Ik ben Enlightened gegaan. Ik zal via de chatfunctie eens proberen aan de G+ groep toegevoegd te worden. Het voelt alleen nogal, euh, iffy om daar mijn gegevens zo in te slingeren. (in de chat) Ik zal die beginnersguides eens doorspitten, voorlopig hack ik opweg van/naar het werk wel een en ander
In ;t centrum werken kent zo zijn voordelen.
Er wordt inmiddels weer een nieuwe versie uitgerold:
What's New
Version 1.31.1
+ Horizontal scroll bar in inventory is now clickable.
+ New player welcome basket with invite tokens for the new player.
+ AP for inviters when invitee accepts invitation.
+ Bug fixes.
Wat ik wel lijk te missen vooralsnog is een doel. Waarom zou je portals willen bezitten? Ik snap dat je factie dan MU's krijgt, maar waarom wil je die? Wat is de incentive om een field te bouwen en onderhouden, behalve dat je ze dan kan hacken waaruit je items krijgt om... fields te bouwen en onderhouden?
Er loopt een enorm complex verhaal op ingress.com etc etc... Je doel moet je zelf maken. Of je nu voor een groot aantal portals gaat, zo veel /groot mogelijke velden, of proberen zo snel mogelijk te levelen (record level 8 staat op aantal uren 4?8? geloof ik). Of je gaat rol spel doen, om zo de aarde te bevrijden van de shapers.murphsy schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 16:51:
Wat ik wel lijk te missen vooralsnog is een doel. Waarom...
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Deze vragen heb ik me ook vaak genoeg gesteld. Vooral het feit dat MUs helemaal niks betekenen. Je team wordt er niet beter door, je krijgt er niks voor en het brengt je team niet dichter bij een doel.murphsy schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 16:51:
Wat ik wel lijk te missen vooralsnog is een doel. Waarom zou je portals willen bezitten? Ik snap dat je factie dan MU's krijgt, maar waarom wil je die? Wat is de incentive om een field te bouwen en onderhouden, behalve dat je ze dan kan hacken waaruit je items krijgt om... fields te bouwen en onderhouden?
Uiteindelijk is Ingress een constant getouwtrek om portals. In het begin is het levellen natuurlijk een leuk aspect. Maar als je lvl 8 bent valt ook dat weg. Vanuit het team-oogpunt is dan een support-rol je beste functie zodat de rest van je team de AP krijgt.
Inderdaad kun je je eigen doelen stellen, bepaalde velden maken, gebied bezitten, etc. Maar dat spelers dat zelf moeten doen is wel een teken dat daar in het ontwerp geen rekening mee is gehouden. Daarom speel ik ook van tijd tot tijd en kan het me niet constant boeien.
Nou ja, geen rekening mee gehouden.. Het kan natuurlijk bewust zijn. Wat ik wel weer jammer vind is dat dat hele MU verhaal voor Nederland (Europa?) weinig zin heeft. Leuk dat grote velden veel MU opleveren maar tenzij je ze over de zee legt liggen er hier heel wat steden vol met links in de weg ver voordat het echt wat MU oplevert. Leuk dat er links van tig honderd km gelegd kunnen worden, al helemaal met die amplifiers trouwens, maar dat zie ik hier niet snel gebeurenMorphs schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 18:21:
[...]
Inderdaad kun je je eigen doelen stellen, bepaalde velden maken, gebied bezitten, etc. Maar dat spelers dat zelf moeten doen is wel een teken dat daar in het ontwerp geen rekening mee is gehouden. Daarom speel ik ook van tijd tot tijd en kan het me niet constant boeien.
Toch gebeurt dat welJohnBQ schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 22:52:
[...]
Leuk dat er links van tig honderd km gelegd kunnen worden, al helemaal met die amplifiers trouwens, maar dat zie ik hier niet snel gebeuren
Denk bijvoorbeeld eens terug aan het 5,4 miljoen MU veld tussen Nederland, Engeland en Noorwegen.
Vandaar dan ook het bovenstaande 'tenzij je ze over zee legt'Ken. schreef op dinsdag 16 juli 2013 @ 22:55:
[...]
Toch gebeurt dat wel
Denk bijvoorbeeld eens terug aan het 5,4 miljoen MU veld tussen Nederland, Engeland en Noorwegen.
Voor de meeste is het in begin vooral lvlen en je portals/plekken leren kennen. Denk dat je daar al gerust paar maanden zoet mee kan zijn, en sowieso is het voor het spel wel handig als je wat hoger bent, je hoeft niet lvl8 te zijn, maar vanaf lvl5/6 gaat het slopen ook echt wat vlotter. Heb er zelf denk een maandje of 6 over gedaan om lvl7 te worden, het kan veel sneller, maar je kan lekker je eigen tempo bepalen.
En in plaats van bijv zelf veel bezitten kan je ook juist proberen de portals te vinden waar zoveel mogelijk fields aan vast zitten, op die manier kan je ook een boel dwarsbomen en in 1x veel punten pakken (je krijgt punten per field/link die je sloopt, 750/187 respectievelijk ).
En in de hogere level regionen wordt samenwerken handiger als je ook je items wil hebben van die levels of als je veel wil slopen etc. Maar bovenal kan je zelf de snelheid en je doelen bepalen, ik vind dat zelf juist het leuke aan het spel, je wordt niet aan je handje vastgehouden
En in plaats van bijv zelf veel bezitten kan je ook juist proberen de portals te vinden waar zoveel mogelijk fields aan vast zitten, op die manier kan je ook een boel dwarsbomen en in 1x veel punten pakken (je krijgt punten per field/link die je sloopt, 750/187 respectievelijk ).
En in de hogere level regionen wordt samenwerken handiger als je ook je items wil hebben van die levels of als je veel wil slopen etc. Maar bovenal kan je zelf de snelheid en je doelen bepalen, ik vind dat zelf juist het leuke aan het spel, je wordt niet aan je handje vastgehouden
[ Voor 7% gewijzigd door StygMa op 17-07-2013 07:52 ]
Dat deel quote ik toch expres ook niet manJohnBQ schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 00:35:
[...]
Vandaar dan ook het bovenstaande 'tenzij je ze over zee legt'
Het zou goed zijn voor de gameplay als het behouden van portals / fields ook iets oplevert. Als ik nu een paar weken lang de portals en bijbehorende fields om me heen om leven houd kost me dat alleen maar XM, terwijl ik weer veel AP zou kunnen verdienen door het een weekje met rust te laten en na de decay weer op te bouwen. Het hoeft niet veel te zien, maar bijvoorbeeld een beetje XM per dag of week dat je portal boven een bepaald percentage zit zou onderhouden wat meer stimuleren.
Eigenaar/brouwer Milky Road Brewery
Ik zou zelf meer voordeel willen zien van velden en links. Bijvoorbeeld als je binnen een veld van je eigen fractie zit regenerate je langzaam XM. En/of portals die in een veld liggen minder snel laten decayen. Dan heb je meer reden om velden te maken behalve het initiële AP en daarna puur omdat het kan...
Nou jullie vatten in een aantal posts goed samen wat ik bedoel: het bezitten van punten zou heel vet kunnen zijn, mits er hiervoor wat meer incentive zou zijn. Bijvoorbeeld passieve AP gain, of elke dag een item, of punten die bijdragen aan een ladder-ranking, etc.
Nu is het nog een beetje te willekeurig.
Hoop vandaag lvl 2 aan te tikken. Vanavond op de wielrenfiets richting wat minder druk bevolkte gebieden om hopelijk wat neutrals te kunnen pakken!
Nu is het nog een beetje te willekeurig.
Hoop vandaag lvl 2 aan te tikken. Vanavond op de wielrenfiets richting wat minder druk bevolkte gebieden om hopelijk wat neutrals te kunnen pakken!
Ik speel sinds een tijdje ook zo af en toe, ik heb er helaas weinig tijd voor maar onderweg naar mijn werk kom ik wel wat portals tegen. Om het spel wat interessanter te maken had ik besloten zelf wat portals aan te dragen in het dorp waar ik woon maar het valt niet mee om iets goedgekeurd te krijgen. Er wordt nooit een reden waarom gegeven maar ik zie de meeste waardeloze totaal oninteressante portals voorbij komen. Ik dacht dus laat ik wat bijzondere eeuwen oude gebouwen zoals monumentale herenboerderijen toevoegen, een oud victoriaans landhuis, een eeuwen oude pastorie, de eeuwen oude eendenkooi, de middeleeuwse haven, een monument maar je raad het al, schijnbaar niet bijzonder. Uiteindelijk 17 submits gedaan waarvan er 4 werden goed gekeurd. Jammer dat je veel moeite steekt in echt iets bijzonders uitzoeken wat schijnbaar niet goed is maar een in elkaar gelaste bult troep dat is schijnbaar wel goed. Beetje spijtig en niet stimulerend om nog nieuwe portals te submitten, ik doe het in ieder geval niet meer het wordt toch niet gewaardeerd terwijl je wel volgens de regels portals op geeft. Dus niet te dicht bij elkaar, historische interessante locaties, bijzondere gebouwen.
Ik las dat ze ook kijken hoeveel "xm" er hangt, oftewel, komt er veel volk ( zendmasten) Heb zelf ook al veel portals gehad die in mijn ogen exact als andere waren maar tot 3 x toe niet door kwamen.Steffy schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 17:35:
maar je raad het al, schijnbaar niet bijzonder. gebouwen.
ps, ook letten of je geen gezichten van personen in beeld hebt, dat levert ook afkeur op
Zendmasten genoeg, als je tenminste telefoonmasten bedoeld. Er staan er twee in het dorp waarvan er één onderdeel is van een grote KPN regionale telefooncentrale. Maar goed ik submit ze nog wel een paar keer maar blijf het vreemd vinden. Volgens mij is het compleet random. Verder zit ik aan het spoor, zeer drukke provinciale weg door het dorp, de goede bereikbaarheid was de reden om er te gaan wonen en vanwege de regionale functie zijn ook alle voorzieningen die een dorp maar kan wensen aanwezig, het is geen klein gat ofzo van 200 inwoners.Humma Kavula schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 17:38:
[...]
Ik las dat ze ook kijken hoeveel "xm" er hangt, oftewel, komt er veel volk ( zendmasten) Heb zelf ook al veel portals gehad die in mijn ogen exact als andere waren maar tot 3 x toe niet door kwamen.
ps, ook letten of je geen gezichten van personen in beeld hebt, dat levert ook afkeur op
[ Voor 16% gewijzigd door Steffy op 17-07-2013 18:07 ]
Heel vreemd inderdaad. Kijk op intel eens naar "Elburg": allemaal historisch gebouwen dicht op elkaar geplakt die wel allemaal portals zijn geworden.
's Graveland, een nog beter voorbeeld. historische gebouwen of delen daarvan. Een muur en zelfs een omgevallen boom en een watertje zijn daar een portal. Leuk om een farm te bouwen, het zijn tenslotte portals.
Maar ik begrijp je heel goed. Over het portals submitten en het wel- of niet accepteren daarvan is al veel te doen geweest op o.a. G+
Tja, ik klaag verder niet. Van alle portals die ik zelf heb ingediend in A'dam nieuw-west is zo'n 85% goedgekeurd. Dat gaat dan van echt elke speeltuin tot beschilderde stoeptegels aan toe. Van sommige hoor je echter nooit meer iets.
Afgelopen weekend weer een stuk of tien ingediend, we wachten af
Daily driver; MB R171 SLK280
Vergis je niet, portals worden niet in volgorde afgehandeld. Ik had zo'n zelfde redenatie als jou.. Maar maanden later, zijn vrijwel alle portals goedgekeurd, op een bijzondere boom na.Steffy schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 17:35:
Uiteindelijk 17 submits gedaan waarvan er 4 werden goed gekeurd.
Ben nog wel de RK kerk van buren kwijt. Die is goedgekeurd, maar is niet op de goede plek verschenen. Waar wel weet ik nog niet.....
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
Vergeet niet te kijken waar de portals vandaan komen, elburg bijvoorbeeld heeft ingress zelf gecreëerd. Kan je zien als er "panoramio.com" bij staat als je op de portal foto kliktmir4dor schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 18:42:
[...]
Heel vreemd inderdaad. Kijk op intel eens naar "Elburg": allemaal historisch gebouwen dicht op elkaar geplakt die wel allemaal portals zijn geworden.
's Graveland, een nog beter voorbeeld. historische gebouwen of delen daarvan. Een muur en zelfs een omgevallen boom en een watertje zijn daar een portal. Leuk om een farm te bouwen, het zijn tenslotte portals
@Steffy
Die portals zoeken en submitten is toch niet gigantisch veel werk? (ik ga ervan uit dat je je dorp kent
) Wat ik nu zou doen is van de 13 afgekeurde is gewoon weer opnieuw submitten met een nieuwe foto. En ook in de omgeving, kerkjes, monumenten, beelden etc waar je toevallig langs komt foto van maken in ieder geval (je kan de locatie wijzigen als je submit plek niet accuraat genoeg is).
Wat toe wordt gelaten is vrij willekeurig, van speeltoestellen tot graffity, van trein stations tot kerken. Ik zou gewoon zoveel mogelijk indienen wat potentie heeft. In mijn dorpje hadden we er eerst 3 portals, en nu zitten we richting de 20, en ook in de vooral in de omgeving zjn er genoeg, en nog steeds staan er dingen open die niet altijd goed doorkomen, maar de aanhouder wint (scheelt wel dat er meer mensen hier zijn die indienen).
Die portals zoeken en submitten is toch niet gigantisch veel werk? (ik ga ervan uit dat je je dorp kent
Wat toe wordt gelaten is vrij willekeurig, van speeltoestellen tot graffity, van trein stations tot kerken. Ik zou gewoon zoveel mogelijk indienen wat potentie heeft. In mijn dorpje hadden we er eerst 3 portals, en nu zitten we richting de 20, en ook in de vooral in de omgeving zjn er genoeg, en nog steeds staan er dingen open die niet altijd goed doorkomen, maar de aanhouder wint (scheelt wel dat er meer mensen hier zijn die indienen).
[ Voor 18% gewijzigd door StygMa op 18-07-2013 08:31 ]
Nee dat is het niet, ik kreeg gewoon een mailtje dat ze niet geaccepteerd werden. Ik dief te wedden dat het foeilelijke winkelcentrum wel goed gekeurd gaat wordenleuk_he schreef op woensdag 17 juli 2013 @ 23:48:
[...]
Vergis je niet, portals worden niet in volgorde afgehandeld. Ik had zo'n zelfde redenatie als jou.. Maar maanden later, zijn vrijwel alle portals goedgekeurd, op een bijzondere boom na.
Ben nog wel de RK kerk van buren kwijt. Die is goedgekeurd, maar is niet op de goede plek verschenen. Waar wel weet ik nog niet.....
Die ga ik vandaag nog even toevoegen te kijken of dat wel interessant genoeg is
Geen gerucht meer. Heb zelf voornamelijk gespeeld met de Android versie, maar af en toe (sinds ik van het bestaan van de iOS unofficial port had gehoord) ook met de iOS port gespeeld.Rann schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 16:12:
Ik zou toch met de iPhone versie uitkijken. Het is niet officieel gemaakt, je weet niet wat zo'n persoon in de code gestopt heeft. Volgens mij heeft Google ook gevraagd of ze met hun acties willen stoppen (de bouw van de iphone variant).
Hiernaast heb ik geruchten gehoord over bans van mensen die de iphone versie gebruiken.. Kzal toch maar even uitkijken.
Gelukkig heb ik gewoon een android ;-)
Sinds maandag is m'n account gebanned, dinsdag een support ticket aangemaakt, gisteren een mail ontvangen "wegens ongewone activiteiten is je account on hold gezet". Als ik terug zou sturen dat ik me zou houden aan de terms of service, zou m'n account hersteld worden.... met een reset tot L1, 0AP, alle items weg, al m'n portals/resonators/shields/etc die ik gedeployed heb en die nog in leven zijn worden ook verwijderd.
Dus ja, het is wat kut. Snap ook niet zo waarom ik dan unusual activity had, even afgezien van het feit dat het beetje tegen de ToS in gaat en geen officiele port is. Het is wat zuur dat er niet een waarschuwing bij was gekomen maar dat ik er zelf achteraan moest. Er zijn er meerderen met mij, ik was L7, met 991k op de teller. Nog paar keer pushen voor L8, anderen waren L8 die voor 1 keer even de iOS versie hadden geprobeerd en bam, ook ban+reset.
So, your mileage may vary met het spelen van de iOS versie
en mensen, ga nou niet miepen over "cheater app" en andere zaken, dat is een hele andere discussie (ik word er beetje moedeloos van van de zwart-wit kijkers op g+ enzo aangaande deze snoeiharde bans + nogal keiharde straf, in mijn ogen niet-proportioneel, maar goed).
cavey L1 enl meldt zich binnenkort weer voor duty
Nieuwe Ingress Report van deze week:
Deze week:
- RESULTS OF OPERATION VOYNICH
- CONTINENT OF AUSTRALIA CLAIMED BY ENLIGHTENED
- 195 MILLION MU FIELDS BY RESISTANCE IN INDIA
- DOCUMENTATION SUBMISSION TIPS
Deze week:
- RESULTS OF OPERATION VOYNICH
- CONTINENT OF AUSTRALIA CLAIMED BY ENLIGHTENED
- 195 MILLION MU FIELDS BY RESISTANCE IN INDIA
- DOCUMENTATION SUBMISSION TIPS
Coördinator van de Waze Belux Community
Dat vind ik inderdaad wel erg hard jacavey schreef op donderdag 18 juli 2013 @ 14:57:
[...]
Geen gerucht meer. Heb zelf voornamelijk gespeeld met de Android versie, maar af en toe (sinds ik van het bestaan van de iOS unofficial port had gehoord) ook met de iOS port gespeeld.
Sinds maandag is m'n account gebanned, dinsdag een support ticket aangemaakt, gisteren een mail ontvangen "wegens ongewone activiteiten is je account on hold gezet". Als ik terug zou sturen dat ik me zou houden aan de terms of service, zou m'n account hersteld worden.... met een reset tot L1, 0AP, alle items weg, al m'n portals/resonators/shields/etc die ik gedeployed heb en die nog in leven zijn worden ook verwijderd.
Dus ja, het is wat kut. Snap ook niet zo waarom ik dan unusual activity had, even afgezien van het feit dat het beetje tegen de ToS in gaat en geen officiele port is. Het is wat zuur dat er niet een waarschuwing bij was gekomen maar dat ik er zelf achteraan moest. Er zijn er meerderen met mij, ik was L7, met 991k op de teller. Nog paar keer pushen voor L8, anderen waren L8 die voor 1 keer even de iOS versie hadden geprobeerd en bam, ook ban+reset.
So, your mileage may vary met het spelen van de iOS versie
en mensen, ga nou niet miepen over "cheater app" en andere zaken, dat is een hele andere discussie (ik word er beetje moedeloos van van de zwart-wit kijkers op g+ enzo aangaande deze snoeiharde bans + nogal keiharde straf, in mijn ogen niet-proportioneel, maar goed).
cavey L1 enl meldt zich binnenkort weer voor duty
Dat herstellen betekent dus ook alleen maar dat je dezelfde naam kan houden, ik zou denk ik gewoon een nieuwe account aanmaken zodat je niet op ze hoeft te wachten
Inmiddels bijna lvl 3, laatst een paar torens portals in Groningen weten stukmaken en overnemen. Paar links gelegd ook. Vooralsnog niet succesvol een field aangelegd, maar dat komt wel. Steady as it goes.
(sinds mijn eerste portal een toren was, noem ik die dingen constant torens. Gek genoeg lijken niet-spelers dat ook beter te accepteren
)
(sinds mijn eerste portal een toren was, noem ik die dingen constant torens. Gek genoeg lijken niet-spelers dat ook beter te accepteren
Mweh, ik snap dat Google op deze manier optreedt tegen de iOS port, het is immers veel waardevoller als de spelers Android gebruiken (bergen extra gegevens over de gebruikers en nog geld toe ook van de toestelverkoop). Dus als mensen zo graag Ingress willen spelen willen ze misschien ook wel een (tweedehands?) Android foon aanschaffen.JohnBQ schreef op vrijdag 19 juli 2013 @ 12:08:
[...]
Dat vind ik inderdaad wel erg hard ja![]()
Dat herstellen betekent dus ook alleen maar dat je dezelfde naam kan houden, ik zou denk ik gewoon een nieuwe account aanmaken zodat je niet op ze hoeft te wachten
Persoonlijk zou ik liever zien dat Google zelf een iOS client uitbrengt, maarja.. de splitsing in mobiele ecosystemen gaat niet meer weg
Afgelopen weekend heb ik een enorme blunder begaan in Ingress 
Ik kreeg de kans om mijn neef in het spel te introduceren, en heb hem kunnen overtuigen om voor Enlightened te gaan zodat we zij aan zij kunnen portals veroveren, verdedigen en rechargen. Er worden terug meer smurfen actief in mijn gebied en als die wat hoger level worden belooft het dus een spannende strijd te worden met mijn neef en ik tegen de andere spelers.
Toen hij het spel installeerde en aan het uittesten was, zag ik opeens echter blauwe XM en XP balkjes verschijnen, en dacht ik dat hij per ongeluk voor de Resistance had gekozen.
Uiteindelijk alles proberen goed te krijgen en hem een support ticket laten indienen om van factie te veranderen. Dit zou na een tweetal weken goedgekeurd worden en dan is hij weer Enlightened.
Maar na vijf minuten zag ik opeens dat hij nog in de tutorial zat, en toen schoot het me te binnen dat je scherm dan sowieso blauwe XM en AP balkjes toont. Hij kreeg dan de keuze voor Enlightened te kiezen en was meteen vetrokken om als bondgenoot aan mijn zij te spelen.
Maar nu is dat support ticket al ingediend en nu vrees ik dat hij over een tweetal weken dus Resistance zal worden. Heeft iemand een idee of je als het zover is een bevestigingsberichtje krijgt of je nog met de factie verandering akkoord bent of is deze verandering nu onherroepelijk?
We kunnen nu wel naar hartenlust samen spelen, maar de nakende factie verandering voor mijn neef hangt als een zwaard van Damocles boven onze hoofden. Hij zegt nu van een nieuwe account op zijn smartphone aan te maken mocht het zover komen, maar ik vrees dat hij dan geband zou worden met twee accounts op hetzelfde toestel.
Ik kreeg de kans om mijn neef in het spel te introduceren, en heb hem kunnen overtuigen om voor Enlightened te gaan zodat we zij aan zij kunnen portals veroveren, verdedigen en rechargen. Er worden terug meer smurfen actief in mijn gebied en als die wat hoger level worden belooft het dus een spannende strijd te worden met mijn neef en ik tegen de andere spelers.
Toen hij het spel installeerde en aan het uittesten was, zag ik opeens echter blauwe XM en XP balkjes verschijnen, en dacht ik dat hij per ongeluk voor de Resistance had gekozen.
Uiteindelijk alles proberen goed te krijgen en hem een support ticket laten indienen om van factie te veranderen. Dit zou na een tweetal weken goedgekeurd worden en dan is hij weer Enlightened.
Maar na vijf minuten zag ik opeens dat hij nog in de tutorial zat, en toen schoot het me te binnen dat je scherm dan sowieso blauwe XM en AP balkjes toont. Hij kreeg dan de keuze voor Enlightened te kiezen en was meteen vetrokken om als bondgenoot aan mijn zij te spelen.
Maar nu is dat support ticket al ingediend en nu vrees ik dat hij over een tweetal weken dus Resistance zal worden. Heeft iemand een idee of je als het zover is een bevestigingsberichtje krijgt of je nog met de factie verandering akkoord bent of is deze verandering nu onherroepelijk?
We kunnen nu wel naar hartenlust samen spelen, maar de nakende factie verandering voor mijn neef hangt als een zwaard van Damocles boven onze hoofden. Hij zegt nu van een nieuwe account op zijn smartphone aan te maken mocht het zover komen, maar ik vrees dat hij dan geband zou worden met twee accounts op hetzelfde toestel.
Gewoon een tweede ticket aanmaken met evt. verwijzing naar een tickernr. dat je hebt van het eerste? Daarin de zaak even uitleggen en de eerste ticket herroepen. Iemand daar zou dat moeten kunnen snappen lijkt me.
Gewoon het mailtje beantwoorden met CANCEL in de topictitel oid. Ik had ooit dezelfde fout gemaakt. Volgens mij staat het wel in het mailtje dat je gekregen had toen je de ticked maakte (of ergens in de help)
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
ik ben net uitgenodigd voor ingress en heb een activatie code gekregen, alleen waar moet je die invullen? Verder heeft die app al automatisch met mijn google gegevens ingelogd en kan ik meteen beginnen spelen.
Als je Ingress start met het account waar je de invite op hebt ontvangen dan wordt die automatisch gebruikt.
Als je meerdere Google accounts op je telefoon staat, vraagt ie met welke hij moet aanloggen; heb je er maar één dan gebruikt ie die.
Dus als je op je telefoon hetzelfde Google account hebt staan als waar je de invite op hebt ontvangen, dan hoef je niets meer te doen voor het activeren.
Als je meerdere Google accounts op je telefoon staat, vraagt ie met welke hij moet aanloggen; heb je er maar één dan gebruikt ie die.
Dus als je op je telefoon hetzelfde Google account hebt staan als waar je de invite op hebt ontvangen, dan hoef je niets meer te doen voor het activeren.
Bedankt voor de info, ben nu die youtube video's in de startpost aan het bekijken om te leren hoe ik het spel moet spelen.
Doe ook de tutorial die in het spel zit 1 a 2 keer. Dan snap je meteen al beter hoe het werkt. En als je nog vragen hebt dan horen we het wel.
Sinds kort ook een invite ontvangen voor Ingress
Begon van de week goed: mijn omgeving was overwegend (70%) groen, dus maar aangemeld voor resistance. In de omgeving zit nog een andere resistance player, een lvl 2. De enlightend spelers zijn er ook 2, ook allebei lvl 2. Geweldig dus voor competitie!
Het overnemen van een groene portal lukte daarom ook aardig. Stonden nog maar twee lvl 1 resonators op, dus na drie bezoeken had ik die klein gemaakt. Geweldig
MAAR: er is nu een aardige kink in de kabel gekomen. Vanuit het niets is er opeens een level-8 speler actief. Die heeft in een uurtje alle portals in de omgeving overgenomen en de bestaande groene versterkt. Op die dingen zitten nu vaak level >5 resonators.
Heb nu een behoorlijke limitatie van het spel ontdekt. Het maakt het een stuk minder leuk. Het verzamelen van Mods is een stuk moeilijker geworden (enemy portals geven een stuk minder). Vanmiddag langs alle 9 portals geweest en dat heeft mij 2 XMP-bursters opgeleverd.
Op deze manier krijg ik nooit wat gedaan. Het kost mij dus dagen om überhaupt 10 XMP-bursters te verzamelen, die vanwege mijn level-1 status dus ook nog eens niets gaan doen tegen al die hoge resonators van de tegenstander.
Vind dat de mogelijkheden van level-1 spelers wel heel erg beperkt zijn t.o.v. level>2 spelers. Portals linken lukt bijna niet doordat de level-1 range bagger is, vanaf level>2 neemt hij opeens gigantisch toe.
Vraag mij nu af hoe verder te spelen. Het hacken van enemy portals levert 100AP op, maar in dit tempo schiet dat totaal niet op. Moet nog zo'n 800x enemy portals hacken voordat ik naar level-2 ga. Dat is toch veel te tijdrovend?
Het overnemen van een groene portal lukte daarom ook aardig. Stonden nog maar twee lvl 1 resonators op, dus na drie bezoeken had ik die klein gemaakt. Geweldig
MAAR: er is nu een aardige kink in de kabel gekomen. Vanuit het niets is er opeens een level-8 speler actief. Die heeft in een uurtje alle portals in de omgeving overgenomen en de bestaande groene versterkt. Op die dingen zitten nu vaak level >5 resonators.
Heb nu een behoorlijke limitatie van het spel ontdekt. Het maakt het een stuk minder leuk. Het verzamelen van Mods is een stuk moeilijker geworden (enemy portals geven een stuk minder). Vanmiddag langs alle 9 portals geweest en dat heeft mij 2 XMP-bursters opgeleverd.
Op deze manier krijg ik nooit wat gedaan. Het kost mij dus dagen om überhaupt 10 XMP-bursters te verzamelen, die vanwege mijn level-1 status dus ook nog eens niets gaan doen tegen al die hoge resonators van de tegenstander.
Vind dat de mogelijkheden van level-1 spelers wel heel erg beperkt zijn t.o.v. level>2 spelers. Portals linken lukt bijna niet doordat de level-1 range bagger is, vanaf level>2 neemt hij opeens gigantisch toe.
Vraag mij nu af hoe verder te spelen. Het hacken van enemy portals levert 100AP op, maar in dit tempo schiet dat totaal niet op. Moet nog zo'n 800x enemy portals hacken voordat ik naar level-2 ga. Dat is toch veel te tijdrovend?
Mwa, ik ben de eerste levels ook voornamelijk met hacken doorgekomen hoor, je bent echt vrij snel level 2 en dat je nu weinig eruit hebt gehackt hoeft de volgende keer niet zo te zijn. Vergeet ook niet om nieuwe portals aan te vragen op je rondje, zodra die online komen ben jij de eerste die dat weet 
Plus je moet in contact zien te komen met hoge level smurfen in de buurt, die kunnen jou helpen levellen.
En ja, dit spel kost nou eenmaal tijd
Plus je moet in contact zien te komen met hoge level smurfen in de buurt, die kunnen jou helpen levellen.
En ja, dit spel kost nou eenmaal tijd
Ingress report van deze week:
Deze week:
MEGAFIELDS FROM BOTH FACTIONS
AGENTS WORK TO DECIPHER SHAPER LANGUAGE
CARRIE CAMPBELL & OPERATION MINOTAUR
SCANNER UPDATE - ENHANCEMENTS FOR RESONATOR & MOD DEPLOY, AS WELL AS XMP LEVEL SELECTION
Deze week:
MEGAFIELDS FROM BOTH FACTIONS
AGENTS WORK TO DECIPHER SHAPER LANGUAGE
CARRIE CAMPBELL & OPERATION MINOTAUR
SCANNER UPDATE - ENHANCEMENTS FOR RESONATOR & MOD DEPLOY, AS WELL AS XMP LEVEL SELECTION
Net de nieuwe app gedownload. Mooi dat je nu ook remote kan kiezen om een individuele resonator te rechargen!
Tja, ik vind alleen de constant highlighted deploy knop en al die animaties zwaar irri.
Stormtroopers toys: Asus Strix 16, Samsung S24 Ultra, HP Z4 G4.
Driveby R8 deploymentCoocoocachoo schreef op donderdag 01 augustus 2013 @ 09:19:
Net de nieuwe app gedownload. Mooi dat je nu ook remote kan kiezen om een individuele resonator te rechargen!
-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering
EMERALD EXPRESS
OPERATION DEL PLATA
BEGINNER VIDEO
MOTOROLA/ULTRA STRIKE ANNOUNCEMENT
EMERALD EXPRESS
OPERATION DEL PLATA
BEGINNER VIDEO
MOTOROLA/ULTRA STRIKE ANNOUNCEMENT
Hmmm, een wapen dat enkel met een nieuwe telefoon van Motorola gebruikt kan worden? Apart...
En de eerste advertising komt in IngressRam0n schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 14:12:
Hmmm, een wapen dat enkel met een nieuwe telefoon van Motorola gebruikt kan worden? Apart...
Daar zie je in-game niks van, lijkt me.DieterVDW schreef op vrijdag 02 augustus 2013 @ 17:50:
[...]
En de eerste advertising komt in Ingress.
w00t! Net ein_de_lijk de 1 miljoen AP bereikt
Overzicht deze week:
OPERATION MINOTAUR OUTCOME
SITREP: ISRAEL, LEBANON, CYPRESS
CROSS-FACTION MEETUPS
OPERATION BLACKDEV @8YWC8, @X557Y
OPERATION BLACKOPS
Overzicht deze week:
OPERATION MINOTAUR OUTCOME
SITREP: ISRAEL, LEBANON, CYPRESS
CROSS-FACTION MEETUPS
OPERATION BLACKDEV @8YWC8, @X557Y
OPERATION BLACKOPS
Zo te horen gaat het niet lang meer duren voordat er een nieuwe faction o.i.d. bijkomt, getuige de opmerking dat de vele cross-faction meetups wel eens een teken zouden kunnen zijn van een bredere samenwerking voor een groter doel.
Weet iemand al waar dat media bestand XM Signal op slaat. Ik kreeg hem vanochtend toen ik een portal hackte
Ik kreeg 'm ook, geen idee wat dat is, zal nog wel duidelijk worden.SuperKneus schreef op vrijdag 09 augustus 2013 @ 10:12:
Weet iemand al waar dat media bestand XM Signal op slaat. Ik kreeg hem vanochtend toen ik een portal hackte
Afgelopen 3 weken vakantie gehad, aan het Grevelingenmeer (ZH) dus genoeg tijd gehad om eens in Ingress te verdiepen.
Begonnen als level1, en helemaal doorgeleveld naar 5. In het begin vooral iedere portal hacken die je tegenkwam (en hopen op keys).
Vooral op de uitstapjes, continue Ingress draaien in de auto stoppen bij ieder portal dat in de buurt kwam, tot soms grote ongenoegen van de medepassagier
Uiteindelijk begon een soort van verveling op de vakantie toe te slaan, en zodoende begonnen met echt kilometers te rijden, in de auto voor Ingress. (bluetooth geluid naar de auto-radio is overigens geniaal)
Jammer was alleen dat mijn grote fields steeds gesloopt worden door cheaters, ik reed vooral 's avonds en 's nachts, soms erg flink doorrijden, ik weet van sommige portals hoe lang je er minimaal over moet doen om dat te rijden. En dan zie je doodleuk portals van je gesloopt worden in de helft van de 'reistijd' waar je zelf voor in de auto zat. Heli's met Ingress spelers in NL heb ik nog niet van gehoord
Dat verziekt het spel echt, je zit uren in de auto, dan sta je midden in de nacht relatief verdacht ergens met een smartphone een beetje aandacht te trekken (yep, ben er al 1x voor aangehouden), en vervolgens wordt je werk simpelweg 'ff' teniet gedaan.
Al met al toch wel een erg leuke bezigheid gehad tijdens te vakantie, vandaag in de zeer vroege ochtend de regio kunnen verlaten met 414K MU's aan volledig zelf gemaakte controlfields.
Hoewel ik op mijn piekmoment over de 500k heengegaan was.

Die natuurlijk enkele uren later alweer gesloopt werden, ondanks very rare portalshields, rare turrets etc.etc.
Ik stop er dus ook weer mee, in het dagelijks leven geen tijd voor uitstapjes, ik vind het spel nog te cheat gevoellig, je zwaarbevochten en gepimpte portals met very rare upgrades worden te makkelijk gesloopt.
Misschien dat ik iemand in regio R'dam zuid nog blij kan maken met een berg XMP's, resonators en veel keys ?
Begonnen als level1, en helemaal doorgeleveld naar 5. In het begin vooral iedere portal hacken die je tegenkwam (en hopen op keys).
Vooral op de uitstapjes, continue Ingress draaien in de auto stoppen bij ieder portal dat in de buurt kwam, tot soms grote ongenoegen van de medepassagier
Uiteindelijk begon een soort van verveling op de vakantie toe te slaan, en zodoende begonnen met echt kilometers te rijden, in de auto voor Ingress. (bluetooth geluid naar de auto-radio is overigens geniaal)
Jammer was alleen dat mijn grote fields steeds gesloopt worden door cheaters, ik reed vooral 's avonds en 's nachts, soms erg flink doorrijden, ik weet van sommige portals hoe lang je er minimaal over moet doen om dat te rijden. En dan zie je doodleuk portals van je gesloopt worden in de helft van de 'reistijd' waar je zelf voor in de auto zat. Heli's met Ingress spelers in NL heb ik nog niet van gehoord
Dat verziekt het spel echt, je zit uren in de auto, dan sta je midden in de nacht relatief verdacht ergens met een smartphone een beetje aandacht te trekken (yep, ben er al 1x voor aangehouden), en vervolgens wordt je werk simpelweg 'ff' teniet gedaan.
Al met al toch wel een erg leuke bezigheid gehad tijdens te vakantie, vandaag in de zeer vroege ochtend de regio kunnen verlaten met 414K MU's aan volledig zelf gemaakte controlfields.
Hoewel ik op mijn piekmoment over de 500k heengegaan was.

Die natuurlijk enkele uren later alweer gesloopt werden, ondanks very rare portalshields, rare turrets etc.etc.
Ik stop er dus ook weer mee, in het dagelijks leven geen tijd voor uitstapjes, ik vind het spel nog te cheat gevoellig, je zwaarbevochten en gepimpte portals met very rare upgrades worden te makkelijk gesloopt.
Misschien dat ik iemand in regio R'dam zuid nog blij kan maken met een berg XMP's, resonators en veel keys ?
Ligt het overigens aan mij/mijn foon of is de Ingress app NOG energiehongeriger geworden dan ie al was?
Het lijkt idd wel erger geworden. Heb nu eigenlijk altijd mijn mobile power bank bij me als ik zonder auto op pad ga.
Waar ik eerder na 6 uur een lege externe (5600mAh) accu had maar een nog bijna volle (1750mAh) foon waren nu na iets van 3,5 uur beide leeg en moest ik mijn kleine 1000mAh externe accu gaan gebruiken. Ik zette de foon toen ook maar tijdens stukken fietsen zonder portals even uit. Ook omdat nu Ingress wel meteen weer werkt als je het scherm weer aanzet. Eerder moest Ingress dan steeds weer opnieuw opstarten wat ik erg lastig vond. Ik ging vanwege dat energiegebrek korte tijd later ook maar naar huis.
Ik zou ook liefst de mogelijkheid hebben om het scherm uit te zetten en dan toch de gesproken aanwijzingen te blijven krijgen van getargete portals en XM niveau. Al het grafische gedoe is dan niet nodig en dat zal ongetwijfeld veel stroom besparen. Momenteel wordt de positie als het scherm uit staat ook niet eens bijgehouden. Pas als je dat weer aanzet gaat de nieuwe positie verwerkt worden. Althans bij mij. Is dat bij iedereen zo?
Ik zou ook liefst de mogelijkheid hebben om het scherm uit te zetten en dan toch de gesproken aanwijzingen te blijven krijgen van getargete portals en XM niveau. Al het grafische gedoe is dan niet nodig en dat zal ongetwijfeld veel stroom besparen. Momenteel wordt de positie als het scherm uit staat ook niet eens bijgehouden. Pas als je dat weer aanzet gaat de nieuwe positie verwerkt worden. Althans bij mij. Is dat bij iedereen zo?
Misschien dat dit een beetje helpt? Heb de app even gebruikt, maar kreeg veel server errors. Achteraf denk ik dat dit niets met de app te maken heeft gehad.CaptJackSparrow schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 19:56:
Google Play: Ingress WakeLock
[ Voor 23% gewijzigd door Canard op 12-08-2013 23:06 ]
@Madshark vind je 150 X8 niet genoeg om 1 portal te slopen?
Mijn portals zijn allen binnen 1 minuut gekilled, lijkt me niet dat je in die 60sec (max) 150 XMP's kunt afvuren ?Kabouterplop01 schreef op maandag 12 augustus 2013 @ 23:11:
@Madshark vind je 150 X8 niet genoeg om 1 portal te slopen?
3x is het gebeurt dat de portal gewoon geflipt is (Jarvis virus?), 2x gewoon gekilled, volgens de log allemaal binnen 1 minuut. De 2 gekilde portals waren beiden voorzien van 2x very rare shield en 2 rare turrets.
Zodoende dus ook geen tijd om remote recharges uit te voeren.
Dit gaat dus imo veel te makkelijk.
Als je met meerdere mensen tegelijk een portal aanvalt, gaat het dan lineair sneller of neemt de schade dan nog extra snel toe?
En wat is nou een zinvol gebruik van de verschillende mods? Levert het meer punten op als je een veld langere tijd in stand houdt of krijg je alleen punten voor het maken van een veld?
Ik heb ook zo'n Virus in mijn inventaris. Wat doet dat? Kan ik daarmee zoals Madshark suggereert een portal in één klap van 'kleur' laten veranderen?
En wat is nou een zinvol gebruik van de verschillende mods? Levert het meer punten op als je een veld langere tijd in stand houdt of krijg je alleen punten voor het maken van een veld?
Ik heb ook zo'n Virus in mijn inventaris. Wat doet dat? Kan ik daarmee zoals Madshark suggereert een portal in één klap van 'kleur' laten veranderen?
Kijk maar eens rond op http://decodeingress.me/
Daar staat erg veel nuttige en duidelijke info over verschillende aspecten van Ingress!
Daar staat erg veel nuttige en duidelijke info over verschillende aspecten van Ingress!
Turrets zijn ruk; ook met de nieuwe waardes. Turrets en Force Amps zorgen alleen maar voor meer xm damage. Als je wat powercubes hebt dan kun je zo'n portal zonder problemen neerhalen. Met wat extra portals in de buurt die xm leveren heb je die cubes nog niet eens nodig.
Turrets en Forceamps zijn naar mijn mening enkel handig als ondersteuning. Bijvoorbeeld als er 2 portals naast elkaar staan waarvan er 1 echt belangrijk is. Dan zet je op de minst belangrijke een turret+forceamp en op de belangrijke zo veel mogelijk zware shields. Met linken maar je ze nog sterker.
En inderdaad; elke portal is gemakkelijk neer te halen, maar dat kost je dan ook wel behoorlijk wat items. Ik kan een P7/P8 ook binnen een minuut neer halen, maar als ze gelinkt en shielded zijn gaan er toch behoorlijk wat busters en cubes aan op.
Turrets en Forceamps zijn naar mijn mening enkel handig als ondersteuning. Bijvoorbeeld als er 2 portals naast elkaar staan waarvan er 1 echt belangrijk is. Dan zet je op de minst belangrijke een turret+forceamp en op de belangrijke zo veel mogelijk zware shields. Met linken maar je ze nog sterker.
En inderdaad; elke portal is gemakkelijk neer te halen, maar dat kost je dan ook wel behoorlijk wat items. Ik kan een P7/P8 ook binnen een minuut neer halen, maar als ze gelinkt en shielded zijn gaan er toch behoorlijk wat busters en cubes aan op.
Idem, wat Krypt zegt. Een turret doet dan wel meer XM schade, maar neemt dus wel een shield-slot in beslag. En zodra er geen shields meer op een portal zitten is die echt zo plat.
Staat nu trouwens de nieuwste 1.33 versie van de App.Canard schreef op dinsdag 13 augustus 2013 @ 08:10:
Kijk maar eens rond op http://decodeingress.me/
Ik denk dan ook dat het niet om de snelheid gaat, maar meer om het aantal items wat je ervoor moet gebruiken! En als je dat doel nastreeft is het goed gelukt; een flinke itemdrain
Voorbeeldje: P5 portal met een 87665544 config, 2 VR Shields, 2x Turret. Binnen 30 seconden plat met 9x7 in salvo. XM balk half vol.
Turrets zijn imho waardeloos; zeker als ze unlinked zijn en niet bijgestaan zijn door een force amp.
Turrets zijn imho waardeloos; zeker als ze unlinked zijn en niet bijgestaan zijn door een force amp.
Ik ben er ook alweer een tijdje klaar mee.. En dat lijkt voor meer mensen in Nijmegen te gelden; ik keek gisteren eens op de kaart en veel portals zijn niet (helemaal) vol met resonators. Als het spel nog wat verder geevolueerd is, kijk ik nog wel eens
Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan
Arjanpvt: Wat wil je dan zien in de game? Wat meer weerstand? Ik heb 7 maanden moeten wachten op weerstand/hulp in mijn stad. En nu ben ik ineens outnumbered qua actieve spelers 
Boeit me overigens niets, heb ik weer wat te spelen op lokaal vlak voor het geval ik niet de ruimte heb voor een meet-up.
Boeit me overigens niets, heb ik weer wat te spelen op lokaal vlak voor het geval ik niet de ruimte heb voor een meet-up.
Turrets zonder force amp zijn inderdaad niet zo heel nuttig, maar die twee in combinatie met elkaar plus op de resterende twee slots shields werkt echt fantastisch.
Ik heb in een farm op elke portal 2 shields gezet en op een belangrijke portal naast 2 shields ook een force-amp+turret. Komt er een l8 speler langs die het denkt te slopen, maar dan zie je dat hij de rest makkelijk neer krijgt maar die ene portal niet. Hij was alle andere portals eerst gaan claimen en xm vergaren voordat hij de portal met turret+amp neer kreeg
Ik heb in een farm op elke portal 2 shields gezet en op een belangrijke portal naast 2 shields ook een force-amp+turret. Komt er een l8 speler langs die het denkt te slopen, maar dan zie je dat hij de rest makkelijk neer krijgt maar die ene portal niet. Hij was alle andere portals eerst gaan claimen en xm vergaren voordat hij de portal met turret+amp neer kreeg
Deze week:
- RECAP #CASSANDRA IN SYDNEY
- OPERATION SPIDER TATTOO
- 4y[f5nutpmyo58b
Deze week:
- RECAP #CASSANDRA IN SYDNEY
- OPERATION SPIDER TATTOO
- 4y[f5nutpmyo58b
psst, gemerkt dat de cooldown op het moment wat lager staat?
/edit: ja, officieel gecommuniceerd.... heeft met de Perseïden te maken.
https://plus.google.com/u...9011706/posts/WVT3JGm7vaK
/edit: ja, officieel gecommuniceerd.... heeft met de Perseïden te maken.
https://plus.google.com/u...9011706/posts/WVT3JGm7vaK
[ Voor 62% gewijzigd door leuk_he op 16-08-2013 16:57 ]
Die indruk had ik gisteravond ook toen ik bij een klein clustertje portals eigenlijk verwachtte dat de hack zou mislukken toen ik ze opnieuw langs wou gaan maar ze tot mijn verrassing slaagden. Blij toe want die cooldown vind ik van de allereerste dag al een irritant verschijnsel. Bij een groot portalcluster is het niet zo erg maar bij meer geïsoleerde portals wel. Daar moet je dan zeer oninteressant domweg wachten als je meerdere keren wilt hacken bijv. in de hoop een portal key te scoren.
Het zou niet zo gek zijn om de cooldown periode afhankelijk te maken van de nabijheid van andere portals en meer geïsoleerde portals/kleine portalclusters sneller te laten afkoelen dan grotere gegroepeerde portalclusters.
Het zou niet zo gek zijn om de cooldown periode afhankelijk te maken van de nabijheid van andere portals en meer geïsoleerde portals/kleine portalclusters sneller te laten afkoelen dan grotere gegroepeerde portalclusters.
Ik heb begrepen dat de verlaagde cool-down periode (van 5 naar 3 minuten) actief blijft tot 24 augustus.
OK ik heb even bijgelezen over het Jarvis Virus en de ADA Refactor. Ik heb er momenteel van elk eentje. De ADA kreeg ik bij een uitzonderlijk productieve hack. 

Hoeveel punten scoor ik als ik met een Jarvis Virus een blauw portal groen maak waar heel veel velden aan gelinkt zijn? Ik neem aan dat dan alle blauwe links en velden naar dat portal verbroken worden klopt dat? Krijg ik dan punten voor elk neergehaald veld dat aan dat portal vastzat? Dus als er 10 links van velden aan gekoppeld zijn dan scoor ik 10x187 voor de links en 10x750 voor de velden?
En als ik een soortgelijk eigen factieportal met veel velden eraan met een ADA Refactor flip krijg ik als groenerd dan ook punten?
Het verbaast me ook dat er als ik het goed begrijp geen puntenwinst zit aan het maken van grotere velden. Of de portals nou 10 meter of 10 kilometer van elkaar afliggen, het levert 1250 punten per veld op. Beetje weinig motivatie om grote velden te maken behalve het spelelement dat je de andere factie ermee kunt hinderen.

Hoeveel punten scoor ik als ik met een Jarvis Virus een blauw portal groen maak waar heel veel velden aan gelinkt zijn? Ik neem aan dat dan alle blauwe links en velden naar dat portal verbroken worden klopt dat? Krijg ik dan punten voor elk neergehaald veld dat aan dat portal vastzat? Dus als er 10 links van velden aan gekoppeld zijn dan scoor ik 10x187 voor de links en 10x750 voor de velden?
En als ik een soortgelijk eigen factieportal met veel velden eraan met een ADA Refactor flip krijg ik als groenerd dan ook punten?
Het verbaast me ook dat er als ik het goed begrijp geen puntenwinst zit aan het maken van grotere velden. Of de portals nou 10 meter of 10 kilometer van elkaar afliggen, het levert 1250 punten per veld op. Beetje weinig motivatie om grote velden te maken behalve het spelelement dat je de andere factie ermee kunt hinderen.
Je krijgt geen punten voor de velden die je sloopt met een ADA of een virus. Die zijn vooral goed voor portals die niet kapot te krijgen zijn, of om een level 8 portal te maken met minder dan 8 personen (alle resonators zijn van jou zodra je het portal flipt). Ook leuk: een portal dat iemand als farm gebruikt en dus vol zit met heat sinks en multi hacks flippen, voorzien van 4x link amp en dan terugflippen naar hun kleur zodat ze hem niet kunnen slopen.CaptJackSparrow schreef op vrijdag 16 augustus 2013 @ 21:43:
OK ik heb even bijgelezen over het Jarvis Virus en de ADA Refactor. Ik heb er momenteel van elk eentje. De ADA kreeg ik bij een uitzonderlijk productieve hack.
[afbeelding]
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Jammer. Was wel mooi geweest en wel zo consequent. Stuk is stuk hoe je het ook doet.
Dat vol zetten met L8 resonators, kan dat dan omdat je dan plotseling alle resonators mag upgraden naar L8?
Ik vraag me van beide af of dat zo zal blijven.
Ik vroeg me ook nog af hoe doenlijk het voor mij is als L4 om een portal met een enkele volle L8 resonator neer te halen. Hoeveel L4/L5 bursters zou zoiets me ongeveer kosten? Of hoeveel L6 waar ik er beduidend minder van heb. Red ik dat of is dat verspilling van inventaris?
Dat vol zetten met L8 resonators, kan dat dan omdat je dan plotseling alle resonators mag upgraden naar L8?
Ik vraag me van beide af of dat zo zal blijven.
Ik vroeg me ook nog af hoe doenlijk het voor mij is als L4 om een portal met een enkele volle L8 resonator neer te halen. Hoeveel L4/L5 bursters zou zoiets me ongeveer kosten? Of hoeveel L6 waar ik er beduidend minder van heb. Red ik dat of is dat verspilling van inventaris?
Moeilijke manier: kijk hoeveel schilden erop zitten, en hoeveel links, en bereken dan hoeveel damage je doet.CaptJackSparrow schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 11:41:
Makkelijke manier: vuur 1 blaster af en kijk hoeveel% schade die doet.
Ik raad methode 2 aan, dan krijgt iemand die "portal under attack"notificaties heeft aanstan het druk.
[ Voor 10% gewijzigd door leuk_he op 17-08-2013 12:44 ]
Wel leerzaam die simulator. Vooral om het effect van je afstand tot een resonator beter inzichtelijk te maken. Als ik er voldoende dichtbij zit zou het met 10 L4 bursters moeten kunnen. Valt me mee.
Hoe zit het eigenlijk met de nieuwe deployweergave? Is de positie van de resonator die je neerzet gerelateerd aan de kaart zoals je die op de achtergrond ziet of zijn de posities gewoon met noord bovenaan onafhankelijk van de kaartoriëntatie?
Hoe zit het eigenlijk met de nieuwe deployweergave? Is de positie van de resonator die je neerzet gerelateerd aan de kaart zoals je die op de achtergrond ziet of zijn de posities gewoon met noord bovenaan onafhankelijk van de kaartoriëntatie?
De kaart orienteert zich altijd noord -zuid als je in deploy weergave zit, dus de resonators richtingen komen overeen met de deploy kaart. (kun je de hoogste level resonators op de moeilijkste plekken leggen)CaptJackSparrow schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 14:02:
Hoe zit het eigenlijk met de nieuwe deployweergave? Is de positie van de resonator die je neerzet gerelateerd aan de kaart zoals je die op de achtergrond ziet
De afstand van de resonator tot de portal is jouw afstand tot de portal. Dus als je op het randje staat en je drukt 8x op confirm dan staan ze optimaal rond. (zo was het hiervoor ook al zo)
Zonder schilden en links maakt het weinig uit, dan heb je vrijwel alle portal zo down (als je L5 of L6 bent, met L1 en L2 spul kun je meestal niet veel....). Dus als je portal strategisch is dan link je hem vol en mod zet je schilden+ turrents + amp.
Iemands thuisportal fucken? deploy 8 L1 reosnators op de portal. zet de mod vol met link amplifier, flip hem NAAR de kleur van de ander. Je kunt de portal altijd relatief makkelijk down halen omdat er geen schilden op gezet kunnen worden.
Vandaar mijn vraag. Midden in gebouwen en boven water zijn mijn favoriete plekjes voor mijn L4 resonators.leuk_he schreef op zaterdag 17 augustus 2013 @ 15:33:
De kaart orienteert zich altijd noord -zuid als je in deploy weergave zit, dus de resonators richtingen komen overeen met de deploy kaart. (kun je de hoogste level resonators op de moeilijkste plekken leggen)
Bekend. Ik ga ook gewoonlijk aan de rand van het scanbereik staan.De afstand van de resonator tot de portal is jouw afstand tot de portal. Dus als je op het randje staat en je drukt 8x op confirm dan staan ze optimaal rond. (zo was het hiervoor ook al zo)
Hehe... tenzij hij hem weer terug kan flippen neem ik aan. De enige portal sinds kort in mijn dorp is vermoed ik zo'n portal. De foto is eigenlijk van een huizenblok. Niks monumentaals. Er stond één blauwe L1 resonator op. Ik vermoed een beginnend klein smurfje die voor het eerst zijn eigen huisportal gehackt had en er die resonator uitgehaald had. Ik ontdekte het toen ik terug kwam van een Ingress fietstocht dat die portal er was. Ik heb hem prompt neergehaald en een gezond groen kleurtje gegeven.Iemands thuisportal fucken? deploy 8 L1 reosnators op de portal. zet de mod vol met link amplifier, flip hem NAAR de kleur van de ander. Je kunt de portal altijd relatief makkelijk down halen omdat er geen schilden op gezet kunnen worden.
Ik had nog een gratis Vodafone SIM liggen die me na activatie 950MB geeft die 30 dagen geldig blijft. Ik heb mijn bliep kaartje vandaag maar eens tijdelijk vervangen door die zodat ik nu een maand lang elke dag mobiel internet heb. Nu de ergste hitte voorbij is lijkt me dat een aardige periode om er makkelijker ook wat korter op uit te trekken om wat te spelen.
Moet een veld trouwens uit alleen door jou gemaakte links bestaan of kun je als er al een bestaande link is tussen A en B die door iemand anders gemaakt is dan volstaan met het linken van A-C en B-C? Er is al een paar dagen een link tussen twee portals die ik in de verleiding kom om te gebruiken als dat kan. Die portals heb ik opgebouwd en staan op mijn naam maar de link is door iemand anders gemaakt.
En is er eigenlijk een grotere kans om een portal key te scoren bij een hack als je er geen een (meer) hebt? Ik krijg de indruk dat je de eerste key sneller krijgt dan eventuele volgende keys.
En is er eigenlijk een grotere kans om een portal key te scoren bij een hack als je er geen een (meer) hebt? Ik krijg de indruk dat je de eerste key sneller krijgt dan eventuele volgende keys.
[ Voor 19% gewijzigd door CaptJackSparrow op 18-08-2013 11:00 ]
Nee, links zijn links.. Degene die een veld afmaakt krijgt de punten.
Sinds een week of 2 is het ook zo te zijn dat als je geen key hebt de kans erg groot is dat je er een hackt. Als je er eenmaal een hebt is de kans stukken kleiner. Dat heb je goed opgemerkt.
Sinds een week of 2 is het ook zo te zijn dat als je geen key hebt de kans erg groot is dat je er een hackt. Als je er eenmaal een hebt is de kans stukken kleiner. Dat heb je goed opgemerkt.
Klopt. Als je meerdere keys van een portal wil hebben is het dan ook aan te raden om voor de volgende hack eerst je huidige key te droppen en na de hack weer op te pakken.
Mooi. Er is een portal waar ik 3 keys van heb maar dat is nu in blauwe handen. Ik heb er ook een paar met 2 keys. Even zien wat het handigst is. Dat droppen van je key(s) is een hele goede tip. 
Ik heb gisteren nog even een 'rare' multihack en een 'rare' heat sink op het nabije portal gezet met een 'rare' shield in aanvulling op de 'common' die er al op zat. Alhoewel de burnout periode nog niet verstreken was kreeg ik er prompt weer hacks uit. Ik heb ze niet geteld maar ik vermoed dat het er de 8 geweest zullen zijn die de multihack extra geeft. Met de reeds verkorte cooldown periode kan ik het nu elke 90 seconden hacken.
In al die keren geen extra portal key. Ik ga de volgende keer mijn key dus even droppen. Ik hoop alleen dat de indiener van het portal die daar mogelijk woont ze dan niet oppikt. Ik kan dus beter die key dan eerst thuis droppen en als ik weer terug ben weer oppikken. Eventuele keys die ik dan oppik (in 12 hacks in een klein half uurtje lokaal rondwandelen) kan ik ook misschien beter ietsje verderop droppen en na de burnout allemaal oppikken.
Wat ik me ook nog afvraag is of zo'n heat sink ook invloed heeft op de burnout periode.
Ik heb gisteren nog even een 'rare' multihack en een 'rare' heat sink op het nabije portal gezet met een 'rare' shield in aanvulling op de 'common' die er al op zat. Alhoewel de burnout periode nog niet verstreken was kreeg ik er prompt weer hacks uit. Ik heb ze niet geteld maar ik vermoed dat het er de 8 geweest zullen zijn die de multihack extra geeft. Met de reeds verkorte cooldown periode kan ik het nu elke 90 seconden hacken.
Wat ik me ook nog afvraag is of zo'n heat sink ook invloed heeft op de burnout periode.
kan ik niks over vinden, ik vermoed van niet.CaptJackSparrow schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 12:01:
Wel weet ik dat als een portal burned out is, en je gooit er een multihack bij, je dan onmiddelijk de hacks weer kunt maken. Ook als een multihack verdwijnt gaat hij onmiddelijk in burnout stand als hij al 4 hacks gehad heeft.
Ik vind dat keys droppen maar eng, er zal net iemand langslopen...
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Is zo'n multihack en heat sink eigenlijk effectief voor beide facties of alleen de eigen? Ik neem tenminste aan dat ze niet alleen voor mij werken.
Nu ik net weer een geknapte spaak vervangen heb stap ik weer éven op de fiets voor een lokaal rondje. Ik overweeg bij het op één na meest nabije portal ook zo'n multihack/heat sink combo te zetten.
Nu ik net weer een geknapte spaak vervangen heb stap ik weer éven op de fiets voor een lokaal rondje. Ik overweeg bij het op één na meest nabije portal ook zo'n multihack/heat sink combo te zetten.
Omdat de keys zo makkelijk droppen heb ik deze week een paar leuke veldjes gemaakt samen met Bracelets.

8 Velden overlappen, bij elkaar een waarde van zo'n 1,3M MU.
De langste links waren 81 KM.
Ik kreeg klachten dat de straten niet meer te zien waren in Gorinchem en Dordrecht

8 Velden overlappen, bij elkaar een waarde van zo'n 1,3M MU.
De langste links waren 81 KM.
Ik kreeg klachten dat de straten niet meer te zien waren in Gorinchem en Dordrecht
[ Voor 5% gewijzigd door daPet op 18-08-2013 17:40 ]
-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering
Ik heb trouwens gemerkt dat je waarschijnlijk moet uitkijken met te snel proberen opnieuw te hacken. Bij mijn eerste portal met multi-hack+heatsink probeerde ik heel scherp na 90 seconden opnieuw te hacken en daar kreeg ik al na iets van 8 succesvolle hacks een burnout melding waar ik 12 hacks had moeten kunnen doen. Ik denk dus dat ik 4 keer te horen heb gekregen dat ik nog 5 seconden moest wachten (dat zal je denk ik ook horen als je maar 1 seconde te vroeg bent) en ik vermoed dat die dus ook als hack van het beschikbare 'saldo' zijn afgegaan. Bij het tweede portal heb ik eerst ook die multi-hack+heatsink combo neergezet en beter op de tussenliggende tijd gelet en daar kreeg ik wel mijn volle quotum.
Nope maakt helemaal niets uit dat je een cooldown melding krijgt, het gaat niet van je totale mogelijke hacks af....weet je zeker dat je er 12 had moeten hebben? Het ligt ook aan de rarity van je mods uit, common, rare en very rare geven allemaal een andere hoeveelheid extra hacks.CaptJackSparrow schreef op zondag 18 augustus 2013 @ 17:54:
Ik heb trouwens gemerkt dat je waarschijnlijk moet uitkijken met te snel proberen opnieuw te hacken. Bij mijn eerste portal met multi-hack+heatsink probeerde ik heel scherp na 90 seconden opnieuw te hacken en daar kreeg ik al na iets van 8 succesvolle hacks een burnout melding waar ik 12 hacks had moeten kunnen doen. Ik denk dus dat ik 4 keer te horen heb gekregen dat ik nog 5 seconden moest wachten (dat zal je denk ik ook horen als je maar 1 seconde te vroeg bent) en ik vermoed dat die dus ook als hack van het beschikbare 'saldo' zijn afgegaan. Bij het tweede portal heb ik eerst ook die multi-hack+heatsink combo neergezet en beter op de tussenliggende tijd gelet en daar kreeg ik wel mijn volle quotum.
Daarnaast is het wel zo dat als je een hack doet en een server error krijgt het meestal wel van je hack-quota af gaat.
Dat laatste heb ik inderdaad ook ervaren. Zelfs dat je na een mislukte hack door server error (waarvan ik er gisteren ook weer heel veel kreeg - vreselijk vertragend) toch met de volle cooldownperiode geconfronteerd wordt.
Het is best mogelijk dat ik die server errors toen ook gehad heb.
Het is wel degelijke een multi-hack die 8 extra hacks geeft.
Ik had er twee van en heb die nu allebei gebruikt.
Het is wel degelijke een multi-hack die 8 extra hacks geeft.

Ach multihack zijn er voor het oprapen, 4 dagen per week hack ik 10-15 portals (2 keer per dag) en ik krijg er zeker 1 a 2 per dag erbij.
Niet mijn ervaring. Ik had zowel van de 'common' als de 'rare' twee stuks. Eigenlijk vreemd dat ik niet meer gewone had misschien. En dat is de opbrengst van meerdere honderden hacks schat ik zo. Zou de kans op dergelijke 'hoogwaardige' en zeldzame inventaris nog afhankelijk zijn van het portal level? Je krijgt wel betere resonators (en bursters?) uit hogere level portals.
Ik zou het wel aardig vinden als er in de app statistieken van je activiteiten terug te vinden zouden zijn maar op het moment zijn die er nog niet voorzover ik weet.
Ik zou het wel aardig vinden als er in de app statistieken van je activiteiten terug te vinden zouden zijn maar op het moment zijn die er nog niet voorzover ik weet.
Het zou kunnen dat hogere lvl portals betere kans heeft op het geven van mods, ik heb daar niet echt op gelet. Ik bouw ze meestal op naar lvl 5 dus ik kan niet echt veel zeggen over lagere lvl portals.
Deze game lijkt mij best vet, ben benieuwd hopelijk krijg ik snel een invite kijken wat er in mijn buurt aan de hand is
Welk team heeft op het moment de meeste spelers in nederland gokken jullie?
Het laatste filmpje eindigt met een iPhone-deuntje... iOS-only faction toch op komst?
@leuk_he: grappig om je hier te zien, volgens mij zijn we de laatste week bezig elkaars portals steeds weer aan te pakken
@leuk_he: grappig om je hier te zien, volgens mij zijn we de laatste week bezig elkaars portals steeds weer aan te pakken
Toepasselijke username voor die postTheUninvited schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:42:
Deze game lijkt mij best vet, ben benieuwd hopelijk krijg ik snel een invite kijken wat er in mijn buurt aan de hand isWelk team heeft op het moment de meeste spelers in nederland gokken jullie?
Nou. De verkorte cooldowntijd lijkt voorbij te zijn. Zeer jammer. Vond het een hele verbetering van het spel. Mijn multi-hack/heat sink portal(s) kan ik nu nog slechts om de 2,5 minuut hacken i.p.v. 90 seconden. 
Vreselijk veel server errors weer. Ik kreeg ook zeker mijn quotum van 12 hacks weer niet. Droppen van een flink aantal keys is een bijna ondoenlijke zaak. Nou zal ik met 16 keys van het dichtstbijzijnde portal ondertussen ook niet gauw zonder zitten dus ik denk dat ik bij dat portal voorlopig maar stop met het droppen van keys.
Vreselijk veel server errors weer. Ik kreeg ook zeker mijn quotum van 12 hacks weer niet. Droppen van een flink aantal keys is een bijna ondoenlijke zaak. Nou zal ik met 16 keys van het dichtstbijzijnde portal ondertussen ook niet gauw zonder zitten dus ik denk dat ik bij dat portal voorlopig maar stop met het droppen van keys.
Blauw is momenteel oververtegenwoordigd, al een tijdje trouwens. Zoek je uitdaging ? Kies dan voor groenTheUninvited schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 15:42:
Deze game lijkt mij best vet, ben benieuwd hopelijk krijg ik snel een invite kijken wat er in mijn buurt aan de hand isWelk team heeft op het moment de meeste spelers in nederland gokken jullie?
nogal regio afhankelijk, en wereldwijd is groen oververtegenwoordigd heb ik de indruk. Check waar gebrek aan is in jouw stad, en kies dat. Behalve als je in groningen zit, kies dan blauwmir4dor schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 23:13:
[...]
Blauw is momenteel oververtegenwoordigd, al een tijdje trouwens. Zoek je uitdaging ? Kies dan voor groenDM je mail, krijg je invitecode ...
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Je hebt helemaal gelijk hoor. Ik koos ook de tegenhanger van wat er destijds de overhand had.Schaapje_BlaaT schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 00:32:
[...]
nogal regio afhankelijk, en wereldwijd is groen oververtegenwoordigd heb ik de indruk. Check waar gebrek aan is in jouw stad, en kies dat. Behalve als je in groningen zit, kies dan blauw
Dacht even teveel in Amsterdams
Hoezo de verdeling is Primamir4dor schreef op maandag 19 augustus 2013 @ 23:13:
[...]
Blauw is momenteel oververtegenwoordigd, al een tijdje trouwens. Zoek je uitdaging ? Kies dan voor groenDM je mail, krijg je invitecode ...
West / Zuid = Resistance
Zuid Oost / oost / Noord = Enlightend
Alles er tussen chaos
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
NEESchaapje_BlaaT schreef op dinsdag 20 augustus 2013 @ 00:32:
[...]
nogal regio afhankelijk, en wereldwijd is groen oververtegenwoordigd heb ik de indruk. Check waar gebrek aan is in jouw stad, en kies dat. Behalve als je in groningen zit, kies dan blauw
Groningen kan wel wat groen gebruiken. Vlgns mij moet ik maar es ff bij je huisportal langs vanaaf
[Signature]