Ingress: Google's augmented reality MMOG

Pagina: 1 2 ... 23 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-07-2022
Mede-auteurs:
  • leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-05 20:21

leuk_he

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Afbeeldingslocatie: http://cdn5.droidmatters.com/wp-content/uploads/2013/03/ingress-main-620x348.jpg

Ingress

Het Engelse werkwoord ‘to ingress’ betekent in het Nederlands ‘binnendringen’. Dat is nu precies wat er in de game Ingress gebeurt. Overal ter wereld verschijnt een vreemde, krachtige energie. Deze energie is te zien middels de game op je smartphone. Het idee is dat er twee groepen zijn: de Verlichten (the Enlighted) en het Verzet (the Resistance). Het doel is het veroveren van zoveel mogelijk land. Dit doe je door zoveel mogelijk energiepunten met elkaar te verbinden.

Volgens de oprichter was het team achter Ingress geïnspireerd door geocaching, een spel waarbij met een GPS-apparaat "verborgen" schatten gevonden kunnen worden. Het team is echter nog een stap verder gegaan. De energiepunten in de game zijn bijvoorbeeld te vinden bij toeristische trekpleisters wereldwijd. Er zijn ook voorgedefinieerde paden waarop spelers kunnen lopen om zo extra kracht op te doen. Ingress is behoorlijk uitgebreid; er kan worden gecommuniceerd over te volgen strategie met teamgenoten en er zijn "wapens" en upgrades te verdienen. De kaarten zijn, zoals het een augmented reality-game betaamt, gebaseerd op je echte omgeving.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3aI8TprNQn3ceqIDX18Z6Ape/full.jpg

Als je nieuwsgierig geworden bent naar aanleiding van het verhaal of je er simpelweg niet zoveel van begrijpt, raad ik je aan de onderstaande video eens te bekijken. Deze biedt een mooie trailer voor Ingress. Daarnaast is de Niantic Project-website een aanrader en ook, voor het geval je vast komt te zitten, is de wiki en Google Plus erg interessant.

Aanmelden

Nieuwsgierig geworden en je wil ook spelen? Dat kan, maar je hebt wel een Android telefoon nodig met minimaal ICS (4.0) erop. Een iPhone-app is ook in de maak, maar voorlopig nog niet beschikbaar. Je kunt een invite-code aanvragen op de volgende site: http://www.ingress.com/.

Handige links

Niantic Project: http://www.nianticproject.com/
Intel map: http://www.ingress.com/intel
Wikipedia: Wikipedia: Ingress (game)
Intel map scripts: http://iitc.jonatkins.com/
Discussie mailing list: https://groups.google.com...ps#!forum/ingress-discuss
Enlightened mailing list: https://groups.google.com...forum/ingress-enlightened
Resistance mailing list: https://groups.google.com...!forum/ingress-resistance

F.A.Q.

Q: Hoe lang duurt het voordat ik een invite krijg?
A: Dat maakt niet meer uit, sinds november 2013 is geen invite meer nodig maar kun je meteen beginnen met spelen.

Q: Ik snap er niks van, hoe speel je dit?
A: Lees eerst de basistraining goed door, helaas alleen nog beschikbaar in het engels: http://support.google.com/ingress/.

Er is ook een guide app voor Google Play

Q: Ik wil zelf een nieuwe portal aan vragen, hoe gaat dat?
A: Bekijk de documentatie.

[ Voor 108% gewijzigd door leuk_he op 06-11-2013 09:46 . Reden: Invite verhaal weggehaald ]

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whiskey48
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:49
Heb me aangemeld voor de key, nig even afwachten, ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 27-05 23:47

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik heb me 2 weken geleden aangemeld en nog geen uitnodiging gehad maar app al wel geinstalleerd.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iooryz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 03-04 09:38

Iooryz

iooryz

Het lijkt me wel leuk om te spelen. Eens kijken of er een uitnodiging mijn kant op komt. Ik heb me net dan ook aangemeld. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-05 23:20
Kan iemand me uitleggen wat dit is en hoe het werkt :)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonoKid
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 14-12-2024
De buzz hiervan is echt wel heel erg actief, lijkt me, als ik kijk in de reviews van de play store, de youtube filmpjes... Heb me alleszins ingeschreven, app geïnstalleerd en check foon hele tijd voor een invite!
Whyte schreef op maandag 19 november 2012 @ 12:32:
Kan iemand me uitleggen wat dit is en hoe het werkt :)?
Eigenlijk is het een verdomd vernuftige manier van Google om data te minen voor hun google maps en dergelijke.

Anyway: Plaatsen op onze huidige aardkloot zijn blijkbaar actief met een bepaald soort energie. Deze energie blijkt een invloed te hebben op onze gedachten en zijn in staat om gedachten te hacken (beetje à la Inception).

Deze plaatsen zijn in feite portalen, die door "een entiteit" of een collectie daarvan (Shapers genoemd), gebruikt worden. Blijkbaar zijn hierdoor twee "underground" bewegingen: de Enlightened: die deze entiteiten omarmen en de Resistance, die deze entiteiten willen weren.

Praktisch heb je een app op je Android phoon, waarmee je locatie zoekt die portalen hebben en vervolgens hackt. Bij het hacken kan je zo'n portaal koppelen aan jouw faction en er ook items mee verkrijgen. Je vecht wereldwijd dus voor dominatie van die portalen. Het moedigt je aan om locaties in je omgeving op te zoeken en er een spel van te maken.

Dat besluit het zowat, in a nutshell, al mis ik waarschijnlijk nog een hoop dingen. Ik zit nog te wachten op mijn invite :)

[ Voor 74% gewijzigd door MonoKid op 19-11-2012 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-05 16:16
Heb me ook even ingeschreven ben erg benieuwd.

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Mjah ik weet niet of er iemand in NL al een uitnodiging heeft gehad maar ik wacht nu zo'n 2 weken.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 12:38

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ziet er interessant uit, benieuwd wat het precies is/wordt.
Een MMOG waarbij we de straat op moeten? :P

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:50
Ziet er erg leuk uit. Ook maar meteen aangemeld voor een invite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05 16:10

Koppensneller

winterrrrrr

Ik heb zojuist een invite gehad (afgelopen donderdag of vrijdag aangemeld). Nu zit ik nog op mijn werk, maar vanavond ga ik eens wat XM verzamelen :)

[ Voor 20% gewijzigd door Koppensneller op 19-11-2012 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Ik heb zojuist ook een invite ontvangen via de mail. App geinstalleerd en even gekeken, maar je moet toch echt van je plek afkomen om te kunnen beginnen. Zal dus nu nog niet gaan op m'n werk. Ik zag al wel dat bij het station in de buurt al door een andere NL'er een portal is neergezet, dus ik denk dat het redelijk actief is al. (en natuurlijk best makkelijk punten verdienen, als je telkens met de trein reist :p

Ik ga vanmiddag denk ik tijdens het fietsen naar huis eens kijken of ik wat punten kan verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
Ultraman schreef op maandag 19 november 2012 @ 12:37:
Klopt. Ben gister iets van 3 uur buiten geweest om een en ander uit te proberen. Eerst een tijdje rondgelopen, daarna op de fiets, want bij mij in de buurt waren de portals wat dun gezaaid.

In de beschrijving van MonoKid mist nog iets dat m.i. wel essentieel is: je wordt "eigenaar" van een portal door er Resonators omheen te plaatsen. Het aantal en level van de Resonators bepaalt de reikwijdte van de Portal; als die groot genoeg is kun je de portal linken aan een andere Portal (nadat je die eerst gehackt hebt, op locatie dus) door een Portal Key te krijgen. Als je drie Portals aan elkaar gelinkt hebt wordt de tussenliggende vlak "eigendom" van jouw factie, dat is volgens mij uiteindelijk waar je punten voor krijgt.

De truc is vervolgens dat (a) Resonators vanzelf langzaam afnemen in energie, dus je moet ze blijven bijvullen of vervangen, (b) je de Resonators van de tegenstander kapot kunt maken met energiebursts, (c) en vooral ook dat je zelf maar een deel van de Resonators per Portal, afhankelijk van het level, zelf kunt plaatsen. Dus je kunt 8 L1 Resonators plaatsen bij een Portal, 4 L2, L3, L4 Resonators (maar pas als je zelf dat level hebt gehaald door genoeg Action Points te scoren), 2 L5 of L6 Resonators, of 1 L7 of L8 Resonator. Voor de rest moet je samenwerken.

Rest me nog te zeggen dat de Resistance (globaal) momenteel ruim voorloopt op de Enlightened, dus kom vooral bij de Enlightened als je je factie mag kiezen (na je trainingsmissie IIRC). 8)

[ Voor 3% gewijzigd door djc op 19-11-2012 16:25 . Reden: Verduidelijken. ]

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
Overigens valt dit misschien toch meer in de RPG- dan in de Strategy-categorie, bij nader inzien, dus wellicht kan een van de modjes het topic verplaatsen.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-05 11:11

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Volgens mij is het echt een combi RPG/Strategy als ik het goed begrijp; maar met het capturen van portals lijkt het me in eerste instantie toch meer strategy. Ik laat het topic dus eerst hier nog even staan; kunnen het later altijd nog verplaatsen :)

Verder erg interessant concept, heb me ook maar ingeschreven voor een invite.

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 436360

Heb hier volgensmij eerder over gelezen. Vraag me af hoe het werkt in een kleinere stad als Den Helder. Dit is wel echt geweldig om met een longboardje s'avonds lekker rond te rijden en die plekken te veroveren als ik het goed begrijp :p heb me ingeschreven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Ik wil het proberen, maar geen invite ontvangen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:19

D4NG3R

kiwi

:)

Ultraman schreef op maandag 19 november 2012 @ 12:37:
MMRLG o_O?

offtopic:
Massive Multiplayer Real Life Game

Anyhow: Ingeschreven. Mijn huidige foon gaat dit waarschijnlijk niet vooruit branden, maar een kennis van mij heeft alvast een Nexus 4 in Duitsland gereserveerd :P .

[ Voor 22% gewijzigd door D4NG3R op 19-11-2012 22:33 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Geinig hoe de portals zijn geplaatst bij bestaande monumenten, kunstwerken en andere bezienswaardigheden :)

Komt allen meestrijden bij de Enlightened in Nijmegen! Als je portals op deze nickname ziet, dan weet je van wie ze komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:51
Moet ik wel een invite hebben ;(

[ Voor 3% gewijzigd door new_guy op 19-11-2012 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HA5H
  • Niet online
Interessant en cool concept, heb me ingeschreven en wacht op een invite!

Trouwens.. waarom is dit alleen voor Android?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
Omdat iOS binnenkort volgt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElPaco
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 23:31
Ik heb me ook maar ingeschreven, lijkt me leuk!

Ik vermoed alleen voor Android voorlopig omdat het een game van Google zelf is? Ze willen natuurlijk eerst hun eigen platform promoten..

WoT stats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cctl01
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19:45
Ik heb vannacht ook een invite ontvangen. Voor het geval ik straks mensen uit kan nodigen, is het leuker om met of tegen bekende van je te spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
D4NG3R schreef op maandag 19 november 2012 @ 22:32:
Anyhow: Ingeschreven. Mijn huidige foon gaat dit waarschijnlijk niet vooruit branden, maar een kennis van mij heeft alvast een Nexus 4 in Duitsland gereserveerd :P .
Ik draai het op een HTC Desire, dat werkt ook redelijk (weliswaar met een 2.3 AOSP ROM).

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
cctl01 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 07:38:
Ik heb vannacht ook een invite ontvangen. Voor het geval ik straksmmensen uit kan nodigen, is het leuker om met of tegen bekende van je te spelen?
Bij mij staat er "No invites left", ik heb nog helemaal geen invites gehad om te sturen.

Ik denk dat het leuker is om samen te werken met je vrienden dan om tegen ze te spelen.

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
Hier is nog een documentje met tips & tricks:

https://docs.google.com/d...Yrwt8QrSn-wztNpOkhU/edit#

[ Voor 2% gewijzigd door djc op 20-11-2012 09:10 . Reden: Fix document URL. ]

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wautah91
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-05 10:00
Huh er staat niks in?

Mijn smarthome blog artikelen over: Thuisaccu | Dynamische energieprijzen | Watermeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex0r
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-05 16:16
djc schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 08:24:
Hier is nog een documentje met tips & tricks:
Goeie tips niks doen dus :+ ;)

PSN: Flexman | STEAM: Flex0r[GoT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

cctl01 schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 07:38:
Ik heb vannacht ook een invite ontvangen. Voor het geval ik straks mensen uit kan nodigen, is het leuker om met of tegen bekende van je te spelen?
Hoe lang geleden heb je je aangemeld dan? Sta nu al zo'n 2 weken in de wacht... op 2 email adressen.
Zou ik op deze 2 adressen een invite krijgen post ik er hier wel 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noenie
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 17-05 01:56
Beetje jammer dat je minimaal android 2.3 moet hebben.. mijn samsung wil niet verder upgraden dan 2.1.
Mja, snel maar een nieuwe telefoon kopen.

Niets is onmogelijk voor degene die het niet zelf hoeft te doen. - Wet van Weiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Thanks. Snap er nu al wat meer van wat je kan doen als je net begint.

[ Voor 6% gewijzigd door Magnetic_Man op 20-11-2012 09:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
En over hoe je toch vast mee kan doen als je nog geen invite hebt:

https://plus.google.com/1...7585654/posts/epXjHziWcfU

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iooryz

Iooryz

iooryz

Het is al mogelijk om invites door te sturen. Ik heb er vandaag eentje van een huisgenoot gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-05 20:44
Wanneer iemand een invite over heeft..... ;)
ben zeer benieuwd naar dit, zal eens kijken of ik alvast wat kandidaat portals kan uploaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
*kitty eyes*

O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iooryz

Iooryz

iooryz

Als iedereen om invites gaat vragen (waar op zich niets mis mee is), is het misschien handig om er een apart invite topic voor te maken? Net als gmail en google+ eerder? Dan lopen beide discussies niet door elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonoKid
Iooryz schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 17:55:
Als iedereen om invites gaat vragen (waar op zich niets mis mee is), is het misschien handig om er een apart invite topic voor te maken? Net als gmail en google+ eerder? Dan lopen beide discussies niet door elkaar.
Seconded. Youtube, Play Market en Google+ groepen worden vrij vaak vervuild door invite requests. (ik sta er ook tussen, hoor...)

Even uit nieuwsgierigheid, ik ga me alvast aanmelden bij de Resistance, kan iemand die ingeschreven is, alvast eens spieken hoe het er uit ziet in België, specifiek in de buurt rond Hasselt, Limburg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Downtown Hasselt ziet er al aardig actief uit. Ik zou als ik jou was dan toch voor de Enlightenment gaan, dan kan je dingen voor jezelf proberen te kapen. Zoals het er nu uit ziet is het al meerendeel Resistance daar: http://i.imgur.com/SCq5H.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonoKid
Magnetic_Man schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 19:13:
Downtown Hasselt ziet er al aardig actief uit. Ik zou als ik jou was dan toch voor de Enlightenment gaan, dan kan je dingen voor jezelf proberen te kapen. Zoals het er nu uit ziet is het al meerendeel Resistance daar: http://i.imgur.com/SCq5H.png
Sweet! Bedankt voor de screenshot. Ik zit een stukje noordelijker, dat ziet er precies toch al wat rustiger uit. Voldoende monumenten om eventueel portalen neer te poten.

(Magnetic_Man is toevallig geen Enlightened en probeerde slinks MonoKid te recruiten ? :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
MonoKid schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 19:35:
[...]

Sweet! Bedankt voor de screenshot. Ik zit een stukje noordelijker, dat ziet er precies toch al wat rustiger uit. Voldoende monumenten om eventueel portalen neer te poten.

(Magnetic_Man is toevallig geen Enlightened en probeerde slinks MonoKid te recruiten ? :D)
Haha, nee niet eens. Ik ben zelf resistance, maar de enige portal die ik hier in de omgeving zag was Enlightenment, vandaar. Als iedereen in de omgeving voor de zelfde kant speelt is er natuurlijk weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:30
Lijkt me een erg gave game. Maar inderdaad met de natuurlijke insteek van mensen om weerstand te bieden aan alles wat van 'buiten' ons komt viel het te verwachten dat de Resistance veel groter en sterker zou worden dan de Enlightened.

Interessant artikel over het spelen van Ingress: 24 Hours With Ingress: My Journey Down The Rabbit Hole

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Toch waren The Enlightened gister bijna net zo groot als The Resistense, terwijl dat nu alweer helemaal scheefgetrokken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Koppensneller schreef op woensdag 21 november 2012 @ 11:57:
Toch waren The Enlightened gister bijna net zo groot als The Resistense, terwijl dat nu alweer helemaal scheefgetrokken is.
Als je het aantal Mind Units bedoelt, dat zijn de (niet mee-spelende) mensen die wonen binnen een gebied dat onder controle is van een van de facties. Dat zegt dus helemaal niets over hoeveel mensen spelen voor Enlightened of Resistance, maar alleen over controle-gebieden met dichte bevolking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Het spel kan eigenlijk best spannend zijn op sommige momenten.
Zo zit ik nu op mijn werk, en krijg ik net een mailtje dat 2 van mijn resonators zijn vernietigd. Daarnaast zie ik er in mijn stad een aantal punten van de andere factie bijgekomen. Er is dus momenteel iemand bezig de boel te veroveren, en ik kan er niks aan doen dan afwachten.. Stiekem hoop ik dus dat de andere speler de rest van de middag niks doet, en ik vanavond na mijn werk snel op m'n fietsje langs de portals kan racen om ze te herstellen.

Edit: overigens vind ik het wel gek dat de app zelf geen notificaties geeft, maar dit via de mail gebeurt. Da's niet echt realtime.

[ Voor 11% gewijzigd door Magnetic_Man op 21-11-2012 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Haay schreef op woensdag 21 november 2012 @ 11:42:
Lijkt me een erg gave game. Maar inderdaad met de natuurlijke insteek van mensen om weerstand te bieden aan alles wat van 'buiten' ons komt viel het te verwachten dat de Resistance veel groter en sterker zou worden dan de Enlightened.
Dit had Google zeker kunnen verwachten en ik vraag me dan ook af of ze hier niet al iets op bedacht hebben. Ik kan me best voorstellen dat er op een gegeven moment door AI aangestuurde aliens mee doen in het spel.

Ik heb inmiddels m'n invite binnen. Nu nog wachten op een OIS versie, of op het moment dat ik mijn android telefoon weer terug heb. Het is me niet gelukt het spel aan de praat te krijgen in de emulator die met de SDK wordt meegeleverd :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-05 00:27

MethinX

't is wat!

Stevie-P schreef op woensdag 21 november 2012 @ 15:27:
[...]
Het is me niet gelukt het spel aan de praat te krijgen in de emulator die met de SDK wordt meegeleverd :'(
Als het wel zou lukken.. In de emulator kun je toch nep-locaties gebruiken? Hoef je niet eens van je stoel af >:)

Je moet doen wat je niet laten kunt, en laten wat je niet doen kunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Niet online
MethinX schreef op woensdag 21 november 2012 @ 15:29:
[...]

Als het wel zou lukken.. In de emulator kun je toch nep-locaties gebruiken? Hoef je niet eens van je stoel af >:)
Daar had ik inderdaad ook al aangedacht >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX

MethinX

't is wat!

Bedenk me net dat nep-locaties ook in je telefoon zit onder ontwikkelaars opties. Helaas als je die optie aan zet geeft het spel direct een melding dat die instelling uit moet staan.

Het zou wel moeten lukken op geroote telefoons met een app als deze: Google Play: Fake GPS location

Ik heb zelf geen geroote telefoon dus ik kan het niet testen.. Hopelijk hebben de makers van het spel daar wat op gevonden want als je weet dat mensen vals spelen is de lol er snel af..

[ Voor 26% gewijzigd door MethinX op 21-11-2012 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
MethinX schreef op woensdag 21 november 2012 @ 15:34:
Bedenk me net dat nep-locaties ook in je telefoon zit onder ontwikkelaars opties. Helaas als je die optie aan zet geeft het spel direct een melding dat die instelling uit moet staan.

Het zou wel moeten lukken op geroote telefoons met een app als deze: Google Play: Fake GPS location

Ik heb zelf geen geroote telefoon dus ik kan het niet testen.. Hopelijk hebben de makers van het spel daar wat op gevonden want als je weet dat mensen vals spelen is de lol er snel af..
Ik las ook al zoiets op een ander forum, maar wat ik heb begrepen hebben ze dat al door. Je krijgt dan gewoon constant in beeld dat je verbinding 'fuzzy' is. Waarschijnlijk houdt Google er al wel rekening mee dat je coordinaten nooit constant hetzelfde kunnen blijven (normaal gesproken is er altijd wel een kleine afwijking elke seconde.) Maar of ze dat inderdaad op die manier checken weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

MethinX schreef op woensdag 21 november 2012 @ 15:34:
Daar zullen ze al een hoop mee afvangen. :)
Die ziet er wat lastiger uit om tegen te gaan...
Natuurlijk zijn onrealistische verplaatsingen van wel te ontdekken. Als je bijvoorbeeld ineens 100 km verder bent dan 5 minuten geleden.
Het helemaal onschadelijk maken lijkt me een lastigere klus, maar het effectiviteit verminderen is te doen.
Ik zou het kunnen testen, maar ik kan helaas nog niet meespelen. Ik heb zojuist namelijk een invite aangevraagd, dat ben ik gisteren vergeten...

Die kaart, uit een screenshot eerder hierboven, is zeker enkel te benaderen nadat je een reactie op je invite request hebt gehad? Ben wel eens benieuwd naar de omgeving hier.

[edit]
Magnetic_Man schreef op woensdag 21 november 2012 @ 16:13:
[...]

Ik las ook al zoiets op een ander forum, maar wat ik heb begrepen hebben ze dat al door. Je krijgt dan gewoon constant in beeld dat je verbinding 'fuzzy' is. Waarschijnlijk houdt Google er al wel rekening mee dat je coordinaten nooit constant hetzelfde kunnen blijven (normaal gesproken is er altijd wel een kleine afwijking elke seconde.) Maar of ze dat inderdaad op die manier checken weet ik niet.
Ahja, dat is op zich waar. Zo'n GPS locatie heeft immers onnauwkeurigheid.
Echter vermoed ik dat het "Fake GPS" programma wel bijgewerkt kan worden door elke seconden net iets van positie te veranderen. Dat zou bijvoorbeeld een optie er in kunnen worden, om deze vorm van detectie te "omzeilen"...
Maar laten we het hier maar niet over cheaten gaan hebben? Ik vind de game zelf een stuk interessanter. :)

[ Voor 26% gewijzigd door Ultraman op 21-11-2012 16:17 . Reden: reactie op Magnetic_Man ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Die kaart is inderdaad pas na toelating beschikbaar. Ik hoop dat er in Nijmegen snel wat mensen bijkomen, want tot nu toe heb ik, inclusief mezelf, pas activiteit van 3 mensen gezien. En er zijn toch echt voldoende portals om te veroveren.

Stefan J. trouwens?

[ Voor 6% gewijzigd door Koppensneller op 21-11-2012 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Koppensneller schreef op woensdag 21 november 2012 @ 16:17:
Die kaart is inderdaad pas na toelating beschikbaar. Ik hoop dat er in Nijmegen snel wat mensen bijkomen, want tot nu toe heb ik, inclusief mezelf, pas activiteit van 3 mensen gezien. En er zijn toch echt voldoende portals om te veroveren.
Zodra ik mijn invite heb, is er een bij ;)
Stefan J. trouwens?
DM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Niet online
Op een ander forum kwam ik wat plaatjes van steden tegen, hierop is te zien dat er inmiddels wat portalen zijn ontdekt in ons kikkerlandje:
Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Eindhoven, Tilburg, Groningen, Nijmegen, Enschede
Ik zal binnenkort de resistance gaan versterken in Haarlem/Amsterdam en omstreken. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
FOK! ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Niet online
Yup, niet dat ik daar normaal gesproken rondhang, maar google kwam ermee aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
Koppensneller schreef op woensdag 21 november 2012 @ 16:17:

Stefan J. trouwens?
Ik wil er best bijkomen :P (Utrecht) maar ja -_-
no invite

[ Voor 77% gewijzigd door ArcticWolf op 21-11-2012 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Stevie-P schreef op woensdag 21 november 2012 @ 17:47:
Op een ander forum kwam ik wat plaatjes van steden tegen, hierop is te zien dat er inmiddels wat portalen zijn ontdekt in ons kikkerlandje:
Amsterdam, Rotterdam, Den Haag, Utrecht, Eindhoven, Tilburg, Groningen, Nijmegen, Enschede
Ik zal binnenkort de resistance gaan versterken in Haarlem/Amsterdam en omstreken. 8)
Als groen de Enlightend zijn, dan is er in Nijmegen dringend behoefte aan Resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
Mensen hier die al een portal hebben gesubmit? Hoelang duurde het voor je response kreeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX

MethinX

't is wat!

Hebben jullie ook problemen met laden van http://www.ingress.com/intel ? Af en toe krijg ik dat ik niet activated ben en als ik er wel in kom is ie erg lang aan het laden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Jup, daar heb ik momenteel ook last van. Je bent niet de enige.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• new_guy
Website is ook erg traag hier, krijg soms zelfs de melding dat mijn email niet bij een geactiveerd account hoort?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SumBeam
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 28-05 15:33
Ik heb vannacht mijn invite gehad, na iets minder dan een week wachten.

In Friesland zie ik vrij weinig activiteit nog. Leeuwarden zitten 1 of 2 mensen, Drachten nog 1, ik ben in Heerenveen bezig waar 4 portals zijn.

De website is alleen heel erg traag, waardoor het zoeken naar portals erg langzaam gaat :(

• Iooryz

Iooryz

iooryz

Ik heb er vandaag weer een paar portals bijgepakt hier. Als je goed zoekt, kun je trouwens nog wel een google-docs documentje vinden met een stapel passcodes om wat extra items etc te verzamelen.

• Haay
Geweldig gebruikersverhaal van iemand die met Ingress aan het spelen is:
https://plus.google.com/u...2830126/posts/dUrmsknFnX4

En een mooie stereogram van Ingress:
Afbeeldingslocatie: https://lh5.googleusercontent.com/-AJDl7Cdfoz4/UKm-FQkuXGI/AAAAAAAACWM/NzTE6BlcLD0/s903/stereogram.png

[ Voor 36% gewijzigd door Haay op 22-11-2012 12:04 ]

• Magnetic_Man
  • Niet online
Haha, ik weet niet of dat nou sarcastisch is of niet, maar die stereogram is enkel ruis :p

• MethinX

MethinX

't is wat!

Magnetic_Man schreef op donderdag 22 november 2012 @ 13:45:
Haha, ik weet niet of dat nou sarcastisch is of niet, maar die stereogram is enkel ruis :p
Nee hoor, dat Ingress logo staat erin :)

Anoniem: 472488

MethinX schreef op donderdag 22 november 2012 @ 13:48:
[...]

Nee hoor, dat Ingress logo staat erin :)
Haha grappig, moet je wel op oefenen om het er uit te kunnen halen.

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Bots, het hele centrum van Nijmegen heeft nu alleen nog maar Enlightened portals. Nu nog even genoeg resonators sparen om fields te trekken.

• Magnetic_Man
  • Niet online
Zo! ik zie het. Daar ben je zeker wel even druk mee geweest ofniet?
Mijn probleem is nu ook een beetje dat ik geen Level 2 resonators meer heb, alleen hogere levels, en die kan ik niet plaatsen. Is dus nu een gevalletje hacken en hopen dat er eentje dropt.
Jij hebt nu in iedergeval een best lijstje portals waar je langs kan om te hacken. Tegen de tijd dat je bij de laatste bent, is de cooldown van de eerste al wel weer verlopen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Ik ben er inderdaad wel even mee bezig geweest ;) Maar omdat er daar veel bij elkaar zitten was het goed te doen. Vanavond ga ik proberen om het grootste deel van het centrum onder een field te laten vallen. Wel jammer dat hier nog weinig actieve spelers zijn, in je eentje is het toch wat minder leuk.

Over die cooldown: dat duurt 10 dagen, en portals waar je de key van bezit kun je op afstand rechargen :) Ik heb trouwens gemerkt dat het linken naar een portal (waar je dus de key voor nodig hebt) ervoor zorgt dat je daarna die key niet meer in bezit hebt. Die wordt dus 'verbruikt' in zo'n link.

[ Voor 33% gewijzigd door Koppensneller op 23-11-2012 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethinX

MethinX

't is wat!

Koppensneller schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 11:27:
Over die cooldown: dat duurt 10 dagen, en portals waar je de key van bezit kun je op afstand rechargen :) Ik heb trouwens gemerkt dat het linken naar een portal (waar je dus de key voor nodig hebt) ervoor zorgt dat je daarna die key niet meer in bezit hebt. Die wordt dus 'verbruikt' in zo'n link.
Cooldown voor opnieuw hacken is 300 seconden. 10 dagen is de tijd dat de resonators leeg lopen als ze niet recharged worden.

Zo'n key wordt inderdaad verbuikt door linken, maar je schijnt met een truuk meerdere key's van dezelfde portal in bezit te kunnen hebben. Dat doe je door hem te droppen, te hacken zodat je nog een krijgt en dan weer op te pakken :) Zo kun je altijd een reserve houden voor rechargen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-05 13:36
Ik hoorde hier een tijdje geleden al iets over, ik ben erg benieuw hoe dit werkt en ik wacht dan ook (on)geduldig op een invite! Zal hier in die kleine dorpjes wel érg rustig zijn met de portals.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koppensneller

Koppensneller

winterrrrrr

Xevoo schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 14:10:
Ik hoorde hier een tijdje geleden al iets over, ik ben erg benieuw hoe dit werkt en ik wacht dan ook (on)geduldig op een invite! Zal hier in die kleine dorpjes wel érg rustig zijn met de portals.
Je kunt zelf portals toevoegen door foto's met GPS-tag van monumenten, kunstwerken en andere dingen te submitten naar Google :) Met een beetje geluk is er dan binnen een maand een portal geplaatst op die locatie!

Edit: boast post:

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/2zr3wxw.png

[ Voor 9% gewijzigd door Koppensneller op 23-11-2012 17:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Xevoo schreef op vrijdag 23 november 2012 @ 14:10:
In mijn woonplaats, een stad met 70.000+ inwoners geen enkele portal te vinden. Eens kijken of ik er wat kan toevoegen (en hoe) zodat de hele stad onder resistance control komt 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iooryz

Iooryz

iooryz

Best handig, van die portals die je vanuit de trein kan hacken ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NASUM
  • Laatst online: 27-05 22:19
My fellow Tweakers,

Ik heb op onderstaande link een invite topic aangemaakt:
Het grote Ingress invite topic

Lees de OP eerst voordat je gaat reageren a.u.b.
NOTE: ik ben zelf ook nog op zoek naar een invite dus als u over heeft.. ik houdt mij aanbevolen ;-)

Have fun!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArcticWolf
  • Niet online
yay!
ik heb eindelijk een invite gehad, net in Utrecht wat rondgekeken op de fiets... maar voornamelijk resistance hier :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xevoo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-05 13:36
Ik heb net de tutorial afgerond, maar er zijn hier echt nérgens portals te vinden :( zsm maar het een en ander opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iooryz

Iooryz

iooryz

zorg dat je ver genoeg inzoomt op http://www.ingress.com/intell Want anders zie je alleen geclaimde portalen. Maar het is soms wel even zoeken inderdaad.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 20:36
Zo, vanochtend en vanmiddag Maastricht onder handen genomen. Veel items op kunnen halen en naast de reeds bestaande link zelf nog 2 links erbij gemaakt. Morgen staat er nog een op de planning en hoop dat ik op de 3e dag tegen level 3 aan zit.

Ook maar eens geprobeerd om op afstand de resonators te rechargen. Op 44km gaat dat nog met 96% efficiëntie.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadyNetworker
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

Wat is momenteel eigenlijk een effectieve manier om te levelen? Ik ben net begonnen maar nergens in mijn regio(Leiden) staan portals.

It's always DNS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magnetic_Man
  • Niet online
Als er nergens portals staan zal dat moeilijk worden. De meeste punten krijg je door het aanleggen van links tussen portals, en dan met name als ze in een driehoek liggen en je vervolgens een veld hebt. Maar dan moeten er wel eerst portals zijn, Ik zou zeggen: zelf submitten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Ik heb zelf wat portal suggesties opgestuurd naar Super Ops, maar krijg je hier ook antwoord op als ze zijn aangemaakt?

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadyNetworker
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

Duuuuus, ik ben net in miezerweer naar buiten gelopen omdat er 800m verder wat portals zijn(van mijn faction).
....ik ben dus naar buiten gegaan voor een fucking AR game, in beta stage. wtf :+

It's always DNS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Valt nog mee. Ik heb gisteren 2 uur door Maastricht gelopen en toen nog een half uur door Heerlen :)
En ik woon zelf 30km onder Eindhoven. :) totaal 5uur onderweg geweest.
Intussen level 4 geworden

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Krypt schreef op zondag 02 december 2012 @ 09:43:
Valt nog mee. Ik heb gisteren 2 uur door Maastricht gelopen en toen nog een half uur door Heerlen :)
En ik woon zelf 30km onder Eindhoven. :) totaal 5uur onderweg geweest.
Intussen level 4 geworden
Heb je extra accu dan mee of zo?
Jammer is wel dat de app stopt als het scherm uit gaat. Ik heb mijn oordopjes in en zou op gehoor naar een target kunnen lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Als ik op Max xm zit en weet waar een portal is dan zet ik hem uit en zet hem weer aan als ik in de buurt ben.
Zie liever dat de proximity sensor gebruikt wordt dat alleen het scherm uit gaat maar de rest blijft draaien

Gisteren overigens wel een accu pack gehaald. Hema 2200mah voor 20 euro. Maar nog niet hoeven te gebruiken.

[ Voor 20% gewijzigd door Krypt op 02-12-2012 10:40 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Vandaag redelijk wat portals kunnen toe-eigenen in en in de buurt van Amersfoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberthube1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22-05 09:50
heeft er iemand een key voor mij ? wacht nu al ruim 4 weken, of hoe kan ik deze krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iooryz

Iooryz

iooryz

Cyberthube1 schreef op zondag 02 december 2012 @ 20:25:
heeft er iemand een key voor mij ? wacht nu al ruim 4 weken, of hoe kan ik deze krijgen ?
Je zou: Het grote Ingress invite topic kunnen proberen. Daarnaast kun je met orgineel artwork of een verhaal op google plus nog wel een invite scoren.

Zelf ben ik afgelopen week niet aan spelen toegekomen. Ik had het simpelweg te druk met andere dingen. Deze week maar eens proberen om daar verandering in te brengen, want het nederlandse verzet kan wel weer wat hulp gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 429693

Nou, heb eindelijk ook een invite binnen na hard mn best doen op G+. Hier in Hilversum zijn al wel een paar Enlightened portals, en dat is ook de kant waar ik voor gekozen heb.
Is er al een pagina of forum of iets dergelijks voor Enlightment midden Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:40

Tjark

DON'T PANIC

jelmervos schreef op zondag 02 december 2012 @ 10:27:
[...]
Jammer is wel dat de app stopt als het scherm uit gaat. Ik heb mijn oordopjes in en zou op gehoor naar een target kunnen lopen.
Zelfs met iets als Screen On (app) gaat 't scherm uit. Ik hoop idd dat ze een optie in Ingress maken om je scherm aan te houden.

*insert signature here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
Ik heb twee Google+ profile covers (banners) gemaakt om in je G+ profiel te kunnen laten zien bij welke partij je hoort:

Enlightenment cover picture:
https://plus.google.com/u...3880800/posts/CUHjvRp2VNR
Afbeeldingslocatie: https://lh3.googleusercontent.com/-9eUVChff1EY/UL75c52VZkI/AAAAAAAAER8/H7AN00ZC-78/w497-h373/Glowing+Hex+Ingress+Enlightenment+banner.png

Resistance cover picture:
https://plus.google.com/u...3880800/posts/FS3CQCq368t
Afbeeldingslocatie: https://lh4.googleusercontent.com/-Rrwz8RKAjkE/UL74N1AaLgI/AAAAAAAAER0/mLE1mtb1_nk/w497-h373/Glowing+Hex+Ingress+Resistance+banner.png

Vrij om te gebruiken!

[ Voor 7% gewijzigd door Haay op 05-12-2012 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Tjark schreef op woensdag 05 december 2012 @ 09:16:
[...]

Zelfs met iets als Screen On (app) gaat 't scherm uit. Ik hoop idd dat ze een optie in Ingress maken om je scherm aan te houden.
Liever scherm uit en geluid aan (zoals bij navigatie dacht ik). Scherm neemt veel stroom.
Maar inderdaad, soms is het ook handig om scherm lang aan te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevie-P
  • Niet online
xkcd heeft de hype ook opgepikt!

Afbeeldingslocatie: http://imgs.xkcd.com/comics/location.png
Ingress: Foursquare With Space Noises.

Ik had overigens gedacht dat in December de game al uit beta zou gaan, omdat dat het einde van de tijdlijn op http://www.nianticproject.com leek te zijn. Nu zie ik dat ze gewoon een nieuwe December tijdlijn hebben gemaakt :+

Ik wacht nog steeds geduldig op een iOS app.
Ik hoorde dat de enlightened inmiddels Utrecht aan Amsterdam hebben gelinkt! Volgens mij begint Nederland inmiddels langzaam groen te kleuren :'(
Go resistance go! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djunicron
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 28-05 00:28

djunicron

*click-swoosh-thud*

Maareh, wat zijn nu eigenlijk de standpunten van de twee partijen? Ik heb nog geen toegang helaas, maar ik vroeg mij af of het nu ook nog werkelijk ergens voor staat of dat je gewoon het beste de minst / meest vertegenwoordigde partij kan oppikken of dat ik gewoon blind de factie met vrienden / kennissen zal joinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Stevie-P schreef op woensdag 05 december 2012 @ 13:34:
Ik hoorde dat de enlightened inmiddels Utrecht aan Amsterdam hebben gelinkt! Volgens mij begint Nederland inmiddels langzaam groen te kleuren :'(
Go resistance go! _/-\o_
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/pKosN.jpg
Resistance staat inmiddels voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Tjark schreef op woensdag 05 december 2012 @ 09:16:
[...]

Als je een portal target dan blijft alles gewoon aan.. Alleen als je rond zitten dwalen dan niet..

Ik heb ook "Stay awake" aan staan via de Developers instellingen; zodra hij aan de stroom hangt (of battery pack) dan blijft ie gewoon aan.

@Jelmer: Zo; je bent ook al aardig bezig geweest dat je al half weg level 3 bent..

Ik zit nu op level 5 (voornamelijk omdat ik heel Heerlen Resistance vrij heb gemaakt en aan 't harvesten ben geweest in Maastricht) maar ik krijg nergens high level items. De L3 portal bij mij in de buurt geeft mij ook al niets meer :(

@djunicron: Volg de dingen op http://Nianticproject.com. Dan weet je het achterliggende verhaal; waar de energie vandaan komt, hoe het zich uit etc. etc. En dan je gevoel volgen; ben je er voor of ben je er tegen (zo heb ik mijn keuze gemaakt)

[ Voor 37% gewijzigd door Krypt op 05-12-2012 15:17 ]

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonoKid
djunicron schreef op woensdag 05 december 2012 @ 14:03:
Maareh, wat zijn nu eigenlijk de standpunten van de twee partijen? Ik heb nog geen toegang helaas, maar ik vroeg mij af of het nu ook nog werkelijk ergens voor staat of dat je gewoon het beste de minst / meest vertegenwoordigde partij kan oppikken of dat ik gewoon blind de factie met vrienden / kennissen zal joinen.
Hangt er van af wat je er in-game of out-game van wilt maken.

De portalen die gecaptured moeten worden, zijn portalen voor entiteiten die "Shapers" genoemd worden, die in staat zijn om een menselijk brein te hacken.

Enlightened wilt deze Shapers in deze wereld brengen, Resistence wil ze weren. Althans, dat is wat ik van het verhaal maak.

Out-game is het vooral belangrijk wat je zelf wil. Het is wel leuk om polshoogte te nemen van welke factie in jouw omgeving het goed of slecht doet. Wil je de rebel uithangen, kies je voor de laagste partij. Wil je versterken, kies je voor de hoogste partij. Een mooi voordeel van het spel is dat je mensen zal treffen zowel op het Internet, als ter plaatse, die je niet kent, maar waar je wel mee gaat samenwerken. Er schieten echt duizenden google plus hangouts, facebook groepjes, fora, tweeters, etc. uit de grond, die allerlei Resistence/Enlightened fronten vormen. Wel tof.
Pagina: 1 2 ... 23 Laatste