewoon L1 resonators op je portal, wat wel handig is als je een portal heel snel moet cappen).

Vervolgens krijg je een Noord, noord-oost, oost, oost-zuid, zuid, zuid-west-, west, en noord-west overzicht. Afhankelijk van hoe je staat, (makkelijkst is natuurlijk naar het noorden gericht), kan je nu de de resonators deployen.

Gouden tip hier: ga zo ver mogelijk van de portal staan (40m op de SCANNER, gezien de GPS coords wel eens afwijken, more or less). Als je resonators te dicht op elkaar zet, kan je ze veel makkelijker schade toebrengen met een XMP burster, die deint immers cirkelgewijs uit, met de concentratie van schade in het midden van de blast. Het midden van de blast = jouw locatie op de scanner.

(zie ook mijn post eerder:
MonoKid in "Ingress: Google's augmented reality MMOG")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amas

amas

MonoKid schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 17:30:
[...]

Ja:
Ga eerst zover mogelijk van de portal staan, net ver genoeg dat je die nog kan hacken.
Het deployen kan je zelf bepalen door een neutrale portal te selecteren en meteen te kiezen voor "Upgrade portal" (dus niet deploy resonator! Dat pleurt gewoon L1 resonators op je portal, wat wel handig is als je een portal heel snel moet cappen).

Vervolgens krijg je een Noord, noord-oost, oost, oost-zuid, zuid, zuid-west-, west, en noord-west overzicht. Afhankelijk van hoe je staat, (makkelijkst is natuurlijk naar het noorden gericht), kan je nu de de resonators deployen.

Gouden tip hier: ga zo ver mogelijk van de portal staan (40m op de SCANNER, gezien de GPS coords wel eens afwijken, more or less). Als je resonators te dicht op elkaar zet, kan je ze veel makkelijker schade toebrengen met een XMP burster, die deint immers cirkelgewijs uit, met de concentratie van schade in het midden van de blast. Het midden van de blast = jouw locatie op de scanner.

(zie ook mijn post eerder:
MonoKid in "Ingress: Google's augmented reality MMOG")
Ok, dank je, dat helpt. Wist niet dat je met "upgrade portal" ook resonators kon deployen :F Maar als ik het goed begrijp dan moet je dus om de portal heen lopen? Of is het zo dat, stel dat je op 30m ten noorden van de portal staat en op ZO een resonator plaatst dat hij dan 30m ten Zuid-oosten van de portal wordt neergezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iooryz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-06 11:29

Iooryz

iooryz

Je hoeft niet te lopen om ze juist te deployen. Wel om ze te vernietigen. Zo is het dus mogelijk om resonators in gebouwen of in het water te plaatsen, zodat je tegenstander er slecht bij kan om hem te vernietigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadyNetworker
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

Het meest gekke, en gezellige aan Ingress vind ik toch wel het sociale aspect. Nooit gedacht dat het zulke vormen aan zou nemen. Waar ik meestal de oppositie in de buurt sta te vervloeken omdat ze mn portals weer eens overnemen, zitten we even later een bakje koffie naar binnen te werken.

"OI EIKEL, LAAT MN PORTALS ENS MET RUST!........maare, koffie zodirect?"
Verder zijn er ook plannen voor een grotere cross-faction gathering ergens in het land.
Yeah, zo kan gamen natuurlijk ook :)

Een ander bizar verschijnsel is dat ik in het meest verrotte weer naar buiten ga om nog even wat items te scoren. Zelfs in deze vrieskou :') Hoe krijgen ze dat toch voor elkaar bij Niantic :+

[ Voor 6% gewijzigd door ShadyNetworker op 17-01-2013 02:04 ]

It's always DNS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonoKid
TheAmassama schreef op woensdag 16 januari 2013 @ 17:40:
[...]

Ok, dank je, dat helpt. Wist niet dat je met "upgrade portal" ook resonators kon deployen :F Maar als ik het goed begrijp dan moet je dus om de portal heen lopen? Of is het zo dat, stel dat je op 30m ten noorden van de portal staat en op ZO een resonator plaatst dat hij dan 30m ten Zuid-oosten van de portal wordt neergezet?
Zoals Looryz zei, moet je er niet rond heen lopen. Je plaatst jezelf gewoon op een verre afstand en klikt dan op upgrade. Dan krijg je een kompas-gewijs overzicht te zien en je kan kiezen waar in de cirkel je een resonator zet.

Stel, er is een gebouw 40m noordelijk van de portal, dan kan je 40m zuidelijk gaan staan, kiezen voor "upgrade" en in de noordelijke "socket" je hoogste resonator neerzetten. Dat is een beetje flauw, maar het is een strategie als een ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Ik ben er nu ook aan begonnen.
Gister eens 2 portals overgenomen.

Maar deze liggen niet in mijn buurt.
Nu vraag ik mij af kan ik ergens zien zonder dat ik in de buurt ben of de Portals nog van mij zijn?
Of welke ik in bezit heb?

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
ShadyNetworker schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 02:03:
Een ander bizar verschijnsel is dat ik in het meest verrotte weer naar buiten ga om nog even wat items te scoren. Zelfs in deze vrieskou :') Hoe krijgen ze dat toch voor elkaar bij Niantic :+
Ha ha ha, sterker nog, ik ben gisteravond van Almere naar Blaricum gereden om in het donker en de mistige vrieskou een groep neutrale portals die ik op de Intel map gespot had te veroveren voor de Enlightenment. Dit leverde me uiteindelijk genoeg AP op om level up te gaan naar L4. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonoKid
Clavat schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 10:45:

Nu vraag ik mij af kan ik ergens zien zonder dat ik in de buurt ben of de Portals nog van mij zijn?
Dat kan, via twee wegen:
Bij het hacken krijg je soms een portal key. Deze kan je in je inventory (OPS, op de scanner app) raadplegen en openen. Dan wordt de portal op het scherm getoverd. Dan zie je de status van de portal en kan je die rechargen. Portal resonators die jij geplaatst hebt, gaan na verloop van tijd in sterkte achteruit (ongeveer 10% per dag). Dan is dat handig.

Als iemand van de vijandelijke faction echter jouw portal tracht over te nemen, dan krijg je per vernietigde resonator, een mailtje van Niantic OPS, met melding van portal, resonator en de vijandelijke speler.

En natuurlijk, dit zie je ook in het oranje, in de ALL section van de COMM chat op je scanner app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Clavat schreef op donderdag 17 januari 2013 @ 10:45:

www.ingress.com/intel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, ochtendje stad gedaan. Stuk of tien portals redelijk dicht bij elkaar, waarvan zeven vijandelijk. Dus ik kon ze gewoon allemaal aflopen, dan even een winkel in om wat op te warmen en dan dezelfde route weer terug, hoera eindelijk level 2. :D Om het te vieren nog even een paar resonators gesloopt (maar ook van level 2 heb ik niet zo veel bursters dat ik een level 4/5 portal kan overnemen ;) ). Wel weer een paar portal keys gekregen maar helaas alleen van vijandelijke dus heb nog steeds het linken niet kunnen proberen (ik moest toch echt op een gegeven moment weer naar huis en aan het werk). Binnenkort nog maar eens een paar uur op pad zo. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4zzup
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-05 15:36
Heb net de training afgerond en sta nu voor de keuze: Resistance of Enlightenment... Maakt het voor de manier van spelen echt uit welke ik kies of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:12
Nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnBQ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
w4zzup schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 09:35:
Heb net de training afgerond en sta nu voor de keuze: Resistance of Enlightenment... Maakt het voor de manier van spelen echt uit welke ik kies of niet?
Het ligt vooral aan je omgeving. Als je in een Resistance-omgeving zit kan Resistance kiezen misschien makkelijk zijn voor het krijgen van items, maar je zou dan weinig te doen kunnen hebben (als er nauwelijks/geen Enlightened in je omgeving zijn kun je deze niet aanvallen). Andersom kan het zo zijn dat je als Enlightened speler in een Resistance-omgeving erg veel portals hebt om aan te vallen maar dat het verzamelen van items nogal moeizaam gaat. Het ligt er maar aan waar je voorkeur naar uit gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w4zzup
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-05 15:36
JohnBQ schreef op vrijdag 18 januari 2013 @ 10:56:
[...]

Het ligt vooral aan je omgeving. Als je in een Resistance-omgeving zit kan Resistance kiezen misschien makkelijk zijn voor het krijgen van items, maar je zou dan weinig te doen kunnen hebben (als er nauwelijks/geen Enlightened in je omgeving zijn kun je deze niet aanvallen). Andersom kan het zo zijn dat je als Enlightened speler in een Resistance-omgeving erg veel portals hebt om aan te vallen maar dat het verzamelen van items nogal moeizaam gaat. Het ligt er maar aan waar je voorkeur naar uit gaat.
Ik had al voor enlightenment gekozen, en kwam (zonder voorkennis) terecht in een omgeving overwegend overgenomen door enlightenment. Maakt inderdaad het oppikken van items wat makkelijker! :)

Snap trouwens nog niet alles, maar tot nu toe erg gaaf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Scheelt dat ik in het centrum van Enschede werk en vaak kom. Leuke portals ook onderweg. Alleen heb ik ontzettend veel last dat mijn gps zich niet wil positioneren en ik opeens honderden meters weg schiet. Hebben meer mensen daar last van? Ik heb Turf gespeeld en daar werkte mijn gps altijd wel correct.

Het is zo niet echt speelbaar voor mij.

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iooryz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-06 11:29

Iooryz

iooryz

Ik ben de laatste tijd wat minder aan het spelen. Met een nieuwe baan houd je toch ineens minder tijd over voor de leuke dingen in het leven, en het winterweer helpt ook al niet echt mee.
Ik ben onderhand halverwege lvl 6, met een berg spul. Wel ben ik onderhand moderator voor de Nederlandse Resistance community op google+ (https://plus.google.com/u...ies/118399738061258921873)
Mochten er nog resistance spelers zijn die nog toegang willen, dan kun je me dus een PM sturen om dat te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het niet een idee om de OP wat aan te passen met spelregels en uitleg?
Aangezien het toch langzaam steeds groter wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
vraagje iemand die dit weet, ik heb een aantal portals ingestuurd (halverwege december) nu kreeg ik vorige week een paar mails terug dat mijn inzendingen toegevoegd worden ingame, maar ik zie ze nog niet.

Hoeveel tijd zit daar ongeveer tussen nog iemand een idee?

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Wii4all schreef op maandag 21 januari 2013 @ 10:46:
vraagje iemand die dit weet, ik heb een aantal portals ingestuurd (halverwege december) nu kreeg ik vorige week een paar mails terug dat mijn inzendingen toegevoegd worden ingame, maar ik zie ze nog niet.

Hoeveel tijd zit daar ongeveer tussen nog iemand een idee?
Volgens mij nog tussen de 2 en 3 weken voordat ze ook daadwerkelijk verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geerttttt
  • Laatst online: 02-09 18:25

geerttttt

Manisch positief

Haay schreef op maandag 21 januari 2013 @ 11:19:
[...]

Volgens mij nog tussen de 2 en 3 weken voordat ze ook daadwerkelijk verschijnen.
Wel lame dat het zo lang duurt voordat ze erin staan.
Momenteel is het eigenlijk zo dat het niveau waar je op zit afhankelijk is van hoeveel panoramio foto's geupload zijn naar google in jouw omgeving...

Oost west, 127.0.0.1 best!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
Toch is er al veel gesubmit en komt er langzaam aan wat bij. Helaas is het voor de kleine dorpen nog wat minder

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook bij mij in de omgeving zijn weinig portals te vinden. Ik zit er zelf aan te denken om een aantal foto's van bezienswaardigheden in de omgeving te voorzien van geodata en deze te submitten. Weet iemand of dit ook geaccepteerd wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Klein dorp klein dorp... 35k inwoners in Wijchen hoor! Maar slechts 2 portals :(
En ik ga niet iedere keer naar Nijmegen, in de zomer met beter fietsweer misschien iets meer, maar nu even niet O-)

Als al mijn suggesties erbij komen, komen er ~15 in Wijchen, en ~5 in de omgeving.
En ik heb nog een aantal dingen die ik nog kan insturen, alleen ik weet van enkele geen officiele naam, nu kan ik zelf wel wat verzinnen, maar geen idee of dat de bedoeling is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
@gliese
als het goed is wel.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Topicstarter
ALs hij aan de portal richtlijnen voldoet, en na onderzoek van de XM concentraties. ;)

Duurt wel weken, maar een beetje lange adem kan met dit soort online spelen vaak nogal wat opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:51
Ik heb nog een invite over. De eerste tweaker die me een PM stuurt mag 'm hebben :).

Zojuist weg gegeven.

[ Voor 19% gewijzigd door ex87 op 22-01-2013 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Nakebod schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 08:47:
Klein dorp klein dorp... 35k inwoners in Wijchen hoor! Maar slechts 2 portals :(
En ik ga niet iedere keer naar Nijmegen, in de zomer met beter fietsweer misschien iets meer, maar nu even niet O-)

Als al mijn suggesties erbij komen, komen er ~15 in Wijchen, en ~5 in de omgeving.
En ik heb nog een aantal dingen die ik nog kan insturen, alleen ik weet van enkele geen officiele naam, nu kan ik zelf wel wat verzinnen, maar geen idee of dat de bedoeling is.
Pffff, da's nog niks! Almere heeft zo'n 195k inwoners, en tot op heden is er maar één Portal actief!

Ik heb overigens wel bevestigingsemails van twee van mijn gesubmitte Portals in het centrum van Almere Stad gekregen, dat die geaccepteerd zijn en binnenkort beschikbaar komen. Van één daarvan heb ik de naam die op het standbeeld stond gebruikt, en de andere heb ik gewoon "Kunstwerk Grote Markt" genoemd, en dat is geaccepteerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:19
Hmm, net begonnen, of uitnodiging gekregen, ik heb 100% mx of xm?
En wat kan ik daar nu mee?

Zit vandaag op de High Tech Campus in Eindhoven, had wel verwacht dat daar een hoop gevechten gaande zou zijn, maar helemaal niks.

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Rmg

SeenD schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 10:31:
Hmm, net begonnen, of uitnodiging gekregen, ik heb 100% mx of xm?
En wat kan ik daar nu mee?

Zit vandaag op de High Tech Campus in Eindhoven, had wel verwacht dat daar een hoop gevechten gaande zou zijn, maar helemaal niks.
eXotic Matter

Op de Campus zijn sowieso geen portals, dus niets te beleven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15:19
Ja, ik zal eens kijken of ik van het zwanenmeer een portal kan aanmaken.

Ik snap alleen nog niet wat ik met de 100% XM moet doen. Helpt dat bij het hacken? Of iets anders, heb al een beetje zitten googlen maar kan niet echt wat vinden. :S

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
SeenD schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 10:52:

Ik snap alleen nog niet wat ik met de 100% XM moet doen. Helpt dat bij het hacken? Of iets anders, heb al een beetje zitten googlen maar kan niet echt wat vinden. :S
ik zou zeggen lees even wat links uit de startpost en de eerste pagina's door daar staat voldoende info om je opweg te helpen.

dit is wat basis info
https://docs.google.com/d...AYrwt8QrSn-wztNpOkhU/edit

[ Voor 10% gewijzigd door Wii4all op 22-01-2013 10:57 ]

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Zo, ben er weer een beetje bij na feestdagen gevolgd door telefoon-issues :) Binnenkort eens kijken hoe het ervoor ligt in Zuid-Limburg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik neem aan dat er (nog) geen mogelijkheid is om als je 100% XM hebt die ergens op te slaan voor later gebruik zodat je alvast meer XM kunt gaan verzamelen.

Als ik iets gemist heb en het wel kan dan hoor ik dat graag.

Heeft iemand trouwens enige reden om aan te nemen dat de naam van een portalsubmit iets met de acceptatiekans te maken heeft? Ik zie nergens staan dat de naam een normale beschrijving van het object moet zijn. Ik ben juist geneigd een wat mysterieuze beschrijving te gebruiken die een beetje in het spel past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Nu online

Rmg

Gewoon de ingebouwde tutorial doen. word alles duidelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 11:10:
Ik neem aan dat er (nog) geen mogelijkheid is om als je 100% XM hebt die ergens op te slaan voor later gebruik zodat je alvast meer XM kunt gaan verzamelen.

Heeft iemand trouwens enige reden om aan te nemen dat de naam van een portalsubmit iets met de acceptatiekans te maken heeft? Ik zie nergens staan dat de naam een normale beschrijving van het object moet zijn. Ik ben juist geneigd een wat mysterieuze beschrijving te gebruiken die een beetje in het spel past.
xm verzamelen/opslaan:
nee volgens mij is dat niet mogelijk

Jij mag de naam eraan geven, ik weet niet in hoeverre dit echt gecontroleerd wordt. Ik heb een paar rotondes in mijn buurt gesubmit maar weet niet de echte naam dus dan maar gewoon de naam van het object doorgestuurd.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Laatst online: 15:12
CaptJackSparrow schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 11:10:

Als je leveled zal je een grotere voorraad XM kunnen verzamelen, maar die heb je dan ook nodig..
(En % is relatief natuurlijk ; 100% is gewoon vol )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavat
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Ik heb helaas geen XMP busters.
Maar kun je alleen door Hacken ook de Resonators stuk maken?

Want ik merk dat ik een ijandige portal hack voor items dat er dus energie van die resonators verdwijnen

PSN: McMillan0984

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Clavat schreef op dinsdag 22 januari 2013 @ 13:57:
Ik heb helaas geen XMP busters.
Maar kun je alleen door Hacken ook de Resonators stuk maken?

Want ik merk dat ik een ijandige portal hack voor items dat er dus energie van die resonators verdwijnen
Dat is volgens mij niet zo. Resonators lopen wel langzaam leeg, in precies 10 dagen. Verder gaat er bij jou een beetje XM af als je een vijandige portal hackt. Maar kort gezegd zijn er dus maar 2 manieren om een portal te vernietigen: XMP bursters of wachten tot 'ie is gedecayed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadyNetworker
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

Er staan inmiddels een paar groene Level8 portals in Nederland. Met een paar bedoel ik 51.

It's always DNS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Geweldige actie van een groep L8 spelers die in een gecoördineerde actie L8 portals in de randstad plaatsten gisteravond! The8Team rules! _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://lh6.googleusercontent.com/-dod9mbXYAmo/UP9NA0HkWUI/AAAAAAAA0Ws/9rumpBgea8g/s902/utrecht.PNG

[ Voor 31% gewijzigd door Haay op 23-01-2013 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Gaap... net wakker,, lag pas om 5:15 in bed na #the8team. Was wel een lange aflevering hoor :)
Maar het was een super gaaf uitstapje!

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
is een mooie aktie geweest inderdaad.

Maar als je level 8 bent dan haal je nog AP binnen alleen of er ooit een level 9 komt is nog afwachten?

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yogoi
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 31-05 15:39
Haay schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 09:02:
Geweldige actie van een groep L8 spelers die in een gecoördineerde actie L8 portals in de randstad plaatsten gisteravond! The8Team rules! _/-\o_

[afbeelding]
Goed bezig geweest :)
Night ops onder barre omstandigheden? hart voor de zaak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zurbukz
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 29-07 15:53

Dit is een handige guide app voor Ingress. Zeker voor nieuwe spelers.

Google Play: Ingress Guide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online

Burp

Pagina: 1 ... 5 ... 23 Laatste