Ingress: Google's augmented reality MMOG

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:34
hneel schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:34:
Tja, er zijn inderdaad een hoop onzin punten. Dat stamt denk ik nog uit de tijd dat iedereen portals kon aandragen en er geen review op zat.
In Pokemon Go is het simpelweg zo dat als je een X aantal beesten vangt je ook naar verhouding bij de stops items (vangballen) moet verkrijgen. En op veel plaatsen is die verhouding tussen aantal beesten en stops erg uit evenwicht.

We zijn allemaal volwassen high-level PoGo spelers, dus we gaan geen kinderachtige zaken aandragen. Die zouden toch worden afgekeurd.

Ik heb trouwens al een opzetje gemaakt voor ons dorp.
Ik heb even snel naar je link gekeken, maar wat mij betreft ga je dat nou juist wel doen. Speeltuinen en bordjes zijn nou niet echt volwaardige portals als je het mij vraagt

Ik denk niet dat je het probleem van te weinig portals bij Ingress moet leggen, maar dat ze systeem van de portals in Pokemon Go moeten aanpassen.
Beetje gekke situatie toch? Je gaat een ander spel gebruiken om meer stops te krijgen in je eigen game. Dit kan dan ook nog eens ten koste gaan van het spelplezier bij Ingress.

Daarnaast worden die nieuwe portals 1 op 1 overgenomen naar Pokemon Go?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 00:37

hneel

denkt er het zijne van

Zo heeft Niantic het nu eenmaal besloten. De kans dat ooit vanuit PoGo stops kunnen worden aangevraagd is nul komma nul. Je kan dan blijven jammeren, of er iets aan proberen te doen. Dat laatste is waar we nu mee bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Is het ook niet een beetje kip en ei? Op plekken waar veel Ingress spelers wonen zullen vast ook een hoop portals zijn. Maar ik ben er vrij zeker van dat ik in mijn eigen dorp de enige actieve speler ben.

En 6 portals zijn nou toch ook niet bepaald een overdaad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank!in
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 21:34
De fout zit ten eerste bij Niantic. Het slaat nergens op dat er via Ingress portals toegevoegd moeten worden zodat die misschien bij Pokemon Go ook toegevoegd worden.
Niantic moet dit gewoon lostrekken. Dat ze in eerste instantie gedeeltelijk de portals hebben overgenomen van Ingress is natuurlijk slim. Dat er bij Ingress nog een verhaal achter zat over de locaties van portals maakt dat lijkt mij bij Pokemon niet uit.

6 portals is inderdaad niet super veel, maar het is natuurlijk wel de bedoeling van het spel dat je op pad gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 834471

Frank!in schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:46:
[...]

Ik heb even snel naar je link gekeken, maar wat mij betreft ga je dat nou juist wel doen. Speeltuinen en bordjes zijn nou niet echt volwaardige portals als je het mij vraagt.
Speeltuinen zijn absoluut valide portals, mits ze zich niet op een schoolplein bevinden. Als je aan OPR doet en die afkeurt omdat het een speeltuin is ben je je OPR rating om zeep aan het helpen.
Qua borden hangt het uiteraard af wat voor borden en waar die staan.
Borden met historische informatie over een bepaald gebied waar je je in bevind zijn zeker wel portals. Zo'n blauw ding met een stad er op en een getal er achter uiteraard niet. ;)
Frank!in schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 11:46:
[...]

Daarnaast worden die nieuwe portals 1 op 1 overgenomen naar Pokemon Go?
Het hangt soms wel en soms niet aan elkaar...
Hier in kijkduin hebben ze een hele rits portals verwijderd, omdat ze overlast hadden van pogo spelers, maar lang niet alles wat een portal is in Ingress wordt iets in Pokemon Go.

Portalaanmeldingen in Ingress doen in de hoop stops te krijgen in Pogo kan natuurlijk maar die krijg je niet onder die noemer door OPR dus je zal wel echt met charmante portalaanmeldingen moeten komen en een Ingress account hebben waar je uberhaupt portals mee kan aamelden. Level 11 is dat geloof ik momenteel, moet je toch even een lief maandje intentensief voor op pad in een grote stad met hoge portaldichtheid om dat voor elkaar te boksen.
Frank!in schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 14:16:
De fout zit ten eerste bij Niantic. Het slaat nergens op dat er via Ingress portals toegevoegd moeten worden zodat die misschien bij Pokemon Go ook toegevoegd worden.
Niantic moet dit gewoon lostrekken. Dat ze in eerste instantie gedeeltelijk de portals hebben overgenomen van Ingress is natuurlijk slim. Dat er bij Ingress nog een verhaal achter zat over de locaties van portals maakt dat lijkt mij bij Pokemon niet uit.

6 portals is inderdaad niet super veel, maar het is natuurlijk wel de bedoeling van het spel dat je op pad gaat :P
Ik ben het opzich niet met je oneens maar ik snap gezien de overige portalfactoren (buiten de objectcriteria) zoals veiligheid dat je dat administratief liever wel aan elkaar hebt als het even kan. Ook omdat alle mechanismen binnen Ingress daarvoor al in plaats zijn gezet. Binnen Pokemon Go zouden ze dat moeten maken en dan heb je 2x een systeem waar die aanmeldingen op binnenkomen met 2x het werk en dan zit je alsnog heel veel met dubbele punten die je toch wel in beide games wil hebben. Pokemon heeft het verhaal van Ingress niet maar er is tegelijk ook geen enkele echte reden om het speelbord te veel af
te laten wijken. Zeker niet als ze daar manuren op moeten zetten.

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 834471 op 07-03-2018 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

https://www.reddit.com/r/...own_of_v0953_is_complete/

Dan toch eindelijk een apart systeem voor Pokemon Go? Gaan de portals/stops dan nog gemigreerd worden tussen beide spellen? En hoe gaan ze dan om met het komende Harry Potter spel?

Afijn, onze groep gaat hard. De eerste is gisteren L10 geworden en zelf zit ik inmiddels ook over de helft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Anoniem: 834471 schreef op woensdag 7 maart 2018 @ 14:00:
Speeltuinen zijn absoluut valide portals, mits ze zich niet op een schoolplein bevinden. Als je aan OPR doet en die afkeurt omdat het een speeltuin is ben je je OPR rating om zeep aan het helpen.
Onze lokale L16 speler heeft al een aantal speeltuintjes aangevraagd. Sommige worden goedgekeurd, andere afgekeurd. Er lijkt complete willekeur in te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 421923

hneel schreef op woensdag 28 februari 2018 @ 13:43:
Is het ook niet een beetje kip en ei? Op plekken waar veel Ingress spelers wonen zullen vast ook een hoop portals zijn. Maar ik ben er vrij zeker van dat ik in mijn eigen dorp de enige actieve speler ben.

En 6 portals zijn nou toch ook niet bepaald een overdaad?
linksom of rechtsom gaat het nou eenmaal om 'bezienswaardige locaties', en het gros is door de Ingress-spelers de database in gestampt en daar maakt PGo dus ook gebruik van.
Als een dorp verder geen bezienswaardigheden heeft dan blijft het bij 6 portals ja....

- een kerkje
- een standbeeld van de plaatselijke dorpsgek
- een Tweede Wereldoorlog-monument
- een stukje graffiti ergens op een muur
- een oude gevel van een boerderij met ANNO 'lang geleden'
- een informatiebord of wandelroute paaltje

En dan heb je je zes portals wel gehad in kleine dorpjes.

Het heeft voor Google/Niantic geen zin om virtuele ongerelateerde locaties te gebruiken voor portal/stops.
Die zijn gekoppeld aan bezienswaardigheden, locaties die nut hebben voor in andere diensten zoals navigatie, Fieldtrip etc.
Dat er ook gekke dingen in zitten als graffiti soms is raar ja, maar speeltuintjes toch al weer wat minder.

Maar zoals gezegd: als er nou eenmaal niet veel te zien is, dan zijn er ook geen portals nee.
Het ligt niet perse aan wel of niet in die plaats wonende Ingress spelers... genoeg spelers die voor de Seer-medal stad en land zijn afgereisd om overal portal submits te doen dus in praktisch ieder stadje en dorpje is wel iets. Maar nee, niet veel nee.
De grote plaatsen hebben nou eenmaal meer bezienswaardigheden en derhalve meer portals en dus ook stops en gyms.

Wil je binnen de bebouwde kommen op stap? Speel dan Ingress.
Wil je buiten de bebouwde kommen op stap? Speel dan Geocaching.
Wil je beide? Speel dan beide :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 421923 op 21-03-2018 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 421923 schreef op woensdag 21 maart 2018 @ 10:55:
[...]

Wil je binnen de bebouwde kommen op stap? Speel dan Ingress.
Wil je buiten de bebouwde kommen op stap? Speel dan Geocaching.
Daarbij kan je prima Ingressen buiten de bebouwde kom hier in NL hoor, we zeuren graag over portaldichtheid in kleine dorpjes maar lees op Reddit wel eens verhalen van mensen die in een omtrek van 20 kilometer gewoon 4 portals hebben ofzo. (in de states bijvoorbeeld)
Volgens mij is dat hier nergens het geval, hier kan je volgens mij overal wel spelen als je gewoon op de fiets stapt en niet gaat piepen over een paar kilometer fietsen. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 834471 op 25-04-2018 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 834471 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 11:35:
[...]

Daarbij kan je prima Ingressen buiten de bebouwde kom hier in NL hoor, we zeuren graag over portaldichtheid in kleine dorpjes maar lees op Reddit wel eens verhalen van mensen die in een omtrek van 20 kilometer gewoon 4 portals hebben ofzo. (in de states bijvoorbeeld)
Volgens mij is dat hier nergens het geval, hier kan je volgens mij overal wel spelen als je gewoon op de fiets stapt en niet gaat piepen over een paar kilometer fietsen. :)
portal density in Nederland en Europa is inderdaad zeer goed, we mogen hier echt niet klagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand ervaring met het opsplitsen van wifi en 4G traffic met iets van bijvoorbeeld static-routes op Android?

Ik heb geregeld als ik van binnen naar buiten ga vrij hardnekkige dips in de connectiviteit met Ingress (heb een homeportal dus staat meestal al aan voordat ik de deur uit ga) omdat er geschakeld moet gaan worden tussen mijn wifi en en 4g.
Android doet dit maar android heeft mijn inzien gewoon te laat door dat wifi slecht wordt. Die instelling dat Android dat slim probeert te doen staat al op de meest gevoelige stand.

Het liefst richt ik dat op zo'n manier in dat ik gewoon in een soort van static route kan bepalen dat alleen alle lokale IP subnets via wifi gaan en de rest via 4G.
Ik heb namelijk gewoon onbeperkt internet, het domweg uitzetten van wifi is praktisch gezien niet top omdat bij ons thuis alles entertainment wise via Chromecasts gaat. Ook stuur ik af en toe nog wel eens iets naar een printer via WiFi.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 834471 op 25-04-2018 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 834471 schreef op woensdag 25 april 2018 @ 18:06:
Iemand ervaring met het opsplitsen van wifi en 4G traffic met iets van bijvoorbeeld static-routes op Android?

Ik heb geregeld als ik van binnen naar buiten ga vrij hardnekkige dips in de connectiviteit met Ingress (heb een homeportal dus staat meestal al aan voordat ik de deur uit ga) omdat er geschakeld moet gaan worden tussen mijn wifi en en 4g.
Android doet dit maar android heeft mijn inzien gewoon te laat door dat wifi slecht wordt. Die instelling dat Android dat slim probeert te doen staat al op de meest gevoelige stand.

Het liefst richt ik dat op zo'n manier in dat ik gewoon in een soort van static route kan bepalen dat alleen alle lokale IP subnets via wifi gaan en de rest via 4G.
Ik heb namelijk gewoon onbeperkt internet, het domweg uitzetten van wifi is praktisch gezien niet top omdat bij ons thuis alles entertainment wise via Chromecasts gaat. Ook stuur ik af en toe nog wel eens iets naar een printer via WiFi.
enige wat me te binnen schiet is of de app Tasker (of soortgelijk) misschien iets voor je kan doen middels geofencing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 421923 schreef op dinsdag 8 mei 2018 @ 14:05:
[...]

enige wat me te binnen schiet is of de app Tasker (of soortgelijk) misschien iets voor je kan doen middels geofencing?
IFTTT doet dat ook maar de geofence moet in die dingen significant groter zijn dan het bereik van de wifi waardoor de telefoon zelf al lang heeft geswitched voordat er op basis van locatie iets getriggerd wordt.
Mijn GPS signaal is zeker binnen ook wel een beetje all over the place, en wifi helpt ook bij locatiebepaling dus eigenlijk wil ik wifi niet eens echt uit hebben. Eigenlijk wil ik gewoon meer regie over de data routes van mijn telefoon maar ik ben er inmiddels wel achter dat dat echt te veel gevraagd is zonder te gaan rommelen met root.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 834471 op 08-05-2018 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Laatst online: 05-06 17:55
Kleine schop omhoog :)

Ik ben nu een kleine 2 weken bezig en maak mijn omgeving al lekker groen. De leercurve vind ik vrij steil, maar nu denk ik dat ik het meeste wel weet. De activiteit is in steden zeker nog wel aanwezig. In de landelijke gebieden is het allemaal wat minder actief. Gelukkig zit ik nu in een telegram-groep voor mijn regio, dus daar kan ik nog een boel vragen.

Wat doen jullie? Of beter gezegd. Wat raden jullie aan? Portals van afstand altijd maar weer opladen of leeg laten lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 06-06 08:11
Ossi schreef op woensdag 5 september 2018 @ 13:01:

Wat doen jullie? Of beter gezegd. Wat raden jullie aan? Portals van afstand altijd maar weer opladen of leeg laten lopen?
Dat ligt er maar net aan wat je wil.
Als je AP wil, kun je ze beter leeg laten lopen zodat je weer kunt opbouwen, tenzij dat teveel moeite is ;)
Om het juiste level items te hacken heb je wel een aantal portals van een bepaald level nodig... die wil je misschien wel rechargen.

Welke regio speel je? Ik Tilburg.... team smurf :)

PS. zo te lezen heb je dus weinig weerstand van de tegenpartij?

[ Voor 5% gewijzigd door Canard op 05-09-2018 17:26 ]

• Ossi
Canard schreef op woensdag 5 september 2018 @ 17:24:
[...]

Dat ligt er maar net aan wat je wil.
Als je AP wil, kun je ze beter leeg laten lopen zodat je weer kunt opbouwen, tenzij dat teveel moeite is ;)
Om het juiste level items te hacken heb je wel een aantal portals van een bepaald level nodig... die wil je misschien wel rechargen.

Welke regio speel je? Ik Tilburg.... team smurf :)

PS. zo te lezen heb je dus weinig weerstand van de tegenpartij?
Ik geloof dat ik het gejinxt heb, gisteravond zijn de helft van mijn portals gesloopt door een level 15. ;(
Bij bijna alle portals zijn sleutels gedropt. Zou dat nou zijn om mij weer opnieuw op te laten bouwen zodat ie het weer neer kan halen? Zelf heeft geen nieuwe links gelegd...

• Firesphere
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 08-06 13:07

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Mijn ervaring is meer, dat ze de portals slopen, en geen aandacht geven aan de keys etc. Pak ze rustig en bouw rustig weer op.

I'm not a complete idiot. Some parts are missing.
.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

• Ossi
Ik ben er al achter, zag m wat portals slopen vanuit een Volkswagen :P

Het ging erom dat hij een enorm driehoek wilde maken. Met veel kleinere driehoeken erin. Is er een eindsprint per week ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Ossi schreef op donderdag 6 september 2018 @ 23:54:
Het ging erom dat hij een enorm driehoek wilde maken. Met veel kleinere driehoeken erin. Is er een eindsprint per week ofzo?
Door middel van het stacken van fields kun je meer MU halen, en dat is waar het om gaat in de regionale en wereldwijde statistieken.

Bij elk checkpoint wordt het aantal MU van elk team gemeten... kijk maar eens in je scanner bij OPS --> INTEL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Canard schreef op zaterdag 8 september 2018 @ 11:40:
[...]

Door middel van het stacken van fields kun je meer MU halen, en dat is waar het om gaat in de regionale en wereldwijde statistieken.

Bij elk checkpoint wordt het aantal MU van elk team gemeten... kijk maar eens in je scanner bij OPS --> INTEL.
Multilayeren bedoel je.

Stacken gebeurt alleen met bursters :r
Ossi schreef op woensdag 5 september 2018 @ 13:01:

Ik ben nu een kleine 2 weken bezig en maak mijn omgeving al lekker groen. De leercurve vind ik vrij steil, maar nu denk ik dat ik het meeste wel weet. De activiteit is in steden zeker nog wel aanwezig. In de landelijke gebieden is het allemaal wat minder actief. Gelukkig zit ik nu in een telegram-groep voor mijn regio, dus daar kan ik nog een boel vragen.

Stel deze vragen even in je eigen community, de ene regio is meer recharge happy dan de andere

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:16

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Oh wow, flinke gui update. Ingress heet nu Ingress Prime. En het is best even wennen na jaren de zelfde opbouw te hebben gehad.

Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:57

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Nou idd! Ik weet niet of ik er nu blij mee moet zijn.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Canard
De interface is idd erg wennen na 4 jaar, maar ik denk dat ik het wel een verbetering vind.
Er mag wel wat meer contrast tussen de verschillende XMP's en Reso levels.

en er missen nogal wat features ook, dat zou in 2019 gefixed moeten zijn.

Je kunt nog wel tijdelijk de oude app gebruiken, die komt vandaag uit voor Android (genaamd Ingress Scanner REDACTED)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CaLeX
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Canard schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 09:36:
De interface is idd erg wennen na 4 jaar, maar ik denk dat ik het wel een verbetering vind.

Je kunt nog wel tijdelijk de oude app gebruiken, die komt vandaag uit voor Android (genaamd Ingress Scanner REDACTED)
Interface ziet er gelikt uit, maar het is traag als wat en vreet batterij.

Als er niet snel verbeteringen doorkomen ben ik bang dat er een hoop van de spelers alleen nog maar op sociale events komen.

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
CaLeX schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 10:40:
[...]

Traagheid ervaar ik niet met mijn Sony Xperia XZ2 Compact. Batterij kan ik nog niets over zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
CaLeX schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 10:40:
[...]

Als er niet snel verbeteringen doorkomen ben ik bang dat er een hoop van de spelers alleen nog maar op sociale events komen.
Wat voor telefoon gebruik je? Zou kunnen zijn dat de interface daadwerkelijk zwaarder is en dat jouw telefoon het gewoon niet trekt.

Ik heb de nieuwe versie nog niet geïnstalleerd trouwens. Wist er ook helemaal niets van :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:42

Chiron

Moderator Discord
Vandaag uit nieuwsgierigheid maar eens geinstalleerd . kolere wat is het traag. En ik heb het idee dat de servercapaciteit ook nog lang niet toereikend is, de helft van de tijd geen verbinding en mn inventory stuitert alle kanten op.
Telefoon is een Nokia 7 plus, met 660-chipset.. zou wel genoeg moeten zijn zou je zeggen...

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-06 16:26
Canard schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 09:36:

Mijn S5 mini start de app niet eens op, paars scherm en dan is het afgelopen. Voor het opstarten kreeg ik dan ook een waarschuwing (toestel niet ondersteund). En dat te bedenken dat ik het toestel destijds speciaal voor Ingress had gekocht.

Ondertussen is die oude app (nog) niet te vinden in de app store :(

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Schaapje_BlaaT schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 20:47:
[...]

Mijn S5 mini start de app niet eens op, paars scherm en dan is het afgelopen. Voor het opstarten kreeg ik dan ook een waarschuwing (toestel niet ondersteund). En dat te bedenken dat ik het toestel destijds speciaal voor Ingress had gekocht.

Ondertussen is die oude app (nog) niet te vinden in de app store :(
Ik heb hier de oude app vandaan getoverd: https://www.apkmirror.com.../ingress-1-131-2-release/

Die nieuwe interface is echt compleet drama. Ik doe dit spel nu een maand of 3 en ik vind het erg vermakelijk, maar die nieuwe interface doet het hem niet voor mij en is voor mij reden om te stoppen. De oude apk werkt nog, maar ben benieuwd hoe lang...

Misschien schop ik wat mensen tegen de schenen, maar volgens mij is het een apart slag volk wat dit spel speelt. Volgens mij is dit spel uitermate geschikt voor half-autistische mensen. Wat hebben die niet nodig? Schreeuwerige apps met onduidelijke kleurtjes en icoontjes. Aan de oude interface valt genoeg te verbeteren, maar dit is niet de way-to-go. Mocht het spel straks niet meer anders te doen zijn dan met die nieuwe interface dan zal ik er helaas mee stoppen. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08-06 16:26
Hmm, nou dan die vorige versie er maar weer op inderdaad. Ik heb het spel jaren gedaan maar was er mee gestopt. Ik was benieuwd of ze nog nieuwe features gingen toevoegen die het de moeite waard maken er weer mee te beginnen.

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

De oude versie is officieel beschikbaar als redacted:
https://play.google.com/s...nticlabs.ingress.prime.qa

.Gertjan.: Ik ben een zelfstandige alcoholist, dus ik bepaal zelf wel wanneer ik aan het bier ga!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaLeX
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Ossi schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 14:04:
[...]

Wat voor telefoon gebruik je? Zou kunnen zijn dat de interface daadwerkelijk zwaarder is en dat jouw telefoon het gewoon niet trekt.

Ik heb de nieuwe versie nog niet geïnstalleerd trouwens. Wist er ook helemaal niets van :o
Motorola g6+
Ossi schreef op dinsdag 6 november 2018 @ 21:43:
[...]

Ik heb hier de oude app vandaan getoverd: https://www.apkmirror.com.../ingress-1-131-2-release/

Die nieuwe interface is echt compleet drama. Ik doe dit spel nu een maand of 3 en ik vind het erg vermakelijk, maar die nieuwe interface doet het hem niet voor mij en is voor mij reden om te stoppen. De oude apk werkt nog, maar ben benieuwd hoe lang...

Misschien schop ik wat mensen tegen de schenen, maar volgens mij is het een apart slag volk wat dit spel speelt. Volgens mij is dit spel uitermate geschikt voor half-autistische mensen. Wat hebben die niet nodig? Schreeuwerige apps met onduidelijke kleurtjes en icoontjes. Aan de oude interface valt genoeg te verbeteren, maar dit is niet de way-to-go. Mocht het spel straks niet meer anders te doen zijn dan met die nieuwe interface dan zal ik er helaas mee stoppen. :-(
redacted versie werkt wel prima weer, daar kan je als pre-prime speler gebruik van maken

offtopic:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
Ik heb nu ook de redacted versie geïnstalleerd staan. Mocht die ooit niet meer werken en de Prime-versie is niet bijgewerkt, dan houdt het voor mij op.
Voorlopig kan ik in ieder geval weer verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind prime helemaal dikke prima als Niantic een beetje tempo maakt met bugfixes en optimalisaties. Die algehele verversing van de client was ik persoonlijk wel aan toe.
In dat year 6 interview riepen ze een tweewekelijks update stramien te gaan hanteren, dat vind ik niet heel snel maargoed dan maar hopen dat ze per update een goed pakket aan fixes hebben.
Wat ze hebben hersteld in de eerste update die we hebben gekregen werd ik nog niet heel warm van, maar een echt waardeoordeel aan hoeveel werk dat is kan ik ook niet maken.

Prime loopt verder redelijk acceptabel op een moderne mid ranger (zoals mijn Nokia 7.1) maar er is nog veel winst te boeken met linken en fielden want dat is wel een beetje grimmig momenteel.
Ook moet prime zo'n beetje elke keer opnieuw opstarten als ik even switch tussen bijvoorbeeld whatsapp, telegram en Ingress. Dat is wel echt rete irrtant omdat die opstart procedure gewoon best wel serieus tijd kost. Er zit 3GB ram in mijn toestel, dat is geen vlaggenschepen iets maar het daarbinnen zou prime prima standby moeten kunnen staan m.i...

Ik gebruik redacted verder niet echt, ik heb dat om tijdens een fieldop ofzo een beetje bedrijfszekerheid te hebben maar verder niet.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 834471 op 21-11-2018 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 116604

Voor wat een reboot van de franchise had moeten zijn vind ik Prime een grote aanfluiting. Ze maken het publiek al maanden lekker met een paar videootjes waarin een ontwikkelaar zogenaamd in een relaxte partysetting even laat zien wat er allemaal op stapel staat—zorgvuldig geënsceneerd, uiteraard—en dan met dit aankomen... nee.

Stervenstraag, onduidelijke scanner info (bij de oude zag je heel duidelijk portals en XM, bij de nieuwe zijn ongeclaimde portals bijna stofjes op het scherm en vervaagt de XM), kaarten die op mijn toestel niet laden, vreet batterijcapaciteit; en misschien nog wel het ergste: betaalde power packs. Waar je voorheen tig keer moest hacken voor een beetje wapenarsenaal, betaal je nu een paar euries voor CMU's of hoe die dingen ook mogen heten en tsjakkaaa!!!, je kunt weer knallen: pay to win. Je kunt wel inpakken als hackende speler. Okee, het inventory-management is wel wat verbeterd, maar crisis, moest daar nou 6 maanden ontwikkeltijd overheen gaan? Wat hebben ze bij Niantic uitgespookt? Mooie renders van alle wapens, resonators en mods gemaakt, of zo? Daar kijkt toch geen hond meer naar.

Daarna de oude scanner opgestart: vroem! tig keer sneller, tig keer duidelijker... alleen onhandig in inventory management.

En dan is er dus nog niets veranderd aan het spel Ingress. Dat is alleen knallen met steeds sterkere wapens waardoor na een tijdje de zwakkere wapens compleet nutteloos zijn. Het heeft aantrekkingskracht op velen, maar in wezen is het alleen maar grinden, grinden en nog eens grinden. En nu ook nog eens betalen om te grinden.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 116604 op 22-11-2018 17:07 ]

Stervenstraag, onduidelijke scanner info (bij de oude zag je heel duidelijk portals en XM, bij de nieuwe zijn ongeclaimde portals bijna stofjes op het scherm en vervaagt de XM), kaarten die op mijn toestel niet laden, vreet batterijcapaciteit. Okee, het inventory-management is wel wat verbeterd, maar crisis, moest daar nou 6 maanden ontwikkeltijd overheen gaan? Wat hebben ze bij Niantic uitgespookt? Mooie renders van alle wapens, resonators en mods gemaakt, of zo? Daar kijkt toch geen hond meer naar.
Ik vind het wel meevallen met die onduidelijkheid, XM is inderdaad wat lastiger maar dat hoef je gameplay wise ook helemaal niet te zien want het oppakken gebeurd automatisch.
Ingress prime is zonder al die super benadrukte kleurtjes en lijntjes en sterke contrastverschillen wel stukken aardiger voor je (SUPER)(AM)OLED beeldpaneel, mijn Galaxy S8 had na 3 of 4 maanden alle vaste interfaceelemnten gewoon permanent in het beeld geijkt staan van die oude rukclient wat de wederverkoop van dat toestel nagenoeg onmogelijk maakt zonder schermvervanging. Duur grapje.
Dát vond ik nou een valide reden om dat spel maar gewoon niet meer op te starten.
En dan is er dus nog niets veranderd aan het spel Ingress. Dat is alleen knallen met steeds sterkere wapens waardoor na een tijdje de zwakkere wapens compleet nutteloos zijn. Het heeft aantrekkingskracht op velen, maar in wezen is het alleen maar grinden, grinden en nog eens grinden.
Kennelijk is is puur een replacement fabriceren in een andere engine al moeilijk genoeg dus ik vind het helemaal prima dat ze niet ook nog allemaal nieuwe shit zijn gaan proberen gelijk vanaf dag 1.
Laat ze eerst maar eens optimaliseren op het gebied van o.a. snelheid zoals je zelf al opmerkt.

Dat Ingress jarenlang geen enkele prioriteit had bij Niantic ten faveure van Pokémon lijkt me verder algemene kennis.
Volgens mij is zelfs nu het verouderde platform waar ze op ontwikkelden de hoofdreden dat Ingress uberhaupt aandacht krijgt omdat het anders vanzelf kapot gaat wegens het vervallen van ondersteuning op nieuwe mobiele platformen.
Symptomen hiervan zag je al met de moeite die Niantic had om Ingress werkend te houden op iOS 12.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 834471 op 22-11-2018 17:20 ]

Anoniem: 116604

Ik geloof niet dat jouw gebruik, met inbranden van schermelementen tot gevolg, de maat der dingen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royb3
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-09-2024
[b]cymric in "Ingress: Google's augmented reality MMOG" Okee, het inventory-management is wel wat verbeterd, maar crisis, moest daar nou 6 maanden ontwikkeltijd overheen gaan?
Verbeterd? Doe er nu veel langer over om iets uit mijn capsules te halen.

Mijn Snapdragon 835 kan het spel niet zonder haperingen renderen, tijd voor een nieuwe phone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Anoniem: 834471 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 17:10:
[...]

Ik vind het wel meevallen met die onduidelijkheid, XM is inderdaad wat lastiger maar dat hoef je gameplay wise ook helemaal niet te zien want het oppakken gebeurd automatisch.
Aangezien het een tijd duurt voor XM respawned, is het dus wel degelijk noodzakelijk om te zien waar het ligt. In die nieuwe app zag ik echt nul-komma-nul XM liggen, dus ik had geen idee wat ik oppakte.
Ingress prime is zonder al die super benadrukte kleurtjes en lijntjes en sterke contrastverschillen wel stukken aardiger voor je (SUPER)(AM)OLED beeldpaneel, mijn Galaxy S8 had na 3 of 4 maanden alle vaste interfaceelemnten gewoon permanent in het beeld geijkt staan van die oude rukclient wat de wederverkoop van dat toestel nagenoeg onmogelijk maakt zonder schermvervanging. Duur grapje.
Dát vond ik nou een valide reden om dat spel maar gewoon niet meer op te starten.
Bekend probleem van AMOLED en dat zal voor elk spel gelden dat je echt veel speelt op hoge helderheid. Wat natuurlijk gauw gebeurd met spellen die je buiten moet spelen zoals PoGo en Ingress en straks Harry Potter variant.
Kennelijk is is puur een replacement fabriceren in een andere engine al moeilijk genoeg dus ik vind het helemaal prima dat ze niet ook nog allemaal nieuwe shit zijn gaan proberen gelijk vanaf dag 1.
Laat ze eerst maar eens optimaliseren op het gebied van o.a. snelheid zoals je zelf al opmerkt.

Dat Ingress jarenlang geen enkele prioriteit had bij Niantic ten faveure van Pokémon lijkt me verder algemene kennis.
Volgens mij is zelfs nu het verouderde platform waar ze op ontwikkelden de hoofdreden dat Ingress uberhaupt aandacht krijgt omdat het anders vanzelf kapot gaat wegens het vervallen van ondersteuning op nieuwe mobiele platformen.
Symptomen hiervan zag je al met de moeite die Niantic had om Ingress werkend te houden op iOS 12.
Ze kunnen het natuurlijk ook gewoon een natuurlijke dood laten sterven. Het moet niet verder ontwikkeld worden. Maar dat zal niet iedereen even leuk vinden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:39

sjaool

Every life should have 9 cats

[...]
Het is zeker een apart slag volk dat de halve wereld rondreist om een paar pixels (badges) te verzamelen. Ik mocht het tot een paar maanden geleden regelmatig graag spelen maar ben er met de nieuwe interface mee gestopt. Ze hebben naar mijn gevoel de interface een stuk minder intuïtief gemaakt. Ook even snel de capsules benaderen etc. een stuk omslachtiger vond ik. Volgens mij was zo'n grote wijziging in de interface echt niet nodig maar goed. Misschien dat ik het binnenkort nog weer een keer ga proberen.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
sjaool schreef op vrijdag 23 november 2018 @ 15:29:
[...]

Het is zeker een apart slag volk dat de halve wereld rondreist om een paar pixels (badges) te verzamelen. Ik mocht het tot een paar maanden geleden regelmatig graag spelen maar ben er met de nieuwe interface mee gestopt. Ze hebben naar mijn gevoel de interface een stuk minder intuïtief gemaakt. Ook even snel de capsules benaderen etc. een stuk omslachtiger vond ik. Volgens mij was zo'n grote wijziging in de interface echt niet nodig maar goed. Misschien dat ik het binnenkort nog weer een keer ga proberen.
Pak de Scanner redacted versie erbij. Dan kun je nog verder op de oude interface :)
https://play.google.com/s...bs.ingress.prime.qa&hl=nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

[...]

Volgens mij is dit spel uitermate geschikt voor half-autistische mensen.
De vaste spelersbase in ieder geval in georganiseerde community's die veel met elkaar optrekken en ook naar de kroeg afrijzen bijvoorbeeld speelt veelal voor het competitieve en sociale element. Niet heel autistisch.
Veruit de meeste mensen die dit om mij heen spelen hebben gewoon (goede) banen en gewoon kinderen met de hele rataplan er omheen en komen ook van alle achtergronden.

Ik vind de suggestie dat Ingress vooral voor autistische nerds is gigantisch onterecht. Ingress is niet eens exclusief voor echte gamers want we hebben ook mensen die buiten Ingress helemaal niets doen met gaming in onze lokale community. Van jong tot oud(er).

Ingress leent zich in een hele hoop opzichten eigenlijk helemaal niet voor autisten want je moet ook dealen met mensen die jou "patroontje" stukmaken en jou plannetje omschoppen. Structureel.
Als je alleen maar op zoek bent naar medailletjes kan het voor de cijferfielen voldoening geven maar ik was al jaren geleden afgehaakt als Ingress alleen maar dat was.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 834471 op 24-11-2018 13:55 ]

Ik vind dat de laatste update voor Prime veel verbetering laat zien en dat geeft me wel hoop voor de nabije toekomst.

Helaas is er ook een bug ingeslopen zo lijkt, ik kon gister met Prime geen links leggen naar een aantal portals waar ik absoluut zeker wel links naartoe moest kunnen schieten. Ook niet na restart.
In Redacted lukten die links wel.
Hoop dat ze dat snel de nek om draaien want dat soort bugs zijn wel echt killing voor hele basale gameplay en dan wordt het snel grimmig om Prime te gebruiken.
Aangezien je als nieuwe speler al geen keus meer hebt moeten ze daar wel mee opschieten.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 834471 op 27-12-2018 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116604 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 16:53:
Voor wat een reboot van de franchise had moeten zijn vind ik Prime een grote aanfluiting. Ze maken het publiek al maanden lekker met een paar videootjes waarin een ontwikkelaar zogenaamd in een relaxte partysetting even laat zien wat er allemaal op stapel staat—zorgvuldig geënsceneerd, uiteraard—en dan met dit aankomen... nee.

Stervenstraag, onduidelijke scanner info (bij de oude zag je heel duidelijk portals en XM, bij de nieuwe zijn ongeclaimde portals bijna stofjes op het scherm en vervaagt de XM), kaarten die op mijn toestel niet laden, vreet batterijcapaciteit; en misschien nog wel het ergste: betaalde power packs. Waar je voorheen tig keer moest hacken voor een beetje wapenarsenaal, betaal je nu een paar euries voor CMU's of hoe die dingen ook mogen heten en tsjakkaaa!!!, je kunt weer knallen: pay to win. Je kunt wel inpakken als hackende speler. Okee, het inventory-management is wel wat verbeterd, maar crisis, moest daar nou 6 maanden ontwikkeltijd overheen gaan? Wat hebben ze bij Niantic uitgespookt? Mooie renders van alle wapens, resonators en mods gemaakt, of zo? Daar kijkt toch geen hond meer naar.

Daarna de oude scanner opgestart: vroem! tig keer sneller, tig keer duidelijker... alleen onhandig in inventory management.

En dan is er dus nog niets veranderd aan het spel Ingress. Dat is alleen knallen met steeds sterkere wapens waardoor na een tijdje de zwakkere wapens compleet nutteloos zijn. Het heeft aantrekkingskracht op velen, maar in wezen is het alleen maar grinden, grinden en nog eens grinden. En nu ook nog eens betalen om te grinden.
ik was erg teleurgesteld in de nieuwe Prime-client.
Het was traag als dikke stront, bevroor gewoon tijdens het rijden en hacken van diverse portals achter elkaar.
Crasht regelmatig. En natuurlijk de batterij die binnen 2 uur leeg is. Soms zelfs binnen een uur op een koude dag. Batterij op 50-60%, kwartiertje lopen en de telefoon ging op 10-15% batterij ineens *poof* uit.

Het ziet er allemaal mooi uit maar na een uurtje spelen wil je gewoon weer 'fast-paced' spelen.
Dat je kan inzoomen in zien dat je onder een field zit is twee keer leuk, daarna weet je het wel.

Wat mij betreft maken ze een optie voor low-graphics ofzo zodat je weer snel kan spelen.
Al die fancy animaties hoeven niet meer als je serieus wil spelen.

Inmiddels lijkt het verbeterd. Crashen doet ie nauwelijks meer, bevriezen ook bijna niet meer. En voor de rest begint het een beetje te wennen (half-autistisch :P)

Maar doe mij maar een fast-paced low graphics modus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik snap zelf al die drama rond Prime niet zo.
Er is wel erg veel herrie over dus misschien ben ik gewoon raar, maar ik speel dit spel al drie jaar en ben wel blij met de generieke koers en vernieuwingen van Prime.

Daarmee zeg is niet dat er geen issues zijn, de staat waarme Niantic Prime gepusht heeft is ronduit drama, en dat er nog altijd belangrijke functionaliteit ontbreekt (intel, portal submit) is sjor maar dat is gewoon weer Niantic die typisch Niantics aan het doen is, dat is m.i. niet een probleem inherent aan Prime.
En misschien komt het door mijn moderne telefoon ofzo, maar ik heb zaterdag nog een bannertje gedaan in Haarlem van ongeveer 2 uur waar Prime hooguit een derde van mijn accu weg wist te zuigen. Dat gaat niet schokkend veel sneller dan de oude client.
Dat je met een beetje serieuze Ingress sessie een powerbank mee moet nemen is verder niet nieuw ofzo.

Voor cargressers snap ik de nadelen van de nieuwe vormgeving ten aanzien van de oude, maar misschien is het ook wel helemaal prima dat cargressen wat moeilijker wordt. Het is echt bloed irritant als je gebonden bent aan lopen of fietsen, je buurtje opbouwdt, en er gaat 10 minuten iemand doorheen met een leasebak (of te veel geld om tegen benzine aan te gooien) om het af te breken. Niet dat dat opeens ophoud, maar cargressen is niet echt de gedachte waarmee Ingress gemaakt is.

Ik ben als iemand die al enige tijd aan de OLED telefoon zit wel blij met die zachtere, donkere interface. De oude ingress client heeft me al een schermvervanging gekost omdat die harde lijnen en andere felgekleurde vaste elementen van de oude interface glashard inbranden.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 834471 op 07-01-2019 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Anoniem: 834471 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 12:25:
Ik snap zelf al die drama rond Prime niet zo.
Er is wel erg veel herrie over dus misschien ben ik gewoon raar, maar ik speel dit spel al drie jaar en ben wel blij met de generieke koers en vernieuwingen van Prime.

Daarmee zeg is niet dat er geen issues zijn, de staat waarme Niantic Prime gepusht heeft is ronduit drama, en dat er nog altijd belangrijke functionaliteit ontbreekt (intel, portal submit) is sjor maar dat is gewoon weer Niantic die typisch Niantics aan het doen is, dat is m.i. niet een probleem inherent aan Prime.
En misschien komt het door mijn moderne telefoon ofzo, maar ik heb zaterdag nog een bannertje gedaan in Haarlem van ongeveer 2 uur waar Prime hooguit een derde van mijn accu weg wist te zuigen. Dat gaat niet schokkend veel sneller dan de oude client.
Dat je met een beetje serieuze Ingress sessie een powerbank mee moet nemen is verder niet nieuw ofzo.

Voor cargressers snap ik de nadelen van de nieuwe vormgeving ten aanzien van de oude, maar misschien is het ook wel helemaal prima dat cargressen wat moeilijker wordt. Het is echt bloed irritant als je gebonden bent aan lopen of fietsen, je buurtje opbouwdt, en er gaat 10 minuten iemand doorheen met een leasebak (of te veel geld om tegen benzine aan te gooien) om het af te breken. Niet dat dat opeens ophoud, maar cargressen is niet echt de gedachte waarmee Ingress gemaakt is.

Ik ben als iemand die al enige tijd aan de OLED telefoon zit wel blij met die zachtere, donkere interface. De oude ingress client heeft me al een schermvervanging gekost omdat die harde lijnen en andere felgekleurde vaste elementen van de oude interface glashard inbranden.
Mijn grootste bezwaar is dat functies die je eerder vrij snel te pakken had nu wel erg onhandig zijn te bereiken. Ik speelde redelijk vaak Ingress maar door Prime speel ik het dus amper meer. Nu gebruik ik de Redacted scanner wel maar ja, dat houdt ook een keer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sjaool schreef op maandag 7 januari 2019 @ 14:44:
[...]

Mijn grootste bezwaar is dat functies die je eerder vrij snel te pakken had nu wel erg onhandig zijn te bereiken. Ik speelde redelijk vaak Ingress maar door Prime speel ik het dus amper meer. Nu gebruik ik de Redacted scanner wel maar ja, dat houdt ook een keer op.
Maar wat voor features heb je het dan over zoal?
Het enige wat achter iets meer getik zit in de COMM, voor de rest kan ik me niet echt bedenken wat concreet heftig achteruit is gegaan sinds Prime wat niet gewoon een kwestie van "even wennen" is.

En of de moeilijke bereikbaarheid van de (chat) COMM met al dat (veelal negatieve) x-fac gewouwehoer een achteruitgang is is m.i. ook wel te betwisten. :)
Van mij mag vrije chat, in ieder geval cross faction, er wel helemaal uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

@Anoniem: 834471 Het gaat mij er vooral omdat het horizontale menu gewoon weg niet snel werkt. Even een capsule legen of snel even kijken wat je nog hebt is gewoon veel langzamer. Maar goed, ieder zijn ding natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116604 schreef op donderdag 22 november 2018 @ 19:16:
Ik geloof niet dat jouw gebruik, met inbranden van schermelementen tot gevolg, de maat der dingen is.
Aangezien alle high end en ook veel hoger segment mid-range smartphones en de de nieuwe generatie iphones allemaal die OLED type schermen hebben die daar gevoelig voor is denk ik dat je dat wel eens tegen zou kunnen vallen.
En dat is dan iets wat in principe bij alle apps voor kan komen, maar Ingress is een app die dan a: bijzonder veel branduren maakt en b: ook nog een lijnachtige felgekleurde interface kent.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 834471 op 10-01-2019 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Anoniem: 834471 schreef op maandag 7 januari 2019 @ 12:25:

Ik weet niet of je goed naar de medailles hebt gekeken, maar die vereisen reizen over grote gebieden om de zwarte medailles te halen.
Als dit spel ergens wel niet voor gemaakt is, is het om in je buurtje een paar portals te onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ossi schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:10:
[...]

Ik weet niet of je goed naar de medailles hebt gekeken, maar die vereisen reizen over grote gebieden om de zwarte medailles te halen.
Als dit spel ergens wel niet voor gemaakt is, is het om in je buurtje een paar portals te onderhouden.
Ergens naartoe rijden om daar te gaan ingressen is wat anders dan vanuit je auto ingressen.
En ik neem aan dat je refereert naar Mind Controller en misschien Explorer? Want je kilometerteller loopt niet vanuit de auto, daar moet je je met een looptempo voor voortbewegen.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 834471 op 10-01-2019 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Anoniem: 834471 schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 11:11:
[...]

Ergens naartoe rijden om daar te gaan ingressen is wat anders dan vanuit je auto ingressen.
En ik neem aan dat je refereert naar Mind Controller en misschien Explorer? Want je kilometerteller loopt niet vanuit de auto, daar moet je je met een looptempo voor voortbewegen.
Explorer, Illuminator, Mind controller, Purifier, Pioneer, SpecOps. Vast nog wel een paar, dat zijn allemaal geen medailles om in je eigen kleine kleine stadje te halen.
Dus tenzij je in een grote stad woont, zul je er veel met de auto op uit moeten trekken en ook veel vanuit de auto doen. En dan hoeft niet per se rijdend. Dat kan ook stilstaand vanuit de auto zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar, ergens naartoe gaan is niet persé cargressen. De term cargressen impliceert natuurlijk wel uitsluitend op ingressen vanuit een rijdende auto. Ik ben toch ook niet aan het treingressen als ik een intercity pak naar een random stad om daar een beetje te gaan banneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Want je kunt niet met de auto naar een portal rijden, stoppen, (glyph)hacken en door naar de volgende portal?
Niet anders dan lopend of fietsend, maar in buitengebieden waar ik zit heel effectief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canard
Ossi schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 18:43:
Want je kunt niet met de auto naar een portal rijden, stoppen, (glyph)hacken en door naar de volgende portal?
Niet anders dan lopend of fietsend, maar in buitengebieden waar ik zit heel effectief.
Dat gaat dus niet meer met Prime... de snelheidsdetectie en het blokkeren van acties is veel strikter geworden.
De oude app (en Redacted) meet de snelheid tussen de portals waarbij je daadwerkelijk een actie uitgevoerd hebt. Die mag niet hoger zijn dan ongeveer 60 km/u.
Prime meet altijd je snelheid iljkt het, ook zonder dat je een actie uitvoert, wordt je tijdelijk geblokkeerd, en volgens mij al bij 25 km/u, want op de fiets kon ik ook niet hacken laatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03:20

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Zo toevallig vandaag nog eens gekeken hoe het in mijn omgeving staat maar wat is Ingres veranderd zeg. Ben een paar jaar gestopt geweest maar nu ik weer in de stad werk en weer met OV ga (i.p.v. lease bak) toch maar weer een kijken.

Kriebelt toch wel weer om iets te doen terwijl je aan het forenzen bent :) De balans is wel gigantisch verschoven naar Enlighted zie ik dat was wel super verrassend.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firesphere

Firesphere

Yoshis before Hoshis

Niantic is overduidelijk een Resistance voorstander, case in point dat het skippen van de intro etc. of de intro niet volledig af maken, automatisch je lid maakt van de Resistance, in plaats van vragen wat je wil zijn.

Enlightened krijgt heel langzaam wat meer voet aan de grond gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-01-2024
Firesphere schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 03:44:
Niantic is overduidelijk een Resistance voorstander, case in point dat het skippen van de intro etc. of de intro niet volledig af maken, automatisch je lid maakt van de Resistance, in plaats van vragen wat je wil zijn.

Hier in het dorp is het anders andersom, dus zodoende heb ik bewust voor Resistance gekozen. Speel het nu een week of 2 naast PoGo en het bevalt me prima. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Firesphere schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 03:44:

Er zijn best wel wat dingen die me doen geloven dat Niantic een affiniteit heeft met Resistance maar die default naar Resistance vanuit de agent primer geloof ik oprecht wel als een bug.
Resistance zal wel ergens in één of ander tabel een index waarde hebben van 1 en Enlightened 2 waardoor hij daar naartoe default.
Bovendien moet je tegenwoordig je faction bevestigen op een bepaald level heb ik begrepen dus je hoeft ook niet te ouwehoeren met faction changes als je over wil. (en ik heb het niet over recursen)

En eigenlijk vind ik het prima, ik speel al sinds medio 2016 met liefde voor de "underdog" en ik zit er eigenlijk helemaal niet zo op te wachten dat ik niets te doen heb. :)
Of er nog oprecht sprake is van een underdogpositie kijkende naar recente anomaly resultaten weet ik niet maar toch. De balans is momenteel in ieder geval wel leuk en dat is toch wanneer Ingress als game floreert.
Canard schreef op donderdag 10 januari 2019 @ 23:29:
[...]

Dat gaat dus niet meer met Prime... de snelheidsdetectie en het blokkeren van acties is veel strikter geworden.
De oude app (en Redacted) meet de snelheid tussen de portals waarbij je daadwerkelijk een actie uitgevoerd hebt. Die mag niet hoger zijn dan ongeveer 60 km/u.
Prime meet altijd je snelheid iljkt het, ook zonder dat je een actie uitvoert, wordt je tijdelijk geblokkeerd, en volgens mij al bij 25 km/u, want op de fiets kon ik ook niet hacken laatst.
Ik heb alleen maar problemen met Prime als ik de client open houd op de achtergrond, een stuk ga rijden, en dan ingress weer open.
Op de fiets (electrisch dus meestal strak 25+ km/u) heb ik nooit problemen, en als ik bij iemand in de auto zit heb ik het mezelf aangeleerd om Ingress echt af te sluiten als we ergens naartoe gaan, sindsdien ook daar geen problemen meer.

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 834471 op 10-04-2019 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Sinds gisteren eindelijk wereldwijd op Netflix:

Bekijk "Ingress: The Animation" op Netflix
www.netflix.com/title/80992853

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 05-06 11:56

Reneger

Wie? IK?

Mensen afgelopen weekend nog meegedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-06 14:34
Reneger schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:26:
Ja ik! Zaterdag de anomaly meegespeeld met een groep ... Niet echt mijn vorm van spelen. Zeer chaotisch en in mijn ogen was het doel ook niet echt duidelijk.

Zondag 12 missies gelopen tijdens de MD. Was leuk, maar jammer dat er amper hoge portals te vinden waren om de boel weer even op orde te brengen qua materiaal. Ook nog jammer dat we dik 'n uur verloren zijn omdat we dus niet wisten dat we eerst 6 missies moesten spelen en ons daarna pas moesten melden.

Dus 2x op en neer geweest en moeten haasten. Want om 3u sloot de 'controle'. We waren gelukt met voor de meute binnen. Hoorde ook dat de zeer lange rij om half 4 ook was afgekapt en iedereen weg is gestuurd ... Vreemde gang van zaken als je het mij vraagt.

Moraal van het verhaal; de informatie verstrekking had beter gekund voor nieuw komers (Had geen team Ed.) Maar een mission day ergens in de buurt zou ik zo weer doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Reneger schreef op maandag 13 mei 2019 @ 10:26:
Ik niet, maar dit is wat ik er van heb begrepen:
- het was een resistance-feestje;
- dikke drama met lag;
- verschillen in kleuren tussen redacted en prime...;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

Ossi schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:26:
[...]

- dikke drama met lag;
Ik zag t niet echt als RES feestje...
De lag was soms wel gigantisch. Was vooral lastig met de artifacts.
@JayZeeTie Ik was een RES bike team, ik heb mij uitstekend vermaakt. Wel iets van 30km gefietst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
  • Registratie: September 2013
Ik zag net deze thread passeren, en herinnerde me dat ik hierdoor Ingress heb leren kennen destijds!

Ik zie dat ons wereldrecord van enkele weken geleden nog niet is gepost? :)
YouTube: Ingress ENL 'Starburst' Belgium World Record April 27th 2019 Lyrids ...

Waren er nog andere Tweakers van de partij toen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 02:28
Bike team in de zeehelden / westelijke eilanden groep met mijn stadaard team. #TGD !

Snel rondracen voor shards en artifacts.

Pre-party op vrijdag was leuk. Zaterdag idd tikje laggy maar nog goed te doen na het 1e uur

Missionday op zondag voelde aan als een verplichting. Om 12.30 aangekomen op station. Daarna 5 missies richting de dam en dan terug naar de ndsm werf voor de laatste missie en om 15.00 weer met de trein naar huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reneger

Reneger

Wie? IK?

ImdaMned schreef op maandag 13 mei 2019 @ 19:14:
Bike team in de zeehelden / westelijke eilanden groep met mijn stadaard team. #TGD !

Snel rondracen voor shards en artifacts.

Pre-party op vrijdag was leuk. Zaterdag idd tikje laggy maar nog goed te doen na het 1e uur

Missionday op zondag voelde aan als een verplichting. Om 12.30 aangekomen op station. Daarna 5 missies richting de dam en dan terug naar de ndsm werf voor de laatste missie en om 15.00 weer met de trein naar huis.
Geen MD gedaan. Was kapot genoeg zaterdagavond :-P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ossi schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:26:
[...]

- dikke drama met lag;
Was er ook niet bij dit weekend i.v.m. vakantie elders, maar ga normaal wel naar anomalies. Ook als ze iets verder uit de koers liggen.

Of iets als RES of ENL feestje gezien wordt is echt gewoon spelersperceptie en wie er wint...
Laatste anomaly waar ik bij was was Darsana Prime in Nuremberg en daar won ENL (mijn team) maar ik zag vooral RES rondlopen.

Lag is een structureel probleem tijdens aromalies wat ze maar niet onder controle lijken te kunnen krijgen.
Ik ben persoonlijk redelijk pro Ingress Prime maar Prime gaat nog slechter om met die anomaly lag dan Redacted dus als je niet kan terugswitchen heb je wel echt een serieus nadeel tegenover opponenten die wel naar redacted kunnen schakelen.
Wordt dus hoog tijd dat ze Prime snel verbeteren op dit vlak en gewoon eindelijk eens redacted er uit schoppen en dan hoewel trager het speelveld in ieder geval weer gelijk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayZeeTie
  • Registratie: Oktober 2006
Opifex schreef op maandag 13 mei 2019 @ 18:59:
Ik zag net deze thread passeren, en herinnerde me dat ik hierdoor Ingress heb leren kennen destijds!

Ik zie dat ons wereldrecord van enkele weken geleden nog niet is gepost? :)
YouTube: Ingress ENL 'Starburst' Belgium World Record April 27th 2019 Lyrids ...

Waren er nog andere Tweakers van de partij toen? ;)
Hoe krijg je meer dan 3000 links op een portal dan ... Dat ga je zelfs met 4 SoftBanks niet redden toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

Topicstarter
@JayZeeTie gewoon goede samenwerking?
226 Agents deden mee dus genoeg man om naar de portal te linken.
Softbanks werken om vanaf de portal te schieten, er naar toe linken is unlimited, gewoon genoeg keys harken.

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opifex
  • Registratie: September 2013
JayZeeTie schreef op vrijdag 17 mei 2019 @ 19:26:
[...]

Hoe krijg je meer dan 3000 links op een portal dan ... Dat ga je zelfs met 4 SoftBanks niet redden toch?
Enkel uitgaande links is gelimiteerd. Binnenkomende is onbeperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

JayZeeTie schreef op maandag 13 mei 2019 @ 13:18:
[...]

Dus 2x op en neer geweest en moeten haasten. Want om 3u sloot de 'controle'. We waren gelukt met voor de meute binnen. Hoorde ook dat de zeer lange rij om half 4 ook was afgekapt en iedereen weg is gestuurd ... Vreemde gang van zaken als je het mij vraagt.
Snap ook niet goed waarom je je moet afmelden. Niantic kan toch gewoon uit hun serverdata zien welke missies je gedaan hebt? Dan kun je ook de hele dag tot middernacht gebruiken. Je persoonlijk aan het begin aanmelden kan ik nog wel als nuttig zien zodat mensen niet met meerdere toestellen ook voor anderen zouden spelen die zelf niet fysiek aanwezig zijn. Daarna kun je je gang gaan en blijkt je resultaat uit die serverdata. Dat aanmelden moet voldoende zijn om valsspelen te bestrijden lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CaptJackSparrow schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 12:35:
[...]

Snap ook niet goed waarom je je moet afmelden. Niantic kan toch gewoon uit hun serverdata zien welke missies je gedaan hebt? Dan kun je ook de hele dag tot middernacht gebruiken. Je persoonlijk aan het begin aanmelden kan ik nog wel als nuttig zien zodat mensen niet met meerdere toestellen ook voor anderen zouden spelen die zelf niet fysiek aanwezig zijn. Daarna kun je je gang gaan en blijkt je resultaat uit die serverdata. Dat aanmelden moet voldoende zijn om valsspelen te bestrijden lijkt me.
Niantic houd op één of andere manier nog altijd van handwerk, waarheid voor alle badges... ook willen ze inderdaad niet dat er cheaters badges kunnen winnen dus "blinde" toewijzingen alleen op server data vinden ze niet leuk en dus moet je persé je gezicht laten zien.
Anomaly badges doen ze tegenwoordig overigens wel snel, vroeger zat je daar gewoon weken op te wachten.

Verder snap ik opzich wel dat ze niet die checkpoints onbeperkt kunnen bemannen maar vroeger kon je je ook per mail "inchecken" door gewoon een screenshot te mailen voor middernacht.
Als je dat niet heb heb je toch een bepaalde druk in je nek om die missies te halen voor x-tijd, en tevens een probleem met overbevolking als je een goedbezochte mission day hebt.

Ik persoonlijk snap die neurose tegenover cheaters met valse plakplaatjes niet. Die cheaters zijn in het spel zelf veel irritanter, dat die met een badge van het één of ander rondvliegen dat boeit mij daarintegen persoonlijk geen drol.

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 834471 op 03-06-2019 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de mensen die nog altijd moeite hebben met de interface van Ingress Prime, zag in het Ingress Updates telegram kanaal dat Niantic op hun community wat signalen laat vallen dat er een UI update aan zit te komen in de niet héél verre toekomst.

Bijvoorbeeld deze, en de post er direct onder:
https://community.ingress...comment/4628#Comment_4628

In dat telegram updates kanaal noemen ze het een "rework" maar dat lijkt me een wat overdreven schetsing van de realiteit.
Het zal wel neerkomen op wat visibility tweaks van wat ze al hebben.

Heb hier verder zelf geen concrete verwachting bij, ik ben één van die drie mensen die Prime wel prima vind en dat gedoe allemaal niet snapt.
Dat sneue boegeroep bij de AMS anomaly afterparty vond ik ook wel kinderachtig. Vraag me af hoeveel van dat soort shit ze nog gaan slikken bij Niantic voordat ze besluiten dat Ingressers niet tevreden gesteld kunnen worden en maar gewoon de plug er uit halen. Geld gaat het immers toch niet opleveren, ze hebben PoGo en straks Harry Potter, als Ingress straks nog meer dan tien procent van hun omzet uitmaakt zou me dat verbazen.
Zou toch een van mijn grootste hobbies ever mee verdwijnen. Als puur die client en diens kleurtjes daar aan ten grondslag moet liggen zou ik dat heftig jammer vinden.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 834471 op 11-06-2019 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Jay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-04 13:48
Anoniem: 834471 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 15:49:
Geld gaat het immers toch niet opleveren, ze hebben PoGo en straks Harry Potter, als Ingress straks nog meer dan tien procent van hun omzet uitmaakt zou me dat verbazen.
Maar wel het gratis POI nominate en review personeel :+

Gaan hier nog mensen naar Utrecht over een maand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

A-Jay schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:58:
[...]

Maar wel het gratis POI nominate en review personeel :+

Gaan hier nog mensen naar Utrecht over een maand?
NL1331 bedoel je neem ik aan?
* Anoniem: 834471 gaat.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 834471 op 12-06-2019 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• A-Jay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 25-04 13:48
:Y precies dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Die kleurrijke XM die we momenteel hebben mag wel blijven van mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Okay, dat was het einde van de oude scanner.... Melding dat Redacted scanner out of date is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaLeX
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

Stormtrooper schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 11:40:
Okay, dat was het einde van de oude scanner.... Melding dat Redacted scanner out of date is...
Nee

offtopic:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

Oh, ik zie al iets over een 24 uurs service interval...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Ik vermoed een performance test voor Prime. Maar ja, ik heb maar 1 portal gedaan voor de 360 dagen badge en verder niets. Prime vind ik lelijk, andere icoontjes opeens. Daarnaast draait het niet soepel op een hele degelijke midrange chip, de Snapdragon 660 kam het niet eens stottervrij draaien... Wtf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ossi schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 17:26:
Ik vermoed een performance test voor Prime. Maar ja, ik heb maar 1 portal gedaan voor de 360 dagen badge en verder niets. Prime vind ik lelijk, andere icoontjes opeens. Daarnaast draait het niet soepel op een hele degelijke midrange chip, de Snapdragon 660 kam het niet eens stottervrij draaien... Wtf.
Het heeft gewoon nog wat tijd nodig.
Dat redacted zo "goed" loopt is meer omdat het gewoon antiek is en niet zozeer omdat dat zo'n uitzonderlijk fantatisch geschreven stuk software is.
Classic Ingress/Redacted liep toen ik medio 2016 begon ook voor geen meter op mijn toenmalige mid-range telefoon.
Prime doet het op mijn (betrekkelijk moderne, dat wel) mid-range telefoon niet bijzonder veel slechter dan Redacted, en qua usability is het bij mij al aardig ingesleten omdat ik het full time ben gaan gebruiken toen het soort van een beetje goed werkte.

Al die mensen die roepen dat ze gaan stoppen om prime snap ik niet. Het is als je gewend bent aan waar alles nu zit exact hetzelfde spel.
Heb meer het gevoel dat mensen het aangrijpen als een uitweg i.p. gewoon roepen dat ze er geen zin meer in hebben.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 834471 op 22-07-2019 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Anoniem: 834471 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 11:34:
[...]

Het heeft gewoon nog wat tijd nodig.
Dat redacted zo "goed" loopt is meer omdat het gewoon antiek is en niet zozeer omdat dat zo'n uitzonderlijk fantatisch geschreven stuk software is.
Classic Ingress/Redacted liep toen ik medio 2016 begon ook voor geen meter op mijn toenmalige mid-range telefoon.
Prime doet het op mijn (betrekkelijk moderne, dat wel) mid-range telefoon niet bijzonder veel slechter dan Redacted, en qua usability is het bij mij al aardig ingesleten omdat ik het full time ben gaan gebruiken toen het soort van een beetje goed werkte.

Al die mensen die roepen dat ze gaan stoppen om prime snap ik niet. Het is als je gewend bent aan waar alles nu zit exact hetzelfde spel.
Heb meer het gevoel dat mensen het aangrijpen als een uitweg i.p. gewoon roepen dat ze er geen zin meer in hebben.
Ik deel die mening niet. Een groot aantal spelers hebben flink wat kenmerken uit het autisme spectrum te pakken. Ga je lekker de UI extreem vernaggelen. Felle kleuren overal. Icoontjes onherkenbaar veranderen.
Ik weet niet hoe snel prime komt, maar als het snel is zal ik nog tijdelijk de hacks blijven doen voor de 360 dagen hack en dan ben ik er echt klaar mee. Zonde het was een leuk spelletje, lekker overzichtelijk , rustige kleuren. Ik speel nu toch al meer Wizards Unite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ossi schreef op maandag 22 juli 2019 @ 11:50:
[...]

Ik deel die mening niet. Een groot aantal spelers hebben flink wat kenmerken uit het autisme spectrum te pakken. Ga je lekker de UI extreem vernaggelen. Felle kleuren overal. Icoontjes onherkenbaar veranderen.
Ik weet niet hoe snel prime komt, maar als het snel is zal ik nog tijdelijk de hacks blijven doen voor de 360 dagen hack en dan ben ik er echt klaar mee. Zonde het was een leuk spelletje, lekker overzichtelijk , rustige kleuren. Ik speel nu toch al meer Wizards Unite.
Ja maar dan kan je dus nergens heen met dat spel als je rekening moet houden met mensen die gewoon nergens afscheid van kunnen nemen.

De technische kant van waarom de oude client uitgefaseerd moet worden hebben ze reeds meerdere malen op ingezoomd dus als Ingress niet gewoon moet gaan ophouden met werken op een goed moment zat je sowieso aan een nieuwe software.

Hadden ze die oude client dan 1 op 1 moeten nabouwen in die nieuwe omgeving? Die software en bijbehorende ontwerp filosofie komt uit 2013 en interfacetechnisch zijn we inmiddels wel in een ander tijdperk (kijk alleen al naar hoe android ontwikkeld is in datzelfde tijdsbestek, zeker ten aanzien van gesture based bediening) dus dat je ook gaat nadenken over de interface als je toch bij nul moet beginnen lijkt me ook wel een redelijke nobrainer.

Die valt dan bij een aantal mensen niet zo goed, maar ik vraag me echt af hoeveel van die mensen Prime echt een eerlijke kans geven.
Als ik nu terugval op Redacted heb ik dezelfde ontwennigsverschijnselen die ik had met Prime eind vorig jaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 834471 op 22-07-2019 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Anoniem: 834471 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 12:14:
[...]

Ja maar dan kan je dus nergens heen met dat spel als je rekening moet houden met mensen die gewoon nergens afscheid van kunnen nemen.

De technische kant van waarom de oude client uitgefaseerd moet worden hebben ze reeds meerdere malen op ingezoomd dus als Ingress niet gewoon moet gaan ophouden met werken op een goed moment zat je sowieso aan een nieuwe software.

Hadden ze die oude client dan 1 op 1 moeten nabouwen in die nieuwe omgeving? Die software en bijbehorende ontwerp filosofie komt uit 2013 en interfacetechnisch zijn we inmiddels wel in een ander tijdperk (kijk alleen al naar hoe android ontwikkeld is in datzelfde tijdsbestek, zeker ten aanzien van gesture based bediening) dus dat je ook gaat nadenken over de interface als je toch bij nul moet beginnen lijkt me ook wel een redelijke nobrainer.

Die valt dan bij een aantal mensen niet zo goed, maar ik vraag me echt af hoeveel van die mensen Prime echt een eerlijke kans geven.
Als ik nu terugval op Redacted heb ik dezelfde ontwennigsverschijnselen die ik had met Prime eind vorig jaar.
Dat ben ik ook wel met je eens, echter is er voor mijn gevoel te weinig gekeken naar de doelgroep van dit spel. De gemiddelde leeftijd ligt toch behoorlijk hoog, we zijn geen 10-jarigen die fancy kleurtjes nodig hebben om iets leuk te vinden. Ik genoot altijd juist van de eenvoud van de interface. En als ik mijn mede-kikkers zou hoor in de groepchat zijn de meesten het daar mee eens. Dus als ze nou de interface switchbaar maken tussen die nieuwe eye-candy-shit-storm en een rustigere variant, dan zou het misschien beter geaccepteerd worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ossi schreef op maandag 22 juli 2019 @ 12:37:
[...]

Dat ben ik ook wel met je eens, echter is er voor mijn gevoel te weinig gekeken naar de doelgroep van dit spel. De gemiddelde leeftijd ligt toch behoorlijk hoog, we zijn geen 10-jarigen die fancy kleurtjes nodig hebben om iets leuk te vinden. Ik genoot altijd juist van de eenvoud van de interface. En als ik mijn mede-kikkers zou hoor in de groepchat zijn de meesten het daar mee eens. Dus als ze nou de interface switchbaar maken tussen die nieuwe eye-candy-shit-storm en een rustigere variant, dan zou het misschien beter geaccepteerd worden.
Ik ben het opzich niet oneens met het idee dat ze in ieder geval opties moeten inbouwen om al die "fluff" (die ik als 32 jarige stiekem wel leuk vind hoor) uit te zetten maar ook ik hoor die dingen in de community en het kan mij toch ook niet aan de aandacht onttrekken dat dat voor een belangrijk deel ook wel gewoon mensen zijn die elkaar aansteken.

Agent a: Prime is kut!
Agent b: *start prime* *kan knopje niet in een halve seconden vinden* Ja prime is kut!
Agent a en b spelen verder op redacted.
Agent c: rinse and repeat.

Misschien is dat ook wel gewoon Niantic's fout, want dat ze Redacted nog in de lucht hebben vind ik eigenlijk super slecht. Ten eerste omdat het rommelt met de game-balance tussen oude en nieuwe spelers. En ten tweede hadden hadden ze de release van prime moeten uitstellen (naar nu ongeveer, want het heeft min of meer wel wat er in moet zitten) en dan gewoon hard die switch moeten doen.
Dan had je een gelijk speelveld gehad, had iedereen dezelfde handicaps, en kon dit gedoe binnen communities niet zo lang sudderen.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 834471 op 22-07-2019 13:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ossi
Anoniem: 834471 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 13:26:
[...]

Ik ben het opzich niet oneens met het idee dat ze in ieder geval opties moeten inbouwen om al die "fluff" (die ik als 32 jarige stiekem wel leuk vind hoor) uit te zetten maar ook ik hoor die dingen in de community en het kan mij toch ook niet aan de aandacht onttrekken dat dat voor een belangrijk deel ook wel gewoon mensen zijn die elkaar aansteken.

Agent a: Prime is kut!
Agent b: *start prime* *kan knopje niet in een halve seconden vinden* Ja prime is kut!
Agent a en b spelen verder op redacted.
Agent c: rinse and repeat.

Misschien is dat ook wel gewoon Niantic's fout, want dat ze Redacted nog in de lucht hebben vind ik eigenlijk super slecht. Ten eerste omdat het rommelt met de game-balance tussen oude en nieuwe spelers. En ten tweede hadden hadden ze de release van prime moeten uitstellen (naar nu ongeveer, want het heeft min of meer wel wat er in moet zitten) en dan gewoon hard die switch moeten doen.
Dan had je een gelijk speelveld gehad, had iedereen dezelfde handicaps, en kon dit gedoe binnen communities niet zo lang sudderen.
Dat zou denk ik wel beter zijn geweest ja. Persoonlijk denk ik dat ze meer vaste spelers kwijtraken dan nieuwe spelers winnen met de nieuwe looks. Time will tell :)
Ik ga nog even voor de 360 dagen badge en voor level 13 en dan ben ik wel genezen. Heb ik ook weer meer vrije tijd :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Er is in Prime weer prioriteit gegeven aan vormgeving boven functionaliteit. Design boven usability. Prime is minder duidelijk en overzichtelijk en onhandiger in het gebruik. Waar Redacted nu lekker lang meegaat op een hedendaags toestel zodat je zonder powerbank kunt brandt Prime zes keer zo snel door je accu heen. :|

Niemand heeft er blijkbaar aan gedacht aan de spelers te vragen wat die nou eigenlijk wilden. Of die behoefte hadden aan een fancy uitziende UI of aan een handige en overzichtelijke UI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Autofan1985
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 11-01-2024
Als ik Prime op mijn oude OP2 draai is binnen een uur de complete batterij leeg idd, daar waar diezelfde OP2 met PoGo (toch ook een aardige batterijenvreter) zeker 2 uur mee kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Er is een petitie gestart voor een additionele 'Redacted skin' voor Prime. Ben benieuwd of er enige reactie zal komen van Niantic.

https://www.change.org/p/...le-skin-for-ingress-prime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CaptJackSparrow schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 12:34:
Er is een petitie gestart voor een additionele 'Redacted skin' voor Prime. Ben benieuwd of er enige reactie zal komen van Niantic.

https://www.change.org/p/...le-skin-for-ingress-prime
Prime gaat er echt niet beter op worden als ze al die antieke assets gaan overhevelen om een ruim 6 jaar oude interface te emuleren op hun nieuwe engine.

De problemen met Prime die er nog zijn rond visibiliy kan volgens mij prima een een kous aan gepast worden.
Lijkt me ook nuttiger dat ze daar hun resources in gaan gieten, in plaats van het pleasen van een harde kern die geen afstand kan nemen van wat ze kennen.
CaptJackSparrow schreef op maandag 22 juli 2019 @ 15:42:
Er is in Prime weer prioriteit gegeven aan vormgeving boven functionaliteit. Design boven usability. Prime is minder duidelijk en overzichtelijk en onhandiger in het gebruik. Waar Redacted nu lekker lang meegaat op een hedendaags toestel zodat je zonder powerbank kunt brandt Prime zes keer zo snel door je accu heen. :|

Niemand heeft er blijkbaar aan gedacht aan de spelers te vragen wat die nou eigenlijk wilden. Of die behoefte hadden aan een fancy uitziende UI of aan een handige en overzichtelijke UI.
Ik denk dat je gewenning en intuitiviteit door elkaar haalt. Classic/Redacted heb je jaren aan kunnen wennen en zit nu in je spiergeheugen gesleten maar het is echt niet een soort baken van goed interfaceontwerp.
Dingen als longpress op de map, glyphhacken en full-recharge zijn dingen die mensen me moesten vertellen dat ze bestonden, en heb ik ook al aan verschillende nieuwe agents moeten meedelen.
Dat is gewoon super slecht.

Ik zit al ruim een half jaar op Prime en ben daar inmiddels ook sneller mee dan in Redacted.
Als er echt wat concreet mis zou zijn met hun ontwerpkeuze's zou dat geen resultaat mogen zijn.

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 834471 op 27-08-2019 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
Het zou ze sieren als ze de oude garde (pre-prime) tegemoet komen. Zij stonden aan de basis van het succes van hun grootste succes: Pokémon Go. Zonder Ingress-spelers zou dat een grote flop zijn geweest. Want al die spelers hebben de wereld in kaart gebracht.

We zullen het meemaken als redacted offline gehaald wordt. Ik stop er dan mee in ieder geval en er zullen velen stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Elke keer als ik mijn inventaris in ga in Prime raak ik in gevecht met de app en erger ik me weer aan de onoverzichtelijkheid en onhandigheid van de UI daar. Bij dat inventarisbeheer ligt denk ik mijn grootste frustratie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
https://twitter.com/ingress/status/1167232992361754625

Die reacties allemaal zijn niet mals. Dus in dat opzicht geef ik ze credits voor hun lef. Of ze zijn gewoon doof... ;w ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ossi schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 14:31:
https://twitter.com/ingress/status/1167232992361754625

Die reacties allemaal zijn niet mals. Dus in dat opzicht geef ik ze credits voor hun lef. Of ze zijn gewoon doof... ;w ;w
Will you stop playing after [Redacted] ends?

Ik vind het wel meevallen met de A-tjes in dit topic.
En al die mensen die claimen te stoppen moet dat nog echt gaan doen ook.
Elke keer als Microsoft wat met Windows doet krijg je ook allemaal goede beloftes van mensen die naar Linux claimen over te stappen maar helaas is het marktaandeel van Windows nog min of meer onaangetast. :'(

Gezeur is altijd luider hé... mensen die er verder geen sterke mening over hebben hoor je nauwelijks.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 834471 op 07-09-2019 15:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool

sjaool

Ik ben al een tijd gestopt met actief spelen. Zo af en toe startte ik Redacted nog wel eens op maar aan Prime kan ik echt niet wennen. Ik vond de oude UI wat dat betreft veel prettiger werken. Het zal een kwestie van wennen zijn maar de lol was er sowieso de laatste tijd al een beetje af ook al speel ik al behoorlijk wat jaren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stormtrooper

Stormtrooper

Stormtroopers Of Death

sjaool schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 14:39:
Ik ben al een tijd gestopt met actief spelen. Zo af en toe startte ik Redacted nog wel eens op maar aan Prime kan ik echt niet wennen. Ik vond de oude UI wat dat betreft veel prettiger werken. Het zal een kwestie van wennen zijn maar de lol was er sowieso de laatste tijd al een beetje af ook al speel ik al behoorlijk wat jaren.
Hier nog één....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Even een boekje open over het cheaten bij Ingress.

Met ITCT, oftewel Ingress Total Cheater Tool. :|

https://www.reddit.com/r/...ers_are_breaking_silence/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adoy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-05 23:30

adoy

1 dubbele WifWaffer® aub!

Voor Pokémon GO heeft Niantic 0% belang bij het bannen van cheaters. Deze leveren gewoon keiharde knaken op!
Aangezien Niantic aandeelhouders heeft is het allemaal heel simpel :
Niantic tegen aandeelhouders : We gaan cheaters keihard aanpakken, maar de inkomsten gaan dan naar beneden...
Aandeelhouders : You're funny! :O

Fotogear -> Nikon D50 ★ Stukjes glas ★ Flitsert ★ Kleine snuisterijen

Pagina: 1 ... 22 23 Laatste