Ooit in het begin periode van Ingress een tijdje rondgekeken, laatst heb ik het een korte tijd weer opgepakt, maar ik ben na lvl7 min of meer gestopt met spelen, wat mij vooral opvalt:
- Van lvl1 t/m 8 is het feitelijk een training en ben je te zwak om serieus te kunnen spelen, je moet daarom zo snel mogelijk naar lvl8 zonder echt nog na te denken over tactiek/planning/etc, dat heeft niet zoveel zin. Factiegenoten kunnen je helpen met levelen.
- Het spel is hierdoor beneden lvl8 enorm on-gebalanceerd, ik denk dat 't hierdoor ook niet zo newbie vriendelijk is, wat je op laag niveau doet heeft nauwelijks impact.
- Zit je in area's met actieve facties, dan is het erg handig om te deel te nemen voor de farms om items te vergaren waar je een serieuze impact mee kan hebben.
- Niet iedereen speelt even netjes, sommige mensen hebben mule-accounts voor extra items of gebruikt men bots/cheating voor bijv. guardian-hunting en in sommige facties is er een hoop 'drama'.
- Uiteindelijk moet het spelplezier komen uit tactiek en samenspelen, het spel zelf heeft niet echt een doel en beloond feitelijk alleen activiteit/deelname met stats en badges.
Ik ben zelf gestopt omdat ik niet het type speler ben dat een 'kick' krijgt van dit type gameplay en het kost behoorlijk wat tijd wil je een impact maken, causal gameplay is afhankelijk van je eigenlijk houding een beetje futiel
"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert